Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 278 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44
WoBBeL schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:21:
Ik heb (wederom) een gigantische kraak in mn frame. Weer zand bij de zadelpen naar binnen gekomen, schoongemaakt en opgelost. Wat smeren jullie op de zadelpen om te zorgen dat er geen zand bij komt?
Carbon montage pasta, bedoeld voor meer grip als je niet te hard mag klemmen bij een carbon frame en/of zadel pen. Maar mag je ook prima gebruiken voor alu/alu.
Gewoon (montage) vet is niet zo handig, want dan gaat je pen makkelijk zakken. Maar carbon montage pasta, heeft kleine korrels voor meer grip

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:24:
[...]

Carbon montage pasta, bedoeld voor meer grip als je niet te hard mag klemmen bij een carbon frame en/of zadel pen. Maar mag je ook prima gebruiken voor alu/alu.
Gewoon (montage) vet is niet zo handig, want dan gaat je pen makkelijk zakken. Maar carbon montage pasta, heeft kleine korrels voor meer grip
In mijn ervaring is montagevet ook wel te doen maar heb je een wat krappere bandbreedte tussen 'dropper te strak en loopt ie wat moeilijk' en 'dropper te los en zakt'. Kan, vooral als je onderweg je zadelhoogte nog aan t tweaken bent, wat irritant zijn.

Gebruik daarom dus ook Carbonmontagepasta in mijn metalen frames met dropper (fietsen zonder dropper krijgen gewoon montage vet) maar als ik het niet bij de hand heb gebruik ik gewoon montagevet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:59
Ik heb net uit pure nieuwsgierigheid mijn Orbea Rise SL H20 gewogen en kom uit op 24kg.
Ergens had ik het wel verwacht maar aan de andere kant ook weer niet.
Op verschillende sites wordt aangegeven dat deze rond de 18kg zou moeten wegen.
Dat vind ik nogal een verschil! Ik heb echt geen pedalen van 6kg erop zitten ;)
Met 24kg zit je toch meer onderin de full power eMTB's zou ik zeggen, ok deze levert ook 85nm maar wordt wel onder een light eMTB geschaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Marsman83 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:03:
Ik heb net uit pure nieuwsgierigheid mijn Orbea Rise SL H20 gewogen en kom uit op 24kg.
Met 24kg zit je toch meer onderin de full power eMTB's zou ik zeggen, ok deze levert ook 85nm maar wordt wel onder een light eMTB geschaald.
Weeg je met volle accu? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

charrel

Cortisol4life..

Tja, gewicht zegt niet alles. En met de topspec met dunne lichte bandjes met een 400watt? accu scheelt het natuurlijk zo al 4 kilo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
IJsbeer schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:11:
[...]

Weeg je met volle accu? :+
Nee heb eerst alle vonkjes eruit gelaten :+
charrel schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:11:
[...]

Tja, gewicht zegt niet alles. En met de topspec met dunne lichte bandjes met een 400watt? accu scheelt het natuurlijk zo al 4 kilo.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je opvraagt wat de Rise SL H20 weegt dat ook voor die spec zou zijn maar idd, mogelijk is die 18kg van een carbon versie met de 360Wh accu ipv de 630Wh die ik heb.
Ik kan maar weinig concreets vinden hierover, best sneaky eigenlijk.
Maargoed hij rijd verder top dus waar maak ik me druk over :D

[ Voor 60% gewijzigd door Marsman83 op 15-04-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28

WoBBeL

*zwaai*

Ik wil niet weten wat mijn fiets weegt, daar zijn net weer verse Maxxis bandjes opgegaan en die wegen al ruim een kilo per stuk _O- en die fiets weegt sowieso al 24 kg volgens de specs :D

gelukkig speel ik vals met een motortje al heb ik de hoop nog niet opgegeven dat ik ooit weer op een 'normale' MTB kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:38
WoBBeL schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:50:
Ik wil niet weten wat mijn fiets weegt, daar zijn net weer verse Maxxis bandjes opgegaan en die wegen al ruim een kilo per stuk _O- en die fiets weegt sowieso al 24 kg volgens de specs :D

gelukkig speel ik vals met een motortje al heb ik de hoop nog niet opgegeven dat ik ooit weer op een 'normale' MTB kan
Gewoon wat titanium bidonhouder boutjes om het gewicht van die banden tegen te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 02:18

M14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZVnoYV0jVf8VUIRyH3-6hkshmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBvNNu8XzvnDMoGOWwx4lkwz.jpg?f=fotoalbum_large

Fml.
Het 'one piece design' statement is nu best wel ironisch :+.

Dit is een al wat oudere Trek mtb. Ik hoop dat dit onderdeel nog ergens te krijgen is.

[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 19-04-2025 18:35 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

M14 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:35:
[Afbeelding]

Fml.

Dit is een al wat oudere Trek mtb. Ik hoop dat dit onderdeel nog ergens te krijgen is.
1e eigenaar? Dan gewoon ff naar de trek dealer, krijg je of een nieuwe rocker of iig een compensatievoorstel.

Welk model/jaar is het? Bike24 had vaak nog wat random oude trek meuk.

-edit-
Is zeker een Fuel EX uit 2011 ongeveer? Check even die gebogen chainstay, die wilden ook wel eens scheuren geloof ik. Misschien is je probleem groter dan enkel dit.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 19-04-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28

WoBBeL

*zwaai*

ZanielGa schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:12:
[...]

Gewoon wat titanium bidonhouder boutjes om het gewicht van die banden tegen te gaan.
Geen bidon #diehard >:)
M14 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:35:
[Afbeelding]

Fml.

;( #bigsad

Wat heb je hiervoor moeten doen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:10
rond de 22kg zie ik.
18 zal wel helemaal kaal en zonder accu zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 01-06 02:18

M14

GoldenSample schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:39:
[...]

1e eigenaar? Dan gewoon ff naar de trek dealer, krijg je of een nieuwe rocker of iig een compensatievoorstel.

Welk model/jaar is het? Bike24 had vaak nog wat random oude trek meuk.

-edit-
Is zeker een Fuel EX uit 2011 ongeveer? Check even die gebogen chainstay, die wilden ook wel eens scheuren geloof ik. Misschien is je probleem groter dan enkel dit.
Ik ben niet de eerste eigenaar, dus ik ben bang dat het geld gaat kosten.

Het is volgens mij een Top Fuel 9.8 (carbon).

Ik heb de lokale fietsenzaak al gevraagd, die vonden niks op basis van het framenummer. Ze gingen as dinsdag met Trek bellen. Maar bike24 benaderen is geen slecht idee, thanks.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thafox2018
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-04 17:55
Beste,

Opzoek naar een mtb maatje rondom Eindhoven,

Ben nieuw maar merk toch wel dat ik de bikeparkjes en skillparkjes het leukste vind.

Iemand zin om mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 18:25
Ik ben opzoek naar een leuke hardtail voor naast de Madonna, Heeft iemand hier nog een leuke liefst stalen hardtail in Maat XL of L (als 189 maar past) staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar onbekend terrein op vakantie. Hierbij wil ik graag routes maken met Strava en navigeren met m’n telefoon. Heeft iemand nog een praktische tip voor een telefoonhouder? Mag evt ook op het frame, is denk ik toch eenmalig. Heb een iPhone 15.

BVD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Arend_Akelig schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:58:
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar onbekend terrein op vakantie. Hierbij wil ik graag routes maken met Strava en navigeren met m’n telefoon. Heeft iemand nog een praktische tip voor een telefoonhouder? Mag evt ook op het frame, is denk ik toch eenmalig. Heb een iPhone 15.

BVD
Houdt er rekening mee dat een de cameralens van je telefoon kapot kan trillen op een mtb in ruig terrein. Idealiter wil je dus een houder die dat een beetje dempt. Je kunt ook een Garmin edge ofzo op marktplaats kopen. Als je hem daarna niet meer gebruikt verkoop je hem na je vakantie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:24
Ik zou Komoot gebruiken, en inderdaad geen telefoon. Niet waterdicht, schokbestendig en de accu duur wordt drastisch minder tijdens navigeren. Zou dan idd de voorkeur geven aan een Garmin 810 ofzo via Marktplaats. Die verkoop je voor dezelfde prijs weer als je hem kocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 15:33
Kleine waarschuwing, ik heb meerdere keren vernomen dat mensen zijn opgelicht bij het aanschaffen van een fietscomputer via Marktplaats. Opletten dus ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:30
Video gemaakt van de Belgian Ardennes Marathon Series La Hallonienne afgelopen maandag.
Liep helaas iets anders dan gepland:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Stelsol schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:29:
Kleine waarschuwing, ik heb meerdere keren vernomen dat mensen zijn opgelicht bij het aanschaffen van een fietscomputer via Marktplaats. Opletten dus ;)
Dat geldt met alle draagbare electronica.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn D
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02-06 21:55
rodiee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:07:
Video gemaakt van de Belgian Ardennes Marathon Series La Hallonienne afgelopen maandag.
[YouTube: Belgian Ardennes Marathon Series // La Hallonienne 2025]
Stootlek🤪🤪🤪
Heel je wiel in puinpoeier!
Blijft zo ongelooflijk gaaf die Ardenne serie!
Rijden daar nou al meer/veel emtb mee? Of nog gewoon allemaal normale die hard mtb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:22

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Glenn D schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:45:
[...]

Of nog gewoon allemaal normale die hard mtb?
Die hard boswielrenner bedoel je ? *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 24-04-2025 06:59 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
Glenn D schreef op donderdag 24 april 2025 @ 06:45:
[...]

Stootlek🤪🤪🤪
Heel je wiel in puinpoeier!
Blijft zo ongelooflijk gaaf die Ardenne serie!
Rijden daar nou al meer/veel emtb mee? Of nog gewoon allemaal normale die hard mtb?
Wiel heeft z'n beste tijd wel gehad ja😜

Geen e-bikes gezien. Volgens mij mogen die ook niet meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn D
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02-06 21:55
Ik heb ze wel eens gezien, maar denk dat ze niet in de uitslag komen te staan, en ook niet meedoen in het klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mistraller schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:21:
[...]

Dat geldt met alles op marktplaats draagbare electronica.
FTFY :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Ik heb andere ervaringen, maar goed. Kern van de zaak is dat je bij jatbaar spul gewoon een factuur wil zien met matchende serials/IMEI whatever, en in acht moet nemen dat je slechte accu's en excessieve gebruiksschade kunt aantreffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 24-04-2025 13:38 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mistraller schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:36:
[...]

Ik heb andere ervaringen, maar goed. Kern van de zaak is dat je bij jatbaar spul gewoon een factuur wil zien met matchende serials/IMEI whatever, en in acht moet nemen dat je slechte accu's en excessieve gebruiksschade kunt aantreffen.
ik ook gelukkig hoor :) maar zoals je zegt...je moet gewoon goed opletten bij MP. Je kan daar met zo'n beetje alles opgelicht worden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rodiee schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:07:
[YouTube: Belgian Ardennes Marathon Series // La Hallonienne 2025]
Zo die is goed kapot inderdaad. Wat is er gebeurd? Want lijkt heftiger dan een simpel stoot lek.

Route ziet er veel gaver uit dan de NL marathons!

En wordt je niet gek van die piepjes van je Garmin? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mjelnir schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:13:
Ik ben opzoek naar een leuke hardtail voor naast de Madonna, Heeft iemand hier nog een leuke liefst stalen hardtail in Maat XL of L (als 189 maar past) staan ?
Als je wat raars zoekt & gewoon de vork met je Madonna wilt kunnen wisselen: https://planetx.co.uk/products/on-one-hello-dave-frame
Voor odner de 400 piek heb je hem thuis op de mat staan. Been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodiee
KappuhH schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:27:
[...]

Zo die is goed kapot inderdaad. Wat is er gebeurd? Want lijkt heftiger dan een simpel stoot lek.

Route ziet er veel gaver uit dan de NL marathons!

En wordt je niet gek van die piepjes van je Garmin? 😉
Ik hoorde en pang en toen is blijkbaar de band van de velg gekomen en is mn velg op wat rotsen gebroken.

Er zitten inderdaad een paar leuke afdalingen in. Erg gaaf om daar te rijden.

nee, die piepjes zijn reminders dat ik op scherm moet kijken zodat ik niet vergeet om te eten en drinken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

rodiee schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:51:
[...]

Ik hoorde en pang en toen is blijkbaar de band van de velg gekomen en is mn velg op wat rotsen gebroken.

Er zitten inderdaad een paar leuke afdalingen in. Erg gaaf om daar te rijden.

nee, die piepjes zijn reminders dat ik op scherm moet kijken zodat ik niet vergeet om te eten en drinken haha.
Dat is een goeie, rijd zelf zonder computer maar mijn vriendin wel en die vergeet consequent te eten en te drinken (geen zin, vergeten, geen trek etc.) om vervolgens te jammeren over hongerklop en/of hoofdpijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:35:
[...]

Andere ervaringen met AXS t-type hier?
Verschillende ritten gefietst, maar mijn ervaringen met AXT T-type zijn niet persee beter dan wat ik had (XT 12speed).

Ben benieuwd naar andere ervaringen en of er nog wat te finetunen valt.
Bij volgende kettingwissel ga ik sowieso naar een groter voorblad, dat staat al vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SRAM T-Type is geen wonder middel ;-) Het schakelt niet snel meerdere versnellingen door. Persoonlijk vindt ik deze wel prettiger/rustiger schakelen.

Hier de XX derailleur al aantal keer stevig mishandeld. Stevige impact tegen grote steen in Greenhill. Waar je menig derailleur mag afschrijven had deze enkel stevige groef. En moest die gereset worden en opnieuw afstellen en alles draaide weer zoals hoorde. En dat was niet de eerste keer dat de derailleur dergelijke impact had ;-) Daar zit voor mij èèn van de toegevoegde waardes.

Andere is op de eMTB waar behoorlijke wat kracht op ketting komt te staan. En onder power blijft deze soepel en rustig schakelen. Waar de Shimano XTR en SRAM AXS XX1 begonnen te knarsen etc....

Persoonlijk zou ik niet meer terug willen. Op de non E nog wel oude versie van AXS, ondanks dat deze prima/soepel schakelt. Vindt deze het niet fijn als je schakelt onder stevige load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 18:24
Is het het waard om mijn 180mm (SM-RT70) schijf voor te vervangen door een 203mm (RT-MT800) met resin blokken?

Ik ben zelf niet de lichtste en die 180mm is verkleurd door de hitte in de alpen. Aangezien ik toch nieuwe blokken moet hebben (de huidige piepen als een gek) is het misschien ook het moment om een slag je groter te gaan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dat kun alleen jij zelf bepalen. Zou het zelf gaan testen.... ;-)

Op beide E's 203mm voor en achter. En dat bevalt prima. Ook even met 220 geprobeerd, maar dat was even te veel van het goede. Fietsen zijn tussen de 22kg en 27kg. Zelf +/-70kg. Persoonlijk vind ik het wel prettig om achter zelfde formaat te als voor. (op de trail en enduro fietsen)

Remmen zijn Magura MT7 Raceline, Shimano 9120 remhendels, MDR-P rotors en resin blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Newbie hier, vorige week voor het eerst een MTB gehuurd (Cube Analog 27,5") en heel veel plezier gehad. Het idee is om low-budget te starten met een tweedehands MTB om zo nu en dan een rondje te doen door de bossen. Ik heb niet veel tijd en wil daarom ook (nog) niet veel geld hierin steken.

Ik heb mij al wat ingelezen maar twijfel nog even over het volgen van de juiste route:
1. Een iets nieuwere MTB van een B-merk met 27,5". Zoals een Rockrider ST 520 (bijv. deze)
2. Een oudere 26" van een goed merk, zoals een Santos SSC 02 (link) of een Cannondale Trail SL (link)

Aan de ene kant denk ik: 27,5" reed lekker, vraag mij af in hoeverre ik het verschil ga merken met 26". Ik begrijp dat de Rockrider mindere onderdelen heeft (vork, derrie, schakelspul etc.), maar ga ik dat merken en hoe verschilt zich dat in onderhoudskosten ten opzichte van een oudere fiets met beter spul? En loop ik met een oudere fiets juist niet meer risico, waar moet ik op letten?

[ Voor 3% gewijzigd door SEA Ninja op 06-05-2025 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

26 is al erg oud. 29 is tegenwoordig de standaard voor XC gebruik. Bij kleinere frame maten zie je nog 27,5. Bij enduro / downhill fietsen zie je geregeld mix wielset. 27,5 achter en 29 voor. (vindt ik persoonlijk het prettigste rijden)

Als je gaat kijken voor een XC fiets in de maat M en groter. Dan zou ik zelf minimaal 27,5 wensen. Met voorkeur voor 29.

Oudere fiets kan dan volgens je gevoel beter spul hebben. Is deze ook goed onderhouden. Dit is bij voorvorken vaak de vraag. Schakelspul is een slijtage onderdeel. Dus als deze oud is, dan kun je ook hier afvragen is dit echt beter dan goedkopere versie. Denk dat je dan met goedkopere versie beter af bent.

Heb je zelf voldoende kennis om fiets te kunnen onderhouden. afstellen, vervangen ketting, cassette, etc.... Dan weet je vaak wel waar je op moet letten bij 2de hands fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
SEA Ninja schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:10:
Newbie hier, vorige week voor het eerst een MTB gehuurd (Cube Analog 27,5") en heel veel plezier gehad. Het idee is om low-budget te starten met een tweedehands MTB om zo nu en dan een rondje te doen door de bossen. Ik heb niet veel tijd en wil daarom ook (nog) niet veel geld hierin steken.
Definieer low-budget voor jou. Mijn ervaring is (en die van velen): koop je echt goedkoop spul wat eigenlijk niet geschikt is om mee te mountainbiken (die rockrider 520 bijvoorbeeld): daar ga je de sport niet leuk van vinden.

Qua schakelmateriaal zou ik minimaal Shimano Deore of Sram NX anraden. Liever iets meer uitgeven aan een Cube reaction of een Canyon Grand Canyon, een helm die lekker zit en een goede fietsbroek. Mocht je het toch niks vinden: die fietsen dalen niet heel snel in waarde, kost het je onder de streep ook de kop niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09

Sherlock

No Shit

Zoiets als deze fietsen lijkt me een betere optie:

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Ik weet je lichaamslengte niet, dus dat kan ik niet zoveel over zeggen. Verder zag ik dat je in het noorden van het land aan het zoeken was, dus heb ik even een grove filter op locatie gezet.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Ik zal de focus verleggen naar 29 of 27,5".

Ik woon inderdaad in het noorden (FRL) en ben 1,78m lang / 70 kg.
Budget houd ik echt laag, dus denk aan +/- 150 voor aanschaf fiets. Kan het iets oprekken maar wil eerst ondervinden of het een leuke hobby blijft voor de langere termijn. Kan altijd nog overstappen naar iets anders. Daarom zou het fijn zijn om iets te vinden wat niet direct onderhoud nodig heeft en eventueel goedkoop te onderhouden is.

Die Scott Scale 970 en Bulls Copperhead 29 ogen leuke fietsen, al is het voor mij niet echt in de buurt. Is onderhouden dan niet meteen een stuk duurder, met die betere aandrijving?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

SEA Ninja schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:59:
Bedankt voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Ik zal de focus verleggen naar 29 of 27,5".

Budget houd ik echt laag, dus denk aan +/- 150 voor aanschaf fiets. Kan het iets oprekken maar wil eerst ondervinden of het een leuke hobby blijft voor de langere termijn. Kan altijd nog overstappen naar iets anders. Daarom zou het fijn zijn om iets te vinden wat niet direct onderhoud nodig heeft en eventueel goedkoop te onderhouden is.

Die Scott Scale 970 en Bulls Copperhead 29 ogen leuke fietsen, al is het voor mij niet echt in de buurt. Is onderhouden dan niet meteen een stuk duurder, met die betere aandrijving?
Ook die fietsen hebben, voor huidige begrippen, oud spul. De beschikbaarheid wordt minder maar bij Shimano is alles van Deore of hoger gewoon goed en kost je eigenlijk vrijwel geen drol. Juist die goedkope meuk op z'n Decathlon fiets rijd je vliegensvlug kapot bij echt mountainbike gebruik. Merk zelf bij mijn echt oude fiets (een 3x9 Trek uit 2006, vergelijkbaar met die Canondale & Santos maar dan wel met schijfremmen) dat sommig spul iets lastiger te vinden (lees wat meer sites door moet zoeken ipv. het even mee bestel met onderdelen voor mijn andere 2 mountainbikes) wordt buiten het echte budget spul (welke je zo weer sloopt), geen groot probleem maar wel merkbaar.

Vind die 170 euro gewoon veel te duur voor die oude meuk, zeker als je, zoals in die andere links ziet, voor 30 piek meer er 5+ jaar op vooruit gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 06-05-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Ook die fietsen hebben, voor huidige begrippen, oud spul. De beschikbaarheid wordt minder maar bij Shimano is alles van Deore of hoger gewoon goed en kost je eigenlijk vrijwel geen drol. Juist die goedkope meuk op z'n Decathlon fiets rijd je vliegensvlug kapot bij echt mountainbike gebruik. Merk zelf bij mijn echt oude fiets (een 3x9 Trek uit 2006, vergelijkbaar met die Canondale & Santos maar dan wel met schijfremmen) dat sommig spul iets lastiger te vinden (lees wat meer sites door moet zoeken ipv. het even mee bestel met onderdelen voor mijn andere 2 mountainbikes) wordt buiten het echte budget spul (welke je zo weer sloopt), geen groot probleem maar wel merkbaar.

Vind die 170 euro gewoon veel te duur voor die oude meuk, zeker als je, zoals in die andere links ziet, voor 30 piek meer er 5+ jaar op vooruit gaat.
Check, duidelijk! :)
Heb mij wel ingelezen maar ben niet handig, geen ervaring met sleutelen aan fietsen. Dus beetje bang om een aankoop te doen waarbij de staat tegen blijkt te vallen en direct onderhoud nodig is.

Zijn de volgende enigszins vergelijkbaar met de Scott en Bulls? (meer in mijn regio):Vooral de Trail SL lijkt op papier netjes en met nieuwe cassette en ketting een prima prijsje O-)
Maar wel al ouder dus, 2013 waarschijnlijk. De X-trail heeft goede afmontage en betere vork en iets jonger (2015). Misschien kan ik daar nog wat van de prijs afkrijgen. Goede deals of ook te oud?

Edit: ik ga vrijdag de Trail SL proefrijden O-)

[ Voor 7% gewijzigd door SEA Ninja op 07-05-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Sherlock schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:07:
Zoiets als deze fietsen lijkt me een betere optie:

Ik weet je lichaamslengte niet, dus dat kan ik niet zoveel over zeggen. Verder zag ik dat je in het noorden van het land aan het zoeken was, dus heb ik even een grove filter op locatie gezet.
Die Scott Scale 970 is wel een erg scherpe prijs als ik het vergelijk met dezelfde types op MP, en cassette + ketting zien er niet zo top meer uit. Wel mooie fiets om te zien, net als de Bulls!

Ik zie ook wel wat Cubes voorbijkomen, maar die zijn vergelijkbaar of zelfs duurder qua prijzen (Aim Pro 29" en Analog 27,5"). Die zijn natuurlijk minder qua aandrijving maar wel fijn dat ze 1x hebben. Frames vind ik ook mooi trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 22:52
ik heb een cannondale trail gehad, prima fiets. bij mij waren alleen de wiellagers versleten (speling in het wiel)

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:37
SEA Ninja schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:59:

Kun je bij jou in de buurt dan wel een beetje fatsoenlijk mountainbiken? De mensen uit Groningen die ik ken, vinden dat vaak al een belemmering. Dichtstbijzijnde route is ongeveer 20km enkele reis. Voor veel mensen is dan met de auto naar de route de voor de hand liggende optie. Wel goed om in het achterhoofd te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
wisselwerking schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:38:
[...]

Kun je bij jou in de buurt dan wel een beetje fatsoenlijk mountainbiken? De mensen uit Groningen die ik ken, vinden dat vaak al een belemmering. Dichtstbijzijnde route is ongeveer 20km enkele reis. Voor veel mensen is dan met de auto naar de route de voor de hand liggende optie. Wel goed om in het achterhoofd te houden
In mijn buurt zit een MTB-route, maar buiten mijn vakantie-avontuur elders (Gieten/Exloo) heb ik geen ervaring. Ik kan altijd de fiets op de fietsendrager gooien, op de grens tussen Friesland en Drenthe kun je geloof ik ook prima biken (Appelscha, Bakkeveen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
Kun je voor dat soort bedragen niet beter een paar keer iets huren als je het voor weinig een beetje wil proberen? Als je zelf niet echt kijk op fietsen hebt lijkt de kans me vrij aanwezig dat je voor je 200 euro alsnog een minder positieve ervaring hebt.

Ps. Cube is als merk op zich ook niks mis mee hoor. Als je daar binnen budget een 1x kan krijgen is ie allicht nieuwer dan de fietsen die eerder voorbij kwamen.

[ Voor 24% gewijzigd door Charly op 08-05-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Heeft er hier iemand ervaringen met verschillende MTB verzekeringen (schade en/of diefstal)? Ik zit al een beetje te kijken naar de ANWB, Laka en via Fietssport.nl (NTFU) maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de voordelen of de nadelen zijn van alle partijen.

En nee ik zit niet bij een club en ben ik ook niet van plan ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 18:25
-LA- schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:21:
Heeft er hier iemand ervaringen met verschillende MTB verzekeringen (schade en/of diefstal)? Ik zit al een beetje te kijken naar de ANWB, Laka en via Fietssport.nl (NTFU) maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de voordelen of de nadelen zijn van alle partijen.

En nee ik zit niet bij een club en ben ik ook niet van plan ;)
Enkel met letsel met mtb in het buitenland, Allianz met gevaarlijke sporten addon is de enige die het dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

Hier zitten vast kenners.
Ik heb een Trek Marlin 8 Gen 2 met bandenmaat:Link
Achter: 29X2.20
Voor: 29X2.35

Ik rij eigenlijk alleen op de weg en deze brede banden bieden behoorlijk wat weerstand. Kan ik hier makkelijk een smallere band op leggen die wat meer geschikt is voor weg en af en toe een zandpad? Of moet ik dan meteen andere wielen ook hebben?

Ik ben 1.98 lang dus vermoed dat ik het grootste frame heb.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ja, dat kan. Ik zou ook even goed kijken naar het profiel van de banden.

En eigenlijk heb je dus de verkeerde fiets :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Mystikal schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:53:

Ik rij eigenlijk alleen op de weg en deze brede banden bieden behoorlijk wat weerstand. Kan ik hier makkelijk een smallere band op leggen die wat meer geschikt is voor weg en af en toe een zandpad? Of moet ik dan meteen andere wielen ook hebben?

@Roozzz heeft eigenlijk gelijk dat je dan de verkeerde fiets hebt Maar je bent niet de enige die daar last van heeft ;)

Maar je zou bij de Gravel banden kunnen kijken. Die zijn wel in een 2.20/2.25 maat te krijgen (waar ik persoonlijk wel bij zou blijven, maar wie ben ik) Maar dan in een veel beter noppen patroon voor op de weg met toch wat zand en gravel pad mogelijkheden. Bijvoorbeeld een Schwalbe G-One Allround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:41

Appie

F1RST Racing

Je kan er ook een set hookworks opzetten - https://www.maxxis.com/us/tire/hookworm/.

Ik rij met dat op een hardtail (specialized fuse) als een oversized BMX bike, maar het rolt erg snel op de weg. Geen racefiets style, maar rolt snel.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

ZanielGa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:35:
[...]

@Roozzz heeft eigenlijk gelijk dat je dan de verkeerde fiets hebt Maar je bent niet de enige die daar last van heeft ;)

Maar je zou bij de Gravel banden kunnen kijken. Die zijn wel in een 2.20/2.25 maat te krijgen (waar ik persoonlijk wel bij zou blijven, maar wie ben ik) Maar dan in een veel beter noppen patroon voor op de weg met toch wat zand en gravel pad mogelijkheden. Bijvoorbeeld een Schwalbe G-One Allround
Okay bedankt en duidelijk. Volgende stomme vraag. Moet je dan altijd de combi binnen en buitenband kopen of kan ik de binnenband gewoon hergebruiken?
Appie schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 06:38:
Je kan er ook een set hookworks opzetten - https://www.maxxis.com/us/tire/hookworm/.

Ik rij met dat op een hardtail (specialized fuse) als een oversized BMX bike, maar het rolt erg snel op de weg. Geen racefiets style, maar rolt snel.
Helemaal tarmac is ook een optie. Maar het zit je dus alleen in het profiel en niet zozeer in de dikte/breedte van de band?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:41

Appie

F1RST Racing

Mystikal schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:10:

Helemaal tarmac is ook een optie. Maar het zit je dus alleen in het profiel en niet zozeer in de dikte/breedte van de band?
Zoals gezegt, het zijn geen racebanden, als je dat wilt hebben dan kan je voor iets als het volgende: https://www.maxxis.com/us/tire/re-fuse-gen-2/ met 40c. of zoals al eerder aangehaalt is meer de sneller gravel variant - ik rij zelf met racekings https://www.continental-t...res/race-king-protection/ - op mijn gravel bike waarmee ik ook singletrack doe. Is een mountainbike band, maar tesamen met de thunderburts popular met gravel vanwege de lage wegweerstand.

Maar komt inderdaad neer op:

1. Gebruikte materiaal (grip/rol resistance)
2. Dikte (TPI) hoger is meestal lichter, maar de sidewall is dan soepeler en minder materiaal = hogere kans op lek rijden
3. Breedte - vroeger was het 'smaller is beter', maar dat is momenteel wel achterhaalt. Voordeel van bredere banden is dat je wat meer comfort hebt omdate je met lagere druk kunt rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie op 09-05-2025 07:24 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Appie schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 06:38:

Dit is een band gemaakt om klappen op te vangen, deze is stevig en stug, daardoor zal het ook op asfalt zeker geen licht rollende optie zijn.

Ik zou gaan voor een setje thunder burts (2.25") of brede gravel banden.
waarom breed, kan nog steeds snel zijn (vooral afhankelijk van de noppen, karkas en rubber compound), comfortabel en meer grip, en smal ziet er echt niet uit in een MTB ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 09-05-2025 07:56 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
Als part time wielrenner *kuche* O-) zou ik vooral naar die schwalbes (G one speed of all round) kijken.

Als ik de specs van die fiets mag geloven komt ie standaard met Maxxis Ardent Race, wat op zich geen slechte band lijkt te zijn en dan lijkt de ene XC band voor de andere ruilen me relatief geneuzel in de marge.

Oh en ja, je kunt in principe dezelfde binnenband gebruiken maar ik zou ze tubeless maken. Bij mijn fiets scheelde dat bijna een halve kilo in de wielen en dat helpt ook wel wat in je fiets sneller laten voelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Charly op 09-05-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09

Sherlock

No Shit

Op de hybride fiets van mijn vrouw zaten Schwalbe Kojaks, dat waren prima banden voor dit gebruik. Ik vraag me alleen af of ze breed genoeg waren/zijn en of ze überhaupt nog verkocht worden.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

Ben toch overstag gegaan om mijn huidige (verouderde) fiets verder te gaan upgraden, voor dat geld kon ik het eigenlijk niet echt laten. (Merida big nine 300)

Heb op mijn fiets een 2x10 Deore/XT (achter derieur is XT, maar zonder shadow+) en ga nu naar 1x11 Deore met shadow rd+.

Voor +- 90 euro ga ik van 36T / 11-36 naar 34T / 11-42.

Wil volgend jaar een andere fiets kopen, maar kan ook 2 jaar zijn. Voor nu leuke upgrade, gezien ik bijna alleen maar op het grote blad fiets ipv gemixt. Fiets in het noorden zonder echte HM.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Meneer iCy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:46:
Ben toch overstag gegaan om mijn huidige (verouderde) fiets verder te gaan upgraden, voor dat geld kon ik het eigenlijk niet echt laten. (Merida big nine 300)

Heb op mijn fiets een 2x10 Deore/XT (achter derieur is XT, maar zonder shadow+) en ga nu naar 1x11 Deore met shadow rd+.

Voor +- 90 euro ga ik van 36T / 11-36 naar 34T / 11-42.

Wil volgend jaar een andere fiets kopen, maar kan ook 2 jaar zijn. Voor nu leuke upgrade, gezien ik bijna alleen maar op het grote blad fiets ipv gemixt. Fiets in het noorden zonder echte HM.
90 euro voor een upgrade met een groot deel slijtage onderdelen is een prima deal om een nieuwe fiets nog even uit te stellen.

maar heb je voor dat geld nieuw:
- 11 speed ketting
- 11 speed deore derailleur
- 11 speed deore shifter
- 11 speed deore cassette
- 34T NW voorblad
??
dat zijn best een hoop spullen voor 90 (ik kom zo op 150 bij goedkope duitse online shops)
- 11 speed deore ketting

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:55:
[...]

90 euro voor een upgrade met een groot deel slijtage onderdelen is een prima deal om een nieuwe fiets nog even uit te stellen.

- 11 speed ketting
- 11 speed deore shifter
- 34T NW voorblad
??
dat zijn best een hoop spullen voor 90 (ik kom zo op 150 bij goedkope duitse online shops)
- 11 speed deore ketting
Voorblad via Ali,

De rest via de webshop en ja het is nieuw, want webshop :-)

https://www.bike-discount...it-11-42?number=20156598&

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

charrel

Cortisol4life..

Shimano Cues is ook nog een optie, diverse setjes ook op Ali te krijgen. Vriend van me had laatst derrie, voorblad, cassette, shifter, kabels voor nog geen 69€ Afstellen was wat meer gepriegel dan XT maar het werkt echt bovenverwachting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ben bewust voor de 42 gegaan ipv 51. Mijn fiets regio gebied is nogal vlak. Eventueel kan ik een 32T monteren mocht ik wel met deze fiets naar Utrecht of iets dergelijks gaan.

De 51 is een paar euro meer, niet veel meer.
charrel schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:39:
[...]

Shimano Cues is ook nog een optie, diverse setjes ook op Ali te krijgen. Vriend van me had laatst derrie, voorblad, cassette, shifter, kabels voor nog geen 69€ Afstellen was wat meer gepriegel dan XT maar het werkt echt bovenverwachting
Dat was ook een optie geweest, maar shimano derailleur en ali ben ik wel wat huiverig voor ivm imitatie.

[ Voor 46% gewijzigd door Meneer iCy op 09-05-2025 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Kan zo'n complete groupset in principe op elke fiets?

Ik heb de Trail SL vanochtend opgehaald, hij was heel erg netjes en goed onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

SEA Ninja schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Ik heb de Trail SL vanochtend opgehaald, hij was heel erg netjes en goed onderhouden
Zal denk ik ook wel op jouw fiets kunnen. Wel even opletten of je goede grootte heb qua blad, maar denk dat die van jou ook 104MM is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Prulleman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:55:
[...]

- 11 speed ketting
- 11 speed deore shifter
- 34T NW voorblad
??
- 11 speed deore ketting
Voor dit soort handel is Bike-Discount zelden te verslaan als ze weer een mooi setje in 'werkstattverpackung' hebben.

Voor 75 euro kan je die lijst hebben behalve het kettingblad (voor 15 piek moet dat op Ali wel te doen zij als je een beetje courante crank interface hebt). En voor 79 euro + chainring rijd je gewoon op 11-51 11speed https://www.bike-discount...-fach-upgrade-kit-11-51-1

Dat zijn echt prijzen waarbij je je af gaat vragen waarom mensen überhaupt nog geld in oude aandrijving stoppen.

-edit- dit heldere licht miste weer eens een aantal reacties /3
SEA Ninja schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Op een beetje moderne fiets wel ja. Buiten al vermeld dat je even moet kijken wat voor kettingblad je nodig hebt moet je ook bij het monteren even kijken hoe je de beste kettinglijn krijgt. Komt waarschijnlijk niet super kritisch maar is iets om te checken, dat niet je ketting op je achtervork aanloopt of het schakelen naar de grootste tandwielen lastig maakt. Mocht dat wel zo zijn is het vaak vrij makkelijk te fixen overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 09-05-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Meneer iCy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Zal denk ik ook wel op jouw fiets kunnen. Wel even opletten of je goede grootte heb qua blad, maar denk dat die van jou ook 104MM is.
Het is een FSA COMET 42/32/24 crank, als ik daarop Google kom ik 175mm tegen. Dan moet ik neem ik aan de crank ook vervangen?
GoldenSample schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Op een beetje moderne fiets wel ja. Buiten al vermeld dat je even moet kijken wat voor kettingblad je nodig hebt moet je ook bij het monteren even kijken hoe je de beste kettinglijn krijgt. Komt waarschijnlijk niet super kritisch maar is iets om te checken, dat niet je ketting op je achtervork aanloopt of het schakelen naar de grootste tandwielen lastig maakt. Mocht dat wel zo zijn is het vaak vrij makkelijk te fixen overigens.
Is ook niet iets wat ik voor nu direct wil gaan doen. Eerst maar biken, maar wel interessant als upgrade in de toekomst. Met schakelen aan de voorkant heeft de derailleur trouwens moeite met de buitenste bladen, maar ik ga ervan uit dat even afstellen is. De vorige eigenaar heeft hem een tijd niet gebruikt.

[ Voor 53% gewijzigd door SEA Ninja op 09-05-2025 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
Mystikal schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:10:
[...]

Okay bedankt en duidelijk. Volgende stomme vraag. Moet je dan altijd de combi binnen en buitenband kopen of kan ik de binnenband gewoon hergebruiken?
Het is niet nodig de binnenband te vervangen als deze nog goed is, maar het kan natuurlijk geen kwaad als deze er al wat jaartjes in zit. Rubber wordt natuurlijk ook minder over tijd.
Meneer iCy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:06:
Ben bewust voor de 42 gegaan ipv 51. Mijn fiets regio gebied is nogal vlak. Eventueel kan ik een 32T monteren mocht ik wel met deze fiets naar Utrecht of iets dergelijks gaan.

De 51 is een paar euro meer, niet veel meer.
Met 34 - 42 kom je echt prima rond op de UHR. Ga je echt geen 32 voor nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Oja mocht iemand nog een vergelijking willen en waarom niet de keuze voor de 11-51:

Lever wat in op de kleinste vertandingen van het kleine blad. Onderlinge stapjes van het grootste blad is bij mij nagenoeg gelijk dan wat ik al had. Met een 32T zal op een 11-42 verhoudingen wat minder op top snelheid worden en kan je wat makkelijker klimmen, dan schuift het wat meer naar links op.

Dit is een vergelijking met mijn vorige groep set van 36T / 11-36

https://ibb.co/jkRkDRjK 11-42
https://ibb.co/qMgcb58n 11-51
SEA Ninja schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Het is een FSA COMET 42/32/24 crank, als ik daarop Google kom ik 175mm tegen. Dan moet ik neem ik aan de crank ook vervangen?

[...]

Is ook niet iets wat ik voor nu direct wil gaan doen. Eerst maar biken, maar wel interessant als upgrade in de toekomst. Met schakelen aan de voorkant heeft de derailleur trouwens moeite met de buitenste bladen, maar ik ga ervan uit dat even afstellen is. De vorige eigenaar heeft hem een tijd niet gebruikt.
175mm is je crank. Ik doelde op maat van het blad. Als je middelste blad 104MM zou misschien een 34T kunnen passen, maar is afhankelijk hoeveel ruimte er op je fiets zit wanneer er 2 tandjes bij komt. Heb hier zelf nog geen ervaring mee hoor, wellicht andere hier wel die hier een beter antwoord op kunnen geven.

32T past wel op je middelste blad, want dit zit er nu ook op.

De maat wat ik bedoelde is dus de afstand tussen de gaten van het blad.

Ik doe de dirty oplossing door kleine kettingblad te verwijderen en de narrow wide blad te monteren als enkele grote blad. Lever marginaal in op topsnelheid gezien ik hiervoor 36T had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@Meneer iCy in de gearcalculator/Ritzeltechner kun je links onder een link maken maar je huidige keuze ;) scheelt screenshots
SEA Ninja schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:25:
[...]

[...]

Gaat om de steekcirkel van de bouten (en aantal bouten) waarop je chainring zit; https://www.bikeradar.com/advice/workshop/how-to-measure-bcd

Montage plek van middelste of grootste blad is de relevante.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 09-05-2025 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Mystikal schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:53:

Ik zou zelf alleen voor een andere band gaan, niet een wielset. Voor andere banden kijk ik zelf altijd naar de volgende website: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews, hierin kan je per (mtb)band de rolweerstand bekijken. Als je af en toe een zandpad pakt zou een band met een hogere 'knob height' aan de rand verstandig zijn.

Je zou bij een MTB band kunnen blijven, bijvoorbeeld de combi: Schwalbe racing ray + racing Ralph, daarmee verminder je de rolweerstand met bijna 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:31

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Geeft die kooi van die linkse pedaal eigenlijk ook ondersteuning aan de voeten/schoenen of is dat enkel ter bescherming? Ik zoek een spd pedaal met een zo groot mogelijk oppervlakte ter ondersteuning van de voet/schoen. Om die reden rij ik momenteel zonder spd (= flatpedals crankbrothers stamp 1 large) maar ik zou toch liever met klikpedalen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xme1pIxejPZqAodGfBpJFtbGoqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSwhNUSRERR2HGbmrWW1PkB4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jorrefunk schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:32:
Geeft die kooi van die linkse pedaal eigenlijk ook ondersteuning aan de voeten/schoenen of is dat enkel ter bescherming? Ik zoek een spd pedaal met een zo groot mogelijk oppervlakte ter ondersteuning van de voet/schoen. Om die reden rij ik momenteel zonder spd (= flatpedals crankbrothers stamp 1 large) maar ik zou toch liever met klikpedalen rijden.

[Afbeelding]
Ook ter ondersteuning maar hangt nogal van de schoenen die je draagt af. Als je een enorm stugge XC schoen hebt maakt het geen verschil. Wat is precies het probleem dat je wilt oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Bij een "smalle"/gewone spd pedaal kreeg ik vroeger altijd last aan mijn zool door het beperkte contact. Met spd sl pedalen of flatpedals nooit last gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door jorrefunk op 11-05-2025 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 23:03
Veel van die mini cages maken nauwelijks contact met schoen (zijn ook bedoeld voor (XC) schoenen met stabiele harde zool.)
CB Mallets maken wel contact, met juiste schoenen, die en vergelijkbare zijn dichtste wat bij flatpedal komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ko.Kane op 11-05-2025 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Ga die Look x-track eens (2dehands) proberen. Anders wordt het misschien Crankbrothers ofwel bij flatpedals blijven.
Dank allen.
(cross post)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Met de E twee dagen Greenhill Bikepark geweest. Met heerlijk zonnetje. Vrijdag was het erg rustig. Zaterdag parkeerplaats vol, maar met beide liften open. Nauwelijks tot geen wachtrijen. Langste wachtrij was 3 minuten ;-)

De nieuwe drops op Solden line moet je echt heel langzaam nemen. Anders is het harde vlakke landing. Niet zo lomp als de eerste drop op de Groomer lijn. Dat is een vlakke landing op wortel tapijt. Begrijp ook wel dat gros van de rijders daar omheen rijden. ;-)

Nu wachten tot begin juni. Dan combinatie Winterberg en Greenhill....

[ Voor 20% gewijzigd door Daan_ op 11-05-2025 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:27
Ik zit komend weekend het hele weekend in Duitsland en zaterdag naar Greenhill. Zal mij benieuwe hoe druk het daar zal zijn aangezien we er van de week achter kwamen dat zaterdag King of Groomer Race 1 is 8)7

3 Weken terug in Willingen hadden we het nog nooit zo druk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wilde zelf ook die kant op, toch besloten om niet te gaan. Deel van de lijnen (Groomer, Mammut ….) zijn gesloten ivm de wedstrijd. .

Als de twee liften open zijn. Dat helpt wel tegen de wachtrijen. Het gaat best vlot. Parkeer plek vinden zal wel uitdaging worden als je later komt.

Willingen 1x een uurtje geweest. Twijfel nog om dit jaar nog keer die kant op te gaan. Of toch weer voor Greenhill of Winterberg te kiezen.

----------------------
Canyon is eindelijk begonnen met uitleveren van vervangende batterijen. De Spectral ON CFR LTD kwam met 720 en Torque ON CF kwam met 900.

Voor de Spectral kreeg ik melding dat ze de 720 ge-upgrade hadden naar de 900. Hier vriendelijk voor bedankt. Ze noemen dit een upgrade. Batterij is wel 900gr tot een kilo zwaarder. Gebruikte de 900 zelden tot niet. Daarom ook een extra 720 los besteld. Verwachte leverdatum voor de 720 is augustus. Dat is dan wel weer &^%$%#. Het is niet anders 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
Deel van de lijnen (Groomer, Mammut ….) zijn gesloten ivm de wedstrijd.
Zijn we inderdaad van op de hoogte. Gaan het wel zien, de tickets hebben we al gekocht :P Wij zullen gelukkig ook al aanwezig zijn voor het park opent.

Dit was het gemiddeld bij Willingen. Tegen het eind van de ochtend begon de rij zelfs bij het tunneltje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfmNpA6RcZQ5IFyxSdoxUYIuwzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9B2si8f5q4xm1hksvBQCFZPD.jpg?f=fotoalbum_large

Vind Willingen wel een fijn park als je een beetje een lege baan voor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 18:24
Heb van de week mijn SLX shifter vervangen door een XT shifter, wat is dat een wereld van verschil. Ik had al weinig te klagen over de SLX shifter, maar die XT voelt nog directer.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
SnowDude schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:31:
Heb van de week mijn SLX shifter vervangen door een XT shifter, wat is dat een wereld van verschil. Ik had al weinig te klagen over de SLX shifter, maar die XT voelt nog directer.
De XT shifter heeft "instant release" wat wil zeggen dat bij het indrukken van de kleine hendel, bij de klik al naar een kleiner kransje geschakeld wordt, bij SLX en lager gebeurd dit pas als je de hendel weer loslaat :)

(ze moeten wat om mensen een reden te geven om te upgraden ;))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Speedgeek schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Zijn we inderdaad van op de hoogte. Gaan het wel zien, de tickets hebben we al gekocht :P Wij zullen gelukkig ook al aanwezig zijn voor het park opent.

Dit was het gemiddeld bij Willingen. Tegen het eind van de ochtend begon de rij zelfs bij het tunneltje.
[Afbeelding]

Dit soort taferelen is precies waarom ik een beetje een aversie heb tegen bikeparks met maar 1 a 2 liften. Volgend jaar misschien maar een keer door de weeks naar Greenhill oid. Voorlopig eerst maar revalideren en eind van de zomer rustig aan weer beginnen ;w
Ko.Kane schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:07:
Veel van die mini cages maken nauwelijks contact met schoen (zijn ook bedoeld voor (XC) schoenen met stabiele harde zool.)
CB Mallets maken wel contact, met juiste schoenen, die en vergelijkbare zijn dichtste wat bij flatpedal komt.
Daarom deels ook de vraag wat het doel is. De achterkant van die pedalen is sowieso niet bedoelt om contact te maken met de schoen dus het is inderdaad enkel een stukje voorkant. Voor Trail gebruik als de zool niet bunker hard is heb je meer aan de Saint/PD-M820 pedalen vermoed ik.

Maar goed de SPD schoenen die ik ergens heb liggen zijn 15 jaar oud & de enige anderen die ingeklikt rond rijden wonen in de Alpen met veel bikepark bezoeken dus denk dat ik niet de beste referentie voor de gemiddelde Nederlandse gebruiker heb. :P

[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 12-05-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Van het weekend even flink hobby-en. Als het goed is komt vandaag het kettingblad binnen. Upgrade kit is gisteren binnen gekomen, maar eerst morgen nog fietsen met 2x10 :-).

Heb voor mijn zoon een fiets goedkoop op de kop getikt met een kapotte derrie (en missende padje). Toevallig is het een 3x10 dus mijn derrie gaat op die fiets. Dus ik hoop dat ik het padje op tijd binnen krijg.

Trapaslager is verrot dus die er ook even vervangen. Balhoofdlager lijkt alleen smerig te zijn dus dat valt weer mee. Eerst trapaslager uit de fiets en een nieuwe bestellen :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Ik ben 2 weken geleden voor het eerst in Bikepark Winterberg geweest met mn Orbea Rise, men wat een ervaring was dat, zo vet!

We hebben tot 1600uur kunnen rijden, toen begon het kei hard te regenen en onweren, liften gingen dicht, heb toen nog 2 runs kunnen doen door zelf omhoog te fietsen.

De dag erna had ik vanuit mijn logeeradres in Goldhausen wat trails gereden en in de middag nog een aantal trails in Winterberg Trail center.
Met name de enduro lijnen vond ik erg vet.
Lekker rustig ook vergeleken met de overkant ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7eARBr-xHkBYP03NY3KU4X8llw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VxKnIAUehVIM0MM1ix4u9L3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3iCUWfMdZrQq7carY3D6FxvIPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmPbsdxjK6kuBjqrYetf3aqL.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik me echter af vroeg, ik heb de laatste tijd aardig controle over mn jumps maar case ze bijna allemaal...
Ik doe de "stand up to the jump" volgens mij best goed.
Komt het omdat ik een 24kg zware emtb heb nu?
Ik kom ook niet echt hoog of ver.
Zou het te weinig snelheid zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

d:)b

Denk dat combinatie is van gewicht en techniek. Loop hier zelf ook tegen aan. Oefenen oefenen en blijven oefenen. Zo volgende week weer jump clinic. Er zijn altijd wel puntje die wat aandacht verbetering nodig heeft. En je zelf filmen en kritisch terug kijken.

Jumps gaan op mijn ouwe dag stukje beter. De I live Fidlock kwam ik niet lekker doorheen. Dit ligt deels aan mijn techniek en grootste deel tussen mijn oren (minde#ck). Waardoor ik mij inhoud en techniek niet goed uitvoer.

Over twee half week 3 dagen bikepark. Twee dagen Winterberg en dagje Greenhill. Voor juli vandaag appartement boeken voor 2 dagen Greenhill en dagje Winterberg. Lekker rustig rond stuiteren.....

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 16-05-2025 07:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Gisteren schoonmaken en opbouwen geweest. Om 21:00 gestopt en toen vrouwlief weg ging ivm werk stiekem toch verder gegaan.

Halfuur lopen te koekeloeren waarom mijn 11 speed niet 11x schakelde. Natuurlijk schakelt die maar 10x, want de hoogste of de laagste vertanding hoor je ook mee te tellen en die schakelt niet.

Daarna maar direct gestopt. :+ :+ :+ :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
Lekker rustig rond stuiteren.....
Dat ga je zeker doen op Winterberg want iedere route ligt volg met gigantisch veel remkuilen. Enkel de beide Black Lines en Road Gap hebben dat niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Speedgeek schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Dat ga je zeker doen op Winterberg want iedere route ligt volg met gigantisch veel remkuilen. Enkel de beide Black Lines en Road Gap hebben dat niet 8)7
Hoeft voor mij ook geen gladde knikkerbaan te zijn ;-) Remkuilen horen erbij... Loose Lee road gap heeft bij de landing aardig wat remkuilen. Dit was vorig jaar nog het geval. Verwacht dat dit nog steeds zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedgeek
Ik vond de landing bij de Road Gap meevallen. Denk dat ze er wel wat aan hebben gedaan aangezien er ook veel grind lag in de buitenste kom na de landing. Eigenlijk was het fatsoenlijk halen van de bocht na de landing een grotere taak dan de Road Gap zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:36
Inmiddels heb ik mijn fiets alweer twee weken terug en ik had niet verwacht dat die paar mm zo'n verschil zou maken in stuurgevoel. Het klopt ineens ofzo. Wat dat betreft erg blij met de garantie-afhandeling en alweer wat leuke ritjes gemaakt.

Alleen nu is de Paint Protection Film aan het loslaten. Canyon heeft af fabriek een kleine ppf erop zitten, dus ik zou het liefst een wat grotere plakken. Ik heb zelf PPF proberen te plakken, maar het is best lastig om te doen en ik had er natuurlijk luchtbellen onder. Weet iemand misschien waar je terecht kunt om dit spul er weer goed op te laten zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je zou eens kunnen kijken bij bikeprotector. Je moet al snel 250,- rekenen voor basis protectie. Dus niet gehele fiets 😉

Persoonlijk zie ik de fiets als gebruiksvoorwerp. En daar komen wat krasjes op. (herinneringen) Vindt het persoonlijk dan ook niet de meerprijs waard om folie te gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:23

steel123

Cryman9

Speedgeek schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:18:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb het nog nooit zo druk gezien bij Willingen. Was er iets speciaals?
Wij gaan juist vaak naar Willingen op zaterdag omdat het dan zo rustig is vergeleken met de andere parken.
Meestal kun je bijna meteen de lift inrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
Was er iets speciaals?
Het was openingsdag van Winterberg, die al later was dan Greenhill en Willingen. Dus wij hadden de gedachten dat veel mensen wel naar Winterberg zouden gaan. Maar er waren meer mensen met die gedachten haha.
Afgelopen zondag was het rustiger bij Willingen maar alsnog drukker dan zaterdag op Greenhill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:37
Mijn mountainbikebanden beginnen zo langzamerhand aardig te slijten, dus kan ik de keuze voor nieuwe banden niet echt meer uitstellen. Ik vind het alleen best lastig om te bepalen welk band ik nu het beste kan kiezen als vervanging..

Ik rijd momenteel op een Trek Roscoe 7 uit 2023. De standaard banden zijn Bontrager XR4 Team Issue, 29x2.60" (Tubeless Ready, Inner Strength sidewalls, aramid bead, 120 tpi).

Voor mijn nieuwe banden wil ik graag een paar dingen:
- Ze moeten sneller rollen dan de huidige banden
- Ik denk dat ik 29x2.40" of 29x2.50" als bandenmaat wil

Ik rij veel in Nederland, maar ik zoek ook af en toe ook Mook op en een enkele keer per jaar be-mine, bikeparks en dat soort dingen op.

Ik zit te denken aan de volgende banden.

Voor:
https://www.trekbikes.com.../p/44490/?colorCode=black
https://www.bike-discount...ix-soft-e-50-folding-tire

Achter:
https://www.trekbikes.com.../p/44488/?colorCode=black

Voor & Achter:

Zijn mijn ideeën goed, of raden jullie iets heel anders aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
mithe schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:04:
Mijn mountainbikebanden beginnen zo langzamerhand aardig te slijten, dus kan ik de keuze voor nieuwe banden niet echt meer uitstellen. Ik vind het alleen best lastig om te bepalen welk band ik nu het beste kan kiezen als vervanging..

Ik rijd momenteel op een Trek Roscoe 7 uit 2023. De standaard banden zijn Bontrager XR4 Team Issue, 29x2.60" (Tubeless Ready, Inner Strength sidewalls, aramid bead, 120 tpi).

Voor mijn nieuwe banden wil ik graag een paar dingen:
- Ze moeten sneller rollen dan de huidige banden
- Ik denk dat ik 29x2.40" of 29x2.50" als bandenmaat wil

Ik rij veel in Nederland, maar ik zoek ook af en toe ook Mook op en een enkele keer per jaar be-mine, bikeparks en dat soort dingen op.

Ik zit te denken aan de volgende banden.

Voor:
https://www.trekbikes.com.../p/44490/?colorCode=black

Achter:
https://www.trekbikes.com.../p/44488/?colorCode=black

Voor & Achter:

Zijn mijn ideeën goed, of raden jullie iets heel anders aan?
Is lastig te zeggen wat een goede keuze zou zijn. Vaak ligt het grootste deel van de rolweerstand in het profiel en het soort rubber en minder in de bandbreedte.

Veel mensen zijn tevreden met de Nobby Nic, het is een behoorlijk beproefde band. De Bontrager banden is weinig over te zeggen omdat ze net de nieuwe lineup hebben met die vage nieuwe namen.

Zelf ben ik wel erg tevreden over de banden van Vittoria, al zijn dat niet de goedkoopste. Daarvan zou ik erg geneigd zijn om te zeggen misschien is een 2x Barzo XC Trail in 2.6 wat. Barzo is toch een goedlopende band met een goed rubber. Maar dan kijk ik wel vanuit mijn oogpunt als XC rijder, het zou zijn dat je toch iets grover profiel zou willen hebben al is dat voor NL incl. Mook naar mijn mening niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29
mithe schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:04:

Ik heb lang op een hardtail (canyon stoic) nobby nic trail gereden voor en achter. Voor in soft, achter in speedgrip. Een soft achter gaat iets meer grip geven op natte wortels/rots en dergelijke maar trager rollen. Vooraan heb je minder last van de rolweerstand, zeker bergop.

Ik reed ook in Nederland, bikepack rondjes (stonemans bv.) en soms een bikepark in de Alpen.
Als dat niet bevalt kan je blijven doorzoeken naar de magische snelle band met super grip, maar kom je uiteindelijk toch uit bij 2 wielsets. Ik heb nu een fully ernaast met 2x Maxxis DHR II en hou de stoic met snellere banden voor de meer vlakke/snelle rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:37
@ZanielGa en @cedrix5 bedankt voor jullie mening.

Ik ben nu maar voor de nobby nic gegaan met soft voor en speedgrip achter en ik zal zien hoe dat zal bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:36
Daan_ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:03:
Je zou eens kunnen kijken bij bikeprotector. Je moet al snel 250,- rekenen voor basis protectie. Dus niet gehele fiets 😉

Persoonlijk zie ik de fiets als gebruiksvoorwerp. En daar komen wat krasjes op. (herinneringen) Vindt het persoonlijk dan ook niet de meerprijs waard om folie te gaan plakken.
Helemaal mee eens! De fiets heeft inmiddels ook al de nodige battle scars (iets met een ongeluk op een caravan in Oostenrijk overleven). Het zou mij dan puur gaan om het beschermen van de downtube tegen steenslag. Voor de rest geef ik er ook niet zoveel om.
Pagina: 1 ... 278 279 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic