Net eens terug gereden naar Multiauto's in Someren waar we vorige week onze "nieuwe / gebruikte" 218 hebben gekocht.
Voor het geval het verhaal gemist was
lees hier.
Verhaal uitgelegd aan de receptioniste, die ging meteen de baas er bij halen.
Was niet de verkoper die ons de auto heeft verkocht maar weer een andere dude.
Evengoed die ging info inwinnen en kwam vervolgens mijn verhaal aanhoren:
- Zonder benzine gevallen na 40km rijden
- Oudere banden dan auto er op gemonteerd.
Die brandstof deed hij wat verbaasd over, normaal kun je wel langer rijden op het reserve lampje, blabla.
Evengoed daar bij gelaten want verdere discussie daarover leek mij zinloos.
De banden: hij had een briefje waarop stond dat de banden die er onderuit kwamen 3,0mm profiel hadden en wat er onder is gezet 4,1mm.
Die 3.0 klopte dus echt niet, wat er opzat tijdens de proefrit was gewoon bijna kaal, niveautje APK afkeur.
Achterbanden waren niet vervangen, weer een heel verhaal daarover.
Hem uitgelegd dat bij zo een hoeveelheid banden zwart/vet er op bij mij de alarm bellen af gaan, ik me afvraag wat ze proberen te verbergen.
Meteen zijn hakken in het zand, want ze wilde niets verbergen, hier te kort daar te lang.
Lang verhaal kort, ik maar het gesprek een beetje de andere kant op gestuurd.
Uitgelegd dat die lege tank en de banden ons een nare maak van van de aankoop geven en dat voor zo een zak geld niet zou moeten zijn.
Hij wilde weten wat ik van hun verwachte.
Nieuwe(re) banden voor, achter is geen apk afkeur dus daar verwachte ik niets van.
Dude weer naar achteren bellen, komt terug en ik kan naar hun banden leverancier rijden als ik meteen tijd had.
Zo gezegd zo gedaan:
Beste man moest erg lachen om de hoeveelheid banden vet op de banden en om mijn verhaal, hoofdschuddend (en nee niet in de ja beweging) liep hij voor me uit het magazijn in.
Paar setjes banden bekeken, komt hij uit op een setje demo banden van week 49, 2020 met bijna vol profiel.
Of ik dat okay vond, ja dus, hij weer bellen met Multi auto, toestemming.
Dus nu 2 okay banden voor, zelfde merk als achter, geen run flat.
Ik ben er wel tevreden mee.
Les geleerd: alles vast leggen op papier & niet meer het aankoop bedrag van te voren overmaken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.