Pannencouque schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:49:
[...]
Klinkt als een flinke overweging en nogal een stap van al die units naar een 5

Benieuwd hoe ie gaat bevallen. Veel gehoorde feedback is dat ie toch wel log en zwaar is, en de dynamiek van de kleinere modellen mist. Dat herken ik zeker, het comfort is echter heerlijk.
Ik rij nu in een BMW 5 touring, de auto is echt groot, steekt overal uit bij parkeren (zie je zo mooi bovenaf), auto is vrij lang en breed, maar rijden is feest.
De auto voelt fors aan maar zoals sturen gaat zo comfortabel (heb ook achterwielsturing en dat verschil voel je), parkeren gaat met de 360 camera echt stukken makkelijker, de adaptieve cruise control in combinatie met automatisch sturen op de snelweg en automatisch inhalen is geweldig, stoelventilatie is ook fantastisch, donkere ramen zijn echt heel donker maar in de nacht zie je bijna niets er doorheen, comfort access om deuren te openen vind ik wel dat dat standaard erop moet zitten en met zulke auto's vind ik geweldig om achter het stuur te zitten met de lange neus en het comfort, kan ik niets anders zeggen, ben blij dat ik niet voor een 3 ben gegaan. De 3 mag sportiever zijn, korter, zuiniger, sneller maar de BMW 5 is veel completer.
Ik heb dan nog opties zoals adaptief onderstel, Integral Active steering, panorama dak (echt twee enorme glasplaten), Innovation package, stoelverwarming achter en nog een aantal opties. Ik ben blij dat ik geen Harmon Karton set heb want de bas is gewoon veel te hard.
Schrik niet met tanken want er gaat rustig 65 liter benzine in en kan 1000 km op een tank rijden.
Wil wel meegeven, denk goed na om een BMW 5 Touring te rijden want je krijgt een stempel (mensen kijken je aan), heel veel krappe parkeerplekken/garages zijn letterlijk een uitdaging, in Amsterdam waar ik woon, is het niet handig en dan is een BMW 3 touring veel praktischer, ook omdat deze bijna 30 cm korter en iets minder breed is.
Mijn vader rijdt een BMW 3 sedan en heb ook nog de BMW X1 (nog steeds, moet terug (verwikkeld in rechtswegen) en zelfs Adac schrijft over het drama dat adaptief cruise control heet bij deze auto) maar niets werkt mee ) en niets komt op het niveau van de BMW 5. Ik twijfelde ook over een Merc C/E maar de BMW 5 is totaal niet te vergelijken ermee, de Merc is verder uitgewerkt met snufjes maar de BMW 5 is een rijdersauto.
Schrik niet van de afschrijving want de helft van de nieuwwaarde is afgeschreven in 1,5 jaar!! en dit was een short lease auto en rij nog steeds op winterbanden. Mijn BMW 5 is geïmporteerd want voor het totale bedrag kon ik in Nederland net een BMW 5 vinden zonder een achteruitrijcamera en uit 2020 dus daarom was het zeer aantrekkelijk.
[
Voor 37% gewijzigd door
itsalex op 09-09-2021 12:53
]