Galois schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41:
[...]
Nee, ik heb even (kort) getwijfeld of ik voor de Max zou gaan. Maar toen ik die van een collega in mijn handen had en in mijn broekzak deed, was mijn keuze gemaakt: te groot voor mij.
Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak en de Max is daar erg groot voor.
Maar goed, alles went, toen Apple van het formaat 4S naar de 5 ging, baalde ik ervan aangezien ik het formaat van de 4S perfect vond. Wat ik mij nu totaal niet kan voorstellen dat ik dat ooit gevonden heb

Hier ook in broekzak maar geen enkel probleem.
Ben zelf altijd fan geweest van de grotere scherm formaten (de vorige plus-generaties), kijkt fijner en geeft toch meer een wauw-gevoel, iedere keer weer! Daarnaast (en dat kan vreemd klinken) geeft het mij ook het gevoel dat ik meer waar voor mijn geld heb, al is dat abs niet mijn hoofdreden.
Nadat ik van de 7-Plus overstapte naar de X heb ik met veel twijfels gezeten en zelfs een dagje de 8-Plus weer in handen gehad. Dit had te maken met de grootte van het scherm. De 8-Plus was ineens erg gedateerd en het scherm van de X had gewoon veel meer de wauw-factor. Ik bleef dus de afgelopen jaar "hangen" met de X en daarbij begon ik zelfs dit toestel en formaat steeds meer te waarderen, kwestie van gewenning blijkbaar, totdat...het weer september was
Nu de Xs Max uitkwam, wist ik het niet meer zeker of ik dit formaat weer wilde of dat ik zou blijven bij mijn X, want dat was en is nog steeds best wel een lekker toestel. Mij kennende is het niet gelukt om van de Max af te blijven en toch weer een pre-order geplaatst en in ontvangst mogen nemen. Toen ik het uit de doos haalde en voor het eerst ging aanzetten, was mijn eerste indruk wederom..Wauw!! Dit was eigenlijk wat ik de afgelopen jaar had gemist en met dit doel ik op het scherm (real estate) want ja de Max is zwaarder en ja het is niet echt met 1 hand te bedienen en dat was met de X toch wel een tikkie fijner moet ik zeggen.
Sinds een jaar kon ik het weer niet weerlaten om mijn iPhone neer te leggen (of dat gezond is, is een tweede

iets met screen time?) maar aan de andere kant bevestigde dit mij wel dat ik dit wel erg gaaf vond!
Ondertussen heb ik wel weer een X gebruikt om te bepalen waarop ik zou moeten inleveren: iets meer comfort van de X of het geweldige grote scherm van de Max en iets meer aan batterijduur. Dit was en is geen makkie maar de voordelen van de Max wegen zwaarder dan de X(s) en geeft mij persoonlijk meer het wauw-effect. Daarnaast is het moeilijk om weer terug te gaan naar een kleiner scherm nadat je die van de Max bent gewend. Kortom, van beide is wat van te vinden maar mij maakt de Max voor dit jaar blijer