sja.. wat betreft een hardtail of een fully... iets met voorkeur, budget, doelen, en nog een hoop factoren...
Mijn 1e MTB ervaring was 30+ jaar geleden op een huurfiets in de Ardennen.. geen vering, cantilever remmen, 2" breed 26" banden. En de grootste lol gehad.. Verder heb ik tot een jaar of 7 terug nog regelmatig gereden op een jaren 90 26" hardtail, voorvork met elastomeren, v brakes. En ook nog mee naar de Ardennen geweest.
Daarna een 29" Cannondale FSI (xc hardtail) gekocht en nu een Scott Spark (120mm fully) Op alle fietsen alles in NL en in de Ardennen gereden en overal lol gehad. Zelfd op de cannondale Bikepark winterberg gedaan...
De Spark is een heerlijke fiets die voor mij de combinatie geeft om snel lokale rondjes of wedstrijden te rijden. Maar ook capabel genoeg om met wat meer vertrouwen (en dus snelheid) in de Ardennen af te dalen. Ook bij bv een 90 km marathon kom je (nog steeds gesloopt) net iets frisser van de fiets dan met een hardtail.
Daarnaast hou ik ook gewoon van mooie spullen, en vind het niet erg om er geld aan uit te geven, ik zou dus niet zomaar terug gaan naar een hardtail. Maar als ik bij wijze van spreke mijn baan kwijt ben en ik moet een MTB kopen, dan weet ik zeker dat ik ook nog steeds plezier heb op een hardtail van 1000-1500 euro en daarmee ook alles rij wat ik nu rij.
En over ophangen, ik heb in mijn vorige schuur draaibare haken gehad, dat werkte prima, maar was niet zo flexibel, in de nieuwe schuur heb ik een stashed spacerail, veel te duur, maar wel een heel mooi en praktisch systeem
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen