Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 224 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ken Wood schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:28:
Mijn indruk is trouwens dat wandelaars zichzelf toch een beetje beschouwen als de eerste rechthebbende op het bos. Recent stond er nog een ingezonden brief in de Volkskrant over iemand die zich zelfs ergerde aan hardlopers in felle kleuren met oordopjes in. Alsof er maar één manier is hoe je van de natuur mag genieten. 7(8)7

Jammer dat sommige mensen elkaar hun plezier niet gunnen.
Dit valt mij ook op, maar dan wel met de kanttekening dat er binnen de grote groep wandelaars een subgroep is die er zo over denkt. Net als dat er bij de MTB'ers (en wielrenners uiteraard) een groep aso's zit waar ik liever niks mee te maken heb.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

Kluus

Gang is alles

Het is wat mij betreft overduidelijk dat het uiteindelijk ook in het geval van Dirkmaat over dat subgroepje gaat inderdaad. Als het echt om de beestjes ging zou men veel constructiever de samenwerking zoeken, de stichtingen en clubs achter de routes zullen dan echt niet onwelwillend zijn want uiteindelijk wil iedereen gewoon van de natuur genieten al kunnen sommigen zich blijkbaar lastig inleven in de ander.

Hier in de regio zitten overigens meerdere mountainbike clubs die gebruik maken van de lokale bossen en routes met ieder een behoorlijk aantal jeugdleden (mijn achtjarige zoontje is er hier een van en ik heb eigenlijk meer moeite met het idee dat ze aan zijn sport zouden komen dan aan die van mij). Is dat in de regio Nijmegen dan niet zo? Het lijkt mij dat als je sport en buitenactiviteiten voor de jeugd stelt tegenover twijfelachtige belangen van een subgroepje (veelal bejaarde) wandelaars de hele zaak al snel in een ander daglicht komt te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 22-11-2022 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Kluus Dat kleine sub groepje VNC (Vereniging Nederlands Cultuurlandschap) Wordt gesponsord door de Nationale Postcode Loterij is een belangrijke partner van de VNC. Sinds 2009 ontvangen zij van de loterij een jaarlijkse bijdrage van € 500.000,-. Aantrekkelijk voor hun is dat de steun meerjarig is en de bijdragen vrij te besteden is. Geld zat om rechtszaken mee te financieren. :(

VNC zelf is gevestigd in Berg en Dal in een kapitale villa op een groot landgoed. Berg en Dal ligt op een paar kilometer van route Nijmegen/Mook en Groesbeek.

Edit: is inmiddels ook item op 18:00 journaal van RTL4

[ Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 22-11-2022 18:04 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Daan_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:02:
@Kluus Dat kleine sub groepje VNC (Vereniging Nederlands Cultuurlandschap) Wordt gesponsord door de Nationale Postcode Loterij is een belangrijke partner van de VNC. Sinds 2009 ontvangen zij van de loterij een jaarlijkse bijdrage van € 500.000,-. Aantrekkelijk voor hun is dat de steun meerjarig is en de bijdragen vrij te besteden is. Geld zat om rechtszaken mee te financieren. :(

VNC zelf is gevestigd in Berg en Dal in een kapitale villa op een groot landgoed. Berg en Dal ligt op een paar kilometer van route Nijmegen/Mook en Groesbeek.

Edit: is inmiddels ook item op 18:00 journaal van RTL4
Ja eens en dat van VNC is mij ook bekend, maar hele sportparken worden (terecht!) in stand gehouden van gemeenschapsgeld voor het belang van sport en buiten activiteiten (voor onder andere de jeugd), dus hoe veel geld je er ook tegenaan gooit, dat zouden dat toch wel sterke argumenten moeten zijn om een stukje natuur toegankelijk te hebben met ditzelfde doel.

Daarom zouden lokale besturen hier veel meer achter moeten staan in plaats van alle lasten laten rusten op een stichting die zich eigenlijk alleen bezig zou moeten hoeven houden met het onderhouden van de routes. :(

Routes die nota bene juist in het leven zijn geroepen ter regulering.

Edit:
Overigens uit hun eigen omschrijving:
De prachtige cultuurlandschappen van ons land, met alle biodiversiteit die daarbij hoort, zijn grotendeels verdwenen. Met het Deltaplan voor het landschap wil de VNC ons land weer mooi maken, door het terugbrengen van het netwerk van landschapselementen zoals akkerranden, bloemrijke bermen en slootkanten, in combinatie met fiets-, en wandelpaden.
… maar dus alleen op hun manier.

Waarom wordt er trouwens geld wat bestemd is voor cultuurlandschap ingezet tegen routes die grotendeels juist door natuurgebied lopen? Persoonlijk belang dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 22-11-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb met mijn wat oudere MTB als ik op de kleinere tandwielen over hobbelige wegen rij hij wel eens vanzelf naar een ander tandwiel schiet. Ik vroeg mij even af waar dit aan kan liggen. Zat zelf te denken aan het volgende:
1. De derailleur (Deore) is 10+ jaar oud. Zit naar mijn idee nog wel veel spanning op de veer en hij schakelt ook goed. Of is zo'n derailleur na zo'n tijd gewoon niet goed meer en levert deze niet genoeg spanning op de ketting? Kan ik dit ook testen oid?
2. De ketting is zover ik weet niet te lang. Zou het inkorten daarvan nog kunnen helpen voor genoemd probleem? (met in acht name dat er nog wel naar alls tandwielcombi's geschakeld kan worden natuurlijk)
3. De cassette en ketting hebben nog niet veel kilometers gedraaid, dus ik acht de kans klein dat tandwielen versleten zijn. Op vlak terrein trapt ie ook niet door oid.

Wat zou ik het beste kunnen proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag de FOX 34 Factory voorvork uitgebouwd van de Neuron om op MP te zetten. De Crown race van de vork krijgen ging dit keer soepel. Nog geen 5min werk. Eerst stanley mesje er tussen wrikken (rondom) tot de ruimte groot genoeg is om dunne schroevendraaier ertussen te krijgen. Headset schoongemaakt .....

Nieuwe vork is onderweg. Met beetje geluk is die vrijdag binnen. Dan kan het feest beginnen met inbouwen en afstellen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Palomar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:19:
Ik heb met mijn wat oudere MTB als ik op de kleinere tandwielen over hobbelige wegen rij hij wel eens vanzelf naar een ander tandwiel schiet. Ik vroeg mij even af waar dit aan kan liggen. Zat zelf te denken aan het volgende:
1. De derailleur (Deore) is 10+ jaar oud. Zit naar mijn idee nog wel veel spanning op de veer en hij schakelt ook goed. Of is zo'n derailleur na zo'n tijd gewoon niet goed meer en levert deze niet genoeg spanning op de ketting? Kan ik dit ook testen oid?
2. De ketting is zover ik weet niet te lang. Zou het inkorten daarvan nog kunnen helpen voor genoemd probleem? (met in acht name dat er nog wel naar alls tandwielcombi's geschakeld kan worden natuurlijk)
3. De cassette en ketting hebben nog niet veel kilometers gedraaid, dus ik acht de kans klein dat tandwielen versleten zijn. Op vlak terrein trapt ie ook niet door oid.

Wat zou ik het beste kunnen proberen?
sja.. wat kan je hierover zeggen.. 10+ jaar zegt nog niks over hoe die gebruikt is. (10 jaar in de schuur of elk jaar 10k km..)
Cassette en ketting, wat is niet veel km? afhankelijk van de kwaliteit van de onderdelen, zijn ze soms na 1500km op, maar 10.000 kan ook.

Naast de veer die wat slapper is, kan het ook goed zijn dat er langzaaam steeds meer speling op alle draaipunten is gekomen.

Om te checken of je ketting de juiste lengte is, zijn er gewoon regeltjes om te volgen. Je moetalleen even kijken wat die in jou geval zijn (met bv 3x10?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Ik ben me aan het verdiepen om te gaan MTBen. Nu zag ik bij Decathlon een ST530-S. Iemand hier bekend mee? Als “beginfiets”. Ik ken mezelf, en kan nogal impulsief zijn, maar loop hier al langer mee rond. Nu op MP, een volgens mij nette ST530-S gezien, die ik voor €300 kan oppikken. Inclusief evt helm en wat toebehoren. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Clavis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:02:
Ik ben me aan het verdiepen om te gaan MTBen. Nu zag ik bij Decathlon een ST530-S. Iemand hier bekend mee? Als “beginfiets”. Ik ken mezelf, en kan nogal impulsief zijn, maar loop hier al langer mee rond. Nu op MP, een volgens mij nette ST530-S gezien, die ik voor €300 kan oppikken. Inclusief evt helm en wat toebehoren. Wat denken jullie?
Veel geld voor een fiets die 360 euro kost. Helm altijd mee oppassen. Moet passen, mag niet gecrashed zijn, enz.

Ik zou lekker een 2de hands canyon of zoiets kopen, dit is echt wel cheap spul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50
Clavis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:02:
Zeker als je begint en maar zo'n budget heb zou ik zeker niet voor een fully gaan in deze prijsklasse.
Ik zou voor een hardtail gaan van Cube, Specialized, Gaint, Canyon, Trek, Sensa of iets dergelijks. Die zijn tweedehands voor 300 euro zeker wel te krijgen.
maartend schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:17:
[...]

Veel geld voor een fiets die 360 euro kost. Helm altijd mee oppassen. Moet passen, mag niet gecrashed zijn, enz.

Ik zou lekker een 2de hands canyon of zoiets kopen, dit is echt wel cheap spul
Het gaat hier om de fully die normaal 650 kost. Maar dan zou ik het nog steeds niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Altijd leuk dat ze op de Decathlon website al vermelden dat de fiets niet geschikt is voor mountainbiken.

GEBRUIKSAANWIJZING
Niet geschikt voor XC, All Mountain, Enduro en BMX-en.

(er vanuit gaande dat dit de fiets is)

Ik zou er met een hele grote boog aan voorbij lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
kippy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:22:
[...]

Het gaat hier om de fully die normaal 650 kost. Maar dan zou ik het nog steeds niet doen.
Aha, dan al helemaal niet Een FS voor 650 nieuw? Gewoon een hardtail kopen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik denk dat je in die prijsrange niet naar een fully moet kijken, dan moet je toch wel minimaal 2k uitgeven.
(en 2ehands weet je al helemaal niet wat er van over is..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Thanks voor de reacties! Had er nog niet echt een idee bij. Had gezocht op een XL frame, en dicht in de buurt. Kwam toevallig bij deze uit.
Heb verder geen vast budget, maar ben geen expert. In ieder geval goed om te weten dat ik dan beter voor een hardtail kan gaan! Ik ga me nog even verder inlezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Clavis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:40:
Thanks voor de reacties! Had er nog niet echt een idee bij. Had gezocht op een XL frame, en dicht in de buurt. Kwam toevallig bij deze uit.
Heb verder geen vast budget, maar ben geen expert. In ieder geval goed om te weten dat ik dan beter voor een hardtail kan gaan! Ik ga me nog even verder inlezen. :)
En als je weer wat ziet, goor maar hier neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
maartend schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:09:
[...]

En als je weer wat ziet, goor maar hier neer
https://www.marktplaats.n...untainbike-big-nine-29-xl

Thanks, zag toevallig nog deze. Lijkt me nog wel enigzins degelijk. Alleen nog geen concreet contact met de verkoper, dus weet de prijs nog niet. Aangezien die ook nog wat onderhoud nodig heeft, is dat natuurlijk een afweging. Verder lijkt het me wel een mooi fietsje.

Tevens heb ik de range wat verder uitgebreid, aldus het budget. Anders toch maar naar wat nieuws kijken, geld over de balk smijten doe ik liever ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Clavis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:20:
[...]

https://www.marktplaats.n...untainbike-big-nine-29-xl

Thanks, zag toevallig nog deze. Lijkt me nog wel enigzins degelijk. Alleen nog geen concreet contact met de verkoper, dus weet de prijs nog niet. Aangezien die ook nog wat onderhoud nodig heeft, is dat natuurlijk een afweging. Verder lijkt het me wel een mooi fietsje.

Tevens heb ik de range wat verder uitgebreid, aldus het budget. Anders toch maar naar wat nieuws kijken, geld over de balk smijten doe ik liever ook niet ;)
Houd rekening ; onderhoud betekent bij deze ; vervang cassette en ketting en daarmee dus ook j evoor tandwielen. Kan je zo tot 200 euro kosten, afhankelijk van wat er op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:57:
[...]

sja.. wat kan je hierover zeggen.. 10+ jaar zegt nog niks over hoe die gebruikt is. (10 jaar in de schuur of elk jaar 10k km..)
Cassette en ketting, wat is niet veel km? afhankelijk van de kwaliteit van de onderdelen, zijn ze soms na 1500km op, maar 10.000 kan ook.

Naast de veer die wat slapper is, kan het ook goed zijn dat er langzaaam steeds meer speling op alle draaipunten is gekomen.

Om te checken of je ketting de juiste lengte is, zijn er gewoon regeltjes om te volgen. Je moetalleen even kijken wat die in jou geval zijn (met bv 3x10?)
Je hebt een punt idd. Hij is niet 10+ jaar gebruikt, want ik had er al binnen een jaar of 2 een andere derailleur op gezet (LX, bestaat volgens mij niet meer, maar was hoger dan Deore). Werkte prima, totdat de fiets een jaar of 3 geleden slecht begon te schakelen en ik de oorspronkelijke derailleur weer heb teruggezet (loste het probleem niet op, wat het wel oploste waren nieuwe buitenkabels). Effectief is die 10+ jaar oude derailleur dus nog geen 5 jaar in gebruik geweest en verder altijd binnen gestaan e.d.
Heb eigenlijk geen aanwijzing dat die derailleur slecht is en voel er ook niet zoveel voor om nou klakkeloos een nieuwe derailleur te kopen. Zal de kettinglengte nog eens controleren (ik monteer het altijd zo dat ie bij verzet klein voor en klein achter strak blijft staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
drBunhead schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:22:
Altijd leuk dat ze op de Decathlon website al vermelden dat de fiets niet geschikt is voor mountainbiken.

GEBRUIKSAANWIJZING
Niet geschikt voor XC, All Mountain, Enduro en BMX-en.

(er vanuit gaande dat dit de fiets is)

Ik zou er met een hele grote boog aan voorbij lopen.
Dat zal natuurlijk ook indekken zijn tegen evt. aanklachten als er wel ongelukken gebeuren. Denk eigenlijk dat er bij wel meer MTB's in de gebruiksaanwijzing kleine lettertjes staan wat je er allemaal niet mee mag doen (en wij er toch mee doen).

Het ding met Decathlon-fietsen (en eigenlijk alles wat ze verkopen) is dat de onderdelen meestal allemaal eigen merk zijn. Je kunt dan slecht vergelijken met andere fietsen waar wel gangbaardere Shimano/SRAM etc. onderdelen op zitten wat je nu eigenlijk krijgt. De prijs bepaalt toch meestal wel de kwaliteit die je krijgt (geldt net zo goed voor fietsen van bekende merken waarbij bijv. alleen een Deore achterderailleur gebruikt wordt en de rest van lagere groepen of geen merk). Dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt mountainbiken, maar bij veel gebruik zal eea. sneller slijten/kapot gaan/roesten/rammelen. Als je niet zo vaak gaat fietsen zie ik niet zo'n bezwaar om toch voor een goedkopere fiets te gaan.

Tweedehands is idd ook een optie, maar als er al dingen vervangen moeten worden gaat dat je veel geld kosten (al helemaal als de fietsenmaker het voor je moet doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 21:50
Palomar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:47:
[...]

Dat zal natuurlijk ook indekken zijn tegen evt. aanklachten als er wel ongelukken gebeuren. Denk eigenlijk dat er bij wel meer MTB's in de gebruiksaanwijzing kleine lettertjes staan wat je er allemaal niet mee mag doen (en wij er toch mee doen).

Het ding met Decathlon-fietsen (en eigenlijk alles wat ze verkopen) is dat de onderdelen meestal allemaal eigen merk zijn. Je kunt dan slecht vergelijken met andere fietsen waar wel gangbaardere Shimano/SRAM etc. onderdelen op zitten wat je nu eigenlijk krijgt. De prijs bepaalt toch meestal wel de kwaliteit die je krijgt (geldt net zo goed voor fietsen van bekende merken waarbij bijv. alleen een Deore achterderailleur gebruikt wordt en de rest van lagere groepen of geen merk). Dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt mountainbiken, maar bij veel gebruik zal eea. sneller slijten/kapot gaan/roesten/rammelen. Als je niet zo vaak gaat fietsen zie ik niet zo'n bezwaar om toch voor een goedkopere fiets te gaan.

Tweedehands is idd ook een optie, maar als er al dingen vervangen moeten worden gaat dat je veel geld kosten (al helemaal als de fietsenmaker het voor je moet doen).
Bijna alle grote merken geven aan voor welke categorie gebruik de MTB geschikt is. XC, Enduro, Trail, downhill, drops/sprongen tot X meter hoog etc. En in Nederland zijn alle categorieën eigenlijk wel geschikt. Maar ik zou niet snel met mijn categorie 3 echte jump tracks gaan berijden. https://alutech-cycles.com/Classification-for-Bicycle-Usage

Daarnaast zeg je iets over kwaliteit. Lagers en schakelgroep durf ik best van een lagere kwaliteit te nemen. Daar gebeurt ook niet zo veel als dat kapot gaat. Maar vering is een heel ander verhaal. Je wil niet dat met een kleine drop je vering kapot gaat. Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden van pro's die hele goedkope MTB's kopen waar de vering na een intensieve rit letterlijk uit elkaar valt. Dat zal onder lichter gebruik niet zo snel gebeuren, maar over een langere tijd kan het altijd gebeuren. En de klap die je dan maakt kan dan levensgevaarlijk zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clavis
Nou, ik heb een nieuwe MTB 530 ST gekocht. (Decathlon). Komende jaar maar eens even kijken of ik het leuk blijf vinden, en vanuit daar een opstap maken naar een beter/duurder model. Wat me uiteindelijk over de streep heeft getrokken, is een nieuwe fiets, met garantie. Ondanks dat het misschien geen high end model is, fietst ie voor mij op dit moment comfortabel genoeg. Eerst maar eens even aan m’n conditie werken. Ben nu al een geruime tijd gestopt met roken.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

kippy schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:42:
[...]

Bijna alle grote merken geven aan voor welke categorie gebruik de MTB geschikt is. XC, Enduro, Trail, downhill, drops/sprongen tot X meter hoog etc. En in Nederland zijn alle categorieën eigenlijk wel geschikt. Maar ik zou niet snel met mijn categorie 3 echte jump tracks gaan berijden. https://alutech-cycles.com/Classification-for-Bicycle-Usage
Ik vind die classificatie niet altijd terecht. Ik heb een Canyon Grail AL gravelbike, en volgens de website van Canyon vallen zowel de Grail als de Grizl in categorie 1:
This is a set of conditions for the operation of a bicycle on a regular paved surface where the tires are intended to maintain ground contact.

Terwijl ik bij een gravelbike categorie 2 logischer zou vinden:
This is a set of conditions for the operation of a bicycle that includes Condition 1 as well as unpaved and gravel roads and trails with moderate grades. In this set of conditions, contact with irregular terrain and loss of tire contact with the ground may occur. Drops are intended to be limited to 15cm (6") or less.

En ik gebruik 'm ook echt wel volgens categorie 2, en ik denk bijna iedereen die een Grail of Grizl koopt.
Dus ik denk dat die categorieën ook gebruikt worden om garantieclaims af te kunnen wijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 24-11-2022 08:49 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

@ZanielGa ik kan weer met de stoere jongens mee spelen!
Afbeeldingslocatie: https://cloud.fscker.nl/index.php/s/4fBsEczPpxkzwQy/download/IMG_20221123_162253_169.jpg
Zaterdag opgebouwd, gisteren uitgelaten. Rijdt echt compleet anders dan de 1x1, die had een hele extreme balhoofdhoek van 71 graden waar deze met 69 (icm starre vork) nog steeds behoorlijk steil is, maar (ik vermoed) door groter wiel stuurt het veel relaxter :) Lang getwijfeld over de dropper, maar voor 85 euro kon ik het niet laten. Merkte gisteren op Rhenen al dat het de juiste keuze geweest is.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Prulleman
  • Nu online
@Demo mooi ding hoor! Lekker kleurtje

deze vervangt de oude single speed neem ik aan?

Strava

• Demo

Demo

Prulleman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:49:
@Demo mooi ding hoor! Lekker kleurtje

deze vervangt de oude single speed neem ik aan?
Ja, deze stond al op de planning (wielset was primair hiervoor gebouwd), had al geïnformeerd naar levertijd van het frame, maar toen is dat afgetrapte roze ding ook nog eens gejat :( (ja oké, hij stond niet op slot, maar wel op mijn oprit) jammer maar helaas, had stuur, stuurpen, crank en de remmen nog kunnen gebruiken. Die laatste twee heb ik nu van de MTB van mijn vrouw geleend, want die gebruikt ze toch nooit :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29
Demo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:45:
@ZanielGa ik kan weer met de stoere jongens mee spelen!
[Afbeelding]
Zaterdag opgebouwd, gisteren uitgelaten. Rijdt echt compleet anders dan de 1x1, die had een hele extreme balhoofdhoek van 71 graden waar deze met 69 (icm starre vork) nog steeds behoorlijk steil is, maar (ik vermoed) door groter wiel stuurt het veel relaxter :) Lang getwijfeld over de dropper, maar voor 85 euro kon ik het niet laten. Merkte gisteren op Rhenen al dat het de juiste keuze geweest is.
Lekker kleurtje en die oilslick naven staan hem goed.

Die 69 graden is natuurlijk wel iets anders als een 69 graden op een geveerde vork aangezien die meestal niet sagged gemeten worden. Daarnaast blijft die ook dezelfde hoek houden in tegenstelling tot een verende vork als die door ze travel gaat. (En zeker in tegenstelling tot die flexy 71 graden die bijna door de 90 graden heen flext ;) )

Heb er ook wel eens over gedacht om de dropper van mijn Fully over te zetten, die blauwe maandag dat ik die eens pak kan ik ook wel zonder rijden (en tevens ziet dat ding meer asfalt als bosgrond.) maar dan denk ik toch wel weer van..... "Tja het past toch eigenlijk weer niet bij de fiets."

[ Voor 3% gewijzigd door ZanielGa op 24-11-2022 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gaaf ding Demo. We willen wel graag meer foto's (ik in elk geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Klopt het nu dat er wel een SRAM XX1 12 speed zwarte ketting bestaat maar geen XX1 12x cassette (GX-1299)?

Ik kan alleen een GX-1295 zwarte cassette terugvinden, maar dat is dan weer de X01 lijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01
Nou daar is ie dan, ik heb hem mijzelf maar cadeau gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ac6kaPL_L80Rbna3HjDBqaoIyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGoi5a52zvffrmDv6jL26n51.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@pier87 mooi cadeau en scheurijzer ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
pier87 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:21:
Nou daar is ie dan, ik heb hem mijzelf maar cadeau gedaan ;)

[Afbeelding]
nice! mooi spul hoor, razend snel voor xc

maar je verraad je herkomst wel met die pedalen O-) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 25-11-2022 12:18 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:16:
[...]

nice! mooi spul hoor, razend snel voor xc

maar je verraad je herkomst wel met die pedalen O-) ;)
Zag ik ook al, prima als je overal kan blijven fietsen >:). Mooi ding hoor @pier87 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Kluus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:53:
[...]

Zag ik ook al, prima als je overal kan blijven fietsen >:). Mooi ding hoor @pier87 8)
ja, bij de TrainerRoad podcast heb ik Keegan Swenson (pro xc en gravel rijder uit de US) dat ie bv bewust voor SPD-SL pedalen en schoenen kiest bij wedstrijden waarbij je/hij niet af hoeft te stappen. (wat bij veel wedstrijden alleen handig is als je ook zeker weet dat je vooraan rijdt en dus niet in de file komt te staan bij een klim, waar iedereen moet unclippen)

Zijn argument was, dan kom ik ook niet in de verleiding om af te stappen en moet ik wel blijven trappen :)

Hij heeft leadville ook gewonnen met weg pedalen en schoenen: https://www.instagram.com/p/ChLNcNhOCxm/

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@pier87 Ziet er lekker snel uit. Ik heb zelf ook een nieuw frame :)

Afbeeldingslocatie: https://ep1.pinkbike.org/p5pb23792957/p5pb23792957.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 25-11-2022 14:08 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:01
Die Look pedalen heb ik er even tijdelijk op, mocht ik in een droge omgeving wonen zou ik prima met racepedalen op een mtb willen rijden, maar er gaan toch veel natte modder/blubber tussen de pedalen in deze tijd van het jaar. Dus weer mooi over mtb pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
zonoskar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:01:

[Afbeelding]
lekker old school, begin 90s ofzo..??

ga je deze ook opbouwen met oude componenten, of komen er moderne remmen/drivetrain op? (hoewel diskbrakes misschien al een uitdaging is als het frame geen nokjes heeft)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Prulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:04:
lekker old school, begin 90s ofzo..??

ga je deze ook opbouwen met oude componenten, of komen er moderne remmen/drivetrain op? (hoewel diskbrakes misschien al een uitdaging is als het frame geen nokjes heeft)
Hij is uit 1992. Ik ga hem niet totaal period correct opbouwen. In eerste instantie gebruik ik zoveel mogelijk van mijn Blizzard. Dan ga ik langzaam onderdelen verzamelen tot ik de Blizzard weer kan opbouwen. De Blizzard is uit 1996, dus zit redelijk dichtbij qua periode. De XTR m900 groep is correct, maar de Avid V-brakes niet :) De crossmax wielen komen uit 1999 meen ik, dus dat klopt ook niet. Ik heb geloof ik nog ergens XTR canti's liggen, maar ik weet niet of ik dat wil. Ik moet er wel een beetje mee kunnen fietsen in het bos.

Het is alleen nog de vraag of de vork past qua stuurbuis lengte. Als ie niet past heb ik nog een starre vork staan die misschien past. De zadelpen past alvast niet, de Cirrus heeft een 30.4mm zadelpen nodig en volgens mij was de Blizzard een 26.8, of anders een 27.2. Dus in eerste instantie wordt dat een shim tot ik een mooie correcte pen gevonden heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NjhlQXIYx8iFPkrbBAPLp5pm/full.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Oke, normaliter ben ik niet zo van het 'oeh, kijk nu eens' prijsdrops. Maar deze actie is wel heel lekker als je in de markt bent voor een nieuwe MTB helm

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=fspocbf22+tectal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
zonoskar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:30:
[...]

Hij is uit 1992. Ik ga hem niet totaal period correct opbouwen. In eerste instantie gebruik ik zoveel mogelijk van mijn Blizzard. Dan ga ik langzaam onderdelen verzamelen tot ik de Blizzard weer kan opbouwen. De Blizzard is uit 1996, dus zit redelijk dichtbij qua periode. De XTR m900 groep is correct, maar de Avid V-brakes niet :) De crossmax wielen komen uit 1999 meen ik, dus dat klopt ook niet. Ik heb geloof ik nog ergens XTR canti's liggen, maar ik weet niet of ik dat wil. Ik moet er wel een beetje mee kunnen fietsen in het bos.

Het is alleen nog de vraag of de vork past qua stuurbuis lengte. Als ie niet past heb ik nog een starre vork staan die misschien past. De zadelpen past alvast niet, de Cirrus heeft een 30.4mm zadelpen nodig en volgens mij was de Blizzard een 26.8, of anders een 27.2. Dus in eerste instantie wordt dat een shim tot ik een mooie correcte pen gevonden heb.

[Afbeelding]
Zijn er nog magura hydraulische velgremmen uit die tijd te vinden? Of zijn die allemaal vergaan (qua seals enzo)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Holk schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:04:
Oke, normaliter ben ik niet zo van het 'oeh, kijk nu eens' prijsdrops. Maar deze actie is wel heel lekker als je in de markt bent voor een nieuwe MTB helm

Thanks voor de tip.

Mijn oude POC Axion is aan vervanging toe. Paar crashes en 3 jaar oud. De Groene Tectal besteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Daan_ op 25-11-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Prulleman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:09:
[...]

Zijn er nog magura hydraulische velgremmen uit die tijd te vinden? Of zijn die allemaal vergaan (qua seals enzo)
Ja hoor, De fluor gele Raceline HS-22's zijn nog wel te vinden. En remblokjes daarvoor kun je nog nieuw kopen. Je kan ze ook nog nieuw kopen, maar dan zijn ze wel zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
zonoskar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:38:
[...]

Ja hoor, De fluor gele Raceline HS-22's zijn nog wel te vinden. En remblokjes daarvoor kun je nog nieuw kopen. Je kan ze ook nog nieuw kopen, maar dan zijn ze wel zwart.
Wel leuk old school en remkracht ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
zonoskar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:01:

[Afbeelding]
Zijn zo veel vette frames uit dat tijdperk. Vergeleken met nu hele wilde styling en frame ontwerpen.

Dit gaat vast een leuk fietsje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Holk schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:04:

Maar ja, dan rij je me toch met een kleur op je harses door dat bos.
Dan geef je die gozer die de MTB routes bij Nijmegen of zoiets pas echt voer. Je jaagt gewoon alles weg zo

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

maartend schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:52:
[...]

Maar ja, dan rij je me toch met een kleur op je harses door dat bos.
Dan geef je die gozer die de MTB routes bij Nijmegen of zoiets pas echt voer. Je jaagt gewoon alles weg zo
De mat zwarte/groen etc waren zo weg. Dan blijven de felgekleurde over ;-)

De Canyon Neuron weer eens in elkaar gezet. Vanaf augustus alleen op de emtb gezeten en kleine 1100km erop zitten. Nu weer wat vaker de Neuron pakken.

De 130mm vork vervangen voor een 140mm. XC carbon wielset erop (25mm (R) 28mm (F) met Rekon Race. En wielset gelijk voorzien van nieuwe oil slick cassette/ketting. Miste in begin de trap ondersteuning wel O-)

Straks de 30mm carbon wielset met de 2.35 Forkaster erop leggen. Was met de XC wielset combi beetje veel glibberen en glijden ;-)

Frame is een Neuron, maar verder is alleen de BB nog origineel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJjnTFkZKrd9FkjPmxkcq9GCAFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQP3NvHOh4nyjZBay0ZV58Z6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
Gisteren Rheden gedaan met een groepje minder ervaren mtb'ers, heerlijk weertje, leuke route, prachtige omgeving. Wat meer bospad en minder single track dan ik had gehoopt, maar de rode route extensies waren dan wel weer erg tof. Paar keer lekker gesprongen. Qua hoogtemeters is het niet heel zwaar inderdaad zoals hier al aangegeven werd, 32 voor 11-32 achter werkte prima, ik heb het grootste blad achter niet nodig gehad

All was well tot mijn linkercrank loskwam (stronkje geraakt, niet voor de eerste keer) en ik erachter kwam dat singletracks met een enkele trapper vrij uitdagend zijn. Toen nog 10km met rechts naar de auto gefietst en de bestelling van een canyon exceed afgerond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:33
Bastard schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:35:
Gisteren Rheden gedaan met een groepje minder ervaren mtb'ers, heerlijk weertje, leuke route, prachtige omgeving. Wat meer bospad en minder single track dan ik had gehoopt, maar de rode route extensies waren dan wel weer erg tof. Paar keer lekker gesprongen. Qua hoogtemeters is het niet heel zwaar inderdaad zoals hier al aangegeven werd, 32 voor 11-32 achter werkte prima, ik heb het grootste blad achter niet nodig gehad

All was well tot mijn linkercrank loskwam (stronkje geraakt, niet voor de eerste keer) en ik erachter kwam dat singletracks met een enkele trapper vrij uitdagend zijn. Toen nog 10km met rechts naar de auto gefietst en de bestelling van een canyon exceed afgerond.
Dat is dan een vrij dure crank. :+

Hier de laatste pogingen om het seizoen te verlengen. Als je goed kijkt is er nog een MTB-er op het trail tussen de lawine brekers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_b3obz5qGZcw1Fmp7Y281nmGu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVen3LbjwFwSxpLwM7u5vY2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 11:37
Ik ga binnenkort naar de Ardennen en ben dan van plan Houffalize rood 3 te doen. Ik heb nu de bandencombinatie Barzo/Mezcal op de fiets maar heb ook nog een setje Bontrager XR4 liggen. Raden jullie aan om te wisselen of is het de moeite niet waard? De XR4 zijn vooral voor rotsachtig terrein. Ik vermoed dat dit in de Ardennen nog wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ken Wood schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:05:
Ik ga binnenkort naar de Ardennen en ben dan van plan Houffalize rood 3 te doen. Ik heb nu de bandencombinatie Barzo/Mezcal op de fiets maar heb ook nog een setje Bontrager XR4 liggen. Raden jullie aan om te wisselen of is het de moeite niet waard? De XR4 zijn vooral voor rotsachtig terrein. Ik vermoed dat dit in de Ardennen nog wel meevalt.
hangt ook een beetje van het weer, je skills en je doel , etc af natuurlijk

banden zijn altijd een compromis...
- rolweerstand / grip (weinig nop/veel nop)
- gewicht (veel of weinig risico op bv een sidewall cut, doorstootlek, etc)

je kan simpelweg niet veel grip hebben met weinig rolweerstand, of een bullet proof band die super licht is.

Verder is het eigenlijk te persoonlijk om advies aan te nemen van iemand anders.. ik ken mensen die met het hele jaar met semi slicks rijden, maar ook die altijd het minion DHF/R rijden..

Voel je je comfortabel met xc grip, rij je niet al te lomp, kies je redelijke lijnen, ben je niet te zwaar, etc, dan zou ik de xc banden er op houden.
vind je grip belangrijker dan snelheid omhoog/vlak, rijd je regelmatig wat stuk, ... dan zou ik zwaardere banden pakken.

Maar ik rij in principe alles met XC banden (voorheen Ray/Ralph nu Rekon race)
Gisteren met @Michaelg en @Daan_ NIjmegen/Groesbeek gereden. nou heb je daar weinig aan extra protectie, want het is voornamelijk mooie strakke singletrack paden met af en toe wat wortels, maar weinig stenen etc. Ondanks de modder voldeden de XC banden prima. Het verschil in rolweerstand was ook wel goed te zien, want Daan was op de ebike met zware banden, en dan rol je op rechte afdalingen gewoon best hard weg. Met de motor en de griip in de bochten wordt dat oveigens weer snel genoeg gecompenseerd, maar ik zou er op een niet ebike niet aan moeten denken om zoveel te verliezen aan rolweerstand.

Verder heb ik vaak genoeg in de Ardennen gerden met zowel de ray/ralph als de rekons, en ook daar nog niet lek gereden (of te weinig grip gehad..)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Prulleman haha ja de Minion DHR II 2.4 zijn niet best rollende band. Moest aardig bij trappen als de ondersteuning ophield. Dus met EMTB ben je echt niet sneller. Heb wel voordeel omhoog, maar niet op vlak of vals plat omhoog. Dan heb je zelfs nadeel met fiets van 22kg.

Als je houdt van snelle rondjes dan moet je zeker niet de Minion DHR II erop leggen. Zelf hecht ik geen waarde meer aan de snelste te zijn. Pak dan ook de fun lijntjes voor de fun O meter op de Garmin. Beetje extra airtime. Niet elk worteltje etc. benut gister, maar toch ruim 60x van de grond gekomen ;-)

Van de week met de Neuron met Rekon race 2.25 achter en Rekon 2.25 voor gereden. Opzich voldoende grip, maar merkte dat ik minder pushte dan met de tractor banden, zoals op de emtb. Wil nog eens testen met Rekon Race 2.35 voor. Dus die vanavond er eens opleggen. En dan nog eens testen met andere wielset met Forkaster 2.35 voor en achter.

Edit:
Wat voor de één voldoende grip geeft hoeft voor ander nog niet zo te zijn. Naast banden keuze komt ook stukje rijders techniek om de hoek kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Daan_ op 28-11-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Daan_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:29:
@Prulleman haha ja de Minion DHR II 2.4 zijn niet best rollende band. Moest aardig bij trappen als de ondersteuning ophield. Dus met EMTB ben je echt niet sneller. Heb wel voordeel omhoog, maar niet op vlak of vals plat omhoog. Dan heb je zelfs nadeel met fiets van 22kg.

Als je houdt van snelle rondjes dan moet je zeker niet de Minion DHR II erop leggen. Zelf hecht ik geen waarde meer aan de snelste te zijn. Pak dan ook de fun lijntjes voor de fun O meter op de Garmin. Beetje extra airtime. Niet elk worteltje etc. benut gister, maar toch ruim 60x van de grond gekomen ;-)
60?? dat is een stuk meer dan bij mij, hier heeft de edge 530 15 sprongen gedetecteerd :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Prulleman schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:31:
[...]

60?? dat is een stuk meer dan bij mij, hier heeft de edge 530 15 sprongen gedetecteerd :)
Jullie reden de mooie flow lijnen... als ik wortel etc.. zag dan moest ik die toch even meepakken. O-) Daarom moest ik af en toe ook beetje extra bij trappen (haha)

Kijken of ik van de week nog eens die kant op kan voor paar rondjes Groesbeek en eventueel Mook mee pakken.

[ Voor 31% gewijzigd door Daan_ op 28-11-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Prulleman hoe lag jullie gemiddelde snelheid etc. bij de rondjes. Jullie hadden aardig de bennen erin ;-) Moest geregeld bij trappen, omdat mijn trap ondersteuning (25km) ermee ophield. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Daan_ op 28-11-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
denk niet dat het overal klopt, dit is ergens op het traumapad, volgens garmin de verste jump:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XC-aYtaU45OozaloAXPTpJAViD8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oWrJgoiHYd0A0I23Hq1TVxNI.png?f=user_large
heb bij mijn weten echt geen 4 meter gevlogen

snelheid vielt eigenlijk wel mee, 18 gemiddeld.. @Michaelg zat op een gemiddeld vermogen van 200 watt, Toch wel bijzonder hoeveel zwaarder 200 watt (normalized 250) op de mtb kan zijn tegenover 200 watt steady endurance op de racefiets.. :D

Wel op meer dan genoeg segmenten pr's gereden, ondanks de soms gladde ondergrond gaat de Spark zoveel makkelijker overal naar beneden, zeker als er wat remkuilen zijn :D
(trauma pad bv een halve minuut sneller dan op de hardttail, eigenlijk zie je dit soort verschillen op alle segmenten waarbij de snelheid wat hoger ligt..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Het scheelt ook veel hoe goed je je bandencombinatie kent. Als je al weet dat je achterband gaat glijden is het het niet zo'n probleem, maar als je verwacht te gaan glijden en hij hapt ineens, dan is het wel een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 16-09 16:01
Rij eigenlijk het hele jaar op RaceKing's achter, alleen bij echt dikke modder kom ik in de problemen maar dan fiets ik ook eigenlijk liever niet meer op de MTB ivm trails kapot rijden en te veel slijtage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Prulleman schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:59:
denk niet dat het overal klopt, dit is ergens op het traumapad, volgens garmin de verste jump:
[Afbeelding]
heb bij mijn weten echt geen 4 meter gevlogen

snelheid vielt eigenlijk wel mee, 18 gemiddeld.. @Michaelg zat op een gemiddeld vermogen van 200 watt, Toch wel bijzonder hoeveel zwaarder 200 watt (normalized 350) op de mtb kan zijn tegenover 200 watt steady endurance op de racefiets.. :D

Wel op meer dan genoeg segmenten pr's gereden, ondanks de soms gladde ondergrond gaat de Spark zoveel makkelijker overal naar beneden, zeker als er wat remkuilen zijn :D
(trauma pad bv een halve minuut sneller dan op de hardttail, eigenlijk zie je dit soort verschillen op alle segmenten waarbij de snelheid wat hoger ligt..
Dan gaan die PR's straks helemaal aan gort als omstandigheden nog beter zijn d:)b

Hier was het gemiddeld 18,6. Laatste keer lag hij iets hoger met 4x Groesbeek. 19,9. Maar ik speel vals met een motortje O-)

Spring afstanden neem ik met heel groot korreltje zout (van de Garmin). Kijk enkel naar heb ik airtime gehad. Dat is beetje mijn fun O meter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb die garmin mtb dynamics een tijdje terug uitgezet, ik hou ook wel van een extra sprongetje hier en daar maar werd een beetje gek van dat ding en daarbij leek het toch nooit echt te kloppen. ;)

Hier ook altijd de ray/ralph combinatie, daarmee kom ik nooit in de problemen, ook niet of het glad is. Ligt er ook nog aan dat ik op een relatief lichte XC hardtail rijdt denk ik waarbij je alles voelt en snel kan corrigeren. Voor mijn gevoel zou ik op een zwaardere e-mtb fully ook wel wat meer bite willen.

Maar als het gaat om lekbestendigheid kan je ook nog voor verschillende casing kiezen, dat doe ik dan weer wel eens als ik weet dat ik bevoorbeeld veel stenen ga rijden ofzo, dan switch ik tussen de superrace en superground van Ray/Ralph in mijn geval.

[ Voor 66% gewijzigd door Kluus op 28-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Als hij me maar af en toe zegt dat het een geweldige sprong was vind ik het best. Hoor ik het ook eens van een ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sherlock schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:27:
Als hij me maar af en toe zegt dat het een geweldige sprong was vind ik het best. Hoor ik het ook eens van een ander ;)
Ja ik kreeg daar dus klachten over van mijn mede bos gebruikers, met die piepjes jaag je alles het bos uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sherlock schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:27:
8)

[ Voor 80% gewijzigd door Daan_ op 28-11-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 13:35
Daan_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:29:
@Prulleman haha ja de Minion DHR II 2.4 zijn niet best rollende band. Moest aardig bij trappen als de ondersteuning ophield.
Bij mij gaat de Minion er ook op, dus ben benieuwd. Word weer afzien om omhoog vooruit te komen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hangt er vanaf hoe nat en modderig het is, de XR4 loopt vrij snel vol. Hier in Berlijn gaat het meestal vrij goed (fiets toch niet als het slecht weer is) maar dat komt omdat ik op stukken fiets die redelijk zanderig of juist steen (puinbergen yeey!) zijn. Gisteren reed ik op wat natter en gronderig deel (zonder echte modder), zeg maar gewoon doorweekte loam en daar zat ik met een flink natte grond (zonder plassen oid) toch aan de grens. Uit eindelijk is het gewoon irritant om met een band te rijden die goed gript maar af en toe helemaal niet omdat ie vol zit, te onvoorspelbaar. Gok dat met hoe nat het in NL vaak is ik in de winter al lang wat anders zou rijden.

Zoek dus zelf nog een andere optie als voorband die:
  • Goed werkt op Loam
  • Niet heel snel vol loopt met natte grond/bagger
  • Flink volume heeft (2.5 of 2.6 breed)
  • GEEN grote switch tussen recht en vlak (dus geen DHF - DHR2 combo)
  • WEL goed ondersteund profiel heeft zodat het rollen/squirm over Hard-Pack berms binnen de perken blijft.
Heb het liefst dat ik m'n Specialized Hillbillies lekker op de blank houd en enkel voor meerdaagse trips met onverwacht veel modder/nattigheid gebruik en voor de rest een goede mix. De XR/SE4's bevallen prima behalve de mud clearing die in herfst net wat beter kan op 1 van m'n 3 rondjes.

Schijnt dat de 2021+ Magic Marry wat minder rolt over de noppen op hard-pack als de oude variant. Gezien m'n rondjes best wat verschillend zijn wil ik voorkomen dat ik blijf wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 28-11-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:30
Klinkt alsof je de nieuwe forekaster eens moet bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Heeft er iemand ervaring met de Fox Speedframe Pro helm, toevallig ook vergeleken met de Giro montaro mips II helm? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik heb 0 ervaring met het servicen / bleeden van een hydraulische rem.
Ooit wel 30 jaar geleden bij mijn brommer gedaan maar heb toch even een vraagje.

Ik heb Magura Raceline HS22 velg remmen, welke bleed kit moet ik dan hebben.
Staat hij hierbij of moet ik specifiek een Magura kit halen.

De vloeistof die er nu in zit is overigens geel, niet blauw.
Die is ook al zeker 20 jaar niet serviced.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Bad Brains schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 03:45:
Ik heb 0 ervaring met het servicen / bleeden van een hydraulische rem.
Ooit wel 30 jaar geleden bij mijn brommer gedaan maar heb toch even een vraagje.

Ik heb Magura Raceline HS22 velg remmen, welke bleed kit moet ik dan hebben.
Staat hij hierbij of moet ik specifiek een Magura kit halen.

De vloeistof die er nu in zit is overigens geel, niet blauw.
Die is ook al zeker 20 jaar niet serviced.
Je hoeft in elk geval niet specifiek een Magura Bleed kit te nemen. Het lijkt erop dat Magura al een lange tijd dezelfde aansluiting gebruikt om de remmen te bleeden dus zo te zien zou eigenlijk iedere kit die geschikt is voor Magura goed zijn voor je HS22. Het belangrijkste is dat je de juiste nippel hebt en de juiste olie. (Ben bang dat ik het met de aansluiting alleen niet helemaal zeker weet.)

Maar is het echt nodig op je remmen te ontluchten? Die HS-range is echt wel heel erg bombproof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Ze komen van een hele kleine fiets, voor haal ik nog wel maar achter niet.
Achter zaten ze sowieso ook door de standaard rem oogjes, dus die moest los.
Heb een bleed set bij Meneer Bezos gehaald met 5 verschillende nippels, de kabel en andere accessoires bij bike discount.
Blijf ik een relaxte winkel vinden alhoewel ze niet heel snel zijn als je vragen hebt.

Ik heb twee setjes van die raceline maar ze zijn fluo geel en dat is toch wat minder.
Mss ga ik ze wel polijsten, kost wel wat tijd maar word wel mooi zag ik op joeptjoep.
Heb een "voorlopig" frame gevonden voor mijn commuter, zoek een specifiek frame maar dat kan nog wel even duren.
Komt nog een Quarz grip shift setje uit Duitsland (ebay kleinanzeigung) voor een minimalistische look.
Dat is een 3x9 want ik kon geen 3x8 vinden, de M900 is 8 speed maar dat moet wel werkend te krijgen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oHlqqOs2PYTBNxx3usvnqVHqLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZBpM3sYKq8fdJQw04FNwMwj.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de LFM geweest en die heeft gewoon alles voor het remwerk, kabel routing doorgeboord zodat de hydraulische kabel er door kan.
Syncros pedalen besteld en een Kore stuurpen op de kop getikt met een Syncros flatbar en ketting derop gezet.
Wordt nog wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 01-12-2022 16:36 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ko.Kane schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:46:
@user_tweakers Ik zie nu dat er idd versie zonder "R" is. Dan blijft alleen een service over om zelf te doen.

Qua upgrades in die categorie, kan niet veel zeggen omdat ik geen XC doe. Maar qua functionaliteit wil je luchtveer plus rebound en lock-out optie op vork of met kabel is belangrijkste.
Als je te premium gaat kijken is er weer geen 9mm quick-release maar andere assen.

Bike-discount.de heeft vaak scherpe deals.
Nog bedankt voor de tips.
Inmiddels ben ik de voorvork en beurt gegeven en is die weer soepel.

Ik zit er aan te denken om harmonica rubbers om de poten te doen zoals vroeger soms ook te zien was bij crossmotoren. Zou dit werken en waar zou ik deze kunnen vinden?

Optisch misschien niet super mooi, maar het scheelt denk veel onderhoud bij deze blijkbaar nogal gevoelige voorvork.

Andere vraag, zijn wielen specifiek voor bepaalde assen? Anders gezegd, past mijn huidige voorwiel ook in een voorvork met steekas, terwijl die nu quick release heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
user_tweakers schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:08:
[...]

Ik zit er aan te denken om harmonica rubbers om de poten te doen zoals vroeger soms ook te zien was bij crossmotoren. Zou dit werken en waar zou ik deze kunnen vinden?

Optisch misschien niet super mooi, maar het scheelt denk veel onderhoud bij deze blijkbaar nogal gevoelige voorvork.

Andere vraag, zijn wielen specifiek voor bepaalde assen? Anders gezegd, past mijn huidige voorwiel ook in een voorvork met steekas, terwijl die nu quick release heeft?
"Fork boots" zijn niet meer van deze tijd.
https://bicycles.stackexc...we-see-fork-boots-anymore

Met goede redenen dus. Nou zou het bij slechte seals misschien netto positief kunnen uitpakken, maar dan moet je de boel wel goed schoon houden. Grootste probleem is dat er toch vuil achter blijft zitten

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

user_tweakers schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:08:
[...]

Eens met @Prulleman. En mogelijk is hij nu al een stuk minder gevoelig, nu je hem goed geserviced hebt met een hoogwaardiger smeermiddel.

Je zou ook gewoon een mudguard kunnen overwegen, dit beschermd de stansions ook wat en daarnaast (een beetje) je balhoofd en (een klein beetje) je gezicht en het ziet er wel iets beter/moderner uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
Ik ben de laatste dagen erg aan het twijfelen om eens een Barzo Fr/R aan te schaffen. Maxxis is eigenlijk al lang mijn go to merk (ooit overgestapt van Schwalbe) en zeer tevreden.

Vooraan ligt er permanent een Forekaster 2.35, achteraan wissel ik naar gelang het seizoen tussen Forekaster of Ardent Race in 2.25 uitvoering. Forekaster is achter wel wat meer drag, maar de grip is fenomenaal.

Gewoon omdat het kan ben ik wel eens nieuwsgierig om zo'n Vittoria Barzo te proberen, zou ik meteen ook eens skinwall doen (lekker hip of ondertussen niet meer? :P ). Ik heb elders wel gelezen dat de Vittoria's nogal dunnetjes vallen, dus zou ik dan maar niet meteen 2.35 voor en achter doen ipv 2.35/2.25.

Niet heel erg veel over de Barzo's te vinden, maar wat ik erover lees is wel lovend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Was vanochtend weer druk op de route van Groesbeek. Was ook best lekker weer. Lekker rustig aan gedaan. Twee keer Groesbeek en keer Mook / bikepark aan elkaar geknoopt.

Op de route van Mook kreeg nog wel te horen van twee heren “ lompe Driekus “. En “ zitten er geen remmen op je fiets “ Zij stonden onder aan de afdaling waar wat jumpjes in zitten bij te komen. Vond zelf dat ik nog redelijk rustig naar beneden ging :+ Nog even gezellig staan kletsen en samen op gefietst naar het Bikepark. Garmin gaf toch nog 45km aan op dat afdalingtje

Morgenvroeg wat meer gas geven met de E. Mook (bikepark), Groesbeek en Nijmegen aan elkaar knopen. ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bad Brains
Vandaag ook even gereden, maar dan niet met 45KM p/u :)
Vanochtend alles even afgemaakt en een dikke proefrit door het bos.

Fijn fietsje geworden,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKVOmeh2CqWe7F0zTajWGhXMoA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyVHhwy42vPeC4tks0Gc0sIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Hydraulische velgremmen kende ik nog niet, geinig. Vind het er tof uit zien op de hoge stack spacers na. Nederland lijkt me ook best perfect om met dit soort fietsen rond te crossen :)

Zelf Oirschot gedaan vanochtend, niet veel motivatie maar vriendin pushte me nog wat om te gaan fietsen. Was heerlijk, koud maar droog. Sinds ik van die trigger handschoenen met gehaald met 3 vingers bijeen geen problemen meer met gevoelloze vingers. Zou alleen nog eens kunnen kijken naar remgrepen die niet van alu/staal zijn zodat ze minder koud aanvoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brb6uYvbPR0rNRPhMDC2z0rTBHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAWGnkhb25WEWHiUQp1ZtmBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
cedrix5 schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:50:
Hydraulische velgremmen kende ik nog niet, geinig. Vind het er tof uit zien op de hoge stack spacers na. Nederland lijkt me ook best perfect om met dit soort fietsen rond te crossen :)
Ik ben even zoekende wat voor hoogte het moet worden, dit moet meer een commuter worden.
Als ik weet wat een lekkere afstand is dan koop ik ik iets zonder die riser, want dat is idd erg lelijk maar met Ahead "soms" de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
cedrix5 schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:50:

Zelf Oirschot gedaan vanochtend, niet veel motivatie maar vriendin pushte me nog wat om te gaan fietsen. Was heerlijk, koud maar droog. Sinds ik van die trigger handschoenen met gehaald met 3 vingers bijeen geen problemen meer met gevoelloze vingers. Zou alleen nog eens kunnen kijken naar remgrepen die niet van alu/staal zijn zodat ze minder koud aanvoelen.

[Afbeelding]
Werken die spirgrips een beetje?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Strider schreef op maandag 5 december 2022 @ 00:30:
[...]

Werken die spirgrips een beetje?
Dit zijn sqlabs innerbarends. Voor dit soort rondjes heeft het weinig zin. Ik heb ze als extra positie voor mijn polsen/zenuwen anders te belasten op lange ritjes. Al getest op de green divide met fietsmaat die een ligstuur had. We zoeken iets dat voor ons persoonlijk werkt voor bikepacken, in januari gaan we bijna de hele maand in Kenia fietsen.

Ik ben enthousiast over deze dingen. Klein verschil maar ook weinig nadelen eraan. Het is niet echt veel winst qua aerodynamica, maar daar gaat het niet om.
Vriend van me vond ligstuur toch meer iets voor op de gravelbike, heeft nu een surly corner bar gemonteerd op zijn hardtail. Onze route is ook eigenlijk vooral gravel, maar je wil een ruige fiets vanwege de afstand/zand/logistiek en de paar ruige stukken erin.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vanochtend gestart met de E bij bikepark Mook. Voor een regen ritje Mook, Groesbeek en Nijmegen. Om te eindigen in het bikepark voor het rode lusje en zwarte drop. Weer prima vermaakt in de regen/blubber. ;-)

Waarschijnlijk weer zo’n zuurpruim die niks te doen had. Nodige boomstronken en takken op de rode route weg mogen halen.

Yes… eindelijk de volume tokens binnen gekregen voor de Rockshox super deluxe flight attendant. Kleine drie maanden opgewacht. Kijken of het lukt om vanavond één van de tokens te installeren. Maar eerst de fiets ontdoen van alle blubber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eqtu9Xl3GlTEc7AamHMnb5lvngE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anLs6jWninT3mhRAzxX0n181.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Daan_ op 05-12-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Wat een mooie bike Daan!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Demo

Demo

Afbeeldingslocatie: https://cloud.fscker.nl/index.php/apps/files_sharing/publicpreview/RG5mwX5FWC8cd4w?file=&fileId=981532&x=800&y=800&a=true
Zaterdag met @ZanielGa en 4 anderen (op de foto ontbreekt er één) een singlespeed meet gehouden op Hoge en Lage Vuursche. Het was even gezellig als dat het koud was, veel geouwehoerd maar toch ook nog zo'n 32 km gefietst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Thanks ook erg content mee.

Vandaag extra volume token geplaatst in de achterdemper. Weer leer momentje. Demonteer eerst de flight attendant module. Dat maakt het allemaal toch net iets makkelijker. Je krijgt hem anders niet meer dicht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:03

erikver

Ik zeg...

Daan_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:48:
Vanochtend gestart met de E bij bikepark Mook. Voor een regen ritje Mook, Groesbeek en Nijmegen. Om te eindigen in het bikepark voor het rode lusje en zwarte drop. Weer prima vermaakt in de regen/blubber. ;-)

Waarschijnlijk weer zo’n zuurpruim die niks te doen had. Nodige boomstronken en takken op de rode route weg mogen halen.

Yes… eindelijk de volume tokens binnen gekregen voor de Rockshox super deluxe flight attendant. Kleine drie maanden opgewacht. Kijken of het lukt om vanavond één van de tokens te installeren. Maar eerst de fiets ontdoen van alle blubber.

[Afbeelding]
Bikepark Mook blijft leuk. Ik had het doel om voor het einde van dit jaar alle 3 de lijnen te rijden maar dat is helaas nog niet gelukt. Tafels en drops gaan goed maar gap jumps blijven een mentaal dingetje.

Is springen nou heel anders op een e-bike of valt dat wel mee?

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 13:23
Bad Brains schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:13:
Vandaag ook even gereden, maar dan niet met 45KM p/u :)
Vanochtend alles even afgemaakt en een dikke proefrit door het bos.

Fijn fietsje geworden,

[Afbeelding]
Mooie fiets geworden!

Mijn vriendin heeft de voorloper als stadsfiets :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3ERjS0Vl6Hw68fOZjOj8liIkhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2LU5tkIbftcC0AlO0dgpt2m.jpg?f=fotoalbum_large

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

erikver schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:52:
[...]

Bikepark Mook blijft leuk. Ik had het doel om voor het einde van dit jaar alle 3 de lijnen te rijden maar dat is helaas nog niet gelukt. Tafels en drops gaan goed maar gap jumps blijven een mentaal dingetje.

Is springen nou heel anders op een e-bike of valt dat wel mee?
Ben geen bikepark jump held. Grote tafels zijn (nog) niet mijn ding. Jumpjes met gap van anderhalf twee meter lukken nog wel, maar is de jump hoog. Dan gaat tussen mij oren de rem er nog wel eens op. Voor volgend jaar eens clinic in Mook of Holten plannen.

Persoonlijk vind ik jumpjes met de emtb makkelijker/prettiger dan met mijn andere fully.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
GrooV schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:05:
Rij eigenlijk het hele jaar op RaceKing's achter, alleen bij echt dikke modder kom ik in de problemen maar dan fiets ik ook eigenlijk liever niet meer op de MTB ivm trails kapot rijden en te veel slijtage
Ik rij hele jaar op raceking voor en achter. Nog geen problemen ervaren. Maar ik vind een beetje extra uitdaging ook niet vervelend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://ep1.pinkbike.org/p5pb23851334/p5pb23851334.jpg

Het lijkt op een fiets :) Maar er is nog een nieuwe zadelpen onderweg en ik heb een 34.9mm voor derailleur nodig. En dan moet ik ook nog iets doen aan de te korte stuurbuis van de vork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Mooi hoor, zou ik ook wel willen maar dit soort briljantjes zijn er nooit in een grote maat.
Wat is er mis met die alu zadelpen dan. Of wil je gewoon een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Mooi dit soort fietsen. Ik heb van mijn oude 26" mtb inmiddels ook een stadsfiets gemaakt. Wordt hij wat vaker gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Demo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:09:
[Afbeelding]
Zaterdag met @ZanielGa en 4 anderen (op de foto ontbreekt er één) een singlespeed meet gehouden op Hoge en Lage Vuursche. Het was even gezellig als dat het koud was, veel geouwehoerd maar toch ook nog zo'n 32 km gefietst :P
Nice, is dat Ti wat vooraan ligt? :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Nox schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:40:
[...]

Nice, is dat Ti wat vooraan ligt? :)
Klopt. Het is een Ragley TD:1 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ZanielGa schreef op woensdag 7 december 2022 @ 04:56:
[...]

Klopt. Het is een Ragley TD:1 Ti
Just a heads up.

If you have one of these, hang on to it. They're rarer than a rare thing.

According to Brant Richards who designed it, only 8 were sold.
Geen idee of dat waar is maar hij mag wel een goed slot kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Bad Brains schreef op woensdag 7 december 2022 @ 06:53:
[...]

[...]

Geen idee of dat waar is maar hij mag wel een goed slot kopen.
Ja Ti fietsen zijn vrij zeldzaam, maar gelukkig zien ze er voor de gemiddelde dief waardeloos uit. Die carbon fiets met fancy kleurtjes en dubbele vering is veel mooier en waarschijnlijk makkelijker te verkopen.

In mijn rugtas heb ik een simpel slotje van een paar honderd gram. Meer secure dan een tiewrap of niks dus bij een koffiepauze laten ze mijn fiets hopelijk staan uit de berg fietsen die niet op slot staan :P Mijn fiets heeft frame nummer 3, dus ik moet er ook wel zuinig op zijn denk O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 07-12-2022 10:07 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:11
Lang geleden, maar de komende tijd hoop ik weer wat vaker mee te lezen. Een huis verkocht, gekocht en gerenoveerd het afgelopen anderhalf jaar en dat zorgde er voor dat er geen tijd was om te mtb'en. Die tijd begint nu wel weer te komen!

Holten is nu ook niet langer m'n thuisroute, nu zijn dat Lemele en Hellendoorn :9

[ Voor 5% gewijzigd door Insert12 op 07-12-2022 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bad Brains schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:11:
Mooi hoor, zou ik ook wel willen maar dit soort briljantjes zijn er nooit in een grote maat.
Wat is er mis met die alu zadelpen dan. Of wil je gewoon een zwarte.
Dit is een 19.5" dus al een redelijk grote maat :) Maar inderdaad, vroeger waren de fietsen vaak aan de kleine kant, vandaar ook stuurpennen van 130 of 150mm. Met de zadelpen is verder niks mis (het is titanium overigens), maar hij past niet. Het frame is 30.4mm en de pen is 26.8mm. Deze Cirrus frames zijn berucht om het scheuren van de zadelklem, dus ik wil eigenlijk niet met een shim werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Insert12 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:50:
Holten is nu ook niet langer m'n thuisroute, nu zijn dat Lemele en Hellendoorn :9
.....deze 2 zitten naast elkaar toch ? Holten en Hellendoorn....

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:11
Michaelg schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:34:
[...]

.....deze 2 zitten naast elkaar toch ? Holten en Hellendoorn....
Klopt. Ik fietste Hellendoorn niet vaak, na een km of 30/35 vind ik het vaak wel genoeg. Dan bleef het vaak bij een rondje Holten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
Een vriend van mij moet de kettingbladen van zn mtb ( https://www.specialized.c...949&searchText=91718-5004 )vervangen. Bij de specs staat als crank 'Stout Pro, Forged Alloy Crank Arms, BSA', en bij de kettingbladen enkel 'Stout 36/22T'. Weet iemand hoe ik kan vinden welke kettingbladen er op dit crank passen? Ik vind dit niet meteen terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
schoene schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:32:
Een vriend van mij moet de kettingbladen van zn mtb ( https://www.specialized.c...949&searchText=91718-5004 )vervangen. Bij de specs staat als crank 'Stout Pro, Forged Alloy Crank Arms, BSA', en bij de kettingbladen enkel 'Stout 36/22T'. Weet iemand hoe ik kan vinden welke kettingbladen er op dit crank passen? Ik vind dit niet meteen terug
Voor zover ik kan zien is het "gewoon" een 104 BCD buitenblad en een 64 BCD binnenblad.

je kan het beste even kijken of de afstand van de boutjes inderdaad 104/64 is (hart tot hart van 2 gaten tegenover elkaar). En of de bladen geen gekke schuine kantjes hebben die aan moeten sluiten op de spider van de crank. Als de huidige bladen gewoon vlak zijn kan je ze voor een willekeurig vlak blad met dezelffde bolt afstand vervangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45
Insert12 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:50:
Lang geleden, maar de komende tijd hoop ik weer wat vaker mee te lezen. Een huis verkocht, gekocht en gerenoveerd het afgelopen anderhalf jaar en dat zorgde er voor dat er geen tijd was om te mtb'en. Die tijd begint nu wel weer te komen!

Tof hoor! Die fiets ik ook zo nu en dan vanuit Zwolle (met de auto naar de route). Woon je daar in de buurt? :)

XXXVI

Pagina: 1 ... 224 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic