Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 153 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Allemachtig wat een geld 8)7
Je hoeft alleen maar een kooi van faraday te hebben. Een simpel bewaarblikje voor je sleutels doet al wonderen.

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 30-03-2022 19:24 ]

🖥️ | 🚗

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anauv schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:29:
[...]

Ik heb de cluster bij DexterDee bewust niet bij de optielijst toegevoegd. Dievengilde handelt meestal (volgens mij) via bouwjaar/optielijst en lekkage's gegevens van de verzekeringsmaatschappij waarin het adres/chassisnummer staat. In theorie zouden retrofits dus veiliger moeten zijn :P.
Keep om dreaming! Gasten zijn handiger en vooral brutaler dan je denkt helaas. Wat hierboven wordt gezegd; ze lopen gewoon een hele wijk af en zien snel genoeg aan het cluster / stuur / navi wat erin zit. Dat trekken ze er binnen 2 minuten uit!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 13:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

TommyGun schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:08:
Ik ben een BMW 3 Serie Touring 318i Business Edition M-Sport aan het configureren (hele mond vol), maar heeft iemand hier (recent) ervaring met levertijden? Ik vraag me af wanneer ik offertes moet gaan aanvragen als ik de auto over pakweg een jaar wil gaan rijden.

Tips zijn welkom; https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/byj8zdfm
Verbaast me dat geen van die pakketten "Elektrisch verstelbare voorstoelen" bevat overigens
Forse prijs voor een auto met de instapmotor. Mijn 330i (G21 2019) was maar een paar duizend euro duurder en zit nog beter in de opties (adaptieve cruisecontrol, M sper, trekhaak). Zal ook deels met prijsstijging te maken ook natuurlijk.
Het individual leer is leuk maar het geld niet waard imo. Ik zou dat lekker in een 320i stoppen persoonlijk. De M hebben hebben imo ook weinig nut met maar 156pk :D.

(edit: zie dat ik nu zo'n €7-8k duurder uit zou komen :o )

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 30-03-2022 21:24 ]

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-12 23:35
Pepppie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:15:
[...]

Keep om dreaming! Gasten zijn handiger en vooral brutaler dan je denkt helaas. Wat hierboven wordt gezegd; ze lopen gewoon een hele wijk af en zien snel genoeg aan het cluster / stuur / navi wat erin zit. Dat trekken ze er binnen 2 minuten uit!
Ik weet prima hoe ze te werk gaan, ik verdien mijn brood door onder andere diefstalschade te herstellen in deze BMW’s. Die brutaliteit doel ik ook op met het stelen van gegevens van de verzekeringsmaatschappijen en zo uit te zoeken waar welke specificatie en optie precies te halen is… hoef daar niet over te dromen. Lijkt me vrij logisch dat ze het zo doen. CIC en NBT systemen worden immers een stuk minder vaak gestolen dan de id5/id6 systemen in dezelfde F-generaties.

NDH Automotive: https://ndh.nu/

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-12 23:09
Als ik dat zo lees ben ik ook tricky bezig met mijn digicluster en m goodies. Maar ik wil geen concessies doen waardoor ik zelf dagelijks features moet missen omdat ze wel eens gejat zouden kunnen worden.
Mijn auto heeft trouwens wel comfort acces (met die ribbeltjes aan de deurhendels), maar als ik kom aanlopen dan opent hij niet automatisch. Alleen zodra ik de deurhendel vastpak. De 7 van mijn vader ontgrendelt wel zodra je in de buurt komt met de sleutel. Feature/bug verhaal of heeft de eerste eigenaar iets uit laten coderen?

• Anauv
DaFreakhead schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 06:49:
Als ik dat zo lees ben ik ook tricky bezig met mijn digicluster en m goodies. Maar ik wil geen concessies doen waardoor ik zelf dagelijks features moet missen omdat ze wel eens gejat zouden kunnen worden.
Mijn auto heeft trouwens wel comfort acces (met die ribbeltjes aan de deurhendels), maar als ik kom aanlopen dan opent hij niet automatisch. Alleen zodra ik de deurhendel vastpak. De 7 van mijn vader ontgrendelt wel zodra je in de buurt komt met de sleutel. Feature/bug verhaal of heeft de eerste eigenaar iets uit laten coderen?
Nee, dit is standaard zo :)

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
--MP-- schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:49:

Hier de F36 gisteren op zijn zomerwielen gezet en met de tips van hier ook spacers besteld en geplaatst.
Blij met het resultaat, eindelijk staan de wielen niet meer zo ver binnen de wielkasten maar redelijk netjes in lijn. heb 10mm voor en 13mm achter geplaatst.

Zal nog even proberen fatsoenlijke foto's te maken binnenkort, want er komen hier weer te weinig foto's voorbij de laatste tijd ;)
Goeie timing wel die wissel naar de zomerbanden.... 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2uvzzY88oAE8sKbI68plYbCgLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3a0Du5U4565HnkrndqRa4OW.jpg?f=fotoalbum_large

En nog even verschil met en zonder spacer op de achteras.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2CuDJwfeaGRfI0m0I7nHxkdWQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QGyAwSPhCWKwHM40dAmszKa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wlwoYwCa_2VmVAAllCfL8aLuos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBHgsWj5pMfB499BeGmnuPDW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door --MP-- op 31-03-2022 09:33 ]

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:17
Inmiddels na heel lang wachten is gisteren bij bestelde 118i M (F40) binnengekomen.
Besteld in week 29 (22 juli) en nu dus geleverd (36 weken).

Gisteren kwam ik er achter (en de dealer ook) dat de bestelde Active Cruise Control niet geleverd was. Dit was zonder bericht van BMW gebeurd. Touch functie van de BMW controller zit er ook niet op (6UX Entfall Touchfunktion BMW Controller) en tijdelijk werkt Carplay ook niet (6P1 Temp. Entfall Remote Software Upgrade) maar na een update in Q2 moet dit weer gaan werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nc8nMh47npyJqzFaCec3B_gyQC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gp2QJ8YwCoHKbcakkxJoRHnl.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar gefabriceerde auto's met M pakket worden trouwens geleverd met 50 jaar BMW M logo's. Als je dit niet wilt moet je dit expliciet aangeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkCm6TlRFGt8Y4FttGIVa3KcFsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym6GZzTBFydR0DMCSpSbign7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Ping83 op 31-03-2022 09:28 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik vind dat logo best gaaf, alleen niet als het huidige BMW logo daardoor kleiner wordt. (Zoals nu dus wel is)

Als ik een echte M zou bestellen zou ik hem er op laten zitten maar op een M-sport pakketje zou ik de originele logo's gewoon willen. Zeker op een 118i, daar is niks mis mee, maar het is verre van de M divisie natuurlijk. :P

[ Voor 11% gewijzigd door FiXeR.nl op 31-03-2022 09:51 ]

• Ping83
Hij zit er nou eenmaal op, kan ik niet meer veranderen (kan theoretisch natuurlijk wel maar doe ik niet :P). Op een witte auto staat het trouwens beter dan op een "anderskleurige" omdat het logo vrij wit is. Als je een groene auto hebt bijvoorbeeld vind ik het niet mooi staan. Maar blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:52
Ping83 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:10:
Inmiddels na heel lang wachten is gisteren bij bestelde 118i M (F40) binnengekomen.

Gisteren kwam ik er achter (en de dealer ook) dat de bestelde Active Cruise Control niet geleverd was. Dit was zonder bericht van BMW gebeurd. Touch functie van de BMW controller zit er ook niet op (6UX Entfall Touchfunktion BMW Controller) en tijdelijk werkt Carplay ook niet (6P1 Temp. Entfall Remote Software Upgrade) maar na een update in Q2 moet dit weer gaan werken.

[Afbeelding]

Dit jaar gefabriceerde auto's met M pakket worden trouwens geleverd met 50 jaar BMW M logo's. Als je dit niet wilt moet je dit expliciet aangeven.

[Afbeelding]
Mijn auto is in december geconfigureerd en akkoord bevonden en is in de eerste week van januari definitief door de dealer bij BMW besteld.
Toen was al bekend dat ACC en de Touch functionaliteit van de iDrive controller niet mogelijk was.
Vervallen van Carplay was toen nog niet bekend.

Mijn auto staat nog steeds gepland op productie Week 16 en levering Week 18.

Voor wat betreft het 50-Jahre logo; ik had dit nog nagevraagd bij mijn dealer en hij gaf aan dat dit niet standaard uitgevoerd zou worden op mijn auto omdat de configuratie in december 2021 is gedaan en die optie toen nog niet mogelijk was. Dus als ik het alsnog zou willen op mijn auto, dan moesten zij dit expliciet doorgeven bij BMW. Dus vind het apart dat jij het dus wél automatisch hebt ontvangen?

Benieuwd hoe mijn auto geleverd gaat worden dan. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:27
Gaan ze nog iets doen aan het, zonder vermelden, weglaten van opties?
Achteraf retrofitten zal te prijzig zijn, maar je besteld toch met een reden ACC. Ik zou er persoonlijk niet mee akkoord gaan als dat ineens ontbreekt.

Snap prima dat onderdelen niet leverbaar zijn, maar communiceer dan in elk geval dat opties weggelaten worden dan kan de klant zelf een keuze maken om de auto wel/niet te nemen of iets anders aan te passen.

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 20:29
B-Real schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:29:
Achteraf retrofitten zal te prijzig zijn, maar je besteld toch met een reden ACC. Ik zou er persoonlijk niet mee akkoord gaan als dat ineens ontbreekt.
Ik heb het besteld en wil het er eigenlijk echt op hebben, maar weet dat het inmiddels al 4 maanden niet wordt geleverd, dus moet nog maar zien of dat gaat lukken. Maar het is toch bijna niet voor te stellen dat er in 4 maanden tijd geen andere oplossing kan worden gevonden? Iets met commercie VS waar een wil is, is een weg.

• Rivanov
ACC retrofitten zal niet gaan toch? Want je mist de knop op je stuur.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• B-Real
Rivanov schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:41:
ACC retrofitten zal niet gaan toch? Want je mist de knop op je stuur.
De knop op het stuur is het minste probleem. De radar onderin de bumper is een behoorlijk prijzige exercitie. Niet onmogelijk wel prijzig en ik vraag mij af of een dealer zich daar überhaupt aan gaat wagen.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12 19:23
Ik zou willen dat mijn auto geen ACC had, waardeloze optie vind ik het. Elke keer moet ik hem weer uitschakelen bij het aanzetten van de CC.

• B-Real
Toverdoos schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:40:
[...]

Ik heb het besteld en wil het er eigenlijk echt op hebben, maar weet dat het inmiddels al 4 maanden niet wordt geleverd, dus moet nog maar zien of dat gaat lukken. Maar het is toch bijna niet voor te stellen dat er in 4 maanden tijd geen andere oplossing kan worden gevonden? Iets met commercie VS waar een wil is, is een weg.
Denk dat het wel iets ingewikkelder ligt dan dit.
Fabrikanten werken met lange termijn planningen en die zijn gekoppeld aan lange termijn afspraken. Als er wereldwijd een tekort is kun je niet zomaar even bij een andere leverancier aankloppen, want die hebben ook een tekort en kunnen waarschijnlijk ook al niet aan hun lopende verplichtingen voldoen.
Spollie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:51:
Ik zou willen dat mijn auto geen ACC had, waardeloze optie vind ik het. Elke keer moet ik hem weer uitschakelen bij het aanzetten van de CC.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb inmiddels mijn 3e auto met ACC en vind het heerlijk :)
Het is een systeem waar je je enigszins op moet aanpassen, als je dat kunt en wilt doen dan werkt het wel erg prettig is mijn mening. Kan/wil je dat niet, dan is het inderdaad een vervelend systeem :P

• Rivanov
B-Real schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:49:
[...]

De knop op het stuur is het minste probleem. De radar onderin de bumper is een behoorlijk prijzige exercitie. Niet onmogelijk wel prijzig en ik vraag mij af of een dealer zich daar überhaupt aan gaat wagen.
Maar op bovenstaande foto zie je wel de radar zitten toch?

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:14
Anauv schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:50:
[...]

Ik weet prima hoe ze te werk gaan, ik verdien mijn brood door onder andere diefstalschade te herstellen in deze BMW’s. Die brutaliteit doel ik ook op met het stelen van gegevens van de verzekeringsmaatschappijen en zo uit te zoeken waar welke specificatie en optie precies te halen is… hoef daar niet over te dromen. Lijkt me vrij logisch dat ze het zo doen. CIC en NBT systemen worden immers een stuk minder vaak gestolen dan de id5/id6 systemen in dezelfde F-generaties.
Wat zijn de BMW's die je het minst tegen komt?
i3? :o

• Anauv
kx22 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Wat zijn de BMW's die je het minst tegen komt?
i3? :o
Haha MINI en i3 inderdaad. Headunit zit op een moeilijk toegangbare plek

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je de auto niet in ontvangst heb genomen?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kx22
Anauv schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Haha MINI en i3 inderdaad. Headunit zit op een moeilijk toegangbare plek
Ja auto's zijn ook zo klein dat het moeite kost om te bewegen als je erin zit 8)
Maar ben alsnog blij met mij i3.

Zit op een facebook fora van de i3. Het verbaast mij hoeveel 3, 5 en X rijders zijn overgestapt naar een i3. Zelfs Jeep en andere grote gevaarte rijders zien het niet meer zitten door de brandstofprijzen en zijn 3x kleiner gaan rijden.

• Anauv
kx22 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Ja auto's zijn ook zo klein dat het moeite kost om te bewegen als je erin zit 8)
Maar ben alsnog blij met mij i3.

Zit op een facebook fora van de i3. Het verbaast mij hoeveel 3, 5 en X rijders zijn overgestapt naar een i3. Zelfs Jeep en andere grote gevaarte rijders zien het niet meer zitten door de brandstofprijzen en zijn 3x kleiner gaan rijden.
Ik vind de i3 een heerlijke auto. Dan eigenlijk vooral de laatste generatie i3s. Prima range, mooie techniek met het carbon monocoque. Vond het ergens wel jammer toen ik het bericht las dat ze er mee gaan stoppen aankomende zomer :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZn4nZveVY7p13GS2-DT-AjMj7c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8wHgCZClSreW0Oz72ojkxxjy.png?f=user_large

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

DeBaroN schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:47:
Kennen mensen dit toevallig:
https://www.keylessprotec...cm-keyless-protector.html

Plaats je om je batterij in je afstandsbediening en zou keyless hack tegen moeten gaan.
Wel prijzig.
Ik gebruik zelf een Faraday doosje van bol.com en die kost maar 40euro en doet volgens mij exact hetzelfde. Als ik de sleutels in het kistje heb en ik ga met het kistje naast mijn auto (F10 535i) staan, krijg ik de deur niet open. Ik kan de auto ook niet starten als ik met de sleutel in het kistje in de auto zit.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-12 14:55
Techno Overlord schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Ik gebruik zelf een Faraday doosje van bol.com en die kost maar 40euro en doet volgens mij exact hetzelfde. Als ik de sleutels in het kistje heb en ik ga met het kistje naast mijn auto (F10 535i) staan, krijg ik de deur niet open. Ik kan de auto ook niet starten als ik met de sleutel in het kistje in de auto zit.
Faraday doosje van 40 euro 8)7
Wow.. ik gebruik gewoon een koekblik (eigenlijk een oude DE koffie trommel) waarin ik al mijn auto sleutels bewaar. Werkt prima en kost geen drol.

*sowieso

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

DonJunior schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:12:
[...]

Wow.. ik gebruik gewoon een koekblik (eigenlijk een oude DE koffie trommel) waarin ik al mijn auto sleutels bewaar. Werkt prima en kost geen drol.
Werkt dat ook op dezelfde manier dan? Dus met de sleutel in het blik in de auto gaan zitten en dan op de Start-knop drukken en dat er dan niets gebeurd?

Dan is deze aankoop wel een deceptie inderdaad. Er zitten wel twee handige faraday-etuitjes bij voor on the go. En 40euro is nog altijd geen 320(!)euro in de link die ik oorspronkelijke quote.

[ Voor 6% gewijzigd door Techno Overlord op 31-03-2022 11:15 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 11:54
Ik heb zelf deze: https://www.bol.com/nl/nl...rticaal/9300000010054269/
2 zakjes van dus maar 4 euro per stuk en die doen precies hetzelfde als dat ding van 300+. Sleutel erin stoppen en er komt geen signaal meer doorheen.

Ik denk dat de enige reden waarom die andere zo duur is, is de certificering. Mogelijk als dat een vereiste is van de verzekering dat je dan zoiets moet hebben. Kan ik mij iets bij voorstellen als je een auto hebt van een paar ton ofzo.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-12 22:47

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had 'm lekker laten staan dan. Gewoon leveren wat er besteld is :X

Roomba E5 te koop

• Ping83
Rivanov schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Maar op bovenstaande foto zie je wel de radar zitten toch?
Klopt maar hier moet nog een extra onderdeel in, retrofitten is volgens de dealer niet mogelijk. Tevens is het een lease auto, de lease maatschappij zou hier ook akkoord mee moeten gaan en de kosten dragen.
Tylen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Ik neem aan dat je de auto niet in ontvangst heb genomen?
sig69 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Ik had 'm lekker laten staan dan. Gewoon leveren wat er besteld is :X
Ik heb er over nagedacht en op dit moment zijn er geen andere aantrekkelijke mogelijkheden (ander merk bijvoorbeeld, wachten op een model update, enz). De deal die ik vorig jaar heb gesloten is zo goed dat ik een dief van mijn portemonnee ben als ik hem toch laat staan. En ik wil niet weer minimaal een half jaar wachten op een auto. Ik heb nu geen ACC op mijn tijdelijke voorloopauto en ik rijd niet heel veel kilometers. Het was denk ik voor mij toch een "nice to have".

Ik las op "internet" dat stuurverwarming op dit moment ook niet meer leverbaar is, ik ben blij dat ik dit nu wel heb.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ping83 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Klopt maar hier moet nog een extra onderdeel in, retrofitten is volgens de dealer niet mogelijk. Tevens is het een lease auto, de lease maatschappij zou hier ook akkoord mee moeten gaan en de kosten dragen.

[...]

[...]

Ik heb er over nagedacht en op dit moment zijn er geen andere aantrekkelijke mogelijkheden (ander merk bijvoorbeeld, wachten op een model update, enz). De deal die ik vorig jaar heb gesloten is zo goed dat ik een dief van mijn portemonnee ben als ik hem toch laat staan. En ik wil niet weer minimaal een half jaar wachten op een auto. Ik heb nu geen ACC op mijn tijdelijke voorloopauto en ik rijd niet heel veel kilometers. Het was denk ik voor mij toch een "nice to have".

Ik las op "internet" dat stuurverwarming op dit moment ook niet meer leverbaar is, ik ben blij dat ik dit nu wel heb.
Maar krijg je geld terug? Of iets anders van compensatie?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ping83
Ja de leaseprijs wordt uiteraard verlaagd en ik mag een x bedrag aan accessoires uitzoeken. Ik rijd ook een BMW motor dus ik mag eventueel ook kleding\motor accessoires uitzoeken.

De dealer vond het ook heel vervelend maar is helaas ook overgeleverd aan BMW.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:50
Gaan ze nog iets doen aan het, zonder vermelden, weglaten van opties?

Snap prima dat onderdelen niet leverbaar zijn, maar communiceer dan in elk geval dat opties weggelaten worden dan kan de klant zelf een keuze maken om de auto wel/niet te nemen of iets anders aan te passen.
Als je andere topics leest hier op Tweak valt dit nog wel mee. Er zijn hier op de forums al ervaringen voorbij gekomen van bijvoorbeeld Tesla: "Hier uw rode Tesla", "Maar ik had een blauwe besteld?" "Take it of weer helemaal achteraan in de wachtrij".

Alleen simpel aftrekken van de optiekosten zou ik nog niet mee akkoord gaan, je hebt hier jaren last van. Desnoods een uitnodiging op hun kosten de fabriek te bezoeken of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 31-03-2022 12:17 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:29
Ben bang dat ze hebben onderzocht dat ze op deze manier het minste gezeik hebben. Iedereen is toch happy bij het ophalen van een nieuwe auto en accepteert dan blijkbaar een tegenslag wat makkelijker.

Als ze het doen wanneer ze er achter komen loop je als BMW de kans dat de klant de auto afbesteld. Misschien zelfs op het moment dat hij al geproduceerd is.

Weet niet wat ik zelf zou doen. Laten staan leert BMW niks want ze zijn die auto waarschijnlijk toch zo weer kwijt (misschien zelfs voor een hogere prijs).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

DonJunior schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:12:
[...]

Ook geprobeerd bij de auto te staan en deur te openen of in de auto te zitten en te starten?

Bij mij werkte een appelstroopdoosje namelijk niet.
Had uiteindelijk een zakje gekocht en bij mijn reservesleutel de batterij eruit gehaald

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• Toverdoos
Ping83 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:52:
Heb je dan wel tenminste CC gekregen, of ook niet?

• Ping83
Toverdoos schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Heb je dan wel tenminste CC gekregen, of ook niet?
Ja klopt, dat zit er standaard op.
Voor de rest ben ik er superblij mee :*)

• Toverdoos
Ping83 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:52:
[...]Ja klopt, dat zit er standaard op.
Gelukkig, daar gaat het om, veel veilige kilometers gewenst!

• Rivanov
Ping83 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Ja klopt, dat zit er standaard op.
Hoe ziet je volledige configuratie eruit? :)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten, ik heb voor een euro of 17 deze van AliExpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcXzQY0oey9JueEhY443DNBXgBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pvtFDwF0wllF1YiI0PTs4YkQ.webp?f=fotoalbum_large

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• DonJunior
Domih schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Ook geprobeerd bij de auto te staan en deur te openen of in de auto te zitten en te starten?

Bij mij werkte een appelstroopdoosje namelijk niet.
Had uiteindelijk een zakje gekocht en bij mijn reservesleutel de batterij eruit gehaald
Techno Overlord schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:14:
[...]

Werkt dat ook op dezelfde manier dan? Dus met de sleutel in het blik in de auto gaan zitten en dan op de Start-knop drukken en dat er dan niets gebeurd?

Dan is deze aankoop wel een deceptie inderdaad. Er zitten wel twee handige faraday-etuitjes bij voor on the go. En 40euro is nog altijd geen 320(!)euro in de link die ik oorspronkelijke quote.
Ja natuurlijk heb ik dat getest. Zowel buiten de auto staan en de deur proberen te openen als de auto proberen te starten. Zo'n simpel doosje werkt prima.

*sowieso

• Ping83
Rivanov schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Rivanov schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Het is een basis BMW 1 Serie 118iA M Sport Edition met niet al teveel opties.
Wat ik extra aangevinkt had waren de:
-Business Edition Plus
-Executive
-Parking Pack
-Adaptieve LED koplampen (zat toen standaard nog in de Business Edition)
-Active Cruise Control met Stop en Go-functie :+
-M achterspoiler
-M Hoogglans Shadow Line
-M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
-Automatisch dimbare binnenspiegel
-Stuurverwarming

Zie je lijst hieronder wat er op de VIN geregistreerd staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQjJVESDlWf_n2iYR6SitShVU9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zhc0FMw8SjDA87W5xDdzqczt.png?f=fotoalbum_large

• kx22
Jammer dat het lease is, want anders kon je hem met winst doorverkopen.
Echt niet normaal deze tijden. Huizen die boven vraagprijs worden verkocht, daar gaan we dus straks ook misschien heen met nieuwe auto's.

Geld is steeds minder waard.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
kx22 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:09:
Jammer dat het lease is, want anders kon je hem met winst doorverkopen.
Echt niet normaal deze tijden. Huizen die boven vraagprijs worden verkocht, daar gaan we dus straks ook misschien heen met nieuwe auto's.

Geld is steeds minder waard.
Komt vooral door de verhoogde bpm.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33

Eagle Creek

Breathing security

Gelukkig gaat morgen in ieder geval de accijns omlaag :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• kx22
Eagle Creek schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:11:
Gelukkig gaat morgen in ieder geval de accijns omlaag :).
Tsja met verlagingen komt zo weer een verhoging.
Denk niet dat de overheid dit blijft volhouden.

• Rivanov
kx22 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:19:
[...]

Tsja met verlagingen komt zo weer een verhoging.
Denk niet dat de overheid dit blijft volhouden.
Is ook maar tot eind van dit jaar. ;)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Rivanov schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:36:
[...]

Is ook maar tot eind van dit jaar. ;)
En met een beetje geluk is dan de olieprijs ook weer gezakt.

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:58
Vanochtend wilde ik naar m'n werk rijden, maar kwam ik tot de ontdekking dat de navigatie foetsie was. Ruitje ingetikt.
Auto naar de dealer gebracht, schade geschat tussen €7000 en €10.000. Helaas niet meer allrisk verzekerd. Vervangend scherm heeft maanden levertijd.
Het is een 125d full options diesel uit 2015, 200k op de teller. Ik rij nu 30.000 per jaar, wat aanzienlijk minder dan de 60.000 die ik eerst reed en overwoog daarom al de auto de deur uit te doen, overigens wel met wat pijn in mijn hart. Dit is natuurlijk een "goed" moment om die overweging weer opnieuw te maken.

Ik speel met de gedachte om een relatief goedkope benzine auto terug te kopen, zonder alle toeters en bellen (behalve automaat en adaptive cruise control) en daar een paar jaartjes mee te rijden. Maar ik moet nog wat onderzoek doen. Ik weet nog niet of ik over twee jaar nog in NL ben, en heb daarom geen interesse om een gloednieuwe auto te kopen. Wellicht tweedehands of lease dus. Of greenwheels en dan een auto huren voor vakantie.

Mijn vraag: hebben jullie nog ideeën/advies qua vervangende auto (of gewoon herstel) in deze periode waar elektrisch voor mij misschien net niet interessant is en de brandstofprijzen en chiptekorten ook relevante ontwikkelingen zijn? Wellicht rijd ik door zonder scherm tot ik er ergens tweedehands eentje op de kop kan tikken.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bram® schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:56:
Vanochtend wilde ik naar m'n werk rijden, maar kwam ik tot de ontdekking dat de navigatie foetsie was. Ruitje ingetikt.
Auto naar de dealer gebracht, schade geschat tussen €7000 en €10.000. Helaas niet meer allrisk verzekerd. Vervangend scherm heeft maanden levertijd.
Het is een 125d full options diesel uit 2015, 200k op de teller. Ik rij nu 30.000 per jaar, wat aanzienlijk minder dan de 60.000 die ik eerst reed en overwoog daarom al de auto de deur uit te doen, overigens wel met wat pijn in mijn hart. Dit is natuurlijk een "goed" moment om die overweging weer opnieuw te maken.
Annejet zag later dat haar navigatiesysteem ook gestolen was. “Valt dat dan ook onder mijn buitenshuisverzekering?”, vraagt ze zich af. Vraag dit goed na bij je verzekeraar. Want spullen die in de auto vastzitten vallen niet onder je buitenshuisverzekering, maar onder je autoverzekering. Je autoradio is hiervan een goed voorbeeld. Je moet dan wel een WA-Plus of WA-Casco verzekering hebben.
https://www.fbto.nl/autov...nbraak-auto-wat-verzekerd

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik speel met de gedachte om een relatief goedkope benzine auto terug te kopen, zonder alle toeters en bellen (behalve automaat en adaptive cruise control) en daar een paar jaartjes mee te rijden. Maar ik moet nog wat onderzoek doen. Ik weet nog niet of ik over twee jaar nog in NL ben, en heb daarom geen interesse om een gloednieuwe auto te kopen. Wellicht tweedehands of lease dus. Of greenwheels en dan een auto huren voor vakantie.

Mijn vraag: hebben jullie nog ideeën/advies qua vervangende auto (of gewoon herstel) in deze periode waar elektrisch voor mij misschien net niet interessant is en de brandstofprijzen en chiptekorten ook relevante ontwikkelingen zijn? Wellicht rijd ik door zonder scherm tot ik er ergens tweedehands eentje op de kop kan tikken.
Allrisk is niet noodzakelijk, er zijn grofweg 3 verschillende type verzekeringen: WA, WA + diefstal/wild/natuur/brand, en "allrisk". Als je die tweede hebt zal je gewoon gedekt zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Pepppie
  • Niet online

@Anauv heeft nog een adresje waar zijn ingeruilde setje ligt!

• Bram®
noes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:55:
[...]

Allrisk is niet noodzakelijk, er zijn grofweg 3 verschillende type verzekeringen: WA, WA + diefstal/wild/natuur/brand, en "allrisk". Als je die tweede hebt zal je gewoon gedekt zijn.
Helaas, ik heb hierover al contact met mijn verzekeraar gehad. Vanwege het excessieve tarief van allrisk dat verzekeraars voor mijn wagen in rekening brengen en na een kosten/risico-afweging, heb ik besloten om diefstal niet te laten dekken.

• kx22

Private lease voor 2 jaar is wel duur. Ik denk dat je het beste een goedkope 2e hands kan halen. Als je toch weg gaat uit NL heeft een tijdelijke auto ook weinig emotionele waarde.

• Domih

Domih

Domih.

Bram® schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:39:
[...]

Helaas, ik heb hierover al contact met mijn verzekeraar gehad. Vanwege het excessieve tarief van allrisk dat verzekeraars voor mijn wagen in rekening brengen en na een kosten/risico-afweging, heb ik besloten om diefstal niet te laten dekken.
@Anauv kan je hier idd mee helpen. Geloof niet dat je bij hem de 7-10k aantikt :p

• DeBaroN
Ik wil mijn F31 verzekeren en nu geeft mijn verzekeraar aan dat die dus bij Kiwa SCM geregistreerd moet staan. En dat is dus niet het geval blijkbaar.
Auto is pas geïmporteerd (DUI) en staat sinds deze week op kenteken. Morgen willen we hem ophalen.
Auto is uitgevoerd fabrieksaf met een 302 alarm system.
Wat te doen?!

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 01-04-2022 17:55 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ai.. das pijnlijk.

Ik vind zelf het kostenverschil tussen WA en WA+ te klein om niet voor plus te gaan (natuurschade, wild aanrijden, brand en diefstal)

Maar mijn auto is niet zo nieuw, bij m'n (nieuwe) motor was zelfs allrisk goed betaalbaar, dus dat gekozen. Oude motor (waarde zo'n 4k) heb ik WA+, scheelde maar paar euro in de maand.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DeBaroN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:53:
Ik wil mijn F31 verzekeren en nu geeft mijn verzekeraar aan dat die dus bij Kiwa SCM geregistreerd moet staan. En dat is dus niet het geval blijkbaar.
Auto is pas geïmporteerd (DUI) en staat sinds deze week op kenteken. Morgen willen we hem ophalen.
Wat te doen?!
Langs dealer voor certificaat, zo snel mogelijk.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Wat te doen?!
Laten keuren bij een scm inbouw station.

• DeBaroN
noes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:57:
[...]

Langs dealer voor certificaat, zo snel mogelijk.
Dit kan gewoon bij de dealer? Ff langs of neemt dat veel tijd in beslag?

En ik lees ivm comfort access je niet voldoet en dus de sleutel moet beveiligen met zo'n dure keyless protector?

Als ik de kentekencheck doe op Kiwa en even bijna alle BMW's (F31 m sport) op marktplaats en autoscout er door gooi dan hebben 2 auto's een certificaat en die zijn verlopen.....
https://www.kiwa.com/nl/n...eveiliging/kentekencheck/

[ Voor 47% gewijzigd door DeBaroN op 01-04-2022 19:07 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Ik snap niet wat je zegt. Je hebt
WA
Wa+
All risk

Het verschil tussen WA en WA + is klein.

Hoe ben jij verzekerd?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DeBaroN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:04:
[...]

En ik lees ivm comfort access je niet voldoet en dus de sleutel moet beveiligen met zo'n dure keyless protector?

Als ik de kentekencheck doe op Kiwa en even bijna alle BMW's (F31 m sport) op marktplaats en autoscout er door gooi dan hebben 2 auto's een certificaat en die zijn verlopen.....
Voor ik weet wel, bij de BMW motorrad dealer iig wel, lijkt me dat de BMW auto dealer dat ook kan ;)

Keyless kan evt uitgeschakeld (dmv coderen) worden.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12 13:57

Balen zeg, maar dit is toch een f20 met het nbt evo4 of 5 systeem? Dan zou de schade toch als je het niet via de dealer laat repareren flink lager zijn lijkt mij. Neem eens contact op met thommy in Lisse, die heeft veel ervaring met diefstalschade reparatie en de juiste apparatuur om te coderen. Ik denk dat die het voor minder dan 2000 euro kan fiksen.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12 13:57
[...]

Ja, via dealer. Het keuren stelt niets voor, gewoon auto afsluiten met raam open en dan met de arm erin wapperen. Als het alarm dan afgaat is het goed en kan er een nieuw certificaat geprint worden. Kost iets van 37,50 bij mijn dealer (Severs Breeman). Edit: even nagekeken was vorig jaar 35 euro, wel icm een beurt.

[ Voor 3% gewijzigd door donaldo op 01-04-2022 20:46 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12 20:14
Wat te doen?!
Andere verzekeraar kiezen?

• DeBaroN
Het Fantoom schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:55:
[...]

Kan wel verzekeren bij de huidige, ook bij een ander. Alleen is de premie behoorlijk hoger.

• DonJunior
[...]

..
hmm ook lekker die site. Loop ik als tuig gewoon langs de auto's.. tik het kenteken in: "Deze auto heeft geen certificaat".. mooi tik ik daar het ruitje in..

*sowieso

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DonJunior schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:58:
[...]

hmm ook lekker die site. Loop ik als tuig gewoon langs de auto's.. tik het kenteken in: "Deze auto heeft geen certificaat".. mooi tik ik daar het ruitje in..
Ik snap wat je bedoelt, en ik vind ook wel dat dat moet worden afgeschermd. Maar: certificaat staat niet gelijk aan alarm hè. Nieuwe auto's/motoren hebben vaak certificaat (want verplicht voor verzekeraar) maar als ze wat ouder zijn maakt het niet meer uit.

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-10 20:58
Ik heb een vraag. Gisteren reed ik proef in een E87 116i. Een leuke en prachtige auto. Alleen viel mij 1 ding op. De versnellingspook trilde, ik denk dat dat normaal is. Echter als ik bijvoorbeeld in z'n 2 flink ging doortrappen, ontstond er vanaf ongeveer 60 km/u een geluid die lijkt te ontstaan door het trillen (al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen). Op het moment dat ik dat geluid hoorde en ik legde mijn hand op de pook verdween het geluid (deels). Daarbij hoorde ik ook wat geluid bij het rijden in lagere toerentallen. Echter was dit niet continue aanwezig en viel het me in eerste instantie niet eens op, gezien het me pas opviel bij in z'n 2 vanaf ongeveer 60km/u.

Is dit voor jullie herkenbaar? Wat denken jullie wat het kan zijn (dure reparatie?)? Volgens de garage kon het geen kwaad in ieder geval. Ik hoor het graag!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32

_Arthur

blub

Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:50:
Volgens de garage kon het geen kwaad in ieder geval.
Next! Lekker laten staan.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Wij van WC-eend...

Doei. Een goede E87 vinden is een kunst in deze tijd. Deze heeft dus al allerlei gebreken die je met het rijden voelt (en mogelijk de reden van inruil zijn geweest). Moet je nagaan wat er onderhuids wellicht nog is dat je nog niet hebt gevoeld...

• Pepppie
  • Niet online
Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:50:
Ik heb een vraag. Gisteren reed ik proef in een E87 116i. Een leuke en prachtige auto. Alleen viel mij 1 ding op. De versnellingspook trilde, ik denk dat dat normaal is. Echter als ik bijvoorbeeld in z'n 2 flink ging doortrappen, ontstond er vanaf ongeveer 60 km/u een geluid die lijkt te ontstaan door het trillen (al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen). Op het moment dat ik dat geluid hoorde en ik legde mijn hand op de pook verdween het geluid (deels). Daarbij hoorde ik ook wat geluid bij het rijden in lagere toerentallen. Echter was dit niet continue aanwezig en viel het me in eerste instantie niet eens op, gezien het me pas opviel bij in z'n 2 vanaf ongeveer 60km/u.

Is dit voor jullie herkenbaar? Wat denken jullie wat het kan zijn (dure reparatie?)? Volgens de garage kon het geen kwaad in ieder geval. Ik hoor het graag!
Heel simpel; afspreken dat je eerst langs een expert mag om een check te laten doen. Zeker de BMW experts kennen van de verschillende modellen de issues en weten waarop ze moeten focussen.

Let op; dus niet naar een dealer, maar laat je informeren over een goed aangeschreven expert in de buurt. Als de verkopende partij dit niet wil, dan weet je eigenlijk al genoeg :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het Fantoom schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:55:
[...]

Meestal staat ergens in de voorwaarden verstopt dat er niet uitgekeerd wordt indien geen certificaat van klasse x voor auto’s nieuwer dan 4 jaar of xx waarde.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bram®
Eagle Creek schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:21:
[...]

Ik snap niet wat je zegt. Je hebt
WA
Wa+
All risk

Het verschil tussen WA en WA + is klein.

Hoe ben jij verzekerd?
Een mengvorm. Je kan bij sommige verzekeraars, Centraal Beheer in dit geval, zelf ook bepaalde onderdelen wel of niet verzekeren.
Ik heb WA, ruit, brand, storm, natuur, aanrijding en vandalisme verzekerd. Maar geen diefstal of inbraak.

• Bram®
Domih schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:42:
[...]

@Anauv kan je hier idd mee helpen. Geloof niet dat je bij hem de 7-10k aantikt :p
Ik heb al contact met hem :)

• Bram®
donaldo schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:40:
[...]

Balen zeg, maar dit is toch een f20 met het nbt evo4 of 5 systeem? Dan zou de schade toch als je het niet via de dealer laat repareren flink lager zijn lijkt mij. Neem eens contact op met thommy in Lisse, die heeft veel ervaring met diefstalschade reparatie en de juiste apparatuur om te coderen. Ik denk dat die het voor minder dan 2000 euro kan fiksen.
Thanks, zal even checken. Idd evo4

• Janterworst
Pepppie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:31:
[...]

Heel simpel; afspreken dat je eerst langs een expert mag om een check te laten doen. Zeker de BMW experts kennen van de verschillende modellen de issues en weten waarop ze moeten focussen.

Let op; dus niet naar een dealer, maar laat je informeren over een goed aangeschreven expert in de buurt. Als de verkopende partij dit niet wil, dan weet je eigenlijk al genoeg :)
En wie draagt de kosten van de check? :p

Ik heb zonet ook 2 specialisten gebeld en die gaven allebei aan dat het in ieder geval niet normaal is. Is überhaupt het trillen van de versnellingspook wel normaal? Dat ie ‘beeft’?

Lees op internet verhalen dat het normaal is en anderen die zeggen dat het daar en daar mee te maken kan hebben.

• Pepppie
  • Niet online
Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:42:
[...]
En wie draagt de kosten van de check? :p
Jij wilt een auto toch? Je bespaart je een hoop ellende door aan de voorkant te investeren. BMW is niet goedkoop.

• Janterworst
Pepppie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:43:
[...]

Jij wilt een auto toch? Je bespaart je een hoop ellende door aan de voorkant te investeren. BMW is niet goedkoop.
Tuurlijk, alleen weet ik het wat er evt bij komt kijken. Geen zin in een dure reparatie direct bij aankoop. Zou jij dat leuk vinden, direct een dure reparatie bij je aankoop?

[ Voor 8% gewijzigd door Janterworst op 02-04-2022 09:56 ]

• Janterworst
Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:15:
Wij van WC-eend...

Doei. Een goede E87 vinden is een kunst in deze tijd. Deze heeft dus al allerlei gebreken die je met het rijden voelt (en mogelijk de reden van inruil zijn geweest). Moet je nagaan wat er onderhuids wellicht nog is dat je nog niet hebt gevoeld...
Wij van WC-eend? Die snap ik even niet :p.

Ik heb ‘m uitgebreid getest en voor de rest reed ie bijzonder goed. Maarja dit zet me wel tot twijfelen eerlijk gezegd.

• _Arthur

_Arthur

blub

Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:56:
Tuurlijk, alleen weet ik het wat er evt bij komt kijken. Geen zin in een dure reparatie direct bij aankoop. Zou jij dat leuk vinden, direct een dure reparatie bij je aankoop?
Peppie had gewoon deze bak-lawaai laten staan (ik ook trouwens). Of hem van te voren door een expert laten onderzoeken zodat bekend is waar al die lawaai-ellende vandaan komt en wat reparatie eventueel zou kosten.

Dus: geloof de verkoper niet op z'n blauwe ogen (== wij van wc-eend) en voorkom een miskoop door je goed te laten informeren, voor dat je hem koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 02-04-2022 10:14 ]

• Pannencouque
Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:08:
[...]

Wij van WC-eend? Die snap ik even niet :p.

Ik heb ‘m uitgebreid getest en voor de rest reed ie bijzonder goed. Maarja dit zet me wel tot twijfelen eerlijk gezegd.
Wij van wc-eend, adviseren wc-eend. Maw: natuurlijk zegt de garagist dat het geen kwaad kan. Dat is in zijn belang. Als hij zegt dat het een rukauto is verkoopt ie 'm nooit.

Een pook hoort niet te trillen en een motor ook niet in de lage toeren. Het kan iets zijn als een trillingsdemper of een motorsteun, maar het kan ook zijn dat de bak en/of motor overmatige slijtage heeft.
Ik heb een E91 handbak gehad met 400k op de klok, eerste koppeling, waarbij de pook niet trilde. Gewoon, niet. Dus als ie dat bij een simpele benzine met weinig vermogen wel doet, is er iets mis.

Weglopen en verder kijken.

• Janterworst
Ik deed nog even wat klein onderzoek en stuitte op deze video. Dit geluid kwam (min of meer) voor: YouTube: BMW e90 320d 2010 gearstick vibration

Bij mij kwam het geluid niet voor in het schakelproces, maar nadat ie al in de versnelling zat.

Of zoals dit: YouTube: gear lever noise alfa romeo gt

• Janterworst
Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:38:
[...]
Wij van wc-eend, adviseren wc-eend. Maw: natuurlijk zegt de garagist dat het geen kwaad kan. Dat is in zijn belang. Als hij zegt dat het een rukauto is verkoopt ie 'm nooit.

Een pook hoort niet te trillen en een motor ook niet in de lage toeren. Het kan iets zijn als een trillingsdemper of een motorsteun, maar het kan ook zijn dat de bak en/of motor overmatige slijtage heeft.
Ik heb een E91 handbak gehad met 400k op de klok, eerste koppeling, waarbij de pook niet trilde. Gewoon, niet. Dus als ie dat bij een simpele benzine met weinig vermogen wel doet, is er iets mis.

Weglopen en verder kijken.
Oh daar heb ik gelukkig geen last van. Vertrouw men niet snel op hun woord, iig in de automotive wereldje :). Als ik hun moet geloven is elke auto top.

[ Voor 8% gewijzigd door Janterworst op 02-04-2022 15:25 ]

• Pannencouque
Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:50:
[...]

Oh daar heb ik gelukkig geen last van. Vertrouw men niet snel op hun woord, iig in de automotive wereldje :). Als ik hun moet geloven is elke auto top.
Dat is anders niet direct de indruk die ik kreeg. Maar goed dat je verder hebt gebeld. Met de info van de specialisten weet je nu genoeg, toch?

• Janterworst
Pannencouque schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:29:
[...]
Dat is anders niet direct de indruk die ik kreeg. Maar goed dat je verder hebt gebeld. Met de info van de specialisten weet je nu genoeg, toch?
Oh serieus? Haha nee, ik heb al vaker het eea meegemaakt in het autowereldje waardoor ik wel heel goed ga nadenken of ik het wel moet doen i.p.v. ik neem het risico wel. Ik was gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn met trillingen/bijbehorende geluid, gezien ik wisselvallige verhalen lees op het web. Over dat bijbehorende geluid wist ik al direct dat dat niet hoorde. Echter dacht ik: misschien dat jullie het herkenden als iets heel kleins. Als ik dacht van 'joh kan mij het schelen, neem het risico wel' had ik het hier ook niet gevraagd.

Ik heb 'm iig gebeld en hij liet nogmaals weten dat ie wel wilde kijken wat er aan de hand is. Echter, gezien hij gisteren aangaf dat ie geen garantie kan bieden dat hij het geluid kan laten wegnemen... hmmmm... zet me dat gewoonweg tot denken waarbij ik de volgende hersenspinsel heb: als het meevalt qua kosten, dan werk ik het wel even weg... maar kost het me te veel, dan gooi ik het op 'het kan geen kwaad' en blijft het geluid maar hangen.

Ik heb ook nog iemand gesproken van een erkende dealer en die gaf aan dat het wel eens kan liggen aan de motorsteun. Hierdoor zou de motor te hevig kunnen trillen, waardoor dit ook invloed heeft op de pook. Maarja, blijft gissen.

Ben iig al verder aan het rondkijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Janterworst op 02-04-2022 19:33 ]

• DonJunior
@Janterworst Mja ik zou inderdaad gewoon lekker verder kijken. Zo'n garage die wel wil kijken maar meteen al begint over géén garantie..
Dan weet ik genoeg.

*sowieso

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 00:05
Bram® schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:31:
[...]

Een mengvorm. Je kan bij sommige verzekeraars, Centraal Beheer in dit geval, zelf ook bepaalde onderdelen wel of niet verzekeren.
Ik heb WA, ruit, brand, storm, natuur, aanrijding en vandalisme verzekerd. Maar geen diefstal of inbraak.
Ik heb/had diefstal ook nooit verzekerd gehad. Sta je toch mooi te kijken als je twee weken geleden naar werk toe wilt en je complete wagen verdwenen is. :/

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• Pannencouque
Janterworst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook nog iemand gesproken van een erkende dealer en die gaf aan dat het wel eens kan liggen aan de motorsteun. Hierdoor zou de motor te hevig kunnen trillen, waardoor dit ook invloed heeft op de pook. Maarja, blijft gissen.

Ben iig al verder aan het rondkijken.
Die motorsteun noemde ik ook al. Maar dat is dus een compleet blinde gok.
Fijn dat ie iemand wil laten kijken, maar zonder garantie heb je daar niets aan. Je weet dan nog niet of het ding uitgebreid de brug op gaat, of dat een vriendje voorbij komt dat na 20 sec zegt: 'neh, kweenie'.

• Janterworst
Pannencouque schreef op zondag 3 april 2022 @ 06:51:
[...]
Die motorsteun noemde ik ook al. Maar dat is dus een compleet blinde gok.
Fijn dat ie iemand wil laten kijken, maar zonder garantie heb je daar niets aan. Je weet dan nog niet of het ding uitgebreid de brug op gaat, of dat een vriendje voorbij komt dat na 20 sec zegt: 'neh, kweenie'.
Ik denk dat ie eerder in zijn eigen garage ernaar gaat kijken, maarja wie weet doet iemand anders het. Waar ik ook aan denk is, bij wijze van doet ie iets er tussen waardoor die dat geluid niet maakt. En met iets bedoel ik geen officieel onderdeel, maar bij wijze van een houten plankje. Ook al wordt het geluid weggenomen, geen idee wat er is gedaan.

Als hij had gezegd van 'dit wordt 100% geregeld, want dit wil ik niet verkopen' had ik er toch een stukkie anders naar gekeken.

• DaFreakhead
Boel praatjes en weinig plaatjes!
Ter compensatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaDix5m9dR3xw9lkIp6_psmRlRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZaIfhLAw6B0OsjkSmAKnpQg.jpg?f=fotoalbum_large

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Teveel nieuw en er is genoeg ouder materiaal hier in de groep :)
Oldskool ongeblazen 6-cilinder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoDcIiI64wX_6S5R0O6naWKxXPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5pMTT79U3M9YSUW5QMd4Iw3.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 16 dagen 'afzien' op de openbare parkeerplaats en dan eindelijk een eigen oprit voor 2 BMW's plus garage.

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12 21:50
CreativeS schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:14:
Teveel nieuw en er is genoeg ouder materiaal hier in de groep :)
Oldskool ongeblazen 6-cilinder.
Niet oud, niet nieuw, maar even terugblikken op de sneeuw..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i-09VM4BaFBu2akkSNLcLc1hkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQbuY4f1QTUqvD3N7TD3rDZd.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• Domih

Domih

Domih.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnBkLFdPs2i3H7cL34kGRfoO2Vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RUSeYWWpj0UuIkVpdqbRlJS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe mee :)

• DeBaroN
Vooruit, ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr9o6RwzwYe0tFbWh07TH_bp2H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n34O1uUs9gkzO7sty2aMOp5.jpg?f=fotoalbum_large

Die witte stip ging ff mis in de editor :o

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 03-04-2022 16:54 ]

• Janterworst
Mensen, waar blijft die M4 competition?

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12 21:50
Janterworst schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:53:
Hmm, besloten die maar niet te bestellen en dus 130k te besparen.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-12 09:18

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Hier ook maar een foto ipv praatjes :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ScccZIZh38I_FD-j_99eplem9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9p4DBie82hCe56KX5vdjkwc6.png?f=fotoalbum_large

• _Arthur

_Arthur

blub

Janterworst schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:53:
Die ging jij toch halen? Hier staat er toevallig nog 1, zelfs met fabrieksgarantie; https://bmwuvstage2.app.b...aten/details/id/538217642

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

_Arthur schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:20:
[...]

Die ging jij toch halen? Hier staat er toevallig nog 1, zelfs met fabrieksgarantie; https://bmwuvstage2.app.b...aten/details/id/538217642
Ah dit is toch om je vingers bij af te likken :9~

• DaFreakhead
Dit is een 7 serie toch (je hebt die glimmende hockeysticks zwartgemaakt ipv verchroomd?)? Of zit hier een aparte bumperkit op?
Pagina: 1 ... 153 ... 383 Laatste