Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 200 ... 284 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-12 23:17
Galois schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Helemaal met jou eens!
Ik heb gebeld met de Specialized dealer waar ik 'm gekocht heb met de vraag of ze 'm zouden kunnen voorzien van nieuwe lagers. Ik kreeg een vaag verhaal terug dat het veel werk zou zijn (en dus duur), dat het niet de moeite waard is en dat het echt beter is om een nieuwe te kopen. Zij konden 'm trouwens bestellen voor 65 euro alleen hadden ze geen idee wat de levertijd was (die kon nog wel lang zijn met deze niet veel voorkomende onderdelen). Ze bellen mij nog terug.

Daarom twijfel ik of ik het zelf ga doen en inderdaad voorzie van twee nieuwe lagers, of dat ik het mijzelf ook lekker makkelijk maak en voor 65 euro weer 8000 km verder kan...
Heb recent van de Roval control wielset gewoon de lagers laten vervangen bij de winkel waar mijn Specialized vandaan kwam.
Was geen probleem.
(Leeuwen2wielers Rozenburg)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
pascaldv schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:50:
[...]

Heb recent van de Roval control wielset gewoon de lagers laten vervangen bij de winkel waar mijn Specialized vandaan kwam.
Was geen probleem.
Ook van de body?

Strava

• pascaldv
Yup, die was slecht.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 14:28

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Wellicht reclame, maar een te goede deal om niet te melden en je zult maar net op zoek zijn naar iets op voorraad: Trek Fuel EX 9.8 XT voor €4599

Zelf rij ik op het 2021 model welke hetzelfde is afgemonteerd. Ik heb de fiets ook daar aangeschaft en het is een fijne zaak, ook bij afhandelen van een garantie dingetje

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

-bolio- schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:21:
Wellicht reclame, maar een te goede deal om niet te melden en je zult maar net op zoek zijn naar iets op voorraad: Trek Fuel EX 9.8 XT voor €4599

Zelf rij ik op het 2021 model welke hetzelfde is afgemonteerd. Ik heb de fiets ook daar aangeschaft en het is een fijne zaak, ook bij afhandelen van een garantie dingetje
Voor corona kon er met bellen altijd nog wel wat meer af, eurotje of 300 oid in mijn geval dus dat is het sowieso waard om te proberen. Ook als er al 'korting' op zit. komt deels omdat Trek moeilijk doet als er met lagere prijzen geadverteerd wordt.

Qua garantie ook geen klachten, zit niet in de buurt maar met opsturen en terugsturen ging het vrij soepel.

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 20-05-2022 18:09 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• So_Easy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-05 08:49
Ik ben aan het overwegen de headset van mijn Canyon Spectral (150) 2022 te vervangen.
Het lijkt erop dat deze maar blijft kraken (na een smeerbeurt is het tijdelijk weg, maar het komt weer terug. Nu heb ik het een en ander gelezen dat zijn voorganger dit ook had, echter zou dit een ZS44/28.6 - IS52/40 zijn.
Nu heb ik goede verhalen gelezen over het vervangen van de Cover.

Op dit moment zit er een Acros IS52/28.6 - IS52/40 in.
Daarop de plastic cover en spacers van Canyon zelf.

Het liefste was ik voor een Hope headset gegaan, echter hebben zij geen Upper-headset in IS52/28.6
Voor de onderste zou ik wel naar Hope over kunnen stappen.

Nu heb ik de volgende (even alleen naar de upper gekeken) IS52/28.6 headsets gevonden:

- FSA55R
- Ritchey Comp Cartridge Intergrated IS 1.5"

Natuurlijk wil ik de Plastic Spacers ook gelijk vervangen voor een Alu versie. Volgens mij maakt hier het merk niet perse uit, mits de boring maar goed is en de boven en onderkant parallel lopen.

Mijn voorkeur heeft op dit moment de Ritchey, mede door de extra seal.

Weten jullie nog meer merken die een IS52/28.6 upper headset hebben?
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
GoldenSample schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:06:
[...]

Voor corona kon er met bellen altijd nog wel wat meer af, eurotje of 300 oid in mijn geval dus dat is het sowieso waard om te proberen. Ook als er al 'korting' op zit. komt deels omdat Trek moeilijk doet als er met lagere prijzen geadverteerd wordt.

Qua garantie ook geen klachten, zit niet in de buurt maar met opsturen en terugsturen ging het vrij soepel.
Vorig jaar mei 22% korting op mijn Procaliber (courante model ook gewoon). Prima zaak inderdaad 👍

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19

Galois

1811 - 1832

pascaldv schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:50:
[...]

Was geen probleem.
De wiellagers uiteraard wel... maar het gaat hier over de lagers in de body. Die vervangen ze niet en ook Specialized raadt aan om deze niet te vervangen (of zelfs dat ze niet te vervangen zijn... :)).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ow... sorry. Ik reageerde te snel!

Het kan inderdaad wel, maar mijn LBS doet dat dus niet. Misschien wel omdat het teveel kost in verhouding tot de body zelf?

De body kost 65 euro, twee lagers 20 euro, arbeidsloon erbij en je zit zo op 50 euro? En dan is het verschil tussen 'repareren' en een nieuwe niet zo groot meer?

Hoeveel heb jij betaald als ik vragen mag?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:19
Prulleman schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:12:
[...]

volgens de scott size tool heeft de gemiddelde man van 183 een bbl van 86.6, met 85 zit je dus qua verhoudingen met iets kortere benen en iets langer bovenlichaam dan "gemiddeld". Dan zou ik dus voor de L gaan, aangezien je beter kan gaan compenseren met je zadel dan met je stuurpen,wellicht is die van de L al goed, maar liever van een 60 naar een 40 of 50 mm (bij een te lange L) dan van een 60 naar een 80 (bij een te korte M))
Heb nog eens goed gemeten. bbl is 87.
Vervolgens op de size calculator van canyon de gegevens ingevoerd en geeft nog M/L aan dus ik dacht laat ik eens kijken bij welke maat hij echt overtuigend voor een L gaat.
Blijkt het 1cm in lengte te zijn. Als ik 1.84 met 87cmbbl invoer, geeft ie L aan.
Dus een L it is.

Nu moet alleen de fiets weer op voorraad komen :X

PSN: Flix20-NL

• pascaldv
Galois schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Het kan inderdaad wel, maar mijn LBS doet dat dus niet. Misschien wel omdat het teveel kost in verhouding tot de body zelf?

De body kost 65 euro, twee lagers 20 euro, arbeidsloon erbij en je zit zo op 50 euro? En dan is het verschil tussen 'repareren' en een nieuwe niet zo groot meer?

Is alweer een half jaar geleden.
Weet niet of ik dat terug kan vinden.
Er is toen meer gedaan als alleen dat, dus de pinbetaling opzoeken heeft geen zin.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Poeh 30 euro arbeidsloon voor 10 minuten werk (met het juiste gereedschap)... Ik weet dat het wel klopt hoor en dat ze het er inderdaad zo voor vragen en dan ook nog eens de adviesprijs rekenen voor de onderdelen, maar dat is dus precies de reden dat ik echt zo veel mogelijk zelf wil kunnen. Gereedschap en een beetje leergeld verdien je echt zó hard terug als je vaak genoeg fietst.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Poeh 30 euro arbeidsloon voor 10 minuten werk (met het juiste gereedschap)... Ik weet dat het wel klopt hoor en dat ze het er inderdaad zo voor vragen en dan ook nog eens de adviesprijs rekenen voor de onderdelen, maar dat is dus precies de reden dat ik echt zo veel mogelijk zelf wil kunnen. Gereedschap en een beetje leergeld verdien je echt zó hard terug als je vaak genoeg fietst.
Inderdaad! Helemaal met jou eens hoor. En niet te vergeten dat als je het zelf kan, dat je het ook kunt doen wanneer het jou uitkomt en geen afspraak moet maken, fiets wegbrengen, ophalen, enz, enz.

(en vaak ook nog beter doet dan de fietsenwinkel... Toen mijn remklauw onder garantie vervangen werd, kreeg ik 'm toch ietwat sponzig terug. Kennelijk had de fietsenmaker niet de moeite genomen om net dat laatst beetje lucht er ook uit te krijgen. Hier zal ook wel de 80-20 regel gelden: kost 80% tijd om die laatste 20% eruit te krijgen. Ik ben er nog een half uur mee bezig geweest, maar wel voor (bijna) 100% eruit. De fietsenmaker is er 3 minuten mee bezig en heeft dan 90% eruit en is tevreden? De keuze was: terug of zelf doen. Ik koos voor dit laatste.).

En vaak rekenen fietsenwinkels per half uur en niet per minuut nauwkeurig... Bovendien is 10 minuten wel erg weinig. Het pakken van de body en weer inpakken en op de plank leggen tot de klant komt (en de bon maken en dat administreren, enz) kost al 4,5 minuut en is er nog maar 5,5 over voor de lagers ;)

Ik heb zojuist dat setje dat jij mij aanraadde besteld voor het persen van lagers. 50 euro, maar dus wel vrijwel alle lagers mee te persen.

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:03
Goed nieuws! Ik denk dat ik het kraakprobleem opgelost heb. Ik heb de derailleurhanger eraf gehaald en er zat geen montagepasta tussen de derailleurhanger en het frame. Ook zat er een laag zand rondom de hanger. Ik heb een paar keer flink aangezet, maar het lijkt erop dat het nu weg is. Morgen ga ik de fiets weer eens goed uitlaten.

Nog meer goed nieuws. Mijn vader wil ook een serieuze mountainbike hebben en kijkt momenteel naar de Neuron CF8. Hij zit met een binnenbeenlengte van 85,5 cm en een lichaamslengte van 181 cm op maat M. Met dezelfde binnenbeenlengte en een 2cm langer lichaam adviseert Canyon al een L. Bij 182 cm lengte en dezelfde binnenbeenlengte zit Canyon tussen M en L in. Mijn vader zit dus echt op de rand van beide maten. Wat zou nu verstandig zijn om te doen?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 14:28

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

daanb14 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:12:
Goed nieuws! Ik denk dat ik het kraakprobleem opgelost heb. Ik heb de derailleurhanger eraf gehaald en er zat geen montagepasta tussen de derailleurhanger en het frame. Ook zat er een laag zand rondom de hanger. Ik heb een paar keer flink aangezet, maar het lijkt erop dat het nu weg is. Morgen ga ik de fiets weer eens goed uitlaten.

Nog meer goed nieuws. Mijn vader wil ook een serieuze mountainbike hebben en kijkt momenteel naar de Neuron CF8. Hij zit met een binnenbeenlengte van 85,5 cm en een lichaamslengte van 181 cm op maat M. Met dezelfde binnenbeenlengte en een 2cm langer lichaam adviseert Canyon al een L. Bij 182 cm lengte en dezelfde binnenbeenlengte zit Canyon tussen M en L in. Mijn vader zit dus echt op de rand van beide maten. Wat zou nu verstandig zijn om te doen?
Ik zou de L nemen. Mijn ervaring met canyon is dat ze aan de kleine kant vallen. Mijn vorige mtb was een spectral 29er, op advies van canyon de M genomen, maar die is destijds na 2 weken retour gegaan voor een L. Ik ben overigens 182 met een bbl van 86cm.

• Galois

Galois

1811 - 1832

-bolio- schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:35:
[...]

Ik zou de L nemen. Mijn ervaring met canyon is dat ze aan de kleine kant vallen. Mijn vorige mtb was een spectral 29er, op advies van canyon de M genomen, maar die is destijds na 2 weken retour gegaan voor een L. Ik ben overigens 182 met een bbl van 86cm.
Ik ben 1,80 met bbl van 89 cm (lange benen idd) en ik heb een M van Canyon (wat zij ook aanraden voor mijn lengte/bbl-lengte) en erg tevreden mee!

• daanb14
Galois schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:49:
[...]

Ik ben 1,80 met bbl van 89 cm (lange benen idd) en ik heb een M van Canyon (wat zij ook aanraden voor mijn lengte/bbl-lengte) en erg tevreden mee!
Bedankt voor allebei de antwoorden! Ik ga nog even goed kijken naar het verschil in reach tussen de M en de L.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 18:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Er mogen hier zeker geen Marktplaats links geplaatst worden?
Vanwege de aanschaf van een gravelbike wil ik mijn Cube Analog RS 2021 verkopen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• dt_swiss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:22
Hi all, binnenkort zit ik bij de Mont Ventoux op vakantie. Ik wil proberen deze van alle kanten op één dag te rijden. Racer en MTB gaan mee. Ik kan alleen behoorlijk lastig info vinden om volledig onverhard (legale paden!) boven te komen. Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
magic_nl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:02:
Er mogen hier zeker geen Marktplaats links geplaatst worden?
Vanwege de aanschaf van een gravelbike wil ik mijn Cube Analog RS 2021 verkopen.
Weet niet of je Facebook hebt, maar daar heb je de wereld aan MTB verkoop groepen. Succes!

• Galois

Galois

1811 - 1832

dt_swiss schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:27:
Hi all, binnenkort zit ik bij de Mont Ventoux op vakantie. Ik wil proberen deze van alle kanten op één dag te rijden. Racer en MTB gaan mee. Ik kan alleen behoorlijk lastig info vinden om volledig onverhard (legale paden!) boven te komen. Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?
Heeeeeel lang geleden ben ik op mijn MTB via de weg omhoog gegaan en via een gepijlde MTB-route afgedaald. Er is (in ieder geval was :)) een gepijlde MTB-route. Helaas was ik toen wel verdwaald: ik mistte een bordje en ben toen maar verder afgedaald op gevoel: gewoon naar beneden en dan kom ik vast wel in Bedoin aan :) Ik had het gevoel dat de MTB-route slecht aangegeven was, maar misschien dat het aan mij gelegen heeft.

Ik heb wel eens gehoord dat deze route alleen van boven naar beneden aangegeven staat en niet andersom... maar helaas is het voor mij meer dan 10 jaar geleden en kan ik je verder geen info geven.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Canyon is vaak kort ja dus denk dat je met een L wel weg komt, ze hebben ook een flink lange stem dus daar kan je ook nog een kortere voor pakken. Het hangt ook een beetje van z'n armen af, zijn die lang? Overigens raad ik bij relatief lange benen tov lijf eerder een maat kleiner dan groter aan

Nu rijd in NL ongeveer iedereen op een Neuron lijkt het, is er niet iemand in de buurt waarop ie kan proefzitten?.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

dt_swiss schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:27:
Bedoel je met "alle kanten" dat je ook al de bosweg mee neemt (https://www.clubcinglesventoux.org/roads)? Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar die is al grotendeels onverhard volgens mij, al klim je het eerste en laatste stuk wel over de weg zo te zien.

Hangt wel een extra titel aan als je die op een dag er bij pakt (Galériens) 8).

Via Komoot is er ook wel wat bij elkaar te klikken wat wel in Bedoin start zo te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 23-05-2022 07:51 ]

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zit zelf met 180cm en 87cm op een Neuron L. Maat is goed. Dropper AXS 150mm heb ik met mijn lengte net geen halve cm speling. Ook iets om rekening mee te houden. Heb een M en L getest. L voelde toen het beste. Zou nu wellicht zelf voor M kiezen. Voelt nu wat wendbaarder. Afgelopen twee jaar langzaam shift gemaakt van XC rondjes naar meer routes met jumpjes naar steilere stukken met korte bochtjes etc... Proef zitten etc. is zeker te adviseren.

Spectral ON dit keer besteld in maat M. Maar per type Canyon fiets en zelfs jaargang verschilt de maat tabel. Neem niet klakkeloos onze adviezen over. Die zijn vaak ook gebaseerd op eigen voorkeur en soms ook op oude informatie O-)

Canyon heeft in NL ook een test locatie waar je op afspraak fietsen kunt testen. https://www.canyon.com/nl...ence-partner-shimano.html

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 23-05-2022 07:51 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• dt_swiss
  • Laatst online: 17:22
Kluus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:45:
[...]

Bedoel je met "alle kanten" dat je ook al de bosweg mee neemt (https://www.clubcinglesventoux.org/roads)? Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar die is al grotendeels onverhard volgens mij, al klim je het eerste en laatste stuk wel over de weg zo te zien.

Hangt wel een extra titel aan als je die op een dag er bij pakt (Galériens) 8).

Via Komoot is er ook wel wat bij elkaar te klikken wat wel in Bedoin start zo te zien.
Ik wil zo veel mogelijk kanten proberen, maar het is vrij lastig te vinden wat precies mag. Veel paden schijnen inmiddels verboden terrein voor de MTB te zijn. Dus een beetje puzzelen.

Maar met een beetje puzzelen kom ik door jouw website en https://www.parcduventoux...520x300-BD-2-1-scaled.jpg toch op 6 mogelijkheden.

Klinkt als een mooie uitdaging, 3 maal met de racer en 3 maal met de MTB..

• daanb14
Daan_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:49:
[...]

Zit zelf met 180cm en 87cm op een Neuron L. Maat is goed. Dropper AXS 150mm heb ik met mijn lengte net geen halve cm speling. Ook iets om rekening mee te houden. Heb een M en L getest. L voelde toen het beste. Zou nu wellicht zelf voor M kiezen. Voelt nu wat wendbaarder. Afgelopen twee jaar langzaam shift gemaakt van XC rondjes naar meer routes met jumpjes naar steilere stukken met korte bochtjes etc... Proef zitten etc. is zeker te adviseren.

Spectral ON dit keer besteld in maat M. Maar per type Canyon fiets en zelfs jaargang verschilt de maat tabel. Neem niet klakkeloos onze adviezen over. Die zijn vaak ook gebaseerd op eigen voorkeur en soms ook op oude informatie O-)

Canyon heeft in NL ook een test locatie waar je op afspraak fietsen kunt testen. https://www.canyon.com/nl...ence-partner-shimano.html
Hmm, dat zou nog wel eens een leuk weekenduitje kunnen gaan worden. Voor nu hebben we de M besteld. Mijn vader is in de 50 en zal niet meer gaan groeien denk ik ;) Mijn vader is wat zwaarder dan ik en wilde een lekker speelse fiets hebben, waarmee ie ook lekker jumps kan pakken als ie daar zin in heeft. Ik denk dat ie op dat gebied met de Neuron een ontzettend leuk ding in huis krijgt. Ik kan er nu wel niet tegen dat hij XM1700 wielen met 350-naven en Competition spaken krijgt en ik meer heb betaald en nu X1900 met 370-naven en Champion spaken heb :X

Ik ben helaas wel nog steeds op krakenzoektocht. Ik heb dus het onderste balhoofdlager al vervangen, zaterdag de derailleurhanger opnieuw gemonteerd met montagepasta tussen het frame en de hanger en gisteren na de rit kwam ik erachter dat er te weinig preload op de crank stond. Dus ik heb de crankarm losgedraaid, de ring in de linker crank goed aangedraaid en vervolgens de linker crankarm weer goed vastgezet. Hopelijk is het nu eindelijk in orde, want ik word er gek van |:(

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

daanb14 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Hmm, dat zou nog wel eens een leuk weekenduitje kunnen gaan worden. Voor nu hebben we de M besteld. Mijn vader is in de 50 en zal niet meer gaan groeien denk ik ;) Mijn vader is wat zwaarder dan ik en wilde een lekker speelse fiets hebben, waarmee ie ook lekker jumps kan pakken als ie daar zin in heeft. Ik denk dat ie op dat gebied met de Neuron een ontzettend leuk ding in huis krijgt. Ik kan er nu wel niet tegen dat hij XM1700 wielen met 350-naven en Competition spaken krijgt en ik meer heb betaald en nu X1900 met 370-naven en Champion spaken heb :X
Dat wordt straks stiekem de wielen omwisselen >:)

De Neuron is zeker leuke fiets om mee te spelen. Heb er zelf hoop lol mee :-)

Nu aantal mensen geholpen met afstellen van de FOX DPS damper. SAG en rebound is vrij snel goed te krijgen (start met basis setting die FOX geeft voor rebound). De meeste DPS dampers op de Neuron komen met 0.4 volume spacer. Voor sommige onder ons is deze net te klein. Het kan geen kwaad om setje volume spacers mee te bestellen. En te gaan experimenteren.

Kwam uiteindelijk uit op een 0.6 met 84kg. Nu een FOX Float X op de fiets met 0.7 spacer.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 18:33
Iemand ervaring met een Trek Top Fuel 9.8 2020?
Ik denk dat zijn vraagprijs (€4k) toch nog wel wat aan de hoge kant ligt.

- Fox 34 Performance 120mm
- Fox Float DPS Performance
- Sram GX Eagle
- Bontrager Kovee Elite 30 carbon wielen
12.2kg maat L :X

Eigenlijk wil ik gewoon een 120mm full suspension rond de 10-10.5kg.

[ Voor 9% gewijzigd door Strider op 23-05-2022 19:08 ]

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:06:

- Sram GX Eagle

Mijn spark (RC team, slx/xt) zit nu op 11.6 kg met dropper en wielen van 1338 gram..

Ken iemand die heeft de spark (rc pro met xtr en axs upgrades) zonder dropper en vergelijkbare wielen, die zit op 10.3.. maar beide gevallen red je niet voor 4k ;), dichter bij het dubbele, als je een dropper wilt minstens het dubbele.

(Beide gewogen met pedalen bidon houder en Garmin mount in maat L)

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 23-05-2022 19:24 ]

Strava

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
Strider schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:06:

- Sram GX Eagle

Tja, niet heel lang geleden was die prijs zeker aan de hoge kant. In de huidige schaarste is het wat de gek er voor geeft. Dus als alles in goede staat is dan is het geen gekke prijs om de fiets voor te koop te zetten.

En zoals @Prulleman zegt, je gaat je best moeten doen voor een fully in dat gewicht zeker als je niet te veel wilt betalen. En eerlijk gezegt, afhankelijk van waar het gewicht zit is het echt niet iets waar je blind op moet staren. Een licht setje wielen maakt veel meer uit als een kilo minder op het frame.

• Prulleman
Daarnaast is de top fuel sinds vorig jaar ook geen xc fully meer maar volgens eigen zeggen:
De Top Fuel is niet langer alleen maar een XC-racer. Het is nu een bliksemsnelle downcountry-trailbike die oneindig rijplezier biedt op ruw terrein.
Nog steeds aardig geschikt voor het snelle wekt op Nederlandse rondjes denk ik, maar eerder gekozen voor wat zwaardere onderdelen (en bv altijd een dropper) dan een echte xc racer.

(Carbon stock wielen zijn vaak ook niet de lichtste.. die kovee set staat voor 1890 gram.. dat is al niet licht voor alu.. voor carbon is het ronduit zwaar, bij mantel zelfs gewogen op 2084)

Strava

• Strider
Prulleman schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:51:
Daarnaast is de top fuel sinds vorig jaar ook geen xc fully meer maar volgens eigen zeggen:

[...]

Nog steeds aardig geschikt voor het snelle wekt op Nederlandse rondjes denk ik, maar eerder gekozen voor wat zwaardere onderdelen (en bv altijd een dropper) dan een echte xc racer.

(Carbon stock wielen zijn vaak ook niet de lichtste.. die kovee set staat voor 1890 gram.. dat is al niet licht voor alu.. voor carbon is het ronduit zwaar, bij mantel zelfs gewogen op 2084)
De Top Fuel van 2020 heeft wel een iets andere uitrusting dan de huidige Top Fuel. Veerweg was in 2020 120mm, nu is dat 130mm.

Maar inderdaad, deze fiets onder de 11kg krijgen is geen doen. Alleen ik word er simpel van dat ik niet gewoon een high-end MTB kan kopen :+

BlaBlaBla

• Prulleman
De 2020 9.9 is (specs) al 11.1 in maat m, dan heb je lichtere wielen en xx1 (dus ook lichte cassette enzo)
Het is gewoon niet zo'n lichte fiets (de 2022 spark overigens ook niet).
Een 100mm Fox 32 is ook weer een stuk lichter dan een 120mm 34, maar of je dat moet willen..

Strava

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-12 13:33

steel123

Cryman9

Strider schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:54:
[...]
De Top Fuel van 2020 heeft wel een iets andere uitrusting dan de huidige Top Fuel. Veerweg was in 2020 120mm, nu is dat 130mm.

Maar inderdaad, deze fiets onder de 11kg krijgen is geen doen. Alleen ik word er simpel van dat ik niet gewoon een high-end MTB kan kopen :+
Lokale bike shops zullen tegenwoordig toch wel weer iets hebben, zeker in het high end segment?
Mijn lbs had laatst ook weer een Kona HeiHei CR/DL binnen gekregen.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Mijn voorvork (100mm fox32) is inmiddels terug, maar die was wel echt goed stuk:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyqLa3EOub7h77rsLCc8UHvtQLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwdKQE6ITNvKOzaDHr3emAvY.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de lucht-kant was de kleine veer versplinterd en had de as van de adjuster opgegeten. Los van dat hij klonk als een soort rammelaar is er gelukkig geen gevolgschade geconstateerd, dus wat dat betreft mag ik echt niet klagen.

Verschil is wel gigantisch met hoe de boel aanvoelde voor het onderhoud.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bastard schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:57:
Verschil is wel gigantisch met hoe de boel aanvoelde voor het onderhoud.
Dat mag ook wel. Die was echt gaar. Gelukkig voor je dat er geen verder geen vervolgschade is gevonden.

• Strider
Prulleman schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:03:
De 2020 9.9 is (specs) al 11.1 in maat m, dan heb je lichtere wielen en xx1 (dus ook lichte cassette enzo)
Het is gewoon niet zo'n lichte fiets (de 2022 spark overigens ook niet).
Een 100mm Fox 32 is ook weer een stuk lichter dan een 120mm 34, maar of je dat moet willen..
Er kan trouwens maar 1 bidonhouder op, ik ga wel weer verder kijken :+
steel123 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Lokale bike shops zullen tegenwoordig toch wel weer iets hebben, zeker in het high end segment?
Mijn lbs had laatst ook weer een Kona HeiHei CR/DL binnen gekregen.
Valt tegen, die Kona is wel een leuke fiets, ik heb hem ook al eens bekeken maar geel is echt een no go voor mij, ik vind het gewoon geen mooie kleur.

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:27:
[...]

Er kan trouwens maar 1 bidonhouder op, ik ga wel weer verder kijken :+

[...]

Valt tegen, die Kona is wel een leuke fiets, ik heb hem ook al eens bekeken maar geel is echt een no go voor mij, ik vind het gewoon geen mooie kleur.
Je moet gewoon wat bengeltjes uitgooien, er worden nu ook fietsen geleverd voor mensen die het wachten hebben opgegeven, zo heb ik al meer mensen gezien die eerder een spark hebben dan gasten die em een jaar geleden hebben besteld

Strava

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

*O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sm1sUs2kyPXBp6UrEfbYrSyq06A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/959wVu7hoC7gzDPWtcd3Cbz6.jpg?f=fotoalbum_large
.
.
.
.
.
.
.
.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsAneTprFo6fiZQ1zKOAgX25CWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNrndzQ9nY1KhbmwJdUVEsZP.jpg?f=fotoalbum_large

Thuis <3 d:)b

2 weken eerder dan verwacht kon ik vanochtend mijn Attention SL ophalen bij 12Go.

Boven verwachting gruwelijk dikke fiets, ik ben er echt zó blij mee oOo

Ik ga gauw mijn bel erop zetten :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Fraggert Ga je vast veel plezier mee beleven. En wanneer ga je hem uitlaten ;-)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Daan_ schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:42:
@Fraggert Ga je vast veel plezier mee beleven. En wanneer ga je hem uitlaten ;-)
zodra het stopt met regenen :+

thanks man, gekocht voor naast het hardlopen.

ik ren niet graag met hoge(re) temperaturen en ook niet 's ochtends. Dat vind ik met fietsen anders :)

Dus een mooie uitbreiding van het hardlopen d:)b

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:58
Fraggert schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:26:

2 weken eerder dan verwacht kon ik vanochtend mijn Attention SL ophalen bij 12Go.
Congrats, mooie fiets! Mocht je toe zijn aan een (eenvoudige) upgrade, zou je de bandjes kunnen vervangen. Zelf op mijn Cube Analog een tijd terug Smarts Sam's gewisseld voor een RR/RR combi. Echt een wereld van verschil qua grip :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fraggert schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:01:
[...]

zodra het stopt met regenen :+

thanks man, gekocht voor naast het hardlopen.

ik ren niet graag met hoge(re) temperaturen en ook niet 's ochtends. Dat vind ik met fietsen anders :)

Dus een mooie uitbreiding van het hardlopen d:)b
Dan heb je morgen waarschijnlijk geluk :)

Morgen samen met mede Tweaker weer een rondje Reichwald. Eerst met pionnetjes en de mtbHoppers achter het huis spelen. En dan het bos in. Minder kilometers maken en meer leuke stukjes aan elkaar lussen en fun hebben (techniek beetje bijspijkeren) ;-)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, de zoektocht naar een helm is overigens ten einde :)

Het is de Fox Speedframe Pro Blocked in de kleur Boulder geworden, gekocht op de site van Bikester in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVtvwTh0KqQ6GtjR_Azzvl7lBL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9Brr0a1Me1stUuQ3Y45tJLV.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen hopelijk binnen, nu nog een bril en een achterlichtje.

De koplamp en mijn bel zitten er al op *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQj96qiWgSTfksfZESNfvIu7qZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1hiWIlSDvW3nKOmzGGINrcfW.jpg?f=user_large

Vanavond eerst hardlopen want mijn schema is heilig :P
SnakeDoc88 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Congrats, mooie fiets! Mocht je toe zijn aan een (eenvoudige) upgrade, zou je de bandjes kunnen vervangen. Zelf op mijn Cube Analog een tijd terug Smarts Sam's gewisseld voor een RR/RR combi. Echt een wereld van verschil qua grip :)
Thanks voor de tip :)

Ik ben nieuw in het wereldje, vroegah een racefiets gehad waar ik veel plezier aan heb gehad. De Cube heb ik er nu bij voor naast het hardlopen.

Ik zal nu ook eerst even gaan kijken hoe de verdeling offroad/onroad gaat worden.

Ik heb wel bewust gekozen voor een hardtail ipv een race/cross/hybride want met deze fiets kan ik echt alle kanten uit. d:)b
Daan_ schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Dan heb je morgen waarschijnlijk geluk :)

Morgen samen met mede Tweaker weer een rondje Reichwald. Eerst met pionnetjes en de mtbHoppers achter het huis spelen. En dan het bos in. Minder kilometers maken en meer leuke stukjes aan elkaar lussen en fun hebben (techniek beetje bijspijkeren) ;-)
Hahaha, het was maar een grapje, hij mag gewoon vies worden hoor ;)

Zelf ren ik ook door regen, sneeuw, ijs, hagel, prut, bagger en blubber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1I8-lzcSqHbOKFEipgkFa7vA_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VC3xH5HVgkcUuISrmGZGb5St.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige waar ik, fysiek, wat meer moeie mee heb is hardlopen in warmte/hitte, dat vind ik echt (nog) zwaar. Dat deels komen door het nog prille begin van mijn herintreding als hardloper maar ik ben gewoon geen fan van warmte.

Veel plezier gewenst jullie d:)b

• Strider
Wat vinden jullie deze fiets waard?
Canyon Lux Trail CF 8

Die kras op het frame is wel erg jammer. Nieuw zit deze fiets op € 5399,-. Frame garantie (6 jaar) is als tweede eigenaar natuurlijk weer een issue.

BlaBlaBla

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:05
Wij zijn laatst wezen bikepacken over King Alfred's Way: "the trail is ideal for gravel bikes and can be ridden over a few days as a bikepacking trip" Dat klonk als een mooie trip om alles een beetje uit te proberen. Het vriendje op de hardtail, ik op de veringsloze Kona Unit.

Hoewel delen uitstekend waren voor gravel bikes, was m'n vriend vaak heel blij met z'n voorvering en ik af en toe een beetje ongelukkig zonder. Er zaten - voor ons Hollanders die niet meer zijn gewend dan Schoorl - erg technische klimmen en ook afdalingen tussen. Al met al was de route prachtig en smaakt het zeker naar meer, maar we (en met ons ook Britten) hadden het wel een beetje onderschat. We kwamen een paar mensen tegen die het in 5 dagen wilden doen, maar die waren op de laatste dag echt compleet afgemat en hadden geen zin meer. Wij hadden toen precies een rustdag :+

Uiteindelijk hebben we de eerste dagen zo tussen de 60 en 80km gefietst, maar dat werd later meer tussen de 40 en 50. Ik vond het wel echt heel vet, zo met je hele spullenboel (inclusief kampeerspullen) op pad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/214Da0zdmsUl5MG1drKIKvmJ9L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLsnHgMD600uV2YD8ghvpcDA.jpg?f=fotoalbum_large

Maar, hoe supertof ik m'n Unit ook vind ( O+ ), ik liep wel tegen wat dingen aan: vering, versnellingen en gewicht. Dus nu maar rustig bedenken of ik m'n Unit aan wil pakken of toch een "echte" mountainbike wil gaan kopen. Met de Unit aanpakken los ik sowieso het gewicht niet op, en ik weet ook niet of ik er goed aan doe om er voor de gein gewoon maar een RS Judy Gold oid in te zetten. Maar een extra fiets is ook weer zo wat. Het liefst wil ik er een bagagedrager op kunnen zetten voor langere fietsvakanties, maar dan kom je meteen weer bij vrij zware fietsen uit.

Nouja, we hebben weer wat te doen ;)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:46:
Wat vinden jullie deze fiets waard?
Canyon Lux Trail CF 8

Die kras op het frame is wel erg jammer. Nieuw zit deze fiets op € 5399,-. Frame garantie (6 jaar) is als tweede eigenaar natuurlijk weer een issue.
Als het onderhoud klopt dan is de vraagprijs best netjes naar mijn idee. De kras is wel jammer.. Even kijken of het knock block nog wel z’n ding doet? Gewoon in gesprek gaan en kijken of het nog wat lager kan is natuurlijk altijd mogelijk.

Sowieso een mooie bike voor de rest!

• ZanielGa
hatsa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:16:
Dus nu maar rustig bedenken of ik m'n Unit aan wil pakken of toch een "echte" mountainbike wil gaan kopen.
Them's fighting words, buddy.

• hatsa
ZanielGa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Them's fighting words, buddy.
Gewoon, zo'n fiets met vering waardoor je minder op je techniek hoeft te letten om niet van je fiets te stuiteren bij grof grind/boomwortels/die stomme laddertjes in Schoorl :+ En die minder zwaar is om met 12kg bepakking heuvels op te duwen.

• ZanielGa
hatsa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:37:
[...]

Gewoon, zo'n fiets met vering waardoor je minder op je techniek hoeft te letten om niet van je fiets te stuiteren bij grof grind/boomwortels/die stomme laddertjes in Schoorl :+ En die minder zwaar is om met 12kg bepakking heuvels op te duwen.
Gewoon die 12kg aan jezelf hangen in plaats van aan je fiets. Dan houdt de zwaartekracht je in het zadel. :+

• Strider
D-Ed schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:28:
[...]

Als het onderhoud klopt dan is de vraagprijs best netjes naar mijn idee. De kras is wel jammer.. Even kijken of het knock block nog wel z’n ding doet? Gewoon in gesprek gaan en kijken of het nog wat lager kan is natuurlijk altijd mogelijk.

Sowieso een mooie bike voor de rest!
Echt vreemd dat hij denk ik door de knock block is geslagen.

Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme na het kijken van deze review wel wat weggeëbd is. De vering is ondanks de specs niet zo comfortabel als je zou verwachten.

YouTube: Canyon Lux Trail CF8 MTB Live Review

BlaBlaBla

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Die ring van de knock block draait bij mijn exceed uiteindelijk ook gewoon mee. Het voorkomt de eerste klap denk ik maar niet dat hij alsnog met meer weerstand door draait, als je dan de pech hebt dat je rem hendel net op de juiste hoogte zit om een kras over je bovenbuis te trekken kan dit soort schade toch nog wel gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 24-05-2022 23:27 ]

• daanb14
Strider schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme na het kijken van deze review wel wat weggeëbd is. De vering is ondanks de specs niet zo comfortabel als je zou verwachten.

Het viel mij op dat Wil van Flow Mountainbike over de CF9 met Fox voorvork en achterdemper een stuk tevredener was. De CF8 is ook het enige model wat met RockShox vork en demper wordt geleverd. De overige 3 Lux Trail modellen zijn allemaal met 34SC en Float DPS.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:02
hatsa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:16:

...

Het liefst wil ik er een bagagedrager op kunnen zetten voor langere fietsvakanties, maar dan kom je meteen weer bij vrij zware fietsen uit.
Heb je deze al voorbij zien komen?
https://www.tailfin.cc/pr...ack-alloy/?v=d3dcf429c679
Kunnen naar wat ik begrijp simpelweg met een aangepaste thru-axle gemonteerd worden op vrijwel elke fiets.

• daanb14
Daan_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Dat wordt straks stiekem de wielen omwisselen >:)

De Neuron is zeker leuke fiets om mee te spelen. Heb er zelf hoop lol mee :-)

Nu aantal mensen geholpen met afstellen van de FOX DPS damper. SAG en rebound is vrij snel goed te krijgen (start met basis setting die FOX geeft voor rebound). De meeste DPS dampers op de Neuron komen met 0.4 volume spacer. Voor sommige onder ons is deze net te klein. Het kan geen kwaad om setje volume spacers mee te bestellen. En te gaan experimenteren.

Kwam uiteindelijk uit op een 0.6 met 84kg. Nu een FOX Float X op de fiets met 0.7 spacer.
Noob-vraag, maar meer gewicht is meer spacers toch? Hier ga ik even in zoeken voor mijn vader. De rebound van de DPS goed krijgen is inderdaad goed snel te doen. Ik vind het een heerlijke demper in ieder geval.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@daanb14 Gewicht is niet gelijk grotere volume spacer. ;-) Als eerst zet je de SAG goed en vervolgens rebound. Kom je te snel/hard in de bottom out. Dan kun je experimenteren met grotere volume spacer. Kom je niet tot zelden in bottom out dan kun je experimenteren met kleinere volume spacer.

De DPS factory kwam met een 0.4 volume spacer. Ging iets te vaak en hard de bottom out in. En zo uitgekomen op een 0.6 volume spacer. En tijdje terug de DPS vervangen voor float X met 0.7 volume spacer. En dat is echt een heerlijke demper. Wel jammer dat Canyon deze optie niet bied op de Neuron ;-) DPS factory dan ook op MP gezet

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 24-05-2022 22:08 ]

• Strider
daanb14 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:33:
[...]

Het viel mij op dat Wil van Flow Mountainbike over de CF9 met Fox voorvork en achterdemper een stuk tevredener was. De CF8 is ook het enige model wat met RockShox vork en demper wordt geleverd. De overige 3 Lux Trail modellen zijn allemaal met 34SC en Float DPS.
Die review herinner ik me nog, Wil had bij zijn medium het zadel naar voren geplaatst en een kortere (40mm) stem gemonteerd omdat hij anders geen fijne positie kon krijgen. Verderop in de review gaf hij daarna nog aan dat de fiets niet zo goed de scherpe bochten door kwam :+

Wel vreemd dat de SID het minder goed zou doen dan de Fox vork en dempers.

Ik ga denk ik wel eens kijken, maar ik heb al sinds de introductie van de Trail een voorgevoel dat Canyon de huidige Trail heel snel gaat vervangen met een compleet nieuw design. Zou mij niets verbazen als dat dit jaar al gaat gebeuren.

Er staat nu in Belgie een Trek SuperCaliber 9.7 te koop, kan nog best wel eens een leuke fiets zijn als je de standaard Reba 100mm voorvork vervangt voor een Ultimate 120mm.

[ Voor 27% gewijzigd door Strider op 24-05-2022 22:48 ]

BlaBlaBla

• daanb14
Je moet m in korte bochten inderdaad meer wringen. De front triangle is echt lang voor dit type fiets. Op langere afdalingen is ie wel heerlijk stabiel. Het heeft dus wel zijn voors en tegens. De Float DPS doet zijn werk ook ongelofelijk goed als ie eenmaal goed is ingesteld. Ik zou m denk ik meer zien als een Lux+. Het is nog steeds een relatief harde, efficiënt trappende fiets, maar langer en zekerder. Bijvoorbeeld een Rocky Mountain Element is een compleet ander beest.

• Strider
daanb14 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:48:
Je moet m in korte bochten inderdaad meer wringen. De front triangle is echt lang voor dit type fiets. Op langere afdalingen is ie wel heerlijk stabiel. Het heeft dus wel zijn voors en tegens. De Float DPS doet zijn werk ook ongelofelijk goed als ie eenmaal goed is ingesteld. Ik zou m denk ik meer zien als een Lux+. Het is nog steeds een relatief harde, efficiënt trappende fiets, maar langer en zekerder. Bijvoorbeeld een Rocky Mountain Element is een compleet ander beest.
Dan is het waarschijnlijk toch niet zo'n ideale fiets voor op de Nederlandse vlakke trails? Waarbij de afdalingen schaars zijn. Deze fiets is ook gewoon te duur om maar gewoon een tijdje te gaan proberen.

BlaBlaBla

• daanb14
In het Rijk van Nijmegen met de hoeveelheid klimmen en stiekem toch wel pittige afdalinkjes ben ik er wel blij mee. Op veel vlakkere trails ben je denk ik beter af met bijvoorbeeld een Supercaliber.

• Strider
daanb14 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:55:
In het Rijk van Nijmegen met de hoeveelheid klimmen en stiekem toch wel pittige afdalinkjes ben ik er wel blij mee. Op veel vlakkere trails ben je denk ik beter af met bijvoorbeeld een Supercaliber.
Jij hebt de CF7? Zou je deze fiets nog steeds kopen, nog steeds 100% tevreden?
En fiets je alleen rondom Nijmegen of ook op de vlakkere trails :)

BlaBlaBla

• daanb14
Ik heb de CF6. Ik ben nog steeds enorm tevreden met het ding. Trapt nog steeds enorm lekker, maar daalt ook ontzettend goed. Ik fiets vooral rondom Nijmegen en af en toe in het bos bij mij in de buurt. Als ik veel meer vlak zou fietsen zou ik denk ik wel gaan voor een wendbaardere fiets.

• hatsa
Cranzai schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:33:
[...]

Heb je deze al voorbij zien komen?
https://www.tailfin.cc/pr...ack-alloy/?v=d3dcf429c679
Kunnen naar wat ik begrijp simpelweg met een aangepaste thru-axle gemonteerd worden op vrijwel elke fiets.
Jawel, maar die vind ik erg duur. Een Judy Gold voor in m’n Unit kost minder.

Ik wacht de volgende fietsvakantie wel af. Misschien dat ik binnenkort wel een keer een andere vork in de Unit ga proberen, maar ik twijfel of ik er dan niet meteen beter een wat betere in kan zetten.

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-12 06:41
Strider schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:42:
[...]

Die review herinner ik me nog, Wil had bij zijn medium het zadel naar voren geplaatst en een kortere (40mm) stem gemonteerd omdat hij anders geen fijne positie kon krijgen. Verderop in de review gaf hij daarna nog aan dat de fiets niet zo goed de scherpe bochten door kwam :+

Wel vreemd dat de SID het minder goed zou doen dan de Fox vork en dempers.

Ik ga denk ik wel eens kijken, maar ik heb al sinds de introductie van de Trail een voorgevoel dat Canyon de huidige Trail heel snel gaat vervangen met een compleet nieuw design. Zou mij niets verbazen als dat dit jaar al gaat gebeuren.

Er staat nu in Belgie een Trek SuperCaliber 9.7 te koop, kan nog best wel eens een leuke fiets zijn als je de standaard Reba 100mm voorvork vervangt voor een Ultimate 120mm.
De SID is moeilijk af te stellen. Het advies van de trail app - 5 psi is een prima startpunt. Ik heb er voor mezelf 1 token aan toegevoegd, dat vind ik fijn. Hij komt dan in de buurt van een fox. Maar… ik vind de fox persoonlijk een fijnere voorvork.

• Prulleman
Strider schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Eerst even goed bedenken wat voor fiets je wilt.. want een supercaliber of een top fuel /lux trail is wel echt andere koek.. zeker als je schrikt dat een lux t wat minder comfortabel is..

Dus wil je xc race of DC? Of ga je met een spark er tussen zitten ;) (of eigenlijk niet ertussen, maar best of both worlds, een echte xc racer met 120/120. Met de twinloc open heb je echt een comfortabele snelle daler, met de lock in het midden kan je volle bak op vlakke rondjes of omhoog, en volledig gelocked is voornamelijk om te sprinten, zelfs op de weg prefereer ik de middelste stand (met zachte banden althans)

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 25-05-2022 07:56 ]

Strava

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Reviews zijn leuk om te lezen, maar zijn voor overgrote deel gebaseerd op persoonlijke voorkeuren. Zoveel mensen zoveel wensen en eigen meningen ;-)

Ander half/twee jaar geleden gaf ik nog aan dat ik een voorkeur had voor mijn XC HT. Waar had je nu een trail fully voor nodig in NL (dacht ik jaren). Nu staat de HT stof te vangen of zit vast aan de fietstrainer. (Twijfel nog om deze te verkopen)

Meeste fun heb ik persoonlijk op mijn fully. Poging doen om jumpjes onder de knie te krijgen en wat meer bikeparkjes aan te doen. Geen ambities meer voor PR’s of KOMs.

Het is dan naast persoonlijke voorkeur ook wat vind je zelf leuk om te fietsen. Niet iedereen fietst de vlakke routes om de snelste te zijn. Op veel routes zijn leuke features te vinden voor air time etc….

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 25-05-2022 08:33 ]

• daanb14
Prulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Eerst even goed bedenken wat voor fiets je wilt.. want een supercaliber of een top fuel /lux trail is wel echt andere koek.. zeker als je schrikt dat een lux t wat minder comfortabel is..

Dus wil je xc race of DC? Of ga je met een spark er tussen zitten ;) (of eigenlijk niet ertussen, maar best of both worlds, een echte xc racer met 120/120. Met de twinloc open heb je echt een comfortabele snelle daler, met de lock in het midden kan je volle bak op vlakke rondjes of omhoog, en volledig gelocked is voornamelijk om te sprinten, zelfs op de weg prefereer ik de middelste stand (met zachte banden althans)
De Spark RC is dan ook echt wel weer volledig aan het voorfront qua geometrie van moderne XC fietsen. Scott heeft echt een ontzettend lekker totaalpakket neergezet met de Spark en Spark RC (naast dat het er gewoon super gaaf uitziet). Ik vind zelf dat speelse waar @Daan_ het over heeft wel lachen. Bijvoorbeeld de routes Mook en Groesbeek hebben een paar stijlere dropoffs die ik met mijn hardtail nooit durfde te nemen. Met mijn Lux Trail doe ik dat met gemak. Dat maakt het voor mij in ieder geval leuker.

• Prulleman
Ja, het is vooral heel erg persoonlijk wat je zoekt in een fiets, ik beweer ook zeker niet dat een Spark de ultieme fiets is, maarrrrr... als je ergens tussen een super caliber en een lux trail / top fuel in zit, dan is de spark wel het overwegen waard. (specifiek voor @Strider dus ;))

even een herhaling van een eerdere post: Prulleman in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
Maar ik had sinds de aankondiging deze toch wel hoog op de shortlist voor een nieuwe XC fully staan. Zeker gezien de eeuwige twijfel tussen een echte XC racebak met 100mm voor/achter, of een wat meer capabele bike met 120mm en wat moderner qua geo.. Ik wil namelijk op de lokale vlakke rondjes (bv Dorst) niet inleveren op snelheid :). De spark is dan op papier eigenlijk de perfecte fiets, niet een opgeklopt XC model met een langere vork, maar echt een fiets die ontwikkeld is voor 120mm, moderne geo, en toch hardcore wedstrijd level XC.
(dit was dus toen ik net de bestelling had geplaatst, zonder er ook een meter op gereden te hebben.. als eht echt niks was geweest zou er genoeg animo zijn in de vrije verkoop ;). Maar nu 5 maanden later kan ik wel bevestigen dat dit (op dit moment) de perfecte fiets is voor mij. Op Dorst ben ik even snel of sneller dan op de Hardtail (wat eigenlijk wel een eis was.. en op de UHR en in de Ardennen is het 1 groot feest)

morgen staat deze op de planning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdAw0MiADceu_EPC9ELaQBsxUag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MCILaNVOiO0JsZKDCkRGmpOV.png?f=user_large

(cimes de waimes gecancelled, maar de airbnb kon niet meer kosteloos geannuleerd worden, dus maar met een fietsmaatje een rondje in de buurt doen :). Deze route is gebaseerd op de rdhf, maar dan zonder prive terrein, dit soort routes komen er steeds meer, vorig jaar ook een keer een open marathon route rond bouillon gereden, dat was ook een mooi rondje. Dit soort routes hebben altijd wel wat km over asfalt of brede bospaden, maar als je een wat langer rondje in de Ardennen wilt rijden dan ontkom je daar bijna niet aan)

Strava

• Strider
ivocare schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:54:
[...]

De SID is moeilijk af te stellen. Het advies van de trail app - 5 psi is een prima startpunt. Ik heb er voor mezelf 1 token aan toegevoegd, dat vind ik fijn. Hij komt dan in de buurt van een fox. Maar… ik vind de fox persoonlijk een fijnere voorvork.
Welke fiets en voorvork & demper heb jij als ik vragen mag? Wat is de trail app eigenlijk?
Prulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Waarom zou de Spark tussen de Lux Trail en de Supercaliber zitten? De Spark zou juist een (dure) concurrent van de Trail moeten zijn, iig op basis van de specs.

Ik weet pas wat ik wil als ik er een tijdje op heb gefietst ;) , mijn 100mm HT is gewoon te oncomfortabel geworden. Theoretisch gezien leek mij 120mm voor en achter + squidlock altijd al ideaal, mijn idee was precies als hoe jij het omschrijft (ook ik wil geen snelheid inleveren :P). Maar volgens mij kan dat alleen maar bij Fox.
De Top Fuel met Fox mist helaas deze optie, alleen open of dicht, volgens diverse reviewers was die middenstand erg gewenst geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 25-05-2022 09:56 ]

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:51:
[...]

Welke fiets en voorvork & demper heb jij als ik vragen mag? Wat is de trail app eigenlijk?

[...]

Waarom zou de Spark tussen de Lux Trail en de Supercaliber zitten? De Spark zou juist een (dure) concurrent van de Trail moeten zijn, iig op basis van de specs.

Ik weet pas wat ik wil als ik er een tijdje op heb gefietst ;) , mijn 100mm HT is gewoon te oncomfortabel geworden. Theoretisch gezien leek mij 120mm voor en achter + squidlock altijd al ideaal, mijn idee was precies als hoe jij het omschrijft. Maar volgens mij kan dat alleen maar bij Fox.
Ik heb nooit op een lux trail gereden, maar je ziet denk ik niet voor niks wel de gewone lux en de spark rc in het world cup circuit en niet de lux trail. Aan e andere kant, voor ons normale klootjes volk zal een lux trail wellicht meer voordelen hebben dan een gewone lux.

Wat betreft de review waarin de lux trail niet zo comfortabel genoemd wordt.. sja.. lastig.. (vergeet ook niet dat veel pinkbike gasten en amerikanen in het algemeen etc endruo monsters gewend zijn, dan is alles met <150 al snel oncomfortabel) het is natuurlijk wel op basis van de gewone lux, wat echt een racemonster is. wellicht is dit zo'n fiets die ik in mijn vorige comment aanhaal, we hebben een xc fiets en we passen em een beetje aan om mee te doen. De spark RC daarentegen is echt volledig nieuw ontwikkeld (even los van het bolt design), geen hergebruik van wat dan ook, (daarvoor hebben ze de spark 900 :D, wat een aangepaste RC is.. )

De 3 standen heeft scott overigens wel voor elkaar bij zowel Fox als RS, maar dat zijn voor zover ik weet wel custom dempers.

Ik denk dat de lux trail een prima fiets is als je net wat meer wilt dan een racebak, ik denk dat de scott beter is als je toch die racebak wilt die ook net wat meer kan. (maar wie weet scheelt het helemaal niet zo veel..)

En ja, het is een dure fiets, canyon is veel meer bang for buck,

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 25-05-2022 10:05 ]

Strava

• Strider
Prullem[url]https://www.instagram.com/loanalecomte/[/url]an schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Ik heb nooit op een lux trail gereden, maar je ziet denk ik niet voor niks wel de gewone lux en de spark rc in het world cup circuit en niet de lux trail. Aan e andere kant, voor ons normale klootjes volk zal een lux trail wellicht meer voordelen hebben dan een gewone lux.
Dat is deels waar, ik heb de huidige Lux Trail ook niet in de world cup wedstrijden gezien, maar de nieuwe Lux Trail 2023 :+ dan wel weer, zie de instagram van Loana Lecomte.
De vraag voor mij is nu of ik +4K aan een fiets wil uitgeven die hoogstwaarschijnlijk volgend jaar alweer vervangen wordt. Aan de andere kant, een Lux verkoopt denk ik zo ontzettend goed op Markplaats, ze blijven er niet lang op staan.

*Een proefrit gaat trouwens niet goed werken, ik fiets al jaren op een fiets met een reach van 436mm, iedere nieuwe fiets gaat nu groot en stretched aanvoelen. Daar gaat denk ik heel wat tijd overheen voordat ik lekker zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 25-05-2022 13:57 ]

BlaBlaBla

• Klitse
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:
[...]

*Een proefrit gaat trouwens niet goed werken, ik fiets al jaren op een fiets met een reach van 436mm, iedere nieuwe fiets gaat nu groot en stretched aanvoelen. Daar gaat denk ik heel wat tijd overheen voordat ik lekker zit.
Reach heeft niks te maken met zitpositie op de fiets dus dat zal je nog verbazen.

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-12 06:41
[quote]Strider schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:51:
[...]

[...]

Een fiets met 120mm veerweg 😋. Demper is een fox en de voorvork is een sid.
Zoek naar de trailhead app van rockshox. Daarin moet je gegevens invullen van je voorvork en je gewicht waarmee je een basis instellingen voorgeschoteld krijgt.

• Strider
Klitse schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:16:
[...]

Reach heeft niks te maken met zitpositie op de fiets dus dat zal je nog verbazen.
Ik heb er al een rondje op gefietst, ik was niet echt overtuigd. Vond de fiets redelijk stug, ik vroeg me soms af of de dempers wel unlocked waren, maar goed dat zal met wat afstelwerk nog wel wat beter worden (ik ben 25kg lichter dan de verkoper). Daarnaast had ik het idee dat ik met deze fiets minder 'wendbaar' ben, minder goed kan manoeuvreren, minder goed in de snelle korte bochten.
Geloofde meteen dat je met deze fiets wel hard omlaag kan.

Toen ik afstapte had ik niet gelijk zoiets van; deze neem ik vandaag nog mee. Jammer, dat gevoel wil ik eigenlijk wel hebben in deze prijsklasse.

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:33:
[...]

Ik heb er al een rondje op gefietst, ik was niet echt overtuigd. Vond de fiets redelijk stug, ik vroeg me soms af of de dempers wel unlocked waren, maar goed dat zal met wat afstelwerk nog wel wat beter worden (ik ben 25kg lichter dan de verkoper). Daarnaast had ik het idee dat ik met deze fiets minder 'wendbaar' ben, minder goed kan manoeuvreren, minder goed in de snelle korte bochten.
Geloofde meteen dat je met deze fiets wel hard omlaag kan.

Toen ik afstapte had ik niet gelijk zoiets van; deze neem ik vandaag nog mee. Jammer, dat gevoel wil ik eigenlijk wel hebben in deze prijsklasse.
Met 25kg verschil kan je -niks- zinnige over de vering zeggen...

Strava

• TheBlackestCrow
  • Laatst online: 10-12 19:46
Er mag binnen drie weken niet meer gemountainbiked worden op de Salandse Heuvelrug. De routes worden jaarlijks afgesloten tussen 1 april en 30 september omdat er volgens een milieuorganisatie teveel hagedissen werden doodgereden door mountainbikers |:(

Weet iemand welke routes hier onder vallen? Ik gok namelijk dat dit alleen geldt voor het nationaal park de Salandse Heuvelrug?

Ik fiets bijvoorbeeld regelmatig de route net boven Deventer (Wechelerveld/Oostermaet). Deze valt hier toch niet onder hoop ik?

Ik kom niet uit de omgeving en weet dus niet precies waar de grenzen van de Salandse Heuvelrug liggen.

Ligt het daarnaast aan mij of hebben milieu- en andere organisaties het naar mijn gevoel steeds vaker gemunt op het (tijdelijk) sluiten van MTB-routes?

Edit: Wechelerveld/Oostermaet ligt er net naast en hoeft volgens mij dus niet te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door TheBlackestCrow op 25-05-2022 18:21 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

• Klitse
  • Niet online
Gaat volgens mij alleen om de route Holten

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-12 20:56
Klitse schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:50:
Gaat volgens mij alleen om de route Holten
Klopt. 100.000 van die dieren in een natuurgebied en omdat er amper een promille dood wordt gereden per jaar gaat de boel dicht. Waarschijnlijk sterven er al een hoop meer een natuurlijke dood dan doordat er op de mtb route zijn gevonden.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42
TheBlackestCrow schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:16:
Er mag binnen drie weken niet meer gemountainbiked worden op de Salandse Heuvelrug. De routes worden jaarlijks afgesloten tussen 1 april en 30 september omdat er volgens een milieuorganisatie teveel hagedissen werden doodgereden door mountainbikers |:(

Weet iemand welke routes hier onder vallen? Ik gok namelijk dat dit alleen geldt voor het nationaal park de Salandse Heuvelrug?

Ik fiets bijvoorbeeld regelmatig de route net boven Deventer (Wechelerveld/Oostermaet). Deze valt hier toch niet onder hoop ik?

Ik kom niet uit de omgeving en weet dus niet precies waar de grenzen van de Salandse Heuvelrug liggen.

Ligt het daarnaast aan mij of hebben milieu- en andere organisaties het naar mijn gevoel steeds vaker gemunt op het (tijdelijk) sluiten van MTB-routes?

Edit: Wechelerveld/Oostermaet ligt er net naast en hoeft volgens mij dus niet te sluiten.
Volslagen idioot. Die stichting die het claimt dat hagedissen worden doodgereden claimt dat zonder openheid te geven over het onderzoek. Terwijl het schijnbaar om nog geen procent van de totale populatie gaat. De lokale politiek komt inmiddels in het verweer.

XXXVI

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-12 22:01

Nox

Noxiuz

Weet iemand hoe je een scheur kan ontdekken in een carbon frame? Er zit een tik in de mijne. Zadelpen al meermaals voorzien van staypaste en ook als ik uit het zadel ben hoor ik een tik. Lijkt ergens bij balhoofd vandaan te komen.

Wil dit wel voor de verkoop beetje netjes hebben, heb een nieuwe fiets gekocht dus deze gaat eruit maar als er een scheur in zit moet dat nog wel vermeld of gerepareerd worden. Cube reaction c62 (als dit al carbon is, lijkt meer hars dan carbon te zijn stiekem) hardtail van mei '20.

[ Voor 11% gewijzigd door Nox op 25-05-2022 22:51 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:14
Nox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:51:
Weet iemand hoe je een scheur kan ontdekken in een carbon frame?.
Röntgen laten maken bij een carbon specialist

www.vanspeykwheels.nl

• Nox

Nox

Noxiuz

Prulleman schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:54:
[...]

sidenote, meer rechtop heeft vrij weinig voordelen, meestal ook niet voor rugklachten. ruw terrein komt heftiger in je rug als je rechtop zit (meer gewicht op het zadel + de klappen komen door je hele ruggegraat omhoog (niet te letterlijk nemen, maar geef denkbeeldig maar eens een tik tegen de onderkant van een verticale lijn | of tegen een puntje van een horizontale lijn --- , waar komt de schok harder/verder door..?)
(en vaker uit je zadel helpt ook)

Als een "moderne" fiets krap voelt en je de neiging hebt om de stuurpen te verlengen, dan zou ik inderdaad een maat groter pakken!!
Ik heb toch de ervaring met een te grote en 'juiste' maat fiets opgedaan nu en expres even gewacht met reageren.

Allereerst: op ruw terrein moet je uit het zadel :P

Daarbij heb ik op mijn huidige fiets eens de TTF's gepakt op geestmerambacht. Die waren niet fijn, je vangt ze meer met je schouders op. Die klappen op een hardtail moet je met de benen opvangen, die kunnen dat uitstekend. Bij een te lange fiets zit je eerder met je schouders gestrekt als je je gewicht iets naar achteren wilt plaatsen en dan zijn het geen goede schokbrekers.

Een te klein frame kan je ietsje groter maken (riser, stuurpen iets langer, vork met wat offset, zadel naar achteren) maar een te groot frame kan je weggooien, die maak je niet kleiner. Hooguit met een zadel iets naar voren. Een stuurpen kleiner dan ~30mm gaat ook niet lukken en een enorme backsweep moet je ook maar net liggen. Dus I hate to say it, je zit er dan toch naast. Een te grote fiets geeft ook gewoon een mindere stuuruitslag heb ik gemerkt, je moet dan te ver naar voren op de fiets wat geen fijn gevoel geeft en rugklachten geeft. Je gaat meer op je armen leunen dan op je rug etc. en als je het wilt voorkomen heb je meer gewicht omhoog te houden met je buik- en rugspieren als je verder voorover zit.

Wat ik vermoed wat het gevoel gaf is dat ik nu bijna 2 jaar op een grote fiets zit en bij het eerste stukje fietsen op een zandpaadje het zadel net iets te laag heb. Dan komen je knieën ook verder naar voren. Ik heb op technisch terrein mijn zadel 10-20mm lager zodat ik uit het zadel kan én mijn buitenste voet omlaag kan doen in een kombocht. Dat maakt het in technisch terrein wel beter. Ietsje efficiëntie inboeten voor wat meer controle. Maar straks een dropper dus geen last van (dat goed gebruiken is wel even wennen, je moet dat niet zomaar in een afdaling beginnen te gebruiken maar echt ervoor :+ )
GoldenSample schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Jij wilt op een fiets die met 35mm stuurpen komt met een 70mm stuurpen rijden? :X dat gaat echt het karakter van die fiets totaal omzeep helpen..
Maak je geen zorgen, er komt een 35mm stuurpen met iets meer dan normale backsweep op. Op de testfiets zat nul backsweep, dat gaf vlot wat nare gevoelens. Mijn huidige heeft een hele kleine backsweep en ik heb gevraagd voor een graad of 8 á 10 om eens te proberen.

Even een stukje groesbeek gepakt van de week met de testfiets. Wat een machine :o bochten gemaakt die ik met m'n huidige fiets niet maak, redelijk gepushed in onbekend terrein en toch steeds weer helemaal goed. En die M zit gewoon perfect op de trails, mijn huidige fiets is gewoon te groot denk :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nox

Nox

Noxiuz

ElGreco schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Röntgen laten maken bij een carbon specialist
Moet ik dan denken aan de kosten van een foto bij de tandarts? En indien zij wat vinden, hoe eenvoudig claim je garantie bij Cube/LBS? (mijn LBS is een hork namelijk ben ik na aanschaf achter gekomen). Het heeft geen nut als het lastig claimbaar is en je 400 euro betaalt voor een foto + onderzoek als je ook gewoon 250 euro van de prijs kan halen zeg maar :+

[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 25-05-2022 23:42 ]

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:14
Nox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:38:
[...]

Moet ik dan denken aan de kosten van een foto bij de tandarts? En indien zij wat vinden, hoe eenvoudig claim je garantie bij Cube/LBS? (mijn LBS is een hork namelijk ben ik na aanschaf achter gekomen). Het heeft geen nut als het lastig claimbaar is en je 400 euro betaalt voor een foto + onderzoek als je ook gewoon 250 euro van de prijs kan halen zeg maar :+
De kosten zul je zelf moeten navragen bij een aantal partijen en de afweging moeten maken of je het gaat doen.
Staat het in de voorwaarden dat je verplicht bent om bij je LBS/waar de fiets gekocht is garantie te claimen of kan dat bij iedere Cube dealer?
Je kunt ook Cube zelf benaderen.

www.vanspeykwheels.nl

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-11 08:22
Insert12 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:57:
[...]

Klopt. 100.000 van die dieren in een natuurgebied en omdat er amper een promille dood wordt gereden per jaar gaat de boel dicht. Waarschijnlijk sterven er al een hoop meer een natuurlijke dood dan doordat er op de mtb route zijn gevonden.
Inmiddels een filmpje gezien in de MTB praat FB groep van een biker die overal omgetrokken bomen over de paden heeft gespot...wie sloopt er dan de natuur...?

Gelukkig blijft er in de regio daar nog genoeg leuks over. Hellendoorn, Lemele o.a.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-12 20:56
Lensent schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Inmiddels een filmpje gezien in de MTB praat FB groep van een biker die overal omgetrokken bomen over de paden heeft gespot...wie sloopt er dan de natuur...?

Gelukkig blijft er in de regio daar nog genoeg leuks over. Hellendoorn, Lemele o.a.
Meen je niet 8)7 De vorige jaren gebruikten ze nog bouwhekken of dode takken met lint er omheen.

Tot vorig jaar woonde ik in Holten en ik volg het nieuws over deze route best actief. De route fietste ik ook wekelijks wel een keer. Nu een stukje verder verhuisd, Lemele en Hellendoorn zijn nu m'n thuisroutes. Al staat de mtb al maanden stil, huis verbouwd en de schuur is nog niet klaar. De mtb staat daarom nog bij m'n schoonouders. Met een maandje kan ie weer van sta :9

• Klitse
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:32:
[...]

Daarbij heb ik op mijn huidige fiets eens de TTF's gepakt op geestmerambacht. Die waren niet fijn, je vangt ze meer met je schouders op. Die klappen op een hardtail moet je met de benen opvangen, die kunnen dat uitstekend. Bij een te lange fiets zit je eerder met je schouders gestrekt als je je gewicht iets naar achteren wilt plaatsen en dan zijn het geen goede schokbrekers.
Als jij die TTF's vooral met je schouders opvangt dan is je houding niet goed.
Een langere fiets vergt een actievere fietshouding. Ik heb met mijn 1.83 een fiets met een reach van 510mm en dat voelt zo goed. De ETT is net zo lang als op mijn Hardtail met een reach van 470 dus zitpositie is nagenoeg gelijk.

Ze is wel een stukje langer dan mn Hardtail en een rondje kort draaien en keren (Rijssen) is dus hard werken, maar daar komt vooral door de grote wielbasis en lange chainstay en heeft niks met Reach te maken. (Maar ik heb haar dan ook niet voor een rondje als Rijssen)

[ Voor 29% gewijzigd door Klitse op 26-05-2022 09:17 ]

• TheBlackestCrow
  • Laatst online: 10-12 19:46
Lensent schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Gelukkig zie je dat nog op tijd aankomen. Als ik het mij goed herinner was er een hele tijd geleden ook ergens een gek die dus daadwerkelijk boobytraps plaatste o.a. visdraad en gaten met scherpe punten.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-12 14:30
Hoe is jullie donderdag? 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ki0Ytsgp_AlD0wipThzBD6Rx9Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xETfk1tt42ZvGhcrgFJ2xhMq.jpg?f=fotoalbum_large

Hello. Is it me you're looking for?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42
Vanochtend vroeg Hellendoorn gereden, wat een fantastische track :) Voor een beginner als ik zijn die klimmetjes wel erg zwaar. Twee keer halverwege afgestapt en lopend omhoog gegaan. Als dat in Hellendoorn al zo is dan vrees ik voor de Ardennen of de Eifel :+

XXXVI

• daanb14
ephymerous schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:38:
Vanochtend vroeg Hellendoorn gereden, wat een fantastische track :) Voor een beginner als ik zijn die klimmetjes wel erg zwaar. Twee keer halverwege afgestapt en lopend omhoog gegaan. Als dat in Hellendoorn al zo is dan vrees ik voor de Ardennen of de Eifel :+
Komt vanzelf joh! Met oefening wordt dat alleen maar beter. Als je blijft fietsen, ga je merken dat je conditie snel vooruit gaat.

• iamerwin
ephymerous schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:38:
Gewoon vaker doen, dan groeien die bovenbenen vanzelf. Schijnt, ik moet zelf ook nog even m’n leven zo plannen dat ik drie/vier keer per week kan fietsen. ☺️

Dat gezegd hebbende, heb ik vanochtend wel de laatste klim in m’n rondje van 15km in één keer gereden, zo’n 120 meter in anderhalve kilometer. Daar was ik best tevree mee. 😎

• iamerwin

• ZanielGa
iamerwin schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:34:
[...]

Rode fietsen zijn het snelste ☝🏻👌🏻
Dus wat je eigenlijk zegt is dus dat Rode fietsen voor mensen zijn die niet op eigen kracht snel kunnen zijn?

• daanb14
Vandaag weer een rondje gehad op de fiets, maar ik denk inderdaad dat de kraak uit de bottom bracket komt. Als ik de pedalen stilhoud stopt het kraken meteen en hoe hard het kraakt is afhankelijk van de kracht die ik op de pedalen zet. De kraak is ook niet constant. Ik wil ook nog kijken naar de direct mount chainring, dus daar bestel ik ook een sleutel voor. Ik bereid mij er ook maar op voor dat de BB waarschijnlijk vervangen moet worden. Het is een Shimano BB71-41A, dus natuurlijk ook niet 's werelds beste BB. Natuurlijk ben ik nu alvast aan het kijken naar een bearing press en puller. Ik las dat @Daan_ een bearing press heeft van Wheels Manufacturing. Die is in ieder geval een stuk goedkoper dan de BBP-1.2 van Park Tool. Dan moet ik dus nog gaan kijken naar een manier om de bottom bracket eruit te halen. Je hebt natuurlijk die ijzeren tools die je erin schuift zich uitzetten en waarmee je dan de BB eruit slaat. Is dat een goede optie of toch liever een oplossing met meer beleid?

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:00

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik wil dit weekend een fiets gaan huren om met mijn vrienden mee te gaan mountainbiken(doen zij al even). Iemand tips waar je het beste bij Lage vuursche kan huren? Ik zie meerdere shops in de buurt en allemaal rond de 30,-;.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

daanb14 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:19:
Vandaag weer een rondje gehad op de fiets, maar ik denk inderdaad dat de kraak uit de bottom bracket komt. Als ik de pedalen stilhoud stopt het kraken meteen en hoe hard het kraakt is afhankelijk van de kracht die ik op de pedalen zet. De kraak is ook niet constant. Ik wil ook nog kijken naar de direct mount chainring, dus daar bestel ik ook een sleutel voor. Ik bereid mij er ook maar op voor dat de BB waarschijnlijk vervangen moet worden. Het is een Shimano BB71-41A, dus natuurlijk ook niet 's werelds beste BB. Natuurlijk ben ik nu alvast aan het kijken naar een bearing press en puller. Ik las dat @Daan_ een bearing press heeft van Wheels Manufacturing. Die is in ieder geval een stuk goedkoper dan de BBP-1.2 van Park Tool. Dan moet ik dus nog gaan kijken naar een manier om de bottom bracket eruit te halen. Je hebt natuurlijk die ijzeren tools die je erin schuift zich uitzetten en waarmee je dan de BB eruit slaat. Is dat een goede optie of toch liever een oplossing met meer beleid?
Heb geen press van Wheel Manafacturing, maar had er BB van WM in de HT. Press die ik gebruik is van Park Tool. Die voor leuke prijs kunnen scoren op Amazon samen met BB remover. De wheels zeker goede press (zou nu mijn keuze zijn O-) ). https://www.parktool.com/...c-bearing-cup-press-hhp-3

Met een onderstaande tool kun je ze eruit tikken. Soms moet je wat harder slaan om ze eruit te krijgen. Kijk uit dat je niet tegen je frame aan ramt met de hamer. Zo hebben ze bij Mantel mijn fiets gesloopt. ;-)
https://www.futurumshop.n...0jqg0CEAQYASABEgJNj_D_BwE

• daanb14
Daan_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Heb geen press van Wheel Manafacturing, maar had er BB van WM in de HT. Press die ik gebruik is van Park Tool. Die voor leuke prijs kunnen scoren op Amazon samen met BB remover. De wheels zeker goede press (zou nu mijn keuze zijn O-) ). https://www.parktool.com/...c-bearing-cup-press-hhp-3

Met een onderstaande tool kun je ze eruit tikken. Soms moet je wat harder slaan om ze eruit te krijgen. Kijk uit dat je niet tegen je frame aan ramt met de hamer. Zo hebben ze bij Mantel mijn fiets gesloopt. ;-)
https://www.futurumshop.n...0jqg0CEAQYASABEgJNj_D_BwE
Die home press van Park Tool ga ik ook even naar kijken. Als daar gewoon de juiste cups bij zitten is daat ook een prima optie. Het laatste wat ik zou willen is scheef persen.

• ZanielGa
Terrie schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:37:
Ik wil dit weekend een fiets gaan huren om met mijn vrienden mee te gaan mountainbiken(doen zij al even). Iemand tips waar je het beste bij Lage vuursche kan huren? Ik zie meerdere shops in de buurt en allemaal rond de 30,-;.
Ik heb geen ervaring met verhuur bij Lage Vuursche, in de UHR regio alleen bij Amerongen. Maar ik zou even kijken of je bij de verschillende verhuurs kan vinden wat voor fietsen ze precies verhuren. Sommige hebben toch wat oudere modellen (iets wat vaker zo lijkt te zijn bij bedrijven met een grotere vloot aan fietsen). Het mooiste zou zijn als ze ergens 29ers hebben met een 1x11 of 1x12.
Pagina: 1 ... 200 ... 284 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic