Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 175 ... 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12 15:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nadeel is dan dat hij de hoogste versnelling vaak niet gebruikt. Volgens mij kun je in de normale automaat stand niet laten zien in welke versnelling hij staat.

Boeit verder ook niet zo, ding doet dat altijd wel prima.
Wil je tijdens rijden zelf flipperen: minimaal 2 of 3 keer terug schakelen om motor een beetje toeren te laten draaien :D.
Bommes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:16:
Voor de mensen zonder HK toegang:

[Afbeelding]

Echt serieus... :( :D
We staan stil, afgeslagen motor, will nog wel starten maar slaat niet meer aan.
Dat is niet goed voor het gevoel van vertrouwen in deze auto..
Letterlijk het 2de ritje dat ik er mee rijd.

[Afbeelding]

Gelukkig net de snelweg (A58) af kunnen draaien en een plek voor mij en mijn dochtertje in de schaduw kunnen vinden.
Natuurlijk niets te drinken bij en ook geen verschoning bij voor mijn dochter :o

ANWB is gebeld, ivm klein kindje krijgen we voorrang maar het was erg druk zei de beste man.
Pfff dit is kut :(

[ Voor 57% gewijzigd door Tortelli op 12-08-2022 11:13 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01
Bommes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:16:
Voor de mensen zonder HK toegang:

[Afbeelding]

Echt serieus... :( :D
We staan stil, afgeslagen motor, will nog wel starten maar slaat niet meer aan.
Dat is niet goed voor het gevoel van vertrouwen in deze auto..
Letterlijk het 2de ritje dat ik er mee rijd.

[Afbeelding]

Gelukkig net de snelweg (A58) af kunnen draaien en een plek voor mij en mijn dochtertje in de schaduw kunnen vinden.
Natuurlijk niets te drinken bij en ook geen verschoning bij voor mijn dochter :o

ANWB is gebeld, ivm klein kindje krijgen we voorrang maar het was erg druk zei de beste man.
Dat lijkt op een noodloop-melding, maar dan zou je nog met een km of 80 per uur moeten kunnen rijden. Het kan nog een vuile sensor zijn door een tijdje stilstand ofzo dus hoéft niet meteen het ergste te zijn. Misschien begint het wel de moeite waard te worden eens een onafhankelijke occasionkeuring te doen.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:56
Dennisdn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Dat lijkt op een noodloop-melding, maar dan zou je nog met een km of 80 per uur moeten kunnen rijden. Het kan nog een vuile sensor zijn door een tijdje stilstand ofzo dus hoéft niet meteen het ergste te zijn. Misschien begint het wel de moeite waard te worden eens een onafhankelijke occasionkeuring te doen.
Het is echt een generieke melding. Het kan zijn van de turbokoeling tot een sensor. Echt niks van te zeggen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12 16:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Morpheusk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:40:
Het is echt een generieke melding. Het kan zijn van de turbokoeling tot een sensor. Echt niks van te zeggen.
Precies, en @Bommes omdat we op GoT zitten is de tip om snel een ENET kabel te scoren en met INPA op je laptop even de specifieke foutmeldingen uit te lezen.

Blijft bijzonder k*t om langs de weg te staan :/

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-12 17:53

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:12:
Inderdaad een tikje naar links van de handel in de M/S stand zetten dan verschijnt in het display welke versnelling de automaat kiest. Dat staat los van de knopjes voor ecopro/standaard/sport
Dan zet je wel de bak in sportstand dus ook minder zuinig.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24

Bommes

Capo del formaggio

Bedankt voor alle reacties...
Het bleek te zijn...

Te weinig benzine 8)7 |:(
Reserve lampje ging gisteren aan ergens tussen verkoper en thuis, nog iets van 10km naar huis gereden.
Vanochtend 2de rit, Nuenen naar Best even stukje snelweg en bij de Marco tanken.
Nou ja die zeg eens 20 of 25km waren dus te veel. Terwijl het display het nog had over 55km reikwijdte :(

Lesje geleerd, kwart tank = terug vol gooien.
Wat een onzin zeg waarom dan een metertje, reserve lampje, boordcomputer met reikwijdte als dat allemaal niet klopt.

Even goed, ANWB heeft er 10liter ingegooid, samen naar het tankstation gereden. Daar stond ik 500meter vanaf :o
Jerrycan van de ANWB meneer gevuld en de auto ook en weer terug onderweg.

* Bommes gaat zich in een hoekje zitten schamen :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bommes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:30:

Hoe is het met de kleine meid? En hoe bevalt de auto (met benzine erin)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Haha, nou dat scheelt! Wellicht dat ze verkoper heel weinig heeft bijgetankt of zelfs brandstof eruit heeft gehaald, mijn indicatie is altijd vrij zuiver. Eerder conservatief dan andersom.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:14
Terwijl het display het nog had over 55km reikwijdte :(
Ik rij mijn 118d f20 geregeld helemaal leeg, zelfs wel eens 10km onder de --- gereden. In de myBMW app kun je trouwens het aantal liters zien, bij 55km zou dat toch nog 2-3 liter moeten zijn.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

MAX3400 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

Hoe is het met de kleine meid? En hoe bevalt de auto (met benzine erin)?
Die vermaakt zich overal, ik had een picknick kleedje bij en we zaten in de schaduw, voor haar had het daar nog wel ff kunnen duren.

De auto rijd echt super, sturen is heel veel beter dan de Captur, vermogen in comfort stand is er wel maar ik vind de gas response wat tegen vallen dan. Te afwachtend.
In sport stand is dat heel wat beter.
Kan ook een kwestie van wennen zijn, de Captur haar zijn "vermogen" ook helemaal onderin.
Die reageerde meteen als ik gas gaf.

Evengoed, fijne bak dus. Goede navigatie, op die draaiknop kun je schijnbaar schrijven met je vinger, kei grappig.

Rest van de dag ga ik met mijn kleine meid in de zand/waterbak spelen dus even geen auto.
Het gezever met de banden pak ik morgen of maandag wel op.
Eagle Creek schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:34:
Haha, nou dat scheelt! Wellicht dat ze verkoper heel weinig heeft bijgetankt of zelfs brandstof eruit heeft gehaald, mijn indicatie is altijd vrij zuiver. Eerder conservatief dan andersom.
Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft.
Misschien accu los geweest, reservelampje al eerder aan en naar een paar liter er terug bij ingedaan, enz.
Nu toe de nek volgegooid,53 liter ging er in +die 10liter uit het ANWB kannetje.
Zal het eens in de gaten houden en opzoeken wat de totale tankinhoud is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het bleek te zijn...

Reserve lampje ging gisteren aan ergens tussen verkoper en thuis, nog iets van 10km naar huis gereden.
Vanochtend 2de rit, Nuenen naar Best even stukje snelweg en bij de Marco tanken.
Nou ja die zeg eens 20 of 25km waren dus te veel. Terwijl het display het nog had over 55km reikwijdte :(

Wat een onzin zeg waarom dan een metertje, reserve lampje, boordcomputer met reikwijdte als dat allemaal niet klopt.

Even goed, ANWB heeft er 10liter ingegooid, samen naar het tankstation gereden. Daar stond ik 500meter vanaf :o

Gelukkig dat je niet meer op de snelweg stond, daar krijg je tegenwoordig gewoon een boete voor!

• MAX3400

MAX3400

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Gelukkig dat je niet meer op de snelweg stond, daar krijg je tegenwoordig gewoon een boete voor!
En een boete voor zijn uitgedroogde banden :+

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:46

lord_fh

PS5

Gelukkig!! Fijn dat dit het was. Al vind ik ook dat wel een minpunt van een dealer... je laat iemand toch niet met een lege tank wegrijden maargoed.

Fijn dat alles goed gaat eb de auto verder top rijdt!!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12:42
Het bleek te zijn...

Mijn meter(s) zijn accuraat.

• Dennisdn
[...]

Ach, dan zeg je dat je ontevreden bent over een of ander beleid ofzo, dan mag je de snelweg zelfs in de fik steken zonder boetes.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het bleek te zijn...

Aii.. mijn metertjes (E46 en E61) bleken altijd wel vrij accuraat, behalve dat er altijd nog wel wat extra uit te knijpen valt. Paar jaar terug met de E46 325i naar Duitsland gereden, en ik wilde natuurlijk pas in Duitsland tanken. Precies gehaald, bereik sprong 100m voor aankomst tankstation naar --- (oftewel, dusdanig leeg dat er niks meer te meten valt). Schijnt dat er zelfs dan nog wel een litertje ofzo in zit.

Sowieso is dat bereik metertje heel afhankelijk van rijstijl, dus bij een (voor jou) nieuwe auto klopt die vaak nog niet echt. Zie ook altijd dat als ik de snelweg afdraai en even voor het stoplicht sta ik meteen lang niet zoveel km meer kan rijden, tot ik op de N weg zit en weer veel meer km mag (vooral op de motor is dit verschil groot).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12 16:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Toch zou het (met welke rijstijl dan ook) nooit mogen voorkomen dat de tank echt helemaal leeg is en de BMW nog een kleine range aangeeft. De marge waarop de auto gaat waarschuwen voor reservebrandstof is in te stellen/coderen, maar is net als de minimale volgafstand bij ACC altijd ruim genoeg of te veel ;)

Mocht ooit het cluster vervangen zijn (of onderdelen van het brandstofsysteem) en deze zijn niet goed gecodeerd, dan kan de auto een verkeerde berekening maken. Op mijn E-serie had je een codeerparameter TANK_UMRECHENKONSTANTE waarmee je de brandstofmeter kon calibreren. Iets soortgelijks zal ongetwijfeld bestaan voor nieuwere BMW's.

Als het mijn auto was, dan zou ik het laten nakijken. In de zeer sporadische gevallen dat het display '---' aangeeft en ik op dampen rij, zit ik alles behalve comfortabel achter het stuur.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-12 16:27
Gelukkig is het niets ergs. Het is denk ik even wennen en ervaring op doen met je brandstofmeter / lampje.

Ik kijk niet meer naar het display. Want het hangt echt van de situatie af en kan - zeker in de stad - stress geven.

Voorbeeld:
Bij vertrek geeft 'ie nog 200km range aan, bij aankomst (Arnhem -> Ede, ~30km snelweg) geeft 'ie 240km range aan... Omdat je een half uur 100km/h hebt gereden - zuinig - kun je meer rijden vind de BMW.

In Ede zelf, ~10 minuten rijden voor een boodschapje en eten halen, en mijn display geef 180km range aan...Want slurpp.

Computers are useless. They can only give you answers.

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Haha das wel een oepsmomentje dan, zonder benzine komen te vallen.. :+

Zelf wel eens in de situatie geweest dat ik met bijna lege tank het laatste tankstation voor de rest van de weg langs reed (ik kwam daarna zo'n 100km over m'n gebruikelijk route geen meer tegen, echt waar..) en dacht dat ik het nog wel kon redden. Uiteindelijk de snelweg af gegaan op basis van navigatie (voor het Google maps tijdperk) om bij een tankstation uit te komen die niet open was (hoera Belgie) en dus toch verder naar huis proberen te rijden vanaf daar. Echt, m'n meter stond al 20 km voor ik kon gaan tanken voorbij de 0 tegen het pinnetje aan :X Heeeeeeel rustig en zuinig gereden toen :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JdBn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:47:
Haha das wel een oepsmomentje dan, zonder benzine komen te vallen.. :+

Zelf wel eens in de situatie geweest dat ik met bijna lege tank het laatste tankstation voor de rest van de weg langs reed (ik kwam daarna zo'n 100km over m'n gebruikelijk route geen meer tegen, echt waar..) en dacht dat ik het nog wel kon redden. Uiteindelijk de snelweg af gegaan op basis van navigatie (voor het Google maps tijdperk) om bij een tankstation uit te komen die niet open was (hoera Belgie) en dus toch verder naar huis proberen te rijden vanaf daar. Echt, m'n meter stond al 20 km voor ik kon gaan tanken voorbij de 0 tegen het pinnetje aan :X Heeeeeeel rustig en zuinig gereden toen :P
Ohh lekker billenknijpertje :9

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Laatst nog met de motor (mijn Vespa).
Lampje was al een kilometer of 20 aan. Maar goed met slechts 6 liter of zo op een volle tank is 1 tot 1,5 liter niet eens heel vreemd.
Met 1 op 25 wilde dat dus zeggen dat het toch al een heel eind op was.
Rotonde rond en ik voelde al wat inhouden, tankstation nog 2km verder..
Die haalde ik precies, motor sloeg af 10 meter voor de pomp.. d:)b

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
lord_fh schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:21:
Gelukkig!! Fijn dat dit het was. Al vind ik ook dat wel een minpunt van een dealer... je laat iemand toch niet met een lege tank wegrijden maargoed.

Fijn dat alles goed gaat eb de auto verder top rijdt!!
Het mocht allemaal niet teveel kosten; oude banden, geen benzine.. precies het type garage waar je weg moet blijven, maja hij was zo goedkoop hè!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

HeldereM schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Ik rij mijn 118d f20 geregeld helemaal leeg, zelfs wel eens 10km onder de --- gereden. In de myBMW app kun je trouwens het aantal liters zien, bij 55km zou dat toch nog 2-3 liter moeten zijn.
Aantal liters? Dan heb jij wel een heel bijzondere app, bij mij geeft die % aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hehTRn7JeWzDnrpKJuHb4LxwYOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ct7DPf5tGdeaCw5ftVuLWI1v.jpg?f=fotoalbum_large

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:13:
[...]

Aantal liters? Dan heb jij wel een heel bijzondere app, bij mij geeft die % aan.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n27ApsKQNZFurvSqXBN7_naVwBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NqRWRXpJHK6SfVpi1EFR1Lk.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RAAF12

RAAF12

*.*

Eagle Creek schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Dan zet je wel de bak in sportstand dus ook minder zuinig.
Dat is logisch, ook duidelijk te zien dat het toerental omhoog gaan bij het inschakelen van de sportstand.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dan zal het model afhankelijk zijn, mijne is een 320i benzine G20. Overigens rijd ik nooit de tank bijna leeg want het schijnt dat opgezogen bezinksel op de bodem van de tank erg slecht is voor het systeem. Meestal 15-20% leeg en dan weer tanken.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 12-08-2022 18:22 ]

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Dan zal het model afhankelijk zijn, mijne is een 320i benzine G20. Overigens rijd ik nooit de tank bijna leeg want het schijnt dat opgezogen bezinksel op de bodem van de tank erg slecht is voor het systeem. Meestal 15-20% leeg en dan weer tanken.
Klopt. Bij onze G21 en F30 LCI hetzelfde: % vs. Liters.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan liters. Dan kan ik zelf beter inschatten wat het resterend aantal Km is. Mijn partner die met de G21 voor het eerst een app gebruikt bij haar BMW en dus geen ervaring heeft met de vorige, vindt dat % ook maar niks.
Waarom zou BMW dat hebben veranderd? Of waarom dan niet de keuze aan de gebruiker laten? Zoveel extra moeite is dat niet om erin te bouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mylo2009 op 12-08-2022 18:52 . Reden: Typo ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Want als de tank vol zit dan zuigt hij de benzine van boven af?????

(Daar is je benzine filter voor).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dan loopt je filter dicht door de sludge. Maar van mij mag je best eigenwijs zijn (tis jouw car)
https://www.ad.nl/auto/sl...eeg-kunt-rijden~a3e42f8b/
De pomp kan ook te warm worden bij benzine/lucht mengsel opzuigen.

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 12-08-2022 19:04 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mylo2009 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:51:
[...]

Klopt. Bij onze G21 en F30 LCI hetzelfde: % vs. Liters.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan liters. Dan kan ik zelf beter inschatten wat het resterend aantal Km is. Mijn partner die met de G21 voor het eerst een app gebruikt bij haar BMW en dus geen ervaring heeft met de vorige, vindt dat % ook maar niks.
Waarom zou BMW dat hebben veranderd? Of waarom dan niet de keuze aan de gebruiker laten? Zoveel extra moeite is dat niet om erin te bouwen.
Dat zou wel mooi zijn als het omschakelbaar is. Op lange stukken in het buitenland wordt het vaak wel inschatten als er een bord staat volgende pomp over 85km....

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Als je weet hoe een brandstoftank van binnen in elkaar zit snap je dat het bezinksel verhaal onzin is. Brandstof wordt altijd van het laagste punt aangezogen ook met volle tank.

Koeling van de pomp misschien, brandstof loopt er toch van onder naar boven helemaal doorheen dus of het veel verschil maakt?

K

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:34
Bij benzine kan het volgens mij niet heel veel kwaad. Iets meer slijtage misschien voor de pomp, omdat die niet de smering krijgt van de benzine. Bij een diesel kan je volgens mij meer problemen krijgen, dan moet het systeem worden ontlucht.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Dat zou wel mooi zijn als het omschakelbaar is. Op lange stukken in het buitenland wordt het vaak wel inschatten als er een bord staat volgende pomp over 85km....
Geeft ie in de auto je bereik dan ook alleen in percentage aan (en niet in KM)? Bij mij staat er, naast de brandstofniveaumeter, het resterend aantal KM.

Wellicht dat de app een percentage aangeeft bij de auto's die deels elektrisch rijden? Dan zegt puur het aantal liters brandstof niet alles natuurlijk.

• RAAF12

RAAF12

*.*

royhoi schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:12:
Als je weet hoe een brandstoftank van binnen in elkaar zit snap je dat het bezinksel verhaal onzin is. Brandstof wordt altijd van het laagste punt aangezogen ook met volle tank.

Koeling van de pomp misschien, brandstof loopt er toch van onder naar boven helemaal doorheen dus of het veel verschil maakt?
Kijk eens verder het is bijv. ook slecht voor de katalysator.
https://auto.howstuffwork...nearly-empty-gas-tank.htm
Ik ga hier geen tijd meer aan besteden.
het bezinksel verhaal onzin is
Vele websites met verstand van zaken weten wel beter.

• Pepppie
  • Niet online
Graag op de inhoud spelen en niet op de man

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2022 21:16 ]

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:39:
[...]

Kijk eens verder het is bijv. ook slecht voor de katalysator.
https://auto.howstuffwork...nearly-empty-gas-tank.htm
Ik ga hier geen tijd meer aan besteden.
[...]

Vele websites met verstand van zaken weten wel beter.
Dat staat er ja maar zie geen uitleg waarom dat de kat kan beschadigen? Ben wel benieuwd.

K

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pepppie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:07:
[...]

Het mocht allemaal niet teveel kosten; oude banden, geen benzine.. precies het type garage waar je weg moet blijven, maja hij was zo goedkoop hè!
Volgens mij hebben mijn vrouw en ik de factuur voor deze auto betaald, niet jij, dus ik weet niet waar je je uitspraak op baseert??
Ding was verre van goedkoop, zelfs een van de duurdere die we online gevonden hadden.

Ik vermoed dat de monteur niet eens gekeken heeft naar de dotcode van de banden en 90% van de kopers had het ook niet eens in de gaten gehad.
Voldoende profiel, zwart en rond.. goed zo (y)

• Pepppie
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Ik vermoed dat de monteur niet eens gekeken heeft naar de dotcode van de banden en 90% van de kopers had het ook niet eens in de gaten gehad.
Voldoende profiel, zwart en rond.. goed zo (y)
Ik herhaal; precies het type garage waar je weg moet blijven.

Gênante situatie als je een auto zo aflevert.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pepppie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:47:
[...].
Eensch (y)
En wat betreft dat je daar weg moet blijven, dat is vooraf erg lastig in te schatten.
Dit bedrijf zit er al jaren, hebben veel auto's staan, die er zo op het eerste oog allemaal netjes bij staan.
De auto klopte voor ons, inruil bedrag was redelijk, enz.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:31
Zijn het wel A-merk banden of een gaar merk dat er onder is gelegd?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het Fantoom schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:39:
Zijn het wel A-merk banden of een gaar merk dat er onder is gelegd?
Michelin premacy, zelfde als er op lagen.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Het hoeft niet altijd aan de garage te liggen. Zelf weleens meegemaakt dat een van buitenaf onbereikbare nooitgebruikte reserveband bij de merkdealer (geen BMW) plotseling niet door de APK kwam. Er hoeft maar één medewerker voor zichzelf bezig te zijn en je hebt als klant het nakijken. Helaas word je bij de meeste garages tegenwoordig uit de werkplaats geweerd en is zelfs door een raam kijken vaak niet meer mogelijk.

@Bommes Je zou natuurlijk nog één keer rustig met degene die jou de auto heeft verkocht kunnen gaan praten, of het echt zo bedoeld was om af te leveren. Als hij op vakantie was, kan er vanalles gebeurd zijn waar hij niets van weet.

• Mylo2009
McRubz schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Geeft ie in de auto je bereik dan ook alleen in percentage aan (en niet in KM)? Bij mij staat er, naast de brandstofniveaumeter, het resterend aantal KM.

Wellicht dat de app een percentage aangeeft bij de auto's die deels elektrisch rijden? Dan zegt puur het aantal liters brandstof niet alles natuurlijk.
In de auto wordt bij de brandstofmeter het resterende aantal km weergegeven en het niveau met een metertje. Maar in de BMW app is dat dus voor nieuwere modellen blijkbaar anders dan voorheen. Zou kunnen dat dit met de verdere elektrificatie van de modellen heeft te maken. Maar onze G21 is een 330i, dus daar zou een indicatie in liters ipv % voor de hoeveelheid brandstof die nog in de tank zit, fijner zijn. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• Mylo2009
TheBrut3 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:39:

Bij een diesel kan je volgens mij meer problemen krijgen, dan moet het systeem worden ontlucht.
Hoe dat bij benzine is weet ik eigenlijk niet, maar wat je zegt over diesel klopt. De meeste moderne dieselauto’s laten je dan ook niet de tank echt leeg rijden. Bij een bepaald niveau in de tank stopt de motor en zal niet te starten zijn tot het brandstof niveau weer boven het minimum is. Op deze manier kan er geen lucht in het systeem komen met alle ellende van dien.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:13:
[...]

[Afbeelding]
Even naar links swipen?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

-

[ Voor 100% gewijzigd door Eagle Creek op 13-08-2022 02:31 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

-

[ Voor 100% gewijzigd door Eagle Creek op 13-08-2022 02:31 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 23:22
Ach mijn E46 denkt nog steeds dat ik 650 km op een tank kan rijden maar na 450 is het echt wel op. Aan de andere kant: zodra hij een bereik van 0 aangeeft kan ik nog wel een kilometer of 30.

Roomba E5 te koop

• Dennisdn
Zojuist bericht gekregen dat de 120, besteld februari j.l. is verschoven van week 41 naar week 43. Dat líjkt nog mee te vallen....

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 19:49

_Arthur

blub

Nop (G21-2019) ;) Maar ik lees het aantal litertjes in de tank wel af in Home Assistant eventueel ;)

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Pepppie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:47:
Eens. Maar ik heb niet zo'n hoge pet op van die tent.
Kieper er sowieso even tien liter in zodat de klant veilig thuis kan komen.

• Pannencouque
HeldereM schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:35:
[...]

Ik heb 25km voorbij de streepjes ook al eens gered. Maar dan kom je wel in de contreien dat je meer gaat tanken dan er officieel in de tank past :P

• Pannencouque
[...]

Wat een onzin. De vluchtstrook is er voor pech. Als je aantoonbaar pech hebt waarmee je niet kon verder rijden, dan mag je daar gewoon staan. Niet langer dan nodig, maar je mag er wel staan en daar krijg je echt geen boete voor.
Het is niet verboden om pech onderweg te krijgen.

• Pannencouque
RAAF12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:00:
Dan loopt je filter dicht door de sludge. Maar van mij mag je best eigenwijs zijn (tis jouw car)
https://www.ad.nl/auto/sl...eeg-kunt-rijden~a3e42f8b/
De pomp kan ook te warm worden bij benzine/lucht mengsel opzuigen.
Die sludge kan juist ook ontstaan doordat je altijd een kwart erin laat zitten.
Los daarvan is het een gek verhaal: brandstof wordt in de regel vanaf de onderkant van de tank 'opgezogen', dus daar ligt die prut dan toch al. Die wordt dan juist meegenomen.

Overigens is mijn ervaring met altijd >90% leeg rijden (en regelmatig richting 98%) dat er niets aan de hand is. Diverse blokken tot over de 3ton gereden met deze methode en nog nooit gestotter of iets dergelijks gehad.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:55:
[...]
Wat een onzin. De vluchtstrook is er voor pech. Als je aantoonbaar pech hebt waarmee je niet kon verder rijden, dan mag je daar gewoon staan. Niet langer dan nodig, maar je mag er wel staan en daar krijg je echt geen boete voor.
Nou, zo een onzin is het niet als het je eigen schuld is. Maar je hebt gelijk dat je er tegenwoordig geen boete meer voor krijgt:
Automobilisten die zonder brandstof langs de snelweg stil komen te staan, krijgen daarvoor niet langer een bekeuring door de politie of weginspecteurs van Rijkswaterstaat. Tot voor kort werd een boete van 230 euro uitgeschreven aan nalatige bestuurders die hun auto met een lege tank op de vluchtstrook parkeerden.
In andere landen zoals in Duitsland overigens wel.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 02:50:
Ach mijn E46 denkt nog steeds dat ik 650 km op een tank kan rijden maar na 450 is het echt wel op. Aan de andere kant: zodra hij een bereik van 0 aangeeft kan ik nog wel een kilometer of 30.
Goh, apart. Mijn E46 is toch wel vrij accuraat. Al moet ik ook zeggen dat zodra het lampje gaat branden getankt wordt. Ik krijg de indruk dat de computer kijkt naar het gemiddelde verbruik.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Pannencouque
fsfikke schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Nou, zo een onzin is het niet als het je eigen schuld is. Maar je hebt gelijk dat je er tegenwoordig geen boete meer voor krijgt:

[...]

In andere landen zoals in Duitsland overigens wel.
Wat in de media staat vs de praktijk, is ook nog een verschil.
Ik kan me niet voorstellen dat een agent die jou treft met een lege tank in jouw auto die je net twee dagen hebt en waarbij je kunt uitleggen watskeburt, jou een boete geeft.
Heb je een auto al tien jaar en geef je aan nog net effe de witte pomp te hebben willen halen om twee ct/liter te besparen, dan is het een ander verhaal.

Bijna elke boete heeft een context.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12 23:22
pjot1 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Goh, apart. Mijn E46 is toch wel vrij accuraat. Al moet ik ook zeggen dat zodra het lampje gaat branden getankt wordt. Ik krijg de indruk dat de computer kijkt naar het gemiddelde verbruik.
Komt door de vorige eigenaar denk ik. Van wat ik begrepen heb deed die regelmatig ritjes Frankrijk, ik rij (reed) voornamelijk woon-werk binnendoor. Is na 5 jaar nog niet bijgetrokken.

Roomba E5 te koop

• RAAF12

RAAF12

*.*

Pannencouque schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:57:
[...]
Die sludge kan juist ook ontstaan doordat je altijd een kwart erin laat zitten.
Los daarvan is het een gek verhaal: brandstof wordt in de regel vanaf de onderkant van de tank 'opgezogen', dus daar ligt die prut dan toch al. Die wordt dan juist meegenomen.

Overigens is mijn ervaring met altijd >90% leeg rijden (en regelmatig richting 98%) dat er niets aan de hand is. Diverse blokken tot over de 3ton gereden met deze methode en nog nooit gestotter of iets dergelijks gehad.
De pomp is omsloten door koelende benzine. Maar waarom zou je leeg willen rijden? Je moet toch een keertje tanken :) In NL zijn de afstanden kort maar in FR, SP heb ik altijd een 10 liter reservetank bij me.

• Toff

Toff

FP ProMod
RAAF12 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

De pomp is omsloten door koelende benzine. Maar waarom zou je leeg willen rijden? Je moet toch een keertje tanken :) In NL zijn de afstanden kort maar in FR, SP heb ik altijd een 10 liter reservetank bij me.
Je draagt ook een broekriem en bretels? Tanken is niet mijn hobby, dus hoe minder vaak hoe beter. Verder is een legere tank lichter dan een volle, wat weer verbruik scheelt of de prestaties ten goed komt. 10 kg extra gewicht en verlies van bagageruimte zit niemand op te wachten tegenwoordig, lijkt mij. Als het echt moet, is de helft ook wel genoeg toch?
Maar tussen het "rode lampje" en echt leeg zit zo'n liter of 10. Er lijkt mij niets tegen om ergens halverwege te tanken, maar wie het anders wil doen gaat vooral zijn gang, wat mij betreft.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:44:
...maar wie het anders wil doen gaat vooral zijn gang, wat mij betreft.
Ik ervaar geen problemen door juist uiterlijk bij één kwart inhoud te tanken... dank je wel dat ik het anders mag doen :)

Even serieus... wat rij jij eigenlijk? Na 8 pagina's reacties teruglezen over van alles en nog wat kom ik daar nog niet achter. Redelijk nieuw of gewoon fijn old skool?

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 13-08-2022 20:41 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
CreativeS schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:39:
[...]
Even serieus... wat rij jij eigenlijk? Na 8 pagina's reacties teruglezen over van alles en nog wat kom ik daar nog niet achter. Redelijk nieuw of gewoon fijn old skool?
Als ik gedacht had dat wat ik rij van enige relevantie voor mijn posts zou zijn, had ik het waarschijnlijk wel vermeld.

• Pannencouque
RAAF12 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Ik vind tanken zonde van m'n tijd. Dus ik rij zo lang mogelijk door. Al met regelmaat de *pling* met actieradius 20km gehad.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:08:
[...]

Als ik gedacht had dat wat ik rij van enige relevantie voor mijn posts zou zijn, had ik het waarschijnlijk wel vermeld.
Zo.. does lief :o

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31
Ik tank meestal als ik ongeveer 1100km gereden heb op de tank.

Ik zie te weinig pics voorbij komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcDR-RKs9sXK5nwQR-J-3IvWUj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBHS7vug1ZxPiHqnp7DOYaEM.jpg?f=fotoalbum_large😎

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Deagle schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:33:
Ik tank meestal als ik ongeveer 1100km gereden heb op de tank.

Ik zie te weinig pics voorbij komen:
[Afbeelding]😎
Ik iedere 450km, als ik mazzel heb. Gaat dan zo'n 60l in. E61 550i is niet zo zuinig (in mijn handen dan).

Te weinig foto's heb je helemaal gelijk in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4PYNAckYKjYBlCzzJaJwej2E7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qUzONGUg0BdAp5lJHYg2KfH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dit helpt. Telefooncamera vond de schemer niet zo fijn, maar de kleur kwam goed tot zn recht (in het echt 8)7 ), maar soit, nog altijd aardig plaatje.

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:43
pjot1 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

Pas als er streepjes in het display staan i.p.v. een hoeveelheid km’s moet je je zorgen gaan maken. Volgens mij gaat het van 3km restrerend naar streepjes. Zelf in ieder geval 2x streepjes gehad. Geen zin om te tanken, eerst naar huis, eten etc. Zoeken we daarna de pomp wel met wat meer rust op. Tot nu toe nog altijd goed gegaan met mijn E46.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik had het nog even uitgerekend, na aangaan van de reservebrandstof melding heb ik hoogstens 45km gereden waarna dus de auto stil viel.
Zelfs bij 1 op 10 is dat dus maximaal 4 a 5 liter brandstof geweest wat er nog in zat.
Dat is wel erg weinig om een auto mee afleveren.. :? 8)7

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:41
Tsja, ik heb zelfs meegemaakt dat ik een auto praktisch leeg mee kreeg voor een proefrit, eerst zelf maar even tanken...

• MAX3400

MAX3400

Jarno schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:33:
Tsja, ik heb zelfs meegemaakt dat ik een auto praktisch leeg mee kreeg voor een proefrit, eerst zelf maar even tanken...
Leegrijden, uitstappen, doei ;w

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:55:
[...]
Dat is geen onzin. Er zijn zeker nuances maar in de regel is lege tank geen pech maar slechte planning.

• Pepppie
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Dat is geen onzin. Er zijn zeker nuances maar in de regel is lege tank geen pech maar slechte planning.
Echt helemaal eens! In Nederland is er gewoon geen excuus te bedenken om niet getankt te hebben; we hebben meer dan voldoende tankstations op korte afstand van elkaar.

Kan het echt niet begrijpen als ik lees dat je (een mede-topiclid) nog 45km gaat rijden, terwijl je op brandstofreserve rijdt.. (in een nieuwe auto dit je niet kent en al helemaal niet met een kind in de auto)

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-12 22:14
Vooruit, ook maar een plaatje dan vanuit Bretagne.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CMqJMGr/DEF4-DFCD-DD5-A-4735-8388-F26995-CE7-A8-D.jpg

Op vakantie weer teveel tijd om na te denken en te zoeken naar een eventuele opvolgers. Een mooie G30 uit 2018 of een G20 van een paar jaar oud… Een sedan lijkt me wel een keer mooi, maar is natuurlijk minder praktisch. Is de wielbasis van de huidige 3-sedan net zo groot als van de Touring? Maar met net 65k op de teller kan ik natuurlijk ook nog jaren vooruit met de huidige F31.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pepppie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Echt helemaal eens! In Nederland is er gewoon geen excuus te bedenken om niet getankt te hebben; we hebben meer dan voldoende tankstations op korte afstand van elkaar.

Kan het echt niet begrijpen als ik lees dat je (een mede-topiclid) nog 45km gaat rijden, terwijl je op brandstofreserve rijdt.. (in een nieuwe auto dit je niet kent en al helemaal niet met een kind in de auto)
Mede-topiclid meld zich ;)
Van de 45 waren de eerste 10 nog zonder reserve lampje en de laatste 10 onderweg naar een tankstation, waar we letterlijk 500 meter vandaan stil vielen. Net voor het stil vakken was er volgens het ding nog 55km bereik in de tank, metertje stond ook nog niet onderin.

Niet slim, inderdaad schuldig maar niet te begrijpen??
Mwaa, we tanken in en om de stad altijd pas als het lampje aangaat. Dat gaat tot nu toe eigenlijk altijd goed tenzij je dus een bmw hebt die tegen je liegt.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12 22:14
Onderweg naar onze vakantiebestemming, toch even een stop gemaakt bij het museum in München. Beiden zouden toch de ideale vakantiecruisers zijn geweest 😂👌🏾(mits geen concept)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uGF9dh6Meb91xrY3WP4FPrmVMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJu7L68bW3zyfPEV2FBHGiMy.jpg?f=fotoalbum_large

Edit..

En ook nog deze gave studie model mogen aanschouwen

BMW M8 prototype (e31)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38kSzBXKRToMAfIiCoYS1yaEKTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMsl4kmO6whpAuNRJYQ6Let6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Tjona100 op 14-08-2022 22:06 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Pannencouque
Bommes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Van de 45 waren de eerste 10 nog zonder reserve lampje en de laatste 10 onderweg naar een tankstation, waar we letterlijk 500 meter vandaan stil vielen. Net voor het stil vakken was er volgens het ding nog 55km bereik in de tank, metertje stond ook nog niet onderin.

Mwaa, we tanken in en om de stad altijd pas als het lampje aangaat. Dat gaat tot nu toe eigenlijk altijd goed tenzij je dus een bmw hebt die tegen je liegt.
Het had mij ook kunnen gebeuren hoor. Als de meter aangeeft dat je nog tientallen km's hebt, reken je daarop.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tjona100 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:56:
Onderweg naar onze vakantiebestemming, toch even een stop gemaakt bij het museum in München. Beiden zouden toch de ideale vakantiecruisers zijn geweest 😂👌🏾(mits geen concept)

[Afbeelding]
X5M? Heb die generatie X5 nooit zo mooi gevonden.

Die E46 touring daarentegen :9~

• CreativeS
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:08:
Nou ja, je zit in een BMW topic… dan mag je dat toch vragen? Is gewoon nieuwsgierigheid onder liefhebbers. Maar als je liever geen antwoord geeft, dan weet ik ook hoe ik je berichten vanaf nu moet gaan interpreteren. Maar goed, ik ben nog je nog immer dankbaar dat ik mag tanken op de manier dat ik wil. Dank je wel _/-\o_

PS Met een nieuwere zal je de eerste jaren inderdaad geen last hebben van prematuur klachtengevende brandstofpompen. Met ietwat oudere liefhebbersauto’s ga je de keuzes van de eerste eigenaar wel merken… maar helaas doorzag je dat niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 14-08-2022 15:55 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:32
noes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

X5M? Heb die generatie X5 nooit zo mooi gevonden.

Die E46 touring daarentegen :9~
Zo te zien de X5 V12 Le Mans edition :P

Gamertag: timmie271

• TheBrut3
Eagle Creek schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:23:
Daarom krijg je er in de landen om ons heen ook een boete voor, alleen in Nederland niet. Hier heeft een rechter ooit besloten dat het als pech wordt gezien, terwijl dat in de andere landen juist niet zo is. Maarja, de Nederlandse rechters zijn meer dan eens niet de slimste. :+

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bommes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Het kan zijn dat de vlotter kapot is of de weerstand in de tank. Sommige tanks hebben 2 vlotters maar dat kan je zien op de plaatjes van bijv. realoem.com

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:40:
Sommige tanks hebben 2 vlotters maar dat kan je zien op de plaatjes van bijv. realoem.com
Vele brandstoftanks hebben 2 vlotters... vooral de achter- en vierwielaangedreven auto's, die met een aandrijfas naar achteren waardoor de tank in feite bijna in tweeën gedeeld wordt.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Civic09 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:50:

[Afbeelding]

Op vakantie weer teveel tijd om na te denken en te zoeken naar een eventuele opvolgers. Een mooie G30 uit 2018 of een G20 van een paar jaar oud… Een sedan lijkt me wel een keer mooi, maar is natuurlijk minder praktisch. Is de wielbasis van de huidige 3-sedan net zo groot als van de Touring? Maar met net 65k op de teller kan ik natuurlijk ook nog jaren vooruit met de huidige F31.
Wielbasis is dezelfde bij de G20 en G21 2.851 mm. Het is maar net wat je aan ruimte nodig hebt. Vaak kan een gezin zich prima redden in een sedan met evt een dakkoffer op vakantie. Het nieuwere type 3 rijd wel weer fijner, is stiller en heeft een mooier display.

• Matadores
  • Laatst online: 12-12 22:17

[Afbeelding]
Mooie foto! 👌

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[Afbeelding]

Wow die kan zo in de brochure!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag is de M3 weer verwend, dit keer is de auto voor met 1.0 cm en achter 1.2 cm verhoogd ten opzichte van hiervoor, door simpelweg de KW HAS schroefset omhoog draaien :)

Verder is de Water-Air Intercooler vervangen voor de CTS exemplaar, de OEM versie kan gaan lekker waardoor de koelwater in de blok kan komen en je een hydralock zou kunnen krijgen, meer hierover is hier te lezen.

En ook de Carbon flaps en splitter gemonteerd aan de voorkant :)
De witte M3 is van mij de zwarte van een kennis en hebben we gebruikt om de hoogte te bepalen, die van mij staat iets hoger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igc2N59ZU8X-QBP3H9plUEVwP1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U15Ze7Ban2jwlLUIBwyp83LN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook nog de mogelijkheid voor deze config, maar hier twijfel ik nog over, voor de foto tijdelijk vast gezet met 2 kleine stukje dubbelzijdig tape.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Nygj6K8MgRsVy9OJXVdZBDWlmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQGIQu7Bk4QPLDpKOBfKclKs.jpg?f=fotoalbum_large

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:15
Heerlijk apparaat @FabiandJ

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• lord_fh

lord_fh

PS5

100% de carbon Flaps!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31
Heel mooi! ik zou het bij wit laten ipv carbon.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:31
Ik zou één kant wit, andere kant carbon doen.

• MAX3400

MAX3400

Het Fantoom schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:35:
Ik zou één kant wit, andere kant carbon doen.
De BMW Individual ;)

• TheBrut3
Ik vind de witte mooier, maar dit is echt héél persoonlijk.

Hoge rijhoogte vind ik ook beter staan, ik ben niet zo van die extreme buikschuivers (tenzij supercar). Het zal voor jezelf ook een stuk meer comfort opleveren en minder krassen op de splitter.

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:04:
Ik vind de witte mooier, maar dit is echt héél persoonlijk.

Hoge rijhoogte vind ik ook beter staan, ik ben niet zo van die extreme buikschuivers (tenzij supercar). Het zal voor jezelf ook een stuk meer comfort opleveren en minder krassen op de splitter.
Bedoel je de witte auto of het deel wit laten i.p.v carbon wat je mooier vind?
Vind wit persoonlijk ook het mooiste staan op de auto, zeker in combinatie met zwarte/carbon onderdelen dat werkt lekker vanwege de contrast, op een zwarte auto zie je het nauwelijks terug.
San Marino Blue is trouwens ook een geslaagde kleur, maar is erg weinig te vinden.

Zoals hieronder stond mijn auto voorheen, voornamelijk achter was echt te laag, tijdens de vakantie deze zomer zakte die helemaal door zijn hoeven vanwege de bagage. Daarom dus achter ook met 1.2cm verhoogd en voor met 1cm om het wat meer gelijk te trekken. Nu even afwachten tot de veren weer helemaal gesetteld zijn om te bepalen of het nog eens bijgesteld moet worden, maar de stance zoals die nu is, is een hele verbetering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBD7si7FsBt2mK8bi80yOY1dsK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZaDvKfz07n5DTDLuzIeW2MC.jpg?f=fotoalbum_large

• lord_fh

lord_fh

PS5

FabiandJ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Vind wit persoonlijk ook het mooiste staan op de auto, zeker in combinatie met zwarte/carbon onderdelen dat werkt lekker vanwege de contrast, op een zwarte auto zie je het nauwelijks terug.
San Marino Blue is trouwens ook een geslaagde kleur, maar is erg weinig te vinden.

Zoals hieronder stond mijn auto voorheen, voornamelijk achter was echt te laag, tijdens de vakantie deze zomer zakte die helemaal door zijn hoeven vanwege de bagage. Daarom dus achter ook met 1.2cm verhoogd en voor met 1cm om het wat meer gelijk te trekken. Nu even afwachten tot de veren weer helemaal gesetteld zijn om te bepalen of het nog eens bijgesteld moet worden, maar de stance zoals die nu is, is een hele verbetering.
[Afbeelding]
klopt ook niet dat hij achter zo laag staat, iets voorover is beter inderdaad, zo ziet het er erg raar uit als je naar de "wheelgap" kijkt voor en achter :)

Ik hopelijk vandaag de X3 weer ophalen, wel weer zin in een potje 6 cilinder geluid >:)

• TheBrut3
FabiandJ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:19:
Ik bedoelde het deel wit laten. Witte auto's vind ik ook mooi, alleen zo moeilijk schoon te houden. Net als mijn 'saphirschwarz', wat een hel. Echt nooit meer een witte of zwarte auto voor mij :+

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-12 19:11
Gisteren de wagen weggebracht voor een kleinigheidje, zojuist een belletje dat de schade rond de €2300 uitkomt. Niks zo duur als een gebruikte BMW toch? :7

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-12 16:27
Bulder schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:56:
Gisteren de wagen weggebracht voor een kleinigheidje, zojuist een belletje dat de schade rond de €2300 uitkomt. Niks zo duur als een gebruikte BMW toch? :7
:o wat was er mis?

Computers are useless. They can only give you answers.

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Ik bedoelde het deel wit laten. Witte auto's vind ik ook mooi, alleen zo moeilijk schoon te houden. Net als mijn 'saphirschwarz', wat een hel. Echt nooit meer een witte of zwarte auto voor mij :+
Persoonlijk vind ik witte auto's nou juist makkelijk schoon te houden, op wit zie je vuil het minst snel, terwijl je het op zwart/grijs je het direct ziet.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bulder schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:56:
wat was het kleinigheidje dan ?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Bulder En welk model? O-)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 175 ... 382 Laatste