injectx schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:19:
Sinds gisteren de XS Max, lang getwijfeld want ik dacht dat ie te groot zou zijn maar wat ben ik blij dat ik deze gekozen heb, heerlijk toestel!
Is het bij jullie ook zo dat het scherm wat
groenig lijkt op sommige delen als de brightess bijna volledig naar 0% is? Bij witte achtergronden valt het op maar ook bij de klok app bijvoorbeeld. Zag dit gisteravond toen ik in een vrijwel onverlichte kamer zat.
Grappig, ik dacht dat ik spoken zag.
Ik had bij mijn eerste Xs Max dit probleem ook. Met de laagste helderheid stand ‘s avonds in bed was het ontzettend zichtbaar in donkergrijze apps zoals Klok, FaceTime, Apollo (dark mode) etc.
Op
reddit vond ik een aantal vergelijkbare omschrijvingen en foto’s van het probleem, maar dan op de iPhone X van vorig jaar. Vooral op
deze foto is het goed te zien. Ook op
MacRumors is er wat over te vinden (iPhone X weer).
Afgelopen vrijdag ben ik naar de Apple Store in Amsterdam geweest om dit te bespreken en na het zoeken van een donkere ruimte (die ze niet beschikbaar hadden) hebben ze mijn aankoop geretourneerd en mij vervolgens een nieuw model meegegeven incl. doos (geen refurb/white box model).
Nu ben ik een dag verder met het nieuwe toestel maar deze lijkt een vergelijkbaar probleem te hebben. Op 2/3e van het scherm zie je een donker gebied, het grijs lijkt ook niet egaal te zijn. Er lopen verticale strepen door het scherm (maar deze zijn moeilijk te zien op de foto).
Foto van het probleem
Foto naast een 8 plus
In vergelijking met een oudere 6s Plus en een 8 Plus (beide lcd natuurlijk) die ik heb liggen ziet het er een stuk minder goed uit. Als ik TrueTone en Night Shift uit zet is het probleem iets minder zichtbaar maar nog steeds aanwezig. Verder staan alle kleur filter instellingen op default.
Ik ben een beetje in dubio. In het algemeen is dit een ding met OLED. (Google “OLED gret test”) Dit is mijn tweede nieuwe Xs Max met deze issue, maar het is bij deze veel minder erg dan bij mijn eerste.
Misschien is het beter deze te retourneren en even een poosje te wachten tot de productie wat langer op gang is. Aan de andere kant is het ook weer niet zo storend. Het is verder een fantastisch toestel.
Ziet iemand anders dit ook in FaceTime bijvoorbeeld op de laagste helderheid in een donkere kamer?
[
Voor 16% gewijzigd door
Matias op 07-10-2018 00:10
. Reden: Typo’s, Linkjes ]