Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 193 ... 360 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
itsalex schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:12:
Helaas door (vervelende) omstandigheden (daar wil ik ook niet over hebben) heb ik een wissel moeten doen naar een BMW 3 G21 in plaats van BMW 5 G31. Kon helaas geen vervanger vinden en zodoende dan terug naar een BMW 3 maar eerlijk gezegd, eenmaal een vijf, nooit meer iets anders dan een vijf en dat geldt ook voor de zeven. De stoelen van de vijf zijn net bioscoopstoelen en in de BMW 3 zijn het daarbij soort van campingstoelen. De BMW 3 is alles behalve subtiel (gasresponse, stoelen, comfort (ook ver te zoeken), zithouding, bediening, in- en uitstappen, autohold (moet bijna tot bodem trappen om op autohold te zetten)) en het M onderstel is knetterhard, stelletje grapjassen bij BMW. De achterkant klapt bij iedere hobbel in comfortmodus en dan heb ik nog niet over de adaptieve modus. Bij BMW dachten ze zeker niet dat er hobbels bestonden.
De BMW 320 gaat wel sneller dan de 520 maar de 520 zit je in een soort vliegend tapijt en in de 320 heb je een idee van een lanceerraket. Ik begrijp dat ze "sportief" bedoelen maar er is totaal geen finesse in de 3 te vinden.

Heb wel een mooie BMW 3 met ook weer aardig wat opties maar als er een BMW 5 op mijn pad komt, dan ben ik weer snel terug. Heb nu wel laserlicht, digitale sleutel, weer extra getinte ruiten, weer adaptief onderstel, weer adaptief cruise control etc. en moet wel zeggen dat het hele fijne opties zijn maar mis de mooie opties uit de BMW 5 zoals de 360 graden camera, comfortstoelen, stilte, finesse, ruimte achterin en achterwielsturen.
Eén troost: het went na verloop van tijd echt wel.

De 3 is ook een heerlijke auto. Ellende is dat je referentiekader helemaal aan gort is zodra je aan een 5 gewend bent geraakt. Heb zelf de F10 gehad en rij nu de G32. Eerste indruk als je in een andere auto zit (of een 3 meekrijgt bij een beurt) is altijd dat het tegenvalt. Maar na een tijdje went dat wel weer.

Heb wel sinds mijn F10 dat ik veel langer met een auto doe. Daarvoor kocht ik om de 3 à 4 jaar een nieuwe, maar dat vind ik nu volkomen overbodig. Mijn G32 rijdt nog zoveel fijner dan veel nieuwere modellen die er nu zijn, dat inruilen onlogisch zou zijn. Ja, een nieuwe 5 of zelfs een 7 misschien. Maar daarvoor vind ik de prijzen weer te hard gestegen om de meerwaarde te verantwoorden.

Tevens zijn (volgens mij) veel zaken die ik op m'n G32 heb door tekorten nu niet meer leverbaar, dus dat maakt 'upgraden' ook al niet echt zinvol.

Heb me de afgelopen weken georiënteerd of ik de bijna 5 jaar oude G32 zou moeten vervangen en waardoor, maar heb besloten het nog maar even een paar jaar aan te zien. Heb de F10 ook 7 jaar gehad, en die was nog prima toen ik hem inruilde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

Eagle Creek

Breathing security

itsalex schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:41:
[...]

Ben met de BMW 5 G31 naar Frankrijk gereden (richting Zuiden) en je stapt uit alsof je even van Amsterdam naar Utrecht rijdt en misschien zegt dit meer: je komt uit de bioscoop, heerlijk relaxed film gekeken en daarna even restaurantje pakken? Dat doe je ook met een BMW 5.
Ik snap niet wat dit moet zeggen. Met een Fita Punto kan je ook van de bioscoop naar een restaurant?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:55

lord_fh

PS5

laurens0619 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:59:
[...]

Aaah je bedoelt dat je in het algemeen rustiger met all seasons moet rijden?
Check! Ik las het anders :p

Dit was mn oude band trouwens. Nu zei de euromaster dat bmw altijd van binnen het snelste afslijt omdat dr banden zo staan maar dit was wel
Erg extreem
[Afbeelding]
huh, hoeveel camber hadden je wielen wel niet dat je zo ver op de wang de band kapot rijdt haha :+

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 20:17
Eagle Creek schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:27:
[...]

Ik snap niet wat dit moet zeggen. Met een Fita Punto kan je ook van de bioscoop naar een restaurant?
Ik doe dat - god verhoedde - zelfs wel eens op een Batavus. Afzien :+

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:52
Knul schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:45:
[...]

Ik doe dat - god verhoedde - zelfs wel eens op een Batavus. Afzien :+
Maar dan mis je wel de fijne opties die een Fiat Punto te bieden heeft zoals stuurbekrachtiging en airco :+ .

@itsalex Ik snap wat je wil zeggen. Maar gozer, overdrijven is ook een vak :') . Ja en als we gaan overdrijven kun je ook zeggen dat een 5 serie nooit sportief te rijden is met die omvang en gewicht. Net zo min als een 3 serie comfortabel kan zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50
lord_fh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:45:
[...]

huh, hoeveel camber hadden je wielen wel niet dat je zo ver op de wang de band kapot rijdt haha :+
Ik weet niet hoe ernstig deze getallen zijn maar euromaster vertelde dat de combinatie dit veroorzaakte (ging om rechtsachter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WamaShzHLpDbXoE5dBj-U9dVptI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f7E1XwtfBE9NZNnARimq5SgK.png?f=fotoalbum_large

CISSP! Drop your encryption keys!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Laat maar.

[ Voor 75% gewijzigd door MAX3400 op 17-11-2022 10:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
XENTiC schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:04:
Zojuist te horen gekregen dat mijn BMW iX1 afgelopen maandag is geproduceerd en op transport naar NL is.
Benieuwd wanneer ik bericht krijg van de dealer voor levering.
Volgende week levering _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:42
Auto voor software-update alarm bij de dealer vandaag. Leuke leenauto meegekregen. :)
BMW 220i Coupe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OpDTim4Ocqtf-e8gmmyHcUt7BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zl3XRgAyYBXm3KM69vHeXCCx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOScZGG7xomzOOIEC-yjZ6oNbg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3SenzDpnaCpVOWoZjlhVdsV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5l-EeeXQ7ZTcp5XmsU7HOOxcy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDHczxQcyMMLQrqvjS9jnn2f.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxOT6OrdUNkYeuKiYwlhOGxmQ8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMuKMl1D6YZqoEJBpkoidZpG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 17-11-2022 10:25 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Nog steeds zoekende naar een E70 X5...

Zie er momenteel eentje in de buurt staan, wel ruim 260k op de teller maar voor een auto van 15 jaar niet zo gek natuurlijk. Uiteraard moet ik de historie goed checken, maar het viel me op dat er LANDSAIL LS588 onder ligt. De reviews zijn niet zo zeer slecht, maar hopelijk zegt dat niks over de rest van het onderhoud...

Maar eigenlijk wil je er run flats onder toch? Bijv https://banden.autoweek.n...3/255-55-r18-109w-468483/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:27:
Nog steeds zoekende naar een E70 X5...

Zie er momenteel eentje in de buurt staan, wel ruim 260k op de teller maar voor een auto van 15 jaar niet zo gek natuurlijk. Uiteraard moet ik de historie goed checken, maar het viel me op dat er LANDSAIL LS588 onder ligt. De reviews zijn niet zo zeer slecht, maar hopelijk zegt dat niks over de rest van het onderhoud...

Maar eigenlijk wil je er run flats onder toch? Bijv https://banden.autoweek.n...3/255-55-r18-109w-468483/
Landsail is natuurlijk wel echt een Z merk ;)

Runflats perse ? nah waarom ? gewoon een normale, maar wel kwalitatief goede, band.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Als er Landsail onder zit zegt dat wat mij betreft ALLES over de rest van het onderhoud.. Grote boog omheen lopen :P

Zelf voor m'n klassieker voor een goedkope band gegaan om de voorbandjes te vervangen. Ook deels omdat er niks anders te verkrijgen was dus voor een "Vitour Formula" band gegaan. Eerste indruk toen ik het zag, damn, veel breder dan de Vredestein (die kennelijk erg smal uit valt) die er op lag in dezelfde maat. Maar het rijden, tja.. Echt gewoon geen grip de bochten uit, ook niet op droog. En dat met 70pk :/

Ik wil nu R888R of AR1 op een extra setje wielen draaien eigenlijk >:)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33
Rivanov schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:20:
Auto voor software-update alarm bij de dealer vandaag. Leuke leenauto meegekregen. :)
Kreeg je de M4 CSL niet mee? :9

• Rivanov
TheBrut3 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:13:
[...]

Kreeg je de M4 CSL niet mee? :9
Helaas. Had wel voor de M3 Touring gevraagd, maar die was net gepoetst in de showroom geplaatst. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@lord_fh @JdBn
Thanks, ik dacht dat run flats een must waren bij zware auto's (meer controle bij klapband, geen reserveband nodig) maar ik lees online ook met name nadelen (schaarser, duurder, gaan minder lang mee, bandenspanning is des te belangrijker).

Anyhow, zojuist toch even met ze gebeld. Hij noemde de banden "goedkoop maar goed". Right :+
Wel nog even gevraagd naar historie, maar daar moest 'ie op terug komen...
Denk dus niet dat het iets gaat worden maar we'll see.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:18:
@lord_fh @JdBn
Thanks, ik dacht dat run flats een must waren bij zware auto's (meer controle bij klapband, geen reserveband nodig) maar ik lees online ook met name nadelen (schaarser, duurder, gaan minder lang mee, bandenspanning is des te belangrijker).
Tuurlijk zijn er nadelen van runflats. Maar de voordelen die jij noemt, zijn voor mij ook precies waarom ik er wel voor zou gaan. Met een gewone band een lekke band krijgen is heel snel naar de vluchtstrook, met een run-flat weet je dat je nog een heel eind echt veilig vooruit kunt.

Edit:
https://www.anwb.nl/experts/auto/92/runflat-banden

150/200 KM (zij 80kmh) is echt bijzonder veel flexibiliteit.

Dat het veiliger is, lijdt volgens mij geen twijfel. Dus dan blijft het een wwestie van prioriteiten c.q. voorkeur.

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle Creek op 17-11-2022 14:00 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Eagle Creek schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:58:
[...]

Tuurlijk zijn er nadelen van runflats. Maar de voordelen die jij noemt, zijn voor mij ook precies waarom ik er wel voor zou gaan. Met een gewone band een lekke band krijgen is heel snel naar de vluchtstrook, met een run-flat weet je dat je nog een heel eind echt veilig vooruit kunt.

Edit:

Dat het veiliger is, lijdt volgens mij geen twijfel. Dus dan blijft het een wwestie van prioriteiten c.q. voorkeur.
je kan je ook afvragen hoe vaak je een lekke band krijgt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JdBn schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:51:
Als er Landsail onder zit zegt dat wat mij betreft ALLES over de rest van het onderhoud.. Grote boog omheen lopen :P
[..]
Of zegt dat de handelaar de auto zo goedkoop mogelijk door de APK heen wilde krijgen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
lord_fh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:13:
[...]

Vorig jaar had ik 2x een lekke band in een week tijd. :X Na 15 jaar geen lekke band gehad te hebben.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

noes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:22:
[...]

Of zegt dat de handelaar de auto zo goedkoop mogelijk door de APK heen wilde krijgen ;)
Zou zomaar kunnen.

Voor wie interesse heeft:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:27:
[...]

Zou zomaar kunnen.

***members only***
N52B30 >:)

heeft iemand wel serieus KM mee gemaakt, van 210 in 2020 naar 270 in 2022 (iig veel snelweg waarschijnlijk!)

over die lekkage vloeistoffen in die apk rapporten, niet teveel naar kijken, carterpan pakkingen, kleppendeksel pakking, oliefilter huis pakking, allemaal kwalen van BMW in het algemeen >:) :+

[ Voor 23% gewijzigd door lord_fh op 17-11-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Risico = kans * impact.

De impact bepaal je (deels) zelf, dan blijft dus alleen de kans over :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

lord_fh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:08:
[...]

N52B30 >:)

heeft iemand wel serieus KM mee gemaakt, van 210 in 2020 naar 270 in 2022 (iig veel snelweg waarschijnlijk!)

over die lekkage vloeistoffen in die apk rapporten, niet teveel naar kijken, carterpan pakkingen, kleppendeksel pakking, oliefilter huis pakking, allemaal kwalen van BMW in het algemeen >:) :+
Is die motor ook al berucht dan? Ik dacht enkel de v8's.

Goeie info verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:18:
[...]

Lekkende pakkingen is van alle jaren, doen bmw's altijd :P daarom zeg ik : daar moet je niet teveel ahter zoeken, keer rondje pakkingen en je bent weer ff klaar zeg maar.

motor is verder niet berucht, het is de laatste niet direct ingespoten 6 cilinder. De N53 is veel gevoeliger voor storing.

Wat ze wel willen doen als je alleen maar korte stukjes rijdt is tikken met koude motor door leeglopende klepstoters. als ie weer warm is is het weg. en als je vooral lange stukken rijdt gebeurd het uberhaupt niet als het goed is, tijdig olie wisselen is wel een pré.

mocht hij moeilijk aanslaan: wellicht startmotor (of de plus die daarheen loopt)

verder is onderhoud altijd belangrijk natuurlijk maar in basis is de N52 bulletproof

[ Voor 44% gewijzigd door lord_fh op 17-11-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

lord_fh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:24:
[...]

Lekkende pakkingen is van alle jaren, doen bmw's altijd :P daarom zeg ik : daar moet je niet teveel ahter zoeken, keer rondje pakkingen en je bent weer ff klaar zeg maar
Ja idd maar vanwege je smiley :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:18:
[...]

De non-turbo V8 (N62B48) is best betrouwbaar, fijn krachtig ook. De N63 is dat niet.

Hoewel de N52B30 krachtig genoeg is voor de E70, houdt het niet over voor zo'n zware auto. Zou zeker ook de V8 eens proberen. Houd wel rekening met nog hoger brandstofverbruik.

Ik vind overigens 12k voor een 2007 E70 met 270k op de teller best veel geld.

Zou dan eerder deze xdrive48 importeren, 170k op de teller is toch een klap minder (is een van de eerste met V8 en veel opties die ik vond voor een vergelijkbaar bedrag).

Importeren kost overigens niet zoveel, als je het zelf doet en de auto gewoon naar NL rijdt. Houd rekening met een kurzzeit kenteken + tijdelijke duitse verzekering (~200 eur), BPM taxatie (~250 eur), leges en nieuwe platen (~125 eur), brandstof van/naar Duitsland en dan de BPM zelf nog. Die BPM hoeft echt niet hoog te zijn, mijn 2007 550i heeft me paar jaar geleden 40 euro aan BPM gekost.

[ Voor 23% gewijzigd door noes op 17-11-2022 15:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

[...]

Edit:

Moderne RFT zijn ook prima. De horrorverhalen zijn vaak gebaseerd op indianenverhalen en elkaar napraten.
Hiert staat een leuke test YouTube: Are Modern Runflat Tires Finally Good? Normal, RFT and SEAL Tires Co...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

alexbl69 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:18:
[...]

Eén troost: het went na verloop van tijd echt wel.

De 3 is ook een heerlijke auto. Ellende is dat je referentiekader helemaal aan gort is zodra je aan een 5 gewend bent geraakt. Heb zelf de F10 gehad en rij nu de G32. Eerste indruk als je in een andere auto zit (of een 3 meekrijgt bij een beurt) is altijd dat het tegenvalt. Maar na een tijdje went dat wel weer.

Heb wel sinds mijn F10 dat ik veel langer met een auto doe. Daarvoor kocht ik om de 3 à 4 jaar een nieuwe, maar dat vind ik nu volkomen overbodig. Mijn G32 rijdt nog zoveel fijner dan veel nieuwere modellen die er nu zijn, dat inruilen onlogisch zou zijn. Ja, een nieuwe 5 of zelfs een 7 misschien. Maar daarvoor vind ik de prijzen weer te hard gestegen om de meerwaarde te verantwoorden.

Tevens zijn (volgens mij) veel zaken die ik op m'n G32 heb door tekorten nu niet meer leverbaar, dus dat maakt 'upgraden' ook al niet echt zinvol.

Heb me de afgelopen weken georiënteerd of ik de bijna 5 jaar oude G32 zou moeten vervangen en waardoor, maar heb besloten het nog maar even een paar jaar aan te zien. Heb de F10 ook 7 jaar gehad, en die was nog prima toen ik hem inruilde.
Het is dan voornamelijk de standaard luchtvering in de 5 die hem voor jou aantrekkelijk maakt. Voor mij is het een veels te grote bak. Ik rij prima naar zuid Spanje in een drie serie. Dat is geen vliegend tapijt zoals de 5 maar dat hoeft voor mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:27:
[...]

Zou zomaar kunnen.

***members only***
in dit geval niet, want de apk is gewoon gedaan terwijl hij van die particuliere vorige eigenaar was. En niet in bezit van een handelaar.

overigens zou ik me ook zorgen maken over die al 3 jaar terugkerende overmatige vloeistoflekkage die maar steeds niet opgelost wordt....

Edit: zie dat hierboven al gemeld wordt dat dat niet veel voorsteld, maar volgens mij hoeft een beetje zweten niet als overmatige lekkage gerapporteerd te worden. En daarbij als je dat jaren achtereen gemeld wordt dan laat je dat toch oplossen? Is voor mij wel een teken dat er geen euro teveel aan onderhoud gespendeerd is, zeker in combinatie met die landsails. Liever een auto die al wat langer van dezelfde eigenaar is en hem goed behandeld heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door --MP-- op 17-11-2022 16:00 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

noes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:31:
[...]

De non-turbo V8 (N62B48) is best betrouwbaar, fijn krachtig ook. De N63 is dat niet.

Hoewel de N52B30 krachtig genoeg is voor de E70, houdt het niet over voor zo'n zware auto. Zou zeker ook de V8 eens proberen. Houd wel rekening met nog hoger brandstofverbruik.

Zou dan eerder deze xdrive48 importeren, 170k op de teller is toch een klap minder (is een van de eerste met V8 en veel opties die ik vond voor een vergelijkbaar bedrag).

Importeren kost overigens niet zoveel, als je het zelf doet en de auto gewoon naar NL rijdt. Houd rekening met een kurzzeit kenteken + tijdelijke duitse verzekering (~200 eur), BPM taxatie (~250 eur), leges en nieuwe platen (~125 eur), brandstof van/naar Duitsland en dan de BPM zelf nog. Die BPM hoeft echt niet hoog te zijn, mijn 2007 550i heeft me paar jaar geleden 40 euro aan BPM gekost.
De V8 is natuurlijk leuk maar ik hoef geen heel snelle auto (ik kom nota bene van een Ford Focus af...), het gaat me vooral om comfort en dat het gewoon lekker mee komt. Het is inderdaad veel geld maar ze gaan ook voor bizarre bedragen weg (op Marktplaats).

Een dergelijke auto met "lage" km-stand kost al snel 20k... Maar op 15 jaar vind ik de KM's niet eens zo gek. Liever veel snelweg (en een hogere stand) dan veel korte stukjes (en dus een lage stand).

Ik ben inderdaad ook in DE aan het snuffelen (met dank aan @bord4kop die evt kan helpen met importeren) maar ook daar (in de regio's waar we zoeken althans) is het aanbod matig. Zal ook vooral met de Youngtimer regeling (hier) te maken hebben.

Goede info verder, waarvoor dank! Ook @lord_fh

@--MP-- mee eens hoor, ik heb ook nog niets gehoord op mijn vraag om informatie omtrent onderhoud. Maar het belooft weinig goeds.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 17-11-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

noes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:31:
[...]

dit ben ik niet met je eens, de v8 zuipt veel meer, en de N52B30 heeft gewoon 272pk/315nm, kan je prima meekomen met het verkeer (8,2 ofzo naar de 100 ? ) geen race auto, maar dat is een X5 ook niet lijkt me. onderhoud aan de 6L is ook minder dan aan de V8

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Ah wow, dat is extreem snel. Mag ik vragen bij welke dealer je hebt besteld? Ik heb mijn ix1 zelf begin augustus bij de lease besteld. Definitieve bestelling bij de dealer was 7 augustus. Met de berichtgeving dat de productie was gestart dacht ik even de dealer te vragen of ze al weten wanneer die geleverd wordt. Oorspronkelijk lever datum was 15 januari. Hij vertelde mij dat het februari is nu :'( . Hij is al wel ingedeeld voor productie.

Ben heel benieuwd wat je van je ix1 gaat vinden!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lord_fh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:06:
[...]

dit ben ik niet met je eens, de v8 zuipt veel meer, en de N52B30 heeft gewoon 272pk/315nm, kan je prima meekomen met het verkeer (8,2 ofzo naar de 100 ? ) geen race auto, maar dat is een X5 ook niet lijkt me. onderhoud aan de 6L is ook minder dan aan de V8
Toch precies wat ik zei? Het is voldoende, maar het houdt niet over :)

Ik had een e61 530xi geprobeerd en die vond ik te langzaam voelen, was vergelijkbaar met mijn e46 325i qua tempo. Reed verder goed, kwam zeker goed mee, krachtig genoeg. Maar miste de overtuiging die mn 550i wel heeft, en ik vind dat een dikke wagen als een X5 dat ook wel gebruiken kan.

Ieder wat wils :Y

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
lord_fh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:06:
[...]

dit ben ik niet met je eens, de v8 zuipt veel meer
Definieer "veel meer"? Ik zal er inderdaad niet van opkijken dat een gemiddelde V8 in stadsverkeer natuurlijk achterlijk dom is om te hebben :+ maar op snelwegen en met een rustig gaspedaal, hoeft "veel meer" slechts enkele Euro's extra te kosten per 100km.

Andersom, en ik denk dat de verhalen in dit topic van bepaalde BMW's dan wel kloppen: als je een luxere / grotere auto wil rijden, zitten er altijd navenante kosten bij.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MAX3400 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:11:
[...]

Definieer "veel meer"? Ik zal er inderdaad niet van opkijken dat een gemiddelde V8 in stadsverkeer natuurlijk achterlijk dom is om te hebben :+ maar op snelwegen en met een rustig gaspedaal, hoeft "veel meer" slechts enkele Euro's extra te kosten per 100km.

Andersom, en ik denk dat de verhalen in dit topic van bepaalde BMW's dan wel kloppen: als je een luxere / grotere auto wil rijden, zitten er altijd navenante kosten bij.
Ter referentie, met mn 550i rijd ik zo'n 7-8 km/l gemiddeld. Maar meestal rijd ik niet langer dan 20-30 minuten, kan wel snel de N-weg op vanaf hier.

Op snelweg tempo denk ik dat de x30 en x48 elkaar niet veel zullen ontlopen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

itsalex schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:41:
[...]

Het is wel grappig met het keyless in de parkeergarage want ik sta twee parkeerplaatsen verder en als je bij de auto die er tussen loopt, dan hoor je tegelijkertijd de ene BMW 3 open of dicht gaan.
Dat snap ik niet. De afstand van de card tot de auto is toch bepalend voor de werking?
Overigens is keyless entry wel gevoelig voor diefstal. Het boevengilde heeft kastjes die de kaart kunnen uitlezen als ze voor je huisdeur of raam staan. Kaart in blikken doos doen is voldoende om hem af te schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Edit:

Een lekke band mag je zelf niet verwisselen op de Péage in Frankrijk moet je een sleepdienst bellen :(
En omdat ik nogal veel in het Zuiden van Europa vertoef sinds mijn pensioenering rijd ik al jaren op RFT's.
Een keer een luchtverlies melding gehad en dat was een lange schroef die in het rubber zat. En bij de plaatselijke BMW dealer laten vervangen in Zuid-Spanje.

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
byob11 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:00:
[...]

Ah wow, dat is extreem snel. Mag ik vragen bij welke dealer je hebt besteld? Ik heb mijn ix1 zelf begin augustus bij de lease besteld. Definitieve bestelling bij de dealer was 7 augustus. Met de berichtgeving dat de productie was gestart dacht ik even de dealer te vragen of ze al weten wanneer die geleverd wordt. Oorspronkelijk lever datum was 15 januari. Hij vertelde mij dat het februari is nu :'( . Hij is al wel ingedeeld voor productie.

Ben heel benieuwd wat je van je ix1 gaat vinden!
Bij Dusseldorp besteld. Is de eerste iX1 die ze binnen gaan krijgen.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:07
alexbl69 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:18:
Zó herkenbaar. En als je dat zegt, vinden ze je een enorme snob en verwend. Maar het comfort, geluidsniveau, souplesse, ruimte, stoelen...dat vind je niet snel in een 3. Ik dacht dat ik met een 3 altijd al prima bedeeld was, maar als je eenmaal een 5 hebt gereden ben je om. De leen-3 bij de garage voelt altijd karig, krap, en stuiterig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:07
[...]

Maar die ene keer kun je al heel blij zijn met RFT.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
noes schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:39:
[...]

Ter referentie, met mn 550i rijd ik zo'n 7-8 km/l gemiddeld. Maar meestal rijd ik niet langer dan 20-30 minuten, kan wel snel de N-weg op vanaf hier.
Nou, heb weer even gekeken op de pinbon & de boordcomputer: 57 liter voor 549km afgelegd. Van die 549km weet ik dat er net iets meer dan 55% snelweg is geweest en daarmee dus bijna 245km aan N-wegen en stad. Gemiddeld komt dit dus uit op 9.6km/liter en het valt me alleszins weer eens mee met een N63B44O2.

Ach, grote motoren, grotere slurp; als het maar rijdt en plezier van hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

MAX3400 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:06:
[...]

Nou, heb weer even gekeken op de pinbon & de boordcomputer: 57 liter voor 549km afgelegd. Van die 549km weet ik dat er net iets meer dan 55% snelweg is geweest en daarmee dus bijna 245km aan N-wegen en stad. Gemiddeld komt dit dus uit op 9.6km/liter en het valt me alleszins weer eens mee met een N63B44O2.

Ik reken dat niet eens uit haha , leeg = tanken en door, niet te veel over nadenken idd maar gewoon gaan met 98 id tank haha 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
lord_fh schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:13:
[...]

Ik reken dat niet eens uit haha , leeg = tanken en door, niet te veel over nadenken idd maar gewoon gaan met 98 id tank haha 8)
Normaal kijk ik er ook niet naar maar bepaalde cijfercombinaties blijven me lang bij en in dit geval was had ik dus de trip-teller niet gereset en was het een logisch getal, zeg maar. Toch even een extraatje zo op de vrijdagmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 22:54

Bommes

Capo del formaggio

Alleen vanuit de boordcomputer: 8,2L/100km voor onze 218i Grand tourer.
Voornamelijk stad kilometers.
Stuk onzuiniger dan onze Captur die we hier voor hadden. Maar goed die was een heel stuk minder zwaar en had veel minder vermogen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:00:
Alleen vanuit de boordcomputer: 8,2L/100km voor onze 218i Grand tourer.
Voornamelijk stad kilometers.
Stuk onzuiniger dan onze Captur die we hier voor hadden. Maar goed die was een heel stuk minder zwaar en had veel minder vermogen.
Valt me toch tegen. Mijn broertje heeft ook een 218i gran tourer en 1 op 16 lukt, op eco pro en als.een opa rijden. Dus nooit haha. Opgave is heel zuinig.maar t valt in het echt wel tegen blijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 22:54

Bommes

Capo del formaggio

Ik ben niet echt aan het racen, meestal toch niet tenminste.
Maar veel optrekken en weer stoppen, herhalen, enz
Dan schiet het verbruik echt omhoog.
Op de snelweg is het actuele verbruik meestal rond de 5L/100km.
Maar ja daar kom ik niet veel.

Het zal wel, er moet in wat er in moet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MAX3400 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:06:
[...]

Denk dat een N63 wel zuiniger is dan de N62. Mn maat met zn F10 M5 verbruikt ook minder dan mijn N62B48.

Met mijn 70l tank houd ik rekening met tanken bij ~400km afgelegde km (en dan is er nog zat reserve).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Iemand hier die zijn of haar BMW gekoppeld heeft met de elektrische deur van de garage middels Homelink?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Vandaag was de dag van de bakspoeling ! (Gm 6 bak)

Bmw meeting :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRlAKVtvM83NWVJacJng-uDX79A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KubCZskQmHpnlwoIpfUyWfCF.jpg?f=fotoalbum_large

Begonnen met rondje in en om de auto op zoek naar gebreken, gelukkig is dat uitgebleven. Wel waren de bougies aan vervanging toe :D , meteen maar gedaan voor 6 verse nieuwe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spB2d2LZz-vjcKmX5fAEvRsf2E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQDCdSJp9VazftiEU2HgrPfR.jpg?f=fotoalbum_large

Toen de bak, is volledige beurt van de bak geweest: filter, de seal bussen, de kabelboom doorvoer bus en de schakelhevel, plus uiteraard 12.5 liter olie ;)

Moet zeggen dat dat mooi gaat met zon apparaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1NtYoJ0_msk2bpSfowrpIBp02g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnjeO7yYxPaWLcBOdleP8TeN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiahEjqnI9Va6_PFf9VpeEwrqX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rf8lVvq8bEhDExSM22DnZFx9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwmEnlnLNJ1OaIZDbe4hucp5NJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdmdUgxt4togeohOsrcpNdcw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cKVfsoa1qo3yKNAC2rvyUUKjiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFyxo9r6utFAVGmVJRmIXQoy.jpg?f=fotoalbum_large

Olie was niet gitzwart, je kon er nog doorkijken en had een rode gloed. Deze is dus ooit al vervangen, maar filter etc. Nog nooit dus was goed om te doen.

Meteen de tussenbak olie even vervangen aangezien we toch onder de auto hingen.

Ook hebben we even gekeken of we die lekkage in de koffer op konden lossen }:O , uitvoer iets verlengd, nu kijken hoe dat gaat als het regent. Ik ben benieuwd.

Al met al een leuke en drukke dag 8)

//edit: wat wel op de to do staat nu: hij geeft code 002a16 , iets met tankontluchting systeem (zeer klein lek zegt ie) en 002a98 iets met inlaat nokkenas, waarschijnlijk een vanos solonoid.

[ Voor 5% gewijzigd door lord_fh op 20-11-2022 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VjE3iaq6oEZirDai1HtfKVuLjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BpHk2zD3cVIuhqytvP1cGcj.jpg?f=fotoalbum_large
Jeej, nachtvorst.

Gisteren voor het eerst echt nut gehad van de voorverwarming; we moesten op tijd weg (auto niet bevroren) maar buitentemperatuur was +0.5C. Auto half uurtje laten voorverwarmen en bij instappen was het al een comfy 18 graden in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteravond en vanochtend probleem met mijn achterportieren. Ze gingen maar een centimeter open en bleven verder vergrendeld.

Gister na rit van 1,5u bij thuiskomst geen probleem meer. Maar wel lastig om twee kids via de voorstoelen in de achterzitjes te moeten plaatsen 😡
Na wat zoeken hierbij uitgekomen https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1899498, lijkt het zelfde probleem. Wordt verwezen naar bekend probleem: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10160258-9999.pdf

Morgen de dealer maar eens bellen...

G31 2019, net maandje uit garantie 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:34
MAX3400 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:19:
[Afbeelding]
Jeej, nachtvorst.

Gisteren voor het eerst echt nut gehad van de voorverwarming; we moesten op tijd weg (auto niet bevroren) maar buitentemperatuur was +0.5C. Auto half uurtje laten voorverwarmen en bij instappen was het al een comfy 18 graden in de auto.
+ je hoeft niet te krabben :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is wel handig zo'n verwarming, ik heb alleen 'ventilatie starten' in de BMW app op de telefoon. Waarschijnlijk kan die daar geen voorruit mee ontdooien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Toff schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:51:
@RAAF12 Slakkenslijm is best glad... Jammer, maar wel een mooie mogelijkheid om wat anders uit te zoeken. Succes!
Was wel een jaar of 5 geleden maar de foto's heb ik nog en de beleving van het knallen en terugstuiteren van de vangrail vergeet ik niet. Deze E36 had ook nog geen dingen in huis als traction control, DSG ect. Moderne auto's corrigeren al zelf een slip over een paar natte blaadjes.
Is weer eens wat anders als al die gelikte plaatjes van auto's :)

323i E36 M52 6 cilinder
Oe, ahh, oeh, ahhhh!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItRT93dQrj12km8cSB9wL9ULzMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwEIwvv2ysgDJAe6PD00YUgM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@RAAF12 lol, mijn E30's hadden niet eens stuurverkrachting, maar het ontbreken van al die poespas maakte het nu juist zulke fijne auto's. Allemaal overbodig gewicht. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 21-06 15:29
Toff schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:25:
@RAAF12 lol, mijn E30's hadden niet eens stuurverkrachting, maar het ontbreken van al die poespas maakte het nu juist zulke fijne auto's. Allemaal overbodig gewicht. ;)
Niet geheel overbodig als ik die foto's mag geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
DaFreakhead schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:40:
[...]

Niet geheel overbodig als ik die foto's mag geloven!
Al die hulpmiddelen verleggen de grenzen, maar niet de vangrails. Als je op de limiet rijdt, ga je er altijd wel een keer overheen en als je niet geleerd hebt hoe je dat kan opvangen (omdat het systeem dat altijd voor je deed) dan kan het behoorlijk misgaan.
disclaimer: Een algemene opmerking, niet specifiek doelend op @RAAF12 zijn pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosth
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 19:26
TR808 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:31:
[...]

Mijn 320e is uitgesteld naar minimaal Maart 2023... :-( Jij nog nieuws? @fsfikke
Ik kreeg bij bestellen van de 320e sedan in juli al te horen dat het april '24 zou gaan worden.
Ondertussen wel mooi de kans gehad om wat zaken aan te passen kwa opties :+

Ik ben benieuwd of er al 320e rijders zijn die via Bimmercode advanced settings "Xtraboost" van de 330e hebben ingeschakeld, en of dit nut heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Joosth op 21-11-2022 10:09 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 20-06 22:34
ik lurk hier altijd, maar post eigenlijk alleen als ik weer ingeruild heb :+
maar het is inmiddels weer zo ver, oude diesel de deur uit voor een hybride;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1doqNF0nodjoeap0S0sshIsvBxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gtK8b2h8I3U2guCZfUGWUsK.jpg?f=fotoalbum_large
Welkom f15 40e

ben zeer benieuwd of dit in de praktijk zo goed gaat bevallen als ik hoop.
de verzekering is in elk geval maar 5 euro duurder op een auto die 4x de waarde heeft van mijn oude e70, dus valt al alles mee.
verder zitten alle opties erop die je mag verwachten, comfort stoelen, individual interieur en dat soort dingen.

waar ik echter niet helemaal uitkom, alle chiptuning bedrijven geven aan dat je er ruim 100pk bij kunt krijgen.
maar komt dit uit de benzine motor, de elektro motor, of beide. ik kom er in elk geval moeilijk uit.
misschien dat iemand hier daar al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zijn er hier mensen met een sper diff? Ik vraag mij af of dat het waard is...
Kost je al snel 3k en daarvoor kan je ook een leuk KW setje, braces en een remupgrade kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-06 17:04
Had onder mijn M140i geen sper, nu onder de M2C wel. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je rijdt. Het is heerlijk om wat eerder op het gas te gaan en te voelen hoe het sperdifferentieel je auto door de bocht heen 'trekt'. Verder is driften een stuk controleerbaarder met sper.

Nou ben ik geen topcoureur oid dus je krijgt hier echt info van een beginner. Daarnaast zijn er verschillende soorten sper diffs met allen hun eigen voor en nadelen. Maar tov een open differentieel is het altijd een upgrade.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Joosth schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:04:
[...]
Ik ben benieuwd of er al 320e rijders zijn die via Bimmercode advanced settings "Xtraboost" van de 330e hebben ingeschakeld, en of dit nut heeft.
Zag na mijn garage bezoek wel dat de Xtraboost op de 330e wat minder nut heeft voor de durability van je achterbanden O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
YakuzA schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:16:
[...]

Zag na mijn garage bezoek wel dat de Xtraboost op de 330e wat minder nut heeft voor de durability van je achterbanden O-)
Hoe staan lease maatschappijen daar eigenlijk in? Banden kunnen door externe omstandigheden natuurlijk altijd kapot gaan of zelfs worden lekgestoken, maar krijg je bij extreme slijtage van de aangedreven banden zonder gezeur nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Toff schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:19:
[...]

Hoe staan lease maatschappijen daar eigenlijk in? Banden kunnen door externe omstandigheden natuurlijk altijd kapot gaan of zelfs worden lekgestoken, maar krijg je bij extreme slijtage van de aangedreven banden zonder gezeur nieuwe?
Heb em zelf prive.

Maar vermoed dat een LM wel standaard intervallen voor banden hebben.
Als je daar te veel van af wijkt valt dat vast wel op na een aantal jaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:32:
Zijn er hier mensen met een sper diff? Ik vraag mij af of dat het waard is...
Kost je al snel 3k en daarvoor kan je ook een leuk KW setje, braces en een remupgrade kopen.
Ik had eerst geen sper onder mijn M135i, deze heb ik er later onder laten zetten (M-Performance) en het is wel een behoorlijk verschil. De auto is veel voorspelbaarder en leuker om te rijden.

Die van mij had ik uit Duitsland laten overkomen en was €2330 daarvoor kwijt, hun hebben het M-Performance Diff alleen nog beschikbaar voor de N55 Handback/Automaat of B58 Handbak, ik gok dat jij automaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
FabiandJ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:33:
Die van mij had ik uit Duitsland laten overkomen en was €2330 daarvoor kwijt, hun hebben het M-Performance Diff alleen nog beschikbaar voor de N55 Handback/Automaat of B58 Handbak, ik gok dat jij automaat hebt.
Ik heb inderdaad een automaat. Heb een site gevonden die een M diff verkoopt voor 2150 ex verzendkosten. Neem aan dat je dan naar een BMW specialist moet om hem er onder te laten zetten? Dat zal niet zomaar iedereen kunnen/willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:43:
[...]

Ik heb inderdaad een automaat. Heb een site gevonden die een M diff verkoopt voor 2150 ex verzendkosten. Neem aan dat je dan naar een BMW specialist moet om hem er onder te laten zetten? Dat zal niet zomaar iedereen kunnen/willen.
Ik heb hem laten plaatsen door de mannen en vrouw bij The Engineers Garage.
Mijn M3 gaat daar 23 december heen voor vervangen van de bobines en bougies en ben ik niet meteen de hoofdprijs kwijt :)

Heb voor de M3 inmiddels een setje 437M velgen met winterbanden weten te scoren en deze afgelopen week eronder gezet ipv mijn 666M zomerset.
Na de winter gaan de banden van de 437M velgen en komen er een setje semi slicks onder voor op het circuit :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ryvhow6f-W014P-E89PaGVM1pd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4RiVTJCqutEZutSVYNOc7Mx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door FabiandJ op 21-11-2022 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
FabiandJ schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:46:
Ik heb hem laten plaatsen door de mannen en vrouw bij The Engineers Garage.
Mijn M3 gaat daar 23 december heen voor vervangen van de bobines en bougies en ben ik niet meteen de hoofdprijs kwijt :)
Dat ligt wat uit de richting. Hier in de omgeving zit TVM Works als BMW specialist, die staan volgens mij ook wel goed bekend. Neem aan dat het een dagdeel werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:57:
[...]

Dat ligt wat uit de richting. Hier in de omgeving zit TVM Works als BMW specialist, die staan volgens mij ook wel goed bekend. Neem aan dat het een dagdeel werk is.
Ze deden er bij mij ongeveer 3 uur over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
TheBrut3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:57:
[...]

Dat kan ik wel beamen inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:51
la_fusion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:13:
[...]

Dat kan ik wel beamen inderdaad!
Nice, een beamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
@la_fusion Feli enzo!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Na een paar weken wachten is het zover; ik ga morgen m’n BMW ophalen nadat de belastingdienst vorige week storing had (hij komt uit België). Ik zit alleen met de verzekering; om dat de catalogus waarde hoger is dan 200k is het niet makkelijk om een goede verzekeraar te krijgen. Ik ben nu aan het kijken naar Turien; heeft iemand anders nog tips voor een passende verzekering?

https://www.memoperformance.nl/4944255/15706/#specifics

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Coolhva schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:05:
Na een paar weken wachten is het zover; ik ga morgen m’n BMW ophalen nadat de belastingdienst vorige week storing had (hij komt uit België). Ik zit alleen met de verzekering; om dat de catalogus waarde hoger is dan 200k is het niet makkelijk om een goede verzekeraar te krijgen. Ik ben nu aan het kijken naar Turien; heeft iemand anders nog tips voor een passende verzekering?

Mogelijk zit hier een bijpassende optie tussen:
https://www.sportwagenpolis.nl/
https://www.honigenhonig....-autoverzekering-supercar
https://www.wolfexclusive.com/supercar-verzekering/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 16:39

Oei, dat is wel een verdomd lekkere BMW zeg. Heel mooi, deze komt niet vaak voorbij. Geniet er van! Voor de verzekering zal je zeker een klasse 5 alarm systeem moeten hebben, maar ik ga er vanuit dat die er al op zit?

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

ChiLLeR schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:37:
[...]

Oei, dat is wel een verdomd lekkere BMW zeg. Heel mooi, deze komt niet vaak voorbij. Geniet er van! Voor de verzekering zal je zeker een klasse 5 alarm systeem moeten hebben, maar ik ga er vanuit dat die er al op zit?
Dank je wel voor je compliment. Het is een droom waarvan ik dacht dat die nooit werkelijkheid zou worden. Maar het is toch gelukt.

Het alarm systeem is een vereiste. Die is ingebouwd, net als dat de glas coating is aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:28
Joosth schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:04:
[...]

Ik kreeg bij bestellen van de 320e sedan in juli al te horen dat het april '24 zou gaan worden.
Ondertussen wel mooi de kans gehad om wat zaken aan te passen kwa opties :+

april 2024?? Dat is lang. Verder herkenbaar, ik moest achteraf 9 maanden wachten en dan blijf je schuiven met opties

Dat via Bimmercode settings aanpassen zal de leasemij overigens niet zo leuk vinden neem ik aan. Maar als je 'm zelf koopt heb je daar natuurlijk geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:28

Mooie auto zeg!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
20% korting op Connected Drive
Voor de geïnteresseerden:
Deze week profiteert u van exclusieve ConnectedDrive Week aanbiedingen. Van 23 tot en met 30 november ontvangt u 20% voordeel op het uitgebreide aanbod BMW ConnectedDrive Upgrades.
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/cp/connected-drive

Kaartupdates of CarPlay vallen hier bijvoorbeeld ook onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
15% korting op XHP
Van 23-11 00:00 t/m 29-11 23:59 heeft XHP 15% korting op zijn licenties.

Zelf deze aangeschaft voor mijn F80 M3 DCT aangezien ik dit nog niet had en na een klein stukje rijden, voel ik het verschil meteen :)

[ Voor 33% gewijzigd door FabiandJ op 23-11-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Baal wat dat betreft echt dat ik een GM bak hem een geen ZF 6, anders had ik direct xhp stage 2 erop laten rammen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je kan niet alles hebben @lord_fh _/-\o_

Je mag overigens altijd wel eens plaatsnemen in mijn auto... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:40:
Je kan niet alles hebben @lord_fh _/-\o_

Je mag overigens altijd wel eens plaatsnemen in mijn auto... O-)
d:)b

Overigens:

pijpje verlengen bood geen soelaas, nog steeds water rechts achterin.

Nu heb ik rechts alle zijbekleding achter weggehaald en heb toen op profi instagram manier :P , de camera van mijn telefoon aangezet met flits aan en die tussen buitenkant auto en ruimte naar wielkast gemanouvreerd (binnen in de auto), en daar zag ik het langzaam lopen vanaf het gebied van de tankdop, veel anders zit daar ook niet dus t moet daar dan wel vandaan komen....

Gebeld met dealer en er is een nieuw tankkom besteld door hen (dus het kunststof wat om je tank zit zeg maar als je klepje open doet), die gaat erin komen en dan hoop ik toch echt dat ik eindelijk van al dat water gezeik af ben..... :w

dit schijnt vaker een probleem te zijn dan wel bij 1 en 3 series, niet perse de X. maar er zit niets anders daar in de buurt dus t moet haast wel dit zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door lord_fh op 23-11-2022 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
lord_fh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:31:
[...]
en dan hoop ik toch echt dat ik eindelijk van al dat water gezeik af ben..... :w
amen!

• Naif0n
  • Laatst online: 13-06 11:36
Nou na ongeveer 5 maanden hebben wij het op moeten geven. Het bedrijf (Ik zou ze graag willen noemen om iedereen te waarschuwen, maar weet niet of dat mag) bleef stug weigeren, en omdat wij geen rechtsbijstand hadden moesten wij alles zelf betalen. Enige andere optie was een rechtszaak maar dat gaat zo verschrikkelijk duur worden zonder dat je 100% weet dat je gaat winnen.

Dus mijn zusje heeft maar besloten het nu maar op te geven en de 320i te laten repareren bij een garage die ze vertrouwd. Dus in plaats van een 2008 320i voor 10k, is het nu zo'n kleine 12500 euro geworden, wat ik zelf persoonlijk veel te duur vind voor een 320i uit dat jaar.

Garage heeft tot nu toe gevonden dat een klep deksel pakking schijnbaar lekt, waardoor er olie op de uitlaat kwam en het daarom zo gaat stinken. Hopen dat dit het enige mis is zodat die auto eens in gebruik genomen kan worden, want dit was echt drama....

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:51
Naif0n schreef op donderdag 24 november 2022 @ 02:52:
Nou na ongeveer 5 maanden hebben wij het op moeten geven. Het bedrijf (Ik zou ze graag willen noemen om iedereen te waarschuwen, maar weet niet of dat mag) bleef stug weigeren, en omdat wij geen rechtsbijstand hadden moesten wij alles zelf betalen. Enige andere optie was een rechtszaak maar dat gaat zo verschrikkelijk duur worden zonder dat je 100% weet dat je gaat winnen.

Dus mijn zusje heeft maar besloten het nu maar op te geven en de 320i te laten repareren bij een garage die ze vertrouwd. Dus in plaats van een 2008 320i voor 10k, is het nu zo'n kleine 12500 euro geworden, wat ik zelf persoonlijk veel te duur vind voor een 320i uit dat jaar.

Garage heeft tot nu toe gevonden dat een klep deksel pakking schijnbaar lekt, waardoor er olie op de uitlaat kwam en het daarom zo gaat stinken. Hopen dat dit het enige mis is zodat die auto eens in gebruik genomen kan worden, want dit was echt drama....
Begrijp ik goed dat de "vertrouwde garage" 2500 euro rekent voor het vervangen van een klepdekselpakking? Als dat het geval is dan verdient deze tent dat vertrouwen niet. Is namelijk veel te veel geld voor een relatief simpele klus.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:32
Naif0n schreef op donderdag 24 november 2022 @ 02:52:
Het garagebedrijf is niet aangesloten bij BOVAG of een andere overkoepelende organisatie? Als dat zo is zou je dit nog kunnen proberen. Maar uit je reactie te lezen is dit denk ik niet het geval.

• Naif0n
  • Laatst online: 13-06 11:36
Puf schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:12:
[...]

Begrijp ik goed dat de "vertrouwde garage" 2500 euro rekent voor het vervangen van een klepdekselpakking? Als dat het geval is dan verdient deze tent dat vertrouwen niet. Is namelijk veel te veel geld voor een relatief simpele klus.
Nee dat is incorrect, misschien niet helemaal goed verwoord. Auto koste initieel 10k, maar met de extra kosten erbij van de jurist en dan nu nog wat dingetjes aan de auto laten doen gaat het snel richting 12,5k. De ‘garage/dealer’ waar de auto gekocht was, is geen lid van de bovag, dus kunnen niet echt doorvechten erom.

Geen idee wat deze garage gaat vragen voor het vervangen ervan, maar ik ga er vanuit niet veel als ik het al zo hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Naif0n op 24-11-2022 08:36 ]

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E7B04eu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RtjYAOi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8mRdB6l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KtIBU2p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WkuWoCw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aLtIUHV.jpg

Maak kennis met de splinternieuwe BMW 3.0 CSL, een hommage aan de 3.0 CSL uit lang vervlogen tijden. Het is niet voor het eerst dat BMW een moderne herinterpretatie van die coupé presenteert. Wat deze dan zo bijzonder maakt? Deze gaat wél in productie!

Medio dit jaar slingerde de topman van BMW's M-divisie een stel foto's via de digitale kanalen de wereld in waarin een dan toe onbekende gecamoufleerde coupé van BMW was te zien. We vermoedden destijds al dat we op die foto's een moderne interpretatie van de 3.0 CSL zagen, dat zou namelijk mooi aansluiten op het M-jubileum dat BMW al even aan het vieren is. Vandaag kunnen we je eindelijk BMW's nieuwste knipoog naar de 3.0 CSL van weleer laten zien. Dit is de nieuwe BMW 3.0 CSL, en hij gaat in productie!

De nieuwe BMW 3.0 CSL is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de M4 Coupé. De nieuwe coupé is slechts tot op zekere hoogte voorzien van designelementen die verwijzen naar het verleden. Een retromodel is het dus niet direct. De 3.0 CSL biedt in tegenstelling tot de M4 Coupé slechts plaats aan twee inzittenden. De sportcoupé borduurt vooral voort op het concept van de 3.0 CSL uit het verleden. CSL staat immers voor Competition, Sports en Lightweight en dus is het niet heel verwonderlijk dat de nieuwe 3.o CSL een prima pk-per-kilo-verhouding heeft. Waar elke pk in de oorspronkelijke 3.0 CSL 6,2 kilo in beweging moest zetten, hoeft elke pk in de nieuwe 3.0 CSL slechts 2,9 kilo te verplaatsen. Het lage wagengewicht is onder meer gerealiseerd door de veelvuldige toepassing van met kunststof versterkt koolstofvezel. Nagenoeg alle carrosseriedelen zijn uit dit lichtgewicht materiaal vervaardigd.

De BMW 3.0 CSL heeft ook nog eens de krachtigste zescilinder die het merk ooit in een straatauto legde. De 3.0 zes-in-lijn stampt er namelijk 560 pk en 550 Nm uit. Dat vermogen vindt z'n weg via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. Fijn nieuws voor de puristen dus. De sportcoupé heeft een actief M-differentieel, koolstofkeramische remmerij, een speciaal afgestelde ophanging en meer technische lekkernijen uit de trukendoos van BMW's M-divisie.

Bron: https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rivanov schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maak kennis met de splinternieuwe BMW 3.0 CSL, een hommage aan de 3.0 CSL uit lang vervlogen tijden. Het is niet voor het eerst dat BMW een moderne herinterpretatie van die coupé presenteert. Wat deze dan zo bijzonder maakt? Deze gaat wél in productie!

Medio dit jaar slingerde de topman van BMW's M-divisie een stel foto's via de digitale kanalen de wereld in waarin een dan toe onbekende gecamoufleerde coupé van BMW was te zien. We vermoedden destijds al dat we op die foto's een moderne interpretatie van de 3.0 CSL zagen, dat zou namelijk mooi aansluiten op het M-jubileum dat BMW al even aan het vieren is. Vandaag kunnen we je eindelijk BMW's nieuwste knipoog naar de 3.0 CSL van weleer laten zien. Dit is de nieuwe BMW 3.0 CSL, en hij gaat in productie!

De nieuwe BMW 3.0 CSL is zeer waarschijnlijk gebaseerd op de M4 Coupé. De nieuwe coupé is slechts tot op zekere hoogte voorzien van designelementen die verwijzen naar het verleden. Een retromodel is het dus niet direct. De 3.0 CSL biedt in tegenstelling tot de M4 Coupé slechts plaats aan twee inzittenden. De sportcoupé borduurt vooral voort op het concept van de 3.0 CSL uit het verleden. CSL staat immers voor Competition, Sports en Lightweight en dus is het niet heel verwonderlijk dat de nieuwe 3.o CSL een prima pk-per-kilo-verhouding heeft. Waar elke pk in de oorspronkelijke 3.0 CSL 6,2 kilo in beweging moest zetten, hoeft elke pk in de nieuwe 3.0 CSL slechts 2,9 kilo te verplaatsen. Het lage wagengewicht is onder meer gerealiseerd door de veelvuldige toepassing van met kunststof versterkt koolstofvezel. Nagenoeg alle carrosseriedelen zijn uit dit lichtgewicht materiaal vervaardigd.

De BMW 3.0 CSL heeft ook nog eens de krachtigste zescilinder die het merk ooit in een straatauto legde. De 3.0 zes-in-lijn stampt er namelijk 560 pk en 550 Nm uit. Dat vermogen vindt z'n weg via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. Fijn nieuws voor de puristen dus. De sportcoupé heeft een actief M-differentieel, koolstofkeramische remmerij, een speciaal afgestelde ophanging en meer technische lekkernijen uit de trukendoos van BMW's M-divisie.

Bron: https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Deze nieren vind ik nou wél heel mooi (itt tot de grotesque 4 / M4 nieren. Groot genoeg voor een bold statement, maar ook passend binnen designtaal. En de hofmeisterkink staat m ook veel beter.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
Ik kan toch echt niet wennen aan die logo's wat dat betreft.

• MaZo
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:07:
20% korting op Connected Drive
Voor de geïnteresseerden:
Deze week profiteert u van exclusieve ConnectedDrive Week aanbiedingen. Van 23 tot en met 30 november ontvangt u 20% voordeel op het uitgebreide aanbod BMW ConnectedDrive Upgrades.
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/cp/connected-drive

Kaartupdates of CarPlay vallen hier bijvoorbeeld ook onder.
Ik snap sommige opties niet zo. Bijvoorbeeld stoel- of stuurwielverwarming... als de hardware hiervoor al ingebouwd is, waarom zou je dit dan als optie kopen?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MaZo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:37:
[...]
Ik snap sommige opties niet zo. Bijvoorbeeld stoel- of stuurwielverwarming... als de hardware hiervoor al ingebouwd is, waarom zou je dit dan als optie kopen?
Omdat je de optie niet bij aanschaf hebt gekocht en er toch gebruik van wil maken?

• MaZo
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:39:
[...]

Omdat je de optie niet bij aanschaf hebt gekocht en er toch gebruik van wil maken?
Dat snap ik. Echter de hardware incl. knoppen zit niet standaard op elke BMW, dus hoe werkt dit dan?

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 24-11-2022 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:52:
[...]
Dat snap ik. Echter de hardware incl. knoppen zit niet standaard op elke BMW, dus hoe werkt dit dan?
Niet elke upgrade is beschikbaar voor elke auto. Hardewarematig moet je auto geschikt zijn.
De beschikbare upgrades zien te zien als je ingelogd bent.

• MaZo
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:56:
[...]

Niet elke upgrade is beschikbaar voor elke auto. Hardewarematig moet je auto geschikt zijn.
De beschikbare upgrades zien te zien als je ingelogd bent.
Ok, makes sense. Echter snap ik dan nog steeds niet waar dit soort upgrades toe dienen.

Of je hebt stoelverwarming fabriek-af, of laat het later inbouwen. Maar via een softwareupgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:23

_Arthur

blub

MaZo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:02:
[...]
Ok, makes sense. Echter snap ik dan nog steeds niet waar dit soort upgrades toe dienen.

Of je hebt stoelverwarming fabriek-af, of laat het later inbouwen. Maar via een softwareupgrade?
Mogelijk dat het voor BMW goedkoper is om gewoon alle sturen met b.v. stuurverwarming uit te voeren. Dan hoef je geen 2 product-lijnen te voeren.

Daarna biedt je de klant 3 opties; direct bij samenstellen auto "stuurwielverwarming" aanvinken en betalen. Klanten die achteraf de optie "stuurwielverwarming" alsnog aanschaffen en optie 3: klanten die niets doen. En optie 4 zijn de tweakers die kijken of de hardware er al in zit en activeren via Bimmercode zelf de stuurwielverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37
noes schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:53:
[...]

Deze nieren vind ik nou wél heel mooi (itt tot de grotesque 4 / M4 nieren. Groot genoeg voor een bold statement, maar ook passend binnen designtaal. En de hofmeisterkink staat m ook veel beter.
Wellicht omdat de nummerplaat er onder hangt, ipv er 'in'. (En ze zijn ook wel iets minder groot :) ).
Maar ik ben het volledig met je eens. (Al mogen ze van mij nog iets kleiner)

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 24-11-2022 16:11 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zoals sommige hier weten handel ik samen met mijn pa nog wel eens in BMW's, normaal gesproken haal ik ze uit Japan maar daar is het nog steeds chaos in de haven en de tarieven voor transport zijn niet normaal hoog meer.

Dus dan ga je verder kijken en heb ik een dubbelslag kunnen slaan in Nederland. :)

De eerste is een omgebouwde BMW E30 325i voor Circuitgebruik, een droom die ik al langer had om te gaan racen is werkelijkheid geworden. Het doel is om deze auto wel weer straatlegaal te krijgen zodat ik ook tijdritten en puzzelritten er mee kan gaan rijden. Sowieso gaat die lelijke spoiler er af en zou het me gaaf lijken om deze in een oude race-livery te wrappen o.i.d.. Deze houden we dus zelf als hobby-auto. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPodL8ZjGnFQYoIIK6yWjCe1I8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etmLyJk9CFi8gRXR8SR4obGS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dcNurTMuIq3Aa755YctzG8siUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOfIDx8YMI49dU0zSLoY1oPq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRNwBfTFgmmYtLTkodzEA0UZWRU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BT2ROlKuaGDj0gOJ62bkqn8o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ9kELmsXAcU4D-BS5qQQcOlRGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAA8lyki6WKtsBJuRS5V9DMw.jpg?f=fotoalbum_tile

De tweede is een piekfijne (zelf een uitgebreide inspectie gedaan) BMW M5 uit 2007 waarbij de lagerschalen en grootonderhoud net is gedaan. Net 104.000km gereden en van binnen en buiten echt in nieuwstaat. Beide auto's stonden te koop op o.a. BVA maar de reserve werd niet gehaald. Dus ik heb onderhands een bod gedaan en die is geaccepteerd. De M5 gaan we wel weer verkopen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM-0JmlptLE3pnpdXuNLUQh4q2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onJswwP9vkZKgrrHJemYkr6Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXTC4DzTa9HxlkIVc2-C2Gm9-1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phqy6X3GvxLs0hykuvBUAedB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxqUwE2pTsOZt0iNu8HSz9x0q_s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnPaJ9Hml7GceraLSXFtCQ82.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reZV2szWU0ojFOjJFZMuZr28CQA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lE5gkHJFMYOWcXWlMQBkl2tU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Klinkt misschien gek, maar die M5 zou ik zelf bewaren/wegzetten. Zeker in die conditie. Daar kan je over een paar jaar véél meer voor krijgen, of echt lekker zelf houden als investering. Het is niet het mooiste model, maar die V10 maakt hem wel iconisch.
Pagina: 1 ... 193 ... 360 Laatste