Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

Juice. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:17:
Ik heb gisteren mijn iPhone Xs Max omgeruild, en bleek via T-Mobile 110 euro korting te kunnen krijgen. Had hem los gekocht, maar nu bij mijn abonnement genomen met volledige bijbetaling toestel en 0pm voor het toestel. Kwam op 1320 in plaats van 1429. Voor degene die het nog overwegen, dit is bij ieder abonnement zo als je het via de Mediamarkt afsluit (getest met medewerker Telecom).
klopt en kan ook met andere providers: via Vodafone betaal ik voor de Xs nu zo'n 100 euro minder.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Fenomeno24 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

Dit is sinds jaar en dag zo.
Dan heb ik het nog nooit goed berekend 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:27
Kan je alleen het tweede jaar voor een defect niet meer bij een Apple Store binnen lopen. Dat is het voor mij die 100 euro altijd wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Mandarijntje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:58:
Kan je alleen het tweede jaar voor een defect niet meer bij een Apple Store binnen lopen. Dat is het voor mij die 100 euro altijd wel waard.
En dynafail is dikke ellende want die gooien het altijd op iets wat hun het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Voor degene die AppleCare+ te duur vinden en de meerprijs voor de schadegevallen niet willen betalen, kan je nog altijd via Amazon en/of Wiez.de, de normale AppleCare aanschaffen.

Heeft gewoon Express Replacement als service en de extra jaar garantie via Apple.. handig als je in het tweede jaar nog bij Apple wilt aankloppen ipv bij de verkoper.. Als je een inboedelverzekering hebt, heb je AppleCare+ helemaal niet nodig, maar de tweede jaar garantie bij Apple kan wel handig zijn.

De prijs is ook het vermelden waard. Kosten voor AppleCare is 85 euro terwijl AppleCare+ 229 kost. Dat scheelt wel. :)

Vorig jaar met mijn X zelfs na de 60 dagen termijn kunnen activeren bij Apple. Kan me niet herrineren of er een diagnostische test uitgevoerd moest worden, maar de activatie moet wel geheel telefonisch gebeuren. De XS en XS Max worden ook gewoon ondersteund. Heb paar dagen ook de XS Max gehad, maar teruggestuurd en wacht nu lekker totdat ik ergens voor een goede prijs de XS of de Max met dubbele sim kan scoren :)

[ Voor 25% gewijzigd door MysticX op 10-10-2018 01:35 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RWK__ Interessant, dat ga ik eens bekijken en de voorwaarden lezen :) Dus wel de service niet de verzekering? Grappig genoeg hadden we het daar toevallig over vandaag in het AC+ topic dat dat ideaal zou zijn :+

Let wel op:
“Als je een inboedelverzekering hebt, heb je AppleCare+ helemaal niet nodig, maar de tweede jaar garantie bij Apple kan wel handig zijn.”

Niet bij iedereen zitten smartphones inbegrepen in de inboedel. En al helemaal niet buitenshuis. Check altijd je polis voor dat aan te nemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
WhatsappHack schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 03:02:
@RWK__ Interessant, dat ga ik eens bekijken en de voorwaarden lezen :) Dus wel de service niet de verzekering? Grappig genoeg hadden we het daar toevallig over vandaag in het AC+ topic dat dat ideaal zou zijn :+

Let wel op:
“Als je een inboedelverzekering hebt, heb je AppleCare+ helemaal niet nodig, maar de tweede jaar garantie bij Apple kan wel handig zijn.”

Niet bij iedereen zitten smartphones inbegrepen in de inboedel. En al helemaal niet buitenshuis. Check altijd je polis voor dat aan te nemen.
Tweede jaar garantie wel handig?
In de EU heb je als particulier gewoon 2 jaar garantie op Apple producten. Daar heb je Apple care niet voor nodig.

Vandaar ook deze tekst :

Voor klanten met producten die worden gedekt door wet- en regelgeving ter bescherming van de consument die van toepassing zijn in het land, de regio of de staat van aankoop, geeft de servicedekking die in het Systeem wordt beschreven mogelijk niet alle rechten

Dus Applecare aanschaffen voor een extra jaar garantie op defecten is onzin. Die garantie heb je al als particuliere koper in de EU

[ Voor 21% gewijzigd door EdvanAl op 10-10-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Ik ga mijn iPhone xs in Delaware kopen. Is het dan ook mogelijk om AppleCare via wiez.de te kopen en je garantie te verlengen naar 2 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EdvanAl schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:18:
[...]

Tweede jaar garantie wel handig?
In de EU heb je als particulier gewoon 2 jaar garantie op Apple producten. Daar heb je Apple care niet.coor nodig.
En in Nederland heb je recht op een deugdelijk product voor wel langer dan 2 jaar met dit soort dure producten, dat is het punt echt niet. ;) Die 2 jaar is nogal arbitrair. Trouwens, je hebt geen recht op garantie van Apple als je het apparaat niet bij Apple gekocht hebt - dat ze wel een jaar aan iedereen geven (rechtstreeks bij hun) is geen verplichting.

Dat terzijde is AppleCare een stukje service zoals vermeld. ;) Hoe je het ook wend of keert, je hebt hoe dan ook geen recht op express replacement onder normale garantie; en laat dat nou precies zijn waar AppleCare voor is en waar veel mensen het voor kopen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:57
WhatsappHack schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:40:
[...]

En in Nederland heb je recht op een deugdelijk product voor wel langer dan 2 jaar met dit soort dure producten, dat is het punt echt niet. ;) Die 2 jaar is nogal arbitrair. Trouwens, je hebt geen recht op garantie van Apple als je het apparaat niet bij Apple gekocht hebt - dat ze wel een jaar aan iedereen geven (rechtstreeks bij hun) is geen verplichting.

Dat terzijde is AppleCare een stukje service zoals vermeld. ;) Hoe je het ook wend of keert, je hebt hoe dan ook geen recht op express replacement onder normale garantie; en laat dat nou precies zijn waar AppleCare voor is en waar veel mensen het voor kopen. :P
Langer dan twee jaar garantie op dit soort producten is veelal juist wel het punt, ongeacht NL product conformiteit. Iets met recht hebben en recht halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 18:48
Ik heb die belkin Screen Protector laten plakken bij de Amac maar boven bij de front camera aan de linkerkant komt hij een heel klein stukje los kan ik dit zelf nog oplossen of moet ik gewoon terug gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Tiimbo1991 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:21:
Ik heb die belkin Screen Protector laten plakken bij de Amac maar boven bij de front camera aan de linkerkant komt hij een heel klein stukje los kan ik dit zelf nog oplossen of moet ik gewoon terug gaan?
Teruggaan. Wordt er gelijk een nieuwe op geplakt!
WhatsappHack schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 03:02:

Let wel op:

Natuurlijk moet je de verzekeringsvoorwaarden doornemen, dat is hopelijk wel duidelijk bij de meeste hier :o

Inderdaad! Alleen de service, zoals Express Replacement bijvoorbeeld, zonder het verzekeringsgedeelte. :)

AppleCare is voor mij in ieder geval een soort service/gemak. Zeker als je je iPhone in het buitenland koopt, of bij een derde partij (T-mobile, KPN, etc) heb je bij het eerste geval maar 1 jaar fabrieksgarantie en bij het tweede geval wel recht op garantie op basis van de wet (deugdelijk product etc), maar dan krijg je te maken met Dynafix/Microfix en de service die je daar krijgt is gewoon om van te huilen.

Twee jaar geleden had ik mijn iPhone 6 voor garantie opgestuurd naar Mobiel.nl. Een dag van te voren laten controleren bij de Apple Store, toestel was van binnen prima (geen waterschade). Kon de garantie bij de Apple Store niet afwikkelen, dat moest bij Mobiel.nl gebeuren. En je raadt het al, eenmaal bij Microfix claimde ze dat het toestel waterschade had. Natuurlijk had ik bewijs dat het toestel helemaal in orde was, maar als je dat niet had? Dan had je weinig kans van slagen. Daarom is AppleCare voor mij belangrijk, kan het gewoon gelijk via Apple afgehandeld worden, zonder gezeik. Jammer is het wel dat je ervoor moet betalen, maar vandaag de dag is het niet anders.

[ Voor 72% gewijzigd door MysticX op 10-10-2018 11:36 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 18:48
RWK__ schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Teruggaan. Wordt er gelijk een nieuwe op geplakt!
Oké dan ga ik morgen middag wel terug want dan ben ik toch in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
NvO_91 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:27:
Ik ga mijn iPhone xs in Delaware kopen. Is het dan ook mogelijk om AppleCare via wiez.de te kopen en je garantie te verlengen naar 2 jaar?
Is inderdaad gewoon mogelijk. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
Iemand enig idee hoe hoog de boeten is als je gepakt wordt bij de duane en niks hebt aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
NvO_91 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:17:
Iemand enig idee hoe hoog de boeten is als je gepakt wordt bij de duane en niks hebt aangegeven?
Gewoon proberen, wat heb je te verliezen?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
Jaymone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Als de boete €500 is heb ik €500 te verliezen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
NvO_91 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Als de boete €500 is heb ik €500 te verliezen;)
Maar dan heb je wel direct een antw op je vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NvO_91 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:17:
€ 2.137,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Jaymone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Als je 1 telefoon meeneemt zal je geen boete krijgen, moet je alleen alsnog wel de invoerrechten en BTW betalen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 14:24
Ik lees overal issues met ontvangst, maar in hoeverre is dit echt zo ernstig? want voor mij zou dit wel een serieuze reden zijn geen xs te halen, ik zit niet te wachten op een telefoon waar de primaire functie problemen geeft.

Ook lees ik tegenstrijdige berichten over de accu tijd? maar kan me er niets bij voorstellen? hoe moet ik dat zien, dan om 16:00 in de middag mijn telefoon al leeg is bij gemiddeld gebruik??

lijkt zo te lezen bijna wel een rampen toestel....

vandaar mijn vraag of het allemaal overdreven wordt of is het echt zo ernstig gesteld met de iphone xs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:18
Ik heb mijn telefoon om 07:00 van de oplader gehaald vanmorgen en zit nu nog op 92% (16:00).. Nu doe ik niet heel veel met mijn telefoon tijdens werk, maar niets te klagen over de batterij..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
M@cer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:42:
Ik heb mijn telefoon om 07:00 van de oplader gehaald vanmorgen en zit nu nog op 92% (16:00).. Nu doe ik niet heel veel met mijn telefoon tijdens werk, maar niets te klagen over de batterij..
En hoe zit het met het ontvangst, aangezien ik overal best vaak lees dat er problemen zijn met betrekking tot wifi en lte? en dat zelfs een gemiddelde iphone 6s soms al betere waarden haald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:38:
Ik lees overal issues met ontvangst, maar in hoeverre is dit echt zo ernstig? want voor mij zou dit wel een serieuze reden zijn geen xs te halen, ik zit niet te wachten op een telefoon waar de primaire functie problemen geeft.

Ook lees ik tegenstrijdige berichten over de accu tijd? maar kan me er niets bij voorstellen? hoe moet ik dat zien, dan om 16:00 in de middag mijn telefoon al leeg is bij gemiddeld gebruik??

vandaar mijn vraag of het allemaal overdreven wordt of is het echt zo ernstig gesteld met de iphone xs?
Mijn bereik is super, overal bijna maximaal 4G bereik. Het is altijd lastig in te schatten hoe serieus zo'n kwestie is op internet aangezien er zo extreem veel XS owners zijn, maar ik heb in ieder geval nergens last van.

Als je nu al goed bereik hebt dan heb je niets te vrezen van de XS.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:44:
[...]
En hoe zit het met het ontvangst, aangezien ik overal best vaak lees dat er problemen zijn met betrekking tot wifi en lte? en dat zelfs een gemiddelde iphone 6s soms al betere waarden haald??
Ik heb met mijn Xs beter bereik dan met mijn vorige [niet hard lachen]iPhone 6[/niet hard lachen]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:19
@audiofieltje Over de accu kan ik heel duidelijk zijn: toptoestel. Gaat bij mij ongeveer anderhalve dag mee. Bluetooth staat altijd aan (vanwege mijn Apple Watch). Ik luister ongeveer een uur per dag naar podcasts/muziek.

De iPhone Xs Max *O* _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Niks aan het handje, in alle opzichten zelfs beter dan de vorige generaties!
Welk toestel gebruik jij op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
Jaymone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:57:
[...]

Niks aan het handje, in alle opzichten zelfs beter dan de vorige generaties!
Welk toestel gebruik jij op dit moment?
Op dit moment gebruik ik de 6s plus in combi met vodafone. En zeer interesse in de xs, meer omdat het net even wat kleiner is met een minimale vermindering van schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Op dit moment gebruik ik de 6s plus in combi met vodafone. En zeer interesse in de xs, meer omdat het net even wat kleiner is met een minimale vermindering van schermgrootte.
Kwa scherm real estate ga je wel iets op achteruit met de Xs, als dat geen probleem is, dan zou ik het doen en anders zou ik de Max overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Ik was zon overstappen van de 8 plus naar de X, en deed deze uiteindelijk weer weer omdat ik de X toch te klein vond. Nu de xs max en helemaal tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
WouterL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:28:
[...]

Ik was zon overstappen van de 8 plus naar de X, en deed deze uiteindelijk weer weer omdat ik de X toch te klein vond. Nu de xs max en helemaal tevreden. 8)
Die had ik niet verwacht, juist omdat het scherm in verhouding nu niet schokkend veel kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:42:
[...]

Die had ik niet verwacht, juist omdat het scherm in verhouding nu niet schokkend veel kleiner is.
Qua diagonaal groter, maar je levert in de breedte veel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
audiofieltje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:38:

Bij zulke dingen moet je ook altijd rekening houden met het punt dat de meeste tevreden consumenten er niet over gaan klagen op internet. Dus die verhalen lees je gewoon veel minder. Vooral bij iPhones wordt een klein probleempje vaak vergroot tot een wereldramp. Wil niet zeggen dat de problemen niet bestaan, maar lang niet zo grootschalig als dat je soms zou gaan denken na alle verhalen.

Heb zelf nu een iPhone 7. Jeukt enorm om de Max te halen. Ik heb een DSLR als main camera, dus ik probeer de camera kwaliteit echt niet mee te rekenen, maar uiteindelijk maak ik alsnog veel foto's met mijn iPhone 7. Puur omdat je die altijd bij de hand hebt. DSLR wat minder. Dus dat de Xs zoveel betere foto's maakt als de 7...plus dat scherm..wat meer snelheid, accuduur, etc...jeukt wel.

Meer mensen die zijn overgestapt vanaf een 7? Is de camera het echt waard? De overgang het ook waard als je niet echt spelletjes speelt op je telefoon? Gebruik vooral de camera, whatsapp, FB, twitter, safari, rabo app...beetje standaard meuk dus. Wat ook nog prima gaat op de 7. Twijfel dus een beetje, want blijft een hoog bedrag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Alwayshappyz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Bij zulke dingen moet je ook altijd rekening houden met het punt dat de meeste tevreden consumenten er niet over gaan klagen op internet. Dus die verhalen lees je gewoon veel minder. Vooral bij iPhones wordt een klein probleempje vaak vergroot tot een wereldramp. Wil niet zeggen dat de problemen niet bestaan, maar lang niet zo grootschalig als dat je soms zou gaan denken na alle verhalen.

Heb zelf nu een iPhone 7. Jeukt enorm om de Max te halen. Ik heb een DSLR als main camera, dus ik probeer de camera kwaliteit echt niet mee te rekenen, maar uiteindelijk maak ik alsnog veel foto's met mijn iPhone 7. Puur omdat je die altijd bij de hand hebt. DSLR wat minder. Dus dat de Xs zoveel betere foto's maakt als de 7...plus dat scherm..wat meer snelheid, accuduur, etc...jeukt wel.

Meer mensen die zijn overgestapt vanaf een 7? Is de camera het echt waard? De overgang het ook waard als je niet echt spelletjes speelt op je telefoon? Gebruik vooral de camera, whatsapp, FB, twitter, safari, rabo app...beetje standaard meuk dus. Wat ook nog prima gaat op de 7. Twijfel dus een beetje, want blijft een hoog bedrag..
Ben van de 7 plus naar de X gegaan vorig jaar, beste aankoop die ik ooit gedaan heb. De X(s) is gewoon een heerlijk toestel, voelt ook echt aan als nieuw vooral door faceid. Na een uur vraag je je al af waarom de iPhone uberhaupt ooit die stomme homeknop gehad heeft, ik zeg doen. Ik speel ook geen games op Hearthstone (kaartspel) na, ook vooral voor het scherm en camera gegaan. Zeker als je btw van een non plus model af komt ga je nog meer genieten van de vele hogere PPI/resolutie en het oled scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:58:
mijn ''route' voor 2018': iPhone X - iPhone 6s (nu) - zeer binnenkort weer de iPhone X

want:

-geen FaceID2
-A12 is verre van interessant
-geen echt noemenswaardige extra's tov een iPhone X
- voelt ergens niet goed om in minder dan 1 jaar ruim €2250 uit te geven aan 2 telefoons (ja, ok excl verkoop oude toestel)
- de iPhone X is tot en met nu toe voor mij meer dan (zeer) goed bevallen

waarvan akte. :+
Ik vind het echt allemaal nergens op slaan de XS moet nu de zogenaamde betere toestel voorstellen. De IPhone X doet het perfect en ik had meer van Apple verwacht qua inovatie.

Blijkbaar is er niets meer aan een toestel toe te voegen waardoor je met zogenaamde snellere proccesoren gaat werken.

Terwijl de updates die je uitvoerd zwaarder zijn en er voor zorgen dat je verplicht bent over te stappen naar een Xs of xm of xl of wat dan ook.

Voor mij houd de reeks hier op. Heb altijd alle iPhones gehad tot de X.

Alles draait naar mijn mening om geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Alwayshappyz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Kom van een 8 Plus af en ben voor de XS (non Max) gegaan. Formaat net ff kleiner en daardoor wat handzamer in gebruik zoals foto’s maken. Qua scherm lever je iets in maar niet veel. De camera is echt veel beter of laat ik het zo zeggen, de foto’s zijn mooier en beter te bewerken. Diepte achteraf instellen is helemaal fantastisch. OLED scherm is nice en is rustiger voor de ogen. Snelheid, het voelt allemaal net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Bedankt voor het advies jullie beiden! :) Heb ik wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:56:
[...]

Ik vind het echt allemaal nergens op slaan de XS moet nu de zogenaamde betere toestel voorstellen. De IPhone X doet het perfect en ik had meer van Apple verwacht qua inovatie.

Blijkbaar is er niets meer aan een toestel toe te voegen waardoor je met zogenaamde snellere proccesoren gaat werken.

Terwijl de updates die je uitvoerd zwaarder zijn en er voor zorgen dat je verplicht bent over te stappen naar een Xs of xm of xl of wat dan ook.

Voor mij houd de reeks hier op. Heb altijd alle iPhones gehad tot de X.

Sjonge, wat een boosheid. En dat terwijl iOS 12 oude devices juist sneller heeft gemaakt ipv langzamer. De S iteratie staat er om bekend om niet ontzettend veel spannende features toe te voegen. Overigens quote je nu iemand die in het bezit is van een XS inmiddels.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
Thanks voor de tips, conclusie kan ik dus wel trekken dat alle problemen een beetje opgeblazen worden.

Ik ga waarschijnlijk voor de XS, ik neig naar de XSmax (mooi groot beeld) maar dan denk ik tegelijkertijd weer, dat ik dan direct weer dezelfde ergenissen krijg als ik op de plus versies heb gehad, te groot en iedere vergadering moet ik dat ding weer op tafel gooien omdat hij niet comfortabel in je zak past.

Het liefst had ik een xs gehad met een net iets breder beeld... maar ja dat is de ideale wereld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:56:
[...]

welcome to Apple's world! :*) :*)

@WouterL O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
Apple prijzen zijn absoluut niet aan de lage kant.... aan de andere kant, android telefoons was met updates na 2 jaar vaak al een gezeur... en mijn iphone 6s plus heeft nog steeds updates. (software ondersteuning kost ook geld ook al vergeten veel mensen dit). Al ben ik het er mee eens dat Apple het best ook wat minder gortig mag maken met de prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 13-09 22:55
Galvatron schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:54:
[...]

Kom van een 8 Plus af en ben voor de XS (non Max) gegaan. Formaat net ff kleiner en daardoor wat handzamer in gebruik zoals foto’s maken. Qua scherm lever je iets in maar niet veel. De camera is echt veel beter of laat ik het zo zeggen, de foto’s zijn mooier en beter te bewerken. Diepte achteraf instellen is helemaal fantastisch. OLED scherm is nice en is rustiger voor de ogen. Snelheid, het voelt allemaal net iets beter.
Helaas is het oled scherm voor mij juist helemaal niet rustiger voor de ogen ten opzichte van een LCD.
Ik zeg helaas want de Max is een top ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:40
audiofieltje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:54:
Thanks voor de tips, conclusie kan ik dus wel trekken dat alle problemen een beetje opgeblazen worden.

Ik ga waarschijnlijk voor de XS, ik neig naar de XSmax (mooi groot beeld) maar dan denk ik tegelijkertijd weer, dat ik dan direct weer dezelfde ergenissen krijg als ik op de plus versies heb gehad, te groot en iedere vergadering moet ik dat ding weer op tafel gooien omdat hij niet comfortabel in je zak past.

Het liefst had ik een xs gehad met een net iets breder beeld... maar ja dat is de ideale wereld ;-)
Als je een Plus hebt gehad is de Max echt een verademing. Vanwege de hoge screen to body ratio lijkt hij veel kleiner. Ik vind het scherm van de Plus echt belachelijk klein voor het formaat (ook van de non-plus hoor, was altijd m'n grootste ergenis).

En dat op de tafel neerleggen stoor ik me niet aan, deed ik al met kleine telefoons.

Als je het geld hebt zou ik voor de Max gaan! O+

Overigens net weer drie kwartier geen bereik data met m'n Max (bellen weet ik niet). Opeens stromen alle notificaties binnen. Dit terwijl ik thuis met vol wifi (2m naast de AP) en twee strepen 4G heb. Lijkt me toch iets in de software :(

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiofieltje
Sc0tTy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Als je een Plus hebt gehad is de Max echt een verademing. Vanwege de hoge screen to body ratio lijkt hij veel kleiner. Ik vind het scherm van de Plus echt belachelijk klein voor het formaat (ook van de non-plus hoor, was altijd m'n grootste ergenis).

En dat op de tafel neerleggen stoor ik me niet aan, deed ik al met kleine telefoons.

Als je het geld hebt zou ik voor de Max gaan! O+

Overigens net weer drie kwartier geen bereik data met m'n Max (bellen weet ik niet). Opeens stromen alle notificaties binnen. Dit terwijl ik thuis met vol wifi (2m naast de AP) en twee strepen 4G heb. Lijkt me toch iets in de software :(
Geld is niet het issue, kan ze beiden kopen... de keuze maken daarentegen vind ik een lastige. Omdat de plus versie niet goed in je zak past is dat ding zo vaak op de grond gedonderd bij mij dat het een wonder is dat hij nog heel is |:(
Het beeld formaat van de max spreekt me uiteraard het meeste aan, zeker als je naar het kleine prijsverschil kijkt, tussen de xs en de max....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heel simpel:

Het schermformaat van de Max t.o.v. de X of Xs is een (absolute) upgrade.

De handzaamheid/ergonomie van de Max uiteraard een absolute downgrade, komend van een X of Xs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
audiofieltje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Geld is niet het issue, kan ze beiden kopen... de keuze maken daarentegen vind ik een lastige. Omdat de plus versie niet goed in je zak past is dat ding zo vaak op de grond gedonderd bij mij dat het een wonder is dat hij nog heel is |:(
Het beeld formaat van de max spreekt me uiteraard het meeste aan, zeker als je naar het kleine prijsverschil kijkt, tussen de xs en de max....
Was uiteindelijk bij mij ook doorslaggevend, meerprijs t.o.v. groter scherm, beleving daarvan en iets meer accuduur is het wel waard. Natuurlijk is een kleinere formaat fijner in gebruik maar scherm van de Max is ook wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:39:
[...]

Sjonge, wat een boosheid. En dat terwijl iOS 12 oude devices juist sneller heeft gemaakt ipv langzamer. De S iteratie staat er om bekend om niet ontzettend veel spannende features toe te voegen. Overigens quote je nu iemand die in het bezit is van een XS inmiddels.. :+
Dat is de precies de reden waarom ik het er niet mee eens ben, nu is er een update die ervoor zorgt dat alles sneller gaat. Maar het moment wanneer er minder omzet gemaakt word komt er een update die alles vertraagd waardoor je genoodzaakt bent om een nieuwe iPhone aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Dat is de precies de reden waarom ik het er niet mee eens ben, nu is er een update die ervoor zorgt dat alles sneller gaat. Maar het moment wanneer er minder omzet gemaakt word komt er een update die alles vertraagd waardoor je genoodzaakt bent om een nieuwe iPhone aan te schaffen.
Dat lijken mij onderbuikgevoelens. Welke fabrikant doet dat beter volgens jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Ochjeetje, Guys, pak de popcorn! Daar komen de complottheorieën weer!

Jaja, Apple maakt jarenlang iPhones traag, om vervolgens 1x de boel weer snel te maken om dan vervolgens alles weer jarenlang trager te maken zodat iedereen telkens nieuwe blijft kopen!

Iedereen en z’n broer beticht Apple ervan om veel te duur te zijn en dat door enkel marketing (niet de betere hardware) weer goed te praten en ons een telkens door die marketing een nieuwe door de strot te duwen. Tegelijk roepen veelal dezelfde mensen het eeuwige fabeltje dat ze expres toestellen traag maken zodat iedereen nieuwe kopen.

Serieus, denk eens na: als Apple zoveel geld, tijd en moeite in die ‘evil’ Marketing stopt, waarom zouden ze dan de iPhones expres trager maken? Zodat iedereen over trage iPhones gaat klagen en die dure marketing weer teniet gedaan wordt? C’mon zeg.

En dat ze onlangs groot in het nieuws kwamen dat ze oudere iPhones throttelen i.p.v. zomaar uit lagen vallen, was een (zeer onhandige) keuze. Ze hadden moeten doen wat ze nu doen: uitleg en laat de klant zelf kiezen.

Het is heel simpel: of je krijgt 6 jaar lang updates waarbij je de kans loopt dat je toestel trager wordt (niet zo gek want je krijgt nieuwe features op oude hardware bijv) of je installeert ze niet / krijgt ze niet van Apple waarbij je toestel blijft zoals ie blijft maar dan mis je Security updates en nieuwe features. (Hint: zoals andere bedrijven doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 13:41
M@cer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:42:
als je er niks mee doet dan dan is dit een goede waarde idd. Maar voor de meesten onder ons zegt dit helemaal niets.

Het zou helemaal top zijn als je gezegd had dat je er de hele dag mee hebt gebeld, gemaild, geapped etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
[...]

Stoer hoor, dat geld geen isue is 8)7

kan me echt irriteren aan dit soort uitspraken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• audiofieltje
dkawa schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Een opmerking waar niemand iets mee kan :-), ik kan er ook niets aan doen dat het voor mij geen issue is, dus ook geen reden zal zijn om daar op mijn keuze te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

[...]

Wil je een telefoon altijd met twee handen bedienen of niet?
Speel ik games en kijk ik veel video op mijn telefoon?

Stel jezelf deze vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

dkawa schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Misschien eerste even goed leren lezen voor je zomaar wat tekst hier neer gooit...
Hij geeft aan dat geld niet HET issue is om te kiezen tussen de XS en de XS Max.

Hiermee geeft hij enkel aan dat zijn keuze niet afhankelijk is van de (kleine) meerprijs van de XS Max t.o.v. de XS. Hij vind andere factoren belangrijker dan de meerprijs.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog altijd heel blij met m'n iPhone XS als opvolger voor een iPhone X. Het is geen grote upgrade, maar vooral de foto's zijn geweldig en daarin merk je echt wel verschil.

Er was een lichte twijfel voor iPhone XS Max, maar het formaat is me echt te groot. Liever iets handzamer. Maar hoeveel advies je ook van iedereen krijgt, het blijft een persoonlijke en eigen keuze. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:41
THE_BASE schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:41:
Er was een lichte twijfel voor iPhone XS Max, maar het formaat is me echt te groot. Liever iets handzamer. Maar hoeveel advies je ook van iedereen krijgt, het blijft een persoonlijke en eigen keuze. :)
Heb zelf echt lang getwijfeld, toen ik de Max voor het eerst zag dacht ik ".. nee, dit is echt te groot". Na wat reviews gelezen te hebben toch voor de Max gekozen en heb er geen moment spijt van. Net zo groot als mijn vorige telefoon (Nexus 6P) en prachtig scherm. Vooral bij typen merk je dat een iets groter scherm wel fijn is.

Dit is geen directe aanval op je keuze voor de iPhone XS trouwens, ook een prachtig toestel en lekker handzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
injectx schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:27:
[...]

Heb zelf echt lang getwijfeld, toen ik de Max voor het eerst zag dacht ik ".. nee, dit is echt te groot". Na wat reviews gelezen te hebben toch voor de Max gekozen en heb er geen moment spijt van. Net zo groot als mijn vorige telefoon (Nexus 6P) en prachtig scherm. Vooral bij typen merk je dat een iets groter scherm wel fijn is.

Dit is geen directe aanval op je keuze voor de iPhone XS trouwens, ook een prachtig toestel en lekker handzaam.
Haha, nogmaals: ieder zijn ding. Wellicht volgend jaar een mooie iPhone XI Max. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Heb nu bijna een week mijn nieuwe Xs Max. Ik kom van een iPhone 7 en heb ongeveer drie maanden rond gelopen met een Galaxy 9 van mijn werk.

Enkele pro's: fantastisch scherm in vergelijking met de 7 lcd, Face-ID is voor mij een verademing ivm touch-id. Ik werk in een lab-omgeving en Face-ID icm wake on touch vind ik een stuk beter omdat touch-ID bij mij redelijk vaak faalde (natte, vettige vingers).

Ik schiet ook veel video's icm mijn FreeFly Movi gimbal en ben ook vanwege die toepassing erg blij dat ik voor de Max ben gegaan. Lekker groot scherm om te zien waarvan ik video schiet.

Tot nu toe een heerlijke phone. En IOS blijft voor mij persoonlijk een verademing tov Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
*snip* flame

[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 12-10-2018 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:14
*snip* het is beter om een topicreport aan te maken i.p.v. te reageren.

[ Voor 70% gewijzigd door Daedalus op 12-10-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterL schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Dat lijken mij onderbuikgevoelens. Welke fabrikant doet dat beter volgens jou?
Geen, maar komen niet met een toestel van 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:01
Ik heb m’n iPhone Xs Max nu een paar dagen. Overall bevalt het super. Ik kwam vanmorgen alleen iets tegen wat volgens mij niet hoort. Graag jullie advies.

Toen ik vanmorgen m’n iPhone pakte, het was nog donker dus de helderheid van het scherm stond op z’n laagst, zag ik bij het openen van de NOS-app (in dark mode) dat het donkergrijs een kleurverloop had naar zwart. Bij spotify gebeurde exact hetzelfde. Nu het licht aan staat en de helderheid hoger is, zie ik het niet.
Ik heb een onscherpe foto, maar je ziet het effect wel
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eBbpDp/EFAC71-B3-5674-43-A8-B52-D-3811-D5338-FBC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

*snip* het is beter om een topicreport aan te maken i.p.v. te reageren.

Ontopic: Ik merk niet mega veel verschil tussen de iPhone X en de iPhone XS, behalve dat de camera toch wel wat beter is. Enige reden voor mij om de overstap te maken was dat mijn vrouw nog een iPhone 6S had, en ook wel toe was aan een nieuwe telefoon en vooral betere camera.
Dus nu gebruikt mijn vrouw mijn iPhone X en ik de XS.

Alleen zo jammer dat ik nu weer al die verplichte tekens op de achterkant heb, iPhone X was in Amerika gekocht, en wat staat dat toch heerlijk clean als er alleen iPhone achterop staat zonder enige andere tekst, tekens of type aanduiding.

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 12-10-2018 11:27 ]

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
pim89 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:42:
Ik heb m’n iPhone Xs Max nu een paar dagen. Overall bevalt het super. Ik kwam vanmorgen alleen iets tegen wat volgens mij niet hoort. Graag jullie advies.

Toen ik vanmorgen m’n iPhone pakte, het was nog donker dus de helderheid van het scherm stond op z’n laagst, zag ik bij het openen van de NOS-app (in dark mode) dat het donkergrijs een kleurverloop had naar zwart. Bij spotify gebeurde exact hetzelfde. Nu het licht aan staat en de helderheid hoger is, zie ik het niet.
[Afbeelding]
Ik heb hier een paar pagina’s geleden een opmerking over geplaatst. Het lijkt een OLED probleem in het algemeen, met name hoe Apple OLED PWM implementeerd. Volgens dit blog heeft Apple gekozen voor een minder flikkerende oplossing die helaas als prijs betekend dat het scherm niet egaal is.

Mijn eerste XS Max had dit probleem heel extreem maar mijn tweede is een stuk egaler maar niet perfect. Ze waren bij de Apple store niet heel moeilijk met omruilen, maar als ik MacRumors moet geloven kun je ‘m eeuwig omruilen maar er zal altijd wel wat zijn. Je doet in feite mee aan een scherm ‘Loterij’ waarin je wel of niet een goed exemplaar meekrijgt.

Overigens is dit een groter probleem met OLED wat ook terug komt op andere toestellen (Samsung, LG) en OLED TV’s (Google maar eens OLED Uniformity). OLED is niet perfect en op bepaalde vlakken minder dan LCD, zeker donkere kleuren onder lage brightness, burn-in en image retention etc.

Effin, we doen het er maar mee I guess. Ondanks de paneel problemen geniet ik immens van dit toestel. *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Matias op 12-10-2018 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:01
Kan bovenstaande niet beamen. Kan namelijk niet zeggen dat mijn Xs Max verschillen in het scherm heeft. Ander dingetje. Oled versus LCD, is ook een kwestie van smaak. Alle iPhones, die ik heb gehad met LCD hadden super mooie en goede schermen. Persoonlijke voorkeur, liever LCD. Oled is ook erg goed, maar op een of andere manier, kan ik er niet helemaal aan wennen. Blijft een persoonlijke kwestie soms.
Verder bevalt de Max mij maximaal en denk er zelf over om er twee jaar mee te doen... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Ruud0012 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:25:
Verder bevalt de Max mij maximaal en denk er zelf over om er twee jaar mee te doen... O-)
We praten September 2019 weer verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:01
Jaymone schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

We praten September 2019 weer verder ;)
Zeker en vast... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Matias schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:59:
[...]

Ik heb hier een paar pagina’s geleden een opmerking over geplaatst. Het lijkt een OLED probleem in het algemeen, met name hoe Apple OLED PWM implementeerd. Volgens dit blog heeft Apple gekozen voor een minder flikkerende oplossing die helaas als prijs betekend dat het scherm niet egaal is.

Volgens mij heeft het ook te maken hoe precies je naar je scherm kijkt, ik lees op Reddit meerdere topics met mensen die in verschillende stores iPhones hebben gecheckt met precies dezelfde 'issues'. Daarnaast zijn er mensen die zich er totaal niet mee bezig houden en het volgens mij niet eens zien.

Mijn eerste XS Max had dit probleem heel extreem maar mijn tweede is een stuk egaler maar niet perfect. Ze waren bij de Apple store niet heel moeilijk met omruilen, maar als ik MacRumors moet geloven kun je ‘m eeuwig omruilen maar er zal altijd wel wat zijn. Je doet in feite mee aan een scherm ‘Loterij’ waarin je wel of niet een goed exemplaar meekrijgt.

Overigens is dit een groter probleem met OLED wat ook terug komt op andere toestellen (Samsung, LG) en OLED TV’s (Google maar eens OLED Uniformity). OLED is niet perfect en op bepaalde vlakken minder dan LCD, zeker donkere kleuren onder lage brightness, burn-in en image retention etc.

Effin, we doen het er maar mee I guess. Ondanks de paneel problemen geniet ik immens van dit toestel. *O*
Ik ben mijn XS Max ook wezen omruilen, deze nieuwe is veel beter maar heeft een minimale shift in kleuren als ik onder een iets andere hoek naar het scherm kijk. Bij de iPhone X van een collega is dit ook het geval en ik denk dat het me na verloop van tijd niet meer gaat opvallen dus ik neem het maar voor lief.

Volgens mij heeft het ook te maken hoe precies je naar je scherm kijkt, ik lees op Reddit meerdere topics met mensen die in verschillende stores iPhones hebben gecheckt met precies dezelfde 'issues'. Daarnaast zijn er mensen die zich er totaal niet mee bezig houden en het volgens mij niet eens zien.

Toch is het ook wel raar dat ik dit bij mijn Nexus 6P en Galaxy S8 nooit gemerkt heb maar kan heel goed te maken hebben met OLED PWM implementatie (zoals hierboven naar gelinkt). Bij de Nexus had ik wel altijd een redelijk onrustig scherm met veel flikkeringen dus wat dat betreft vind ik dit minder erg.

[ Voor 11% gewijzigd door injectx op 12-10-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mijn iPhone XS Max zonet nog buiten gebruikt. Pak hem nu weer uit mijn broekzak en hij is dood. Wordt niet herkend op de computer, gaat niet meer aan, knoppen gebruiken werkt ook niet en aan de later zetten ook niet. Wat nu?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Dennisweb schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:31:
Mijn iPhone XS Max zonet nog buiten gebruikt. Pak hem nu weer uit mijn broekzak en hij is dood. Wordt niet herkend op de computer, gaat niet meer aan, knoppen gebruiken werkt ook niet en aan de later zetten ook niet. Wat nu?!
Obvious antwoord: terug naar de winkel / terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
injectx schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

Obvious antwoord: terug naar de winkel / terugsturen?
Dan zit ik dus de rest van het weekend zonder telefoon. Is er eerst nog iets wat ik zelf kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Dennisweb schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Dan zit ik dus de rest van het weekend zonder telefoon. Is er eerst nog iets wat ik zelf kan proberen?
Als je een reserve toestel heb Apple bellen of een chat openen met ze?
Je kan ook een soort forse restart doen via i tunes misschien dat hij dan wel aan wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je de juiste combinaties van toetsen hebt ingedrukt voor een herstart en/of je krijgt hem ook niet in recovery/DFU, dan is er echt iets stuk en niets dat je zelf nog kan doen.

Dan moet je even met de verkoper babbelen of je hem misschien mag komen omruilen, of kijken of je bij een Apple Store of geautoriseerd servicepunt terecht kan. Maar als ie minder dan 14 dagen oud is, zou ik gaan voor een omruiling/retour onder zichttermijn. Als ie meer dan 14 dagen oud is, dan kan je vaak beter een afspraak maken met een van de betere servicepunten die hem zelf kunnen repareren en niet hoeven op te sturen naar iets als Dynafix.

Je kan ook altijd even Apple bellen om te vragen wat wijsheid is en of zij iets voor je kunnen betekenen, maar dit nu nog vlak voor het weekend geregeld krijgen is een kleine kans; maar wie weet zeggen ze je mag morgen langskomen. Ik zie wel dat je een behoorlijk eind rijden van een officiele Apple winkel afwoont.

Als je AppleCare hebt zijn er meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:18
[...]

Als 'ie nergens op reageert, dan zal 'ie vervangen moet worden. Afspraak maken bij de Genius Bar en dan ruilen ze 'm meteen om. Als er geen plek vrij meer is, dan kun je vroeg in de ochtend heengaan en je aanmelden voor de wachtlijst. Als er dan een plekje beschikbaar komt krijg je een SMS en kun je diezelfde dag nog terecht, vaak binnen 2 uur al.

Mocht de Apple Store te ver weg voor je zijn, dan zul je naar een service provider moeten of de iPhone opsturen. Dat duurt uiteraard wel wat langer dan wanneer je naar een Apple Store gaat. Mocht je AppleCare+ hebben, dan zou je ook een Express Replacement kunnen aanvragen. Apple stuurt dan direct een nieuw toestel naar je op. Waarschijnlijk krijg je die dan wel pas dinsdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 12:42
[...]

Ik zou proberen hem een uurtje aan de lader te hangen.
Mss is er iets met de batterij? Proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Ik heb mijn broer er even mee laten spelen. Ik had de oplossing geïnterpreteerd als: volume up, dan volume down en dan de powerknop. Maar wat ik niet wist is dat je de powerknop echt veel langer in moet drukken. Inmiddels zijn we een halve hartverzakking verder, maar de iPhone XS Max leeft weer! Net op tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaduwplant
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik lees al enige tijd mee maar nu kwam ik iets tegen op mijn iPhone XS waardoor ik mij toch geregistreerd heb.

Sinds de launch heb ik een iPhone XS dus nu 3 weken. Ik keek net bij batterijconditie en zie bij maximumcapaciteit 99% staan waar ik pas geleden nog 100% had staan. Na 3 weken normaal gebruik vind ik dit wel erg snel of denken jullie daar anders over?

Nog meer tweakers waar batterijcapaciteit geen 100% meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Schaduwplant schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:06:
Ik lees al enige tijd mee maar nu kwam ik iets tegen op mijn iPhone XS waardoor ik mij toch geregistreerd heb.

Sinds de launch heb ik een iPhone XS dus nu 3 weken. Ik keek net bij batterijconditie en zie bij maximumcapaciteit 99% staan waar ik pas geleden nog 100% had staan. Na 3 weken normaal gebruik vind ik dit wel erg snel of denken jullie daar anders over?

Zeer apart inderdaad. Je geeft zelf aan dat je je iPhone normaal gebruikt, maar kan je daar wat specifieker over zijn? Helderheid van het scherm, bluetooth en wifi kunnen een factor spelen.

Om antwoord te geven op je vraag: de batterijcapiciteit van mijn Xs Max is (gelukkig nog) honderd procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar heeft iemand van jullie ervaring met het inplannen van een afspraak bij de Genius bar? Ik probeer in amsterdam een afspraak te maken maar alleen volgende week vrijdag is nog beschikbaar.. De andere apple stores hebben voor een week vooruit al geen plek meer.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@iantje31 dan is er idd geen mogelijkheid enige wat je kan doen is vroeg gaan en kijken of er plek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:18
iantje31 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:46:
Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar heeft iemand van jullie ervaring met het inplannen van een afspraak bij de Genius bar? Ik probeer in amsterdam een afspraak te maken maar alleen volgende week vrijdag is nog beschikbaar.. De andere apple stores hebben voor een week vooruit al geen plek meer.
De Genius Bar is regelmatig helemaal volgeboekt. Ik zou die afspraak voor vrijdag maken en in de loop van de week steeds even kijken of er een nieuw plekje vrijgekomen is doordat iemand zijn afspraak geannuleerd heeft. Als er haast bij is, dan zou je ook om openingstijd heen kunnen gaan en vragen om een Genius Bar afspraak. Je wordt dan op een wachtlijst gezet en krijgt een SMS zodra je aan de beurt bent. Meestal kun je dan binnen een uur of twee al wel terecht, afhankelijk van hoe druk het is. Een andere optie is om een geautoriseerde service provider te bezoeken, daar zijn er wat meer van in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaduwplant schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:06:

Ik lees ook een tijdje mee, zag hetzelfde en had hetzelfde idee me te registreren!
Sinds launch day een xs, met “normaal” gebruik (circa 3 uur per dag, safari, Asphalt 9, mail, spotify) nu 98% capaciteit.
Zijn er meer met dergelijke capaciteitscijfers? En is er een verschil tussen iOS 12 en iOS 12.01?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee natuurlijk is er geen verschil in capaciteit tussen iOS versies. En jullie geven eigenlijk te weinig info om er iets zinnigs over te zeggen.

Maar het is ook niet echt iets om je druk om te maken nu eigenlijk. Als je in 3 weken tijd 2% verliest en dat zet zich op dezelfde snelheid door, dan heb je ergens in April nog maar 80% over, was er dus iets mis met je accu en krijg je meteen gratis een nieuwe accu. (Tenzij je meer dan 500 cycles hebt, maar dan is de degradatie normaal en heb je het wel erg bont gemaakt met zo'n 2 a 3 cycles per dag. :P Het blijft een slijtageonderdeel.). Problem solved.
Degradeert ie dan weer heel erg snel dan heb je grote kans dat Apple je toestel gewoon swapped, dan is er blijkbaar iets mis met het toestel.

Zet de degradatie niet in dezelfde snelheid voor, wat aannemelijk is, dan kan het zijn dat je met een jaar de 90% nog niet eens aantikt - uiteraard afhankelijk van hoe zwaar je de accu belast. Mijn accu begon op 104% geloof ik en degradeerde heel snel met niet al teveel cycles naar 101 a 102%. Daarna ging de degradatie opeens heel erg langzaam, ik heb er nu 126 cycles opzitten en sta op exact 99% wat ik een goede prestatie vindt van de accu.

Kortom: niets om nu al over in paniek te raken. :) Gewoon aankijken en je hebt sowieso een jaar garantie op die accu. ~3 weken is ook niet genoeg tijd om al conclusies te trekken of je accu te snel degradeert. ;)
Je accu heeft een bepaalde capaciteit, de een houdt fabrieks af iets meer vast dan de ander (vandaar dat die van mij boven de 100% begon) - eenmaal gestabiliseerd presteren ze redelijk gelijk, tenzij je pech hebt: maar dan krijg je gratis een nieuwe. Dusja... :)

-edit-
Oh last but not least... In de eerste tijd kalibreert je iPhone nog.
Ik heb zelf ook gehad dat de capaciteit eerst iets was teruggelopen en daarna weer ietsjes corrigeerde naar boven toe. Daarna is het behoorlijk stabiel gebleven. Het is dus beter om over een maand of 2 weer eens te kijken hoe het er voor staat en wat dan de daadwerkelijke degradatie is. En het liefst niet uitlezen op de iPhone, maar met Mac/PC.

[ Voor 42% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2018 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Het is ook vrij normaal dat de batterij in het begin relatief snel capaciteit verliest. Toch zeker als hij goed gebruikt wordt.
Is niks om je zorgen over te maken. Het is pas als je heel snel rond de 90 hangt dat het zorgwekkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Ik heb soms dat wanneer ik de eerste keer iemand bel zij mij niet kunnen horen. Ik had dit op mijn vorige telefoon ook. Ik heb het gevoel dat de simkaart op het einde van z’n rit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

RPHN schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:18:
Ik heb soms dat wanneer ik de eerste keer iemand bel zij mij niet kunnen horen. Ik had dit op mijn vorige telefoon ook. Ik heb het gevoel dat de simkaart op het einde van z’n rit is...
Dit had ik ook op de 7 plus. Daar was het op te lossen door onder toegankelijkheid, “compatibiliteit gehoorapparaat” aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
pim89 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:42:

[Afbeelding]
Ikzelf zit op toestel 3 (Xs Max) Het blijft een lotterij jaar op jaar. Zelf had ik meer problemen met de uniformiteit van het scherm, de eerste was voor 50% geel vanaf de onderkant overlopend in wit. De 2e had dit vanaf de gehele linkerhelft (incl. modem defect)...de 3e die ik nu gebruik is nagenoeg perfect..maar ik blijf altijd wel iets zien. Kalibreren is niet het sterkste punt van Apple in ieder geval, ook ipads hebben dit vaak.

Verders erg blij met het toestel, alleen is dit keer een hoesje wel verplicht...de Max zonder hoes is net een gladde platvis als je deze vlot uit je broekzak wil vissen..heel link.

Watch 4 is ook een verademing tegenover de series 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:29:
[...]

Ik lees ook een tijdje mee, zag hetzelfde en had hetzelfde idee me te registreren!
Sinds launch day een xs, met “normaal” gebruik (circa 3 uur per dag, safari, Asphalt 9, mail, spotify) nu 98% capaciteit.
Zijn er meer met dergelijke capaciteitscijfers? En is er een verschil tussen iOS 12 en iOS 12.01?
Met mijn iPhone X had ik na een jaar nog steeds 100%, ik zou mij persoonlijk (wellicht onterecht) druk maken om zoiets, dus ik kan het mij wel voorstellen. Bellen met Apple zou ik hebben gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Met mijn iPhone X had ik na een jaar nog steeds 100%, ik zou mij persoonlijk (wellicht onterecht) druk maken om zoiets, dus ik kan het mij wel voorstellen. Bellen met Apple zou ik hebben gedaan.
Ik maak mij er ook nooit druk om. Elke (normale)dag gaat hij met c.a. 10% aan de lader en ligt er dan de hele nacht aan. Mijn X accu was na 11 maanden (ik had hem op release) nog maar 89%. Zou ik er langer mee doen dan 1 jaar dan was ik er wel zuiniger op denk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook eindelijk mijn iPhone xs max binnen. Heerlijk toestel. Wel even wennen van overstap iPhone 7 plus naar een xs max. Geen touch id, maar zoals ik het hier lees ga ik er snel aan wennen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Donstil schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

Ik maak mij er ook nooit druk om. Elke (normale)dag gaat hij met c.a. 10% aan de lader en ligt er dan de hele nacht aan. Mijn X accu was na 11 maanden (ik had hem op release) nog maar 89%. Zou ik er langer mee doen dan 1 jaar dan was ik er wel zuiniger op denk ik.
Donstill for the win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:29:
[...]

Sinds twee weken heb ik ook een iPhone Xs. Hij is in totaal zo’n 6 keer opgeladen en ik zie nu dus ook dat de capaciteit al naar 99% is gegaan!

Ik gebruik hem niet extreem veel en vind het dan ook heel frappant dat het nu al 99% is. De telefoon van mijn vriendin (iPhone 8+) is nu zo’n 7 maanden oud en die zit pas op 96%. Morgen toch maar eens met Apple bellen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik begin toch het idee te krijgen dat het een fout is geweest van Apple om de batterijcapaciteit te tonen direct in iOS zelf. Mensen snappen het veelal niet, raken in paniek over iets waar je je (nog) geen zorgen over hoeft te maken. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen "Je accu kan (geen) piekprestaties leveren" en het daar lekker bij houden, dat percentage gedoe snappen er maar weinig. (En uitleg erover lezen gebeurt evenmin, dusja. :P)

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 14-10-2018 01:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:04
WhatsappHack schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 01:00:
Ik begin toch het idee te krijgen dat het een fout is geweest van Apple om de batterijcapaciteit te tonen direct in iOS zelf. Mensen snappen het veelal niet, raken in paniek over iets waar je je (nog) geen zorgen over hoeft te maken. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen "Je accu kan (geen) piekprestaties leveren" en het daar lekker bij houden, dat percentage gedoe snappen er maar weinig. (En uitleg erover lezen gebeurt evenmin, dusja. :P)
Helemaal eens. En daarnaast of ik eind van de dag eindig met 40% of 5%. Hij zal toch de hele nacht aan de lader moeten om de volgende dag weer door te komen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
Inmiddels gebruik ik mijn iPhone Xs Max naked (behalve bij het sporten). Prachtig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:45:
Inmiddels gebruik ik mijn iPhone Xs Max naked (behalve bij het sporten). Prachtig!
ik las in 1ste instantie dat jij buiten naakt aan het sporten was... :F

#netwakker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:01:
[...]

#netwakker
Behalve bij het sporten _/-\o_
mr.JamesBond schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:45:
Eens, dan is en voelt het toch erg anders idd. Heb je AppleCare+?

[ Voor 35% gewijzigd door Jaymone op 14-10-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
M3lvinG schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:54:
[...]

Sinds twee weken heb ik ook een iPhone Xs. Hij is in totaal zo’n 6 keer opgeladen en ik zie nu dus ook dat de capaciteit al naar 99% is gegaan!

Ik gebruik hem niet extreem veel en vind het dan ook heel frappant dat het nu al 99% is. De telefoon van mijn vriendin (iPhone 8+) is nu zo’n 7 maanden oud en die zit pas op 96%. Morgen toch maar eens met Apple bellen...
Het antwoord dat Apple gaat geven is nochtans simpel, het is volkomen normaal. Alleen een heel snelle degradatie is niet normaal. Enkele procenten verlies bij een nieuw toestel is niet abnormaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Geert1976 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:01:
[...]

#netwakker
Goed geslapen, Geert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Jaymone schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Behalve bij het sporten _/-\o_

[...]

Eens, dan is en voelt het toch erg anders idd. Heb je AppleCare+?
Nee. Ik weet ook niet of ik het nog ga aanschaffen.
Pagina: 1 ... 22 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6