Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Heb een weekje mijn Xs Max in bezit, maar ervaar net als een paar andere tweakers dat mijn toestel kraakt als je het toestel met 2 vingers knijpt (scherm+achterkant). Bij de Genius Bar word er geconstateerd met een los zittend scherm. Maar weigert het toestel om te ruilen voor een nieuwe. Maar kan wel weer een reparatie uitvoeren... op een nieuw toestel van 1400euro :S

En om dat mijn toestel nog maar 7 dagen oud is, word ik verwezen naar Vodafone om daar mij te beroepen op de herroepings-recht.

Dus als iemand gekraak ervaart op zijn/haar toestel, zou ik die laten controleren.

Die van mij gaat morgen dus retour Vodafone. Weer 10 dagen zonder phone, maar beter dan een kapot toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 16:43
XQB schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:27:
Heb een weekje mijn Xs Max in bezit, maar ervaar net als een paar andere tweakers dat mijn toestel kraakt als je het toestel met 2 vingers knijpt (scherm+achterkant). Bij de Genius Bar word er geconstateerd met een los zittend scherm. Maar weigert het toestel om te ruilen voor een nieuwe. Maar kan wel weer een reparatie uitvoeren... op een nieuw toestel van 1400euro :S

En om dat mijn toestel nog maar 7 dagen oud is, word ik verwezen naar Vodafone om daar mij te beroepen op de herroepings-recht.

Dus als iemand gekraak ervaart op zijn/haar toestel, zou ik die laten controleren.

Die van mij gaat morgen dus retour Vodafone. Weer 10 dagen zonder phone, maar beter dan een kapot toestel.
Een gratis reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is natuurlijk een prima afhandeling. Wil je een nieuwe dan moet je naar de winkel van aanschaf, wil je het opgelost hebben dan kan de fabrikant je garantie bieden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Cardwizard schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:43:
@Martinus dat zeg ik: aanpassingen gedaan, niet de ontvangst verbeterd
ben nu inmiddels op drie plekken geweest waar ik eerst met de X 4g, toen met XsMax 3g en nu met update weer 4g. Kennelijk iets verbeterd.. ofwel minder zwaar energie besparen, ofwel meer power voor ontvangt.... anyways.. me happy met 12.0.1.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09 14:13
Terugkomend op de batterij. Heb de Max vanaf release day en staat bij normaal gebruik en elke nacht aan de lader nog gewoon op 100%. Mijn X van vorig jaar op 96%. Lijkt mij helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
Martinus schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:08:
[...]

ben nu inmiddels op drie plekken geweest waar ik eerst met de X 4g, toen met XsMax 3g en nu met update weer 4g. Kennelijk iets verbeterd.. ofwel minder zwaar energie besparen, ofwel meer power voor ontvangt.... anyways.. me happy met 12.0.1.
Bij mij lijkt er ook iets vooruitgang te zijn (niet oke maar beter). Om nog even een dieptepunt voor deze update te noemen (heb dit nog niet na de update geprobeerd):

Als ik ga hardlopen zet ik altijd streaming de nederland.fm app aan. Met mijn 6s nooit een probleem. Xs voor de 12.0.1 update 2-3 onderbrekingen. Blijkt dat ding weer naar 3g te zijn gegaan wanneer ik dan keek. En ja heel suf ik ren altijd hetzelfde rondje dus daar ligt het niet aan (en ik ga ook echt niet te snel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Over die batterij degradatie. Ik heb een draadloze lader. Daar leg ik hem vaak even 20 minuten op. Pak hem even en weer terug. Is dat erg slecht voor de levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meermarco schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:21:
Over die batterij degradatie. Ik heb een draadloze lader. Daar leg ik hem vaak even 20 minuten op. Pak hem even en weer terug. Is dat erg slecht voor de levensduur?
Als hij constant rond de 100% hangt: ja, dat zal de levensduur geen goed doen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik heb de xs nu een aantal dagen. Ik kom van de 7. Wat mij opvalt is dat het toestel met name in de dikte log aanvoelt ten opzichte van de 7. Beide toestellen gebruik(te) ik met de apple leren hoes.

Verder valt het me tegen hoeveel apps hij in het RAM kan bewaren.

Qua functionaliteit zit er naar mijn mening weinig verschil in behalve het scherm uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Is het mogelijk om op mijn iPhone/Apple Watch/MacBook Pro het batterijpercentage van alle drie de apparaten te zien? Ze zijn alledrie ingelogd op dezelfde Apple ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Stvn21 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:51:
Ik heb de xs nu een aantal dagen. Ik kom van de 7. Wat mij opvalt is dat het toestel met name in de dikte log aanvoelt ten opzichte van de 7. Beide toestellen gebruik(te) ik met de apple leren hoes.

Verder valt het me tegen hoeveel apps hij in het RAM kan bewaren.

Qua functionaliteit zit er naar mijn mening weinig verschil in behalve het scherm uiteraard.
Wat valt je precies tegen aan het aantal apps? Je lijkt niet tevreden. Voor dat geld zou ik hem dan terugbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
WouterL schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:34:
[...]

Wat valt je precies tegen aan het aantal apps? Je lijkt niet tevreden. Voor dat geld zou ik hem dan terugbrengen ;)
Ik merk dat hij best vaak een app volledig moet laden. Ik had meer verwacht qua verschil tussen de 7 en xs. Volgens mij is het gebeugen van 1gb (of 2?) naar 4gb gegaan?

Ik ben verder wel tevreden, maar ik vind het geen verschil van dag en nacht zoals in het verleden we vaak was als je een 2 jaar nieuwer toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Stvn21 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:18:
[...]

Ik merk dat hij best vaak een app volledig moet laden. Ik had meer verwacht qua verschil tussen de 7 en xs. Volgens mij is het gebeugen van 1gb (of 2?) naar 4gb gegaan?

Ik ben verder wel tevreden, maar ik vind het geen verschil van dag en nacht zoals in het verleden we vaak was als je een 2 jaar nieuwer toestel krijgt.
Ik heb zelf ook de iPhone 7 (zakelijk) en de iPhone xs max en vind het verschil aanzienlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:53:
Is het mogelijk om op mijn iPhone/Apple Watch/MacBook Pro het batterijpercentage van alle drie de apparaten te zien? Ze zijn alledrie ingelogd op dezelfde Apple ID.
Nog nooit een tool gezien die Apple Watch batterijpercentage kan tonen op de Mac. Van de iPhone wel, dat is geen probleem. Ik weet ook geen tool voor de accu van Mac op iPhone te tonen, maar dat is in principe wel op te lossen met Opdrachten :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
WhatsappHack schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:24:
[...]

Nog nooit een tool gezien die Apple Watch batterijpercentage kan tonen op de Mac. Van de iPhone wel, dat is geen probleem. Ik weet ook geen tool voor de accu van Mac op iPhone te tonen, maar dat is in principe wel op te lossen met Opdrachten :P
Hoe zou ik dat kunnen oplossen in Opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:16:
[...]

Hoe zou ik dat kunnen oplossen in Opdrachten?
Je zou bijvoorbeeld een scriptje kunnen draaien in een webserver die de load en wat andere zaken terugstuurt indien opgeroepen. Als tekst of XML en dan parsen. Of laten verbinden op SSH, scriptje uitvoeren en info ophalen.

Voldoende mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
mr.JamesBond schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:53:
Ja, de batterij widget op iOS laat dat zien. Die laat ook het batterijpercentage zien van aangesloten draadloze bluetooth oortelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39
Nou na een week gedoe en het tot 2 maal opsturen van een geretourneerd toestel naar mij vandaag eindelijk een nieuw toestel ontvangen. Maar ik open de doos en zie meteen dat de afdichting (seal) tussen het scherm en de behuizing er tussenweg komt dus maar weer retour, ik kan nu echt wel stellen na inmiddels 4 toestellen dat de QC van Apple dit jaar echt zwaar ruk is. :X

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Mixpower schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:00:
Nou na een week gedoe en het tot 2 maal opsturen van een geretourneerd toestel naar mij vandaag eindelijk een nieuw toestel ontvangen. Maar ik open de doos en zie meteen dat de afdichting (seal) tussen het scherm en de behuizing er tussenweg komt dus maar weer retour, ik kan nu echt wel stellen na inmiddels 4 toestellen dat de QC van Apple dit jaar echt zwaar ruk is. :X
Wat bedoel je precies? Er tussenweg komt? En is een klein randje tussen de behuizing en het scherm ook niet normaal? Ik vind 4 verschillende modellen terugsturen nogal wat.. maar goed, het zou kunnen dat je net pech hebt telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
remzor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Wat bedoel je precies? Er tussenweg komt? En is een klein randje tussen de behuizing en het scherm ook niet normaal? Ik vind 4 verschillende modellen terugsturen nogal wat.. maar goed, het zou kunnen dat je net pech hebt telkens.
Precies zoals ik zeg, dat het rubber er letterlijk tussenweg komt aan 1 kant van de behuizing waardoor het scherm ook niet vlak tegen de behuizing zit.
Tja, maar voor dit geld accepteer ik geen slecht uitgelijnde achterkant en ook geen krakend scherm, dus dan gaat hij gewoon retour hoe kut het ook is.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Mixpower schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:24:
[...]

Precies zoals ik zeg, dat het rubber er letterlijk tussenweg komt aan 1 kant van de behuizing waardoor het scherm ook niet vlak tegen de behuizing zit.
Tja, maar voor dit geld accepteer ik geen slecht uitgelijnde achterkant en ook geen krakend scherm, dus dan gaat hij gewoon retour hoe kut het ook is.
Oke, ik snap nu wat je bedoeld. Al is "er tussenweg komt" volgens mij eerder een dialect o.i.d. (Oosten/Noorden van het land? ;)).
Maar idd erg vervelend en begrijpelijk dat je dergelijke productiefouten niet accepteert. Ik heb er bij mij meteen een hoesje omheen gedaan, misschien toch nog maar eens inspecteren als het zo veel voor komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
remzor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Oke, ik snap nu wat je bedoeld. Al is "er tussenweg komt" volgens mij eerder een dialect o.i.d. (Oosten/Noorden van het land? ;)).
Maar idd erg vervelend en begrijpelijk dat je dergelijke productiefouten niet accepteert. Ik heb er bij mij meteen een hoesje omheen gedaan, misschien toch nog maar eens inspecteren als het zo veel voor komt :+
Haha klopt kom uit het Noorden! :+
Ja heb met mijn X echt totaal geen problemen gehad maar dit is gewoon erg jammer de Bluetooth problemen daar gelaten.
Snap ik, zelf vind ik een hoesje zonde en moet zeggen voor zover ik het heb kunnen testen is de coating dit jaar veel beter is dan bij de zwarte X die liet dacht ik toch wel gedeeltelijk los bij sommige mensen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
M3lvinG schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:54:
[...]

Sinds twee weken heb ik ook een iPhone Xs. Hij is in totaal zo’n 6 keer opgeladen en ik zie nu dus ook dat de capaciteit al naar 99% is gegaan!

Ik gebruik hem niet extreem veel en vind het dan ook heel frappant dat het nu al 99% is. De telefoon van mijn vriendin (iPhone 8+) is nu zo’n 7 maanden oud en die zit pas op 96%. Morgen toch maar eens met Apple bellen...
Ik vind dat ook vrij snel. Mijn (bijna twee jaar oude) SE zit op 94%.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Starbuck68
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Nou, hij is er. Van de 4s naar de 6 en de 7 nu de Xs

Nadat ik eerst mijn tranen had gedroogd die spontaan kwamen bij het zien van dit fraaie scherm en het bloed had opgeruimt , want rib uit mijn lijf, was het tijd om te spelen.

Ik kan niet anders dan enthousiast zijn, de home knop is al uit mijn geheugen verdwenen. Alles werkt zoals het moet werken. Mijn 7 had 128 gig en heb toch gekozen voor de 64 gig. Ik had al 2 jaar 100 gig vrij op de 7, dus dat was een no brainer. De uitvinding van de cloud is immers niet voor niets geweest.

Ik lees hier dat er nudisten zijn die geen enkel hoesje gebruiken, dat durf ik echt niet vind hem veel te glad, dus maar een flipcover gekocht. Ik weet het, ben waarschijnlijk de enige , maar ik heb dit op al mijn phone’s gehad.

Conclusie voor de 7 bezitters die twijfelen, ga maar overstag want dit is een update in de juiste zin van het woord.

Oja, over de diverse “ gates “ de enige gate waar ik last van heb is mijn eigen gate die ik nu echt op slot moet doen met al die dure apple shit in mijn huis😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Hehehe...
Die van mij is onderweg en komt morgen binnen :)

Ik kom van de 6 :/

Daarvoor was ik een grotere iPhone enthousiasteling: 3G, 4, 4S, 5 en 6 gehad :) Toen ben ik verstandiger geworden... :D

Al merk ik nu wel dat mijn 6 op MP nauwelijks meer wat oplevert. Als ik er 100 euro voor krijg, is dat veel. Dat was met mijn vorige telefoons wel anders. Een of twee jaar oude iPhone bracht nog behoorlijk wat op.
Denk dat ik 'm dan maar houd als 'reserve-telefoon'.

Ik wilde dit jaar wel de nieuwe iPhone. Wel lang getwijfeld of ik de XR of de XS zou nemen. Puur om de prijs. 300 euro verschil tussen de XR en XS is wel fors hoor... en of ik dat echt dat prijsverschil waard vind... Ik weet het niet, ik denk het niet.

Maar goed, de knoop is doorgehakt. Ben benieuwd morgen :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Galois schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:36:

Al merk ik nu wel dat mijn 6 op MP nauwelijks meer wat oplevert. Als ik er 100 euro voor krijg, is dat veel. Dat was met mijn vorige telefoons wel anders. Een of twee jaar oude iPhone bracht nog behoorlijk wat op.
Denk dat ik 'm dan maar houd als 'reserve-telefoon'.
Is ook niet meer dan normaal natuurlijk.
Een 6 heeft al een behoorlijke leeftijd en loopt 4 generaties achter.
Daar kan je onmogelijk nog veel geld voor verwachten. Dat Apple producten waardevast zijn is ook maar onder voorbehoud, het eerste jaar wel. Maar daarna zaken de prijzen al vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mrkend54l schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:18:
[...]

Is ook niet meer dan normaal natuurlijk.
Een 6 heeft al een behoorlijke leeftijd en loopt 4 generaties achter.
Daar kan je onmogelijk nog veel geld voor verwachten. Dat Apple producten waardevast zijn is ook maar onder voorbehoud, het eerste jaar wel. Maar daarna zaken de prijzen al vrij snel.
Is ook logisch hoor, maar omdat ik gewend was dat mijn vorige iPhones goed verkocht werden, viel dit mij nu op.

De afschrijving van een iPhone is 250 euro per jaar, 20 euro per maand :)

Ik kreeg mijn eerste iPhone (3G) van T-Mobile toentertijd 'gratis' bij mijn abonnement van 40 euro (toen je de prijs van een telefoon nog mocht verstoppen in een abonnement). Nu heb ik een abonnement van 15 euro (6 GB en onbeperkt bellen/sms) en kost de iPhone dus net zoveel als 10 jaar geleden 8)

Koopje! O-)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Maar je vergelijkt het verkopen van een iPhone die 1-2 jaar oud is met een iPhone die al in zijn 5e jaar zit? Hoe kan het je dan 'opvallen dat het nauwelijks wat oplevert'? Heel rare vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Heb nu een Iphone 7+ (eerste iphone ooit) en vrijdag komt als het goed is mijn nieuwe XS Max binnen. Is het verstandig om hem als nieuw toestel in te stellen of de gegevens van mij 7+ laten kopieren?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb alles overgezet. Gemak dient de mens... en heb niet het gevoel dat nieuwe configuratie beter is... (waarom zou het?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:22
Rhodan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:25:
Heb nu een Iphone 7+ (eerste iphone ooit) en vrijdag komt als het goed is mijn nieuwe XS Max binnen. Is het verstandig om hem als nieuw toestel in te stellen of de gegevens van mij 7+ laten kopieren?
Heb vanaf de iPhone 3GS bijna elke generatie iPhone gehad en nog nooit als “nieuw” ingesteld. Werkt perfect!

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Rhodan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:25:
Toen ik van 6s naar 7 ging heb ik mijn reservekopie terug geplaatst.. Maar nu met de XS ben ik vanuit een “nieuwe iPhone” gestart en heb ik enkel de apps die ik werkelijk gebruik opnieuw geïnstalleerd. Persoonlijk vind ik het wel fijn om regelmatig eens grote schoonmaak te houden. ;) Berichten, Health data, ... staat toch in iCloud dus die heb je sowieso terug.

Maar het maakt voor de snelheid bv totaal niet uit, gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door bibi2205 op 17-10-2018 22:40 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daarover gesproken: normaal doe ik een Clean Install, deze keer niet gedaan. Het valt mij nu op dat bij iPhone Opslag wel erg veel 'Anders' staat. Geen idee wat het is, heb geen downloads in Netflix, wel downloads uit Spotify.

Het zou fijn zijn als Apple dat wat meer zou specificeren, geen idee wat 'Anders' allemaal is...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
@THE_BASE zit daar niet ook je systeem in in?
Bij mij wisselt dat dus van 8gb tot 16gb het schommelt dus
Maar in het stukje bovenaan niet dat ziet er hetzelfde uit.
Ik durf eigenlijk niet echt clean te beginnen ivm de Apple watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Mixpower schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:51:
Mijn XS Max word weer omgeruild voor een nieuwe... :+
Het scherm begon te kraken als je erop drukte, ook tijdens het bellen hoorde je het tegen je oor erg irritant!

Iemand al de nieuwe update geprobeerd i.c.m. bluetooth audio in de auto? :)
kan je dat specificeren voor mij? als ik nl in het midden druk op scherm of achterkant kraakt het ook, altijd. Tijdens bellen niks van gemerkt nog.

zelfde vraag, gewoon knijpen en hoor je een kraak te horen, als je het probleem hebt?

[ Voor 43% gewijzigd door Martinus op 18-10-2018 09:44 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Roos79 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:44:
Ik durf eigenlijk niet echt clean te beginnen ivm de Apple watch.
Hier ook een Apple Watch, die krijgt dus ook een clean install wanneer ik dat op de iPhone doe. Je moet enkel even je Watch faces opnieuw aanpassen (en eventuele andere instellingen)..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ok, txs voor de reply's. Zal hem eerst installeren met terugzetten / overzetten en eventueel kan ik hem daarna altijd nog opnieuw doen met een factory reset.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Martinus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:56:
[...]

kan je dat specificeren voor mij? als ik nl in het midden druk op scherm of achterkant kraakt het ook, altijd. Tijdens bellen niks van gemerkt nog.

[...]

zelfde vraag, gewoon knijpen en hoor je een kraak te horen, als je het probleem hebt?
Dat is precies wat ik dus bedoel, dat kraken hoort totaal niet op geen enkele manier.
En ik had het dan ook nog tijdens het bellen, telefoon tegen je oor en je hoort meteen gekraak, als de behuizing een beetje flex heeft en het scherm of achterkant kraakt is het niet goed in ieder geval dit heb ik ook van Apple bevestigd gekregen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
bibi2205 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:06:
[...]

Hier ook een Apple Watch, die krijgt dus ook een clean install wanneer ik dat op de iPhone doe. Je moet enkel even je Watch faces opnieuw aanpassen (en eventuele andere instellingen)..
En dat wil ik dus niet want wil mijn badges en geschiedenis van twee jaar ed mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Roos79 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

En dat wil ik dus niet want wil mijn badges en geschiedenis van twee jaar ed mee nemen.
Die kan ik op mijn iPhone nog steeds terugvinden in de Activiteit app, dit wordt meegenomen in de iCloud Health data. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W7SIM1a0paMeYn3YFHWje2es/thumb.png

[ Voor 18% gewijzigd door bibi2205 op 18-10-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Maar ook alle andere data dus je ringen van voorgaande maanden/jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik kom van een iPhone 8 af. Wat me opvalt is dat mijn scherm van de XS kleurverschillen toont als je er schuin van onder tegenaan kijkt. Boven wordt het een beetje gelig. Hebben jullie dit ook?

Ook merk ik dat ik soms een gevoel van onscherpte krijg bij het kijken en focussen op het scherm.

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
Roos79 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:25:
Maar ook alle andere data dus je ringen van voorgaande maanden/jaren?
Yup. ;)

Op het screenshot staat een achievement van 2017 en de ringen gaan bij mij terug tot 2016 (toen ik mijn Watch heb gekocht). Geen zorgen over maken dus. :)
SalimRMAF schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:01:
Ik kom van een iPhone 8 af. Wat me opvalt is dat mijn scherm van de XS kleurverschillen toont als je er schuin van onder tegenaan kijkt. Boven wordt het een beetje gelig. Hebben jullie dit ook?
Dat is jammer genoeg een eigenschap van OLED..

Als u vanuit een andere hoek naar een OLED-beeldscherm kijkt, ziet u mogelijk verschillen in kleur en tint. Dit is kenmerkend en normaal gedrag voor OLED-beeldscherm.
Bron: https://support.apple.com/nl-be/HT208191

[ Voor 54% gewijzigd door bibi2205 op 18-10-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Tweetbot is ook eindelijk aangepast oa voor de OLED schermen, het donkere thema is echt pikzwart nu... top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Mixpower schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

Dat is precies wat ik dus bedoel, dat kraken hoort totaal niet op geen enkele manier.
En ik had het dan ook nog tijdens het bellen, telefoon tegen je oor en je hoort meteen gekraak, als de behuizing een beetje flex heeft en het scherm of achterkant kraakt is het niet goed in ieder geval dit heb ik ook van Apple bevestigd gekregen.
Martinus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:56:
[...]

[...]

Klopt. bij knijpen of alleen drukken op de achterkant hoor je dus gekraak. Volgens Apple Store Amsterdam hoort dit absoluut niet, en is dit een los zittend scherm. Ik heb de bevestiging zwart op wit mee gekregen.

Gewoon retour sturen, anders word het een scherm reparatie na de 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
XQB schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:49:
[...]

[...]

Klopt. bij knijpen of alleen drukken op de achterkant hoor je dus gekraak. Volgens Apple Store Amsterdam hoort dit absoluut niet, en is dit een los zittend scherm. Ik heb de bevestiging zwart op wit mee gekregen.

Gewoon retour sturen, anders word het een scherm reparatie na de 14 dagen.
heb het gekraak aan de voorkant, naja, kennelijk niet ok. Gaan we mee terug.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Ik heb nu zakelijk een Phone 6s. Privé gebruik ik de Samsung S8. Volgende week ga ik de XS bestellen en privé gebruiken, totdat eSim werkt en ik er nog maar één mee hoef te nemen.. al zal dat vast nog wel even een tijdje gaan duren (T-Mobile) :).

Ik ben het meest gecharmeerd van de zwarte of zilvere. Ik heb nog geen kans gehad om de zwarte in het echt te bekijken en bij de MediaMarkt zitten er honderden mensen aan.. maar met name de zwarte lijkt mij erg gevoelig voor vingerafdrukken, klopt dat?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
@CptMorgan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
CptMorgan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:02:
Ik heb nu zakelijk een Phone 6s. Privé gebruik ik de Samsung S8. Volgende week ga ik de XS bestellen en privé gebruiken, totdat eSim werkt en ik er nog maar één mee hoef te nemen.. al zal dat vast nog wel even een tijdje gaan duren (T-Mobile) :).

Ik ben het meest gecharmeerd van de zwarte of zilvere. Ik heb nog geen kans gehad om de zwarte in het echt te bekijken en bij de MediaMarkt zitten er honderden mensen aan.. maar met name de zwarte lijkt mij erg gevoelig voor vingerafdrukken, klopt dat?
hoop dat ze dat esim snel klaar hebben, dan kan ik via iemand in Duitsland(inwoner) een abbo daar afsluiten. Denk als je niet over de roaming limit gaat er niemand naar kraait. (moeten we nog uitzoeken)

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Vanmiddag mijn nieuwe Xs binnen. Ik ga van de quick start functie gebruik maken om alles snel van mijn iPhone X over te kunnen zetten. Nu het volgende. Op m'n iphone X draai ik 12.1 beta en dus iCloud backup is niet compatible met 12.0. Hoe zorg ik er nu voor dat ik mijn huidige whatsapp conversaties kan overzetten van de X naar de Xs. Ik zou graag eerst non-beta beginnen met de nieuwe Xs.

Iemand een idee of dit kan?

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 19-10-2018 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:00:
Vanmiddag mijn nieuwe Xs binnen.
welcome to the X(tra)S(mall) Family! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:21:
[...]
welcome to the X(tra)S(mall) Family! :+
Haha...dank Geert (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Mar.tin schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Je kunt het gewoon proberen door een schone install te doen? No harm no foul.
Volgens mij zit whatsapp namelijk niet in je iCloud backup, maar gewoon in je iCloud. :+
zit in beide, voor een clean install maak je gebruik van de backup in whatsapp zelf, doe je een gehele transfer van je phone, gebruik je de icloud backup.

In de app kan je overigens kiezen of je media (zelfs onderverdeeld) wil meenemen of niet.
Mocht je ooit ruimte te kort komen, kan je een keuze maken.(welke je wel/niet backupped)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dank mannen! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb voor een clean install van de iPhone gekozen. Gebruik toch niet zo veel apps, en Lastpass voor alle ww-en. Whatsapp is eigenlijk het belangrijkst. Nu update naar 12.0.1. Zometeen direct WA installeren en backup trachten terug te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Maandag mijn X verkocht, dinsdag een XS Max gehaald. Nooit gedacht dat ik voor een “Plus” model zou gaan, maar tot nu toe bevalt het me fantastisch.

Het verschil met de kleine variant is gevoelsmatig minder groot dan met de vorige Plus modellen, deze voelt niet lomp of zwaar aan.

Erg tevreden dus. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@dafmay Maak net ervoor nog even een laatste back up van whats app dan komen ook je laatste dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

RnB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:59:

Het verschil met de kleine variant is gevoelsmatig minder groot dan met de vorige Plus modellen, deze voelt niet lomp of zwaar aan.

Met 208 gram is hij nog net is zwaarder als de 8 plus (202 gram). Grappig dat dat dus niet zo voelt.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Roos79 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:10:
@dafmay Maak net ervoor nog even een laatste back up van whats app dan komen ook je laatste dingen mee.
Dank voor de tip @Roos79. Heb ik idd even gedaan.

Ps inmiddels weer helemaal up&running (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RnB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:59:
Maandag mijn X verkocht, dinsdag een XS Max gehaald. Nooit gedacht dat ik voor een “Plus” model zou gaan, maar tot nu toe bevalt het me fantastisch.

Nee, ik heb even (kort) getwijfeld of ik voor de Max zou gaan. Maar toen ik die van een collega in mijn handen had en in mijn broekzak deed, was mijn keuze gemaakt: te groot voor mij. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak en de Max is daar erg groot voor.

Maar goed, alles went, toen Apple van het formaat 4S naar de 5 ging, baalde ik ervan aangezien ik het formaat van de 4S perfect vond. Wat ik mij nu totaal niet kan voorstellen dat ik dat ooit gevonden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Nouja, ik heb nu de XS, maar komende van een 6S is hij toch wel een tikje te groot.
Buitenmaten zijn nog net te doen, maar aangezien het scherm zo lang is, is de bovenkant onhaalbaar.
Het schermpje met quick settings kan ik onmogelijk met 1 hand bereiken.

Het zal wel wennen zijn denk ik.

Verder natuurlijk een prima toestel, maar de 6S voldeed ook nog, dus dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hier toevallig mensen die hun Xs niet verbonden krijgen op car play? Voorheen mijn iPhone X icm 12.1 beta werkte perfect (Kia). Nu de nieuwe Xs icm 12.0.1 en telefoon wordt niet herkend.

Kortom...is het een issue op 12.0.1 en/of een issue met de Xs, eventueel icm een Kia.

Lastig uit te zoeken dus dacht mischien zijn er meer die deze issue hebben of konden oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Smobbo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:49:
Het schermpje met quick settings kan ik onmogelijk met 1 hand bereiken.
Persoonlijk geen problemen mee maar je kan eventueel proberen of Reachability iets voor jou is.. Het vergt wat oefening maar met een swipe naar beneden over de “Home streep” kan je heel het scherm naar beneden halen. ;)

Wel even aanzetten in de instellingen want standaard staat het uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Vandaag ook een Xs Max gekocht 🙂 lekker groot scherm! Weet iemand of Amac screenprotectors plakt voor de max ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:41

Niek_1981

Think Different.

Snelle.jelle schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:22:
Vandaag ook een Xs Max gekocht 🙂 lekker groot scherm! Weet iemand of Amac screenprotectors plakt voor de max ?
Als ze in de winkel op voorraad zijn wel. Doel op degene van Belkin.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Zou je een screen protector kunnen gebruiken op de max waar ik ook een Apple lederen cover op heb zitten?

Of duwt de cover dan de screen protector eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:41

Niek_1981

Think Different.

Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:17:
Zou je een screen protector kunnen gebruiken op de max waar ik ook een Apple lederen cover op heb zitten?

Of duwt de cover dan de screen protector eraf.
Tuurlijk kan dat, heb ook lederen Apple hoesje erom heen zitten met Belkin screenprotector.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:24:
Hier toevallig mensen die hun Xs niet verbonden krijgen op car play? Voorheen mijn iPhone X icm 12.1 beta werkte perfect (Kia). Nu de nieuwe Xs icm 12.0.1 en telefoon wordt niet herkend.

Kortom...is het een issue op 12.0.1 en/of een issue met de Xs, eventueel icm een Kia.

Lastig uit te zoeken dus dacht mischien zijn er meer die deze issue hebben of konden oplossen?
Geen probleem hier, mischien de combinatie met auto?
Hier de max en Mercedes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Ok dank voor de info. Goed om te weten.

Edit : vanmorgen verschijnt opeens toch het Carplay menu in Settings en werd m'n Xs ook netjes herkend in m'n Kia. Mooi...alles in orde dus. (y)

[ Voor 65% gewijzigd door dafmay op 20-10-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Sinds ik mijn Xs Max naked gebruik, merk ik dat die regelmatig warm wordt. Herkennen jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Niek_1981 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

Als ze in de winkel op voorraad zijn wel. Doel op degene van Belkin.
Net laten plakken bij Amac, zit er prima op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

tomic schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Met 208 gram is hij nog net is zwaarder als de 8 plus (202 gram). Grappig dat dat dus niet zo voelt.
Hm, objectief had ik het nog niet bekeken. :P
Apart inderdaad, zal door de looks komen.
Galois schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Nee, ik heb even (kort) getwijfeld of ik voor de Max zou gaan. Maar toen ik die van een collega in mijn handen had en in mijn broekzak deed, was mijn keuze gemaakt: te groot voor mij. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn broekzak en de Max is daar erg groot voor.

Maar goed, alles went, toen Apple van het formaat 4S naar de 5 ging, baalde ik ervan aangezien ik het formaat van de 4S perfect vond. Wat ik mij nu totaal niet kan voorstellen dat ik dat ooit gevonden heb :)
Ik heb mijn iPhone ook altijd in mijn broekzakken.
In mijn jeans totaal geen probleem, in mijn joggingbroeken word het iets gevaarlijker...
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
mr.JamesBond schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:18:
Sinds ik mijn Xs Max naked gebruik, merk ik dat die regelmatig warm wordt. Herkennen jullie dit ook?
Die van mij word niet vaker warm dan mijn X, die ik ook zonder hoesjes gebruikte.
Ik heb opgemerkt dat ie vooral warm word als de dataconnectiviteit (cellular of wi-fi) slecht is, dan is ie toch veel aan het processen om een nette verbinding te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
RnB schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:11:

[...]

Die van mij word niet vaker warm dan mijn X, die ik ook zonder hoesjes gebruikte.
Ik heb opgemerkt dat ie vooral warm word als de dataconnectiviteit (cellular of wi-fi) slecht is, dan is ie toch veel aan het processen om een nette verbinding te houden.
Ik heb WiFi altijd uit staan, tenzij ik mijn persoonlijke hotspot aan heb staan. Maar ik zal er op letten wanneer hij warm wordt, hoeveel streepjes de 4Gverbinding telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
mr.JamesBond schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:18:
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Weten jullie misschien waarom de iPhone XS/XR bij alle providers exact hetzelfde kost? Precies op de euro en iedere uitvoering.

Het is weliswaar iets goedkoper om de iPhone via een abo te kopen ipv direct los bij Apple, maar dat valt eigenlijk wel op. Zetten ze allemaal precies net zo veel marge op de iPhone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Laatst online: 21:31
Galois schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Hier ook in broekzak maar geen enkel probleem.

Ben zelf altijd fan geweest van de grotere scherm formaten (de vorige plus-generaties), kijkt fijner en geeft toch meer een wauw-gevoel, iedere keer weer! Daarnaast (en dat kan vreemd klinken) geeft het mij ook het gevoel dat ik meer waar voor mijn geld heb, al is dat abs niet mijn hoofdreden.

Nadat ik van de 7-Plus overstapte naar de X heb ik met veel twijfels gezeten en zelfs een dagje de 8-Plus weer in handen gehad. Dit had te maken met de grootte van het scherm. De 8-Plus was ineens erg gedateerd en het scherm van de X had gewoon veel meer de wauw-factor. Ik bleef dus de afgelopen jaar "hangen" met de X en daarbij begon ik zelfs dit toestel en formaat steeds meer te waarderen, kwestie van gewenning blijkbaar, totdat...het weer september was :)

Nu de Xs Max uitkwam, wist ik het niet meer zeker of ik dit formaat weer wilde of dat ik zou blijven bij mijn X, want dat was en is nog steeds best wel een lekker toestel. Mij kennende is het niet gelukt om van de Max af te blijven en toch weer een pre-order geplaatst en in ontvangst mogen nemen. Toen ik het uit de doos haalde en voor het eerst ging aanzetten, was mijn eerste indruk wederom..Wauw!! Dit was eigenlijk wat ik de afgelopen jaar had gemist en met dit doel ik op het scherm (real estate) want ja de Max is zwaarder en ja het is niet echt met 1 hand te bedienen en dat was met de X toch wel een tikkie fijner moet ik zeggen.
Sinds een jaar kon ik het weer niet weerlaten om mijn iPhone neer te leggen (of dat gezond is, is een tweede :) iets met screen time?) maar aan de andere kant bevestigde dit mij wel dat ik dit wel erg gaaf vond!

Ondertussen heb ik wel weer een X gebruikt om te bepalen waarop ik zou moeten inleveren: iets meer comfort van de X of het geweldige grote scherm van de Max en iets meer aan batterijduur. Dit was en is geen makkie maar de voordelen van de Max wegen zwaarder dan de X(s) en geeft mij persoonlijk meer het wauw-effect. Daarnaast is het moeilijk om weer terug te gaan naar een kleiner scherm nadat je die van de Max bent gewend. Kortom, van beide is wat van te vinden maar mij maakt de Max voor dit jaar blijer d:)b

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Snelle.jelle schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:22:
Yes! Zelf ook laten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
twkr18526 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:30:
Weten jullie misschien waarom de iPhone XS/XR bij alle providers exact hetzelfde kost? Precies op de euro en iedere uitvoering.

Het is weliswaar iets goedkoper om de iPhone via een abo te kopen ipv direct los bij Apple, maar dat valt eigenlijk wel op. Zetten ze allemaal precies net zo veel marge op de iPhone?
Ik heb het even vluggetjes bekeken bij Vodafone en wat je aangeeft klopt niet.

Red Essential 2 jaar + iPhone Xs 64GB. Eenmalig €0,- en per maand €62,-
Red Essential 2 jaar + iPhone Xr 64GB. Eenmalig €0,- en per maand €56,-

Scheelt dus €6,- per maand; 24 maanden maal 6 euro is €144,-. Oftewel: het verschil in totaal tussen de Xr en Xs (beiden 64GB) is €144,-

[ Voor 7% gewijzigd door de Foarsitter op 21-10-2018 12:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:21:
[...]

Ik heb het even vluggetjes bekeken bij Vodafone en wat je aangeeft klopt niet.

Red Essential 2 jaar + iPhone Xs 64GB. Eenmalig €0,- en per maand €62,-
Red Essential 2 jaar + iPhone Xr 64GB. Eenmalig €0,- en per maand €56,-

Scheelt dus €6,- per maand.
Dit is niet wat hij zegt. Hij heeft het erover dat de Xs bij alle providers gelijk geprijsd is en dit ook voor de Xr geld.

Dus de toestelprijs onder de streep. Niet een specifiek abonnement.

Althans zo staat het er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Donstil schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Dit is niet wat hij zegt. Hij heeft het erover dat de Xs bij alle providers gelijk geprijsd is en dit ook voor de Xr geld.

Dus de toestelprijs onder de streep. Niet een specifiek abonnement.

Althans zo staat het er.
Oh oké, dan was ik iets te snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, dat viel mij ook op idd. De XS 64 GB kost bij allemaal 1056 euro. Bijzonder toch? Klinkt als prijsafspraken :)

Of dat is de minimumprijs die ze mogen hanteren van Apple? Contracten met Apple? Zo gaat dat bv. ook met Specialized fietsen, van de fabrikant mag er geen korting gegeven worden op nieuwe modellen en ze kosten dus overal hetzelfde (totdat je in de winkel komt dan... want stiekeme korting mag altijd :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Galois schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:45:
Ja, dat viel mij ook op idd. De XS 64 GB kost bij allemaal 1056 euro. Bijzonder toch? Klinkt als prijsafspraken :)

Of dat is de minimumprijs die ze mogen hanteren van Apple? Contracten met Apple? Zo gaat dat bv. ook met Specialized fietsen, van de fabrikant mag er geen korting gegeven worden op nieuwe modellen en ze kosten dus overal hetzelfde (totdat je in de winkel komt dan... want stiekeme korting mag altijd :)).
Waar zie jij €1056? In de Pricewatch zie ik minimaal €1115.

En Apple-producten hebben bijna altijd maar hele minimale marges en winkels volgen elkaar (vaak geautomatiseerd) in prijzen. Dat leidt tot weinig verschil, want niemand wil z'n spul met verlies verkopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hahn schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Waar zie jij €1056? In de Pricewatch zie ik minimaal €1115.

En Apple-producten hebben bijna altijd maar hele minimale marges en winkels volgen elkaar (vaak geautomatiseerd) in prijzen. Dat leidt tot weinig verschil, want niemand wil z'n spul met verlies verkopen.
Vodafone, T-Mobile en KPN. Alle drie. Wel uiteraard met een abonnement, maar ongeacht welk abonnement je neemt (de goedkoopste of de duurste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Laatst online: 15-09 16:27
Al enig nieuws over een WhatsApp update voor de Xs Max? Dit duurt wel lang nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Galois schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:45:

Is het niet zo dat vd NL je als winkel vrij bent om de prijs te bepalen, niet de fabrikant. Tenzij de winkel daar misbruik van maakt.

Voor anderen die vragen stellen: ga bij naar www.tele2.nl of www.kpn.nl en neem de iPhone XS 64GB. Je maanbedrag heeft een abo component en een telefoondeel. Je kan schuiven met met maandbedrag door het in 1x te betalen of juist €0 in 1x en de rest maandelijks. Het totaal toestelbedrag verandert nooit. De toestelkosten zijn bij providers hetzelfde.

Toestelkosten zijn wel lager dan bijv direct bij Apple of iemand hier noemde Tweakers pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twkr18526 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:41:
Is het niet zo dat vd NL je als winkel vrij bent om de prijs te bepalen, niet de fabrikant. Tenzij de winkel daar misbruik van maakt.
Alleen op papier natuurlijk. Als Apple tegen de winkelier zegt “Jij mag met product Y niet onder prijs X” en je doet dat vervolgens toch dan riskeer je levering in de toekomst. Iets wat je absoluut niet wilt want de prijzen voor niet aangesloten winkels bij de groothandels zijn hoog en dan verdampt je winst vanzelf.

Dat is een nog ongezonder business model dan meegaan met Apple en de prijs hoog houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WhatsApp update in de App Store, voor het scherm van de iPhone Xs Max

@Mandarijntje je wordt op je wenken bedient! :+

[ Voor 42% gewijzigd door _Bailey_ op 22-10-2018 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

twkr18526 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Dat klopt volgens mij, maar een fabrikant kan er wel voor kiezen om jou als winkelier zijn producten niet meer te verkopen. Dus als jij (bv.) Specialized fietsen wilt verkopen, dan moet dat onder hun voorwaarden, wil je dat niet, dan moet je maar andere fietsen verkopen.

Het zou mij niets verbazen dat Apple ook van dit soort 'afspraken' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Geert1976 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 04:54:

wast verschil? ik draaide nog een aug 18 versie en zie niet 1234 wat er anders is.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 12:05
Martinus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

wast verschil? ik draaide nog een aug 18 versie en zie niet 1234 wat er anders is.
- Niet meer alles in koeienletters
- Scherm van de Max wordt optimaal benut (meer chats te zien in overzicht, meer berichten te zien in je chats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ben sinds afgelopen donderdag ook trotse eigenaar geworden van een Xs 64 gb! :)

Voor aankoop heb ik de diverse berichten gehoord over de zogenoemde "beauty gate" met het nemen van foto's. Weet iemand of er al iets is aangekondigd om dit op te lossen of wordt het zo gelaten? Of zijn er andere manieren om het effect te laten verminderen (Smart HDR uitzetten hielp niet echt voor de front camera begreep ik)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Laatst online: 15-09 16:27
Geert1976 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 04:54:

Haha dat is toevallig! Ik zie het ook zojuist. Mijn ongeduld werd gehoord!

Eindelijk van die irritante autocorrectie onder het toetsenbord en van die overdreven grote tekst af:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 19:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Betrap mij zelf er steeds op dat ik kijk naar mijn verlenging bij Vodafone, mag al lang verlengen. En dan voor de Max gaan..Wel helemaal, of zo goed als de Max betalen om de maandelijkse kosten zo laag mogelijk te houden..Heb nu de X en mis eigenlijk nog niets, haha...De X gaat dan de verkoop in...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 16:21
pdavie2311 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:52:
Betrap mij zelf er steeds op dat ik kijk naar mijn verlenging bij Vodafone, mag al lang verlengen. En dan voor de Max gaan..Wel helemaal, of zo goed als de Max betalen om de maandelijkse kosten zo laag mogelijk te houden..Heb nu de X en mis eigenlijk nog niets, haha...De X gaat dan de verkoop in...
Ik mocht ook deze maand verlengen bij Vodafone, had een iPhone 6s. Uiteindelijk heb ik een deal kunnen sluiten om dezelfde abbo te verlengen (30 gb, onbeperkt bellen/sms) voor 5 euro minder in de maand (58 per maand incl btw) zonder bijbetaling :+ Wel zakelijk overigens en 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
tuurlijk mis je wel wat ... max scherm.... kom van die stoel af en hop naar de winkel....
(en ja heb aandelen apple)

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En dan na 3 dagen kramp in je vingers/handen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 19:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

En dan na 3 dagen kramp in je vingers/handen :+
Geert, zie topic Apple Watch..Jij hebt vrouwenpolsjes, ik heb popeye armen... :+ :P

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Geert, zie topic Apple Watch..Jij hebt vrouwenpolsjes, ik heb popeye armen... :+ :P
Toucheé 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Laatst online: 21:31
Wie gebruikt m naked?
Heb hoesje er even afgehaald (nu weer omheen), echt een wezenlijk verschil in zowel uiteraard design maar ook het vasthouden, gevoel daarbij en bediening. Valt mij op dat de Max zonder hoesje echt niet als een Max aanvoelt/uitziet en vele malen fijner in gebruik is. Enige zorgen wat ik me dan maak is de achterkant en ben niet echt overtuigd van een dbrand skin

Het is weer September 2025 :)

Pagina: 1 ... 23 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6