Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
JB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:39:
[...]

Koop een goude als het je daar om te doen is ;) :+
Nee, wel mooi maar iets teveel bling ;)
Denk dat ik dat snel beu zal worden. 'T zal toch wel zwart worden denk ik.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Het komt er uiteindelijk op neer dat ze meer €€ vragen voor 70% van de hardware die allang in de markt staat, en die hun voorgangers ook gewoon hebben.

Ik begrijp dat ik mij altijd in het hol van de leeuw bevind bij dit soort topics. Ookal geef ik zelf aan ruim 6 jaar rond te lopen met een iPhone. Het is gewoon ronduit schaamteloos en wat mij betreft niet te verantwoorden onder het mom van; wij zijn Apple en dit krijg je er extra bij! Dat Apple hun prijzen hierin blijven opschroeven.

-een gevalletje imo dan maar omdat de realiteitszin van het bedrijf m.b.t prijzen en huidige specs niet meer reëel is-.

[ Voor 11% gewijzigd door ScreamGT op 13-09-2018 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*O* Alles mbt iPhone XR kan hier besproken worden *O*
[iPhone XR] Ervaringen & Discussie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Joris748 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:35:
Mijn persoonlijke mening? Bij Apple zijn ze van god los,wat prijzen betreft.. Waar je 4 jaar geleden voor 800 euro een hele knappe iPhone kocht (6 met 64 GB), ben je nu ruim 50% meer kwijt.
Hoop echt dat ze daar in Cupertino hun strategie van winstmaximalisatie los laten en weer met beide beentjes op de grond komen staan. Ze maken nog steeds hele knappe telefoons, maar ik kan dergelijke uitgaven niet meer voor mezelf verantwoorden.

Heb onlangs mijn 6 noodgedwongen vervangen door een 8 en het lijkt erop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Zolang de prijzen niet op het oude niveau komen, doe ik het wel met 'tweederangs' modellen. Een 8 is nog steeds een hele prettige telefoon, die ruimschoots voldoet voor mij.
Dit is wel een hele kromme vergelijking zeg.

4 jaar geleden was je 800 euro kwijt voor een 6 met 64gb en nu ruim 50% meer kwijt? Je hebt nu toch ook een iPhone Xr voor 859 met 64gb geheugen? De 6 was toen ook al niet het toptoestel, dat was de Plus, zelfde verhaal bij de Xr dus.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:51:
Het komt er uiteindelijk op neer dat ze meer €€ vragen voor 70% van de hardware die allang in de markt staat, en die hun voorgangers ook gewoon hebben.

Ik begrijp dat ik mij altijd in het hol van de leeuw bevind bij dit soort topics. Ookal geef ik zelf aan ruim 6 jaar rond te lopen met een iPhone. Het is gewoon ronduit schaamteloos en wat mij betreft niet te verantwoorden onder het mom van; wij zijn Apple en dit krijg je er extra bij! Dat Apple hun prijzen hierin blijven opschroeven.
Ik ben het deels met je eens, maar een ieder moet voor zichzelf bepalen of hij het zich kan veroorloven. Apple bepaalt de prijs, de klant bepaalt of hij het koopt. Nog altijd veel mensen kopen het met een contract en dan lijkt het al anders.

Ik vind het ook belachelijk, maar trap er toch elk jaar weer in. Gelukkig bevind ik mij in die positie dat mijn geld marginaal raakt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:51:

Het is duur. Maar de hele markt is duurder aan het worden. Het topmodel android is de note 9 512gb en die kost 1250€. Die krijgt dan ook maar max 2 jaar ondersteuning en is na die 2 jaar bijna niet meer te verkopen. Een iPhone krijgt 5 jaar ondersteuning en daar krijg je nog een mooi bedrag voor bij doorverkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik snap dat gezeur over te duur niet. Je koopt hem of je koopt hem niet. Er is niemand die naast je staat met een pistool van 'je moet' Als je vind dat je beter af bent met een goedkopere OneGalaxyNote 6TS9 moet je dat doen. Je ziet dat voor velen een nieuwe iPhone en statussymbool wordt/is

Persoonlijk heb ik altijd de S versie overgeslagen omdat het relatief weinig nieuws brengt buiten ietsje meer dit en dat. Zo ook nu in mijn ogen. Mijn 7 Plus had 128 Gb en het bleek dat ik in de praktijk maar 40 GB ervan gebruikte dus mijn X heeft 64 GB en het blijkt genoeg te zijn sta nu op 44 GB en het blijkt dat ik 14 GB kan opruimen..

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:57:
[...]

Het is duur. Maar de hele markt is duurder aan het worden. Het topmodel android is de note 9 512gb en die kost 1250€. Die krijgt dan ook maar max 2 jaar ondersteuning en is na die 2 jaar bijna niet meer te verkopen. Een iPhone krijgt 5 jaar ondersteuning en daar krijg je nog een mooi bedrag voor bij doorverkoop.
Precies.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:39
Scrtz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:53:
[...]

Dit is wel een hele kromme vergelijking zeg.

4 jaar geleden was je 800 euro kwijt voor een 6 met 64gb en nu ruim 50% meer kwijt? Je hebt nu toch ook een iPhone Xr voor 859 met 64gb geheugen? De 6 was toen ook al niet het toptoestel, dat was de Plus, zelfde verhaal bij de Xr dus.
Wat is er krom aan mijn vergelijking?

iPhone 6 64 GB bij introductie 799 euro
iPhone XS 256 GB bij introductie 1329 euro (+ 66%)

In beide gevallen het kleinste model flagship met de middelste optie qua geheugen

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-09 20:00
Ik wou dat er een 128 gb Versie was, 64 is echt te weinig en 160 extra voor 256 is overkill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobPete89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2022
Voor mij is de restwaarde van een toestel ook een grote factor om een iPhone te blijven kopen. Naast alle reeds benoemde punten. Ik heb eens gekeken naar de twee vergelijkbare toestellen van Samsung en iPhone van 2016 (aangezien ik vandeweek mijn 7 plus verkocht heb).

iPhone 7+ nieuw: €909. Verkocht voor €400
Samsung S7 edge nieuw: €700. Te koop voor €175

Dat betekend dat een Samsung een waarde daling heeft van 75% en een iPhone van 56% binnen twee jaar.

Dus ja wat je uiteindelijk voor een nieuw toestel moet bijbetalen is dan relatief lager (afhankelijk van voor welk model je gaat natuurlijk).

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Famous schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:25:
[...]

Toen ik €1159 betaalde voor mijn huidige X verklaarde mensen mij voor gek.. inmiddels is €1000,- een normale prijs aan het worden volgens mij.
Inderdaad, vervolgens lopen al die vrienden en collega's ook met een X. :+
Krijgen we het weer vanaf het begin, heel die prijsdicussie, grapjes etc. Ben er nu al moe van....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• RobPete89
pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:08:
Ik wou dat er een 128 gb Versie was, 64 is echt te weinig en 160 extra voor 256 is overkill
Even een vraagje uit interesse. Waarom is 64 te weinig voor je? Ik had zelf een iPhone 7 plus met 32gb. Maar deze zat vrijwel nooit vol. Alleen rondom vakanties als ik wat netflix en muziek dingen deed downloaden. Verder gaat bij mij mijn volledige photoroll de cloud in en muziek streamen. Die 32gb kreeg ik met alleen apps nooit vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Joris748 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:04:
[...]

Wat is er krom aan mijn vergelijking?

iPhone 6 64 GB bij introductie 799 euro
iPhone XS 256 GB bij introductie 1329 euro (+ 66%)

In beide gevallen het kleinste model flagship met de middelste optie qua geheugen
Het enige wat niet krom is, is de 66%.
De rest is wel krom.
Geheugen x4, OLED ipv LCD, grotere batterij, groter scherm, CPU is tig keer sneller, dubbele camera, face id....
Daarenboven vergeet je de inflate en de impact van de stijgende dollar, dat is ook al ruim 20%.

Als het je allemaa niet uit maakt, dan kan je vandaag ook nog een splinternieuwe 7 kopen voor ca 500€. Dat is nog altijd een goed bruikbare telefoon.

Ga er toch eens van uit dat je niet altijd het duurste moet kopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• pretraket
Ik heb nu een s7 edge met 32 gb en 128 gb op een sd kaart. De 32 gb is constant vol geweest en sd kaart is voor de helft vol. Met 64 gb zou ik het in principe kunnen doen maar het zou niet comfortabel zijn.
RobPete89 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
[...]

Even een vraagje uit interesse. Waarom is 64 te weinig voor je? Ik had zelf een iPhone 7 plus met 32gb. Maar deze zat vrijwel nooit vol. Alleen rondom vakanties als ik wat netflix en muziek dingen deed downloaden. Verder gaat bij mij mijn volledige photoroll de cloud in en muziek streamen. Die 32gb kreeg ik met alleen apps nooit vol.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

JSchut

.....

pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:42:
Ik heb nu een s7 edge met 32 gb en 128 gb op een sd kaart. De 32 gb is constant vol geweest en sd kaart is voor de helft vol. Met 64 gb zou ik het in principe kunnen doen maar het zou niet comfortabel zijn.
[...]
Ik was ook erg huiverig voor de "maar" 64 GB.

Ik zat met een S7 Edge op intern vol en extern 20 GB. Totaal dus 52 GB.
Alles overgezet naar icloud. (Misschien 10% van de foto's verwijderd.) Nu zit ik met mijn iPhone op 15,8 GB gebruikt. En dat is na een half jaar gebruik met dus nog meer foto's. (Onlangs nog 500 foto's/video's geimporteerd.)

Heb nu: 6000 foto's + 350 filmpjes (1080).

Edit: Jij gebruikt 2 keer zoveel opslag dan dat ik deed op mijn S7 Edge. MAar zolang je optimize storage gerbuikt zal het wel goed moeten gaan denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 13-09-2018 14:50 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:21
Wat is de beste plek om de XS te kopen, gewoon bij de apple website? Plus wordt aangeraden om applecare+ aan te schaffen? Ik vind 230 beetje veel voor flexibelere garantie. (ik ben redelijk nieuw in de apple wereld)

Verwijderd

Dawid127 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:49:
Wat is de beste plek om de XS te kopen, gewoon bij de apple website? Plus wordt aangeraden om applecare+ aan te schaffen? Ik vind 230 beetje veel voor flexibelere garantie. (ik ben redelijk nieuw in de apple wereld)
Als je hem morgen stipt om 09.00 uur besteld heb je hem over 8 dagen in huis. Dus snelste optie ja. Wel moet je 2de jaar garantie naar een fysieke Apple Store, terwijl je bij een Amac als die dichterbij is hem daar kan inleveren.

Je hebt bij ieder Apple apparaat 1 jaar wereldwijd garantie. 2de jaar moet je bij Apple.nl naar een fysieke Apple store voor je garantie.
Kan ook voordeel zijn hem bij bv Coolblue te bestellen, zou mijn voorkeur zijn.

• RobPete89
JSchut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:48:
[...]

Alles overgezet naar icloud. (Misschien 10% van de foto's verwijderd.) Nu zit ik met mijn iPhone op 15,8 GB gebruikt. En dat is na een half jaar gebruik met dus nog meer foto's. (Onlangs nog 500 foto's/video's geimporteerd.)

Edit: Jij gebruikt 2 keer zoveel opslag dan dat ik deed op mijn S7 Edge. MAar zolang je optimize storage gerbuikt zal het wel goed moeten gaan denk ik.
Ja ik heb naast een iPhone een Android tablet (shoot me). Deze heeft geloof ik 128gb en nog 64gb kaartje. Geeft vaak aan dat ie vol zit terwijl ik er niet gek veel op heb staan. Heb het idee dat de beide OS iets anders omgaan met dataopslag. Ik denk dat je met een iPhone 64gb prima moet redden. Of je moet je gehele muziekcollectie in flac op je telefoon willen zetten. Dan wordt dat wat krap ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDB
RobPete89 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
[...]

Hangt allemaal van je gebruikspatroon af natuurlijk. Jij komt toe met 32gb en veel cloudgeheugen. Ikzelf reis vaak waar er vaak slechte verbinding is, en als die er wel is, dan kost data een pak meer (gelukkig is dat in de EU afgeschaft, maar kom vaak buiten de EU). Ik kijk als ik reis vaak films en series op men iPhone (En ik heb graag meerdere films en series op mijn iPhone zodat ik kan kijken waarin op dat moment zin in heb) naast muziek luisteren. En ik maak ook graag foto's en video's als ik in het buitenland ben. Ook heb ik een heleboel spelletjes en apps. Daarom kocht ik tot nu toe altijd de iPhone met de hoogste capaciteit. Dit is het eerste jaar dat ik twijfel om voor de hoogste capaciteit te gaan. maar ik denkt dat het voor mij toch een 512gb XS zal worden. De plus is te groot voor me. Wel ideaal voor mediaconsumptie, maar ik gebruik mijn iPhone te vaak met 1hand.

• DVDB
Dawid127 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:49:
Applecare moet je bekijken als extra garantie. Je hebt bij de normale verkoopprijs gewoon je 2 jaar wettelijke garantie. Wil je echter garantie tegen vallen of diefstal dan moet je apple care er bij pakken. Al moet je nog steeds iets betalen indien je er gebruik van maakt. Glaslangs achter van de iPhone X gebroken koste zonder apple care dacht ik 600€. Met apple care maar 99€ dacht ik. Vind het veel te duur voor wat het is.

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:21
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:56:
[...]

Applecare moet je bekijken als extra garantie. Je hebt bij de normale verkoopprijs gewoon je 2 jaar wettelijke garantie. Wil je echter garantie tegen vallen of diefstal dan moet je apple care er bij pakken. Al moet je nog steeds iets betalen indien je er gebruik van maakt. Glaslangs achter van de iPhone X gebroken koste zonder apple care dacht ik 600€. Met apple care maar 99€ dacht ik. Vind het veel te duur voor wat het is.
Het enige wat interessant lijkt zijn de lage kosten in geval van schade. Diefstal zit er helaas niet bij, anders had ik er niet eens over getwijfeld.

• DVDB
Dawid127 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:00:
[...]

Het enige wat interessant lijkt zijn de lage kosten in geval van schade. Diefstal zit er helaas niet bij, anders had ik er niet eens over getwijfeld.
blijkbaar zit diefstal en je telefoon verliezen dit jaar wel in het pakket (is wel duurder geworden). Had ik gisteren gelezen op macrumors. Indien je het nodig hebt is apple care natuurlijk ideaal. Als je het niet nodig hebt gehad is het weggesmeten geld. Maar dat is voor alle verzekeringen natuurlijk zo. Met het geld dat ik elk jaar al heb uitgespaard met geen apple care te nemen kan ik bijna een nieuwe XS kopen.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:09:
[...]

blijkbaar zit diefstal en je telefoon verliezen dit jaar wel in het pakket (is wel duurder geworden). Had ik gisteren gelezen op macrumors. Indien je het nodig hebt is apple care natuurlijk ideaal. Als je het niet nodig hebt gehad is het weggesmeten geld. Maar dat is voor alle verzekeringen natuurlijk zo. Met het geld dat ik elk jaar al heb uitgespaard met geen apple care te nemen kan ik bijna een nieuwe XS kopen.
AppleCare+ met dekking voor diefstal en verlies is een nieuw product inderdaad. Helaas is het buiten de Verenigde Staten nog niet beschikbaar.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik zie nu toch weer het probleem voorbij komen met de prijs.

Misschien moet men eens bekijken hoevaak je het toestel vervangt. Toen de iPhone's nog 600-800 euro kostte verving ik deze om de 2 jaar. Nu zou dat moment met mijn 6s zijn geweest toen de iPhone X uit kwam. Om die prijs mezelf te kunnen verantwoorden daarom besloten een jaar langer te wachten op het gebruikelijke 's'-model dat ik altijd neem. Nu ik dit jaar dus voor de iPhone Xs ga doe ik 2 keer zo lang met mijn nieuwe toestel als ik eerder deed (3 jaar met 6s + ~3 jaar met Xs = 6 jaar). In die tijd had ik anders alweer 1600 uitgegeven.

Maar er is natuurlijk een groot deel kopers die gewoon ieder jaar een nieuwe koopt en daarvoor veel andere dingen moet laten. En maar zeuren dat de iPhone's zo duur zijn geworden. :/

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:19:

Misschien moet men eens bekijken hoevaak je het toestel vervangt. Toen de iPhone's nog 600-800 euro kostte verving ik deze om de 2 jaar. Nu zou dat moment met mijn 6s zijn geweest toen de iPhone X uit kwam. Om die prijs mezelf te kunnen verantwoorden daarom besloten een jaar langer te wachten op het gebruikelijke 's'-model dat ik altijd neem. Nu ik dit jaar dus voor de iPhone Xs ga doe ik 2 keer zo lang met mijn nieuwe toestel als ik eerder deed (3 jaar met 6s + ~3 jaar met Xs = 6 jaar). In die tijd had ik anders alweer 1600 uitgegeven.

...
Wanneer je eerder 2 jaar met je toestel deed, en je hem nu een jaar langer houdt, dan is dat 3 jaar. Voorzover ik kan rekenen is 3 jaar niet twee keer zo lang als 2 jaar...

• pretraket
Maar koop je dan niet gewoon een simkaart ter plekke? als ik buiten de EU reis dan koop ik altijd lokaal een simkaart en qua data ben ik vaak goedkoper uit per gb dan in nederland
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:53:
[...]

Hangt allemaal van je gebruikspatroon af natuurlijk. Jij komt toe met 32gb en veel cloudgeheugen. Ikzelf reis vaak waar er vaak slechte verbinding is, en als die er wel is, dan kost data een pak meer (gelukkig is dat in de EU afgeschaft, maar kom vaak buiten de EU). Ik kijk als ik reis vaak films en series op men iPhone (En ik heb graag meerdere films en series op mijn iPhone zodat ik kan kijken waarin op dat moment zin in heb) naast muziek luisteren. En ik maak ook graag foto's en video's als ik in het buitenland ben. Ook heb ik een heleboel spelletjes en apps. Daarom kocht ik tot nu toe altijd de iPhone met de hoogste capaciteit. Dit is het eerste jaar dat ik twijfel om voor de hoogste capaciteit te gaan. maar ik denkt dat het voor mij toch een 512gb XS zal worden. De plus is te groot voor me. Wel ideaal voor mediaconsumptie, maar ik gebruik mijn iPhone te vaak met 1hand.

• pretraket
hoeveel neemt iOS in beslag?
JSchut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:48:
[...]

• Froggle
@Edddd Bij nader inzien, true. Maar als ik 800-1200 euro bespaar door in 6 jaar tijd met 2 toestellen te doen, dan kan ik me dat veel beter verantwoorden dan iedere 2 jaar een nieuwe iPhone van 1200-1300 euro, zoals eerder het vervang beleid was toen ze nog 800 euro kostte.

[ Voor 14% gewijzigd door Froggle op 13-09-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDB
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:19:

Maar er is natuurlijk een groot deel kopers die gewoon ieder jaar een nieuwe koopt en daarvoor veel andere dingen moet laten. En maar zeuren dat de iPhone's zo duur zijn geworden. :/
Goh, sommigen geven veel geld aan uitgaan en drinken, anderen roken per dag een pakje sigaretten. Dat kost per jaar meer dan een nieuwe iPhone (zelfs al moet je het hele bedrag betalen ipv nieuwe iPhone - verkoop vorige). Mijn zus vind het schandalig dat ik zoveel geef aan een telefoon (kost me 400€ om elk jaar te upgraden ongeveer). Maar zij rookt wel 1 pakje sigaretten per 2 dagen. Een pakje kost ongeveer 7 euro. Dus dat is JAARLIJKS 1246€. Daar kan ik dus 3 jaar mijn iPhone mee betalen. Ieder zijn "hobby" zeker?

• JSchut
  • Laatst online: 12:58

JSchut

.....

Neem aan dat da System is (Onderaan bij opslag)? Deze is bij mij 8,5 GB

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• DVDB
pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:28:
Maar koop je dan niet gewoon een simkaart ter plekke? als ik buiten de EU reis dan koop ik altijd lokaal een simkaart en qua data ben ik vaak goedkoper uit per gb dan in nederland
[...]
Heb ik al eens aan gedacht, maar is denk ik geen ideaal scenario. Ik kom in meerdere landen soms per maand (vaak buiten EU) Dat kost me dan al minstens 30€ per maand om andere simkaarten te kopen. Is op jaarbasis meer dan 300€. En in de iPhone geraakt (op dit moment toch nog) maar 1 simkaart, zo mis ik belangrijke oproepen van het werk of van thuis (tenzij ik een 2de toestel meepak en daarmee tether). Blijft er ook nog het probleem dat in het vliegtuig of in andere landen vaak geen goede verbinding is waardoor streamen weer onmogelijk is.

• Froggle
@DVDB Als dat jou verantwoording is naar jezelf (niet naar je vriendin die letterlijk geld verbrand), dus moet je het vooral doen, maar ik hoor je nu ook verder niet over de prijzen van tegenwoordig, dus dan is het ok toch?

• pretraket
Tsja als het echt zakelijk reizen is dan is het natuurlijk andere koek.
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:37:
[...]

Heb ik al eens aan gedacht, maar is denk ik geen ideaal scenario. Ik kom in meerdere landen soms per maand (vaak buiten EU) Dat kost me dan al minstens 30€ per maand om andere simkaarten te kopen. Is op jaarbasis meer dan 300€. En in de iPhone geraakt (op dit moment toch nog) maar 1 simkaart, zo mis ik belangrijke oproepen van het werk of van thuis (tenzij ik een 2de toestel meepak en daarmee tether). Blijft er ook nog het probleem dat in het vliegtuig of in andere landen vaak geen goede verbinding is waardoor streamen weer onmogelijk is.

• DVDB
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:37:
@DVDB Als dat jou verantwoording is naar jezelf (niet naar je vriendin die letterlijk geld verbrand), dus moet je het vooral doen, maar ik hoor je nu ook verder niet over de prijzen van tegenwoordig, dus dan is het ok toch?
Het is mijn zus die letterlijk geld verbrandt en niet mijn vriendin hoor (zou geen roker willen kussen :P )
Ik had ook liever lagere prijzen gezien hoor. Maar de hele telefoonmarkt is duurder aan het worden. Een note koste vroeger 700/800€, nu al boven de 1000. Een oneplus koste enkele jaren geleden nog iets meer dan 300. Nu mag je al 600 neertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobPete89
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:42:
[...]

Het is mijn zus die letterlijk geld verbrandt en niet mijn vriendin hoor (zou geen roker willen kussen :P )
Ik had ook liever lagere prijzen gezien hoor. Maar de hele telefoonmarkt is duurder aan het worden. Een note koste vroeger 700/800€, nu al boven de 1000. Een oneplus koste enkele jaren geleden nog iets meer dan 300. Nu mag je al 600 neertellen.
True! Denk ook dat niemand een aantal jaar verwacht had dat je voor de flagship van Huawei bijna 900 euro zou moeten neerleggen.

• Froggle
@DVDB En naast dat ze duurder worden, worden ze ook gewoon beter. Eigenlijk komen ze veel meer in de buurt van hoe men vroeger een computer kocht. Na 5 jaar vervangen. Die kant gaan we ook op met telefoons zolang je 'm netjes houd.
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:42:
[...]

:+
Oeps! Verkeerd gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVDB
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:51:
@DVDB En naast dat ze duurder worden, worden ze ook gewoon beter. Eigenlijk komen ze veel meer in de buurt van hoe men vroeger een computer kocht. Na 5 jaar vervangen. Die kant gaan we ook op met telefoons zolang je 'm netjes houd.

[...]

:+
Oeps! Verkeerd gelezen.
Klopt, mijn vriendin heeft nog mijn originele iPhone 5S. De batterij is aan vervanging toe. Maar met ios12 zou die blijkbaar wel nog enorm bruikbaar moeten zijn. Is een toestel van 2013!! Probeer dat maar eens met een galaxy s5 (welke dan nog een half jaar jonger is).

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43

n3z

DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:57:
[...]

Klopt, mijn vriendin heeft nog mijn originele iPhone 5S. De batterij is aan vervanging toe. Maar met ios12 zou die blijkbaar wel nog enorm bruikbaar moeten zijn. Is een toestel van 2013!! Probeer dat maar eens met een galaxy s5 (welke dan nog een half jaar jonger is).
Ik heb mijn iPhone 5 aan mijn zusje gegeven en werkt nog steeds perfect. Ja, de batterij is binnen een paar uur leef bij intensief gebruik, maar het is in smartphone land dan ook een antieke telefoon (beetje overdreven).

• Froggle
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:57:
[...]

Ik gebruik ook nog een iPhone 5s ernaast voor m'n werk. Prima ding en kijk ook uit naar iOS12 vanwege de snelheidsverbeteringen. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.

• DVDB
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik ook nog een iPhone 5s ernaast voor m'n werk. Prima ding en kijk ook uit naar iOS12 vanwege de snelheidsverbeteringen. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Volgens een aantal video's op youtube zou het toch echt wel een serieuze verbetering geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vic83
  • Laatst online: 13-09 19:44
Op mijn 6s heb ik al ruim een maand iOS 12 staan, wat echt grote verbeteringen op performance-gebied heeft opgeleverd. Het ontgrendelen, opstarten van apps alsmede het starten/bediening van de camera gaat substantieel sneller. Ik heb ook begrepen mensen om mij heen met een 5s, dat daar ook weer leven in is gekomen! Dus ik denk dat je je echt mag gaan verheugen!
[...]

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

[...]

Het zou een grote stap zijn wanneer Apple een Dual Sim functie introduceert. Dit is een enorm hekelpunt bij veel zakelijke klanten.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:29:
[...]

Het zou een grote stap zijn wanneer Apple een Dual Sim functie introduceert. Dit is een enorm hekelpunt bij veel zakelijke klanten.
Je zou beter eens naar de specs kijken van de Xs/Xr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Let wel op. De tweede sim is een e-sim en die wordt (nog) niet ondersteunt in Nederland.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• pretraket
Esim is in veel landen nogsteeds compleet nutteloos. Maar is voor mij toch geen gemis want ben met mijn s7 edge sim switchen al gewend

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

RigolleM schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:44:
[...]

Je zou beter eens naar de specs kijken van de Xs/Xr...
Heb ik ook! E-Sim heb je helaas vrij weinig aan in NL.

• Froggle
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:10:
[...]

Dat is een spel tussen de fabrikanten en de operators. Apple wil af van de simkaart en ziet dat operators daar weinig voor voelen. Dus proberen ze de klanten wat druk uit te laten oefenen op de operators.

Apple Watch Stainless Steel is ook al na de series 2 niet meer in NL te koop omdat operators eSim niet ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stenn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 21:54
Losstaand van de e-sim wel of niet discussie, twijfel ik zelf tussen de aanschaf van een X of Xs (bezit nu nog een 6). Verschillen zijn imo marginaal, terwijl het prijs verschil van de 256 gb versie (X = €949, Xs = €1329) oploopt tot bijna 400 euro. Ik zie alleen:

- 1 meter dieper het water in
- half uur langer batterij
- 30% betere cpu
- vernieuwde camera sensor
- misschien meer RAM?

Welk van deze nieuwtjes zijn voor de rest interessant genoeg om toch overstag te gaan?

Verwijderd

Stenn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:30:
Losstaand van de e-sim wel of niet discussie, twijfel ik zelf tussen de aanschaf van een X of Xs (bezit nu nog een 6). Verschillen zijn imo marginaal, terwijl het prijs verschil van de 256 gb versie (X = €949, Xs = €1329) oploopt tot bijna 400 euro. Ik zie alleen:

- 1 meter dieper het water in
- half uur langer batterij
- 30% betere cpu
- vernieuwde camera sensor
- misschien meer RAM?

Welk van deze nieuwtjes zijn voor de rest interessant genoeg om toch overstag te gaan?
Plus betere stereo speakers en hdr beeldweergave. Niet meer ram.

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:32:
[...]

Plus betere stereo speakers en hdr beeldweergave. Niet meer ram.
Wel.
iPhone X 3 gb ram
iPhone XS 4 gb ram.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iPhone XS pre-order

De pre-order voor de iPhone XS en iPhone XS Max ziet er als volgt uit:

Aankondiging: 12 september
Pre-order: 14 september, vanaf 9:00 uur
Geschatte Start winkelverkoop: 21 september, vanaf 9:00 uur

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:26:
[...]

Inderdaad, vervolgens lopen al die vrienden en collega's ook met een X. :+
Krijgen we het weer vanaf het begin, heel die prijsdicussie, grapjes etc. Ben er nu al moe van....
Hier op kantoor is de discussie al losgebarsten... Vooral de tegenstemmers laten zich horen, terwijl ik nu al weet dat er over twee weken meerdere XS-en zijn waarvan geheid een aantal gewoon de iPhone XS Max 512GB. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P

Zelf zit ik nog in dubio. Ik wil graag het betere scherm van de XS en ook het kleinere formaat, maar 1159 euro is toch best prijzig.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:54:
[...]

Hier op kantoor is de discussie al losgebarsten... Vooral de tegenstemmers laten zich horen, terwijl ik nu al weet dat er over twee weken meerdere XS-en zijn waarvan geheid een aantal gewoon de iPhone XS Max 512GB. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P

Zelf zit ik nog in dubio. Ik wil graag het betere scherm van de XS en ook het kleinere formaat, maar 1159 euro is toch best prijzig.
Ik heb net m’n huidige X 64gb kunnen verkopen boven de vraagprijs, dus dat wordt de komende weken weer leuk, en wachten op een nieuwe Xs Max 64gb en tegelijkertijd eindelijk dualsim uitproberen van m’n OnePlus 6 :) Good times! Hopelijk valt het preorderen morgen mee want dat was vorig jaar drama.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Geen ervaring met Preorderen. Wel met voor een winkel staat (heel vroeg) en dat ze toen niets hadden, alleen voor mensen die ge-preorderd hadden.

Hoelaat kan je preorderen?
Is zoiets snel uitverkocht?

Ik twijfel nog waar ik het ga doen. Mediamarkt heb ik een hekel aan. Verder even kijken waar het kan. Ben er niet zo in thuis.

Verwijderd

*verkeerd

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 20:18 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18
ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:10:
[...]

Het is Dual SIM, en wat niet is kan nog komen... nu staan ze tenminste onder druk in NL/BE, die tamme providers hier.

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34
Blijkbaar laat Apple nu ook de 3.5mm headphone jack to lightning port adapter achterwege en moet je die apart aanschaffen. :(

klikkerdeklik :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kapa schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:19:
Blijkbaar laat Apple nu ook de 3.5mm headphone jack to lightning port adapter achterwege en moet je die apart aanschaffen. :(
Wat had je gedacht dan?
Dat Apple gratis een adaptertje van $1 (kostprijs) zou toevoegen aan een iPhone van €1659?

the irony

:X

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Dus morgen om 9:00 op deze pagina zijn? https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-xs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 135% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:42:
[...]

Echt treurig dit soort opmerkingen, denk je nu echt dat mensen tegen je opkijken omdat je met een gadget van €1500 rondloopt? Een iPhone is een in China in elkaar gedraaid massaproduct, geen Rolls Royce met handgestikte stoelen en met de hand aangebrachte schilderingen waarvan er hooguit een paar honderd per jaar worden gemaakt. Deze iPhone is zo duur omdat er sukkels zijn die het willen betalen.
En deze opmerking is niet treurig? Generaliseren? Iedereen die deze iPhone koopt is een sukkel omdat ze het willen betalen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:48:
[...]

Iedereen die die keuze verdedigt met vergelijkingen als "de Rolls Royce onder de telefoons" wel ja... :)
Dan zou ik je post even aanpassen want zo staat het er nu niet... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Enige reden voor mij om over te stappen is het betere glas wat op het scherm van de XS zit. (als ik de keynote moet geloven) M'n X zit 'vol' met haar-krasjes die er door stofdeeltjes zijn opgekomen. Erger me hier gruwelijk aan. Ben altijd zó zuiing op mijn spullen en heb nog nooit in mijn leven een kras gehad op een iPhone scherm. Maar het scherm van de X is zo zacht, dat ze er vanzelf opkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2018 21:01 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:39 ]

• Canon_nl3
Een goede foto camera van een goed merk kost al snel €400. Iedereen zal geïnteresseerd doen en zeggen dat ze het leuk vinden dat je die hobby hebt om foto's te maken. En als ik een hele goede koop van €1000 wordt mijn hobby pas echt serieus en zullen mensen mijn hobby nog serieuzer zien.

Een goede film camera kost al snel €400+. Iedereen zal geïnteresseerd doen en zeggen dat ze het leuk vinden dat je die hobby hebt om films te maken.

Een geluidsbox kost al snel €100,-. Heel normaal als je die koopt.

Een klein zaklampje die je elk moment aan kan doen, niets mis mee.

Vrienden van mij sturen een foto van hun 'nieuwe auto' in de whats-app groep. Een BMW van minimaal €20.000 en iedereen zegt dat ie em mooi vindt.

Ik wil wat kopen wat €1150 kost en al bovenstaande in zich heeft (behalve de auto) en menigeen zal hem flippen en mij voor gek verklaren. WHY??

[ Voor 7% gewijzigd door Canon_nl3 op 13-09-2018 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:46
Waar ik vorig jaar zeker wist dat ik dit jaar een Xs Plus zou halen, twijfel ik vandaag de dag of ik mijn huidige X moet houden of de overstap naar de Xs Max maak..en dat nu bijna 12 uur voor show-time :)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07
Volgens de Apple Support pagina kan je ook Truphone gebruiken als eSim carrier: https://support.apple.com/nl-nl/HT209096
Als ik de website van Truphone bekijk is dit bijna worldwide voor niet al te gekke prijzen: https://www.truphone.com/apple-sim/ (https://www.truphone.com/iphone-xs-dual-sim-plan/)

Volgens de Apple iPad Air 2 support pagina werkt dit ook worldwide: https://www.apple.com/nl/ipad/apple-sim/ (in de afbeeldingvoorbeelden zie je Truphone terugkomen).

Ik ben heel benieuwd of dit ook voor de iPhone Xs gaat werken op deze manier, dan is wat data kopen voor vakantie natuurlijk prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Rprp op 13-09-2018 21:07 ]

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
Canon_nl3 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:02:
Een goede foto camera van een goed merk kost al snel €400. Iedereen zal geïnteresseerd doen en zeggen dat ze het leuk vinden dat je die hobby hebt om foto's te maken. En als ik een hele goede koop van €1000 wordt mijn hobby pas echt serieus en zullen mensen mijn hobby nog serieuzer zien.

Een goede film camera kost al snel €400+. Iedereen zal geïnteresseerd doen en zeggen dat ze het leuk vinden dat je die hobby hebt om films te maken.

Een geluidsbox kost al snel €100,-. Heel normaal als je die koopt.

Een klein zaklampje die je elk moment aan kan doen, niets mis mee.

Vrienden van mij sturen een foto van hun 'nieuwe auto' in de whats-app groep. Een BMW van minimaal €20.000 en iedereen zegt dat ie em mooi vindt.

Ik wil wat kopen wat €1150 kost en al bovenstaande in zich heeft (behalve de auto) en menigeen zal hem flippen en mij voor gek verklaren. WHY??
Ik begrijp de discussies ook niet helemaal. Bedoel, iedereen moet toch voor zichzelf weten wat hij doet, of waarin hij/zij zijn geld stopt. Als iemand er toch gelukkig van wordt, om welke reden de aanschaf ook geweest is, prima toch.

Zelf ben ik nog hartstikke blij met mijn X.

• Canon_nl3
Nee, inderdaad. Ik vind het gewoon leuk om technische snufjes te hebben die goed werken, en betaal daar dan ook zonder al te veel moeite wat extra voor.

Maar ik voel me nu ergens het sukkeltje omdat ik €500 meer betaal voor een stuk techniek die ik dagelijks veel te vaak in de hand heb, 2 jaar lang.

Maar als ik €4000 meer betaal voor een mooiere auto is dat helemaal niet gek. Persoonlijk vind ik dat juist zonde, maar goed, ieder zijn eigen hobby's.
Weer een ander koopt een mooie vol-ras pony van €2000 ipv de lelijkere pony van €1000. Nou leuk toch, als je daar blij van wordt?

Neemt niet weg dat ik het wel erg prijzig vind allemaal hoor. Vooral de tussenstap van 64GB naar 256GB vind ik echt onzinnig. Maar goed, ik snap wel dat mensen het doen.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:46
In de US kan je trouwens AppleCare+ incl. verlies/diefstal verzekering voor 15,- p/mnd of 299,- krijgen, NL niet

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:38 ]

Verwijderd

TTLCrazy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:46:
[...]

De prijzen zijn dan ook wel absurd. Je kan dat wel verbloemen met uitspraken als, dan koop je hem toch niet, het blijft heel veel geld voor een telefoon. Bijna EUR 1700 voor het topmodel is ongekend. In mijn ogen is Apple gewoon schandalig aan het cashen en dat is voor mij een reden om nooit een Iphone te kopen. Heb je wel het geld er voor over, prima, maar wees aub niet blind voor wat Apple aan het doen is.
Je moet het wel een beetje in perspectief zien. Er zijn echt zo ontzettend veel mensen op deze aardbol, en echt niet alleen in het Westen, voor wie de iPhone ergens tussen de halve en hele maand salaris is. Dan is het prima te verantwoorden om zoiets zonder enige aarzeling te kopen.

• Froggle
Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:24:
[...]

Zoek voor de grap even op wat de bruto marge is op de iPhone en op de producten die je daarvóór noemt. Verder moet je doen wat je zelf wil, niemand anders gaat over jouw portemonnee. Ik 'flip m' niet, I could care less. Het enige wat me stoort is de knee-jerk van alle Apple-adepten: 'als je het teveel vindt, ben je gewoon te arm om Apple producten te kunnen kopen'. Ik vind dat een heel treurig, materialistisch wereldbeeld. Niet iedereen stelt zich de vraag 'kan ik het betalen?' Veel mensen stellen zichzelf de vraag: 'is deze prijs redelijk voor hetgeen geboden wordt; wil ik het betalen?' Het antwoord op die laatste vraag is wat mij betreft duidelijk 'Nee.' Waar ik dat uit afleid? Uit het feit dat van de consumentenprijs van een nieuwe BMW ongeveer 10%-15% (netto) winstmarge voor BMW is, en van een iPhone XS 512GB ongeveer 50%-60%. En uit het feit dat de prijzen van iPhones de afgelopen 3 jaar veel harder gestegen zijn dan die van Android flagships, zonder dat daarvoor een aanwijsbare reden is, anders dan: 'de mensen kopen het toch wel'. Dat is alles.
Naja, de Android rivalen stijgen anders gezellig mee met Apple, dus de vraag is, is die marge werkelijk zo hoog, of kost de ontwikkeling van stabiele software, briljante marketing en snelle wereldwijde distributie gewoon echt veel aandeel per product? Vraag het de concurrentie van Apple anders. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Kunnen we met z'n allen dit topic gezellig en schoon houden :( ? Dank

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hmoZzp/NOU.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:^^ dat dus. De prijsdiscussie hebben we al tot in den treure gevoerd ten tijden van de introductie van de iPhone X. Ja, het is een hoop geld, maar iedereen mag en kan prima zelf bepalen of hij/zij dit ervoor over heeft. Een discussie over de prijsstelling van Apple, of dit gerechtvaardigd is, en of mensen zoveel zouden moeten uitgeven aan een telefoon hoort niet in dit topic thuis. Dat kan beter in een eigen topic, in bijvoorbeeld Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij

Zullen we weer ontopic gaan met discussie over ervaringen met de iPhone XS zelf?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

weet je, een van de klemtonen lag op hoe ‘groen’ hun producten zijn ( ja, ook alle sprekers op de keynote die voor apple werken, hadden een groene outfit aan), voor bio betaal je nu eenmaal meer 😋

• pretraket
Vraag me af wanneer grote youtubers/tech-websites zoals tweakers deze telefoon in ontvangst zullen krijgen.

Verwijderd

Waar gaat men zijn iPhone pre orderen? Via Apple zelf of toch via Coolblue Mediamarkt etc.

Ik weet niet of er een verschil zit. Eerste keer dat ik m ga pre-orderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:36:
Waar gaat men zijn iPhone pre orderen? Via Apple zelf of toch via Coolblue Mediamarkt etc.

Merendeel via Apple en providers.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:36:

Dit soort vragen passen beter in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

ddZ

Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:24:
Hoop oprecht dat sommige Apple bashers uit 't Keynote topic hier écht wegblijven...wow, sommige posts zijn echt te triest gewoon
Eens. Laat ze ook opzouten bij ieder Apple-gerelateerd nieuwsbericht...

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik had gehoopt dat de zilver wat meer op het silver van de 7Plus zou lijken. Vooralsnog heb ik de indruk dat het meer wit is dan grijs of zilver. Ik begin nu ook te twijfelen tussen spacegrijs en zilver (goud is mij net iets té).

Ik heb in ieder geval de iPhone Xs Max 256GB zilver in mijn favorieten staan, maar misschien wordt het dus spacegrijs.

Welke kleur hebben jullie gekozen?

• pretraket
Wat is het keynote topic?
ddZ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:40:
[...]

Eens. Laat ze ook opzouten bij ieder Apple-gerelateerd nieuwsbericht...

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

ddZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Thx, jammer altijd dat mensen zo kinderachtig zijn bij het verdedigen van/aanvallen van een platform. maarja je ziet dat net zo goed met xbox/ps3/pc. Mensen willen zich goed voelen bij hun aankoop en gaan zich daarom misdragen. zonde

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Lekker negeren en verder gaan met je leven.
Laat ze lekker in hun wereldje :)

Hoop toch wel dat er een rode X opvolger komt. Dan ga ik echt overstag :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:58:
mijn ''route' voor 2018': iPhone X - iPhone 6s (nu) - zeer binnenkort weer de iPhone X

want:

-geen FaceID2
-A12 is verre van interessant
-geen echt noemenswaardige extra's tov een iPhone X
- voelt ergens niet goed om in minder dan 1 jaar ruim €2250 uit te geven aan 2 telefoons (ja, ok excl verkoop oude toestel)
- de iPhone X is tot en met nu toe voor mij meer dan (zeer) goed bevallen

waarvan akte. :+
Nieuw of tweedehands?

• DVDB
Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:24:
[...]

Zoek voor de grap even op wat de bruto marge is op de iPhone en op de producten die je daarvóór noemt. Verder moet je doen wat je zelf wil, niemand anders gaat over jouw portemonnee. Ik 'flip m' niet, I could care less. Het enige wat me stoort is de knee-jerk van alle Apple-adepten: 'als je het teveel vindt, ben je gewoon te arm om Apple producten te kunnen kopen'. Ik vind dat een heel treurig, materialistisch wereldbeeld. Niet iedereen stelt zich de vraag 'kan ik het betalen?' Veel mensen stellen zichzelf de vraag: 'is deze prijs redelijk voor hetgeen geboden wordt; wil ik het betalen?' Het antwoord op die laatste vraag is wat mij betreft duidelijk 'Nee.' Waar ik dat uit afleid? Uit het feit dat van de consumentenprijs van een nieuwe BMW ongeveer 10%-15% (netto) winstmarge voor BMW is, en van een iPhone XS 512GB ongeveer 50%-60%. En uit het feit dat de prijzen van iPhones de afgelopen 3 jaar veel harder gestegen zijn dan die van Android flagships, zonder dat daarvoor een aanwijsbare reden is, anders dan: 'de mensen kopen het toch wel'. Dat is alles.
Je vergeet wel een aantal zaken in je vergelijking. BMW maakt ook winst met je heel dure onderhoudsbeurten aan te smeren en dure wisselstukken. Apple moet je toestel nog 5 jaar gratis van updates voorzien.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:15:
[...]

Je vergeet wel een aantal zaken in je vergelijking. BMW maakt ook winst met je heel dure onderhoudsbeurten aan te smeren en dure wisselstukken. Apple moet je toestel nog 5 jaar gratis van updates voorzien.
Moet ?
Van wie dan wel

Dat het tot nog toe relatief vaak wordt volgehouden, wil niet zeggen dat dat een 'garantie' is voor de toekomst.

Ook zijn er verschillende updates geweest in die cyclus die voor het betreffende apparaat helemaal niet zo gunstig uitpakten.
De ipad2 kreeg zijn update en werd gewoon trager.
Daar werd je dan afgebrand "Ja, maar is al zo oud ..."

updates zijn niet altijd een goed ding ..

• pretraket
Mijn arme iphone 4. Die was uiteindelijk zo traag dat ik in whatsapp groepchats niet meer in kon
FreshMaker schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:20:
[...]

Moet ?
Van wie dan wel

Dat het tot nog toe relatief vaak wordt volgehouden, wil niet zeggen dat dat een 'garantie' is voor de toekomst.

Ook zijn er verschillende updates geweest in die cyclus die voor het betreffende apparaat helemaal niet zo gunstig uitpakten.
De ipad2 kreeg zijn update en werd gewoon trager.
Daar werd je dan afgebrand "Ja, maar is al zo oud ..."

updates zijn niet altijd een goed ding ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie eigenlijk nu pas dat er extra antenne lijnen zijn toegevoegd op de Xs tov de X.

Links onder en rechts boven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Vraag me af of de mediamarkt voor volgende week vrijdag al showmodellen van apple heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik heb eigenlijk wel behoefte aan een 'Hoesjes en andere accessoires' Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
Ik heb de Xs Max besteld is de leren hoes van Apple een goede koop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobPete89
robert22nh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:54:
Ik heb net de leren hoes besteld. Heeft bij mijn 7+ 2 jaar omheen gezeten en was nog steeds netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Dat cape cod blauwe lederen hoesje voor Xs is zo mooi dat ik nu alsnog overweeg om hem te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34
robert22nh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:54:
Heel fijn. Zwart is wel de beste keus. Ik heb nu een jaar middernacht blauw, maar die ziet er niet meer uit (helemaal zwart verkleurd op plekken). Een zwart leren hoesje blijft het mooist.
Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Discussies over losse verkoop en import hier plaatsen: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6