Nee, wel mooi maar iets teveel blingJB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:39:
[...]
Koop een goude als het je daar om te doen is![]()
Denk dat ik dat snel beu zal worden. 'T zal toch wel zwart worden denk ik.
Nee, wel mooi maar iets teveel blingJB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:39:
[...]
Koop een goude als het je daar om te doen is![]()
[ Voor 11% gewijzigd door ScreamGT op 13-09-2018 13:54 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit is wel een hele kromme vergelijking zeg.Joris748 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:35:
Mijn persoonlijke mening? Bij Apple zijn ze van god los,wat prijzen betreft.. Waar je 4 jaar geleden voor 800 euro een hele knappe iPhone kocht (6 met 64 GB), ben je nu ruim 50% meer kwijt.
Hoop echt dat ze daar in Cupertino hun strategie van winstmaximalisatie los laten en weer met beide beentjes op de grond komen staan. Ze maken nog steeds hele knappe telefoons, maar ik kan dergelijke uitgaven niet meer voor mezelf verantwoorden.
Heb onlangs mijn 6 noodgedwongen vervangen door een 8 en het lijkt erop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Zolang de prijzen niet op het oude niveau komen, doe ik het wel met 'tweederangs' modellen. Een 8 is nog steeds een hele prettige telefoon, die ruimschoots voldoet voor mij.
Ik ben het deels met je eens, maar een ieder moet voor zichzelf bepalen of hij het zich kan veroorloven. Apple bepaalt de prijs, de klant bepaalt of hij het koopt. Nog altijd veel mensen kopen het met een contract en dan lijkt het al anders.ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:51:
Het komt er uiteindelijk op neer dat ze meer €€ vragen voor 70% van de hardware die allang in de markt staat, en die hun voorgangers ook gewoon hebben.
Ik begrijp dat ik mij altijd in het hol van de leeuw bevind bij dit soort topics. Ookal geef ik zelf aan ruim 6 jaar rond te lopen met een iPhone. Het is gewoon ronduit schaamteloos en wat mij betreft niet te verantwoorden onder het mom van; wij zijn Apple en dit krijg je er extra bij! Dat Apple hun prijzen hierin blijven opschroeven.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Het is duur. Maar de hele markt is duurder aan het worden. Het topmodel android is de note 9 512gb en die kost 1250€. Die krijgt dan ook maar max 2 jaar ondersteuning en is na die 2 jaar bijna niet meer te verkopen. Een iPhone krijgt 5 jaar ondersteuning en daar krijg je nog een mooi bedrag voor bij doorverkoop.ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:51:
Het komt er uiteindelijk op neer dat ze meer €€ vragen voor 70% van de hardware die allang in de markt staat, en die hun voorgangers ook gewoon hebben.
Ik begrijp dat ik mij altijd in het hol van de leeuw bevind bij dit soort topics. Ookal geef ik zelf aan ruim 6 jaar rond te lopen met een iPhone. Het is gewoon ronduit schaamteloos en wat mij betreft niet te verantwoorden onder het mom van; wij zijn Apple en dit krijg je er extra bij! Dat Apple hun prijzen hierin blijven opschroeven.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Precies.DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:57:
[...]
Het is duur. Maar de hele markt is duurder aan het worden. Het topmodel android is de note 9 512gb en die kost 1250€. Die krijgt dan ook maar max 2 jaar ondersteuning en is na die 2 jaar bijna niet meer te verkopen. Een iPhone krijgt 5 jaar ondersteuning en daar krijg je nog een mooi bedrag voor bij doorverkoop.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Wat is er krom aan mijn vergelijking?Scrtz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:53:
[...]
Dit is wel een hele kromme vergelijking zeg.
4 jaar geleden was je 800 euro kwijt voor een 6 met 64gb en nu ruim 50% meer kwijt? Je hebt nu toch ook een iPhone Xr voor 859 met 64gb geheugen? De 6 was toen ook al niet het toptoestel, dat was de Plus, zelfde verhaal bij de Xr dus.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Voor mij is de restwaarde van een toestel ook een grote factor om een iPhone te blijven kopen. Naast alle reeds benoemde punten. Ik heb eens gekeken naar de twee vergelijkbare toestellen van Samsung en iPhone van 2016 (aangezien ik vandeweek mijn 7 plus verkocht heb).
Inderdaad, vervolgens lopen al die vrienden en collega's ook met een X.Famous schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:25:
[...]
Toen ik €1159 betaalde voor mijn huidige X verklaarde mensen mij voor gek.. inmiddels is €1000,- een normale prijs aan het worden volgens mij.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Even een vraagje uit interesse. Waarom is 64 te weinig voor je? Ik had zelf een iPhone 7 plus met 32gb. Maar deze zat vrijwel nooit vol. Alleen rondom vakanties als ik wat netflix en muziek dingen deed downloaden. Verder gaat bij mij mijn volledige photoroll de cloud in en muziek streamen. Die 32gb kreeg ik met alleen apps nooit vol.pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:08:
Ik wou dat er een 128 gb Versie was, 64 is echt te weinig en 160 extra voor 256 is overkill
Het enige wat niet krom is, is de 66%.Joris748 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:04:
[...]
Wat is er krom aan mijn vergelijking?
iPhone 6 64 GB bij introductie 799 euro
iPhone XS 256 GB bij introductie 1329 euro (+ 66%)
In beide gevallen het kleinste model flagship met de middelste optie qua geheugen
Sony A7 iv en wat recycled glas
RobPete89 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
[...]
Even een vraagje uit interesse. Waarom is 64 te weinig voor je? Ik had zelf een iPhone 7 plus met 32gb. Maar deze zat vrijwel nooit vol. Alleen rondom vakanties als ik wat netflix en muziek dingen deed downloaden. Verder gaat bij mij mijn volledige photoroll de cloud in en muziek streamen. Die 32gb kreeg ik met alleen apps nooit vol.
Ik was ook erg huiverig voor de "maar" 64 GB.pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:42:
Ik heb nu een s7 edge met 32 gb en 128 gb op een sd kaart. De 32 gb is constant vol geweest en sd kaart is voor de helft vol. Met 64 gb zou ik het in principe kunnen doen maar het zou niet comfortabel zijn.
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 13-09-2018 14:50 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Verwijderd
Als je hem morgen stipt om 09.00 uur besteld heb je hem over 8 dagen in huis. Dus snelste optie ja. Wel moet je 2de jaar garantie naar een fysieke Apple Store, terwijl je bij een Amac als die dichterbij is hem daar kan inleveren.Dawid127 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:49:
Wat is de beste plek om de XS te kopen, gewoon bij de apple website? Plus wordt aangeraden om applecare+ aan te schaffen? Ik vind 230 beetje veel voor flexibelere garantie. (ik ben redelijk nieuw in de apple wereld)
Ja ik heb naast een iPhone een Android tablet (shoot me). Deze heeft geloof ik 128gb en nog 64gb kaartje. Geeft vaak aan dat ie vol zit terwijl ik er niet gek veel op heb staan. Heb het idee dat de beide OS iets anders omgaan met dataopslag. Ik denk dat je met een iPhone 64gb prima moet redden. Of je moet je gehele muziekcollectie in flac op je telefoon willen zetten. Dan wordt dat wat krapJSchut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:48:
[...]
Ik was ook erg huiverig voor de "maar" 64 GB.
Ik zat met een S7 Edge op intern vol en extern 20 GB. Totaal dus 52 GB.
Alles overgezet naar icloud. (Misschien 10% van de foto's verwijderd.) Nu zit ik met mijn iPhone op 15,8 GB gebruikt. En dat is na een half jaar gebruik met dus nog meer foto's. (Onlangs nog 500 foto's/video's geimporteerd.)
Heb nu: 6000 foto's + 350 filmpjes (1080).
Edit: Jij gebruikt 2 keer zoveel opslag dan dat ik deed op mijn S7 Edge. MAar zolang je optimize storage gerbuikt zal het wel goed moeten gaan denk ik.
Hangt allemaal van je gebruikspatroon af natuurlijk. Jij komt toe met 32gb en veel cloudgeheugen. Ikzelf reis vaak waar er vaak slechte verbinding is, en als die er wel is, dan kost data een pak meer (gelukkig is dat in de EU afgeschaft, maar kom vaak buiten de EU). Ik kijk als ik reis vaak films en series op men iPhone (En ik heb graag meerdere films en series op mijn iPhone zodat ik kan kijken waarin op dat moment zin in heb) naast muziek luisteren. En ik maak ook graag foto's en video's als ik in het buitenland ben. Ook heb ik een heleboel spelletjes en apps. Daarom kocht ik tot nu toe altijd de iPhone met de hoogste capaciteit. Dit is het eerste jaar dat ik twijfel om voor de hoogste capaciteit te gaan. maar ik denkt dat het voor mij toch een 512gb XS zal worden. De plus is te groot voor me. Wel ideaal voor mediaconsumptie, maar ik gebruik mijn iPhone te vaak met 1hand.RobPete89 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
[...]
Even een vraagje uit interesse. Waarom is 64 te weinig voor je? Ik had zelf een iPhone 7 plus met 32gb. Maar deze zat vrijwel nooit vol. Alleen rondom vakanties als ik wat netflix en muziek dingen deed downloaden. Verder gaat bij mij mijn volledige photoroll de cloud in en muziek streamen. Die 32gb kreeg ik met alleen apps nooit vol.
Applecare moet je bekijken als extra garantie. Je hebt bij de normale verkoopprijs gewoon je 2 jaar wettelijke garantie. Wil je echter garantie tegen vallen of diefstal dan moet je apple care er bij pakken. Al moet je nog steeds iets betalen indien je er gebruik van maakt. Glaslangs achter van de iPhone X gebroken koste zonder apple care dacht ik 600€. Met apple care maar 99€ dacht ik. Vind het veel te duur voor wat het is.Dawid127 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:49:
Wat is de beste plek om de XS te kopen, gewoon bij de apple website? Plus wordt aangeraden om applecare+ aan te schaffen? Ik vind 230 beetje veel voor flexibelere garantie. (ik ben redelijk nieuw in de apple wereld)
Het enige wat interessant lijkt zijn de lage kosten in geval van schade. Diefstal zit er helaas niet bij, anders had ik er niet eens over getwijfeld.DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:56:
[...]
Applecare moet je bekijken als extra garantie. Je hebt bij de normale verkoopprijs gewoon je 2 jaar wettelijke garantie. Wil je echter garantie tegen vallen of diefstal dan moet je apple care er bij pakken. Al moet je nog steeds iets betalen indien je er gebruik van maakt. Glaslangs achter van de iPhone X gebroken koste zonder apple care dacht ik 600€. Met apple care maar 99€ dacht ik. Vind het veel te duur voor wat het is.
blijkbaar zit diefstal en je telefoon verliezen dit jaar wel in het pakket (is wel duurder geworden). Had ik gisteren gelezen op macrumors. Indien je het nodig hebt is apple care natuurlijk ideaal. Als je het niet nodig hebt gehad is het weggesmeten geld. Maar dat is voor alle verzekeringen natuurlijk zo. Met het geld dat ik elk jaar al heb uitgespaard met geen apple care te nemen kan ik bijna een nieuwe XS kopen.Dawid127 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:00:
[...]
Het enige wat interessant lijkt zijn de lage kosten in geval van schade. Diefstal zit er helaas niet bij, anders had ik er niet eens over getwijfeld.
AppleCare+ met dekking voor diefstal en verlies is een nieuw product inderdaad. Helaas is het buiten de Verenigde Staten nog niet beschikbaar.DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:09:
[...]
blijkbaar zit diefstal en je telefoon verliezen dit jaar wel in het pakket (is wel duurder geworden). Had ik gisteren gelezen op macrumors. Indien je het nodig hebt is apple care natuurlijk ideaal. Als je het niet nodig hebt gehad is het weggesmeten geld. Maar dat is voor alle verzekeringen natuurlijk zo. Met het geld dat ik elk jaar al heb uitgespaard met geen apple care te nemen kan ik bijna een nieuwe XS kopen.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Wanneer je eerder 2 jaar met je toestel deed, en je hem nu een jaar langer houdt, dan is dat 3 jaar. Voorzover ik kan rekenen is 3 jaar niet twee keer zo lang als 2 jaar...Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:19:
Ik zie nu toch weer het probleem voorbij komen met de prijs.
Misschien moet men eens bekijken hoevaak je het toestel vervangt. Toen de iPhone's nog 600-800 euro kostte verving ik deze om de 2 jaar. Nu zou dat moment met mijn 6s zijn geweest toen de iPhone X uit kwam. Om die prijs mezelf te kunnen verantwoorden daarom besloten een jaar langer te wachten op het gebruikelijke 's'-model dat ik altijd neem. Nu ik dit jaar dus voor de iPhone Xs ga doe ik 2 keer zo lang met mijn nieuwe toestel als ik eerder deed (3 jaar met 6s + ~3 jaar met Xs = 6 jaar). In die tijd had ik anders alweer 1600 uitgegeven.
...
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:53:
[...]
Hangt allemaal van je gebruikspatroon af natuurlijk. Jij komt toe met 32gb en veel cloudgeheugen. Ikzelf reis vaak waar er vaak slechte verbinding is, en als die er wel is, dan kost data een pak meer (gelukkig is dat in de EU afgeschaft, maar kom vaak buiten de EU). Ik kijk als ik reis vaak films en series op men iPhone (En ik heb graag meerdere films en series op mijn iPhone zodat ik kan kijken waarin op dat moment zin in heb) naast muziek luisteren. En ik maak ook graag foto's en video's als ik in het buitenland ben. Ook heb ik een heleboel spelletjes en apps. Daarom kocht ik tot nu toe altijd de iPhone met de hoogste capaciteit. Dit is het eerste jaar dat ik twijfel om voor de hoogste capaciteit te gaan. maar ik denkt dat het voor mij toch een 512gb XS zal worden. De plus is te groot voor me. Wel ideaal voor mediaconsumptie, maar ik gebruik mijn iPhone te vaak met 1hand.
JSchut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:48:
[...]
Ik was ook erg huiverig voor de "maar" 64 GB.
Ik zat met een S7 Edge op intern vol en extern 20 GB. Totaal dus 52 GB.
Alles overgezet naar icloud. (Misschien 10% van de foto's verwijderd.) Nu zit ik met mijn iPhone op 15,8 GB gebruikt. En dat is na een half jaar gebruik met dus nog meer foto's. (Onlangs nog 500 foto's/video's geimporteerd.)
Heb nu: 6000 foto's + 350 filmpjes (1080).
Edit: Jij gebruikt 2 keer zoveel opslag dan dat ik deed op mijn S7 Edge. MAar zolang je optimize storage gerbuikt zal het wel goed moeten gaan denk ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Froggle op 13-09-2018 15:30 ]
Goh, sommigen geven veel geld aan uitgaan en drinken, anderen roken per dag een pakje sigaretten. Dat kost per jaar meer dan een nieuwe iPhone (zelfs al moet je het hele bedrag betalen ipv nieuwe iPhone - verkoop vorige). Mijn zus vind het schandalig dat ik zoveel geef aan een telefoon (kost me 400€ om elk jaar te upgraden ongeveer). Maar zij rookt wel 1 pakje sigaretten per 2 dagen. Een pakje kost ongeveer 7 euro. Dus dat is JAARLIJKS 1246€. Daar kan ik dus 3 jaar mijn iPhone mee betalen. Ieder zijn "hobby" zeker?Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:19:
Ik zie nu toch weer het probleem voorbij komen met de prijs.
Misschien moet men eens bekijken hoevaak je het toestel vervangt. Toen de iPhone's nog 600-800 euro kostte verving ik deze om de 2 jaar. Nu zou dat moment met mijn 6s zijn geweest toen de iPhone X uit kwam. Om die prijs mezelf te kunnen verantwoorden daarom besloten een jaar langer te wachten op het gebruikelijke 's'-model dat ik altijd neem. Nu ik dit jaar dus voor de iPhone Xs ga doe ik 2 keer zo lang met mijn nieuwe toestel als ik eerder deed (3 jaar met 6s + ~3 jaar met Xs = 6 jaar). In die tijd had ik anders alweer 1600 uitgegeven.
Maar er is natuurlijk een groot deel kopers die gewoon ieder jaar een nieuwe koopt en daarvoor veel andere dingen moet laten. En maar zeuren dat de iPhone's zo duur zijn geworden.
Neem aan dat da System is (Onderaan bij opslag)? Deze is bij mij 8,5 GB
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Heb ik al eens aan gedacht, maar is denk ik geen ideaal scenario. Ik kom in meerdere landen soms per maand (vaak buiten EU) Dat kost me dan al minstens 30€ per maand om andere simkaarten te kopen. Is op jaarbasis meer dan 300€. En in de iPhone geraakt (op dit moment toch nog) maar 1 simkaart, zo mis ik belangrijke oproepen van het werk of van thuis (tenzij ik een 2de toestel meepak en daarmee tether). Blijft er ook nog het probleem dat in het vliegtuig of in andere landen vaak geen goede verbinding is waardoor streamen weer onmogelijk is.pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:28:
Maar koop je dan niet gewoon een simkaart ter plekke? als ik buiten de EU reis dan koop ik altijd lokaal een simkaart en qua data ben ik vaak goedkoper uit per gb dan in nederland
[...]
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:37:
[...]
Heb ik al eens aan gedacht, maar is denk ik geen ideaal scenario. Ik kom in meerdere landen soms per maand (vaak buiten EU) Dat kost me dan al minstens 30€ per maand om andere simkaarten te kopen. Is op jaarbasis meer dan 300€. En in de iPhone geraakt (op dit moment toch nog) maar 1 simkaart, zo mis ik belangrijke oproepen van het werk of van thuis (tenzij ik een 2de toestel meepak en daarmee tether). Blijft er ook nog het probleem dat in het vliegtuig of in andere landen vaak geen goede verbinding is waardoor streamen weer onmogelijk is.
Het is mijn zus die letterlijk geld verbrandt en niet mijn vriendin hoor (zou geen roker willen kussenFroggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:37:
@DVDB Als dat jou verantwoording is naar jezelf (niet naar je vriendin die letterlijk geld verbrand), dus moet je het vooral doen, maar ik hoor je nu ook verder niet over de prijzen van tegenwoordig, dus dan is het ok toch?
True! Denk ook dat niemand een aantal jaar verwacht had dat je voor de flagship van Huawei bijna 900 euro zou moeten neerleggen.DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:42:
[...]
Het is mijn zus die letterlijk geld verbrandt en niet mijn vriendin hoor (zou geen roker willen kussen)
Ik had ook liever lagere prijzen gezien hoor. Maar de hele telefoonmarkt is duurder aan het worden. Een note koste vroeger 700/800€, nu al boven de 1000. Een oneplus koste enkele jaren geleden nog iets meer dan 300. Nu mag je al 600 neertellen.
DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:42:
[...]
Het is mijn zus die letterlijk geld verbrandt en niet mijn vriendin hoor (zou geen roker willen kussen)
Klopt, mijn vriendin heeft nog mijn originele iPhone 5S. De batterij is aan vervanging toe. Maar met ios12 zou die blijkbaar wel nog enorm bruikbaar moeten zijn. Is een toestel van 2013!! Probeer dat maar eens met een galaxy s5 (welke dan nog een half jaar jonger is).Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:51:
@DVDB En naast dat ze duurder worden, worden ze ook gewoon beter. Eigenlijk komen ze veel meer in de buurt van hoe men vroeger een computer kocht. Na 5 jaar vervangen. Die kant gaan we ook op met telefoons zolang je 'm netjes houd.
[...]
![]()
Oeps! Verkeerd gelezen.
Ik heb mijn iPhone 5 aan mijn zusje gegeven en werkt nog steeds perfect. Ja, de batterij is binnen een paar uur leef bij intensief gebruik, maar het is in smartphone land dan ook een antieke telefoon (beetje overdreven).DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:57:
[...]
Klopt, mijn vriendin heeft nog mijn originele iPhone 5S. De batterij is aan vervanging toe. Maar met ios12 zou die blijkbaar wel nog enorm bruikbaar moeten zijn. Is een toestel van 2013!! Probeer dat maar eens met een galaxy s5 (welke dan nog een half jaar jonger is).
Ik gebruik ook nog een iPhone 5s ernaast voor m'n werk. Prima ding en kijk ook uit naar iOS12 vanwege de snelheidsverbeteringen. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:57:
[...]
Klopt, mijn vriendin heeft nog mijn originele iPhone 5S. De batterij is aan vervanging toe. Maar met ios12 zou die blijkbaar wel nog enorm bruikbaar moeten zijn. Is een toestel van 2013!! Probeer dat maar eens met een galaxy s5 (welke dan nog een half jaar jonger is).
Volgens een aantal video's op youtube zou het toch echt wel een serieuze verbetering geven.Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:06:
[...]
Ik gebruik ook nog een iPhone 5s ernaast voor m'n werk. Prima ding en kijk ook uit naar iOS12 vanwege de snelheidsverbeteringen. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:06:
[...]
Ik gebruik ook nog een iPhone 5s ernaast voor m'n werk. Prima ding en kijk ook uit naar iOS12 vanwege de snelheidsverbeteringen. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Het zou een grote stap zijn wanneer Apple een Dual Sim functie introduceert. Dit is een enorm hekelpunt bij veel zakelijke klanten.Froggle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:06:
[...]
Je zou beter eens naar de specs kijken van de Xs/Xr...ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:29:
[...]
Het zou een grote stap zijn wanneer Apple een Dual Sim functie introduceert. Dit is een enorm hekelpunt bij veel zakelijke klanten.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Heb ik ook! E-Sim heb je helaas vrij weinig aan in NL.RigolleM schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:44:
[...]
Je zou beter eens naar de specs kijken van de Xs/Xr...
Dat is een spel tussen de fabrikanten en de operators. Apple wil af van de simkaart en ziet dat operators daar weinig voor voelen. Dus proberen ze de klanten wat druk uit te laten oefenen op de operators.ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:10:
[...]
Heb ik ook! E-Sim heb je helaas vrij weinig aan in NL.
Verwijderd
Plus betere stereo speakers en hdr beeldweergave. Niet meer ram.Stenn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:30:
Losstaand van de e-sim wel of niet discussie, twijfel ik zelf tussen de aanschaf van een X of Xs (bezit nu nog een 6). Verschillen zijn imo marginaal, terwijl het prijs verschil van de 256 gb versie (X = €949, Xs = €1329) oploopt tot bijna 400 euro. Ik zie alleen:
- 1 meter dieper het water in
- half uur langer batterij
- 30% betere cpu
- vernieuwde camera sensor
- misschien meer RAM?
Welk van deze nieuwtjes zijn voor de rest interessant genoeg om toch overstag te gaan?
Wel.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:32:
[...]
Plus betere stereo speakers en hdr beeldweergave. Niet meer ram.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Hier op kantoor is de discussie al losgebarsten... Vooral de tegenstemmers laten zich horen, terwijl ik nu al weet dat er over twee weken meerdere XS-en zijn waarvan geheid een aantal gewoon de iPhone XS Max 512GB. Niet omdat het moet, maar omdat het kanNitai schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:26:
[...]
Inderdaad, vervolgens lopen al die vrienden en collega's ook met een X.
Krijgen we het weer vanaf het begin, heel die prijsdicussie, grapjes etc. Ben er nu al moe van....
Ik heb net m’n huidige X 64gb kunnen verkopen boven de vraagprijs, dus dat wordt de komende weken weer leuk, en wachten op een nieuwe Xs Max 64gb en tegelijkertijd eindelijk dualsim uitproberen van m’n OnePlus 6Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:54:
[...]
Hier op kantoor is de discussie al losgebarsten... Vooral de tegenstemmers laten zich horen, terwijl ik nu al weet dat er over twee weken meerdere XS-en zijn waarvan geheid een aantal gewoon de iPhone XS Max 512GB. Niet omdat het moet, maar omdat het kan
Zelf zit ik nog in dubio. Ik wil graag het betere scherm van de XS en ook het kleinere formaat, maar 1159 euro is toch best prijzig.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het is Dual SIM, en wat niet is kan nog komen... nu staan ze tenminste onder druk in NL/BE, die tamme providers hier.ScreamGT schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:10:
[...]
Heb ik ook! E-Sim heb je helaas vrij weinig aan in NL.
klikkerdeklik :+
Wat had je gedacht dan?kapa schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:19:
Blijkbaar laat Apple nu ook de 3.5mm headphone jack to lightning port adapter achterwege en moet je die apart aanschaffen.
Nee.....RPHN schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:27:
Dus morgen om 9:00 op deze pagina zijn? https://www.apple.com/nl/shop/buy-iphone/iphone-xs
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
[ Voor 135% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:39 ]
En deze opmerking is niet treurig? Generaliseren? Iedereen die deze iPhone koopt is een sukkel omdat ze het willen betalen?Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:42:
[...]
Echt treurig dit soort opmerkingen, denk je nu echt dat mensen tegen je opkijken omdat je met een gadget van €1500 rondloopt? Een iPhone is een in China in elkaar gedraaid massaproduct, geen Rolls Royce met handgestikte stoelen en met de hand aangebrachte schilderingen waarvan er hooguit een paar honderd per jaar worden gemaakt. Deze iPhone is zo duur omdat er sukkels zijn die het willen betalen.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:39 ]
Dan zou ik je post even aanpassen want zo staat het er nu niet...Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:48:
[...]
Iedereen die die keuze verdedigt met vergelijkingen als "de Rolls Royce onder de telefoons" wel ja...
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2018 21:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:39 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Canon_nl3 op 13-09-2018 21:04 ]
Het is weer September 2025 :)
[ Voor 4% gewijzigd door Rprp op 13-09-2018 21:07 ]
Ik begrijp de discussies ook niet helemaal. Bedoel, iedereen moet toch voor zichzelf weten wat hij doet, of waarin hij/zij zijn geld stopt. Als iemand er toch gelukkig van wordt, om welke reden de aanschaf ook geweest is, prima toch.Canon_nl3 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:02:
Een goede foto camera van een goed merk kost al snel €400. Iedereen zal geïnteresseerd doen en zeggen dat ze het leuk vinden dat je die hobby hebt om foto's te maken. En als ik een hele goede koop van €1000 wordt mijn hobby pas echt serieus en zullen mensen mijn hobby nog serieuzer zien.
Een goede film camera kost al snel €400+. Iedereen zal geïnteresseerd doen en zeggen dat ze het leuk vinden dat je die hobby hebt om films te maken.
Een geluidsbox kost al snel €100,-. Heel normaal als je die koopt.
Een klein zaklampje die je elk moment aan kan doen, niets mis mee.
Vrienden van mij sturen een foto van hun 'nieuwe auto' in de whats-app groep. Een BMW van minimaal €20.000 en iedereen zegt dat ie em mooi vindt.
Ik wil wat kopen wat €1150 kost en al bovenstaande in zich heeft (behalve de auto) en menigeen zal hem flippen en mij voor gek verklaren. WHY??
Het is weer September 2025 :)
[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:38 ]
Verwijderd
Je moet het wel een beetje in perspectief zien. Er zijn echt zo ontzettend veel mensen op deze aardbol, en echt niet alleen in het Westen, voor wie de iPhone ergens tussen de halve en hele maand salaris is. Dan is het prima te verantwoorden om zoiets zonder enige aarzeling te kopen.TTLCrazy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:46:
[...]
De prijzen zijn dan ook wel absurd. Je kan dat wel verbloemen met uitspraken als, dan koop je hem toch niet, het blijft heel veel geld voor een telefoon. Bijna EUR 1700 voor het topmodel is ongekend. In mijn ogen is Apple gewoon schandalig aan het cashen en dat is voor mij een reden om nooit een Iphone te kopen. Heb je wel het geld er voor over, prima, maar wees aub niet blind voor wat Apple aan het doen is.
Naja, de Android rivalen stijgen anders gezellig mee met Apple, dus de vraag is, is die marge werkelijk zo hoog, of kost de ontwikkeling van stabiele software, briljante marketing en snelle wereldwijde distributie gewoon echt veel aandeel per product? Vraag het de concurrentie van Apple anders.Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:24:
[...]
Zoek voor de grap even op wat de bruto marge is op de iPhone en op de producten die je daarvóór noemt. Verder moet je doen wat je zelf wil, niemand anders gaat over jouw portemonnee. Ik 'flip m' niet, I could care less. Het enige wat me stoort is de knee-jerk van alle Apple-adepten: 'als je het teveel vindt, ben je gewoon te arm om Apple producten te kunnen kopen'. Ik vind dat een heel treurig, materialistisch wereldbeeld. Niet iedereen stelt zich de vraag 'kan ik het betalen?' Veel mensen stellen zichzelf de vraag: 'is deze prijs redelijk voor hetgeen geboden wordt; wil ik het betalen?' Het antwoord op die laatste vraag is wat mij betreft duidelijk 'Nee.' Waar ik dat uit afleid? Uit het feit dat van de consumentenprijs van een nieuwe BMW ongeveer 10%-15% (netto) winstmarge voor BMW is, en van een iPhone XS 512GB ongeveer 50%-60%. En uit het feit dat de prijzen van iPhones de afgelopen 3 jaar veel harder gestegen zijn dan die van Android flagships, zonder dat daarvoor een aanwijsbare reden is, anders dan: 'de mensen kopen het toch wel'. Dat is alles.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Verwijderd
Merendeel via Apple en providers.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:36:
Waar gaat men zijn iPhone pre orderen? Via Apple zelf of toch via Coolblue Mediamarkt etc.
Ik weet niet of er een verschil zit. Eerste keer dat ik m ga pre-orderen.
Dit soort vragen passen beter in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:36:
Waar gaat men zijn iPhone pre orderen? Via Apple zelf of toch via Coolblue Mediamarkt etc.
Ik weet niet of er een verschil zit. Eerste keer dat ik m ga pre-orderen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Eens. Laat ze ook opzouten bij ieder Apple-gerelateerd nieuwsbericht...Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:24:
Hoop oprecht dat sommige Apple bashers uit 't Keynote topic hier écht wegblijven...wow, sommige posts zijn echt te triest gewoon
ddZ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:40:
[...]
Eens. Laat ze ook opzouten bij ieder Apple-gerelateerd nieuwsbericht...
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Nieuw of tweedehands?Geert1976 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:58:
mijn ''route' voor 2018': iPhone X - iPhone 6s (nu) - zeer binnenkort weer de iPhone X
want:
-geen FaceID2
-A12 is verre van interessant
-geen echt noemenswaardige extra's tov een iPhone X
- voelt ergens niet goed om in minder dan 1 jaar ruim €2250 uit te geven aan 2 telefoons (ja, ok excl verkoop oude toestel)
- de iPhone X is tot en met nu toe voor mij meer dan (zeer) goed bevallen
waarvan akte.
Je vergeet wel een aantal zaken in je vergelijking. BMW maakt ook winst met je heel dure onderhoudsbeurten aan te smeren en dure wisselstukken. Apple moet je toestel nog 5 jaar gratis van updates voorzien.Cocytus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:24:
[...]
Zoek voor de grap even op wat de bruto marge is op de iPhone en op de producten die je daarvóór noemt. Verder moet je doen wat je zelf wil, niemand anders gaat over jouw portemonnee. Ik 'flip m' niet, I could care less. Het enige wat me stoort is de knee-jerk van alle Apple-adepten: 'als je het teveel vindt, ben je gewoon te arm om Apple producten te kunnen kopen'. Ik vind dat een heel treurig, materialistisch wereldbeeld. Niet iedereen stelt zich de vraag 'kan ik het betalen?' Veel mensen stellen zichzelf de vraag: 'is deze prijs redelijk voor hetgeen geboden wordt; wil ik het betalen?' Het antwoord op die laatste vraag is wat mij betreft duidelijk 'Nee.' Waar ik dat uit afleid? Uit het feit dat van de consumentenprijs van een nieuwe BMW ongeveer 10%-15% (netto) winstmarge voor BMW is, en van een iPhone XS 512GB ongeveer 50%-60%. En uit het feit dat de prijzen van iPhones de afgelopen 3 jaar veel harder gestegen zijn dan die van Android flagships, zonder dat daarvoor een aanwijsbare reden is, anders dan: 'de mensen kopen het toch wel'. Dat is alles.
Moet ?DVDB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:15:
[...]
Je vergeet wel een aantal zaken in je vergelijking. BMW maakt ook winst met je heel dure onderhoudsbeurten aan te smeren en dure wisselstukken. Apple moet je toestel nog 5 jaar gratis van updates voorzien.
FreshMaker schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:20:
[...]
Moet ?
Van wie dan wel
Dat het tot nog toe relatief vaak wordt volgehouden, wil niet zeggen dat dat een 'garantie' is voor de toekomst.
Ook zijn er verschillende updates geweest in die cyclus die voor het betreffende apparaat helemaal niet zo gunstig uitpakten.
De ipad2 kreeg zijn update en werd gewoon trager.
Daar werd je dan afgebrand "Ja, maar is al zo oud ..."
updates zijn niet altijd een goed ding ..
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb net de leren hoes besteld. Heeft bij mijn 7+ 2 jaar omheen gezeten en was nog steeds netjes!robert22nh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:54:
Ik heb de Xs Max besteld is de leren hoes van Apple een goede koop??
Heel fijn. Zwart is wel de beste keus. Ik heb nu een jaar middernacht blauw, maar die ziet er niet meer uit (helemaal zwart verkleurd op plekken). Een zwart leren hoesje blijft het mooist.robert22nh schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:54:
Ik heb de Xs Max besteld is de leren hoes van Apple een goede koop??
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq