Maak de volgende keer een topic-report aan in plaats van zelf ook persoonlijke aanvallen uit te gaan delen.
[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 30-11-2022 13:39 ]
[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 30-11-2022 13:39 ]
Zowel snellaad als reguliere palen waarbij je je eigen kabel gebruikt? Heb dit in het verleden met mijn i3 ook wel eens gehad, lag toen aan mijn eigen (defecte) laadkabel.XENTiC schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:19:
Elke laadsessie wordt bij mij onderbroken (meerdere laadpalen).
Iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Met FastNed nog geen problemen gehad (ook pas 1x aangehangen).Frml schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:12:
[...]
Zowel snellaad als reguliere palen waarbij je je eigen kabel gebruikt? Heb dit in het verleden met mijn i3 ook wel eens gehad, lag toen aan mijn eigen (defecte) laadkabel.
Dan zou ik even naar de dealer gaan om te kijken of de bijgeleverde laadkabel wel goed werkt, zij kunnen dat als het goed is doormeten.XENTiC schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:22:
[...]
Met FastNed nog geen problemen gehad (ook pas 1x aangehangen).
Met de reguliere laadpalen wel het probleem dat het wordt onderbroken.
Zit er nog uitgebreide garantie of afgekochte onderhoudspacks op je 418? Ik zou persoonlijk zo'n nieuwe auto standaard houden en het maar met minder vermogen doen, dat heb je toch niet nodig in Nederland.Pete2620 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:13:
Ik ben helemaal nieuw in dit topic, want ik heb een BMW 418i GC uit 2019 gekocht! Volgende week komt ie, kan niet wachten!
Tijdens het proefrijden vond ik de 3-pitter voldoende, zeker voor Nederlandse wegen. Maar toch ben ik al vast aan het kijken of chiptuning een optie zou zijn. Zijn er hier mensen met ervaringen op dit vlak?
Just don'tFiXeR.nl schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:57:
[...]
Zit er nog uitgebreide garantie of afgekochte onderhoudspacks op je 418? Ik zou persoonlijk zo'n nieuwe auto standaard houden en het maar met minder vermogen doen, dat heb je toch niet nodig in Nederland.
Zou je nog meer fotos kunnen delen? Als je wilt natuurlijk, ben namelijk heel benieuwdXENTiC schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:19:
Mijn BMW iX1 wordt dadelijk afgeleverd.
Auto is al gekoppeld aan MyBMW app.
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door byob11 op 01-12-2022 10:42 ]
Zeker; styling 853. Via Google kun je ze terugvinden op de site van BMW.Droid86 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:14:
Zijn dit de originele bmw velgen?
https://www.leebmann24.de...unmetal-grey-36105a1e212/
Nee klopt ik had hetzelfde model op de site van bmw gezien ik dacht misschien zijn dit neppe ofzoPepppie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:22:
[...]
Zeker; styling 853. Via Google kun je ze terugvinden op de site van BMW.
Ah vreselijk... die tergende minuten wachten tot die afgeladen isXENTiC schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:00:
[...]
Thnx, vrijdag in ontvangst genomen en auto rijdt echt heerlijk.
[Afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door Eagle Creek op 01-12-2022 14:25 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Als je dan een fanboy bent van The Boys, kun je altijd zeggen 'dat je in the 7 zit'Eagle Creek schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:24:
Heeft iemand wel eens een 7 in deze kleur voorbij zien komen? Altijd als ik een 7 zie is die toch keurig zwart of grijs. (= saai)
[Afbeelding]
Eer aan je korf (haha)
Wel in een two tone…Eagle Creek schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:24:
Heeft iemand wel eens een 7 in deze kleur voorbij zien komen? Altijd als ik een 7 zie is die toch keurig zwart of grijs. (= saai)
[Afbeelding]
Gisteren deze twee opgehaald. Een werkelijkwaar prachtige M5, fantastische kleur, de juiste velgen, hele goede staat en 507 nutteloze PK’s.
Wel...FiXeR.nl schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:57:
het maar met minder vermogen doen, dat heb je toch niet nodig in Nederland.
Leebmann is een grote Duitsche BMW dealert.Droid86 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:45:
Nee klopt ik had hetzelfde model op de site van bmw gezien ik dacht misschien zijn dit neppe ofzo
Want ze leken veel goedkoper maar valt opzich wel mee.
Even een andere tweaker quoten:Pete2620 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:13:
Ik ben helemaal nieuw in dit topic, want ik heb een BMW 418i GC uit 2019 gekocht! Volgende week komt ie, kan niet wachten!
Tijdens het proefrijden vond ik de 3-pitter voldoende, zeker voor Nederlandse wegen. Maar toch ben ik al vast aan het kijken of chiptuning een optie zou zijn. Zijn er hier mensen met ervaringen op dit vlak?
Hou er ook rekening mee dat je met veel tuners octaan 98 nodig zult hebben. Not sure of dit ook voor de 3 cilinders ook echt "nodig" is.... Ze halen er namelijk relatief weinig vermogen uit (~170-180pk en een 300Nm). Als je dit vergelijk met een 4 cilinder zit dit niet eens op stock 330i niveau. Kortom het zou me niet verbazen dat je dit ook op 95 nog wel kunt halen qua turbodruk die je nodig hebt.CreativeS schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:58:
[...]
Ga alsjeblieft wel naar een goede! Er zijn vele bedrijven die maar wat flashen (off the internet)... maar bij problemen geven ze niet thuis of kunnen ze het niet oplossen omdat ze de materie toch niet machtig zijn.
Bijvoorbeeld:En gewoon op RON98 laten flashen. Is alom beschikbaar... ook bij de prijsvechters.
22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp
Als je een navigatie professional en/of M-stuur erin hebt, zou ik mij meer druk maken om die te beveiligen dan te tunen!Pete2620 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:13:
Computers are useless. They can only give you answers.
Of een geinponem die zijn auto teruggetuned heeft maar dan alleen op de achterklep?Brainsz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:47:
Iemand met een zwarte 220i coupe dat op een M2 lijkt ? Normaal hou ik wel van een sprintje, maar die 220i met 4 uitlaatbuizen klonk zo zwaar en leek (in het donker) zo goed op een tuned M2 dat ik terughoudend was gas te geven. Mooi ding hoor.
Tortelli schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:19:
[...]
Even een andere tweaker quoten:
[...]
Hou er ook rekening mee dat je met veel tuners octaan 98 nodig zult hebben. Not sure of dit ook voor de 3 cilinders ook echt "nodig" is.... Ze halen er namelijk relatief weinig vermogen uit (~170-180pk en een 300Nm). Als je dit vergelijk met een 4 cilinder zit dit niet eens op stock 330i niveau. Kortom het zou me niet verbazen dat je dit ook op 95 nog wel kunt halen qua turbodruk die je nodig hebt.
De 3 pitters zijn minder sterke blokken waar relatief weinig reserve in zit. De 4 cilinder (B48) is al een betere motor waar ze tot een 310pk uithalen zonder moeite. 310/4*3 = 230pk zou de 3 pitter dan kunnen leveren... Precies dat wat BMW uit de i8 haalde!
De B58 is van een heel ander niveau in positieve zin.
Ik ben bij BR-performance geweest, met een F31 320i (B48) en naar 275pk en 440Nm gegaan op euro95.Pete2620 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:13:
Heb 't kenteken opgezocht, was indd een 220i, maar zo klonk en zag het er niet uit. Kudo's voor de ombouw.DaFreakhead schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:16:
[...]
Of een geinponem die zijn auto teruggetuned heeft maar dan alleen op de achterklep?
Computers are useless. They can only give you answers.
Ouch dit is nieuwe informatie voor mij - Heb dit beiden erin zitten. Populair bij dieven dus? Hoe is dit te beveiligen dan?Pepppie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:34:
[...]
Als je een navigatie professional en/of M-stuur erin hebt, zou ik mij meer druk maken om die te beveiligen dan te tunen!
Dank voor deze input!Tortelli schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:19:
[...]
Even een andere tweaker quoten:
[...]
Hou er ook rekening mee dat je met veel tuners octaan 98 nodig zult hebben. Not sure of dit ook voor de 3 cilinders ook echt "nodig" is.... Ze halen er namelijk relatief weinig vermogen uit (~170-180pk en een 300Nm). Als je dit vergelijk met een 4 cilinder zit dit niet eens op stock 330i niveau. Kortom het zou me niet verbazen dat je dit ook op 95 nog wel kunt halen qua turbodruk die je nodig hebt.
De 3 pitters zijn minder sterke blokken waar relatief weinig reserve in zit. De 4 cilinder (B48) is al een betere motor waar ze tot een 310pk uithalen zonder moeite. 310/4*3 = 230pk zou de 3 pitter dan kunnen leveren... Precies dat wat BMW uit de i8 haalde!
De B58 is van een heel ander niveau in positieve zin.
Jij ook bedankt voor je input!DeBaroN schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:28:
[...]
[...]
Ik ben bij BR-performance geweest, met een F31 320i (B48) en naar 275pk en 440Nm gegaan op euro95.
(daar kun je laten afstellen op 95 of 98)
Maar als ik de 418GC daar opzoek is er niet veel te halen uit dat blok:
https://www.br-performanc...-2016-12-2020/10449-418i/
Vermogen 136 pk > 170 pk +34 pk
Koppel 220 Nm > 280 Nm +60 Nm
(Sorry, maar een 3cillinder zal nooit mijn keuze zijn)
Het is toch 25% meer vermogen.DeBaroN schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:28:
[...]
[...]
Ik ben bij BR-performance geweest, met een F31 320i (B48) en naar 275pk en 440Nm gegaan op euro95.
(daar kun je laten afstellen op 95 of 98)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Struin dit topic eens door zou ik zeggen met de zoekfunctie (diefstal, inbraak, dat soort zoektermen)! Paar dagen geleden nog iemand en bij sommigen zelfs meerdere keren.Pete2620 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:01:
[...]
Ouch dit is nieuwe informatie voor mij - Heb dit beiden erin zitten. Populair bij dieven dus? Hoe is dit te beveiligen dan?
[ Voor 11% gewijzigd door Pepppie op 02-12-2022 10:20 ]
1 op 12 valt idd best tegen, maargoed een grand tourer is ook niet perse licht (1500kg ofzo ?)Bommes schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:05:
[...]
Het is toch 25% meer vermogen.
Dat vind ik niet echt gering.
Wij hebben ook die 3pitter in onze 218i Grand tourer liggen.
Vind het best een fijne motor eigenlijk.
Kom zo niet echt vermogen te kort.
Zelfs met de caravan het achter op vakantie rijd het ding overal makkelijk met het verkeer mee.
En kan ik makkelijk cruise snelheden boven de 100 per uur aanhouden met dat tuinhuis er achter.
Vind alleen het verbruik in de stad nogal hoog.
Ik kom nu volgens de boord computer op gemiddeld 8,4L/100km uit.
Dat vind ik nogal, maar goed krijg er een hoop comfort en luxe voor terug.
[ Voor 9% gewijzigd door lord_fh op 02-12-2022 10:18 ]
Was dat toevallig vanochtend? Ik had wéér een melding in de auto dat mijn wachtwoord en inlog niet klopte. Opnieuw inloggen was voldoende.Engineer Stewie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:59:
Even een ambetant vraagje...
Kan het dat je BMWID in de auto en in de app op de telefoon verschillend zijn?
Mijn auto komt vragen om terug in te loggen, maar dat lijkt niet te lukken...
Ik heb een digital key toegevoegd bij de dealer en heb daar op 2 mail adressen een bevestiging van gekregen.
De dealer heeft mijn werkmail gebruikt, ik mijn persoonlijk in de app. De app en auto waren gekoppeld, vandaag nietmeer aangezien de status niet geupdate wordt, wat bij een EV wel vervelend is...
Dat is idd deze morgend gebeurd. Ik ben zeker dat mijn wachtwoord juist is.Dennisdn schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:34:
[...]
Was dat toevallig vanochtend? Ik had wéér een melding in de auto dat mijn wachtwoord en inlog niet klopte. Opnieuw inloggen was voldoende.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 73% gewijzigd door Engineer Stewie op 02-12-2022 12:46 ]
Die update (07/2022.58) heb ik al wel een weekje draaien. Die ConnectedDrive melding kwam pas gisteravond tevoorschijn.Dennisdn schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:02:
Ik heb ook die update nog niet binnen die hier afgelopen week voorbij kwam. Servers zullen het wel druk hebben.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Idem dito hier, en vroeg om naam en password. Dit stond er als fout vermeld in de BMW appWenzel schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:18:
Ook hier de melding om opnieuw in te loggen in ConnectedDrive in mijn auto. Inloggen lukt niet, krijg een melding in de auto dat mijn wachtwoord en inlog niet klopt.
Kan wel gewoon inloggen op BMW.nl via PC, en daar zie ik niets vreemds. De app werkt ook gewoon.
[ Voor 48% gewijzigd door RAAF12 op 02-12-2022 15:36 ]
Hier ook even de melding gehad vandaag, dat ik opnieuw moest inloggen. Dat bericht verdween opeens en alles werkt weer naar behoren. De MyBMW app vond ik overigens ook al erg traag vandaag.Rivanov schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:58:
[...]
Die update (07/2022.58) heb ik al wel een weekje draaien. Die ConnectedDrive melding kwam pas gisteravond tevoorschijn.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 02-12-2022 16:26 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Dat zou heel goed kunnen maar de helpdesk van BMW kan je nog wel bellen als je het niet helemaal vertrouwd. Even de VIN bij de hand houden dan kijken ze direct in je auto vanaf hun scherm.Leut schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:43:
Er gebeurt helaas helemaal niks, noch in de auto, noch op de telefoon. Heb de auto al een aantal malen laten zoeken, de telefoon blijft eigenwijs en zegt slechts 'geen software-upgrade beschikbaar.'
Misschien is BMW met updates voor een 330e minder scheutig, geen idee...
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
De mijne blijft hangen op 07/2022.40. Voor de zekerheid om te checken of ik wel alle verbindingen heb: Als ik in de app kijk bij autostatus dan laat hij de status zien van de laatste keer dat ie op slot gegaan is. Ik denk mij te herinneren dat ik hem dit in het begin wél live heb zien doen en dat er dan de tijd bij kwam te staan dat ik de status op vroeg ipv de tijd dat ik hem op slot zette. Klopt dat?Rivanov schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:58:
[...]
Die update (07/2022.58) heb ik al wel een weekje draaien. Die ConnectedDrive melding kwam pas gisteravond tevoorschijn.
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 03-12-2022 10:04 ]
Die optie kan ik niet in mijn BMW app vinden??RAAF12 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:01:
Overigens kan je ook een uitgebreid telematica rapport opvragen op VIN vanuit de BMW app, erg handig als je bijv. de opties in de auto nog eens wil bekijken!
[ Voor 57% gewijzigd door Bommes op 03-12-2022 10:31 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Updates blijven doorgaan... zelfs die van 20 jaar oud. Op een gegeven moment wordt het wel minder uiteraard, maar voor mijn E90 staan ook nog updates klaar. Alleen gaan die niet OTA en de dealer is er minder happig op met hun excuses dat het allemaal fout kan gaan bla blaBommes schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:27:
Ik moest net in de app ook opnieuw inloggen, de auto heeft nog niets gemeld.
Heb ook geen idee of dat mijn 2017 218i nog updates krijgt??
Nouja, ik heb geen haast, geloof niet dat er nu iets mis is in de auto, maar heb gewoon een update-fetischRAAF12 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:01:
Dan zal jouw type chassis inderdaad nog niet toe zijn aan een update maar je kan ook bij onze BMW vrienden op andere fora checken of als je het BMW hoofdkwartier in Den Haag niet wilt bellen.
Eigenlijk vind ik dit schandalig. De dealer is dé aangewezen plek om de update(s) uit te voeren. En ja, mocht het mis gaan, zijn zij degene die dat op moeten lossen. Is niet jouw pakkie aan.CreativeS schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:34:
[...]
Updates blijven doorgaan... zelfs die van 20 jaar oud. Op een gegeven mooment wordt het wel minder uiteraard, maar voor mijn E90 staan ook nog updates klaar. Alleen gaan die niet OTA en de dealer is er minder happig op met hun excuses dat het allemaal fout kan gaan bla bla
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Klopt helemaal, maar ze beginnen er niet aan. Kost ook een hele dag hè... bla bla. Enige wat ik dan wel eerst in huis moet hebben is xHP met adapter (licentie heb ik al, dus ik hoef alleen maar voor de upgrade-licentie te betalen), kan ik dat na de update weer installeren. Eerst maar eens kijken wie wel een i-level update wil doen van alle modules.pjot1 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:51:
Eigenlijk vind ik dit schandalig. De dealer is dé aangewezen plek om de update(s) uit te voeren. En ja, mocht het mis gaan, zijn zij degene die dat op moeten lossen. Is niet jouw pakkie aan.
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 03-12-2022 17:20 ]
Die 34pk zal niet je heel veel van merken, maar dat koppel zeker wel! Aan de koppelkromme te zien van BR-Performance is het koppel in het bereik wat je het meest gebruikt (1500-3000rpm) wel echt flink toegenomen.DeBaroN schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:28:
[...]
[...]
@DetailingBySmotske
@Pete2620 Dit moet aan jou gericht zijn denk ik.Smotske schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:32:
[...]
Die 34pk zal niet je heel veel van merken, maar dat koppel zeker wel! Aan de koppelkromme te zien van BR-Performance is het koppel in het bereik wat je het meest gebruikt (1500-3000rpm) wel echt flink toegenomen.ism een automaatbak ga je een stuk relaxter rijden.
De reden is dat als er niets kapot is ze geen update draaien. Wij tweakers willen altijd graag de nieuwste versies hebben maar in veel productie omgevingen is het credo ‘ dont fix it if it aint broken’.pjot1 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:51:
[...]
Eigenlijk vind ik dit schandalig. De dealer is dé aangewezen plek om de update(s) uit te voeren. En ja, mocht het mis gaan, zijn zij degene die dat op moeten lossen. Is niet jouw pakkie aan.
>> Signature?
Daar liep ik bij VW ook tegenaan. Ik heb ze nog proberen uit te leggen dat ze dan de hele essentie van een softwareupdate niet begrijpen. Een update betekend dat er een betere versie is en er blijkbaar iets mis was met de vorige (ik doel niet op feature-updates). Maar je komt er gewoon niet voorbij.ChiLLeR schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:31:
[...]
Dus alleen als er probleem is dat software gerelateerd is zullen ze de software gaan updaten.
Klopt helemaal. Zeker in de E- (en ook F-) series is het updaten niet zo normaal als nu met de recentere G-modellen. Zelf ook met een E90 een hoop ellende gehad toentertijd, omdat de dealer een update moest draaien en een module brickte. Snap best dat ze daar niet zo happig op zijn.ChiLLeR schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:31:
[...]
De reden is dat als er niets kapot is ze geen update draaien. Wij tweakers willen altijd graag de nieuwste versies hebben maar in veel productie omgevingen is het credo ‘ dont fix it if it aint broken’.
De dealer zal best wel eens problemen hebben gekregen door het updaten en is dan geforceerd om bepaalde modules te vervangen. Daar zit de klant ook niet op te wachten. Dus alleen als er probleem is dat software gerelateerd is zullen ze de software gaan updaten.
[ Voor 12% gewijzigd door Pepppie op 05-12-2022 08:42 ]
Dit geldt niet voor alle dealers, Broekhuis in Almelo heeft voor mij een aantal jaar geleden op verzoek mijn toenmalige F11 geupdated, kosten: 12 saucijzebroodjesCreativeS schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:18:
[...]
Klopt helemaal, maar ze beginnen er niet aan. Kost ook een hele dag hè... bla bla. Enige wat ik dan wel eerst in huis moet hebben is xHP met adapter (licentie heb ik al, dus ik hoef alleen maar voor de upgrade-licentie te betalen), kan ik dat na de update weer installeren. Eerst maar eens kijken wie wel een i-level update wil doen van alle modules.
Kan je jou auto remote coden, misschien kan https://bimmer-remote.com/ je dan helpen?CreativeS schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:18:
[...]
Klopt helemaal, maar ze beginnen er niet aan. Kost ook een hele dag hè... bla bla. Enige wat ik dan wel eerst in huis moet hebben is xHP met adapter (licentie heb ik al, dus ik hoef alleen maar voor de upgrade-licentie te betalen), kan ik dat na de update weer installeren. Eerst maar eens kijken wie wel een i-level update wil doen van alle modules.
Zit er in een i3 ook een BMW app? Daarin stond bij mij een foutmelding. Als je even terugscrolled kom je de foto wel tegen van het scherm. En de oplossing.The_MAN schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:31:
[...]
Dit geldt niet voor alle dealers, Broekhuis in Almelo heeft voor mij een aantal jaar geleden op verzoek mijn toenmalige F11 geupdated, kosten: 12 saucijzebroodjes
Op een ander onderwerp: Mijn i3 communiceert sinds donderdag niet meer met de app, BMW zegt dat het een algehele storing is en ze in DE druk zijn met een oplossing, maar dat het niet op elke auto van toepassing is (onze 5-serie is wel te bereiken). Iemand nog meer last van? Ik had juist iets meer dan een maand geleden het probleem dat ik niet met de 5-serie kon communiceren, maar wel met de i3...
Kan inderdaad ook zonder BMW dealer in een E90 gezet worden met ISTA-D , een kabel en wat recente files. De soft staat op het net en er zijn how to's, websites en YT om het zelf te (laten) doen. Teveel om hier op in te gaan. Makkelijker is het bij de BMW dealer maar dan hangt ie ($$) wel een paar uur aan de kast! Of je moet zo'n aardige BMW dealer hebben die het voor een appel en een ei doet.FabiandJ schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:38:
[...]
Kan je jou auto remote coden, misschien kan https://bimmer-remote.com/ je dan helpen?
Heb hem mijn M3 laten voorzien van de GTS Performance Flash en mijn iDrive van EVO 5 > 6.
En er kan per rit het brandstofverbruik worden bekeken. Handig als er diverse soorten worden gebruikt 95/98/Ron102 Okay, iets met spijkers op laag water....Pepppie schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:41:
[...]
Klopt helemaal. Zeker in de E- (en ook F-) series is het updaten niet zo normaal als nu met de recentere G-modellen. Zelf ook met een E90 een hoop ellende gehad toentertijd, omdat de dealer een update moest draaien en een module brickte. Snap best dat ze daar niet zo happig op zijn.
edit: paar dagen geleden ging het hier over My Trips in de app; sinds dit weekend heb ik dat in beide auto's ook staan. Kan mij voorstellen dat het handig is als je kilometers moet schrijven, verderkeken zie ik er niet echt de meerwaarde van in.
Ik denk dat je dan de hele essentie van een productiegerichte omgeving niet begrijpt. Een update betekent dat er nieuwere variabelen worden geintroduceerd en nieuwe problemen kunnen ontstaan die niet aanwezig waren bij de vorige (ik doel niet op bewust stukmaken).Dennisdn schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:36:
[...]
Daar liep ik bij VW ook tegenaan. Ik heb ze nog proberen uit te leggen dat ze dan de hele essentie van een softwareupdate niet begrijpen. Een update betekend dat er een betere versie is en er blijkbaar iets mis was met de vorige (ik doel niet op feature-updates). Maar je komt er gewoon niet voorbij.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 06-12-2022 10:04 ]
De app wissen, cache legen en dan opnieuw installeren. Vage interne codes zijn zeer verdacht....Cheesy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:00:
Die app heeft de laatste tijd wat kuren. Op zich heb ik geen problemen, behalve dat ik laatst een 2e auto in m'n profiel zag. Toen ik 'm probeerde toe te voegen gaf het een foutmelding. Was ook geen kenteken, modelnaam of vin dat zichtbaar was, meer een soort interne (?) code ofzo. Die extra auto is er nu weer uit. Misschien resten van een migratie ofzo.
Wat wel grappig is, je kan demo auto's van BMW bekijken, bijvoorbeeld de i7.
[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 06-12-2022 11:01 ]
Ik zet zelf niet in de software-bouw. Maar ik zou verwachten dat de processtap testen onderdeel van een procedure is voor ie de buitenwereld in gaat, desnoods met een beta. Klopt de software niet = stap terug.Eagle Creek schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:27:
[...]
Ik denk dat je dan de hele essentie van een productiegerichte omgeving niet begrijpt. Een update betekent dat er nieuwere variabelen worden geintroduceerd en nieuwe problemen kunnen ontstaan die niet aanwezig waren bij de vorige (ik doel niet op bewust stukmaken).
-Vraag: "Kan je ook zonder betalen CarPlay fullscreen krijgen?"RAAF12 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:38:
YouTube: How to install Fullscreen Apple CarPlay on BMW M2 - items Stupid Proof of zoek iemand in de buurt die kan coden. Bijv. via een NL BMW techneuten forum. Vaak gratis of voor een six pack bier.
[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2022 13:56 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hihi klopt het is meer info. We zijn op de wereld om mekaar te helpen nietwaar? Maar als de topicstarter alleen hapklare brokken wil moet ik hem/haar teleurstellen.fsfikke schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:54:
[...]
-Vraag: "Kan je ook zonder betalen CarPlay fullscreen krijgen?"
-RAAF: "Ja, hier is een link naar iemand die tegen betaling fullscreen CarPlay aanbiedt"
Die flash bestandjes zijn nog even wat anders dan een beetje met BimmerCode spelen.
Heb je die mail van de Nigeriaanse prins gemist dat je van hem een nieuwe BMW krijgt? Nadat je jouw persoonlijke gegevens doorgeeft en wat geld overmaakt voor de transportkostenCheesy schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:00:
Die app heeft de laatste tijd wat kuren. Op zich heb ik geen problemen, behalve dat ik laatst een 2e auto in m'n profiel zag. Toen ik 'm probeerde toe te voegen gaf het een foutmelding.
Neen, bovenstaande was een poging tot grappig doen.
[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 06-12-2022 15:59 ]
Julie denken dat ik gehackt ben ofzoTheBrut3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:02:
[...]
Heb je die mail van de Nigeriaanse prins gemist dat je van hem een nieuwe BMW krijgt? Nadat je jouw persoonlijke gegevens doorgeeft en wat geld overmaakt voor de transportkosten![]()
TheBrut3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:02:
[...]
Neen, bovenstaande was een poging tot grappig doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 06-12-2022 16:14 ]
Voordat je ECU dat doorheeft ben je wel wat ritten verder, dus dat is niet zo snel op te merken toch?RAAF12 schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:14:
[...]
En er kan per rit het brandstofverbruik worden bekeken. Handig als er diverse soorten worden gebruikt 95/98/Ron102 Okay, iets met spijkers op laag water....
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is met Bimmercode wel wat mogelijk lees ik op Bimmerpost. Moet je wel de juiste versie hebben.Pete2620 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:59:
Inmiddels de BMW F36 uit 2019 thuis staan! Ik had al Apple CarPlay via BMW gekocht tijdens black friday, maar zie nu dat het scherm slechts voor 2/3e gebruikt wordt door carplay.
Online zie ik wel mogelijkheden om dat full screen te maken, maar wederom met extra betalingen. Is dat echt de enige manier??
I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!
Als je bij de dealer klaagt dat de Spotify app niet goed werkt (die is altijd al ruk geweest in ID4 en ID6), dan updaten ze onder garantie je hele systeem en heb je meteen fullscreen CarPlayPete2620 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:59:
Inmiddels de BMW F36 uit 2019 thuis staan! Ik had al Apple CarPlay via BMW gekocht tijdens black friday, maar zie nu dat het scherm slechts voor 2/3e gebruikt wordt door carplay.
Online zie ik wel mogelijkheden om dat full screen te maken, maar wederom met extra betalingen. Is dat echt de enige manier??
[ Voor 6% gewijzigd door Domih op 06-12-2022 20:23 ]
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 06-12-2022 21:17 ]
Vast niet een echte oldtimer...DaFreakhead schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:49:
Mijn oldtimer heeft nu ook de ritstatistieken-update gekregen.
Heb jij dit wel werkend op iDrive6?DaFreakhead schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:49:
Hahaaaa!
Mijn oldtimer heeft nu ook de ritstatistieken-update gekregen. Handig voor de zakelijke kmregistratie. Weet iemand hoe lang de historie reikt? Ik zie nu tot 3 maanden terug de gegevens, het zou mooi zijn als dit gewoon allemaal blijft staan vanaf nu. Scheelt weer gedoe.
Gamertag: timmie271
Jupsch, in de my bmw app zag ik het net. Zal morgenochtend een checken in de auto of ik daar iets zie. Ik heb overigens geen idee welke idrive-versie ik heb, hoe kan ik dat zien?timmie271 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:22:
[...]
Heb jij dit wel werkend op iDrive6?
Ervan uitgaande dat je de G31 non-LCI nog hebt of bedoelt.
[ Voor 26% gewijzigd door RAAF12 op 07-12-2022 00:59 ]
Ik vind het vooral leuk om over ervaringen van anderen te lezen, en te zien of ik daarmee ook iets kan. Dat is voor mij de reden om hier rond te hangen.RAAF12 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 00:38:
[...]
Volgens mij (maar ik kan me vergissen) is een forum bedoeld om klikken te genereren voor de uitbater. Die kan dan weer advertentieruimte verkopen.
[ Voor 22% gewijzigd door DaFreakhead op 07-12-2022 19:26 ]
[ Voor 26% gewijzigd door dindr op 07-12-2022 20:12 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Standeman op 12-12-2022 07:52 ]
[ Voor 32% gewijzigd door RAAF12 op 08-12-2022 13:13 ]
Dat wordt zoeken naar opties. Diverse merken hebben al uitlaat onderdelen daarvoor. Milltek, Cobra, Remus, Akrapovic (alleen titanium), om maar wat te noemen. Cat, OPF, resonators en eindstuk bepalen allemaal een deel van het geluid. Ook allemaal nemen ze een stuk weg van je scheetjes, OPF waarschijnlijk het meest.dindr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:06:
Tweakers, vraagje. Ik ben op zoek naar iets meer beleving in mijn G21 m340.
Het is allemaal een beetje te nuchter en er mag wat mij betreft wat meer geluid bij in sport stand als de kleppen open staan.
Helaas hebben we hier in Europa de OPF circus en regels die het er allemaal maar minder op maken. Nu snap ik waarom de YouTube filmpjes van de Amerikaanse versies beter klonken.
De M performance exhaust leek een mooie optie te zijn maar worden helaas niet door de dealers verkocht in Nederland en kunnen ze helaas ook niet elders uit Europa krijgen. Dit bevestigen Breeman en Keram.
OPF verwijderen schijnt ook een mogelijkheid te zijn maar de auto zit nog 1 jaar en 10 maanden in garantie en komt te vervallen als ik diverse fora en personen mag geloven.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Het hoeft geen Honda Civic geluid uit 1998 te zijn met groene kleur en knalpijp waar je in een straal van 2 kilometer de knallen hoor alsof je je in Baghdad 2003 bevind.
Het gaat er bij mij om dat het geluid bij optrekken iets meer te horen is en na loslaten gas meer scheetjes te horen zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door FabiandJ op 08-12-2022 11:09 ]
Als je handig bent en de juiste apparatuur / software in bezit hebt: https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1813267Pete2620 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:59:
Is zo de waarheid! Het is en blijft een kleine cirkel die het erg intern houd om er flink wat geld mee te verdienen, dus snap het wel.After making searches on the net, it looks like Flashing the NBT is like a Government Secret. No one wants to share the steps. The reason i wrote here as DIY, i contributed alot of DIYs and solutions to BMW community to help lovely DIYers to achieve their goal from their home without needing additional service.
Ik zou kijken naar een andere set einddempers met goedkeuring. Kost wel een paar knaken maar dan heb je al die problemen niet met garantie en keuringen.dindr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:06:
Tweakers, vraagje. Ik ben op zoek naar iets meer beleving in mijn G21 m340.
Het is allemaal een beetje te nuchter en er mag wat mij betreft wat meer geluid bij in sport stand als de kleppen open staan.
Helaas hebben we hier in Europa de OPF circus en regels die het er allemaal maar minder op maken. Nu snap ik waarom de YouTube filmpjes van de Amerikaanse versies beter klonken.
De M performance exhaust leek een mooie optie te zijn maar worden helaas niet door de dealers verkocht in Nederland en kunnen ze helaas ook niet elders uit Europa krijgen. Dit bevestigen Breeman en Keram.
OPF verwijderen schijnt ook een mogelijkheid te zijn maar de auto zit nog 1 jaar en 10 maanden in garantie en komt te vervallen als ik diverse fora en personen mag geloven.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Het hoeft geen Honda Civic geluid uit 1998 te zijn met groene kleur en knalpijp waar je in een straal van 2 kilometer de knallen hoor alsof je je in Baghdad 2003 bevind.
Het gaat er bij mij om dat het geluid bij optrekken iets meer te horen is en na loslaten gas meer scheetjes te horen zijn.
Het is mij gelukt id4 naar id6 te upgraden (wel al heel lang geleden en niet meer mee bezig geweest). Inderdaad heel moeilijk iets over te vinden en veel kennis van E-Sys vereist.LinuX-TUX schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:14:
[...]
Als je handig bent en de juiste apparatuur / software in bezit hebt: https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1813267
Overigens had een vriend van mij ook zijn CarPlay fullscreen laten coden tegen betaling. Een maand later had hij iets bij zijn garage/dealer voor onderhoud en reparatie, nu is het weer 2/3 en kan hij weer voor een fullscreen coding exercitie gaan
Gelukkig zijn we op Tweakers en vroeg ik me af of er ervaring is met iDrive4 naar iDrive 6 om CarPlay te activeren onder de BMW eigenaren hier. Ik zit al enige tijd te twijfelen om het te LATEN doen of ZELF te doen ( gij zijt tweaker of gij zijt het niet he)
[...]
Is zo de waarheid! Het is en blijft een kleine cirkel die het erg intern houd om er flink wat geld mee te verdienen, dus snap het wel.
Gelukkig is er nog; YouTube: BMW NBT EVO ID4 flash to EVO ID6 full video Tutorial , 1-malige aanschaf voor de key om het te kunnen downloaden , hebben mensen hier ervaring mee (of beter, nog meer leesvoer / links naar ECHT deep dive howto's / documentatie / binaries)
Het is voor de auto van m'n vriendin F20 125i (eind 2015 model met juiste NBT_Evo die het zou moeten kunnen).
Zelf ga ik wel kijken naar een leuk geprijsde MMI voor mijn CIC om CarPlay te krijgen (Alpina B3).
Reden dat we opeens op de CarPlay toer gaan: Post Corona gaan we toch wat meer meters weer maken en bij vlagen werkt navigatie met realtime traffic info toch beter via de iPhone dan het connecteddrive abonnement (en waarom geld betalen als de functionaliteit al gratis bij je mobiel zit)
Helemaal waar en het werkt fantastisch zolang er dekking is. En er zit ook flitspalen, mobiele flitsers enzo in en je kan zelf je navigatie app kiezen.LinuX-TUX schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:14:
[...]
Reden dat we opeens op de CarPlay toer gaan: Post Corona gaan we toch wat meer meters weer maken en bij vlagen werkt navigatie met realtime traffic info toch beter via de iPhone dan het connecteddrive abonnement (en waarom geld betalen als de functionaliteit al gratis bij je mobiel zit)
Heb je toevallig specifieke fora's die je kan aanraden? Ik zit nu echt in een bimmerpost hoekje en een engels forum (waar je tegenwoordig voor moet betalen wil je op de download links kunnen klikken), maar echt hands-on info op het niveau van linux/filesystems/code parameters van wat je exact aan het doen bent is gewoon heel schaars (en ben bijna in staat om slooperijen af te gaan struinen en eenzelfde NBTEvo op te snorren als donor om dan maar zelf helemaal uit elkaar te trekken/lezen)Domih schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:49:
[...]
Het is mij gelukt id4 naar id6 te upgraden (wel al heel lang geleden en niet meer mee bezig geweest). Inderdaad heel moeilijk iets over te vinden en veel kennis van E-Sys vereist.
Dat is toevallig, CCC of CIC model? Welke MMI hebben jullie gekozen? Helaas heb ik eerst even een wielsensor te vervangen en winterbanden dit weekend gepland staan ( naast zwemles van de kidsHeel toevallig ga ik zaterdag ochtend een MMI inbouwen in een Alpina B3. Dus als je tips/info nodig hebt stuur gerust een PB. Je mag ook ff komen kijken in Veldhoven
Flitsmeister is idd een bijkomend voordeelRAAF12 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:23:
[...]
Helemaal waar en het werkt fantastisch zolang er dekking is. En er zit ook flitspalen, mobiele flitsers enzo in en je kan zelf je navigatie app kiezen.
Bij nieuwere auto's zit de kaart in de Live Cockpit geprojecteerd. Dan kan de chauffeur de focus op de weg houden.
Het gaat om een CIC model. Ik bouw altijd Andream MMI's in. Heb met verschillende ervaring en dat is verreweg de beste.LinuX-TUX schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:30:
[...]
Heb je toevallig specifieke fora's die je kan aanraden? Ik zit nu echt in een bimmerpost hoekje en een engels forum (waar je tegenwoordig voor moet betalen wil je op de download links kunnen klikken), maar echt hands-on info op het niveau van linux/filesystems/code parameters van wat je exact aan het doen bent is gewoon heel schaars (en ben bijna in staat om slooperijen af te gaan struinen en eenzelfde NBTEvo op te snorren als donor om dan maar zelf helemaal uit elkaar te trekken/lezen)
[...]
Dat is toevallig, CCC of CIC model? Welke MMI hebben jullie gekozen? Helaas heb ik eerst even een wielsensor te vervangen en winterbanden dit weekend gepland staan ( naast zwemles van de kids)
[...]
Flitsmeister is idd een bijkomend voordeel
Thanks voor de heads up, je gaat dan wel echt voor een MMI ertussen en niet het scherm vervangen? Zat zelf te twijfelen tussen die Andream en Prime MMI. Nog pro’s / cons tussen die twee uit jouw ervaring?Domih schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:08:
[...]
Het gaat om een CIC model. Ik bouw altijd Andream MMI's in. Heb met verschillende ervaring en dat is verreweg de beste.
Helaas heb ik zo niet meer info voor je. Het is echt zelf uitzoeken en veel leren van E-sys. Ik had het toen met Aleksandre van NDH Automotive gedaan, hij had er veel meer verstand van
Er is wel een risico dat je headunit af en toe reboot. Volgens mij was het I-Step 1806 waarbij dit probleem het minste was. Succes en veel plezier!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq