Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 135 ... 361 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ComputerHoed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:39:
Iemand van jullie ervaring met Unive als verzekering? Ik zit momenteel bij Ohra waar ik ±150 kwijt ben aan een WA+ verzekering. All-risk bij Unive is echter 95 euro....
Ik heb onlangs mijn auto bij Univé verzekerd omdat veel anderen een peilzender vereisten en ze een redelijke prijs hanteren. Wat mij betreft keurige verzekeringsmaatschappij en volgens mij een van de weinige onderlinge verzekeringsmaatschappijen. Dat spreekt mij wel aan, maar hoe het gaat als er wat zou gebeuren, heb ik gelukkig geen ervaring mee.
Zoek anders even een paar posts terug. Nog niet heel lang geleden heb ik hier een zelfde soort vraag gesteld en ook aangegeven wat mijn overwegingen waren.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-10-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-06 11:01
MrFl0ppY schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:46:
Zo ie je ook dat 6 cilinders - ondanks dat vele anders beweren - toch nog echt wel een stukje meer verbruiken dan de 4 cilinders.
Dat zeker. Die cilinders moeten gewoon gevuld worden. Ik moest er wel even aan wennen. In verhouding tot het vermogen leveren die motoren vaak een prima verbruik af, maar het scheelt echt wel tov een vierpitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pannencouque schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:34:
[...]
Dat zeker. Die cilinders moeten gewoon gevuld worden. Ik moest er wel even aan wennen. In verhouding tot het vermogen leveren die motoren vaak een prima verbruik af, maar het scheelt echt wel tov een vierpitter.
Cilinders die gevuld *moeten* worden is een beetje kort door de bocht, dat is alleen bij minimale last/stationair.

De aanvullende weerstand en gewicht (tov de 4-pitters) zullen de 6-pitters eerder parten spelen. Mijn 550i heeft de N62B48 V8, nog 2 cilinders erbij, dus nog meer gewicht en nog meer weerstand. Toch is het verbruik niet 2x hoog als de E61 520i met de N43B20 4-pitter (520i vs 550i). De V8 draait meeste tijd in bijzonder lage toeren (als je rustig rijdt, rijd je de hele rit <3k rpm en ben je nog altijd vlot). De i4 zal al snel 2x zoveel rpm voor dezelfde workload moeten draaien wat op dát moment voor een vergelijkbaar verbruik zorgt (of de bestuurder heeft vrede met minder acceleratie, dat verkleint de workload).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Spritmonitor geeft ook niet weer wat het verbruik van jou is.
Spritmonitor doet juist exact dat, moet je het wel telkens netjes invullen natuurlijk. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4Ikpn_fMf5EOe1gxq2D6ws_F2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oasnk7g8fXau2AQSs0hZ8cze.jpg?f=fotoalbum_large
Daarmee onder het gemiddelde van Spritmonitor, wat best netjes is denk ik gezien mijn mix van weinig snelweg kilometers (waar ik wel aardig doorrijd) en veel stad (waar ik niet als een petje rij), ik tank wel altijd V-Power natuurlijk :7)

Ik zie dat m’n verbruik wel iets omhoog is gegaan tijdens de Corona tijden, minder gereden dus wat meer ervan genoten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYwqXZJdKzrpvuF2Q6bPxmR2xTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNxSSpcWUmBm8mLtARFB6QAb.png?f=fotoalbum_large
Pannencouque schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:18:
In mijn ervaring zijn zulke 'particuliere' verbruikscijfers meestal niet heel betrouwbaar. Ze zijn niet gemeten aan de pomp maar op de BC
Ik noteer altijd de tankdata en de BC gegevens, de afwijking van de BC is over meer dan een jaar 1,47% hoger dan de tank gegevens.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Dan heb jij een vrij accurate BC. Die van mij zit 5-6% te laag.
Er zitten gewoon grote verschillen in. Enige graadmeter is gereden km's/liters brandstof aan de pomp, en dat uitgesmeerd over meerdere tankbeurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-07 20:02
Behalve dat die liters brandstof ook onderhevig zijn aan temperatuursverschillen, geen idee hoeveel en hoe snel de pomp afslaat bijvoorbeeld. Maakt ook weinig uit, steeds met dezelfde variabele rekenen geeft volgens mij een prima indruk van het geheel.

Zelf zat ik tijdens de corona periode met mijn M135i met thuiswerk en alleen ritjes supermarkt/kinderdagopvang op zo'n 10l / 100km maar eenmaal weer naar kantoor op 7.6l / 100km omdat het zo rustig was op de weg. Gemiddeld over de jaren heen meestal zo rond de 8.6 - 8.8l / 100 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyc
  • Laatst online: 04-07 13:32
Iemand van jullie ervaring met Unive als verzekering? Ik zit momenteel bij Ohra waar ik ±150 kwijt ben aan een WA+ verzekering. All-risk bij Unive is echter 95 euro....
Univé is inderdaad de goedkoopste autoverzekering, bleek ook uit mijn zoektocht.

Bij mij wilden ze uiteindelijk niet verzekeren ivm de nieuwwaarde, en kwam ik bij Interpolis (Rabobank) op dezelfde premie uit, met nog iets betere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:09
wheez50 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:16:
Tankliters (met decimalen) gedeeld door dagtellerresultaat (die na tanken op nul gaat) gecontroleerd met km stand en opgeschreven op de tankbonnetjes geven mij aan dat mijn '98 e36 316i touring over 40k km gemiddeld 1/10,6-8 deed. Veel stadsverkeer en incidentele ritjes.

Mijn huidige '01 e46 325i touring vindt die stadsritjes aanmerkelijker minder plezierig en heeft een trekhaak: zo rond de 1/9.eenbeetje over 3000km. Ik hoop door specifiek onderhoud en wat minder 'plezier van het vermogen' (gewenning?) dat uiteindelijk ook boven de 1:10 te krijgen.

Ik moet eerlijk bekennen dat me dat na berichten in dit forum wel tegenvalt. Kan ik nog een tankbeurtje krijgen van de mensen die zeggen dat 6cylinders even zuinig zijn? ;) O-)
Mijn antieke zescilinder (E36 320i) doet anders keurig 1:12.5 gemiddeld, wat toch echt zuiniger is dan de 2.0 viercilinder in m'n Mitsubishi Galant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het gaat toch werkelijkheid worden... Jullie kennen het plaatje met de evolutie van de BMW grille wel.

De nieuwe 2 AT dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZbwpz6JvOnoMaKLyw50gPtBVEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o0pXHpaT9Fcgm8439FZrrplS.webp?f=user_large

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

_Arthur

blub

Gelukkig ging ik hem toch al niet kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
McRubz schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:27:
[...]

Mag hopen dat als het onderdeel het echt begeeft dit nog tijdens de garantieperiode gebeurt.
Zelfde probleem met de elektrische stuurkolomverstelling kwam terug en is inmiddels onder garantie verholpen.

Gehele stuurkolom vervangen, dus 'gewoon' een mechanisch defect, geen 'counter', softwareprobleem of relatie met lege batterij van sleutel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:12
Gisteren groen licht gegeven voor een offerte van een leaseauto, mijn F31 320D zal dus weg moeten.
Iemand nog tips wat betreft het verkopen van zo'n auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
Niet teveel verwachten :+ . Nee serieus, diesel is een stuk minder aantrekkelijk geworden. Dus de hoofdprijs zal je er niet voor vangen. Wel kun je op marktplaats veel beter zaken doen dan bij een garage. De verhalen die daarvan hoor zijn heel negatief, zeker als je niks komt kopen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Maasluip schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:10:
Het gaat toch werkelijkheid worden... Jullie kennen het plaatje met de evolutie van de BMW grille wel.

De nieuwe 2 AT dus.
[Afbeelding]
Ik vraag me bij het zien van dit soort gedrochten toch wel eens af.....zullen ze het expres doen, of werkelijk denken dat ze iets bijzonders aan het ontwerpen zijn? Ik was sowieso nooit in de markt voor een 2 Serie AT, maar hier zou ik nog geen euro op willen stuk slaan.

Blijft alleen wel typisch dat ze bij de 3er en 5er (en X3/X5), waar ze het geld mee moeten verdienen (volume en marge) het niet aandurven om er zo'n lelijke grille op te plakken. Als je als BMW dat dan oprecht mooi vindt, zo'n grote grille, heb dan ook het lef om die op de belangrijkste modellen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Loei123 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:21:
Gisteren groen licht gegeven voor een offerte van een leaseauto, mijn F31 320D zal dus weg moeten.
Zet m ook op Facebook, zijn best wat BMW liefhebber groepen. Vooral als je een wat bijzondere uitvoering hebt (kleur, opties, mods bijv) zal je daar eerder iemand vinden die m op waarde kan schatten. En Autoscout24 vind ik zelf altijd fijn, maar helaas wel minder publiek dan bijv marktplaats.

De nieuwe 2 AT dus.
[Afbeelding]
Ik snap die naamgeving nog steeds niet. Dit is toch geen 2-serie? Snap niet dat ze er geen nieuwe letter voor hebben gepakt, net als bij de X en Z modellen. Nu bestaat de 2 serie uit: de 'échte' 2-serie, RWD coupe, de 2 Gran Coupe FWD, is en de 2 Active/Gran Tourer FWD. Nu nog een 2 serie crossover en je hebt het complete gamma van een kleine autofabrikant onder 1 nummer geschaard.

Overigens vind ik die grote grill bij deze 2 AT nog best goed staan. Door de kortere en hogere neus past het wat beter dan bij de lange neus van een 4 serie bijv.

[ Voor 47% gewijzigd door noes op 05-10-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

noes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:28:

[...]

Ik snap die naamgeving nog steeds niet. Dit is toch geen 2-serie? Snap niet dat ze er geen nieuwe letter voor hebben gepakt, net als bij de X en Z modellen. Nu bestaat de 2 serie uit: de 'échte' 2-serie, RWD coupe, de 2 Gran Coupe FWD, is en de 2 Active/Gran Tourer FWD. Nu nog een 2 serie crossover en je hebt het complete gamma van een kleine autofabrikant onder 1 nummer geschaard.

Overigens vind ik die grote grill bij deze 2 AT nog best goed staan. Door de kortere en hogere neus past het wat beter dan bij de lange neus van een 4 serie bijv.
Het nummer van de serie staat ruwweg voor het formaat auto, waarbij de oneven nummers de sedans/hatchbacks zijn en de even nummers de coupés. Ze vinden een 2 AT qua formaat kennelijk in het segment van de 1-serie en 2-serie passen alleen dan in een MPV jas.
Waar het overigens wel weer compleet de mist in gaat is met sommige 'Grand' modellen. Stond bijv de 5GT niet op het platform van de 7-serie?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MadMarky schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:06:
[...]

Het nummer van de serie staat ruwweg voor het formaat auto, waarbij de oneven nummers de sedans/hatchbacks zijn en de even nummers de coupés. Ze vinden een 2 AT qua formaat kennelijk in het segment van de 1-serie en 2-serie passen alleen dan in een MPV jas.
Waar het overigens wel weer compleet de mist in gaat is met sommige 'Grand' modellen. Stond bijv de 5GT niet op het platform van de 7-serie?
Ja, dat is ruwweg zo bij 3 tm 8. Hoewel de 8 ook niet op een 7-serie platform staat geloof ik? En idd, de GT modellen zijn rare eend in de bijt.

Maar punt blijft, waarom niet een aparte letter voor de 2 AT en GT? M voor MPV had prima gekund :+ oh wacht.. nou dan de P van people? P1 en P3 bijv. of T voor Tourer.. T1 en T3. Dan differentieer je ook weer het formaat van AT vs GT in een nummertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:56
Beam87 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Ik vraag me bij het zien van dit soort gedrochten toch wel eens af.....zullen ze het expres doen, of werkelijk denken dat ze iets bijzonders aan het ontwerpen zijn? Ik was sowieso nooit in de markt voor een 2 Serie AT, maar hier zou ik nog geen euro op willen stuk slaan.

Blijft alleen wel typisch dat ze bij de 3er en 5er (en X3/X5), waar ze het geld mee moeten verdienen (volume en marge) het niet aandurven om er zo'n lelijke grille op te plakken. Als je als BMW dat dan oprecht mooi vindt, zo'n grote grille, heb dan ook het lef om die op de belangrijkste modellen te zetten.
Dat laatste vind ik ook vreemd. Ze hebben blijkbaar koudwatervrees door de modellen met de grootste volumes ongemoeid te laten.

Moet zelf ook altijd flink wennen aan wat 'nieuws', en ga af en toe pas na verloop van tijd een rigoureuze vernieuwing waarderen en mooi vinden.

Maar net als bij de Bangle-butt (die ik na 20 jaar nog foeilelijk vind) kan ik maar niet wennen aan die idioot grote grilles. Zelfs de 7 serie die een soort van tussenvorm heeft tussen de traditionele grille en de gedrochten die op zeg de 4 serie en de iX worden geschroefd heeft mijns inziens een flink stuk klasse verloren met dit 'mid-life-crisis' design.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
De 2AT wordt niet door liefhebbers gekocht, misschien durven ze daar wat meer mee te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

_Arthur

blub

Mijn F31 320D uit 2013 met 235k op de teller heb ik bij de dealer ingeruild. Daarna heeft deze nog 1 jaar te koop gestaan bij een handelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij mijn BMW zit er zelfs nog ongebruikt plaatstaal naast de grille. The horror! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UpAQlZDFD50h6Z6bjr7R8Cs3ss=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X7S49Pt4FpjtrlhDsxlf90Rd.jpg?f=user_large

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 18:28
Mijn F31 320d (2016, 149000km, mineralgrau, m-sport) heeft eerst een week op autoscout gestaan met amper biedingen/berichten, daarna op 2dehands.be geplaatst en na 4 dagen was de auto verkocht. Laat je dus niet ontmoedigen dat diesels moeilijk te verkopen zijn want er is wel degelijk nog een markt voor. ;)

Ik heb vooraf even gekeken naar andere aanbiedingen met (min of meer) dezelfde opties om een idee te hebben van de vraagprijs. Zet je vraagprijs niet extreem hoog (want daar ga je amper reactie op krijgen) maar ook niet te laag. Hou wel rekening met wat onderhandelingsmarge want afbieden doen ze sowieso allemaal. De mijne stond voor 19.995€ te koop en is voor 18,5k verkocht, ik had zelf 17-18k in gedachten en de meeste biedingen waren rond de 15k.. Succes met de verkoop. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Zorg voor supergoede foto's. Poetsen, alle shit eruit, hij moet echt shinen. Foto's moeten mensen in een overspoelde markt over de streep trekken.
Ik heb via de gratis sites nog nooit wat verkocht. Altijd via MP. Beter een scherpe prijs en weinig afdingen dan andersom - dan reageert een flink deel van het publiek namelijk al niet (of met een compleet kansloos bod). Maar dat is mijn ervaring. Eerlijk is eerlijk: dat was wel met auto's <5.000 euro.
En belangrijk: benoem kort de recente onderhoudshistorie. Een koper moet weten dat hij de komende tig km's niets hoeft te verwachten.

De nieuwe 2 AT dus.
[Afbeelding]
Zo dan. Maar ja, het publiek voor zo'n auto bestaat uit mensen die een Meriva willen rijden maar geld te veel hebben. Die willen het logo, uiterlijk maakt niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
alexbl69 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Dat laatste vind ik ook vreemd. Ze hebben blijkbaar koudwatervrees door de modellen met de grootste volumes ongemoeid te laten.

Moet zelf ook altijd flink wennen aan wat 'nieuws', en ga af en toe pas na verloop van tijd een rigoureuze vernieuwing waarderen en mooi vinden.

Maar net als bij de Bangle-butt (die ik na 20 jaar nog foeilelijk vind) kan ik maar niet wennen aan die idioot grote grilles. Zelfs de 7 serie die een soort van tussenvorm heeft tussen de traditionele grille en de gedrochten die op zeg de 4 serie en de iX worden geschroefd heeft mijns inziens een flink stuk klasse verloren met dit 'mid-life-crisis' design.
Het is altijd wennen inderdaad, maar als het na één of twee jaar nog steeds pijn aan de ogen doet.....dan gaat het niet meer goed komen. Ik vind de grille op de E46 bijvoorbeeld prima staan, maar diezelfde grille op de X5 (E53, eerste generatie) vind ik net wat te klein. Dat vond ik destijds al en nu nog steeds.

Als Chinezen kicken op een grote grille, a la....maar zou mooi zijn als BMW wat keuze geeft in het type grille. Kan dan mooi in één of ander optiepakket....zodat ze er ook weer extra centjes mee kunnen verdienen. Dat moet BMW toch aanspreken zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:58:
[...]
Zorg voor supergoede foto's. Poetsen, alle shit eruit, hij moet echt shinen. Foto's moeten mensen in een overspoelde markt over de streep trekken.
is de markt overspoeld dan? Ik dacht juist dat tweedehands geliefd is i.v.m. het tekort aan nieuw.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:54
Eagle Creek schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

is de markt overspoeld dan? Ik dacht juist dat tweedehands geliefd is i.v.m. het tekort aan nieuw.
Diesels zijn niet populair en veel mensen ruilen hun diesel in voor benzine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyc
Nog een tip van flip: Zojuist Apple Carplay (+ full screen) geactiveerd middels de volledig geautomatiseerde tool van https://easybimmercoding.com/products/bmw-carplay-fullscreen. Werkte echt top (in mijn geval met ENET kabel), en koste omgerekend 40e.

No brainer wat mij betreft voor die prijs, hoewel ik niet zo zeker weet of ik het ook echt ga gebruiken, wellicht de spotify app, aangezien die minder goed werkt via iDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
Hier ook unive, was idd goedkoopste plus nog extra korting als je boodschappen doet bij de plus of coop (weet niet meer welke)

Al 2x mee te maken gehad ivm Schade tegenpartij. Alle keren netjes opgelost

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 07:06
Nu ongeveer een week mijn M340i in bezit en wat een lekkere bak. <3 Toch 1 klein minpuntje zijn de 360 graden cameras. Mercedes lijkt het toch beter geregeld te hebben met hogere resolutie en wegklappen wanneer niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Silversin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:43:
Nu ongeveer een week mijn M340i in bezit en wat een lekkere bak. <3 Toch 1 klein minpuntje zijn de 360 graden cameras. Mercedes lijkt het toch beter geregeld te hebben met hogere resolutie en wegklappen wanneer niet in gebruik.
Wat bedoel je met wegklappen?
Ik vind de 360* in mijn 330 echt fantastisch, zeker vergeleken met een Polestar 2 waar het echt door een 5-jarige aan elkaar geplakt lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 07:06
Eagle Creek schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Wat bedoel je met wegklappen?
Ik vind de 360* in mijn 330 echt fantastisch, zeker vergeleken met een Polestar 2 waar het echt door een 5-jarige aan elkaar geplakt lijkt te zijn.
Lekker verstopt wanneer je hem niet gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://www.incarpassion.com/wp-content/uploads/2019/03/Motorized-Hidden-Backup-Camera-for-Mercedes-C-Class-205-CLA-6.jpg

Geen ramp natuurlijk. Je kan nog altijd je eigen ogen gebruiken om naar achteren te kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
laurens0619 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Hier ook unive, was idd goedkoopste plus nog extra korting als je boodschappen doet bij de plus of coop (weet niet meer welke)

Al 2x mee te maken gehad ivm Schade tegenpartij. Alle keren netjes opgelost
Het is al een aantal jaar geleden, maar bij het afsluiten van een unive autoverzekering ging bij mij eea goed mis. Ik ben teruggegaan naar ohra en die ene keer schade (auto paste wel, caravan erachter niet,) werd door ohra prima afgehandeld. Ookal zou unive 20 euro goedkoper zijn, die administratieve rompslomp van toen zou ik niet hoeven.

(Ben wel bij unive voor woon- en zorgverzekering. Dat deden ze dan weer wel goed. En het kan ook gewoon pech mijnerzijds zijn)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gaat er toevallig iemand komende zondag naar BimmerWorld in Assen?

Ik ben aanwezig met deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/341KV1jHr6fnJFK41_-YF7BvcaQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/VKyXjJJjTdPhyPR63g3ZpV4E.gif?f=fotoalbum_large

en m'n pa met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOqb1pke75xlQBEPPsYluDics-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luO3AbzyvCeyWmoIT1D4qmZA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van de Mineralgrau F30 320d:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG1QFUstLSKmMMfATenojcdpP8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjvI6EUccYpF1WWOjHVhXtv6.jpg?f=fotoalbum_large

Naar de Portimao G20 330e:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyEI1UesZ1UVwfgXzSdipnsfz2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8iHGqyMakxRiuXDBDKL9r7Q.jpg?f=fotoalbum_large

*O*
(wel weer een 2e handsje, maar dat mag de pret niet drukken 8) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Gefeliciteerd! @YakuzA
Hoeveel km en welke opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:52:
Gefeliciteerd! @YakuzA
Hoeveel km en welke opties?
Tnx :)

23k km.

De opties moest ik even van internet trekken:
(zoals je ziet import uit DE :) )
Colour Portimao blau metallic
Upholstery Leather Vernasca black seam blue

Editions and packages
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S7LF Modell M Sport
S7M9 Individual option high-gloss Shadow-Line
S7R7 Innovation package

Comfort and interior equipment
S420 Sun protection glazing
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S459 Seat adjustment, electric, with memory
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S488 Lumbar support, driver and passenger
S493 Storage compartment package
S4AW Instrument panel Sensatec
S4GQ M seat belts
S4HA Seat heating, front and rear
S4KL Interior trim finisher alum.mesh effect
S4NE Blow-by heater
S4U0 Electroplat.cover/clip f.operat.elements
S4U9 Acoustic pedestrian protection
S4UR Ambient interior light

Multimedia
S610 Head-up display
S654 DAB tuner
S688 Harman/Kardon surround sound system
S6AE Teleservices
S6AF Statutory emergency call
S6AG eDrive services
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NW Telephony with wireless charging
S6U3 BMW Live operating area Professional
S6WD WLAN Hotspot

Driver assistance and lightning
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S5A1 LED Fog lights
S5AC High-beam assistant
S5AL Active Protection
S5AQ Active guard plus
S5AU Driving assistant professional
S5AZ BMW Laserlicht
S5DA Passenger airbag deactivation
S5DC Rear-seat headrests, folding
S5DN Parking assistance system Plus

Wheels and drive
S230 Extra package, EU-speciifc
S248 Steering wheel heater
S258 Tyres with runflat properties
S2NH M Sport brake
S2PA Locking wheel bolt
S2TB Sport automatic gearbox
S2VB Tyre pressure display
S2VF Adaptive M chassis
S2VL Variable sport steering

Environment and safety
S302 Alarm system
S316 automatic trunk lid mechanism
S322 Comfort access
S3BE Mirror caps black
S3DZ Omission of additional lettering, outer
S3KA Acoustic comfort glazing
S801 National version Germany
S851 Language version German
S879 On-board literature, German
S8EK Dummy-SALAPA
S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active pedestrian protection

Individual equipment
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite

Other equipment
S1CB CO2 equipment
S1CX Sport-Boost
S1DE Exhaust emission standards EU6 RDE
S1PP 19" light-all.wheel dbl.spk.791M em.op.
S9D5 Entertainment package
S9D6 Fahrerlebnis paket de
SA080 80 Ah AGM battery
Met de Driving Assistant is het echt comfortmode++ op de snelweg.
Comfort Access voorlopig (nog) uit, maar dat is omdat ik dat overbodig vind ^^

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nice, mooi afgeladen. Ben wel nieuwgierig naar je prijs haha.

Wat bedoel je mer CA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:33:
Nice, mooi afgeladen. Ben wel nieuwgierig naar je prijs haha.

Wat bedoel je mer CA?
Comfort Access, heb em ook even in de post aangepast voor de duidelijkheid :)

En ja, er heeft een Duitser flink doorgeklikt :+ enige missende dat ik al kon zien was het dakraam.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2021 15:41 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ben benieuwd hoe de hybride-ervaring je bevalt. Ik ben er zelf zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

YakuzA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

Tnx :)

23k km.

De opties moest ik even van internet trekken:
(zoals je ziet import uit DE :) )

[...]

Met de Driving Assistant is het echt comfortmode++ op de snelweg.
Comfort Access voorlopig (nog) uit, maar dat is omdat ik dat overbodig vind ^^
Sleutel neerleggen, na 15 minuten gaat ie uit. Geen risico dus.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Snake schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:30:
[...]

Sleutel neerleggen, na 15 minuten gaat ie uit. Geen risico dus.
Ja, ik weet dat ie stopt na x minz. Maar voorlopig laat ik em nog even uit.
Huiskamer zit ook binnen een 2 a 3 meter van de parkeerplek dus vind het nog niet heel handig.

Blijf voorlopig wel gewoon geïndoctrineerd op een knoppie drukken :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:40:
Ben benieuwd hoe de hybride-ervaring je bevalt. Ik ben er zelf zeer blij mee.
Voor de kortere ritjes gaat het allemaal ideaal voorlopig :)
Moet alleen nog voor de dagen met langere ritten de synergie vinden, de ene keer dat ik dat deed heeft de auto de hele batterij op gemaakt op het 1e stuk.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Voor de kortere ritjes gaat het allemaal ideaal voorlopig :)
Moet alleen nog voor de dagen met langere ritten de synergie vinden, de ene keer dat ik dat deed heeft de auto de hele batterij op gemaakt op het 1e stuk.
Had je de navigatie ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

Had je de navigatie ingesteld?
Jup, maar had em wel initieel alleen ingesteld naar de 1e bestemming. Na die 1e bestemming op 60 km moest ik alleen nog een 150 km door, maar die had ik idd ingesteld nadat bestemming 1 bereikt was :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Jup, maar had em wel initieel alleen ingesteld naar de 1e bestemming. Na die 1e bestemming op 60 km moest ik alleen nog een 150 km door, maar die had ik idd ingesteld nadat bestemming 1 bereikt was :)
Hij gaat uit van dat je kan laden op je bestemming. Daarnaast probeert ie te besparen voor stedelijk gebied. Maar als je 200 km rijdt is de 50 lastig verdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

AC Schnitzer is losgegaan op de M3 Competition:
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/71dyccfbclr2.jpg

Accentueert de neus leuk zo, die zwarte luchtopeningen op de motorkap :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Smaken verschillen maar ik wil hem wel 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toch bijna 950 km op de tank gereden met een 520i, toch wel iets zuiniger dan ik had verwacht voor zo'n slagschip (het is wel een lengte als je kijkt naar de auto en dan gebruik ik de auto in de stad, ach ja het leven moet spannend zijn en regelmatig even meting doen :+ of het echt wel past in het parkeervak/parkeergarage).

Waarschijnlijk ga ik binnenkort nog naar zuid Frankrijk en Duitsland toe, ik verheug me nu er al op met deze auto. Het rijden is gewoon heerlijk cruisen en rij tegenwoordig heel graag om via de snelweg.

Het is wel jammer dat de sleutel niet aangeeft wanneer die bijna leeg is en het laden via draadloos is echt verschrikkelijk traag dus dan maar aan de kabel.

Ben alleen op zoek naar een hele mooie oplossing voor mijn telefoon (bergruimte is wel beperkt in de auto en in mijn VW had ik een hele mooie Brodit houder en kon zo de telefoon erin laten schuiven (ging met kabel)) en de Apple CarPlay is ook nog een punt van aandacht dus ook nog even achteraan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Poeh, mooie afstand. Dat red ik met m'n diesel meestal niet eens :D

Zo'n lange rit is wel waar deze auto's voor gemaakt zijn, heb ik twee jaar terug nog gedaan. Wat een verschil met een verlaagde/sportievere 3. Echt comfortabel km's beuken, heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29
YakuzA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

*O*
Prachtige kleur blauw.
Had vroeger een BMW 3 serie F30 (een van de eerste modellen in NL) in het wit genomen, maar had achteraf toch spijt dat ik niet voor Estoril blauw ging. Sindsdien heb ik alleen nog maar blauwe opvallende auto's gehad.

Altijd veel complimenten gekregen betreft de kleur!
2e hands auto's zijn het beste. Hoef je geen maanden (tegenwoordig JAAR) te wachten.
Hoop wel voor je dat interieur beter in elkaar zit dan de F10 uit 2012, want dat was echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
MadMarky schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:21:
AC Schnitzer is losgegaan op de M3 Competition:
[Afbeelding]

Accentueert de neus leuk zo, die zwarte luchtopeningen op de motorkap :X
Ik ben van overtuigd dat deze auto vele malen mooier zou zijn ZONDER kenteken. Net als bij de Alfa's doet zo een kenteken echt designafbreuk.

Anno 2021 moeten we toch zonder kentekens het af kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:19
Eagle Creek schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Hij gaat uit van dat je kan laden op je bestemming. Daarnaast probeert ie te besparen voor stedelijk gebied. Maar als je 200 km rijdt is de 50 lastig verdelen.
Daar ben ik ook nog mee bezig, om dat te optimaliseren en vooral ook aan te wennen. Kan gelukkig zowel thuis als op kantoor laden. Maar het is wel handig, wanneer je naar een eindbestemming rijdt en vervolgens weer terug naar huis, dat je er rekening mee kunt houden, dat je op de eindbestemming niet (volledig) kunt opladen. Zal vast ergens in te stellen zijn... Altijd leuk zulke dingen uitpluizen.

Mijn G20 330e doet het verder prima en heb tot dusverre een gemiddeld verbruik van 2,9ltr per 100km. Daar kon mijn F30 320d niet tegen op. Die haalde circa 5ltr per 100km.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF2DCcd_ygio0Hbg232jkagXzX4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7n7iLvvUESPD9ib75v51ufyl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s2o1T1Iv_bH6VUUCq7YjsNeS-U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PYLqOEDpyySuG0RjJC9ancXS.png?f=fotoalbum_tile

Ik ben afgelopen zaterdag even gaan kijken bij m'n nieuwe leasebak 8)

Deze keer (helaas) de basis motor (is een 318i) maar in vergelijking met m'n huidige f36 420i merk ik maar amper verschil. Was de keuze om een 320i met amper opties te nemen of deze en toch nog best wat leuks
aanvinken. Nu nog drie weken wachten en dan mag ik 'm op 1 november ophalen.

Het is:
318i
Business pakket
M pakket
M+ pakket (19', HUD, etc.)
Adaptive cruisecontrol
Open dak
Hifi
Galvanische bedieningselementen

Ik ga zelf nog de nieren en uitlaatsierstukken vervangen door zwarte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

kx22 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Ik ben van overtuigd dat deze auto vele malen mooier zou zijn ZONDER kenteken. Net als bij de Alfa's doet zo een kenteken echt designafbreuk.

Dan zie je juist extra goed dat er een plastic bumperbalk in de grille achter de kentekenplaat zit, net zoals bij Audi. Ik ben sowieso geen fan van dit plastic raamwerk maar ik denk dat het kenteken het design hier een gunst doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-lbu01ElLElnEo03QFMRNLmKUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QscvKJGDyaK8pFdp5IVKX9qg.jpg?f=user_large

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

kx22 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Nummerplaten zijn er voor identificatie door mensen.

Maar ik ben akkoord. Veel states in de USA hebben geen nummerplaat van voor. Veel mooier. En de platen in de USA zijn ook kleiner. Die van Europa zijn een meter lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
MadMarky schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Dan zie je juist extra goed dat er een plastic bumperbalk in de grille achter de kentekenplaat zit, net zoals bij Audi. Ik ben sowieso geen fan van dit plastic raamwerk maar ik denk dat het kenteken het design hier een gunst doet.
[Afbeelding]
Die kunnen ze ongetwijfeld weghalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Om dan vervolgens de aluminium bumperbalk te zien te krijgen die erachter zit en die onderdeel is van de crash structuur van de auto? Die kunnen ze ook ongetwijfeld weghalen, moet je wel iets nieuws vinden om de neus van de auto aan te bevestigen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

kx22 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:58:
[...]
Prachtige kleur blauw.
Had vroeger een BMW 3 serie F30 (een van de eerste modellen in NL) in het wit genomen, maar had achteraf toch spijt dat ik niet voor Estoril blauw ging. Sindsdien heb ik alleen nog maar blauwe opvallende auto's gehad.

Altijd veel complimenten gekregen betreft de kleur!
2e hands auto's zijn het beste. Hoef je geen maanden (tegenwoordig JAAR) te wachten.
Hoop wel voor je dat interieur beter in elkaar zit dan de F10 uit 2012, want dat was echt niks.
Estoril blauw is idd ook een hele mooie kleur :)

Het interieur bevalt tot nog toe goed, de knoppen zijn redelijk vergelijkbaar met de F30.
De stoelen zitten ook prima.

Vandaag wel al direct de auto die klaagde dat de batterij van de sleutel leeg was, wel wat verrast maar het batterij’tje vervangen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Pannencouque Die afstand is nog "weinig" want ik zou op een tank 1.100/1.200 km kunnen halen en ik denk als ik naar zuid Frankrijk ga, dan zou het misschien nog wel hoger kunnen worden want de auto geeft geen kik als je zelfs 130 km/h rijdt en soms gaat zelfs aantal km van boordcomputer omhoog.

Het is alleen mij nog niet duidelijk waarom mijn auto een hogere WLTP heeft dan een andere vergelijkbare BMW 520i. Dat viel mij al eerder op want het broertje welke ook te koop stond had geloof ik zo iets van 150 gram/Km en mijn auto heeft 170 gram/Km. (enige verschil was de trekhaak)

Ik had ook een proefrit met een andere BMW 520I en daar viel mij op maar ook bij mij, als je het dak verder dan standaard naar achteren doet (er is nog één stand verder open na automatisch) dan gaat het dak niet meer automatisch dicht. Dat komt door het windscherm, die moet je dan naar beneden drukken totdat het glazen paneel er een stukje over is en deze naar beneden houdt, en dan gaat het dak weer dicht. Ik weet niet of dat een feature is of veiligheid maar tijdens rijden is dat erg vervelend als je het windscherm moet dichtdrukken en op tijd je hand moet wegtrekken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

itsalex schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:56:
@Pannencouque die moet je dan naar beneden drukken totdat het glazen paneel er een stukje over is en deze naar beneden houdt, en dan gaat het dak weer dicht. Ik weet niet of dat een feature is of veiligheid maar tijdens rijden is dat erg vervelend als je het windscherm moet dichtdrukken en op tijd je hand moet wegtrekken.
Lijkt mij geen feature van een premium automerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 23:13

GforceNL

Out of memory....

Eagle Creek schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 01:41:
[...]

Lijkt mij geen feature van een premium automerk.
dat hoort inderdaad niet !

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-07 20:02
MadMarky schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

[Afbeelding]
Op deze foto mist de lelijke camera tussen de nieren en de camera in de nieren zelf. Dat maakt de grill in het echt nog minder mooi als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
itsalex schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:56:

Ik had ook een proefrit met een andere BMW 520I en daar viel mij op maar ook bij mij, als je het dak verder dan standaard naar achteren doet (er is nog één stand verder open na automatisch) dan gaat het dak niet meer automatisch dicht. Dat komt door het windscherm, die moet je dan naar beneden drukken totdat het glazen paneel er een stukje over is en deze naar beneden houdt, en dan gaat het dak weer dicht. Ik weet niet of dat een feature is of veiligheid maar tijdens rijden is dat erg vervelend als je het windscherm moet dichtdrukken en op tijd je hand moet wegtrekken.
Dat had ik ook, dan is het windscherm naar de vaantjes. Die hebben ze bij mij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

la_fusion schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Op deze foto mist de lelijke camera tussen de nieren en de camera in de nieren zelf. Dat maakt de grill in het echt nog minder mooi als je het mij vraagt.
Zwarte auto kopen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Een lading BMW i4 (M50) reviews is opeens online verschenen. Lijkt er op dat BMW groen licht heeft gegeven.
Hier heb je er eentje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beam87
Eind vorige week mijn nieuwe leaseauto opgehaald. 320e Touring met M Sport in Tansanite Blauw II.

Ik kan nu al niet meer zonder de EV-ondersteuning heb ik gemerkt.....dat rijdt serieus erg fijn. Daarnaast is helemaal elektrisch rijden nog beter. Verder gewoon wel erg fijne auto, dus geen spijt van de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:13
Beam87 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:45:
Eind vorige week mijn nieuwe leaseauto opgehaald. 320e Touring met M Sport in Tansanite Blauw II.

Ik kan nu al niet meer zonder de EV-ondersteuning heb ik gemerkt.....dat rijdt serieus erg fijn. Daarnaast is helemaal elektrisch rijden nog beter. Verder gewoon wel erg fijne auto, dus geen spijt van de keuze.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
.
Ik krijg 'm in januari, ben toch erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Hoop m'n 320i niet teveel te gaan missen, die is ook zo fijn in balans.

Kan op eigen oprit laden dus ben van plan dat veel te doen en woon - werk en langs school/ bso is per dag maar zo'n 20km dus dat betekent dat ik door de week eigenlijk alles elektrisch kan doen. En uitstapjes in het weekend op benzine zonder laadstress.

[ Voor 3% gewijzigd door twodigits op 14-10-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Beam87 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:45:

hoe zit dat nou met die 320e, is het een terug getunede 330e (dus met 2.0 viercilinder) of heeft hij uiteindelijk toch een 1.5 3 cilinder gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
--MP-- schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

hoe zit dat nou met die 320e, is het een terug getunede 330e (dus met 2.0 viercilinder) of heeft hij uiteindelijk toch een 1.5 3 cilinder gekregen?
Een 163pk viercilinder, in wezen hetzelfde blok.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beam87
twodigits schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Een 163pk viercilinder, in wezen hetzelfde blok.
Ik kom uit een 136pk driecilinder uit de 1 Serie. Zonder de elektrische ondersteuning vind ik ze qua gang wel redelijk vergelijkbaar. Meer pk's, maar ook zwaardere auto.

Bijgaand fotootje van de nieuwe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAG8Mtas7AJWFe8BrRiYmAJs8uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNmbjNisFHI1iYcUtzlsv14V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Schitterende auto hoor, fiscale waarde zal ergens tussen de 60 en 65k liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
twodigits schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:44:
Schitterende auto hoor, fiscale waarde zal ergens tussen de 60 en 65k liggen?
Dank! EUR 59k inderdaad, maar daarom is het ook niet mijn auto....maar van de leasemaatschappij.
Zelf zou ik nooit en te nimmer zulke bedragen stukslaan op een auto. Moet wel zeggen dat ze natuurlijk hun gemiddelde CO2-uitstoot van het gehele wagenpark moeten verminderen en de PHEV's of EV's opeens wel vol kunnen stoppen met opties waar je bij reguliere modellen fors voor moet betalen. Daardoor heb je voor EUR 59k wel een auto die best wel vol zit.

Anderzijds is het zo dat je met een EV tegenwoordig ook al heel snel richting de EUR 60k gaat, terwijl de kwaliteit van het interieur bij veel modellen om te janken is. Dan heb je uiteraard nog wel het bijtellingsvoordeel, maar als je iedere dag 2-2,5 uur in de auto zit en minimaal 35k kilometers per jaar rijdt is die extra bijtelling het mij wel waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Beam87 op 14-10-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
59k valt mee, de mijne is 58.xxx maar heeft geen M sportpakket. Ik kan nog wijzigen als ik wil, dus toch even kijken nog, maar krijg de 320e in combinatie met M sportpakket niet geconfigureerd op BMW.nl. Misschien dat dit voor 2022 niet meer kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 09:34
Pauperesk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:02:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben afgelopen zaterdag even gaan kijken bij m'n nieuwe leasebak 8)

Deze keer (helaas) de basis motor (is een 318i) maar in vergelijking met m'n huidige f36 420i merk ik maar amper verschil. Was de keuze om een 320i met amper opties te nemen of deze en toch nog best wat leuks
aanvinken. Nu nog drie weken wachten en dan mag ik 'm op 1 november ophalen.

Het is:
318i
Business pakket
M pakket
M+ pakket (19', HUD, etc.)
Adaptive cruisecontrol
Open dak
Hifi
Galvanische bedieningselementen

Ik ga zelf nog de nieren en uitlaatsierstukken vervangen door zwarte.
Mooi hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sky_walker
twodigits schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
.
Ik krijg 'm in januari, ben toch erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Hoop m'n 320i niet teveel te gaan missen, die is ook zo fijn in balans.

Kan op eigen oprit laden dus ben van plan dat veel te doen en woon - werk en langs school/ bso is per dag maar zo'n 20km dus dat betekent dat ik door de week eigenlijk alles elektrisch kan doen. En uitstapjes in het weekend op benzine zonder laadstress.
Heb nu sinds augustus de 320e touring, hele fijne wagen.
In electric mode is het nog een behoorlijk rappe verschijning, met name 0-60 km/uur, komt ook doordat de e motor door de versnellingsbak loopt vermoed ik. Het is geen full EV acceleratie maar sneller dan ik gedacht had. Rijdt gewoon heerlijk volle electric mode in de stad.

Op de snelweg heerlijke reiswagen, goede wegligging, comfort en ook snel genoeg met electrische ondersteuning, de accu is eigenlijk nooit helemaal op.

Rij toch gauw 1000-1100km op een tank van 40L, waarvan ca 400km full electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Klinkt goed @sky_walker ! Ben ook benieuwd wat ie doet op langere afstand snelweg, en met een aanhangertje.
Hoe die elektromotor aan de zf bak gebouwd zit en dat ie in ev mode nog gewoon schakelt moet ik eens opzoeken. De bmw site is niet erg scheutig met de technische details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-06 13:10
Zijn er hier nog meer die te maken hebben met een vertraging van de levering? Auto zou begin oktober geleverd worden, dit lijkt nu maart/april 2022 te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Toverdoos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:42:
Zijn er hier nog meer die te maken hebben met een vertraging van de levering? Auto zou begin oktober geleverd worden, dit lijkt nu maart/april 2022 te worden..
Om welke auto gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
@Sky Walker Dat zijn toch wel echt nette cijfers. Als je nagaat dat wij zo'n 700-750km (F31 320i) doen met een 60L tank dan is het toch een behoorlijke vooruitgang!
twodigits schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:47:
Klinkt goed @sky_walker ! Ben ook benieuwd wat ie doet op langere afstand snelweg, en met een aanhangertje.
Hoe die elektromotor aan de zf bak gebouwd zit en dat ie in ev mode nog gewoon schakelt moet ik eens opzoeken. De bmw site is niet erg scheutig met de technische details.
Is het echt heel relevant? De keren dat je met een aanhanger rijdt of echt lange afstanden (vakantie) hebben toch maar nauwelijks invloed op het gemiddelde?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:58
@MrFl0ppY Dat hangt natuurlijk af van de totale afstand die je rijdt.
Als je 15000 km per jaar rijdt waarvan 2000 met een crepeerding aan je trekhaak dan kan dat je gemiddelde flink beïnvloeden.

---
De voorkant van m'n E90 een beurtje gegeven. Draagarmen boven en onder, spoorstangen/stuurkogels, stabilisatorstangen en schokdempers.
Ik vond 'm de laatste maanden niet fantastisch rijden, hij ging een dag eerder met vlag en wimpel door de APK maar het resultaat ben ik blij mee.

Les geleerd, vorig jaar bij APK een enkele draagarm (rechts onder) vervangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
MrFl0ppY schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:05:
@Sky Walker Dat zijn toch wel echt nette cijfers. Als je nagaat dat wij zo'n 700-750km (F31 320i) doen met een 60L tank dan is het toch een behoorlijke vooruitgang!
700-750km op een tank haal ik never nooit met mijn 320i, ik rij gemiddeld 1 op 11 dus met de marge binnen 600km tanken. Veel korte stukjes en regelmatig met iets aan de trekhaak wat langere afstand, ik denk zo'n 5000 km van de 20k per jaar.
Is het echt heel relevant? De keren dat je met een aanhanger rijdt of echt lange afstanden (vakantie) hebben toch maar nauwelijks invloed op het gemiddelde?
Ik ben gewoon benieuwd, en niet zozeer naar het verbruik alleen maar vooral ook hoe de auto dat regelt als hybride en of het makkelijker gaat met elektro- ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
volgens mij zit de e motor ingebouwd in de versnellingsbak. vernuftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
F44 / BMW 2 GC, lees verder weinig over leverproblemen bij BMW ondanks chiptekorten.

[ Voor 17% gewijzigd door Toverdoos op 15-10-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Toverdoos schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:27:
[...]

F44 / BMW 2 GC, lees verder weinig over leverproblemen bij BMW ondanks chiptekorten.
Ik ben bezig om een i4 m50 te bestellen en krijg levertijden van q2/q3 '22 te horen ;(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
fsfikke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Ik ben bezig om een i4 m50 te bestellen en krijg levertijden van q2/q3 '22 te horen ;(
En dat zou eerst ook eerder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
Toverdoos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:42:
Nope, hier niet: 7 juli bestelling 8 oktober aangekomen bij de dealer. Exact drie maanden, gaat om een G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Begin juli besteld eind november normaal geleverd. 330 hybride touring.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zit ipv van de Koppelomvormer....tussen tussen de motor en de bak zelf

https://x-engineer.org/au...-powertrain-architecture/

Gaat wel over de 40eblok maar bak is zelfde principe

Veel leesplezier :)

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 15-10-2021 20:17 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Intereressant @SadisticPanda , tnx

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phyc
SadisticPanda schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Inderdaad leuk leesvoor, voornamelijk omdat ik sinds een maand zo’n ding op de oprit heb staan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqNC7NU3AlMx4ieJAN7NQD4llI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpItMmK7wWNLBxImfjGuy0Sk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
loeberce schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:29:
[...]

Diesels zijn niet populair en veel mensen ruilen hun diesel in voor benzine.
Ik zit ook te twijfelen om mijn F31 320d uit 2016 voor iets anders in te ruilen. Eigenlijk wil ik een E92 M3 omdat ik voor mijn werk ook de kilometers niet meer maak. Maar als ik de huidige benzineprijzen zie dan denk ik, je bent toch niet wijs om een diesel nu de deur uit te doen? Dat verschil in MRB tank je zo weg. Sterker, elke keer als ik nu voltank en mijn buurman op benzine zijn totaal zie afrekenen krijg ik toch steeds weer een panda-commercial momentje. :) Ik begrijp die afkeer van mensen voor diesel niet.
YakuzA schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

*O*
Dit is de eerste kleur die mijn hoofd echt deed omdraaien op de G serie. Echt fantastische keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
[...]

Nice article! de Electromotor zit dus inderdaad in de versnellingsbak gebouwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Hier is een recente review van de 320E, in vergelijking met de 330E

https://www.autoscout24.b...ng-vermogenskwestie-2021/

Ik vind de 320E zelf snel genoeg, ja het is geen supersprinter, maar voor mij meer dan voldoende. Ja als je geld hebt voor de 330E is dat een makkelijke keuze :*)

[ Voor 17% gewijzigd door sky_walker op 16-10-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Yup, goede klare uitleg zonder tetechnisch te gaan. Blij dat jullie het leuk leesvoer vonden.

Heb de review gelezen, enige wat me stoort is dat ze zeggen dat de electrische motor niet sterk genoeg is......wat een zever. De vertrekt altijd electrisch, met of zonder ondersteuning van de motor. Zit geen slip koppeling op dus moet wel.

En aangezien de bak achter de electromotor zit en hij ook schakelt met de elektro motor, is die meer dan ruim sterk genoeg. Tuurlijk als je plank duwt en je staat niet in full electric , dan schiet de motor bij.

Met zijn 100 pk voor bijna 2ton, doet die 0-100 nog in schappelijke 15 seconden ofzo....dus niet sterk genoeg, is reinste onzin in dat artikel.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
SadisticPanda schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:56:
Yup, goede klare uitleg zonder tetechnisch te gaan. Blij dat jullie het leuk leesvoer vonden.

Heb de review gelezen, enige wat me stoort is dat ze zeggen dat de electrische motor niet sterk genoeg is......wat een zever. De vertrekt altijd electrisch, met of zonder ondersteuning van de motor. Zit geen slip koppeling op dus moet wel.

En aangezien de bak achter de electromotor zit en hij ook schakelt met de elektro motor, is die meer dan ruim sterk genoeg. Tuurlijk als je plank duwt en je staat niet in full electric , dan schiet de motor bij.

Met zijn 100 pk voor bijna 2ton, doet die 0-100 nog in schappelijke 15 seconden ofzo....dus niet sterk genoeg, is reinste onzin in dat artikel.
Klopt, ook gelezen, ik denk dat ze enkel in hybrid mode gereden hebben, dan springt de benzinemotor op gegeven moment bij, boven 40% last.

Echter als je in full electric mode rijd is de 0-60km/uur sprint eigenlijk best snel, ik denk zelf sneller dan enkel met de benzinemotor. Ik rij sneller weg dan menig ICE bij het stoplicht in electric mode :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Mijn oude 330i staat eindelijk te koop. Ze hebben de velgen opnieuw gespoten. Verder was hij al netjes, zuinig op geweest.

Hij is dan wel weg maar blijf m mooi vinden.

https://munsterhuisexclus...-hengelo/benzine/1204110/

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SadisticPanda schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:56:

Als je de 320e met de 330e vergelijkt zal dat idd iets zijn dat opvalt, gezien de xtraboost met de ?40?pk extra niet bijspringt in de 320e volgens mij, zul je dat idd merken en benoemen in de review.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Ik vind eigenlijk alleen maar negatieve Vlaamse testverslagen. Grotendeels omdat de prijsstelling daar anders is. Nederlandse tests nog niet gevonden, wel wat nieuwsberichten. Maar zelf proefgereden en de 320e vond ik goed, de 330e sneller maar voor mij persoonlijk de meerprijs niet waard. Als ie meer elektrische range of elektrisch vermogen had gehad was t wellicht anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Heeft de 320 ook minder range dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Super goed artikel! Ik wist dat de ev motor in de bak zat maar dit legt het met heel veel detail begrijpelijk uit.

Zit is ook een heel belangrijke!! :
When the engine or electric machine are providing torque, the mechanical pump is generating the necessary oil flow and pressure for the automatic transmission to work. When the vehicle is in Stop & Start or Coasting state, the E-pump takes over to maintain the oil pressure in the hydraulic system.

Pagina: 1 ... 135 ... 361 Laatste