Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 157 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08
Pepppie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:05:
[...]

Helemaal goed! Succes en laat het vooral even weten als praktijkervaring toch een goed advies was hier ;)
Ik ben benieuwd welke adapter jij aanraadt?

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:50:
[...]

Ik ben benieuwd welke adapter jij aanraadt?
‘Gewoon’ een OBD2-kabel die je ook voor eSys gebruikt en dan heb ik een verloopje van LAN naar Lightning om hem aan m’n iPhone/iPad te kunnen koppelen.

Je hebt dan de flexibiliteit om met je laptop en eSys te werken, maar ook met Bimmerlink/Bimmercode etc op een i-device voor het snelle werk. Daarnaast is het ook een stuk sneller en stabieler dan draadloos, dus als je veel te doen hebt, scheelt dat tijd en ergernis ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:05
Pepppie schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:39:
[...]

‘Gewoon’ een OBD2-kabel die je ook voor eSys gebruikt en dan heb ik een verloopje van LAN naar Lightning om hem aan m’n iPhone/iPad te kunnen koppelen.

Je hebt dan de flexibiliteit om met je laptop en eSys te werken, maar ook met Bimmerlink/Bimmercode etc op een i-device voor het snelle werk. Daarnaast is het ook een stuk sneller en stabieler dan draadloos, dus als je veel te doen hebt, scheelt dat tijd en ergernis ;)
Neem aan dat een USB-C naar Ethernet verloop ook werkt? Want die heb ik één en dan kan ik 'm aan m'n MacBook Pro en iPad koppelen.

/edit: Toch maar jouw advies gevolgd en bovenstaande OBD2 kabel gekocht. De Bluetooth adapter gaat retour naar Amazon.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 24-04-2022 10:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
Iemand ervaring met de kofferbakschalen in een BMW F40?
Hebben een hondenbench voor de kofferbak en momenteel hebben we hier niks onder zitten waardoor zijn haartjes in de bekleding van de kofferbak gaan zitten. Aangezien een Jack Russell nogal korte haartjes heeft, gaan deze in de vloerbedekking zitten van de kofferbak, en is dit lastig eruit te halen.

Zit dus te denken om in de BMW een kofferbakmat te plaatsen om 'm schoon te houden en BMW heeft deze schalen.

https://www.bol.com/nl/nl...7vhBJA_0_3.5.ProductImage

Maar op de foto zie je drie varianten. Krijg je ze alle drie? Of bevat dit enkel de grote?
Kan bij BMW zelf namelijk niets vinden.

Je hebt ook deze oprolbare mat en dat scheelt ook bijna de helft in prijs.

https://www.bol.com/nl/nl...1KOQ.2_21.22.ProductImage

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 24-04-2022 11:05 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pepppie
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:41:
[...]

Neem aan dat een USB-C naar Ethernet verloop ook werkt? Want die heb ik één en dan kan ik 'm aan m'n MacBook Pro en iPad koppelen.

/edit: Toch maar jouw advies gevolgd en bovenstaande OBD2 kabel gekocht. De Bluetooth adapter gaat retour naar Amazon.
Ja, dat werkt voor de iPad. MacBook heb ik zelf nog niet aan de praat gekregen met eSys (VM omgeving met een M1 CPU), Bimmerlink app werkt uiteraard prima op een M1.

• Rivanov
Pepppie schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:20:
[...]

Ja, dat werkt voor de iPad. MacBook heb ik zelf nog niet aan de praat gekregen met eSys (VM omgeving met een M1 CPU), Bimmerlink app werkt uiteraard prima op een M1.
BimmerCode werkt neem ik aan ook?
Heb de 14” met M1 Pro overigens, dus de VM is op basis van ARM dus Esys zal niet werken. Maar daar is het mij ook niet om te doen. Enkel BimmerCode.

• Pepppie
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:24:
[...]

BimmerCode werkt neem ik aan ook?
Heb de 14” met M1 Pro overigens, dus de VM is op basis van ARM dus Esys zal niet werken. Maar daar is het mij ook niet om te doen. Enkel BimmerCode.
Ja, gewoon als app werkt dat op een M1.

Wel even goed de manual (hoofdstuk: ENET cable + Ethernet adapter connection) volgen voor het maken van een netwerkverbinding, want oa WiFi en Bluetooth moet je uitschakelen en zorgen dat je auto een IP toegewezen krijgt. Werkt hetzelfde als bij een iDevice.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-12 16:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:44:
Gisteren de OBD2 adapter ontvangen via Amazon.nl :)
Kan ik direct aan de slag zodra ik de BMW heb.

Mocht iemand in regio Eindhoven interesse hebben in Bimmercode aanpassingen, let me know. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb deze ook, later ook nog eern OBDLink CX gekocht omdat ik wat geavanceerde instellingen niet kon doen in Bimmercode. Vooral het vergrendel auto met lopende motor > toeter probleem kreeg ik niet opgelost met mijn vgate omdat ik een of andere menu niet in kon.

(zie btw dat jij een ander model heb)
FabiandJ schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:31:
De BMW M135i RWD Stage2+ is er niet meer....

Het kwam zo nu en dan al ter sprake in het topic dat ik een BMW M135i RWD heb en met een schuin oog keek naar een 335/340i/M3. Na mijn testrit eind januari in een BMW M3, maar te weinig terug krijgen voor mijn M135i kon ik het toch niet loslaten.

Na veel zoeken en langsgaan bij dealers om te horen wat ik voor de M135i zou krijgen uiteindelijk een mooi bod gekregen. In de tussentijd de auto verkoopsites etc in de gaten gehouden en een paar als kandidaat geselecteerd. Het bedrijf waar ik het meeste terug kreeg de lijst voorgelegd en hun zouden bij de bedrijven informeren waarbij ik mooi op de hoogte gehouden werd. Een week later de knoop doorgehakt welke het zou worden, dat werd meteen een speciaal ritje aangezien de BMW M3 in Zweden stond.

Wat specs:
BMW M3
2016
DCT
Alpinweiss
45000km
666M 20" velgenset

Een week later werd die opgehaald uit Zweden, helaas bij terugkomst er achter gekomen dat de advertentie niet klopte want er zou een Titanium M-Performance uitlaat onder zitten maar helaas, de eindtips waren wel aanwezig, maar de midpipe en einddemper waren niet aanwezig.
Vanuit Zweden hiervoor een bedrag terug gekregen ter compensatie, ook nog een meevaller gekregen voor de BPM aangifte dus opzoek gegaan naar een M-Performance uitlaat, na wat zoeken deze gevonden welk een vriendelijke man vanuit Noord-Duitsland bij mij langs kwam brengen.
De midpipe ik heb van een sloopauto gehaald met een reden, aangezien de zaag er toch in zou gaan en vervangen voor een exemplaar voor een Active Autowerke Equal Length Resonated Midpipe, waardoor de S55 nu klinkt zoals zou moeten.

Helaas was ook het audiosysteem een tegenvaller, ondanks dat als ik de VIN nummers van de M135i en M3 naast elkaar deed hetzelfde zouden hebben. Dus na wat onderzoek alle speakers/tweeter/subwoofers vervangen voor exemplaren van Bowers & Wilkins en Harman Kardon. Ook de versterker is vervangen voor een plug en play exemplaar van Bimmertech, gelukkig allemaal tweedehands kunnen bemachtigen om de prijs te drukken.

Ook rondom spacers gezet zodat het net wat mooier staat en een spoilertje achterop de klep.
De auto is net voorzien van een crankhub van Mosselman zodat ook dat zwaktepunt is verholpen.

Omdat de auto erg laag ligt de K&W HAS Coilover verenset besteld en een M-Performance Carbon Lip, welke er waarschijnlijk in mei onder gaan. Met de huidige H&R veren, zou de lip het geen dag volhouden :+

Zo genoeg geklets tijd voor wat plaatjes, ooit nog een keer echt goede foto's (laten)maken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave bak!
Vraag me alleen wel af of je de rijdbaarheid van de auto niet verpruts met andere verensets en onderlippen? Het stikt hier in de regio van de drempels waar je met een R8 / 911 nog net fatsoenlijk overheen kom. Verlagen en extra onderlippen zou ik om die reden nooit doen.

[ Voor 63% gewijzigd door Tortelli op 24-04-2022 11:54 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:48:
[...]

Gave bak!
Vraag me alleen wel af of je de rijdbaarheid van de auto niet verpruts met andere verensets en onderlippen? Het stikt hier in de regio van de drempels waar je met een R8 / 911 nog net fatsoenlijk overheen kom. Verlagen en extra onderlippen zou ik om die reden nooit doen.
Dankjewel :)

In mijn geval verbeter ik nou juist de rijdbaarheid, door de vorige eigenaar zijn een set H&R verlagingsveren gemonteerd, waardoor de auto voor met 4 cm en achter met 2,5 cm verlaagd is ten opzichte van het origineel.

Deze vervang ik met een KW HAS set, waarbij je de veren kan verstellen in hoe laag je de auto wilt hebben, bijna hetzelfde als een schroefset alleen vervang je nu alleen de veren i.p.v ook de dempers.
Met de KW HAS set, kan ik de verlaging instellen tussen 0,5-2,5cm ten opzichte van het origineel, de voorkant gaat dus al minimaal 1,5cm omhoog.
BMW bied trouwens precies hetzelfde aan onder hun M-Performance lijn, alleen betaal je er een paar honderd euro mee voor :)

En de splitter is ook van BMW zelf, welke het minst uitsteekt etc ten opzichte van aftermarket splitters.

• Rivanov
Pepppie schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:48:
[...]

Ja, gewoon als app werkt dat op een M1.

Wel even goed de manual (hoofdstuk: ENET cable + Ethernet adapter connection) volgen voor het maken van een netwerkverbinding, want oa WiFi en Bluetooth moet je uitschakelen en zorgen dat je auto een IP toegewezen krijgt. Werkt hetzelfde als bij een iDevice.
You sure?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Paa0WolOPDjXQNQbUMI6Fafoh4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2kmxIfn2FpH6L9nvyt7rZgd.png?f=fotoalbum_large

• Pepppie
  • Niet online
Er zijn meer wegen naar Rome :)

edit: Zag overigens in je vorige post dat je aangaf dat eSys niet ging werken op een M1, maar dat kan wel. Is mij alleen nog niet gelukt via VM, verder geen moeite gedaan. Op Bimmerpost staat er wel wat manuals voor andere manieren, dus als je echt wilt lukt het. Net als Bimmercode/BimmerLink/Carly.

[ Voor 29% gewijzigd door Pepppie op 24-04-2022 13:37 ]

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 00:43
Mocht dit hier écht niet geplaatst worden; dan laat ik het gerust verwijderen.

Wat betreft verzekeringen; ik ben bezig een allrisk af te sluiten voor de bmw die ik komende week ophaal. Echter valt mij op dat bij de vergelijkende websites (unitedconsumers, independer, consumentenbond, anwb) de premies nogal kunnen verschillen. Een andere verklaring dan affiliate kan ik niet bedenken. Hoe gaan jullie hiermee om, afsluiten bij de ‘bron’ of via deze sites?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
Ik heb gewoon direct bij de bron afgesloten. In mijn geval Univé. NN was iets goedkoper, maar vond de voorwaarden van Univé wat beter. Veel andere verzekeraars accepteerden niet ivm gewicht/vermogen.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
Heb via onze vaste tussenpersoon afgesloten. Is nu verzekerd bij NN en is een tientje goedkoper in de maand dan direct bij NN.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Ik heb vaak verzekerd via independer, ging prima. Maar rechtstreeks kan natuurlijk ook.

Nu zit ik bij Deck. Scheelt briljant veel geld voor alles samen.

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:37

Mrlten

Premium Deluxe Plus

@Laurences Ik zit zelf bij FBTO vanwege de (optionele) vrije keuze voor schadeherstelbedrijf. Ik heb liever dat ik bij schade bij de BMW garage terecht kan en dat ze originele onderdelen gebruiken.

En misschien nog een tip/idee: Reken de bedragen van eigen risico ook eens door. Zo kon het bij mij uit om 0 euro eigen risico te hebben als ik eens in de 15 jaar schade reed.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit bij Centraal Beheer, alle andere hebben geen nut aangezien ik een aanzienlijke korting krijg aangezien het mijn werkgever is :)

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

snaggyheadshot schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:30:
[...]

Vandaag maar eens TomTom aangeslingerd icm CarPlay. Werkt prettig en duidelijk. Tot ik toch wel een groot nadeel ontdekte: er is geen HFP support. Ik kan de radio dus niet gebruiken zonder TomTom’s audio te verliezen ;(

Moet ik dan toch die 88+69€ gaan betalen :/
Bij Tomtom Amigo zit in het menu een schuifje om Bluetooth HFP aan te zetten. Maar dat is op Android Auto.
Beiden zijn gratiz, maar dat schuifje staat hier uit. Alles werkt gewoon dus muziek volume gaat bijna muten als mevrouw Tomtom begint te praten.

[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 25-04-2022 01:45 ]

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
Twixie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:24:
Weet iemand toevallig waar ik de kofferruimte tot aan het dak kan vinden van de 320e/330e ? Echt overal vind ik enkel de kofferruimte tot aan dak/hoedenplank of de volledige kofferruimte met zetels plat.
Ik had dezelfde vraag. Heb een dogcrate gevonden die bijna alle ruimte inneemt, dus ik heb met die dimensies gerekend.

https://dtboxes.co.uk/pro...g-car-travel-crate-dt-box

Hoogte: 610mm
Breedte: 930mm
Diepte: 860mm

• Rivanov
Adrianb schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:14:
[...]

Ik had dezelfde vraag. Heb een dogcrate gevonden die bijna alle ruimte inneemt, dus ik heb met die dimensies gerekend.

https://dtboxes.co.uk/pro...g-car-travel-crate-dt-box

Ik heb onze autobench bij www.autobench.nl gehaald.
Past onze Jack Russel perfect in! :)
Zijn riempje doen we normaliter af hoor. Dit was even om de bench te testen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XwMCvrNTK25X39abmHbjeEY4ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQFaGnjtpcnp8wwilyeb3coU.jpg?f=fotoalbum_large

In m'n huidige Seat Leon past ie ook precies onder de hoedenplank, zodat die er niet uit hoeft. Hopelijk gaat dit ook zo passen in de BMW F40. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 25-04-2022 08:39 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:25
Adrianb schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:14:
[...]
De hoogte kan mogelijk een probleem worden om hem in de auto te krijgen. Dit weekend nog eens een dealer bezocht en wat gemeten. De laadhoogte bleek slechts 58cm te zijn, al is de effectieve hoogte binnenin dan wel nog wat meer. Breedte en diepte zijn geen probleem, die heb ik gemeten op 95cm (smalste stuk waar wielen zitten) en 95cm respectievelijk.
De reactie van mijn zoon (12) die mee was, was direct van 'daarmee kunnen we toch niet op reis ? Zo een kleine koffer !'. Mja, natuurlijk wel een gigantisch verschil met de E Estate waar we nu tijdelijk mee rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 25-04-2022 09:14 ]

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-12 17:01
RAAF12 schreef op maandag 25 april 2022 @ 01:40:
[...]

Bij Tomtom Amigo zit in het menu een schuifje om Bluetooth HFP aan te zetten. Maar dat is op Android Auto.
Beiden zijn gratiz, maar dat schuifje staat hier uit. Alles werkt gewoon dus muziek volume gaat bijna muten als mevrouw Tomtom begint te praten.
Nouja het blijkt dat de navigatie in de TomTom Go app dus wél over de radio heen praat, maar de radio niet dempt. Niet ideaal, maar ik doe het ervoor :P

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
Twixie schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:11:
[...]

De hoogte kan mogelijk een probleem worden om hem in de auto te krijgen. Dit weekend nog eens een dealer bezocht en wat gemeten. De laadhoogte bleek slechts 58cm te zijn, al is de effectieve hoogte binnenin dan wel nog wat meer. Breedte en diepte zijn geen probleem, die heb ik gemeten op 95cm (smalste stuk waar wielen zitten) en 95cm respectievelijk.
De reactie van mijn zoon (12) die mee was, was direct van 'daarmee kunnen we toch niet op reis ? Zo een kleine koffer !'. Mja, natuurlijk wel een gigantisch verschil met de E Estate waar we nu tijdelijk mee rijden.
Ik heb die dog crate niet gekocht (heb geen hond), maar had dat gevonden als referentiepunt voor de werkelijke grootte van de koffer.

Die 58cm die je meette, dat is tot de bovenkant bij het punt waar de hinge van de kofferdeur zit?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23

Eagle Creek

Breathing security

Misschien zie ik 't niet goed maar moet je niet even op "iPad apps" drukken?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Rivanov
Eagle Creek schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:28:
[...]

Misschien zie ik 't niet goed maar moet je niet even op "iPad apps" drukken?
Die knop is geselecteerd. ;)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Laurences schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:00:
Mocht dit hier écht niet geplaatst worden; dan laat ik het gerust verwijderen.

Wat betreft verzekeringen; ik ben bezig een allrisk af te sluiten voor de bmw die ik komende week ophaal. Echter valt mij op dat bij de vergelijkende websites (unitedconsumers, independer, consumentenbond, anwb) de premies nogal kunnen verschillen. Een andere verklaring dan affiliate kan ik niet bedenken. Hoe gaan jullie hiermee om, afsluiten bij de ‘bron’ of via deze sites?
Nog een tip: ik heb al mijn verzekeringen bij de ABN lopen (behalve zorgverzekering) en hierdoor ontvang ik een flinke korting op mijn autoverzekering. Ik betaal nu 150euro per maand voor all risk. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden zonder korting was 170euro per maand.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Rivanov schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:34:
[...]

Die knop is geselecteerd. ;)
Maar waarom.geeft ie dan terug "no Mac app results found"? Dat insinueert dat die dus niet juist is geselecteerd.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Laurences schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:00:
Ik heb beide BMW's all risk via BMW zelf verzekerd bij Allianz (Top Cover). €139,17 per maand. Onlangs door verhuizing €15,- goedkoper geworden. Alles wordt geregeld via de dealer, plus gelijkwaardig vervangend vervoer. Pechhulp (verlengd) ook via BMW en dat wordt uitbesteed aan ANWB, maar voor ongeveer de helft van wat de ANWB zou kosten bij vergelijkbaar pakket. €89,- per jaar (NL + Europa).

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 25-04-2022 11:35 ]

• Rivanov
Eagle Creek schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:42:
[...]

Maar waarom.geeft ie dan terug "no Mac app results found"? Dat insinueert dat die dus niet juist is geselecteerd.
Je leest niet verder? ;)

Showing iPhone and iPad app results

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Rivanov schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:07:
[...]

Je leest niet verder? ;)

Showing iPhone and iPad app results
Ik denk dat ik niet helemaal begrijp hoe die ui werkt 😊.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb beide BMW's all risk via BMW zelf verzekerd bij Allianz (Top Cover). €139,17 per maand. Onlangs door verhuizing €15,- goedkoper geworden. Alles wordt geregeld via de dealer, plus gelijkwaardig vervangend vervoer. Pechhulp (verlengd) ook via BMW en dat wordt uitbesteed aan ANWB, maar voor ongeveer de helft van wat de ANWB zou kosten bij vergelijkbaar pakket. €89,- per jaar (NL + Europa).
Idem hier, zowel met verzekering als garantie. Elders kan het een een tientje goedkoper maar voor die paar euro zijn de voorwaarden ook weer anders.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-12 16:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

G21 330i ook via BMW (Allianz) verzekerd. Zijn goedkoop en bieden gunstige voorwaardes.
Moet je die pechhulp er optioneel bij nemen? Zolang de auto binnen de garantie valt heb je sowieso geen probleem. Daarna bieden ze dit toch aan als de auto dealer onderhouden is geloof ik?
Garantie gaat bij mij in oktober verlopen.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:26
Vorig jaar hadden ze de combi met onderhoud bij de dealer dat je een jaar lang pechhulp kreeg voor 35 of 39€. Daar kan de ANWB echt niet tegenop. Toen ben ik ook overgestapt. Maar inderdaad, je kunt alleen voor het actietarief verlengen als je het onderhoud bij BMW laat doen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• CreativeS
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:05:
Moet je die pechhulp er optioneel bij nemen? Zolang de auto binnen de garantie valt heb je sowieso geen probleem. Daarna bieden ze dit toch aan als de auto dealer onderhouden is geloof ik?
Na 17 en 18 jaar hebben ze uiteraard geen garantie meer en laat ik onderhoud bij Rap doen ipv de dealer. Dan zit je met Verlengde Pechhulp aan de normale bedragen. Die zijn alsnog goedkoper dan de ANWB. Zodra de 18 jarige 20 wordt gaat deze over naar de ANWB, want verlengde pechhulp is alleen tot dan mogelijk.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:12
Ik heb in de loop der jaren ook verschillende verzekeringen verzameld. Per geval op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Uiteindelijk vorig jaar, toen ik overging van een lease auto naar eigen auto, ook alle verzekeringen maar eens onder de loep genomen. Unive maakte er een mooi totaalplaatje van, dus nu zit alles lekker overzichtelijk bij Unive. Je krijgt daar ook staffelkorting en dat telt wel lekker aan.

Onderaan de streep betaal ik hetzelfde, alleen nu inclusief de BMW 4GC die ik vorig jaar kocht :P

Over een paar jaar ga ik wel weer eens rondshoppen voor een ander aanbod, dat is dan ook lekker makkelijk vergelijken.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Eagle Creek schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat ik niet helemaal begrijp hoe die ui werkt 😊.
De app is er voor iOS en Android
Even zoeken zal het wel oplossen
https://bimmercode.app/ https://www.bimmerlink.app/ <click!>

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 25-04-2022 21:09 ]

• Laurences
B-Real schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:17:
Ik heb in de loop der jaren ook verschillende verzekeringen verzameld. Per geval op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Uiteindelijk vorig jaar, toen ik overging van een lease auto naar eigen auto, ook alle verzekeringen maar eens onder de loep genomen. Unive maakte er een mooi totaalplaatje van, dus nu zit alles lekker overzichtelijk bij Unive. Je krijgt daar ook staffelkorting en dat telt wel lekker aan.

Onderaan de streep betaal ik hetzelfde, alleen nu inclusief de BMW 4GC die ik vorig jaar kocht :P

Over een paar jaar ga ik wel weer eens rondshoppen voor een ander aanbod, dat is dan ook lekker makkelijk vergelijken.
TheBrut3 schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:13:
Ik heb gewoon direct bij de bron afgesloten. In mijn geval Univé. NN was iets goedkoper, maar vond de voorwaarden van Univé wat beter. Veel andere verzekeraars accepteerden niet ivm gewicht/vermogen.
Mrlten schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:38:
@Laurences Ik zit zelf bij FBTO vanwege de (optionele) vrije keuze voor schadeherstelbedrijf. Ik heb liever dat ik bij schade bij de BMW garage terecht kan en dat ze originele onderdelen gebruiken.

En misschien nog een tip/idee: Reken de bedragen van eigen risico ook eens door. Zo kon het bij mij uit om 0 euro eigen risico te hebben als ik eens in de 15 jaar schade reed.
Bedankt allen voor jullie reacties wat betreft het afsluiten van de autoverzekering. Het loont zeker om zelf even goed te 'shoppen' voor een passende verzekering. In mijn geval (weinig schadevrije jaren) viel BMW Top Cover helaas af, al lijkt dit op het oog een mooi complete verzekering te zijn met erg goede voorwaarden. Afgesloten bij Allianz Direct all-risk met aanvullend vrije keuze van schadebedrijf, om bij de dealer terecht te kunnen. Kosten: €103,- p/m (inclusief 5% korting voor een jaarcontract).

Pechhulp was in mijn situatie nog niet nodig ivm aanschaf auto binnen fabrieksgarantie, echter voor degene die hier tegenaan lopen: het is vaak voordeliger om mee te verzekeren dan apart af te sluiten bij de ANWB.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Echter ANWB is voor elk voertuig dat je rijd. Dus als je meerdere auto's / motoren hebt is ANWB wel dergelijk voordeliger.

• Rivanov
Zojuist afleverafspraak gemaakt voor m'n 1-serie.
Aanstaande zaterdag om 10:00 ga ik 'm ophalen! <3

• Laurences
Rivanov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:40:
Zojuist afleverafspraak gemaakt voor m'n 1-serie.
Aanstaande zaterdag om 10:00 ga ik 'm ophalen! <3
Gefeliciteerd! Welke gaat het worden? :)

• Rivanov
Laurences schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:22:
[...]

Gefeliciteerd! Welke gaat het worden? :)
Dat heb ik al (tot vervelens toe :+) meermaals gemeld de laatste tijd. ;)

Foto's:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71299518

Configuratie:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70601054

• CreativeS
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:42:
Echter ANWB is voor elk voertuig dat je rijd. Dus als je meerdere auto's / motoren hebt is ANWB wel dergelijk voordeliger.
Maar meerdere personen moet je wel toevoegen (partnerlidmaatschap), dus wordt het alsnog duurder O-)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 26-04-2022 10:54 ]

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:26:
Dat heb ik al (tot vervelens toe :+) meermaals gemeld de laatste tijd. ;)
Wel fan van de knipoog hè... je vriendin vaak boos op je als je weer eens knipogend door de stad loopt? ;)

Geintje natuurlijk, maar is wel grappig :+

• Rivanov
CreativeS schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:53:
[...]

Wel fan van de knipoog hè... je vriendin vaak boos op je als je weer eens knipogend door de stad loopt? ;)

Geintje natuurlijk, maar is wel grappig :+
M'n vriendin niet.. m'n vrouw wel. ;)

*;

• Laurences
Ah, ik had ze inderdaad gezien een poosje terug. Ach. Niet vervelend om ze nog eens te showen toch, dat mag zeker met zo’n complete auto. Veel plezier er van.

• CreativeS
  • Niet online
Eindelijk onze eigen oprit... wat een genot. Geen 'stress' over een al dan niet ruim of krap plekje op de openbare parkeerplaats... ja, was echt altijd feest. Gister spot bij de voordeur opgehangen. Spotjes (Hue) voor de garage liggen ook al klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uNuTUqwBH3VRE_1d2ddVpeo6f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWTjey1qFGEYDbZOGLvqC6It.jpg?f=fotoalbum_large

En inmiddels slapen ze zelf ook lekker op de oprit :)
Ja, ik kijk vaak... O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1ywny_OQ8Ana9q2NbdkakXmRdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCnzdNnegicDFdmKifpc5SeQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 30-04-2022 14:46 ]

• Pannencouque
  • Laatst online: 08-12 17:44
Altijd fijn, een oprit. En zo te zien niet zo'n heul krappe van tegenwoordig waar je amper langs je auto kan.

• CreativeS
  • Niet online
Nee inderdaad... 4,50 meter breed. In feite zouden ze naast elkaar kunnen staan... of in ieder geval langs elkaar kunnen rijden zodat de voordeur nog toegankelijk is. Ware het niet dat mijn vriendin een hekel aan achteruirrijden heeft... dus dat laat ik lekker zitten. Tevens nog een ruimte voor het huis waar een auto kan staan... combi van stoep en parkeerplaats en bij elk huis staat de tweede auto op die locatie. Ze houden dus wel rekening met elkaar. Maar goed, nu hebben we een oprit, dus die gaan we maximaal gebruiken en zolang ik niet weg hoef... staat mijn auto achteraan :D

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
CreativeS schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:17:
Eindelijk onze eigen oprit... wat een genot. Geen 'stress' over een al dan niet ruim of krap plekje op de openbare parkeerplaats... ja, was echt altijd feest. Gister spot bij de voordeur opgehangen. Spotjes (Hue) voor de garage liggen ook al klaar.
Zo'n eigen oprit willen we allemaal wel!
Over het nut van verlichting echter, wordt verschillend gedacht:
https://www.ad.nl/auto/wa...k-kunt-parkeren~ac01c94d/
Als het je gaat om diefstalpreventie zou je misschien beter een bewegingssensor kunnen plaatsen die een lamp in bv de hal schakelt. Aan de andere kant staat een lichtje buiten wel zo gezellig natuurlijk.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
Hier mensen die z'n F30/31 lci 320i (B48) heeft laten chippen? Begrijp ik het goed, dat het dezelfde motor is als in de 330? Dan moet het toch geen problemen opleveren? Waarom niet direct doen? Of is dit te kort door de bocht?

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik heb begrepen dat de koeling minder is uitgevoerd, en ook de drijfstangen niet zgn geforged zijn. Maar zeker ben ik niet.

Ik heb er zelf heel lang over nagedacht, en ik vind de 320i B48 heel prettig rijden, meer vermogen zou leuk zijn, maar ik ga het ook gebruiken met alle risico's van dien, zowel qua fanmail uit Leeuwarden alsook de belasting op de andere onderdelen. Ik heb al een nieuw differentieel (gelukkig onder garantie) en een licht lekkende/zwetende ZF gehad.. (Alles onder de 50k km) Wat er met meer vermogen gebeurt wil ik niet weten.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• CreativeS
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:34:
Zo'n eigen oprit willen we allemaal wel!
Echt blij mee inderdaad.
Toff schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:34:
Over het nut van verlichting echter, wordt verschillend gedacht:
https://www.ad.nl/auto/wa...k-kunt-parkeren~ac01c94d/
Als het je gaat om diefstalpreventie zou je misschien beter een bewegingssensor kunnen plaatsen die een lamp in bv de hal schakelt. Aan de andere kant staat een lichtje buiten wel zo gezellig natuurlijk.
Het gaat mij niet om eventuele diefstalpreventie, maar inderdaad... gewoon omdat het mooi is :)

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:40
DeBaroN schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:09:
Hier mensen die z'n F30/31 lci 320i (B48) heeft laten chippen? Begrijp ik het goed, dat het dezelfde motor is als in de 330? Dan moet het toch geen problemen opleveren? Waarom niet direct doen? Of is dit te kort door de bocht?
De 330i heeft een lagere compressie. Bij hoge vermogens icm slechte brandstof of tune kan de 20i motor gaan pingelen met destructieve gevolgen.
Het koelsysteem en de rest van de aandrijflijn zijn volgens mij identiek.

Edit: Die van mij is overigens gechipt :9

[ Voor 6% gewijzigd door Noshi op 27-04-2022 09:47 ]

• Rivanov
Heb even de handleiding bekeken.. maar klopt het dat enkel de USB-A aansluiting vooraan bij de bekerhouders data/muziek overdracht ondersteunt (en opladen van devices met 3 Ampere) en de USB-C in de armsteun enkel opladen ondersteunt met 1.5 Ampere?

Betreft de F40 1-serie in dit geval.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:04
Chippen durf ik ook niet aan. Die van mij (F31 320i 2018) is bijna uit de Premium Selection garantie dus hoop de komende jaren geen dure defecten te krijgen. Van een zwetende bak en kapot differentieel schrik ik wel bij zo'n jonge auto.

Las op een BMW forum wel iets over een recente recall m.b.t. een koelleiding tussen reservoir en cilinderkop bij de B48. Bij recente beurt is dat niet gedaan. Wil het wel even in de gaten houden.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1889354

[ Voor 7% gewijzigd door Civic09 op 27-04-2022 15:14 ]

• koppie
Civic09 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:12:
Chippen durf ik ook niet aan. Die van mij (F31 320i 2018) is bijna uit de Premium Selection garantie dus hoop de komende jaren geen dure defecten te krijgen. Van een zwetende bak en kapot differentieel schrik ik wel bij zo'n jonge auto.

Las op een BMW forum wel iets over een recente recall m.b.t. een koelleiding tussen reservoir en cilinderkop bij de B48. Bij recente beurt is dat niet gedaan. Wil het wel even in de gaten houden.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1889354
Even context: Differentieel floot iets bij 100-110 km/h en aangezien dat nu precies de snelheid is geworden was ik (ook nog onder premium selectie) nogal zeikerig, en na wat aandringen hebben ze hem onder 'garantie' vervangen.

Versnellingsbak was vochtig/plakkerig, en volgens de monteur die ik sprak waarschijnlijk gewoon pure pech, waarschijnlijk niet goed aangedraaid al vanaf fabriek en komt vrijwel niet voor.... Nu maar een voortijdse oliewissel gehad waarbij er een nieuwe onderpan onder is gekomen. Dat zijn van die garagebeurten waarbij je inderdaad chagrijnig van wordt, maar ja.

Die laatste is ook interessant, want ik heb ook al een keer een waarschuwing gehad voor laag koelvloeistofpeil, maar dat is 1 keer gebeurt, en ik verdenk de garage ervan niet goed opgelet te hebben, want daarna heb ik al twee jaar een literfles koelvloeistof voor niets achterin liggen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door koppie op 27-04-2022 15:28 ]

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:04
Gevoelige techniek is het wel. Ik heb het fluittoontje ook al wel een keer gehoord. Bij een bepaalde snelheid en belasting.

M.b.t. koelvloeistofpeil heb/had ik het idee dat ik in de motorruimte die zoetige typische geur soms wat ruik. Bij beurt is er naar gekeken maar geen problemen en peil blijft ook goed. Wellicht de ontluchting.

Met toenemende leeftijd en km's komen de B48 kwalen wel een keer naar voren. Tot nu toe lijkt het een betrouwbare motor te zijn. Olieverbruik is bij mij tot nu toe niet meetbaar. Staat hier op 61dkm en gekocht met 38.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Volgens de verkoper van een BMW dealer hebben alleen maximaal twee jaar oude auto's Premium Selection maar ik kom hier ook oudere auto's uit 2019 tegen.
https://www.bmw.nl/nl/con...miumselection/zoeken.html
Zijn er duidelijke afspraken waarom de een wel en de ander geen Premium Selection heeft?

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01
RAAF12 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:32:
Volgens de verkoper van een BMW dealer hebben alleen maximaal twee jaar oude auto's Premium Selection maar ik kom hier ook oudere auto's uit 2019 tegen.
https://www.bmw.nl/nl/con...miumselection/zoeken.html
Zijn er duidelijke afspraken waarom de een wel en de ander geen Premium Selection heeft?
Premium selection is maximaal 5 jaar oud en maximaal 100k km op de teller (en dealer onderhouden).

• Matadores
  • Laatst online: 23:34
Minder dan 120000 km

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er staat er ook een met 129k op de teller uit 2016 met Premium selectie op de BMW site . Blijkbaar zijn er geen starre regels?

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:58
koppie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:26:
[...]

Even context: Differentieel floot iets bij 100-110 km/h en aangezien dat nu precies de snelheid is geworden was ik (ook nog onder premium selectie) nogal zeikerig, en na wat aandringen hebben ze hem onder 'garantie' vervangen.
Hier gaat onze 420i ook binnenkort voor gierend geluid bij +-110km/h, maar eigenlijk bij alles eronder ook. Dacht ook al differentieel.. (85k). Ze wilden hem eerst niet vervangen?

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29
hammy87 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:49:
[...]

Hier gaat onze 420i ook binnenkort voor gierend geluid bij +-110km/h, maar eigenlijk bij alles eronder ook. Dacht ook al differentieel.. (85k). Ze wilden hem eerst niet vervangen?
Hier hetzelfde met de 320d, ze deden het af met een bandenwissel dat het daardoor kwam. Maar dat maakt uiteraard niks uit. Binnenkort weer achteraan gaan nu er nog garantie is.

• koppie
Het geluid was minimaal, alleen bij 100-110 (niet eronder) en voldeed blijkbaar niet helemaal aan de eisen, maar een proefrit was voldoende.. Maar als het bij meer snelheden is doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk.

Heb jij er gekke dingen mee gedaan? Bij mij had ie nog wel een keer een klap gehad, maar niet extreem in mijn ogen. In de sport+-stand vlot wegrijden, waarbij één wiel achteraf gezien in de modder stond en pas later tractie kreeg, wat zorgt voor een redelijke klap.

• Deagle
Nee niks geks sinds dat ik hem heb (klein jaar). Ik heb het ook alleen bij +/- 100-110. Wel vrij irritant nu met die max van 100km/u.

Een keer in sport(+) hard wegrijden zou niet voor problemen moeten zorgen lijkt mij.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:32:
alleen maximaal twee jaar oude auto's
Spollie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:48:
Premium selection is maximaal 5 jaar oud en maximaal 100k km op de teller (en dealer onderhouden).
RAAF12 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:35:
Er staat er ook een met 129k op de teller uit 2016
:+ klinkt niet heel eenduidig

• Rivanov
Misschien oud nieuws, maar heb het zojuist ontdekt. :+
Je kunt middels de Inspector view in Google Chrome, het VIN nummer achterhalen van BMW's die je op de dealerwebsites ziet staan. :)

Handig om de exacte specs te achterhalen als je op zoek bent naar een nieuwe BMW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCO3ZCYUVOwoykAJk8cJBE9sLes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ElgY0RxxUuBwWyQsGB6HO8S.png?f=fotoalbum_large

• Rivanov
Zie overigens wel dat het per dealer verschilt. Want zit nu even random bij een andere dealer te kijken (Kalfsbeek) en daar zie ik het niet zo snel terug. Maken weer gebruik van een ander systeem waarschijnlijk.

De dealers waarbij het wel werkt zijn allen onderdeel van Pala Group en maken gebruik van één en hetzelfde online systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 09:32 ]

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:34
Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:32:
Zie overigens wel dat het per dealer verschilt. Want zit nu even random bij een andere dealer te kijken (Kalfsbeek) en daar zie ik het niet zo snel terug. Maken weer gebruik van een ander systeem waarschijnlijk.

De dealers waarbij het wel werkt zijn allen onderdeel van Pala Group en maken gebruik van één en hetzelfde online systeem.
Het is bij mij wel gelukt, als je zoekt op `WBA` kom je al een heel eind. bij mij stond hij bij VIN ipv vehicle identification number

Laden doe je met je zonnepanelen

• TheBrut3
Begrijp ik het goed, dat het dezelfde motor is als in de 330?
Bijna maar niet helemaal, er zitten sowieso ander zuigers in.
Dan moet het toch geen problemen opleveren?
Waarschijnlijk niet, maar het kan altijd.
Waarom niet direct doen? Of is dit te kort door de bocht?
Garantie, kosten, extra stress op het materiaal wanneer je het extra vermogen gebruikt, extra verbruik wanneer je het extra vermogen gebruikt.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-12 22:19
Zijn er al mensen die een terugroepactie verzoek gekregen hebben? Gisteren kwam deze via de mail binnen. Ik denk dat dit mijn 6P1 code betreft (Regeleenheden programmeren (headunit). De dealer heeft niet eerder tijd dan 11-05.

• Deagle
Voor welk model is dit?

• Rivanov
Ping83 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:23:
Zijn er al mensen die een terugroepactie verzoek gekregen hebben? Gisteren kwam deze via de mail binnen. Ik denk dat dit mijn 6P1 code betreft (Regeleenheden programmeren (headunit). De dealer heeft niet eerder tijd dan 11-05.
6P1 zou OTA moeten lopen, via de Remote Software Upgrade.

Kun je mij de mail eens toesturen? Want dan kan ik dat even met mijn dealer overleggen aangezien ze vandaag of morgen mijn auto rijklaar maken voor de aflevering aanstaande zaterdag. Dan kunnen ze dat direct meenemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 11:46 ]

• Rivanov
Het lijkt toch inderdaad om 6P1 te gaan dat bij de dealer moet worden uitgevoerd. Dit is een voorbereiding op de update via vervolgens via RSU binnengehaald wordt?

Van Bimmerpost in het G20 gedeelte:
Hello guys, I got a recall message in the mobile app.
To make it short, they are basically recalling the cars with 6P1 in order to apply the corrective update... Tomorrow I have my appointment with local dealer, I'll keep you posted.
I contacted my local dealer in Poland two weeks ago and it confirmed, that this is a software issue that can only be fixed during a service visit, as someone needs to plug into your car to perform the update. I should call them this week to check whether the fix has already been made available by BMW (the date was postponed a few times).

RSU will not be useful, as it does not work due to the bug.
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=28838063

[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 11:52 ]

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:58
koppie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:24:
Het geluid was minimaal, alleen bij 100-110 (niet eronder) en voldeed blijkbaar niet helemaal aan de eisen, maar een proefrit was voldoende.. Maar als het bij meer snelheden is doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk.

Heb jij er gekke dingen mee gedaan? Bij mij had ie nog wel een keer een klap gehad, maar niet extreem in mijn ogen. In de sport+-stand vlot wegrijden, waarbij één wiel achteraf gezien in de modder stond en pas later tractie kreeg, wat zorgt voor een redelijke klap.
Nee niks raars, is ook al sinds we hem hebben (januari). Zitten nieuwe banden onder, dus dat zou het iig niet zijn. Tot 2023 garantie, dus ga ervan uit dat hij dan ook vervangen zal worden

• Ping83
F40 uit 2022.

• Rivanov
Ik weet m'n kenteken ook alvast.. helaas geen bijzondere combinatie. :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-04-2022 14:58 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

TheBrut3 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:16:
[...]

Bijna maar niet helemaal, er zitten sowieso ander zuigers in.
Waar staat dat? Niet hier Wikipedia: BMW B48

• TheBrut3
Die Wiki geeft ook aan dat de 20i een B48A20M0 is en de 30i een B48B20O0 in geval van F30 en B48B20O1 in geval van G20. Dus er moet verschil zitten en ik heb begrepen dat het in de zuigers zat.

Ook als je bij BR Performance kijkt, dan krijgen de 20i en 30i niet hetzelfde vermogen na tuning. Terwijl dat bij een auto met exact dezelfde motor (bijv. AR Giulia 2.0T 200/280pk) wel zo is.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Daar gaat het om, iets 'begrijpen' is geen bron. Terwijl hardware geen geloof is of een mening. Kan dus gewoon een andere chip zijn zonder andersoortige hardware in de motor zelf.

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:02:
Misschien oud nieuws, maar heb het zojuist ontdekt. :+
Je kunt middels de Inspector view in Google Chrome, het VIN nummer achterhalen van BMW's die je op de dealerwebsites ziet staan. :)

Handig om de exacte specs te achterhalen als je op zoek bent naar een nieuwe BMW.

[Afbeelding]
Ik begrijp niet waarom Europa zo geheimzinnig doet over de VINs. Net hetzelfde met de overheidsveilingen in BE. De VINs van de autos worden zwart gemaakt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Rivanov
Snake schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:54:
[...]

Ik begrijp niet waarom Europa zo geheimzinnig doet over de VINs. Net hetzelfde met de overheidsveilingen in BE. De VINs van de autos worden zwart gemaakt.
Begrijp ook nooit dat mensen hun kentekens blurren op internet. Je rijdt er ook mee over straat. :+

• Matadores
TheBrut3 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:40:
[...]

Die Wiki geeft ook aan dat de 20i een B48A20M0 is en de 30i een B48B20O0 in geval van F30 en B48B20O1 in geval van G20. Dus er moet verschil zitten en ik heb begrepen dat het in de zuigers zat.

Ook als je bij BR Performance kijkt, dan krijgen de 20i en 30i niet hetzelfde vermogen na tuning. Terwijl dat bij een auto met exact dezelfde motor (bijv. AR Giulia 2.0T 200/280pk) wel zo is.
Als je een 1e generatie G20 hebt met motorcode B48B20B, dan is dat exact dezelfde die destijds ook in de G20 330i zat.
Heb je motorcode B48B20A, dan wijkt ie idd op punten af zoals compressie en onderdelen. Het kenteken invoeren op Autoweek en je weet welke motorcode je auto heeft.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:25
Rivanov schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:36:
[...]
Begrijp ook nooit dat mensen hun kentekens blurren op internet. Je rijdt er ook mee over straat. :+
Dezelfde reden dat mensen hun huis blurren op Streetview, of waarom Google zelf ook huisnummers e.d. blurt. Er is immers een groot verschil tussen ‘zichtbaar voor wie toevallig (of niet) in je omgeving is’ en ‘zichtbaar voor iedereen met een Internet aansluiting’. Voor mensen met slechte bedoelingen is dat laatste immers wel zeer handig.

• Rivanov
Twixie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 06:26:
[...]

Dezelfde reden dat mensen hun huis blurren op Streetview, of waarom Google zelf ook huisnummers e.d. blurt. Er is immers een groot verschil tussen ‘zichtbaar voor wie toevallig (of niet) in je omgeving is’ en ‘zichtbaar voor iedereen met een Internet aansluiting’. Voor mensen met slechte bedoelingen is dat laatste immers wel zeer handig.
Wil het niet helemaal offtopic laten derailen, maar wat denk je met een kenteken te kunnen doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 29-04-2022 08:12 ]

• Pepppie
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:12:
[...]

Wil het niet helemaal offtopic laten derailen, maar wat denk je met een kenteken te kunnen doen?
Er zijn mensen met toegang tot systemen waarmee je kenteken en adres kunt opvragen.

Zeker met zeldzamere auto’s leg je de drempel wat hoger door geen kenteken te delen. Ik ben van mening dat dat voor het gros van de auto’s hier echter niet geldt, want (vrij) recente 1- en 3’tjes interesseert dit slag volk niet zo. Navi’s enzo trekken ze gewoon per wijk uit de auto’s en worden echt niet op fora gezocht / op kenteken gematcht (want: ruim beschikbaar in de straten).

[ Voor 4% gewijzigd door Pepppie op 29-04-2022 08:43 ]

• Rivanov
Pepppie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:42:
[...]

Er zijn mensen met toegang tot systemen waarmee je kenteken en adres kunt opvragen.

Zeker met zeldzamere auto’s leg je de drempel wat hoger door geen kenteken te delen. Ik ben van mening dat dat voor het gros van de auto’s hier echter niet geldt, want (vrij) recente 1- en 3’tjes interesseert dit slag volk niet zo. Navi’s enzo trekken ze gewoon per wijk uit de auto’s en worden echt niet op fora gezocht / op kenteken gematcht (want: ruim beschikbaar in de straten).
Oke, duidelijk verhaal! :)

• Ping83
Nog een klein beetje off-topic dan.

Tevens maak je het makkelijker voor criminelen om de kentekenplaat te klonen. Ze zoeken online precies dezelfde auto uit en maken de platen na. Als je hier dan ook nog een VIN bij plaatst word het helemaal makkelijk en kunnen ze ook de papieren namaken.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
Rivanov schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:12:
[...]

Het grootste risico van kentekens was altijd dat criminelen het web af speurde naar vergelijkbare auto's om te klonen. Helaas heeft dat sinds het grote automotive-datalek van vorig jaar geen zin meer en zijn er op darknet gewoon zoekmachines opgezet om auto's, kentekens, VIN's en adressen van (lease)rijders op te zoeken.
https://nos.nl/artikel/23...jk-miljoenen-nederlanders

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Ik ben er nadat m'n E91 335d gejat is ook wel terughoudender in geworden, van m'n huidige F31 330d post ik eigenlijk geen foto's meer. Mis die 335d nog steeds trouwens, heb toch net iets minder een 'klik' met de F31 ondanks dat ik het toch zeker een mooie auto vindt en het ding (gechipt, 310 pk ofzo) enorm van z'n plek gaat.

Beetje offtopic, maar nog zo'n auto waarmee ik gevoel had: de Alfa 156. Ik heb 2 Sportwagons gehad als dagelijks vervoer en heb jaren terug bijna een flink aangepaste (3.0 V6, scherpe nokkenassen, sperdif, goed onderstel, etc) V6 sedan gekocht voor erbij. Als die ooit, ooit, ooit, weer te koop komt te staan... Nou ja, dan is de kans groot dat die in de garage komt te staan. Heb er toen ook een proefrit mee gemaakt (die me goed is bijgebleven, wat een kanon...) alleen te lang gewacht de knoop door te hakken. Al die jaren (8 alweer!) al spijt van :P Laatst wel gehoord dat ie nog steeds op de weg is, dus wie weet.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:58
Ook een klein beetje offtopic maar wel goed voor het bewustzijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door cyntax op 29-04-2022 10:13 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-12 21:27
Meer ontopic: weet iemand toevallig of de antenne van een E36 versterkt is? Ik wil een DAB+ radio monteren, maar geen lelijke plakantenne aan m'n voorruit. Nu zijn er dus splitters waarbij je je normale antenne omtovert in een hybride, maar die werken dus niet bij versterkte antennes.

Even een foto bij het verhaal :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51435794706_9faf26ca08_c.jpg

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:15
Vandaag vernomen dat de bestelde 320e sinds enkele dagen op status 150 staat. Productie is dus gestart, 7 maanden na bestellen.

• CreativeS
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:55:
Het grootste risico van kentekens was altijd dat criminelen het web af speurde naar vergelijkbare auto's om te klonen. Helaas heeft dat sinds het grote automotive-datalek van vorig jaar geen zin meer en zijn er op darknet gewoon zoekmachines opgezet om auto's, kentekens, VIN's en adressen van (lease)rijders op te zoeken.
https://nos.nl/artikel/23...jk-miljoenen-nederlanders
Het heeft altijd zin... net als je auto wassen in de regen. Wassen heeft altijd zin. Al is het maar voor je eigen gevoel. Wat een ander daarvan denkt... interesseert mij (en ik denk velen) weinig ;) Als men het echt te weten wil komen, komt men er toch wel achter... maar zoals altijd: "Gelegenheid maakt de dief".

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Niet met je kenteken op internet? Te laat. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro0QhBJ2XQEFy4MQ1d-75DZMhKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xb8a96RpekVj1cEePBxYSfmg.jpg?f=fotoalbum_large

• pigbenis
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-12 21:11
Weet iemand van welk materiaal een elektrisch inklapbare trekhaak is gemaakt? Gaat om een F31 uit 2019. Trekhaak nog nooit gebruikt, maar wil nu een fietsendrager kopen via de ANWB website, maar hier staat expliciet bij ‘niet geschikt voor aluminium trekhaken’.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Matadores schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:55:
[...]

Als je een 1e generatie G20 hebt met motorcode B48B20B, dan is dat exact dezelfde die destijds ook in de G20 330i zat.
Heb je motorcode B48B20A, dan wijkt ie idd op punten af zoals compressie en onderdelen. Het kenteken invoeren op Autoweek en je weet welke motorcode je auto heeft.
B48B20B
Nice. Dus dat houdt in meer tune potentie?

• Matadores
Eagle Creek schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:52:
[...]

[...]

Nice. Dus dat houdt in meer tune potentie?
Motor B48B20B is dezelfde als de 330i, dus idd zonder concessies te tunen tot dezelfde prestaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Matadores op 29-04-2022 20:10 ]

• Rivanov
Vandaag toch al gehaald. Hij was al klaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba04Pc4MRAbGvWAJEW0uW-rtpZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rBJHlp0gesknfyrn1xWXXBT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZlYSZK_ZDHjJNpMzrz6p2xwWYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tjk5uwkrIP3wtETFA6UF6sO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6-qQpLCNe5-JHd8Fq35wy0O-xQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oa3wyC3kaaJTmRnNBnUSviIf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayxp1yqa3pvW5v5rS7qg-_4_IXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQxEK2mHvYe3YqQphMWHIdeM.jpg?f=fotoalbum_large

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:15
Mooie auto @Rivanov ! Goeie kleur. En die 50 Jahre logo's zijn best fraai. Veel fijne kilometers gewenst.
Pagina: 1 ... 157 ... 383 Laatste