Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47
Toverdoos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:14:
[...]
Jij hebt je status opgehaald a.d.v. een ordernummer? Kan ik dat via de dealer verkrijgen? Ik heb enkel het offertenummer en contact met de dealer zelf. Al het papierwerk is via de fleetmanager en leasemaatschappij gegaan
Dealer stuurt mij die gegevens toe.
Zij halen dit uit hun systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSNEdM8UiRrk8urq3uHJM_0mpaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LwVV0S3JHAxFz9LE0Lwe2Rol.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
El Caballero schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:04:
Ik hoop dat deze vraag hier welkom is. Momenteel rijd ik een 116i uit 2009 en ben op zoek naar iets groters en moderners. Tweedehands. Nu heb ik m'n oog laten vallen op de X1. Budget ongeveer 20k, indien nodig ietsje meer geen probleem.

Nou kan je met zo'n budget natuurlijk verschillende kanten op. Uiteraard probeer ik zelf research te doen, maar als niet-kenner verdrink ik zowat in de modellen, bouwjaren en extra opties die er verkrijgbaar zijn..

Mijn eisen zijn dat het een handgeschakelde benzine-auto is met geïntegreerde navigatie en ik wil er een trekhaak op (zetten). Ik heb een proefrit gehad in een SDrive 16d xLine (2016) en de head up display vind ik wel heel prettig. Integratie met smartphone zou mooi zijn, sowieso voor muziek maar ook liefst ook navigatie. Ik hoop er een jaar of 6-8 mee te rijden en een kleine ton aan kilometers toe te voegen.

Het genoemde model dat ik gereden heb reed prima, niet echt iets te klagen, maar ook weer niet heel uitzonderlijk (de Citroen C4 Cactus van m'n vriendin rijdt eerlijk gezegd soepeler). Zijn er nieuwere X1 modellen die lekkerder sturen? In welke richting zouden jullie zoeken voor dit budget? Wat zijn de must have opties?
Allereerst de vraag; je vindt een C4 lekkerder rijden dan een X1. Dat kan uiteraard, dat is een persoonlijke voorkeur. Waarom overweeg je dan niet een C4 ipv een X1? Qua ruimte zal het niet heel veel schelen.

Om terug te komen op de X1; je geeft aan een benzine te willen, maar hebt proefgereden in een diesel. Dat rijdt echt anders. 2016 is, neem ik aan (modelswitch was medio 2015), een F48 geweest en daarmee het huidige model. Als je X1 18i /20i zoekt met een navigatiesysteem en head-up, dan heb je eigenlijk alle opties die je wilt hebben. Trekhaak is inderdaad eenvoudig later erop te zetten en daarmee geen showstopper.

Tip; zoek een 'high executive', dan heb je de meeste opties (let wel; head up zit hier niet in, dus die moet je wel in de gaten houden).

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:00
Toverdoos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:01:
Ik hoor dat mijn productiedatum weer is opgeschoven naar oktober 2022 :? (besteld half augustus 2021) Krijg bijna het gevoel alsof ik weer achteraan in de rij sta, of dat er een spelletje wordt gespeeld met indeling van productieslots.

Hoe gaat dat bij bmw normaal gesproken, ontvangt de auto bij bestelling al een productieslotnummer? Kan dat door de dealer nog worden gewijzigd?
Balen zeg. Het gevoel dat het niet helemaal eerlijk gaat maar vrij willekeurig krijg ik onderhand ook. Bijvoorbeeld hoe oud je huidige auto is cq hoeveel rek er nog in verlengen huidige lease zit, of dat duurdere auto's voorrang krijgen, en volledig elektrische auto's. De 5 series die hier en in mijn omgeving besteld zijn in dezelfde periode zijn geleverd, een i4 en IX ook.
Ik weet eigenlijk niets daar de leverdatum na een paar keer doorschuiven nu een vraag is. Daarbij komt dat je niet zeker weet of de auto precies volgens specs gaat komen. Ik overweeg annuleren en een andere auto. Maar ja, dan komt de vraag welke dat dan zou moeten zijn..

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Rivanov schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:16:
[...]

Dealer stuurt mij die gegevens toe.
Zij halen dit uit hun systeem.

[Afbeelding]
Maar kreeg je die info al vanaf dag 1, of pas toen de auto in productie ging?

• Rivanov
Toverdoos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:20:
[...]

Maar kreeg je die info al vanaf dag 1, of pas toen de auto in productie ging?
Op de dag dat zij de auto bestelde bij BMW (3 januari) kreeg ik dit vanuit de dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdQ4rceJ-58MhopKV5Ixu9kz4VA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oGrUh8xSu97o9lqS9fzMzeaS.png?f=user_large

Afgelopen woensdag kreeg ik dit toegestuurd vanuit de dealer. :)
Volgende week is m'n auto dus klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSNEdM8UiRrk8urq3uHJM_0mpaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LwVV0S3JHAxFz9LE0Lwe2Rol.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Rivanov schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:33:
[...]

Op de dag dat zij de auto bestelde bij BMW (3 januari) kreeg ik dit vanuit de dealer:

Afgelopen woensdag kreeg ik dit toegestuurd vanuit de dealer. :)
Volgende week is m'n auto dus klaar.
Ah, thanks, dus inclusief productienummer al. Ga ik daar ook eens navraag naar doen.

• Rivanov
Toverdoos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:41:
[...]
Ah, thanks, dus inclusief productienummer al. Ga ik daar ook eens navraag naar doen.
Ja. En uiteindelijk is mijn order dus zelfs naar voren gehaald i.p.v. vertraagd (wat ik wel verwacht had).
Expected Delivery is van Week 18 (afgegeven in januari) naar Week 16 (huidige status) gegaan.

Maargoed, blijf een slag om de arm houden en vertrouw het pas als de trailer met m'n auto erop voor de dealer stopt. :P

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Civic09 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:46:
Had ik vorig jaar ook wel gezien maar vond het toen redelijk prijzig. Heeft je BMW namelijk nog niet eerder een beurt gehad dan betaal je maar 750 euro voor 5 jaar.
Check. Hier hetzelfde. Twee weken terug grote beurt gehad. Was net geen 800 euro verder voor een F32 uit 2016. Hij is tot nu toe wel dealer onderhouden. :P

[ Voor 7% gewijzigd door CarJunkyXL op 08-04-2022 17:37 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

El Caballero schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:04:
Ik hoop dat deze vraag hier welkom is. Momenteel rijd ik een 116i uit 2009 en ben op zoek naar iets groters en moderners. Tweedehands. Nu heb ik m'n oog laten vallen op de X1. Budget ongeveer 20k, indien nodig ietsje meer geen probleem.

Nou kan je met zo'n budget natuurlijk verschillende kanten op. Uiteraard probeer ik zelf research te doen, maar als niet-kenner verdrink ik zowat in de modellen, bouwjaren en extra opties die er verkrijgbaar zijn..

Mijn eisen zijn dat het een handgeschakelde benzine-auto is met geïntegreerde navigatie en ik wil er een trekhaak op (zetten). Ik heb een proefrit gehad in een SDrive 16d xLine (2016) en de head up display vind ik wel heel prettig. Integratie met smartphone zou mooi zijn, sowieso voor muziek maar ook liefst ook navigatie. Ik hoop er een jaar of 6-8 mee te rijden en een kleine ton aan kilometers toe te voegen.

Het genoemde model dat ik gereden heb reed prima, niet echt iets te klagen, maar ook weer niet heel uitzonderlijk (de Citroen C4 Cactus van m'n vriendin rijdt eerlijk gezegd soepeler). Zijn er nieuwere X1 modellen die lekkerder sturen? In welke richting zouden jullie zoeken voor dit budget? Wat zijn de must have opties?
De X1 en X2 zijn tegenwoordig uitgerust met voorwielaandrijving, dus daarmee verliezen die modellen iets van het BMW DNA. Tevens is een X1 ook weer niet zoveel groter dan een 1 serie.

Voor 20k heb je heel veel moois, ouder met veel vermogen en luxe of jonger met wat minder power maar meer snufjes.

Ik zou voor een 3 of 5 serie gaan. Evt touring (station wagon) als je de ruimte nodig hebt, vaak vind ik die ook wel mooier.

Ter illustratie: paar jaar terug een 550i E61 (touring dus) uit 2007 voor 16k gekocht.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bopppppppp
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Heeft ook iemand laatst de nieuwe BMW 2 active tourer besteld die ook leverproblemen heeft ivm dat de accu toeleverancier problemen heeft omdat de fabriek is afgebrand. Heb het gevoel dat de dealer niet de waarheid verteld

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Bopppppppp schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:14:
Heeft ook iemand laatst de nieuwe BMW 2 active tourer besteld die ook leverproblemen heeft ivm dat de accu toeleverancier problemen heeft omdat de fabriek is afgebrand. Heb het gevoel dat de dealer niet de waarheid verteld
Waarom zou de dealer daarover liegen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dOBSQMn2NW49rTDE1bWpu_emVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzd8JMuxJkEnCQF7mufdE4nZ.jpg?f=fotoalbum_large
Wat is een eigen parkeerterrein toch heerlijk :) Op de achtergrond zie je nog net die van de buurvrouw staan >:)

Roomba E5 te koop

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:48:
Wat is een eigen parkeerterrein toch heerlijk :) Op de achtergrond zie je nog net die van de buurvrouw staan >:)
Heerlijk!

Nog 11 dagen wachten... dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis met eigen oprit voor 2 auto's en garage. Geen gezeik meer met de openbare parkeerplaats hier... afwachten of er nog een plek vrij is. Ik kan niet wachten!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:08
CreativeS schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:13:
[...]

Heerlijk!

Nog 11 dagen wachten... dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis met eigen oprit voor 2 auto's en garage. Geen gezeik meer met de openbare parkeerplaats hier... afwachten of er nog een plek vrij is. Ik kan niet wachten!
Ik vind het al irritant als er een vijfde auto op het einde van mijn oprit staat en dat diegene mij dan blokkeert :')

• CreativeS
  • Niet online
DaFreakhead schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:22:
Ik vind het al irritant als er een vijfde auto op het einde van mijn oprit staat en dat diegene mij dan blokkeert :')
Luxe-probleem :)

• MaZo
  • Niet online
Hoewel eind december al per boot vanuit Zuid-Afrika in Europa gearriveerd, kan ik woensdag dan eindelijk mijn nieuwe X3 M40i (LCI) ophalen. Heeft even geduurd i.v.m. chiptekort / missende receiver audio module.

[ Voor 39% gewijzigd door MaZo op 09-04-2022 07:08 ]

• Pepppie
  • Niet online
DaFreakhead schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:22:
[...]

Pak dit topic er eens bij |:(

Serieuze issues hoor bij sommige mensen. Maar goed, wellicht heb ik makkelijk praten ;)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bewust bij ons "nieuwe" huis een 2e "oprit" gemaakt zodat we in principe 4 auto's kwijt kunnen. Zeer handig als onze 3e auto wil gebruiken. Krijg hem niet uit de garage zonder beide auto's elders te parkeren. Nu staat alles mooi op eigen terrein. Daarnaast ook handig voor bezoek etc.

Vooral het gekloot met elektrische auto's en het niet hebben van een oprit lijkt me echt een reden om lekker een brandstof auto te blijven rijden :D.

• sig69
  • Laatst online: 16:27
Pepppie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:40:
[...]

Serieuze issues hoor bij sommige mensen. Maar goed, wellicht heb ik makkelijk praten ;)
Mijn post was deels daardoor geïnspireerd inderdaad :)

Roomba E5 te koop

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:20
Een tikkie off-topic: Vooral de groenen blijven stemmen en er zullen nog meer parkeerplekken verdwijnen. Die zien liever bebouwing of een fietspad op zulke plaatsen.

Gelukkig zijn er nog gemeentes in Nederland die geen Top10-ranking hebben als het gaat om inwoneraantal per m2.
En voor @DaFreakhead : Tijd om je beamer om te ruilen voor een X-drive modelletje. Kan je tenminste in je tuinmodder er langs :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:09
Om dat te voorkomen is het aantal parkeerplaatsen voor een huis in het bouwbesluit vastgelegd.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:55:
Om dat te voorkomen is het aantal parkeerplaatsen voor een huis in het bouwbesluit vastgelegd.
Parkeernorm is een lokale aangelegenheid.

• alexbl69
  • Laatst online: 19:33
Dennisdn schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:55:
Om dat te voorkomen is het minimum aantal parkeerplaatsen voor een huis in het bouwbesluit vastgelegd.
Ftfy :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Rivanov
M’n VIN wordt nu ook herkend op mdecoder.com en daar staat nu ook de productiedatum: 07-04-2022 :)

Dat betekent dat ie helemaal klaar is? Of is dat start productie datum en is hij dus komende week klaar?

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:08
Bij mij was de datum dat de auto bij de dealer stond acht dagen na de productiedatum. Dus nog heel even geduld.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Leasebakken..... :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDKa60wyTqyIwCwexTZiOu8WiQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jov1VMAIZCpaV6q6L1ETC93i.jpg?f=user_large

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• D_Jeff
Zonder leasebakken blijft er heel erg weinig BMW over (in Europa)

• DaFreakhead
Pepppie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:40:
[...]

Mijn hemel, ik heb het net even doorgespit maar wat een doffe ellende komt daar voorbij 😂 . Van beide kanten overigens, verdraagzaamheid is ver te zoeken.
@D_Jeff Ik heb al een xdrive model, maar nog geen grasmaaier die door die sporen heen maait :)
Ontopic: bij het monteren van de zomerwielen vergeten te zeggen dat er even opnieuw gebalanceerd diende te worden. Nu vibraties tussen 110-150 kmh.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D_Jeff schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:53:
[...]

Mwa. Ik zie genoeg rond rijden met een motor groter dan 1.8 ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12 20:14
YakuzA schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:09:
[...]

Is een leasebak altijd max 1.8 dan?
Overigens rijdt mijn huidige 1.6 turbo een stuk lekkerder en vlotter dan de atmosferische 2 liter hiervoor.
Veel meer vermogen ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 10-04-2022 11:26 ]

• CreativeS
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:09:
Maar, als de auto van de zaak de deur uit gaat, komt er niet vaak een BMW voor terug maar kiest men voor wat goedkopers ;) Hoe vaak is het niet zo dat de tweede auto (wel bezit) een gebakje is? Omdat het toch niet zo groot hoeft en lekker zuinig in gebruik... 8)7

• CreativeS
  • Niet online
Je hebt geen originele xenon?

• pjot1
  • Niet online
D_Jeff schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:53:
[...]

Maar of de huidige modellen zo mooi opdrogen als deze generatie valt nog maar te bezien.
CreativeS schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:19:
[...]

Je hebt geen originele xenon?
Nee, nu ook gewoon weer halogeenpitten erin. Hoewel ik de lichtopbrengst heel weinig vind, is het lichtbeeld veel beter natuurlijk. :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pjot1 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:02:
[...]

Maar of de huidige modellen zo mooi opdrogen als deze generatie valt nog maar te bezien.

[...]

Nee, nu ook gewoon weer halogeenpitten erin. Hoewel ik de lichtopbrengst heel weinig vind, is het lichtbeeld veel beter natuurlijk. :)
Je kan projectoren met xenon of LED retrofitten, bij de E46 is de koplamp makkelijk open te klikken. Ziet er, met gebruik van juiste shrouds, helemaal OEM uit. Lichtbeeld ook heel goed daarmee.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
Wil in mijn F31 de navigatie handmatig updaten, maar helaas gebeurt er niks als ik de usb onder de armsteun of boven de bekerhouders in de usb ingang druk.
Kaart gedownload en geplaatst op de usb stick via de BMW download manager.
Stick is FAT32 geformatteerd. (maar downloadmanager geeft aan: FAT32/NTFS/exFAT is ook goed)
exFAT ook geprobeerd, maar geen succes.
USB ingangen in de bmw doen het, getest met telefoon en die laad op.
USB stick: pricewatch: Samsung FIT Plus 256GB Zwart
Maakt het uit of de motor loopt? had ik wel elke keer bedenk ik me nu.

[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 10-04-2022 15:24 ]

• Pepppie
  • Niet online
DeBaroN schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:08:
Wil in mijn F31 de navigatie handmatig updaten, maar helaas gebeurt er niks als ik de usb onder de armsteun of boven de bekerhouders in de usb ingang druk.
Kaart gedownload en geplaatst op de usb stick via de BMW download manager.
Stick is FAT32 geformatteerd. (maar downloadmanager geeft aan: FAT32/NTFS/exFAT is ook goed)
exFAT ook geprobeerd, maar geen succes.
USB ingangen in de bmw doen het, getest met telefoon en die laad op.
USB stick: pricewatch: Samsung FIT Plus 256GB Zwart
Maakt het uit of de motor loopt? had ik wel elke keer bedenk ik me nu.
Moet in de USB in het dashboardkastje als ik het mij goed herinner!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
@DeBaroN USB moet in armsteun ingang. Vervolgens in de instellingen op iDrive ergens onderaan ‘software update’ selecteren. Dan begint het updaten pas. Het updaten duurt overigens wel even. Ik doe het meestal tijdens mijn woon-werk rit van 45 minuten, die heeft het updaten ook ruim nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door cyntax op 10-04-2022 18:03 ]

• DeBaroN
Pepppie schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:46:
[...]

Moet in de USB in het dashboardkastje als ik het mij goed herinner!
Zit geen usb in het dashboard kastje.
cyntax schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:02:
@DeBaroN USB moet in armsteun ingang. Vervolgens in de instellingen op iDrive ergens onderaan ‘software update’ selecteren. Dan begint het updaten pas. Het updaten duurt overigens wel even. Ik doe het meestal tijdens mijn woon-werk rit van 45 minuten, die heeft het updaten ook ruim nodig.
Ergens in de iDrive heb ik ook zitten zoeken, maar kan niks vinden.

• CreativeS
  • Niet online
FSC-code in orde?

• DeBaroN
Die zit bij de download in.

• Tortelli

Tortelli

Je doet dit gewoon via de BMW Download Manager?
Zou verwachten dat die serienummer toevoegd oid, maar het rare is dat de kaarten van mijn auto (G21) ook gewoon werken in de Z4 (G29) van mijn vader en de 1 serie (F40) van mijn vriendin :D.
cyntax schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:02:
Idee dat het met de G serie generatie een stuk sneller gaat. Denk een minuut of 20 en dan is hij klaar.
Hij installeert alleen als je de auto daadwerkelijk gebruik.

[ Voor 71% gewijzigd door Tortelli op 10-04-2022 20:37 ]

• pjot1
  • Niet online
noes schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:04:
[...]

Je kan projectoren met xenon of LED retrofitten, bij de E46 is de koplamp makkelijk open te klikken. Ziet er, met gebruik van juiste shrouds, helemaal OEM uit. Lichtbeeld ook heel goed daarmee.
Dat heb ik gezien ja! Toch waag ik me daar niet aan. Iets met onhandig enzo. :p

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pjot1 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:41:
[...]

Dat heb ik gezien ja! Toch waag ik me daar niet aan. Iets met onhandig enzo. :p
:) ja dan is t misschien maar beter niet. Ik heb het met mijn E46 gedaan en je bent er wel ff mee zoet, maar echt moeilijk was t niet. Grootste mindfuck was dat er wat stukjes kunstof (die normaal de H7 positioneren) moeten worden afgebroken omdat de schroefdraad van de projector maar nét lang genoeg was.

Voor mn motor (BMW R1200RT) ben ik het ook nog aan t doen, die unit was gelijmd dus echt een rot klus om open te maken. Tot die tijd best tevreden met de H7 LED units, geven zelfde lichtbeeld als de H7 halogeen, en iets meer licht.

• pjot1
  • Niet online
noes schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:56:
[...]

:) ja dan is t misschien maar beter niet. Ik heb het met mijn E46 gedaan en je bent er wel ff mee zoet, maar echt moeilijk was t niet. Grootste mindfuck was dat er wat stukjes kunstof (die normaal de H7 positioneren) moeten worden afgebroken omdat de schroefdraad van de projector maar nét lang genoeg was.

Voor mn motor (BMW R1200RT) ben ik het ook nog aan t doen, die unit was gelijmd dus echt een rot klus om open te maken. Tot die tijd best tevreden met de H7 LED units, geven zelfde lichtbeeld als de H7 halogeen, en iets meer licht.
Nou, precies dat dus! Zie mezelf al dat stukje eruit rammen met een voorhamer! :X 8)7

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pjot1 schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:02:
[...]

Nou, precies dat dus! Zie mezelf al dat stukje eruit rammen met een voorhamer! :X 8)7
Oh nee, met combi tang gewoon afbreken. Is een soort lipje. Moeten het ook niet moeilijker maken dan het is he ;)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
DeBaroN schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:14:

Ergens in de iDrive heb ik ook zitten zoeken, maar kan niks vinden.
Welke iDrive heb je? Helemaal onderaan bij de instelling staat deze optie (iDrive 4), die moet je even selecteren om de map update te starten.

Afbeeldingslocatie: https://bimmertips.com/wp-content/uploads/2020/02/BMW_iDrive_ConnectedDrive_Update_03.jpg

@Tortelli Klopt, gelukkig gaan de headunits ook hardwarematig mee met de tijd. 45 min was met mijn oude iDrive 4 EVO HU, nu met de iDrive 6 EVO HU gaat het twee keer zo snel.

[ Voor 17% gewijzigd door cyntax op 11-04-2022 08:14 ]

• DeBaroN
cyntax schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:13:
[...]

Welke iDrive heb je? Helemaal onderaan bij de instelling staat deze optie (iDrive 4), die moet je even selecteren om de map update te starten.

[Afbeelding]

@Tortelli Klopt, gelukkig gaan de headunits ook hardwarematig mee met de tijd. 45 min was met mijn oude iDrive 4 EVO HU, nu met de iDrive 6 EVO HU gaat het twee keer zo snel.
Evo6
Tortelli schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:29:
Je doet dit gewoon via de BMW Download Manager?
Zou verwachten dat die serienummer toevoegd oid, maar het rare is dat de kaarten van mijn auto (G21) ook gewoon werken in de Z4 (G29) van mijn vader en de 1 serie (F40) van mijn vriendin :D.
[...]
Idee dat het met de G serie generatie een stuk sneller gaat. Denk een minuut of 20 en dan is hij klaar.
Hij installeert alleen als je de auto daadwerkelijk gebruik.
Ja, zoals ik beschreef, alles via de BMW download manager, ook het plaatsen op de USB-stick.
De download manager geeft ook aan dat de kaart alleen voor mijn VIN nummer en incl. vrijschakelcode is.

[ Voor 39% gewijzigd door DeBaroN op 11-04-2022 09:24 ]

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12 13:57
Andere USB stick proberen? Bij mijn vorige auto met id4 (f30) deed ik dit ook via USB, maar dit startte automatisch na inpluggen usb stick.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01
DeBaroN schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:49:
[...]

Evo6

[...]

Ja, zoals ik beschreef, alles via de BMW download manager, ook het plaatsen op de USB-stick.
De download manager geeft ook aan dat de kaart alleen voor mijn VIN nummer en incl. vrijschakelcode is.
USB port gebruiken op het dashboard. Niet in de armsteun. Ik heb laatst de USB als NTFS geformatteerd. De auto zou de update direct moeten herkennen en vragen om de map te updaten. Het proces zelf start op het moment dat je gaat rijden en stopt ook automatisch. Kunt dan de USB gewoon laten zitten. Start volgende keer weer gewoon op. Als ie klaar is dan start het systeem opnieuw op en geeft een melding.

In de root van de USB zou je een map met de naam "1" moeten hebben en enkele losse bestanden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

FAT32 formatteren op een 30GB stick. Dan in de USB aansluiting stoppen en komt de update mededeling op het scherm. Als dat niet werkt ligt het aan de stick zelf. Er staan 4 bestanden op. Net even bekeken op mijn laatste 2022-2 update.

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 11-04-2022 23:36 ]

• Rivanov
Voor diegene die de "ingebouwde" Spotify functionaliteit gebruikt. Merken jullie een verschil in audio/volume kwaliteit wanneer je muziek op deze manier afspeelt t.o.v. Spotify via Apple CarPlay?

In de Seat Leon zit namelijk Apple Music "ingebouwd" en wanneer ik op deze manier muziek luister, dan merk ik dat het volume "luider" is dan wanneer ik via Apple Carplay luister.

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12 22:19
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:37:
Voor diegene die de "ingebouwde" Spotify functionaliteit gebruikt. Merken jullie een verschil in audio/volume kwaliteit wanneer je muziek op deze manier afspeelt t.o.v. Spotify via Apple CarPlay?

In de Seat Leon zit namelijk Apple Music "ingebouwd" en wanneer ik op deze manier muziek luister, dan merk ik dat het volume "luider" is dan wanneer ik via Apple Carplay luister.
2 totaal verschillende implementaties geven niet hetzelfde resultaat? Goh, raar.

• Rivanov
stijnislike schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:48:
[...]

2 totaal verschillende implementaties geven niet hetzelfde resultaat? Goh, raar.
:?

Ik stel toch gewoon een normale vraag?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:59

Eagle Creek

Breathing security

Nee, dat merk ik niet. Ik vind wel dat de ingebouwde versie veel sneller reageert op wijzigingen in volgende/vorige dan de Carplay-versie. Ik gebruik 99% van de tijd de ingebouwde versie.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Rivanov
Eagle Creek schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:35:
[...]

Nee, dat merk ik niet. Ik vind wel dat de ingebouwde versie veel sneller reageert op wijzigingen in volgende/vorige dan de Carplay-versie. Ik gebruik 99% van de tijd de ingebouwde versie.
Thanks voor je input. :)
Ben benieuwd. Jammer dat BMW geen Apple Music ondersteund, want dat heb ik i.p.v. Spotify. ;)
Maar ga het een maandje proberen zodra ik de auto heb en kijken of ik veel verschil kan waarnemen.

• Tortelli

Tortelli

Gebruik altijd de ingebouwde versie, omdat ik carplay eigenlijk niet gebruik.
Had in het begin toen ik de auto net kreeg (oktober 2019) wel wat issues dat ik vaak opnieuw moest inloggen. Dat probleem lijkt met een update een keer te zijn opgelost.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42

Dat laatste is omdat dat via BT gaat. In het geval van iOS moet je door de instellingen van Apple Music gaan (de EQ trekt alles al iets omlaag) en de BT instellingen (als de auto als koptelefoon aan is gemerkt verlaagt iOS het volume; apparaat op "ander" instellen). Het ligt aan de verzendende kant, niet de ontvangende kant :)

Even los van de BT compressie natuurlijk.

• Pepppie
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:54:
[...]

Thanks voor je input. :)
Ben benieuwd. Jammer dat BMW geen Apple Music ondersteund, want dat heb ik i.p.v. Spotify. ;)
Maar ga het een maandje proberen zodra ik de auto heb en kijken of ik veel verschil kan waarnemen.
Maar... Je vergelijkt de situatie in een Seat Leon tussen een app en CarPlay, maar je hebt (als ik je goed begrijp) geen idee hoe in een BMW Apple Music via CarPlay klinkt? Ik zou dat eerst eens gaan beluisteren alvorens je zegt dat het jammer is dat BMW geen Music-app ingebouwd heeft zitten.

Vergeet ook niet het audio-systeem mee te nemen in je vergelijk; dat maakt nogal uit. Alsmede of je via bluetooth (iDrive 6) of WiFi (iDrive 7) of Lighting verbinding maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepppie op 12-04-2022 16:08 ]

• Rivanov
Pepppie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:04:
[...]

Maar... Je vergelijkt de situatie in een Seat Leon tussen een app en CarPlay, maar je hebt (als ik je goed begrijp) geen idee hoe in een BMW Apple Music via CarPlay klinkt? Ik zou dat eerst eens gaan beluisteren alvorens je zegt dat het jammer is dat BMW geen Music-app ingebouwd heeft zitten.

Vergeet ook niet het audio-systeem mee te nemen in je vergelijk; dat maakt nogal uit. Alsmede of je via bluetooth (iDrive 6) of WiFi (iDrive 7) of Lighting verbinding maakt.
Hiermee doel ik puur op het feit dat ik juist die geïntegreerde app erg handig vind. En omdat ik Apple Music subscriber ben, ik om die reden liever Apple Music daar zag dan Spotify. ;)
En ik heb het zelf inderdaad nog niet gehoord, was gewoon benieuwd naar andere ervaringen / meningen hierover.
Neem aan dat deze vragen toch gesteld mogen worden op een forum. :+

En ik zal het, zodra ik de auto in ontvangst heb genomen, zelf gaan ervaren met de Harman Kardon speakers i.c.m. iDrive 7 en Wireless Carplay.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-12 12:05
Welke BMW is het? Want vond de sound output van de iX3 teleurstellend... De versie met HK heb ik getest.

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:12:
Leuk, die voorpret... maar het is toch vooral allemaal subjectief? Iemand kan het helemaal geweldig vinden en een ander kan het compleet afkraken omdat deze zelfverklaard expert en ontzettend gevoelig is voor vervorming. Vooralsnog kan je beter je wachttijd doden met feiten :)

• CreativeS
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:14:
Welke BMW is het? Want vond de sound output van de iX3 teleurstellend... De versie met HK heb ik getest.
Even de berichtengeschiedenis teruglezen? Voordeel van een forum. Ik zeg ook maar wat.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 12-04-2022 16:17 ]

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:14:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70601054

Voor wat betreft HK settings in bijvoorbeeld de iX3:

https://totallyev.net/bmw-ix3-audio-review-harman-kardon/

En algemene HK settings:

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2022 16:19 ]

• GforceNL
  • Laatst online: 11:07

GforceNL

Out of memory....

De ene HK is de andere niet heb ik wel gemerkt. Komend van een 3-serie (2019) die al minder klonk dan ziuijn voorganger, een 4-serie(2017) heb ik deze week een 5-serie (2020) en een X5 (2020) met HK beluisterd.

De 5 serie klonk echt beneden peil en kon niet eens hard, die van de X5 daarentegen klonk al een stuk beter en meer in de lijn der verwachting.

<Zinloze tekst hier>

• Dennisdn
Ik was daar al een beetje bang voor....
Had een 1-serie mee als proefrit waarvan de verkoper zei dat er HK in zat. Ik vond het zoooo slecht ten opzichte van het Dynaudio geluid uit mn huidige Golf dat ik tot nu toe hoopte dat de verkoper zich had vergist... De Dynaudio blijft loepzuiver bij harde volumes en de bass is serieus wat bij elkaar het idee geeft dat je bijna middenin een stevige club-speaker zit, waar de HK in die 1 echt heel ver weg klonk alsof het geluid van onder het dashboard kwam.

Ik wacht het af tot ik hem heb en hoop dat ie gewoon slecht was afgesteld door de vele proefrijders. Maar heb het vermoeden dat ie binnen een week al bij een echte audioboer staat.

[ Voor 46% gewijzigd door Dennisdn op 12-04-2022 17:24 ]

• Rivanov
Dennisdn schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:18:
Ik was daar al een beetje bang voor....
Had een 1-serie mee als proefrit waarvan de verkoper zei dat er HK in zat. Ik vond het zoooo slecht ten opzichte van het Dynaudio geluid uit mn huidige Golf dat ik tot nu toe hoopte dat de verkoper zich had vergist... De Dynaudio blijft loepzuiver bij harde volumes en de bass is serieus wat bij elkaar het idee geeft dat je bijna middenin een stevige speaker zit, waar de HK in die 1 echt heel ver weg klonk alsof het geluid van onder het dashboard kwam.

Ik wacht het af tot ik hem heb en hoop dat ie gewoon slecht was afgesteld door de vele proefrijders. Maar heb het vermoeden dat ie binnen een week al bij een echte audioboer staat.
Zei hij dat alleen maar? Of zag je het zelf ook? Want er staat namelijk Harman Kardon op de speakers op de A-stijl. ;)
Voor hetzelfde geldt zei die verkoper maar wat en zat er dus standaard audio of enkel HiFi upgrade in.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 12-04-2022 17:25 ]

• Dennisdn
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:25:
[...]

Zei hij dat alleen maar? Of zag je het zelf ook? Want er staat namelijk Harman Kardon op de speakers op de A-stijl. ;)
Helaas niet op gelet of in ieder geval niet in mn geheugen geprent. Tijdens de proefrit al veel te veel andere indrukken gehad. Ik had zelf ook maar een klein uurtje tijd, dus vooral gereden en een poosje met entertainment/navi zitten spelen.

Zal binnenkort eens teruggaan omdat ik eigenlijk ook nog wel eens met een 120 wil rijden en er alleen een 118 stond die dag. Voel me altijd een beetje bezwaard om de dealer ermee lastig te vallen, maar wellicht zuchten ze niet zo hard omdat ik hem bij hun heb mogen bestellen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Dennisdn op 12-04-2022 17:30 ]

• DeBaroN
RAAF12 schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:34:
FAT32 formatteren op een 30GB stick. Dan in de USB aansluiting stoppen en komt de update mededeling op het scherm. Als dat niet werkt ligt het aan de stick zelf. Er staan 4 bestanden op. Net even bekeken op mijn laatste 2022-2 update.
MrFl0ppY schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:45:
[...]

USB port gebruiken op het dashboard. Niet in de armsteun. Ik heb laatst de USB als NTFS geformatteerd. De auto zou de update direct moeten herkennen en vragen om de map te updaten. Het proces zelf start op het moment dat je gaat rijden en stopt ook automatisch. Kunt dan de USB gewoon laten zitten. Start volgende keer weer gewoon op. Als ie klaar is dan start het systeem opnieuw op en geeft een melding.

In de root van de USB zou je een map met de naam "1" moeten hebben en enkele losse bestanden.
Heb op moment maar 1 USB qua geheugen wat voldoet. Bestanden zijn totaal 35.1GB en deze USB stick is nog geen week oud en op de PC doet hij het prima. USB 3.2 moet het ook op alle oudere USB poorten doen toch?

Ik heb inderdaad een map met de naam ''1'' staan, plus een map ''FSC'' en 4 losse bestanden.
USB wordt niet herkend, ook als ik via Idrive een handmatige update wil doen.
Dan geeft hij aan: ''geen usb met software aan de usb-aansluiting'' .
Heb op alle manieren de USB geformatteerd, exFAT, FAT32 en NTFS, niks werkt.

Kan het liggen aan de versie die er op staat en die ik wil updaten?
Versie die gedownload wordt via de manager: ROAD MAP EUROPE EVO 2022-1
Deze versie is aanwezig in de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cDtq9NLVuJTtLxUcaCtSgSThuw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqrNHxyxuDdbgSSP1UA3q218.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 12-04-2022 20:43 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Misschien werkt het bij jou alleen via OTA mijn auto is een jaar jonger en doet het alleen via USB.
Ik heb ook niet de tekst met automatische kaartupdate. Via Idrive software update werkt geen navigatiekaart update dat is voor de gratis infotainment update die op https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html staat.
Als je die kaarten onder auto kaartupdate kiest gebeurt er dan wat?

• DeBaroN
RAAF12 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:09:
Als je die kaarten onder auto kaartupdate kiest gebeurt er dan wat?
Nee, gebeurt niks.

Maar volgens mij ligt het aan de USB stick. Als ik film op de USB 3.2 stick zet, dan herkend de BMW de usb stick niet. Zet ik dezelfde film op een oude USB 2.0 stick, wordt die wel herkend en kan ik de film afspelen.
Betekend dat de BMW geen USB 3.2 herkend?

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 12-04-2022 21:19 ]

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
DeBaroN schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:18:
[...]

Nee, gebeurt niks.

Maar volgens mij ligt het aan de USB stick. Als ik film op de USB 3.2 stick zet, dan herkend de BMW de usb stick niet. Zet ik dezelfde film op een oude USB 2.0 stick, wordt die wel herkend en kan ik de film afspelen.
Bij mijn E90 kon ik max een 64gb stick gebruiken. Geen idee of er ook zo'n beperking is bij de F30?

• DeBaroN
--MP-- schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:21:
[...]

Bij mijn E90 kon ik max een 64gb stick gebruiken. Geen idee of er ook zo'n beperking is bij de F30?
Kan maar zo. Zojuist een 64GB USB 2.0 besteld en we gaan het zien.
Niet normaal dat BMW rijden, weer een tientje.... :+

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 12-04-2022 21:25 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01
DeBaroN schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:18:
[...]

Nee, gebeurt niks.

Zal wellicht gewoon een slechte match zijn qua usb stick. Mijn usb is ook 3.2 maar werkte wel gewoon. Hopelijk lost een andere stick het probleem op.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• DaFreakhead
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:12:
[...]

Hiermee doel ik puur op het feit dat ik juist die geïntegreerde app erg handig vind. En omdat ik Apple Music subscriber ben, ik om die reden liever Apple Music daar zag dan Spotify. ;)
En ik heb het zelf inderdaad nog niet gehoord, was gewoon benieuwd naar andere ervaringen / meningen hierover.

En ik zal het, zodra ik de auto in ontvangst heb genomen, zelf gaan ervaren met de Harman Kardon speakers i.c.m. iDrive 7 en Wireless Carplay.
Ik gebruik de geïntegreerde spotify dagelijks icm b&w geluid. Ik kan de muziek op standje bloedende oren zetten, en dan vervormt het geluid nog niet. Ik vind het handig dat je de playlist op de hud kunt projecteren.
Wat ook handig is, is dat je muziekherkenning kunt doen (via gracenote dacht ik) wanneer je via een andere bron een nummer luistert. Die kun je dan direct aan je favorietenlijst in spotify toevoegen mocht je dat willen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

DeBaroN schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:25:
[...]

Zou wel een goeie kopen bijv. een Sandisk Ultra USB 3.0 die werkt hier met een car uit 2016 en iDrive4 NBT. Ik kon zowel Oost als West-Europa downloaden maar dat kan bij EVO anders zijn.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Er zit inderdaad een maximum aan, staat ook ergens vermeld. Ik heb mijn 128gb stick gepartitioneerd.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

[...]

Dan moet je maar een Opel kopen!!!11

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

RAAF12 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:52:
Zou wel een goeie kopen bijv. een Sandisk Ultra USB 3.0 die werkt hier met een car uit 2016 en iDrive4 NBT. Ik kon zowel Oost als West-Europa downloaden maar dat kan bij EVO anders zijn.
Uit eigen ervaring kan k zeggen dat de Samsung Fit Plus USB 64GB ook compatible is. Ik heb trouwens gisteren de EVO 2022-1 Europa kaart gedownload, vanavond deze USB stick maar eens gebruiken om 'm te updaten :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:26
Domih schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:06:
[...]

Dan moet je maar een Opel kopen!!!11
Been there, done that.
Dan mag je bij een auto van een jaar oud langs de dealer zodat deze er voor 180eu de nieuwste kaarten (eenmalig) op zet. Zo duur is BMW rijden dus helemaal niet :P :+

dit was in 2016, geen idee of het nu anders/beter is

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Juist geen 'goede' USB stick kopen. Bij mij deed mijn 'dure' SanDisk USB 3.0 niks in de BMW, maar een simpele 2.0 van de Hema werkt prima.

• Werelds
JdBn schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:21:
Juist geen 'goede' USB stick kopen. Bij mij deed mijn 'dure' SanDisk USB 3.0 niks in de BMW, maar een simpele 2.0 van de Hema werkt prima.
Wonderbaarlijk hoe men in de automotive industrie zo slecht in het implementeren van protocollen en specs is. Ik heb dit al zo vaak mee gemaakt met allerlei headunits; USB sticks die in de ene unit niet werken, maar wel in een andere. Of dat de maximum ondersteunde capaciteit slechts 8 GB zou zijn (want dat is hartstikke logisch, 33 bits? :p) en 4 of 8 GB sticks niet werken, maar een 16 GB stick wel.

En precies wat jij hier aan geeft verbaast me eigenlijk helemaal niks, want bij mijn weten worden alle NBT HU's nog steeds door Alpine geproduceerd. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat bedrijf vaak als "high-end" wordt aangemerkt, want hun losse headunits zijn echt ondermaatse rotzooi.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:25:
[...]

Voor hetzelfde geldt zei die verkoper maar wat en zat er dus standaard audio of enkel HiFi upgrade in.
Er zit hier wel een kanttekening bij, in de M135i die ik had als ik zoek op VIN zit dit erin:
S676 HiFi speaker system
Maar zit je in de auto zie je Harman Kardon in de deurstijlen voor de tweeters ;)
Ook heb ik de deurpanelen eraf gehad etc en zag ik echt Harman Kardon speakers/tweeters zitten.

Wel kan je middels bimmercode het één en ander veranderen aan instellingen van de versterker in de auto.
AUDIO_SYSTEM
AUDIO_SYSTEM_VAR

Wil je meer zit er niks anders op dan een andere versterker te plaatsen met eventueel andere speakers.
De Bimmertech 82DSP of 86DSP zijn plug en play, je kan ze ook bij Audiotec Fischer kopen, maar moet je nog de juiste kabel erbij kopen.

Ik heb in mijn M3 (ik heb mijn M135i ingeruild komt nog een apart bericht over), waar volgens het VIN dit systeem inzit "S676 HiFi speaker system" inzit.
Dit klinkt echt heel anders dan wat ik in de M135i had, klonk echt voor geen meter.

Nu heb ik alle speakers vervangen voor Bowers & Wilkins speakers en de subwoofers vervangen voor Harman Kardon versies en ik heb de Bimmertech 82DSP versterker geplaatst ter vervanging van de standaard.
Een audio profiel ingeladen welke hier bijvoorbeeld staan: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1182351

En het geluid is kraakhelder :)

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 13-04-2022 13:42 ]

• Rivanov
FabiandJ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:39:
[...]

Er zit hier wel een kanttekening bij, in de M135i die ik had als ik zoek op VIN zit dit erin:
S676 HiFi speaker system
Maar zit je in de auto zie je Harman Kardon in de deurstijlen voor de tweeters ;)
Ook heb ik de deurpanelen eraf gehad etc en zag ik echt Harman Kardon speakers/tweeters zitten.

Wel kan je middels bimmercode het één en ander veranderen aan instellingen van de versterker in de auto.
AUDIO_SYSTEM
AUDIO_SYSTEM_VAR

Wil je meer zit er niks anders op dan een andere versterker te plaatsen met eventueel andere speakers.
De Bimmertech 82DSP of 86DSP zijn plug en play, je kan ze ook bij Audiotec Fischer kopen, maar moet je nog de juiste kabel erbij kopen.

Ik heb in mijn M3 (ik heb mijn M135i ingeruild komt nog een apart bericht over), waar volgens het VIN dit systeem inzit "S676 HiFi speaker system" inzit.
Dit klinkt echt heel anders dan wat ik in de M135i had, klonk echt voor geen meter.

Nu heb ik alle speakers vervangen voor Bowers & Wilkins speakers en de subwoofers vervangen voor Harman Kardon versies en ik heb de Bimmertech 82DSP versterker geplaatst ter vervanging van de standaard.
Een audio profiel ingeladen welke hier bijvoorbeeld staan: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1182351

En het geluid is kraakhelder :)
Heb je de auto nieuw gekocht of tweedehands? Want dit lijkt een aftermarket aanpassing. Wanneer je namelijk zoekt op modellen mét Harman Kardon en zónder HK, dan zie je toch echt enkel de HK grilletjes wanneer het ook expliciet vermeld staat dat er HK in zit. Wanneer het enkel HiFi Upgrade betreft, dan zie ik ook nergens de HK grill terug in de A-stijl.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:50:
[...]

Heb je de auto nieuw gekocht of tweedehands? Want dit lijkt een aftermarket aanpassing. Wanneer je namelijk zoekt op modellen mét Harman Kardon en zónder HK, dan zie je toch echt enkel de HK grilletjes wanneer het ook expliciet vermeld staat dat er HK in zit. Wanneer het enkel HiFi Upgrade betreft, dan zie ik ook nergens de HK grill terug in de A-stijl.
De M135i had ik tweede hands geïmporteerd uit Duitsland, ik meen mij alleen te herinneren dat er auto's geweest zijn die ondanks dat ze "S676 HiFi speaker system" hebben toch Harman & Kardon hebben, maar 100% weet ik het niet. De vorige eigenaar heeft voor zo ver ik weet geen aftermarket gedaan, want er zaten echt Harman & Kardon speakers in de deuren ;)

• Rivanov
FabiandJ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:56:
[...]

De M135i had ik tweede hands geïmporteerd uit Duitsland, ik meen mij alleen te herinneren dat er auto's geweest zijn die ondanks dat ze "S676 HiFi speaker system" hebben toch Harman & Kardon hebben, maar 100% weet ik het niet. De vorige eigenaar heeft voor zo ver ik weet geen aftermarket gedaan, want er zaten echt Harman & Kardon speakers in de deuren ;)
Je zou het eventueel nog kunnen zien middels het aantal speakers. Maar begrijp dat je de auto niet meer hebt, dus dat wordt lastig. ;)

Er zijn 3 audiosystemen bij de F20:
  • Standaard (6 luidsprekers)
  • HiFi (7 luidsprekers)
  • Harman Kardon (12 luidsprekers)
Naar het schijnt heeft de M135i minimaal HiFi als standaard set. Maar met een Duits model kan dit weer mogelijk anders zijn..

https://forum.driving-fun...ziek%20met%20hoge%20tonen.

In de F40 heeft Harman Kardon 16 luidsprekers.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 13-04-2022 14:04 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Werelds schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:19:
[...]

Wonderbaarlijk hoe men in de automotive industrie zo slecht in het implementeren van protocollen en specs is. Ik heb dit al zo vaak mee gemaakt met allerlei headunits; USB sticks die in de ene unit niet werken, maar wel in een andere. Of dat de maximum ondersteunde capaciteit slechts 8 GB zou zijn (want dat is hartstikke logisch, 33 bits? :p) en 4 of 8 GB sticks niet werken, maar een 16 GB stick wel.

En precies wat jij hier aan geeft verbaast me eigenlijk helemaal niks, want bij mijn weten worden alle NBT HU's nog steeds door Alpine geproduceerd. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat bedrijf vaak als "high-end" wordt aangemerkt, want hun losse headunits zijn echt ondermaatse rotzooi.
Magneti Marelli produceert ook NBT HU units, mijn car uit 2016 heeft er ook een. Dat is een model met bussiness navigatie.

• MaZo
  • Niet online
GforceNL schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:58:
De ene HK is de andere niet heb ik wel gemerkt. Komend van een 3-serie (2019) die al minder klonk dan ziuijn voorganger, een 4-serie(2017) heb ik deze week een 5-serie (2020) en een X5 (2020) met HK beluisterd.

De 5 serie klonk echt beneden peil en kon niet eens hard, die van de X5 daarentegen klonk al een stuk beter en meer in de lijn der verwachting.
Ik had HK in een 1-serie (F20) en dat was niet veel. Echter heb ik nu een nieuwe X3 en daar klinkt het echt een stuk beter. Komt natuurlijk door het aantal speakers i.c.m. Logic7.

Over die X3 gesproken, ze is er eindelijk! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKvc8_s7wlBzkXakSL92vCVv5fo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2T1UR9Ws3xQf8YM5kbTbzHFc.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUhUWXCNjgweF4E-HiTd2BbENOQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSR9wATgM4sKyXFKpiArJqAa.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBSmJtlfUsRXTcarJotCVVEqVzQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkNhwaVCSnfkMBMc7NxvPin9.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDwa_UBFnGMr2Zohm73k5WEHof8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GzEHCm8VhVsSvaoBo555thM.jpg?f=fotoalbum_medium

• Rivanov
MaZo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:53:
[...]
Ik had HK in een 1-serie (F20) en dat was niet veel. Echter heb ik nu een nieuwe X3 en daar klinkt het echt een stuk beter. Komt natuurlijk door het aantal speakers i.c.m. Logic7.

Over die X3 gesproken, ze is er eindelijk! O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi! Veel plezier ermee. :)

V.w.b. Harman Kardon in de F20 vs. F40.
M'n buurman heeft een F20 met HK dus kan het binnenkort eens vergelijken zodra ik mijn F40 heb. ;)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Toch maar weer eens delen hoe zeer ik te spreken ben over mijn elektrische range.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9Yp9mgFztejEBGJPVJWh2WsnCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3BuPFaFqhOk6onH5hUYB6FC.jpg?f=fotoalbum_large

• Werelds
RAAF12 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:05:
[...]

Magneti Marelli produceert ook NBT HU units, mijn car uit 2016 heeft er ook een. Dat is een model met bussiness navigatie.
Hmm, apart, ik dacht dat alle NBT units van Alpine kwamen. Zou wel weer verklaren waarom het zo hit & miss is.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Eagle Creek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:36:
Toch maar weer eens delen hoe zeer ik te spreken ben over mijn elektrische range.
[Afbeelding]
Voor mij is 40km wel echt het maximale wat ik kan halen

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:22
Eagle Creek schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:36:
[Afbeelding]
Netjes. Maar waar zit dit scherm, kan het niet vinden.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wenzel schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:37:
[...]

Netjes. Maar waar zit dit scherm, kan het niet vinden.
Achter je stuur, waar je ook je snelheid en dergelijke kan zien.

spoiler:
(en deze weergave kan je met de boordcomputer oproepen (knopje op je richtingaanwijzer) als je in full electric rijdt.)

[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 14-04-2022 13:56 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Goede praktijk ervaring met die 32GB stick in een 2016 NBT model. Dat weerlegt een beetje een gangbare mening: ouwe sticks werken in alle BMW's. Maar ik ben benieuwd of die nieuw te kopen 2.0 stick wel werkt. Gezien mijn ervaring denk ik van niet.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:29
Als we het dan toch over USB-sticks hebben... Iemand enig idee waarom de auto niet alle muziek ziet die op de stick staat, maar slechts een gedeelte? Zelfde probleem met meerdere sticks. NFTS geformatteerd...

• D_Jeff
@Eagle Creek Ik zag pas een video van een 330e (2021) van iemand die de batterij helemaal leeg reed in Warszawa met 3 smaken: Stadsverkeer (met een beetje "free flow", bijv het tunneltjestrace in R'dam), Stadsverkeer met veel freeflow & Snelweg

In het beste geval kwam er 53 km uit (snelheden van max 63 km/h. Warzawa heeft 60km/h limit op belangrijke wegen). 60 km is dan weer een stap verder, ik gok lagere snelheden plus een stukje regen?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

D_Jeff schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:39:
@Eagle Creek Ik zag pas een video van een 330e (2021) van iemand die de batterij helemaal leeg reed in Warszawa met 3 smaken: Stadsverkeer (met een beetje "free flow", bijv het tunneltjestrace in R'dam), Stadsverkeer met veel freeflow & Snelweg

In het beste geval kwam er 53 km uit (snelheden van max 63 km/h. Warzawa heeft 60km/h limit op belangrijke wegen). 60 km is dan weer een stap verder, ik gok lagere snelheden plus een stukje regen?
Ik snap niet helemaal wat je zegt maar bovenstaande foto is van vandaag, (onder) Utrecht naar Amsterdam via de A27, A12, A2, A10. Enkele aaneengesloten rit.

• DaFreakhead
zunrob schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:18:
Als we het dan toch over USB-sticks hebben... Iemand enig idee waarom de auto niet alle muziek ziet die op de stick staat, maar slechts een gedeelte? Zelfde probleem met meerdere sticks. NFTS geformatteerd...
Wellicht ziet hij alleen de eerste duizend nummers in een mapje? Daar zat een cap op op de oude bmw-systemen dacht ik (die waar je nog dvds vol met mp3tjes in kon duwen)

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:46
Die doet het bij mij dan weer prima.. (NBT evo).
Wel moeten formatteren voordat de stick werkte.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Rivanov schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:57:
[...]

Erg mooi! Veel plezier ermee. :)

V.w.b. Harman Kardon in de F20 vs. F40.
M'n buurman heeft een F20 met HK dus kan het binnenkort eens vergelijken zodra ik mijn F40 heb. ;)
Ben benieuwd of ze die speakers ook een keer geupgrade hebben. Want inderdaad... Die HK set vond ook ik toentertijd niet heel denderend in mijn F20.
Pagina: 1 ... 155 ... 383 Laatste