Eén troost: het went na verloop van tijd echt wel.itsalex schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:12:
Helaas door (vervelende) omstandigheden (daar wil ik ook niet over hebben) heb ik een wissel moeten doen naar een BMW 3 G21 in plaats van BMW 5 G31. Kon helaas geen vervanger vinden en zodoende dan terug naar een BMW 3 maar eerlijk gezegd, eenmaal een vijf, nooit meer iets anders dan een vijf en dat geldt ook voor de zeven. De stoelen van de vijf zijn net bioscoopstoelen en in de BMW 3 zijn het daarbij soort van campingstoelen. De BMW 3 is alles behalve subtiel (gasresponse, stoelen, comfort (ook ver te zoeken), zithouding, bediening, in- en uitstappen, autohold (moet bijna tot bodem trappen om op autohold te zetten)) en het M onderstel is knetterhard, stelletje grapjassen bij BMW. De achterkant klapt bij iedere hobbel in comfortmodus en dan heb ik nog niet over de adaptieve modus. Bij BMW dachten ze zeker niet dat er hobbels bestonden.
De BMW 320 gaat wel sneller dan de 520 maar de 520 zit je in een soort vliegend tapijt en in de 320 heb je een idee van een lanceerraket. Ik begrijp dat ze "sportief" bedoelen maar er is totaal geen finesse in de 3 te vinden.
Heb wel een mooie BMW 3 met ook weer aardig wat opties maar als er een BMW 5 op mijn pad komt, dan ben ik weer snel terug. Heb nu wel laserlicht, digitale sleutel, weer extra getinte ruiten, weer adaptief onderstel, weer adaptief cruise control etc. en moet wel zeggen dat het hele fijne opties zijn maar mis de mooie opties uit de BMW 5 zoals de 360 graden camera, comfortstoelen, stilte, finesse, ruimte achterin en achterwielsturen.
De 3 is ook een heerlijke auto. Ellende is dat je referentiekader helemaal aan gort is zodra je aan een 5 gewend bent geraakt. Heb zelf de F10 gehad en rij nu de G32. Eerste indruk als je in een andere auto zit (of een 3 meekrijgt bij een beurt) is altijd dat het tegenvalt. Maar na een tijdje went dat wel weer.
Heb wel sinds mijn F10 dat ik veel langer met een auto doe. Daarvoor kocht ik om de 3 à 4 jaar een nieuwe, maar dat vind ik nu volkomen overbodig. Mijn G32 rijdt nog zoveel fijner dan veel nieuwere modellen die er nu zijn, dat inruilen onlogisch zou zijn. Ja, een nieuwe 5 of zelfs een 7 misschien. Maar daarvoor vind ik de prijzen weer te hard gestegen om de meerwaarde te verantwoorden.
Tevens zijn (volgens mij) veel zaken die ik op m'n G32 heb door tekorten nu niet meer leverbaar, dus dat maakt 'upgraden' ook al niet echt zinvol.
Heb me de afgelopen weken georiënteerd of ik de bijna 5 jaar oude G32 zou moeten vervangen en waardoor, maar heb besloten het nog maar even een paar jaar aan te zien. Heb de F10 ook 7 jaar gehad, en die was nog prima toen ik hem inruilde.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel