Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 277 278 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:54
WoBBeL schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:21:
Ik heb (wederom) een gigantische kraak in mn frame. Weer zand bij de zadelpen naar binnen gekomen, schoongemaakt en opgelost. Wat smeren jullie op de zadelpen om te zorgen dat er geen zand bij komt?
Carbon montage pasta, bedoeld voor meer grip als je niet te hard mag klemmen bij een carbon frame en/of zadel pen. Maar mag je ook prima gebruiken voor alu/alu.
Gewoon (montage) vet is niet zo handig, want dan gaat je pen makkelijk zakken. Maar carbon montage pasta, heeft kleine korrels voor meer grip

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:24:
[...]

Carbon montage pasta, bedoeld voor meer grip als je niet te hard mag klemmen bij een carbon frame en/of zadel pen. Maar mag je ook prima gebruiken voor alu/alu.
Gewoon (montage) vet is niet zo handig, want dan gaat je pen makkelijk zakken. Maar carbon montage pasta, heeft kleine korrels voor meer grip
In mijn ervaring is montagevet ook wel te doen maar heb je een wat krappere bandbreedte tussen 'dropper te strak en loopt ie wat moeilijk' en 'dropper te los en zakt'. Kan, vooral als je onderweg je zadelhoogte nog aan t tweaken bent, wat irritant zijn.

Gebruik daarom dus ook Carbonmontagepasta in mijn metalen frames met dropper (fietsen zonder dropper krijgen gewoon montage vet) maar als ik het niet bij de hand heb gebruik ik gewoon montagevet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
Ik heb net uit pure nieuwsgierigheid mijn Orbea Rise SL H20 gewogen en kom uit op 24kg.
Ergens had ik het wel verwacht maar aan de andere kant ook weer niet.
Op verschillende sites wordt aangegeven dat deze rond de 18kg zou moeten wegen.
Dat vind ik nogal een verschil! Ik heb echt geen pedalen van 6kg erop zitten ;)
Met 24kg zit je toch meer onderin de full power eMTB's zou ik zeggen, ok deze levert ook 85nm maar wordt wel onder een light eMTB geschaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Marsman83 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:03:
Ik heb net uit pure nieuwsgierigheid mijn Orbea Rise SL H20 gewogen en kom uit op 24kg.
Met 24kg zit je toch meer onderin de full power eMTB's zou ik zeggen, ok deze levert ook 85nm maar wordt wel onder een light eMTB geschaald.
Weeg je met volle accu? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

charrel

Cortisol4life..

Tja, gewicht zegt niet alles. En met de topspec met dunne lichte bandjes met een 400watt? accu scheelt het natuurlijk zo al 4 kilo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:59
IJsbeer schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:11:
[...]

Weeg je met volle accu? :+
Nee heb eerst alle vonkjes eruit gelaten :+
charrel schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:11:
[...]

Tja, gewicht zegt niet alles. En met de topspec met dunne lichte bandjes met een 400watt? accu scheelt het natuurlijk zo al 4 kilo.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je opvraagt wat de Rise SL H20 weegt dat ook voor die spec zou zijn maar idd, mogelijk is die 18kg van een carbon versie met de 360Wh accu ipv de 630Wh die ik heb.
Ik kan maar weinig concreets vinden hierover, best sneaky eigenlijk.
Maargoed hij rijd verder top dus waar maak ik me druk over :D

[ Voor 60% gewijzigd door Marsman83 op 15-04-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 15:25

WoBBeL

*zwaai*

Ik wil niet weten wat mijn fiets weegt, daar zijn net weer verse Maxxis bandjes opgegaan en die wegen al ruim een kilo per stuk _O- en die fiets weegt sowieso al 24 kg volgens de specs :D

gelukkig speel ik vals met een motortje al heb ik de hoop nog niet opgegeven dat ik ooit weer op een 'normale' MTB kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05:56
WoBBeL schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:50:
Ik wil niet weten wat mijn fiets weegt, daar zijn net weer verse Maxxis bandjes opgegaan en die wegen al ruim een kilo per stuk _O- en die fiets weegt sowieso al 24 kg volgens de specs :D

gelukkig speel ik vals met een motortje al heb ik de hoop nog niet opgegeven dat ik ooit weer op een 'normale' MTB kan
Gewoon wat titanium bidonhouder boutjes om het gewicht van die banden tegen te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 12:58

M14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZVnoYV0jVf8VUIRyH3-6hkshmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBvNNu8XzvnDMoGOWwx4lkwz.jpg?f=fotoalbum_large

Fml.
Het 'one piece design' statement is nu best wel ironisch :+.

Dit is een al wat oudere Trek mtb. Ik hoop dat dit onderdeel nog ergens te krijgen is.

[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 19-04-2025 18:35 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

M14 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:35:
[Afbeelding]

Fml.

Dit is een al wat oudere Trek mtb. Ik hoop dat dit onderdeel nog ergens te krijgen is.
1e eigenaar? Dan gewoon ff naar de trek dealer, krijg je of een nieuwe rocker of iig een compensatievoorstel.

Welk model/jaar is het? Bike24 had vaak nog wat random oude trek meuk.

-edit-
Is zeker een Fuel EX uit 2011 ongeveer? Check even die gebogen chainstay, die wilden ook wel eens scheuren geloof ik. Misschien is je probleem groter dan enkel dit.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 19-04-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 15:25

WoBBeL

*zwaai*

ZanielGa schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:12:
[...]

Gewoon wat titanium bidonhouder boutjes om het gewicht van die banden tegen te gaan.
Geen bidon #diehard >:)
M14 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:35:
[Afbeelding]

Fml.

;( #bigsad

Wat heb je hiervoor moeten doen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:36
rond de 22kg zie ik.
18 zal wel helemaal kaal en zonder accu zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 12:58

M14

GoldenSample schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:39:
[...]

1e eigenaar? Dan gewoon ff naar de trek dealer, krijg je of een nieuwe rocker of iig een compensatievoorstel.

Welk model/jaar is het? Bike24 had vaak nog wat random oude trek meuk.

-edit-
Is zeker een Fuel EX uit 2011 ongeveer? Check even die gebogen chainstay, die wilden ook wel eens scheuren geloof ik. Misschien is je probleem groter dan enkel dit.
Ik ben niet de eerste eigenaar, dus ik ben bang dat het geld gaat kosten.

Het is volgens mij een Top Fuel 9.8 (carbon).

Ik heb de lokale fietsenzaak al gevraagd, die vonden niks op basis van het framenummer. Ze gingen as dinsdag met Trek bellen. Maar bike24 benaderen is geen slecht idee, thanks.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thafox2018
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-04 17:55
Beste,

Opzoek naar een mtb maatje rondom Eindhoven,

Ben nieuw maar merk toch wel dat ik de bikeparkjes en skillparkjes het leukste vind.

Iemand zin om mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 14:21
Ik ben opzoek naar een leuke hardtail voor naast de Madonna, Heeft iemand hier nog een leuke liefst stalen hardtail in Maat XL of L (als 189 maar past) staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:03
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar onbekend terrein op vakantie. Hierbij wil ik graag routes maken met Strava en navigeren met m’n telefoon. Heeft iemand nog een praktische tip voor een telefoonhouder? Mag evt ook op het frame, is denk ik toch eenmalig. Heb een iPhone 15.

BVD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Arend_Akelig schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:58:
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar onbekend terrein op vakantie. Hierbij wil ik graag routes maken met Strava en navigeren met m’n telefoon. Heeft iemand nog een praktische tip voor een telefoonhouder? Mag evt ook op het frame, is denk ik toch eenmalig. Heb een iPhone 15.

BVD
Houdt er rekening mee dat een de cameralens van je telefoon kapot kan trillen op een mtb in ruig terrein. Idealiter wil je dus een houder die dat een beetje dempt. Je kunt ook een Garmin edge ofzo op marktplaats kopen. Als je hem daarna niet meer gebruikt verkoop je hem na je vakantie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:33
Ik zou Komoot gebruiken, en inderdaad geen telefoon. Niet waterdicht, schokbestendig en de accu duur wordt drastisch minder tijdens navigeren. Zou dan idd de voorkeur geven aan een Garmin 810 ofzo via Marktplaats. Die verkoop je voor dezelfde prijs weer als je hem kocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:28
Kleine waarschuwing, ik heb meerdere keren vernomen dat mensen zijn opgelicht bij het aanschaffen van een fietscomputer via Marktplaats. Opletten dus ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-05 09:18
Video gemaakt van de Belgian Ardennes Marathon Series La Hallonienne afgelopen maandag.
Liep helaas iets anders dan gepland:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Stelsol schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:29:
Kleine waarschuwing, ik heb meerdere keren vernomen dat mensen zijn opgelicht bij het aanschaffen van een fietscomputer via Marktplaats. Opletten dus ;)
Dat geldt met alle draagbare electronica.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn D
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07:19
rodiee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:07:
Video gemaakt van de Belgian Ardennes Marathon Series La Hallonienne afgelopen maandag.
[YouTube: Belgian Ardennes Marathon Series // La Hallonienne 2025]
Stootlek🤪🤪🤪
Heel je wiel in puinpoeier!
Blijft zo ongelooflijk gaaf die Ardenne serie!
Rijden daar nou al meer/veel emtb mee? Of nog gewoon allemaal normale die hard mtb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Glenn D schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:45:
[...]

Of nog gewoon allemaal normale die hard mtb?
Die hard boswielrenner bedoel je ? *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 24-04-2025 06:59 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
Glenn D schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:45:
[...]

Stootlek🤪🤪🤪
Heel je wiel in puinpoeier!
Blijft zo ongelooflijk gaaf die Ardenne serie!
Rijden daar nou al meer/veel emtb mee? Of nog gewoon allemaal normale die hard mtb?
Wiel heeft z'n beste tijd wel gehad ja😜

Geen e-bikes gezien. Volgens mij mogen die ook niet meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn D
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07:19
Ik heb ze wel eens gezien, maar denk dat ze niet in de uitslag komen te staan, en ook niet meedoen in het klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:53

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mistraller schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:21:
[...]

Dat geldt met alles op marktplaats draagbare electronica.
FTFY :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Ik heb andere ervaringen, maar goed. Kern van de zaak is dat je bij jatbaar spul gewoon een factuur wil zien met matchende serials/IMEI whatever, en in acht moet nemen dat je slechte accu's en excessieve gebruiksschade kunt aantreffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 24-04-2025 13:38 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:53

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mistraller schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:36:
[...]

Ik heb andere ervaringen, maar goed. Kern van de zaak is dat je bij jatbaar spul gewoon een factuur wil zien met matchende serials/IMEI whatever, en in acht moet nemen dat je slechte accu's en excessieve gebruiksschade kunt aantreffen.
ik ook gelukkig hoor :) maar zoals je zegt...je moet gewoon goed opletten bij MP. Je kan daar met zo'n beetje alles opgelicht worden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rodiee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:07:
[YouTube: Belgian Ardennes Marathon Series // La Hallonienne 2025]
Zo die is goed kapot inderdaad. Wat is er gebeurd? Want lijkt heftiger dan een simpel stoot lek.

Route ziet er veel gaver uit dan de NL marathons!

En wordt je niet gek van die piepjes van je Garmin? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mjelnir schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:13:
Ik ben opzoek naar een leuke hardtail voor naast de Madonna, Heeft iemand hier nog een leuke liefst stalen hardtail in Maat XL of L (als 189 maar past) staan ?
Als je wat raars zoekt & gewoon de vork met je Madonna wilt kunnen wisselen: https://planetx.co.uk/products/on-one-hello-dave-frame
Voor odner de 400 piek heb je hem thuis op de mat staan. Been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
KappuhH schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:27:
[...]

Zo die is goed kapot inderdaad. Wat is er gebeurd? Want lijkt heftiger dan een simpel stoot lek.

Route ziet er veel gaver uit dan de NL marathons!

En wordt je niet gek van die piepjes van je Garmin? 😉
Ik hoorde en pang en toen is blijkbaar de band van de velg gekomen en is mn velg op wat rotsen gebroken.

Er zitten inderdaad een paar leuke afdalingen in. Erg gaaf om daar te rijden.

nee, die piepjes zijn reminders dat ik op scherm moet kijken zodat ik niet vergeet om te eten en drinken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

rodiee schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:51:
[...]

Ik hoorde en pang en toen is blijkbaar de band van de velg gekomen en is mn velg op wat rotsen gebroken.

Er zitten inderdaad een paar leuke afdalingen in. Erg gaaf om daar te rijden.

nee, die piepjes zijn reminders dat ik op scherm moet kijken zodat ik niet vergeet om te eten en drinken haha.
Dat is een goeie, rijd zelf zonder computer maar mijn vriendin wel en die vergeet consequent te eten en te drinken (geen zin, vergeten, geen trek etc.) om vervolgens te jammeren over hongerklop en/of hoofdpijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:35:
[...]

Andere ervaringen met AXS t-type hier?
Verschillende ritten gefietst, maar mijn ervaringen met AXT T-type zijn niet persee beter dan wat ik had (XT 12speed).

Ben benieuwd naar andere ervaringen en of er nog wat te finetunen valt.
Bij volgende kettingwissel ga ik sowieso naar een groter voorblad, dat staat al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SRAM T-Type is geen wonder middel ;-) Het schakelt niet snel meerdere versnellingen door. Persoonlijk vindt ik deze wel prettiger/rustiger schakelen.

Hier de XX derailleur al aantal keer stevig mishandeld. Stevige impact tegen grote steen in Greenhill. Waar je menig derailleur mag afschrijven had deze enkel stevige groef. En moest die gereset worden en opnieuw afstellen en alles draaide weer zoals hoorde. En dat was niet de eerste keer dat de derailleur dergelijke impact had ;-) Daar zit voor mij èèn van de toegevoegde waardes.

Andere is op de eMTB waar behoorlijke wat kracht op ketting komt te staan. En onder power blijft deze soepel en rustig schakelen. Waar de Shimano XTR en SRAM AXS XX1 begonnen te knarsen etc....

Persoonlijk zou ik niet meer terug willen. Op de non E nog wel oude versie van AXS, ondanks dat deze prima/soepel schakelt. Vindt deze het niet fijn als je schakelt onder stevige load.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1 ... 277 278 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic