Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
Naked...altijd. (y)

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:22
naked, maar onderweg in een sena pouch. Al jaren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Jaymone schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:31:
Wie gebruikt m naked?
Heb hoesje er even afgehaald (nu weer omheen), echt een wezenlijk verschil in zowel uiteraard design maar ook het vasthouden, gevoel daarbij en bediening. Valt mij op dat de Max zonder hoesje echt niet als een Max aanvoelt/uitziet en vele malen fijner in gebruik is. Enige zorgen wat ik me dan maak is de achterkant en ben niet echt overtuigd van een dbrand skin
Ik gebruik hem nu ook zo'n anderhalve week naked. Heerlijk. Wel jammer dat ik mijn vingerafdrukken de hele tijd zie op de achterkant |:( Maar ik ben super tevreden!

Ik heb er wel een screenprotector op en daar kan ik me af en toe echt aan ergeren, als de zijkanten van de screenprotector bijvoorbeeld heel erg zichtbaar zijn. Soms is er ook een heleboel stom bij de notch, verschrikkelijk :-( :r Maar ja, ik kan ook niet zonder screenprotector

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Jaymone schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:31:
Wie gebruikt m naked?
Heb hoesje er even afgehaald (nu weer omheen), echt een wezenlijk verschil in zowel uiteraard design maar ook het vasthouden, gevoel daarbij en bediening. Valt mij op dat de Max zonder hoesje echt niet als een Max aanvoelt/uitziet en vele malen fijner in gebruik is. Enige zorgen wat ik me dan maak is de achterkant en ben niet echt overtuigd van een dbrand skin
Bijna altijd naakt, niet in mn werktas en de bank van de auto. Te veel beweging, of noodstopje... daar heb ik al vaak mee gekrast, dus doen we niet meer. Is zonde.....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Sinds vrijdag ook een trotse XS Max bezitter en komend van een 7+, geen spijt.
Mooi scherm, vlot, betere batterij tijd. Me happy camper.
Maar toch nog een vraag, ik heb nu een Anker PowerPort met 3 standaard usb poorten en 2 fast charge poorten, totaal 60 watt en met een standaard Anker usb naar lightning kabel. Op zich niet slecht, maar ben niet onder de indruk van de laad snelheid.Nu heeft Coolblue de Apple Lightning 29W Snellader + Kabel (1 Meter) in de aanbieding, iemand ervaring mee of andere suggesties?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:31
Na al die naked ervaringen van jullie moet ik me ook wel een keer overheen zetten denk ik :) nog nooit een iPhone op die manier gebruikt en al helemaal niet een met een achterkant van glas. Pas dan merk en voel je hoe de iPhone in alle opzichten is designed. De vingervlekken vind ik ook erg jammer idd en al snel zichtbaar maar liever dat dan geen wireless laden ;)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Hier af en toe naked en als ik naar het cafe of een feest ga met apple lederen hoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
The_Scarabial schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:47:
Hier af en toe naked en als ik naar het cafe of een feest ga met apple lederen hoesje :)
Is ook een optie.. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Maken jullie vele gebruik van draadloos opladen? Ik laad hem altijd op tijdens het slapen en (eigenlijk bijna) nooit overdag. Ik zou dan ook niet weten wat het nut van draadloos opladen zou zijn.
Rhodan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:31:
Sinds vrijdag ook een trotse XS Max bezitter en komend van een 7+, geen spijt.
Mooi scherm, vlot, betere batterij tijd. Me happy camper.
Maar toch nog een vraag, ik heb nu een Anker PowerPort met 3 standaard usb poorten en 2 fast charge poorten, totaal 60 watt en met een standaard Anker usb naar lightning kabel. Op zich niet slecht, maar ben niet onder de indruk van de laad snelheid.Nu heeft Coolblue de Apple Lightning 29W Snellader + Kabel (1 Meter) in de aanbieding, iemand ervaring mee of andere suggesties?
Goed om te weten dat die kabel in de aanbieding is. Merk je veel verschil tussen de 7 Plus en de Xs Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
mr.JamesBond schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:48:
Maken jullie vele gebruik van draadloos opladen? Ik laad hem altijd op tijdens het slapen en (eigenlijk bijna) nooit overdag. Ik zou dan ook niet weten wat het nut van draadloos opladen zou zijn.

[...]
Alleen maar, handigheid is dat ik het er direct op kan (bijv je nachtkastje) leggen zonder een kabel handeling oid en zo'n lading gaat dan ook een hele dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

Dit heb ik me ook al vaak afgevraagd, sinds dat iemand deze feature heeft bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Jaymone schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Alleen maar, handigheid is dat ik het er direct op kan (bijv je nachtkastje) leggen zonder een kabel handeling oid en zo'n lading gaat dan ook een hele dag mee.
The_Scarabial schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Dit heb ik me ook al vaak afgevraagd, sinds dat iemand deze feature heeft bedacht.
Gemak dient de mens. Ik kan begrijpen dat die handeling tijdens het rijden bijvoorbeeld wel vervelend kan zijn, maar voor het slapen heb ik geen probleem met die extra handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02

[...]

Goed om te weten dat die kabel in de aanbieding is. Merk je veel verschil tussen de 7 Plus en de Xs Max?
Best wel, sneller, betere batterij tijd, oled is ff wennen, face id werkt beter als verwacht, en die home knop miste ik na een 5 minuten al niet meer.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
pdavie2311 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:52:
Betrap mij zelf er steeds op dat ik kijk naar mijn verlenging bij Vodafone, mag al lang verlengen. En dan voor de Max gaan..Wel helemaal, of zo goed als de Max betalen om de maandelijkse kosten zo laag mogelijk te houden..Heb nu de X en mis eigenlijk nog niets, haha...De X gaat dan de verkoop in...
Jij ook al 🙈

Ben me ook al aan het kijken voor de Max. Pfff had me voorgenomen om nog een jaar met Mn X verder te gaan maar vind de Max toch wel erg gaaf. Vooral dat grote scherm, wauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Van zodra ik buiten ga doe ik er mijn Apple Leather Case omheen en het eerste wat ik doe als ik thuis kom is de case er weer af halen. Een beetje "best of both worlds". Thuis let ik er dan ook wel erg op waar ik hem neerleg, op het werk is dat moeilijker dus dan maar met case. ;)
mr.JamesBond schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:10:
[...]Ik heb er wel een screenprotector op en daar kan ik me af en toe echt aan ergeren, als de zijkanten van de screenprotector bijvoorbeeld heel erg zichtbaar zijn.
Net om die reden heb ik nog nooit een screenprotector gehad. Of ja, 1x op mijn iPhone 5 voor een half uurtje, de rand stoorde me zo hard dat hij er heel snel weer af moest. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vraagje wat betreft de instellling Smart HDR in de Camera app.

Is het Smart HDR nou eigenlijk alleen bedoelt voor low light situaties of ook bij gewoon voldoende (dag)licht? En bewaren jullie ook de normale foto, zoals mogelijk is in de Camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken geleden ook ingeschreven maar nog geen reactie gehad.
Ga sowieso wel een esim uitproberen, hoop wel dat de "niet storen " functie hier ook een beetje knap mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Is de iPhone XS nu de kleinste nieuwe iPhone die Apple aanbiedt? Als ik hem naast mijn iPhone8 houd valt vooral de dikte en gewicht erg op. Waar is Apple mee bezig??

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Jaymone schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:39:
De vingervlekken vind ik ook erg jammer idd en al snel zichtbaar maar liever dat dan geen wireless laden ;)
Wireless laden gaat toch prima met een hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
GroeneThee schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Wireless laden gaat toch prima met een hoes?
Klopt. Onderwerp was meer gebruik zonder hoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Geert1976 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:04:

Is het Smart HDR nou eigenlijk alleen bedoelt voor low light situaties of ook bij gewoon voldoende (dag)licht? En bewaren jullie ook de normale foto, zoals mogelijk is in de Camera app?
Ik heb het toestel zelf (nog) niet, maar volgens mij gewoon te gebruiken in elk soort licht? Zie op Youtube in ieder geval zat mensen die in de felle zon met Smart HDR aan het spelen zijn.

Als ik het goed begrijp maakt hij een normale foto en een HDR foto als je gebruikt maakt van Smart HDR? Dan gaat het vrij snel met het geheugen als je Smart HDR eigenlijk altijd aan hebt staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
Menesis schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:32:
Is de iPhone XS nu de kleinste nieuwe iPhone die Apple aanbiedt? Als ik hem naast mijn iPhone8 houd valt vooral de dikte en gewicht erg op. Waar is Apple mee bezig??
Overdrijven is ook een kunst!
1,1" verschil qua schermgrootte.
Qua formaat 5.2 x 3.6 x 0.4mm maar wel van scherm tot tegen de randen.
Het gewicht voel je wel, maar vergeleken met zijn rechtstreekse concurrent de S9 valt dit echt mee.
Ik kom van een iPhone 8 en er is veel meer dan grootte en gewicht qua verschil te merken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Ik schrik toch ook wel elke keer als ik mijn oude iPhone 6 weer vast heb hoe licht en dun deze is ten opzichte van mijn iPhone Xs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 02:13

Fjeze

AllesPerfect!

Geert1976 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:04:

Smart HDR werkt ook erg goed met zonlicht (bijvoorbeeld tegen de zon in), en eigenlijk in alle omstandigheden wel. Het zorgt ervoor dat de gehele foto goed is belicht en er dus geen delen onder-, of overbelicht zijn.

Ikzelf bewaar alleen de HDR foto, anders heb je alle foto's dubbel in de camerarol en dat lijkt mij erg irritant.

Bovendien is in principe de smart HDR foto altijd de betere foto van de 2.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Hier mensen die een aanrader hebben voor een carkit met draadloze lader voor de Xs?

Momenteel onderstaande gevonden welke wel lijkt te zijn wat ik zoek.
https://www.amazon.co.uk/...tandard-Car/dp/B07BW17YTT

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fjeze schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Smart HDR werkt ook erg goed met zonlicht (bijvoorbeeld tegen de zon in), en eigenlijk in alle omstandigheden wel. Het zorgt ervoor dat de gehele foto goed is belicht en er dus geen delen onder-, of overbelicht zijn.

Ikzelf bewaar alleen de HDR foto, anders heb je alle foto's dubbel in de camerarol en dat lijkt mij erg irritant.

Bovendien is in principe de smart HDR foto altijd de betere foto van de 2.
Helder...thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

https://www.iculture.nl/n...-xs-selfies-beautifilter/

Iemand hier dit al kunnen testen? Weet niet of er in de bèta al een verbetering is te zien?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
mr.JamesBond schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:10:
[...]

Ik gebruik hem nu ook zo'n anderhalve week naked. Heerlijk. Wel jammer dat ik mijn vingerafdrukken de hele tijd zie op de achterkant |:( Maar ik ben super tevreden!

Ik heb er wel een screenprotector op en daar kan ik me af en toe echt aan ergeren, als de zijkanten van de screenprotector bijvoorbeeld heel erg zichtbaar zijn. Soms is er ook een heleboel stom bij de notch, verschrikkelijk :-( :r Maar ja, ik kan ook niet zonder screenprotector
Ik gebruikte hem sinds een maandje ook naked en gisteren dan men screenprotector toegekregen.

Sinds gisteren dus vooraan en achteraan tempered glass erop...
Voelt veiliger aan maar stoor me net zoals u enorm aan het stof en de “zichtbaarheid” van de randen...

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39
Heb met de nieuwe update nu helemaal geen muziek meer via Bluetooth. :+
Kan wel bellen maar als ik naar Media ga in de auto staat er "Niet verbonden", meerdere malen opnieuw koppelen en telefoon opnieuw installeren haalt niks uit.. Gaat lekker dus van slecht geluid naar geen geluid. ;w

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Kan weg

[ Voor 86% gewijzigd door 323 op 23-10-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de XR en de XS Max. Ik vraag me af of de 500 euro ( tussen de xr 128gb en de Max 256gb) de moeite waard is en voor die 500 euro enkele verschillen heb. Meningen verschillen maar omdat ik toch zo’n twijfelaar ben vraag ik jullie om raad? Wat is jullie keuze en waarom? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:10:
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de XR en de XS Max. Ik vraag me af of de 500 euro ( tussen de xr 128gb en de Max 256gb) de moeite waard is en voor die 500 euro enkele verschillen heb. Meningen verschillen maar omdat ik toch zo’n twijfelaar ben vraag ik jullie om raad? Wat is jullie keuze en waarom? Alvast bedankt
Als je de nadelen van de Xr voor lief kunt nemen (en dat kan je denk ik, want anders was je in dat toestel überhaupt niet geïnteresseerd) zou ik zeggen van niet.

De Max is een fantastisch toestel maar 500,- beter t.o.v. een Xr moet ik nog zien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:10:
Belangrijkste verschil is het scherm. Welke telefoon heb je nu en ben je OLED gewent? In de praktijk zul je de verschillen tussen het scherm van de Xr en Xs wel zien, maar voornamelijk als je ze naast elkaar legt imo. Anders weet je niet wat je mist zeg maar. Scherm van de Xr is niet slecht of zo, erg mooi scherm ook.

Voor mezelf zat ik met dezelfde vraag. De tweede camera en het scherm lieten mij twijfelen. Heel wat advies ingewonnen, veel reviews gekeken ed en kan daardoor prima zeggen dat het mij het prijsverschil niet waard is. Is best veel geld. Schermverschil is die prijs niet waard en het gebrek van de tweede camera mis ik ook niet echt. Je hebt nog steeds grotendeels dezelfde kwaliteit en functies van de Xs. Alleen geen portrait functie voor huisdieren bv. Heeft de S wel. Maar daar heb ik toch een DSLR voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alwayshappyz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Belangrijkste verschil is het scherm. Welke telefoon heb je nu en ben je OLED gewent? In de praktijk zul je de verschillen tussen het scherm van de Xr en Xs wel zien, maar voornamelijk als je ze naast elkaar legt imo. Anders weet je niet wat je mist zeg maar. Scherm van de Xr is niet slecht of zo, erg mooi scherm ook.

Voor mezelf zat ik met dezelfde vraag. De tweede camera en het scherm lieten mij twijfelen. Heel wat advies ingewonnen, veel reviews gekeken ed en kan daardoor prima zeggen dat het mij het prijsverschil niet waard is. Is best veel geld. Schermverschil is die prijs niet waard en het gebrek van de tweede camera mis ik ook niet echt. Je hebt nog steeds grotendeels dezelfde kwaliteit en functies van de Xs. Alleen geen portrait functie voor huisdieren bv. Heeft de S wel. Maar daar heb ik toch een DSLR voor.
Ik heb nu een iPhone 6, ook 128 gb waar is nog 60 van overheb. Ik ga dus sowieso een grote update hebben ookal neem ik de XR. Ik ga zaterdag even naar de Apple Store maar ik vrees ervan dat het de XS Max gaat worden; je hebt dan oled, 2e camera, smallere bezels etc. Ik hoop dat ik achteraf geen spijt ga krijgen. Ook aangezien ik een hond heb en die graag fotografeer, maar dan vraag ik mezelf weer af: is dit de 500 euro extra waard? Ik hoop stiekem dat ik me in de apple store echt een model voor mij kan uitzoeken en niet met lege handen naar huis kom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:01:
[...]

Ik heb nu een iPhone 6, ook 128 gb waar is nog 60 van overheb. Ik ga dus sowieso een grote update hebben ookal neem ik de XR. Ik ga zaterdag even naar de Apple Store maar ik vrees ervan dat het de XS Max gaat worden; je hebt dan oled, 2e camera, smallere bezels etc. Ik hoop dat ik achteraf geen spijt ga krijgen. Ook aangezien ik een hond heb en die graag fotografeer, maar dan vraag ik mezelf weer af: is dit de 500 euro extra waard? Ik hoop stiekem dat ik me in de apple store echt een model voor mij kan uitzoeken en niet met lege handen naar huis kom :P
Ligt er net aan hoeveel waarde jij als individu hecht aan al die dingetjes. Kan helaas niemand voor jou bepalen. Heb je een camera thuis, of gebruik je eigenlijk enkel je telefoon camera? Als je een andere camera hebt kan je altijd die gebruiken voor hond foto's (bv). Maar als je voornamelijk je telefoon gebruikt dan kan ik me voorstellen dat je wat sneller voor de Max zal kiezen. Los van de camera vind ik het scherm van de Max ook mooier (idd die bezels en OLED), maar niet de 500 euro waard. Dat is echt heel veel geld voor mij. Maar ik heb A. een DSLR die ik voornamelijk gebruik voor fotograferen en B. geen ervaring verder met OLED, dus ik weet ook niet wat ik ''mis'' zeg maar. Succes met je keuze :*) Elk toestel zul je plezier van hebben. Sowieso een hele grote vooruitgang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb nu een iPhone XS sinds een week of 3 en daarvoor had ik een iPhone X. Alhoewel ik het formaat heerlijk vind, mis ik toch vooruitgang. En dus ga ik omruilen naar iPhone XS Max, geeft me net even meer dat gevoel dat ik iets anders heb dan ik had én een betere accuduur en groter scherm.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
THE_BASE schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:32:
Ik heb nu een iPhone XS sinds een week of 3 en daarvoor had ik een iPhone X. Alhoewel ik het formaat heerlijk vind, mis ik toch vooruitgang. En dus ga ik omruilen naar iPhone XS Max, geeft me net even meer dat gevoel dat ik iets anders heb dan ik had én een betere accuduur en groter scherm.
Wat was je reden om van de X naar Xs te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:01:
[...]

Ook aangezien ik een hond heb en die graag fotografeer, maar dan vraag ik mezelf weer af: is dit de 500 euro extra waard? Ik hoop stiekem dat ik me in de apple store echt een model voor mij kan uitzoeken en niet met lege handen naar huis kom :P
Volgens sommige reviews kan je alleen portretfotos maken van mensen met de XR.
Dus bij dieren, planten, ect …. werkt het niet.

Met de XS en XS max kan wel.

Mss ook iets om rekening mee te houden als je graag fotos maakt van je hond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:32:
[...]

Wat was je reden om van de X naar Xs te gaan?
A12 Bionic en portret achteraf scherp stellen. Maar ik ben verwend, want ik kan voor zeer weinig elk jaar een andere iPhone krijgen, dus de noodzaak was er niet, maar door elk jaar te upgraden houdt mijn iPhone waarde voor het jaar daarop.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

portret achteraf scherp stellen.
in de stable versie van iOS 12.1 kan je zelfs ook de diepte/scherpte direct inregelen tijdens het maken van de foto _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

in de stable versie van iOS 12.1 kan je zelfs ook de diepte/scherpte direct inregelen tijdens het maken van de foto _/-\o_
Edit: Verkeerde topic..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Klopt, die functie heeft de XR ook.
dit is toch het XS Ervaringen topic? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

dit is toch het XS Ervaringen topic? :P
Oeps.. excuus :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
[...]

Correctie je kan meer of minder blur activeren, scherptediepte mag je vergeten met zo'n kleine sensor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 12:05
RigolleM schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Correctie je kan meer of minder blur activeren, scherptediepte mag je vergeten met zo'n kleine sensor 8)
Deed mij heel even denken aan mijn Nexus 5 toentertijd:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

jij schrijft wat ik in 1ste instantie bedoelde....maar een ieder weet wel wat ik er exact mee bedoelde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
jij schrijft wat ik in 1ste instantie bedoelde....maar een ieder weet wel wat ik er exact mee bedoelde ;)
Je moet de zaken noemen zoals ze zijn. Fotografen zijn heel gevoelig voor zo'n zaken :*) Een beetje FF lens met kleine diafragma kost meer dan een XS Max, nog maar te zwijgen over het toestel zelf. En het ergste is dat die social media junkies niet eens het verschil zien tussen een iPhone foto en echte camera foto. Achtergrond is onscherp: wat een mooie foto... Vinden het zelfs een mooie foto als die helemaal onscherp is 8)7 Soit einde fotograafmodus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Heb je deze informatie uit de beta versie?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
THE_BASE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

A12 Bionic en portret achteraf scherp stellen. Maar ik ben verwend, want ik kan voor zeer weinig elk jaar een andere iPhone krijgen, dus de noodzaak was er niet, maar door elk jaar te upgraden houdt mijn iPhone waarde voor het jaar daarop.
Nou ben ik wel benieuwd, hoe doe je dat? En wat is jouw definitie van 'zeer weinig'? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:43:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd, hoe doe je dat? En wat is jouw definitie van 'zeer weinig'? :*)
Ik betaal meestal het verschil tussen de verkoopprijzen wanneer de nieuwe iPhone komt. Dit jaar was dat dus erg weinig. Maar het verschil is ook nihil.

Op dit moment iPhone XS Max aan het instellen, het is een prachtig toestel, jammer dat de iconen niet wat kleiner kunnen, zonde van de ruimte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
THE_BASE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

Ik betaal meestal het verschil tussen de verkoopprijzen wanneer de nieuwe iPhone komt. Dit jaar was dat dus erg weinig. Maar het verschil is ook nihil.

Op dit moment iPhone XS Max aan het instellen, het is een prachtig toestel, jammer dat de iconen niet wat kleiner kunnen, zonde van de ruimte!
Dus je verkoopt ieder jaar je iPhone voor de nieuwste variant? Gaaf! Hoe lang doe je dit al? En wat is het bedrag dat je ieder jaar bovenop de verkoopprijs van je 'oude' mobiel betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 08:57
Het onderstaande zal vast al besproken zijn maar ik kon het niet vinden.

Iemand ervaring met een QI draadloos oplader?
Is het echt nodig om een andere poweradapter erbij aan te schaffen of werkt de meegeleverde adapter van de iPhone voldoende? Mij maakt de extra snelheid bij opladen niets uit, als het maar niet trager is als met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zackito schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:54:
Het onderstaande zal vast al besproken zijn maar ik kon het niet vinden.

Iemand ervaring met een QI draadloos oplader?
Is het echt nodig om een andere poweradapter erbij aan te schaffen of werkt de meegeleverde adapter van de iPhone voldoende? Mij maakt de extra snelheid bij opladen niets uit, als het maar niet trager is als met de kabel.
Is altijd trager laden dan bedraad laden.

Daarentegen...de Xs draadloos laden mbv een lader met een goede power adapter...laadt bijna even snel als bedraad laden obv 12W ipad lader. (dit tov de iPhone X...draadloos laden ging 33% langzamer obv dezelfde combi).

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 24-10-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mr.JamesBond schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:53:
[...]

Dus je verkoopt ieder jaar je iPhone voor de nieuwste variant? Gaaf! Hoe lang doe je dit al? En wat is het bedrag dat je ieder jaar bovenop de verkoopprijs van je 'oude' mobiel betaalt?
Denk niet dat het heel relevant is in dit forum, maar betaal het verschil tussen de huidige inkoopprijs van een oude iPhone en de nieuwe inkoopprijs van een nieuwe iPhone. Leuke bijkomstigheid van mijn werk, zeg maar.

Overigens ligt iPhone XS Max toch weer even in de kast, het formaat staat me nog altijd tegen, ik vind de iconen van apps te groot en veel apps zijn uitgerekt. Dan stap ik liever over een half jaartje wellicht over als de apps geoptimaliseerd zijn. Voor m’n gevoel heeft Apple zelf iOS niet helemaal geoptimaliseerd voor de resolutie van Max.

Hier een heel draadje over het niet optimaliseren van het beginscherm van iOS op een Max, ben dus niet de enige die zich daar aan stoort. :)

https://forums.macrumors....-icons-on-xs-max.2140417/

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 25-10-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Laatst online: 29-08-2023
Vandaag voor het eerst mn XS Max laten stuiteren op het laminaat. Behoorlijk pijnlijk. Zitten nu paar lichte haarscheurtjes onder het scherm. Twijfel of ik er iets aan moet laten doen. Gelukkig alleen te zien als je het scherm onder een bepaalde hoek in het licht houdt. Ben alleen bang dat het misschien erger wordt. Zit nu ook niet bepaald te wachten op een scherm reparatie van 360 euro (en als gevolg een slechtere waterdichtheid).

[ Voor 5% gewijzigd door jdevries189 op 25-10-2018 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jdevries189 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:28:
Vandaag voor het eerst mn XS Max laten stuiteren op het laminaat. Behoorlijk pijnlijk. Zitten nu paar lichte haarscheurtjes onder het scherm. Twijfel of ik er iets aan moet laten doen. Gelukkig alleen te zien als je het scherm onder een bepaalde hoek in het licht houdt. Ben alleen bang dat het misschien erger wordt. Zit nu ook niet bepaald te wachten op een scherm reparatie van 360 euro (en als gevolg een slechtere waterdichtheid).
heb je geen goede inboedelverzekering (met aparte BuitenHuis en/of mobiele devices module) waar je evt aanspraak op kan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Geert1976 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:13:
[...]

heb je geen goede inboedelverzekering (met aparte BuitenHuis en/of mobiele devices module) waar je evt aanspraak op kan maken?
Ik voorspel een nieuwe verzekeringsmarkt, een iPhone verzekering. Met batterijzekerheid module, kostenloze repatriëring naar dichtsbijzijnde Apple store, pechhulp onderweg en hulp voor nabestaanden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 14:46
RigolleM schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

Je moet de zaken noemen zoals ze zijn. Fotografen zijn heel gevoelig voor zo'n zaken :*) Een beetje FF lens met kleine diafragma kost meer dan een XS Max, nog maar te zwijgen over het toestel zelf. En het ergste is dat die social media junkies niet eens het verschil zien tussen een iPhone foto en echte camera foto. Achtergrond is onscherp: wat een mooie foto... Vinden het zelfs een mooie foto als die helemaal onscherp is 8)7 Soit einde fotograafmodus :)
Geheel eens, professionele foto's maak je niet met een telefoon maar met een body en lens welke het tienvoudige van een iPhone Xs Max kunnen kosten.
Wel is de kwaliteit van de foto's uit de nieuwe Xs merkbaar beter, zeker de portret-functie met achtergrond vervagen voegt een dimentie toe. Daarnaast is het echt optisch zoomen zeker ook een kleine verbetering.

Als je graag 'mooie kiekjes' maakt maar niet graag met een camera loopt te slepen dan moet je zeker een Xr of beter een Xs met dubbele lens nemen. Wat deze toestellen meer kosten dan een goede iPhone 8 bespaar je weer op de aanschaf van een goede losse pocketcamera van Panasonic/Leica of iets dergelijks.

Als je van een iPhone 6, 7 of 8 komt dan springt het grote schermoppervlakte van de Xs er meteen uit, terwijl de buitenmaten van zijn behuizing niet heel veel groter zijn. Het OLED scherm is absoluut mooi maar als je het niet weet zou je ook kunnen geloven dat het een hoog resulutie Apple LCD scherm is.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Geert1976 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:13:
[...]

Helaas niet. Nu ik trouwens wat beter kijk zijn het volgens mij eerder krasjes. Alleen zichtbaar als het scherm uit staat en het licht er recht op schijnt. Op zich niet storend maar als je eenmaal weet dat het er zit blijf je je er aan irriteren. Heb jij (of misschien iemand anders) goede ervaringen met een manier/middel om dergelijke minimale krasjes weg te poetsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdevries189 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

Helaas niet. Nu ik trouwens wat beter kijk zijn het volgens mij eerder krasjes. Alleen zichtbaar als het scherm uit staat en het licht er recht op schijnt. Op zich niet storend maar als je eenmaal weet dat het er zit blijf je je er aan irriteren. Heb jij (of misschien iemand anders) goede ervaringen met een manier/middel om dergelijke minimale krasjes weg te poetsen?
Bedoel je krasjes op het beeldscherm wegpoetsen?
Nee dat gaat niet lukken.
Of ik moet niet op de hoogte zijn van 1 of andere high tech techniek daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Wat vinden jullie mede Xs Max bezitters van de selfiecamera? Ik vind het soms nogal pixelachtig overkomen, vooral als het ‘s avonds/‘s nachts is en er licht aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

jdevries189 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

Screenprotector erop. Dan zie je ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Nyana schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Screenprotector erop. Dan zie je ze niet meer.
Thx. Punt is wel dat ik hem over een jaartje wil kunnen verkopen dus vandaar dat ik hem eigenlijk netjes wil hebben. Als je deze link zo leest zou het allemaal piece of cake moeten zijn:

https://www.nsmbl.nl/kras...phone-scherm-verwijderen/

Maar wellicht beter idee om alsnog Apple care+ te nemen en hem vervolgens te laten kletteren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jdevries189 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

Thx. Punt is wel dat ik hem over een jaartje wil kunnen verkopen dus vandaar dat ik hem eigenlijk netjes wil hebben. Als je deze link zo leest zou het allemaal piece of cake moeten zijn:

https://www.nsmbl.nl/kras...phone-scherm-verwijderen/

Maar wellicht beter idee om alsnog Apple care+ te nemen en hem vervolgens te laten kletteren :+
Als het je zo stoort Apple care nemen en dan zou ik hem niet eens direct repareren maar gewoon lekker genieten van je toestel, met de zekerheid dat als die eens echt goed valt je verzekerd bent
Als de krasjes amper te zien zijn zal dat over een jaar niet veel uitmaken bij verkoop
Gewoon niet meer te veel naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Gisteravond laat viel het me weer op. Als er een bericht binnen kwam, licht het scherm op en is zelfs het plafond verlicht. Dat is dan op de 6S.

Hoe ervaren jullie dat met de XS? Vergeleken met de non oled iPhones minder “verlichte” kamers als je in het donker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
@twkr18526 Waarom heb je je toestel dan niet gewoon op niet storen staan in de nacht?
Hier komen enkel de mensen die onder belangrijk staan echt binnen met telefoontjes verder geen berichtjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Roos79 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:31:
@twkr18526 Waarom heb je je toestel dan niet gewoon op niet storen staan in de nacht?
Hier komen enkel de mensen die onder belangrijk staan echt binnen met telefoontjes verder geen berichtjes ed.
:) ;) Heb die modus ook gevonden, maar eerlijk gezegd ben ik er zelf debet aan. Ik lees af en toe nog eens op tweakers voordat ik ga slapen en merk idd zoveel licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Misschien al eens aan bod geweest hier hoor (maarja, 95+ pages...), maar is er eigenlijk iemand die geupgraded heeft van de X naar de XS? :P
Ben het zelf niet van plan (ja stereogeluid is erg interessant, maar niet te verantwoorden als upgrade.), maar ben toch benieuwd of mensen een dik verschil merken. (Op papier zou het nauwelijks uit moeten maken.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:49:
Misschien al eens aan bod geweest hier hoor (maarja, 95+ pages...), maar is er eigenlijk iemand die geupgraded heeft van de X naar de XS? :P
Ben het zelf niet van plan (ja stereogeluid is erg interessant, maar niet te verantwoorden als upgrade.), maar ben toch benieuwd of mensen een dik verschil merken. (Op papier zou het nauwelijks uit moeten maken.)
Er wordt gesuggereerd dat het scherm van de Xs weer net iets mooier is dan de X en accuduur weer iets beter. Uiteraard hetgeen wat eruit springt (letterlijk en figuurlijk :) ) is de camera. Denk dat het meer een gevoel upgrade is (behalve degene die camera-fanaten zijn) dan zozeer een must have. Upgrade naar de Max is een ander verhaal, vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ja, heb ik gedaan omdat het mij geen cent kost. Anders had ik het níet gedaan. Nergens ervaar ik verschil mee:

- FaceID sneller? Merk er weinig van.
- A12 Bionic? Ook geen merkbaar verschil.
- Batterij? Slechter dan iPhone X

Enige leuke is: de focus achteraf kunnen stellen, maar schijnbaar kan dat met iOS 12.1 ook tijdens het foto maken, dus ook op een iPhone X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben uiteindelijk toch voor de XS Max gegaan ipv de XR. Mega blij mee. Heb hem nu een uur in mijn handen en WOW. Het scherm is echt adembenemend. Hij ligt ook goed in de hand en ik heb geen imposant gevoel zoals ik had bij de 8 plus. Ik heb touch id geen seconde gemist en wow, wat is face id snel. Zo meteen eens de camera uittesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik ben van een X naar een XS Max gegaan.
Natuurlijk heeft deze het grotere scher (duh) maar de camera is ook een pak beter in low light.

Face-id werkt even goed. Zou iets sneller zijn maar merk ik niet echt.

Geluid is nog beter en dan Stereo.

Van de X naar XS gaan heeft weinig nut.
Als je groter scherm wilt dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
twkr18526 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:34:
[...]

:) ;) Heb die modus ook gevonden, maar eerlijk gezegd ben ik er zelf debet aan. Ik lees af en toe nog eens op tweakers voordat ik ga slapen en merk idd zoveel licht.
Dat is de reden voor mij geweest om (oled) voor de xs te kiezen. Lees (helaas) ook vaker in bed. De aller laagste stand van de xs is echt top dan. Mijn 6s schroeide in de laagste stand je ogen nog wakker.

Dus echt een upgrade op dat vlak!

Eerdere oleds die ik had o.a. Bb z30 konden niet zo laag. Btw die z30(3 jaar gebruikt, hield van de gestures/user experience) was zn tijd echt vooruit. In gebruik matched apple hem met de gestrures nu pas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dafmay
Mijn ervaringen tot nu toe na de overstap van X naar Xs...

- camera is idd weer beter geworden...een duidelijk waarneembaar verschil...zeker vwb contrast en in lowlight.
- draadloos laden gaat nu veel sneller...ongeveer 35-40% (!) sneller tov draadloos laden op de X.
- accuduur in standby is verbeterd. Bij normaal gebruik van telefoon is niet veel verschil merkbaar.
- geluid uit de speakers is voller/ruimtelijker...maar geluidskwaliteit op de X was al erg goed.
- scherm is iets geler dan mijn X (obv true tone en dezelfde settings)

Dat is het wel zo'n beetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bedankt voor de reacties m.b.t. upgrade verschillen! :)
dafmay schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:30:
- draadloos laden gaat nu veel sneller...ongeveer 35-40% (!) sneller tov draadloos laden op de X.
Dat is wel heel erg veel sneller, nu ben ik wel benieuwd of je toevallig wattage statistieken hebt tussen van zowel de X als XS? o0

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:01:
Bedankt voor de reacties m.b.t. upgrade verschillen! :)
[...]

Dat is wel heel erg veel sneller, nu ben ik wel benieuwd of je toevallig wattage statistieken hebt tussen van zowel de X als XS? o0
Verbaasde mij ook...maar is constant sneller gebleven. Ik heb geen wattage stats...wel overzichtje van laadtijden. 12W is bedraad icm ipad lader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JTL8MMlkggCCP4kYuIGHk3bf/full.jpg

Ter vergelijk...de laadtijden op mijn X...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/syGaKaDra54Qmers2bG5HOah/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 27-10-2018 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dafmay Anker en 12W tabel zijn voor de X en de Xs 12.1 tabel is de Xs op wireless? :)
En neem aan dat die Anker een Qi-pad is.

-edit-
Ah, ik zie dat je nog een plaatje hebt toegevoegd nu whehe :P
Ff kijken.

[ Voor 44% gewijzigd door WhatsappHack op 27-10-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:07:
@dafmay Anker en 12W tabel zijn voor de X en de Xs 12.1 tabel is de Xs op wireless? :)
En neem aan dat die Anker een Qi-pad is.
Ja verwarrend idd...ik had de naam van bestand niet aangepast. Heb nu 2 afbeeldingen opgenomen...de eerste van de Xs en de tweede van de X.

Ps de Anker is deze...

https://www.anker.com/pro...owerwave-7-5-pad/B2514121

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 27-10-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
dafmay schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Ja verwarrend idd...ik had de naam van bestand niet aangepast. Heb nu 2 afbeeldingen opgenomen...de eerste van de Xs en de tweede van de X.
Op hoeveel tests heb je dit gebaseerd?

Bij 12W zit er zo goed als geen verschil in. En bij je Anker lijkt het me niet heel normaal dat van 91% naar 97% 30 minuten kost, dus mogelijk dat je daar bij je iPhone X een proces op de achtergrond had draaien die veel batterij kostte ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Obv meerdere tests. Nee deze stats zijn betrouwbaar. Altijd eerst telefoon herstart gegeven alvorens de test te doen. Daarbij de telefoon tussendoor ook niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik ben niet heel bekend met iPhones, maar een herstart betekent niet per se dat alle apps gesloten zijn, toch? Van 77% naar 100% kost volgens je stats op je iPhone X 75 minuten, daar is wat aan de hand.

Idealiter zou je 0% tot 100% meten als ze volledig uitstaan, dan kan je ook niet hebben dat er iets nog draait of verbinding probeert te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dafmay Thanks!
40% increase bij die 90 minuten mark bijvoorbeeld is al behoorlijk.
Maar rond de 60 minuten mark heb je zelfs een verschil van 55%. Dat is wel heel erg veel...
Dan moet er iets niet lekker gegaan zijn op die X. Afhankelijk van je lader doen ze beiden 5 of 7.5W.
Stel je X deed 5/7.5 en de Xs doet 7.0/7.5. Dat is aan de ene kant erg laag en aan de andere kant best optimistisch. Dan zit je aan een increase van 40%. Okee, dan ga ik er maar vanuit dat je niet met 7.5W laadt maar een lader hebt die 5W naar de iPhone stuurt. Stel dat de Xs het daarmee op 4.3W gemiddeld doet (optimistisch.) dan moet je X maar met maximaal ~2.8W (gemiddeld) hebben geladen. Dat is wel heel erg laag, zat er een hoesje of speciale screenprotector op ofzo? :P

@Hahn Die traagheid is op zich deels wel te verklaren, na 80% gaan ze trager laden.
Maar om dat echt te merken moet je een 7.5W snellader gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
@Hahn

Indien je zelf al aangeeft niet bekend te zijn met iphones, en dus ook niet met draadloos laden icm iphones, neem mij niet kwalijk maar vanwaar jouw twijfels en wantrouw bij mijn tests? Ik zou zeggen als je zo wantrouwig bent aangelegd...koop zelf een iPhone en ga het zelf testen ipv ongegrond twijfel te zetten.

Mijn uitgebreide informatie is bedoeld als reactie op vragen van @WhatsappHack en als leidraad voor andere iphone gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
dafmay schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:23:
@Hahn

Indien je zelf al aangeeft niet bekend te zijn met iphones, en dus ook niet met draadloos laden icm iphones, neem mij niet kwalijk maar vanwaar jouw twijfels en wantrouw bij mijn tests? Ik zou zeggen als je zo wantrouwig bent aangelegd...koop zelf een iPhone en ga het zelf testen ipv ongegrond twijfel te zetten.

Mijn uitgebreide informatie is bedoeld als reactie op vragen van @WhatsappHack en als leidraad voor nadere iphone gebruikers.
Nou nou, rustig maar, ik stel slechts een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:21:
@dafmay Thanks!
... zat er een hoesje of speciale screenprotector op ofzo? :P
Geen hoesje, geen screenprotector.

Beide tests op de Anker met 7.5w en bijgeleverde quick charge 3.0 powerbrick.

De X laadtijden zijn altijd zo geweest...en dus consistent. Ik gebruik geen vreemde apps oid...ben een super standaard gebruiker. En background updates staat uit voor alle apps. Plus zoals gezegd frisse herstart telefoon en daarna meten vanaf 5% tot 100%.

De laadtijden van de Xs zijn obv precies dezelfde tests en metingen als op mijn X. Ik zie daarom geen reden voor een niet betrouwbare test. De laadtijden zijn consequent voor zowel de X als de Xs.

@Hahn ok (y)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 27-10-2018 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dafmay Ah, die PowerWave 7.5W met actieve koeling erin? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:35:
@dafmay Ah, die PowerWave 7.5W met actieve koeling erin? :)
Indeed (y) Doet sowieso al sneller laden was mijn ervaring obv andere wireless laders...top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dafmay Juustem! Had stiekem gehoopt dat je zei nee nee die 10W powerport, want dat zou heel goed nieuws zijn voor Xs-bezitters haha :P Wel apart man, ik weet dat die X voor geen hol presteert op de normale pads, maar op die PowerWave 7.5 haal ik consistent ~5.5 a 6W laden hier; met dalen naar 4W soms. (Wat trouwens enigszins bedroevend is, zeker *omdat* het kreng gekoeld is.) Nu toch wel benieuwd wat die Xs voor wattage binnenkrijgt, mocht je dat een keertje over WiFi willen uitlezen met Coconut of iMazing ofzo zou dat wel tof zijn, ben nu echt benieuwd hoe dik ze dan in vredesnaam de efficiëntie hebben weten op te krikken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik weet dat de Xs een veel grotere charge coil heeft (en van koper? anders dan de X?) dus daar zit 't m in vermoed ik.

Ps wil best een poging doen...hoe lees ik de wattage uit (zonder macbook)? >:)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 27-10-2018 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laden met zo’n 5 watt lader duurt dus inderdaad uren. Is laden met zo’n 12 watt lader van een iPad goed of heeft dat gevolgend op batterij etc. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:51:
Laden met zo’n 5 watt lader duurt dus inderdaad uren. Is laden met zo’n 12 watt lader van een iPad goed of heeft dat gevolgend op batterij etc. Alvast bedankt
Nee dat kan geen kwaad. Apple geeft het ook aan als tip voor sneller laden. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:52

aerofreak

Steve Jobs

Ik heb een lederen hoesje van Apple voor mijn Xs Max, echter ik merk dat deze kraakt/schuift en ik irriteer me eraan. Hebben hier meer mensen last van? Op voorgangers van de Xs ook altijd Apple hoesjes gehad, maar nooit last van gehad. Kan het te maken hebben met de grootte?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
aerofreak schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:06:
Ik heb een lederen hoesje van Apple voor mijn Xs Max, echter ik merk dat deze kraakt/schuift en ik irriteer me eraan. Hebben hier meer mensen last van? Op voorgangers van de Xs ook altijd Apple hoesjes gehad, maar nooit last van gehad. Kan het te maken hebben met de grootte?
Mijn ervaring is dat het even kraakt op het moment je (na het plaatsen ervan) bij de hoeken en zijkanten midden even goed drukt zodat het goed zit. Wanneer je het vervolgens plat hebt neergelegd en je tikt aan de kant waar de camera zich niet bevindt en het niet meer echt wiebelt, dan zit het hoesje er goed omheen en geen last van gekraak- of schuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:21
En toen kreeg ik een hart verzakking...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ugga7J7lp5IECmoj7VgNjBwk/thumb.jpg

Max laten vallen voordat ik naar een verjaardag ging. :'( :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Sc0tTy op 28-10-2018 16:33 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Sc0tTy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:31:

[Afbeelding]

Ai..balen..en nu..AppleCare+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Sc0tTy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:31:

[Afbeelding]

Dat is balen zeg. Was het een pittige val?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:21
Ja stuiterde twee keer. Geen barst in het scherm, wel in de screenprotector.

Verzekering werk, heb geen AC+. Het beste is lijkt me terug naar AMAC, die hebben ook een reparatie dienst.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Pagina: 1 ... 24 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6