Geert1976 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:58:
kijk, ik ga ook niet op het forum van Rolls Royce klagen dat ik het belachelijk vind dat zij geen auto aanbieden van zo'n €15.000
Ruim €100.000 voor een auto is toch belachelijk!!?
Maar wat overduidelijk is afgelopen 12 uur op zo'n beetje het hele internet;
HET Gesprek van de Dag is vrijwel alleen de prijs en prijs alleen, verder zeer weinig inhoudelijk over de Xs, Xs Max en Xr zelf....of dat een goed teken is...you be the judge!

Je gaat nu wel een massaproduct als de iPhone vergelijken met een exclusief product als een Rolls Royce...
Toch vind ik de prijs discussie wel degelijk relevant... Waarom niet?
De iPhone die mij ideaal lijkt is de XS 256. Dat is €1329...
Daar krijg ik een dejavu, vorig jaar heb ik de iPhone 8 verkozen boven de X, omdat de X 1329 euro was... Zit ik nu weer met hetzelfde euvel
Ik snap je punt best wel, maar het is wel degelijk relevant. Voor mij wel in ieder geval.
Ik vind het niet erg om meer geld uit te geven, maar er moet voldoende toevoeging tegenover staan. De A12 is een stuk minder vooruitgang dan vorig jaar de A11.
Overigens had ik dat vorig jaar ook al... Ik kocht voor €979 een iPhone 8 en toen ik hem in mijn handen had, had ik wel even zoiets van "is dit het nou?". Het is een prima toestel, begrijp mij niet verkeerd... Lekker snel...
4POX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:03:
Precies dezelfde discussie als vorig jaar. De iPhone X was een flop en zou in maart al verdwenen. Het is te duur.
We zullen de kwartaal cijfers moeten afwachten.
In Azie kopen hele volksstammen alleen de iPhone X om te tonen dat ze het kunnen betalen. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze er mee kunnen.
Apple heeft nu een hele keten. Heb je weinig geld. Dan kan je een iPhone 7 halen. In mijn ogen een goede telefoon (Want ik heb die zelf ook). Heb je veel geld dan kan je voor de iPhone
Maxr Maxs
Dat is het, het is een spotgoedkoop statussymbool
Iedereen die het wil, kan hem kopen. Gewoon keuzes...
Ik heb niet de illusie dat ik de enige ben in mijn omgeving met een iPhone, het is ook meer je eigen gevoel denk ik dan dat anderen echt denken "Zo die heeft een iPhone".
Kun je beter een dure auto kopen
Ik krijg dagelijks opmerkingen over mijn Volvo naar mijn hoofd geslingerd (ook veel om te stangen, omdat jij die externe bent), maar dat is met mijn iPhone nog nooit gebeurd!
Ik twijfel hier ook...
XS, 8 houden, of X (in die volgorde).
Donstil schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:28:
[...]
Alleen de opslag. De rest is natuurlijk gelijk, blijf eerlijk tegen jezelf
[...]
Ja dat doen ze hoor. Want een Rolls rijd en een Renault ook. Dus dan moet je zeker die Renault hebben want die is goedkoper
Tot je 1x in een Rolls rijd dan weet je wel beter.
[...]
Ja precies. Over een weekje zijn ze weg

Je doet nu wel heel neerbuigend over de rest... En heel erg uit de hoogte...
Dat had ik afgelopen weekend in een sterrenrestaurant, zit er naast je een stel dat heel interessant zit te doen. Net alsof ze dagelijks in sterrenrestaurants komen. Net te hard praten... Je kent dat wel! Aan het eind van de volgende ochtend reden ze weg in een Polo... Tja... Dan moet ik toch even gniffelen, wie houd je nou voor de gek?
Jij doet eigenlijk precies hetzelfde, je doet net alsof iPhone een Rolls is en al het andere een Renault.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind iOS ook erg fijn werken, maar ik heb zo'n hekel aan dat uit de hoogte gedoe. Ik heb te lang geen Android gebruikt om er een echt oordeel over te kunnen vellen, maar als ik toestellen van mijn collega's zie, kan het nooit het verschil tussen Rolls en Renault zijn.
Android heeft wel veel meer keuze, dus je hebt inderdaad ook Renaults tussen de Android toestellen, als je toch de vergelijking met auto's wil maken!
Maar ik zie een iPhone meer als een BMW. Ik vind het beter dan de rest... En mijn voorkeur heeft zeker de BMW (iPhone).
Maar Adroid toestellen heb je vanaf Dacia tot aan Audi's. Dat wil niet zeggen dat een Audi veel onder doet voor een BMW. Maar ik vind BMW mooier en lekkerder rijden...
Dat slaat natuurlijk nergens op.
Iedereen leeft naar zijn inkomen, dat betekent dat je altijd keuzes moet maken. Tenzij je echt in de miljoenen zwemt...
Ik vind het eigenlijk wel een beetje duur ja, ik weet nog niet wat ik ga doen... Ik vind gadgets leuk en vakanties, weekendjes weg... Dat mag wat kosten, maar betekent ook dat er minder geld overblijft voor andere zaken. In dit geval een telefoon... Het is een afweging, geld kan ik maar één keer uitgeven en die Mavic 2 Pro vind ik ook wel erg mooi! En dan is er ook nog de vrouw thuis... Ook al komt er zat geld binnen, als ik voor de zomer al de Mavic air drone heb gekocht, die ik nu wil upgraden naar een Mavic 2 pro, als ik voor de vakantie ook een duur horloge heb gekocht, dan komt er toch wel wat weerstand.
Het zijn allemaal keuzes die weinig te maken hebben met het geld beschikbaar hebben... Ik denk dat er weinig mensen zijn die geen 1500 euro op een spaarrekening hebben staan... Onze kinderen van 4 en 7 kunnen al meerdere XS'en kopen, ter vergelijk.
Maar ook mensen die wel zwemmen in het geld kopen niet zo maar een iPhone... Zit iemand tegenover mij die ongeveer 2 keer mijn bruto jaarsalaris er makkelijk doorheen jast in een jaar, maar het zeker niet verdient

. Toevallig nu aan het kijken naar een nieuwe M3, maar toch vindt hij zijn 6S nog prima en 1300 voor een telefoon te veel geld...
Wicked-Game schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:50:
Ik lees nogal veel bij onze oosterburen mee, en ook die verklaren ondertussen dat Apple wel ongelofelijk duur begint te worden, waarbij de innovatie in hun optiek achterblijft. Metname het flagship krijgt er flink van langs omdat je voor dat bedrag ook een macbook kan kopen. En je nu voor die bedrag maar een "handy" krijgt
Ik snap dat je het niet hoeft te kopen. Maar ik kan me ondertussen wel voorstellen dat als je kijkt naar mogelijkheden van de telefoons, de "innovaties" en de prijs die Apple er aan durft te hangen je dan toch wel even achter je oren gaat krabben waarom je nu juist hiervoor 1000,- euro plus hebt uitgegeven.
Ik had zelf een stille hoop op een SE vervanger, maar goed ik zou naar een Xr kunnen kijken. Of eventueel nog naar een iPhone 8 of X kunnen gaan.
Ja ik zit er ook een beetje mee, hoeveel beter zijn de foto's uit de XS tegenover een X?
Ik zit toch een beetje te twijfelen tussen een X en een XS. Ik vind het nieuwe scherm toch wel mooi. Prijs was vorig jaar voor mij al een afweging om voor de 8 te gaan, die ik nu dus nog heb...
Komt erop neer dat een upgrade ongeveer 700-800 euro gaat kosten naar de XS 256. Is mij dat waard? 8 is nu 10 maanden oud, maar merk toch wel wat probleempjes met de accu die beduidend minder aan het worden is. De upgrade naar de X zal dan misschien 400-500 gaan kosten gok ik...
Ik ben heel benieuwd naar de foto verschillen uit de camera, maar kan er nog weinig over terugvinden.
Zit er nu echt nieuwe hardware in de XS of dezelfde in de X?
Ook een vergelijk tussen de X en XS kan ik nog nergens echt terugvinden op camera gebied...
Iemand ideeën hierover?
Edit:
Met dat ik er langer over nadenk verschuift mijn keuze:
Van:
XS, 8 houden, of X (in die volgorde).
Naar:
Ik twijfel hier ook...
XS, X, of 8 houden (in die volgorde).
Het kan nog alle kanten op hier...