Nee natuurlijk is er geen verschil in capaciteit tussen iOS versies. En jullie geven eigenlijk te weinig info om er iets zinnigs over te zeggen.
Maar het is ook niet echt iets om je druk om te maken nu eigenlijk. Als je in 3 weken tijd 2% verliest en dat zet zich op dezelfde snelheid door, dan heb je ergens in April nog maar 80% over, was er dus iets mis met je accu en krijg je meteen gratis een nieuwe accu. (Tenzij je meer dan 500 cycles hebt, maar dan is de degradatie normaal en heb je het wel erg bont gemaakt met zo'n 2 a 3 cycles per dag.

Het blijft een slijtageonderdeel.). Problem solved.
Degradeert ie dan weer heel erg snel dan heb je grote kans dat Apple je toestel gewoon swapped, dan is er blijkbaar iets mis met het toestel.
Zet de degradatie niet in dezelfde snelheid voor, wat aannemelijk is, dan kan het zijn dat je met een jaar de 90% nog niet eens aantikt - uiteraard afhankelijk van hoe zwaar je de accu belast. Mijn accu begon op 104% geloof ik en degradeerde heel snel met niet al teveel cycles naar 101 a 102%. Daarna ging de degradatie opeens heel erg langzaam, ik heb er nu 126 cycles opzitten en sta op exact 99% wat ik een goede prestatie vindt van de accu.
Kortom: niets om nu al over in paniek te raken.

Gewoon aankijken en je hebt sowieso een jaar garantie op die accu. ~3 weken is ook niet genoeg tijd om al conclusies te trekken of je accu te snel degradeert.

Je accu heeft een bepaalde capaciteit, de een houdt fabrieks af iets meer vast dan de ander (vandaar dat die van mij boven de 100% begon) - eenmaal gestabiliseerd presteren ze redelijk gelijk, tenzij je pech hebt: maar dan krijg je gratis een nieuwe. Dusja...
-edit-
Oh last but not least... In de eerste tijd kalibreert je iPhone nog.
Ik heb zelf ook gehad dat de capaciteit eerst iets was teruggelopen en daarna weer ietsjes corrigeerde naar boven toe. Daarna is het behoorlijk stabiel gebleven. Het is dus beter om over een maand of 2 weer eens te kijken hoe het er voor staat en wat dan de daadwerkelijke degradatie is. En het liefst niet uitlezen op de iPhone, maar met Mac/PC.
[
Voor 42% gewijzigd door
WhatsappHack op 13-10-2018 00:14
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)