‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat noem jij vlot? 1 seconde of 10?RAAF12 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:00:
[...]
De auto reageert vlot op een commando vanaf de My BMW app vanaf een 2020 model, dat was wel anders bij mijn F20 uit 2016. Heeft te maken met de datamodule de ouwe deed geen 3G maar GPRS.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Neem aan dat Spotify sowieso het huidige en volgende nummer al in de buffer zet. Als je dan rekent op een minuut of 5 aan muziek minimaal, ben je vast wel weer uit de dead spot gereden.Rivanov schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:01:
Iemand enig idee met welke provider de BMW connectie maakt vanuit iDrive? Ik dacht Vodafone?
Heb zelf in Nederland ook Vodafone en zit nu in Frankrijk op SFR netwerk, maar heb stukken waarbij mijn telefoon geen bereik heeft maar Spotify via iDrive vrolijk door blijft spelen.
Hoe roamed de BMW?
Als ik de hotspot functionaliteit gebruik dan komt er een t-mobile service pagina om een hotspot abo af te sluiten, daardoor neem ik aan dat het T-mobile is die de provider is. Ook T-mobile is Deutsch dus kans is grootRivanov schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:01:
Iemand enig idee met welke provider de BMW connectie maakt vanuit iDrive? Ik dacht Vodafone?
Heb zelf in Nederland ook Vodafone en zit nu in Frankrijk op SFR netwerk, maar heb stukken waarbij mijn telefoon geen bereik heeft maar Spotify via iDrive vrolijk door blijft spelen.
Hoe roamed de BMW?
>> Signature?
3G is Vodafone en ook 5G (in de iX o.a.) is Vodafone. 4G (wat ik zelf 2 auto’s heb) durf ik niet te zeggen, T-mobile idd voor de hotspot!ChiLLeR schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:54:
[...]
Als ik de hotspot functionaliteit gebruik dan komt er een t-mobile service pagina om een hotspot abo af te sluiten, daardoor neem ik aan dat het T-mobile is die de provider is. Ook T-mobile is Deutsch dus kans is groot
[ Voor 14% gewijzigd door Pepppie op 25-07-2022 12:20 ]
Dit ga ik proberen! Had ik al eerder gezien ook inderdaad. Stuk goedkoper dan alle andere oplossingen en neemt er weinig ruimte in voor 1 fiets als je hem niet gebruikt. Ben benieuwd. Zal wel laten horen hoe het bevalt.Smotske schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:28:
[...]
Seasucker.. duur maar werkt wel. Ik heb eens z’n ding gebruikt, 150km/h geen stress.
[ Voor 10% gewijzigd door CarJunkyXL op 25-07-2022 12:29 ]
CarJunkyXL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:26:
***members only***
Gezien ik mijn eigen autobedrijfje heb doe ik het eigenlijk altijd als volgt:CarJunkyXL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:26:
***members only***
- Meerijden met proefrijden (en ergens in de auto leg ik een airtag).
- Op de factuur heb ik staan dat pas na volledige betaling de overschrijving en oplevering kan plaatsvinden.
- Geen cash, alleen per overschrijving.
Verder is mijn stelregel altijd: ofwel het kentekenbewijs/sleutel combi of het geld in bezit.
Meerdere auto's zo verkocht. Ging altijd prima. Ik vind het overigens zelf ook nog wel fijn om mee te rijden of te kijken met het overschrijven. Het idee dat de auto nog op mijn naam staat als diegene er mee weg rijdt vind ik niet zo prettig.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
:strip_exif()/f/image/ERga8psjEXuOQj1PmAwAgKxv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4C23yze87nwYlr3AcZcjW4PD.jpg?f=fotoalbum_large)
De radar melding komt groot in het display te staan ik heb geen HUD.
[ Voor 53% gewijzigd door RAAF12 op 25-07-2022 14:38 ]
Thanks, zal er rekening mee houden.
Binnen een straal van 50 km-er. Ik vind dat meevallen. Ik hou deze mogelijkheid ook in gedachten. Bedankt.FiXeR.nl schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:50:
[...]
Gezien ik mijn eigen autobedrijfje heb doe ik het eigenlijk altijd als volgt:Tot nu toe nooit problemen mee gehad. Als je uit de buurt van Hilversum komt kan ik altijd de auto in consignatie voor je proberen verkopen.
- Meerijden met proefrijden (en ergens in de auto leg ik een airtag).
- Op de factuur heb ik staan dat pas na volledige betaling de overschrijving en oplevering kan plaatsvinden.
- Geen cash, alleen per overschrijving.
Ook als het om bedragen gaat an 25-35K? Staat het dan ook instant op de rekening?MrFl0ppY schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:28:
@CarJunkyXL Geld overmaken is tegenwoordig praktisch instant. Dus gewoon zelf verifiëren dat het erop staat. Een betaling kan niet ongedaan worden achteraf.
Verder is mijn stelregel altijd: ofwel het kentekenbewijs/sleutel combi of het geld in bezit.
Meerdere auto's zo verkocht. Ging altijd prima. Ik vind het overigens zelf ook nog wel fijn om mee te rijden of te kijken met het overschrijven. Het idee dat de auto nog op mijn naam staat als diegene er mee weg rijdt vind ik niet zo prettig.
Ok, thanks voor de tip.BiGRoN_NL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:49:
Precies! Geld ‘live’ laten overboeken naar je rekening en na aankomst op je rekening samen naar het postkantoor om over te schrijven. Heb dit zo ook al meerdere malen gedaan!
[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 25-07-2022 15:01 ]
Zo werkt het al enige tijd niet meer.... Overschrijven gaat 'gewoon' aan de keukentafel via de app onder het genot van een bakkie koffie ;-)BiGRoN_NL schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:49:
Precies! Geld ‘live’ laten overboeken naar je rekening en na aankomst op je rekening samen naar het postkantoor om over te schrijven. Heb dit zo ook al meerdere malen gedaan!
Ja hoor dat kan wel en als je het zelf niet kan doet iemand het wel voor jeMorpheusk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:35:
Dacht nog even snel m’n navigatie te updaten voor de vakantie, na 3 jaar gratis updates vanuit BMW gehad te hebben. Kan je blijkbaar zelf geen FSC codes genereren voor EntryNav (Route maps), valt dat ff tegen. Dat was met CIC wel ff anders
https://f30.bimmerpost.co...read.php?t=949582&page=19
Of je koopt de map gewoon bij BMW. Maar ik zou dat creepy spul sowieso niet kopen of gebruiken. Het eerste wat ik deed in mijn F20 was een MMI box inbouwen met daarop wireless Android Auto. Met daarop navigatie werkt gewoon veel lekkerder. En die Here kaarten (ex Nokia) die BMW gebruikt zijn ook nog eens zwaar verouderd, ook de allerlaatste kaarten. Nieuwe snelwegen staan er bijv. wel op maar achteraf straatjes waar ze paaltjes in de weg geslagen hebben of er eenrichtingsverkeer van hebben gemaakt staat er weer niet op. Bij de grote jongens zijn de updates wel zowat *real time bijgewerkt. Maar goed, als je ermee kan leven, bon!
*TomtomGo voor Android Auto heeft wekelijkse updates van het kaartmateriaal. Hoe het zit met Google Maps, Apple Kaarten ect. is mij niet bekend.
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 26-07-2022 01:41 ]
Heb dat de laatste keer geprobeerd bij een verkoper en dat proces liep vast… konden we alsnog naar het postkantoor, haha.TR808 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:48:
[...]
Zo werkt het al enige tijd niet meer.... Overschrijven gaat 'gewoon' aan de keukentafel via de app onder het genot van een bakkie koffie ;-)
Het is geen cic of nbt. Maar entrynav met Road maps. Daar zijn geen openbare generators voor. Zo’n MMI BOX voor Apple CarPlay is ook nog wel interessant, maar lijkt op het eerste gezicht ook alleen voor cic of nbt.RAAF12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:56:
[...]
Ja hoor dat kan wel en als je het zelf niet kan doet iemand het wel voor je
https://f30.bimmerpost.co...read.php?t=949582&page=19
Of je koopt de map gewoon bij BMW. Maar ik zou dat creepy spul sowieso niet kopen of gebruiken. Het eerste wat ik deed in mijn F20 was een MMI box inbouwen met daarop wireless Android Auto. Met daarop navigatie werkt gewoon veel lekkerder. En die Here kaarten (ex Nokia) die BMW gebruikt zijn ook nog eens zwaar verouderd, ook de allerlaatste kaarten. Nieuwe snelwegen staan er bijv. wel op maar achteraf straatjes waar ze paaltjes in de weg geslagen hebben of er eenrichtingsverkeer van hebben gemaakt staat er weer niet op. Bij de grote jongens zijn de updates wel zowat *real time bijgewerkt. Maar goed, als je ermee kan leven, bon!
*TomtomGo voor Android Auto en Apple Carplay heeft wekelijkse updates van het kaartmateriaal. Hoe het zit met Google Maps, Apple Kaarten ect. is mij niet bekend.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Laat je die onzin niet aanpraten over ‘creepy spul’. Het is ‘maar’ een FSC-code die je nodig hebt. Genoeg adresjes waar je een FSC kan regelen voor een kaartupdate en je bent weer up to date en OEMMorpheusk schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:01:
[...]
Het is geen cic of nbt. Maar entrynav met Road maps. Daar zijn geen openbare generators voor. Zo’n MMI BOX voor Apple CarPlay is ook nog wel interessant, maar lijkt op het eerste gezicht ook alleen voor cic of nbt.
Niet voor iedere BMW beschikbaar lijkt het. Ik zie de app niet in mijn Store van de F40.RAAF12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:01:
Voor degene die geen Carplay of AA gebruiken is dit misschien wel handig, een BMW flitspalen waarschuwing een proefabo voor een maand kost €1 te koop via de Connected Drive winkel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hey, die heb ik nog niet eerder gezien (alleen in de Engelstalige fora). Zijn hier bepaalde voorwaarden voor? Ik zie hem namelijk niet bij mij in de CD-store.RAAF12 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:01:
Voor degene die geen Carplay of AA gebruiken is dit misschien wel handig, een BMW flitspalen waarschuwing een proefabo voor een maand kost €1 te koop via de Connected Drive winkel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen met Android toch (i.v.m. vrijgegeven NFC voor het kentekenbewijs). Of ook al met iOS?TR808 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:48:
[...]
Zo werkt het al enige tijd niet meer.... Overschrijven gaat 'gewoon' aan de keukentafel via de app onder het genot van een bakkie koffie ;-)
Hier voor zowel de G01 als de G05 beschikbaar. Jammer dat het alleen in de HUD verschijnt en niet op het scherm, zou mooi zijn als je kunt kiezen / allebei kunt selecteren. Op bekende routes ken je de flitsers wel, als je naar wintersport o.i.d. rijdt, ook als de bijrijder mee kunnen kijkenRivanov schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:17:
[...]
Niet voor iedere BMW beschikbaar lijkt het. Ik zie de app niet in mijn Store van de F40.
Kenteken gaat niet via nfc maar gewoon documentnummer. Werkt ook al jaren op iphone. Je moet wel in de digid app je id/rijbewijs met nfc verifiërenEagle Creek schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Alleen met Android toch (i.v.m. vrijgegeven NFC voor het kentekenbewijs). Of ook al met iOS?
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Geen idee wat de voorwaarden exact zijn, bij mij zie ik deze optie namelijk wel staan (G20 330e, Jun-20). Op de site staat het volgende:Eagle Creek schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Hey, die heb ik nog niet eerder gezien (alleen in de Engelstalige fora). Zijn hier bepaalde voorwaarden voor? Ik zie hem namelijk niet bij mij in de CD-store.
"De beschikbaarheid van deze dienst is afhankelijk van uw voertuiguitrusting, de opties en de productiedatum. Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid contact op met BMW Klantenservice. De algemene voorwaarden zijn van toepassing."
1 maand testen kost mij welgeteld 0 euro. Daarom net maar eens geactiveerd.
Ik verwacht er niet teveel van overigens. Het gaat alleen om vaste flitspalen en geen mobiele eenheden. Die vaste palen kent iedereen zo'n beetje onderhand wel (helemaal in je eigen omgeving).
[ Voor 18% gewijzigd door Leut op 26-07-2022 12:09 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Zal morgen eens opnieuw kijken als ik terug in Nederland ben. Maar denk niet dat het voor mijn auto beschikbaar is, aangezien ik het ook niet via de website van Connected Drive in de Store zie staan als beschikbare dienst.Pepppie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:00:
[...]
Hier voor zowel de G01 als de G05 beschikbaar. Jammer dat het alleen in de HUD verschijnt en niet op het scherm, zou mooi zijn als je kunt kiezen / allebei kunt selecteren. Op bekende routes ken je de flitsers wel, als je naar wintersport o.i.d. rijdt, ook als de bijrijder mee kunnen kijken
Gezien we er niet meer onderuit komen moet zij dus de auto gaan ophalen en zit ze waarschijnlijk vast aan een auto die niet helemaal pluis is.
Kent iemand toevallig een goeie BMW erkende garage in omgeving Amsterdam die hem na zou kunnen kijken? Ik ben zelf ook wel benieuwd of alles wel goed gedaan is en of die auto wel zuiver is voor mijn Zusje.
Dank alvast
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
En daarna ofwel bidden dat ie heel blijft, of heel snel iets anders kopen en deze de handel in drukken.
Nee hij checkt of je Live Cockpit hebt. Dus het grote scherm recht voor je neus. Daar verschijnt de radar melding in beeld. Mensen met een HUD zien hem ook maar moeten het separaat instellen.Rivanov schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:15:
[...]
Zal morgen eens opnieuw kijken als ik terug in Nederland ben. Maar denk niet dat het voor mijn auto beschikbaar is, aangezien ik het ook niet via de website van Connected Drive in de Store zie staan als beschikbare dienst.
Btw. Ik heb Live Cockpit Pro. Ik vond het die ene euro wel waard om eens te bekijken hoe de melding in beeld wordt gebracht.
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 27-07-2022 02:32 ]
Met creepy bedoel ik gewoon de hele nav software riedel van BMW. Zolang je grote wegen rijd is het allemaal prima maar niet zo gauw je in dorpen of steden rijd waar iets veranderd is, Geldt voor NL maar ook voor de rest van Europa. Als je dan een keer of tien je neus gestoten hebt ga je toch verlangen naar kaartenmateriaal wat wel up to date is. Vandaar mijn aversie :-)Pepppie schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Laat je die onzin niet aanpraten over ‘creepy spul’. Het is ‘maar’ een FSC-code die je nodig hebt. Genoeg adresjes waar je een FSC kan regelen voor een kaartupdate en je bent weer up to date en OEM
Regelmatig klem gestaan in Spanje en Italie maar ook in Dokkum. Moet je weer achteruit rijden omdat je de nieuwe geborde eenrichtingsweg niet in wil. Onbetrouwbare kaarten zijn zeer frusterend voor mij.
Verschijnt ook op het Live Cockpit pro scherm van mijn G20 (2020)Pepppie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:00:
[...]
Hier voor zowel de G01 als de G05 beschikbaar. Jammer dat het alleen in de HUD verschijnt en niet op het scherm, zou mooi zijn als je kunt kiezen / allebei kunt selecteren. Op bekende routes ken je de flitsers wel, als je naar wintersport o.i.d. rijdt, ook als de bijrijder mee kunnen kijken
Als je er toch al een jurist bij hebt gehaald... Ik vraag mij af of je hem nog wel hoeft af te nemen. Volgens mij gaat het ergens om het regeltje dat je de verkoper de kans moet geven een gebrek te herstellen. Een ander blok erin lepelen is wel even iets anders als een gebrekje herstellen lijkt mij. Zeker als ze geen volledige historie van de donorauto kunnen overleggen zou je nu niet echt kunnen weten wat je "koopt".Naif0n schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Nou kleine update weer over het BMW 320i fiasco, "jammer" genoeg hebben ze het motorblok vervangen zonder extra kosten, zo ver we dit weten is dit blok vervangen door een gebruikt blok met ongeveer 78k km erop.
Helemaal eens met @Dennisdn. Ik zou deze auto alsnog laten staan en de koop laten ontbinden. Dit is niet even een bumper overspuiten. Een andere motor erin is echt een serieuze ingreep, zeker als de historie van de donorauto niet duidelijk is.Dennisdn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:43:
[...]
Als je er toch al een jurist bij hebt gehaald... Ik vraag mij af of je hem nog wel hoeft af te nemen. Volgens mij gaat het ergens om het regeltje dat je de verkoper de kans moet geven een gebrek te herstellen. Een ander blok erin lepelen is wel even iets anders als een gebrekje herstellen lijkt mij. Zeker als ze geen volledige historie van de donorauto kunnen overleggen zou je nu niet echt kunnen weten wat je "koopt".
Een 3-serie van die leeftijd en dan maar 78k op de teller, ik geloof het niet zo..
Niet voor de G01 uit 2018 in ieder geval, althans bij mij staat het er niet tussen. Zal wel alleen G01 zijn met iDrive 7 of hoger denk ik. Mijn G01 heeft nog iDrive 6.Pepppie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:00:
[...]
>> Signature?
Dit zouden we erg graag willen doen, alleen zegt de jurist omdat het bedrijf 'meewerkt' kan dit dus niet zomaar. Voor mijn gevoel willen ze gewoon van die auto af, want die gaan ze toch niet meer verkopen dus werken ze maar mee. Zelfs al hebben wij die jurist betaald, hij zit erg positief naar dat bedrijf toe wat moet erg prettig isPepppie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:46:
[...]
Helemaal eens met @Dennisdn. Ik zou deze auto alsnog laten staan en de koop laten ontbinden. Dit is niet even een bumper overspuiten. Een andere motor erin is echt een serieuze ingreep, zeker als de historie van de donorauto niet duidelijk is.
Een 3-serie van die leeftijd en dan maar 78k op de teller, ik geloof het niet zo..
Altijd zo tricky... want de 'verkoper' zal dit zo goedkoop mogelijk willen doen. Laatst ook iemand die alsnog een nieuwe distributieset kreeg gemonteerd... geef maar korting of iets dergelijks en ik regel het zelf wel. Niet dat blok natuurlijk, maar motorswaps zijn zo tricky.Naif0n schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Nou kleine update weer over het BMW 320i fiasco, "jammer" genoeg hebben ze het motorblok vervangen zonder extra kosten, zo ver we dit weten is dit blok vervangen door een gebruikt blok met ongeveer 78k km erop.
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 27-07-2022 10:07 ]
Klopt, is een MY2020, dus met iDrive 7.ChiLLeR schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:46:
[...]
Niet voor de G01 uit 2018 in ieder geval, althans bij mij staat het er niet tussen. Zal wel alleen G01 zijn met iDrive 7 of hoger denk ik. Mijn G01 heeft nog iDrive 6.
Nee kan mij voorstellen dat dat niet prettig is dat de jurist er zo in zit. Ik blijf erbij dat ik een complete motorswap, na een paar uur in bezit, niet echt iets is wat uit het niets kwam. Ze wisten dat er ellende mee was en volgens mij is dat niet heel lastig om aan te tonen (en dus als reden te gebruiken om de deal ongedaan te maken). Wellicht eens aan de jurist vragen of hij hier wat jurisprudentie van kan zoeken.Naif0n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:56:
[...]
Dit zouden we erg graag willen doen, alleen zegt de jurist omdat het bedrijf 'meewerkt' kan dit dus niet zomaar. Voor mijn gevoel willen ze gewoon van die auto af, want die gaan ze toch niet meer verkopen dus werken ze maar mee. Zelfs al hebben wij die jurist betaald, hij zit erg positief naar dat bedrijf toe wat moet erg prettig is
BMW erkende garage? Dat zijn de dealers.Naif0n schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Nou kleine update weer over het BMW 320i fiasco, "jammer" genoeg hebben ze het motorblok vervangen zonder extra kosten, zo ver we dit weten is dit blok vervangen door een gebruikt blok met ongeveer 78k km erop. Het is een beetje jammer dat ze dit alsnog gedaan hebben want de Jurist was net van planeen brief te gaan sturen om de koop te ontbinden.
Gezien we er niet meer onderuit komen moet zij dus de auto gaan ophalen en zit ze waarschijnlijk vast aan een auto die niet helemaal pluis is.
Kent iemand toevallig een goeie BMW erkende garage in omgeving Amsterdam die hem na zou kunnen kijken? Ik ben zelf ook wel benieuwd of alles wel goed gedaan is en of die auto wel zuiver is voor mijn Zusje.
Dank alvast
Specialisten zijn er ook zat, maar in Amsterdam ken ik er geen. Zou voor zo'n situatie gewoon wat verder rijden naar SPBA, dan weet je zeker dat ie goed wordt doorgelicht.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Niet per se.noes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:20:
BMW erkende garage? Dat zijn de dealers.
https://www.kessels-automobielen.nl/
Erkend service partner/garage, maar geen officiële BMW dealer.
https://garagevandenhengel.nl/noes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:20:
Specialisten zijn er ook zat, maar in Amsterdam ken ik er geen. Zou voor zo'n situatie gewoon wat verder rijden naar SPBA, dan weet je zeker dat ie goed wordt doorgelicht.
https://autobedrijfkeesbakker.nl/Naif0n schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Nou kleine update weer over het BMW 320i fiasco, "jammer" genoeg hebben ze het motorblok vervangen zonder extra kosten, zo ver we dit weten is dit blok vervangen door een gebruikt blok met ongeveer 78k km erop. Het is een beetje jammer dat ze dit alsnog gedaan hebben want de Jurist was net van planeen brief te gaan sturen om de koop te ontbinden.
Dank alvast
Ik zou gelijk de ketting van het "nieuwe" blok controleren. Youtube: slack timing chain BMW N20
In een E92 zit geen N20B20.Ahmi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:23:
Ik zou gelijk de ketting van het "nieuwe" blok controleren. Youtube: slack timing chain BMW N20
YouTube: BMW 320i N43B20A timing chain issues?
Ben er al jaren niet meer geweest (doe veel zelf), lees nu pas dat Kees er niet meer is
My bad, dacht dat het om een F30 ging.CreativeS schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:38:
[...]
In een E92 zit geen N20B20.
YouTube: BMW 320i N43B20A timing chain issues?
De ketting blijft hetzelfde, maar aangezien we hier van de correctheid (details, niet gedrag) zijn...Ahmi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:40:
My bad, dacht dat het om een F30 ging.
Aardige vent was dat. Als ik op vrijdag om 17:30 langs kwam met "een raar geluidje" nam hij gewoon zelf de tijd om een ritje te maken en 'm nog op de brug te zettenAhmi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:40:
[...]
Ben er al jaren niet meer geweest (doe veel zelf), lees nu pas dat Kees er niet meer is
Zelfde ervaringen hier. Hele fijne man was dat!sig69 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:45:
[...]
Aardige vent was dat. Als ik op vrijdag om 17:30 langs kwam met "een raar geluidje" nam hij gewoon zelf de tijd om een ritje te maken en 'm nog op de brug te zetten
Ik zal wel weer een update plaatsen als ik meer weet
Regel dit vooraf; dus geef aan dat de auto naar een specialist gaat (noem even geen naam, voor hetzelfde geld kennen ze elkaar en ontstaat daar een handjeklap) en geef aan dat als het niet akkoord is, de koop ontbonden gaat worden. Als ze achter hun werk staan (en de onderdelen goed zijn), gaan ze akkoord, anders weet je ook genoeg.Naif0n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:29:
Bedankt nogmaals allen, idee voor nu is gezien de afspraak er al staat die auto op te halen (komen er moeilijk onderuit) hem meteen door een specialist na te laten kijken, als er ook maar iets aan is wat niet pluist is het plan om de jurist te informeren en melden dat die auto niet correct gerepareerd is en dat we hem niet verder willen houden/gebruiken. Zusje wilt dan ook nog proberen vergoeding te claimen voor gemaakte kosten en waardevermindering.
Ik zal wel weer een update plaatsen als ik meer weet.
Daarbij; spreek ook een verlengde garantietermijn af voor specifiek de aandrijflijn.
Net mijn eerste BMW aangeschaft:

12 augustus ophalen.
Een BMW 218 automaat Gran tourer uit 2017.
High executive luxery line.
Panorama dak, verwarmde voorstoelen, verwijderbare trekhaak, keyless entry, enz

Ga mezelf nu maar eens verdiepen in alles wat er op en aan zit en hoe dat werkt
Oh en in een adresje om deze velgen zwart te laten maken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Welkom! Mooie uitvoeringBommes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:18:
* Bommes klopt aan bij dit topic.
[Afbeelding]
12 augustus ophalen.
[Afbeelding]
Ga mezelf nu maar eens verdiepen in alles wat er op en aan zit en hoe dat werkt![]()
Veel veilige kms gewenst!
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Heerlijk ding zeg, meer dan genoeg vermogen. Nee prijs ook.
Nog wat verder gekeken, ook naar andere merken en typen kwam gisterenavond deze ineens voorbij.
3 jaar nieuwer dan die andere, minder kilometers, origineel NL, mooier interieur met dat bruine leer.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gefeliciteerd! Dat worden 2 lange weken wachten.Bommes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:18:
* Bommes klopt aan bij dit topic.
[Afbeelding]
12 augustus ophalen.
[Afbeelding]
Ga mezelf nu maar eens verdiepen in alles wat er op en aan zit en hoe dat werkt![]()
Zou zelf niet voor zwarte velgen gaan trouwens, wordt zo'n zwarte massa. Donkergrijs vind ik persoonlijk het mooiste.
Trouwens, die 218 is naar 220 specs te chippen
Is de 220i tegenwoordig ook een 3-pitter dan?noes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:13:
[...]
Gefeliciteerd! Dat worden 2 lange weken wachten.
Zou zelf niet voor zwarte velgen gaan trouwens, wordt zo'n zwarte massa. Donkergrijs vind ik persoonlijk het mooiste.
Trouwens, die 218 is naar 220 specs te chippen
Eens over de zwarte wielen, ik zou het ook niet doen. Misschien wat donkerder grijs omdat het anders idd zo'n zwarte massa wordt.
Ohh is deze gen 18i een 3 pit.. dan heb ik niks gezegdJdBn schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:59:
[...]
Is de 220i tegenwoordig ook een 3-pitter dan?
Eens over de zwarte wielen, ik zou het ook niet doen. Misschien wat donkerder grijs omdat het anders idd zo'n zwarte massa wordt.
Sowieso een 2 serie Tourer zou ik niks aan pimpen.
De BMW is een heerlijke reisauto.
:strip_exif()/f/image/1eCFJiOSjD4ZOT0U5vvkWHPP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i66LfIxxwQpXtw7FH6d1pGFU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jZA2cuT6IjCBJzXk5rOMKob1.jpg?f=fotoalbum_large)
Maargoed, dan wil je ergen parkeren en is er een mooie Q-Park parkeergarage met een stoeprand die helaas niet wilde wijken.
Ben je twee weken uiterst voorzichtig met het parkeren en dan gebeurt er toch een keer dit..
Kon wel janken..
Direct melding gemaakt bij Leaseplan en vanochtend door Schadenet even laten bekijken. Ze kunnen het gelukkig herstellen aangezien het "meevalt" qua beschadiging.
:strip_exif()/f/image/IraasunNt1AORBjJjza1sAuW.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het goed herinner staat de auto in Purmerend en zou dus Hoorn ook een optie zijn. Persoonlijk zeer goede ervaring met Dusseldorp Hoorn, maar daarintegen zou ik BMW Poelgeest in Amsterdam mijden.Naif0n schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:44:
Dank alvast
Je hebt eventueel ook nog een Dusseldorp in Alkmaar zitten maar daar heb ik geen ervaring mee.
Je moet de verkopende partij inderdaad de kans geven om het gebrek te herstellen. Dat hebben ze nu gedaan, dus is er in beginsel geen reden meer om de koop te ontbinden (als de auto goed werkt that is).Naif0n schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:56:
[...]
Dit zouden we erg graag willen doen, alleen zegt de jurist omdat het bedrijf 'meewerkt' kan dit dus niet zomaar. Voor mijn gevoel willen ze gewoon van die auto af, want die gaan ze toch niet meer verkopen dus werken ze maar mee. Zelfs al hebben wij die jurist betaald, hij zit erg positief naar dat bedrijf toe wat moet erg prettig is
Dat is wat ik voorlopig ook ga doen waarschijnlijk.FiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:16:
Zwarte wielen zijn niet om aan te zien, letterlijk. Want je ziet niks, alles valt weg in een grote zwarte ronde massa. Ik zou het zo laten.
Sowieso een 2 serie Tourer zou ik niks aan pimpen.Gewoon lekker zo laten.
Wel wil ik er zo snel mogelijk een achteruitrij camera op hebben.
Nu zitten er sensoren op, ook goed maar met gebruik van de caravan zijn die nutteloos en is een camera echt wel een toegevoegde waarde.
Dus opzoek naar of een originele BMW optie om die toe te voegen, of anders een universele met en "monitor" in de spiegel,
Je hebt gelukkig niet 'doorgezet'. Vaak zie je nog mensen corrigeren waardoor het nog erger wordt. Maar ik deel je gevoel dat je wel kon janken. Ik moet er niet aan denken. Nu zijn mijn velgen binnenkort ook aan de beurt om eens goed te maken (steenslag op de spaken)... maar ik heb geen stoeprandschades en dat wil ik graag zo houden.Rivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:47:
Maargoed, dan wil je ergen parkeren en is er een mooie Q-Park parkeergarage met een stoeprand die helaas niet wilde wijken.
Ben je twee weken uiterst voorzichtig met het parkeren en dan gebeurt er toch een keer dit..
Kon wel janken..
Direct melding gemaakt bij Leaseplan en vanochtend door Schadenet even laten bekijken. Ze kunnen het gelukkig herstellen aangezien het "meevalt" qua beschadiging.
Het was ook een verschrikkelijke ingang. Je moest een U-bocht maken om de garage in te rijden met aan beide kanten een hoge stoeprand. Ik raakte dus de buitenste omdat ik niet te kort wilde insturen om de binnenste te raken.. Gelukkig maar één velg (rechtsvoor) en hoorde het gewoon schrapen. Pff, ging door merg en been. Dit voelt voor mij als wanneer je eigen kind valt en een schaafwond heeft. (ik heb geen kinderen .. behandel mijn auto's als m'n kindje.CreativeS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Je hebt gelukkig niet 'doorgezet'. Vaak zie je nog mensen corrigeren waardoor het nog erger wordt. Maar ik deel je gevoel dat je wel kon janken. Ik moet er niet aan denken. Nu zijn mijn velgen binnenkort ook aan de beurt om eens goed te maken (steenslag op de spaken)... maar ik heb geen stoeprandschades en dat wil ik graag zo houden.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 28-07-2022 10:27 ]
Ik heb hem ook gevonden en besteld. Verscheen na 2 dagen in de auto. Ik heb een HUD maar dáar verschijnt 'ie niet, wel rechts in beeld van de live cockpit. In de display-instellingen zou je dit moeten kunnen instellen volgens de instructie, maar daar kan ik geen optie voor vinden.RAAF12 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 01:47:
[...]
Nee hij checkt of je Live Cockpit hebt. Dus het grote scherm recht voor je neus. Daar verschijnt de radar melding in beeld. Mensen met een HUD zien hem ook maar moeten het separaat instellen.
Btw. Ik heb Live Cockpit Pro. Ik vond het die ene euro wel waard om eens te bekijken hoe de melding in beeld wordt gebracht.
[Afbeelding]
Op het moment dat de melding verschijnt, werkt het radiomenu ook niet meer (niet in de cockpit maar ook niet in de HUD waar ik heb hem staan).
En daar is de reverse assistent dus voor uitgevonden, zodat de auto zelf achteruit rijdt voor jeRAAF12 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 02:01:
[...]
Met creepy bedoel ik gewoon de hele nav software riedel van BMW. Zolang je grote wegen rijd is het allemaal prima maar niet zo gauw je in dorpen of steden rijd waar iets veranderd is, Geldt voor NL maar ook voor de rest van Europa. Als je dan een keer of tien je neus gestoten hebt ga je toch verlangen naar kaartenmateriaal wat wel up to date is. Vandaar mijn aversie :-)
Regelmatig klem gestaan in Spanje en Italie maar ook in Dokkum. Moet je weer achteruit rijden omdat je de nieuwe geborde eenrichtingsweg niet in wil. Onbetrouwbare kaarten zijn zeer frusterend voor mij.
Mooi om te zien dat ze hem nog wel op de site laten staan op een respectvolle/eerbare manier.Ahmi schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:40:
[...]
Zo herkenbaar. Onze twee katten staan nog boven de auto's, maar het scheelt niet veelRivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:24:
Gelukkig maar één velg (rechtsvoor) en hoorde het gewoon schrapen. Pff, ging door merg en been. Dit voelt voor mij als wanneer je eigen kind valt en een schaafwond heeft. (ik heb geen kinderen .. behandel mijn auto's als m'n kindje.)
@Rivanov nog must have opties c.q opties die je evt. achteraf kan aanvullen.
Lease neem ik aan? Anders zou ik never nooit 50.000 euro neerleggen voor een nieuwe auto als je een nieuwbouwhuis aan het bouwen bent. Dan liever een tweedehandsje en 30.000 extra bouwbudget toch.Fedde schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:40:
Ik neig ipv de 330e toch naar een 120i. Waarom? Kostenverschil is me te groot voor nu. We zijn bezig met een nieuwbouwhuis en kan die paar honderd netto goed gebruiken. Een 120i kan ik redelijk leuk wel rond de 50k fiscaal configureren. Helaas is er per 1-9 een prijswijziging, maar dat mag de pret niet drukken :-).
Yes Lease! Prive zou ik nooit een nieuwe kopenFiXeR.nl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Lease neem ik aan? Anders zou ik never nooit 50.000 euro neerleggen voor een nieuwe auto als je een nieuwbouwhuis aan het bouwen bent. Dan liever een tweedehandsje en 30.000 extra bouwbudget toch.Een huis schrijf je niet af namelijk.
Herkenbaar. Slechts eenmaal meegemaakt en nog veel l*lliger dan jou. Ik draaide domweg te ruim een parkeervak in en pakte de stoeprand mee. Dat ook nog eens op een parkeerterrein waar meer dan genoeg lege plekken zonder stoepranden warenRivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:24:
[...]
Het was ook een verschrikkelijke ingang. Je moest een U-bocht maken om de garage in te rijden met aan beide kanten een hoge stoeprand. Ik raakte dus de buitenste omdat ik niet te kort wilde insturen om de binnenste te raken.. Gelukkig maar één velg (rechtsvoor) en hoorde het gewoon schrapen. Pff, ging door merg en been. Dit voelt voor mij als wanneer je eigen kind valt en een schaafwond heeft. (ik heb geen kinderen .. behandel mijn auto's als m'n kindje.)
[Afbeelding]
Is inmiddels bijna 10 jaar geleden en is mij, godzijdank, nooit meer gebeurt. Ik knijp hem nog altijd in dergelijke parkeergarages en de sporadische keren dat ik door een McDrive rijdt ben ik er ook altijd bang voor
Achteruit inparkeren... iemand?B-Real schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:54:
Herkenbaar. Slechts eenmaal meegemaakt en nog veel l*lliger dan jou. Ik draaide domweg te ruim een parkeervak in en pakte de stoeprand mee. Dat ook nog eens op een parkeerterrein waar meer dan genoeg lege plekken zonder stoepranden waren
Daarom geeft mijn vriendin mij altijd de sleutel als we besluiten door de McDrive te rijden... en ik vind het al niet echt fijn rijden in die krappe strokenB-Real schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:54:
Ik knijp hem nog altijd in dergelijke parkeergarages en de sporadische keren dat ik door een McDrive rijdt ben ik er ook altijd bang voor
Ik weet ook niet wat mij destijds bezielde om op die plek en idd vooruit in te parkeren. Totaal onnodig. Schade viel mee, maar het is altijd pijn blijven doenCreativeS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:02:
[...]
Achteruit inparkeren... iemand?![]()
[...]
Daarom geeft mijn vriendin mij altijd de sleutel als we besluiten door de McDrive te rijden... en ik vind het al niet echt fijn rijden in die krappe stroken
Waarom hebben parkeergarages dan ook altijd zulke idioot hoge betonnen stoepranden? Ik vermoed om de muren te beschermen tegen schade maar ik vind het ook altijd verschrikkelijk want je moet zo goed opletten dat je niet per ongeluk ergens ff je velg aan gort rijd. Mij ook al meerdere malen gebeurd helaas...Rivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:24:
[...]
Het was ook een verschrikkelijke ingang. Je moest een U-bocht maken om de garage in te rijden met aan beide kanten een hoge stoeprand. Ik raakte dus de buitenste omdat ik niet te kort wilde insturen om de binnenste te raken.. Gelukkig maar één velg (rechtsvoor) en hoorde het gewoon schrapen. Pff, ging door merg en been. Dit voelt voor mij als wanneer je eigen kind valt en een schaafwond heeft. (ik heb geen kinderen .. behandel mijn auto's als m'n kindje.)
[Afbeelding]
>> Signature?
Dat is best bijzonder... Bij mij zie ik de melding alleen in de HUD en verder nergens. Alles blijft verder wel werken. Kan het overigens ook nergens instellen (noch in het instellingenmenu, noch bij de app).Eagle Creek schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Ik heb hem ook gevonden en besteld. Verscheen na 2 dagen in de auto. Ik heb een HUD maar dáar verschijnt 'ie niet, wel rechts in beeld van de live cockpit. In de display-instellingen zou je dit moeten kunnen instellen volgens de instructie, maar daar kan ik geen optie voor vinden.
Op het moment dat de melding verschijnt, werkt het radiomenu ook niet meer (niet in de cockpit maar ook niet in de HUD waar ik heb hem staan).
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik weet niet welke opties / pakketten je momenteel al geselecteerd hebt?Fedde schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:40:
Ik neig ipv de 330e toch naar een 120i. Waarom? Kostenverschil is me te groot voor nu. We zijn bezig met een nieuwbouwhuis en kan die paar honderd netto goed gebruiken. Een 120i kan ik redelijk leuk wel rond de 50k fiscaal configureren. Helaas is er per 1-9 een prijswijziging, maar dat mag de pret niet drukken :-).
Dit is mijn configuratie.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70601054
Vanaf 1-9 zijn er nieuwe pakketten, beetje a la de 3er. Dus geen Business Edition en Executive meer, maar gewoon M Sport en M Sport Pro met pakketten zoals travel etc. Leer is dus ook een dure individuele optie ipv pakket.Rivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:26:
[...]
Ik weet niet welke opties / pakketten je momenteel al geselecteerd hebt?
Dit is mijn configuratie.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70601054
Ik zit op de volgende config, maar dat is dan op basis van de huidige configurator. Nieuwe is iets anders.
https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/n4fxvtd6
Ook dat kan ik mij beeldig voorstellen... je zou bijna een pakje zakdoeken enkel voor dat doel in de auto neerleggenB-Real schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:15:
Ik weet ook niet wat mij destijds bezielde om op die plek en idd vooruit in te parkeren. Totaal onnodig. Schade viel mee, maar het is altijd pijn blijven doen
Tijdje geleden heb ik dat (vooruit inparkeren) op het werk ook gedaan... PDC voor aangezet en keurig geparkeerd. Bij het wegrijden was ik echter iets te snel. Voor de verandering reed ik direct weg in plaats van eerst even door de cold-start heen. Ik rij weg met piepende PDC. Dat heeft nog 10 kilometer geduurd totdat ik thuis de min-pool van de accu had losgekoppeld. iDrive was vastgelopen. Altijd fijn zulke leerscholen. Doe ik dus ook nooit meer
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 28-07-2022 13:08 ]
En dan de paal voor de slagboom lekker ver naar achter dat je ook heel dicht langs die stoeprand moet gaan. Zou ook mooier zijn als ze de stoepranden af zouden schuinen alvorens recht omhoog. Dan merk je dat je ergens 'op' rijdt en kan je nog corrigeren zonder schade.ChiLLeR schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:28:
[...]
Waarom hebben parkeergarages dan ook altijd zulke idioot hoge betonnen stoepranden? Ik vermoed om de muren te beschermen tegen schade maar ik vind het ook altijd verschrikkelijk want je moet zo goed opletten dat je niet per ongeluk ergens ff je velg aan gort rijd. Mij ook al meerdere malen gebeurd helaas...
Eten in de BMW?CreativeS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:02:
Daarom geeft mijn vriendin mij altijd de sleutel als we besluiten door de McDrive te rijden... en ik vind het al niet echt fijn rijden in die krappe stroken
Dikke nee voor mij. Zeker niet met iets zo’n geur afgeeft
Sinds ik bekerhouders heb... kan er gerust een hamburgertje en een shake besteld worden. Geen friet!Mech-Warrior schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:05:
Eten in de BMW?
Dikke nee voor mij. Zeker niet met iets zo’n geur afgeeft
En ik krijg toch een nieuw interieur, dus tot montage maakt het voorlopig helemaal niet meer uit
[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 28-07-2022 14:11 ]
Maar met name de splitscreen weergave is erg handig. Had voorkeursknoppen 7 en 8 speciaal hier voor geprogrammeerd. Onder 7 zat Splitscreen - Verkeer (RTTI) en onder 8 zat Splitscreen - Routebegeleiding. Ideaal. Met de route begeleiding zie je alle komende afslagen en eventueel tankstations. En bij een specifieke afslag zoomt hij daar nog extra op in en bij een snelweg afslag zie je ook het officiële plaatsnamenbord dat boven de snelweg hangt.
En wanneer je nogmaals op de gekozen voorkeursknop drukt, dan schakel je de splitscreen weergave weer uit.
In welk submenu zit je dan precies om dit als voorkeursknop op te geven? Ik heb dit nu met een home tile-indeling gedaan maar dit klinkt handiger.Rivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:26:
Overigens nog een shout-out naar de iDrive 7 navigatie. Heb 95% van de tijd tijdens mijn vakantie deze navigatie gebruikt i.p.v. Apple Maps of Google Maps, naar vrijwel volle tevredenheid. Een enkele keer stuurde hij je over Franse binnenwegen, waar ik opzich nog wel tevreden over was.. maar m’n 1-jarige Jack Russell in de kofferbak denk ik wat minder.(al hoorde ik ‘m niet klagen)
Maar met name de splitscreen weergave is erg handig. Had voorkeursknoppen 7 en 8 speciaal hier voor geprogrammeerd. Onder 7 zat Splitscreen - Verkeer (RTTI) en onder 8 zat Splitscreen - Routebegeleiding. Ideaal. Met de route begeleiding zie je alle komende afslagen en eventueel tankstations. En bij een specifieke afslag zoomt hij daar nog extra op in en bij een snelweg afslag zie je ook het officiële plaatsnamenbord dat boven de snelweg hangt.
En wanneer je nogmaals op de gekozen voorkeursknop drukt, dan schakel je de splitscreen weergave weer uit.
In de navigatie / map weergave heb je aan de rechterzijde een menu waar je o.a. RTTI, Kaartinstellingen etc ziet. Onderaan heb je de optie Splitscreen. Als je die optie opent krijg je de keuze om splitscreen aan/uit te zetten en daaronder zie je de verschillende weergave opties die je in de splitscreen wilt tonen.Eagle Creek schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:27:
[...]
In welk submenu zit je dan precies om dit als voorkeursknop op te geven? Ik heb dit nu met een home tile-indeling gedaan maar dit klinkt handiger.
Selecteer de gewenste weergave zodat het “aangevinkt” staat en houd vervolgens de voorkeursknop ingedrukt om de weergave op te slaan.
Wanneer je dus de voorkeursknop gebruikt, wordt de splitscreen geactiveerd met de gewenste weergave. Druk je daarna wederom diezelfde voorkeursknop in, dan verdwijnt de splitscreen weer.
Fedde schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:40:
Het ligt sterk aan de situatie waar je inzit natuurlijk. Is het de enige auto, heb je er nog auto’s naast etc… Maar vanuit kosten perspectief zou ik dan ook een 118iA overwegen. Ja de 4 cilinder loopt mooier, maar 140 of 178pk… een strepentrekken gaat het niet worden. Prijsverschil is best fors (€5k).Fedde schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:40:
De 118i is snel zat voor dagelijks verkeer en is ook op hogere snelheid best mee te leven. Auto loopt uiteindelijk 215km/h. Mijn vrouw leek de 118i eerst aan de trage kant maar vond de meerprijs van de 120i gewoon te hoog en is heel blij met haar 1 serie. Ze heeft hem nu dik een jaar.
Je kunt bij de 118i wel merken dat de automaat de auto wat dood schakelt in de comfort stand. Dat heeft mijn (G21) 330i helemaal niet. De 1 serie zet ik vaak in de sport stand terwijl dat met de 3 serie overbodig is. 330i levert ook 400Nm tegen 220Nm van een 118i….
Verschil tussen een 1 en 3 serie is wel behoorlijk in mijn ogen. Is een 320e geen optie?
iDrive systeem werkt prima is ook mijn ervaring. Gebruik carplay dan ook helemaal niet in de 3 serie, terwijl ik het in de 911 wel veel gebruik. De (betaalde) TomTom navigatie is wel een aanrader via Carplay. Pakt ook gpx routes (via mydrive) wat soms handig kan zijn.Rivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:26:
Overigens nog een shout-out naar de iDrive 7 navigatie. Heb 95% van de tijd tijdens mijn vakantie deze navigatie gebruikt i.p.v. Apple Maps of Google Maps, naar vrijwel volle tevredenheid. Een enkele keer stuurde hij je over Franse binnenwegen, waar ik opzich nog wel tevreden over was.. maar m’n 1-jarige Jack Russell in de kofferbak denk ik wat minder.(al hoorde ik ‘m niet klagen)
Merk wel wat rare issues hier in de regio met de 2022-02 kaarten, hoop dat 2022-03 uitkomt binnenkort.
AuwRivanov schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:47:
Heerlijke twee weekjes vakantie gehad in Frankrijk. Gisteren weer teruggekomen.
De BMW is een heerlijke reisauto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blijft zuur.
[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 28-07-2022 17:03 ]
:strip_exif()/f/image/NOoiYlLGUvb3hrMrRQ9pn3Cx.jpg?f=fotoalbum_large)
O dat heb ik niet uitgeprobeerd en ik stond even stil om de foto te maken. Bij mij bleef alles werken maar ik had geen radio of audiostream aanstaan.Op het moment dat de melding verschijnt, werkt het radiomenu ook niet meer (niet in de cockpit maar ook niet in de HUD waar ik heb hem staan).
[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 28-07-2022 19:34 ]
iDrive kan je resetten door 30 sec de volumeknop ingedrukt houden. Deed ik ook vandaag en kreeg daarna een OTA app update binnen. Hij is nog niet klaar straks even kijken wat er is geupdated.CreativeS schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:06:
[...]
Dat heeft nog 10 kilometer geduurd totdat ik thuis de min-pool van de accu had losgekoppeld. iDrive was vastgelopen. Altijd fijn zulke leerscholen. Doe ik dus ook nooit meer
[ Voor 30% gewijzigd door RAAF12 op 28-07-2022 18:05 ]
Die B38 3-pitter in de 118i is niet het betrouwbaarste blok en zit al dicht aan z'n max, tot 180pk te chippen maar zal standaard waarschijnlijk ook al 150-160pk eruit persen dus weinig marge. Maar de B48 is hetzelfde blok uit de 128ti en M135i dus genoeg potentieel, zo'n 2 liter turbo blok moet na een chipkuurtje makkelijk richting de 300pk gaan. Dus zou altijd de 4-cilinder boven de 3-cilinder verkiezen.Tortelli schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:57:
[...]
[...]
Het ligt sterk aan de situatie waar je inzit natuurlijk. Is het de enige auto, heb je er nog auto’s naast etc… Maar vanuit kosten perspectief zou ik dan ook een 118iA overwegen. Ja de 4 cilinder loopt mooier, maar 140 of 178pk… een strepentrekken gaat het niet worden. Prijsverschil is best fors (€5k).
En vanuit kostenperspectief....ja dan zou ik sowieso geen gloednieuwe 1-serie kopen maar liever een jong gebruikte.
[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 28-07-2022 18:10 ]
Thanks voor het meedenken! Ik heb gereden met een 320e maar dat vond ik helemaal niks. Te langzaam en te log. 330e was een stuk beter. 320e is dus geen optie. Ik heb met de 118iA gereden als voorloper maar vond dit blok niet leuk rijden. Ik kom uit een 200pk Polo GTI en een 280pk Superb als auto's de laatste 2 jaar, dus mogelijk daardoor ook wel wat biased. Maar neig toch wel naar de 120i en vind het die meerprijs wel waard. Daarna komt er wel een keer een 330i/eTortelli schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:57:
[...]
[...]
Het ligt sterk aan de situatie waar je inzit natuurlijk. Is het de enige auto, heb je er nog auto’s naast etc… Maar vanuit kosten perspectief zou ik dan ook een 118iA overwegen. Ja de 4 cilinder loopt mooier, maar 140 of 178pk… een strepentrekken gaat het niet worden. Prijsverschil is best fors (€5k).
De 118i is snel zat voor dagelijks verkeer en is ook op hogere snelheid best mee te leven. Auto loopt uiteindelijk 215km/h. Mijn vrouw leek de 118i eerst aan de trage kant maar vond de meerprijs van de 120i gewoon te hoog en is heel blij met haar 1 serie. Ze heeft hem nu dik een jaar.
Je kunt bij de 118i wel merken dat de automaat de auto wat dood schakelt in de comfort stand. Dat heeft mijn (G21) 330i helemaal niet. De 1 serie zet ik vaak in de sport stand terwijl dat met de 3 serie overbodig is. 330i levert ook 400Nm tegen 220Nm van een 118i….
Verschil tussen een 1 en 3 serie is wel behoorlijk in mijn ogen. Is een 320e geen optie?
[...]
iDrive systeem werkt prima is ook mijn ervaring. Gebruik carplay dan ook helemaal niet in de 3 serie, terwijl ik het in de 911 wel veel gebruik. De (betaalde) TomTom navigatie is wel een aanrader via Carplay. Pakt ook gpx routes (via mydrive) wat soms handig kan zijn.
Merk wel wat rare issues hier in de regio met de 2022-02 kaarten, hoop dat 2022-03 uitkomt binnenkort.
[.
330i krijg je op een 310pk en 470-480Nm met een goeie chipbeurt. Mijn garantie is in oktober ook verlopen maar ik betwijfel of ik hem ga chippen. Het is mijn daily, vanuit dat doel is hij snel zat.Het Fantoom schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:08:
[...]
Die B38 3-pitter in de 118i is niet het betrouwbaarste blok en zit al dicht aan z'n max, tot 180pk te chippen maar zal standaard waarschijnlijk ook al 150-160pk eruit persen dus weinig marge. Maar de B48 is hetzelfde blok uit de 128ti en M135i dus genoeg potentieel, zo'n 2 liter turbo blok moet na een chipkuurtje makkelijk richting de 300pk gaan. Dus zou altijd de 4-cilinder boven de 3-cilinder verkiezen.
En vanuit kostenperspectief....ja dan zou ik sowieso geen gloednieuwe 1-serie kopen maar liever een jong gebruikte.
Loop eerder met het idee de "kever" een keer te chippen
[ Voor 80% gewijzigd door Tortelli op 28-07-2022 18:16 ]
En je zit met levertijd reken minimaal een jaar voor een nieuw exemplaar.Het Fantoom schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:08:
[...]
Die B38 3-pitter in de 118i is niet het betrouwbaarste blok en zit al dicht aan z'n max, tot 180pk te chippen maar zal standaard waarschijnlijk ook al 150-160pk eruit persen dus weinig marge. Maar de B48 is hetzelfde blok uit de 128ti en M135i dus genoeg potentieel, zo'n 2 liter turbo blok moet na een chipkuurtje makkelijk richting de 300pk gaan. Dus zou altijd de 4-cilinder boven de 3-cilinder verkiezen.
Vandaag bestellen is morgen in huis.Bommes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:04:
[...]
Dat is wat ik voorlopig ook ga doen waarschijnlijk.
Wel wil ik er zo snel mogelijk een achteruitrij camera op hebben.
Of een BMW dashcam die heeft ook een separate achteruitrijcamera, en is makkelijk zelf in te bouwen.Nu zitten er sensoren op, ook goed maar met gebruik van de caravan zijn die nutteloos en is een camera echt wel een toegevoegde waarde.
Dus opzoek naar of een originele BMW optie om die toe te voegen, of anders een universele met en "monitor" in de spiegel,
https://bmwshop.ekris.nl/...AnEpEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Maar er zijn ook zat Chinese oplossingen mogelijk dan zit de cam meestal in de kentekenplaatverlichting of in de handgreep van de achterklepdeur. Is kant en klaar de oude wip je eruit. En er komt er een kastje tussen, achter het dash, die schakelt de cam dan door naar het centrale display. Met een extra spiegelrand kan ook. De BMW achteruitkijkspiegel zou ik niet in zijn geheel gaan vervangen als die automatisch dimmend is.
[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 29-07-2022 02:19 ]
Heb ook nog even naar een 128ti gekeken, maar dat vond ik toch te gortig, dan eerder een 3er.Tortelli schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:12:
Zoals ik al zei, het ligt sterk aan de situatie. Als je van dit soort auto's afkom is een 118i geen optie.
Een M135i is ook een B48, maar niet helemaal vergelijkbaar.Het Fantoom schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:08:
Maar de B48 is hetzelfde blok uit de 128ti en M135i dus genoeg potentieel
https://www.bmw.nl/nl/mod...x1/ontdek/highlights.htmlbyob11 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:57:
Heeft iemand hier al de ix1 launch edition besteld? Hij staat tussen de bestellijst van de lease maatschappij, compleet te kiezen met opties enal. Ik twijfel sterk of ik hem zou bestellen aangezien er niks bij BMW staat vermeld over opties oid, wat ik een beetje vaag vind. Weet iemand hoe t werkt en welke belangrijkste opties je nou standaard krijgt? Ben bang dat als ik hem bestek via de lease en bepaalde opties aanvink, deze uiteindelijk niet kunnen.
&
https://www.autoreview.nl...dition-230kw-aut--4271979
?
[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 29-07-2022 07:15 ]