Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 166 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:25
TheUninvited schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:39:
[Afbeelding]

Vanochtend belde de buurman aan en dit kreeg ik als cadeautje... klotezooi :( Ingebroken en mijn navigatie gejat...
Hopelijk ook bloedsporen te zien, aan het glas gesneden...
Sterkte met de reparatie.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

Jezus wat klote :( Helaas pakken ze deze mensen vrijwel nooit...

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25
[Afbeelding]

Vanochtend belde de buurman aan en dit kreeg ik als cadeautje... klotezooi :( Ingebroken en mijn navigatie gejat...
Pff mooi klote! Sterkte met de afhandeling.
DaFreakhead schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:31:
[...]

Hopelijk ook bloedsporen te zien, aan het glas gesneden...
Sterkte met de reparatie.
Laat die hoop maar varen. Dit is geen "kruimeldiefje". Personen die dit doen, weten wat ze doen en zorgen er dus wel voor dat ze zelf niets hebben.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:56
Rivanov schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Pff mooi klote! Sterkte met de afhandeling.
[...]

Laat die hoop maar varen. Dit is geen "kruimeldiefje". Personen die dit doen, weten wat ze doen en zorgen er dus wel voor dat ze zelf niets hebben.
Het zijn inderdaad professionals ze hebben mijn auto gewoon leeggehaald zonder dat het alarm af ging überhaupt ik weet wel dat dit soort dingen gebeuren maar had niet verwacht dat het zo makkelijk was. De andere auto had een aftermarket alarm en daar is alleen de ruit gebroken en zijn ze gevlucht. Dus ik ben op zoek naar betere beveiliging voor het vervolg als iemand nog suggesties heeft? Ik heb helaas geen eigen oprit/garage dus ik parkeer gewoon op de openbare weg.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:29
Blugh sterkte met de afhandeling. Weinig kans dat ze degene gaan vinden. Vaak een oost Europese bende welke een paar weken door de omgeving trekt. Vervolgens gaan ze terug met een vrachtwagen vol spullen en kopen de Nederlandse herstellers de spullen weer :+ Iets met een cirkeltje.

BMW heeft het helaas te makkelijk gemaakt om ze leeg te halen. Wat je kan doen is een aftermarket klasse 3 laten installeren, zoals die van Vodafone. Eventueel een NaviRem of een Stoplock (als je een M stuur hebt) ter aanvulling. BMW heeft zelf ook een setje met inserts zodat ze de spullen er niet zomaar uit kunnen schroeven. Nadeel van NaviRem en dat BMW setje is dat je ze uit moet boren als er aan die onderdelen gewerkt moet worden.

• Domih

Domih

Domih.

Nadeel aan NaviRem en inserts is dat de boef gefrustreerd raakt (je komt er pas achter na inbreken) en mogelijk de rest sloopt uit frustratie...
Enige remedie lijkt wel goed verzekeren of bijv. een Keyless Protector

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
TheUninvited schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Het zijn inderdaad professionals ze hebben mijn auto gewoon leeggehaald zonder dat het alarm af ging überhaupt ik weet wel dat dit soort dingen gebeuren maar had niet verwacht dat het zo makkelijk was. De andere auto had een aftermarket alarm en daar is alleen de ruit gebroken en zijn ze gevlucht. Dus ik ben op zoek naar betere beveiliging voor het vervolg als iemand nog suggesties heeft? Ik heb helaas geen eigen oprit/garage dus ik parkeer gewoon op de openbare weg.
Zoals hierboven gezegd: Cobra/Vodafone klasse 3 alarm (of 5, dat is 3 + tracker). Dat alarm gaat gewoon uit als de auto van slot gaat, je krijgt enkel een tweede kastje dat je aan je sleutelbos moet hangen (wat voor velen, ook hier, een dealbreaker lijkt te zijn). Daar zit een "extra autorisatie" in (lees: tweede startonderbreker) en die dingen worden doorgaans buiten de normale circuits aangesloten, waardoor ze ook apart omzeild moeten worden. De sirene wordt echter ook weer apart van stroom voorzien, en blijft loeien tot het alarm zelf het signaal geeft om uit te gaan (als het alarm dus losgeknipt wordt, stopt de sirene niet).

Ik weet ook niet hoe ver de auto van je huis geparkeerd stond, maar als dat relatief dichtbij was: sleutel voor de zekerheid in een Faraday kooi of gewoon Comfort Access uit laten zetten. Ja, nieuwe sleutels zouden uit gaan na enkele seconden zonder beweging, maar ik heb daar alsnog 0,0 vertrouwen in. De manier waarop keyless werkt is sowieso al erg zwak qua beveiliging :p

Dat laatste is wat ik heb laten doen, ook al was dat in mijn geval totaal geen factor. Maakt mij helemaal niets uit dat ik op een knopje moet drukken.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:07:
Blugh sterkte met de afhandeling. Weinig kans dat ze degene gaan vinden. Vaak een oost Europese bende welke een paar weken door de omgeving trekt. Vervolgens gaan ze terug met een vrachtwagen vol spullen en kopen de Nederlandse herstellers de spullen weer :+ Iets met een cirkeltje.

BMW heeft het helaas te makkelijk gemaakt om ze leeg te halen. Wat je kan doen is een aftermarket klasse 3 laten installeren, zoals die van Vodafone. Eventueel een NaviRem of een Stoplock (als je een M stuur hebt) ter aanvulling. BMW heeft zelf ook een setje met inserts zodat ze de spullen er niet zomaar uit kunnen schroeven. Nadeel van NaviRem en dat BMW setje is dat je ze uit moet boren als er aan die onderdelen gewerkt moet worden.
Neem liever een klasse 4 alarm, want een klasse 3 in nog te jammen.
Verder zou ik geen NaviRem doen, als ze het willen hebben, halen ze het er toch wel uit en maken ze nog meer schade. Hoor soms berichten dat ze later nadat de auto weer gefixed is terug komen en het opnieuw proberen, maar dan erachter komen dat NaviRem erop zit, gevolg is dat ze je auto nog verder slopen.

• Domih

Domih

Domih.

Maar waarom zou je de startonderbreker willen? Zou voor mij ook een dealbreker zijn.
Ze laten de auto altijd gewoon staan...

Ik heb zelf nu een Tesla, die adviseren als je comfort access aanzet een 4-cijferige code aan te zetten. Ik moet nu elke keer als ik weg wil rijden die code invullen, dat is een slimme oplossing.

• TheBrut3
FabiandJ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:28:
Verder zou ik geen NaviRem doen, als ze het willen hebben, halen ze het er toch wel uit en maken ze nog meer schade. Hoor soms berichten dat ze later nadat de auto weer gefixed is terug komen en het opnieuw proberen, maar dan erachter komen dat NaviRem erop zit, gevolg is dat ze je auto nog verder slopen.
Dat ligt aan de situatie. Er zijn ook verhalen dat ze vertrekken nadat ze zoiets zien, omdat ze dan beter een auto om de hoek leeg kunnen halen. Overigens krijg je stickers bij zowel NaviRem als SCM. Een professionele dief weet dan waar hij aan zou beginnen en zal vaak al verder kijken.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:05

Eagle Creek

Breathing security

Kl*te man! Succes met alles :(

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Rivanov
Werelds schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:27:
[...]

Zoals hierboven gezegd: Cobra/Vodafone klasse 3 alarm (of 5, dat is 3 + tracker). Dat alarm gaat gewoon uit als de auto van slot gaat, je krijgt enkel een tweede kastje dat je aan je sleutelbos moet hangen (wat voor velen, ook hier, een dealbreaker lijkt te zijn). Daar zit een "extra autorisatie" in (lees: tweede startonderbreker) en die dingen worden doorgaans buiten de normale circuits aangesloten, waardoor ze ook apart omzeild moeten worden. De sirene wordt echter ook weer apart van stroom voorzien, en blijft loeien tot het alarm zelf het signaal geeft om uit te gaan (als het alarm dus losgeknipt wordt, stopt de sirene niet).

Ik weet ook niet hoe ver de auto van je huis geparkeerd stond, maar als dat relatief dichtbij was: sleutel voor de zekerheid in een Faraday kooi of gewoon Comfort Access uit laten zetten. Ja, nieuwe sleutels zouden uit gaan na enkele seconden zonder beweging, maar ik heb daar alsnog 0,0 vertrouwen in. De manier waarop keyless werkt is sowieso al erg zwak qua beveiliging :p

Dat laatste is wat ik heb laten doen, ook al was dat in mijn geval totaal geen factor. Maakt mij helemaal niets uit dat ik op een knopje moet drukken.
Dit dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNovN-g70S8ubS8Pgtd2wQ-SiqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbpNG0DW6GCrZTaZDIaUHwEH.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheBrut3
Domih schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:30:
Maar waarom zou je de startonderbreker willen? Zou voor mij ook een dealbreker zijn.
Ze laten de auto altijd gewoon staan...
Als ze met een relay attack de auto kunnen openen en starten, dan nemen ze nog steeds auto's mee.
Soms om de auto in het geheel te jatten, soms om auto auto op een rustige plek te zetten en te strippen.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:38
Domih schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:30:
Maar waarom zou je de startonderbreker willen?
Werelds schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:48:
Interieur was verder in orde, maar geen eenvoudig zaakje. Gelukkig wisten ze niet goed wat te doen met aftermarket oplossingen, dus ik was al lang blij dat hij er nog stond. Diezelfde knakkers hadden de middag of avond ervoor een stukje over de grens een X6 en R1200 GS gejat.
Daarom :)

Nu zal dat in de stad vast minder gebeuren, maar los van het kastje merk je er geen donder van. Je hoeft niet op de knop te drukken van de transponder te drukken, ook niet als je Comfort Access hebt.

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:25
Werelds schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:22:
[...]

[...]

Daarom :)

Nu zal dat in de stad vast minder gebeuren, maar los van het kastje merk je er geen donder van. Je hoeft niet op de knop te drukken van de transponder te drukken, ook niet als je Comfort Access hebt.
Op zich vind ik jouw oplossing een mooie, echter ik gebruik eigenlijk altijd de display key. Daar zit geen oogje aan om hem aan een sleutelhanger te monteren. Zijn die stickertjes niet apart verkrijgbaar? :+

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

TheBrut3 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:07:

Ik heb ook weleens van mistcilinders gehoord dan zien ze geen hand voor ogen. Blauwzuurgas is helaas verboten :-)
Maar wel erg lullig bij mij douwde vannacht iemand een parker in de achterband en rij ik op de RFT voorzichtig naar de bandelaar,maar dit is veel erger! Het nieuwe spul moet ook weer aangemeld worden in het systeem dus toch wel werk voor een garage. Heel gek, maar ik las laatst dat in het volle licht van een lantaarnpaal parkeren ook niet helpt tegen deze bendes. Mooiste is dat je wat van de doorgaande weg af parkeert maar dan moet je wellicht iets verder lopen naar huis.

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 13-06-2022 16:46 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
[Afbeelding]

Ze nemen je nickname helaas niet zo letterlijk... balen man. En dan laten ze het Individual stuur zitten. Ik weet wel... het is maar een afdekkapje in tegenstelling tot 'vroeger' waar je echt een 'houten' ring in het leer had zitten. Heel veel sterkte met de afwikkeling in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_RknjMxgXpn9l1gpISNXUsPh7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RDY1joRokMb0iGPf64f0u6R2.jpg?f=user_large

In ander nieuws... na bijna 5 jaar eindelijk normale vloermatten in de auto kunnen leggen O-)

Onze vorige woning stond in een boomrijke wijk... elke maand had je wel ergens last van. Tien jaar geleden zouden ze gekapt worden en vervangen worden door nieuwe minder overlast veroorzakende bomen. Maar wat treehuggers in een andere wijk vonden dat zonde. Nu mogen alleen aanwonenden klagen, maar de gemeente vond het genot groter dan de overlast 8)7 Ja, echt alles zat eronder...stuifmeel, blad, duivenstront, et cetera...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRNmfzKX1tAtVCm-sVt50gk22R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsS7APA3jZtUPahE0ludVTcr.jpg?f=fotoalbum_large

Ook allemaal troep rond de ramen, de afwateringsgaten... zelfs meerdere keren de ruimte van de rembekrachtiger vol water omdat het gewoon niet schoon te houden viel. Altijd een puntje zo voor de winter. Altijd gezeik, dus beide auto's waren veroordeeld tot BMW 'all weather'-matten.

En toen kwam er een ander huis op ons pad.... 1 boom achter huis in een zeer landelijk gebied, weinig blad, weinig troep, oprit voor 6 auto's (2x3) plus garage en een reserveplek voor het huis... en nu moest het er eindelijk maar eens van komen: een mooi origineel setje velours vloermatten uit München.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeYCmEG2iYtGCg15PM_9Wgmo0i4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96DkDDwPI5nHaz93KAUl30FF.jpg?f=fotoalbum_large

Als een kind zo blij :)

[ Voor 0% gewijzigd door CreativeS op 14-06-2022 17:14 . Reden: Wat vergeten lettertjes... ]

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Afbeelding]

Alarm niet afgegaan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:56
Volgens de buren niet en ik heb 's nachts niks gehoord werd pas later wakker. Mijn lederen bekleding is ook helemaal bekrast zag ik, de auto wel schoongemaakt en alles wat er nog los in lag weer teruggezet maar er is een hoop stuk draden doorgeknipt clipjes eraf et cetera... maargoed dat mag de verzekering samen met de dealer allemaal oplossen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:33
Ik denk dat dit wellicht het juiste topic is.
We hebben sinds vandaag een nieuwe Mini Cooper. Tot verbazing klappen de spiegels niet automatisch in bij het op slot doen.

Dit schijnt met de Bimmercode wel mogelijk te zijn ? ** Knip, dit is niet het juiste platform voor dergelijke vragen. **

Of iemand een tip om zelf een obd adapter te kopen dat gewoon met een iPhone werkt

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 13-06-2022 21:35 ]

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20
wd200 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:19:
We hebben sinds vandaag een nieuwe Mini Cooper. Tot verbazing klappen de spiegels niet automatisch in bij het op slot doen.

Dit schijnt met de Bimmercode wel mogelijk te zijn ? [mbr]** Knip, dit is niet het juiste platform voor dergelijke vragen. **[/mbr]

Of iemand een tip om zelf een obd adapter te kopen dat gewoon met een iPhone werkt
Je hebt wel elektrisch inklapbare spiegels? Dit is te herkennen aan een knopje naast de spiegelverstelling in de bestuurdersdeur. Bij BMW/mini moet je standaard de sluit knop een paar seconden ingedrukt houden om de spiegels bij afsluiten automatisch te laten inklappen.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:42
TheUninvited schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Volgens de buren niet en ik heb 's nachts niks gehoord werd pas later wakker. Mijn lederen bekleding is ook helemaal bekrast zag ik, de auto wel schoongemaakt en alles wat er nog los in lag weer teruggezet maar er is een hoop stuk draden doorgeknipt clipjes eraf et cetera... maargoed dat mag de verzekering samen met de dealer allemaal oplossen.
Echt klote. Succes kerel.

Heeft je verzekering om een goedgekeurde SCM certificaat gevraagd ?

Computers are useless. They can only give you answers.

• wd200
donaldo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Je hebt wel elektrisch inklapbare spiegels? Dit is te herkennen aan een knopje naast de spiegelverstelling in de bestuurdersdeur. Bij BMW/mini moet je standaard de sluit knop een paar seconden ingedrukt houden om de spiegels bij afsluiten automatisch te laten inklappen.
Ja de spiegels zijn elektrisch inklapbaar, knopje doet het ook gewoon maar ik wil dat ze inklappen bij het op slot doen zonder “handleiding” van knopjes ingedrukt houden

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 22:11
wd200 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 04:18:
[...]

Ja de spiegels zijn elektrisch inklapbaar, knopje doet het ook gewoon maar ik wil dat ze inklappen bij het op slot doen zonder “handleiding” van knopjes ingedrukt houden
Heb je al gekeken in het iDrive deel bij instellingen? Daar kun je namelijk kiezen welk gedrag de spiegels vertonen, bij het afsluiten van de auto.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Rivanov
donaldo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:30:
[...]

Uhm nee hoor. Dat hangt volledig van het type BMW af.
Mijn F40 klapt automatisch de spiegels in en uit, bij zowel Comfort Access (dus bij benaderen en weglopen van auto) en via het ontgrendelen / afsluiten met de sleutel.

Dit gedrag kan ik netjes instellen via iDrive.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2022 08:47 ]

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Klote man dat ze ingebroken hebben.. Die dingen zijn er ook wel erg makkelijk uit te halen, toevallig laatst mijn NBT unit (gelukkig een oude, dus een vervangende viel qua prijs nog enigszins mee..) moeten laten vervangen. Dat ding is er dus echt binnen 5 minuten uit als je de moeite neemt het voorzichtig te doen en alle stekkers los te halen. Ik stond er echt van te kijken hoe makkelijk dat is :F

• FabiandJ
  • Niet online
wd200 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:19:

Dit schijnt met de Bimmercode wel mogelijk te zijn ? [mbr]** Knip, dit is niet het juiste platform voor dergelijke vragen. **[/mbr]

Ja dat is mogelijk met Bimmercode, hier zie je welke opties allemaal beschikbaar zijn: https://www.bimmercode.app/cars/mini/

• wd200
FabiandJ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Ja dat is mogelijk met Bimmercode, hier zie je welke opties allemaal beschikbaar zijn: https://www.bimmercode.app/cars/mini/
thnx, iemand een tip voor obd adapter die voor mijn doel geschikt is ?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
wd200 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Ik heb de Thor adapter, maar ik weet niet of die werkt voor jouw serie icm Bimmercode.

Bij mijn e91 werkt ie met Protools, Bimmercode, MHD, xHP, en nog een rits meer. Ben er tevreden over. (y)

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-12 12:36
Hoi! Ik zie hier her en der de 320e voorbij komen. Wat zijn hier de ervaringen met de 320e vs 330e? De 320e is wat goedkoper, meer ruimte voor opties, maar twijfel over de vlotheid van de 320e en daarom neig ik wat meer naar de 330e. Op Youtube is eigenlijk weinig te vinden van de 320e, zat van de 330e.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 16:24
Dat is denk ik lastig te beoordelen voor jou. Qua specs is de 320e een vlotte auto (7,6s 100km/h). Dat is uiteraard bij een volle accu. De motor heeft tevens zijn volle vermogen al bij 1350 toeren en is dus heel snel bij de les. Van elektro motoren is al bekend dat het koppel geweldig is dus ik vermoed dat de auto zeker voor Nederlandse snelheden gewoon vlot te noemen is. Het gewicht is met 1750 kilo leeggewicht natuurlijk wel een dingetje maar ik kan me niet voorstellen dat iemand de 320e langzaam vindt. De reviews op Autoweek zijn het er vrijwel over eens dat de auto snel aanvoelt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Fedde
Dank! Stukje context: ik rij nu een Polo GTI met 200pk en hiervoor had ik een A3 met 190pk. Dit zit dicht bij de 204pk vd 320e, maar natuurlijk is die deels elektrisch dus koppel, maar ook zwaar.. ik moet maar eens proefrijden denk ik :-).

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
Fedde schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:43:
Hoi! Ik zie hier her en der de 320e voorbij komen. Wat zijn hier de ervaringen met de 320e vs 330e? De 320e is wat goedkoper, meer ruimte voor opties, maar twijfel over de vlotheid van de 320e en daarom neig ik wat meer naar de 330e. Op Youtube is eigenlijk weinig te vinden van de 320e, zat van de 330e.
Ik heb er één besteld, en in proef gereden. Ie is vlot, komt zonder probleem weg. Maar zonder het 'wow shit snel' gevoel.
De 330e heeft, met die Xtraboost, wel iets meer die 'wow' snelheid.
Maar voor normaal "sportief" rijden in Benelux leek me dat niet nodig.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fedde schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:48:
Dank! Stukje context: ik rij nu een Polo GTI met 200pk en hiervoor had ik een A3 met 190pk. Dit zit dicht bij de 204pk vd 320e, maar natuurlijk is die deels elektrisch dus koppel, maar ook zwaar.. ik moet maar eens proefrijden denk ik :-).
In de 330e rijd het prima vlot weg puur op de elektromotor, ook zonder de xtraboost.

Alleen voor de 60 naar de 100 voor het invoegen is de wat extra vanuit de gewone motor of elektra wel lekkerder.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

wd200 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Hangt van de serie af welke je nodig hebt. Dus even op haalditweghttps://bimmercode.app/adapters/ of deletehttps://bimmercode.app/cars/mini/ kijken.
Ik heb er een stuk of vijf liggen voor een G20 bijv. zijn niet alle functies beschikbaar in Bimmercode als het een F20 adapter is. Kweenie hoe moderateurs tegen deeplinken aankijken vandaar dat ik zo even doe.

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 14-06-2022 23:55 ]

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
YakuzA schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:48:
[...]

In de 330e rijd het prima vlot weg puur op de elektromotor, ook zonder de xtraboost.

Alleen voor de 60 naar de 100 voor het invoegen is de wat extra vanuit de gewone motor of elektra wel lekkerder.
De 320e heeft voor zover ik begrepen heb precies dezelfde elektromotor en accu, dus rijdt elektrisch hetzelfde. En inderdaad, vlot genoeg en als je niet oppast rij je snel veel te hard. Je voelt 'm niet schakelen, heerlijk.

Ik heb nog amper op de motor gereden, maar die valt zeker niet tegen bij de 320e. Je hoort 'm amper en de auto is voor mij meer dan snel genoeg. Sneller (330E) is altijd leuker, maar ik heb voor de meerprijs extra opties aangevinkt.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

twodigits schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:29:
[...]
De 320e heeft voor zover ik begrepen heb precies dezelfde elektromotor en accu, dus rijdt elektrisch hetzelfde. En inderdaad, vlot genoeg en als je niet oppast rij je snel veel te hard. Je voelt 'm niet schakelen, heerlijk.
Het enige verschil in de electromotor is dacht ik idd dat de 320e een cap heeft op de 55kw modus, waar de 330e kan schakelen tussen de 55kw en 88kw modus.

PSN

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-12 09:18
Adrianb schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Ik heb er één besteld, en in proef gereden. Ie is vlot, komt zonder probleem weg. Maar zonder het 'wow shit snel' gevoel.
Ik heb hem deze week ook besteld.... Jij al een indicatie qua levertijd?

• Adrianb
TR808 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Besteld eind januari via Leaseplan (pre-LCI). Was me gezegd dat auto in productie ging laatste week van juni, voor levering midden juli. (Wel al tweemaal uitgesteld.)

Best spannend, want als ik goed begrijp gaat productie over op de LCI-versie begin juli, dus als mijn wagen er niet bij zit, dan geen idee wat er gebeurd.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:04
Adrianb schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Besteld eind januari via Leaseplan (pre-LCI). Was me gezegd dat auto in productie ging laatste week van juni, voor levering midden juli. (Wel al tweemaal uitgesteld.)

Best spannend, want als ik goed begrijp gaat productie over op de LCI-versie begin juli, dus als mijn wagen er niet bij zit, dan geen idee wat er gebeurd.
Wat zou kunnen is dat jouw auto wordt omgezet naar een LCI uitvoering in dezelfde configuratie. Dat heb ik namelijk meegemaakt bij mijn laatste lease auto (niet BMW).

Pakte in mijn geval goed uit. De gekozen pakketten hadden bij het facelift model enkele opties extra die ik graag wou.

Geen idee of dit een normale gang van zaken is, maar dit was dus het geval bij mijn laatste lease auto in 2020.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TR808 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Mijn twee weken geleden bestelde G21 LCI komt begin oktober volgens de update van vandaag.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• twodigits
YakuzA schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Het enige verschil in de electromotor is dacht ik idd dat de 320e een cap heeft op de 55kw modus, waar de 330e kan schakelen tussen de 55kw en 88kw modus.
Zegt mij niets, wat betekent dit?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

twodigits schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:48:
[...]
Zegt mij niets, wat betekent dit?
In de 320e levert de elektromotor tot max 75pk, in de 330e kan de electromotor met 75pk of met 120pk als maximum werken afhankelijk van de vermogensvraag.

PSN

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Adrianb schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:22:
[...]

Heb mijn 330e nu ruim 2,5 jaar en de XtraBoost nog nooit gebruikt :+.
YakuzA schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:48:
[...]

Ja, kan dit volledig beamen. Als ik hier de snelweg oprijdt, is dit altijd flink heuvelopwaarts (een brug op). Als je dán een auto in wil halen kom je tekort aan de electro en schiet de ICE te hulp. Is ook begrijpelijk want de electro is "maar" 75-120 PK, sterke percentage heuvelopwaarts én flink versnellen van ruim 2000 KG is gewoon te veel vraag.

Voor normale situaties is de ICE absoluut pittig en krachtig genoeg om aan je wensen te voldoen.

Ik rijd gemiddeld 90% van de tijd elektrisch en dat is heerlijk :9.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 15-06-2022 14:21 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:19:
[...]
Heb mijn 330e nu ruim 2,5 jaar en de XtraBoost nog nooit gebruikt :+.
Ik weet niet of hij hem stiekem gebruikt als je in elector-only modus zit, maar ik zit in een maandje of acht ook op 1 of 2x gebruikt ;)
[...]
Ja, kan dit volledig beamen. Als ik hier de snelweg oprijdt, is dit altijd flink heuvelopwaarts (een brug op). Als je dán een auto in wil halen kom je tekort aan de electro en schiet de ICE te hulp. Is ook begrijpelijk want de electro is "maar" 75-120 PK, sterke percentage heuvelopwaarts én flink versnellen van ruim 2000 KG is gewoon te veel vraag.

Voor normale situaties is de ICE absoluut pittig en krachtig genoeg om aan je wensen te voldoen.

Ik rijd gemiddeld 90% van de tijd elektrisch en dat is heerlijk :9.
Ik zit op iets van 45% electrisch, maar dat komt omdat de baas een
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
is en geen laadpalen op het werk regelt :+

PSN

• Adrianb
B-Real schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:10:
[...]

Wat zou kunnen is dat jouw auto wordt omgezet naar een LCI uitvoering in dezelfde configuratie. Dat heb ik namelijk meegemaakt bij mijn laatste lease auto (niet BMW).

Pakte in mijn geval goed uit. De gekozen pakketten hadden bij het facelift model enkele opties extra die ik graag wou.

Geen idee of dit een normale gang van zaken is, maar dit was dus het geval bij mijn laatste lease auto in 2020.
Dat zou best case scenario zijn. Langer wachten, maar dan krijg ik er wel een beter gespecte wagen voor.
Maar las op Bimmerpost her en der ook mensen waar de dealer het order gewoon cancelde.
Maar met een leasefirma zal dat wel wat anders werken vermoed ik, qua prijsgaranties enzv.

• twodigits
YakuzA schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:
[...]

In de 320e levert de elektromotor tot max 75pk, in de 330e kan de electromotor met 75pk of met 120pk als maximum werken afhankelijk van de vermogensvraag.
Dat gebeurt dan tijdens die Xtraboost waarschijnlijk

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

twodigits schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:40:
[...]

Dat gebeurt dan tijdens die Xtraboost waarschijnlijk
Ik denk dat dit het verschil is tussen hybrid (waar je 40% en 110 kmh kan vragen) en electric (waar je tot 60% en 140 kmh kan). Bij xtraboost versterkt de electric de ICE.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 15-06-2022 21:59 ]

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12 17:58
Ik rijdt zelf een F30 330e (met MG Flash stage 1, rond de 360 PK) en heb laatst in een G20 320e gereden. Ik vond die tegenvallen qua vermogen, om eerlijk te zijn, maar heb dus misschien niet het juiste referentiekader...
Je merkt gewoon dat de G20 320e écht veel gewicht mee moet slepen...

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
En van een gechipte 330e naar een stock 320e is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking, denk ik :)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:04
LukeBanning schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:09:
Ik rijdt zelf een F30 330e (met MG Flash stage 1, rond de 360 PK) en heb laatst in een G20 320e gereden. Ik vond die tegenvallen qua vermogen, om eerlijk te zijn, maar heb dus misschien niet het juiste referentiekader...
Je merkt gewoon dat de G20 320e écht veel gewicht mee moet slepen...
Heb je meer informatie en gebruikerservaringen mbt MG Flasher? Wellicht zelfs in combinatie met xHP? :)
Gebruik je in de praktijk nou regelmatig de verschillende modussen en settings?

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12 17:58
B-Real schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:01:
[...]

Heb je meer informatie en gebruikerservaringen mbt MG Flasher? Wellicht zelfs in combinatie met xHP? :)
Gebruik je in de praktijk nou regelmatig de verschillende modussen en settings?
Ik heb alleen MG flasher, dus geen diverse rijmodi (althans, niet meer dan Eco Pro tot sport+ 😉)

Het bevalt mij super. Vermogen wanneer nodig, maar ook lekker economisch woon/werk electrisch rijden. Ideale combi. Overigens ook geen issues met betrouwbaarheid o.i.d.

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-12 10:13

Aid

Iemand een idee waar ik dit onderdeel nog kan bestellen: 51462293368 (zonnescherm achterruit) voor de F30. Voor de zijruiten achtertr is het overal te bestellen en die heb ik al een tijdje, maar de achterruit is nergens meer leverbaar zo lijkt het.. Contact gehad met Ekris en via Dusseldorp en die geven aan dat het voor BMW NL niet meer leverbaar is.

• TheBrut3
Aid schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:04:
Iemand een idee waar ik dit onderdeel nog kan bestellen: 51462293368 (zonnescherm achterruit) voor de F30. Voor de zijruiten achtertr is het overal te bestellen en die heb ik al een tijdje, maar de achterruit is nergens meer leverbaar zo lijkt het.. Contact gehad met Ekris en via Dusseldorp en die geven aan dat het voor BMW NL niet meer leverbaar is.
Lijkt er inderdaad op dat het product niet meer wordt gemaakt en dat de voorraden zo goed als op zijn. Ik kom nog 2 sites tegen welke hem schijnbaar kunnen leveren. Totaal geen ervaring met de sites overigens, dus geheel eigen risico.
https://woxparts.com/en/car-parts/bmw/51462293368
https://www.lllparts.co.u...ar-window/mpn/51462293368

• CreativeS
  • Niet online
Ik weet dat het niet populair is, maar vooral verkoopgroepen met onderdelen van BMW F3X volgen op Facebook. Ook voor de E9X worden ze regelmatig aangeboden. Laatst nog een mooi setje elektrische raamuitzetters voor de E46 Compact gescoord. Mooi projectje voor de winter. Achterramen vervangen vanwege droog rubber (ja, BMW, complete zijruiten vervangen), middenconsole vervangen door eentje met uitsparing voor 4 raamknoppen, knoppen en aansluiten maar.

• FabiandJ
  • Niet online
24-10-2018 is de productie ervan gestopt.
Volgens mij is dit hem, 2e hands te koop via Ebay Kleinanzeigen staat bij alleen ophalen, maar vaak willen ze ook wel versturen.
https://www.ebay-kleinanz...iben/1809311652-223-19394

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 16-06-2022 19:30 ]

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-12 10:13

Aid

Iedereen bedankt voor het meedenken, maar ik heb er net 1 kunnen scoren via MP. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjEP_4z6RS7Yo-ee2hgivrAAe6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9InCTbHlAay6dcM0kmRxThx0.jpg?f=fotoalbum_large

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05:18
Hoi, ik heb de 320e touring nu een klein jaartje en vindt het een heerlijke wagen. 34000km op de teller.

Ja het is geen sprintkanon (ik had hiervoor een polestar 2 die zat binnen 5 sec op 100), maar ik vind de 320e voor mij snel genoeg. rij zowieso de helft van de km's volledig electrisch inmiddels, dat gaat heel goed.

Als je gaspedaal volledig intrapt schakelt de bak snel terug en heb je echt wel vermogen tot je beschikking; zeker doordat de e-motor dan altijd nog meewerkt (e boost heet dat bij de 320e, anders dan de xtra boost van de 330e).

De 320e kan je natuurlijk niet vergelijken met de 330e, daar hangt ook een ander prijskaartje aan.

De 320e is meer vergelijkbaar met een 320i. de 330e meer met de 330i qua prestaties.

• twodigits
Ik zit nu na de eerste week op 200 km waarvan slechts een paar km op benzine... vandaag een stuk snelweg dus de benzinemotor eens gebruiken.

De 320e is zeker een erg fijne auto. Maar wel merkbaar zwaarder bij drempels, terwijl het comfort over slechte wegen veel beter is dan mijn vorige auto. De Hifi optie is ook verbeterd tov de F30. Laserlights nog niet kunnen uittesten.

Wat ik enorm mis in de G21 is een simpele dagtellerweergave in mijn dashboard trouwens, althans, ik krijg 'm niet gevonden.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

twodigits schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:56:
Ik zit nu na de eerste week op 200 km waarvan slechts een paar km op benzine... vandaag een stuk snelweg dus de benzinemotor eens gebruiken.

De 320e is zeker een erg fijne auto. Maar wel merkbaar zwaarder bij drempels, terwijl het comfort over slechte wegen veel beter is dan mijn vorige auto. De Hifi optie is ook verbeterd tov de F30. Laserlights nog niet kunnen uittesten.

Wat ik enorm mis in de G21 is een simpele dagtellerweergave in mijn dashboard trouwens, althans, ik krijg 'm niet gevonden.
Die zit in het boordcomputermenu, is de teller die ik dagelijks gebruik.
Wel even instellen in iDrive vanaf wanneer je wilt tellen: rit, laden, tanken, fabriek, reset.

• Rivanov
twodigits schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:56:

Eagle Creek schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:32:
[...]

Die zit in het boordcomputermenu, is de teller die ik dagelijks gebruik.
Wel even instellen in iDrive vanaf wanneer je wilt tellen: rit, laden, tanken, fabriek, reset.
En dan moet je 'm dus op Vanaf Tanken zetten. :)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb een 225xe en rij eigenlijk ook alleen maar op de batterij, woon/werk verkeer is <30km en kan op het werk en thuis in de straat opladen.

Alleen wat mij soms overkomt, is dat ik dan de setting op "Max edrive" heb staan, en de ICE dus helemaal niet gebruik, maar dan per ongeluk het gaspedaal te diep indruk, dat hij dan toch de ICE inschakelt voor extra vermogen. Opzich prima, maar daarna gaat hij niet meer terug naar volledig elektrisch, moet echt de auto helemaal uitzetten / aanzetten om geen benzine meer te verbruiken. Ook even schakelen tussen de verschillende edrive standen heeft dan geen zin. Herkenbaar voor anderen?

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:24
Dus terug te komen over het aankopen van de 320i voor mijn zusje. Binnen een dag staat het motorstorings lampje aan en is de batterij schijnbaar leeg/dood. Tbh ik zou zeggen indien mogelijk de koop tenietstellen en melden dat we de auto niet meer nemen, want het lijkt erop dat er iets niet pluis is met de auto.

Jullie misschien nog wat tips omtrent hiermee? Moeten nog de Garage bellen die het verkocht heeft, maar eerlijk is eerlijk, zou ik er geen vertrouwen in hebben.

Jammer genoeg lijkt dit op een fiasco uit te komen :/. Tijdena de proefrit waren er 0 issues. (Volgens mijn zusje en vader)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:19:
Dus terug te komen over het aankopen van de 320i voor mijn zusje. Binnen een dag staat het motorstorings lampje aan en is de batterij schijnbaar leeg/dood. Tbh ik zou zeggen indien mogelijk de koop tenietstellen en melden dat we de auto niet meer nemen, want het lijkt erop dat er iets niet pluis is met de auto.

Jullie misschien nog wat tips omtrent hiermee? Moeten nog de Garage bellen die het verkocht heeft, maar eerlijk is eerlijk, zou ik er geen vertrouwen in hebben.

Jammer genoeg lijkt dit op een fiasco uit te komen :/. Tijdena de proefrit waren er 0 issues. (Volgens mijn zusje en vader)
Tja je zal toch eerst met hun overleggen. Weet niet wat zij voor voorwaarden bieden.

Hoelang heeft ze garantie? Wat is de km stand op deze auto?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Naif0n
noes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:54:
[...]

Tja je zal toch eerst met hun overleggen. Weet niet wat zij voor voorwaarden bieden.

Hoelang heeft ze garantie? Wat is de km stand op deze auto?
De auto heeft 120000km erop staan. Ze hebben aangegeven 3 maanden garantie op motorische dingen, excl arbeidskosten.

Het is nu inderdaad even wachten wat ze zeggen, nadeel is dat de Garage in Apeldoorn helemaal zit, wij wonen in Purmerend dus is niet even zo naar de Garage brengen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:57:
[...]

De auto heeft 120000km erop staan. Ze hebben aangegeven 3 maanden garantie op motorische dingen, excl arbeidskosten.

Het is nu inderdaad even wachten wat ze zeggen, nadeel is dat de Garage in Apeldoorn helemaal zit, wij wonen in Purmerend dus is niet even zo naar de Garage brengen.
Helaas zijn de arbeidskosten juist zo hoog. Kan gigantisch veel tijd kosten om een klein rotonderdeeltje te vervangen, maar die krijg je wel mooi gratis ;)

Oh en tip: ga er niet met gestrekt been in, dan jaag je mensen alleen in t harnas. Maar een dag na aankoop al problemen riekt wel naar iets verbloemen. Het kan natuurlijk iets kleins zijn...

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52
noes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Oh en tip: ga er niet met gestrekt been in, dan jaag je mensen alleen in t harnas. Maar een dag na aankoop al problemen riekt wel naar iets verbloemen. Het kan natuurlijk iets kleins zijn...
De auto komt uit Apeldoorn, dat is sowieso al tricky :X

• Naif0n
noes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Helaas zijn de arbeidskosten juist zo hoog. Kan gigantisch veel tijd kosten om een klein rotonderdeeltje te vervangen, maar die krijg je wel mooi gratis ;)

Vind het vooral erg zuur voor mijn zusje, helemaal blij met de auto en dezelfde dag nog issues. Ze hebben aangegeven Iemand met een sleepwagen te sturen die ernaar gaat kijken om te zien of het direct op te lossen is, anders nemen ze hem mee terug en gaan ze er verder naar kijken. Dus op zich klinkt dit wel netjes.

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-12 22:21
Batterij kan altijd gebeuren wagen heeft stilgestaan bij de verkoper en motorstoring lampje kan door de lage batterij spanning komen ook andere foutmelding bv airbag is ook een klassieke.

[ Voor 29% gewijzigd door oldie127 op 17-06-2022 12:48 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Vind het vooral erg zuur voor mijn zusje, helemaal blij met de auto en dezelfde dag nog issues. Ze hebben aangegeven Iemand met een sleepwagen te sturen die ernaar gaat kijken om te zien of het direct op te lossen is, anders nemen ze hem mee terug en gaan ze er verder naar kijken. Dus op zich klinkt dit wel netjes.
Ok dat klinkt wel netjes. Hound ons op de hoogte :Y

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nieuw PR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1snBrKuTAjjb-obfEKEuq5_-3z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z7jHQ5o8XwttOhWOAK7BXmy.jpg?f=fotoalbum_large

• Domih

Domih

Domih.

TripleQ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:54:
Heb een 225xe en rij eigenlijk ook alleen maar op de batterij, woon/werk verkeer is <30km en kan op het werk en thuis in de straat opladen.

Alleen wat mij soms overkomt, is dat ik dan de setting op "Max edrive" heb staan, en de ICE dus helemaal niet gebruik, maar dan per ongeluk het gaspedaal te diep indruk, dat hij dan toch de ICE inschakelt voor extra vermogen. Opzich prima, maar daarna gaat hij niet meer terug naar volledig elektrisch, moet echt de auto helemaal uitzetten / aanzetten om geen benzine meer te verbruiken. Ook even schakelen tussen de verschillende edrive standen heeft dan geen zin. Herkenbaar voor anderen?
Dat is toevallig! Vandaag CarPlay ingebouwd in een 225XE. Ik moest er een stuk mee rijden en merkte hetzelfde. Toen ik bij het stoplicht stil stond ging hij wel weer volledig elektrisch

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Domih schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:14:
[...]

Dat is toevallig! Vandaag CarPlay ingebouwd in een 225XE. Ik moest er een stuk mee rijden en merkte hetzelfde. Toen ik bij het stoplicht stil stond ging hij wel weer volledig elektrisch
Indedaad toevallig! Ik zal de volgende keer dit eens beter proberen. Misschien dat ik niet lang genoeg stil stond? Wel raar dat je dan eerst helemaal moet stilstaan, want als 'e-drive' op automatisch hebt staan, schakelt die soms ook gewoon terug naar elektrisch terwijl je aan het rijden bent. Je ziet het altijd terug aan de toerenteller, die kukelt dan weer ineens naar 0 toe :+

Maar thanks voor de tip!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Domih schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:14:
[...]

Puur uit interesse; waarom moet je met een auto rijden als je CarPlay codeert?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Leuk artikel over hoe een dief van BMW onderdelen gepakt is. Vooral grappig bedoeld maar misschien ook leerzaam omdat dit een inkijkje geeft over hoe ze te werk gaan.

🖥️ | 🚗

• Domih

Domih

Domih.

Pepppie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Is niet coderen maar module (had entrynav1) en de klant wou zijn auto bij mij thuis achterlaten ivm zijn werk. Ik moest ermee naar de werkplaats.

Had op de terugweg nog even getest. Als ik het gas los liet en de knop voor eco pro omlaag duwde, schakelde hij ook de ICE uit. Soms na een paar keer duwen

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Domih schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Is niet coderen maar module (had entrynav1) en de klant wou zijn auto bij mij thuis achterlaten ivm zijn werk. Ik moest ermee naar de werkplaats.

Had op de terugweg nog even getest. Als ik het gas los liet en de knop voor eco pro omlaag duwde, schakelde hij ook de ICE uit. Soms na een paar keer duwen
Heb je geen electric mode?

• Naif0n
noes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:55:
[...]

Ok dat klinkt wel netjes. Hound ons op de hoogte :Y
Was iets mis met de accu zijden ze, nieuwe accu gehaald maar de auto start helemaal niet meer XD. Gaat dus nu mee terug naar de Garage om het te fixen. Als die weer "klaar" is gaat mijn zusje hem dus wel naar een garage brengen in de buurt die hem ook gaat nakijken, gezien ze er niet echt in vertrouwd dat ze het ook goed gaan oplossen.

Zullen pas volgende week meer horen denk ik.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pepppie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:15:
[...]

En waarom moet je in de auto van een klant de kickdown testen O-)

• Rivanov
fsfikke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:09:
[...]

En waarom moet je in de auto van een klant de kickdown testen O-)
Testen of de module bleef zitten? :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Was iets mis met de accu zijden ze, nieuwe accu gehaald maar de auto start helemaal niet meer XD. Gaat dus nu mee terug naar de Garage om het te fixen. Als die weer "klaar" is gaat mijn zusje hem dus wel naar een garage brengen in de buurt die hem ook gaat nakijken, gezien ze er niet echt in vertrouwd dat ze het ook goed gaan oplossen.

Tja had ze beter vooraf kunnen doen. Vraag ook even na of ze de batterij wel inleren.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TripleQ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:54:

Als je de ICE even vol hebt belast, duurt het een seconde of 20 a 30 voordat je de electric mode weer kan in schakelen. (als je het probeert geeft hij een 'modus geblokkeerd door het systeem' melding oid)
Zo werkt ie in de 330e iig.

Vaak als je dan even uitrolt oid kun je weer wisselen van modus.

PSN

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-12 11:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Naif0n schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Klinkt als gelijkaardige problemen die ik met een eerdere 5-series heb gehad. De symptomen lijken op accu problemen. Na onderzoek bleek het te liggen aan de BMS (Battery Management System) controller. Als die correct werkt, dan beschermt 'ie de auto tegen diepontladen van de accu. De controller kan diverse stroomverbruikers uitschakelen om stroom te besparen zodat je de auto nog kan starten. Dat kan je entertainment systeem zijn, je lampen of je cluster. En bij een defecte controller kan het dus voorkomen dat de hele auto dienst weigert. "Leuke" momenten mee gehad als de auto zichzelf uitzet tijdens het rijden of na het tanken niet meer wil starten.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• CreativeS
  • Niet online
Moet dat niet gewoon de IBS-sensor zijn? BMS heb je bij de (PH)EV's. Dit soort problemen zijn vaak terug te herleiden aan verkeerd geregistreerde/aangemelde accu's. Je weet wel, niet met officiële BMW software gedaan. Maar goed, gaat vaak wel goed... dus mag geen probleem zijn.

• Fedde
Dank voor alle 330e vs 320e ervaringen. Ik neig toch nog erg naar de 330e. Ik ga denk ik een proefrit met de 320e doen. Als dat naar tevredenheid is, wordt dat 'm (waarschijnlijk). Al neig ik ook nog wel naar een 128ti... Keuzes.

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 11:11
De 330e vind ik persoonlijk te snel voor dag dagelijkse ritten. Ik zou eerder voor de 320e gaan en meer opties pakken en die zal ook iets minder verbruiken. Of eventueel voor een 320e touring want de kofferruimte van die berline is om van te huilen.

Ik heb al 85.xxx km op de teller op mijn 330e, de keren dat ik de xTraboost heb gebruikt was maar om dat mijn vrienden per se de volle kracht wouden voelen. Als ik alleen in de auto zit gebruik ik het echt nooit.

7.6s naar 100 is een snelle auto. Waarom zou je nog sneller naar de 100 willen gaan blijft me een raadsel. Maar dat is uiteraard zeer subjectief.

• Fedde
Zoals ook al eerder aangegeven zijn mijn voorgaande auto's vlot en rij ik nu in een GTI. Dat doe ik ook omdat ik van vlotte auto's hou en dito rijgedrag heb. De hoofdreden is vooral dat ik bang ben ook af en toe zonder hybride lading te moeten rijden en dan lijkt de 150pk van de 320e me wat karig.

Overigens gaat het sowieso om een touring, sedan spreekt me niet aan.

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 11:11
Fedde schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:38:
Zoals ook al eerder aangegeven zijn mijn voorgaande auto's vlot en rij ik nu in een GTI. Dat doe ik ook omdat ik van vlotte auto's hou en dito rijgedrag heb. De hoofdreden is vooral dat ik bang ben ook af en toe zonder hybride lading te moeten rijden en dan lijkt de 150pk van de 320e me wat karig.

Daar moet je je geen zorgen om maken, vanaf het moment dat je de 0 % bereikt, gaat de wagen automatisch in battery control mode met als gevolg gaat die zich opladen tot 4%. Dit neemt uiteraard wat extra benzine in beslag. Echter, als je in sport mode zit, is deze functie niet (automatisch) beschikbaar. Daarentegen kan je ook nog eens manueel de "Battery control mode" opzetten. Dit geeft je de keuze om je batterij op te laden tot een percentage dat jij wenst, terwijl je aan het rijden bent op je ICE.

Als jij mijn zeer persoonlijke mening wilt (met nadruk op persoonlijk): Als je van een GTI naar een 320e/330e gaat, en je houdt van een vlot rijgedrag dan kan het wel is zijn dat je je gaat mispakken.

Vanwege de 200 kilo extra gewicht van de batterij die van achter ligt, heb je het "boot-effect" in deze auto. En dat past niet bij een vlot/sportief rijgedrag. Om dit te compenseren moet je dan ook nog eens sportzetels bij bestellen, die gigantisch duur zijn en onaangenaam zijn voor je rug. De wagen is dan ook nog eens verre van comfortabel. Het is dus een "noch vis noch vlees" geval.

Lang verhaal kort: van de prestaties ga je niet klagen, maar van een GTI naar een 3 serie PHEV gaan met de hoop dat je op z'n minst hetzelfde gevoel gaat ervaren, dan moet ik je echt wel teleurstellen.

• Adrianb

Als de auto "geen lading" meer heeft, geldt dat enkel om puur elektrisch te rijden.
BMW houdt sowieso 2kwh in reserve (wanneer elektrische range 0 is) + ie laadt ook continue een beetje bij door regeneratie bij het remmen en vertragen etc. Dus je hebt altijd wel wat boost van de elektrische motor mee.

Als dat je bezorgdheid is kan deze review je misschien wat berusten.
https://www.autoweek.nl/r...siness-edition-plus-2021/

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vandaag gaan testrijden met een i4 m50. Mijn maag was in de war. De soundtrack als je op de 'gas' duwt is ongelofelijk. Nekpijn! Het is wel gek dat er geen 'knop' meer is als je de 'gas' 100% induwt, gelijk bij een ICE. Er is geen kick-down meer.

Ze hadden ook een X5 45e voor te testen. Dat was de teleurstelling van de dag. Traag optrekken. Trage automatic. De flippers reageerden VEEL te traag t.o.v. mijn F23 M240i.

[ Voor 16% gewijzigd door Snake op 18-06-2022 06:59 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Pannencouque
PhanToM__ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:35:
[...]

De 330e vind ik persoonlijk te snel voor dag dagelijkse ritten. Ik zou eerder voor de 320e gaan en meer opties pakken en die zal ook iets minder verbruiken. Of eventueel voor een 320e touring want de kofferruimte van die berline is om van te huilen.

Ik heb al 85.xxx km op de teller op mijn 330e, de keren dat ik de xTraboost heb gebruikt was maar om dat mijn vrienden per se de volle kracht wouden voelen. Als ik alleen in de auto zit gebruik ik het echt nooit.

7.6s naar 100 is een snelle auto. Waarom zou je nog sneller naar de 100 willen gaan blijft me een raadsel. Maar dat is uiteraard zeer subjectief.
Sneller naar de 100 klinkt leuk, maar je doet er in het dagelijks verkeer bijzonder weinig mee.
Als ik kijk hoe vaak ik mijn vermogen gebruik, is het nihil. Ik kan ook in ergens rond 6,5s naar de 100, maar ik doe het nimmer. Zo binair rijden is totaal oncomfortabel.

Ik vind het wel fijn om wat vermogen over te hebben op diverse snelheden, maar 300+pk heb ik echt niet per se nodig in de toekomst. Ik garandeer echter niet dat het er niet nogmaals komt :P

• Pannencouque
MadMarky schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:19:
Leuk artikel over hoe een dief van BMW onderdelen gepakt is. Vooral grappig bedoeld maar misschien ook leerzaam omdat dit een inkijkje geeft over hoe ze te werk gaan.
Dit soort verhalen maken een mens gelukkig(er) :D

• twodigits
BMW heeft echter de 520e nu uit het gamma gehaald, je kan alleen nog een 530e krijgen...

[ Voor 58% gewijzigd door twodigits op 29-06-2022 18:56 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De vraag is überhaupt waarom je een hybride overweegt? Als het concept van elektrisch rijden je aanstaat is mijn ervaring dat je juist veel rustiger gaat rijden om zo veel mogelijk elektrisch te kunnen rijden. Dat is natuurlijk een andere rijstijl dan elke bocht als een tokkie dwars nemen om daarna DSG-farts te poppen ;)

Ik ga zelf de overstap ook maar eens proberen. Mijn woon-werk-verkeer vervalt binnenkort waardoor mijn ritjes niet veel meer zullen zijn dan af en toe in de buurt een boodschapje doen. Daarvoor is de m340i die ik besteld had eigenlijk te zonde, en met een eigen garage plus oplaadmogelijkheid van m’n eigen opgewekte stroom ligt een hybride een stuk meer voor de hand. Dus daarom (bij gebrek aan een 345e of 545e touring) naar de 330e gewisseld.
Vanwege wat persoonlijke voordeeltjes is het verschil met een m340i maar een paar duizend euro. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen tov. m’n m240i nu. Levering begin oktober, zeggen ze…

• Fedde
De beredenatie voor een 3 serie plug-in is puur uit zakelijke profilering. De pops & bangs en DSG farts is inderdaad een dingetje en daarvan wel besloten dat niet meer te doen :-). Dank wel voor alle overwegingen. Conclusie blijft een keertje te rijden.

• twodigits
Fedde schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:03:
De beredenatie voor een 3 serie plug-in is puur uit zakelijke profilering. De pops & bangs en DSG farts is inderdaad een dingetje en daarvan wel besloten dat niet meer te doen :-). Dank wel voor alle overwegingen. Conclusie blijft een keertje te rijden.
Ok nog één opmerking van mijn kant. In de nieuwe Autoweek staat een test tussen de BMW 128ti, de Focus ST en Golf GTI. De BMW wint de test. En als ik zo lees wat zij van een nieuwe auto wil en waar je vandaan komt denk ik zo dat jij heel blij gaat worden van die 128 ti!

We lezen graag wat je gaat doen. Succes met de keuze, altijd leuk om een auto uit te zoeken.

• CreativeS
  • Niet online
Fedde schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:03:De pops & bangs en DSG farts is inderdaad een dingetje
Ook al is het misschien bij sommige BMW modellen origineel geprogrammeerd... ik vind dat het zo'n flater slaat hè. Dat een Lambo of Ferrari het doet vanwege het ontwerp... à la dat hoort, maar dat gemaakte geluid... om niets :o Hier ook bij de rotonde... heb je weer zo'n petje met een 'pops en bangs' en het klinkt echt nergens naar, zeker niet bij de veelvuldig gebruikte 318i :). Gelukkig was dat 30 jaar geleden niet zo aan de orde.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dan wordt je vast ook helemaal moedeloos van het sports display waar je gaat zien dat je 130 op de cruisecontrol maar 20 pk van je motor vraagt :)

PSN

• TheBrut3
fsfikke schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:55:
Dat is natuurlijk een andere rijstijl dan elke bocht als een tokkie dwars nemen om daarna DSG-farts te poppen ;)
Pops & bangs hater! :'(
Al moet ik zeggen dat bij een B58 met OPF er op weinig meer over is van de pops & bangs. En met een GTI dwars door de bocht? Blijft een VAG product hè, onderstuur voor het leven :+ :o

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheBrut3 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Pops & bangs hater! :'(
Al moet ik zeggen dat bij een B58 met OPF er op weinig meer over is van de pops & bangs. En met een GTI dwars door de bocht? Blijft een VAG product hè, onderstuur voor het leven :+ :o
Ik heb anders gewoon een vag product welke dwars door de bocht kan hoor ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 166 ... 383 Laatste