Toon posts:

Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 167 168 169 Laatste
Acties:

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:10
NoepZor schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]

Einde frame… hoorde ineens een pang. Eerst dacht ik aan een spaak. Geen breuk. Toen speling gecheckt op achterwiel. Zat heel iets in, spanner wat strakker gezet. Tijdens fietsen werd het steeds erger. Bij thuiskomst lager gecontroleerd, geen speling. Achterbrug intact ook. En toen viel mijn oog dus op de zadelbuis. Die is zo ongeveer rondom ingescheurd, lijkt vanuit montagepunt bidonhouder te komen. Hopelijk kan er onder garantie nog wat mee (Giant uit 2017). Wel balen dit..
Anders weet ik nog wel een adres. Maar is wel in Brussel

• Kluus
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:03

Kluus

Gang is alles

NoepZor schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:33:
[Afbeelding]

Einde frame… hoorde ineens een pang. Eerst dacht ik aan een spaak. Geen breuk. Toen speling gecheckt op achterwiel. Zat heel iets in, spanner wat strakker gezet. Tijdens fietsen werd het steeds erger. Bij thuiskomst lager gecontroleerd, geen speling. Achterbrug intact ook. En toen viel mijn oog dus op de zadelbuis. Die is zo ongeveer rondom ingescheurd, lijkt vanuit montagepunt bidonhouder te komen. Hopelijk kan er onder garantie nog wat mee (Giant uit 2017). Wel balen dit..
Kan het niet goed zien maar is dit carbon? Zitten ook een paar goede carbon reparateurs hier in de regio (Noord-Oost brabant):

https://carbonreparatie.nl/ <- Die heeft ooit voor mij een frame prima opgelapt en is echt een carbon kunstenaar. Hij heeft ook het tijdrit stuurtje voor Vocsnor ontworpen en gemaakt voor zijn werelduurrecord poging.
Verder ook positieve verhalen gehoord over https://www.unlimitedcolors.nl/

Als je ze even mailt krijg je meestal zo een indicatie van de kosten (en vaak vallen die erg mee!).

Als het aluminium is wordt het denk ik een ander verhaal, dat is meestal niet meer echt te repareren.

[Voor 10% gewijzigd door Kluus op 21-11-2021 16:37]

Remmen is angst

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:45
Het is een aluminium frame (Giant Fathom uit 2017). Volgens mij heeft Giant levenslange garantie op het frame dus komende week maar eens contact opnemen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NoepZor schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:31:
Het is een aluminium frame (Giant Fathom uit 2017). Volgens mij heeft Giant levenslange garantie op het frame dus komende week maar eens contact opnemen.
Dan maak je goeie kans ja, want dit lijkt me duidelijk een gevalletje garantie.

Remmen is angst

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Gister met een maatje op Texel rondgereden en die kleine route gereden. Leuke afwisseling, heftige hoogtemeters (voor mij)

Wel een salto met landing op de rug gemaakt. Kwam met een pedaal aan de grond. Goeie reminder om om de pedaal positionering te denken. Buiten spierpijn in de onderrug (landde op een tak) niets aan overgehouden. Wel besloten dat ik een MTB helm wil (fiets nu met een weghelm), want viel op de rand van de helm en dat deel waar je hem strakker mee draait voelde ik in mijn hoofd.

• NoepZor
Kameraadje van me bleef na ongeveer 1 km van route Markelo achter een boomwortel hangen met z’n pedaal. Die maakte ook een mooie zijwaartse landing. Hij liep vanmiddag niet super soepel :P was een mooi dagje MTB dus… ;(

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

NoepZor schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:52:
Kameraadje van me bleef na ongeveer 1 km van route Markelo achter een boomwortel hangen met z’n pedaal. Die maakte ook een mooie zijwaartse landing. Hij liep vanmiddag niet super soepel :P was een mooi dagje MTB dus… ;(
Ja mijn achterwiel kwam omhoog en daardoor raakte ik de controle half kwijt en werd in naar links gestuurd, denk dat ik toen uit schrik hard remde ofzo, want anders donderde ik een meter omlaag. Domme onervarenheid

Ik ga voor een helm met oorbescherming denk ik. Wel zo veilig voor een kluns

• wezep
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:15
NoepZor schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:31:
Als je eerste eigenaar bent, wordt dit netjes via de garantie opgelost.
Je krijgt dan een nieuw frame en de FM zal alles moeten overzetten.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• NoepZor
wezep schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:54:
[...]

Dat ben ik inderdaad, ik heb de bon ook nog netjes bewaard. Alleen even kijken of ik langs de LBS moet waar ik de fiets heb aangeschaft of dat het ook dichterbij huis kan.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:28
wezep schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:54:
[...]

Dat overzetten is niet altijd kosteloos, bij Cannondale enkel de 1e 2 jaar, daarna betaal je wel voor de werktijd en eventueel niet passende onderdelen (denk aan bb enzo).

Strava

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:18
Catch22 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:55:
Wel besloten dat ik een MTB helm wil (fiets nu met een weghelm), want viel op de rand van de helm en dat deel waar je hem strakker mee draait voelde ik in mijn hoofd.
Ik fiets ook met een weghelm (Bontrager Starvos Wavecel), kan je dit is nader toelichten? Kan zelf weinig verschillen ontdekken (op het voorklepje na)

Het deel wat je volgens mij bedoelt (het stel systeem achteraan) zie ik bij veel MTB helmen ook.

• Mjelnir
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:53
nooberke schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:14:
[...]

Ik fiets ook met een weghelm (Bontrager Starvos Wavecel), kan je dit is nader toelichten? Kan zelf weinig verschillen ontdekken (op het voorklepje na)

Het deel wat je volgens mij bedoelt (het stel systeem achteraan) zie ik bij veel MTB helmen ook.
MTB helmen gaan wat verder over je achterhoofd naar beneden vs een normale weg fiets helm.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:09
[...]

Als je bijvoorbeeld de bontrager rally bekijkt, beetje de MTB variant van die helm, komt de rally een paar mm lager bij je slaap en ook lager bij je achterhoofd. Het draaigespje bij de rally zit ook iets meer ingepakt.

Nou is de starvos ook een goeie helm en een vrij 'bulky' helm als je het vergelijkt met een wat meer aero road helm.

[Voor 8% gewijzigd door Rmg op 22-11-2021 09:23]

• NoepZor
Prulleman schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:59:
[...]

Dat overzetten is niet altijd kosteloos, bij Cannondale enkel de 1e 2 jaar, daarna betaal je wel voor de werktijd en eventueel niet passende onderdelen (denk aan bb enzo).
Dat is sowieso een uitdaging indien men niet 1:1 frame vervangt, maar door een nieuwer model. Mijn fiets heeft nog geen boost, maar is achter voorzien van een QR en voor van een non-boost steekas. De nieuwere modellen zijn wel boost. Dus in dat geval zit ik sowieso met de wielset en eventueel ook nog met crankstel/bottom bracket. Afijn, we zullen het zien :) Hopelijk zijn ze coulant en lossen ze het goed op.

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:22:
[...]

Dat is sowieso een uitdaging indien men niet 1:1 frame vervangt, maar door een nieuwer model. Mijn fiets heeft nog geen boost, maar is achter voorzien van een QR en voor van een non-boost steekas. De nieuwere modellen zijn wel boost. Dus in dat geval zit ik sowieso met de wielset en eventueel ook nog met crankstel/bottom bracket. Afijn, we zullen het zien :) Hopelijk zijn ze coulant en lossen ze het goed op.
ja, vaak hebben ze nog wel wat oude frames liggen voor garantie gevallen, maar op een gegeven moment zijn die ook op, voor mij betekende dat een upgrade van alu naar carbon :) met als (acceptabel) minpunt dat er een ander BB en ander offset voorblad bij kwam. Ik had het er wel voor over :). andere wielen zou wel zuur geweest zijn, had toen net mijn carbon setje erin, die moest wel een paar mm anders gedished worden vanwege de AI offset achterbrug, maar dat viel nog in de beschikbare marges van de spaken

Strava

• Prulleman
Rmg schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:21:
[...]

Als je bijvoorbeeld de bontrager rally bekijkt, beetje de MTB variant van die helm, komt de rally een paar mm lager bij je slaap en ook lager bij je achterhoofd. Het draaigespje bij de rally zit ook iets meer ingepakt.

Nou is de starvos ook een goeie helm en een vrij 'bulky' helm als je het vergelijkt met een wat meer aero road helm.
inderdaad, een (normale) MTB helm bedekt de achterkant en rondom je oren wat meer.
De reden hiervoor is dat je niet altijd op een vlakke weg zal neerkomen zoals bij wielrennen, maar de kans is groter dat je op een steen of iets dergelijks terecht komt, dan is meer dekking altijd beter

Strava

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:18
Rmg schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:21:
[...]

Scheelt niet mega veel, maar wel iets.
Mjelnir schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:16:
[...]

MTB helmen gaan wat verder over je achterhoofd naar beneden vs een normale weg fiets helm.
Ik zie het inderdaad, mijn race helm is meer een ovaal waar de MTB varianten aan de achterkant iets verder doorlopen naar onderen. Feitelijk dus iets meer bescherming als je op je achterhoofd valt.

Misschien toch ook maar investeren in een tweede helm, veiligheid boven alles, blijf wel lekker bezig met spullen aanschaffen zo. :+.

Zie wel wat betaalbare helmen met MIPS voorbij komen in de aanbieding momenteel :)

• Prulleman
nooberke schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:28:
[...]

[...]

Ik zie het inderdaad, mijn race helm is meer een ovaal waar de MTB varianten aan de achterkant iets verder doorlopen naar onderen. Feitelijk dus iets meer bescherming als je op je achterhoofd valt.

Misschien toch ook maar investeren in een tweede helm, veiligheid boven alles, blijf wel lekker bezig met spullen aanschaffen zo. :+.

Zie wel wat betaalbare helmen met MIPS voorbij komen in de aanbieding momenteel :)
niet zozeer voor als je op je achterhoofd valt, maar als de ondergrond niet vlak is.. als je met een racehelm op een vlakke ondergrond valt, dan heb je voldoende bescherming door de dikte van de schaal, maar kom je op een steen/stronk/... dan heb je een probleem

Strava

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

[...]

Dat is ongeveer dezelfde als ik heb.

Een MTB helm loopt verder door op je achterhoofd. En sommige hebben ook wat meer bescherming voor je slaap en rond je oor.

Als je precies op je rug valt dan is wat extra bescherming op je achterhoofd wel fijn. En de kans is op de MTB iets groter dat dat voor komt. Sowieso is de kans op vallen iets groter natuurlijk

Wat iedereen dus zegt. Ik had al een helm onderweg maar zag te laat dat die geen mips heeft. Dus moet even verder zoeken. Fox en POC (die gmbn altijd draagt) hebben wel wat leuks. Goedkoop is het niet.

Ik ben al eens gecrashed met de racefiets en daardoor zal ik niet snel besparen op veiligheid. Dus er komt gewoon een tweede helm. Die 150-200 euro denk je echt niet aan als het je hoofd redt.

https://www.futurumshop.n...mtb-fietshelm-zwart.phtml

https://www.mantel.com/poc-tectal-race-spin-mtb-helm

Zoiets

[Voor 26% gewijzigd door Catch22 op 22-11-2021 10:09]

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

So_Easy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:14:
[...]

@ElmarJ16,

Kijk, hier was ik naar opzoek. Het is dus niet perse de wielmaat van de fiets, maar de techniek die ik in dit geval nog niet voldoende blijk te hebben. Tijdens het testen heb ik de bochten ongeveer hetzelfde genomen waardoor ik dus het gevoel had dat ik met de 29" minder wendbaar was. Als mijn techniek beter was geweest had ik die bochten anders aangesneden en had ik deze makkelijker op hogere snelheid kunnen nemen dan met de 27.5.

Bedankt voor je input, het is weer een stuk helderder voor mij.
zorg ook dat je de zelfde breedte van je bars hebt. Nu een 40mm riser er op die 805mm ipv 780mm en m'n fiets leek wel een tank, na wat meer afdalingen werd het iets beter maar het bleef lomp voelen. Toen kort even op de fiets van een vriend gereden (met ook een 780mm stuur) en het verschil was enorm/voelde weer vertrouwd.

De pijpsnijder mocht dus weer uit het vet.

• Stofkapje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:03
McMiGHtY schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:41:
[...]

Even een mailtje naar de organiserende club? Als "men" het niet te horen krijgt dat er klachten zijn, kan "men" er ook niks aan doen natuurlijk.
Mailtje is verstuurd en hebben ook een nette reactie gekregen van de voorzitter. Daarin geeft hij aan dat hij het gedrag van sommige deelnemers betreurt maar dat het lastig is om het gedrag van iedereen te sturen. Wel is de mail doorgezet naar de toercommissie. Verder probeert men als vereniging er alles aan te doen om deelnemers te wijzen op hun verantwoordelijkheden.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13:41
Catch22 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:58:
[...]

Dat is ongeveer dezelfde als ik heb.

Een MTB helm loopt verder door op je achterhoofd. En sommige hebben ook wat meer bescherming voor je slaap en rond je oor.

Als je precies op je rug valt dan is wat extra bescherming op je achterhoofd wel fijn. En de kans is op de MTB iets groter dat dat voor komt. Sowieso is de kans op vallen iets groter natuurlijk

Wat iedereen dus zegt. Ik had al een helm onderweg maar zag te laat dat die geen mips heeft. Dus moet even verder zoeken. Fox en POC (die gmbn altijd draagt) hebben wel wat leuks. Goedkoop is het niet.

Ik ben al eens gecrashed met de racefiets en daardoor zal ik niet snel besparen op veiligheid. Dus er komt gewoon een tweede helm. Die 150-200 euro denk je echt niet aan als het je hoofd redt.

https://www.futurumshop.n...mtb-fietshelm-zwart.phtml

https://www.mantel.com/poc-tectal-race-spin-mtb-helm

Zoiets
Idem hier gehad. voorwiel gleed weg, ik een salto met onderkant helm tegen een boom en nek. Racefiets helm heeft plaats gemaakt voor een POC Tectal Race Spin, extra bescherming aan de achterkant voor je nek.

Kans met een val op een racefiets dat je een paal of boom raakt is minimaal, dan heb je die extra bescherming niet nodig, maar met een MTB rij je vaak door bossen op op plekken met meer stenen, dan is die bescherming achter op wel zo handig. Kan de POC overigens aanraden en ook aanraden in wit, lijkt ie iets minder lomp 8)

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Holk schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:11:
[...]

Idem hier gehad. voorwiel gleed weg, ik een salto met onderkant helm tegen een boom en nek. Racefiets helm heeft plaats gemaakt voor een POC Tectal Race Spin, extra bescherming aan de achterkant voor je nek.

Kans met een val op een racefiets dat je een paal of boom raakt is minimaal, dan heb je die extra bescherming niet nodig, maar met een MTB rij je vaak door bossen op op plekken met meer stenen, dan is die bescherming achter op wel zo handig. Kan de POC overigens aanraden en ook aanraden in wit, lijkt ie iets minder lomp 8)
Denk dat ik die neem, of de Fox. Maar wil het risico niet nemen. Dom verhaal als je het niet doet en dan zo crashed dat de juiste helm had geholpen

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

nooberke schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:28:
[...]

[...]

Ik heb deze zomer mijn eenvoudige MTB helm ingeruild voor deze met MIPS. Bevalt uitstekend.
https://www.futurumshop.n...elm-mat-zwart-grijs.phtml

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

https://www.futurumshop.n...b-fietshelm-mat-wit.phtml

Heb deze genomen, uit de Outlet, scheelt weer

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:09
foutje, zat niet naar de laatste pagina te kijken, had een zadeldiscussie voor me.

[Voor 109% gewijzigd door Rmg op 24-11-2021 09:28. Reden: Zat niet naar de laatste pagina te kijken]

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Rmg schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:54:
Ik zou eens een "vrouwenzadel" proberen. Pijnvrij fietsen moet gewoon kunnen,
Waar reageer je op?

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fijn zittende helm de POC Axion. (gelijk goede aanbieding) Gebruik de zwarte nu iets meer dan een jaar en zeker tevreden. Enige wat ik wel vervelend vindt als je zweet dan duurt het even voor dat de padding droog is. Recentelijk een POC Kortal race erbij gekocht. Wissel nu af tussen beide. De Kortal geeft tevens iets meer bescherming. Gebruik deze dan ook als ik aan experimenteren ben met jumpjes dropjes of leuke afdalingtjes.

[Voor 30% gewijzigd door Daan_ op 24-11-2021 14:22]

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• Catch22
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Daan_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:15:
[...]

Fijn zittende helm de POC Axion. (gelijk goede aanbieding) Gebruik de zwarte nu iets meer dan een jaar en zeker tevreden. Enige wat ik wel vervelend vindt als je zweet dan duurt het even voor dat de padding droog is. Recentelijk een POC Kortal race erbij gekocht. Wissel nu af tussen beide. De Kortal geeft tevens iets meer bescherming. Gebruik deze dan ook als ik aan experimenteren ben met jumpjes dropjes of leuke afdalingtjes.
Goed om te horen. Vond deze wel prima, helemaal voor het geld. In principe doe ik ook weinig geks, dus dit zou afdoende moeten zijn.

Gebruik je een helmmuts?

• Holk
edit; la maar, heb nog een BB te doen dus maar een set gekocht.

[Voor 74% gewijzigd door Holk op 24-11-2021 14:55]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Catch22 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:33:
[...]

Goed om te horen. Vond deze wel prima, helemaal voor het geld. In principe doe ik ook weinig geks, dus dit zou afdoende moeten zijn.

Gebruik je een helmmuts?
Die dingen draag ik niet. ;-)

—————————————
Nieuwe Magura 180mm centerlock remschijf binnen. Om de 6 gaats met adapter te vervangen. Deze werkt toch net niet optimaal samen met de 4 pots remmen. Had gevoel dat die klapperde. Voorrem had ik al vervangen voor 203mm CL en dat heeft goed uitgepakt. Morgen de 180mm CL achter vervangen.

[Voor 34% gewijzigd door Daan_ op 24-11-2021 18:09]

• Holk
Daan_ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:04:
[...]

Die dingen draag ik niet. ;-)

—————————————
Nieuwe Magura 180mm centerlock remschijf binnen. Om de 6 gaats met adapter te vervangen. Deze werkt toch net niet optimaal samen met de 4 pots remmen. Had gevoel dat die klapperde. Voorrem had ik al vervangen voor 203mm CL en dat heeft goed uitgepakt. Morgen de 180mm CL achter vervangen.
Rij jij van bergen af? Wat een diameters

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hierin het bos wel leuke heuveltjes ;-)

XC HT heeft 180/160 en dat gaat ook, maar op de wat leukere afdaling-tjes vind ik persoonlijk iets meer controle wel prettig.

[Voor 66% gewijzigd door Daan_ op 24-11-2021 20:16]

• Prulleman
200/180 is niet heel veel voor een trail fully toch? 180/160 is redelijk normaal voor xc, dus 1 stapje erbij..

Strava

• Holk
180/160 (v/a) hier, die 203/180 verwacht ik op een enduro/DH :)

• Klitse
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Hier ook op beide fietsen 200/180 en 4 pots Hope remmen. Maar ik weeg ook genoeg dus wat extra power is dan ook mooi meegenomen. En op beide fietsen dezelfde remmen scheelt remblokken op voorraad houden.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Holk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:20:
180/160 (v/a) hier, die 203/180 verwacht ik op een enduro/DH :)
Fiets zelf weinig vaste routes. En hier in bos ken ik een paar leuke lusjes waar je wel kunt spelen met de remmen. En ja.... het gaat ook met de 180/160 2pots combinatie, maar met de 203/180 4pots toch net iets meer controle/fun.

• drBunhead
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
203 / 180 is het minimum. Had 203/203 gehad als het frame dit zou toelaten. Of 4 pots rondom als dit op voorraad was ipv de Trail versie met 4 voor en 2 achter.

Massa is traag, moet toch op een of andere manier gestopt gaan worden.

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 17:51
drBunhead schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:03:
203 / 180 is het minimum. Had 203/203 gehad als het frame dit zou toelaten.
Idem hier, kwam van 180 / 160 en erg blij met de upgrade.

Is het echt noodzakelijk (Limburgse heuvels / Ardennen), daar valt over te discussiëren, maar het is een stuk veiligheid en geeft mij meer/beter controle over het remvermogen.

Ik stond eigenlijk versteld van het extra remvermogen (want heb nog steeds niet de hendels + cilinders vervangen, enerzijds omdat ik content ben en anderzijds vanwege de moeizame beschikbaarheid).

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kom ik aan met 160/140mm schijven :) Toch regelmatig de RdHF ermee gereden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
180/180 hier. Kom niks te kort @ 72kg

• drBunhead
  • Niet online
Gok dat mijn hardtail ook meer veerweg heeft dan de meeste fietsen hier. Bij een 150mm hoort ook gewoon wat grotere schijven. :)

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:13
Skinwalls <3
Effe met de hype meedoen.

Grote beurt laten doen, alle lagers vervangen, nieuwe kabels getrokken. Helemaal gepoetst. Hij rolt weer als een tierelier. Laat die blubber maar komen.

** edit - niet echt de juiste bandjes voor heel veel blubber trouwens :D

[Voor 6% gewijzigd door Rudolf op 25-11-2021 14:52]

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:53

charrel

Addison addict

Ach, dunner snijdt er toch wat meer in. Ik ben van de grove nopjes naar smaller gegaan voor de winter.

Mezelf maar even verwend, mijn octal X ging stuk na een valleltje.. Mooi prijsje bij futurum.

[Voor 4% gewijzigd door charrel op 25-11-2021 15:42]

• Holk
Rudolf schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:49:
Skinwalls <3
Effe met de hype meedoen.

[Afbeelding]

Grote beurt laten doen, alle lagers vervangen, nieuwe kabels getrokken. Helemaal gepoetst. Hij rolt weer als een tierelier. Laat die blubber maar komen.

** edit - niet echt de juiste bandjes voor heel veel blubber trouwens :D
Hipster bandjes op een hipster kleurtje fiets. Die moet wel heel snel gaan nu :+

(Mooie combo, heb zelf de zwarte Lux gekozen maar anders was het rood en had ik ook die hipster banden gestoken)

• Rudolf
Holk schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:05:
[...]

Hipster bandjes op een hipster kleurtje fiets. Die moet wel heel snel gaan nu :+

(Mooie combo, heb zelf de zwarte Lux gekozen maar anders was het rood en had ik ook die hipster banden gestoken)
Stealth black heb ik ook gehad, maar dat vond ik altijd zo onhandig.

*badumm tsss*

Altijd m'n fiets kwijt. :+

• daanb14
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:22
Even een update vanuit hier. Ik heb echt ontzettend veel plezier met de Lux Trail. Het ding is snel en op afdalingen ontzettend zeker. Ik ben meer plezier aan het maken tijdens het fietsen en ik heb niet meer dat vervelende gevoel dat je voorover kunt kukelen. Enig dingetje momenteel is wel echt de hoeveelheid modder. De fiets wordt flink vies, maar dat Squirt Lube is echt topspul. Er blijft haast geen troep op de ketting plakken. Doekje eroverheen, opnieuw aanbrengen en klaar.

Echter lijkt het er helaas wel op dat de lak op het frame niet helemaal perfect is. Op de achterbrug bij de plek waar het metalen plaatje bij het voorblad zit, zijn twee lijntjes voelbaar. Het lijk hier te gaan om slecht aangebrachte lak. Moet ik hier toch voor de zekerheid even Canyon over chatten?

Daarnaast valt het mij ook op dat de lak op sommige plekken, zoals op de achterbrug aan de kant van de groep, ruw aanvoelt. Hier lijkt ook een soort patroon in te zitten. De microvezeldoek met quick detailer vindt dit ook niet zo prettig. Is dit normaal op deze frames, of hoort het hele frame eigenlijk gewoon glad aan te voelen?

[Voor 13% gewijzigd door daanb14 op 25-11-2021 21:37]

The problem with outsourcing is that a problem that affects 90% of your business, affects only 0.02% of theirs, thus they don't feel the same sense of urgence.

• Klitse
  • Niet online
Ik zou sowieso even contact opnemen met Canyon. Zij kunnen dit beter beoordelen.

• McLambo
  • Laatst online: 08:10

McLambo

MTB Junky

daanb14 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:30:
Even een update vanuit hier. Ik heb echt ontzettend veel plezier met de Lux Trail. Het ding is snel en op afdalingen ontzettend zeker. Ik ben meer plezier aan het maken tijdens het fietsen en minder op mijn tenen aan het lopen over of ik voorover kan knallen bij hoge snelheden. Het is wel flink modderig de laatste tijd zeg. De fiets wordt flink fiets, maar dat Squirt Lube is echt topspul. Er blijft haast geen troep op de ketting plakken. Doekje eroverheen, opnieuw aanbrengen en we kunnen weer door.
[Afbeelding]

Echter lijkt het er helaas wel op dat de lak op het frame niet helemaal perfect is. Op de achterbrug bij de plek waar het metalen plaatje bij het voorblad zit, zijn twee lijntjes voelbaar. Het lijk hier te gaan om slecht aangebrachte lak. Moet ik hier toch voor de zekerheid even Canyon over chatten?
[Afbeelding]

Daarnaast valt het mij ook op dat de lak op sommige plekken, zoals op de achterbrug aan de kant van de groep, ruw aanvoelt. Hier lijkt ook een soort patroon in te zitten. De microvezeldoek met quick detailer vindt dit ook niet zo prettig. Is dit normaal op deze frames, of hoort het hele frame eigenlijk gewoon glad aan te voelen?
Squirt Lubr FTW!

Op mijn neuron zelfde verhaal met de lak. Veel korrelige randjes die gaan afbrokkelen. O.a. bij de metalen berschermplaat zoals jouw voorbeeld, en verder bij bijna alle vlakken waar lagers gemonteerd zitten en de crank

Waar de achteras in het frame zit, er er totaal geen lak aangebracht, en kijk ik zo tegen carbon aan.

Bij mijn eerste frame heb ik dit bij Canyon gemeld, en kreeg ik 50 euro shoptegoed -O-

Ik had geen zin om er verder stennis over te maken, maar aangezien het 2e frame zelfde laken en pak is ga ik ervan uit dat dit de standaard afwerking is bij Canyon? De scherpe prijs moet ergens vandaan komen

In ieder geval heb ik bet zelf opgelost door een drietal lakstiften van motip te halen (kleuren van het frame en blanke lak). Braamrandjes voorzichtig weggeschuurd en bijgewerkt met betreffende lakstiften. Ff rustig de tijd voor genomen oo een warme zonnige dag.

Ik ben benieuwd wat jij ermee gaat doen.

[Voor 25% gewijzigd door McLambo op 25-11-2021 21:52]

• daanb14
Oké, als ik dit zie valt de kwaliteit van de lak op mijn frame nog flink mee. Ik ga wel even contact opnemen met Canyon over die twee lijntjes, want stel toch eens voor dat het toch gescheurd Carbon is. Ik kom hier natuurlijk op terug.

The problem with outsourcing is that a problem that affects 90% of your business, affects only 0.02% of theirs, thus they don't feel the same sense of urgence.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@McLambo hoe bedoel je waar de achteras in het frame zit, is dat echt waar de as tegen het frame klemt? Mijn Specialized Tarmac Expert frame heeft daar ook geen lak zitten dus dat komt ook in de hogere prijsklassen voor, als daar wel lak zou zitten zou dat er ook binnen no-time af slijten natuurlijk. Of bedoel je iets anders?

Over mijn Exceed verder geen klachten met de lak eigenlijk, maar die is ook grotendeels mat transparant, dus dan valt het ook niet op natuurlijk als het op plekken wat minder is. :). Bij je bracket ziet er wel een beetje slordig uit ja, maar het is wel duidelijk alleen lakschade natuurlijk.

@daanb14 die cracks zou ik inderdaad even ter beoordeling naar Canyon sturen ja, ik ben benieuwd wat ze er van vinden. Zelf heb ik een tijdje terug ook een onduidelijk scheurtje gehad in een veel ouder frame en dat hebben ze goed opgelost.

[Voor 6% gewijzigd door Kluus op 25-11-2021 22:42]

Remmen is angst

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:04:
180/180 hier. Kom niks te kort @ 72kg
Hier 180/160mm met 85kg maar werkt voor mij ook prima hoor.
Op de racer heb ik 622/622mm en remmen wat dat doet! ;)

Remmen is angst

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Kluus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:40:
@McLambo hoe bedoel je waar de achteras in het frame zit, is dat echt waar de as tegen het frame klemt? Mijn Specialized Tarmac Expert frame heeft daar ook geen lak zitten dus dat komt ook in de hogere prijsklassen voor, als daar wel lak zou zitten zou dat er ook binnen no-time af slijten natuurlijk. Of bedoel je iets anders?
Ja en nee. Er zat daar geen lak, maar rondom deze plek allemaal bramen die na enkele weken al begonnen te bluisteren. Je kan duidelijk zien dat er een tape-je gezeten heeft tijdens het spuiten, en die is er te laat afgerukt toen de lak al opgedroogd was.

Aangezien ik ook in de winter rijdt bij vorst heb ik gezorgd dat dit nu netjes (?) afgedicht is met een laagje lak, en alle loszittende bluisters verwijderd zijn.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McLambo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:49:
[...]

Ja en nee. Er zat daar geen lak, maar rondom deze plek allemaal bramen die na enkele weken al begonnen te bluisteren. Je kan duidelijk zien dat er een tape-je gezeten heeft tijdens het spuiten, en die is er te laat afgerukt toen de lak al opgedroogd was.

Aangezien ik ook in de winter rijdt bij vorst heb ik gezorgd dat dit nu netjes (?) afgedicht is met een laagje lak, en alle loszittende bluisters verwijderd zijn.
Ahja dat is niet zo mooi dan nee :(.

Remmen is angst

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Canyon geeft kleine korting op reserve onderdelen 20%. Alle kleine beetjes helpen :D

Mijn Neuron heeft waarschijnlijk naar de winter wat extra liefde nodig. Benodigde Bearing kits besteld. Om deze naar de winter te kunnen vervangen. En extra reserve derailleur hanger.

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:55
Kluus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:42:
[...]

Hier 180/160mm met 85kg maar werkt voor mij ook prima hoor.
Op de racer heb ik 622/622mm en remmen wat dat doet! ;)
Mja heb nu 2 keer een 622mm moeten vervangen vanwege remschade dus die hoef ik niet meer als rem

Zelf ook 203 voor. Vind de extra bite versus 180mm wel prettig.

• Bakkenist
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:51
Daan_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:13:
Canyon geeft kleine korting op reserve onderdelen 20%. Alle kleine beetjes helpen :D

Mijn Neuron heeft waarschijnlijk naar de winter wat extra liefde nodig. Benodigde Bearing kits besteld. Om deze naar de winter te kunnen vervangen. En extra reserve derailleur hanger.
Dank voor de tip. Nooit zin gehad om 'n extra derailleurpadje te bestellen - maar dit trok me over de streep. :D Verzacht de pijn van de verzendkosten (9,99 euro met UPS...) enigszins.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Had zelfde. Verzendkosten vind ik persoonlijk iets te hoog. Leg de lagers hier voorlopig nog even op schap. Nu nog even zoeken naar goede lager puller om oude lagers uit frame te krijgen.

[Voor 68% gewijzigd door Daan_ op 26-11-2021 11:59]

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Daan_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:57:
Had zelfde. Verzendkosten vind ik persoonlijk iets te hoog. Leg de lagers hier voorlopig nog even op schap. Nu nog even zoeken naar goede lager puller om oude lagers uit frame te krijgen.
Ik lees even geïnteresseerd mee, en ben benieuwd met welke lagertrekker je eindigd :)

Linkje naar de goeie lagers voor je Neuron?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als je serienummer invoert van je fiets op de Canyon website. Dan krijg je de juiste lagers te zien. Voor Neuron van 2020/1 zijn het drie kits.
https://www.canyon.com/en...r-parts/spare-wear-parts/

Op de technische tekening van je fiets vind je ze ook terug
https://www.canyon.com/nl...ed_drawings_overview.html

[Voor 38% gewijzigd door Daan_ op 26-11-2021 12:53]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ook maar een reserve padje besteld voor mijn Exceed, prijzige dingen wel zeg, 25 euro zonder de korting, laatst ook nog een officiele Spesh reserve pad voor mijn Tarmac besteld voor slechts 8 euro...

In ieder geval, bedankt voor de tip :D. Balhoofd lagers ook nog aan gedacht maar die laat ik gewoon checken en indien nodig vervangen bij de volgende service beurt van mijn voorvork denk ik.

Remmen is angst

• Klitse
  • Niet online
Dat valt nog mee. Ik betaal 35 pond! voor een padje, ex importkosten. Moet er nog een bestellen.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Daan_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:16:
Als je serienummer invoert van je fiets op de Canyon website. Dan krijg je de juiste lagers te zien. Voor Neuron van 2020/1 zijn het drie kits.
https://www.canyon.com/en...r-parts/spare-wear-parts/

Op de technische tekening van je fiets vind je ze ook terug
https://www.canyon.com/nl...ed_drawings_overview.html
Ah, juist!. Even gekeken, en voor die 20% korting geloof ik het wel. De lagers hebben niet zo veel te lijden, en ze kunnen ook periodiek even gedraaid worden.

Wel verwarrend welke kits je nu waarvoor nodig hebt. Heeft de GP0205-01 nou overlap met de GP0203-01?

Enige dat ik op dit moment wel interessant vind is de GP7089-01, om die aluminum busjes die bij zo veel rijders breken te vervangen.
Voorlopig bij mij nog goed, en ik blijf ze netjes periodiek natrekken O-)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fiets veel in natte omstandigheden. Toch maar voor zekerheid reserve lagers op schap.

De GP7089-01 Horst Link heb ik onder garantie opgestuurd gekregen. Toen die van mij geknapt/los getrild was. Hij was opeens weg. 😇 Mocht hier wat mee gebeuren? Dan zou ik eerst proberen garantie te claimen. Het is bekend probleem bij Canyon. Ze hebben horst link ook aangepast hierop.

[Voor 26% gewijzigd door Daan_ op 27-11-2021 07:58]

• daanb14
Kluus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:40:

Over mijn Exceed verder geen klachten met de lak eigenlijk, maar die is ook grotendeels mat transparant, dus dan valt het ook niet op natuurlijk als het op plekken wat minder is. :). Bij je bracket ziet er wel een beetje slordig uit ja, maar het is wel duidelijk alleen lakschade natuurlijk.

@daanb14 die cracks zou ik inderdaad even ter beoordeling naar Canyon sturen ja, ik ben benieuwd wat ze er van vinden. Zelf heb ik een tijdje terug ook een onduidelijk scheurtje gehad in een veel ouder frame en dat hebben ze goed opgelost.
Ik ga maandag even contact opnemen met Canyon. Zover ik weet is het serviceniveau van Canyon een heel stuk beter geworden sinds 2018, dus ik heb er alle vertrouwen in. Ik had jullie op de hoogte. Ik wil eigenlijk ook een kleine mudguard op de vork plaatsen om zo min mogelijk modder in het balhoofd te krijgen. Is het een goed idee om die van Canyon te pakken of is er beter spul als klein flapje beschikbaar voor een Fox 34 Step-Cast?

• McLambo

McLambo

MTB Junky

daanb14 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:23:
[...]

Ik ga maandag even contact opnemen met Canyon. Zover ik weet is het serviceniveau van Canyon een heel stuk beter geworden sinds 2018, dus ik heb er alle vertrouwen in. Ik had jullie op de hoogte. Ik wil eigenlijk ook een kleine mudguard op de vork plaatsen om zo min mogelijk modder in het balhoofd te krijgen. Is het een goed idee om die van Canyon te pakken of is er beter spul als klein flapje beschikbaar voor een Fox 34 Step-Cast?
Volgens mij is dit het meest bescheiden mudflapje dat je direct op de vork kan mounten:

https://www.bike-componen...cros/Trail-Fender-p59586/

Zelf rij ik met een hele grote, zomer en winter. Past beter bij een Neuron dan een Lux, geef ik toe 👼

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McLambo schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:49:
[...]

Volgens mij is dit het meest bescheiden mudflapje dat je direct op de vork kan mounten:

https://www.bike-componen...cros/Trail-Fender-p59586/
Die heb ik ook, voor mijn Fox 32 moest ie een beetje op maat geknipt worden maar op de 34 zou ie zo moeten passen. Werkt verder prima, het enige nadeel vind ik dat hij niet voorbij je binnenpoten reikt waardoor die niet helemaal beschermd worden, maar in de praktijk maakt dat denk ik niet echt uit.

[Voor 9% gewijzigd door Kluus op 27-11-2021 13:01]

Remmen is angst

• Strider
  • Nu online
Mijn oude achterband ( Schwalble Thunder Burt 54-622 29x2.10 ) is gescheurd, iemand een idee voor een waardige opvolger?

Gewoon weer de nieuwe versie?: Schwalbe Thunder Burt Addix Speed Super Race

Volgens mij is deze niet meer in het volledig zwart leverbaar

[Voor 51% gewijzigd door Strider op 28-11-2021 11:15]

BlaBlaBla

• ZanielGa
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05:07
Strider schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:02:
Mijn oude achterband ( Schwalble Thunder Burt 54-622 29x2.10 ) is gescheurd, iemand een idee voor een waardige opvolger?

Gewoon weer de nieuwe versie?: Schwalbe Thunder Burt Addix Speed Super Race

[Afbeelding]

Volgens mij is deze niet meer in het volledig zwart leverbaar
Tja, als je weer iets met zo'n laag profiel wil hebben zijn misschien deze nog wel opties:
Continental Race king
Continental Speed king
Vittoria Terrano
Maxxis Aspen

Is wel wat lastig omdat ik niet helemaal weet hoe en op wat voor terrein je rijdt en met wat voor voorband je het combineerd. Als ik zou gokken denk ik dat je een Racing Ray voor gebruikt maar dat is een gok.

Met iets meer profiel misschien
Continental Cross king
Vittoria Mezcal
Shwalbe Racing Ralph
Maxxis Recon Race

[Voor 5% gewijzigd door ZanielGa op 28-11-2021 12:10]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gister mini Tweakers ride gedaan met drie mede Tweakers in het Reichswald. Eerst hier achter het huis gespeeld met een dropje en de mtbhoppers. En daarna leuke stukjes in het Reichswald opgezocht met wat uitdaging. Die met de nattigheid/blubber toch net iets meer uitdaging kregen. (glibberen en glijden) Helaas paar stukjes over moeten slaan, maar die zijn voor de volgende keer als omstandigheden beter zijn. (droog) de mini ride is voor herhaling vatbaar (y)

Vandaag de fiets maar eens schoongemaakt was wel nodig. Dacht dat ik hem gister al licht had af geborsteld/geveegd, maar toch niet goed genoeg. :)

PS: heren excuses. De worstenbroodjes en warme chocomelk houden jullie nog te goed. Niet meer aan gedacht aan einde van onze rit.

[Voor 60% gewijzigd door Daan_ op 28-11-2021 14:10]

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:41
Als er een herhaling komt, ga ik ook graag mee :)

Dit weekend niet gefietst helaas. Vanochtend wel achterrem goed schoongemaakt, laatste ritjes liep ie regelmatig aan. Dat lijkt nu verholpen.

Ook de dropper even schoongemaakt, die ging nogal stroef laatste rit. Heb 'm opnieuw ingevet volgens de instructie van de fabrikant. Wat ik me wel afvraag, hoort de dropperpost 'vet' te zijn?
Toen ik 'm nieuw had was dat niet het geval en werkte hij ook goed. Doordat er nu een fork lube op zit is hij een beetje vettig, wat natuurlijk ook vuil vasthoudt.

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:17:
Gister mini Tweakers ride gedaan met drie mede Tweakers in het Reichswald. Eerst hier achter het huis gespeeld met een dropje en de mtbhoppers. En daarna leuke stukjes in het Reichswald opgezocht met wat uitdaging. Die met de nattigheid/blubber toch net iets meer uitdaging kregen. (glibberen en glijden) Helaas paar stukjes over moeten slaan, maar die zijn voor de volgende keer als omstandigheden beter zijn. (droog) de mini ride is voor herhaling vatbaar (y)

Vandaag de fiets maar eens schoongemaakt was wel nodig. Dacht dat ik hem gister al licht had af geborsteld/geveegd, maar toch niet goed genoeg. :)
[Afbeelding]

PS: heren excuses. De worstenbroodjes en warme chocomelk houden jullie nog te goed. Niet meer aan gedacht aan einde van onze rit.
Was een topritje. Na het afsproelen van mijn fiets gisteren ziet die van mij er wel iets minder modderig uit, maar ook die heeft nog een sopje nodig. Vandaag of morgen maar even doen. En die worstenbroodjes/chocomelk kom ik graag nog een keer ophalen (met een droog ritje erbij). 8)

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Paul! schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:51:

Dit weekend niet gefietst helaas. Vanochtend wel achterrem goed schoongemaakt, laatste ritjes liep ie regelmatig aan. Dat lijkt nu verholpen.

Ook de dropper even schoongemaakt, die ging nogal stroef laatste rit. Heb 'm opnieuw ingevet volgens de instructie van de fabrikant. Wat ik me wel afvraag, hoort de dropperpost 'vet' te zijn?
Toen ik 'm nieuw had was dat niet het geval en werkte hij ook goed. Doordat er nu een fork lube op zit is hij een beetje vettig, wat natuurlijk ook vuil vasthoudt.
Ik heb een standaard iridium dropper op mijn Canyon, en ik geef hem na elke rit een heel klein spuite Fork Deo. Dan druk ik hem nog een keer half 1, en zie je dat het vuil uit de sealring mee naar buiten wordt getrokken.

Dit veeg ik af met een microvezeldoek; daarna cycle ik de dropper een aantal keer; geen vet en toch smooth as butter :9~

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:13:
[...]

Was een topritje. Na het afsproelen van mijn fiets gisteren ziet die van mij er wel iets minder modderig uit, maar ook die heeft nog een sopje nodig. Vandaag of morgen maar even doen. En die worstenbroodjes/chocomelk kom ik graag nog een keer ophalen (met een droog ritje erbij). 8)
d:)b In nieuwe jaar nog keer met klein groepje (+/- 4) In betere omstandigheden de enduro lusjes doen die gister helaas moesten overslaan. En dan gelijk vouwschepje meenemen om her en der wat jumpjes etc. bij te werken. Voor nog meer fun O-)

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:59:
[...]

d:)b In nieuwe jaar nog keer met klein groepje (+/- 4) In betere omstandigheden de enduro lusjes doen die gister helaas moesten overslaan overgeslagen. En dan gelijk vouwschepje meenemen om her en der wat jumpjes etc. bij te werken. Voor nog meer fun O-)
Count me in!

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:43
McLambo schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:13:
[...]

Ik lees even geïnteresseerd mee, en ben benieuwd met welke lagertrekker je eindigt :)

Linkje naar de goeie lagers voor je Neuron?
Ik ben zelf erg gecharmeerd van deze lagertrekkers, meer lager duwers, https://www.bearingprotoo...ns/bearing-pullers-single
Veel minder kans op beschadiging van je frame

• drBunhead
  • Niet online
Daan_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:59:
[...]

d:)b In nieuwe jaar nog keer met klein groepje (+/- 4) In betere omstandigheden de enduro lusjes doen die gister helaas moesten overslaan overgeslagen. En dan gelijk vouwschepje meenemen om her en der wat jumpjes etc. bij te werken. Voor nog meer fun O-)
Daar zou ik mij ook wel graag bij willen aansluiten

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Vanmiddag is mn ketting vast komen te zitten tussen het frame en het voorste tandwiel (gebeurde tijdens schakelen tijdens klim, is dat slecht?).
Met een beetje geweld losgetrokken, want moest toch verder. Nu is de lak beschadigd. Superzonde op een fiets van ca 2 maanden oud natuurlijk, maar nou denk ik aan beetje opschuren en weer lakken. Ik lees op inet allerhande manieren als modelbouwlak, lakstift voor auto en dan heb je ook nog potjes en spuitbussen. Wat gebruiken jullie hier zoal voor? De kleur komt wmb niet zo nauw.

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:52

Demo

Probleemschietende Tovenaar

drBunhead schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:49:
[...]

Same! Een beetje technisch klooien is altijd leuk!
Ik zag vandaag een flinke rij met naaktfoto's van mijn achterdemper op Facebook, dus ik denk dat ik die weer kan ophalen. Ben benieuwd hoe dat voelt na een grote beurt :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Klitse
  • Niet online
Demo schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:40:
[...]
Same! Een beetje technisch klooien is altijd leuk!
Ik zag vandaag een flinke rij met naaktfoto's van mijn achterdemper op Facebook, dus ik denk dat ik die weer kan ophalen. Ben benieuwd hoe dat voelt na een grote beurt :)
Jouw oude frame werd zowaar herkend door Michael van een eerdere lets ride. Tilburg meen ik. :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

drBunhead schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:49:
[...]

Kan niks beloven. Zal ergens maart/april zijn als het weer wat droger/warmer is. Zal dan wel weer klein groepje zijn van maximaal 5… ;-)

• Mjelnir
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:53
Als ik een betere fiets heb gekocht ergens volgend jaar haak ik ook graag aan!

• Rudolf
Mudguards.....

plassen jullie ook zittend? |:( :F :X

/grapjeeeee

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Rudolf schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:01:
Mudguards.....

plassen jullie ook zittend? |:( :F :X

/grapjeeeee
Ik word hier wel door getriggerd!

Persoonlijk vind ik een front midguard stoer op een trial bike, maar de hoofdzaak is behoud van de fiets en voornamelijk de lagers en shock stantions. Hier op de Veluwe is het (buiten de vaste routes) in de winter enorm drassig in het bos.

Vroeger reed ik zonder mudguards en was het standaard lagers vervangen na de winter; alles verroest.

Dat gaat tegenwoordig een stuk beter met mudguards, dus FTW.

Ter illustratie:

Ps: ik doe al mijn toiletzaken staand

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:43
McLambo schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:26:
[...]
Ps: ik doe al mijn toiletzaken staand
Number 2? Wel met mudguard neem ik aan.

• Rudolf
@McLambo Neem het niet te persoonlijk op, want ik ben gisteren gaan Zwiften, dus bij mij is er duidelijk iets niet ingedaald. :$

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:07
Dit heeft toch niks meer met Mountainbiken te maken? Denk dat waterfietsen daar beter van toepassing is.... ^^

• ZanielGa
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05:07
DirtyBird schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:08:
Vanmiddag is mn ketting vast komen te zitten tussen het frame en het voorste tandwiel (gebeurde tijdens schakelen tijdens klim, is dat slecht?).
Met een beetje geweld losgetrokken, want moest toch verder. Nu is de lak beschadigd. Superzonde op een fiets van ca 2 maanden oud natuurlijk, maar nou denk ik aan beetje opschuren en weer lakken. Ik lees op inet allerhande manieren als modelbouwlak, lakstift voor auto en dan heb je ook nog potjes en spuitbussen. Wat gebruiken jullie hier zoal voor? De kleur komt wmb niet zo nauw.
Geen idee wat handig zou zijn voor het bijwerken van de verf, waarschijnlijk de lakstift voor de auto.
Maar ik zou wel even goed checken of je ketting niet beschadigd is. Als die erg ongelukkig vast komt te zitten kan het wel eens gebeuren dat een schakel beschadigd en je een zwakke plek hebt. En die dingen begeven het nooit op momenten dat het aangenaam is.

• Strider
  • Nu online
Vraagje over de breedte van een band.

Heeft 2.25" tegenwoordig de voorkeur over 2.10"?

Ik heb zelf alleen ervaring met 2.10", en twijfel of ik niet zou moeten overstappen naar 2.25". Dit omdat ik nieuwe MTBs niet meer uitgerust zie worden met een 2.10" band.

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:00:
Vraagje over de breedte van een band.

Heeft 2.25" tegenwoordig de voorkeur over 2.10"?

Ik heb zelf alleen ervaring met 2.10", en twijfel of ik niet zou moeten overstappen naar 2.25". Dit omdat ik nieuwe MTBs niet meer uitgerust zie worden met een 2.10" band.
2.25 is gebruikelijk voor XC, voor het ruigere werk gaat het daar ook al boven. (Wel samen met velg breedte, want 2.5" op een 21mm velg gaat ook niet lekker, dan heb je toch wel velgen van 30+ mm nodig).

De nieuwe Scott spark (rc --> XC versie dus) wordt ook al standaard met 2.4" geleverd (icm 30 mm velgen)... Tijden veranderen...

Strava

• Strider
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:05:
[...]

2.25 is gebruikelijk voor XC, voor het ruigere werk gaat het daar ook al boven. (Wel samen met velg breedte, want 2.5" op een 21mm velg gaat ook niet lekker, dan heb je toch wel velgen van 30+ mm nodig).

De nieuwe Scott spark (rc --> XC versie dus) wordt ook al standaard met 2.4" geleverd (icm 30 mm velgen)... Tijden veranderen...
Is een 2.25 ook geschikt voor een 18mm velg, of kun je in die situatie toch beter voor een 2.10 gaan?
Ik neem aan dat een 2.10 band niet sneller is door het lagere gewicht en rolweerstand?

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:33:
[...]

Is een 2.25 ook geschikt voor een 18mm velg, of kun je in die situatie toch beter voor een 2.10 gaan?
Ik neem aan dat een 2.10 band niet sneller is door het lagere gewicht en rolweerstand?
18mm.... Dat is wel heel ouderwets smal.. in zo'n geval ook wel goed om even je frame clearance te checken. Ik vermoed dat het uiteindelijk niet veel uit het maken.. als je 2.25 op 18 mm op wat lagere druk wilt rijden zit je al snel tegen de ondergrens.

Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Strider schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:33:
[...]

Volgens Schwalbe kan het net niet (2,25” is 57mm): https://www.schwalbe.com/en/reifenmasse

Ik zou gewoon voor de 2,1 gaan, je haalt de meeste voordelen van de bredere band er waarschijnlijk toch niet uit omdat hij te bol zal staan. En een smallere band is dan waarschijnlijk inderdaad wel lichter en snijdt beter door de modder ;).

[Voor 8% gewijzigd door Kluus op 30-11-2021 07:56]

Remmen is angst

• Strider
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 00:39:
[...]
18mm.... Dat is wel heel ouderwets smal.. in zo'n geval ook wel goed om even je frame clearance te checken. Ik vermoed dat het uiteindelijk niet veel uit het maken.. als je 2.25 op 18 mm op wat lagere druk wilt rijden zit je al snel tegen de ondergrens.
Op de velglint staat: 18-622, ik neem aan dat mijn velg dan 18mm breed is.
Inderdaad, de fiets is alweer uit 2013, dus het begint alweer antiek te worden.
Kluus schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:49:
[...]

Volgens Schwalbe kan het net niet (2,25” is 57mm): https://www.schwalbe.com/en/reifenmasse

Ik zou gewoon voor de 2,1 gaan, je haalt de meeste voordelen van de bredere band er waarschijnlijk toch niet uit omdat hij te bol zal staan. En een smallere band is dan waarschijnlijk inderdaad wel lichter en snijdt beter door de modder ;).
Oke, dan blijf ik bij 2.10.
Blijft een 2.25 band bol staan vanwege de smalle velg, of omdat ik er toch wel veel bar in moet pompen --> minimaal 1.8?

BlaBlaBla

• Prulleman
@Strider met name vanwege de velgbreedte icm de bandbreedte, die moeten een beetje bij elkaar passen.

Strava

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Paul! schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:51:

vuil schuift de dust wiper omhoog, veeg dat met een microvezel doek weg af en toe.

• Strider
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:
@Strider met name vanwege de velgbreedte icm de bandbreedte, die moeten een beetje bij elkaar passen.

[Afbeelding]
Ik heb nu dus een Thunder Burt, ja niet ideaal met dit weer, maar normaal zijn de paden waar ik kom toch wel redelijk droog :+

Nu zie ik dat deze band 2 uitvoeringen in de maat 29 x 2.25 heeft.
Is er geen 1 op 1 vertaling van ETRO naar Inch?

Inch maat: 29 x 2.25
ETRTO maat: 57-622

ETRTO-maat: 60-622

BlaBlaBla

• Prulleman
Strider schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:29:
[...]

Ik heb nu dus een Thunder Burt, ja niet ideaal met dit weer, maar normaal zijn de paden waar ik kom toch wel redelijk droog :+

In principe is 2.25" 57 mm, geen idee waar die 60 op die site vandaan komt. Normaal adverteert schwalbe MTB banden enkel in inches

Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Strider schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:29:
[...]

Prulleman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:33:
[...]

In principe is 2.25" 57 mm, geen idee waar die 60 op die site vandaan komt. Normaal adverteert schwalbe MTB banden enkel in inches
Dat is een foutje, de ETRTO 60-622 is de 2,35" en de 2.10" is ETRTO 54-622. Op de site van Mantel staat de vertaling wel correct (voor de Racing Ralph in dit geval):

https://www.mantel.com/sc...27ewQ1EAAYASAAEgIJn_D_BwE

Futurum heeft de Thunder Burt EVO Super Ground in de maat die je nodig hebt op voorraad:
https://www.futurumshop.n...3VMggaEAQYAyABEgIMKfD_BwE

[Voor 36% gewijzigd door Kluus op 30-11-2021 14:18]

Remmen is angst

• Strider
  • Nu online
Ik denk dat ik nu wel begrijp waarom een brede buitenband op een smalle velg niet optimaal is:

Ik heb nu dus die Thunder Burt er weer opliggen, en de buitenmaat is 48mm, terwijl de buitenmaat van mijn Rocket Ron 2.10 gewoon 53mm is. Misschien kan ik bij de Thunder Burt dan toch nog wel een maatje groter?

[Voor 38% gewijzigd door Strider op 30-11-2021 17:11]

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 167 168 169 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee