Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
:strip_exif()/f/image/R63ICLryRL2p8mceGXM8r1Dt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door Rivanov op 29-04-2022 21:48 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zitten dicht bij elkaar!Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:58:
Ik weet m'n kenteken ook alvast.. helaas geen bijzondere combinatie.
***members only***
Hele mooie bak en veel fijne KM gewenst!
[ Voor 7% gewijzigd door GforceNL op 29-04-2022 22:14 ]
<Zinloze tekst hier>
Magneet er tegenaan houden.pigbenis schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:21:
Weet iemand van welk materiaal een elektrisch inklapbare trekhaak is gemaakt? Gaat om een F31 uit 2019. Trekhaak nog nooit gebruikt, maar wil nu een fietsendrager kopen via de ANWB website, maar hier staat expliciet bij ‘niet geschikt voor aluminium trekhaken’.
Gedaan:
- M Sport display in instrumentendisplay
- Bowers & Wilkins Sound profiles
- Start / Stop gedeactiveerd
- M opstart animatie van iDrive scherm
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dank je! Ik kreeg twee weken geleden een mailtje van BMW:Pepppie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:32:
Voor de liefhebber; BMW Live Maps 2022-2 is beschikbaar via de tool!
"In uw BMW met chassisnummer WB*************** verloopt op 2022-04-30 de volgende BMW ConnectedDrive dienst: Map Update"
Dus ik braaf de nieuwste update downloaden, maar toen was dat nog 2022-1. Nu pak ik mooi nog even deze versie mee. Besteldatum voor de kaartupdates was trouwens 29-4-2021 dus ik word nog gematst met deze bonusdag.
En hoe is de HK die ze er nu in stoppen in de praktijk? Valt het mee of tegen?
Ik weet toch al de reactie van mensen als ik zeg: top top top!!Dennisdn schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:00:
[...]
En hoe is de HK die ze er nu in stoppen in de praktijk? Valt het mee of tegen?
Iets met placebo en aankoop verdedigen.
Maar ik meen het echt; het klinkt heel erg goed! Geen direct vergelijk met HiFi natuurlijk. Maakt me ook niets uit. Ben gewoon heel erg blij met de HK in deze auto.
De tijdelijke roze bril wegdenkende klinkt het nog steeds niet als een teleurstelling 😁 Dat geeft hoop. Zelf weet ik het pas echt in week 41Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:56:
[...]
Ik weet toch al de reactie van mensen als ik zeg: top top top!!
Iets met placebo en aankoop verdedigen.![]()
Maar ik meen het echt; het klinkt heel erg goed! Geen direct vergelijk met HiFi natuurlijk. Maakt me ook niets uit. Ben gewoon heel erg blij met de HK in deze auto.
Nee is alles passief, heb voor de Z3 enkel een splitter gebruikt samen met de normale antenne.Knul schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:55:
Meer ontopic: weet iemand toevallig of de antenne van een E36 versterkt is? Ik wil een DAB+ radio monteren, maar geen lelijke plakantenne aan m'n voorruit. Nu zijn er dus splitters waarbij je je normale antenne omtovert in een hybride, maar die werken dus niet bij versterkte antennes.
Even een foto bij het verhaal![]()
[Afbeelding]
Kan ik die ook handmatig updaten? Want heb nu 2021-04.Pepppie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:32:
En welke tool?
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2022 13:58 ]
Verstandig om deze optie anders te doen. Geheugen van laatste setting gebruiken. Dan is het nu motor aanzetten, S/S uitzetten door op de knop te drukken en daarna de motor uitzetten. Dan zou hij de laatste stand moeten onthouden.Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:25:
Bimmercode werkt top met de OBD2 naar Ethernet kabel en m’n iPad Pro via USB-C naar Ethernet adapter.
Gedaan:
Reden, is dat je het systeem uitschakeld, waardoor het KAN zijn dat wanneer er een motor storing is en je in noodloop gaat, dat dit niet gebeurd, omdat S/S uitstaat.
^^ is mij door de dealer verteld en klinkt ook logisch.
Via deze links te downloaden:Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:57:
[...]
Kan ik die ook handmatig updaten? Want heb nu 2021-04.
En welke tool?
Windows
https://rsu.bmw.de/dlm/re...ger-windows32-offline.exe
Mac
https://rsu.bmw.de/dlm/re...nager-macos64-offline.dmg
Usb stick als fat32 indelen, bij mij liep het mis bij het afronden met een ntfs indeling.
[ Voor 10% gewijzigd door Ping83 op 30-04-2022 14:12 ]
Gelijk effe een update gedaan, en voor de fun een fotootje bijgevoegd.Pepppie schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:32:
Wat ook nog kan is het alarm van de gordels uitschakelen en als de linkerdeur opengaat beeld en geluid killen.Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:25:
Bimmercode werkt top met de OBD2 naar Ethernet kabel en m’n iPad Pro via USB-C naar Ethernet adapter.
Gedaan:
Thanks! Hoe groot moet de USB stick zijn qua opslag?Ping83 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:10:
[...]
Via deze links te downloaden:
Windows
https://rsu.bmw.de/dlm/re...ger-windows32-offline.exe
Mac
https://rsu.bmw.de/dlm/re...nager-macos64-offline.dmg
Usb stick als fat32 indelen, bij mij liep het mis bij het afronden met een ntfs indeling.
En de USB moet waarschijnlijk in de USB poort in de voorzijde van de auto? In de USB-A?
/edit: Ja dus. Al gevonden.
En de update is 30GB groot dus een 32GB USB stick zal voldoende moeten zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2022 16:15 ]
Ik heb o.b.v. mijn VIN ook geen code 302 in mijn lijst, en ik mis het rode knipperende lampje onder de spiegel.
Dit zou onderdeel moeten zijn van High Executive, en staat ook op de bestelbevestiging.
@Ping83 Heb jij dit wel?
Vanuit de BMW website: “Voor het updaten van de volledige navigatiekaart in uw BMW heeft u een (eigen) USB-stick nodig met een grootte van 64GB.”Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:00:
[...]
Thanks! Hoe groot moet de USB stick zijn qua opslag?
En de USB moet waarschijnlijk in de USB poort in de voorzijde van de auto? In de USB-A?
/edit: Ja dus. Al gevonden.
En de update is 30GB groot dus een 32GB USB stick zal voldoende moeten zijn.
Ik heb het alarm besteld en geleverd gekregen. Code 302 staat ook op de VIN decoder.Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:00:
Hmmm.. mijn auto lijkt het Alarm Klasse 3 te missen.
Ik heb o.b.v. mijn VIN ook geen code 302 in mijn lijst, en ik mis het rode knipperende lampje onder de spiegel.
Dit zou onderdeel moeten zijn van High Executive, en staat ook op de bestelbevestiging.
@Ping83 Heb jij dit wel?
[Afbeelding]
32GB is ook voldoende.Matadores schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:21:
[...]
Vanuit de BMW website: “Voor het updaten van de volledige navigatiekaart in uw BMW heeft u een (eigen) USB-stick nodig met een grootte van 64GB.”
Zojuist succesvol ge-update.
Hmm oke. Ik heb de dealer gemaild hoe dit kan.Ping83 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:32:
[...]
Ik heb het alarm besteld en geleverd gekregen. Code 302 staat ook op de VIN decoder.
Mogen ze het er mooi achteraf inbouwen.
Dan nog uitzetten dat de auto toetert als je hem afsluit terwijl de motor draait en je kan de motor gewoon 24/7 laten draaienUnknown Alien schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:06:
[...]
Verstandig om deze optie anders te doen. Geheugen van laatste setting gebruiken. Dan is het nu motor aanzetten, S/S uitzetten door op de knop te drukken en daarna de motor uitzetten. Dan zou hij de laatste stand moeten onthouden.
Reden, is dat je het systeem uitschakeld, waardoor het KAN zijn dat wanneer er een motor storing is en je in noodloop gaat, dat dit niet gebeurd, omdat S/S uitstaat.
^^ is mij door de dealer verteld en klinkt ook logisch.
Ik snap de drang naar een hoger benzineverbruik zonder benefit nooit zo
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb ik dus niet. Heeft de dealer nog wat te doen.RAAF12 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:45:
Hoort ook een certificaat bij te zitten als je een alarm hebt.
Tenzij de leasemaatschappij dit niet noodzakelijk acht. Maar dat lijkt me stug op een auto met zo’n prijs.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 30-04-2022 18:33 ]
Bij lease zou ik mij om deze optie niet druk maken.Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:30:
[...]
Heb ik dus niet. Heeft de dealer nog wat te doen.
Tenzij de leasemaatschappij dit niet noodzakelijk acht. Maar dat lijkt me stug op een auto met zo’n prijs.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Bij lease zou ik mij geen zorgen maken en bij privébezit zou ik geen BMW alarm willenRivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:30:
Meeste maatschappijen installeren zelf (of laten het doen) een peilzender bij auto's boven de €65k cat waarde.Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:30:
[...]
Waar je dan overigens zelf een optelling voor krijgt in je leasetarief.
[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 30-04-2022 19:35 ]
The best is yet to come
Daarom heb ik een extra alarm laten plaatsen door Fleetaccess.TheBrut3 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:59:
[...]
Bij lease zou ik mij geen zorgen maken en bij privébezit zou ik geen BMW alarm willenTenzij ze het tegenwoordig beter voor elkaar hebben dan bij de F-generatie.
De standard alarm van BMW zijn om te huilen
Welke als ik vragen mag?Unknown Alien schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:35:
[...]
Daarom heb ik een extra alarm laten plaatsen door Fleetaccess.![]()
De standard alarm van BMW zijn om te huilen
Ook al is het lease, dan nog hoort hij erop. Wil leasemaatschappij het niet mort je leaseprijs omlaag. En de catalogus waarde en dus de bijtelling.Rivanov schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:30:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 01-05-2022 07:06 ]
Uiteraard! Wat mij betreft wordt het gewoon achteraf ingebouwd. Als de leasemaatschappij het niet noodzakelijk acht, dan mogen ze natuurlijk netjes het bedrag aanpassen.Tylen schreef op zondag 1 mei 2022 @ 06:37:
[...]
Ook al is het lease, dan nog hoort hij erop. Wil leasemaatschappij het niet mort je leaseprijs omlaag. En de catalogus waarde en dus de bijtelling.
Dealer belt mij maandag terug, dus wordt vervolgd.
Vandaag mooi lange rit voor de boeg. Dagje op en neer naar Renesse. (170km enkele rit)
[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 01-05-2022 07:25 ]
Heerlijke auto! Vandaag lekker comfortabel naar Renesse gereden (op en neer).
Harman Kardon is echt genieten!! Supergoed geluid. Heel blij mee.
:strip_exif()/f/image/Br3d59YJgLWuvMPZe4uD9faf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZDvfvClbmoKGil0cAMFLtsZk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hYpBS8bSYY48ucTOTMfRtjCa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 85% gewijzigd door Rivanov op 01-05-2022 20:38 ]
Even hier op terugkomen. De USB-C in de armsteun doet wel degelijk data én opladen i.p.v. enkel laden zoals de handleiding beschrijft. Had m’n iPhone daar op aangesloten en dan speelt hij muziek gewoon via USB af i.p.v. Bluetooth.Rivanov schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:54:
Heb even de handleiding bekeken.. maar klopt het dat enkel de USB-A aansluiting vooraan bij de bekerhouders data/muziek overdracht ondersteunt (en opladen van devices met 3 Ampere) en de USB-C in de armsteun enkel opladen ondersteunt met 1.5 Ampere?
Betreft de F40 1-serie in dit geval.
En een normale USB stick werkt ook gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 02-05-2022 11:48 ]
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Momenteel is eigenlijk alleen Vodafone (voorheen Cobra) interessant. Defa heeft een paar maanden geleden de prijzen met honderden euro's omhoog gegooid.DeBaroN schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:16:
Welke als ik vragen mag?
Heeft iemand hier dus ervaringen met een bedrijf wat lakschade hersteld/spuitwerk doet in de omgeving van Rotterdam? Anders kom ik bij de dealer (Breeman) maar ik weet eigenlijk niet wat voor kwaliteit die leveren. Idee is namelijk wel om het tot orginele staat te laten herstellen.
:strip_exif()/f/image/rYCdlJvlsZ3TvEnsrUpsuC0I.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder heb ik maar een dashcam (VIOFO A139) aangeschaft (voor en achter) met een parking mode. Dan hoef ik volgende keer in ieder geval niet te hopen dat iemand netjes een briefje achterlaat maar heb ik een getuige.. Ik zal ergens komende week wel wat foto's posten van de installatie en wiring.
Zeker niet zelf aan gaan poetsen. Dan zegt de verzekering straks dat er oude schade aanwezig was en vergoedt men minder of niets...
Vroeger waren bumpers nog echte bumpers, ipv kunststof sierstukken.
Persoonlijk is mijn ervaring met Breeman en schadeherstel erg goed. De kerel die het coördineert (Frank) luistert goed en regelt het netjes allemaal. Spuiten doen ze niet zelf, maar met een partner, en gaat allemaal conform kwaliteit die je van BMW mag verwachten. Heb er een aantal keer mee gewerkt.meddle schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:38:
Heeft iemand hier dus ervaringen met een bedrijf wat lakschade hersteld/spuitwerk doet in de omgeving van Rotterdam? Anders kom ik bij de dealer (Breeman) maar ik weet eigenlijk niet wat voor kwaliteit die leveren. Idee is namelijk wel om het tot orginele staat te laten herstellen.
De keren dat ik van de verzekering een schadenet moest gebruiken, zoals ASN of vergelijkbaar, waren drama. Parkeersensoren ondersteboven terug gemonteerd, stank in de auto, portieren die tijdens schuren en lakken niet dicht zaten waardoor de auto van binnen ook een nieuwe kleur had, etc. Ben altijd na zulke avonturen even langs Breeman geweest voor een kwaliteitscheck
Voordeel bij Breeman is dat ze ook een aantal hele goede gasten in huis hebben voor Car detailing (coatings, poetsen, etc), dus dat kunnen ze eventueel ook direct oppakken als de nieuwe lak erop zit
Oh nee, zie nu op het certificaat dat ik de Cobra heb genomen.
Heeft 1 x de *** volk afgeschrokken, want ze hebben het BMW alarm uitgezet en zijn de auto ingegaan. En na ~x sec gaat het extra alarm af.
Overigens is het niet altijd even handig, want wanneer ik de auto achteruit op de oprit parkeer en bv iets uit de kofferbak wil pakken en doe via de FOB de klep open, dan gaat het alarm ook af na x sec. , omdat de zender te verweg is van de ontvanger.
Verder werkt het top.
Ik heb wel zo'n RFID sleutel zakje gekocht, waar ik de sleutel in doe als ik thuis kom, om te voorkomen dat ze het signaal oppakken en versterken om in de auto te kunnen komen. Dat werkt ook goed, want als ik naast de auto sta en de knop op de FOB in druk, dan gaat de auto niet open.
[ Voor 7% gewijzigd door Unknown Alien op 02-05-2022 08:31 ]
[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 02-05-2022 09:49 ]
Heerlijk dit, ideaal.Rivanov schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:20:
De Parkmobile integratie in de auto werkt ook heel erg fijn. Heb deze gekoppeld aan mijn Parkmobile account en overal waar ik nu parkeer (en waar Parkmobile beschikbaar is) komt het automatisch op m'n iDrive scherm te staan en kan ik de parkeeractie starten.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Zojuist gebeld door de dealer. Reden waarom het alarm er niet op zit, was het chiptekort in de fabriek.Rivanov schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:22:
[...]
Uiteraard! Wat mij betreft wordt het gewoon achteraf ingebouwd. Als de leasemaatschappij het niet noodzakelijk acht, dan mogen ze natuurlijk netjes het bedrag aanpassen.
Dealer belt mij maandag terug, dus wordt vervolgd.
Vandaag mooi lange rit voor de boeg. Dagje op en neer naar Renesse. (170km enkele rit)
De dealer gaat het nu achteraf inbouwen. Dus wordt netjes opgelost.
Als je in parkmobile ook instelt dat bij kentekenherkenning de slagboom van de garage opengaat dan hoef je écht niks meer te doen
En voor de andere gevallen gaat mijn raam automatisch open op basis van GPS dus is het echt alleen kaartje pakken en gaaaan.DaFreakhead schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:55:
[...]
Als je in parkmobile ook instelt dat bij kentekenherkenning de slagboom van de garage opengaat dan hoef je écht niks meer te doen
Klopt er zit ook de std alarm 3 van BMW op, deze is nog steeds actief.DeBaroN schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:48:
@Unknown Alien was je auto al uitgerust met een klasse 3 alarm? Cobra is klasse 3 bij Fleetacces toch? En wat was je kwijt voor het laten plaatsen van dat Cobra alarm als ik vragen mag?
Ik heb €694 betaald voor installatie op locatie.
Aanstaande vrijdag wordt het alarm ingebouwd. Lekker snel dus!Rivanov schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Zojuist gebeld door de dealer. Reden waarom het alarm er niet op zit, was het chiptekort in de fabriek.
Als ze de update dan binnenhebben voor WiFi Hotspot en Apple Carplay (code 6P1) dan voeren ze die ook direct door. Zou erg mooi zijn, want mis Carplay toch echt wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 02-05-2022 14:00 ]
Ga je het hotspot echt gebruiken? Ik vond dat abonnement totaal niet aantrekkelijk tov dat van m'n provider.Rivanov schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:00:
[...]
Aanstaande vrijdag wordt het alarm ingebouwd. Lekker snel dus!
Als ze de update dan binnenhebben voor WiFi Hotspot en Apple Carplay (code 6P1) dan voeren ze die ook direct door. Zou erg mooi zijn, want mis Carplay toch echt wel.
€745,- tegenwoordig. Althans, 2 weken geleden. Defa was €1000+.Unknown Alien schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:36:
Klopt er zit ook de std alarm 3 van BMW op, deze is nog steeds actief.
Edit: Autotec (in Made) was volgens mij €699, heeft ook goede reviews.
[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 02-05-2022 15:00 ]
Nee, gebruik de Hotspot niet om te internetten.Eagle Creek schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:46:
[...]
Ga je het hotspot echt gebruiken? Ik vond dat abonnement totaal niet aantrekkelijk tov dat van m'n provider.
De update die nog geïnstalleerd moet worden op alle auto's die code 6P1 hebben, betreft het activeren van de WiFi Hotspot en Apple Carplay / Android Auto.
De WiFi Hotspot heb je namelijk nodig om Wireless Carplay te gebruiken.
Dat is ook de enige reden waarom ik de Hotspot nodig heb, want voor data ga ik 'm uiteraard niet gebruiken.
Dan heb je zoiets denk ik:Unknown Alien schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:36:
[...]
Klopt er zit ook de std alarm 3 van BMW op, deze is nog steeds actief.
https://alarmscm.nl/klass..._lsD3oBWj1BRoChmYQAvD_BwE
En wat is de meerwaarde boven standaard 3-serie alarm?
De band zit volgens mij wel goed, maar door de hoek van de foto + het feit dat de band amper uitsteekt tov de velg, geeft idd een raar effect hier. Verder verwacht ik niet dat dde tegenpartij zal lopen (ik zou het nooit doen iig), maar ben het met je eens.Toff schreef op maandag 2 mei 2022 @ 01:50:
@meddle Lijkt of je band ook wat vreemd op de velg zit?
Zeker niet zelf aan gaan poetsen. Dan zegt de verzekering straks dat er oude schade aanwezig was en vergoedt men minder of niets...
Vroeger waren bumpers nog echte bumpers, ipv kunststof sierstukken.
Dank voor de feedback, ik ga morgen even bij ze langs dan. Heb ik tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen gehad met Breeman. Maar reden dat ik het toch vroeg is dat ik bij de Citroen van mijn vriendin slechte ervaringen heb gehad met schadeherstel bij de dealer, terwijl de garage daar altijd verder prima werk afleverde.AlexV schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:22:
[...]
Persoonlijk is mijn ervaring met Breeman en schadeherstel erg goed. De kerel die het coördineert (Frank) luistert goed en regelt het netjes allemaal. Spuiten doen ze niet zelf, maar met een partner, en gaat allemaal conform kwaliteit die je van BMW mag verwachten. Heb er een aantal keer mee gewerkt.
De keren dat ik van de verzekering een schadenet moest gebruiken, zoals ASN of vergelijkbaar, waren drama. Parkeersensoren ondersteboven terug gemonteerd, stank in de auto, portieren die tijdens schuren en lakken niet dicht zaten waardoor de auto van binnen ook een nieuwe kleur had, etc. Ben altijd na zulke avonturen even langs Breeman geweest voor een kwaliteitscheck
Voordeel bij Breeman is dat ze ook een aantal hele goede gasten in huis hebben voor Car detailing (coatings, poetsen, etc), dus dat kunnen ze eventueel ook direct oppakken als de nieuwe lak erop zit
Tja ik vind het niet zo netjes dat de dealer dat bij aflevering 'vergeet' te melden. Misschien kom je later nog meer 'verrassingen' tegen.Rivanov schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Zojuist gebeld door de dealer. Reden waarom het alarm er niet op zit, was het chiptekort in de fabriek.
Geef ze bij deze het voordeel van de twijfel. M'n vaste verkoper was met vakantie en had het overgedragen aan een collega. Plus het feit dat ik ze nogal liep te pushen om die auto z.s.m. af te leveren heeft er misschien ook aan bijgedragen dat ze dit over het hoofd hebben gezien.RAAF12 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 01:47:
[...]
Tja ik vind het niet zo netjes dat de dealer dat bij aflevering 'vergeet' te melden. Misschien kom je later nog meer 'verrassingen' tegen.
Dus ik til er niet heel zwaar aan eerlijk gezegd. Ze lossen het gewoon snel en adequaat op, dat is het belangrijkste.
Deze kunnen ze niet ontgrendelen en de BMW alarm, daar kunnen ze de freq oppakken en zelf de auto het alarm uitschakelen. En dan op hun gemak je auto plunderenEagle Creek schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:29:
[...]
Dan heb je zoiets denk ik:
https://alarmscm.nl/klass..._lsD3oBWj1BRoChmYQAvD_BwE
En wat is de meerwaarde boven standaard 3-serie alarm?
Nu kunnen ze dat nog steedfs, maar moeten ze er wat meer voor doen en pakkans wordt vergroot omdat het alarm afgaat en we hier goede sociale controle hebben.
Ik heb 1 buurman, maar dat is een nachtmens dus die stromde de vorige x ook naar buiten..kerel van 2m
^^ Dit is 1 maand geleden gebeurt. BMW alarm hadden ze uitgeschakeld en naar binnen gegaan en na x sec. is het andere luide alarm afgegaan en de buurman stond buiten.
Ik heb ook navilock erin zitten. Dus ze moeten er wel goed voor werken om alles eruit te krijgen, maar hoop dat ze het verhoogde risico om gepakt te worden genoeg vinden om lekker een andere auto uit te zoeken.
CreativeS schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:27:
Soms kom je na je werk aanlopen… en dan moet je gewoon een foto maken.
[Afbeelding]
Jaja, dubbel geparkeerd bij het werk… ontzettend veel lege parkeerplaatsen en deze plek is voor velen te ver lopen. Ik zit niemand in de weg… al jaren niet 😉
Als je niet omkijkt naar je auto bij het weglopen, of glimlacht naar je auto als je aan komt lopen.. heb je de verkeerde auto gekozen.
Het zal dus vast iets afschrikken, maar voor het ervaren boeventuig doet zo'n systeem er niet toe.
Ah, dus het is een voordeel dat mijn alarm achteraf wordt ingebouwd?B-Real schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:13:
Bij het affabriek alarm zitten de kabels ook bij elke auto op exact dezelfde plek. Kortom, het boeventuig weet exact waar ze je auto open moeten knippen om het alarm uit te schakelen.
Het zal dus vast iets afschrikken, maar voor het ervaren boeventuig doet zo'n systeem er niet toe.
En terecht, zeer mooie wagen. Ik heb meerdere gehad en onze E90 is tot nu toe mijn 2e fav. auto die ik gehad heb.CreativeS schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:27:
Soms kom je na je werk aanlopen… en dan moet je gewoon een foto maken.
[Afbeelding]
Jaja, dubbel geparkeerd bij het werk… ontzettend veel lege parkeerplaatsen en deze plek is voor velen te ver lopen. Ik zit niemand in de weg… al jaren niet 😉
Feit is, als ze in je auto willen of je auto willen stelen, dan gebeurd dat en hou je niet tegen. Zelfde geldt voor huis inbraak.B-Real schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:13:
Bij het affabriek alarm zitten de kabels ook bij elke auto op exact dezelfde plek. Kortom, het boeventuig weet exact waar ze je auto open moeten knippen om het alarm uit te schakelen.
Enige wat ik altijd probeer te doen, is dat het makkelijker is om bij de buren te gaan kijken en bij ons de pakkans groter is.
Hopelijk vanavond weer ff tijd om de auto te wassen, want dit vind ik toch een stuk fijner om te zien dan wanneer er al dat zand en stof op zit.
[ Voor 38% gewijzigd door Unknown Alien op 03-05-2022 09:42 ]
Ik zou zeggen van wel. Al zou ik mij er met een lease auto wel iets minder zorgen om maken natuurlijkRivanov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:34:
[...]
Ah, dus het is een voordeel dat mijn alarm achteraf wordt ingebouwd?
EDIT: er van uitgaande dat het geen affabrieksysteem wordt die naderhand wordt ingebouwd, maar iets van Defa oid
[ Voor 16% gewijzigd door B-Real op 03-05-2022 10:12 ]
Navirem neem ik aan? Waar heb je die laten inbouwen? Heb Schadenet gemaild, maar die zijn niet zo happig op antwoorden.Unknown Alien schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:44:
Ik heb ook navilock erin zitten.
Waarschijnlijk niet, want je krijgt alsnog hetzelfde systeem.Rivanov schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:34:
Ah, dus het is een voordeel dat mijn alarm achteraf wordt ingebouwd?
Al weet ik niet of het alarm van de G series anders zijn dan die van de E/F series. Ik kan mij indenken dat BMW soms ook met de tijd meegaat en een regel van 2015 eindelijk ook toepast.
Wat bedoel je met frequentie oppakken?Unknown Alien schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:44:
[...]
Deze kunnen ze niet ontgrendelen en de BMW alarm, daar kunnen ze de freq oppakken en zelf de auto het alarm uitschakelen. En dan op hun gemak je auto plunderen![]()
Nu kunnen ze dat nog steedfs, maar moeten ze er wat meer voor doen en pakkans wordt vergroot omdat het alarm afgaat en we hier goede sociale controle hebben.
Ik heb 1 buurman, maar dat is een nachtmens dus die stromde de vorige x ook naar buiten..kerel van 2m
Deze functie kan ik helaas niet activeren op mijn F40. Zie de optie niet in Bimmercode helaas.RAAF12 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:23:
[...]
Wat ook nog kan is het alarm van de gordels uitschakelen en als de linkerdeur opengaat beeld en geluid killen.
Had dit wel graag willen activeren, want is wel erg handig namelijk.
/edit: Zie dat het waarschijnlijk wel via Expert Mode kan.
FEM_BODY> 3020> TCM_LOGIC_R_OFF_DOOR> from nicht_aktiv to aktiv
Vanavond eens kijken of ik die functie ook kan vinden, wanneer ik verbonden ben met de auto.
De demo mode van Bimmercode laat het in ieder geval wel zien, maar de demo mode is o.b.v. de G31.
@Eagle Creek Erg jammer dat ze inderdaad ook die kant op gaan. De iDrive controller is namelijk héérlijk. In mijn Seat Leon was ook álles geïntegreerd in het display en had je helemaal geen fysieke knoppen meer. Rete-irritant. Vind het nu weer een genot om het systeem middels de iDrive controller te gebruiken. Gebruik het touchscreen van het scherm nooit.. bespaart me ook nog eens een hoop vieze vingerafdrukken.
[ Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 03-05-2022 11:19 ]
Ik denk dat het over een relay attack gaat.Eagle Creek schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:54:
Wat bedoel je met frequentie oppakken?
Volgende stap is 1-serie geen BMW meer noemen?
Kijk vanavond even in de Expert Mode. In de "Basic" mode zie je namelijk niet alle beschikbare functies terug.RAAF12 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:52:
Zit idd in de FEM_0 module onder 'Audio' Shut off iDrive system when driver door is opened. Kan zijn dat die optie er niet inzit.
Bummer. Zit er inderdaad niet in. Ook niet onder Expert Mode.RAAF12 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:52:
Zit idd in de FEM_0 module onder 'Audio' Shut off iDrive system when driver door is opened. Kan zijn dat die optie er niet inzit.
Mijn nieuwe lease auto zou in week 22 geleverd worden, rij nu tijdelijk een BMW 1 serie voorloop auto. Nu krijg ik een mail vanuit mijn leasemaatschappij dat de auto pas in week van 28 Dec geleverd word (zie hieronder). Iemand ervaring of ik de bestelling nog kan annuleren, dit omdat wij als groot gezin snel geleverd wilde hebben i.v.m. vakantie naar Spanje.
https://www.anwb.nl/jurid...-sluiten/leveringstermijn
Een andere auto huren of die kleine einser inruilen voor iets groters tijdens de vakantie kan natuurlijk ook. Er kan ook een dakkoffer op de een serie......
Poeh. Ik ben vrij merkvast maar een touchscreen is wel echt een dealbreaker.
nu heeft de F40 wel meer dealbreakers, dus dat scheelt
Dat wordt dan een huurauto of een tweedehandsje. Ik weet niet of je links en rechts het nieuws hebt gelezen, maar de automotive chips (niet de paprika's) zijn erg schaars en is een groot gebrek aan. Waardoor leveringen van auto's ontzettend lange levertijden kennen ondertussen.Bopppppppp schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:41:
dit omdat wij als groot gezin snel geleverd wilde hebben i.v.m. vakantie naar Spanje.
Onder een steen geleefd?Bopppppppp schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:41:
Goedenavond ,
Mijn nieuwe lease auto zou in week 22 geleverd worden, rij nu tijdelijk een BMW 1 serie voorloop auto. Nu krijg ik een mail vanuit mijn leasemaatschappij dat de auto pas in week van 28 Dec geleverd word (zie hieronder). Iemand ervaring of ik de bestelling nog kan annuleren, dit omdat wij als groot gezin snel geleverd wilde hebben i.v.m. vakantie naar Spanje.
Neen juist niet onder een steen geleefd, goed onderzoek gedaan, daarom ook geen I4 besteld of Skoda of wat dan ook. Accu fabriek schijnt afgebrand te zijn.
De poel van voorloop auto’s zit misschien wel iets groters in.
Verwacht geen wonderen qua levertijd omdat jij stampvoetend het probleem van je vakantie bekend maakt. Dat chipprobleem is er en blijft nog wel even.
Wat heb je dan besteld?Bopppppppp schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:04:
Dat vraag ik toch niet ! Heb toevallig wel een volwassen antwoord ?
Neen juist niet onder een steen geleefd, goed onderzoek gedaan, daarom ook geen I4 besteld of Skoda of wat dan ook. Accu fabriek schijnt afgebrand te zijn.
Ik lees dat je een nieuwe 2 Active Tourer besteld hebt.Bopppppppp schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:41:
Goedenavond ,
Mijn bestelling bij BMW heeft 9 maanden geduurd en dan zat al het bestelde er ook nog eens niet op. Ik denk dat er bijna geen alternatief voor je is op dit moment. Als je overstapt naar een ander merk zul je ook last hebben van lange levertijden. Misschien kun je via de leasemaatschappij een andere voorloop auto regelen met meer ruimte.
Iemand enig idee hoe ik dit kan resetten? Anders ga ik dit weekend even terug naar de accu specialist.
Auto gekocht met idd NaviremTheBrut3 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:07:
[...]
Navirem neem ik aan? Waar heb je die laten inbouwen? Heb Schadenet gemaild, maar die zijn niet zo happig op antwoorden.
Wanneer jij je alarm ontgrendeld gaat er een signaal naar de ontvanger en die kunnen ze oppakken. Ook als jij je sleutel in de la hebt oid en die is dicht bij de auto, dan kunnen ze dat oppikken en het signaal gebruiken op je alarm te ontgrendelen.
Zo hebben ze mijn neefje zijn F30 open gemaakt en echt ALLES eruit gejat. 15K schade en auto 6 weken bij de dealer.
Maar die snap ik niet helemaal. Keyless entry heb ik niet. En het oppikken van het gewone signaal, moet volgens mij worden tegengegaan door replay attack-bescherming en rolling keys. Anders zou het schering en inslag moeten zijn door op een willekeurige parkeerplaats alle sleutels uit te lezen en mee naar huis te rijden.Unknown Alien schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Wanneer jij je alarm ontgrendeld gaat er een signaal naar de ontvanger en die kunnen ze oppakken. Ook als jij je sleutel in de la hebt oid en die is dicht bij de auto, dan kunnen ze dat oppikken en het signaal gebruiken op je alarm te ontgrendelen.
Zo hebben ze mijn neefje zijn F30 open gemaakt en echt ALLES eruit gejat. 15K schade en auto 6 weken bij de dealer.
De nieuwere auto's schijnen daar wel tegen beveiligd te zijn omdat er in de sleutel een bewegingssensor zit die na een paar tellen uit gaat. Maar sinds wanneer ze dat precies toepassen durf ik niet te zeggen.Unknown Alien schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Het was voor mij altijd de reden om keyless niet aan te vinken.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 04-05-2022 10:45 ]
Tsja, toch is het zo. Zie onderstaand filmpje, zo makkelijk en snel gaat het.Eagle Creek schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Maar die snap ik niet helemaal. Keyless entry heb ik niet. En het oppikken van het gewone signaal, moet volgens mij worden tegengegaan door replay attack-bescherming en rolling keys. Anders zou het schering en inslag moeten zijn door op een willekeurige parkeerplaats alle sleutels uit te lezen en mee naar huis te rijden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, dit is wat anders. Dit is gewoon keyless entry signaal oppikken en versterken.B-Real schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:52:
[...]
Tsja, toch is het zo. Zie onderstaand filmpje, zo makkelijk en snel gaat het.
[YouTube: Moment thieves use hi-tech device to steal £25,000 keyless BMW]
Volgens mij haal je klok en klepel door elkaar.
Het brengt wel de WiFi Hotspot terug, maar het activeert nog niet de Apple Carplay / Android Auto functionaliteit. Echter, dit zou ook te maken kunnen hebben met de Connected Drive dienst (aldus een Bimmerpost member uit Roemenië). Dit is het Technisch document betreffende de update, en de toelichting van de Bimmerpost member.
Bron: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1914179
The recall is done , wi-fi activated , no carplay . Here you can find attached the documentation of the recall , where it is specified that the functions will be restored . They made a technical case and i am waiting for the updates . I will keep you updated .
It is a problem from connected drive . They don't see that the updated had been done and they don't provide the MGU with the smartphone interface . I have allready called them , and they are funny . They ask me to get the car to Germany , although i have explained to them that the car is in Romania and i called Connected Drive Germany support because we don't have customer service in our country .
So i will keep you updated asap i have updates.
:fill(white):strip_exif()/f/image/nJyBNgeqFGwuxHx1nUUSfPyD.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/YgQuSwmzwFZq51sVvAExBxKl.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/lfwtgMrMt3p5Hto9Wg95VudH.png?f=user_large)
Die dingen zoals comfort access zijn er om het voor de klant makkelijker te maken die hoeft geen knopje op de AB in te drukken om de deuren te ontgrendelen. Volgens mij zijn er gemetalliseerde hoesjes om het dingUnknown Alien schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Auto gekocht met idd Navirem
[...]
(creditcard formaat?) in op te bergen als je niet in de auto zit. Dan kan niemand het signaal van het ding onderscheppen. De auto krijg je bijv. ook niet gestart als het ding in de achterbak ligt dan is het signaal te zwak om opgepikt te worden door de sensor die aan de rechterzijde van de stuurkolom zit.
Gebruik Digital Key via m'n iPhone of de NFC pas dan weer nooit..
Het is overigens wel een mooi pasje.
:strip_exif()/f/image/zakYpjbWIqIawsCE2BKjEwfA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp überhaupt niet wat de klacht van @Bopppppppp is; 1 en 2AT zijn dezelfde auto's, alleen een 2AT iets hoger. 'Groot' gezin gaat niet net zo makkelijk in een 1 als in een 2AT, hooguit even een box op het dak voor de bagage. Lijkt mij prima over te praten zijn met een dealer.Ping83 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:17:
[...]
Ik lees dat je een nieuwe 2 Active Tourer besteld hebt.
Klopt, dat is zo RFID pouche, die gebruik ik ook en heb er 1 aan me maat gegeven. Werkt goed, want als ik naast de auto sta, met de fob in de pouche dan wordt het alarm niet ontgrendeld.RAAF12 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Die dingen zoals comfort access zijn er om het voor de klant makkelijker te maken die hoeft geen knopje op de AB in te drukken om de deuren te ontgrendelen. Volgens mij zijn er gemetalliseerde hoesjes om het ding
(creditcard formaat?) in op te bergen als je niet in de auto zit. Dan kan niemand het signaal van het ding onderscheppen. De auto krijg je bijv. ook niet gestart als het ding in de achterbak ligt dan is het signaal te zwak om opgepikt te worden door de sensor die aan de rechterzijde van de stuurkolom zit.
Extra info:Rivanov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:34:
Voor diegene die, zoals ik, de 6P1 - Temporary removal WiFi Hotspot & Apple Carplay / Android Auto hebben. BMW heeft een ISTA update uitgebracht, waarbij in de releasenotes vermeld staat dat het dit probleem oplost, maar in werkelijkheid nog niet doet.
Het brengt wel de WiFi Hotspot terug, maar het activeert nog niet de Apple Carplay / Android Auto functionaliteit. Echter, dit zou ook te maken kunnen hebben met de Connected Drive dienst (aldus een Bimmerpost member uit Roemenië). Dit is het Technisch document betreffende de update, en de toelichting van de Bimmerpost member.
Bron: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1914179
[...]
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
So after a day wasted at my dealership i can tell you what are the steps .
You have to do the recall at your Bmw service . Wi-fi is restored . You can't do remote update because there is no wi-fi in the car , to connect with the phone .
The problem is that the Connected Drive it isn't updated with the smartphone interface for the cars with 6P1 (temporary delete wi-fi).
At 16:00 pm my service advisor received the information that the cars will be provisioned starting 19 may , when we will have to update the services .
So do the recall , and wait for 19 may .
:strip_exif()/f/image/iqxtLd6E4YijUOuuCFhrEMDE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7nEbTnwONtdB0iwy96QyfClB.jpg?f=fotoalbum_large)