Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 172 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-12 22:48
Ik heb bij mijn F20 iets vreemds. Van onder de achterklep lijkt een plakkerig goedje over de achterbumper te lopen. Het is vettig spul, maar ik heb geen idee wat het precies is. Het gaat er met normaal wassen niet af, dus ik gebruik nu wat wasbenzine om het er af te krijgen en vervolgens was ik de auto zodat de wasbenzine ook weer helemaal weg is.

Meer mensen die dit weleens hebben gehad?

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
byob11 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:57:
Heeft iemand hier al de ix1 launch edition besteld? Hij staat tussen de bestellijst van de lease maatschappij, compleet te kiezen met opties enal. Ik twijfel sterk of ik hem zou bestellen aangezien er niks bij BMW staat vermeld over opties oid, wat ik een beetje vaag vind. Weet iemand hoe t werkt en welke belangrijkste opties je nou standaard krijgt? Ben bang dat als ik hem bestek via de lease en bepaalde opties aanvink, deze uiteindelijk niet kunnen.
Ik zat in hetzelfde schuitje. Uiteindelijk bij de dealer een offerte laten maken en aangeboden bij de Leasemaatschappij. Na 2x aanpassen paste die binnen budget. Bij Arval hadden ze de optielijst van de normale X1 gekoppeld aan de iX1 wat voor vreemde (niet te bestellen) combinaties leidde.

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
TFDev schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Ik zat in hetzelfde schuitje. Uiteindelijk bij de dealer een offerte laten maken en aangeboden bij de Leasemaatschappij. Na 2x aanpassen paste die binnen budget. Bij Arval hadden ze de optielijst van de normale X1 gekoppeld aan de iX1 wat voor vreemde (niet te bestellen) combinaties leidde.
Ahhhh dat is goed om te weten. Er is een dealer hier in de buurt dus wellicht ga ik daar langs in het weekend. Wat voor opties kon je uiteindelijk kiezen?

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
TFDev schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Zelfde hier, gewoon via dealer offerte laten opmaken en besteld.

• Frml
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12 07:46
byob11 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:57:
Heeft iemand hier al de ix1 launch edition besteld? Hij staat tussen de bestellijst van de lease maatschappij, compleet te kiezen met opties enal. Ik twijfel sterk of ik hem zou bestellen aangezien er niks bij BMW staat vermeld over opties oid, wat ik een beetje vaag vind. Weet iemand hoe t werkt en welke belangrijkste opties je nou standaard krijgt? Ben bang dat als ik hem bestek via de lease en bepaalde opties aanvink, deze uiteindelijk niet kunnen.
Ik heb bij mijn leasemaatschappij een optie lijst opgevraagd, waarin per onderdeel bij staat wat er standaard op zit en wat je erbij kan nemen. Zit echter wel bij Alphabet (wat onderdeel is van BMW) dus weet niet of andere maatschappijen die ook al hebben.

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
byob11 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:16:
[...]

Ahhhh dat is goed om te weten. Er is een dealer hier in de buurt dus wellicht ga ik daar langs in het weekend. Wat voor opties kon je uiteindelijk kiezen?
Hier staat e.e.a. beschreven wat er standaard in zit:

https://directlease.nl/le...1/xdrive30launch-edition/

Weet niet of het klopt.

• byob11
Frml schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Ik heb bij mijn leasemaatschappij een optie lijst opgevraagd, waarin per onderdeel bij staat wat er standaard op zit en wat je erbij kan nemen. Zit echter wel bij Alphabet (wat onderdeel is van BMW) dus weet niet of andere maatschappijen die ook al hebben.
Ik zit ook bij Alphabet! Zie daar inderdaad een hele boel opties staan. Maar het is toch mogelijk om opties te nemen dan als ik het zo begrijp van iedereen? Punt is namelijk dat mijn huidige auto adaptive cruise control hebt en ik hier heel erg aan gewend ben geraakt. Zou dan ook graag op de ix1 de driving assistant plus willen nemen maar wist niet zeker of dat mogelijk was aangezien er niets op de BMW site zelf stond vermeld.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
RAAF12 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 01:47:
[...]

Nee hij checkt of je Live Cockpit hebt. Dus het grote scherm recht voor je neus. Daar verschijnt de radar melding in beeld. Mensen met een HUD zien hem ook maar moeten het separaat instellen.
Btw. Ik heb Live Cockpit Pro. Ik vond het die ene euro wel waard om eens te bekijken hoe de melding in beeld wordt gebracht.

[Afbeelding]
Ik heb Live Cockpit Professional, maar alsnog niet de optie in de Store. Misschien omdat ik de “kleine” variant heb i.p.v. de 12” in de 3-serie?

Vandaag staat m’n F40 bij de dealer voor een update. Heb deze 320i meegekregen.

https://www.demaasschebmw...pit-professional-31039797

Jammer dat ik de laserlicht niet kan testen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TFDev
byob11 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Ik zit ook bij Alphabet! Zie daar inderdaad een hele boel opties staan. Maar het is toch mogelijk om opties te nemen dan als ik het zo begrijp van iedereen? Punt is namelijk dat mijn huidige auto adaptive cruise control hebt en ik hier heel erg aan gewend ben geraakt. Zou dan ook graag op de ix1 de driving assistant plus willen nemen maar wist niet zeker of dat mogelijk was aangezien er niets op de BMW site zelf stond vermeld.
De conclusie welke ik getrokken heb is dat je de optielijst uit de online (consumenten) configurator voor de normale X1 wel kan gebruiken. Deze komt grotendeels wel overeen.

Driving assistant plus is mogelijk, optie van ik dacht 801 euro. Maar alleen als je ook het premium pack a 1795 euro neemt waar de voorbereiding van driving assistant plus ook in zit. Je kan dan ook later driving assistant plus afnemen (evenals stuurwiel/stoelverwarming). M.a.w. De hardware zit erin, de software moet later aangekocht (unlocked) worden.

Maar bij de normale X1 is bij het M pakket de kleur ‘mineralweis metallic’ wel gratis, bij de iX1 weer niet helaas… (althans, nog niet? Bij de dealer wisten ze me ook niet te vertellen waarom dit verschil er was)

[ Voor 9% gewijzigd door TFDev op 29-07-2022 11:15 ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Ik heb Live Cockpit Professional, maar alsnog niet de optie in de Store. Misschien omdat ik de “kleine” variant heb i.p.v. de 12” in de 3-serie?
Laat je niet alles wijsmaken door sommige gebruikers hier; de voorwaarde is dat je iDrive 7 en Live cockpit hebt, maar dat wil niet zeggen dat het dus werkt in jouw model. Het enige wat bekend is, is dat certain models in certain countries will get speed-trap alerts on-board.

Met andere woorden; even inloggen op ConnectedDrive en als het er staat; werkt het en anders niet. Maar zou er niet teveel om malen, ik vind dat het echt niets toevoegt. Flitsmeister bijvoorbeeld is veel completer en inmiddels ook prima geïntegreerd middels CarPlay.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:28

_Arthur

blub

Pepppie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:21:
Flitsmeister bijvoorbeeld is veel completer en inmiddels ook prima geïntegreerd middels CarPlay.
Dit dus. Gebruik FM al tijden via CarPlay. Telefoon mee, auto starten en gaan met die banaan.

• Frml
TFDev schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:13:
[...]

De conclusie welke ik getrokken heb is dat je de optielijst uit de online (consumenten) configurator voor de normale X1 wel kan gebruiken. Deze komt grotendeels wel overeen.

Driving assistant plus is mogelijk, optie van ik dacht 801 euro. Maar alleen als je ook het premium pack a 1795 euro neemt waar de voorbereiding van driving assistant plus ook in zit. Je kan dan ook later driving assistant plus afnemen (evenals stuurwiel/stoelverwarming). M.a.w. De hardware zit erin, de software moet later aangekocht (unlocked) worden.

Maar bij de normale X1 is bij het M pakket de kleur ‘mineralweis metallic’ wel gratis, bij de iX1 weer niet helaas… (althans, nog niet? Bij de dealer wisten ze me ook niet te vertellen waarom dit verschil er was)
Ik heb een offerte bij dealer laten maken, en daarbij had ik het Premium Pack niet nodig om de Driving Assistant Plus optie bij te bestellen. Vraag me inderdaad wel af waarom die voorbereiding in het Premium Pack zit.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

TheBrut3 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:55:
Ik heb bij mijn F20 iets vreemds. Van onder de achterklep lijkt een plakkerig goedje over de achterbumper te lopen. Het is vettig spul, maar ik heb geen idee wat het precies is. Het gaat er met normaal wassen niet af, dus ik gebruik nu wat wasbenzine om het er af te krijgen en vervolgens was ik de auto zodat de wasbenzine ook weer helemaal weg is.

Meer mensen die dit weleens hebben gehad?
Kan eigenlijk alleen uit het slot komen maar als je de kunststof bedekking eraf haalt kan je het localiseren. Ik had er geen last van met de F20 120i

• byob11
Frml schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb een offerte bij dealer laten maken, en daarbij had ik het Premium Pack niet nodig om de Driving Assistant Plus optie bij te bestellen. Vraag me inderdaad wel af waarom die voorbereiding in het Premium Pack zit.
Ooh meen je? En je bestelling is al goedgekeurd via Alphabet? Zou wel wat schelen aangezien ik wel echt tegen t randje van m'n lease budget zit.

• Rivanov
  • Nu online
Pepppie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Laat je niet alles wijsmaken door sommige gebruikers hier; de voorwaarde is dat je iDrive 7 en Live cockpit hebt, maar dat wil niet zeggen dat het dus werkt in jouw model. Het enige wat bekend is, is dat certain models in certain countries will get speed-trap alerts on-board.

Met andere woorden; even inloggen op ConnectedDrive en als het er staat; werkt het en anders niet. Maar zou er niet teveel om malen, ik vind dat het echt niets toevoegt. Flitsmeister bijvoorbeeld is veel completer en inmiddels ook prima geïntegreerd middels CarPlay.
Dat sowieso. Flitsmeister is onmisbaar voor mij, al jarenlang. Heeft me afgelopen twee weken in Frankrijk ook al meerdere malen gered. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kom overstappen vanuit Het grote Audi topic - Deel 5

Ben sinds een week de (trotse) eigenaar van een, voor zover ik het snap, BMW G11 uitvoering 750i xDrive High Executive.

Zal het weekend even een paar foto's posten mocht daar interesse / aanleiding voor zijn of is dat slimmer / handiger (ook?) in Show je auto - deel 171 - Zomertopic! ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syW5PijPtUk6p2qfSpH7cOYZ_2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Chqb7JThS01Yv378felv3cbb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgiHRB6fG5Hbm13UMAi-m-woDL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XdssZSnCVq04ZpUggSr6qZnM.png?f=fotoalbum_large

/edit: vind het een hele fijne auto; staat voornamelijk in Sport Individual ingesteld maar dit is wel een stukje luxe hoor. Het onderstel is zo fijn dat je over de wegen glijdt terwijl er toch voldoende power voorhanden is om de Titanic richting de horizon te katapulteren.

[ Voor 59% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2022 14:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Frml
byob11 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Ooh meen je? En je bestelling is al goedgekeurd via Alphabet? Zou wel wat schelen aangezien ik wel echt tegen t randje van m'n lease budget zit.
Heb mijn order vandaag pas ingevoerd. Is wel ontvangen maar nog niet goedgekeurd. Even afwachten dus, maar zowel in Alphabet als bij BMW was de optie gewoon los aan te klikken!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MAX3400 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:36:
Ben sinds een week de (trotse) eigenaar van een, voor zover ik het snap, BMW G11 uitvoering 750i xDrive High Executive.
Zo, wat een sloep is die 7-serie toch ook. Mooie auto hoor, Diffuser en uitlaten vind ik bij dit model ook erg fraai
Zal het weekend even een paar foto's posten mocht daar interesse / aanleiding voor zijn of is dat slimmer / handiger (ook?) in Show je auto - deel 171 - Zomertopic! ?
Foto's zijn altijd welkom hier en ik zou ze gewoon cross-posten. Ik vind interieurfoto's altijd interessant om te zien, soms heeft de eerste eigenaar de meest wilde combinaties lopen maken.
/edit: vind het een hele fijne auto; staat voornamelijk in Sport Individual ingesteld maar dit is wel een stukje luxe hoor. Het onderstel is zo fijn dat je over de wegen glijdt terwijl er toch voldoende power voorhanden is om de Titanic richting de horizon te katapulteren.
Hoe bevalt de overstap van Audi? Ik rij vaker op het werk in luxe Audi's, die sterven van de knopjes op de middel- en center console. De software is niet slecht, veel beter dan in een Franse of Japanse auto, maar ik vind dat BMW het net iets beter doet. Vooral de programmeerbare voorkeuzeknoppen zijn briljant, de engineer die dat bedacht heeft mogen ze een dikke opslag geven.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• MAX3400

MAX3400

DexterDee schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:33:
[...]

Foto's zijn altijd welkom hier en ik zou ze gewoon cross-posten. Ik vind interieurfoto's altijd interessant om te zien, soms heeft de eerste eigenaar de meest wilde combinaties lopen maken.
Heb het weekend tijd zat voor wat foto's maken; het is ingetogen maar toch luxe.
Hoe bevalt de overstap van Audi? Ik rij vaker op het werk in luxe Audi's, die sterven van de knopjes op de middel- en center console. De software is niet slecht, veel beter dan in een Franse of Japanse auto, maar ik vind dat BMW het net iets beter doet. Vooral de programmeerbare voorkeuzeknoppen zijn briljant, de engineer die dat bedacht heeft mogen ze een dikke opslag geven.
Eigenlijk no-brainer; de MMI van Audi is gewoon niet "aanzienlijk" moderner tussen mijn oude S6 en een bouwjaar 2016 A8/S8 en daarmee was de G11 een logische(r) keuze. Daarmee miste ik meteen een visuele upgrade (anders dan een metertje hier en daar). Verder heb je gelijk in het aantal knopjes echter de BMW heeft ook meerdere touch-screens dus daarmee haal je heleboel (fysieke) knopjes uit de equation.

Stomme tegenvaller: de stoelen in de BMW hebben wel 18 verschillende mogelijkheden / knopjes / plekken om aan te passen, koelen, verwarmen, opslaan etc; juist het allerbelangrijkste (na de banden) is een zitpositie en dat is best warrig bedacht, eerlijk gezegd.

Tegelijkertijd, en dat weten sommige mensen: ik kijk eerst onder het metaal dus 4x4 is belangrijk. Vermogen is belangrijk. Demping/vering is belangrijk. Daarna kijk ik naar de cockpit; hoe zit & rij ik en wat zie ik (binnenin en buiten). De rest, hoe stom ook, is bijzaak. Hadden mijn eisen in een Citroen C3 gezeten, had ik die ook serieus overwogen als auto :)

Zal binnenkort eens wat meningen posten; heb de Beemer pas een weekje maar absoluut wel wat voordelen (gelukkig) en enkele kleine nadelen.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Welkom @MAX3400 !

Mag je gelijk - in Europa - het woordje “beemer” uit je vocabulaire halen… in Europa is een “beemer” een motor. Je bent er nog vroeg bij, dus het valt nog af te leren :(:)

O-)

Mooie Siebener!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:21
@MAX3400 mooie Bimmer! 😎👌

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-12 19:25

Bommes

Capo del formaggio

Aangezien ik hier tussen de kenners zit heb ik een vraag.
Hoe kan ik, om de voorpret al vast te vergroten, zonder dat ik de auto heb achter halen wat er voor opties op geleverd zijn?
Chassis nummer en kenteken heb ik al wel.

Ben vooral benieuwd naar de navigatie/multimedia unit en de eventuele opties daarbij/op.

Auto komt pas 12 augustus en het lijkt me wel tof om nu alvast wat info te lezen/kijken op YouTube

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:05
@Domih een PM sturen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

Helaas kan ik er niet meer mee helpen :( is tegen de regels en dan kan het account opgeheven worden

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:06
_Arthur schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:40:
[...]

Dit dus. Gebruik FM al tijden via CarPlay. Telefoon mee, auto starten en gaan met die banaan.
Hier idem, ik heb android en bij mij is ingesteld dat de telefoon zelf altijd op vol volume de waarschuwing geeft. Als ik dan een in een andere auto rijd functioneert dat ook (als ik die bluetooth koppeling heb toegevoegd aan het lijstje dan). Van zo'n melding word je ook nog eens lekker alert wanneer je met 170 door de nacht gaat. :')

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:10
Domih schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:50:
Helaas kan ik er niet meer mee helpen :( is tegen de regels en dan kan het account opgeheven worden
Dat is het al jaren. Formeel gezien moet je legitimatie vragen, dus dan mag het wel, als diegene zelfs de eigenaar is van de auto. Maar goed even het onderhoud checken is soms wel handig, mits dealer onderhouden. :P

Je kan ook eventueel onderhoud toevoegen en dat komt dan uiteindelijk ook in de auto te staan. Dus een extra controle kan geen kwaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Morpheusk op 29-07-2022 21:37 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oneindige hoeveelheid popups verder heb ik wel alle info gevonden, thanks.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:58
Woensdag auto opgehaald, apk'tje en twee nieuwe draagarmen. Bleken de originele draagarmen van 21 jaar geleden er nog onderuit te komen _/-\o_

Roomba E5 te koop

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:06
even geen i of G-serie vraag, maar even terug naar de good 'ol E36.
Ik ben rustig aan het rond sneupen voor een leuke E36 cabrio (project).
Buiten het verschil in pk's en koppel om, zijn er nog meer noemenswaardige verschillen in een 20i, 25i of 28i?
De ene heeft wel vanos, de andere niet, maar kwa onderhoud verder?

@DetailingBySmotske

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
@Smotske Ik zou er niet blind op varen dat de originele motor nog in zo'n wagen ligt...

• MAX3400

MAX3400

@Smotske volgens mij zit er technisch ook wel een paar kleine dingen in het voordeel van de 328; naast het toegenomen vermogen, heeft ie ook een andere eindoverbrenging en, indien je een handbak hebt, is de aandrijfsas ook anders/sterker, dacht ik.

Verder is in het hele E36-genre op bepaalde momenten wel/niet gebruikt gemaakt van VANOS; vind ervan wat je wil maar het is allicht het nadenken waard. En zoals @Toff zegt; de kans dat je een volledig origineel of "slijtvast" blok tegenkomt bij die leeftijd, is wel erg klein. Het zou mooi zijn maar dan ga je waarschijnlijk ook flink meer betalen.

Ik denk dat je met de 325 het leukste uit de verf komt en aangezien die motor ook in de 5-serie geplaatst is later, heb je qua onderhoud / onderdelen / zoekmogelijkheden mogelijk iets meer opties. Neemt niet weg dat de hele aftermarket-scene voor de E36 heel groot is.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:06
Een E36 met 2 a 2,5ton op de teller zal toch wel het originele (M50/52?)blok hebben??

@DetailingBySmotske

• MAX3400

MAX3400

Smotske schreef op zondag 31 juli 2022 @ 01:18:
Een E36 met 2 a 2,5ton op de teller zal toch wel het originele (M50/52?)blok hebben??
Dunno na 20 jaar... Ik ken sowieso al 2 F10's waar het originele blok niet meer in zit; vervangen door BMW. Dat alles gedocumenteerd en legaal is, wil niet zeggen dat het "het originele blok" is. En dat geldt overigens ook voor minstens 1 Audi C7 waar het blok al vervangen is.

Weet ook niet precies hoeveel waarde je aan een 100% originele uitvoering hecht; ik denk dat je dan echt moet verdiepen in welke onderdelen zijn identificeerbaar origineel en welke (verbruiks-)onderdelen zijn in ieder geval OEM vervangen.

Allicht stel je hele logische vragen (voor jouzelf) maar ik mis even de daadwerkelijke onderliggende "eis" wat je in een E36 zoekt, waarom je mogelijk een origineel exemplaat zoekt en misschien net zo belangrijk of je er daadwerkelijk in wil rijden of dat je met 500km/jaar het een mooi verzamel-object/investering van wil maken?

• Pannencouque
  • Laatst online: 08-12 17:44
MAX3400 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:36:
Ik kom overstappen vanuit Het grote Audi topic - Deel 5

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dik ding :D
Blijft ergens jammer dat een 7 er niet in station is, anders was die er mogelijk ooit nog eens gekomen...

• Pepppie
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:19:
[...]
Dik ding :D
Blijft ergens jammer dat een 7 er niet in station is, anders was die er mogelijk ooit nog eens gekomen...
Is er wel, dat noemen ze een vrachtwagen ;)

• _Arthur
  • Laatst online: 15:28

_Arthur

blub

Pepppie schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:51:
Is er wel, dat noemen ze een vrachtwagen ;)
Je bedoelt de X7? :+

• Pepppie
  • Niet online
Precies. Onooglijk apparaat.

• Pannencouque
Dat ding ziet er niet uit. Zo'n G11 (pre-LCI) en G31 zijn de laatste modellen van BMW met een goede neus. Daarna is het om te janken. Grote kans dat er voor mij geen BMW meer komt (ik vind een G31 mooi, maar onvoldoende technische vooruitgang tov de F11 om zoveel extra geld op stuk te slaan).

• MAX3400

MAX3400

Pannencouque schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:19:
[...]
Het enige wat "normaal" eruit ziet en qua vermogen meekomt, is een G31 in de 550d-uitvoering. Echter, en dat is echt een afwijking van me; ik heb in een F10 550i gereden en die voelde binnenin heel "bekrompen" en smal.

Zelf was ik echt niet op zoek naar een touring/station maar heb kortstondig een W212 T AMG overwogen; maar ook dat was een stukje technologie van goed 5 jaar eerder en dat is best een domper.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Smotske schreef op zondag 31 juli 2022 @ 01:18:
Ik heb een 323i met M52 6 cilinder weggedaan met net geen 3ton op de teller, dus dat kan makkelijk dat was een sedan, geen cabrio. Overigens met Vanos en zonder problemen. Gewoon even kijken bij de bekende auto sites elke dag vers aanbod en als je wat leuks tegenkomt snel reageren.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 31-07-2022 19:37 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MAX3400 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Het enige wat "normaal" eruit ziet en qua vermogen meekomt, is een G31 in de 550d-uitvoering. Echter, en dat is echt een afwijking van me; ik heb in een F10 550i gereden en die voelde binnenin heel "bekrompen" en smal.

Zelf was ik echt niet op zoek naar een touring/station maar heb kortstondig een W212 T AMG overwogen; maar ook dat was een stukje technologie van goed 5 jaar eerder en dat is best een domper.
W212 (prefacelit) vind ik wel een prachtige auto, de scherpe lijnen komen erg goed tot hun recht. De facelift is dan weer een rare kronkel: rondere koplampen op een hoekige body.

Maar.. we zitten niet in het MB topic :)

Ik ben nog altijd erg blij met de E61 550i en het wordt moeilijk mij te overtuigen voor iets nieuwers te gaan: F11 550i is geplaagd met motorstoringen, hoewel de latere N63 wel OK lijkt. 535xi vind ik dan interessanter, xdrive rijdt ook wel erg goed. Met chipje is ie even snel als m'n 550i, maar geen V8.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Pannencouque
MAX3400 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:06:
[...]

Kan me voorstellen als je de ruimte van een 7 gewend bent, een 5 krap voelt. Ik vind een 5 prima, maar voor mij voelt een 3 nu ook al krap. Anderzijds, ik ben al eens van een V70 naar een 3 gegaan en dat was qua ruimte ook een stapje terug. Na een week was ik er compleet aan gewend.
Van 7 naar 5 zal dat mogelijk ook zo zijn. Als je echter niet aan een station vast zit maar een sedan ook prima is, snap ik dat je bij een 7 blijft :).

Verwijderd

Van plan om een 218i BMW active tourer schakel 2016 te bezichtigen, zijn er dingen waar ik moet opletten? in hoeverre zijn de 218i 3 cilinder blokken bertrouwbaar kan hier helaas niks over terug vinden online :(.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2022 10:28 ]

• Rivanov
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:26:
Van plan om een 218i BMW active tourer schakel 2016 te bezichtigen, zijn er dingen waar ik moet opletten? in hoeverre zijn de 218i 3 cilinder blokken bertrouwbaar kan hier helaas niks over terug vinden online :(.
Dat is dan toch al antwoord op je vraag? :+
Als ze onbetrouwbaar waren, dan las je er wel over.

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Dat is dan toch al antwoord op je vraag? :+
Als ze onbetrouwbaar waren, dan las je er wel over.
Misschien kijk ik niet zo goed vandaar mijn vraag :D

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wellicht ten overvloede, maar BMW gebruikt haar motoren in heel veel modellen. Volgens mij heeft de 218i als motorcode B38, je zou daar op kunnen Googlen. Dat blok is o.a. ook bij Mini gebruikt.

• Pepppie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Misschien kijk ik niet zo goed vandaar mijn vraag :D
Ik doe even de aanname dat er een B38 blok in ligt (kun je checken met de VIN van de betreffende auto). Tot op heden zijn daar heel weinig problemen mee bekend, net als z'n grotere broer de B48 (4 cilinder). Kijk vooral of hij al z'n onderhoud heeft gehad bij de dealer en wat er allemaal gedaan is. Die informatie is gewoon beschikbaar als je de sleutel laat uitlezen.

Nb; de B38 blokjes zijn niet zuinig als er veel stadsverkeer mee wordt gereden. Dus houd even je eigen te verwachten trips in de gaten en of een 3-cilinder een handige optie is :)

• MAX3400

MAX3400

Pepppie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:18:
[...]

Nb; de B38 blokjes zijn niet zuinig als er veel stadsverkeer mee wordt gereden. Dus houd even je eigen te verwachten trips in de gaten en of een 3-cilinder een handige optie is :)
Yup, als ik zo een beetje op Spritmonitor kijk, mag je nog best (gunstig) uitkomen als je 1 op 12 rijdt ermee in de stad / stedelijke omgeving. Best een far cry van de fabrieksopgave 1 op 16 gemiddeld maar dat is natuurlijk met meerdere auto's op de weg.

Typisch een autootje dat volgens Bommes in "Show je auto - deel 171 - Zomertopic!" best wel eens kan profiteren van een kuurtje bij tuner; meer trekkracht bij lage toeren kan erg helpen.

• Rivanov
  • Nu online
[...]

Ik doe even de aanname dat er een B38 blok in ligt (kun je checken met de VIN van de betreffende auto). Tot op heden zijn daar heel weinig problemen mee bekend, net als z'n grotere broer de B48 (4 cilinder). Kijk vooral of hij al z'n onderhoud heeft gehad bij de dealer en wat er allemaal gedaan is. Die informatie is gewoon beschikbaar als je de sleutel laat uitlezen.

Can confirm. ;)
Zit gemiddeld op 1 op 14.

Gelukkig hoef ik de brandstof niet zelf te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 01-08-2022 11:56 ]

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:00
Sinds de vakantie in Frankrijk met onze (handgeschakelde) 216d Gran Tourer schiet de wagen op de snelweg af en toe uit de 6de versnelling (rond de 120-130 km/u) - tijdens de terugrit ongeveer 6 keer op 800 km. Dit gebeurt op onvoorspelbare momenten, het is niet dat de motor plots wat harder moest werken.
Voor de rest merken we niet echt iets aan de versnellingsbak: schakelen gaat even vlot als voorheen, maakt geen lawaai... Het gebeurt ook niet in de andere versnellingen (sindsdien houden we 'm in 5de op de snelweg, en dan doet het probleem zich niet voor). De garage zegt dat we ook er wel mee kunnen blijven rijden tot hij over twee weken binnengaat.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe prijzig de herstelling zou kunnen zijn?

En eventueel wat ik misdoe met de wagen? :) Ik moet zeggen, ik ben globaal nog altijd tevreden erover, maar hij is toch fragieler dan ik verwacht had... (na een versleten krukaspoeli op 60k, nu dit op 68k, zijn zaken die ik nog niet was tegengekomen).

• B-Real
  • Nu online
[...]

Dat doet de B48 dan wel beter. Verbruik valt mij reuze mee.
Ik heb een 4GC, welke (gok ik) toch een stuk zwaarder is dan een 218i en meer vermogen heeft. Ik doe echter met gemak 1:13 over een volle tank op lange ritten met meer 80 wegen/veel snelweg nog wel wat beter.

De meeste km's bestaan toch uit relatief korte stukken 15 á 25km, waarvan wel weer relatief veel 80 wegen en wat stadsverkeer. Woonwerk is 24km, daar haal ik met regelmaat 1:15 zonder echt mijn best te doen.

De ZF8 automaat helpt ook wel mee. Bij 150 op de cc draait het blok ongeveer 2200rpm. Verbruik zit dan ook nog op 1:12 of zelfs iets beter volgens mij.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben een Gran tourer gekocht, ook een 218 maar dan met automaat.
Kunnen hem pas op 12 augustus ophalen, kan je dus niet helpen met mijn verbruik cijfers.
Wat ik er van kon vinden, wat ook niet heel veel was zijn er weinig bekende problemen.
Eerste serie kan last hebben van slechte lagers van de krukas, maar dat is bij de eerste 2 bouwjaren en is dacht ik over coulance allemaal opgelost.
Wat lawaai klachten over de runflat banden.
Veel meer kon ik niet vinden eigenlijk.

• MAX3400

MAX3400

Bommes schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:34:
[...]
Wat lawaai klachten over de runflat banden.
Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt; het is dat er net 4 nieuwe onder zitten bij me maar ik heb liever goede (zomer-)banden met een XL-logootje dan dat ik runflats eronder wil hebben; lawaai is niet echt een zorg maar scherper/veiliger sturen wel en dat mis ik enigszins met runflats. Het grote(re) nadeel van runflats is dat ondanks de naamgeving, zodra ze lek gaan, je eigenlijk al niet moet verder rijden als de auto "beladen" is en zeker niet het maximale eruit proberen te slepen (zoals nog 60km doorrijden naar de volgende garage met gemiddeld 70km/h op de autobahn).

Zal voor velen vast in de marge zitten van wat ze fijn horen / voelen rijden; voor mij altijd liever XL dan runflat.

• Pannencouque
MAX3400 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:23:
Zal voor velen vast in de marge zitten van wat ze fijn horen / voelen rijden; voor mij altijd liever XL dan runflat.
Ja en nee. Mijn ervaring is dat het afhankelijk is van de auto. Op mijn 3 wilde ik nooit RFT's, op mijn 5 heb ik er eigenlijk geen last van, die filtert voldoende weg blijkbaar. En laatst was een band lek en kon ik nog gewoon naar huis. Dat was serieus fijn.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Morpheusk schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Het is geen cic of nbt. Maar entrynav met Road maps. Daar zijn geen openbare generators voor. Zo’n MMI BOX voor Apple CarPlay is ook nog wel interessant, maar lijkt op het eerste gezicht ook alleen voor cic of nbt.
Het zijn allemaal 'Road Maps' :P
Ik had een 2016 NBT met standaard NAV geen Pro. En voor deze map daar zijn zeker wel generators voor. Als je het niet zelf kan zijn er diverse wegen om toch aan een code te komen. Op Ebay worden ze bijv aangeboden maar er zijn ook zal NLérs die er in handelen.
Het gaat hier om de 'Route' uitvoering van de kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eFQZ4E0dsJwOFHizxGWSu-PZQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiWBreaN4TaI2wvKSC0ukU5X.jpg?f=fotoalbum_large

CCC,CIC,NBT,EVO voor al die systemen zijn er MMI boxen die Android Auto en Apple Carplay wireless draaien. Duizend keer beter dan dat brakke BMW navigatie spul en die waardeloze Here kaarten. Maar ik rij heel Europa door en kom vaak in achteraf gebieden het hele jaar door. en hier had je je relaas moeten stoppen...

[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 01-08-2022 16:10 ]

• Pepppie
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:31:
[...]
Ik heb een 4GC, welke (gok ik) toch een stuk zwaarder is dan een 218i en meer vermogen heeft. Ik doe echter met gemak 1:13 over een volle tank op lange ritten met meer 80 wegen/veel snelweg nog wel wat beter.
Klopt. De G01 hier haalt standaard 1 op 13,5 en met wat meer snelweg kom ik makkelijk over de 1 op 14,5 heen en die is ook een flink stuk zwaarder (en minder aerodynamisch).

• B-Real
  • Nu online
RAAF12 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:08:
[...]

Het zijn allemaal 'Road Maps' :P
Ik had een 2016 NBT met standaard NAV geen Pro. En voor deze map daar zijn zeker wel generators voor. Als je het niet zelf kan zijn er diverse wegen om toch aan een code te komen. Op Ebay worden ze bijv aangeboden maar er zijn ook zal NLérs die er in handelen.
Het gaat hier om de 'Route' uitvoering van de kaart.

[Afbeelding]

CCC,CIC,NBT,EVO voor al die systemen zijn er MMI boxen die Android Auto en Apple Carplay wireless draaien. Duizend keer beter dan dat brakke BMW navigatie spul en die waardeloze Here kaarten. Maar ik rij heel Europa door en kom vaak in achteraf gebieden het hele jaar door.
Deze loonslaaf heeft de afgelopen jaren de nodige nieuwe auto's en navigatiesystemen in gebruik gehad en geen van allen was zo goed en (met name) zo prettig als de navigatie van BMW.
Daar waar ik bij andere auto's/merken gelijk naar Waze greep, gebruik ik in de BMW 9 van de 10 keer de ingebouwde navi. De andere 1 van de 10 keer is dan omdat ik ook graag de flitsmeldingen wil hebben.

Prettig beeld, up to date kaartmateriaal, fijn en intuïtief systeem, de RTTI is net zo accuraat als Google Maps én de bijbehorende alternatieve routes zijn ook gelijk aan Google Maps.

Nu rijdt deze loonslaaf niet kris kras door Europa van zijn AOW, maar wel voldoende ervaring dat de BMW navigatie in de basis niet onder doet voor Google Maps of Waze.

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 01-08-2022 16:11 . Reden: Quote geknipt ]

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:36
MAX3400 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Yup, als ik zo een beetje op Spritmonitor kijk, mag je nog best (gunstig) uitkomen als je 1 op 12 rijdt ermee in de stad / stedelijke omgeving. Best een far cry van de fabrieksopgave 1 op 16 gemiddeld maar dat is natuurlijk met meerdere auto's op de weg.

Typisch een autootje dat volgens Bommes in "Show je auto - deel 171 - Zomertopic!" best wel eens kan profiteren van een kuurtje bij tuner; meer trekkracht bij lage toeren kan erg helpen.
In de stad is hij inderdaad niet heel erg zuinig ;). Lange stukken op de snelweg met 100 (en een beetje) in NL zorgt bij mij wel voor gemiddeld 1/16. Zelfs met af en toe een leuk dijkweggetje meepakken. Valt mij nog niet heel erg tegen.

Zal binnenkort eens wat foto's posten van mijn 118!

• Rivanov
  • Nu online
PixelRanger03 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

In de stad is hij inderdaad niet heel erg zuinig ;). Lange stukken op de snelweg met 100 (en een beetje) in NL zorgt bij mij wel voor gemiddeld 1/16. Zelfs met af en toe een leuk dijkweggetje meepakken. Valt mij nog niet heel erg tegen.

Zal binnenkort eens wat foto's posten van mijn 118!
Afgelopen weken veel op snelweg gereden tijdens de vakantie in Frankrijk en dat scheelt enorm inderdaad. Logisch natuurlijk.

Maar alsnog sta je nog wel redelijk vaak aan de pomp als je veel in de auto zit. ;)
Ondanks de grotere brandstoftank.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 01-08-2022 16:33 ]

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:01
Mijn ouders doen met hun 218i AT 1:18. Erg zuinig dus. Mijn F31 320i doet met rustig rijden en langere ritten zo’n 1:16, ook niet verkeerd.
Komend weekend de caravan erachter naar Frankrijk. Hard werken en dus ook flinke dorst. Als ie ons comfortabel en probleemloos op en neer brengt ga ik niet klagen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50

Eagle Creek

Breathing security

MAX3400 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt; het is dat er net 4 nieuwe onder zitten bij me maar ik heb liever goede (zomer-)banden met een XL-logootje dan dat ik runflats eronder wil hebben; lawaai is niet echt een zorg maar scherper/veiliger sturen wel en dat mis ik enigszins met runflats. Het grote(re) nadeel van runflats is dat ondanks de naamgeving, zodra ze lek gaan, je eigenlijk al niet moet verder rijden als de auto "beladen" is en zeker niet het maximale eruit proberen te slepen (zoals nog 60km doorrijden naar de volgende garage met gemiddeld 70km/h op de autobahn).

Wat bedoel je met XL?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

B-Real schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:01:
[...]

Deze loonslaaf heeft de afgelopen jaren de nodige nieuwe auto's en navigatiesystemen in gebruik gehad en geen van allen was zo goed en (met name) zo prettig als de navigatie van BMW.
Daar waar ik bij andere auto's/merken gelijk naar Waze greep, gebruik ik in de BMW 9 van de 10 keer de ingebouwde navi. De andere 1 van de 10 keer is dan omdat ik ook graag de flitsmeldingen wil hebben.

Prettig beeld, up to date kaartmateriaal, fijn en intuïtief systeem, de RTTI is net zo accuraat als Google Maps én de bijbehorende alternatieve routes zijn ook gelijk aan Google Maps.

Nu rijdt deze loonslaaf niet kris kras door Europa van zijn AOW, maar wel voldoende ervaring dat de BMW navigatie in de basis niet onder doet voor Google Maps of Waze.
Ik rijd dagelijks met de bmw Navi en vind het heerlijk. Een enkele uitzondering (afgesloten weg) daargelaten ben ik er zeer tevreden mee.

Het is nog maar een enkele keer dat ik de TomTom-app opstart. Kaarten zijn soms nog wel een tikkie recenter maar zoals gezegd - uitzondering.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 01-08-2022 19:59 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Extra Load

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
cyntax schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:42:
Mooie wagen! Grappig hoe de ervaringen verschillen tussen mensen :p. Ik vind die BMW HIFI optie 676 en ook zelfs de HK echt bedroevend slecht ten opzichte van ‘premium’ geluidssystemen in andere autos. Het premium geluidssysteem in mijn vorige wagen, VW UP was zelfs beter.
Ik sluit mij volledig daarbij aan. In de X1 was de HK echt heel k**, of de bas was te hard of helemaal niet, treble veel te schel etc. en in mijn BMW 5 is de optie 676 ook niet echt dat je zegt, wow, ik vind het zwaar tegenvallen want mijn vader heeft in zijn BMW 3 helemaal geen optie erop qua HiFi (het is nog net geen mono >:) , er zijn een aantal speakers niet aanwezig) en dat klinkt eigenlijk hetzelfde, iets minder maar het verschil nee.
Ik had ooit de Dynaudio in VW gehoord, dat klinkt stukken beter inderdaad.

Het begint mij nu wel te vervelen met de service van die dealer hier, ga straks voor de derde keer terug voor passagiersstoel die kraakt weer aan de bovenkant en mijn Apple CarPlay blijft aanmodderen, heeft het wel even gedaan maar als je opnieuw verbinding maakt, dan heeft het systeem echt zo iets, succes ermee of springt terug op de bluetooth of doet het helemaal niet. Er was een software-update hiervoor, nou dat was het dus ook niet.
Nu "klappert" er wat boven de 130 km/h waar er is gewerkt aan de passagiersstoel (B-stijl), tja wat is wijsheid, teruggaan naar de dealer of toch maar eens op zoek naar een andere dealer?
En zo blijf terugkomen, echt heel fijn. Maar voordeel is dat mijn auto steeds gewassen wordt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

B-Real schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:31:
[...]

De meeste km's bestaan toch uit relatief korte stukken 15 á 25km, waarvan wel weer relatief veel 80 wegen en wat stadsverkeer. Woonwerk is 24km, daar haal ik met regelmaat 1:15 zonder echt mijn best te doen.

De ZF8 automaat helpt ook wel mee. Bij 150 op de cc draait het blok ongeveer 2200rpm. Verbruik zit dan ook nog op 1:12 of zelfs iets beter volgens mij.
Verbruik van de B48 is heel netjes inderdaad. Hier in een G21 330i.
Vandaag een 160km gereden, reed weg met 660km range en kwam terug met 690km range :D. Gemiddelde van 5,7 op 100. Wel grotendeels autobaan werk in NL. Denk dat 5.5 makkelijk haalbaar is, zeker met een sedan.

B58 is overigens ook verrassend zuinig in de praktijk.
Afgelopen weekend ~1000 km gereden waarvan een dikke 500 autobaan met een Z4 23iA (E89) en Z4 M40i (G29) weggeweest. Die laatste loopt ook gewoon < 7 op 100 op lange autobaan stukken. Haalde met een 991.2 C4S ~8 op 100 (wat nog netjes is imo). Lange eindversnelling doet wonderen!

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 01-08-2022 22:42 ]

• Naif0n
  • Laatst online: 16-12 19:54
Kleine update weer, zusje heeft me net gemeld dat de auto spontaan begon te stotteren, ze heeft de auto laten draaien om te ruiken aan de motorkop en het rook verbrand, waarbij ze ook nogal wat rook uit de motorkap zag komen. Ze is gelukkig wel thuis gekomen maar dit betekend eigenlijk gewoon heel duidelijk wat ze gedaan hebben, niet klopt.

Want zoiets hoort zo ver ik met mijn gebrekkige kennis weet, niet te gebeuren.

Denk dat we maar om 1 of andere manier de jurist moeten gaan overhalen dat de auto niet pluis is, en de koop per direct te ontbinden inclusief mogelijk extra kosten voor al die kopzorgen en gedoe.

Nog wat kleine tips zijn altijd welkom!

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Pannencouque
Heeft ze een filmpje gemaakt? Een beetje rook kan natuurlijk van wat gelekte vloeistof bij de montage. Het is dus zaak om uit te vinden waar het vandaan komt, en daar liefst zelf wat diagnose bij te doen zodat je niet afhankelijk bent van wat de garage je wil melden.

Als je echt aan de bak wil, moet je bij een gerenommeerde garage een goede technische check laten doen. Carrec staat bijv goed bekend, maar je kunt ook naar een specialist als Rap, Gerrit Jonkers, of iets in die hoek. Laat hen de boel helemaal doorlichten en zwart op wit zetten wat er wel of niet klopt. Dan heb je een onafhankelijk rapport waarmee je een stuk beter beslagen ten ijs komt in deze discussie die anders neerkomt op welles-nietes.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TheBrut3 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Can confirm. Vodafone (Cobra) alarm gaat er wel op, fabrieksalarm lijkt inderdaad niet in te schakelen.
Cannot confirm. Zojuist getest en lampje gaat gewoon direct knipperen.

• TheBrut3
Eagle Creek schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:05:
Cannot confirm. Zojuist getest en lampje gaat gewoon direct knipperen.
Jij hebt een G serie toch? Zowel ik als degene waarop ik reageerde hebben een F serie. Dat zal het verschil zijn.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TheBrut3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Jij hebt een G serie toch? Zowel ik als degene waarop ik reageerde hebben een F serie. Dat zal het verschil zijn.
Correct. En dat kan wel kloppen wat je zegt.

• byob11
Weet iemand wat de 'voorbereiding driving assistant plus' precies inhoudt bij de premium pack optie van de BMW ix1? Betekent dit dat je achteraf driving assistant plus kan activeren?

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:06
Civic09 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:25:
Mijn ouders doen met hun 218i AT 1:18. Erg zuinig dus. Mijn F31 320i doet met rustig rijden en langere ritten zo’n 1:16, ook niet verkeerd.
Komend weekend de caravan erachter naar Frankrijk. Hard werken en dus ook flinke dorst. Als ie ons comfortabel en probleemloos op en neer brengt ga ik niet klagen.
Met de caravan erachter rijd je in theorie ook wat langzamer, het verbruik kan daarom nog wel meevallen. Constante snelheid aanhouden ipv accelereren en afremmen, en ook de massatraagheid kan in sommige situaties in je voordeel werken

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bam!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNVW0BJre_bJK2Y21ckjRHrszhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bocuHZghI4avlpr6Yc4XvxPN.jpg?f=fotoalbum_large

• Pannencouque
DaFreakhead schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:02:
[...]

Met de caravan erachter rijd je in theorie ook wat langzamer, het verbruik kan daarom nog wel meevallen. Constante snelheid aanhouden ipv accelereren en afremmen, en ook de massatraagheid kan in sommige situaties in je voordeel werken
Ik kreeg laatst een fotootje door van het verbruik van vrienden. Die doen met een 520d normaal zo'n 6.6 à 7 per 100, en nu bijna 10 per 100 met de caravan. Wel compleet afgeladen als echte 'Ollanders, dat dan weer wel.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

In frankrijk mag je gewoon 130 met de caravan. Dus je theorie klopt niet. ;). Misschien in de praktijk wel 🥳

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog tot volgende week vrijdag wachten dan mag ik onze "nieuwe" 218 Gran tourer ophalen.
Het weekend daarop gaat de caravan er achter dan weet ik het verbruik.
Onze huidige Renault Captur ook met een 3 cilindertje maar dan met maar 90 pony's loopt solo ongeveer 1 op 16, met de caravan er achter 1 op 10.
Vooral dat laatste valt me niet tegen voor zo een licht motortje.
Maar goed we hebben niet zo een hele zware caravan en het ding is redelijk goed gestroomlijnd.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1659506499-500-x-300px-20220402_123449.jpg

Vooral het solo verbruik zal met de 2'er wel wat hoger zijn maar goed ook meer luxe, ruimte en vermogen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 03-08-2022 08:01 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Bommes schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:00:
Nog tot volgende week vrijdag wachten dan mag ik onze "nieuwe" 218 Gran tourer ophalen.
Het weekend daarop gaat de caravan er achter dan weet ik het verbruik.
Onze huidige Renault Captur ook met een 3 cilindertje maar dan met maar 90 pony's loopt solo ongeveer 1 op 16, met de caravan er achter 1 op 10.
Vooral dat laatste valt me niet tegen voor zo een licht motortje.
Maar goed we hebben niet zo een hele zware caravan en het ding is redelijk goed gestroomlijnd.
[Afbeelding]

Vooral het solo verbruik zal met de 2'er wel wat hoger zijn maar goed ook meer luxe, ruimte en vermogen.
Jij had toch een camper??

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Tylen klopt had.. maar dat is ondertussen toch echt wel al weer een jaartje of 5 en een (ex)vrouw geleden :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 03-08-2022 08:12 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Bommes schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:11:
@Tylen klopt had.. maar dat is ondertussen toch echt wel al weer een jaartje of 5 en een (ex)vrouw geleden :P
Lol, got it ;)

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Wij ook a.s. vrijdag met de X3 30d en de caravan op pad, normaal verbruik ligt op 7.1l/100km en met de caravan ga ik wel richting de 8,5-9l ongeveer. Caravan is wel een flinke jongen 7,75m en met ca. 1800kg beladen. We gaan naar Zwitserland dus kan de 6 cil. diesel mooi aan het werk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zE99cdwPiRoyV0UI5kZG-_hyvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FFAbVdT0DQdiqoxoqCw3DJi.jpg?f=fotoalbum_large
Hier nog op wintersloffen toen we hem ophaalden in februari.

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 03-08-2022 09:14 ]

>> Signature?

• MAX3400

MAX3400

ChiLLeR schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:07:
We gaan naar Zwitserland dus kan de 6 cil. diesel mooi aan het werk.
Ga je over de Stelvio & Gotthard O-)

• Rivanov
  • Nu online
ChiLLeR schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:07:
Wij ook a.s. vrijdag met de X3 30d en de caravan op pad, normaal verbruik ligt op 7.1l/100km en met de caravan ga ik wel richting de 8,5-9l ongeveer. Caravan is wel een flinke jongen 7,75m en met ca. 1800kg beladen. We gaan naar Zwitserland dus kan de 6 cil. diesel mooi aan het werk. [Afbeelding]
Hier nog op wintersloffen toen we hem ophaalden in februari.
Mooie combi! :)

• TheBrut3
Die theorie zou ik loslaten, met een caravan verbruik je al snel 25-50% extra. In de bergen kan het verbruik helemaal omhoog schieten.

• TFDev
byob11 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:25:
Weet iemand wat de 'voorbereiding driving assistant plus' precies inhoudt bij de premium pack optie van de BMW ix1? Betekent dit dat je achteraf driving assistant plus kan activeren?
Correct, volgens de dealer hier kun je dan na aanschaf/ levering via de MyBMW app (oid) desbetreffende optie aanschaffen daar de hardware al aanwezig is. Hetzelfde geldt voor stoelverwarming en stuurwielverwarming.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bijna 17000 km elektrisch gereden van de 40.000 totaal?
Waarop komt je gemiddelde verbruik dan uit?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Bijna 17000 km elektrisch gereden van de 40.000 totaal?
Waarop komt je gemiddelde verbruik dan uit?
Correct! Zal straks even voor je kijken.
Dus de ICE is pas 23k oud, zogezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 03-08-2022 12:50 ]

• DexterDee

DexterDee

TFDev schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:13:
Correct, volgens de dealer hier kun je dan na aanschaf/ levering via de MyBMW app (oid) desbetreffende optie aanschaffen daar de hardware al aanwezig is. Hetzelfde geldt voor stoelverwarming en stuurwielverwarming.
Slightly off-topic maar dat is eigenlijk toch je reinste centenpakkerij? Stoelverwarming? Kost je 19 euro per maand. Oh, wil je ook stuurverwarming? Tuurlijk, da's een extra 11 euro in de maand. Mijnheer blieft grootlicht assistent? Nog eens 9 euro per maand alsjeblieft.

Natuurlijk is dit niet BMW eigen, Tesla heeft deze werkwijze groot gemaakt. En de luxe merken nemen het gewoon over. De Mercedes EQS is bijvoorbeeld standaard uitgevoerd met achterwielbesturing, maar die wordt pas geactiveerd bij een abonnement. En het mooiste is dat deze features aan een natuurlijk persoon hangen, niet aan een auto. Verkoop je je BMW? Dan mag de volgende eigenaar ook gewoon opnieuw aftikken. Je abonnement doorverkopen is tegen de voorwaarden.

Zorgelijke ontwikkeling dit :/

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
MAX3400 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Ga je over de Stelvio & Gotthard O-)
Hehe, die richting kom ik deze keer niet, maar lijkt mij wel een keer leuk om te doen. Doe het dan wel zonder caravan, dan geniet ik er het meeste van :D

>> Signature?

• Rivanov
  • Nu online
DexterDee schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Slightly off-topic maar dat is eigenlijk toch je reinste centenpakkerij? Stoelverwarming? Kost je 19 euro per maand. Oh, wil je ook stuurverwarming? Tuurlijk, da's een extra 11 euro in de maand. Mijnheer blieft grootlicht assistent? Nog eens 9 euro per maand alsjeblieft.

Natuurlijk is dit niet BMW eigen, Tesla heeft deze werkwijze groot gemaakt. En de luxe merken nemen het gewoon over. De Mercedes EQS is bijvoorbeeld standaard uitgevoerd met achterwielbesturing, maar die wordt pas geactiveerd bij een abonnement. En het mooiste is dat deze features aan een natuurlijk persoon hangen, niet aan een auto. Verkoop je je BMW? Dan mag de volgende eigenaar ook gewoon opnieuw aftikken. Je abonnement doorverkopen is tegen de voorwaarden.

Zorgelijke ontwikkeling dit :/
Que? Het is geen abonnement, maar een éénmalige aanschaf.

• DexterDee

DexterDee

Rivanov schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:47:
Que? Het is geen abonnement, maar een éénmalige aanschaf.
Je kunt kiezen. Stoelverwarming bijvoorbeeld:
  • €19 per maand
  • €189 per jaar
  • €289 voor drie jaar
of, als je het éénmalig wil aanschaffen €419

Nederlandse tarieven. In het buitenland kunnen de prijzen weer anders liggen

[ Voor 6% gewijzigd door DexterDee op 03-08-2022 13:54 ]

• Rivanov
  • Nu online
Oh, dat is bijzonder. Toen ik enkele maanden geleden de Grootlichtassistent aanschafte voor mijn auto, had ik enkel de mogelijkheid tot éénmalige aanschaf. Wanneer ik nu naar de Store ga en deze optie kies kan ik ook kiezen voor maandelijks.

• Rivanov
  • Nu online

• TheBrut3
Kortom; Degene die 2e hands kopen hebben straks gratis alle opties? :o I like it.
(Buiten de garantieperiode of wanneer verstrijkt bedoel ik dan)

[ Voor 28% gewijzigd door TheBrut3 op 03-08-2022 14:23 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:01
TheBrut3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:21:
Kortom; Degene die 2e hands kopen hebben straks gratis alle opties? :o I like it.
Juist niet, die kunnen en zullen ze gaan uitzetten. Was toen al een relletje over dat Tesla bij een overschrijving Autopilot uitzet en je die als occasionrijder opnieuw mag kopen, a een duizendje of 7.

Aan de andere kant: ik betaal een hoop opties op een leaseauto die de volgende berijder gratis krijgt. Dan is voor 3 jaar betalen nog niet eens zo gek. Maar… 300+ voor stoelverwarming voor 3 jaar? Dat kost de hele stoelverwarming bij andere merken nog niet eens.

• BasvanS
  • Laatst online: 15:26
Dennisdn schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Juist niet, die kunnen en zullen ze gaan uitzetten. Was toen al een relletje over dat Tesla bij een overschrijving Autopilot uitzet en je die als occasionrijder opnieuw mag kopen, a een duizendje of 7.

Aan de andere kant: ik betaal een hoop opties op een leaseauto die de volgende berijder gratis krijgt. Dan is voor 3 jaar betalen nog niet eens zo gek. Maar… 300+ voor stoelverwarming voor 3 jaar? Dat kost de hele stoelverwarming bij andere merken nog niet eens.
3 maanden aan, 9 maanden uit ;)? In de zomer wil je toch geen verwarming ;)?

• TheBrut3
Dennisdn schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:31:
Ik doelde meer op dat het hardwarematig dus allemaal op de auto zit. Dan is het een kwestie van aanzetten wanneer de garantie voorbij is, net als tunen. :o

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DexterDee schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Je kunt kiezen. Stoelverwarming bijvoorbeeld:
  • €19 per maand
  • €189 per jaar
  • €289 voor drie jaar
of, als je het éénmalig wil aanschaffen €419
Netjes op de reguliere leasetermijn afgestemd. Leasemaatschappij schaft de 3 jaar optie aan en als de auto daarna de verkoop in gaat nog een keer cashen aan de nieuwe eigenaar. € 419 is 23 maandbedragen.

Signatures zijn voor boomers.

• Rivanov
  • Nu online
TheBrut3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:21:
Nee, die zitten namelijk gekoppeld aan je MyBMW account. Dus als je deze verwijderd uit de auto, vervallen ook de opties.

• Rivanov
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Netjes op de reguliere leasetermijn afgestemd. Leasemaatschappij schaft de 3 jaar optie aan en als de auto daarna de verkoop in gaat nog een keer cashen aan de nieuwe eigenaar. € 419 is 23 maandbedragen.
Denk dat de reguliere leasetermijn eerder op 4 jaar ligt dan 3 jaar bij de meeste bedrijven.

Pagina: 1 ... 172 ... 383 Laatste