Ten eerste kan je ze altijd bellen als er iets is of je simpelweg iets wilt weten mbt de software.
Qua service in al die jaren voor iPhone:
Voor m’n iPhone 6 en 6S was ‘t achteraf eigenlijk overbodig, geen service voor nodig gehad

(Wel telefonische support.)
1x een klein hardware defect iPhone 7 coil-whine (toestel werkte wel maar video-opnames hadden een fluittoon erin.), volgende dag telefoon binnen, alles omzetten en oude wordt weer opgehaald. Het vervangende toestel had helaas een foutief display (gele vlek), was alleen vlak voor ik een tijdje weg moest naar t buitenland. Dat is eigenlijk niet hun probleem, maar ze hebben meteen een spoed afspraak genius bar Den Haag zelfde dag ingeplanned (ook verl mazzel hoor, was toevallig een klein gaatje in ‘t schema

), daar is het toestel meteen vervangen. Reiskosten plus extratje compensatie idvv shoptegoed als excuses voor het ontstane ongemak. Hierna kreeg het vervangende toestel ook een coil-whine, toen (mede omdat de eerste levering een DOA was) hebben ze het volledige aankoopbedrag en het resterende aantal maanden AppleCare+ terugbetaald (toestel retour natuurlijk) en mocht ik zelf beslissen waar ik dat aan uitgaf. (iPhone 8 geworden.)
1x een iPhone X die tot mijn grote verbazing preventief vervangen werd (zelfde methode) omdat ze niet zeker wisten of hij in orde was. Er was dus niet eens perse iets mis mee, maar ze vertrouwden het niet 100% dus heb ik een nieuwe gekregen - puur zodat ik later geen problemen zou krijgen mocht het tóch een hardware probleem blijken te zijn. Dat was heel erg relaxt, zo’n pro-actieve houding kan ik enorm waarderen. Liever voorkomen dan genezen zegmaar.

Misschien was er niets aan de hand, misschien wel - gelukkig hoef ik er niet achter te komen.
En 1x, maar dat staat eigenlijk los van AppleCare+, heeft Apple’s engineering team een iPhone 8 van me “gekocht” om een probleem te onderzoeken mbt “klappen” op Live Photo’s met flits. Ze wilden het toestel graag in bezit krijgen. Paar weken later hebben ze een firmware update gepusht op basis van het onderzoek naar mijn toestel, waarmee op alle iPhone’s het probleem was opgelost. Dat is hier op Tweakers nog besproken, meer mensen hadden er destijds last van. Erg fijn dat hun support actief actie onderneemt en op korte termijn wilde onderzoeken en fixen, toppie.
Voorts zijn ze dus altijd bereikbaar, 2 of 3 jaar lang en regelen ze de zaken enorm snel zonder “kom maar naar de Apple Store.”.
Het maakt ook niet uit waar je het toestel hebt gekocht, dat interesseert ze niet - je hebt recht op service van Apple en bent niet meer afhankelijk van de winkel. (En met die MBP 2015 was dat heel fijn, want die eikels van Media Markt weigerden me goed te helpen.)
Dus altijd heel goed geholpen, alleen met die iPhone 7 wat pech gehad. Dat kan gebeuren en voor mij is het veel belangrijker hoe ze dat oplossen en inzet tonen dan dat het mis was gegaan. Dat kan nu eenmaal gebeuren, shit happens - maar de geboden oplossingen zijn prima geweest.
Ze doen trouwens ook zo’n express replacement als je schade hebt aan het toestel. Volgende dag een nieuwe in huis of zelf omruilen in Apple Store; dan betaal je enkel het eigen risico voor het type schade dat je hebt. Daarna stuur je ‘t oude toestel terug. Zo heb je dus de tijd om data over te zetten/zit je niet geheel zonder toestel. Als je oude toestel het nog doet natuurlijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)