Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 160 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
B-Real schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:41:
Dat is inderdaad nog wel te doen, maar ik vind het altijd zo zielig voor mijn zoontje van 1,5 die dan zo nat wordt in zijn autostoeltje :'(
Ach hij is niet van suiker toch? Wordt hij hard van 8) En schoon...

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:13
Iemand een adres tussen Deventer - Enschede waar ik mijn F31 kan laten coderen?

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
DeBaroN schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:40:
Iemand een adres tussen Deventer - Enschede waar ik mijn F31 kan laten coderen?
Wat moet er gecodeerd worden? Iets wat met standaard bimmercode kan? Dan mag je mijne wel ff gebruiken.

• DeBaroN
--MP-- schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:50:
[...]

Wat moet er gecodeerd worden? Iets wat met standaard bimmercode kan? Dan mag je mijne wel ff gebruiken.
Alleen dat de achterlichten ook branden bij dagrijverlichting, onthouden laatste stand start/stop en knipperlicht 5x i.p.v. 3x. Voor de rest zou ik het niet weten.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
DeBaroN schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Alleen dat de achterlichten ook branden bij dagrijverlichting, onthouden laatste stand start/stop en knipperlicht 5x i.p.v. 3x. Voor de rest zou ik het niet weten.
Die knipperlichten weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar de start stop & verlichting achter kan gewoon via bimmercode. Dus als je het zelf wil doen stuur maar een pb dan spreken we wat af.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:27:
Die knipperlichten weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar de start stop & verlichting achter kan gewoon via bimmercode. Dus als je het zelf wil doen stuur maar een pb dan spreken we wat af.
Het aantal comfortknippers verhogen is toch wel mogelijk? Zelfs Carly heeft die basale functie.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Knipperlichten kan ook via Bimmercode.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-12 16:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

whoami schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:05:
Ik rij nu sinds 2 maanden een G21, 't is mijn eerste wagen met automaat. Hiervoor reed ik een handgeschakelde F31.

Ik snap niet dat mensen zo lyrisch zijn over een automaat, en dat veel mensen zeggen 'eens je een automaat hebt gereden wil je niet meer anders'.
Ik vind die automaat traag. Even wat gas bij geven; dat ding moet eerst terugschakelen, en dan gaat hij met een schok vooruit. Als ik op een weg rij waar ik maar 50 mag, dan gebeurd het nog wel eens dat de bak na een tijd plots een versnelling hoger of lager schakelt, terwijl dat niet nodig is. Weer een 'schokje'.
Een rond punt afrijden gaat niet zo vlot, etc...
Als ik met de schakelpaddles manueel wil schakelen, dan gaat dat te traag. Je schakelt, en dan duurt het een paar fracties van een seconde te lang voor het schakelen echt plaats vindt.
Als je op de motor remt, vertraagt die auto veel trager / minder dan dat ik gewoon ben, etc...

Enfin, als ik mijn goesting zou kunnen doen, dan komt die handgeschakelde F31 terug. :P
Groot deel van je issues komen doordat de automaat gewoon snel opschakelt om verbruik te drukken. Sneller dan je manueel zou doen. Daarnaast zijn de bakverhoudingen erg lang waardoor je in de 7 of 8 zonder terugschakelen niet zo hard accelereer.

Rij je op de snelweg en wil je op de motor remmen dan moet je minstens 3x terug flipperen om een beetje te remmen. Het is een kwestie van wennen. 95% van de tijd is een automaat als daily drive echt prima. Soms wil je een beetje doorrijden en dan is de sportstand of manueel flipperen (pook naar links en hij blijft “hangen” in de versnellingen prima.

Motorblok heeft hierbij ook wel invloed overigens. De 3 pitter in de 1 serie van mijn vrouw schakelt de auto behoorlijk dood. De sportstand is imo meer zoals hij normaal zou moeten rijden.
In mijn (G21) 330i is comfort eigenlijk de stand die prima voldoet. Blok levert natuurlijk veel meer koppel (400Nm vs 220Nm voor de F40 118i). De Z4 M40i van mijn vader hoeft nauwelijks terug te schakelen wat dat betreft. Op papier maar 100Nm meer koppel maar voelt aanzienlijk sterker aan nog.

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Automaat (in combi met het 30d blok) vind ik wel het beste onderdeel van m'n F31 denk ik. Schakelt lekker snel en comfortabel op in D wat prima rijdt icm 600+nm en met zowel de bak als auto in sport klapt ie bijna als een DCT naar de volgende versnelling :+

Wil wel nog een keer xHP erop gaan zetten, want er zijn wel verbeterpunten. Zo zou het oa fijn zijn als er in sport wel gewoon naar 8 geschakeld zou worden. En ik weet nog wel dat bij de 6HP de schakelmomenten gewoon logischer werden, al is de 8HP in dat opzicht standaard al erg goed (iig veel beter dan de 6HP) vind ik.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-12 18:17
Rivanov schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:49:
Knipperlichten kan ook via Bimmercode.
Weet je of je dat bij een E92 ook kunt wijzigen? Ik zou 'm ook liever op 5 hebben dan op 3.

EU DNS: 86.54.11.100

• Rivanov
  • Nu online
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Weet je of je dat bij een E92 ook kunt wijzigen? Ik zou 'm ook liever op 5 hebben dan op 3.
Volgens de website van Bimmercode wel. :)

One-touch turn signal duration
The duration of the one-touch signal.

Values:
1 time
3 times
5 times

Requirements:
“Footwell Module” FRM2_E89 or “Footwell Module” FRM3_E89 or “Footwell Module” FRMFA control unit

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Nu online
Mocht je in de buurt van Valkenswaard wonen dan kan ik het eventueel voor je aanpassen.
Heb een OBD2 > Ethernet kabel.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-12 18:17
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:37:
Mocht je in de buurt van Valkenswaard wonen dan kan ik het eventueel voor je aanpassen.
Heb een OBD2 > Ethernet kabel.
Dank voor het aanbod! Valkenswaard is een beetje de andere van het land voor mij :P

Ik heb ook nog een OBD adapter en volgens mij ooit Bimmercode zelfs geïnstalleerd, weet alleen niet of ik de 'full' versie heb. Vanavond even checken :)

EU DNS: 86.54.11.100

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12 13:59
c-nan schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Dank voor het aanbod! Valkenswaard is een beetje de andere van het land voor mij :P

Ik heb ook nog een OBD adapter en volgens mij ooit Bimmercode zelfs geïnstalleerd, weet alleen niet of ik de 'full' versie heb. Vanavond even checken :)
Ik heb het ook een poosje geprobeerd met 5 maar toch weer terug naar 3. Vooral bij baanwissel op de snelweg is 5 keer knipperen 2 keer teveel ;)

• Rivanov
  • Nu online
wuppie007 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb het ook een poosje geprobeerd met 5 maar toch weer terug naar 3. Vooral bij baanwissel op de snelweg is 5 keer knipperen 2 keer teveel ;)
5 lijkt mij ook teveel. Heb 'm gewoon op standaard 3 staan. Maar soms geef ik iets té vroeg richting aan, waardoor de lane assist mij weer terugduwt als ik daadwerkelijk van baan wissel of de uitvoegstrook op wil. :+

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12 17:19

ComputerHoed

Electronica <3

Misschien een domme vraag (maar misschien ook niet):
De stuurbekrachtigingspomp van mijn E46 330ci is langzaam aan het sterven (enorm veel lawaai en zwaar sturen als ik een stukje heb gereden). Nu ben ik natuurlijk niet zo gek om 400+ euro uit te geven aan origineel BMW onderdeel dus ga ik zeer wss voor een OE pomp van JP Group of Ridex. Nu vraag ik mij het volgende af:
- Zit er een verschil qua aantal ribbels op de riem? Op mijn vorige E46 (compact) had de 316 een 5 ribs riem en anderen een 6 ribs riem voor het aansturen van de AC. Is dit ook van toepassing op de stuurbekrachtigingspomp of gebruikt die een andere riem?

En als laatste vraag: zouden jullie eerder voor OE gaan van JP Group of Ridex?

[ Voor 4% gewijzigd door ComputerHoed op 10-05-2022 10:35 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 14:05

page404

Website says no

Ik heb het topic teruggelezen over tuning. Al een stuk wijzer geworden, dank daarvoor. Ik heb nog wel een paar vraagjes. Ik heb een XDrive 20i automaat met bijna 110.000 km op de teller. Is het nog verstandig deze een stage 1 tuning te geven? Of maakt kilometerstand niet zoveel uit?
Tweede vraag is de versnellingsbak, zijn er bedrijven die deze ook mee aanpassen qua instellingen? Is het nodig/verstandig/nuttig? Of gebeurt dat niet standaard en heb je al meer response als je alleen de motor tunet?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• CreativeS
  • Niet online
wuppie007 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:16:
Je weet dat je al richting aan moet geven voordat je de beweging maakt? Dan ben je sowieso al 1 kwijt :) En ik ben geen hoeker. Ik ga vloeiend... 5 is perfect.

• CreativeS
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:33:
Ik heb het topic teruggelezen over tuning. Al een stuk wijzer geworden, dank daarvoor. Ik heb nog wel een paar vraagjes. Ik heb een XDrive 20i automaat met bijna 110.000 km op de teller. Is het nog verstandig deze een stage 1 tuning te geven? Of maakt kilometerstand niet zoveel uit?
Als het een N20B20 is zou ik twee keer gaan nadenken. Ja, veel rijden zonder problemen, maar het komt toch geregeld voor dat het blok barst. Zuiger die kantelt, drijfstangen die verbuigen of breken. Ik zou zelf in ieder geval zorgen dat het blok een verse distributie heeft... inclusief oliepompketting. En de onderhoudsinterval van olie terugbrengen naar max 10.000km per wissel.
Tweede vraag is de versnellingsbak, zijn er bedrijven die deze ook mee aanpassen qua instellingen? Is het nodig/verstandig/nuttig? Of gebeurt dat niet standaard en heb je al meer response als je alleen de motor tunet?
xHP Stage 2 of 3 - laten - installeren.

https://www.xhpflashtool.com/

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb 'm op 7x knipperen staan en zelfs dat is te kort bij een baanwissel op de snelweg. :?

3x knipperen is echt veel te weinig.

• CreativeS
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:54:
Ik heb 'm op 7x knipperen staan en zelfs dat is te kort bij een baanwissel op de snelweg. :?

Dat ervaar ik dus ook... soms net te weinig. De Compact heeft comfortknipper met 3x en dat vind ik sowieso te weinig. In juni krijgt ze (mijn vriendin) een BlueBus in de auto en ik hoop dat ik daarmee het aantal naar 5 kan brengen.

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
DeBaroN schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Let op: Helaas (standaard) niet mogelijk om knipperlichten op 5x te zetten bij een F30/ F31.
Het werkt wel op de G2x bijvoorbeeld of een E9x. Maar niet op de F3x 8)7 Staat ook bij de coding opties op Bimmercode. Ook Carly kan dit niet. Zie voor mogelijkheden:
https://bimmercode.app/cars/f30/

Schijnt te maken te hebben met firmware op de F3x waar de benodigde variabele eruit is gehaald of gewijzigd door BMW. Ik weet niet of de expert mode van Bimmercode soelaas biedt of dat dit via e-sys wel kan.

• CreativeS
  • Niet online
Mylo2009 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:56:
Schijnt te maken te hebben met firmware op de F3x waar de benodigde variabele eruit is gehaald of gewijzigd door BMW. Ik weet niet of de expert mode van Bimmercode soelaas biedt of dat dit via e-sys wel kan.
Bij de Compact was het ook niet mogelijk, überhaupt geen comfortknipper. Software van de Z4 erop gezet (LCM) en nu werkt het wel.

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
CreativeS schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Bij de Compact was het ook niet mogelijk, überhaupt geen comfortknipper. Software van de Z4 erop gezet (LCM) en nu werkt het wel.
Dat is het betere tweakwerk _/-\o_ Benieuwd of zoiets op de F3x ook kan en met welke risico’s.

• page404

page404

Website says no

CreativeS schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Als het een N20B20 is zou ik twee keer gaan nadenken. Ja, veel rijden zonder problemen, maar het komt toch geregeld voor dat het blok barst. Zuiger die kantelt, drijfstangen die verbuigen of breken. Ik zou zelf in ieder geval zorgen dat het blok een verse distributie heeft... inclusief oliepompketting. En de onderhoudsinterval van olie terugbrengen naar max 10.000km per wissel.
Het is een E84, een van de laatsten uit 2015. Is volgens mij wel een betrouwbaar blok. Moet ik daar nog steeds mee uitkijken?
Oh, ik zie dat mijn model dus wel dat blok heeft. Dan wordt ik al minder enthousiast.
[...]

xHP Stage 2 of 3 - laten - installeren.

https://www.xhpflashtool.com/
Thanks, ga ik ook induiken!

[ Voor 5% gewijzigd door page404 op 10-05-2022 11:20 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ComputerHoed schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:30:
Misschien een domme vraag (maar misschien ook niet):
De stuurbekrachtigingspomp van mijn E46 330ci is langzaam aan het sterven (enorm veel lawaai en zwaar sturen als ik een stukje heb gereden). Nu ben ik natuurlijk niet zo gek om 400+ euro uit te geven aan origineel BMW onderdeel dus ga ik zeer wss voor een OE pomp van JP Group of Ridex. Nu vraag ik mij het volgende af:
- Zit er een verschil qua aantal ribbels op de riem? Op mijn vorige E46 (compact) had de 316 een 5 ribs riem en anderen een 6 ribs riem voor het aansturen van de AC. Is dit ook van toepassing op de stuurbekrachtigingspomp of gebruikt die een andere riem?

En als laatste vraag: zouden jullie eerder voor OE gaan van JP Group of Ridex?
Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar heb je het peil van de olie van je stuurbekrachtiging gecontroleerd? Als er te weinig in zit kan het dat veroorzaken.

Ik heb echter geen idee of het nut kan hebben de olie te verversen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-12 17:19

ComputerHoed

Electronica <3

noes schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar heb je het peil van de olie van je stuurbekrachtiging gecontroleerd? Als er te weinig in zit kan het dat veroorzaken.

Ik heb echter geen idee of het nut kan hebben de olie te verversen.
Yep. Olie is prima (zowel hoeveelheid, viscociteit en kleur), dus ik ga uit van einde levensduur pomp.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:54:

7x maar? Ik heb een continue knipper naar links en het groot licht knipperend geprogrammeerd als ik op de linkerbaan rijd :Y

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42
Pepppie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 14:25:
[...]

7x maar? Ik heb een continue knipper naar links en het groot licht knipperend geprogrammeerd als ik op de linkerbaan rijdt :Y
Neem aan dat je de andere gangbare tweaks dan ook hebt? Maximale afstand voor ACC verlaagd naar 1 meter en invoegen/rijbaan wisselen binnen detectieafstand van de parkeersensoren? :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Werelds schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Neem aan dat je de andere gangbare tweaks dan ook hebt? Maximale afstand voor ACC verlaagd naar 1 meter en invoegen/rijbaan wisselen binnen detectieafstand van de parkeersensoren? :+
Hey het is geen Audi!

• Rivanov
  • Nu online
Werelds schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Dat kent BMW momenteel niet. :+

:'(

• Werelds
Och sorry, had de opties van het verkeerde merk in gedachten. Snelheid met minimaal 20 km/u verminderen na terugkeer op de rechterrijbaan krijgen wij volgens mij ook niet, dat is voorbehouden aan Volvo's, toch? :+

• TheBrut3
Knipperlichten? Hebben jullie dat dan? Ik dacht dat Duitse premiums en VW+Audi die optie niet hadden.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Kmstand maakt niet zo veel uit, conditie van je blok wel. Je moet weten hoe na tuning moet rijden en waarom je wil tunen. En ik heb begrepen dat zo'n N20 20i-blok in de basis niet het beste blok is..
Ik heb blokken met 250+k nog getuned en soms tot >400k gereden.

[ Voor 6% gewijzigd door Pannencouque op 10-05-2022 22:24 ]

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:55:
Knipperlichten? Hebben jullie dat dan? Ik dacht dat Duitse premiums en VW+Audi die optie niet hadden.
Ik was ook verbaasd dat de eerste eigenaar die dure optie had aangevinkt…

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:27:
Volgens de website van Bimmercode wel. :)

One-touch turn signal duration
The duration of the one-touch signal.

Values:
1 time
3 times
5 times

Requirements:
“Footwell Module” FRM2_E89 or “Footwell Module” FRM3_E89 or “Footwell Module” FRMFA control unit
Lukt met FRM1 ook… tot 7 keer knipperen.

• Rivanov
  • Nu online
I see what you did there. 😏

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:51
Bij VW zitten ze gewoon gratis in het Lane Assist pakket. Moet je in die premiums nog zelf sturen dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 11-05-2022 06:54 ]

• Rivanov
  • Nu online
Hoe groot is nu daadwerkelijk de tank wanneer je een extra grote brandstof tank hebt?
Ik heb zojuist getankt aangezien ik nog maar 90km bereik had, maar er ging uiteindelijk maar 42 liter in?!
Dacht dat ik 52 liter zou hebben, aangezien de extra grote brandstoftank 8 liter meer heeft. Dat zou dus inhouden dat er nog 10liter in zat? Vorige tankbeurt sloeg de pomp al "af" bij 45 liter.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 11-05-2022 08:01 ]

• Werelds
Rivanov schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:01:
Hoe groot is nu daadwerkelijk de tank wanneer je een extra grote brandstof tank hebt?
Ik heb zojuist getankt aangezien ik nog maar 90km bereik had, maar er ging uiteindelijk maar 42 liter in?!
Dacht dat ik 52 liter zou hebben, aangezien de extra grote brandstoftank 8 liter meer heeft. Dat zou dus inhouden dat er nog 10liter in zat? Vorige tankbeurt sloeg de pomp al "af" bij 45 liter.
Die 90km was berekend zonder de reserve. Die 90-100 km zou jou rond de 5-6L aan brandstof gekost hebben, waardoor je dus 4-5L aan reserve gehad zou hebben. Hartstikke normaal, doet elke auto - lampje gaat altijd te vroeg aan :p

Mijn auto heeft een 52L tank, maar verder dan 46L tanken ben ik nooit gekomen en toen stond de naald toch echt helemaal aan de linkerkant.

Qua bereik geeft de auto in eerste instantie een "worst case" schatting als je begint met rijden, pas als de motor op bedrijfstemperatuur is klopt dat enigszins en zelfs dan gaan ze uit van stadskilometers. Zal bij jou niet zo erg zijn omdat het een veel kleiner blok is dat veel sneller op warmt, maar als ik de parkeergarage uit rijdt met "120km bereik" zit ik 20 minuten later en 25-30 snelweg-kilometers vaak alweer boven die 120. Met name in de winter krijg ik er gewoon bereik bij tijdens het rijden omdat het blok zo lang nodig heeft om op te warmen. Rijd ik in de stad of door het heuvelland dan zuipt hij in eerste instantie zo veel dat het bereik uiteindelijk wel ongeveer klopt :p

• Rivanov
  • Nu online
Werelds schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Die 90km was berekend zonder de reserve. Die 90-100 km zou jou rond de 5-6L aan brandstof gekost hebben, waardoor je dus 4-5L aan reserve gehad zou hebben. Hartstikke normaal, doet elke auto - lampje gaat altijd te vroeg aan :p

Mijn auto heeft een 52L tank, maar verder dan 46L tanken ben ik nooit gekomen en toen stond de naald toch echt helemaal aan de linkerkant.

Qua bereik geeft de auto in eerste instantie een "worst case" schatting als je begint met rijden, pas als de motor op bedrijfstemperatuur is klopt dat enigszins en zelfs dan gaan ze uit van stadskilometers. Zal bij jou niet zo erg zijn omdat het een veel kleiner blok is dat veel sneller op warmt, maar als ik de parkeergarage uit rijdt met "120km bereik" zit ik 20 minuten later en 25-30 snelweg-kilometers vaak alweer boven die 120. Met name in de winter krijg ik er gewoon bereik bij tijdens het rijden omdat het blok zo lang nodig heeft om op te warmen. Rijd ik in de stad of door het heuvelland dan zuipt hij in eerste instantie zo veel dat het bereik uiteindelijk wel ongeveer klopt :p
Duidelijk. :)

• Rivanov
  • Nu online
Iemand enig idee of die "nokken" in de bekerhouders (BMW F40) achteraf te verkrijgen zijn? Ze zijn standaard onderdeel van het rokerspakket, maar dat pakket heb ik niet.

Het rokerspakket omvat een aansteker en een asbak vóór de bekerhouder in de middenconsole. Bovendien bevinden zich telkens drie vergrendelingsnokken in de twee bekerhouders, voor een betere fixering van dranken.

• Bopppppppp
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Pepppie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Ik begrijp überhaupt niet wat de klacht van @Bopppppppp is; 1 en 2AT zijn dezelfde auto's, alleen een 2AT iets hoger. 'Groot' gezin gaat niet net zo makkelijk in een 1 als in een 2AT, hooguit even een box op het dak voor de bagage. Lijkt mij prima over te praten zijn met een dealer.
Gelukkig toch een nieuw model 320e kunnen bestellen, met dank aan de flexibiliteit van de BMW dealer Van Laarhoven. Wordt geleverd Aug.

• Bopppppppp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBLunMHvjY8Dvfe1YhD2KpP4PMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8UMJcyIrmqjRoLiObfuptn3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mhp9G7rUZxpTJgpOrFxwP8JNI_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tw7wUcDa5fkRYUZXe1Mp6B3V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5fYbRitC622U1i0z_r4_E60eZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zhUnmFaQoDdfOuqTXQWwnRc.jpg?f=fotoalbum_large

• Rivanov
  • Nu online
Bopppppppp schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Gelukkig toch een nieuw model 320e kunnen bestellen, met dank aan de flexibiliteit van de BMW dealer Van Laarhoven. Wordt geleverd Aug.
In Uden staat er één voor je klaar. ;)

https://www.vanlaarhovenb...ine-sportstoelen-29672224

• Bopppppppp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xxM83vFNm3_bu_uxKqx9N170LM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xJKC696HAi1HgACFwO5qL6jo.jpg?f=user_large

Hoe gaaf is het nieuwe dasboard van de nieuwe 3 serie

• Bopppppppp
Helaas boven mijn leasebudget en oud model

• Rivanov
  • Nu online
Bopppppppp schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:14:
[Afbeelding]

Vind er niks aan eerlijk gezegd. Geef mij maar gewoon een instrumentendisplay met "dakje".
Heb enkele jaren de Mercedes A-Klasse gereden als leasewagen met het MBUX systeem, en vond die grote tablet achter het stuur op een gegeven moment erg "kil" aanvoelen. Je mist het cockpitgevoel.
Gelukkig behoudt de 3-serie voorlopig nog de iDrive knop. Deze zal op den duur ook komen te vervallen helaas. Prototype modellen van de nieuwe 1-serie die gespot zijn, hebben helaas geen iDrive knop meer.
Dat vind ik juist één van de fijnste controllers in een auto.

• Rivanov
  • Nu online
Bopppppppp schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:15:
[...]

Helaas boven mijn leasebudget en oud model
? Is gewoon 2022 model.

• Bopppppppp
Klopt configuratie hebben ze nog niet denk

• page404

page404

Website says no

Pannencouque schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:24:
[...]
Kmstand maakt niet zo veel uit, conditie van je blok wel. Je moet weten hoe na tuning moet rijden en waarom je wil tunen. En ik heb begrepen dat zo'n N20 20i-blok in de basis niet het beste blok is..
Ik heb blokken met 250+k nog getuned en soms tot >400k gereden.
Duidelijk. Ik ben toch nog steeds een beetje in shock dat een dergelijke motor toch niet zo’n goeie reputatie heeft.
Voor mij gaat het vooral om wat meer souplesse en een wat minder luie automaat. Misschien red ik het al met nieuwe software in de bak, want traag is die 184pK niet per se. Ik hoef ook geen 240pk+ of zo. Ik las dat de belangrijkste verschillen tussen de 20i en 28i een iets andere zuiger en een andere compressieverhouding zijn. Zal anders eens met ziptuning en wat andere partijen contact opnemen.

• Rivanov
  • Nu online
@Bopppppppp Heb jij het LCI met geupdate instrumentarium al kunnen bestellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 11-05-2022 17:23 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:51
[Afbeelding]

Als ik eerlijk ben vind ik het geen gezicht. Gevalletje we moeten meedoen met de tablet-op-dashboard-hype waar alle merken nu mee lopen te leuren. En wat ik het ergste vind... ze doen het allemaal omdat het mode is waar Tesla mee is begonnen. Maar Tesla had geen verstand van dashboards en het was lekker simpel goedkoop. Voor mij is de kracht van het BMW-interieur juist de rust die het uit straalt, dat helpen ze met zo'n designfail volledig om zeep. Ik ben zeker wel van de groter schermen en het liefst 5 bij wijze van spreken, maar het moet wel in het design passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 11-05-2022 17:25 ]

• Rivanov
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:24:
[...]

Als ik eerlijk ben vind ik het geen gezicht. Gevalletje we moeten meedoen met de tablet-op-dashboard-hype waar alle merken nu mee lopen te leuren. En wat ik het ergste vind... ze doen het allemaal omdat het mode is waar Tesla mee is begonnen. Maar Tesla had geen verstand van dashboards en het was lekker simpel goedkoop. Voor mij is de kracht van het BMW-interieur juist de rust die het uit straalt, dat helpen ze met zo'n designfail hard om zeep.
Toen Mercedes met het MBUX systeem kwam, vond ik het super. Zag er "revolutionair" uit. Echter, na een tijdje er mee rond te rijden, begin je toch het ouderwetse cockpitgevoel te missen. Zo'n tablet achter het stuur oogt gewoon kaal.
Maar ieder z'n ding natuurlijk. :)

• Bopppppppp
Rivanov schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:23:
@Bopppppppp Heb jij het LCI met geupdate instrumentarium al kunnen bestellen?
Yep of ze zetten hem in bestelling als het kan

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bopppppppp schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Is er al iets te zeggen over de prijzen tov de pre-LCI?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
[Afbeelding]

Ik begrijp dat niet zo. Ben erg technologisch/IT-minded ingesteld (altijd in IT gewerkt), maar dat dashboard hoeft voor mij echt niet.
Heb gevoel dat BMW de Mercedes A-klasse (en vorige model C-klasse) heeft nagedaan, maar dan met minder functies.

Daarbij lijkt het allemaal nogal snel-snel er in geramd. Qua styling lijkt het wat los te staan van het interieur. Een rechthoekig cockpit-scherm met een rond stuur ervoor dat een derde van het scherm bedekt... wat heeft dat nu voor nut.

De paars-roze-bruine graphics in de UI doen me onmiddellijk ook al wat gedateerd aan.
Om het samen te vatten, ik zie er de meerwaarde niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6STzkVYXqLlkbY4clUvQEijKpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rMINRzehLhSnSasoEj3nXhl.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk naar dit dashboard (random recente G20 van internet geplukt). Je hebt mooie schermen, knoppen overzichtelijk ingericht. Ongeveer alles dat je wil manipuleren binnen handbereik met 1 druk. Heb je voor iets geen knop? Hell, maak er zelf een met die 1-8 shortcut knoppen.
Met dat nieuwe infotainment moet je gaan zoeken/tappen/swipen etc. in dat centraal scherm. Dat is toch geen doen als je in de stad of op de snelweg rijdt en iets moet doen?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

_Arthur

blub

Adrianb schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:09:
Met dat nieuwe infotainment moet je gaan zoeken/tappen/swipen etc. in dat centraal scherm. Dat is toch geen doen als je in de stad of op de snelweg rijdt en iets moet doen?
Ik ben het met je eens. Maar de jeugd-van-tegenwoordig doet natuurlijk niets anders dan naar een schermpje turen en zoeken/tappen/swipen etc.

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-12 08:15
Smaken verschillen maar ik ben content dat ik nog de pre- LCI krijg, met het in mijn ogen mooiere dashboard

[ Voor 25% gewijzigd door twodigits op 11-05-2022 20:41 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05
Adrianb schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:09:
[...]

Kijk naar dit dashboard (random recente G20 van internet geplukt). Je hebt mooie schermen, knoppen overzichtelijk ingericht. Ongeveer alles dat je wil manipuleren binnen handbereik met 1 druk. Heb je voor iets geen knop? Hell, maak er zelf een met die 1-8 shortcut knoppen.
Ik vind het al irritant dat dit nu iets is dat dat 'scrollwieletje' waarmee je de ventilatie temperatuur regelt weggemoffeld zit in één of ander menu ipv een dedicated knop / bedieningselement te zijn.

https://fgheysels.github.io/

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

page404 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:23:
[...]

Duidelijk. Ik ben toch nog steeds een beetje in shock dat een dergelijke motor toch niet zo’n goeie reputatie heeft.
Voor mij gaat het vooral om wat meer souplesse en een wat minder luie automaat. Misschien red ik het al met nieuwe software in de bak, want traag is die 184pK niet per se. Ik hoef ook geen 240pk+ of zo. Ik las dat de belangrijkste verschillen tussen de 20i en 28i een iets andere zuiger en een andere compressieverhouding zijn. Zal anders eens met ziptuning en wat andere partijen contact opnemen.
Luie automaat los je op met xhp. Maakt een groot verschil, schakelt veel vlotter.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12 16:54
whoami schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:50:
[...]

Ik vind het al irritant dat dit nu iets is dat dat 'scrollwieletje' waarmee je de ventilatie temperatuur regelt weggemoffeld zit in één of ander menu ipv een dedicated knop / bedieningselement te zijn.
Heb 2 jaar geleden een paar dagen in een A6 gereden waarbij alles ook alleen maar met schermen te bedienen was. Wat een verschrikking, kon er absoluut niet aan wennen.

Rij nu nog een G32 met redelijk 'classic' dashboard, maar zodra ik voor een nieuwe ga wordt dit één van de belangrijkste criteria. En mochten alle Duitse Premiums (en Audi :)) tegen die tijd alleen nog maar schermen hebben dan gaan ze gewoon van de lijst.

Iets mag nog zo mooi rijden, als ik me de hele tijd loop te ergeren aan de moeizame bediening is het me dat niet waard.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12 18:28
Tijdje geleden een sportinterieur gekocht. Zwart leder met grijze stiksels, en verwarmd.
Afgelopen weekend alles schoongemaakt en behandeld.
Gister begonnen met het plaatsen van de achterbank, dit ging vrij makkelijk, en gelijk ook maar de deurpanelen van de achterdeuren vervangen.

Voor het compleet werkend krijgen van de stoelen ben ik nog wel wat avondjes bezig forums af te struinen, lees zoveel verschillende dingen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41Na7AgqOdumb1_CG9kXrk6KxLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wW05ALjJGvufnXdF4pnuPzL.jpg?f=fotoalbum_large

• GforceNL
  • Laatst online: 18-12 11:39

GforceNL

Out of memory....

Ik kwam deze X3 M40i tegen op reddit, met name de voorbumper viel me erg op.

Als ik deze auto probeer te configureren bij BMW dan kom ik een compleet andere bumper tegen dan die op de foto. Is er misschien een LCI die hier nog niet beschikbaar is?

Edit: Tis een X3 M, geen X3 40i

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wz0l528yxyy81.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=420cc323c3cea2968739855605df8ea2eb1a5b62

[ Voor 4% gewijzigd door GforceNL op 12-05-2022 11:31 ]

<Zinloze tekst hier>

• CreativeS
  • Niet online
kipneck schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:24:
Gister begonnen met het plaatsen van de achterbank, dit ging vrij makkelijk, en gelijk ook maar de deurpanelen van de achterdeuren vervangen.
Ik had gelijk even de hoedenplank meegenomen...

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:30:
Ik kwam deze X3 M40i tegen op reddit, met name de voorbumper viel me erg op.

Als ik deze auto probeer te configureren bij BMW dan kom ik een compleet andere bumper tegen dan die op de foto. Is er misschien een LCI die hier nog niet beschikbaar is?

Edit: Tis een X3 M, geen X3 40i

[Afbeelding]
Ja, dit is de X3 M LCI. Zie ook de foto's van mijn X3 M40i (al heb ik geen foto genomen van de voorkant). Voorbumper van de M is nog iets aggresiever t.o.v. de M40i, achterbumper is hetzelfde (op de uitlaatstukken na), evenals de rest (spiegels enzo).

[ Voor 17% gewijzigd door MaZo op 12-05-2022 12:30 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 17:29

Eagle Creek

Breathing security

Bopppppppp schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Yep of ze zetten hem in bestelling als het kan
Ja maar die heb je in augustus dan toch nog niet?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[Afbeelding]

Niet zo... Heb sterk de voorkeur voor de oude.

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

MaZo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:23:
[...]
Ja, dit is de X3 M LCI. Zie ook de foto's van mijn X3 M40i (al heb ik geen foto genomen van de voorkant). Voorbumper van de M is nog iets aggresiever t.o.v. de M40i, achterbumper is hetzelfde (op de uitlaatstukken na), evenals de rest (spiegels enzo).
Prachtige auto Mazo. Het is dat is dat ik perse hybride wilde en daarom deze week z'n grote broer in ontvangst heb genomen, anders was ik zeker voor de 3 gegaan.

Even wat anders. Ik heb vandaag m'n auto gewassen en wat blijkt, alle steenslag die door de dealer was weggewerkt / aangestipt is nu weer zichtbaar. Wil begin volgende week even bij de dealer langs langs rijden om te kijken wat ze zeggen, maar was benieuwd naar ervaringen hier.

<Zinloze tekst hier>

• Rivanov
  • Nu online
Eagle Creek schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Ja maar die heb je in augustus dan toch nog niet?
Zou ik ook bijzonder vinden. :+

• MaZo
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:55:
[...]

Prachtige auto Mazo. Het is dat is dat ik perse hybride wilde en daarom deze week z'n grote broer in ontvangst heb genomen, anders was ik zeker voor de 3 gegaan.

Even wat anders. Ik heb vandaag m'n auto gewassen en wat blijkt, alle steenslag die door de dealer was weggewerkt / aangestipt is nu weer zichtbaar. Wil begin volgende week even bij de dealer langs langs rijden om te kijken wat ze zeggen, maar was benieuwd naar ervaringen hier.
X5 45e? Uit nieuwsgierigheid, maar waarom wilde je persé hybrid? Dat voegt niet heel veel toe, of wel? Uiteindelijk is het dezelfde B58 motor + een electromotor met een heel klein bereik.

• Pepppie
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:22:
[...]
X5 45e? Uit nieuwsgierigheid, maar waarom wilde je persé hybrid? Dat voegt niet heel veel toe, of wel? Uiteindelijk is het dezelfde B58 motor + een electromotor met een heel klein bereik.
Als je 25-40km enkele reis hebt (verschil ivm temperatuur en (snel)weg) en een oplaadpunt op de zaak, dan kun je er prima elektrisch mee rijden. Nog even los van het (kleine) financiële voordeel.

Maar los van wat hierboven staat; ik vind het een fantastische aandrijflijn. Dagelijks met een grote glimlach in de auto :)

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@MaZo :Ik wilde in eerste instantie volledig elektrisch, maar was daar snel van genezen.

Ik heb 2 maanden een Etron 55 S gereden, die is super vlot maar met mijn rijgedrag haalde im de 300 KM niet eens op een volle accu. aangezien ik vaak dagen achter elkaar korte stukjes rij en soms een paar honderd KM op een dag, is hybride voor mij ideaal. Lokaal op stroom en grote afstanden met een fijne 6 cilinder.

De accu was vanochtend vol en gaf 88 KM bereik aan trouwens, met 6-8 km per dag als ik alleen naar de zaak ga meer dan voldoende.

Fotos volgen uiteraard!

<Zinloze tekst hier>

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

GforceNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:41:
@MaZo :Ik wilde in eerste instantie volledig elektrisch, maar was daar snel van genezen.

Ik heb 2 maanden een Etron 55 S gereden, die is super vlot maar met mijn rijgedrag haalde im de 300 KM niet eens op een volle accu. aangezien ik vaak dagen achter elkaar korte stukjes rij en soms een paar honderd KM op een dag, is hybride voor mij ideaal. Lokaal op stroom en grote afstanden met een fijne 6 cilinder.

De accu was vanochtend vol en gaf 88 KM bereik aan trouwens, met 6-8 km per dag als ik alleen naar de zaak ga meer dan voldoende.

Fotos volgen uiteraard!
Welke auto heb jij dan dat je 88 bereikt haalt?

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@ eagle Creek. Of ik het haal weet ik niet (heb de auto net drie dagen) maar dat is wat de teller aan geeft.

X5 45e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmaKZqzMmvRJrw_YjZmsAv2wTHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLXCg29OjXBzn4K86hDk9DKE.jpg?f=fotoalbum_large

<Zinloze tekst hier>

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:04
hammy87 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:49:
[...]

Hier gaat onze 420i ook binnenkort voor gierend geluid bij +-110km/h, maar eigenlijk bij alles eronder ook. Dacht ook al differentieel.. (85k). Ze wilden hem eerst niet vervangen?
Vandaag bij dealer hier in de buurt geweest, van Hooff. Even stukje met iemand van de werkplaats gereden om geluid te laten horen. Was duidelijk hoorbaar. Blijkt inderdaad differentieel te zijn, nu 90k op de teller. Dus die wordt binnenkort vervangen.. deed er vier per jaar zei hij, dus net pech?

Verder was er iemand voor deukje eruit te halen toevallig aanwezig, die parkeergarages zijn best laag voor je achterklep.. Navi update, sterretje voorruit gedaan, dus goed geholpen.

Nieuwe X2 xDrive 25e mee. Prima auto, maar die pook lijkt wel 20 jaar oud. Ook niet automatisch op park stand, stuurwiel bediening scrollen werkte ook niet.

• Pepppie
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:54:
@ eagle Creek. Of ik het haal weet ik niet (heb de auto net drie dagen) maar dat is wat de teller aan geeft.

X5 45e
Welk accupakket heb je? De 24kW? Als ik puur elektrisch rijd, ligt het (zeker met snelweg) een stuk lager. Zoals ik hierboven aangaf; ik haal (met 80% snelweg) echt niet meer dan 35-40km bij een goede temperatuur. Beetje file en 30km wordt krap.

Ben benieuwd of het modeljaar 2022 het beter doet ☺️

• Pepppie
  • Niet online
hammy87 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:26:
[...]
Nieuwe X2 xDrive 25e mee. Prima auto, maar die versnellingspook lijkt wel 20 jaar oud. Ook niet automatisch op park stand, stuurwiel bediening scrollen werkte ook niet.
Misschien begrijp ik je niet, maar een eDrive is altijd een automaat. Dus twijfel of je een 25e had als je een versnellingspook had of gewoon een i/d.

• MaZo
  • Niet online
GforceNL schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:54:

X5 45e.

[Afbeelding]
De garage vertelde mij dat de auto pas na een kilometer of duizend het gemiddelde verbruik een beetje nauwkeurig weer zal geven. Wellicht geldt hetzelfde voor de elektromotor?

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:04
Pepppie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Misschien begrijp ik je niet, maar een eDrive is altijd een automaat. Dus twijfel of je een 25e had als je een versnellingspook had of gewoon een i/d.
Je de automaat pook bedoel ik ;) maar is zo'n goedkoop plastic hendel die je helemaal naar voren of achteren moet trekken. Bij mijn F36 is het maar een klein tikje op de pook. + Dat de handrem er niet automatisch af ging

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tijd voor een nieuwe auto. Ik wil iets geks doen, mijn vrouw vind dat ik verstandig moet doen en een verstandige burgerauto moet nemen :+ Dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQltL1_CIgRol7dxeCWYvNLfDDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QVbWdchHkGhAOIawZ1t3A5Oj.png?f=fotoalbum_large

Als ik hem helemaal aankleed zoals ik wil, toch nog onder de 100k. Ik twijfel alleen tussen de 530i en 530e, maar de dealer zet ze over 2 weken naast elkaar neer voor mij.

Ben benieuwd naar bagageruimte (verschil met accu onder de vloer) en of ik het gewicht voel tijdens rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 12-05-2022 21:28 ]

• Bopppppppp
Rivanov schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Zou ik ook bijzonder vinden. :+
Zal dit forum op de hoogte houden

• Phusebox
  • Laatst online: 05:05
Ik ga vandaag mijn BMW inleveren en wil graag de connectie vanuit de auto met mijn BMW account verbreken. Ik heb al via gegevensbescherming alle persoonlijke informatie gewist, maar als ik de BMW app open kan ik nog steeds de status van de auto zien en zaken bedienen.

Kan natuurlijk ook in de app verwijderen maar weet niet of dan alles weg is.

Bedankt voor alle tips de afgelopen jaren, en voor sommige is het een feestje nu ze weten dat ik geen BMW meer rijdt :+

Misschien tot over een paar jaar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 13-05-2022 06:32 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:27:
Tijd voor een nieuwe auto. Ik wil iets geks doen, mijn vrouw vind dat ik verstandig moet doen en een verstandige burgerauto moet nemen :+ Dus:

[Afbeelding]

Als ik hem helemaal aankleed zoals ik wil, toch nog onder de 100k. Ik twijfel alleen tussen de 530i en 530e, maar de dealer zet ze over 2 weken naast elkaar neer voor mij.

Ben benieuwd naar bagageruimte (verschil met accu onder de vloer) en of ik het gewicht voel tijdens rijden.
Benieuwd naar je ervaring. Toen ik de 330i en 330e na elkaar reed was de voorkeur voor de 330i snel duidelijk. Dat gewicht voel je direct als verschil.

Voor mij zou er financieel ook geen voordeel zijn voor de plug-in.

• Pannencouque
Rivanov schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:01:
Je tank is eigenlijk altijd groter dan je denkt. Ik heb laatst nog 70,5 liter in mijn 70 liter tank gekregen. Bij de E91 ook al eens 3+ liter extra getankt tov de tankinhoud.

• Pannencouque

[Afbeelding]

Lekker! Eindelijk eens iemand die een mooie kleur op een 5 durft te bestellen ipv grijs of zwart.

• Pannencouque
page404 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:23:
[...]

Ik zou wegblijven bij Zip, die staat wmb niet zo goed bekend. Liefst heb je iets op maat of een beetje gerenommeerd bedrijf.

• page404

page404

Website says no

Pannencouque schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:25:
[...]
Ik zou wegblijven bij Zip, die staat wmb niet zo goed bekend. Liefst heb je iets op maat of een beetje gerenommeerd bedrijf.
Wat is dan een goeie partij in de buurt van Utrecht? Sfr tuning?

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@page404 ik kan BR performance of Beek auto racing in Den Haag aanraden (BMWspeed).

zij schrijven de software voor je auto in combinatie met rollenbank, in plaats van een preset van een Duitse tuner op je ECU te zetten.

<Zinloze tekst hier>

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:11
VidaR-9 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:09:
[...]

Benieuwd naar je ervaring. Toen ik de 330i en 330e na elkaar reed was de voorkeur voor de 330i snel duidelijk. Dat gewicht voel je direct als verschil.

Voor mij zou er financieel ook geen voordeel zijn voor de plug-in.
Had hetzelfde en vernam in het begin ook vrij veel verschil qua gewicht met een 330e vergeleken met een 320d. Nu, een half jaartje verder, verneem ik dat extra gewicht eigenlijk niet meer en vind de 330e uiterst comfortabel rijden, ook op langere afstanden. En nog eens behoorlijk zuinig ook op die langere afstanden (gemiddeld 4,7ltr/100km).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weinig foto's van de 5 de laatste tijd.. maar deze kleuren combinatie samen met zijn andere M broers vond ik wel leuk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZydMIub.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E3PmV7W.jpg

Mijn V&A

• Rivanov
  • Nu online
Lekkere combo @Workaholic

• Tortelli

Tortelli

Kaart updates geïnstalleerd afgelopen week (2022-02), echter lijkt het erop dat er hier lokaal wat issues in zitten. Hij laat je een stuk compleet verkeerd rijden 8)7.
Hoop dat dit een lokaal probleempje is... anders was ik liever bij 2022-01 gebleven.

Foto's van de 3 serie facelift: https://www.autoweek.nl/a...-3-serie-facelift-gelekt/
Naast het verprutste interieur is het uiterlijk er niet echt op vooruit gegaan imo?

[Afbeelding]

Ben benieuwd naar je ervaring in de praktijk! Ik had de keuze niet in de tijd dat ik mijn G21 kocht (hybrides kwamen pas medio 2020). Gebrek aan bagageruimte in de 3 serie is wel significant in mijn ogen. Not sure hoeveel invloed dit op de 5 heeft.
Luchtvering kan eea aan weggedrag wel eens deels oplossen?

[ Voor 73% gewijzigd door Tortelli op 13-05-2022 11:24 ]

• DeBaroN
Tortelli schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:08:

Foto's van de 3 serie facelift: https://www.autoweek.nl/a...-3-serie-facelift-gelekt/
Naast het verprutste interieur is het uiterlijk er niet echt op vooruit gegaan imo?
Auto lijkt wel een verhoogde versie?! Achterzijde bumper/diffusor ziet er niet uit iig.

• Tortelli

Tortelli

Achterkant oogt raar inderdaad, uitlaten komen vooral niet fraai uit imo.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik begrijp de 'design-language' van BMW al langere tijd niet meer. Naar mijn mening zijn ze het al een tijdje kwijt, er zit geen uniformiteit meer in. Dat is al sinds ze van hun geloof zijn gevallen met de 2-serie Tourer en de FWD modellen. Daarvoor ging het allemaal nog wel.

Alleen de huidige 5 serie is nog te pruimen, en de 8 en Z4 ook. Maar als ik op dit moment een sportieve BMW zou willen kopen dan zou ik een Toyota Supra kopen. :P

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:37:
..

Alleen de huidige 5 serie is nog te pruimen, en de 8 en Z4 ook. Maar als ik op dit moment een sportieve BMW zou willen kopen dan zou ik een Toyota Supra kopen. :P
Ik juist de M440i, wat is daar verkeerd aan?

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect

[Afbeelding]

zelf heb ik voor de 545e gekozen en tot de dag nog geen spijt van gehad, ik had het van te voren niet verwacht maar rij ondertussen toch 1/5 deel electric. De koffer ruimte in de sedan is dan toch wel een minpuntje maar op zich tot nu toe nog geen issues mee gehad, als je een sedan neemt weet je dat je weinig ruimte hebt.

Verder heb ik geen last van het gewicht, ik heb 3 maanden in een 530i gereden voor ik de 545e geleverd kreeg en ik vind de 545e veel fijner optrekken en rijden... echter is dat natuurlijk geen 530e.

• TheBrut3
Quantor schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:44:
Ik juist de M440i, wat is daar verkeerd aan?
Nou.... Ja.... De oerlelijke grill misschien? :+ Maar da's een kwestie van smaak.

Edit: Ik zou overigens de M240i kiezen, tot de M2 xDrive uitkomt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 13-05-2022 12:12 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tortelli schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:08:
Ze hebben de grill onder de nieren van een Ford af gekeken zo te zien.
De onderscheidende hapjes uit de koplamp aan de onderkant zijn nu de 5-serie koplampen geworden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 160 ... 383 Laatste