Ervaring met de Thule Velocompact 925 hier. Wilde eerst een Thule Easyfold XT 933 ook alleen voor het opvouwen, maar later tot de conclusie gekomen dat dit voor mij weinig meerwaarde opleverde en een fikse meerprijs. Ook een opvouwbare XLC geprobeerd maar ik was niet onder de indruk van de kwaliteit.Nox schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:11:
Heeft er iemand ervaring met fietsendragers? Ik wil wat meer routes gaan fietsen waar ik niet in de buurt woon of even's avonds snel de fiets pakken, dus met de auto naar de route ipv ~45 minuten fietsen.
Nu heb ik de volgende 'eisen':
- opvouwbaar
- snel/eenvoudig te monteren maar wel degelijk
- moet niet tegen mijn gloednieuwe auto aan komen bij een noodrem (m.a.w. het spul moet goed vast zitten)
- beetje vriendelijke geprijsd als het kan
Gewicht boeit me niet zo. Wel zoek ik vanwege een lomp carbon frame eentje met bandjes. Ik denk dat ik er een heb gevonden:
https://www.anwb.nl/fiets.../anwb-touring-flex-plus-2
Staat volgens mij ook bekend als ProUser SG2 geloof ik. Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Ik heb een alu zadelpen welke ik liefst gebruik om hem vast te zetten.
Wat mij betreft is Thule toch wel the way to go als het op fietsendragers aankomt. Nog een belangrijk punt: weet je hoeveel kogeldruk je auto mag hebben? Dit kan namelijk ook de keuze beïnvloeden gezien een vouwbare fietsendrager snel 5 kilogram zwaarder is.
Succes.