Zo groot zijn mijn mappen niet, meestal niet meer dan 40 nummers. Bepaalde mappen ziet ie wel, en andere niet. Ook in een andere BMW niet. Op de pc wel gewoon...DaFreakhead schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:36:
[...]
Wellicht ziet hij alleen de eerste duizend nummers in een mapje? Daar zat een cap op op de oude bmw-systemen dacht ik (die waar je nog dvds vol met mp3tjes in kon duwen)
Worden nieuwe BMW’s direct vanuit de fabriek bij de dealer geleverd? Of gaan ze via de importeur en daarna naar de dealer?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Erg lange mapnaam? Rare tekens in de mapnaam?zunrob schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:11:
[...]
Zo groot zijn mijn mappen niet, meestal niet meer dan 40 nummers. Bepaalde mappen ziet ie wel, en andere niet. Ook in een andere BMW niet. Op de pc wel gewoon...
Anderds zou ik het niet weten. Probleem komt mij niet bekend voor.
Nee, dat is het allemaal niet. Enige wat ik me kan voorstellen is dat het door het NFTS format komt.--MP-- schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:26:
[...]
Erg lange mapnaam? Rare tekens in de mapnaam?
Anderds zou ik het niet weten. Probleem komt mij niet bekend voor.
Tekens in mapnamen of bestandsnamen, spaties in mapnamen. Enz enz. Test: mp3tjes uit map die het wel deed in map die het niet deed stoppen. Doet map het wel: mp3-namen. Doet 'ie het niet, mapnaam.zunrob schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:11:
[...]
Zo groot zijn mijn mappen niet, meestal niet meer dan 40 nummers. Bepaalde mappen ziet ie wel, en andere niet. Ook in een andere BMW niet. Op de pc wel gewoon...
Misschien late reactie, maar als je BMW wil rijden omdat het goed rijdt: laat de nieuwe X1 staan!El Caballero schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:04:
Ik hoop dat deze vraag hier welkom is. Momenteel rijd ik een 116i uit 2009 en ben op zoek naar iets groters en moderners. Tweedehands. Nu heb ik m'n oog laten vallen op de X1. Budget ongeveer 20k, indien nodig ietsje meer geen probleem.
Nou kan je met zo'n budget natuurlijk verschillende kanten op. Uiteraard probeer ik zelf research te doen, maar als niet-kenner verdrink ik zowat in de modellen, bouwjaren en extra opties die er verkrijgbaar zijn..
Mijn eisen zijn dat het een handgeschakelde benzine-auto is met geïntegreerde navigatie en ik wil er een trekhaak op (zetten). Ik heb een proefrit gehad in een SDrive 16d xLine (2016) en de head up display vind ik wel heel prettig. Integratie met smartphone zou mooi zijn, sowieso voor muziek maar ook liefst ook navigatie. Ik hoop er een jaar of 6-8 mee te rijden en een kleine ton aan kilometers toe te voegen.
Het genoemde model dat ik gereden heb reed prima, niet echt iets te klagen, maar ook weer niet heel uitzonderlijk (de Citroen C4 Cactus van m'n vriendin rijdt eerlijk gezegd soepeler). Zijn er nieuwere X1 modellen die lekkerder sturen? In welke richting zouden jullie zoeken voor dit budget? Wat zijn de must have opties?
Ik heb 1 series, 3 series, 5 series gereden als huurauto, eigen auto's, leenauto's. 1x kreeg ik een nieuwere X1 mee van de dealer als leenauto en die viel zo ontzettend tegen! Mij zwager had er een als lease auto een tijdje en was er ook erg ontevreden over. Het rijdt gewoon niet zoals een BMW hoort te rijden. Je had het zelf ook al gemerkt.
Heb ik ook eens gehad toen zei die iets van dat het geen layer-2 bestand was. Als ik nu een Youtube nummer omzet naar mp3 gaat het altijd goed.zunrob schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:11:
[...]
Maar hij zegt juist dat die X1 prima reed en hij niks te klagen had, dus dan kan voor hem de X1 prima zijn.The_MAN schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:39:
[...]
Misschien late reactie, maar als je BMW wil rijden omdat het goed rijdt: laat de nieuwe X1 staan!
Niet iedereen zoekt de limieten op bij iedere bocht.
Ik lees dat een C4 cactus soepeler rijdt, dat zie ik als BMW rijder zeker als een klacht! Hij vraagt zelfs of er nieuwere modellen zijn die beter rijden. Gaat helemaal niet om de limieten opzoeken, stuur gedrag van de X1 is echt niet lekker. Ik heb er alleen maar 5km heen en 5km terug mee gereden door de stad/rondweg...Het Fantoom schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:59:
[...]
Maar hij zegt juist dat die X1 prima reed en hij niks te klagen had, dus dan kan voor hem de X1 prima zijn.
Niet iedereen zoekt de limieten op bij iedere bocht.
Lekker laten staan dan. Een auto die je niet fijn vindt rijden koop je toch sowieso niet? Ongeacht het merk.
Niet soepel slaat dan op de aandrijflijn lijkt me, niet op het stuurgedrag. Kan liggen aan de 3-cilinder die erin ligt, maar je hebt hem ook met de N20. En dat is echt wel een soepel blok hoor. En makkelijk richting 250pk te chippen.The_MAN schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:54:
[...]
Ik lees dat een C4 cactus soepeler rijdt, dat zie ik als BMW rijder zeker als een klacht! Hij vraagt zelfs of er nieuwere modellen zijn die beter rijden. Gaat helemaal niet om de limieten opzoeken, stuur gedrag van de X1 is echt niet lekker. Ik heb er alleen maar 5km heen en 5km terug mee gereden door de stad/rondweg...
Al heb ik nooit in een Cactus gereden, misschien is dat wel Citroens verborgen parel ofzo geen idee.
Is dat stiekem een van de Citroëns waar de motor van BMW is?The_MAN schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:54:
[...]
Ik lees dat een C4 cactus soepeler rijdt, dat zie ik als BMW rijder zeker als een klacht! Hij vraagt zelfs of er nieuwere modellen zijn die beter rijden. Gaat helemaal niet om de limieten opzoeken, stuur gedrag van de X1 is echt niet lekker. Ik heb er alleen maar 5km heen en 5km terug mee gereden door de stad/rondweg...
https://www.whatcar.com/n...-to-use-bmw-engines/n3610
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook de oude X1 kan je rustig laten staan. Wat een budgetbak. Voor een auto die rustig over de € 50k kan kosten nieuwprijs, is zelfs op sommige fronten een VW Up van € 15k nog veel beter afgewerkt. Schande hoe BMW zo’n auto in dit segment aflevert.The_MAN schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:39:
[...]
Misschien late reactie, maar als je BMW wil rijden omdat het goed rijdt: laat de nieuwe X1 staan!
Ik heb 1 series, 3 series, 5 series gereden als huurauto, eigen auto's, leenauto's. 1x kreeg ik een nieuwere X1 mee van de dealer als leenauto en die viel zo ontzettend tegen! Mij zwager had er een als lease auto een tijdje en was er ook erg ontevreden over. Het rijdt gewoon niet zoals een BMW hoort te rijden. Je had het zelf ook al gemerkt.
Het verschil tussen de X1 en 1/3/5 is niet uit te leggen, het is beschamend dat verschil voor BMW.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Jouw dakkie had op de plek van die blauwe moeten staan (tweede foto)MadMarky schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:14:
[sub]
Er deden een kleine 30 auto's in 4 generaties aan Z3/Z4. En volgens goed gebruik was ik weer de enige met een vast dak
Ik dacht ik ga nog eens kijken of BMW nog altijd zo'n belachelijk bedrag vraagt voor een navigatie update + Real time traffic. Wat blijkt. Ze hebben nu een 'gepersonaliseerd' booster pakket, maar dit maal zonder de navigatie update. Goedkoopste optie is nu 89 euro voor 1 jaar updates + 69 voor een jaar real time traffic.
Ik ga maar over op TomTom via CarPlay ofzo
Wat een achterlijke bedragen
Ik ga maar over op TomTom via CarPlay ofzo
Met blackfriday koop je de kaarten + rtti voor circa €80 voor 1 jaar.snaggyheadshot schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:38:
Ik dacht ik ga nog eens kijken of BMW nog altijd zo'n belachelijk bedrag vraagt voor een navigatie update + Real time traffic. Wat blijkt. Ze hebben nu een 'gepersonaliseerd' booster pakket, maar dit maal zonder de navigatie update. Goedkoopste optie is nu 89 euro voor 1 jaar updates + 69 voor een jaar real time traffic.
Ik ga maar over op TomTom via CarPlay ofzoWat een achterlijke bedragen
Sinds afgelopen week nieuwe zomerbanden en velgen eronder:
:strip_exif()/f/image/vw1QAql5jTY9Thjdr243rOUD.jpg?f=fotoalbum_large)
😎
[ Voor 27% gewijzigd door Deagle op 18-04-2022 15:22 ]
Ik gebruik ook voornamelijk Tomtom maar dan AmiGo op het scherm via wireless Android Auto. Behalve dat het kan en mooi eruit ziet was ik niet tevreden met de navigatie van BMW (met Here kaarten ex- Nokia)snaggyheadshot schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:38:
Ik ga maar over op TomTom via CarPlay ofzoWat een achterlijke bedragen
Veel missers in binnensteden met gesloten eenrichtingswegen, gesloten voor auto wegen met paaltjes ect.
Bij Ome Ali een plug-in MMI box gekocht en je wil niet meer anders. Enige nadeel is dat de navigatie aanwijzing pijl onder de klokkenboel alleen werkt met de originele navigatie. In de nieuwe 2022 modellen is dat opgelost. Laatste BMW kaart is hier 2022-2 Heb de set wel gekocht omdat je ook daarmee via de phone de preciese locatie van de geparkeerde auto kan zien in de My BMW app.
Is er iemand die z’n chromen grill van z’n 3 serie (G20) heeft vervangen voor een hoogglans zwarte? En dan specifiek voor de M340i versie. Ben benieuwd naar de bevindingen.
Zeker 20pk erbij en wat newtonnetjes. Sleurt hem net ff lekkerder door de bochten! Aanrader 👍🏻Matadores schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:39:
Is er iemand die z’n chromen grill van z’n 3 serie (G20) heeft vervangen voor een hoogglans zwarte? En dan specifiek voor de M340i versie. Ben benieuwd naar de bevindingen.
.. wat je (denk ik) bedoelt te vragen; heeft er iemand foto’s van een G20 340i (welke kleur?) met foto’s van de (M performance? Diamond? Verlichte?) grill?
Ik niet maar op Bimmerpost zijn legio voorbeelden te vinden.Matadores schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:39:
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Zoiets? Wel op een G21 330i. Weet niet of dat magMatadores schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:39:
Het gaat om deze versie:_Arthur schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:39:
[...]
Zoiets? Wel op een G21 330i. Weet niet of dat mag![]()
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ypmneL2q0xsh4mxFgiNHUChM.jpg?f=user_large)
De prijs is nagenoeg hetzelfde als de standaard variant. Was benieuwd of er meer zijn die voor deze variant gekozen hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Matadores op 19-04-2022 01:15 ]
Een grille is een grille, een nier is een nier. Doe wat jij mooi vindt... en leuke bijkomstigheid: het boeit werkelijk geen ene moer wat een ander ervan vindtMatadores schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 01:12:
De prijs is nagenoeg hetzelfde als de standaard variant. Was benieuwd of er meer zijn die voor deze variant gekozen hebben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cFnC3gLSygv7H5kMO4ZxK0jq.jpg?f=user_large)
Mij doet het niets... maar ja.
Het vervelende is dat het eerder 29 euro per jaar was voor RTTIDeagle schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:17:
[...]
Met blackfriday koop je de kaarten + rtti voor circa €80 voor 1 jaar.
Persoonlijk vind ik de BMW Navi erg prettig werken. Met name in Duitsland is die erg accuraat en komt die met goede omleidingen (waar ik hoofdzakelijk een navi voor gebruik). Het vervelendste is inderdaad dat CarPlay navi niet samenwerkt met het Head-Up display die ik heb. Daarnaast is de standaard navi simpelweg superieur qua functionaliteit dan welke app dan ook omdat het zo geïntegreerd in de auto werkt. De visuele set up links de kaart en rechts de aanwijzing vind ik erg prettig.RAAF12 schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:19:
[...]
Ik gebruik ook voornamelijk Tomtom maar dan AmiGo op het scherm via wireless Android Auto. Behalve dat het kan en mooi eruit ziet was ik niet tevreden met de navigatie van BMW (met Here kaarten ex- Nokia)
Veel missers in binnensteden met gesloten eenrichtingswegen, gesloten voor auto wegen met paaltjes ect.
Bij Ome Ali een plug-in MMI box gekocht en je wil niet meer anders. Enige nadeel is dat de navigatie aanwijzing pijl onder de klokkenboel alleen werkt met de originele navigatie. In de nieuwe 2022 modellen is dat opgelost. Laatste BMW kaart is hier 2022-2 Heb de set wel gekocht omdat je ook daarmee via de phone de preciese locatie van de geparkeerde auto kan zien in de My BMW app.
Ik heb overigens ook AmiGo overwogen, maar dat werkt blijkbaar niet met CarPlay
In 2019 betaalde ik "gewoon" €69 voor RTTI, heb het nog nooit voor €29 gehad. Afgelopen jaar Connected booster pakket gekocht, RTTI + Remote Services + Kaartupdates voor €69.snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:39:
[...]
Het vervelende is dat het eerder 29 euro per jaar was voor RTTI
De M340i heeft geen chromen grill toch? Dat is enkel in dat matte grijs / champagne kleurtje.Matadores schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:39:
Is dat dan niet louter esthetisch ?Pepppie schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:53:
[...]
Zeker 20pk erbij en wat newtonnetjes. Sleurt hem net ff lekkerder door de bochten! Aanrader 👍🏻
* whoami is een n00b op dat gebied
https://fgheysels.github.io/
Absoluut. Ging om de vraag 'wat de bevindingen' zijn. Zoals @CreativeS hierboven al opmerkte; puur esthetisch en daarom niets over te zeggen / vinden voor een anderwhoami schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:42:
[...]
Is dat dan niet louter esthetisch ?
* whoami is een n00b op dat gebied
Dat klopt idd, het ging erom een m340i grill op een 320i te zetten.ed14n schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:38:
[...]
De M340i heeft geen chromen grill toch? Dat is enkel in dat matte grijs / champagne kleurtje.
Maar goed, ik ga kiezen voor een hoogglans zwarte m performance grill ipv de m340i versie.
Vraagje aan jullie. Vandaag bij een BMW dealer geweest (de Beier in Heerenveen). Daar een proefrit gemaakt in een 2021 318i Touring. Erg fijne auto en het uiterlijk spreekt zeer aan. Echter zat er wat schade aan de beide bumpers. Voorkant zat de grille aan de onderkant los, deze was afgebroken (zie foto). Die achterbumper idem, echter leek het niet gebroken maar ingedrukt. De schade zou hersteld worden, echter werd de vraag of deze vervangen zou worden door nieuwe voorbumper meermaals omzeild.
Verder zat er niet standaard premium selection (met idem garantie op). Kon er voor paar honderd euro wel bij. Geen korting, en géén inruil auto.
Wat ruwe ervaring daar qua klantvriendelijkheid. Echter verwacht ik er niet meer terug te komen en de auto te laten onderhouden bij van Poelgeest (dichtbij woonplaats).
Er wordt over het vervangen van de bumper niets opgeschreven, ik zou echter pas hoeven betalen/tekenen voor de auto bij ontvangst. Moet ik hier nog ergens rekening mee houden? Voelt niet heel erg ‘BMW’ op deze manier zaken doen.
:strip_exif()/f/image/JJbAyfRu2oX4ZuYNhfE1aHUm.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder zat er niet standaard premium selection (met idem garantie op). Kon er voor paar honderd euro wel bij. Geen korting, en géén inruil auto.
Wat ruwe ervaring daar qua klantvriendelijkheid. Echter verwacht ik er niet meer terug te komen en de auto te laten onderhouden bij van Poelgeest (dichtbij woonplaats).
Er wordt over het vervangen van de bumper niets opgeschreven, ik zou echter pas hoeven betalen/tekenen voor de auto bij ontvangst. Moet ik hier nog ergens rekening mee houden? Voelt niet heel erg ‘BMW’ op deze manier zaken doen.
:strip_exif()/f/image/JJbAyfRu2oX4ZuYNhfE1aHUm.jpg?f=fotoalbum_large)
Volledige bumper hoeft niet vervangen te worden lijkt me, alleen het roosterdeel aan de voorkant. Vind het wel opvallend dat ze zo'n nieuwe auto met schade te koop zetten. Bij een ouder voertuig is dat logisch: je gaat er geen kosten aan maken, want de verkoop is wat onzeker. Bij zo'n nieuwe lijkt het me een no-brainer.Laurences schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:31:
Vraagje aan jullie. Vandaag bij een BMW dealer geweest (de Beier in Heerenveen). Daar een proefrit gemaakt in een 2021 318i Touring. Erg fijne auto en het uiterlijk spreekt zeer aan. Echter zat er wat schade aan de beide bumpers. Voorkant zat de grille aan de onderkant los, deze was afgebroken (zie foto). Die achterbumper idem, echter leek het niet gebroken maar ingedrukt. De schade zou hersteld worden, echter werd de vraag of deze vervangen zou worden door nieuwe voorbumper meermaals omzeild.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Of misschien had hun schade afdeling er nog geen tijd voor kunnen maken, dat kan ook natuurlijk.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Grappig dat je dat zo ervaart bij De Beier. Wellicht net de verkeerde verkoper getroffen? Ik heb er onderlaatst een 118i uit 2021 gekocht (moet ‘m nog ophalen, dus foto’s volgenLaurences schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor wat betreft de Premium Selection; de fabrieksgarantie loopt nog gewoon toch?
Ergens verbaasde mij dat ook wel toen ik de auto vandaag voor het eerst zag. Op deze twee punten na echter geen andere aanmerkingen.noes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:12:
[...]
Volledige bumper hoeft niet vervangen te worden lijkt me, alleen het roosterdeel aan de voorkant. Vind het wel opvallend dat ze zo'n nieuwe auto met schade te koop zetten. Bij een ouder voertuig is dat logisch: je gaat er geen kosten aan maken, want de verkoop is wat onzeker. Bij zo'n nieuwe lijkt het me een no-brainer.
Of misschien had hun schade afdeling er nog geen tijd voor kunnen maken, dat kan ook natuurlijk.
Klopt overigens dat er nog fabrieksgarantie op zit. De keuze om toch premium selection te vragen is wellicht meer ingegeven door gevoel. Het klinkt alsof er dan wat ‘extra’ zekerheid gekocht word. Heb de voorwaarden erop nagekeken en alles wat je van fabrieksgarantie mag verwachten staat er in.
Verder nog tips qua onderhandeling? 😇 Valt er tegenwoordig nog iets uit te halen als winterbanden?
Mijn BMW is gisteren ook geleverd bij de dealer! 
Hopelijk wordt hij snel afgeleverd!
Bestelling geplaatst door dealer bij BMW: 3 januari
Start productie: 25 maart
Productie afgerond: 7 april
Geleverd bij dealer: 19 april
/edit: Rijklaar maken staat ingepland op vrijdag 29 april. Daarna gaat hij naar de poetser. Hopelijk kunnen ze de auto dan zaterdag 30 april leveren.
Hopelijk wordt hij snel afgeleverd!
Bestelling geplaatst door dealer bij BMW: 3 januari
Start productie: 25 maart
Productie afgerond: 7 april
Geleverd bij dealer: 19 april
/edit: Rijklaar maken staat ingepland op vrijdag 29 april. Daarna gaat hij naar de poetser. Hopelijk kunnen ze de auto dan zaterdag 30 april leveren.
[ Voor 71% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2022 09:58 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mooi of niet, de overkill aan luxe en gadgets is toch wel p*rno hoor.Rivanov schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:45:
Nieuw 7-serie en i7
M760i
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: BMW i7 PREMIERE the new king of luxury? all-new 2023 BMW 7-Series comes both as EV and V8 / R6 !]
[YouTube: BMW 7 Series 2023 explained by Domagoj Dukec, BMW Head of Design]
Not my cup of tea. Vind hem op alle fronten way over the top.B-Real schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:23:
[...]
Mooi of niet, de overkill aan luxe en gadgets is toch wel p*rno hoor.
Maar ach, ben toch niet de doelgroep, dus daar zal BMW zich niet zo druk om maken
Hij lijkt meer op een Rolls dan op een 7. Met name de koplampen, de grille en het automatisch openen en sluiten van de portieren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Met het interieur zou ik kunnen leven, maar beter dan een (EQ)S zou ik dit niet noemen.
Over die neus zou ik denken dat alleen de moeder (of ontwerper) ervan kan houden. Na de 4 coupé dacht ik dat het niet erger kon worden, maar dat was blijkbaar een uitdaging. In het midden oosten en azië zal het wel verkopen denk ik.
Over die neus zou ik denken dat alleen de moeder (of ontwerper) ervan kan houden. Na de 4 coupé dacht ik dat het niet erger kon worden, maar dat was blijkbaar een uitdaging. In het midden oosten en azië zal het wel verkopen denk ik.
Daarom zit er überhaupt die grill op.kmser schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:07:
Met het interieur zou ik kunnen leven, maar beter dan een (EQ)S zou ik dit niet noemen.
Grote grill = status in Azië.
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Zoals met ieder design van BMW de laatste tijd, valt het in real-life vaak 100x mee t.o.v. eerste foto's / video's.
[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 20-04-2022 16:10 ]
Mijn keuze in dit segment zou toch naar de EQS gaan denk ik. 770km range lijkt me het beste verkoop argument. Worstcase hou je dan nog altijd een 400km over ofzo.
Zelfs tijdens vakantie ritten richting het zuiden kun je uit met 1x bijladen (als je je een beetje aan de snelheden kunt houden) of 2x bijladen als je een zwaardere rechtervoet hebt wel uit. Maakt de rit richting noord Italië een stuk dragelijker.
Zelfs tijdens vakantie ritten richting het zuiden kun je uit met 1x bijladen (als je je een beetje aan de snelheden kunt houden) of 2x bijladen als je een zwaardere rechtervoet hebt wel uit. Maakt de rit richting noord Italië een stuk dragelijker.
[quote]snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:39:
[...]
[...]
RTTI, ik denk zo'n beetje de minst interessante digitale optie van BMW als je het mij vraagt. Heb nu m'n tweede BMW waar dit in zit maar de verkeersinfo is zo vaak niet accuraat. Het vermijdt files die al opgelost zijn, geeft files niet weer terwijl deze zelfs op anwb.nl te vinden zijn of plant een route door een langdurig afgesloten weg. Dit nog even los van BMW's navi-systeem zelf...
Ik zou dan toch eerder opteren voor Carplay i.c.m. Google Maps of de routeplanner van Flitsmeister: beiden zijn een stuk actueler.
[...]
[...]
RTTI, ik denk zo'n beetje de minst interessante digitale optie van BMW als je het mij vraagt. Heb nu m'n tweede BMW waar dit in zit maar de verkeersinfo is zo vaak niet accuraat. Het vermijdt files die al opgelost zijn, geeft files niet weer terwijl deze zelfs op anwb.nl te vinden zijn of plant een route door een langdurig afgesloten weg. Dit nog even los van BMW's navi-systeem zelf...
Ik zou dan toch eerder opteren voor Carplay i.c.m. Google Maps of de routeplanner van Flitsmeister: beiden zijn een stuk actueler.
Weet je zeker dat je het over RTTI hebt en niet over TMC? Bij mij komt de RTTI redelijk overeen met wat er op google maps te zien is. Soms wel paar minuutjes korter of langer qua vertraging, maar niet zo extreem als jij beschrijft.b-gone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:33:
[quote]snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:39:
[...]
Het vervelende is dat het eerder 29 euro per jaar was voor RTTI![]()
[...]
Ja, helaas echt RTTI wat ik bedoel. Misschien stel ik het wat te extreem maar dit is wel de ervaring die ik heb,specifieker met het plannen tijdens de spits. Ik kijk dan eerst op Flitsmeister alvorens ik de route volg die met RTTI wordt voorgesteld. Te vaak klopt dan toch FM welke een route vrij(er) geeft van belemmeringen.
Het ging mij er meer om dat RTTI -helaas- een optie is die je imo best kan missen (bij mij stond de optie al aan in beide auto's).
Het ging mij er meer om dat RTTI -helaas- een optie is die je imo best kan missen (bij mij stond de optie al aan in beide auto's).
Hoe krijg je het je pen uit vraag ik me af!?Rivanov schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:45:
Nieuw 7-serie en i7
M760i
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: BMW i7 PREMIERE the new king of luxury? all-new 2023 BMW 7-Series comes both as EV and V8 / R6 !]
[YouTube: BMW 7 Series 2023 explained by Domagoj Dukec, BMW Head of Design]
Werkelijk alles aan exterieur is in mijn ogen mislukt. Een merk als BMW zou moeten streven naar een design dat onderscheidend is en tegelijkertijd door veel mensen mooi moet worden gevonden.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Dat shot scheef van achter vind ik er wel gaaf uit zien: imposant maar ook ingetogen, doet me een beetje aan een moderne E38 denken. Maar die voorkant...jordy2811 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:10:
[...]
Hoe krijg je het je pen uit vraag ik me af!?
Werkelijk alles aan exterieur is in mijn ogen mislukt. Een merk als BMW zou moeten streven naar een design dat onderscheidend is en tegelijkertijd door veel mensen mooi moet worden gevonden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Als je een dergelijke auto rijdt, dan ga je natuurlijk niet meer met de auto op vakantieTortelli schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:21:
Mijn keuze in dit segment zou toch naar de EQS gaan denk ik. 770km range lijkt me het beste verkoop argument. Worstcase hou je dan nog altijd een 400km over ofzo.
Haha die illuminated surround op de grill, dat is BMW's dikke **** you aan alle haters van de nieuwe front styling.
Is de radio/navigatie (iDrive 5) uit te zetten wanneer je de motor uit zet of de deur open doet? Nu blijft het maar door ratelen tot ik de auto daadwerkelijk op slot doe. Ik heb wat door het menu zitten bladeren, maar kan zo snel geen optie vinden daarvoor. Kan natuurlijk ook zijn dat ik niet op de juiste plek zocht.
[ Voor 30% gewijzigd door TheBrut3 op 20-04-2022 18:15 ]
Auto in de P-stand zetten, knoppie startstop indrukken, als je dan je deur opent schakelt de muziek uit.TheBrut3 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:14:
Is de radio/navigatie (iDrive 5) uit te zetten wanneer je de motor uit zet of de deur open doet? Nu blijft het maar door ratelen tot ik de auto daadwerkelijk op slot doe. Ik heb wat door het menu zitten bladeren, maar kan zo snel geen optie vinden daarvoor. Kan natuurlijk ook zijn dat ik niet op de juiste plek zocht.
Als je niet de juiste sequentie uitvoert blijft de radio spelen tot hij op slot gaat zoals jij omschrijft.
In aanvulling op @DaFreakhead : even een (fractie van een) seconde extra wachten tot je het portier opent. Als je de deur te snel opent speelt hij ook door.TheBrut3 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:14:
DaFreakhead schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:40:
Auto in de P-stand zetten, knoppie startstop indrukken, als je dan je deur opent schakelt de muziek uit.
Als je niet de juiste sequentie uitvoert blijft de radio spelen tot hij op slot gaat zoals jij omschrijft.
Thx, zal er de volgende keer op letten.alexbl69 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:55:
In aanvulling op @DaFreakhead : even een (fractie van een) seconde extra wachten tot je het portier opent. Als je de deur te snel opent speelt hij ook door.
Weet iemand waar je reeds kunt checken wat er in de komende 3-reeks LCI allemaal (standaard) komt te zitten ? Ik ben een 320e of 330e Touring aan het overwegen. Ik merkte echter dat de catalogusprijs die de leasing maatschappij opgeeft ruwweg €1500 hoger was dan wat ik in de BMW configurator en prijslijst aantref. Dus eens een dealer bezocht, en hij wist mij te vertellen dat dit de nieuwe prijzen zijn voor de facelift die er in juli komt en je de oude dus eigenlijk niet meer kan bestellen. Echter zou BMW hierover nog niets officieel gecommuniceerd hebben, niet qua prijzen, niet qua verschillen/foto's, niet qua standaard opties.
Hij wist me wel enkele dingen te vertellen, die ik nu via Google ook bevestigd zag in online leaks. Het grootste verschil blijkt het herwerkte dashboard dat nu die enorme tablet zoals in de i4 krijgt. Vond ik die 3-reeks nu net nog aantrekkelijk omdat hij nog een meer traditioneel dashboard had. Zo'n tablet vind ik echt geen vooruitgang en vind ik ook qua stijl een enorme achteruitgang
.
Hoedanook is het dus vreemd dat ik nu dus een wagen zou moeten bestellen waarvan ik eigenlijk nog niet eens exact weet hoe die er zou uitzien. Dit houdt toch geen steek ?!
Hij wist me wel enkele dingen te vertellen, die ik nu via Google ook bevestigd zag in online leaks. Het grootste verschil blijkt het herwerkte dashboard dat nu die enorme tablet zoals in de i4 krijgt. Vond ik die 3-reeks nu net nog aantrekkelijk omdat hij nog een meer traditioneel dashboard had. Zo'n tablet vind ik echt geen vooruitgang en vind ik ook qua stijl een enorme achteruitgang
Hoedanook is het dus vreemd dat ik nu dus een wagen zou moeten bestellen waarvan ik eigenlijk nog niet eens exact weet hoe die er zou uitzien. Dit houdt toch geen steek ?!
[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 20-04-2022 20:37 ]
Zo'n tablet wordt verkocht als premium, maar is in de praktijk een stuk goedkoper dan een traditioneel dashboard.Twixie schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:36:
Vond ik die 3-reeks nu net nog aantrekkelijk omdat hij nog een meer traditioneel dashboard had. Zo'n tablet vind ik echt geen vooruitgang en vind ik ook qua stijl een enorme achteruitgang.
Ben het helemaal met je eens dat het allesbehalve een vooruitgang is.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Via Amazon alvast de Vgate vLinker MC+ OBD2 adapter besteld. Komt morgen binnen.
Kan ik direct met Bimmercode aan de slag als ik de auto (hopelijk eind volgende week) heb opgehaald.
Kan ik direct met Bimmercode aan de slag als ik de auto (hopelijk eind volgende week) heb opgehaald.
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2022 08:17 ]
Smaakgevoelig is het wel ja, die nieuwe 7. Maar die nieuwe voorkant (ook van de X7) met die dunne lijntjes verlichting vind ik wel wat hebben eigenlijk
Niet dat ik het geld heb voor zo'n soort auto, maar ik zou em zo coderen dat die grille ook tijdens het rijden gewoon verlicht is
Niet dat ik het geld heb voor zo'n soort auto, maar ik zou em zo coderen dat die grille ook tijdens het rijden gewoon verlicht is
Nog mixed feelings over iDrive 8. Het ziet er allemaal erg goed uit, grafisch gezien. Maar de overstap van fysieke buttons naar volledig touchscreen, vind ik helemaal niets.
Heb dit momenteel ook in mijn Seat Leon, en dat is echt verschrikkelijk. Even snel de stoelverwarming aanzetten is er niet meer bij. Scheelt misschien ook wel dat het systeem van Seat retetraag en verre van soepel aanvoelt, dus dat draagt ook nite bepaalt bij aan een fijne ervaring.
Maar het werkt gewoon een stuk minder intuïtief dan de iDrive knop.
In mijn vorige auto, de Mercedes A-Klasse, had je tenminste nog het touchpad op de middenconsole waarmee je het systeem kon bedienen. Dat werkte ook top.
Ook het scherm achter het stuur vind ik minder mooi dan het klassieke dashboard dat je nu nog hebt. De "overkapping" (of is hier een beter woord voor?
/f/image/A1lnt324eyiNHLUcBoRkjxAs.png?f=fotoalbum_large)
Dus nee, ik juich de weg die ze met iDrive 8 inslaan niet helemaal toe.
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2022 08:26 ]
Heerlijk over the top dat interieur van de 7, zoals het hoort voor een 7.
You don't need eyes to see, you need vision
Toch nog even hierop terugkomend, aangezien ik me inmiddels wat meer heb ingelezen. (part of the voorpret zullenwe maar zeggenGforceNL schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:58:
De ene HK is de andere niet heb ik wel gemerkt. Komend van een 3-serie (2019) die al minder klonk dan ziuijn voorganger, een 4-serie(2017) heb ik deze week een 5-serie (2020) en een X5 (2020) met HK beluisterd.
De 5 serie klonk echt beneden peil en kon niet eens hard, die van de X5 daarentegen klonk al een stuk beter en meer in de lijn der verwachting.
Schijnt dat je dus twee verschillende Harman Kardon systemen hebt bij BMW. Dus ook al zie je Harman Kardon op de speakers staan, dat wil niet zeggen dat je ook het beste systeem hebt.
Je hebt namelijk:
- Harman Kardon HiFi System (code 674)
- Harman Kardon Surround Sound System (code 688)
To start things off, let’s clarify that there are two poles-apart BMW sound systems branded as Harman Kardon – the BMW Harman Kardon Hi-Fi system (S674A) and the BMW Harman Kardon surround sound system (S688A). If you’re in the market for a new Bimmer with a mighty HK in it, it’s pretty important you know which one’s which to avoid staggering disappointment.
Why’s that exactly? Some of you may be under the impression that what you call a Harman Kardon must carry the aura of the household audio system, with its astonishingly high volume levels. Yet, as a matter of fact, the BMW Harman Kardon Hi-Fi system (S674A) is only a modest relative of the BMW Harman Kardon surround sound system (S688A), and was dedicated for smaller chassis cars. That, of course, was a great misfortune for many i3 or 2-Series owners who expected to be swept off their feet by the heaps of power, but ended up with an audio set which barely resembled the promised quality.
The BMW HK Hi-Fi system (S674A) consists of 12 speakers and an 8-channel BMW amplifier fitted in the trunk (with only 7 channels used to power the speakers)... Meaning, the overall audio quality is decent, but it’s far from audiophile standards.
The BMW Harman Kardon surround sound system (S688A) on the other hand is probably the one you have in mind when thinking of a premium sound system. This abundant option, appearing in larger vehicles such as the X5, 3 or 5 Series, usually comes with 16 speakers – including 2 (8 Ohm) woofers, and 7 mid-ranges along with 7 tweeters placed all over the vehicle. And sure, they’re more than decent – certainly much better than most of the stock options – yet still not quite there as an enthusiast-level standard.
Gelukkig heb ik code 688 op m'n VIN lijst.If you don't know which BMW sound system you have, decode your VIN and we’ll send you the full vehicle specification list. Relevant option codes to look out for are S674A, S676A, S677A, S688A, S6F1A, S6F2A and S752A.
Zo helemaal in het zwart is de enorme grill nog wel te behappen. In andere kleuren vind ik het echt te lomp. De gespleten koplampen vind ik persoonlijk wel wat hebben. Achja de 7 heb ik verder nooit echt mooi gevonden en ook al had ik het geld dan zou ik waarschijnlijk toch nooit zo'n auto kopen dus heel boeiend is het ook niet. Dat breedbeeldscherm achterin is dan wel weer bruut. Stoeltje in standje relax, filmpje op en je bent zo in Spanje
.
Ik zou iig een verklaring bij vragen dat het geen schadeauto is. Verder kan er ook niet heel veel fout gaan met zo'n jong model. Maar desalniettemin zou ik er niet de hoofdprijs voor betalen, wat je vaak wel doet bij de dealer.
Vreemd verhaal. Een model uit 2021 met gok ik relatief weinig kilometers (<50k) zou altijd premium selection moeten krijgen standaard. Waarom deze niet zou ik een beetje wantrouwen. Dat ze schadeauto's in de showroom zetten vinden ze schijnbaar normaal in autoland. Zal ook wel te maken hebben met de huidige schaarste.Laurences schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou iig een verklaring bij vragen dat het geen schadeauto is. Verder kan er ook niet heel veel fout gaan met zo'n jong model. Maar desalniettemin zou ik er niet de hoofdprijs voor betalen, wat je vaak wel doet bij de dealer.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Exact dezelfde emoties hier zoals je beschrijft. Veel liever een scherm dat enkel voor de bestuurder bedoeld is en mooi weggewerkt in een overkapping.Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:24:
[...]
Dus nee, ik juich de weg die ze met iDrive 8 inslaan niet helemaal toe.
Van wat ik op YouTube zie is iDrive 8 overigens ook geen verbetering, integendeel.
Ik heb op de VIN 676 (Hifi Loudspeaker System) staan, maar in de deurstijlen zitten wel H&K kapjes
da's goeie info! De auto die ik over 3 weken krijg heeft ook S688.Rivanov schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:11:
[...]
Toch nog even hierop terugkomend, aangezien ik me inmiddels wat meer heb ingelezen. (part of the voorpret zullenwe maar zeggen)
Schijnt dat je dus twee verschillende Harman Kardon systemen hebt bij BMW. Dus ook al zie je Harman Kardon op de speakers staan, dat wil niet zeggen dat je ook het beste systeem hebt.
Je hebt namelijk:[...]
- Harman Kardon HiFi System (code 674)
- Harman Kardon Surround Sound System (code 688)
[...]
[...]
Gelukkig heb ik code 688 op m'n VIN lijst.
<Zinloze tekst hier>
Ja, ik dacht ik plaats het hier ook even. Omdat er dus verschillende meningen worden gegeven over de kwaliteit van het HK systeem. Maar er zijn dus ook fysiek twee verschillende systemen, wat het verschil in kwaliteit dus ook verklaart. Ben blij dat ze dus inmiddels ook het S688 systeem in de 1-serie plaatsen en niet enkel in de hogere modellen.GforceNL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:48:
[...]
da's goeie info! De auto die ik over 3 weken krijg heeft ook S688.![]()
![]()
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 21-04-2022 10:21 ]
Weet iemand toevallig waar ik de kofferruimte tot aan het dak kan vinden van de 320e/330e ? Echt overal vind ik enkel de kofferruimte tot aan raam/hoedenplank of de volledige kofferruimte met zetels plat.
Heb je hier iets aan?Twixie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:24:
Weet iemand toevallig waar ik de kofferruimte tot aan het dak kan vinden van de 320e/330e ? Echt overal vind ik enkel de kofferruimte tot aan dak/hoedenplank of de volledige kofferruimte met zetels plat.
Bijna een maandje geleden zelf opgehaald in Duitsland. Eigenlijk niet zo veel meer aan gedaan behalve laten importeren en poetsen. Tot slot nog ceramische coating erop als bescherming.
Uitvoering: M340i
Bouwjaar: 2021
Kilometerstand: 15.000
Opties: zo'n beetje alles wat je kan bedenken, behalve ledere bekleding (standaard is alcantara) en geen sensatec dashboard
Kom zelf van de VW groep, maar was bij het de release van de 3 series al helemaal enthousiast. Nu snel mijn slag geslagen voor de facelift en bijpassende prijsverhoging. Ik word in beginsel ook niet enthousiaster van al die touch buttons overal wat de verwachting is met het iDrive 8 systeem (zoals ook bij de i4 het geval is).
Wat een super auto!
Opties: zo'n beetje alles wat je kan bedenken, behalve ledere bekleding (standaard is alcantara) en geen sensatec dashboard
Kom zelf van de VW groep, maar was bij het de release van de 3 series al helemaal enthousiast. Nu snel mijn slag geslagen voor de facelift en bijpassende prijsverhoging. Ik word in beginsel ook niet enthousiaster van al die touch buttons overal wat de verwachting is met het iDrive 8 systeem (zoals ook bij de i4 het geval is).
Wat een super auto!
Members only: fotos
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
ed14n schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:08:
Bijna een maandje geleden zelf opgehaald in Duitsland. Eigenlijk niet zo veel meer aan gedaan behalve laten importeren en poetsen. Tot slot nog ceramische coating erop als bescherming.
Wat een super auto!
***members only***
Sorry, had er moeten bij vertellen dat ik het over de Touring heb.
Ik snap eigenlijk niet dat die maat nooit vermeld wordt (bij geen enkel merk). Het interessante van een estate is immers dat je in de koffer kunt laden tot aan het dak en dat volume is dus wel zeer nuttig/belangrijk als je bvb met kinderen op reis plant te gaan.
Helaas, Autogefühl doet enkel de lengte van de Touring. En dat is ook niet de 330e variant.Twixie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:17:
[...]
Sorry, had er moeten bij vertellen dat ik het over de Touring heb.
Ik snap eigenlijk niet dat die maat nooit vermeld wordt (bij geen enkel merk). Het interessante van een estate is immers dat je in de koffer kunt laden tot aan het dak en dat volume is dus wel zeer nuttig/belangrijk als je bvb met kinderen op reis plant te gaan.
Ik heb net een Premium selection (2dehands) BMW 530e gekocht met levering binnen 2 weken. Ik ga dan de BMW connected app downloaden en connecteren met de auto. Nu vroeg ik me af hoe je kan controleren dat de vorige eigenaar, of iemand anders, niet ook nog verbonden is via de BMW connected app met de auto. Ik heb dit op het forum en via google al opgezocht maar nergens vind ik hier info over. Is er iemand die zichzelf ook deze vraag heeft gesteld en een antwoord kan geven? Alvast bedankt. (Ik kan het ook bij aflevering aan de BMW garage vragen maar ik hoopte al sneller een antwoord te vinden.)
Make Memories
Je moet de auto registreren via de connected drive portal. Die wordt dan gelinked aan jouw account, de code voor linken wordt naar de auto gestuurd, wat ik mij kan herinnneren is er volgens mij is er verder geen check of er iemand anders al gelinked is aan de auto, ik heb in ieder geval met de laatste 2 auto's die nog een actief account hadden (RTTI was nog actief) gewoon de auto's kunnen "overnemen".Jazzmasterpol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:45:
Ik heb net een Premium selection (2dehands) BMW 530e gekocht met levering binnen 2 weken. Ik ga dan de BMW connected app downloaden en connecteren met de auto. Nu vroeg ik me af hoe je kan controleren dat de vorige eigenaar, of iemand anders, niet ook nog verbonden is via de BMW connected app met de auto. Ik heb dit op het forum en via google al opgezocht maar nergens vind ik hier info over. Is er iemand die zichzelf ook deze vraag heeft gesteld en een antwoord kan geven? Alvast bedankt. (Ik kan het ook bij aflevering aan de BMW garage vragen maar ik hoopte al sneller een antwoord te vinden.)
In idrive kun je alle koppelingen verwijderen. Een ander kan niet ongevraagd/ongezien met je meekijken.The_MAN schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:49:
[...]
Je moet de auto registreren via de connected drive portal. Die wordt dan gelinked aan jouw account, de code voor linken wordt naar de auto gestuurd, wat ik mij kan herinnneren is er volgens mij is er verder geen check of er iemand anders al gelinked is aan de auto, ik heb in ieder geval met de laatste 2 auto's die nog een actief account hadden (RTTI was nog actief) gewoon de auto's kunnen "overnemen".
Dat eerste kan ik me ook in vinden, het weghalen van waarschuwingen via RTTI lijkt heel traag te gaan. Nieuwe gebeurtenissen gaan vaak wel goed in mijn ervaring, al vaker gehad dat een melding van enkele kilometers verder kreeg waar dan inderdaad net een auto de vangrail gekust had of iets dergelijks. Zelfs zonder dat ik de navigatie daadwerkelijk in gebruik had.b-gone schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:33:
Dat van afgesloten wegen heeft wellicht ook met de kaarten an sich te maken, wellicht dat de RTTI data niet overeen komt met de data in de kaarten.
Ik heb zojuist 405 km afgelegd vanuit Maastricht naar het VK (in de buurt van Maidstone), met de BMW navi (2022-1 Next) en Google Maps naast elkaar (telefoon). BMW wilde me in eerste instantie "gewoon" via Brussel sturen (onder normale omstandigheden het snelst), Google stuurde me meteen via Luik, Namen (Namur) en Lille vanwege het verkeer. Daar had BMW het dus niet goed. Uiteraard gewoon Google gevolgd (want Brussel staat elke morgen muurvast) en toen BMW zich eenmaal aangepast had kreeg ik alle werkzaamheden en files bij beide correct te zien. En voor diegenen die nooit of weinig in Wallonië gereden hebben: dat deel van België heeft zo'n beetje permanent tientallen kilometers achter elkaar waar ze aan "werken". Sommige van die trajecten liggen er al 10 jaar zo bij, echt idioot.
Enfin, er zat weinig verschil tussen de twee qua verkeersomstandigheden. Ook hier in het VK gaven ze beide grofweg hetzelfde aan. Google is iets accurater met hun traject kleuren dan BMW met hun symbolen, maar dan heb je het over enkele honderden mete...yards
Qua maximumsnelheden hadden ze het allebei af en toe fout. Deels omdat zij aangepaste snelheden rondom werkzaamheden niet hebben. Maar BMW heeft het dan willekeurig ook nog eens fout omdat de camera een snelheidslimiet voor een afslag oppikt. Met name het stukje Frankrijk raakte de auto regelmatig in de war, omdat zo'n beetje elke afslag daar een bord met 90 heeft
De stembediening is wel hilarisch slecht van BMW*. Ik heb het voor de gein nog eens geprobeerd vandaag, maar daar is echt niets mee aan te vangen als je niet heel exact "navigeer naar Land, Stad, Stad/Postcode, huisnummer" kunt zeggen. Tegen Google (en ik vermoed Siri ook, maar ik gebruik nog steeds GMaps
Edit: * in mijn "oude" auto met NBT
Zal vast beter zijn in ID7. Maar daar heb ik niks aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 21-04-2022 15:34 ]
Je kan het ook uitzetten met Bimmercode 'Shut off iDrive system when door is opened'TheBrut3 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:14:
Die app heet My BMW en is gekoppeld aan de VIN en jouw email en wachtwoord. Als er iemand al aan die VIN gekoppeld is, bijv. de vorige eigenaar van de auto, krijg je een melding.The_MAN schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:49:
[...]
Je moet de auto registreren via de connected drive portal. Die wordt dan gelinked aan jouw account, de code voor linken wordt naar de auto gestuurd, wat ik mij kan herinnneren is er volgens mij is er verder geen check of er iemand anders al gelinked is aan de auto, ik heb in ieder geval met de laatste 2 auto's die nog een actief account hadden (RTTI was nog actief) gewoon de auto's kunnen "overnemen".
Bimmercode ga ik ooit nog mee spelen. Vandaag auto in P, motor uit, even wachten en de deur open maar het bleef gewoon doorspelen. Misschien dat de vorige eigenaar via Bimmercode er in heeft gezet dat het altijd aan staat? Of kan dat dan weer niet? Beetje stom trouwens dat alle dingen die makkelijk codeerbaar zijn niet als instelling beschikbaar zijn.RAAF12 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:08:
Je kan het ook uitzetten met Bimmercode 'Shut off iDrive system when door is opened'
Gisteren gedaan (met een F20 dan) tot het punt dat ik er achter kwam dat ik in de auto moest zitten. Maar ik kreeg tijdens het instellen de melding dat de wagen al gekoppeld was en omdat een auto maar aan 1 account gekoppeld kan zijn werd de vorige registratie verwijderd als ik door zou gaan.Jazzmasterpol schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:45:
Bij mijn F31 moet ik nog een keer extra op start drukken en dan gaat de radio pas uit.TheBrut3 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:05:
[...]
Bimmercode ga ik ooit nog mee spelen. Vandaag auto in P, motor uit, even wachten en de deur open maar het bleef gewoon doorspelen. Misschien dat de vorige eigenaar via Bimmercode er in heeft gezet dat het altijd aan staat? Of kan dat dan weer niet? Beetje stom trouwens dat alle dingen die makkelijk codeerbaar zijn niet als instelling beschikbaar zijn
Dus P, start/stop om auto uit te zetten en dan nog een keer om radio uit te schakelen.
Of is dat ook niet normaal?
Wat is er nieuw t.o.v. de huidige? Het dashboard in de video ziet er exact zo uit als bij mijn nieuwe X3 (LCI), en ik dacht dat dat weer afstamt van de huidige 3 serie.
Het dashboard wordt die enorme gebogen tablet die je nu al in de i4 hebt. Die heb jij volgens mij niet in jouw X3. Dus ik denk dat je de video niet zo goed bekeken hebt dan.MaZo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:05:
[...]
Wat is er nieuw t.o.v. de huidige? Het dashboard in de video ziet er exact zo uit als bij mijn nieuwe X3 (LCI), en ik dacht dat dat weer afstamt van de huidige 3 serie.
Hier een random foto van het net geplukt :
Even melden hier in het topic! Sinds iets meer dan een half jaartje een M240iX cabrio, en begin d'r nu met dit mooie weer meer plezier van te hebben.
:strip_exif()/f/image/5GYAT5rOwrVahUQ0sGdjaZzX.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar kleine aanpassingen gedaan:
:strip_exif()/f/image/5GYAT5rOwrVahUQ0sGdjaZzX.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar kleine aanpassingen gedaan:
- XHP Stage 2 flash
- BootMod3 stage 1
- Wagner 200 cell downpipe
- Eventuri airbox
- M4 remblokken
Als je de HPFP (TU of Dorch) mee pakt en dan een Stage 2+ map doet heb je zo'n 500pk. Als je voor de Pure800 gaat, dan kan je het best de Dorch pakken omdat je die dan uiteindelijk toch nodig hebt. Als je 500 genoeg vindt dan is de TU een goedkopere optie volgens mij.hexagram schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:11:
En dan binnenkort:En dan eens rustig nadenken of ik de Pure800 route ga bewandelen, of ga sparen voor een andere toekomstige upgrade...
- Wagner 200 cell downpipe
- Eventuri airbox
- M4 remblokken
Nog een reden waarom je hebt gekozen voor xHP stage 2 en niet 3?
En waarom ben je voor BM3 gegaan en niet MHD? Ik ga eerst de grootste tijd van mijn premium selection garantie uitdienen en daarna zal er ook een keuzemoment komen hier.
Vergeet overigens niet de handeling. Want veel gang is leuk, maar het is ook wel fijn als het onderstel het allemaal aan kan en de remmen ervoor zorgen dat je op tijd weer stil kan staan.
Vandaag maar eens TomTom aangeslingerd icm CarPlay. Werkt prettig en duidelijk. Tot ik toch wel een groot nadeel ontdekte: er is geen HFP support. Ik kan de radio dus niet gebruiken zonder TomTom’s audio te verliezenWerelds schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:31:
[...]
Dat eerste kan ik me ook in vinden, het weghalen van waarschuwingen via RTTI lijkt heel traag te gaan. Nieuwe gebeurtenissen gaan vaak wel goed in mijn ervaring, al vaker gehad dat een melding van enkele kilometers verder kreeg waar dan inderdaad net een auto de vangrail gekust had of iets dergelijks. Zelfs zonder dat ik de navigatie daadwerkelijk in gebruik had.
Dat van afgesloten wegen heeft wellicht ook met de kaarten an sich te maken, wellicht dat de RTTI data niet overeen komt met de data in de kaarten.
Ik heb zojuist 405 km afgelegd vanuit Maastricht naar het VK (in de buurt van Maidstone), met de BMW navi (2022-1 Next) en Google Maps naast elkaar (telefoon). BMW wilde me in eerste instantie "gewoon" via Brussel sturen (onder normale omstandigheden het snelst), Google stuurde me meteen via Luik, Namen (Namur) en Lille vanwege het verkeer. Daar had BMW het dus niet goed. Uiteraard gewoon Google gevolgd (want Brussel staat elke morgen muurvast) en toen BMW zich eenmaal aangepast had kreeg ik alle werkzaamheden en files bij beide correct te zien. En voor diegenen die nooit of weinig in Wallonië gereden hebben: dat deel van België heeft zo'n beetje permanent tientallen kilometers achter elkaar waar ze aan "werken". Sommige van die trajecten liggen er al 10 jaar zo bij, echt idioot.
Enfin, er zat weinig verschil tussen de twee qua verkeersomstandigheden. Ook hier in het VK gaven ze beide grofweg hetzelfde aan. Google is iets accurater met hun traject kleuren dan BMW met hun symbolen, maar dan heb je het over enkele honderden mete...yards
Qua maximumsnelheden hadden ze het allebei af en toe fout. Deels omdat zij aangepaste snelheden rondom werkzaamheden niet hebben. Maar BMW heeft het dan willekeurig ook nog eens fout omdat de camera een snelheidslimiet voor een afslag oppikt. Met name het stukje Frankrijk raakte de auto regelmatig in de war, omdat zo'n beetje elke afslag daar een bord met 90 heeft
De stembediening is wel hilarisch slecht van BMW*. Ik heb het voor de gein nog eens geprobeerd vandaag, maar daar is echt niets mee aan te vangen als je niet heel exact "navigeer naar Land, Stad, Stad/Postcode, huisnummer" kunt zeggen. Tegen Google (en ik vermoed Siri ook, maar ik gebruik nog steeds GMaps) zeg ik gewoon "navigeer naar Eurotunnel" en hoppa, klaar.
Edit: * in mijn "oude" auto met NBT
Zal vast beter zijn in ID7. Maar daar heb ik niks aan.
Moet ik dan toch die 88+69€ gaan betalen
Ah, zie nu pas dat dat scherm doorloopt (zoals de concurrent al geruime tijd heeft).Twixie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:11:
[...]
Het dashboard wordt die enorme gebogen tablet die je nu al in de i4 hebt. Die heb jij volgens mij niet in jouw X3. Dus ik denk dat je de video niet zo goed bekeken hebt dan.
Hier een random foto van het net geplukt :
[Afbeelding]
Ik ben in contact met Peter Oleksy van pureturbos.eu en die geeft aan dat als je geen WMI gaat doen, de TU HPFP genoeg zou moeten zijn om 530 WHP te halen met RON98. De meerprijs om dan voor een Dorch stage 2 te gaan is bijna 1200 extra, dat steek ik liever in een OS Glicken of B16 kit zoals je aangeeft, dat het nog beter op de weg ligt.TheBrut3 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:20:
[...]
Als je de HPFP (TU of Dorch) mee pakt en dan een Stage 2+ map doet heb je zo'n 500pk. Als je voor de Pure800 gaat, dan kan je het best de Dorch pakken omdat je die dan uiteindelijk toch nodig hebt. Als je 500 genoeg vindt dan is de TU een goedkopere optie volgens mij.
Nog een reden waarom je hebt gekozen voor xHP stage 2 en niet 3?
En waarom ben je voor BM3 gegaan en niet MHD? Ik ga eerst de grootste tijd van mijn premium selection garantie uitdienen en daarna zal er ook een keuzemoment komen hier.
Vergeet overigens niet de handeling. Want veel gang is leuk, maar het is ook wel fijn als het onderstel het allemaal aan kan en de remmen ervoor zorgen dat je op tijd weer stil kan staan.
Wat betreft de keuze voor BM3 danwel MHD, geen idee eigenlijk. Las overal hele goede ervaringen met BM3, en dus maar de knoop doorgehakt.
Maar voordat ik dit pad ga bewandelen ga ik eens goed nadenken of ik dan niet liever de kosten van de upgrades in een M2C of M4 zou stoppen, dat zou niet zo gek veel meer zijn namelijk.
Ik wil je aanraden eerst een LSD te monteren en wat aan jet wegligging te doen voordat je aan het pureturbo's verhaal begint. Heb je veel meer plezier van dan vermogen wat je niet kwijt kan omdat je een LSD misthexagram schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:48:
[...]
Ik ben in contact met Peter Oleksy van pureturbos.eu en die geeft aan dat als je geen WMI gaat doen, de TU HPFP genoeg zou moeten zijn om 530 WHP te halen met RON98. De meerprijs om dan voor een Dorch stage 2 te gaan is bijna 1200 extra, dat steek ik liever in een OS Glicken of B16 kit zoals je aangeeft, dat het nog beter op de weg ligt.
Wat betreft de keuze voor BM3 danwel MHD, geen idee eigenlijk. Las overal hele goede ervaringen met BM3, en dus maar de knoop doorgehakt.
Maar voordat ik dit pad ga bewandelen ga ik eens goed nadenken of ik dan niet liever de kosten van de upgrades in een M2C of M4 zou stoppen, dat zou niet zo gek veel meer zijn namelijk.
Is inderdaad wel iets wat ook bij mij is opgekomen al.. Enige voordeel dat ik heb is de xDrive, tot dusver krijg ik hem bijna niet van het padje in sport+. DSC off is een ander verhaal, maar daar waag ik me niet aan.FabiandJ schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:55:
[...]
Ik wil je aanraden eerst een LSD te monteren en wat aan jet wegligging te doen voordat je aan het pureturbo's verhaal begint. Heb je veel meer plezier van dan vermogen wat je niet kwijt kan omdat je een LSD mist
Zonder LSD en met Sport+/DSC off is die niet voorspelbaar als je de achterkant laat uitbreken.hexagram schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:02:
[...]
Is inderdaad wel iets wat ook bij mij is opgekomen al.. Enige voordeel dat ik heb is de xDrive, tot dusver krijg ik hem bijna niet van het padje in sport+. DSC off is een ander verhaal, maar daar waag ik me niet aan.
Zodra je er een LSD onder hebt, is die veel voorspelbaarder en dus op te vangen, tenminste dat is mijn ervaring met de M135i RWD Stage2+ die ik had
Vandaag even de dagteller aangezet. 57,9 km tot een lege accu met mijn 520e.Eagle Creek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:36:
Toch maar weer eens delen hoe zeer ik te spreken ben over mijn elektrische range.
[Afbeelding]
De BMW M135i RWD Stage2+ is er niet meer....
Het kwam zo nu en dan al ter sprake in het topic dat ik een BMW M135i RWD heb en met een schuin oog keek naar een 335/340i/M3. Na mijn testrit eind januari in een BMW M3, maar te weinig terug krijgen voor mijn M135i kon ik het toch niet loslaten.
Na veel zoeken en langsgaan bij dealers om te horen wat ik voor de M135i zou krijgen uiteindelijk een mooi bod gekregen. In de tussentijd de auto verkoopsites etc in de gaten gehouden en een paar als kandidaat geselecteerd. Het bedrijf waar ik het meeste terug kreeg de lijst voorgelegd en hun zouden bij de bedrijven informeren waarbij ik mooi op de hoogte gehouden werd. Een week later de knoop doorgehakt welke het zou worden, dat werd meteen een speciaal ritje aangezien de BMW M3 in Zweden stond.
Wat specs:
BMW M3
2016
DCT
Alpinweiss
45000km
666M 20" velgenset
Een week later werd die opgehaald uit Zweden, helaas bij terugkomst er achter gekomen dat de advertentie niet klopte want er zou een Titanium M-Performance uitlaat onder zitten maar helaas, de eindtips waren wel aanwezig, maar de midpipe en einddemper waren niet aanwezig.
Vanuit Zweden hiervoor een bedrag terug gekregen ter compensatie, ook nog een meevaller gekregen voor de BPM aangifte dus opzoek gegaan naar een M-Performance uitlaat, na wat zoeken deze gevonden welk een vriendelijke man vanuit Noord-Duitsland bij mij langs kwam brengen.
De midpipe ik heb van een sloopauto gehaald met een reden, aangezien de zaag er toch in zou gaan en vervangen voor een exemplaar voor een Active Autowerke Equal Length Resonated Midpipe, waardoor de S55 nu klinkt zoals zou moeten.
Helaas was ook het audiosysteem een tegenvaller, ondanks dat als ik de VIN nummers van de M135i en M3 naast elkaar deed hetzelfde zouden hebben. Dus na wat onderzoek alle speakers/tweeter/subwoofers vervangen voor exemplaren van Bowers & Wilkins en Harman Kardon. Ook de versterker is vervangen voor een plug en play exemplaar van Bimmertech, gelukkig allemaal tweedehands kunnen bemachtigen om de prijs te drukken.
Ook rondom spacers gezet zodat het net wat mooier staat en een spoilertje achterop de klep.
De auto is net voorzien van een crankhub van Mosselman zodat ook dat zwaktepunt is verholpen.
Omdat de auto erg laag ligt de K&W HAS Coilover verenset besteld en een M-Performance Carbon Lip, welke er waarschijnlijk in mei onder gaan. Met de huidige H&R veren, zou de lip het geen dag volhouden
Zo genoeg geklets tijd voor wat plaatjes, ooit nog een keer echt goede foto's (laten)maken.
:strip_exif()/f/image/ZqYmG3ecvT6Vtiypbi8KGeCi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0lOAmOlg55IzixF900CjbB2l.jpg?f=fotoalbum_large)
Het kwam zo nu en dan al ter sprake in het topic dat ik een BMW M135i RWD heb en met een schuin oog keek naar een 335/340i/M3. Na mijn testrit eind januari in een BMW M3, maar te weinig terug krijgen voor mijn M135i kon ik het toch niet loslaten.
Na veel zoeken en langsgaan bij dealers om te horen wat ik voor de M135i zou krijgen uiteindelijk een mooi bod gekregen. In de tussentijd de auto verkoopsites etc in de gaten gehouden en een paar als kandidaat geselecteerd. Het bedrijf waar ik het meeste terug kreeg de lijst voorgelegd en hun zouden bij de bedrijven informeren waarbij ik mooi op de hoogte gehouden werd. Een week later de knoop doorgehakt welke het zou worden, dat werd meteen een speciaal ritje aangezien de BMW M3 in Zweden stond.
Wat specs:
BMW M3
2016
DCT
Alpinweiss
45000km
666M 20" velgenset
Een week later werd die opgehaald uit Zweden, helaas bij terugkomst er achter gekomen dat de advertentie niet klopte want er zou een Titanium M-Performance uitlaat onder zitten maar helaas, de eindtips waren wel aanwezig, maar de midpipe en einddemper waren niet aanwezig.
Vanuit Zweden hiervoor een bedrag terug gekregen ter compensatie, ook nog een meevaller gekregen voor de BPM aangifte dus opzoek gegaan naar een M-Performance uitlaat, na wat zoeken deze gevonden welk een vriendelijke man vanuit Noord-Duitsland bij mij langs kwam brengen.
De midpipe ik heb van een sloopauto gehaald met een reden, aangezien de zaag er toch in zou gaan en vervangen voor een exemplaar voor een Active Autowerke Equal Length Resonated Midpipe, waardoor de S55 nu klinkt zoals zou moeten.
Helaas was ook het audiosysteem een tegenvaller, ondanks dat als ik de VIN nummers van de M135i en M3 naast elkaar deed hetzelfde zouden hebben. Dus na wat onderzoek alle speakers/tweeter/subwoofers vervangen voor exemplaren van Bowers & Wilkins en Harman Kardon. Ook de versterker is vervangen voor een plug en play exemplaar van Bimmertech, gelukkig allemaal tweedehands kunnen bemachtigen om de prijs te drukken.
Ook rondom spacers gezet zodat het net wat mooier staat en een spoilertje achterop de klep.
De auto is net voorzien van een crankhub van Mosselman zodat ook dat zwaktepunt is verholpen.
Omdat de auto erg laag ligt de K&W HAS Coilover verenset besteld en een M-Performance Carbon Lip, welke er waarschijnlijk in mei onder gaan. Met de huidige H&R veren, zou de lip het geen dag volhouden
Zo genoeg geklets tijd voor wat plaatjes, ooit nog een keer echt goede foto's (laten)maken.
:strip_exif()/f/image/ZqYmG3ecvT6Vtiypbi8KGeCi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0lOAmOlg55IzixF900CjbB2l.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren de OBD2 adapter ontvangen via Amazon.nl 
Kan ik direct aan de slag zodra ik de BMW heb.
Mocht iemand in regio Eindhoven interesse hebben in Bimmercode aanpassingen, let me know.
:strip_exif()/f/image/Bq3wAKDHfnmHAbVN4otTn4GW.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht iemand in regio Eindhoven interesse hebben in Bimmercode aanpassingen, let me know.
:strip_exif()/f/image/Bq3wAKDHfnmHAbVN4otTn4GW.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op; niet alle modules zijn te programmeren met de draadloze OBD-adapter. Daarvoor heb je een kabel nodig, dus dat zou ik zeker overwegen als hij nog retour kan.Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 10:44:
Gisteren de OBD2 adapter ontvangen via Amazon.nl
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze adapter staat in de compatible lijst voor de F40.Pepppie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:01:
[...]
Let op; niet alle modules zijn te programmeren met de draadloze OBD-adapter. Daarvoor heb je een kabel nodig, dus dat zou ik zeker overwegen als hij nog retour kan.
Ik zeg ook nergens dat hij niet compatibel is, ik zeg alleen dat je niet alle modules met een draadloze adapter kunt aanpassen in BimmerCode.Rivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:05:
[...]
Deze adapter staat in de compatible lijst voor de F40.
Maar goed, Google eens en zeker zelf uitproberen!
Had al eerder wat onderzoek gedaan en met name deze post op www.babybmw.net gaf aan dat het vrijwel met alle modules moet werken.Pepppie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:56:
[...]
Ik zeg ook nergens dat hij niet compatibel is, ik zeg alleen dat je niet alle modules met een draadloze adapter kunt aanpassen in BimmerCode.
Maar goed, Google eens en zeker zelf uitproberen!
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 23-04-2022 12:06 ]
Helemaal goed! Succes en laat het vooral even weten als praktijkervaring toch een goed advies was hierRivanov schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:06:
[...]
Had al eerder wat onderzoek gedaan en met name deze post op www.babybmw.net gaf aan dat het vrijwel met alle modules moet werken.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/84Y4epXfaWChMKcH3y41QxUD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5OesbNdug8COchrgntMhlRYU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YWfo2x1j98ODBa6EOm3V0RqO.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qdgCidlJErfj47CDPlua9Keg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Mavh4j45re9qOv4YqsBjtMnm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o9lgnIih32s4pSFz1W14kF1T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/74pbW18xI8qgJZMNZtL6YDzC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/z9tUbQR84fhFdNzuzHnIsDb6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KLaBDHudC4EV8VQijDXHlVVX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qyHKAKYgkgsiZGCIdUiFyKMT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gA1pxWS37c502OfVAdpE1GMl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5cs45V6POG8NQhDxQ7J0ycGL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0bKsbsOPT0f21udIc9iG27Qs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6B9ypfJ9mAfNPGB1TbfOmIIU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/awb7CqPkxpCRAuV988uOSu7g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jHC5fLvOwjfnHJzobyG7DfQd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ttj9AdoqhULsHqBDI83eNSt.jpg?f=fotoalbum_large)