Yes, die is maandag binnen gekomen! Ik wilde dit nog wel even posten, maar ik wachtte nog op een moment dat ik wat foto's kon plaatsen.
Anyway, maandag middag was de fiets binnen gekomen, dus gelijk uitgepakt en in elkaar gezet. Als je alles standaard houd is hierbij het meeste werk het verwijderen van het plastic, want voor de rest was de fiets prima afgesteld. De doos was een minimaal beschadigd, maar de fiets is geheel onbeschadigd door de transport gekomen.
Anyway, gelijk de wijzigingen doorgevoerd die ik bij voorbaat al van plan was:
- Stuurpen van 100mm vervangen voor de 80mm variant die ik al in huis had gehaald.
- Plastic schijf achter cassette verwijderd waarbij ik ook even de nieuwe micro-spline body/cassette heb kunnen bekijken.
- De nog weinig gebruikte Racing Ray/Ralph combi over gezet van mijn oude bike over gezet en direct tubeless gemonteerd. Dat ging met de tubeless ready DT Swiss velgen echt een stuk makkelijker dan ik gewend was van vroegere probeersels met non-tubeless velgen icm een Joe's No-flats Tubeless kit. De Schwalbe Tire Booster heb ik voor niets aangeschaft, ik kreeg de banden gemakkelijk met een normale Joe Blow gemonteerd.
Uiteindelijk alles in elkaar en eerste testritje gemaakt icm het inremmen en wat kleine afstellings dingetjes. Kon helaas niet zo heel ver omdat het al begon te schemeren, maar toch een stukje singletrack in de buurt kunnen pakken. De bike stuurt echt een stuk fijner in de bochten dan mijn oude fiets, hij gaf mij in ieder geval een stuk meer zekerheid.
De wijziging van een L frame naar XL is de juiste keuze geweest, naar mijn idee past deze fiets mij perfect. Ik heb zelfs het idee compacter te zitten dan op mijn 21" Cube. Voor mijn gevoel zit ik wel prettig, maar dit moet ik nog even langer uitproberen. Een L was echt te klein geweest verwacht ik.
Naar aanleiding van de discussies in dit topic heb ik gisteren ook nog de grepen gewijzigd van de standaard Canyon grepen naar Ergon G2.
Toen ik vanmorgen met de bike naar het werk ging viel me op dat ik de neiging heb voor van het zadel te glijden als ik het stuur los laat. Ik denk dat deze wat te ver voorover gekanteld staat, helaas ben ik imbussleutels vergeten (stom natuurlijk op zo'n eerste echte rit!) dus dat kan ik thuis pas weer aanpassen. Straks op de terugweg maar eens wat stukken onverhard meepikken en proberen wat foto's te schieten om hier te plaatsen!