Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 194 ... 360 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 14:56
Wat is de algemene ervaring bij jullie over ConnectedDrive met iDrive8?
Bij mijn 320e LCI is het maar droevig. De wagen blijft vaak dagen op de verkeerde locatie staan, op de gekste plekken (midden van de autosnelweg, een tunnel, willekeurige baan ergens, ...).
De commando's werken ook meestal niet.
iDrive reset (30s inhouden van power knop) heeft niet veel geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:46
Heb nu 2x gehad dat ConnectedDrive ineens aangaf dat alle abonnementen waren verlopen en ik geen bestemmingen naar de auto kon pushen, maar dat beide keren in korte tijd weer online. Verder draait het hier wel vlekkeloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:34:
Klinkt misschien gek, maar die M5 zou ik zelf bewaren/wegzetten. Zeker in die conditie. Daar kan je over een paar jaar véél meer voor krijgen, of echt lekker zelf houden als investering. Het is niet het mooiste model, maar die V10 maakt hem wel iconisch.
Dat zouden normaal gesproken ook doen mits we niet al een E64 M6 met diezelfde V10 in de garage hebben staan. En ik heb ook liever dat er iemand (actief) van geniet dan het rendement wat ik mogelijk zou maken.

Op de laatste foto met mijn 335i en 750iL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKx0LXZUkns12ZEP9qVnXqhTfEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgEPWj1h5QI0e7VEC5kUeuex.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwJ_mLUecJih7dFzmQJHlP-xK68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaYcbNvDY8WPyd13eh5DdF33.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gESXB7aPj9zFycPvlO6Rp6kyNz0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7qDAsInAgzCbdEf4u2XZrzm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:02
Als ik iets zou wegzetten om potentieel beetje rendement te maken zoiets eerder die M5 dan die M6 zijn.

Überhaupt zou de M5 mijn keuze zijn. Maar hoe ouder de BMW M, hoe meer ik van OEM ben (en hoe lastiger die juist te vinden zijn..).

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Eens. De M5 is toch meer een icoon dan de M6..

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ComputerHoed schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:46:
Eens. De M5 is toch meer een icoon dan de M6..
Zou dan een M5 station doen, maar die zijn helemaal zeldzaam (vooral met handbak).

Maar een M6 Cabrio.. tja qua rondetijden is t vast minder dan de coupe, maar de wind en zon maken het echt meer een beleving.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:38
Ik heb mijzelf er toch in geBlackFridayt :+
Bestellte Artikel
BMW M Performance Sperrdifferenzial 1er F20 F21 (M140i) 2er F22 F23 (M240i) 3er F30 F31 (340i) 4er F32 F33 F36 (440i)
Lesgoo bwois!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Leebmann24 BF-mail kwam inderdaad binnen vanmiddag… of heb je bij Hubauer ‘bestellt’?

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 24-11-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Leebmann inderdaad. Met de BF korting is zo'n ding bijna €1000(!!) minder duur dan bij Ekris in de webshop.
Natuurlijk komt er vanuit Duitsland wat meer verzendkosten bij, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Die verzendkosten vallen ook in het niet vergeleken met wat je bespaart... bij specifieke dingen zijn Leebmann en Hubauer echt een uitkomst. Mooie deal man en eindelijk je sper :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Mijn BMW iX1 wordt dadelijk afgeleverd.
Auto is al gekoppeld aan MyBMW app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipDruqrXpqhAF1a3Q1zUt7qR86Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLiQBWX7yiw9uVce7peo5RaU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
XENTiC schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:19:

[Afbeelding]
Hé, jij ook al een Duits kenteken :P
Ik zou het wel grappig vinden als er op dat autootje je echte kenteken zat.
CreativeS schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:53:
Die verzendkosten vallen ook in het niet vergeleken met wat je bespaart... bij specifieke dingen zijn Leebmann en Hubauer echt een uitkomst. Mooie deal man en eindelijk je sper :)
Dat is zeker waar. Ik was er niet bekend mee, zag toevallig een link naar die webshop op Driving Fun. Daarna las ik op een Belgisch en Nederlands BMW forum dat mensen er goede ervaringen mee hebben.

Next up schokdempers en richting het einde van de PS garantie maar eens een uitlaat en MHD+xHP. Al zijn er twijfels over de uitlaat, want die zijn zomaar prijzig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:02:
Next up schokdempers en richting het einde van de PS garantie maar eens een uitlaat en MHD+xHP. Al zijn er twijfels over de uitlaat, want die zijn zomaar prijzig.
Alles is toch prijzig tegenwoordig?

Begin volgend jaar ga ik mijn stoelen 'reviseren'... nieuwe schuimrubberen zittingen, originele stoelverwarming retrofitten (heb ik nu wel, maar aftermarket met knopje op stoel) en dan het antraciet/blauw alcantara interieur gebruiken voor mijn interieur. Achterbank en leuning kunnen zo geplaatst worden en het alcantara van de voorstoelen zet ik over op mijn stoelen. Mijn stoelen hebben verstelbare lendesteun en opblaasbare wangen en die stoelen die ik boven heb liggen hebben dat niet. Wordt een mooi project. Daarna nog een anti-roll kit van EIbach of H&R.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 25-11-2022 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:25:

[...]

Lesgoo bwois!
Daar ga je veel plezier mee hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Net een seintje van de BMW app op de telefoon gekregen dat er een software update is. Morgen de update eens installeren. Volgens mij is dit de laatste versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nay0Hvk7MTsDrnLPOPcIK4SyC3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cPHZK6OB9jBl2GDcQnyws3u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door RAAF12 op 25-11-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
TheBrut3 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:25:

[...]

Lesgoo bwois!
Tof, ben heel benieuwd naar je ervaringen! Toen ik de M140i nog niet zo lang (heb hem sinds 2018) had heb ik hier ook over gedacht, maar heb het tot nu toe nooit gedaan. Ik gebruik de auto vooral voor woon-werk, en heb het tot nu toe nog niet voor mezelf kunnen verantwoorden; ik weet niet of ik het "eruit haal". Er zijn zeker situaties, bijvoorbeeld de laatste dagen wanneer het vochtig is, dat ik denk dat ik er profijt van zou hebben. Maar heb het nog nooit zelf ervaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxPv2y_V-4zMVrkpgnjhSoTdCOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFEdG2EbGPsAUd3dmQeAafUM.jpg?f=fotoalbum_large
Even geen BMW nodig alhoewel er een vet strakke 5 baans snelweg ligt. Meisje zei gister al "oh, nu had je zeker de BMW mee willen hebben". O-)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 09:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

TheBrut3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:32:
Zijn er hier mensen met een sper diff? Ik vraag mij af of dat het waard is...
Kost je al snel 3k en daarvoor kan je ook een leuk KW setje, braces en een remupgrade kopen.
G21 330i met M sper, dit was best een goedkope optie (~€1200 ofzo). Echt helemaal nodig is het niet op een 330, al is het wel echt merkbaar. Broer heeft een 330i zonder....

Must bij auto's met > 300pk en rwd in mijn ogen. Het hebben van de sper is ook wel een reden waarom ik nog altijd twijfel of ik hem toch niet moet chippen. G21 is net een maand uit de garage :P.
Coolhva schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:05:
Na een paar weken wachten is het zover; ik ga morgen m’n BMW ophalen nadat de belastingdienst vorige week storing had (hij komt uit België). Ik zit alleen met de verzekering; om dat de catalogus waarde hoger is dan 200k is het niet makkelijk om een goede verzekeraar te krijgen. Ik ben nu aan het kijken naar Turien; heeft iemand anders nog tips voor een passende verzekering?

https://www.memoperformance.nl/4944255/15706/#specifics
991.2 C4S cabrio verzekerd via sportwagenpolis.nl. Kosten vielen me mee, vooral omdat ik formeel mijn schadevrije jaren van de 3 serie niet mee kan nemen (zakelijk / prive probleem 8)7). Ze doen daar helemaal niet moeilijk over verder.

Alarm verplichten ze niet, wel een voertuigvolgsysteem. Al is dat op alles > €75k tegenwoordig volgens mij. Wij hebben er een Lojack peilzender inzitten. Kost je eenmalig een paar honderd euro en ~€110 per jaar daarna.

Gave auto overigens! Wel eens naar zitten kijken (M850i's) maar vind ze te groot / zwaar voor ons doel.
RAAF12 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:09:
Net een seintje van de BMW app op de telefoon gekregen dat er een software update is. Morgen de update eens installeren. Volgens mij is dit de laatste versie.

[Afbeelding]
Zowel G21 als F40 van mijn vrouw hebben een update klaar staan. Zou het hierna klaar zijn met updates voor het iDrive 7 systeem?
Is ook een voordeel want een chiptune kan dan niet meer overschreven worden toch? :D

[ Voor 91% gewijzigd door Tortelli op 26-11-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

XENTiC schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:19:

[Afbeelding]
Congrats man! Heb je al wat meer foto's? Kan je al wat ervaringen vertellen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Tortelli schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:18:
[...]

Zowel G21 als F40 van mijn vrouw hebben een update klaar staan. Zou het hierna klaar zijn met updates voor het iDrive 7 systeem?
Is ook een voordeel want een chiptune kan dan niet meer overschreven worden toch? :D
Daar moet ik in januari maar eens over gaan denken als de garantie voorbij is. Moet ik dan RON100 gaan tanken? *O* eerst maar eens de upgrade erop slingeren....

edit: hieronder Ow das duidelijk. Ik moet me verder inlezen want er zijn nogal wat aanbieders.

[ Voor 64% gewijzigd door RAAF12 op 26-11-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

330i kun je naar een 310pk / 470Nm krijgen op 98. Octaan 100 zou ik een auto nooit op laten chippen, simpelweg omdat het vrij lastig verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:23:
edit: hieronder Ow das duidelijk. Ik moet me verder inlezen want er zijn nogal wat aanbieders.
Ga alsjeblieft wel naar een goede! Er zijn vele bedrijven die maar wat flashen (off the internet)... maar bij problemen geven ze niet thuis of kunnen ze het niet oplossen omdat ze de materie toch niet machtig zijn.

Bijvoorbeeld:En gewoon op RON98 laten flashen. Is alom beschikbaar... ook bij de prijsvechters.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 26-11-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:37
07/2022.58 kreeg ik vandaag aangeboden via Remote Software Upgrade in m'n F40. :)
Kwam van 07/2022.52

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2022 14:45 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ik ben van een Peugeot 108 ‘Cabrio’ naar een M8 Competition Cabrio gegaan en het is best een verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-HZAZn9FftIi1VqD2RF3nnFC-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxWKnJ9L4xMynqkH02EJWWcH.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nu nog te leuk om niet in ‘alles in sport plus met uitlaatkleppen open’ te rijden; al is het ook heerlijk om met de driver assistant te rijden (helpt enorm met eventuele boetes). Enige irritante is dat hij soms in de file zelf weer gaat rijden en soms niet.

Net de software update erop gezet; ben benieuwd of ik er iets van ga merken.

Ben ook nog aan het twijfelen of ik een adapter met bimmercode o.i.d. ga halen; heb het voorheen wel gedaan maar nooit zelf de adapter gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Coolhva op 26-11-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Coolhva schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:19:

Het is nu nog te leuk om niet in ‘alles in sport plus met uitlaatkleppen open’ te rijden; al is het ook heerlijk om met de driver assistant te rijden (helpt enorm met eventuele boetes). Enige irritante is dat hij soms in de file zelf weer gaat rijden en soms niet.
Je hebt ook zo’n driver attention camera?
Ik merkte bij mij dat als die me niet ziet zitten dat ie dan niet automatisch optrekt :P

Maar mooi auto’tje :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik ben van een Peugeot 108 ‘Cabrio’ naar een M8 Competition Cabrio gegaan en het is best een verschil.
Understatement van het jaar 7(8)7

Maar wat een gave auto is dit, echt super!
Gefeliciteerd hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[Afbeelding]

Net de software update erop gezet; ben benieuwd of ik er iets van ga merken.

Ben ook nog aan het twijfelen of ik een adapter met bimmercode o.i.d. ga halen; heb het voorheen wel gedaan maar nooit zelf de adapter gehad.
Is dat hetzelfde blok als een m850? Daar een keertje een weekendje mee gereden. Wat een power en souplesse niet normaal! Ding ging ook als een speer uit de launch control! Vele veilige km's.

Vandaag kapte ineens mijn bmw afstandsbediening ermee :( kofferbak ging open met de keyless. De portieren daarna niet meer en na t vervangen van de batterij deedt t allemaal nog steeds niet..

Afstandbediening stuk of t ontvanger deel van de auto vastgelopen? Moet de auto nu met de app ontgrendelen en vergrendelen. En starten door tegen de stuurkolom te houden.. gaat om een i3. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@Brilsmurfffje Als de app wel werkt, lijkt het probleem in de AB te zitten. Heb je maar één AB? Is de vervangende batterij echt oké? Hopelijk is het niet de AB, want die dingen zijn schreeuwend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nee, N63 vs S63.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Rivanov schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:45:
07/2022.58 kreeg ik vandaag aangeboden via Remote Software Upgrade in m'n F40. :)
Kwam van 07/2022.52
Installeert ie bij jou? Bij mij is ie nog aan het wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:58:
[...]

Ga alsjeblieft wel naar een goede! Er zijn vele bedrijven die maar wat flashen (off the internet)... maar bij problemen geven ze niet thuis of kunnen ze het niet oplossen omdat ze de materie toch niet machtig zijn.

Bijvoorbeeld:En gewoon op RON98 laten flashen. Is alom beschikbaar... ook bij de prijsvechters.
Of zet er een tune op van MHD of Bootmod3, die maps zijn veelvuldig getest, beide hebben nog t/m maandag Black Friday korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
-

[ Voor 110% gewijzigd door Dennisdn op 27-11-2022 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

Eagle Creek

Breathing security

Coolhva schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:19: al is het ook heerlijk om met de driver assistant te rijden (helpt enorm met eventuele boetes). Enige irritante is dat hij soms in de file zelf weer gaat rijden en soms niet.
En hoor je dan zo'n gong als die niet gaat rijden? Dan ziet de auto dat je je ogen niet op de weg hebt en trekt ie niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 27-11-2022 10:00 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:37
RAAF12 schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:07:
[...]

Installeert ie bij jou? Bij mij is ie nog aan het wachten...
Jup. Direct succesvol geïnstalleerd.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Eagle Creek schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:59:
[...]

En hoor je dan zo'n gong als die niet gaat rijden? Dan ziet de auto dat je je ogen niet op de weg hebt en trekt ie niet op.
Hmmmz klinkt logisch. Ik ga het proberen om ‘te blijven kijken’ en zien of dat een verschil geeft.

Iedereen bedankt voor de complimenten; ik ben me er van bewust dat dit een ‘idiote’ auto is. In mijn omgeving zijn er mensen die veel gewerkt hebben en plots kwamen te overlijden zonder alles uit het leven gehaald te hebben. Met die wetenschap probeer ik alles eruit te halen wat mogelijk is, inclusief het ervaren van deze auto.

Qua coderen; hebben jullie ervaren dat er een groot verschil kan zitten tussen de adapter en de app (bimmercode, Carly, etc. ) om zaken aan te passen in je BMW? En welke je het beste vindt werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Coolhva schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:39:
Ik ben me er van bewust dat dit een ‘idiote’ auto is. In mijn omgeving zijn er mensen die veel gewerkt hebben en plots kwamen te overlijden zonder alles uit het leven gehaald te hebben. Met die wetenschap probeer ik alles eruit te halen wat mogelijk is, inclusief het ervaren van deze auto.
Hulde!

In zeer korte tijd 3 dierbaren verloren. Een week voor het overlijden van mijn moeder (aan uitgezaaide longkanker, toen net 65) heb ik een BMW gekocht zoals ik die altijd al wilde. Vriendin 6 maanden later ook een BMW... niet zo nieuw en vol vermogen als die van jou... maar het zijn onze droomwagens. Wie weet komt er nog eens een echte M of in ieder geval een BMW met vermogen boven de 300 of 400pk, maar dit kan van de bucketlist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Cs kwam er tussendoor :-)
Qua coderen;
Hier Inpa, Ista, Bimmerlink en Bimmercode. De twee laatste op telefoon via Bluetooth en dat is wel makkelijk. Het werkt allemaal goed voor de expertfuncties wel even opletten. Maar bij eventuele foutjes kan je zo de backup weer terugzetten vanuit Bimmercode.

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 27-11-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Toff schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:03:
@Brilsmurfffje Als de app wel werkt, lijkt het probleem in de AB te zitten. Heb je maar één AB? Is de vervangende batterij echt oké? Hopelijk is het niet de AB, want die dingen zijn schreeuwend duur.
Reserve doet t wel :( geen idee of ze de ab kunnen doormeten oid ik zal t wel even bij de dealer navragen. Ik zag al dat een nieuwe ab rond de 600$ is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De stealer repareert geen defecte AB's er zijn adressen die dat wel doen. Printje eruit halen, er kan bijv. een kapotte SMD elco opzitten. Klein klusje voor de techneut die kan ook meten of er signaal uit de antenne komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

_Arthur

blub

Dergelijke reacties voegen niets toe

[ Voor 85% gewijzigd door Standeman op 28-11-2022 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:35
Binnenkort breng ik mijn F31 320i LCI naar Procar in Zwolle om de beruchte koelslang te laten vervangen. Laat meteen een achterdemper van een 335 monteren. Staat net wat dikker met aan beide zijden een pijpje. Komt gewoon een standaard M-Sport diffuser op met twee uitsparingen die ik hoogglans zwart laat spuiten. Donkergrijs heb ik nooit begrepen.
Wel leuk om wat kleine aanpassingen te (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik ga eens minder in de informatie van de connected drive trappen :+ Heb de gratis kaart updates en in de omschrijving staat "Over the air updates tot 4 keer per jaar", dus ik dacht dat dit automatisch ging. Kijk net in de auto, zit ik nog op de eerste versie van 2022... Weinig automatisch over the air dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Iemand idee waar je de BMW logo's orgineel voor en achter kan kopen zonder het chromen randje? ik kan ze namelijk niet vinden op Ekris webshop voor mijn Active Tourer 218i ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 27-11-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:29:
Iemand idee waar je de BMW logo's orgineel voor en achter kan kopen zonder het chromen randje? ik kan ze namelijk niet vinden op Ekris webshop voor mijn Active Tourer 218i ?
Die zijn origineel niet zonder chromen randje te koop bij BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

CreativeS schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:32:
[...]

Die zijn origineel niet zonder chromen randje te koop bij BMW.
:'( enig idee waar ze wel te koop zijn, ik zie ze wel op ali express alleen geen idee wat de kwaliteit daarvan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32
Zijn er mensen die reeds My Trips in de MyBMW app hebben?
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1960018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:34:
:'( enig idee waar ze wel te koop zijn, ik zie ze wel op ali express alleen geen idee wat de kwaliteit daarvan is?
Origineel zijn ze er niet. Je bent dus aangewezen op die Ali-prul. Soms is dat spul goed en soms vervagen de kleuren al na 5 wasbeurten. Ik hoef die nepmeuk niet op de auto in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17
Kaartupdate bij een F31 via usb, kan dat gewoon tijdens het rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
DeBaroN schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:29:
Kaartupdate bij een F31 via usb, kan dat gewoon tijdens het rijden?
Ja hoor 👍 duurt wel een half uur bijna.

[ Voor 7% gewijzigd door Deagle op 27-11-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:17
Deagle schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:32:
[...]

Ja hoor 👍 duurt wel een half uur bijna.
Ok, maar gaat verder waar die gebleven is? Indien auto uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
Dat geloof ik wel. Heb er geen ervaring mee, ik doe het altijd op langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Yup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVJ1VUjLBcWFK2dpKE2vja8ZStI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tv9CYB2VwTsqZAV4gQ2KP5Vo.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan ook zien wat de tank inhoud aan het begin was en aan het eind (gaat hard met een M8 kan ik je zeggen, of zou het aan mijn rechtervoet liggen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep dat zit in de laatste update van de BMW app. Vorige week is die toegevoegd. Heb je de UK uitvoering?

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 27-11-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

RAAF12 schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:49:
Yep dat zit in de laatste update van de BMW app. Vorige week is die toegevoegd. Heb je de UK uitvoering?
Ik heb bijna alles in het Engels staan omdat ik in mijn werk alles in het Engels doe. De app komt van de NL App Store en de BMW is, nu, in NL geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Rivanov schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:18:
[...]

Jup. Direct succesvol geïnstalleerd.
Bij mij had ie een dag nodig voordat de melding kwam dat ik de upgrade mocht installeren. Toch ook weer een turbo en DME update voor de besturing van e.e.a. En jammer dat BMW niet aan de klanten schrijven wat ze hebben aangepast. Een vriendje zit op TU nivo in die business zal eens vragen of hij meer weet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qs-mgCBbwkHScjwHWM_O-tEgisE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF22kyYSFDBhLO1waguXpjjF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door RAAF12 op 27-11-2022 20:51 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Yep staat er bij mij ook tussen. Heb data vanaf medio oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9MshGPd38edYSo-n_SA3r0xYmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YltqMtqKL5xLKiROQF96DnAh.png?f=fotoalbum_large

Heb alleen de tankinhoud in % bij onze 5 (530i 2021);
Voor onze ix3 snap ik dat; maar de 118i (2018) geeft dan weer liters aan ipv de % bij de 5. Zelf zie ik liever de hoeveelheid liters…

Nog niet kunnen ontdekken hoe ik dit zou kunnen aanpassen. Weten jullie dit misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
DeBaroN schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:37:
[...]

Ok, maar gaat verder waar die gebleven is? Indien auto uit.
Yep. Installatie wordt dan vanzelf weer opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
BMWix3 schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:29:
[Afbeelding]

Voor onze ix3 snap ik dat; maar de 118i (2018) geeft dan weer liters aan ipv de % bij de 5. Zelf zie ik liever de hoeveelheid liters…

Nog niet kunnen ontdekken hoe ik dit zou kunnen aanpassen. Weten jullie dit misschien?
Blijkbaar is dat % voor resterende tankinhoud bij alle (nieuwe) modellen vanaf 2019/ 2020 zo. In onze G21 van 2020 is het in %, in de F30 uit eind 2018 in liters. Misschien massaal richting BMW aangeven dat we dit anders willen… Heb alles nagezocht, maar het is zelf niet aan te passen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-06 12:34
BMWix3 schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:29:
[Afbeelding]

520i G30 eind 2017 geeft ook liters aan.

Alleen geen Mytrip hier, wellicht niet mogelijk op iDrive 6?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32
Helaas ontbreekt die My Trips toevoeging bij mij, BMW 330e bouwjaar feb 2020, 07/2022.558, My BMW versie 2.9.3. Volgens een bericht in de UK community zouden enkel auto's geproduceerd vanaf juli 2020 deze feature hebben, maar dat wordt tegengesproken door mensen met eerder geproduceerde auto's. Dus ben ik benieuwd of jullie dat kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jouw auto zou het moeten hebben want de mijne is eind 2019 geproduceerd en heeft het. De My BMW App versie is bij mij 2.11.0 (19844) op iOS. Dus waarschijnlijk is de app op de telefoon niet geupdate.

[ Voor 41% gewijzigd door RAAF12 op 27-11-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

*knip*

[ Voor 152% gewijzigd door Standeman op 28-11-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

realphoenikx schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:45:
Helaas ontbreekt die My Trips toevoeging bij mij, BMW 330e bouwjaar feb 2020, 07/2022.558, My BMW versie 2.9.3. Volgens een bericht in de UK community zouden enkel auto's geproduceerd vanaf juli 2020 deze feature hebben, maar dat wordt tegengesproken door mensen met eerder geproduceerde auto's. Dus ben ik benieuwd of jullie dat kunnen bevestigen.
Bij mij stond de optie iig wel in de auto als optie om aan te zetten. 330e okt 2019.
(Had em alleen niet aan gezet omdat ik daar geen goesting voor had)

/edit: hier ook 2.9.3 op de foon iig.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2022 23:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Net als die kindjes van vroeger... Micro$oft / M$ en die meuk. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

YakuzA schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:46:
[...]

Bij mij stond de optie iig wel in de auto als optie om aan te zetten. 330e okt 2019.
(Had em alleen niet aan gezet)
Mooi dan is het opgelost! Kan je ook weer lekker gaan slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Op camerabeelden zie ik dat afgelopen zaterdag rond 3 uur in de ochtend een persoon (schat hem in de 20) naar ons huis toe loopt, voor de voordeur gaat staan en foto's lijkt te nemen van o.a. de camera. Dit vind ik bijzonder en opvallend, aangezien we aan het eind van een doodlopende straat wonen en hier in principe verder helemaal niemand komt die daar niks te zoeken heeft. Zeker niet op een dergelijk tijdstip.
Onze auto's staan naast de voordeur (en camera) op de oprit. Ik vind dit een beangstigende situatie, zou dit een spotter o.i.d. kunnen zijn? En wat is nu slim om te doen? Politie is geïnformeerd en heeft het ter kennisgeving aangenomen.

@RickvN, je gaf pas aan dat er bij jou in de buurt een spotter was gezien op camera. Ben stiekem wel benieuwd of dat niet dezelfde persoon is.

[ Voor 15% gewijzigd door zunrob op 28-11-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:21:
En wat is nu slim om te doen? Politie is geïnformeerd en heeft het ter kennisgeving aangenomen.
Politie is in ieder geval het belangrijkste.. in mijn buurt had de nutsmaatschapij ooit studenten ingehuurd om foto's te nemen van cabines, palen,... en die mochten dat doen wanneer en hoe ze dat zelf het beste vonden.

Resultaat een auto die voor elk huis stopte en waarvan de passagier telkens foto's nam... gelukkig was dat niets maar dat zorgde voor heel wat paniek :)

Wat je zelf kan doen... keyless? sleutels zover mogelijk wegsteken (of in alu doosjes etc)
Eventueel een groot licht met sensor op je oprit richten?

Had de camera ook goed zicht op je wagens? kwestie dat er geen tags aan de wagen zijn gehangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
jasonv schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:44:
[...]

Politie is in ieder geval het belangrijkste.. in mijn buurt had de nutsmaatschapij ooit studenten ingehuurd om foto's te nemen van cabines, palen,... en die mochten dat doen wanneer en hoe ze dat zelf het beste vonden.

Resultaat een auto die voor elk huis stopte en waarvan de passagier telkens foto's nam... gelukkig was dat niets maar dat zorgde voor heel wat paniek :)

Wat je zelf kan doen... keyless? sleutels zover mogelijk wegsteken (of in alu doosjes etc)
Eventueel een groot licht met sensor op je oprit richten?

Had de camera ook goed zicht op je wagens? kwestie dat er geen tags aan de wagen zijn gehangen..
Ja, de auto's zijn in beeld. Daar is ie niet bij geweest. Vind het wel behoorlijk beangstigend. Lamp hangt er ook al. Maar denk dat dat ze allen maar "helpt" om het goed te zien, aangezien we aan het einde van een doodlopende straat wonen zijn er weinig buren die die lamp kunnen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door zunrob op 28-11-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:46:
[...]
Ja, de auto's zijn in beeld. Daar is ie niet bij geweest. Vind het wel behoorlijk beangstigend. Lamp hangt er ook al. Maar denk dat dat ze allen maar "helpt" om het goed te zien, aangezien we aan het einde van een doodlopende straat wonen zijn er weinig buren die die lamp kunnen zien.
Aangezien je hem rond de 20 schat lijk je goede beelden te hebben? Ik zou een printje van het camerabeeld met diegene duidelijk in beeld een poosje bij de voordeur ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dennisdn schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:10:
[...]

Aangezien je hem rond de 20 schat lijk je goede beelden te hebben? Ik zou een printje van het camerabeeld met diegene duidelijk in beeld een poosje bij de voordeur ophangen.
Ik snap je gedachte, ben wel gecharmeerd van het idee. Maar vraag me af of het niet een mogelijk escalerend effect heeft.
Een van de buren had het over mobiele draadloze alarmsystemen voor in de auto? Kent iemand dat? Heb het hier nog nooit genoemd zien worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
[...]

Ik snap je gedachte, ben wel gecharmeerd van het idee. Maar vraag me af of het niet een mogelijk escalerend effect heeft.
Een van de buren had het over mobiele draadloze alarmsystemen voor in de auto? Kent iemand dat? Heb het hier nog nooit genoemd zien worden eigenlijk.
Ja eventuele escalatie heb ik vooraf aan gedacht, maar juist omdat je doodlopend woont zonder voorbijgangers die het kunnen zien zie ik er geen kwaad in. Hooguit wordt degene zelf boos, maar die wéét dan in ieder geval dat je al beelden hebt veiliggesteld.

Maatje van mij gebruikt een super eenvoudige éxtra beveiliging nadat zijn auto half gestript was met het fabrieksalarm erop: Een goedkope bewegingsmelder van KlikAanKlikUit onder de stoel gelegd.
Zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/nl...2000-nl/9200000056620543/
Dit voorbeeld is een compleet pakket, maar met alleen een bewegingsmelder en sirene zou je er al moeten zijn. Hoeveel zin heeft het? Geen idee of het tuig standaard jammers in de zak heeft, maar zo'n simpele oplossing is wellicht juist iets wat ze niet verwachten.

Zelf heb ik iets vergelijkbaars gedaan, maar dan met een Hue-sensor die via Homekit pushberichten naar de telefoon stuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 28-11-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Of zoiets https://www.google.com/se...AC&biw=1368&bih=769&dpr=2

Als de auto binnen het bereik van de huis Wifi staat is daar wellicht ook iets mee te doen. Een kant en klare oplossing is heel mooi maar vaak prijziger. Op het forum van circuitsonline.net zitten specialisten die dat ook zelf kunnen bouwen met bijv. een bouwpakketje van Ome Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 22:09
Dit dingetje is ook aardig gevoelig voor beweging en heeft geen SIM abo kosten (wel service abo na 3 jaar, 10,- per jaar): https://invoxia.com/en-CH/product/gps-tracker

Dacht dat ze ook een API hebben die je weer aan je slimme huis kunt koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

_Arthur

blub

Woot, verlichte grille :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXgfaVFwyRcDCZAhgBHVGQa8Ung=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YdNcPoZmsbMb5QLxWoef0AYq.png?f=fotoalbum_large

https://www.bmw.nl/nl/mod...i7/ontdek/highlights.html

BMW i7 xDrive60 M Sportpakket € 189.883,30 8)

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 28-11-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Krijgen jullie ook sinds vanochtend elk kwartier een mail van BMW met onderwerp "Uw BMW CarData goedkeuringen voor toegang tot gegevens/voor services"?

CarData wordt gebruikt voor o.a. automatische kilometerregistratie voor de (BMW topcover-)verzekering + connected services van BMW zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Op camerabeelden zie ik dat afgelopen zaterdag rond 3 uur in de ochtend een persoon (schat hem in de 20) naar ons huis toe loopt, voor de voordeur gaat staan en foto's lijkt te nemen van o.a. de camera. Dit vind ik bijzonder en opvallend, aangezien we aan het eind van een doodlopende straat wonen en hier in principe verder helemaal niemand komt die daar niks te zoeken heeft. Zeker niet op een dergelijk tijdstip.
Onze auto's staan naast de voordeur (en camera) op de oprit. Ik vind dit een beangstigende situatie, zou dit een spotter o.i.d. kunnen zijn? En wat is nu slim om te doen? Politie is geïnformeerd en heeft het ter kennisgeving aangenomen.

@RickvN, je gaf pas aan dat er bij jou in de buurt een spotter was gezien op camera. Ben stiekem wel benieuwd of dat niet dezelfde persoon is.
Ik heb die kerel een bericht gestuurd om te kijken of we dit kunnen koppelen.
Waar woon je als ik vragen mag? Evt. pakken we dit via PB Verder op.
Maar wat een ellende.... Ik ben ook bang dat het zeker niet minder gaat worden.

Ik ga vermoedelijk een extra camera aanschaffen die beter is in te stellen dan mijn huidige Eufy en die ook rood/blauwe alarmlichten geeft + veel kabaal + pushmeldingen op mijn telefoon door mijn stille modus heen. En dan wordt die zo afgesteld dat het niet op een kat af gaat. Kost me wel € 800, maar bij een verhuizing kan ik die meenemen en echt haarscherp.

Je kan ook denken aan een Ajax Dualcurtain. Is een euro of €200-250 en die kan van 3-30 meter met meerdere sensoren personen herkennen (dus gaat niet af bij katten) en geeft ook alarmeringen op je smartphone. Hier zou je wellicht ook nog aan kunnen denken?

Ik heb ook gedacht aan de GPS opties etc. die voorbij komen, maar die moet je dan eigenlijk aan je accessoires plakken omdat ze zeer waarschijnlijk je auto niet meenemen (de standaard GPS tracker schijnt al moeilijk uit te schakelen zijn, heb ik van horen zeggen).

[ Voor 3% gewijzigd door RickvN op 28-11-2022 17:00 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ze kunnen 'zilver'papier of aluminiumfolie rondom de haaienvin op het dak plakken dan is de antenne dood. Zo doen ze dat ook om poortjes bij winkels te passeren met een vriestas met folie erin. Je kan het zelf testen met de BMW app want die laat de positie van de auto zien.

[ Voor 55% gewijzigd door RAAF12 op 28-11-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Misschien kan je een tijdje een stuk karton over je bestuurdersraam plakken 's nachts, hopelijk denken ze dan dat je auto pas leeggeroofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sprinklers rond je auto, aanzetten bij beweging?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
RickvN schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:00:
[...]

Ik heb die kerel een bericht gestuurd om te kijken of we dit kunnen koppelen.
Waar woon je als ik vragen mag? Evt. pakken we dit via PB Verder op.
Maar wat een ellende.... Ik ben ook bang dat het zeker niet minder gaat worden.

Ik ga vermoedelijk een extra camera aanschaffen die beter is in te stellen dan mijn huidige Eufy en die ook rood/blauwe alarmlichten geeft + veel kabaal + pushmeldingen op mijn telefoon door mijn stille modus heen. En dan wordt die zo afgesteld dat het niet op een kat af gaat. Kost me wel € 800, maar bij een verhuizing kan ik die meenemen en echt haarscherp.

Je kan ook denken aan een Ajax Dualcurtain. Is een euro of €200-250 en die kan van 3-30 meter met meerdere sensoren personen herkennen (dus gaat niet af bij katten) en geeft ook alarmeringen op je smartphone. Hier zou je wellicht ook nog aan kunnen denken?

Ik heb ook gedacht aan de GPS opties etc. die voorbij komen, maar die moet je dan eigenlijk aan je accessoires plakken omdat ze zeer waarschijnlijk je auto niet meenemen (de standaard GPS tracker schijnt al moeilijk uit te schakelen zijn, heb ik van horen zeggen).
Ik woon in de regio Nijmegen. PB is prima.

Ik heb best prima camera's hangen, welke idd mensen kunnen detecteren. Zo heb ik dit "bezoek" ook ontdekt.

Er hangt al een floodlight, maar ik vraag me af of dat niet juist "behulpzaam" is. Idee van karton is leuk, maar door de voorruit zie je alsnog meteen of het stuur en de navi erin zit. Sprinklers is met de koude aankomende nachten mss niet ideaal.

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 28-11-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

Eagle Creek

Breathing security

McRubz schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:13:
Krijgen jullie ook sinds vanochtend elk kwartier een mail van BMW met onderwerp "Uw BMW CarData goedkeuringen voor toegang tot gegevens/voor services"?

CarData wordt gebruikt voor o.a. automatische kilometerregistratie voor de (BMW topcover-)verzekering + connected services van BMW zelf.
Ja.. t gaat nog steeds door. Ook in de auto zelf heb ik inmiddels tig meldingen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:01:
[...]

Ik woon in de regio Nijmegen. PB is prima.

Ik heb best prima camera's hangen, welke idd mensen kunnen detecteren. Zo heb ik dit "bezoek" ook ontdekt.

Er hangt al een floodlight, maar ik vraag me af of dat niet juist "behulpzaam" is. Idee van karton is leuk, maar door de voorruit zie je alsnog meteen of het stuur en de navi erin zit. Sprinklers is met de koude aankomende nachten mss niet ideaal.
Die camerabeelden liggen bij de politie. Dat waren toevallig bekenden van diegene waar ik mee in contact was. Dus wordt lastig verkrijgen helaas.

Ik woon in een nieuwbouwwijk met relatief veel BMW's in de wijk en daarom een mooi target. De BMW verkoper die ik onlangs sprak woont in dezelfde plaats en heeft nog nooit last gehad van een inbraak (andere wijk), dus vermoedelijk niet genoeg dichtheid van (de juiste) BMW's. Het kan dus wel per wijk verschillen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Royz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:35:
[...]

Congrats man! Heb je al wat meer foto's? Kan je al wat ervaringen vertellen?
Thnx, vrijdag in ontvangst genomen en auto rijdt echt heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcqaY7zeMhhM9ohFMAfCqF5FqZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkY1q6P4oskSggVlFXisNrla.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmpIuewpW_jb1I61YZqGJlpINZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jmKSV0NlaMGHyAxalzXBP4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1Viok6OjeD7s-XJcd89usFnTz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJlOJX6yLjClBvCoGwF9LSQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcQbLD8jRlm9Qjyp_RwI6iqXoQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZNUYYHCgTofd9vy9sPTq1u6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mooie wagen! Ik heb nog even gekeken of deze wordt ondersteund op https://bimmercode.app/cars/bmw/x1/

[ Voor 83% gewijzigd door RAAF12 op 29-11-2022 19:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Vandaag even terug naar het bedrijf wat de startonderbreker en peilzender heeft ingebouwd. Bleek dat GPS onder het dashboard minder goed bereik had als onder de motorkap en dat de sirene twee draden met spanning heeft (apart). Ook even de start onderbreker goed ingeleerd/doorgetest zodat ik deze via de app kan bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cw4GrWe3avDevU-yqwpAeTLZJP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mdqly4r8e8ihv61rC2LN89CJ.png?f=fotoalbum_large

En natuurlijk de hele dag met de kap open gereden; met verwarmd stuurwiel, stoel en armleuningen geen straf ;-)

[ Voor 22% gewijzigd door Coolhva op 29-11-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
RickvN schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:50:
[...]

Die camerabeelden liggen bij de politie. Dat waren toevallig bekenden van diegene waar ik mee in contact was. Dus wordt lastig verkrijgen helaas.

Ik woon in een nieuwbouwwijk met relatief veel BMW's in de wijk en daarom een mooi target. De BMW verkoper die ik onlangs sprak woont in dezelfde plaats en heeft nog nooit last gehad van een inbraak (andere wijk), dus vermoedelijk niet genoeg dichtheid van (de juiste) BMW's. Het kan dus wel per wijk verschillen.
Vandaag is er door meerdere personen weer een (waarschijnlijk) spotter in de straat gezien. Politie is weer gebeld, en zal een extra ronde rijden. Voor nu heb ik het zo ingesteld dat als de camera's personen detecteren op ons terrein er een alarm af gaat. Ik twijfel nog om de speaker alleen in de slaapkamer te zetten (dus wij wakker, politie bellen en boeven wegjagen) of dat we de speaker buiten zetten... Zaklamp is iig opgeladen. Ik ga niet met een gerust gevoel naar bed. :(

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 29-11-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@zunrob Je kunt die floodlight niet koppelen aan je alarm? Iig 112 bellen, zodra je alarm gaat en zeker niet zelf naar buiten rennen in je nachthemd. Het zijn maar spullen hoor! Sterkte ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Toff schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:12:
@zunrob Je kunt die floodlight niet koppelen aan je alarm? Iig 112 bellen, zodra je alarm gaat en zeker niet zelf naar buiten rennen in je nachthemd. Het zijn maar spullen hoor! Sterkte ermee.
Nee, dat niet. Bovendien filteren de camera's op "mensen" of "auto's", waarmee ik in theorie dus nauwkeuriger zou moeten kunnen alarmeren. Vraag me dus alleen af of het slim is om het alarm alleen binnen af te laten gaan (zodat wij de politie kunnen bellen) of ook buiten. Ideaal zou het zijn als de politie er snel is zodat ze de boeven kunnen pakken, als je gaat schreeuwen (of alarmeren) wordt de kans dat ze gepakt worden kleiner. Maar wel minder schade aan je auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@zunrob Als je wat "achteraf" woont kan het zomaar een kwartier of langer duren, voordat de politie er is. Zelf zou ik liever hebben dat die gasten de aftocht blazen zodra ze mijn erf op komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Kan je niet binnen en buiten doen? Of word je zelf wakker van die van buiten?
Als er een alarm afgaat en er gaan lampen dan, dan heb je al 95% kans dat ze weg zijn. Oostblokkers willen dat risico over het algemeen niet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
TheBrut3 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:38:
Kan je niet binnen en buiten doen? Of word je zelf wakker van die van buiten?
Als er een alarm afgaat en er gaan lampen dan, dan heb je al 95% kans dat ze weg zijn. Oostblokkers willen dat risico over het algemeen niet lopen.
Ik vind die buiten wat lastiger, stel er komt toch eens een bewoner laat thuis is het lullig als diegene zicht rot schrikt en de rest van de buurt ook wakker is vanwege het alarm buiten.
We dwalen nu mss wel een beetje ver af in dit topic, ik waardeer in ieder geval jullie input zeer! Heb overigens de 1 vlak langs de muur gezet en de 2 daar weer langs. De 1 is daardoor wat lastiger bij te komen. Verwacht dat de 1 het "meest gewild" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
zunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:49:
[...]

Ik vind die buiten wat lastiger, stel er komt toch eens een bewoner laat thuis is het lullig als diegene zicht rot schrikt en de rest van de buurt ook wakker is vanwege het alarm buiten.
Vandaar dat ik (alleen) een lamp voorstelde. Je kunt natuurlijk ook voor weinig geld een buitenlamp met sensor installeren (los van je alarm) en je floodlight uit doen, na een bepaalde tijd.
Belangrijkste is dat je rustig slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
De 1 heeft waarschijnlijk een M stuur en Navi Pro, dus ja die zullen ze eerst pakken. Ik weet niet wat voor uitrusting zo'n 2 heeft en of dat infotainmentsysteem ook op de F20/21/22/23/30/31... Je snapt mijn punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Toff schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:54:
[...]

Vandaar dat ik (alleen) een lamp voorstelde. Je kunt natuurlijk ook voor weinig geld een buitenlamp met sensor installeren (los van je alarm) en je floodlight uit doen, na een bepaalde tijd.
Belangrijkste is dat je rustig slaapt.
Sorry, dat had ik eerder duidelijk moeten vermelden. Het is een breedstraler met bewegingssensor!
TheBrut3 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:15:
De 1 heeft waarschijnlijk een M stuur en Navi Pro, dus ja die zullen ze eerst pakken. Ik weet niet wat voor uitrusting zo'n 2 heeft en of dat infotainmentsysteem ook op de F20/21/22/23/30/31... Je snapt mijn punt :+
Precies zo redeneerde ik ook!

[ Voor 28% gewijzigd door zunrob op 29-11-2022 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Koop geen nieuwe BMW.. https://www.ad.nl/auto/to...een-nieuwe-bmws~aee695fb/

Grappig om te lezen. Ik zou zeggen, dat maak ik zelf wel uit waar mijn centen naartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
hou het wel vriendelijk

[ Voor 87% gewijzigd door deepbass909 op 30-11-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
RAAF12 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 02:16:
Koop geen nieuwe BMW.. https://www.ad.nl/auto/to...een-nieuwe-bmws~aee695fb/

Grappig om te lezen. Ik zou zeggen, dat maak ik zelf wel uit waar mijn centen naartoe gaan.
Vaag.. als voorbeeld geven "de stoelen vervangen om de auto weer 'nieuw' leven in te blazen" maar dat kan toch allang 8)7

Zo heb ik mijn Alfa 156 van lang geleden voorzien van een compleet ander interieur. Dat was grijs en is gewisseld voor een zwart GTA interieur inclusief dashboard. Dus het kan al prima. Enige is natuurlijk dat echt nieuwe stoelen gewoon godsgruwelijk duur zijn. Ik weet niet wat een nieuw setje stoelen + achterbank + deurpanelen zou moeten kosten voor een (ik pak maar even m'n eigen auto) F31 maar ik denk dat dat al gauw rond de 5k loopt?

Overigens zou ik de voorstoelen best graag willen vervangen door Cobra Nogaro's... Als ik dan toch aan vervangen zou beginnen. Die kun je ook vanuit de fabriek custom laten bekleden, zodat het perfect bij de rest van het interieur past :P

Bij een elektrische auto is het uiteindelijk de accu die de auto waardeloos zal maken na verloop van tijd. De Model S heeft wel al bewezen dat dat niet heel snel gaat, maar ik denk wel dat we kunnen aannemen dat de gemiddelde EV geen 25 jaar rond zal kunnen rijden zonder een ingrijpende (dure) accu vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dit soort uitspraken zijn gewoon gratis reclame voor het merk.
Pagina: 1 ... 194 ... 360 Laatste