Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-12 22:07

AJM

DaFreakhead schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:48:
[...]

Dit is een 7 serie toch (je hebt die glimmende hockeysticks zwartgemaakt ipv verchroomd?)? Of zit hier een aparte bumperkit op?
G31 zo te zien, staat ook in z’n sig.

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 09:18

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

DaFreakhead schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:48:
[...]

Dit is een 7 serie toch (je hebt die glimmende hockeysticks zwartgemaakt ipv verchroomd?)? Of zit hier een aparte bumperkit op?
Carbon, maar was een klant van me.

Ik rij inderdaad een G31 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suo_vxBgMoXTN63snz_QDi5b8Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTJHvwjbqtTJmWgsW35Gvw3P.jpg?f=fotoalbum_large

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lj-xbHMky5_3t5KyTmY_P2z0giY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bYdBsRBhfrNp4bTDhhNI3UQe.jpg?f=user_large

Ze is straks jarig! 20 jaar! *O*

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

CreativeS schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:14:
Teveel nieuw en er is genoeg ouder materiaal hier in de groep :)
Oldskool ongeblazen 6-cilinder.

[Afbeelding]

Nog 16 dagen 'afzien' op de openbare parkeerplaats en dan eindelijk een eigen oprit voor 2 BMW's plus garage.
Helemaal met je eens, goeie wielen ook :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaBo9dKzFrSm-nsZfEuJwuC1DrY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Az2jXbGVuOXSY8TfhkjZ743T.jpg?f=user_large
Eagle Creek schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:28:
[...]
Ah dit is toch om je vingers bij af te likken :9~
Spectaculaire kleur en gave wielen, maar het model van de 4-serie doet me echt he-le-maal niets. Zal ongetijfeld bloedsnel zijn maar die hoeken en vouwen overal zijn maar moeilijk aan de ogen. Alsof de designer niet meer wist wat ie voor het nieuwe model moest en nog maar eens wat lijnen heeft gezet. En dan ben ik nog niet eens over de grille begonnen. Bij deze auto is die ook nog asymmetrisch met die grote radarunit(?) aan de bestuurderskant.
Gave auto om te rijden? Ongetwijfeld. Gave auto om te zien? Meh.

🖥️ | 🚗

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:09
Volgens mij is het van de ontwerper simpelweg nooit de bedoeling geweest er een vast dak op te zetten. Met softtop klopt ie wel vind ik.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Eagle Creek schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:28:
[...]

Ah dit is toch om je vingers bij af te likken :9~
Als ze die neus eraf zouden hakken wel, ja.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
DeBaroN schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:52:
Vooruit, ik ook.

[Afbeelding]

Die witte stip ging ff mis in de editor :o
Doe ik met je mee met de F3x generatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dzBFWV5o0WOD8FyZ9kQ5AKNvFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkkDvUYEROGOBxbCkg9XvESs.jpg?f=fotoalbum_large

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:14:
Teveel nieuw en er is genoeg ouder materiaal hier in de groep :)
Oldskool ongeblazen 6-cilinder.

[Afbeelding]

Nog 16 dagen 'afzien' op de openbare parkeerplaats en dan eindelijk een eigen oprit voor 2 BMW's plus garage.
Mooie auto, mooie velgen. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWIWM2HH9PfUPiQM-utVGG1sin8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oHqezbCbsVhBSS29neVnWW5T.gif?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Modbreak:Een aantal berichten verwijderd, graag weer terug naar de inhoud.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:23
Dennisdn schreef op zondag 3 april 2022 @ 23:40:
Volgens mij is het van de ontwerper simpelweg nooit de bedoeling geweest er een vast dak op te zetten. Met softtop klopt ie wel vind ik.
Wat mij betreft is het juist een van de mooiste auto's ooit gemaakt :).

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21
DeBaroN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:53:
Ik wil mijn F31 verzekeren en nu geeft mijn verzekeraar aan dat die dus bij Kiwa SCM geregistreerd moet staan. En dat is dus niet het geval blijkbaar.
Auto is pas geïmporteerd (DUI) en staat sinds deze week op kenteken. Morgen willen we hem ophalen.
Auto is uitgevoerd fabrieksaf met een 302 alarm system.
Wat te doen?!
Hier nog een handige link waar je kunt opzoeken of je fabrieksalarm voldoende is voor het verkrijgen van het certificaat:
https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/

Vroeger hadden ze een pdf-je, nu is het wat gedetailleerder zie ik, met onderscheid tussen 'met en zonder' comfort access. Voor een F31 lijkt het erop dat als je comfort access uitschakelt, dat ie dan zonder aanpassingen geschikt is voor een certificaat.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
jipenjanneke schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:25:
[...]

Hier nog een handige link waar je kunt opzoeken of je fabrieksalarm voldoende is voor het verkrijgen van het certificaat:
https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/

Vroeger hadden ze een pdf-je, nu is het wat gedetailleerder zie ik, met onderscheid tussen 'met en zonder' comfort access. Voor een F31 lijkt het erop dat als je comfort access uitschakelt, dat ie dan zonder aanpassingen geschikt is voor een certificaat.
Ben even naar de dealer geweest en met 20min had ik een certificaat.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb een F36 met comfort access, echter gewoon een certificaat gekregen 2 jaar geleden, zonder aanvullende maatregelen.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55
Hier ook een wat oudere :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTWbfUDWt4uGMC4y7Y5dKZCDjyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLXuzVwD0h2MLW8QYAvwHydC.jpg?f=fotoalbum_large

EU DNS: 86.54.11.100

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:21
--MP-- schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:46:
Ik heb een F36 met comfort access, echter gewoon een certificaat gekregen 2 jaar geleden, zonder aanvullende maatregelen.
Dat kan wel, want toen golden die extra maatregelen nog niet, die zijn (uit mijn hoofd) ingegaan op 1/1/2021.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MadMarky schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:37:
Helemaal met je eens, goeie wielen ook :Y
[Afbeelding]
Ik heb geen CSL's hè... maar 359. Maar wat een wagen heb je. Zoveel mooier dan de cabrio. Tuurlijk, die heeft ook z'n charmes... maar dit is toch wel pr0n hoor.

CSL (Style 163/voorheen Style 127 (echte CSL met ET44 VA en ET27 AA)):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0MmqOatHyYS9SDU7aMwpRWfytY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P2o3cTXwTWgX8Iv6hjRdfIVC.jpg?f=user_large

Style 359:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVm7XUmuLPhX9Xie50a-P1BpHtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CfgplfkdmwGGiFWCsTNNab1b.jpg?f=user_large
Verrek ja, jij hebt ook nog een originele. Facelift (LCI) is ook mooi, maar de oude begint zijn charmes ook te krijgen. Zelfs de achteruitrijlichten (de witte driehoekjes) begin ik mooier te vinden, waardoor ik bijna de originele achterlichten wil terugplaatsen. Ik hou nog even de rood/clears... met een knipoog naar de sportieve oudere modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZz0C8KzBP9GaT8cPZO8O50gPG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWs1Xk5iLhJgM88vXsKeUXJ1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 05-04-2022 10:43 ]

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-12 18:09
--MP-- schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:49:
[...]

Op vakantie weten de dieven niet ruim van te voren waar hij staat, zou veiliger moeten zijn dan thuis op de oprit waar ze alles vooraf kunnen plannen. Vaak pakken ze er dan meerdere per straat/wijk op 1 avond.

En druk maken heeft geen zin, dat veranderd er niets aan.

Hier de F36 gisteren op zijn zomerwielen gezet en met de tips van hier ook spacers besteld en geplaatst.
Blij met het resultaat, eindelijk staan de wielen niet meer zo ver binnen de wielkasten maar redelijk netjes in lijn. heb 10mm voor en 13mm achter geplaatst.

Zal nog even proberen fatsoenlijke foto's te maken binnenkort, want er komen hier weer te weinig foto's voorbij de laatste tijd ;)
10 en 13mm. Goed dat ik het weet, ik wacht op de fotos ;)

@DetailingBySmotske

• Smotske
Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:50:
Ik heb een vraag. Gisteren reed ik proef in een E87 116i. Een leuke en prachtige auto. Alleen viel mij 1 ding op. De versnellingspook trilde, ik denk dat dat normaal is. Echter als ik bijvoorbeeld in z'n 2 flink ging doortrappen, ontstond er vanaf ongeveer 60 km/u een geluid die lijkt te ontstaan door het trillen (al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen). Op het moment dat ik dat geluid hoorde en ik legde mijn hand op de pook verdween het geluid (deels). Daarbij hoorde ik ook wat geluid bij het rijden in lagere toerentallen. Echter was dit niet continue aanwezig en viel het me in eerste instantie niet eens op, gezien het me pas opviel bij in z'n 2 vanaf ongeveer 60km/u.

Is dit voor jullie herkenbaar? Wat denken jullie wat het kan zijn (dure reparatie?)? Volgens de garage kon het geen kwaad in ieder geval. Ik hoor het graag!
Die handbakken willen wel eens (vooral koud) crunchy worden met schakelen. Van 1 naar 2, van 3 naar 2. Dus zou goed kunnen dat jouw proefgereden E87 dat ook al een tijdje heeft.

optijd een keertje olie verversen doet erg veel goeds.

@DetailingBySmotske

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:58
Smotske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:50:
[...]

Die handbakken willen wel eens (vooral koud) crunchy worden met schakelen. Van 1 naar 2, van 3 naar 2. Dus zou goed kunnen dat jouw proefgereden E87 dat ook al een tijdje heeft.

optijd een keertje olie verversen doet erg veel goeds.
Nog bedankt voor je post, maar inmiddels is ie verkocht en had wel echt mijn twijfels. Zag velen filmpjes of verhalen die op hetzelfde neerkwamen, niet alleen de E87, waarbij het lichte getril blijkbaar volgens velen normaal is alleen dat geluid zou niet moeten. Kon daar ook helaas weinig over vinden.

Ervaring rijker zullen we maar zeggen. Qua exterieur en interieur zag die er wel echt netjes uit en dat is al heel wat, maar heb liever een technisch-in-orde auto.

Wat bedoel je overigens met de term 'crunchy'? Schakelen deed ie echt perfect namelijk.

• --MP--
Smotske schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:38:
[...]

10 en 13mm. Goed dat ik het weet, ik wacht op de fotos ;)
Heb ik 31 maart gepost!

12mm is echt minimaal achter ivm de vorm van de naaf, dus ben op 13mm gaan zitten voor de zekerheid. Moest dan nog steeds het plastic afdekkapje van de naaf afhalen en op de spacer overzetten.

[ Voor 32% gewijzigd door --MP-- op 05-04-2022 16:31 ]

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:49
DeBaroN schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:42:
[...]

Ben even naar de dealer geweest en met 20min had ik een certificaat.
In duitsland zijn ze niet zo streng, heb je klasse 3 ?
Hoeveel was je kwijt ?

Op die site zag ik dat mijn f30 met comfort access, wel SCM had maar verlopen is.

Computers are useless. They can only give you answers.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

CreativeS schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb geen CSL's hè... maar 359. Maar wat een wagen heb je. Zoveel mooier dan de cabrio. Tuurlijk, die heeft ook z'n charmes... maar dit is toch wel pr0n hoor.

CSL (Style 163/voorheen Style 127 (echte CSL met ET44 VA en ET27 AA)):

[Afbeelding]

Style 359:

[Afbeelding]
Ik heb ook geen echte CSL wielen maar 18" lookalikes van VMR ;)
Deze stijl wielen staat gewoon erg dik onder de meeste wat oudere BMW's, net als bijvoobeeld bij @c-nan en bij Fixer :)

🖥️ | 🚗

• DeBaroN
Brainsz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:31:
[...]

In duitsland zijn ze niet zo streng, heb je klasse 3 ?
Hoeveel was je kwijt ?

Op die site zag ik dat mijn f30 met comfort access, wel SCM had maar verlopen is.
Ja, heb klasse 3. In de optielijst: 302 Alarm System / Alarmanlage.
45 euro.

En om mezelf even te quoten:
DeBaroN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:04:
[...]
Als ik de kentekencheck doe op Kiwa en even bijna alle BMW's (F31 m sport) op marktplaats en autoscout er door gooi dan hebben 2 auto's een certificaat en die zijn verlopen.....
https://www.kiwa.com/nl/n...eveiliging/kentekencheck/

[ Voor 36% gewijzigd door DeBaroN op 05-04-2022 19:25 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
Janterworst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:19:
[...]

Wat bedoel je overigens met de term 'crunchy'? Schakelen deed ie echt perfect namelijk.
Schakelen van 1 naar 2 is altijd wat nukkig /stroef in een BMW. Op een gegeven moment leer je het wel een beetje maar zo smooth als een VW zal het niet worden. Eigenschap van het RWD heb ik me ooit laten vertellen.

@DeBaroN Dat certificaat heb je overigens vaak maar enkele jaren nodig van de verzekeraar. Boven een bepaalde leeftijd vervalt de plicht vaak.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12 21:50
Ik herken dat heel erg, en mijn vriendin moest echt wel wennen. Ik denk dat bij een voorwielaandrijver de motor meer kan kantelen bij het overschakelen, en dat dat in de lengterichting allemaal stijver is. (Tien jaar geleden in een 120i E87)

Het kan ook zijn dat ventiel wat ervoor zorgt dat het koppelen soepel moet gaat deels roet in het eten gooit..

[ Voor 5% gewijzigd door koppie op 05-04-2022 21:36 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• CreativeS
  • Niet online
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door CreativeS op 05-04-2022 23:18 ]

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-12 12:08
Iemand enig idee wat de huidige levertijd voor een 320e momenteel is?

• Smotske
Janterworst schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:19:
[...]

Dat je iets wat geforceerd de pook in z'n 2 drukken, of dat het niet in 1 slag gaat, maar met een tikje/zwaar punt er in.

@DetailingBySmotske

• CreativeS
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:02:
Ik heb ook geen echte CSL wielen maar 18" lookalikes van VMR ;)
Dat was duidelijk... ging mij meer om het type.
Maar inderdaad, sommige wielen staan bij bepaalde generaties extra mooi :)

• DeBaroN
Verkeersbordherkenning is niet alleen via de camera in de voorruit of wel?
Heeft het ook te maken met welke versie navigatie er in zit?
Daarom kan de mijne het verkeerd hebben in het begin van een bepaalde weg totdat die een bord ziet?
Omdat sommige wegen eerder 80km/u waren en nu 60km/u bijvoorbeeld.
Mijn navigatie is van 2017.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dat is inderdaad een combinatie van de KaFAs camera en de navigatiekaart. Een kaart uit 2017 is voor autobegrippen wel wat oud, als je de ingebouwde navi wel eens gebruikt loont het zich om die een keertje te updaten.

Ik heb overigens geen KaFAs camera in mijn F31 en heb een SLI emulator tussen het cluster gezet. Dan krijg je uitsluitend verkeersborden die uit de navigatiekaart komen. BMW wil die functionaliteit niet standaard vrijgeven zonder voorruit camera.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:58
Smotske schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:21:
[...]

Dat je iets wat geforceerd de pook in z'n 2 drukken, of dat het niet in 1 slag gaat, maar met een tikje/zwaar punt er in.
Nee, schakelen ging juist super smooth. Voelde totaal geen ouderdom/slijtage. Als ik weer eens een leuke BMW tegenkom, mag die van mij zo schakelen. Niet loose, maar ook niet zwaar.

• DeBaroN
DexterDee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:33:
Dat is inderdaad een combinatie van de KaFAs camera en de navigatiekaart. Een kaart uit 2017 is voor autobegrippen wel wat oud, als je de ingebouwde navi wel eens gebruikt loont het zich om die een keertje te updaten.

Ik heb overigens geen KaFAs camera in mijn F31 en heb een SLI emulator tussen het cluster gezet. Dan krijg je uitsluitend verkeersborden die uit de navigatiekaart komen. BMW wil die functionaliteit niet standaard vrijgeven zonder voorruit camera.
Nou, gaat mij er om dat die verkeersbordherkenning beter werkt en als door een kaartupdate het geval is, wil ik dat doen.
Qua navigatie het volgende: Ik wil Android Auto (Andream box) laten inbouwen. Dan zal GoogleMaps gebruikt worden voor het navigeren.
Hoe zit het qua weergave in de HUD? Is dit alleen de BMW navigatie of is het ook mogelijk de GoogleMaps navigatie te laten zien in de HUD?

@Domih Weet jij dit?

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

DeBaroN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:33:
[...]

Nou, gaat mij er om dat die verkeersbordherkenning beter werkt en als door een kaartupdate het geval is, wil ik dat doen.
Qua navigatie het volgende: Ik wil Android Auto (Andream box) laten inbouwen. Dan zal GoogleMaps gebruikt worden voor het navigeren.
Hoe zit het qua weergave in de HUD? Is dit alleen de BMW navigatie of is het ook mogelijk de GoogleMaps navigatie te laten zien in de HUD?

@Domih Weet jij dit?
Verkeersbordenherkenning (SLI) haalt alle data van maximale snelheid uit het kaartmateriaal. Het loont dus zeker om te updaten.
Op het moment dat de camera iets anders ziet dan wat in het kaartmateriaal staat, overschrijft hij het. Dat verklaart dus dat je eerst 80 ziet en daarna 60.

Weergave in de HUD is alleen met de BMW Navigatie. Met originele CarPlay/Android Auto is het pas vanaf ID7 mogelijk het in de HUD/kombi te showen.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53
Woep! M'n bestelde BMW heeft geen vertraging opgelopen tot op heden! *O*
Gaat volgende week in productie en zou over twee weken richting dealer moeten komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSNEdM8UiRrk8urq3uHJM_0mpaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LwVV0S3JHAxFz9LE0Lwe2Rol.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 06-04-2022 17:07 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
Via www.bimmer.work werkt m'n VIN code ook, en alle opties zijn aanwezig. Inclusief Harman Kardon! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvlA6ua3gGPI1MllvzU89ly8VAU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rkFiE2lBk3D4zt8TXMIm1eBv.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32

_Arthur

blub

Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:03:
Via www.bimmer.work werkt m'n VIN code ook, en alle opties zijn aanwezig. Inclusief Harman Kardon! :D
Bijna allemaal.

6UX is the deletion of the touch feature for the iDrive knob

• DexterDee

DexterDee

_Arthur schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:07:
Bijna allemaal.

Da's toeval, vandaag een mooie iDrive touch controller binnengekregen uit Litouwen (eBay):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjsAhCVGRgkvR_y0Nq5EbEDuGmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6wlCAwMA57OKwedOKejYSxa.jpg?f=fotoalbum_large

• Rivanov
[...]

Bijna allemaal.

Maar dat wist ik al op het moment van bestellen/configureren. Dus dat is geen optie die er tussentijds vanaf is gehaald.

• CreativeS
  • Niet online
Bijna allemaal.

En ...

6P1 temporary removal of CarPlay/AA

Maar goed, dat zijn wel een aantal van de opties die voor vertraging zorgen... als je daar genoegen mee neemt zal de verwachte leveringsdatum wel behaald worden :)

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:00
Xanthine schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:18:
Iemand enig idee wat de huidige levertijd voor een 320e momenteel is?
Geen idee, behalve dat ik al wacht vanaf september... 8)7

• Rivanov
DexterDee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:22:
[...]

Da's toeval, vandaag een mooie iDrive touch controller binnengekregen uit Litouwen (eBay):
[Afbeelding]
Care to share? Voor welk model?

• Rivanov
CreativeS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:31:
[...]

En ...

6P1 temporary removal of CarPlay/AA

Maar goed, dat zijn wel een aantal van de opties die voor vertraging zorgen... als je daar genoegen mee neemt zal de verwachte leveringsdatum wel behaald worden :)
Dat kan binnenkort OTA geactiveerd worden.
Ik had verwacht dat Harman Kardon uiteindelijk nog geschrapt zou worden.. maar dat blijkt niet zo te zijn gelukkig.

• Rivanov
3MQ is overigens het speciale 50-Jahre BMW M logo. Deze heb ik niet besteld, maar staat dus wel op de lijst. Dus lijkt erop dat alle M-Sport auto’s die dit jaar geproduceerd worden, standaard de badge krijgen.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:08
Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:03:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd :)
Inclusief 3MQ zie ik, M 50 year badges. Als je dit niet wilt moet de dealer optie 07LF aanvinken.

• Rivanov
Ping83 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:14:
[...]

Gefeliciteerd :)
Inclusief 3MQ zie ik, M 50 year badges. Als je dit niet wilt moet de dealer optie 07LF aanvinken.
Wel apart. Want mijn configuratie is in december gemaakt en toen bestond deze optie nog niet. Op de orderbevestiging staat hij dus ook niet vermeld, maar BMW plakt ‘m er dus wel standaard op.

Kan nu niet meer gewijzigd worden aangezien hij in productie gaat.

• Ping83
Klopt, bij mij hetzelfde. In juli samengesteld en hij kwam ook met de 50 Year badges.

• Domih

Domih

Domih.

Rare gang van zaken

• Rivanov
Ping83 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:21:
Klopt, bij mij hetzelfde. In juli samengesteld en hij kwam ook met de 50 Year badges.
Waar heb jij het VIN overzicht gemaakt die je recentelijk gepost had?

• DexterDee

DexterDee

Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:04:
[...]

Care to share? Voor welk model?
Voor m’n F31 iDrive 6. Maar deze controller is volgens mij vrij breed inzetbaar. Niet voor de allernieuwste BMW’s denk ik (MGU)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:26
Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:06:
[...]
Dat kan binnenkort OTA geactiveerd worden.
Bij oplevering niet leverbaar, maar wordt later OTA geactiveerd?

Die snap ik niet :). Dan is het toch een softwaredingetje?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Rivanov
alexbl69 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:38:
[...]

Bij oplevering niet leverbaar, maar wordt later OTA geactiveerd?

Die snap ik niet :). Dan is het toch een softwaredingetje?
Klopt. Is ook een software "issue". Schijnt dat ze een ander hardware component gebruiken, waarvan de software nog niet gereed was. Dit is vanaf circa mei 2022 dus met een update bij te werken.

Vandaar de naam: "temporary removal". ;)

• DeBaroN
Domih schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:47:
[...]

Verkeersbordenherkenning (SLI) haalt alle data van maximale snelheid uit het kaartmateriaal. Het loont dus zeker om te updaten.
Ok dank je. Ik zie dat ik een kaart updatebundel kan doen via de BMW app: 89,-

De Map Update bevat twee mogelijkheden voor het bijwerken van uw kaartmateriaal (afhankelijk van het model BMW en bouwmaand/-jaar):

De automatische kaartupdate update automatisch over-the-air, via de in het voertuig geïntegreerde simkaart, het kaartmateriaal van een zelf gekozen regio. Dit gebeurt tot 4x per jaar.

Met de USB update zorgt u er zelf voor dat de internationale wegenkaarten weer helemaal up-to-date zijn. Download de nieuwste wegenkaarten via uw computer via het ConnectedDrive portal op een USB-stick. De grootte van de benodigde USB stick is afhankelijk van de benodigde kaart voor uw BMW; voor de meeste kaarten is een minimale opslagcapaciteit van 64GB nodig. Sluit de USB-stick na het downloaden op uw voertuig aan. Het bijwerken is simpel en werkt volgens het plug & play principe. U hoeft alleen de installatie met de iDrive-controller te bevestigen. Het nieuwe kaartmateriaal wordt tijdens de rit op de achtergrond geïnstalleerd.

Maar hoe kom ik erachter of die OTA of via de USB moet?
Betreft een F31 uit dec 2017 met EVO6

• DexterDee

DexterDee

OTA zal maar een klein gebied updaten. De hele Europa kaart is meer dan 30GB en is te groot om over de mobiele connectie te updaten. Het beste is om de kaart in z’n geheel via een USB stick bij te werken.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
Of beter nog. Even wachten tot Black friday en een jaar abbo afsluiten of het beschikbare pakket. Heb je voor enkele tientjes meer een jaar lang map updates en RTTI.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Rivanov
DexterDee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:37:
[...]

Voor m’n F31 iDrive 6. Maar deze controller is volgens mij vrij breed inzetbaar. Niet voor de allernieuwste BMW’s denk ik (MGU)
Benieuwd of ze dit ook voor de F40 hebben.

• DexterDee

DexterDee

Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:30:
Benieuwd of ze dit ook voor de F40 hebben.
Ik ben geen expert, maar ik geloof dat de F40 een MGU iDrive controller heeft met ingebouwde touch module. Er lijkt dus geen externe module nodig. Zo te zien heeft deze part number 9423194 en kun je ‘m tweedehands al oppikken vanaf 130 euro op eBay

• Pannencouque
DexterDee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:22:
[...]

[Afbeelding]
Ah, grote kans dat je het dievengilde hebt gesponsord.

• Ping83
Rivanov schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:52:
[...]

Waar heb jij het VIN overzicht gemaakt die je recentelijk gepost had?
Mdecoder.com en dan "ge-copy/pasted" naar Excel.

• Rivanov
Ping83 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:40:
[...]

Mdecoder.com en dan "ge-copy/pasted" naar Excel.
Mdecoder.com geeft aan dat de VIN niet gevonden kan worden. Terwijl bimmer.work wel werkt.
Ook bijzonder.
Vehicle not found try again later.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 07-04-2022 08:06 ]

• Ping83
Was bij mij ook zo, een paar uur later was hij wel beschikbaar. Bij mij stond er bij dat er een handmatige versnellingsbak in zat. Het klopt dus niet helemaal.

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-12 12:08
twodigits schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:38:
[...]

Geen idee, behalve dat ik al wacht vanaf september... 8)7
Oh jeetje, dan zal ik er al maar vanuit gaan dat ik hem dit jaar niet meer heb. :'( Is leasing dus krijg waarschijnlijk een "tijdelijke" lelijke goedkope auto.

• Domih

Domih

Domih.

Ping83 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:01:
Was bij mij ook zo, een paar uur later was hij wel beschikbaar. Bij mij stond er bij dat er een handmatige versnellingsbak in zat. Het klopt dus niet helemaal.
Kijk maar uit wat je zegt, ken een dealer die per ongeluk een 520i had besteld voor een klant maar met handbak ipv automaat |:(

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:22
DeBaroN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:50:
[...]

Ok dank je. Ik zie dat ik een kaart updatebundel kan doen via de BMW app: 89,-

De Map Update bevat twee mogelijkheden voor het bijwerken van uw kaartmateriaal (afhankelijk van het model BMW en bouwmaand/-jaar):

De automatische kaartupdate update automatisch over-the-air, via de in het voertuig geïntegreerde simkaart, het kaartmateriaal van een zelf gekozen regio. Dit gebeurt tot 4x per jaar.

Met de USB update zorgt u er zelf voor dat de internationale wegenkaarten weer helemaal up-to-date zijn. Download de nieuwste wegenkaarten via uw computer via het ConnectedDrive portal op een USB-stick. De grootte van de benodigde USB stick is afhankelijk van de benodigde kaart voor uw BMW; voor de meeste kaarten is een minimale opslagcapaciteit van 64GB nodig. Sluit de USB-stick na het downloaden op uw voertuig aan. Het bijwerken is simpel en werkt volgens het plug & play principe. U hoeft alleen de installatie met de iDrive-controller te bevestigen. Het nieuwe kaartmateriaal wordt tijdens de rit op de achtergrond geïnstalleerd.

Maar hoe kom ik erachter of die OTA of via de USB moet?
Betreft een F31 uit dec 2017 met EVO6
Je moet allereerst het juiste abonnement hebben. Je geeft dan in de online portal aan wat je voorkeursregio voor OTA updates is, waarschijnlijk BeNeLux.

Wat merk je er dan van? Niet zoveel.

De auto haalt automatisch en op de achtergrond de BeNeLux updates binnen. Is dat voltooid dan krijg je de melding dat de navi opnieuw opgestart moet worden, na opstarten gaat alles weer verder als daarvoor.

De kaarten voor de rest van Europa zijn te groot voor OTA, dus die moet je downloaden op een USB stick middels de BMW Download Manager. Ook super makkelijk.
Stick in de auto en de auto installeert het op de achtergrond, navi wordt automatisch herstart en klaar is het.

• DexterDee

DexterDee

Pannencouque schreef op donderdag 7 april 2022 @ 06:34:
Ah, grote kans dat je het dievengilde hebt gesponsord.
Dat kan altijd, alhoewel netjes is gedocumenteerd uit welke auto deze module komt. Lijkt me dus aannemelijker dat het een schadeauto geweest is. Hoe dan ook, bij BMW is dit onderdeel meer dan drie keer zo duur.

• CreativeS
  • Niet online
DexterDee schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:01:
Dat kan altijd, alhoewel netjes is gedocumenteerd uit welke auto deze module komt. Lijkt me dus aannemelijker dat het een schadeauto geweest is. Hoe dan ook, bij BMW is dit onderdeel meer dan drie keer zo duur.
Men heeft schijnbaar nog nooit gehoord van sloopauto's... altijd van die schaapachtige reacties. "Ojee, uit het Oostblok, zal wel gestolen zijn." Terwijl het dichter bij huis nog veel vaker voorkomt. Ach ja...

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:04:
Mdecoder.com geeft aan dat de VIN niet gevonden kan worden. Terwijl bimmer.work wel werkt.
Ook bijzonder.
Er zijn zoveel decoders en ze werken helaas niet altijd even goed.

Je hebt ook nog: https://bimmercat.com/bmw/NL/vin/decoder/online

Laatste 7 tekens van het VIN en als je geluk hebt, werkt het. Beide BMW's van ons worden gevonden in ieder geval.

Eentje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NO_aUGKeRb0IWWLV9pJ195SpTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdL31HCf17KGF0qRb3NUui2G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door CreativeS op 07-04-2022 11:04 ]

• Rivanov
CreativeS schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:02:
[...]

Er zijn zoveel decoders en ze werken helaas niet altijd even goed.

Je hebt ook nog: https://bimmercat.com/bmw/NL/vin/decoder/online

Laatste 7 tekens van het VIN en als je geluk hebt, werkt het. Beide BMW's van ons worden gevonden in ieder geval.

Eentje:

[Afbeelding]
Op Bimmercat vind hij ook nog niets. Het VIN zal ook nog te nieuw zijn om door ieder systeem opgepikt te worden. Komt vanzelf goed. :)

• Rivanov
Ping83 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:01:
Dat staat bij mij ook bovenin. Maar in de optielijst staat wel de Steptronic automaat vermeld. ;)

• Rivanov
Op Bimmerpost staat overigens dit vermeld:

The second thing I want to mention is that your build week is actually the week your car is scheduled to FINISH production. So, it should start production a week or two before the build week.

Zou dus betekenen dat hij nu al daadwerkelijk in productie is, en hij volgende week dus helemaal klaar is.
Hij had op 25-03-2022 namelijk Status 150 (Start Productie)

• --MP--
bimmer.work geeft nu ineens een hele andere spec op mijn chassis nummer, terwijl Mdecoder.com wel klopt. .. vaag.
In het verleden klopte hij bij bimmer.work ook gewoon.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42
CreativeS schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:02:
Da's geluk hebben dan, alle decoders die nog steeds op slechts de laatste 7 tekens werken zullen mettertijd allemaal om gaan vallen aangezien BMW die tekens al een jaar of twee aan het hergebruiken is ;)

Ik vermoed dat de decoders die het niet altijd juist hebben achter de schermen dan ook gewoon de laatste 7 tekens gebruiken, zelfs als ze wel om volledige VIN vragen.

• CreativeS
  • Niet online
Werelds schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:50:
Da's geluk hebben dan, alle decoders die nog steeds op slechts de laatste 7 tekens werken zullen mettertijd allemaal om gaan vallen aangezien BMW die tekens al een jaar of twee aan het hergebruiken is ;)
Da's bekend, maar vond ik niet van toegevoegde waarde om nu te vermelden ;)
Werelds schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:50:
Ik vermoed dat de decoders die het niet altijd juist hebben achter de schermen dan ook gewoon de laatste 7 tekens gebruiken, zelfs als ze wel om volledige VIN vragen.
Achter bimmercat zit een hele ETK (ook voor retrofits en welke pakketten nodig zijn)... wat uitgebreider dan MDecoder en consorten.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
Gisteren mijn F31 320i LCI uit 2018 naar de dealer gebracht voor onderhoud. 60dkm op de teller dus tijd voor nieuwe bougies. APK, alarmkeuring en nieuwe wisserbladen en dan ben je 840 euro armer. Pittige prijs.
Denk dat ik in het vervolg onderhoud bij een goede specialist laat doen. Compleet dealeronderhouden is ook wat waard, maar wordt wel een dure grap.

• DeBaroN
Civic09 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:17:
Gisteren mijn F31 320i LCI uit 2018 naar de dealer gebracht voor onderhoud. 60dkm op de teller dus tijd voor nieuwe bougies. APK, alarmkeuring en nieuwe wisserbladen en dan ben je 840 euro armer. Pittige prijs.
Denk dat ik in het vervolg onderhoud bij een goede specialist laat doen. Compleet dealeronderhouden is ook wat waard, maar wordt wel een dure grap.
Ik heb net een onderhoudscontract afgesloten bij de BMW dealer voor mijn net aangeschafte F31 320i.
Voor 5 jaar/100.000km betaal ik 1249,- (aanbieding, is normaal 1749,-)

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-12 21:09
That's nice vwb prijs. Maar wat is je kilometerstand dan?

• DeBaroN
rachez schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:33:
That's nice vwb prijs. Maar wat is je kilometerstand dan?
53k

• Civic09
Had ik vorig jaar ook wel gezien maar vond het toen redelijk prijzig. Heeft je BMW namelijk nog niet eerder een beurt gehad dan betaal je maar 750 euro voor 5 jaar.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ben al blij als 1 beurt onder de 1k uitkomt..... :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12 20:14
Civic09 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:17:
Niet eens een specialist voor nodig, iedere garage kan toch wel een apk doen + nieuwe wisserbladen en bougies? Dat laatste kun je zelf ook makkelijk als je een bougiesleutel hebt.
Niet eens de olie ververst voor dat bedrag?

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:08
Het Fantoom schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:50:
[...]

Niet eens een specialist voor nodig, iedere garage kan toch wel een apk doen + nieuwe wisserbladen en bougies? Dat laatste kun je zelf ook makkelijk als je een bougiesleutel hebt.
Niet eens de olie ververst voor dat bedrag?
Ik zal jou wel even contacten als ik het eraan toe heb!

• Civic09
Olie, filters, bougies zijn ook vervangen voor dat bedrag. Vind goed onderhoud overigens wel belangrijk en bij zo’n vrij dure auto ook belangrijk dat alles volgens schema gebeurt en in het register wordt vastgelegd. Bij inruil betaalt dat zich vast wel terug. Wel treurig is dat er weer eens ruitenwisservloeistof is gerekend terwijl ik hem voor de beurt helemaal had afgevuld. Geloof best dat dat automatisch op rekening wordt gezet maar het klopt natuurlijk niet. 4,75 ex. BTW teveel betaald. Gaat qua kosten nergens over maar leuk is het niet.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op dat soort dingen kun je ze toch ook gewoon aanspreken? Zijn weliswaar kleine bedragen maar wel onterecht gefactureerd.

🖥️ | 🚗

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

Eagle Creek

Breathing security

Civic09 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:10:
Olie, filters, bougies zijn ook vervangen voor dat bedrag. Vind goed onderhoud overigens wel belangrijk en bij zo’n vrij dure auto ook belangrijk dat alles volgens schema gebeurt en in het register wordt vastgelegd. Bij inruil betaalt dat zich vast wel terug. Wel treurig is dat er weer eens ruitenwisservloeistof is gerekend terwijl ik hem voor de beurt helemaal had afgevuld. Geloof best dat dat automatisch op rekening wordt gezet maar het klopt natuurlijk niet. 4,75 ex. BTW teveel betaald. Gaat qua kosten nergens over maar leuk is het niet.
Over dit soort dingen spreek ik altijd aan. Zelfs de batterij in de sleutel.

Onterecht is onterecht en dat moet niet beloond worden met "het is maar een paar euro".

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:00
Ik accepteer dat soort zaken ook niet hoor, ook niet bij leaseauto's.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:07

GforceNL

Out of memory....

Ik ben me aan het oriënteren op een 2020/2021 x5 45e, maar het valt me op dat ze geen van allen co pilot/driving assistant pro hebben, alleen adaptive cruise control. Heeft dit te maken met chip tekorten of is het er simpelweg niet op geleverd? Als ik een nieuwe configureer kan ik het namelijk wel selecteren.

<Zinloze tekst hier>

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32

_Arthur

blub

GforceNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:15:
Ik ben me aan het oriënteren op een 2020/2021 x5 45e, maar het valt me op dat ze geen van allen co pilot/driving assistant pro hebben, alleen adaptive cruise control. Heeft dit te maken met chip tekorten of is het er simpelweg niet op geleverd? Als ik een nieuwe configureer kan ik het namelijk wel selecteren.
Ik heb meer het vermoeden dat het niet altijd correct wordt aangegeven in de advertentie dat het er op zit.

Als ik op de BMW site naar dit modelletje zoek, hebben de 'goedkoopste' 3 (x5 45e 2020-2021) alle 3 het Co Pilot Pack, te zien aan de Lidar unit onder het nummerbord.

• Civic09
Batterij in sleutel staat ook op factuur idd. Worden deze standaard vervangen?
Volgende beurt ga ik maar eens bij Procar Zwolle laten doen i.p.v. Dusseldorp.

• Pannencouque
CreativeS schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:59:
[...]

Men heeft schijnbaar nog nooit gehoord van sloopauto's... altijd van die schaapachtige reacties. "Ojee, uit het Oostblok, zal wel gestolen zijn." Terwijl het dichter bij huis nog veel vaker voorkomt. Ach ja...
En waar denk je dat die auto's naartoe gaan? Die landen zijn er niet voor niets om bekend.
Dus als je daar koopt kies je ervoor om bewust een risico te nemen. Dat mag, maar dan moet je niet zeuren als je auto een keer leeggeroofd wordt, je houdt het zelf in stand.

Er zal vast legitiem spul tussen hoor. Maar gezien het gemiddelde inkomen in Litouwen laag is, en BMW's daar nog steeds duur zijn, zullen er verhoudingsgewijs veel minder rondrijden. Dan is het wel bijzonder dat een flink deel van de reserve-onderdelen wel daarvandaan komt.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
_Arthur schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:25:
[...]

Ik heb meer het vermoeden dat het niet altijd correct wordt aangegeven in de advertentie dat het er op zit.

Als ik op de BMW site naar dit modelletje zoek, hebben de 'goedkoopste' 3 (x5 45e 2020-2021) alle 3 het Co Pilot Pack, te zien aan de Lidar unit onder het nummerbord.
Afaik kan je het ook zien aan de ledjes boven de knoppen op het stuur. Zitten daar lampjes in, dan heb je 't wel, zitten daar geen lampjes in heb je "normale" ACC of zelfs normale CC.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42
@Civic09 ik vind het wel meer dan fors. Stevig arbeidsloon vermoed ik?

APK, bougies, alle filters, olie, injector reiniging, kwam anderhalf jaar geleden voor mij neer op €625 (incl). Geen dealer, wel gewoon geregistreerd in het systeem van de auto. Alleen al de bougies zou voor jou €50 minder zijn (4 ipv 6) en de B48 zal ook wel geen 6,5 liter olie lusten? :p

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:47:
[...]
En waar denk je dat die auto's naartoe gaan? Die landen zijn er niet voor niets om bekend.
Dus als je daar koopt kies je ervoor om bewust een risico te nemen. Dat mag, maar dan moet je niet zeuren als je auto een keer leeggeroofd wordt, je houdt het zelf in stand.

Er zal vast legitiem spul tussen hoor. Maar gezien het gemiddelde inkomen in Litouwen laag is, en BMW's daar nog steeds duur zijn, zullen er verhoudingsgewijs veel minder rondrijden. Dan is het wel bijzonder dat een flink deel van de reserve-onderdelen wel daarvandaan komt.
Jaja, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik trap er niet weer in. Nutteloos, plaat beton, ga zo maar door. Er is schijnbaar geen middenweg.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 08-04-2022 12:02 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Civic09 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:42:
Batterij in sleutel staat ook op factuur idd. Worden deze standaard vervangen?
Volgende beurt ga ik maar eens bij Procar Zwolle laten doen i.p.v. Dusseldorp.
Gijsbertsen in Odijk is voordeliger, Procar is €75 per uur en Gijsbertsen €66 al snap ik je keuze voor Procar aangezien dat om de hoek is.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
FabiandJ schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:26:
[...]

Gijsbertsen in Odijk is voordeliger, Procar is €75 per uur en Gijsbertsen €66 al snap ik je keuze voor Procar aangezien dat om de hoek is.
Oh damn, dan had ik m'n E36 met kapotte waterpomp beter daar heen kunnen brengen. Was bij de lokale Bosch Car Service (Soest) ook vrolijk €91 per uur kwijt.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
GforceNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:15:
Bij mij (2020 G05 45e) zit de driving assist in het Safety-pack en de Pro assist zat toen in het Copilot-pack (weet even niet of dat er nog steeds is). Toentertijd waren er nog geen beperkingen qua opties enzo, 2021-model wel. Met name de 360-view is een probleem geweest, waardoor ook een aantal safety functies tijdelijk niet leverbaar waren.

Rotte is dat het niet als optie/uitrusting te selecteren is als je tussen Premium Selections zoekt. Op de Duitse site kan het wel en kan uit eigen ervaring zeggen; dat is financieel (zeker als je hem zakelijk aanschaft) heel aantrekkelijk!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Ik hoor dat mijn productiedatum weer is opgeschoven naar oktober 2022 :? (besteld half augustus 2021) Krijg bijna het gevoel alsof ik weer achteraan in de rij sta, of dat er een spelletje wordt gespeeld met indeling van productieslots.

Hoe gaat dat bij bmw normaal gesproken, ontvangt de auto bij bestelling al een productieslotnummer? Kan dat door de dealer nog worden gewijzigd?

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:24
Ik hoop dat deze vraag hier welkom is. Momenteel rijd ik een 116i uit 2009 en ben op zoek naar iets groters en moderners. Tweedehands. Nu heb ik m'n oog laten vallen op de X1. Budget ongeveer 20k, indien nodig ietsje meer geen probleem.

Nou kan je met zo'n budget natuurlijk verschillende kanten op. Uiteraard probeer ik zelf research te doen, maar als niet-kenner verdrink ik zowat in de modellen, bouwjaren en extra opties die er verkrijgbaar zijn..

Mijn eisen zijn dat het een handgeschakelde benzine-auto is met geïntegreerde navigatie en ik wil er een trekhaak op (zetten). Ik heb een proefrit gehad in een SDrive 16d xLine (2016) en de head up display vind ik wel heel prettig. Integratie met smartphone zou mooi zijn, sowieso voor muziek maar ook liefst ook navigatie. Ik hoop er een jaar of 6-8 mee te rijden en een kleine ton aan kilometers toe te voegen.

Het genoemde model dat ik gereden heb reed prima, niet echt iets te klagen, maar ook weer niet heel uitzonderlijk (de Citroen C4 Cactus van m'n vriendin rijdt eerlijk gezegd soepeler). Zijn er nieuwere X1 modellen die lekkerder sturen? In welke richting zouden jullie zoeken voor dit budget? Wat zijn de must have opties?

• Rivanov
Toverdoos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:01:
Ik hoor dat mijn productiedatum weer is opgeschoven naar oktober 2022 :? (besteld half augustus 2021) Krijg bijna het gevoel alsof ik weer achteraan in de rij sta, of dat er een spelletje wordt gespeeld met indeling van productieslots.

Hoe gaat dat bij bmw normaal gesproken, ontvangt de auto bij bestelling al een productieslotnummer? Kan dat door de dealer nog worden gewijzigd?
Hmm dat is balen! Geen idee hoe ze de productieslots indelen.
Wat is je status? Nog 111?

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Toverdoos schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:01:

Ik zou vragen welke optie er roet in het eten gooit. Bij de Audi van de buurman was het Pano dak de boosdoener. Toen liet hij de optie weg en schoot zijn levertijd letterlijk met maanden weer naar voren.

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
Rivanov schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:08:
[...]

Hmm dat is balen! Geen idee hoe ze de productieslots indelen.
Wat is je status? Nog 111?
Jij hebt je status opgehaald a.d.v. een ordernummer? Kan ik dat via de dealer verkrijgen? Ik heb enkel het offertenummer en contact met de dealer zelf. Al het papierwerk is via de fleetmanager en leasemaatschappij gegaan.
CarJunkyXL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:12:
[...]
Ik zou vragen welke optie er roet in het eten gooit. Bij de Audi van de buurman was het Pano dak de boosdoener. Toen liet hij de optie weg en schoot zijn levertijd letterlijk met maanden weer naar voren.
Ja, zal ik doen. Je zou van de dealer ook verwachten dat ze meedenken.
Pagina: 1 ... 154 ... 383 Laatste