Ik heb een probleem met mijn BMW F20 LCI uit 2016, met ID4. Altijd Samsung telefoons gehad, en het connecten met bluetooth ging altijd prima met verscheidene van deze telefoons. Hierna kon ik o.a. met het systeem bellen, gebeld worden en muziek via bluetooth streamen. Nu heb ik een Google Pixel 4a telefoon en probeerde deze te verbinden. Dit ging in eerste instantie prima, maar vrij snel kwam het BMW Connected logo in beeld en leek het hele systeem zichzelf te herstarten. Vreemd..
Na deze korte herstart, zag ik dat de Pixel 4a netjes in het bluetooth lijstje van de BMW stond en de telefoon was ook daadwerkelijk verbonden met de auto en ik kon ook mijn telefoonboek raadplegen via Idrive. Alleen het streamen van muziek ging niet. Als ik op de Media knop van het systeem drukte, kwam de Pixel telefoon niet als optie beschikbaar, bij Samsung was dit altijd wel het geval. Op de telefoon echter ging het geluid wel door naar de BMW, ik hoorde alleen niets. En ja, heb het volume zowel op de telefoon als de BMW volledig open gezet.
Kort hierna begon het Idrive systeem van de BMW weer te herstarten, met weer het BMW Connected logo. Je hoorde ook dat hij fysiek wat aan het doen was, een kort maar duidelijk brommend geluidje. Hierna waren plots al mijn instellingen uit het Idrive systeem weg. Dus de radio voorkeuzezenders, navigatie instellingen etc. Het hele profiel was automatisch verwijderd. Kon ik weer alles opnieuw erin zetten.
Wat heb ik al gevonden: Op de Pixel in developer opties de Default USB Settings naar Select File Transfer/Android Auto zetten. Hierna weer de Pixel verbonden, ik kreeg ook daadwerkelijk geluid bij het streamen uit de BMW boxen. Dus dacht dat dit het probleem opgelost had, maar een minuut later weer het BMW Connected logo en herstarts en vervolgens was het geluid weer weg. Dit heeft het probleem dus niet opgelost.
Ook heb ik meerdere malen de connectie van zowel de telefoon als de BMW verwijderd en opnieuw laten verbinden. De auto herstart en na een aantal uur weer geprobeerd, ook de telefoon herstart. Zowel de software op de BMW (BMW update) en de telefoon zijn de nieuwste. Ik blijf echter het probleem houden. De Samsung telefoon werkt nog steeds prima, het is dus echt de combinatie van de BMW met de Pixel 4a.
Herkent iemand zich hierin? Andere Pixel gebruikers waarbij het wel goed werkt? En iemand een oplossing?
UPDATE:
Ik heb nu het volgende in de ontwikkellaarsopties van de telefoon gedaan (naar versie 1.3, want 1.4 gaf ook nog reboots). Het lijkt te helpen, heb nog geen herstart gehad, fingers crossed.
"To change AVRCP settings go back to settings and choose System.
Scroll down to the bottom and choose Advanced then Developer Options
Scroll about 1/2 way down in developer options and find Bluetooth AVRCP Version and change it to 1.3 of 1.4 then exit settings and reboot phone."
[
Voor 9% gewijzigd door
red1 op 26-09-2021 19:31
]