Ik vind het wel aardig optimistisch bekeken als je stelt dat de grotere merken overstag gaan als je naar HT’s kijkt. Wat je ziet is dat een type fietsen dat in eerste instantie een niche was (LTHT / AM HT) nu ook door grotere merken wordt aangeboden. Ik zie echter op XC gebied nog heel weinig verschuiven. Ik ben onlangs op zoek geweest naar een XC HT met ca. 120mm vork en een modernere geometrie (en XC gewicht en staal, dus dat ging niet
), maar dat is bijna niet te vinden. Alleen BMC lijkt echt in te zetten op een slacker XC model. Bij Specialized kun je nog de Chisel bestellen die ook de goede kant op gaat en Marin heeft de Team, maar dan houdt het wel zo’n beetje op. Wil je meer keuze op het gebied van long en slack dan zit je bij de meeste merken ook met een gewichtstoeslag. Nou vermaak ik me ook prima op mijn stalen ros van bijna 14kg, maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor met name boswielrenners niet erg aantrekkelijk is. Terwijl die net zo goed de voordelen van een slackere fiets kunnen gebruiken.
Hij wil.
:strip_exif()/f/image/qIUB54erCISItxGnXAa9LkM7.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/MZSBKgKbjROu0uVC9fXqh3Ep.png?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/FXJubYzJLcUUUA9zyKiYirZw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Op2u1JqE8b9uG7k2Q5qNjH9x.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/floOCANTOjMpdqSBlXUrWQ15.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/GIP0PdDXB0ascHuHfqLzBVAX.png?f=fotoalbum_tile)