Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 132 133 134 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:27

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

BlackthunderAwf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:34:
[...]

Centraal Beheer ook geprobeerd? Daar kon ik 6-7 jaar geleden wel terecht met een E39 op m'n 21/22e voor ongeveer hetzelfde geld als mijn vriendin met haar Yaris van 2005 :9
Zeker. Die valt in het rijtje nog duurder 8)

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:59
fsfikke schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:14:
[...]

Bij Promovendum heb ik destijds maar met moeite mijn E46 320Ci verzekerd gekregen (leeftijd + immense vermogen van zo'n ding :+ ) mijn M240i wilden ze al helemaal niet aan beginnen...
Bijzonder, mijn E36 320i cabrio verzekeren ze zonder problemen, en die heeft ongeveer hetzelfde (gebrek aan) vermogen :+

Hij mag half oktober weer naar de stalling. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat met slechts één auto. We hebben er een DS3 diesel naast voor de dagelijkse kilometers, de BMW is puur voor de lol. Vorig jaar was het i.v.m. Corona geen enkel probleem, misschien dat er dit jaar nog een pekelhok moet komen.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik heb weer een verse apk, zonder opmerkingen. Na die duizenden euros die er dit jaar in zijn gegaan was dat wel even welkom. V8 leef is niet goedkoop

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Bij BMW en Mercedes zijn ze er achter gekomen dat ze veel hogere prijzen kunnen vragen.

BMW en Mercedes-Benz merken dat hun auto's goed verkopen, ondanks de verhoogde prijzen en langere levertijden door het chiptekort

Door het tekort worden de levertijden langer en de prijzen 10 tot 20% hoger, maar dat heeft niet tot een afname van klanten geleid.

Dus gaat men in de toekomst expres schaarste creëren (lager aanbod dan de vraag) om de prijs op te drijven.

iRacing Profiel

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-09 21:28
Zag het ook. Vindt het wat raar bericht. Want waarom zou je dat prijsgeven als merk? Nu komt het heel arrogant over. Nu weet ik dat veel BMW/Mercedes rijders leiden aan een bijna slaafse loyaliteit aan het merk dus dat ze veel kunnen maken is wel duidelijk. Zie je ook aan de standaarduitrusting en optielijst. Velen zijn bereidt om veel extra te betalen voor het merk.

Maar de situatie is nu natuurlijk wel anders dan normaal. Wachttijden heeft elke producent nu. Straks wellicht niet meer. Dan kan het wel als argument gebruikt worden als klant. Zeker in de land als Nederland waarbij subsidies, milieuregels etc. veel impact kunnen hebben en per jaar kunnen variëren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Catch22
alexbl69 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:50:
Bij BMW en Mercedes zijn ze er achter gekomen dat ze veel hogere prijzen kunnen vragen.

BMW en Mercedes-Benz merken dat hun auto's goed verkopen, ondanks de verhoogde prijzen en langere levertijden door het chiptekort

Door het tekort worden de levertijden langer en de prijzen 10 tot 20% hoger, maar dat heeft niet tot een afname van klanten geleid.

Dus gaat men in de toekomst expres schaarste creëren (lager aanbod dan de vraag) om de prijs op te drijven.
Zo werkt het inderdaad

Heb je posts even teruggelezen, je bent niet echt de meest positieve persoon of wel? :P

[Voor 6% gewijzigd door Catch22 op 14-09-2021 12:02]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• THM0
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:28
Ach uiteindelijk zullen de aandeelhouders gewoon groei willen zien. Je kunt niet oneindig de prijs blijven opschroeven.

• Catch22
THM0 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:06:
Ach uiteindelijk zullen de aandeelhouders gewoon groei willen zien. Je kunt niet oneindig de prijs blijven opschroeven.
Zolang er concurrentie is niet nee

• THM0
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:28
Catch22 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:07:
[...]

Zolang er concurrentie is niet nee
Die is er gewoon,

Benieuwd of die prijsverhogingen en leverproblemen blijvend iets gaan doen met de restwaarde.

• Catch22
THM0 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:10:
[...]

Die is er gewoon,

Benieuwd of die prijsverhogingen en leverproblemen blijvend iets gaan doen met de restwaarde.
Zulke verhoging zijn maar zelden tijdelijk. Of ze blijven verhogen weet ik niet (althans, niet meer dan normaal), maar zakken zal het wel niet snel

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:18

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

FiXeR.nl schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:00:
Het WA+ verzekeren van mijn Speed Triple op mijn 26e was €15,- per maand toentertijd bijvoorbeeld. Het All-Risk verzekeren van een 335i (306pk) op mijn 30e kost me €56,- nu. En zoveel schadevrije jaren heb ik ook niet.
All-Risk voor € 56,- per maand? Bij welke verzekeraar dan? Ik heb een 535i F10 uit 2016 en ik betaal € 159,- per maand voor All-Risk (ABN-AMRO). Via independer.nl kon ik ook niets goedkopers vinden. Ik heb meer schadevrije jaren dan de nu 5 jaar die bij de ABN bekend zijn maar ik heb toentertijd van werkgevers gewisseld en nooit de moeite gedaan om schadevrije jaren van leasemaatschappij naar leasemaatschappij over te nemen. |:(

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:25:
[...]

All-Risk voor € 56,- per maand? Bij welke verzekeraar dan? Ik heb een 535i F10 uit 2016 en ik betaal € 159,- per maand voor All-Risk (ABN-AMRO). Via independer.nl kon ik ook niets goedkopers vinden. Ik heb meer schadevrije jaren dan de nu 5 jaar die bij de ABN bekend zijn maar ik heb toentertijd van werkgevers gewisseld en nooit de moeite gedaan om schadevrije jaren van leasemaatschappij naar leasemaatschappij over te nemen. |:(
Via independer kom ik All-Risk uit bij FBTO en Centraal Beheer beide voor 56 euro per maand voor een 335i uit 2006 (ik ga in de youngtimerregeling rijden, de leeftijd scheelt natuurlijk veel voor All-Risk). Ik ben zelf 30 en heb 8 schadevrije jaren (pas op mijn 22e mijn eerste auto gekocht). Ook een tijd lease gereden maar ze opgebouwd omdat ik privé nog een motor had en ze kon overzetten. 8) Dat scheelt echt ontzettend veel en de motorverzekering gaat maar 3 euro omhoog.

Voor mijn 2012 Mini Cooper Coupé S met 211PK betaal ik nu ook maar iets van 45 euro per maand. En dan heb ik nog niets eens Promovendum gebeld. Dat moet ik t.z.t. nog maar eens doen.

• alexbl69
Catch22 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:01:
[...]

Zo werkt het inderdaad

Heb je posts even teruggelezen, je bent niet echt de meest positieve persoon of wel? :P
Ben in de regel wel positief ingesteld :). Maar op welke posts doel je exact?

iRacing Profiel

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:44
Binnenkort loopt het lease contract van de F31 waar ik momenteel mee rij ten einde.
Vandaag heb ik een bestelling laten plaatsen voor mijn volgende lease auto (levertermijn februari/maart 2022). Niet zo'n spectaculaire specs zoals sommigen hier posten, maar het moet natuurlijk binnen budget blijven :)

Dit wordt 'm:

- BMW G21 318iA in Phytonic Blau
- Sport Line (sportzetels, M shadowline hoogglanzend, dakrails M hoogglanzend, sportstuur)
- interieur in stof/sensatec
- decoratieve lijsten in alu-mesh effect
- Comfort toegang
- Spiegelpakket
- parking assitance pack
- Sensatec overtrokken dashboard
- LED mistlampen
- zonnewerend glas achteraan
- sfeerverlichting
- lendensteun
- schakelpaddles aanhet stuur
- HIFI
- Connected Package
- live cockpit navigation
- airco 3 zones
- opbergpakket

Dit wordt de eerste keer een auto met een automatische versnellingsbak voor mij (manueel kon niet want dan ging ik over de opgelegde uitstoot-limiet + ging het VAA direct de hoogte in).

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
whoami schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:20:

Dit wordt de eerste keer een auto met een automatische versnellingsbak voor mij (manueel kon niet want dan ging ik over de opgelegde uitstoot-limiet + ging het VAA direct de hoogte in).
Weet bijna zeker dat je daarna niet anders meer wil voor je dagelijkse auto, die ZF is super.

Speelt padel!

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:44
Quantor schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:58:
[...]

Weet bijna zeker dat je daarna niet anders meer wil voor je dagelijkse auto, die ZF is super.
'k Weet niet. Ik heb de gewoonte van nogal veel op de motor te remmen. Hoe gaat dat in zijn werk met een automaat ? Ik verwacht enigszins dat je gewoon kunt terugschakelen met een automaat (waarom heb je die paddles anders :P ).

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-09 22:02
whoami schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:45:
[...]

'k Weet niet. Ik heb de gewoonte van nogal veel op de motor te remmen. Hoe gaat dat in zijn werk met een automaat ? Ik verwacht enigszins dat je gewoon kunt terugschakelen met een automaat (waarom heb je die paddles anders :P ).
Gas los en terugschakelen doet hij gewoon zelf hoor. ;) je gaat het erg snel gewend zijn en daarna wil je nooit meer terug naar manueel schakelen.

AMD Ryzen 5600X : Noctua NH-D15S chromax.black : Gigabyte Aorus B550 Pro : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Samsung 970 Evo Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:33

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

bibi2205 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:47:
[...]

Gas los en terugschakelen doet hij gewoon zelf hoor. ;) je gaat het erg snel gewend zijn en daarna wil je nooit meer terug naar manueel schakelen.
Ja maar de auto schakelt pas terug als het nodig is (bij 1,000 toeren). Het is niet dat ie expliciet gaat terugschakelen om de toeren te gebruiken om te remmen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• YakuzA
  • Laatst online: 19:17

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kreeg gister deze doorgestuurd:
https://www.ad.nl/amersfo...Rhr4q1RX-JsGj2x5kt7M5gYgg

Is dit weer een nieuwe manier om snel in de auto in te breken oid?
Had dit niet eerder gezien.
Ziet er niet fijn uit met zo’n flink gat in de deur :s

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:19:

Liever in de deur dan in het dak. Toch fijn dat ze eindelijk rekening houden met de slachtoffers.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Quantor
  • Niet online
[...]

Remmen op de motor zul je minder gaan doen, in principe wil de auto (ivm verbruikcijfers) zoveel mogelijk "coasten" als je gas los laat. En dat coasten is wel iets waar je aan moet wennen, want dat kan ie erg goed.

Speelt padel!

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:02

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

[...]

Heb sinds kort een 530D uit 2015( 3 maanden) en ben in kroatie op vakantie. Je kan vanuit de drive eigenlijk altijd overschakelen in manueel (links), je staat dan gelijk in de huidige versnelling. Deze is wel altijd 1 te hoog dus schakelen je een naar versnelling naar beneden (inverted). Hierna rem je op de motor. Ga je de berg weer op dan schakel ik weer naar de drive. Het is dus beetje op gevoel schakelen van drive naar manueel aangezien het vaak niet nodig is en je gewoon van de berg rolt.

Low Key Gaming

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Quantor schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:39:
[...]

Remmen op de motor zul je minder gaan doen, in principe wil de auto (ivm verbruikcijfers) zoveel mogelijk "coasten" als je gas los laat. En dat coasten is wel iets waar je aan moet wennen, want dat kan ie erg goed.
Dat coasten is zeker even wennen... Gisteren de Z4 opgehaald en voor het eerst kennis gemaakt met dat coasten. Ik schrok er de eerste keer een beetje van. Je kan echt vrij ver door rollen dat je haast begint te denken dat de auto een beetje gas blijft geven. Gelukkig zitten de de M-Sport remmen eronder ;)

• alexbl69
Volgens mij remt hij alleen nog enigszins op de motor af en de sport stand (8s ZF). In eco en comfort wordt er gecoast en heeft (handmatig) terug schakelen weinig tot geen effect.

iRacing Profiel

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:30
NLKornolio schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:52:
[...]

Heb sinds kort een 530D uit 2015( 3 maanden) en ben in kroatie op vakantie. Je kan vanuit de drive eigenlijk altijd overschakelen in manueel (links), je staat dan gelijk in de huidige versnelling. Deze is wel altijd 1 te hoog dus schakelen je een naar versnelling naar beneden (inverted). Hierna rem je op de motor. Ga je de berg weer op dan schakel ik weer naar de drive. Het is dus beetje op gevoel schakelen van drive naar manueel aangezien het vaak niet nodig is en je gewoon van de berg rolt.
Als ik mijn F31 320D naar links in de sportstand zet gaat hij meteen 1 en soms zelfs 2 versnellingen terug, afhankelijk van hoe laag ik in de toeren zit op dat moment.

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:47
Er van uitgaande dat het niet anders in de latere modellen, blijft de bak in comfort en hoger gewoon gekoppeld. Er is echter dusdanig weinig weerstand dat er inderdaad niet veel remmen op de motor bij is. Als ik hier op de A2 bij Kruisberg naar beneden rol, is het net genoeg om niet te versnellen (maar vertragen is er ook niet echt bij). Is iets van een 5% helling, afstand moet ik een keer op letten; de hele heuvel is iets van een km lang maar daar zit een paar honderd meter bij die 1 graad hellen :+

Voor de eco stand kun je instellen dat de bak volledig ontkoppelt bij gas los.

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-09 17:40
Snake schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:21:
[...]

[...]

Ja maar de auto schakelt pas terug als het nodig is (bij 1,000 toeren). Het is niet dat ie expliciet gaat terugschakelen om de toeren te gebruiken om te remmen.
Dat doet hij bergafwaarts wel, afgelopen dagen door de Zwitserse Alpen nog dankbaar gebruik van gemaakt bij afdalingen (E61 ZF6). Zelf terugschakelen was echt niet nodig. Daar is Nederland alleen te vlak voor. :)

• NLKornolio

NLKornolio

Loei123 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:53:
[...]

Als ik mijn F31 320D naar links in de sportstand zet gaat hij meteen 1 en soms zelfs 2 versnellingen terug, afhankelijk van hoe laag ik in de toeren zit op dat moment.
Toeren inderdaad niet in de gaten gehouden en zit eigenlijk bijna nooit op sportstand reactie en schakelen is alleen wat sneller maar voor snelheid niet nodig met de 530, verder is het eigenlijk moeilijk raden welke versnelling ik zit op de automaat merk alleen wel dat ik bij overschakelen naar manueel nog te versnel als ik de berg afga. Sportstand is wel heerlijk met die kleine opritjes in de rest van europa..

Low Key Gaming

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online

Jeetje... Waar is de tijd heen dat ze gewoon je ruitje er uit tikken?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

TheBrut3 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:11:
[...]

Jeetje... Waar is de tijd heen dat ze gewoon je ruitje er uit tikken?
Dan gaat het alarm af. Vermoedelijk op deze manier niet :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Vandaag even het idrive scherm verfraaid.

Eerst de unit eruit:

Ziet er ernstig uit, maar is Appeltje eitje. Slechts 2 schroeven :+

Zo was het:

Na een paar keer poetsen:

Daarna de screenprotector van Ali erop en weer ingebouwd:

Ben best tevreden!

Edit:
Laatste foto moest ik nog wel even het restvuil & vieze vette vingers afvegen inderdaad :Y

| Security Management |

• rows
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 19:37
Misschien is het het lichtinval, maar op die laatste foto ziet je nog wel vuil zitten of zijn dat plekjes in het scherm?

Ff een andere vraag, ik ben ff bezig met nieuwe winterbanden op mijn bestaande R19 velgen en zit nu te kijken naar Michelin Pilot Alpin 5. Iemand goede ervaring met deze banden, of andere banden?

• Smotske
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 12:34
Onder een 120d 18" breedset, machtig prachtig wat een goed spul. Zuinig, stil, in nat weer super. In echt sneeuw/wintersport er niet echt mee gereden.

Er is maar 1 goede winterband, en dat is een Michelin. _/-\o_

Ook onder andere autos veelal een Michelin winterband gehad. Alpine 3 en 4. Nooit weer anders.

Mocht je niet op wintersport gaan en hier in noord-west Europa blijven, is een all-season als winterband ook best een goede optie. Dan is je winter seizoen band meer een nat-weer band :9

[Voor 10% gewijzigd door Smotske op 15-09-2021 17:38]

• rows
Nou ik ben brandweerman, dus ik wil echt een dedicated winterband hebben, want midden in de nacht een prio 1 als het gesneeuwd heeft of gladheid dan heb ik alle grip nodig die ik kan krijgen ;)

• Smotske
Snap ik!

Met de michelins, ze hebben niet het meest uitgebreide assortiment runflats, en ster-markering.
Vredestein heeft die wel meer. Hun snowtrac wel eens gehad. Zachte band, maar voldeed erg goed met nat weer.

• rows
Zit nog ff te kijken naar die Michelins, maar die hebben geen runflatbanden binnen hun Pilot Alpin 5 serie. Dat is toch wel jammer.
Ik kijk nu ook naar deze banden. Komen ook wel goed uit de test.
2x 225-40-19 Continental TS860 SSR
2x 255-35-19 Continental TS860 SSR
Deze zijn er dus wel in runflat uitvoering.

[Voor 7% gewijzigd door rows op 15-09-2021 17:51]

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
@rows niet een optie om een wintersetje in 18" te scoren?

• rows
@_Arthur Ja, daar heb ik nog wel ff naar gekeken, maar wat voor voordeel gaat dat mij opleveren dan? Kost alleen maar meer omdat ik dan ook weer velgen moet kopen.

• Munchkin
  • Laatst online: 12:00
Ik heb mijn enet kabel inmiddels ontvangen, dus ik geprobeerd om mijn navigatie te updaten. Helaas ik heb een entrynav2 unit op mijn f31 lci en daar werkt het kennelijk anders voor. Jammer. Weet iemand hoe je voor die units de navigatie kunt opwaarderen zonder 90,- aan de dealer te moeten betalen?

Tweede vraag: Aangezien ik de kabel nu toch heb dacht ik dan maar te proberen of ik wat opties kan coderen zoals het met de fob bedienen van de tailgate (sluiten, openen werkt al), en het in/uitvouwen van de spiegels.
Dus esys geinstalleerd, en een psdzdata lite versie gevonden (v63.3) om die in de data folder te extraheren. Verbinden gaat prima, echter krijg ik foutmeldingen wanneer ik optie wil uitlezen om te coderen. Ik vermoed dat ik een meer recente versie nodig heb die de informatie over de modules in mijn auto wel heeft. Weten jullie waar ik die kan vinden? Mag eventueel per DM. Google zoektochten leveren mij helaas geen recentere versie op dan ik al heb...

[Voor 3% gewijzigd door Munchkin op 15-09-2021 20:41. Reden: verduidelijking]

• Smotske
18" zijn wel meer gangbare maten, dus meer keus en iets voordeliger in prijs.

Voor mijn 435d xDrive was er niks te vinden wat voor en achter aan de eisen runflat en ster-markering voldeed.

• rows
Ok, die stermarkering kende ik nog niet...... net even zitten lezen, maar vind het toch wel erg marketing driven allemaal. Ik hecht daar (vooralsnog) niet zo veel waarde aan. Zeker als je voor A kwaliteit banden gaat, en dat is iets wat ik zeker ga doen. Prijs is minder relevant in deze. Runflat is voor mij ook een must trouwens. Ben het zeker met je eens dat er meer keus is vwb 18inch, maar die conti' s vind ik zo gek nog niet. En ze komen zeer goed uit Duitse, Oostenrijkse en zelfs de ANWB test(en). Wel in andere maten dan de 19 inch overigens.

Mijn vrouw rijdt een 540i met 20 inch en die heeft daar ook winterbanden op gevonden. Volgens mij heeft ze 275 achter ( weet dat niet 100% zeker). Dus er is genoeg te koop.

Wel lekker rijden zo' n 435d lijkt me. Lang geleden dat ik een diesel heb gereden, maar mis het nog wel soms.

[Voor 6% gewijzigd door rows op 15-09-2021 21:11]

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Munchkin schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:39:
Ik heb mijn enet kabel inmiddels ontvangen, dus ik geprobeerd om mijn navigatie te updaten. Helaas ik heb een entrynav2 unit op mijn f31 lci en daar werkt het kennelijk anders voor. Jammer. Weet iemand hoe je voor die units de navigatie kunt opwaarderen zonder 90,- aan de dealer te moeten betalen?

Tweede vraag: Aangezien ik de kabel nu toch heb dacht ik dan maar te proberen of ik wat opties kan coderen zoals het met de fob bedienen van de tailgate (sluiten, openen werkt al), en het in/uitvouwen van de spiegels.
Dus esys geinstalleerd, en een psdzdata lite versie gevonden (v63.3) om die in de data folder te extraheren. Verbinden gaat prima, echter krijg ik foutmeldingen wanneer ik optie wil uitlezen om te coderen. Ik vermoed dat ik een meer recente versie nodig heb die de informatie over de modules in mijn auto wel heeft. Weten jullie waar ik die kan vinden? Mag eventueel per DM. Google zoektochten leveren mij helaas geen recentere versie op dan ik al heb...
Kijk hier eens https://bmwtweaks.nl/navi...s/navigatie-update-kopen/? Is niet gratis, maar je kan vrijschakelcodes kopen voor levenslang. Kan je gewoon ieder jaar nieuwe kaarten inladen.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mystic Spirit schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:12:
[...]

Dat coasten is zeker even wennen... Gisteren de Z4 opgehaald en voor het eerst kennis gemaakt met dat coasten. Ik schrok er de eerste keer een beetje van. Je kan echt vrij ver door rollen dat je haast begint te denken dat de auto een beetje gas blijft geven. Gelukkig zitten de de M-Sport remmen eronder ;)
Kijk eens naar je toerenteller. Ik heb onlangs in een X1 gezeten die ontkoppelde (automaat) bij het loslaten van de gas.

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:42

Niet nieuw. Een kennis had dit vorig jaar meegemaakt. Alles op camera's en daders spoorloos...

• jadjong
  • Nu online
Weer een mooi voorbeeld van autofabrikanten die er zak van begrijpen.

• Tylen
  • Laatst online: 15:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 03:14:
[...]

Kijk eens naar je toerenteller. Ik heb onlangs in een X1 gezeten die ontkoppelde (automaat) bij het loslaten van de gas.
Dat ligt er toch helemaal aan in welke modes je rijd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:07
rows schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:09:
Ok, die stermarkering kende ik nog niet...... net even zitten lezen, maar vind het toch wel erg marketing driven allemaal. Ik hecht daar (vooralsnog) niet zo veel waarde aan. Zeker als je voor A kwaliteit banden gaat, en dat is iets wat ik zeker ga doen. Prijs is minder relevant in deze. Runflat is voor mij ook een must trouwens. Ben het zeker met je eens dat er meer keus is vwb 18inch, maar die conti' s vind ik zo gek nog niet. En ze komen zeer goed uit Duitse, Oostenrijkse en zelfs de ANWB test(en). Wel in andere maten dan de 19 inch overigens.

Mijn vrouw rijdt een 540i met 20 inch en die heeft daar ook winterbanden op gevonden. Volgens mij heeft ze 275 achter ( weet dat niet 100% zeker). Dus er is genoeg te koop.

Wel lekker rijden zo' n 435d lijkt me. Lang geleden dat ik een diesel heb gereden, maar mis het nog wel soms.
Die stermarkering maakt overigens wel degelijk verschil in de banden maar de vraag is wel hoeveel je er als normale consument van merkt. Zelf ben ik bij mijn M135i bewust van Michelin SS met stermarkering naar Michelin PS4 gegaan. Misschien niet geschikt om het onderste uit de kan te halen maar wel beter geschikt voor natte ondergronden zoals we die wel eens in Nederland hebben ;)

• Domih
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

Domih

Domih.

Munchkin schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:39:

Om met E-Sys FDL coding te doen(variablen aanpassen), heb je EsysX of een Esys Launcher nodig. Alleen vanwegen overlijden van de lead dev wordt esysX niet meer verkocht, en Esys Launcher heeft beperkte mogelijkheden.

Voor de launcher moet je €50,- doneren aan een goed doel en bewijs hiervan sturen naar de Tokenmaster, die activeert hem dan voor je op apparaat niveau (niet overdraagbaar)

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Snake schreef op donderdag 16 september 2021 @ 03:14:
[...]

Tylen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:28:
[...]

Klopt. In de ECO mode ontkoppeld hij en rol je door. In Comfort remt hij ietsjes af op de motor en in Sport remt hij meer af op de motor. Mijn vorige Z4 had helemaal geen ECO mode dus dat was helemaal nieuw voor mij.

• rows
la_fusion schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:50:
[...]

Die stermarkering maakt overigens wel degelijk verschil in de banden maar de vraag is wel hoeveel je er als normale consument van merkt. Zelf ben ik bij mijn M135i bewust van Michelin SS met stermarkering naar Michelin PS4 gegaan. Misschien niet geschikt om het onderste uit de kan te halen maar wel beter geschikt voor natte ondergronden zoals we die wel eens in Nederland hebben ;)
Ok, maar als ik voor mijn G21 een origineel setje winterbanden bestel van 18 inch, dan zitten daar Pirelli winter Sottozero 3 banden onder. Ik neem aan met ster aangezien ze van BMW afkomen. Nu kijk ik naar testen en dan zie ik dat bijvoorbeeld Michelin en Continental het echt veel beter doen kwa test resultaten. Sterker nog, die Pirelli zit zelfs onder het gemiddelde. Maar omdat het een sterband betreft gaat ie onder mijn G21 ineens op miraculeuze wijze fantastisch presteren voor een winterband? Of zie ik dit nou verkeerd? :9 Ik weet bijna zeker dat mijn vrouw ook zonder stermarkering rondrijdt vwb haar winterbanden (540i, 20inch). Nu rij ik daar zelf ook in en het zijn prima banden hoor. Heerlijk veel grip in sneeuw en ook goed te rijden bij hogere snelheden met goed weer.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jadjong schreef op donderdag 16 september 2021 @ 06:53:
Weer een mooi voorbeeld van autofabrikanten die er zak van begrijpen.
Ja, heel gek dat ze niet 3cm pantserstaal in hun deuren monteren 8)7

Er wordt wel degelijk druk aan gewerkt, ook om componenten onbruikbaar te maken. Maar de dievengilde heeft altijd genoeg tijd om daar iets op te bedenken.

[Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 16-09-2021 11:23]

DUT Racing

• Catch22
fsfikke schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:22:
[...]

Er wordt wel degelijk druk aan gewerkt, ook om componenten onbruikbaar te maken. Maar de dievengilde heeft altijd genoeg tijd om daar iets op te bedenken.
Is dit niet weer een single point of failure in de beveiliging van de auto?

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:07
[...]

Wat @Catch22 is de belangrijkste reden. Wil je een systeem veilig, dan moet het alarm ook afgaan bij het doorknippen van zo'n kabel. Dat is tot op zekere hoogte ook redelijk eenvoudig te doen op een auto. Je krijgt op een gegeven moment wel met een ander kostenplaatje te maken waarbij er gewoon een kosten/baten analyse gemaakt wordt.
rows schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:51:
[...]

Ok, maar als ik voor mijn G21 een origineel setje winterbanden bestel van 18 inch, dan zitten daar Pirelli winter Sottozero 3 banden onder. Ik neem aan met ster aangezien ze van BMW afkomen. Nu kijk ik naar testen en dan zie ik dat bijvoorbeeld Michelin en Continental het echt veel beter doen kwa test resultaten. Sterker nog, die Pirelli zit zelfs onder het gemiddelde. Maar omdat het een sterband betreft gaat ie onder mijn G21 ineens op miraculeuze wijze fantastisch presteren voor een winterband? Of zie ik dit nou verkeerd? :9 Ik weet bijna zeker dat mijn vrouw ook zonder stermarkering rondrijdt vwb haar winterbanden (540i, 20inch). Nu rij ik daar zelf ook in en het zijn prima banden hoor. Heerlijk veel grip in sneeuw en ook goed te rijden bij hogere snelheden met goed weer.
Nee dat is dus ook bij mij de reden geweest om niet naar een 'ster'band te gaan. Ik geloof dat de nieuwere PS4 beter presteert dan de oudere SS met ster.

• Munchkin
Domih schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:13:
[...]

Om met E-Sys FDL coding te doen(variablen aanpassen), heb je EsysX of een Esys Launcher nodig. Alleen vanwegen overlijden van de lead dev wordt esysX niet meer verkocht, en Esys Launcher heeft beperkte mogelijkheden.

Voor de launcher moet je €50,- doneren aan een goed doel en bewijs hiervan sturen naar de Tokenmaster, die activeert hem dan voor je op apparaat niveau (niet overdraagbaar)
Ik heb Esys launcher voor esys 3.27.1, en daarmee kan ik met de auto verbinden. Het probleem is echter het psdzdata bestand / map. Ik heb daar versie 63.3 van, en deze lijkt niet de configuratiewaarden van mijn f31lci (07/2017) te bevatten. Ik heb dus een recentere versie van deze data nodig. Aangezien jij i.i.g. bekend met esys, weet jij wellicht waar die zou kunnen verkrijgen?

• Munchkin
noes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:14:
[...]

Kijk hier eens https://bmwtweaks.nl/navi...s/navigatie-update-kopen/? Is niet gratis, maar je kan vrijschakelcodes kopen voor levenslang. Kan je gewoon ieder jaar nieuwe kaarten inladen.
Helaas kan ik daar alleen de kaartdata voor mijn WAY systeem krijgen, niet de vrijschakelcode. Dus dat helpt dan niet echt lijkt mij

• Werelds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:47
[...]

Als ze door slechts één gat in de deur (of zoals voorheen, het dak) alle beveiliging kunnen omzeilen is dat gewoon een oerdom ontwerp. Niet alleen is het dan te makkelijk om er bij te komen, het betekent ook dat er geen failsafe is.

Dat is net zo dom de meeste "slimme" sloten, waar het gehele mechanisme aan de buitenkant en bij elkaar zit. Vaak is het een kwestie van een magneet er bij houden om een relais om te gooien en je bent sneller binnen dan je met een vingerafdruk zou zijn ;)

• Domih
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

Domih

Domih.

Munchkin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:27:
[...]

Ik heb Esys launcher voor esys 3.27.1, en daarmee kan ik met de auto verbinden. Het probleem is echter het psdzdata bestand / map. Ik heb daar versie 63.3 van, en deze lijkt niet de configuratiewaarden van mijn f31lci (07/2017) te bevatten. Ik heb dus een recentere versie van deze data nodig. Aangezien jij i.i.g. bekend met esys, weet jij wellicht waar die zou kunnen verkrijgen?
Ik heb een PM gestuurd

Apple Carplay/Android Auto en originele retrofits voor BMW: Ndh.nu - Facebook.com/ndh.nu

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tylen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:28:
[...]

Die wagen had dat in comfort.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Munchkin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:33:
[...]

Helaas kan ik daar alleen de kaartdata voor mijn WAY systeem krijgen, niet de vrijschakelcode. Dus dat helpt dan niet echt lijkt mij
Die vrijschakelcode kan je daar aanschaffen, daarna kan je de kaartdata downloaden (of op USB stick thuis ontvangen).

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 13:09
Na mijn vorige G31 in de private lease te hebben weggedaan vorig jaar (corona, dure auto, mocht toch nergens heen) heb ik maar weer een bmw gekocht. Dit keer wel vorige model, maar niet met minder opties natuurlijk.

Komen sowieso 19" of 20" velgen onder, ik twijfel ik het chrome zwart ga maken.

Wel pas maandag ophalen.. dus moet wachten helaas :-(

[Voor 3% gewijzigd door Bender op 16-09-2021 19:18]

• Munchkin
noes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:31:
[...]

Die vrijschakelcode kan je daar aanschaffen, daarna kan je de kaartdata downloaden (of op USB stick thuis ontvangen).
Niet voor het WAY systeem. De optie wordt op die site niet aangeboden. Alleen download van kaart materiaal. Evengoed bedankt voor het meedenken.

• Munchkin
Je bent een held! 8)

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:24

Tortelli

mixing gas and haulin ass

G21 klaagt sinds gister om de afstandsbediening batterij. Iemand enig idee of je die eenvoudig kunt vervangen?
Edit: CR2032, AB maak je zo open.

Wel bizar snel in mijn ogen, auto is 1 jaar en 11 maanden oud nu.

[Voor 32% gewijzigd door Tortelli op 16-09-2021 21:46]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• ReneH08
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21-09 13:31
Minuutje werk

• rows
@Bender als je het chrome zwart gaat maken, dan moet je ook alle chrome aanpassen. Of is dat ook de bedoeling? Hele fijne auto, mijn vrouw had dat model voor haar huidige. Met heel veel plezier in gereden. Zij had ook alles zwart, maar ze had dan ook een Msport.

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:41

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:38:
G21 klaagt sinds gister om de afstandsbediening batterij. Iemand enig idee of je die eenvoudig kunt vervangen?

Dealer doet het standaard bij de beurt. En ja vind het ook snel. Zal wel met constant uit ende signaal bij beweging te maken hebben.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• BoardCrusher
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:51

Bij mij gebeurde dat ook vrij snel (twee jaar ofzo). Batterij vervangen met wat ik dacht dat een nieuwe was, maar de melding bleef. Ik dacht: vraag ik wel een keer aan de dealer als ik er ben. Maar met corona rij ik minder en kom ik daar minder vaak. Na enkele maanden begon de auto te klagen dat ik een sleutel nabij de stuurkolom moest houden om te starten. Toen nog maar een keer de batterij vervangen en sindsdien geen probleem meer.

Inderdaad wel erg snel, bij mijn vorige twee 3-series heb ik het in 4 jaar nooit hoeven doen.

• Tortelli

Tortelli

Auto is vlak voor ik op vakantie ging naar de dealer geweest voor de eerste beurt. Officieel iets te snel maar goed na ~25.000km mocht er wel eens nieuwe olie in. Vooral ook omdat ik best veel korte stukken rij.
Batterij is toen niet vervangen iig ;).

Bij mijn vorige F30 zijn de batterijen een keer vervangen toen hij een jaar of 5 was, vervangen door de dealer. Het verbaasde me dat ze zo snel leeg waren. Geen ramp verder want die CR2032’s zitten o.a. ook in de weegschaal en heb ik altijd wel thuis liggen. Reservesleutel zal ook wel aardig leeg zijn (maar die gebruik ik nooit).

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• _Arthur
  • Nu online

Ik had van de week exact hetzelfde (mijn G21 is even oud gok ik). En 20 seconden werk om hem te vervangen trouwens.

• Tortelli

Tortelli

Productiedatum staat op 13-9-2019 van mijne. Was gelukkig niet op een vrijdag ;)

• _Arthur
  • Nu online
Tortelli schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:44:
Productiedatum staat op 13-9-2019 van mijne. Was gelukkig niet op een vrijdag ;)
De mijne: Prod. Date 2019-09-12 (12 sept 2019 dus)

:+

En 13 september 2019 was wel een vrijdag he :D

[Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 17-09-2021 12:15]

• Tortelli

Tortelli

Ik zat te kijken naar 2020 8)7. Tot nu toe geen issues mee gehad gelukkig!

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Hier meerdere tweakers met een G20/21 M340i? Ik neem die van mij over een kleine 10 dagen in ontvangst, ben benieuwd naar ervaringen. Na jaren Mercedes was het tijd voor iets anders.

Van de verzekering moet er minimaal een SCM klasse 4 alarm op, en heb gekozen voor een klasse 5. Voelt net veiliger als je op straat gaat parkeren.

• GforceNL
  • Laatst online: 17:00

GforceNL

Out of memory....

Silversin schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:30:
Hier meerdere tweakers met een G20/21 M340i? Ik neem die van mij over een kleine 10 dagen in ontvangst, ben benieuwd naar ervaringen. Na jaren Mercedes was het tijd voor iets anders.

Van de verzekering moet er minimaal een SCM klasse 4 alarm op, en heb gekozen voor een klasse 5. Voelt net veiliger als je op straat gaat parkeren.
Steekt hand op. Klasse 3 icm de verplichte track en trace voor de verzekering van Moving Intelligence.

<Zinloze tekst hier>

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Remote altijd in de broekzak? Dan gaat ie nooit in slaap.

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
GforceNL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:23:
[...]

Steekt hand op. Klasse 3 icm de verplichte track en trace voor de verzekering van Moving Intelligence.
Nice! Ben we benieuwd naar je ervaringen. Ik was meteen verkocht na de proefrit. Ter vergelijking ook de nieuwe C300 gereden. Heel mooi aan de binnenkant, maar het viel motorisch zwaar tegen. Iets te degelijk.

• GforceNL
  • Laatst online: 17:00

GforceNL

Out of memory....

@Silversin zeer tevreden, sta as we speak in de file in Frankrijk en de auto rijdt zichzelf met driving assistant. Heenreis ging ook prima en was door de driving assistant een stuk fitter dan normaal bij aankomst.

Geluid van de uitlaat is mij nog wel iets te tam, had hiervoor een 440i

<Zinloze tekst hier>

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 18-09-2021 22:04]

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:01

ComputerHoed

Electronica <3

Kent iemand hier een persoon/partij die de licht controle module in een BMW E46 Coupe (08/01) kan programmeren? (de hot/cold check volgens mij)
Ik heb angel eyes geinstalleerd op de dagrijverlichting en nu denkt m'n boordcomputer dat de lampen defect zijn (lampjes hiervan branden op het dashboard). En doordat de boordcomputer de lampen checkt op werking via de canbus, flikkeren de led angel eyes een beetje.

Ik hoor het graag :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
22”? Welke velgen zijn dat als ik vragen mag?

• Tortelli

Tortelli

Snake schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:17:
[...]

Remote altijd in de broekzak? Dan gaat ie nooit in slaap.
Nee juiste amper. Ligt altijd op mijn bureau op het werk of in een lade thuis.
Beetje de perfecte gezinsauto volgens mij zo'n X3. Een X5 heeft voordelen maar is wel echt een slagschip met parkeren etc. Fraai!

[Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 18-09-2021 16:59]

• Workaholic
  • Niet online
Pepppie schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:02:
[...]

22”? Welke velgen zijn dat als ik vragen mag?
Tikfout :-) scherp! Moest 21 zijn. Zitten standaard in het m sport plus pakket

• Pepppie
  • Niet online
Workaholic schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:05:
[...]

Tikfout :-) scherp! Moest 21 zijn. Zitten standaard in het m sport plus pakket
Als je echt 21” wilt, check dan je opties: standaard in het M pakket is 19” (887). De 20” (zoals op het plaatje wat je deelde) en 21” zijn meerprijzen. Zonde als blijkt dat je iets anders verwacht :/

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ComputerHoed schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:13:
Kent iemand hier een persoon/partij die de licht controle module in een BMW E46 Coupe (08/01) kan programmeren? (de hot/cold check volgens mij)
Ik heb angel eyes geinstalleerd op de dagrijverlichting en nu denkt m'n boordcomputer dat de lampen defect zijn (lampjes hiervan branden op het dashboard). En doordat de boordcomputer de lampen checkt op werking via de canbus, flikkeren de led angel eyes een beetje.

Ik hoor het graag :)
BMWtweaks.nl - zit bij Utrecht in de buurt.

• Workaholic
  • Niet online
Pepppie schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:44:
[...]

Als je echt 21” wilt, check dan je opties: standaard in het M pakket is 19” (887). De 20” (zoals op het plaatje wat je deelde) en 21” zijn meerprijzen. Zonde als blijkt dat je iets anders verwacht :/
Dank voor je hulp. Maar het m sport plus pakket bevat 21 inch en head up display als extra :-)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Is dat een hobbyist of bedrijf? Man wat taalfouten op die site.

• Pepppie
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:58:
[...]

Dank voor je hulp. Maar het m sport plus pakket bevat 21 inch en head up display als extra :-)
Graag gedaan! Dan komt het vast goed. Zo zonde als je net ergens een vinkje verkeerd hebt staan :'(

• Catch22
Eagle Creek schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:01:
[...]

Is dat een hobbyist of bedrijf? Man wat taalfouten op die site.
https://bmwtweaks.nl/over-bmw-tweaks/

Hij heeft een redelijk nieuwe M5 die hij zelf onderhoudt dus hij zal wel goed zijn in wat hij doet

• sky_walker
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 13:41
Goedemorgen, ik heb een vraagje mbt tot mijn nieuwe BMW320E, wellicht dat jullie hier antwoord op op hebben.

In de technische specificaties/optielijst van MY22 staat dat zowel de BMW330E en de BMW320E de functie XTRABOOST heeft in de sport modus. Hiermee genereer je kortstondig (10 seconden) extra vermogen door het pieken van de ICE en E-motor.

Deze functie is bekend van de BMW 330E, en kan je kiezen in het sport menu. In de BMW 320E is deze functie niet beschikbaar in het sport menu; staat echter wel in de specificatie als standaard (zwart vierkant blokje bij 320E/330E in de uitvoeringslijst).

Ik heb wel E-boost functie, in de display - soms weergegeven, maar dat is weer wat anders volgens mij?.

Lijkt erop dat BMW deze XTRAboost functie eruit bezuinigd heeft voor de minder krachtige 320E. Jammer.

Ik ga dit zeker navragen bij BMW;

320E en 330E hebben zelfde ICE en E-motor. Zou de XTRA boost functie via een code/tune alsnog achteraf te activeren zijn in de 320E?

grt skywalker.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:21

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

sky_walker schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:34:
Goedemorgen, ik heb een vraagje mbt tot mijn nieuwe BMW320E, wellicht dat jullie hier antwoord op op hebben.

In de technische specificaties/optielijst van MY22 staat dat zowel de BMW330E en de BMW320E de functie XTRABOOST heeft in de sport modus. Hiermee genereer je kortstondig (10 seconden) extra vermogen door het pieken van de ICE en E-motor.

Deze functie is bekend van de BMW 330E, en kan je kiezen in het sport menu. In de BMW 320E is deze functie niet beschikbaar in het sport menu; staat echter wel in de specificatie als standaard (zwart vierkant blokje bij 320E/330E in de uitvoeringslijst).

Ik heb wel E-boost functie, in de display - soms weergegeven, maar dat is weer wat anders volgens mij?.

Lijkt erop dat BMW deze XTRAboost functie eruit bezuinigd heeft voor de minder krachtige 320E. Jammer.

320E en 330E hebben zelfde ICE en E-motor. Zou de XTRA boost functie via een code/tune alsnog achteraf te activeren zijn in de 320E?

grt skywalker.
Je kan dit natuurlijk testen! als je na 10 seconden een vermogens drop voelt dan heb je wel die extraboost functie :+

...

• Fromz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:29
Iemand die een goed adresje heeft voor ramen tinten/blinderen in het midden van het land?

• NLKornolio

NLKornolio

Fromz schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:27:
Iemand die een goed adresje heeft voor ramen tinten/blinderen in het midden van het land?
Niet echt het midden maar heb al mijn auto's hier laten doen, midden is dus rotterdam 😁
https://pmcarstyling.nl/ was rond 185,- kwijtvoor een 5 serie

Low Key Gaming

• sky_walker
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 13:41
gekke-gerrit schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:41:
[...]

Je kan dit natuurlijk testen! als je na 10 seconden een vermogens drop voelt dan heb je wel die extraboost functie :+
Sowieso heb ik de xtraboost niet want is niet te kiezen in sport menu.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:25
Fromz schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:27:
Slot Exclusive in Dodewaard.

Erg tevreden over mijn getinte ramen (en chrome delete).

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Accident
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:05

Accident

's Happen

la_fusion schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:50:
[...]

Net terug van weekje Zwartewoud en onder de 240i zitten nu Gooryears Supersport (zonder ster ;)) en exact een jaar terug zelfde rit/eindbestemming gedaan en kan melden dat de GY's het beter deden dan de PSSS'en vorig jaar.

Die Ster kan me gestolen worden want dat zou in het geval van een 240i betekenen dat je aan PSSS'en vast zit, misschien dat ik me ooit bedenk als Michelin P4s'en uitbrengt met ster, maar dat zal wel niet

• YakuzA
  • Laatst online: 19:17

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

grt skywalker.
Gezien de spec tijd voor 0-100 zal de 320e geen xtraboost hebben:
https://www.auto-data.net...n-hybrid-steptronic-42234
VS
https://www.auto-data.net...n-hybrid-steptronic-37654

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

E-boost is wanneer de ice ondersteuning krijgt van de electromotor, bijvoorbeeld om dips tijdens turbo en schakelen op te vangen.

Xtraboost is inderdaad een aparte functie.

• Fromz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:29
Bedankt @sham27 & @NLKornolio , beide voor mij dik een uur rijden. Mocht iemand wat weten in de driehoek Adam, Utrecht, Amersfoort dan houd ik me aanbevolen!

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:31

Is dat nog wel zo? Volgens mij namelijk niet.

Voorheen had de 330e het motorblok van de 320i erin liggen, dit is naar mijn idee voor het modeljaar 2021 gewijzigd naar het blok van de 330i. Ik vermoed dat de 320e nog steeds hetzelfde blok als de 320i heeft.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 17x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0

• dennisk.
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:47

Bij mijn F40 zonder comfort access afgelopen vrijdag en zaterdag ook problemen met het openen van de auto. Verwacht ook dat het de batterij is :+ Toevallig is de F40 ook 1 jaar en 11 maanden oud.

Reviewtjes..

Pagina: 1 ... 132 133 134 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee