Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 361 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik heb nu mijn 3e auto met comfort acces en mijn ervaring is dat de batterijtjes inderdaad wel jaarlijks vervangen moeten worden. Daar waar dat met een ouderwetse sleutel vrijwel nooit hoeft.

Kleine moeite voor het gemakt wat je er van hebt. Sleutel maak je eenvoudig open en de batterijtjes kosten ook de wereld niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 17:03
B-Real schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:07:
Ik heb nu mijn 3e auto met comfort acces en mijn ervaring is dat de batterijtjes inderdaad wel jaarlijks vervangen moeten worden. Daar waar dat met een ouderwetse sleutel vrijwel nooit hoeft.

Kleine moeite voor het gemakt wat je er van hebt. Sleutel maak je eenvoudig open en de batterijtjes kosten ook de wereld niet
Ik heb geen comfort access, dus volgens mij staat het daar los van. Wat bijzonder is, want ik zou verwachten dat die veel sneller leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 19:15
Ik heb de batterij nog niet hoeven te vervangen in de +- 3 jaar dat ik hem heb. Auto hád comfort access in de eerste 6 maanden dat ik hem had, maar dat heb ik er na de diefstalpoging meteen uit laten coderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 11:06

ComputerHoed

Electronica <3

Fromz schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:29:
Bedankt @VidaR-9 & @NLKornolio , beide voor mij dik een uur rijden. Mocht iemand wat weten in de driehoek Adam, Utrecht, Amersfoort dan houd ik me aanbevolen!
Ik ook!

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Leut schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:57:
[...]

Is dat nog wel zo? Volgens mij namelijk niet.

Voorheen had de 330e het motorblok van de 320i erin liggen, dit is naar mijn idee voor het modeljaar 2021 gewijzigd naar het blok van de 330i. Ik vermoed dat de 320e nog steeds hetzelfde blok als de 320i heeft.
320i en 330e en de 330i hebben allemaal een B48. Misschien interne code iets anders.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

B48B20A of B48B20B

330i heeft B
320i heeft A

330e kan alletwee hebben. B zijn meer pk's uit te halen omdat ze gebaseerd zijn op het 330i blok.
A tillen ze naar 260, B naar 310. Wat ik zo 1-2-3 zie is andere zuigers en compressie tussen verschil. Nog neit echt naar gekeken aangezien ik een B blok heb ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben met mijn auto naar Movere gegaan in Nieuwegein en ik heb hier geen seconde spijt van gehad. De prijs was ook zeer goed voor het ontchromen en blinderen van mijn bolide.

Offtopic: een beetje schelden in de kerk, maar dit was met mijn Audi >:)

[ Voor 6% gewijzigd door EValentino op 20-09-2021 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-06 11:01
bord4kop schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:49:
Vorige week mijn F31 ingeruild voor een oudere, maar veeeel lekkerdere F11

De F31 was erg fijn, een prettige wagen. En een plaat van een auto!

[Afbeelding]

Heel mooi blauw met donkerbruin leer
;w

Maar ik vind Diesel gewoon fijner. Dus weer terug naar een 5. Het rijdt lekkerder, comfortabeler. En daarbij heeft deze 5 super prettige stoelen (de meest luxe variant met alle verstel mogelijkheden). En ook een heel mooi interieur.
Ik vind het echt een klasse hoger. De wegenbelasting en onderhoud zullen wel om te huilen zijn, maar voorlopig :9~

[Afbeelding]

Nu nog mevrouw Bord4kop overhalen om dat rode gebakje in te ruilen. Bijvoorbeeld een Mini is veel leuker :+
Mooi ding hoor. Leuk blok erin liggen ook? Mrb zal vast hoger zijn maar daarvoor rij je ook een klasse comfortabeler. Dat is ook wat waard. Vooral als je de comfortstoelen hebt. Als je die eenmaal hebt gehad, wil je niet meer terug...
itsalex schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:44:
[...]

Ik rij nu in een BMW 5 touring, de auto is echt groot, steekt overal uit bij parkeren (zie je zo mooi bovenaf), auto is vrij lang en breed, maar rijden is feest.
De auto voelt fors aan maar zoals sturen gaat zo comfortabel (heb ook achterwielsturing en dat verschil voel je), parkeren gaat met de 360 camera echt stukken makkelijker, de adaptieve cruise control in combinatie met automatisch sturen op de snelweg en automatisch inhalen is geweldig, stoelventilatie is ook fantastisch, donkere ramen zijn echt heel donker maar in de nacht zie je bijna niets er doorheen, comfort access om deuren te openen vind ik wel dat dat standaard erop moet zitten en met zulke auto's vind ik geweldig om achter het stuur te zitten met de lange neus en het comfort, kan ik niets anders zeggen, ben blij dat ik niet voor een 3 ben gegaan. De 3 mag sportiever zijn, korter, zuiniger, sneller maar de BMW 5 is veel completer.
Ik heb dan nog opties zoals adaptief onderstel, Integral Active steering, panorama dak (echt twee enorme glasplaten), Innovation package, stoelverwarming achter en nog een aantal opties. Ik ben blij dat ik geen Harmon Karton set heb want de bas is gewoon veel te hard.

Schrik niet met tanken want er gaat rustig 65 liter benzine in en kan 1000 km op een tank rijden.

Wil wel meegeven, denk goed na om een BMW 5 Touring te rijden want je krijgt een stempel (mensen kijken je aan), heel veel krappe parkeerplekken/garages zijn letterlijk een uitdaging, in Amsterdam waar ik woon, is het niet handig en dan is een BMW 3 touring veel praktischer, ook omdat deze bijna 30 cm korter en iets minder breed is.

Mijn vader rijdt een BMW 3 sedan en heb ook nog de BMW X1 (nog steeds, moet terug (verwikkeld in rechtswegen) en zelfs Adac schrijft over het drama dat adaptief cruise control heet bij deze auto) maar niets werkt mee ) en niets komt op het niveau van de BMW 5. Ik twijfelde ook over een Merc C/E maar de BMW 5 is totaal niet te vergelijken ermee, de Merc is verder uitgewerkt met snufjes maar de BMW 5 is een rijdersauto.

Schrik niet van de afschrijving want de helft van de nieuwwaarde is afgeschreven in 1,5 jaar!! en dit was een short lease auto en rij nog steeds op winterbanden. Mijn BMW 5 is geïmporteerd want voor het totale bedrag kon ik in Nederland net een BMW 5 vinden zonder een achteruitrijcamera en uit 2020 dus daarom was het zeer aantrekkelijk.

[Afbeelding]
Dat is wel een heel serieuze afschrijving! Poeh. Helaas zet die lijn zich niet door, anders kocht ik er nu wel eentje van 4,5jr oud voor 12,5% van de nieuwprijs :+
Je hebt zo te horen ook een lekker complete uitvoering, dat is sowieso altijd fijn. Ik ben tot nu toe ook meer tevreden over mijn 5 dan ik had durven hopen. Oké, ik heb nu een kmstand waar je wat stevige reparaties voor je kiezen krijgt, maar dan rijdt het ook weer heerlijk. Behalve een nieuwere 5 zou ik niet weten wat ik nu zou moeten komen dat dezelfde combinatie van vermogen, souplesse en comfort biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-06 09:34
Leut schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:57:
[...]

Is dat nog wel zo? Volgens mij namelijk niet.

Voorheen had de 330e het motorblok van de 320i erin liggen, dit is naar mijn idee voor het modeljaar 2021 gewijzigd naar het blok van de 330i. Ik vermoed dat de 320e nog steeds hetzelfde blok als de 320i heeft.
De 320E is later ge-introduceerd dan de 330E, en ze hebben identieke benzinemotor en electromotor.
De 320E is lager begrensd dan de 330E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@Pannencouque Ja de afschrijving was echt serieus hoog. De auto heeft ook een serieuze nieuwprijs en ook geen andere 520i gevonden met deze nieuwprijs maar dat waren niet alle opties dus het was echt hoger.

Ben in het weekend even naar Oost België naar de Ardennen gegaan.
Het is fantastisch om met Adaptive setting te rijden, in de heuvels omhoog blijft de toeren rond de 2.000 (schakelt niet naar de hoogst mogelijk versnelling door) hangen (heb je ook altijd genoeg power) en naar beneden schakelt de auto niet door om te remmen op de motor (blijft hangen op 3.000 toeren). Door bochten heen voel je de auto tegen duwt, ja dat is wel de mooiste ervaring met je zo'n auto hebt. De auto rijdt ook deels op GPS en reageert op wegveranderingen/bochten/rotondes/snelheid etc.
Heerlijk dak open met warm weer, stoelventilatie aan en toeren.
De auto had wel een flinke update nodig van de kaarten want ik liep 2 jaar updates achter in de regio Benelux (vind wel jammer dat je dat handmatig bij BMW moet aangeven waar de auto rijdt).

Ben nog niet achter waarom de Apple Carplay niet geactiveerd kan worden met de iPhone 12 en draadloos laden bijna niet werkt (sleutel wordt loeiheet als je deze draadloos oplaad) en telefoon laadt bijna niet op (na één uur mag je blij zijn met 10% extra).

De auto rijdt zo fijn en comfortabel dat we zondag vanuit oost België over Dusseldorf naar Amsterdam zijn gereden. Dat was één uur omrijden met heel veel plezier en snelheden tot 200 km/h en verbruik van gemiddeld 7,1 l/100 km en onderweg getankt voor € 1,58, dat was wel erg duur in België want het zou rond de € 1,44 moeten zijn en bij 100 km/h snelheid in Nederland zakt het gemiddeld verbruik richting de 6,9 l/100 km.

De stoelen zijn zo geweldig om heerlijk in te zitten en je komt na 3 uur rijden eruit alsof je net was ingestapt. Alles in de BMW 5 ligt wel op een heel hoog niveau qua comfort en rijervaring.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:27

Domih

Domih.

itsalex schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 00:35:
@Pannencouque

Ben nog niet achter waarom de Apple Carplay niet geactiveerd kan worden met de iPhone 12 en draadloos laden bijna niet werkt (sleutel wordt loeiheet als je deze draadloos oplaad) en telefoon laadt bijna niet op (na één uur mag je blij zijn met 10% extra).
Apple CarPlay moet gewoon werken met een iPhone 12. Met IOS15 zijn er wel wat probleempjes. Heb je de dienst wel gewoon?

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Domih schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:24:
[...]

Apple CarPlay moet gewoon werken met een iPhone 12. Met IOS15 zijn er wel wat probleempjes. Heb je de dienst wel gewoon?
De dienst is gekocht en heb Siri aanstaan en in de BMW X1 doet mij telefoon het wel. Ik zie ook Apple CarPlay ook geactiveerd bij mobiele apparaten bij de BMW 5 maar voor de rest gebeurd er niets en krijg ook melding op de iPhone dat de verbinding mislukt is.
Er is geen man overboord als het niet werkt want Apple CarPlay is geen feest met contacten opzoeken (kan alleen met eerste letter zoeken) tijdens rijden en Google maps is drama met iDrive, ik gebruik alleen Apple CarPlay eigenlijk alleen voor flitsers, Tidal en internet radio. Misschien dan maar een anders oplossing zoeken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-07 21:30

bord4kop

maximaal 100KB!

Pannencouque schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:16:
[...]
Mooi ding hoor. Leuk blok erin liggen ook? Mrb zal vast hoger zijn maar daarvoor rij je ook een klasse comfortabeler. Dat is ook wat waard. Vooral als je de comfortstoelen hebt. Als je die eenmaal hebt gehad, wil je niet meer terug...
Jep, de meest luxe variant. De stoelen kunnen werkelijk alle kant op. Ik heb nog nooit zoveel knopjes op mn stoelen gehad :+

Het is een 535d > 300 Pk. Dat loopt zooooo heerlijk :9~
Dat is wel een heel serieuze afschrijving! Poeh. Helaas zet die lijn zich niet door, anders kocht ik er nu wel eentje van 4,5jr oud voor 12,5% van de nieuwprijs :+
Je hebt zo te horen ook een lekker complete uitvoering, dat is sowieso altijd fijn. Ik ben tot nu toe ook meer tevreden over mijn 5 dan ik had durven hopen. Oké, ik heb nu een kmstand waar je wat stevige reparaties voor je kiezen krijgt, maar dan rijdt het ook weer heerlijk. Behalve een nieuwere 5 zou ik niet weten wat ik nu zou moeten komen dat dezelfde combinatie van vermogen, souplesse en comfort biedt.
In geval van de mijne: Nieuwprijs € 103.595 O-)
Daar bleef iets minder dan 1/4 van over

En inderdaad, (y) exact wat jij ook zegt; ik zou niet weten wat ik anders zou willen hebben/kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 21-09-2021 09:44 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 19:10
Hoe courant blijft een 440i met handbak verwachten jullie?

Ik ben op zoek naar een 435i/440i coupe. Eigenlijk met een ZF bak. Maar ben in de gelegenheid om een nette 440i met handbak te kopen.

Het wordt een auto voor 'erbij', dus mijzelf maakt het weinig verschil, al vind ik de ZF bak in mijn 320d voortreffelijk.

Maar ik krijg de indruk dat de 'waardevastheid' wat minder is, waardoor ik hem t.z.t. moeilijker zal kwijtraken.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou adviseren om voor een automaat te gaan tenzij je de extra afschrijving wilt accepteren. Zijn gewoon minder populair en heel eerlijk ik zou niet meer handgeschakeld willen tenzij ik op het circuit wil rijden. Automaat in dit type auto’s gaat als de brandweer en kan zowel comfortabel als in sport plus.

Waarom specifiek een 440i overigens ? Welk
Bouwjaar? Budget? Gc of coupe ? Voor een auto die je er naast hebt zou ik dan juist een m4 overwegen.. heb je zoveel meer plezier van en zijn misschien wel meer waardevast en scherper aan te kopen

Edit: als de prijs van de 440i erg laag is door de handbak kan het natuurlijk juist een overweging zin

[ Voor 53% gewijzigd door Workaholic op 21-09-2021 11:47 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
Workaholic schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:34:
Waarom specifiek een 440i overigens ? Welk
Bouwjaar? Budget? Gc of coupe ? Voor een auto die je er naast hebt zou ik dan juist een m4 overwegen.. heb je zoveel meer plezier van en zijn misschien wel meer waardevast en scherper aan te kopen

Edit: als de prijs van de 440i erg laag is door de handbak kan het natuurlijk juist een overweging zin
M.n. vanwege de motor (6 inlijn. had ook een 435i kunnen zijn).
Betreft een coupe uit 2016. Met lage km +/- 50k. voor +/-35K.

Maar de argumenten, die je noemt zijn exact die mij doen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Voor 37,5 na onderhandeling heb je een 2018 met automaat. Ik zou het niet doen voor dat bedrag (35k)

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 21-09-2021 12:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:03
Als de handbak een stuk goedkoper is dan vergelijkbare auto's met automaat dan maakt het voor de afschrijving toch niets uit? En voor een 440i met handbak is altijd wel een liefhebber te vinden. Zeker als er een M-pakket en wat leuke opties op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Workaholic schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:19:
Voor 37,5 na onderhandeling heb je een 2018 met automaat. Ik zou het niet doen voor dat bedrag (35k)
Een exemplaar wat afgeschreven was in Duitsland, goedkoop hersteld en daarna is geïmporteerd?
De goedkoopste 440i die ik bij een dealer zie staan met minder dan 50k km kost 48k, denk niet dat je die omlaag krijgt naar 37,5k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 14:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

BoardCrusher schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb geen comfort access, dus volgens mij staat het daar los van. Wat bijzonder is, want ik zou verwachten dat die veel sneller leeg gaan.
Ook geen comfort access bij mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
bord4kop schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:42:
[...]

Jep, de meest luxe variant. De stoelen kunnen werkelijk alle kant op. Ik heb nog nooit zoveel knopjes op mn stoelen gehad :+

Het is een 535d > 300 Pk. Dat loopt zooooo heerlijk :9~

[...]

In geval van de mijne: Nieuwprijs € 103.595 O-)
Daar bleef iets minder dan 1/4 van over

En inderdaad, (y) exact wat jij ook zegt; ik zou niet weten wat ik anders zou willen hebben/kopen.
Lekker! Ook al doe je in de praktijk weinig met vermogen. Als ik al eens doortrek gebruik ik misschien de helft ofzo?

Die 1/4 over geloof ik, maar vast niet na 4,5 jaar :P Bij mij was er zo'n 20% over maar dan ben je wel 8 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand hier een idee wat de oorzaak kan zijn van de tik die in onderstaand filmpje te horen is die ik heb opgenomen? De wiellagers zijn al vervangen, maar de tik is er helaas nog steeds.

Als ik trouwens het stuur heen en weer beweeg, zowel zonder lopende motor als met, hoor je ook een geluid.
Motor uit:

Motor aan:

Zou dit mogelijk de oorzaak kunnen zijn? Ik kwam namelijk wel op internet tegen dat BMW een reparatiekit heeft voor het stuurhuis, voornamelijk veel 3 series hebben er last van en voeren deze uitleg dan uit:
https://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1798185

Of heeft iemand anders nog een idee, als je sneller gaat rijden gaat de tik ook steeds sneller. Je hoort niks schuren dus kan geen steen zijn die ergens klem zit. De homokineet of de aandrijfas kan ook niet aangezien de aandrijving op de achteras zit en de tik op de voorwielen en er hier dus geen homokineet of aandrijfas aanwezig is.

Vond net onderstaand filmpje, andere auto maar probleem lijkt verdacht veel op wat ik ook heb.

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 21-09-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:52:
[...]

Een exemplaar wat afgeschreven was in Duitsland, goedkoop hersteld en daarna is geïmporteerd?
De goedkoopste 440i die ik bij een dealer zie staan met minder dan 50k km kost 48k, denk niet dat je die omlaag krijgt naar 37,5k.
Ik zat per ongeluk naar de GC te kijken die is gek genoeg een stuk goedkoper. Meer aanbod ofzo?

@Teleflubbie
Overigens zie ik in Alkmaar een mooie 440i staan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Check ook even de BMW premium garantie, of het een Duitse auto is etc (hoeft niet erg te zijn wanneer je de historie weet, gewoon premium selectie krijgt etc)

Ps importeren zou ook nog interessant kunnen zijn via een Duitse dealer oid. Heb je ook premium garantie, meer keuze aan auto’s en vaak vol in de opties

[ Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 21-09-2021 21:00 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

alexbl69 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:50:
Bij BMW en Mercedes zijn ze er achter gekomen dat ze veel hogere prijzen kunnen vragen.

BMW en Mercedes-Benz merken dat hun auto's goed verkopen, ondanks de verhoogde prijzen en langere levertijden door het chiptekort

Door het tekort worden de levertijden langer en de prijzen 10 tot 20% hoger, maar dat heeft niet tot een afname van klanten geleid.

Dus gaat men in de toekomst expres schaarste creëren (lager aanbod dan de vraag) om de prijs op te drijven.
Precies dit is waar ik nu tegenaan loop, in mijn geval zelfs wat meer. Ik zou maandelijks een euro of 200 meer betalen voor een 5 serie. Wordt me wel heel erg gortig zo. Heerlijke auto en zou -inderdaad- bijna niet meer terug willen. Maar ja, moet wel leuk blijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Workaholic schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:53:
Overigens zie ik in Alkmaar een mooie 440i staan.

***members only***

Check ook even de BMW premium garantie, of het een Duitse auto is etc (hoeft niet erg te zijn wanneer je de historie weet, gewoon premium selectie krijgt etc)

Ps importeren zou ook nog interessant kunnen zijn via een Duitse dealer oid. Heb je ook premium garantie, meer keuze aan auto’s en vaak vol in de opties
Zit daar zoveel marge op dat je er bijna 20% af kan krijgen? Klinkt wel veel in een relatief aantrekkelijke 2e hands markt nu terwijl je economie weer aantrekt.

Zit zelf nog steeds naar een M1/240i te kijken, maar dat aanbod is echt heel matig in Nederland.
Werken dealers ook mee aan import + inruil van je eigen (niet BMW) auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Laatst online: 28-06 12:17

meddle

:o

Denk ook niet dat je veel meer dan 5% korting op die 440i krijgt eerlijk gezegd, hij lijkt me met ~50k euro ook al redelijk geprijsd (tenminste in de NL markt). Misschien als je een leuke inruil auto hebt? Wel een hele prettige tourauto overigens, die 440i.

specs PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:06
TheBrut3 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:52:
[...]

Zit daar zoveel marge op dat je er bijna 20% af kan krijgen? Klinkt wel veel in een relatief aantrekkelijke 2e hands markt nu terwijl je economie weer aantrekt.

Zit zelf nog steeds naar een M1/240i te kijken, maar dat aanbod is echt heel matig in Nederland.
20% is wel erg veel. 7% moet lukken en 3,5% sowieso, maar die geven ze vaak al voordat je überhaupt de showroom binnenstapt.

2e hands markt loopt momenteel als een tierelier.

[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 21-09-2021 23:22 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleflubbie
Morpheusk schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:21:
[...]
20% is wel erg veel. 7% moet lukken en 3,5% sowieso, maar die geven ze vaak al voordat je überhaupt de showroom binnenstapt.
2e hands markt loopt momenteel als een tierelier.
Er is wel wat aan het veranderen de laatste tijd heb ik de indruk. (Het lijkt wel een beetje de huizenmarkt)
Heb bij enkele autobedrijven / merkdealers proberen te onderhandelen (BMW 4 serie), maar de speelruimte is nihil (orde van enkele honderden euro's).

Meerdere van deze auto's stonden best al een tijd in de verkoop (meerdere maanden / half jaar), dus zou je verwachten dat de verkopen er inmiddels wel vanaf wil.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35

Tomatoman

Fulltime prutser

TheBrut3 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:52:
[...]

BMW-dealer importeren al jarenlang grote hoeveelheden BMW’s. Wat hun gebruikelijke aanpak is, is dat de ze auto importeren en pas daarna aan hun aanbod toevoegen. Je merkt als koper dan geen verschil met de aankoop van een auto die niet is geïmporteerd. Je koopt in essentie een Nederlandse auto, waarvoor je een in Nederland gebruikelijke prijs betaalt.

Je zou natuurlijk kunnen vragen of ze een specifieke auto voor je willen importeren. Dat heeft als voordeel dat je meer aanbod en keuzevrijheid hebt (bijvoorbeeld een Duits exemplaar met heel veel opties), maar het levert waarschijnlijk geen enkel prijsvoordeel op. Het prijsverschil tussen de inkoopprijs in het buitenland en de verkoopprijs voor jou, is - na aftrek van de kosten van het importtraject - precies wat de dealer eraan verdient. En dat is ook logisch, want een dealer is geen liefdadigheidsinstelling.

Ik zou zeggen: vraag er eens naar bij een dealer. Je maakt kans dat ze best openstaan voor wat jij wilt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:06
Tomatoman schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:10:
[...]

BMW-dealer importeren al jarenlang grote hoeveelheden BMW’s. Wat hun gebruikelijke aanpak is, is dat de ze auto importeren en pas daarna aan hun aanbod toevoegen. Je merkt als koper dan geen verschil met de aankoop van een auto die niet is geïmporteerd. Je koopt in essentie een Nederlandse auto, waarvoor je een in Nederland gebruikelijke prijs betaalt.

Je zou natuurlijk kunnen vragen of ze een specifieke auto voor je willen importeren. Dat heeft als voordeel dat je meer aanbod en keuzevrijheid hebt (bijvoorbeeld een Duits exemplaar met heel veel opties), maar het levert waarschijnlijk geen enkel prijsvoordeel op. Het prijsverschil tussen de inkoopprijs in het buitenland en de verkoopprijs voor jou, is - na aftrek van de kosten van het importtraject - precies wat de dealer eraan verdient. En dat is ook logisch, want een dealer is geen liefdadigheidsinstelling.

Ik zou zeggen: vraag er eens naar bij een dealer. Je maakt kans dat ze best openstaan voor wat jij wilt :)
https://dusseldorpbmw.nl/dusseldorp-import-service

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 18:28
Teleflubbie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:08:
[...]
Er is wel wat aan het veranderen de laatste tijd heb ik de indruk. (Het lijkt wel een beetje de huizenmarkt)
Heb bij enkele autobedrijven / merkdealers proberen te onderhandelen (BMW 4 serie), maar de speelruimte is nihil (orde van enkele honderden euro's).
Ik heb op mijn 5-serie uiteindelijk 1500€ kunnen afbieden, meer zat er volgens de verkoper echt niet in omdat dat hun volledige marge was. Ze zullen er vast nog wel iets aan overgehouden hebben maar de 2dehands markt is inderdaad ontploft dankzij alle leverproblemen bij de nieuwe wagens. Zo werd mij ook verteld dat ze vanuit BMW zelf geen korting meer krijgen als ze een wagen overnemen voor Premium Selection waardoor ze nu met heel dunne marges moeten verkopen.

Jullie hadden trouwens nog foto's te goed, dus bij deze even mijn belofte waarmaken. 'k merk dat ik meer foto's heb van de 320d (omwille van de verkoop) dan van de 520d maar ik zal het bij een selectie houden. :)

De 3-serie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0zQw3WMHU762OyOWeUJGpApRzw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZX5oyz6aAsdLUfJNAsrdDlMX.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtR-EmCQt0M3qRNp0TO7chpv6Ow=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVe2YB92TqLcCUrItIWzATtr.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97GP4QOU1g5FDo6HqucPVxSwGdQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncKZ60ouQLCTRdoofispH1J6.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0psHiZblA02MWUJfcyTArADudQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvLVzsP23f1nhrhTKun5VNW2.jpg?f=fotoalbum_medium

En de vervanger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWPJGFuNPLzWiOjzrCdpJCsNSUc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPudqA104ZZhffRUae9H49Tb.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cz2IKHPb_OM4raZImdI3on_V2bk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJCjthSmCACmikBPN58ACfgg.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBw7asWzheh6MQ5mtmMIzNJ9mec=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9iJpEpWzPF0mAMEpTZOZM2J.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icDr708cwtwhEZbdJuRzAVimG-4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4m318mIWxd94lcIEVwlmGkE.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1S4Tdel1T33lnFjEBIyMtaTM_A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Z2s1dLKE8YyuiS1sDT5HHGy.jpg?f=fotoalbum_medium
Speed Limit Info achteraf laten coderen, alle hardware was aanwezig maar doordat er geen Driving Assistant Pack op de wagen zit staat de functie uit..

Het is van mijn allereerste auto (een Peugeot'je met BJ 1995 en een veel kleinere tank) dat ik nog eens vlot de 1000km ga kunnen doen zonder te tanken. :) Na de Peugeot naar een benzine Opel gegaan die na 500km alweer leeg was, dat waren 6 pijnlijke jaren tot ik naar de 320d (+- 900km op een tank) ging. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 15:46
bibi2205 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:46:
[...]

Ik heb op mijn 5-serie uiteindelijk 1500€ kunnen afbieden, meer zat er volgens de verkoper echt niet in omdat dat hun volledige marge was. Ze zullen er vast nog wel iets aan overgehouden hebben maar de 2dehands markt is inderdaad ontploft dankzij alle leverproblemen bij de nieuwe wagens. Zo werd mij ook verteld dat ze vanuit BMW zelf geen korting meer krijgen als ze een wagen overnemen voor Premium Selection waardoor ze nu met heel dunne marges moeten verkopen.

Jullie hadden trouwens nog foto's te goed, dus bij deze even mijn belofte waarmaken. 'k merk dat ik meer foto's heb van de 320d (omwille van de verkoop) dan van de 520d maar ik zal het bij een selectie houden. :)

De 3-serie:
[Afbeelding] [Afbeelding]

En de vervanger:

[Afbeelding]
Speed Limit Info achteraf laten coderen, alle hardware was aanwezig maar doordat er geen Driving Assistant Pack op de wagen zit staat de functie uit..

Het is van mijn allereerste auto (een Peugeot'je met BJ 1995 en een veel kleinere tank) dat ik nog eens vlot de 1000km ga kunnen doen zonder te tanken. :) Na de Peugeot naar een benzine Opel gegaan die na 500km alweer leeg was, dat waren 6 pijnlijke jaren tot ik naar de 320d (+- 900km op een tank) ging. :p
Blijft echt een mooie bak die 5 serie, zeker niet gedateerd naast de huidige versie. Veel plezier er van!

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zo, ik kan mij ook mengen in dit topic.
Afgelopen dinsdag de 2 serie Active Tourer (2021) gekregen.

Gelijk al een vraag.
Met mijn vorige auto (Seat ibiza 2016) gebruikte ik altijd Android Auto.
Deze BMW lijkt dat niet te hebben, ik mis de menu optie. Nu moet je volgens BMW.nl, "BMW Operating System 7" hiervoor hebben, en volgens de dealer gaat de 2 serie maximaal tot versie 6.

Klopt dat? Het is een gloednieuwe auto uit 2021, kan die nu al niet meer geupdate worden naar de nieuwste versies?

Zou wel jammer zijn, Waze navigatie icm de flitsmeldingen bevielen mij altijd prima

• Spollie
ChiLLeR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:56:
[...]

Blijft echt een mooie bak die 5 serie, zeker niet gedateerd naast de huidige versie. Veel plezier er van!
Dit is gewoon een G30, zou een beetje raar zijn als die al gedateerd is :o Uiteraard is er nu wel de LCI maar die vind ik nou niet per se mooier dan de pre-LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08

Eagle Creek

Breathing security

TripleQ schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:57:
Nu moet je volgens BMW.nl, "BMW Operating System 7" hiervoor hebben, en volgens de dealer gaat de 2 serie maximaal tot versie 6.

Klopt dat? Het is een gloednieuwe auto uit 2021, kan die nu al niet meer geupdate worden naar de nieuwste versies?
iDrive 8 is uit. Maar zover ik weet biedt bmw sowieso geen upgrades aan tussen iDrive-versies. Dus als de auto komt met 6, kan je alles updaten naar de hoogste versie van 6.

Afaik

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
*knip* Weg, dit is ordinaire spam. *knip*

[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 23-09-2021 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

TripleQ schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:57:
Zo, ik kan mij ook mengen in dit topic.
Afgelopen dinsdag de 2 serie Active Tourer (2021) gekregen.

Gelijk al een vraag.
Met mijn vorige auto (Seat ibiza 2016) gebruikte ik altijd Android Auto.
Deze BMW lijkt dat niet te hebben, ik mis de menu optie. Nu moet je volgens BMW.nl, "BMW Operating System 7" hiervoor hebben, en volgens de dealer gaat de 2 serie maximaal tot versie 6.

Zou wel jammer zijn, Waze navigatie icm de flitsmeldingen bevielen mij altijd prima
Zal helaas nooit te upgraden zijn :( Gewoon een iPhone kopen :P
Andere optie is een MMI, maar dat is zonde bij een gloednieuwe auto.. Slecht van BMW hoor.

De F40 wordt ook nog wel eens met Evo (id6) geleverd ipv MGU (id7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
loccie8910 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:20:
next level, het is me gelukt om YouTube Netflix ziggo live tv activeren bij BMW G-modellen
Vertel meer >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Spollie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:09:
[...]

Dit is gewoon een G30, zou een beetje raar zijn als die al gedateerd is :o Uiteraard is er nu wel de LCI maar die vind ik nou niet per se mooier dan de pre-LCI.
Ik vind de LCI op sommige punten wat frisser ogen, maar op sommige punten ook niet per se mooier dan de pre-LCI. Met name de koplampen vind ik bij de LCI niet zo......die hadden ook op een VW of Skoda kunnen zitten. Verder vind ik het jammer dat BMW bij de facelift er niet voor gekozen heeft om het interieur wat te upgraden en in lijn te brengen met de 3er. Nu doen ze dit bij een facelift volgens mij sowieso nooit zo rigoureus, maar het scherm dat ze er in de LCI hebben ingeplakt vind ik persoonlijk niet helemaal passen bij de rest. Het oogt net alsof het er later een keer op gezet is. Bij de pre-LCI was dat iets beter naar mijn mening.

• Teleflubbie
Ben al tijdje op zoek naar een 440i (mooie 3 liter lijn 6 :9 ).
Maar aanbod is schaars, dus eens met een scheef oog gaan kijken naar M4's.

Uiteraard is de afschrijving in de eerste 5-6 jaar enorm.
Maar als ik kijk naar oudere M3's, lijken ze na een jaar of 10 eigenlijk opmerkelijk waardevast te zijn.

Klopt die indruk? Of zie ik iets over het hoofd?!
Ik vind afschrijving op lange termijn belangrijker dan initiële aanschafprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Een M3 is redelijk waardevast als je weinig kilometers maakt. Dan zijn ook de onderhoudskosten te overzien, het zijn uiteindelijk toch minder betrouwbare auto's dan de reguliere modellen en reparaties zijn meestal duurder.

Als daily driver is een 340i/440i bijna niet te verslaan. De B58 is (voor BMW standaarden) heel betrouwbaar, klinkt beter dan een S55 en is goed te tunen mocht je dat willen. Ik heb een 340i met 480pk (stage 2.5) en rijd er elke dag mee naar m'n werk met een verbruik van 1 op 13,5. Ideale alleskunner wat mij betreft. Verzekering kost ook bijna niets vergeleken met een M3.

[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 24-09-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
"te overzien" is persoonlijk. Werkelijk alles is duur aan die modellen. Misschien dat een ruitenwisser nog meevalt, maar de rest zal echt wel duurder zijn.

En je moet echt niet veel rijden. Een M3 met 1.5 ton op de teller is niet gewild volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Teleflubbie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:36:
Ben al tijdje op zoek naar een 440i (mooie 3 liter lijn 6 :9 ).
Maar aanbod is schaars, dus eens met een scheef oog gaan kijken naar M4's.

Uiteraard is de afschrijving in de eerste 5-6 jaar enorm.
Maar als ik kijk naar oudere M3's, lijken ze na een jaar of 10 eigenlijk opmerkelijk waardevast te zijn.

Klopt die indruk? Of zie ik iets over het hoofd?!
Ik vind afschrijving op lange termijn belangrijker dan initiële aanschafprijs.
De waardevastheid zit vooral omdat de hele automarkt vast zit, nieuwe auto's zijn zo schaars als koophuizen en de prijzen stijgen net zo hard.

Dan vallen mensen vanzelf terug op de vorige generatie (top)modellen 'voor hetzelfde geld'. Dan kopen ze voor hetzelfde geld waarvoor ze eigenlijk een 320i kochten liever een 340i. En dat creëert weer schaarste.

M3/4's schrijven alleen af op een aantal dingen, slecht onderhoud, schadeverleden en 100.000km+. Blijf ver weg bij imports uit Georgie / Latvia in ieder geval. En pas ontzettend goed op bij de Duitsers gezien die kampioen tellerterugdraaien zijn.

We (m'n pa en ik hebben een eigen autobedrijfje) hebben onlangs in Zwitserland een M6 (foto) gekocht, daar vind je nog wel redelijk nette modellen met lage kilometerstanden en kun je als je de regels kent redelijk voordelig importeren. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRS97UP3E-j8T_z5Vg9YhuJHd-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U42l9xev9Ju53JP8Ehd89Dmt.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Het is bij auto's en zeker de topmodellen, natuurlijk ook zaak om niet voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten.

In Nederland zijn ook wel goede/nette/betrouwbare exemplaren te vinden, alleen zijn ze hier weinig verkocht en is het aanbod dus een stuk kleiner. In bijv. Duitsland worden dikke exemplaren sowieso meer verkocht, zoek je er dan een uit bij een dealer waarbij de papieren kloppen dan is de kans groot dat je gewoon een prima auto hebt.

Koop je voor een appel en een ei een M-model bij Beun de Haas (of zijn Duitse/Letse/Poolse neef) ergens achteraf op een industrieterrein dan wordt het allemaal al wat dubieuzer en de kans op ellende wat groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik rij een E46 330 coupé, en het onderhoud daar aan is best pittig. 1 stapje hoger is dus de E46 M3, en daar loop je dus echt op leeg qua onderhoud want alles is speciaal. Ophanging etc. Het is allemaal net ff anders.

[ Voor 72% gewijzigd door sig69 op 26-09-2021 00:27 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
En dan is een E46 nog een betrekkelijke eenvoudige auto. Hoe recent je auto, hoe meer elektronica, hoe duurder het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 04-07 14:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Belangrijkste bij dit soort auto's is dat je er rekening mee hou dat de onderhoudskosten gebaseerd zijn op de nieuwwaarde. Onderdelen zijn gewoon prijzig, slijtage delen (remmen, banden) slijten relatief hard en zijn vaak pittig geprijsd.

De oudere BMW motoren hebben ook het lagerschaal probleem zowel de E46 als E90's zitten daarmee dacht ik? Turbomotoren zullen hier geen last van hebben en zijn wat dat betreft een veiligere keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:29
Ik heb een probleem met mijn BMW F20 LCI uit 2016, met ID4. Altijd Samsung telefoons gehad, en het connecten met bluetooth ging altijd prima met verscheidene van deze telefoons. Hierna kon ik o.a. met het systeem bellen, gebeld worden en muziek via bluetooth streamen. Nu heb ik een Google Pixel 4a telefoon en probeerde deze te verbinden. Dit ging in eerste instantie prima, maar vrij snel kwam het BMW Connected logo in beeld en leek het hele systeem zichzelf te herstarten. Vreemd..

Na deze korte herstart, zag ik dat de Pixel 4a netjes in het bluetooth lijstje van de BMW stond en de telefoon was ook daadwerkelijk verbonden met de auto en ik kon ook mijn telefoonboek raadplegen via Idrive. Alleen het streamen van muziek ging niet. Als ik op de Media knop van het systeem drukte, kwam de Pixel telefoon niet als optie beschikbaar, bij Samsung was dit altijd wel het geval. Op de telefoon echter ging het geluid wel door naar de BMW, ik hoorde alleen niets. En ja, heb het volume zowel op de telefoon als de BMW volledig open gezet.

Kort hierna begon het Idrive systeem van de BMW weer te herstarten, met weer het BMW Connected logo. Je hoorde ook dat hij fysiek wat aan het doen was, een kort maar duidelijk brommend geluidje. Hierna waren plots al mijn instellingen uit het Idrive systeem weg. Dus de radio voorkeuzezenders, navigatie instellingen etc. Het hele profiel was automatisch verwijderd. Kon ik weer alles opnieuw erin zetten.

Wat heb ik al gevonden: Op de Pixel in developer opties de Default USB Settings naar Select File Transfer/Android Auto zetten. Hierna weer de Pixel verbonden, ik kreeg ook daadwerkelijk geluid bij het streamen uit de BMW boxen. Dus dacht dat dit het probleem opgelost had, maar een minuut later weer het BMW Connected logo en herstarts en vervolgens was het geluid weer weg. Dit heeft het probleem dus niet opgelost.

Ook heb ik meerdere malen de connectie van zowel de telefoon als de BMW verwijderd en opnieuw laten verbinden. De auto herstart en na een aantal uur weer geprobeerd, ook de telefoon herstart. Zowel de software op de BMW (BMW update) en de telefoon zijn de nieuwste. Ik blijf echter het probleem houden. De Samsung telefoon werkt nog steeds prima, het is dus echt de combinatie van de BMW met de Pixel 4a.

Herkent iemand zich hierin? Andere Pixel gebruikers waarbij het wel goed werkt? En iemand een oplossing?

UPDATE:
Ik heb nu het volgende in de ontwikkellaarsopties van de telefoon gedaan (naar versie 1.3, want 1.4 gaf ook nog reboots). Het lijkt te helpen, heb nog geen herstart gehad, fingers crossed.

"To change AVRCP settings go back to settings and choose System.
Scroll down to the bottom and choose Advanced then Developer Options
Scroll about 1/2 way down in developer options and find Bluetooth AVRCP Version and change it to 1.3 of 1.4 then exit settings and reboot phone."

[ Voor 9% gewijzigd door red1 op 26-09-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Heb je premium selection garantie o.i.d.? Ik zou een update laten uitvoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:29
Domih schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:27:
Heb je premium selection garantie o.i.d.? Ik zou een update laten uitvoeren
Ik heb nog garantie, maar het lijkt nu opgelost te zijn. Zie update post hierboven. Wellicht heeft iemand anders hier namelijk wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

red1 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb nog garantie, maar het lijkt nu opgelost te zijn. Zie update post hierboven. Wellicht heeft iemand anders hier namelijk wat aan.
Goed gevonden!

Om dit soort dingen heb ik een iPhone

[ Voor 8% gewijzigd door Domih op 26-09-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 03-07 23:13

GforceNL

Out of memory....

Ik heb na een hoop gezeur met mn S21+ uiteindelijk mn iPhone maar weer gepakt. Spotify deed het soms dagen lang perfect, soms dagen lang alleen maar met stutter.

Voornamelijk als ik meerdere telefoontjes achter elkaar pleegde wilde hij dit nog wel eens doen.

Daarnaast stopt bij mij Flitsmeister automatisch als ik Google maps start. Dit heb ik opgelost door met Waze te navigeren, want die ziet ook de flitsers (en werkt net als Gmaps met de HUD )

Daarnaast is Android Auto op zn zachtst gezegd minimalistisch vergeleken met CarPlay.

<Zinloze tekst hier>

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Zouden jullie nu nog een nieuwe 320e/330e bestellen, wetende dat deze op zijn vroegst in juni 2022 gaat rijden?

The best is yet to come

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Dean Martin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:50:
Zouden jullie nu nog een nieuwe 320e/330e bestellen, wetende dat deze op zijn vroegst in juni 2022 gaat rijden?
Is dat de actuele levertijd ja?

• Dean Martin
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:43:
[...]

Is dat de actuele levertijd ja?
6 maanden levertijd, maar mijn lease loopt in juni pas af ;)

Het ging me overigens meer over de vraag of hij niet laat in zijn cycle zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Dean Martin op 30-09-2021 12:46 ]

The best is yet to come

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:46:
[...]

6 maanden levertijd, maar mijn lease loopt in juni pas af ;)

Het ging me overigens meer over de vraag of hij niet laat in zijn cycle zit.
Vorige 3 serie werd vanaf 2011 tot 2018 gebouwd, dat is 7 jaar, je kunt ervan uitgaan dat de G20 pas rond 2025 wordt vervangen, dan zit je in 2022 toch nog niet "laat in zijn cycle"? Wel zal er een midlife update komen, die wordt in 2022 verwacht. Snelle google link: https://www.motorauthorit...-3-series-spy-shots-video

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Quantor schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:28:
[...]

Vorige 3 serie werd vanaf 2011 tot 2018 gebouwd, dat is 7 jaar, je kunt ervan uitgaan dat de G20 pas rond 2025 wordt vervangen, dan zit je in 2022 toch nog niet "laat in zijn cycle"? Wel zal er een midlife update komen, die wordt in 2022 verwacht. Snelle google link: https://www.motorauthorit...-3-series-spy-shots-video
Tja.. en wat vind je belangrijk. Wellicht dan dus een volledig elektrische 3, maar die komt weer met z'n eigen voors en tegens.
Speaking of electric vehicles, the updated 3-Series will feature its own electric option, possibly badged an i3. Prototypes for the electric 3-Series have already been spotted. Expect it to match the specs of the i4, meaning an 83.9-kilowatt-hour battery and a maximum range approaching 300 miles.
iDrive 8 is weer moderner dan iDrive 7 maar als ik voor mijzelf spreek vraag ik mij af of je daar - op dit moment - nog veel aan mist, zeker met ondersteuning voor Carplay en Android Auto.

Ik zie in de foto/render een stuk minder knoppen, ook dat is punt van discussie. Ik weet dat ik blij ben met hetgeen ik heb :).

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 30-09-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 14:58
Eagle Creek schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:53:
[...]

Tja.. en wat vind je belangrijk. Wellicht dan dus een volledig elektrische 3, maar die komt weer met z'n eigen voors en tegens.

[...]

iDrive 8 is weer moderner dan iDrive 7 maar als ik voor mijzelf spreek vraag ik mij af of je daar - op dit moment - nog veel aan mist, zeker met ondersteuning voor Carplay en Android Auto.

Ik zie in de foto/render een stuk minder knoppen, ook dat is punt van discussie. Ik weet dat ik blij ben met hetgeen ik heb :).
Met betrekking tot iDrive 8, de eerste reviews van iX staan nu online (voorbeeld met uitgebreide informatie over iDrive 8: https://www.youtube.com/watch?v=qBU5-2LTKj8). Ik ben er persoonlijk ook niet zo'n fan van. Mijn G20 wordt 1 november geleverd maar vind het niet erg dat ik nog iDrive 7 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pauperesk schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

Met betrekking tot iDrive 8, de eerste reviews van iX staan nu online (voorbeeld met uitgebreide informatie over iDrive 8: https://www.youtube.com/watch?v=qBU5-2LTKj8). Ik ben er persoonlijk ook niet zo'n fan van. Mijn G20 wordt 1 november geleverd maar vind het niet erg dat ik nog iDrive 7 heb.
Leuk, die ga ik op mijn gemak even bekijken!

Mijn eerste indruk is dat iD7 nog wat conservatiever is en een goede doorontwikkeling op iD7. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Maar goed, de vooruitgang houd je toch niet tegen :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Ik heb eind mei een 320e besteld. Kreeg deze week de melding dat deze volgende week geleverd wordt, conform planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Beam87 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Ik heb eind mei een 320e besteld. Kreeg deze week de melding dat deze volgende week geleverd wordt, conform planning.
Nice! Ik ga toch voor de Mercedes...

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Dean Martin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Die is toch juist nog veel ouder dan de 3?
Of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
--MP-- schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Die is toch juist nog veel ouder dan de 3?
Of heb ik dat verkeerd?
Die is gloedje nieuw. Nog niet bestelbaar zelfs (in mijn config).

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 02-10-2021 07:18 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beam87
Dean Martin schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Denk dat het per saldo bij keuze tussen 3er en C klasse neerkomt op persoonlijke voorkeuren.

Waar de één een BMW interieur als conservatief ziet, ziet de ander het als praktisch en goed in elkaar gezet. Waar de één het Mercedes interieur helemaal top vindt, vindt de ander het een kermis en een onsamenhangend geheel van schermpjes, vingerafdrukken en glimmend plastic.

De G20 is wat mij betreft nog bij de tijd, net als dat de uitgaande C klasse ook nog steeds wel prima mee kan (als je het goede/grote navigatiecherm) hebt. Die leasecontracten lopen dusdanig kort dat je mijns inziens niet gelijk compleet achter de feiten aanloopt als je een auto aanschaft die al halverwege zijn cyclus zit. Daarnaast hangt ook erg veel af van de opties die je aanvinkt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Spollie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:02:
Een M3 is redelijk waardevast als je weinig kilometers maakt. Dan zijn ook de onderhoudskosten te overzien, het zijn uiteindelijk toch minder betrouwbare auto's dan de reguliere modellen en reparaties zijn meestal duurder.

Als daily driver is een 340i/440i bijna niet te verslaan. De B58 is (voor BMW standaarden) heel betrouwbaar, klinkt beter dan een S55 en is goed te tunen mocht je dat willen. Ik heb een 340i met 480pk (stage 2.5) en rijd er elke dag mee naar m'n werk met een verbruik van 1 op 13,5. Ideale alleskunner wat mij betreft. Verzekering kost ook bijna niets vergeleken met een M3.
1:13,5? Komt dat door de tune? Ik rij een M140i xDrive en doe 1:10. Korte ritjes weliswaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
MaZo schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
1:13,5? Komt dat door de tune? Ik rij een M140i xDrive en doe 1:10. Korte ritjes weliswaar.
Om met een x40i 1op 13 te rijden moet je gewoon als een absoluut natte krant rijden. Ongeacht welke tune volgens mij.

Ik ben blij als ik met mijn 435xi 1 op 9 haal bij normaal rijden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
MaZo schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
Korte ritjes maken wel veel verschil, ik rijd 80% snelweg. En xDrive zorgt ook voor een iets hoger verbruik. Ik rijd zeker niet als een natte krant, dan had ik ook geen 340i gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:22
Spollie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:19:
[...]

Korte ritjes maken wel veel verschil, ik rijd 80% snelweg. En xDrive zorgt ook voor een iets hoger verbruik. Ik rijd zeker niet als een natte krant, dan had ik ook geen 340i gekocht.
Nice, ik rijd ook zo'n 80% snelweg en haal slechts 1:12,5 gemiddeld met een 118i met slechts 220pk (ook getuned).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
In mijn ervaring zijn zulke 'particuliere' verbruikscijfers meestal niet heel betrouwbaar. Ze zijn niet gemeten aan de pomp maar op de BC, of er is een indicatie gepakt tijdens het rijden ipv gecombineerd verbruik over langere tijd te meten. Als je op Spritmonitor kijkt zie je ook 9,5/100 als gemiddelde voor een M140i, dat lijkt me prima representatief obv 300+ gebruikers. Als iemand heel fors meer gebruikt rijdt ie constant als een hooligan, maar als iemand claimt stelselmatig 20-30% minder te verbruiken rij je dus simpelweg heel rustig. Dat komt niet zomaar door een tune oid en is dus ook niet 'gemiddeld'. Om dat op waarde te schatten moet je echter wel kunnen helikopteren over je eigen gedrag.

Ik moet dan altijd denken aan een oud collega. Die beweerde 1:18-1:20 te rijden met z'n Peugeot benzine, zonder problemen, hij reed lekker door, helemaal niet rustig ofzo. Ik heb er ooit achter gezeten, samen met een auto of dertig... Die vent was echt een hypermiler. Ooit eens naar dezelfde bestemming moeten rijden en in een rit van 30km/30min was ik ruim tien minuten eerder op bestemming, waar ik de max.snelheid niet heb overschreden. Prima hoor, rij lekker hoe je wil, maar zeg dan niet dat je gemiddeld rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:13
? Ik heb 3 weken geleden besteld, mijn auto wordt eind december afgeleverd bij de dealer, aan mij geleverd eerste helft januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

418O2 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:09:
"te overzien" is persoonlijk. Werkelijk alles is duur aan die modellen. Misschien dat een ruitenwisser nog meevalt, maar de rest zal echt wel duurder zijn.

En je moet echt niet veel rijden. Een M3 met 1.5 ton op de teller is niet gewild volgens mij
Je rijd een M3 toch niet om te bezuinigen op onderhoud en je moet je al helemaal niet bezorgt maken om de restwaarde. Trappen met dat hok.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Nice, ik rijd ook zo'n 80% snelweg en haal slechts 1:12,5 gemiddeld met een 118i met slechts 220pk (ook getuned).
Ik rij 50/50 snelweg/binnendoor met een BMW 520 benzine en rij gemiddeld 1 op 14. Nou prima voor een auto van 5 meter (enige auto met typenummer in meters uitgedrukt) met 1650 kg.
Het scheelde ten opzichte van Nederland om te tanken in België € 25, toch een leuke besparing op 65 liter.

Ik loop nog steeds vast op die Apple CarPlay want die krijg ik niet aan de praat dus ga maar even naar de dealer toe komende week.

De BMW 3 van mijn vader is op het navigatiesysteem mooi de 3D te zien en stoplichten op de route en bij mij niet. Dat kan met de service te maken hebben maar kom er niet uit waarom dat bij mij niet zichtbaar is. Ik vind het vreemd maar het kan aan het Connected Drive pakket liggen maar dat weet ik niet.

Ik merk wel sinds dat ik deze auto rij, dat ik heerlijk rustig tour, geen haast meer, keurig aan de snelheid hou, headup display laat zien wanneer je te hard rijdt. Het is echt ontspannen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tylen schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Je rijd een M3 toch niet om te bezuinigen op onderhoud en je moet je al helemaal niet bezorgt maken om de restwaarde. Trappen met dat hok.
Eens. Maar dan die kosten kan je lastig bestempelen als te overzien

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 16:41
Vorige F31 320D is ingeruild. Ik had wat "vrees" dat ik het koppel erg zou missen van deze diesel 473nm rijdt best fijn. Ook de 1100km op een volle tank is erg fijn, aangezien ik tanken irritant vind.

Maar benzine vervanger met 447nm en 298pk doet niks onder betreft koppel, alleen 600km met een tank is wel vaker tanken....Mjahh doe daar 1 maand mee, dus valt ook wel mee. EN moet zeggen dat er voornamelijk binnen de bebouwdekom wordt gereden en weinig snelweg.

Tank de motor een stuk vaker :+

Ik vind een benzine wel leuker rijden

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/3gx8AonjgTiT/540.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/Vz2YCUq596qb/540.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Onlangs heb ik mijn Z4 ingeruild voor een nieuwere versie. Nu heb ik echter nog een complete set winterwielen (17 inch lichtmetaal) in de schuur liggen die onder mijn E89 pasten, maar een compleet andere steek etc. hebben dan mijn huidige G29...

Destijds heb ik deze set wielen op E-bay gekocht, maar nu vraag ik mij af wat de beste manier is om ze weer te verkopen? Wat is jullie ervaring?

De set wielen past onder de Z4 E89 of onder de 3-serie E90, maar ik vraag me af of je daar überhaupt op afzienbare tijd kopers voor mag verwachten, of dat ik beter gewoon op een forum zoals hier een liefhebber kan zoeken die ik er blij mee kan maken voor een zacht prijsje, of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat is de ET waarde van de velg @Mystic Spirit banden en profiel?

Ik heb een nieuwe set michilin banden zitten op 16"BMW velgen, maar vind dat niet echt mooi staan bij onze huidige auto O_o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Unknown Alien schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:56:
Wat is de ET waarde van de velg @Mystic Spirit banden en profiel?

Ik heb een nieuwe set michilin banden zitten op 16"BMW velgen, maar vind dat niet echt mooi staan bij onze huidige auto O_o
De velgen zijn BMW styling 514 en de specs daarvan zijn: 8,0J x 17" ET 29 mm.
De banden zijn Dunlop Wintersport 3D 225/45R17 en hebben een stermarkering. Het profiel heb ik niet gemeten, maar ze zijn zeker niet nieuw meer. Er zit nog wel voldoende op voor 1 winterseizoen, maar daarna zou ik ze zelf iig wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
twodigits schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

? Ik heb 3 weken geleden besteld, mijn auto wordt eind december afgeleverd bij de dealer, aan mij geleverd eerste helft januari.
Het ging me meer over de fase van de lifecycle.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:48:
Onlangs heb ik mijn Z4 ingeruild voor een nieuwere versie. Nu heb ik echter nog een complete set winterwielen (17 inch lichtmetaal) in de schuur liggen die onder mijn E89 pasten, maar een compleet andere steek etc. hebben dan mijn huidige G29...

Destijds heb ik deze set wielen op E-bay gekocht, maar nu vraag ik mij af wat de beste manier is om ze weer te verkopen? Wat is jullie ervaring?

De set wielen past onder de Z4 E89 of onder de 3-serie E90, maar ik vraag me af of je daar überhaupt op afzienbare tijd kopers voor mag verwachten, of dat ik beter gewoon op een forum zoals hier een liefhebber kan zoeken die ik er blij mee kan maken voor een zacht prijsje, of zijn er nog andere opties?
Omdat je geen expliciete advertentie hier neerzet, laat ik het voor nu staan, maar het aanbieden van producten hoort niet in het topic, maar in Vraag & Aanbod overig. Let daarop.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spollie
Pannencouque schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:18:
In mijn ervaring zijn zulke 'particuliere' verbruikscijfers meestal niet heel betrouwbaar. Ze zijn niet gemeten aan de pomp maar op de BC, of er is een indicatie gepakt tijdens het rijden ipv gecombineerd verbruik over langere tijd te meten. Als je op Spritmonitor kijkt zie je ook 9,5/100 als gemiddelde voor een M140i, dat lijkt me prima representatief obv 300+ gebruikers. Als iemand heel fors meer gebruikt rijdt ie constant als een hooligan, maar als iemand claimt stelselmatig 20-30% minder te verbruiken rij je dus simpelweg heel rustig. Dat komt niet zomaar door een tune oid en is dus ook niet 'gemiddeld'. Om dat op waarde te schatten moet je echter wel kunnen helikopteren over je eigen gedrag.

Ik moet dan altijd denken aan een oud collega. Die beweerde 1:18-1:20 te rijden met z'n Peugeot benzine, zonder problemen, hij reed lekker door, helemaal niet rustig ofzo. Ik heb er ooit achter gezeten, samen met een auto of dertig... Die vent was echt een hypermiler. Ooit eens naar dezelfde bestemming moeten rijden en in een rit van 30km/30min was ik ruim tien minuten eerder op bestemming, waar ik de max.snelheid niet heb overschreden. Prima hoor, rij lekker hoe je wil, maar zeg dan niet dat je gemiddeld rijdt.
Je maakt nogal wat aannames. Ik check elke pompbeurt mijn verbruik door de gereden kilometers te delen door het aantal getankte liters. En elke keer kom ik ongeveer op hetzelfde uit.

Als ik naar het rijgedrag van de gemiddelde NL'er kijk snap ik wel dat mensen niet zuinig kunnen rijden. Laat remmen voor stoplichten, niet uit laten rollen, constant remmen op de snelweg, etc.

Spritmonitor moet je als Nederlander ook niet te veel waarde aan hechten, ik rijd altijd stukken zuiniger dan de cijfers die je daar ziet. Iets met een autobahn zonder snelheidslimieten enzo, en wij zitten hier met een snelheidslimiet van 100.

Overigens ben ik er ook wel van overtuigd dat een goed getunede auto met een highflow downpipe wel degelijk zuiniger kan zijn dan standaard. Minder tegendruk bij de turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die autobahn zonder snelheidslimiet is steeds schaarser. En niet iedereen jakkert daar 130+ natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Spollie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Je maakt nogal wat aannames.
Ik kan van jou exact hetzelfde zeggen.

Het is echt niet zo dat gemiddelde Duitser veel beter rijdt dan de gemiddelde NL'er. Plus inderdaad: de meesten rijden gewoon 120-130 op de BAB. Je mag er 100 provinciaal ipv 80. En er zitten zat buitenlanders op Spritmonitor dus het betreft niet enkel 'zhe Germans'.

Laat ik het bij mezelf houden: ik ervaar het als een zeer helpende site ter referentie en merk tot nu toe bij al mijn auto's hoe ze presteren/verbruiken tov dat gemiddelde. En ik trek conclusies als iemand veel meer of veel minder verbruikt dan daar. Dat hoeven anderen uiteraard niet te doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Pannencouque op 04-10-2021 06:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

418O2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 01:33:
Die autobahn zonder snelheidslimiet is steeds schaarser. En niet iedereen jakkert daar 130+ natuurlijk
Mwa, dat valt wel mee. Veel Nederlanders denken dat er bijna geen stukken meer zijn zonder limiet omdat ze twee keer per jaar naar de wintersport enkel een paar drukke snelwegen tegenkomen die vaak een limieten hebben. Maar 70% van de Autobahnen zijn gelukkig (nog) zonder Tempolimit >:)
https://de.statista.com/i...gen-auf-bundesautobahnen/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Laatst online: 24-06 11:55
Toch valt het allemaal wel mee met het verbruik. Mijn 540i verbruikt minder dan mijn vorige Peugeot 307cc 2.0i 143pk.
Korte ritjes verbruiken meer, dat is ook te zien bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FtiijzU_Yl9Qzr2LhBbdwIdcxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aMkzOXCKKxq4iikITSN3vO9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
Spollie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Je maakt nogal wat aannames. Ik check elke pompbeurt mijn verbruik door de gereden kilometers te delen door het aantal getankte liters. En elke keer kom ik ongeveer op hetzelfde uit.

Als ik naar het rijgedrag van de gemiddelde NL'er kijk snap ik wel dat mensen niet zuinig kunnen rijden. Laat remmen voor stoplichten, niet uit laten rollen, constant remmen op de snelweg, etc.

Spritmonitor moet je als Nederlander ook niet te veel waarde aan hechten, ik rijd altijd stukken zuiniger dan de cijfers die je daar ziet. Iets met een autobahn zonder snelheidslimieten enzo, en wij zitten hier met een snelheidslimiet van 100.

Overigens ben ik er ook wel van overtuigd dat een goed getunede auto met een highflow downpipe wel degelijk zuiniger kan zijn dan standaard. Minder tegendruk bij de turbo.
Spritmonitor geeft ook niet weer wat het verbruik van jou is. Het laat zien wat het gemiddelde verbruik is en het geeft een beeld bij de verhouding tussen de verschillende motoren/typen etc. Dus je kunt dan vrij eenvoudig zien dat de ene 20% zuiniger is dan de ander bijv. Dat jij altijd 20% onder het gemiddelde zit verandert daar weinig aan.

Zo ie je ook dat 6 cilinders - ondanks dat vele anders beweren - toch nog echt wel een stukje meer verbruiken dan de 4 cilinders.
fsfikke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Mwa, dat valt wel mee. Veel Nederlanders denken dat er bijna geen stukken meer zijn zonder limiet omdat ze twee keer per jaar naar de wintersport enkel een paar drukke snelwegen tegenkomen die vaak een limieten hebben. Maar 70% van de Autobahnen zijn gelukkig (nog) zonder Tempolimit >:)
https://de.statista.com/i...gen-auf-bundesautobahnen/
Klopt, er zijn nog flinke stukken zonder limiet. Maar aan de andere kant zijn de echt hard rijders ook steeds schaarser. veruit de meeste rijden "gewoon" 130 of minder. Bovendien is het er ook echt druk, is er heel veel vrachtverkeer of moet je continue naar 80 vanwege de vele baustelle :'( .

[ Voor 22% gewijzigd door MrFl0ppY op 04-10-2021 10:49 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Laatst online: 24-06 11:55
Ik ben dan de vreemde eend in de bijt 😬
Met mijn 4cyl 2ltr verbruikte ik gemiddeld 10.5/100
Met de 6cyl 3ltr is dat na 20k km 9.16/100

Oh en dan rijd ik niet als een bejaarde. Goed warm rijden en dan het gas erop. Geen stoplicht sprintjes in de buurt want ik ben de enige carbon black 540 in de buurt. Maar op de snelweg laat ik hem gaan. Binnen het redelijke kwa boetes…

[ Voor 46% gewijzigd door Mech-Warrior op 04-10-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:58
Tankliters (met decimalen) gedeeld door dagtellerresultaat (die na tanken op nul gaat) gecontroleerd met km stand en opgeschreven op de tankbonnetjes geven mij aan dat mijn '98 e36 316i touring over 40k km gemiddeld 1/10,6-8 deed. Veel stadsverkeer en incidentele ritjes.

Mijn huidige '01 e46 325i touring vindt die stadsritjes aanmerkelijker minder plezierig en heeft een trekhaak: zo rond de 1/9.eenbeetje over 3000km. Ik hoop door specifiek onderhoud en wat minder 'plezier van het vermogen' (gewenning?) dat uiteindelijk ook boven de 1:10 te krijgen.

Ik moet eerlijk bekennen dat me dat na berichten in dit forum wel tegenvalt. Kan ik nog een tankbeurtje krijgen van de mensen die zeggen dat 6cylinders even zuinig zijn? ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 03-07 23:13

GforceNL

Out of memory....

Ik zit met mn M340i rond de 1/10, maar ik hou van een beetje doorrijden. Zou hem wel op 1 op 11/12 kunnen krijgen als ik echt mn best doe.

Edit: Zuinig en sportief gaat nou eenmaal niet goed samen.

[ Voor 18% gewijzigd door GforceNL op 04-10-2021 12:03 ]

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:13
Dean Martin schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:16:
[...]

Het ging me meer over de fase van de lifecycle.
Dan zou je als ik het begrijp precies de LCI kunnen gaan rijden? Dat zie ik als een voordeel, dan heeft BMW eventuele minpunten van de eerste versie aangepakt en vernieuwingen doorgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

_Arthur

blub

GforceNL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:02:
Dit dus. Ik heb geen flauw idee wat mijn G21 330i doet. Boeit mij ook niet genoeg eigenlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 11:06

ComputerHoed

Electronica <3

Iemand van jullie ervaring met Unive als verzekering? Ik zit momenteel bij Ohra waar ik ±150 kwijt ben aan een WA+ verzekering. All-risk bij Unive is echter 95 euro....

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
ComputerHoed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:39:
Iemand van jullie ervaring met Unive als verzekering? Ik zit momenteel bij Ohra waar ik ±150 kwijt ben aan een WA+ verzekering. All-risk bij Unive is echter 95 euro....
Ja.

Bij de aanschaf van mijn 4 GC na een korte zoektocht uitgekomen bij Unive. Gelijk maar alle verzekeringen op een rijtje gezet, dus alles zit nu bij Unive. Dit heeft als voordeel een stapelkorting plus dat ik nog een leuke collectiviteitskorting vanuit mijn werkgever kreeg.

Geen idee om wat voor een auto het gaat, maar ik betaal allrisk incl pechhulp nog niet de helft van die 95eu...

Tot zover mijn ervaring, van schade is nog geen sprake geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
GforceNL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:02:
Ik zit met mn M340i rond de 1/10, maar ik hou van een beetje doorrijden. Zou hem wel op 1 op 11/12 kunnen krijgen als ik echt mn best doe.

M'n 330i staat netjes op 14.8 de laatste tijd.

Met de huidige prijzen wordt de 318d veel meer gereden en blijven er alleen maar plezierritjes over voor de andere.
Tip van flip is dus gewoon om 'm op L/100km te zetten, hoger is beter toch? :9

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

_Arthur

blub

Raymond P schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:44:
M'n 330i staat netjes op 14.8 de laatste tijd.

Met de huidige prijzen wordt de 318d veel meer gereden en blijven er alleen maar plezierritjes over voor de andere.
Tip van flip is dus gewoon om 'm op L/100km te zetten, hoger is beter toch? :9
Uiteindelijk is de afschrijving veel pijnlijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FBTO hier. WA+ (allrisk toch?) €63 pm. Wel 500e eigen risico. binnen en buitenland pechhulp en inzittende verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:22:
[...]

Uiteindelijk is de afschrijving veel pijnlijker :+
Daarom hier een nette E46 320d. Geen afschrijving en gemiddeld 1 op 18. O-)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:50
Tamelijk zinloos om premies te vergelijken zonder dagwaarde en schadevrije jaren te weten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ja ik! zit daar omdat de OHRA mn auto niet wou verzekeren.

mijn ervaring gaat atm alleen niet verder dan het aanvragen van de verzekering en het betalen van premie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Unive is de goedkoopste autoverzekering van Nederland.
Een minpunt. Bij een schade moet je je auto bij Univé SchadeService-bedrijf laten herstellen. Doe je dat niet, geen vergoeding!
Je kan ook kijken bij Allianz Direct. Wat duurder maar betere voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:17
Niet heel relevant voor dit BMW topic maar via www.independer.nl kun je al behoorlijk verder geholpen worden. Het verschilt echt per auto, woongebied, leeftijd en schadevrije jaren dus kun je niet van man tot man vergelijken.
Pagina: 1 ... 134 ... 361 Laatste