Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 236 237 238 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-05 12:52
GWBoes schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Heb je de zuigers ook wat terug gedrukt? Deze stellen zichzelf op naar gelang de blokken slijten. Als je dan nieuwe blokken monteert lopen ze aan op de schijf.
Ja die zaten overigens al helemaal binnen de remcilinder.

Toch niet dus. Oude remblokken teruggeplaatst om rustig met een schroevendraaier de zuigers wat gangbaar te maken. Een kant gaat er nog wat stroever in (dat verklaart waarschijnlijk waarom een pad meer versleten was dan de ander) maar het wiel loopt in ieder geval weer vrij. Na de vakantie maar eens kijken of de zuigers op de een of andere manier te reinigen zijn.

Verder nog gezien dat mijn ketting behoorlijk verroest is. Ik gebruik altijd Cyclon wax lube, kennelijk niet vet genoeg. Deze per direct vervangen of kan ik er nog even mee doorfietsen?

[Voor 60% gewijzigd door rockerpoet op 26-05-2023 13:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:25
rockerpoet schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Heb een fully (trail bike). Om te beginnen wil ik blauwe afdalingen aangezien ik zelfs nog nooit in Winterberg ben geweest. Bedankt voor de link van Gravity Card, daar staat wel genoeg op.
Kleine soort van insider tip: kronplatz in Bruneck.
https://www.trailforks.com/region/bike-park-kronplatz/
Veel blauwe trails in een mooi gebied. Die ook uitdagend zijn als je sneller gaat. Maar ook 1 zwarte kant die ook erg goed is. En nog te doen als je niet zo goed bent, er zijn wel erg technische wortelstukken, maar die zijn niet zo lang dat je ze ook wel kan lopen zonder erg lang bezig te zijn.
Verder altijd leuke stop omdat het net een leuk genoeg stadje is om te bekijken/winkelen en eten.
Camping Schiessstand is op loopafstand (20/30min) van de Altstad, en je kan ook binnendoor naar de lift fietsen, met wel een stevige klimmetje: (of je kan omrijdend via straat er heen)
https://en.mapy.cz/zaklad...9494772&y=46.7805772&z=15
rockerpoet schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:04:
Heb ze even gedemonteerd en meet 1mm op het dunste punt.
Das officieel af, SRAM totale dikte met backinplate is 4mm en de grens ligt bij totaal 3mm dacht ik uit mijn hoofd. Dat is dus maar de halve dikte... Nu rij ik (en bijna iedereen denk ik) ook langer door, maar als je geen RSC remmen hebt wordt je lever throw wel erg lang vaak.

edit: magura sram en shimano limiet: https://bikeco.com/mtb-brake-pad-wear-limits/
PS de rotor wear limits daar zijn oud, die houden geen rekening met moderne 2/2,2 mm dikke schijven.

https://support.sram.com/...M-brake-pads-be-replaced-

[Voor 8% gewijzigd door Ko.Kane op 26-05-2023 14:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-05 19:54
Ik ga altijd door totdat ik net niet het veertje kapot aan het remmen ben :'). Op een gegeven moment controleer ik het wel wat vaker, maar ik vind het zonde om al bij een hele mm een remblok te gaan vervangen. Pas als die echt onder de 0.5mm zit ga ik het overwegen. Dan is het nog een beetje afhankelijk wat er in het programma zit. Met een meerdaagse bike-trip op de planning vervang ik het dan wel, maar voor een dagje trail rijden blijven ze vaak nog wel even zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je hoort toch vanzelf wanneer je op de backplate aan het remmen bent en de pads op zijn? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
drBunhead schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:07:
Je hoort toch vanzelf wanneer je op de backplate aan het remmen bent en de pads op zijn? :P
Nah, alleen als je resin gebruikt natuurlijk. Anders klinken je metallics gewoon extra goed. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 21:55

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kluus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Is Nijmegen voldoende in de buurt? Dan zou je even naar Hans van http://www.maatwielen.nl/ kunnen gaan.
Net mail gestuurd. Hoop dat hij van de week tijd heeft om de spaken na te trekken. Volgend weekend Winterberg. Wielen al wel voorzien van nieuw rubber en inserts.

Nieuwe wielset heeft center lock en de Shimano center lock ring met magneet geeft een error. Afstand tot sensor onjuist. Nu een Shimano rotor besteld met magneet erin. En die zou moeten werken.

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

WoBBeL

*zwaai*

drBunhead schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:07:
Dat had een van onze mede rijders tijdens het downhillen in Willingen bij de eerste afdaling _O- die hoorde je vanaf 500 meter al aankomen, gelukkig hadden ze nog de juiste pads in het dorp oOo

dit jaar weinig downhillen...vorige maand in Mook op mn bek gegaan en mn schouder gebroken :X

[Voor 11% gewijzigd door WoBBeL op 26-05-2023 21:43]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 21:55

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@WoBBeL beterschap !

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

Pagina: 1 ... 236 237 238 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee