Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 132 ... 358 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:25
Bas_dj schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:28:
[...]

Jep, klopt helemaal. Al las ik op t Amerikaanse forum dat de kleppen van de 330i wel anders zijn, maar ik heb t nergens terug kunnen vinden. Maar zakelijk blijf ik er af en ga ik er niet aan knutselen.

Richting eind van t jaar krijgt de zoektocht naar een m340i meer tijd, als de zakelijke wagen weer alleen privé kan. Een paar weken geleden proef gereden in een g21 m340i, maar er moet echt meer van de prijs af. De ex-US met een grote boog omheen..
Een 330i is ook iets anders want daar halen ze ook meer pk’s uit met chippen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 21:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

330i’s chippen ze ook naar 310pk / 470Nm (en ze komen soms nog wel wat hoger). Auto zelf zakelijk gekocht dus kan doen wat ik wil maar twijfel eraan om hem te chippen. Opzich is een stock 330i als daily snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:07
laurens0619 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

Een bluetooth obd plug interfaces met de standaard obd interface op de auto (zie pinout boven)
De bmw heeft op pin 3,11,12,13 rauwe ethernet zitten

Ik denk dat die bluetooth plug niets doet met die oem pins. Bij die fsc bestanden kun je alleen via enet komen, niet via de de standaard obd bus

Ik weet dit trouwens niet Zeker, kan ook best dat bimmercode gewoon de commandos niet kent om dat fsc bestand op te halen en de officiele tool nodig is

Trouwens: ik zou eerder carplay activeren dan kaarten updaten, dat al overwogen?
Dank je voor deze uitleg, ik snap nu waarom die enet kabel nodig is. Carplay heb ik niets aan aangezien ik geen Apple producten in huis heb. Dan zou ik eerder een Android auto oplossing willen installeren. Maar voor nu is een kaartupdate wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tortelli schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:13:
330i’s chippen ze ook naar 310pk / 470Nm (en ze komen soms nog wel wat hoger). Auto zelf zakelijk gekocht dus kan doen wat ik wil maar twijfel eraan om hem te chippen. Opzich is een stock 330i als daily snel zat.
Ik heb altijd het idee dat bij de situaties die je dagelijks tegen komt:
0 -> 50/70 bij een stoplicht
50 -> 100 bij invoegen
100 -> 130 voor inhalen

Het niet een significant verschil geeft?
Vooral niet als je al op het x30 nivo zit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-05 08:55
bibi2205 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:09:
[...]

Tnx! :)

Bewust, eigenlijk niet.. Er was een vooropgesteld budget (waar we uiteindelijk toch nog boven zijn geëindigd ;)) en tijdens mijn zoektocht had ik eerst mijn oog laten vallen op de 2 Gran Coupé. Helaas is de kofferruimte iets te beperkt (vooral door de onhandige klep/vorm) dus viel hij al snel weer af.

Ik heb ook nog uitgebreid gekeken naar een X2, X1, 1-serie (FWD) maar de wagens die ik vond hadden telkens weer ergens een optie die miste van mijn wenslijstje. Een nieuwere 3 (ik had al het facelift model dus dan had het echt de nieuwste moeten zijn) met de gewenste opties was ruim buiten budget (denk aan +-10k te duur)... En toen kwam deze 5-serie voorbij die alle opties had die ik wou en er nog een schep bovenop deed met wat luxe gimmicks (o.a. gesture control, display key, 360° camera's, ...). Na wat onderhandelen hebben we nog iets van de vraagprijs kunnen af doen en was hij verkocht. ;)

De 1-serie was eigenlijk nog de grootste kanshebber, relatief ruime koffer, haalbaar ivm budget (+-) met de nodige opties en weinig km's, vaak zelfs amper/net 1j oud. Maar dan kwam het besef dat ik de ZF 8-traps automaat en RWD zou moeten missen.. Heb er uiteindelijk nooit een proefrit mee gedaan en ben gewoon verder blijven zoeken. Er was ook geen haast bij maar met deze 5 was het simpelweg liefde op het eerste gezicht. :D

Het feit dat de 2dehands-verkoop (bij de dealers) enorm ontploft is (mede dankzij chiptekorten) hielp ook niet.. Volgens de verkoper die ik gesproken heb (waar ik ook mijn 3 bij heb gekocht destijds) staan er bij hun Duitse partner momenteel maar een 400-700 auto's te koop ipv de +-5000 die ze normaal op stock hebben.

*edit*
Nog even een kleine update tov mijn vorige post: ik heb de 'BMW diensten updaten'-optie gevonden en de ConnectedDrive apps doen het eindelijk.. Maar nu is de map update weer mislukt omdat beide USB poorten niet werken. Ze geven wel stroom maar de wagen herkent geen USB sticks/smartphones. Maandag maar even bellen met de dealer dat ze dit asap mogen oplossen samen met de nieren, ik heb hem amper 3 dagen. :p
Klinkt als een flinke overweging en nogal een stap van al die units naar een 5 :D Benieuwd hoe ie gaat bevallen. Veel gehoorde feedback is dat ie toch wel log en zwaar is, en de dynamiek van de kleinere modellen mist. Dat herken ik zeker, het comfort is echter heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:49:
[...]
Klinkt als een flinke overweging en nogal een stap van al die units naar een 5 :D Benieuwd hoe ie gaat bevallen. Veel gehoorde feedback is dat ie toch wel log en zwaar is, en de dynamiek van de kleinere modellen mist. Dat herken ik zeker, het comfort is echter heerlijk.
Dat is denk ik ook waar ze om bekend staan: 3 redelijk comfortabel maar vooral goede balans tussen comfort en sportief, de 5 echt gericht op comfort maar minder sportief.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
[...]
Voorlopig kan ik bevestigen dat hij erg groot/log aanvoelt maar dat lijkt me eerder een kwestie van gewenning na 4,5j 3-serie Touring. Al heb ik wel het gevoel dat ik het bij de 3 sneller gewoon was dan bij de 5. Het comfort is inderdaad heerlijk, zelfs met M-sport onderstel, sportstoelen en 20" is hij veel comfortabeler dan mijn 3 met zelfde onderstel/stoelen en 19".

Ik heb trouwens ook kort naar een X3 gekeken (want RWD + ZF) maar ook die was (ruim) buiten budget. ;) Eigenlijk had ik niet meteen een droomwagen voor ogen, vandaar ook de mengeling van modellen die de revue zijn gepasseerd. Vermits ik alleen ben en geen kinderen heb was een Touring ook absoluut niet nodig maar kijk, het is er weer eentje geworden. 8) Ondanks de kleine probleempjes ben ik er heel blij mee, nu is het aan de dealer om hem helemaal perfect te maken. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-05 08:55
Touring is ook gewoon handig. Ik moest laatst weer veel spul versjouwen en hoefde geen aanhanger ofzo te regelen. Zeiltje erin en gáán. Dat zijn de momenten dat je blij bent met je Touring, en waarom ik zelfs kinderlozen zou adviseren er eentje te nemen.

Ik vond de stap van een 3 (verlaagd met Eibach/Bilstein) naar een 5 best een forse, maar ik zou niet gauw terug gaan. Ik mis het dynamische van de 3 soms wel, maar de 5 biedt zo veel ruimte, comfort en vermogen dat ik die zou missen als ik terug zou gaan. De verhoogde vaste lasten en onderhoudskosten neem ik dan maar voor lief.
Het stukje wennen herken ik wel. Deze auto was niet veel groter dan auto's die ik eerder heb gehad, maar het duurde voor m'n gevoel langer dan met de 3 om bijna met de ogen dicht de afmetingen te kunnen inschatten en te kunnen parkeren in kleine plekjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
McRubz schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:22:
Iemand toevallig ervaring met een defecte stuurkolomverstelling?

Halverwege de vakantie bleef het stuur in de bovenste positie hangen na het starten (normaal zakt deze dan automatisch tot vooraf ingestelde positie). Het pookje beweegt het stuur wel naar voren en achteren, maar niet meer naar beneden. Na een wat langere stop deed ie t ineens weer wel, dus het is niet kapot-kapot(?). Heeft het daarna weer een week correct gedaan...

... tot na de eerste stop halverwege Toscane - NL 🤨 laatste 700 km met het stuur omhoog moeten rijden, niet echt plezier. Vanochtend (dus opnieuw na langere stop) doet ie t ook nog niet.

Gaat om een 5 G31 uit 2019.
Bizar, toen ik gister naar mijn afspraak bij de dealer de auto startte zakte het stuur weer netjes naar beneden....

Bij de dealer is er een software update uitgevoerd die het probleem zou moeten verhelpen.

Las elders al dat er een counter zit op het aantal bewegingen, welke als deze een bepaalde waarde bereikt de stuurkolom blokkeert. Wellicht dat ze dat moment gebruiken om een tandwieltje te smeren ofzo.... Mag hopen dat als het onderdeel het echt begeeft dit nog tijdens de garantieperiode gebeurt.

Een andere theorie is dat er een daadwerkelijke bug zit/zat in de koppeling met het bestuurdersprofiel (hoogte van het stuur) en een reservesleutel waarvan de batterij leeg raakte in dezelfde periode tijdens vakantie.

Voorlopig is het nu dus gefixt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

McRubz schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:27:
[...]

Las elders al dat er een counter zit op het aantal bewegingen, welke als deze een bepaalde waarde bereikt de stuurkolom blokkeert.
:+ :+

Sorry your bmw trial has expired

[ Voor 26% gewijzigd door Eagle Creek op 07-09-2021 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 13:27
Ik heb echt enorme mazzel, ik heb mijn G21 23 augustus besteld en ik kan hem medio oktober al in ontvangst nemen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Inclusief alle opties die je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rows
Ja, ook nog eens idd. Ekris Utrecht had nog een vrij slot over in de fabriek en daar hebben ze mijn auto op ingeschoten.

Edit; ik wilde in het begin een HK audio, maar dat kan dus niet ivm tekorten op dat vlak bij BMW. Dus dat had ik er al uit laten slopen. Nu vind ik de audio van BMW toch al niet denderend dus wellicht dat ik een after market oplossing ga doen.

[ Voor 50% gewijzigd door rows op 08-09-2021 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rows
bibi2205 schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:30:
[...]

Voorlopig kan ik bevestigen dat hij erg groot/log aanvoelt maar dat lijkt me eerder een kwestie van gewenning na 4,5j 3-serie Touring. Al heb ik wel het gevoel dat ik het bij de 3 sneller gewoon was dan bij de 5. Het comfort is inderdaad heerlijk, zelfs met M-sport onderstel, sportstoelen en 20" is hij veel comfortabeler dan mijn 3 met zelfde onderstel/stoelen en 19".

Ik heb trouwens ook kort naar een X3 gekeken (want RWD + ZF) maar ook die was (ruim) buiten budget. ;) Eigenlijk had ik niet meteen een droomwagen voor ogen, vandaar ook de mengeling van modellen die de revue zijn gepasseerd. Vermits ik alleen ben en geen kinderen heb was een Touring ook absoluut niet nodig maar kijk, het is er weer eentje geworden. 8) Ondanks de kleine probleempjes ben ik er heel blij mee, nu is het aan de dealer om hem helemaal perfect te maken. ;)
5 rijdt idd heel comfortabel. Ruimte is ook echt heel fijn. Toch zou ik zelf voor de 3 serie gaan aangezien ik liever een kleine auto heb voor de rijdynamiek. Mijn vrouw rijdt ook een 5 touring met msport en 20inch en die is idd comfortabeler dan een G21 met msport en 19 inch. Zit best een groot verschil in ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bibi2205
rows schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:59:
[...]
5 rijdt idd heel comfortabel. Ruimte is ook echt heel fijn. Toch zou ik zelf voor de 3 serie gaan aangezien ik liever een kleine auto heb voor de rijdynamiek. Mijn vrouw rijdt ook een 5 touring met msport en 20inch en die is idd comfortabeler dan een G21 met msport en 19 inch. Zit best een groot verschil in ook.
Ondanks de proefrit (in een andere G31 met vergelijkbare opties) blijft het me nog dagelijks verbazen hoe comfortabel hij is.. :> Momenteel mis ik de dynamiek van de 3 niet eerlijk gezegd, misschien komt dat later nog wel, maar ik rij dan weer zo weinig in Sport dat ik er weinig last van ga hebben denk ik. De F31 stond 90% van de tijd in Comfort en soms ('s nachts) eens op Sport als ik alleen in de wagen zat. ;)

Update'je van mijn 5: Hij logeert een nachtje bij de dealer omwille van de USB poorten en de nieren die niet willen sluiten. Gisteren ook nog een probleempje gevonden met het ventilatierooster rechtsachter, 2 van de 4 lamellen blijven naar beneden hangen, alsof die binnenin losgekomen/afgebroken zijn. Vanmorgen de wagen binnengebracht en iets na 15u telefoon met de vraag of ik nog een dagje langer met de X1 vervangwagen kon rijden omdat dat de bestelde onderdelen niet geleverd zijn vandaag.. Ze verwachten de onderdelen morgenvroeg, laat ons hopen.. :)

Alleszins blij dat ik niet voor de X1 ben gegaan als volgende wagen nu ik hem een dagje heb gehad.. Sowieso is een 18i niet vergelijkbaar met een 20d maar het rijden op zich is niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Ik kan er echter niet helemaal de vinger op leggen, 2 weken geleden een proefrit gedaan met een iX3 op een event van de dealer en die reed veel dynamischer. Misschien toch iets met het vermogen, al heb ik vorig jaar een RWD 116d gehad als vervangwagen en die vond ik wel geweldig om mee te rijden, zelfs met de manuele versnellingsbak. :)

Eigenlijk had ik nog liever met mijn 3 gereden die thuis in de garage staat maar dan had ik weer iemand moeten inschakelen om mee te gaan om beide wagens terug thuis te krijgen.. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
rows schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:49:
Ja, ook nog eens idd. Ekris Utrecht had nog een vrij slot over in de fabriek en daar hebben ze mijn auto op ingeschoten.

Edit; ik wilde in het begin een HK audio, maar dat kan dus niet ivm tekorten op dat vlak bij BMW. Dus dat had ik er al uit laten slopen. Nu vind ik de audio van BMW toch al niet denderend dus wellicht dat ik een after market oplossing ga doen.
Die van mij is eind mei besteld en toen is mij gemeld dat dat tijdig genoeg was om begin oktober te kunnen leveren. Op dat moment kwam net het nieuws naar buiten dat een aantal opties niet of wellicht niet leverbaar zouden zijn. In mijn geval zou dat bijvoorbeeld wel of geen laserlight inhouden.

Heb jij dit en wordt dit er op geleverd?

• rows
Ik heb eigenlijk alle opties die ik wilde hebben, incl laserlight. Wat was nog meer een probleem voor bij jou dan?

Ik kan mn opties nog wel eens opsommen als je daar wat aan hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door rows op 09-09-2021 09:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]
Ik rij nu in een BMW 5 touring, de auto is echt groot, steekt overal uit bij parkeren (zie je zo mooi bovenaf), auto is vrij lang en breed, maar rijden is feest.
De auto voelt fors aan maar zoals sturen gaat zo comfortabel (heb ook achterwielsturing en dat verschil voel je), parkeren gaat met de 360 camera echt stukken makkelijker, de adaptieve cruise control in combinatie met automatisch sturen op de snelweg en automatisch inhalen is geweldig, stoelventilatie is ook fantastisch, donkere ramen zijn echt heel donker maar in de nacht zie je bijna niets er doorheen, comfort access om deuren te openen vind ik wel dat dat standaard erop moet zitten en met zulke auto's vind ik geweldig om achter het stuur te zitten met de lange neus en het comfort, kan ik niets anders zeggen, ben blij dat ik niet voor een 3 ben gegaan. De 3 mag sportiever zijn, korter, zuiniger, sneller maar de BMW 5 is veel completer.
Ik heb dan nog opties zoals adaptief onderstel, Integral Active steering, panorama dak (echt twee enorme glasplaten), Innovation package, stoelverwarming achter en nog een aantal opties. Ik ben blij dat ik geen Harmon Karton set heb want de bas is gewoon veel te hard.

Schrik niet met tanken want er gaat rustig 65 liter benzine in en kan 1000 km op een tank rijden.

Wil wel meegeven, denk goed na om een BMW 5 Touring te rijden want je krijgt een stempel (mensen kijken je aan), heel veel krappe parkeerplekken/garages zijn letterlijk een uitdaging, in Amsterdam waar ik woon, is het niet handig en dan is een BMW 3 touring veel praktischer, ook omdat deze bijna 30 cm korter en iets minder breed is.

Mijn vader rijdt een BMW 3 sedan en heb ook nog de BMW X1 (nog steeds, moet terug (verwikkeld in rechtswegen) en zelfs Adac schrijft over het drama dat adaptief cruise control heet bij deze auto) maar niets werkt mee ) en niets komt op het niveau van de BMW 5. Ik twijfelde ook over een Merc C/E maar de BMW 5 is totaal niet te vergelijken ermee, de Merc is verder uitgewerkt met snufjes maar de BMW 5 is een rijdersauto.

Schrik niet van de afschrijving want de helft van de nieuwwaarde is afgeschreven in 1,5 jaar!! en dit was een short lease auto en rij nog steeds op winterbanden. Mijn BMW 5 is geïmporteerd want voor het totale bedrag kon ik in Nederland net een BMW 5 vinden zonder een achteruitrijcamera en uit 2020 dus daarom was het zeer aantrekkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CHT_S3neLGzEgb9u1S16q9uB5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S1y65NAVBsQTWLlXNonifbId.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door itsalex op 09-09-2021 12:53 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• rows
Ja zo zie je maar hoe persoonlijk dat allemaal is. Zoals jij het omschrijft ervaar ik het ook in de 5 van mijn vrouw, maar ik ben echt een kleine auto man. Het liefst zou ik nl. een Porsche 911 rijden, ik heb er alleen nu het geld niet voor over, omdat het dan een 3e auto is bij ons. Ik vind bijvoorbeeld de BMW X7 echt verschrikkelijk. Veeeel te groot. Als ik het budget van mijn vrouw zou hebben, reed ik lekker in een M340i

Maar als je kijkt naar de ruimte is de 5 idd een fantastische auto die subliem rijdt. Zeker de neus vind ik erg indrukwekkend. Mijn vrouw heeft daarbij matte lak genomen, dat vind ik toch zo gaaf. Super mooi om te zien.

Ik vind trouwens de bmw 1 ook super leuk om te rijden. Heb in een 120i msport gereden fully loaded van de dealer. Echt een kart.....en dat met voorwielaandrijving.....

[ Voor 11% gewijzigd door rows op 09-09-2021 10:00 ]

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:48
itsalex schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:44:
[...]

Ik rij nu in een BMW 5 touring, de auto is echt groot, steek overal uit bij parkeren, auto is vrij lang, maar rijden is feest. Ja de auto voelt fors aan maar zoals sturen gaat zo comfortabel (heb ook achterwielsturing en dat verschil voel je), parkeren gaat met de 360 camera echt stukken makkelijker, de adaptieve cruise control in combinatie met automatisch sturen op de snelweg en automatisch inhalen is geweldig, stoelventilatie is ook fantastisch, donkere ramen zijn echt heel donker maar in de nacht zie je bijna niets er doorheen, comfort access om deuren te openen vind ik wel dat dat standaard erop moet zitten en met zulke auto's vind ik geweldig om achter het stuur te zitten met de lange neus en het comfort, kan ik niets anders zeggen, ben blij dat ik niet voor een 3 ben gegaan. De 3 mag sportiever zijn, korter, zuiniger, sneller maar de BMW 5 is veel completer. Schrik niet met tanken want er gaat rustig 65 liter benzine in en kan 1000 km op een tank rijden.
Zo, jij rijdt meer dan 1 op 15 in een 5-serie? Das keurig! Hier een 530d GT, en das 1 op 13 eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Phyc schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:09:
[...]

Zo, jij rijdt meer dan 1 op 15 in een 5-serie? Das keurig! Hier een 530d GT, en das 1 op 13 eerder.
Ja het is echt mogelijk, ik rij in de "basisversie" met 520i uit 2020.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
itsalex schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:13:
[...]

Ja het is echt mogelijk, ik rij in de "basisversie" met 520i uit 2020.
Is dat de 1.6 of de 2.0?

• rows
520i uit 2020 is altijd een 2 liter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

itsalex schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:44:
[...]

Schrik niet met tanken want er gaat rustig 65 liter benzine in en kan 1000 km op een tank rijden.
[...]
Na max 500km is die 65 liter gewoon op hoor ;) E61 550i lust wel een slokje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
rows schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:37:
Ik heb eigenlijk alle opties die ik wilde hebben, incl laserlight. Wat was nog meer een probleem voor bij jou dan?

Ik kan mn opties nog wel eens opsommen als je daar wat aan hebt.
Ik had van het lijstje van opties die destijds niet leverbaar waren alleen de laserlights en de lendesteunen. Verder stond Harman Karton er ook nog op, maar die heb ik niet gekozen omdat dat naar mijn mening nog steeds niet heel goed geluid geeft.

Uiteindelijk zijn het allemaal first world problems.....maar anderzijds betaal je er bij BMW wel voor.

• rows
Elektrische lendensteun heb ik trouwens ook genomen en is blijkbaar ook leverbaar.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

_Arthur

blub

Dat was al duidelijk toen je "automatisch inhalen" vermeldde. Want op NL auto's is dat niet beschikbaar/mogelijk. Of zijn daar weer truukjes voor dat men weet? (G21, 2019)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Arthur schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:12:
[...]

Dat was al duidelijk toen je "automatisch inhalen" vermeldde. Want op NL auto's is dat niet beschikbaar/mogelijk. Of zijn daar weer truukjes voor dat men weet? (G21, 2019)
Waarschijnlijk kan dat ofwel vrijgegeven worden in de software of de hardware worden retrofit. Je kan eens checken met BMWtweaks.nl, die gast doet primair retrofit en coderen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Ik heb vorige week in een x5 gereden nieuw van de dealer en daar stond dit gewoon aan.. Ook in de g20 kan je het laten coderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
[...]

Meeste duurdere BMW's zijn volgens mij import want er zijn best veel jahreswagens en short lease en dat scheelt bakken met geld als je gaat importeren, ook bij deze.
Ik mis ook een aantal opties maar heb ook weer "zeldzame" opties teruggekregen. Dat ik geen M pakket heb, ja mooi maar boeiend. Heb dus ook dat Innovation package erbij gehad, geweldig optiepakket naar mijn mening en had gewoon in Nederland ook verkocht moeten worden.

Het leuke van de BMW 5 nu is:
Kan nu eindelijk in de wasstraat zien of ik goed uitgelijnd ben op de rails :) ;) aan de voorkant en kan ook het verkeer aan de voorkant zien maar ook kan ik van afstand zien als er iets met de auto is op de displaykey en mobiel, de displaykey kan draadloos opgeladen worden, wel gaaf maar wordt wel warm als je telefoon/sleutel op het draadloze vlak oplaad. Zelfs de passagierskant kan nu ook alle deuren ver-/ontgrendelen.

Het activeren van de verkeersborden bij mijn vader heeft nog even € 500 opgeleverd voor de dealer, belachelijk maar zo werkt het wel.

Ik heb wel het voordeel dat ik garantie heb tot 2025 en ga deze week nog langs de BMW dealer voor het servicepakket en het instructieboekje even ophalen. Dan nog kijken voor zomerbanden/velgen.

• rows
Ik heb al die technische veiligheids snufjes juist eruit gelaten op mijn G21. Zit nog wel na te denken over adaptive cruisecontrol. Iemand daar ervaring mee?

O ja er was nog iets wat ik niet kon bestellen, dat betrof draadloos opladen. Was bij Audi trouwens ook niet meer te bestellen.

[ Voor 29% gewijzigd door rows op 09-09-2021 14:19 ]

• rows
Eagle Creek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb vorige week in een x5 gereden nieuw van de dealer en daar stond dit gewoon aan.. Ook in de g20 kan je het laten coderen.
Hoe reed de X5? Ik heb begin 2019 gereden in een nieuwe X5, oud model, en vond hem toen minder dan de Audi Q7. Nu zie ik wel dat hij volledig veranderd is tov dat model, dus dat kan nu heel anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

rows schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:04:
Ik heb al die technische veiligheids snufjes juist eruit gelaten op mijn G21. Zit nog wel na te denken over adaptive cruisecontrol. Iemand daar ervaring mee?
bestellen.
Heerlijk, Godelijk, geweldig en wil niet meer zonder. Zeker in combinatie met pilot assist. Dit staat 95% van de tijd ingeschakeld bij mij.

Het enige nadeel is dat als je afstand houdt (het systeem afstand houdt) en iemand ertussenin voegt in druk verkeer. Ik weet dit en stoor mij er niet meer zo aan en anticipeer hier ook op door bv zelf zachtjes het gas in te drukken. Maar dat moet je prettig vinden.

Overigens heb ik álle veiligheidssnufjes juist aangevinkt maar that's me.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 09-09-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

rows schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:04:

O ja er was nog iets wat ik niet kon bestellen, dat betrof draadloos opladen. Was bij Audi trouwens ook niet meer te bestellen.
Ik weet niet of er veel verschil zit in die functie tussen verschillende modellen, maar op mijn 2 serie heb ik adaptive cruisecontrol met start en stop.
Vooral de start en stop vind ik fijn, in files rijd dat een stuk aangenamer, je hoeft dan veel minder op te letten en aan je pedalen te zitten.
Op de snelweg is adaptive cruisecontrol wel aardig, maar als het te druk is met verkeer wat constant van baan wisselt, dan gebruik ik hem niet. Als je dan lekker achter een ander rijdt en er voegt iemand tussen, gaat de auto gelijk flink in de remmen. (zonder CC zou ik dan gewoon even gas loslaten, de ruimte die er nog is gebruiken dan weer rustig mijn snelheid aanpassen)
Ook als iemand voor je de rijbaan uitgaat, start de auto gelijk met accelereren, waardoor ie daarna gelijk weer gaat remmen als er alsnog iemand voor zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

GeleFles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:30:
[...]

Op de snelweg is adaptive cruisecontrol wel aardig, maar als het te druk is met verkeer wat constant van baan wisselt, dan gebruik ik hem niet. Als je dan lekker achter een ander rijdt en er voegt iemand tussen, gaat de auto gelijk flink in de remmen. (zonder CC zou ik dan gewoon even gas loslaten, de ruimte die er nog is gebruiken dan weer rustig mijn snelheid aanpassen)
Dat hoor ik veel. Ik laat hem bewust wel aanstaan, gas een beetje bij en dan kom je op ongeveer hetzelfde uit. Maar zoals ik zei, je moet het willen. In vind het zelf geen bezwaar.
Ook als iemand voor je de rijbaan uitgaat, start de auto gelijk met accelereren, waardoor ie daarna gelijk weer gaat remmen als er alsnog iemand voor zit.
Klopt! Door te spelen met je afstandsblokjes kan je dat ook heel soepeltjes laten verlopen. Als je dus ziet dat hij flink wil optrekken, even op 3 blokjes zetten, dan dimt 'ie in en dan rustig terugdrukken naar 2 en naar 1.

Ik controleer het rijden eigenlijk 80% via m'n stuur en de cruise control en niet via de pedalen. Ik vind het juist wel prettig dat 'ie zelf af en toe flink bijremt, houd alleen m'n voet in de buurt voor het geval dat.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben er verder ook erg blij mee hoor, als ik opnieuw de auto zou samenstellen, zou ACC met stop&go er ook gewoon weer op komen.
Het heeft alleen zijn 'eigenaardigheden' en daar moet je wel rekening mee houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
GeleFles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:30:
[...]

Ik weet niet of er veel verschil zit in die functie tussen verschillende modellen, maar op mijn 2 serie heb ik adaptive cruisecontrol met start en stop.
Ligt eraan welke 2-serie je hebt. De 2-serie AT of GT maken gebruik van ACC via de KAFAS2 camera, een minder betrouwbaar systeem wat ook "slechts" tot 140km/h werkt. Dezelfde ACC vindt je ook in de MINI's, X1, X2 etc.

De overige BMW's komen met een volwaardig radaroog in de neus van de auto, welke dus ook niet beperkt is door lumen/beelden en dus bij slecht weer/mist/regen/felle zon hetzelfde blijft werken.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sqorpius schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:20:
[...]

Ligt eraan welke 2-serie je hebt. De 2-serie AT of GT maken gebruik van ACC via de KAFAS2 camera, een minder betrouwbaar systeem wat ook "slechts" tot 140km/h werkt. Dezelfde ACC vindt je ook in de MINI's, X1, X2 etc.

De overige BMW's komen met een volwaardig radaroog in de neus van de auto, welke dus ook niet beperkt is door lumen/beelden en dus bij slecht weer/mist/regen/felle zon hetzelfde blijft werken.
Excuus... Ik heb een 2 serie gran coupe van dit jaar, volgens mij werkt die met radar. (er zit zo'n zwart blokje in het midden van mijn bumper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
GeleFles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:24:
[...]

Excuus... Ik heb een 2 serie gran coupe van dit jaar, volgens mij werkt die met radar. (er zit zo'n zwart blokje in het midden van mijn bumper)
Ah yes, de nieuwe F44 2-serie Gran Coupé werkt met de radartechniek van het G-platform. Die werkt uitstekend!

• itsalex
  • Niet online
GeleFles schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:24:
[...]

Wees blij want de camera is drama, daarvoor ben ik juist bezig met de BMW X1 vanwege het gebruik door deze camera. Het verschil tussen de camera en radar is zo verschrikkelijk groot dat BMW had dit nooit moeten doen.

De BMW 5 reageert veel rustiger op situaties en de camera "schrikt" en gaat bovenop de rem.
De camera klapt constant eruit :( en krijg steeds dat alles beperkt is of gewoon niet meer werkt, wat een drama is dat vandaar dat de BMW X1 met adaptief cruise control niet rijbaar is.
Doordat de camera elke keer gezeur geeft, gaat de auto ook automatisch rustig remmen of reageert heel heftig en dat midden op de snelweg is levensgevaarlijk. Ook bij laagstaande zon, verschil licht/donker en regen gaat het allemaal mis.

Dit is wat Adac erover schrijft:
Anstelle eines radarbasierten Abstandsregeltempomaten vertraut BMW auf die günstigere Kamera-Technik, der einstellbare Geschwindigkeitsbereich reicht von null bis lediglich 140 km/h. Im Alltag konnte dieses System allerdings nicht überzeugen. Bei ungünstigen Witterungsverhältnissen wie starker Sonneneinstrahlung, heftigem Regen oder Nebel verweigerte es seinen Dienst und schaltete sich ab. Doch auch bei guten Sichtverhältnissen ließ die Regelqualität mit unharmonischen und teils abrupten Brems- und Beschleunigungsmanövern zu wünschen übrig. Immerhin lässt sich das System auch als konventioneller Tempomat ohne Abstandsregelung nutzen. Zudem ist eine Staufunktion integriert, die auf der Autobahn bis 60 km/h zusätzlich die Fahrspur hält.
Bron: Adac BMW X1 rapport (https://www.adac.de/_ext/...e20d_xLine_Steptronic.pdf)

Ofwel vertaald:
In plaats van een op radar gebaseerde adaptieve cruisecontrol vertrouwt BMW op de goedkopere cameratechnologie; het instelbare snelheidsbereik loopt van nul tot slechts 140 km/u. Dit systeem was echter niet overtuigend in het dagelijks leven. Bij ongunstige weersomstandigheden, zoals sterk zonlicht, hevige regen of mist, weigerde hij te werken en schakelde hij zichzelf uit. Maar zelfs bij goed zicht liet de controlekwaliteit met onharmonische en soms abrupte rem- en acceleratiemanoeuvres te wensen over. Het systeem kan immers ook zonder afstandsregeling als conventionele cruisecontrol worden gebruikt. Daarnaast is er een filefunctie geïntegreerd, die ook op de snelweg de rijstrook tot 60 km/u houdt.

• rows
Toch wel slecht dat ze uberhaupt dit hebben gebruikt dan. Zo goedkoop is een X1 niet om dat te rechtvaardigen. Nou weet ik niet hoe ze deze klasse bij Audi en BMW bedienen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
Vandaag de dealer aan de lijn gehad ivm mijn 5, helaas moet hij nog een nachtje blijven.. Ze hebben, naar aanleiding van de gerapporteerde foutcodes van de auto, de onderste ‘jaloezieën’ vervangen maar bij de laatste controle vanmiddag bleek dat de wagen nu een error geeft op de bovenste. Die zijn nu besteld en worden morgen vervangen.. Het belangrijkste is dat het in orde komt, hoop alleen dat ik hem morgen effectief terug heb. Meteen ook even nagevraagd of de USB poorten in orde zijn en daarop kreeg ik als antwoord “ja die zitten erin, ze zijn vervangen”. Ben vergeten te vragen of ze dan meteen mijn kaartupdate kunnen doen als hij er dan toch staat, kunnen ze het meteen even testen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:05
rows schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:35:
520i uit 2020 is altijd een 2 liter.
Niet in alle markten, sommigen (bv. Turkije, Griekenland) hebben een 520i met een 1.6 liter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 13:33
Beam87 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Ik heb de 320e besteld. De primaire reden waarom ik voor een 320e heb gekozen i.p.v. een 320i is de leaseprijs per maand. Ik zal zeker niet beweren dat ik de PHEV heb besteld vanwege mileu-aspecten of wat dan ook, want PHEV's (en in zekere zin ook een EV) hebben met duurzaamheid mijns inziens niets te maken.

De 320e is best wel een stuk goedkoper dan de 320i, die vrij prijzig is naar mijn mening. Door de lage BPM en korting op de MRB op de 320e is kun je relatief meer auto voor je geld krijgen, daarnaast zat er destijds nog een korting op en zit er op de 320e een business plus pakket met meer opties dan op de 320i. Dat je minder kan trekken vond ik voor mij minder relevant, daar ik geen caravan of aanhanger heb.
Goedenavond,

Ik heb net mijn nieuwe 320e geleverd gekregen, in de lease. Was voor mij beetje hetzelfde verhaal, ons leasebudget is inclusief brandstof en met de huidige benzineprijzen blijft er gewoon minder voor je auto over in het leasebudget;

Stel je leasebudget is EUR 900/maand incl brandstofvoorschot. 35000km/jaar, 3000km/mnd, 1:15 verbruik dat is 194 L benzine, a 1.90 = EUR 369. Blijft er EUR 531 over voor je auto.

In mijn geval bespaar ik EUR 170 per maand op brandstofvoorschot met de keuze voor de 320E, vanwege lagere brandstofverbruik, en hield ik EUR 700 over voor de auto. Wel moet ik zoveel mogelijk electrisch laden, maar dat vind ik geen probleem; rijd ook wel heel relaxed en is goed voor mileu. Heb ook zonnepanelen en als ik de laadsnelheid beetje terugschroef gaat de opbrengst van de zon zo de accu in :*)

Ik heb mijn review hier geplaatst, als je interesse hebt:

https://www.autoweek.nl/r...siness-edition-plus-2021/

Auto rijdt geweldig, is vlot genoeg en je hebt altijd wel wat extra e-boost achter de hand. volledig electrisch rijden is het ook een hele vlotte auto.

Alles werkt ook gewoon, navigatie, spotify, de bmw app, op afstand opwarmen/koelen, laden etc. Had hiervoor een polestar 2 en dat was elke dag weer een gok of dit werkte ......

tot zover een blije bmw rijder :)

brandstofkosten hakken er zomaar in voor EUR 350,-/maand

[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 10-09-2021 17:23 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 21:25

bord4kop

maximaal 100KB!

Vorige week mijn F31 ingeruild voor een oudere, maar veeeel lekkerdere F11

De F31 was erg fijn, een prettige wagen. En een plaat van een auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYH3lj7j3988L6gmEEuvTszOgME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4P4i3EsyeW1fMZfaWmAkMULY.jpg?f=fotoalbum_large

Heel mooi blauw met donkerbruin leer
;w

Maar ik vind Diesel gewoon fijner. Dus weer terug naar een 5. Het rijdt lekkerder, comfortabeler. En daarbij heeft deze 5 super prettige stoelen (de meest luxe variant met alle verstel mogelijkheden). En ook een heel mooi interieur.
Ik vind het echt een klasse hoger. De wegenbelasting en onderhoud zullen wel om te huilen zijn, maar voorlopig :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hnh4jGxvH2WdoE3vLlIf95Aqf7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV91Jfft2NcG3s2BGoxUk6ju.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog mevrouw Bord4kop overhalen om dat rode gebakje in te ruilen. Bijvoorbeeld een Mini is veel leuker :+

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Mooie wagen @sky_walker! d:)b

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sky_walker
Dankje, vooruit dan nog een paar plaatjes voor hier ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHP-Lw4aGg2US1yQlt71DT22q3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtGngzK8vNvCO5UWmQ86zC7q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKtizSuG0jU1pgSErIwnn6EAUY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lonetmkgt5sILf0LcvnspR3d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJdcpkGcSoTV_QBN9MfNTmUO6KY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4vtZn0CHHs6fFWnBK0c9JKy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltqIFsZP92pEJ60qoiqovUUrG7Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hO5YZJcLaJrCqs2V0AvOJCEW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjOLpd7H-ASmGard_R-TnUrouLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg09dimJbtL9WXCFDuCkmrAr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87z7IykgD6Po8CrP1H8mr0E12c4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b85CYAOhJKgkoVH2tcRKqzeU.jpg?f=fotoalbum_tile

Geen M sport helaas, dat zat niet meer in budget, dus toen maar zo netjes mogelijk aangekleed middels Model Sport Line, 18"LM, getinte achterruiten en contrast door witte kleur en hoogglans zwart exterieur accenten. Valt me niet tegen voor een non Model M sport :-)

[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 10-09-2021 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rows
Erg netjes sky walker en van de 18 inch velgen vind ik deze het mooist. Kleur wit staat altijd goed op een G21. 1 vd mooiere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

sky_walker schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:19:
[...]

Alles werkt ook gewoon, navigatie, spotify, de bmw app, op afstand opwarmen/koelen, laden etc. Had hiervoor een polestar 2 en dat was elke dag weer een gok of dit werkte ......
Oh echt? Wij hebben een Polestar 2 en een 330e maar hoewel de app van Polestar zeker meer buggy is (BMW eerst ook), hebben we in de praktijk er beide prima auto's aan. Ook qua remote.
--

Gefeliciteerd met je auto! Fijn dat je er zoveel plezier aan hebt!

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 10-09-2021 21:12 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:03
Ook maar weer eens een duit in het zakje doen hier. Sinds donderdag met een vriend op pad in de Alpen, een flink aantal bergpassen aan het berijden. Hij in de M140i, ik in de 330e (die zal vast bekend voorkomen voor een andere Tweaker hier ;) ). Foto’s zeggen meer dan duizend woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RD-lMPeXkqPQUMI7n5Pr1o7JqUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJ8RBxxUNDAbg6Il3lRrcHdr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hawEXGt7ElPDQYmjA6F1Be9ixww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFnwm8S0Kk1G0lzAccxfMcEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_KO-Eq2ww8qZBkz92Ljpv7fpJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4tWcivP6xSeaHGKkeqouUAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJkz3faOVdhSpCOVFrgcgp_VIPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kLT6gbnA27Ieo98bMsVCQxz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_1N5nZunjkzFuTtuEY8OVK_MLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXxckACJd9Um6xFpnS2nDll5.jpg?f=fotoalbum_large

Beide auto’s blijken bijzonder goed aan elkaar gewaagd! De M140i heeft een hogere topsnelheid en snellere 0-100, maar dat verschil merk je nauwelijks op de bochtige weggetjes. Grootste nadeel van de 330e is het gewicht, je voelt dat het een zware auto is in de haarspeldbochten. Maar het rijdt heerlijk, en rijdt 25% zuiniger dan een M140i :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Vett. Ziet eruit als een heel leuke tour! Volgende keer inschrijvingen!? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Eagle Creek schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:05:
[...]

Oh echt? Wij hebben een Polestar 2 en een 330e maar hoewel de app van Polestar zeker meer buggy is (BMW eerst ook), hebben we in de praktijk er beide prima auto's aan. Ook qua remote.
--

Gefeliciteerd met je auto! Fijn dat je er zoveel plezier aan hebt!
Nou, dat is helemaal mooi als je ze allebei kunt veroorloven 8) Mooie combinatie samen op de oprit.
De polestar was natuurlijk wel heeeeel errug snel, maar ben zeer tevreden over de bmw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sky_walker schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:19:
[...]

Goedenavond,

Ik heb net mijn nieuwe 320e geleverd gekregen, in de lease. Was voor mij beetje hetzelfde verhaal, ons leasebudget is inclusief brandstof en met de huidige benzineprijzen blijft er gewoon minder voor je auto over in het leasebudget;

Stel je leasebudget is EUR 900/maand incl brandstofvoorschot. 35000km/jaar, 3000km/mnd, 1:15 verbruik dat is 194 L benzine, a 1.90 = EUR 369. Blijft er EUR 531 over voor je auto.

In mijn geval bespaar ik EUR 170 per maand op brandstofvoorschot met de keuze voor de 320E, vanwege lagere brandstofverbruik, en hield ik EUR 700 over voor de auto. Wel moet ik zoveel mogelijk electrisch laden, maar dat vind ik geen probleem; rijd ook wel heel relaxed en is goed voor mileu. Heb ook zonnepanelen en als ik de laadsnelheid beetje terugschroef gaat de opbrengst van de zon zo de accu in :*)

Ik heb mijn review hier geplaatst, als je interesse hebt:

https://www.autoweek.nl/r...siness-edition-plus-2021/

Auto rijdt geweldig, is vlot genoeg en je hebt altijd wel wat extra e-boost achter de hand. volledig electrisch rijden is het ook een hele vlotte auto.

tot zover een blije bmw rijder :)

brandstofkosten hakken er zomaar in voor EUR 350,-/maand
Je gaat je leaseauto toch niet opladen met je eigen zonnepanelen?? Of heb je er een meter tussen zodat je het kan declareren bij je werkgever?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:37
sky_walker schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:34:
[...]

Dankje, vooruit dan nog een paar plaatjes voor hier ;)

Geen M sport helaas, dat zat niet meer in budget, dus toen maar zo netjes mogelijk aangekleed middels Model Sport Line, 18"LM, getinte achterruiten en contrast door witte kleur en hoogglans zwart exterieur accenten. Valt me niet tegen voor een non Model M sport :-)
Mooi hoor. Ik heb dezelfde kleur bekleding en dezelfde velgen gekozen, lakkleur oxit grau metallic, een panoramadak en hifi upgrade, elektrisch wegklapbare trekhaak en klaar. Sportline had voor mij nu geen meerwaarde al hebben veel voorraadauto's dat wel. Reden mij niet geheel duidelijk want de businessline + heeft al verwarmde sportstoelen vóór. De andere opties van de sportline voegen voor mij weinig tot niets toe.

Het lijkt me niet nodig om een wallbox aan te schaffen gezien laadsnelheid van de auto en beperkte accu, of zie ik dat verkeerd? Gewoon buitenstopcontact met een kwh meter lijkt me afdoende. Ik kan ook deels laden op mijn zonnepanelen (betaal als ondernemer lease en brandstof allemaal zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-05 21:16
Eagle Creek schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:30:
[...]

Heerlijk, Godelijk, geweldig en wil niet meer zonder. Zeker in combinatie met pilot assist. Dit staat 95% van de tijd ingeschakeld bij mij.

Het enige nadeel is dat als je afstand houdt (het systeem afstand houdt) en iemand ertussenin voegt in druk verkeer. Ik weet dit en stoor mij er niet meer zo aan en anticipeer hier ook op door bv zelf zachtjes het gas in te drukken. Maar dat moet je prettig vinden.

Overigens heb ik álle veiligheidssnufjes juist aangevinkt maar that's me.
Volledig mee eens. Het is even een paar duizend km wennen aan de andere manier van rijden, maar daarna alleen maar genot van t systeem. Icm met de pilot assist is t volledig zelf rijdend (van stilstand in de file) tot aan (in Nederland) 140-150kmh. En ja, er schieten mensen voor je, maar wat kom je meer uitgerust thuis na een lange rit.

Voorheen de ritten naar zuid Duitsland waren zo helemaal een genot. ACC op 180kmh en de rit was heerlijk relaxed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
twodigits schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:28:
Ik ga voor de 320e touring. Het prijsverschil met een gelijk uitgeruste 320i is me te groot, zowel qua fiscale waarde als qua leaseprijs. Ik doe maar zo'n 60-80km woon- werk door de week, dan zal veelal elektrisch kunnen.

Nu zit ik in die configurator te spelen en ik wil de sportstoelen, heb ik nu ook en zijn top. Ik twijfel nog aan de meerwaarde van de door de verkoper voorgestelde sportline. Dat zou voor de sportstoelen zijn, maar die lijken mij ook standaard op de business line plus en voor die 1700 euro van het sportlinepakket heb ik liever een panoramadak. Weet iemand hoe dit zit?
Als ik het goed heb kan je de bmw 320e touring momenteel inderdaad alleen bestellen in business edition plus en daar zitten voor huidige modeljaar 2022 sportstoelen in. Dat was MY2021 niet zo.. Dus daar hoef je model sportline niet voor te kiezen nu.

Zelf heb ik de model sport line op de busines edition plus, heeft net een andere gril dan de standaard uitvoering, die je niet los kan configureren. verder zou je alle opties van de model sport line ook apart kunnen kiezen.

Zelf heb ik niet de extra geisoleerde acoustische zijruiten gekozen, zou ik wel doen achteraf. schijnt wel echt een stuk stiller te zijn en kost iets van EUR 200.

[ Voor 18% gewijzigd door sky_walker op 11-09-2021 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Tylen schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 05:50:
[...]

Je gaat je leaseauto toch niet opladen met je eigen zonnepanelen?? Of heb je er een meter tussen zodat je het kan declareren bij je werkgever?
Laadpaal meet the geladen Kw's en deze worden automatisch verrekend en betaald door de leasemaatschappij, ongeacht of de stroom van het net komt of van mijn panelen. Dus ik verdien geld als ik direct laad uit de zonnepanelen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
twodigits schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 07:57:
[...]

Mooi hoor. Ik heb dezelfde kleur bekleding en dezelfde velgen gekozen, lakkleur oxit grau metallic, een panoramadak en hifi upgrade, elektrisch wegklapbare trekhaak en klaar. Sportline had voor mij nu geen meerwaarde al hebben veel voorraadauto's dat wel. Reden mij niet geheel duidelijk want de businessline + heeft al verwarmde sportstoelen vóór. De andere opties van de sportline voegen voor mij weinig tot niets toe.

Het lijkt me niet nodig om een wallbox aan te schaffen gezien laadsnelheid van de auto en beperkte accu, of zie ik dat verkeerd? Gewoon buitenstopcontact met een kwh meter lijkt me afdoende. Ik kan ook deels laden op mijn zonnepanelen (betaal als ondernemer lease en brandstof allemaal zelf)
Mooi hoor, klinkt als een mooie wagen.

Ik heb de afgelopen maand gewoon geladen aan buitenstopcontact en dat gaat prima inderdaad. aparte wallbox geen noodzaak, gaat iets sneller 3 uur ipv 5/6 uur .

• twodigits
Aha, dat de sportstoelen in MY2021 er niet in zaten verduidelijkt wat.

Wat de verschillen in gril zijn weet ik niet, ik zal het eens opzoeken.
edit: gezien, onderstuk is anders.

[ Voor 10% gewijzigd door twodigits op 11-09-2021 11:35 ]

• twodigits
sky_walker schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:29:
[...]

Laadpaal meet the geladen Kw's en deze worden automatisch verrekend en betaald door de leasemaatschappij, ongeacht of de stroom van het net komt of van mijn panelen. Dus ik verdien geld als ik direct laad uit de zonnepanelen :-)
Hey slim, in mijn situatie kan die stroom dan alsnog als kosten opvoeren >:)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bas_dj schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:14:
[...]

Volledig mee eens. Het is even een paar duizend km wennen aan de andere manier van rijden, maar daarna alleen maar genot van t systeem. Icm met de pilot assist is t volledig zelf rijdend (van stilstand in de file) tot aan (in Nederland) 140-150kmh. En ja, er schieten mensen voor je, maar wat kom je meer uitgerust thuis na een lange rit.
Met name dit! Ik vind het zo enorm ontspannend rijden met de auto die zelf rijdt. Het systeem is beter dan dat van de Polestar 2 en de Tesla Model 3 "gewone" autopilot naar mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

AlexV schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:54:
Ook maar weer eens een duit in het zakje doen hier. Sinds donderdag met een vriend op pad in de Alpen, een flink aantal bergpassen aan het berijden. Hij in de M140i, ik in de 330e (die zal vast bekend voorkomen voor een andere Tweaker hier ;) ). Foto’s zeggen meer dan duizend woorden:
...

Beide auto’s blijken bijzonder goed aan elkaar gewaagd! De M140i heeft een hogere topsnelheid en snellere 0-100, maar dat verschil merk je nauwelijks op de bochtige weggetjes. Grootste nadeel van de 330e is het gewicht, je voelt dat het een zware auto is in de haarspeldbochten. Maar het rijdt heerlijk, en rijdt 25% zuiniger dan een M140i :+
Geile r5 turbo achter je. Nog beter voor het betere gooi en smijt werk. :9

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bibi2205
Sinds gisteren is de 5 terug thuis.. :)

Beide jaloezieën van de nieren vervangen dus die sluiten terug netjes af wanneer het moet.. Verder hebben ze de bekabeling van de USB poorten volledig gecontrolleerd maar het probleem bleek uiteindelijk in de USB hub te zitten. Bij de volgende langere rit maar eens de 2019-1 kaarten updaten. :) Binnenkort maar eens zorgen voor wat extra foto's en tijd vrijmaken om de F31 klaar te maken voor de verkoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDTHsbEBZ3O4iVxyvq3jYaRXJGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f95loxfQ3xHtDPKrhzPNzTwR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:03
Eagle Creek schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:50:
Vett. Ziet eruit als een heel leuke tour! Volgende keer inschrijvingen!? :9
Goed plan! Wellicht in combinatie met het SJAT in de HK :).
SadisticPanda schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:09:
[...]

Geile r5 turbo achter je. Nog beter voor het betere gooi en smijt werk. :9
Die waren inderdaad bloedsnel. We kwamen ze tegen op weg naar de San Bernardinopas en reden toen achter ze. Was flink hard werken om ze bij te houden. Vervolgens lieten ze ons voor en toen zaten ze strak op onze staart, we raakten ze niet kwijt. Daarna even staan praten en het waren liefhebbers, allemaal met opgevoerde Renault 5GT Turbo’s met 170+ pk op 800 kg.

Vloeken in de kerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVlmdayE6m5VVVVDe1Bdde0JbhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ph2WW0GgQXNtzjpvm3pqUFOA.jpg?f=fotoalbum_large

En om het af te leren, gister op de Dolomieten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wlbz_5sfMt4BIrZX5IzI7Rl5VD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ac6rogwWvDyUE2SBFYbLMMba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQyDe0R_ywhHwJsjOjQozWTeK3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1Vlf3oIF2tIxZjDM88Bajeo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-05 08:05
En nog een paar foto's vanuit het perspectief van de M140i. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X603D1nd0szzwbingNMiIWvLORE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY7XIZiwGB479P8ulIcG1d0w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVx4XUyLAajEIRJUrk0qWxcIRrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gpjn47uRHGNcw4s60lMv5daO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Gave auto's toch die R5'jes. Combinatie van jeugdherinnering en dat je weet dat het scheurbakkies waren cq zijn. Die 140i lijkt me ook top, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

AlexV schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:56:
[...]

Goed plan! Wellicht in combinatie met het SJAT in de HK :).

[...]
Owh bestaat dat nog? Ik ben een jaar of vijf mee geweest naar Luxemburg maar dacht dat dit was doodgebloed.

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:04
Eagle Creek schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:29:
[...]

Owh bestaat dat nog? Ik ben een jaar of vijf mee geweest naar Luxemburg maar dacht dat dit was doodgebloed.

:9
Het is nu ene extreme cirkeljerk van een klein clubje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

418O2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:34:
[...]

Klinkt niet alsof je er positief over bent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 11:20
Iemand nog belang bij 3 tickets voor Bimmerworld op TT Assen 10 oktober aanstaande? 2 tickets voor volwassenen en 1 voor een kind. Helaas ben ik verhinderd. Uiteraard voor een interessante prijs over te nemen.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Na heel wat wikken en wegen heb ik een deal gemaakt om mijn Z4 E89 (28i) in te ruilen en een Z4 G29 (30i) te kopen. Komende week ga ik hem ophalen :)

Nu ben ik bezig om me te oriënteren op de verzekering. Vorige keer liep ik tegen weigeringen aan, omdat de vermogen / gewichtsratio niet werd geaccepteerd. Dit keer lees ik ook redelijk veel onduidelijkheden over de beveiligingseisen...
Hebben jullie ervaringen die mij zouden kunnen helpen bij deze nieuwe zoektocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:28
Mystic Spirit schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:49:
Na heel wat wikken en wegen heb ik een deal gemaakt om mijn Z4 E89 (28i) in te ruilen en een Z4 G29 (30i) te kopen. Komende week ga ik hem ophalen :)

Nu ben ik bezig om me te oriënteren op de verzekering. Vorige keer liep ik tegen weigeringen aan, omdat de vermogen / gewichtsratio niet werd geaccepteerd. Dit keer lees ik ook redelijk veel onduidelijkheden over de beveiligingseisen...
Hebben jullie ervaringen die mij zouden kunnen helpen bij deze nieuwe zoektocht?
Ik heb mijn 320i verzekerd bij Univé. Prima voorwaarden, ook qua aanschafwaarde regeling (andere Max catalogus waarde van 50k bijvoorbeeld, Unive 85k verzekerd bedrag). Verder niets over extra beveiligingseisen oid die anderen wel stellen idd. En qua premie ook nog super scherp vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Met de 30i zal het wel mee vallen, zolang je minstens een klasse 3 alarm hebt (met hellingshoekdetectie dus). Met een 40i die zo jong is was het een ander verhaal geweest. Allianz had hem dan bijvoorbeeld alleen geaccepteerd met een klasse 5 alarm (dat is klasse 3 + tracker die aan gaat zodra het alarm af gaat).

Ik zat al meer dan 10 jaar bij Allianz, maar m'n 135 wilden ze niet verzekeren. 8 maanden later hadden ze het wel best gevonden want dan was de auto 5 jaar oud geweest en boeit het ze ineens niet meer zo 8)7

Their loss, ben nu verzekerd bij Reaal zonder problemen. Verzekeringsproblemen tenminste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

ExiZTeNcE schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:35:
[...]

Ik heb mijn 320i verzekerd bij Univé. Prima voorwaarden, ook qua aanschafwaarde regeling (andere Max catalogus waarde van 50k bijvoorbeeld, Unive 85k verzekerd bedrag). Verder niets over extra beveiligingseisen oid die anderen wel stellen idd. En qua premie ook nog super scherp vaak.
Unive ga ik even bellen. Dankjewel!
Werelds schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:21:
[...]

Met de 30i zal het wel mee vallen, zolang je minstens een klasse 3 alarm hebt (met hellingshoekdetectie dus). Met een 40i die zo jong is was het een ander verhaal geweest. Allianz had hem dan bijvoorbeeld alleen geaccepteerd met een klasse 5 alarm (dat is klasse 3 + tracker die aan gaat zodra het alarm af gaat).

Ik zat al meer dan 10 jaar bij Allianz, maar m'n 135 wilden ze niet verzekeren. 8 maanden later hadden ze het wel best gevonden want dan was de auto 5 jaar oud geweest en boeit het ze ineens niet meer zo 8)7

Their loss, ben nu verzekerd bij Reaal zonder problemen. Verzekeringsproblemen tenminste :+
Ik zit nu bij Allianz en voerde de nieuwe wagen in en daar kwam idd de vereiste peilzender naar voren. Is toch weer een extra abo wat ook geld kost en dan is het voordeel van de scherpere premie ook direct verloren ten opzichte van bijvoorbeeld Unive. Reaal is wellicht ook een optie. Daar heb ik al meer dingen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:22
Mystic Spirit schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:57:
[...]

Unive ga ik even bellen. Dankjewel!

[...]

Ik zit nu bij Allianz en voerde de nieuwe wagen in en daar kwam idd de vereiste peilzender naar voren. Is toch weer een extra abo wat ook geld kost en dan is het voordeel van de scherpere premie ook direct verloren ten opzichte van bijvoorbeeld Unive. Reaal is wellicht ook een optie. Daar heb ik al meer dingen lopen.
Ach ja mijn tussenpersoon was na 10 jaar en allerlei andere verzekeringen ook moeilijk aan het doen maar toen ze hoorde dat er via Interpolis van alles zonder problemen kon, gingen ze ineens toch nog wat extra moeite doen. Viel alsnog in het niet met Interpolis.. dus daar zit de BMW nu gewoon.

Niet meer voor lang want er staat een opvolger klaar(Seat Leon Cupra ST 4Drive) maar dat is voor een ander topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Nu online
Yep, dat klinkt bekend :)

Moet ik er ook wel even bij vermelden dat ik al m'n (privé) verzekeringen via een bemiddelaar heb lopen (Aon, vroeger Meeus, via familie :P), maar ook zij kregen Allianz niet zo ver. Ze dachten dat het wel los zou lopen omdat het in mijn geval een aftermarket alarm betreft (de af-fabriek alarmen van de F series zijn sommige verzekeraars ook niet happig op) en ik ook een bearlock heb, maar helaas pindakaas.

Toen ik Reaal belde na de diefstalpoging waren dat juist de dingen waardoor de afhandeling geen enkel probleem was.

Hele grote verschillen tussen de verzekeraars :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:53
Vraagje.

Ik neem binnenkort mijn nieuwe 3 serie (G20) in ontvangst. Nu wil er wat leuke M-performance goodies op gooien (spoiler, diffuser, front-splitter etc.).

Iemand een suggestie voor een goede dealer/partij die het voor me kan regelen? Mag ook over de grens. Gaat mij er om dat het netjes gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

418O2 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:34:
[...]

Heb je het nu over het SJAT of het BMW Topic? O-)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Bijzonder, ik was voor een G20 330e de verzekering aan het checken en daar was juist Allianz een van de partijen waar je met klasse 3 nog terecht kon en niet klasse 4 eiste.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:04
MadMarky schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:46:
[...]

Heb je het nu over het SJAT of het BMW Topic? O-)
Lache

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 19:37

Zelf de verzekering afgesloten bij de ANWB. Ze eisen een klasse 3 alarm, maar de affabriekalarm wordt gewoon geaccepteerd. Ik heb een jonge occasion en hiervoor hebben ze 3 jaar lang de aanschafwaardegarantie, je krijgt het aankoopbedrag terug ipv de dagwaarde. Vergeleken op de gebruikelijke vergelijkingsites en kwam als een van de goedkoopste naar voren. Eventueel was er nog extra korting mogelijk met zo'n tracker maar daar niet voor gekozen.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Mr.Meeuw schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:18:
[...]

Zelf de verzekering afgesloten bij de ANWB. Ze eisen een klasse 3 alarm, maar de affabriekalarm wordt gewoon geaccepteerd. Ik heb een jonge occasion en hiervoor hebben ze 3 jaar lang de aanschafwaardegarantie, je krijgt het aankoopbedrag terug ipv de dagwaarde. Vergeleken op de gebruikelijke vergelijkingsites en kwam als een van de goedkoopste naar voren. Eventueel was er nog extra korting mogelijk met zo'n tracker maar daar niet voor gekozen.
Affabriek is toch ook gewoon klasse 3. En zorg wel dat je je certificaat op orde houdt qua geldigheid anders keren ze alsnog niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 19:37
VidaR-9 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:36:
[...]

Affabriek is toch ook gewoon klasse 3. En zorg wel dat je je certificaat op orde houdt qua geldigheid anders keren ze alsnog niks uit.
Is inderdaad klasse 3, maar omdat @Werelds zei dat sommige verzekeraars niet zo happig zijn op de affabriek alarm.

En goed dat je het zegt van de certificaat, was inderdaad een dingetje bij de aankoop. Zat niet bij de auto en de verkoper hielt zich eerst ook van de domme. Als je adverteert met klasse 3 alarm er op mag je ook zorgen dat er een certificaat bij zit. En maar goed ook, want de interieursensor was kapot. 8)7

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 28-05 21:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn vader had een aanbieding gekregen via de BMW dealer (Allianz) voor de Z4 M40i verzekering, begonnen later te zeuren dat een volg systeem nodig was. Uiteindelijk heeft hij het nu wel voor elkaar zonder volg systeem zover mijn kennis gaat. Zal het even navragen voor de zekerheid.
Centraal Beheer deed ook niet moeilijk geloof ik in de tijd dat vader de R8 nog had Zou je ook kunnen proberen.

Je had een E89 28i wat al een turbo 4 cilinder was natuurlijk? Denk dat de 30i qua basis meer dan voldoet in de nieuwere Z4’s overigens. Nieuw gekocht, gebruikte, foto? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:57
VidaR-9 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:36:
[...]
En zorg wel dat je je certificaat op orde houdt qua geldigheid anders keren ze alsnog niks uit.
Bedoel je dat als in: Ik stel me zelf voor dat ze dan misschien moeilijk doen, of weet je echt van gevallen waar dat daadwerkelijk is gebeurd? Mijn verzekeringsman (die al meer dan 30 jaar in het vak zit), zei namelijk tegen mij over dat verlengen: 'dat doet geen hond'. En de eerste check die ik deed met het kenteken van de buurman-BMW op de website van de KIWA SCM, gaf al een verlopen certificaat. Dus ben wel benieuwd. Want de verzekeringsman is er natuurlijk niet bij als iemand zijn certificaat laat verlengen en één check zegt ook niet alles. Maar het betekent wel dat hij nooit een weigering heeft meegemaakt om die reden, anders had hij dat wel verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Werelds schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:21:
[...]

Hellingshoek, is dat niet standaard als je het BMW alarm neemt?

Op mijn M240i:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubFHuoSezGc4qpdkblPLhHtCEH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EUAQkfNbDcsnDLDnw3P0KHTf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Snake op 13-09-2021 18:09 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
jipenjanneke schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:03:
[...]

Bedoel je dat als in: Ik stel me zelf voor dat ze dan misschien moeilijk doen, of weet je echt van gevallen waar dat daadwerkelijk is gebeurd? Mijn verzekeringsman (die al meer dan 30 jaar in het vak zit), zei namelijk tegen mij over dat verlengen: 'dat doet geen hond'. En de eerste check die ik deed met het kenteken van de buurman-BMW op de website van de KIWA SCM, gaf al een verlopen certificaat. Dus ben wel benieuwd. Want de verzekeringsman is er natuurlijk niet bij als iemand zijn certificaat laat verlengen en één check zegt ook niet alles. Maar het betekent wel dat hij nooit een weigering heeft meegemaakt om die reden, anders had hij dat wel verteld.
Bij motoren doen ze sowieso moeilijk bij verlopen certificaat (en toetsen ze helemaal niets bij acceptatie naar mijn weten). Bij auto’s geen idee, maar kan het me voorstellen. De meeste verzekeraars hebben toch het beleid om zo min mogelijk uit te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Laatst online: 15-05 14:04

meddle

:o

Ik zou iig een offerte aanvragen voor een bmw top cover verzekering (allianz). Voor mijn auto was dat een stuk goedkoper dan de gebruikelijke maatschapijen, met name vanwege het vermogen en de nieuwwaarde. Een soft-top cabrio is vaak ook lastiger te verzekeren omdat ze het dak zo kunnen opensnijden. Ik zou er vanuit gaan dat je ten minste een SCM3 alarm nodig hebt, maar de meeste nieuwere bmw's hebben dat standaard al dacht ik.

specs PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mr.Meeuw schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:18:
[...]

ANWB is ook nog een optie. Dank voor de tip!
YakuzA schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:54:
[...]

Bijzonder, ik was voor een G20 330e de verzekering aan het checken en daar was juist Allianz een van de partijen waar je met klasse 3 nog terecht kon en niet klasse 4 eiste.
Misschien het verschil tussen Allianz en Allianz Direct? Ik zit nu bij Allianz Direct?
Tortelli schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:58:
[...]

Mijn vader had een aanbieding gekregen via de BMW dealer (Allianz) voor de Z4 M40i verzekering, begonnen later te zeuren dat een volg systeem nodig was. Uiteindelijk heeft hij het nu wel voor elkaar zonder volg systeem zover mijn kennis gaat. Zal het even navragen voor de zekerheid.
Centraal Beheer deed ook niet moeilijk geloof ik in de tijd dat vader de R8 nog had Zou je ook kunnen proberen.

Je had een E89 28i wat al een turbo 4 cilinder was natuurlijk? Denk dat de 30i qua basis meer dan voldoet in de nieuwere Z4’s overigens. Nieuw gekocht, gebruikte, foto? .
Niet helemaal nieuw maar wel zo goed als. 6k op de teller en nu een jaar en een week oud 8)
Foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.vandijkautomobielen.nl//xml/images/27192805-2.JPG
Bij dezelfde garage gekocht als waar ik mijn 28i 4 jaar geleden ook heb gekocht. Erg tevreden over de eigenaar daar die zelf de handel doet en goede deal met hem kunnen maken.

Tussenstand na een rondje verzekeraars bellen:
Allianz Direct: Peilzender vereist
Nationale Nederlanden: Blijft vaag zelfs bij navragen, maar waarschijnlijk ook peilzender vereist, maar om er echt zeker van te zijn moest ik de auto maar aanmelden voor de verzekering... 8)7
Ohra: accepteert de auto niet : "Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog"
Univé: Geen gedoe, goede voorwaarden en volgens mij de meest voordelige.
ANWB: Goede voorwaarden en zonder volgsysteem, maar duurder dan Unive
Reaal: Verwijst voor nieuwe auto verzekeringen naar Nationale Nederlanden.

Kortom: Waarschijnlijk wordt het Univé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:22
Mystic Spirit schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:39:
[...]

ANWB is ook nog een optie. Dank voor de tip!

[...]

Misschien het verschil tussen Allianz en Allianz Direct? Ik zit nu bij Allianz Direct?

[...]

Niet helemaal nieuw maar wel zo goed als. 6k op de teller en nu een jaar en een week oud 8)
Foto:
[Afbeelding]
Bij dezelfde garage gekocht als waar ik mijn 28i 4 jaar geleden ook heb gekocht. Erg tevreden over de eigenaar daar die zelf de handel doet en goede deal met hem kunnen maken.

Nationale Nederlanden: Blijft vaag zelfs bij navragen, maar waarschijnlijk ook peilzender vereist, maar om er echt zeker van te zijn moest ik de auto maar aanmelden voor de verzekering... 8)7
Ohra: accepteert de auto niet : "Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog"

Interpolis al gekeken? Vrij flexibel met wat je wel of niet neemt in je verzekering. Ook bij eigen import aanschafwaarderegeling en standaard BMW alarm klasse 3 is voldoende zonder dat er een nieuw certificaat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Nu online
Snake schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:04:
[...]

Hellingshoek, is dat niet standaard als je het BMW alarm neemt?

Op mijn M240i:

[Afbeelding]
Volgens mij levert BMW inderdaad al heel lang standaard klasse 3. Maar tegenwoordig bestaan die klassen niet meer bij het SCM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

la_fusion schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:40:
[...]

Interpolis al gekeken? Vrij flexibel met wat je wel of niet neemt in je verzekering. Ook bij eigen import aanschafwaarderegeling en standaard BMW alarm klasse 3 is voldoende zonder dat er een nieuw certificaat nodig is.
Ja, maar interpolis is nog duurder dan ANWB. Heb er nog een paar gecheckt, zoals inshared, maar die weigeren de auto, en dan is er nog een hele rits die nog duurder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
Nu zijn autoverzekering relatief nieuw voor mij, na jaren leasen recent zelf een auto gekocht.
Een 420i GC bleek her en der ook al lastig te verzekeren door de combinatie vermogen/gewicht/leeftijd.

Heb niet heel lang gezocht maar Unive kwam voordelig uit de zoektocht. Gelijk doorgepakt en alle verzekeringen daar onder gebracht.

Eigenlijk waren ze bij alle verzekeringen scherp geprijsd, maar door de stapelkorting en collectiviteitskorting betaal ik maar iets van 25eu extra per maand voor alles. Daarmee is de auto allrisk verzekerd incl aanschafwaarde dekking en pechhulp Europa, dat laatste vond ik wel handig met de vakantie voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb nog nooit moeite gehad met het verzekeren van auto's en motoren. Hoe oud/jong zijn jullie dan? Een 420GC is toch niet zó snel en wie onder de 40+ koopt er een GC? (grapje natuurlijk, het is geen 2 series GC) :P

Het WA+ verzekeren van mijn Speed Triple op mijn 26e was €15,- per maand toentertijd bijvoorbeeld. Het All-Risk verzekeren van een 335i (306pk) op mijn 30e kost me €56,- nu. En zoveel schadevrije jaren heb ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
Ik heb mijn 340i verzekerd bij Unive, allrisk met inzittendenverzekering en rechtshulp voor 64 euro per maand. Unive is dus inderdaad vrij scherp geprijsd.

Als je hoogopgeleid bent (lame I know) kun je Promovendum nog proberen. Heb ik bij mijn vorige auto gedaan (335d), zij hebben altijd een actie dat ze 25% onder de prijs gaan zitten van de concurrentie. Dus je kunt dan gewoon een offerte opvragen bij bijv. Unive en deze opsturen naar Promovendum en dan krijg je 25% korting. Uiteraard moeten de voorwaarden wel gelijkwaardig zijn en je kunt dit maar 1x per 3 jaar doen (vandaar dat ik nu niet bij Promovendum zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spollie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:47:
Ik heb mijn 340i verzekerd bij Unive, allrisk met inzittendenverzekering en rechtshulp voor 64 euro per maand. Unive is dus inderdaad vrij scherp geprijsd.

Als je hoogopgeleid bent (lame I know) kun je Promovendum nog proberen. Heb ik bij mijn vorige auto gedaan (335d), zij hebben altijd een actie dat ze 25% onder de prijs gaan zitten van de concurrentie. Dus je kunt dan gewoon een offerte opvragen bij bijv. Unive en deze opsturen naar Promovendum en dan krijg je 25% korting. Uiteraard moeten de voorwaarden wel gelijkwaardig zijn en je kunt dit maar 1x per 3 jaar doen (vandaar dat ik nu niet bij Promovendum zit).
Bij Promovendum heb ik destijds maar met moeite mijn E46 320Ci verzekerd gekregen (leeftijd + immense vermogen van zo'n ding :+ ) mijn M240i wilden ze al helemaal niet aan beginnen...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:45
Mystic Spirit schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:39:

Centraal Beheer ook geprobeerd? Daar kon ik 6-7 jaar geleden wel terecht met een E39 op m'n 21/22e voor ongeveer hetzelfde geld als mijn vriendin met haar Yaris van 2005 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:14
Ik had ook weinig opties om de X5M te verzekeren. Kon alleen bij Centraal Beheer en FBTO, met 7 schadevrije jaren. Het zijn auto's met meer risico, al dat vermogen wordt nou eenmaal af en toe aangewend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22

_Arthur

blub

Mijn G21 330i (demo van 5 maanden oud destijds) heb ik via BMW Topcover verzekerd (onderliggend is dat Allianz Direct). Met een catalogusprijs van 72k+ en 260pk waren andere verzekeraars niet veel goedkoper/duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
fsfikke schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:14:
[...]

Bij Promovendum heb ik destijds maar met moeite mijn E46 320Ci verzekerd gekregen (leeftijd + immense vermogen van zo'n ding :+ ) mijn M240i wilden ze al helemaal niet aan beginnen...
Vreemd, mijn 335d en 340i waren beiden geen probleem. Alleen de 340i uiteindelijk niet gedaan omdat ik de korting niet kon krijgen. Toen ik nog twijfelde over een G30 540i gaf dat wel problemen, volgens mij vanwege catalogusprijs > 100k.

Wat mij wel opvalt is dat veel verzekeraars na een jaar of twee de premie flink omhoog gooien. Al meerdere malen meegemaakt dus vaak stap ik dan maar weer over.

[ Voor 13% gewijzigd door Spollie op 14-09-2021 09:25 ]

Pagina: 1 ... 132 ... 358 Laatste