Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 165 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Daan_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Net terug van een rondje en zag her en der de bordjes hangen. De 26% zit erin als ik het goed zag. Die is op zich wel goed te doen. Route heeft vrij breden paden en niet al te veel modder poelen op dit moment. [zelf nog aan het puzzelen hoe ik de route beste kan ontwijken zondag ;-) )

Edit 30-10:
Nu met de regen. Verwacht ik dat op sommige stukken behoorlijk blubber rijden gaat worden zondag.
Hmmm ik hoor net dat wij waarschijnlijk ook richting Milsbeek komen, ik hoop dat het meevalt met de blubber. Even kijken nog of ik mijn maatje toch nog zo ver krijg dat we naar een route gaan met wat meer afwatering...

Ik vind het wel leuk om eens bij jullie in het Reichswald te komen rijden maar heb niet zo veel zin in blubber eigenlijk... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 30-10-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Kluus vanmiddag klein rondje gedaan in de regen. Op sommige stukken begint het goed nat te worden.

[ Voor 82% gewijzigd door Daan_ op 31-10-2021 13:22 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
All right, ik denk dat ik een klein probleempje heb met mijn nieuwe aanwinst. Het viel mij al op dat men bij Canyon niet bezuinigd heeft op de hoeveelheid vet die zij gebruikt hebben bij de montage van bijvoorbeeld de achterste steekas en de as in de bottom bracket. Dat laatste lijk ik nu een klein probleempje mee te hebben. Naast het tandwiel is het vet na twee ritjes namelijk zwart geworden en ik kom daar lastig tussen. Het vet zit namelijk op deze plek met de drek op de wattenstaafjes als resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paX4bUkQNpSPCVORv54jWrQP3cY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGdIyPzEHdZ2NnWsx47sSjzt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bYQidqx8-4uvULO-GlK_WCLLeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsUlNC3ApCWc7QoUtEfzYeEQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat is het beste om hiermee te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

daanb14 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:45:
All right, ik denk dat ik een klein probleempje heb met mijn nieuwe aanwinst. Het viel mij al op dat men bij Canyon niet bezuinigd heeft op de hoeveelheid vet die zij gebruikt hebben bij de montage van bijvoorbeeld de achterste steekas en de as in de bottom bracket. Dat laatste lijk ik nu een klein probleempje mee te hebben. Naast het tandwiel is het vet na twee ritjes namelijk zwart geworden en ik kom daar lastig tussen. Het vet zit namelijk op deze plek met de drek op de wattenstaafjes als resultaat:
[Afbeelding][Afbeelding]

Wat is het beste om hiermee te doen?
Je hoeft er niet veel mee te doen, beetje overtollig vet weghalen is prima. Zou kunnen dat het je fietsenmaker is, fietsen komen vaak half geassembleerd binnen :p hoewel dat vaak stuur en wielen zijn. Als je een momentsleutel hebt: zet je steekassen even op moment, mijn fietsenmaker heeft dat gewoon met de grote ratel vastgejankt denk ik, mag maar 12nm-ish hebben. (En die brak dus achter...)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Nox het is een Canyon, dus die komt sowieso half geassembleerd binnen bij je thuis ;)

@daanb14 inderdaad zoals Nox zegt, lekker laten zitten, verdwijnt uiteindelijk vanzelf wel na wat natte ritten en een paar poetsbeurten, waar je er bij kan kan je het wegvegen. Het vet houd het vocht een beetje weg bij je lagers, dus dat is alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-06 08:27
Hoi leden,

Ik heb zo juist een nieuw montainbike gekocht, Cube AIM SL 2022 en is al bezorgd.
Ik ben bezig het gedeelte aan het monteren oa stuur, voorwiel, pedaal, etc..

Volgens de handleiding moet ik de snelspanner door de as van het voorwiel steken. Maar ik kan hem niet steken omdat de as van het voorwiel 'niet open' is (muurtje). Hoe kan ik hem dan steken? Ik heb er alles aan gedaan om hem los te koppelen of dergelijks het is niet gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOc4UxPoq9KE-ivkC8mMJ6QBids=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptOSkkuIrfj9VnCrKKtYcXu1.jpg?f=fotoalbum_large

Dank alvast,

Peter .

[ Voor 3% gewijzigd door Craain op 31-10-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
@Craain is dat niet gewoon een dopje wat je eraf kan trekken?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craain
Prulleman schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:05:
@Craain is dat niet gewoon een dopje wat je eraf kan trekken?
Oh, hoe dan? Ik heb ook de moeite gedaan om hem eraf te trekken... Nog een keer geprobeerd, hij zit echt vast... Als ik hem 'draai' gaat de schoef aan de andere kant 'meelopen'.

Het is gelukt, met een tang eraf getrokken.

[ Voor 24% gewijzigd door Craain op 31-10-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Craain schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Oh, hoe dan? Ik heb ook de moeite gedaan om hem eraf te trekken... Nog een keer geprobeerd, hij zit echt vast... Als ik hem 'draai' gaat de schoef aan de andere kant 'meelopen'.

Het is gelukt, met een tang eraf getrokken.
Die snelspanner... Is dat er een met een veertje? Dacht dat cube ondertussen wel op steekassen over was :X

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nox schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:02:
[...]

Die snelspanner... Is dat er een met een veertje? Dacht dat cube ondertussen wel op steekassen over was :X
Niet in deze prijsklasse

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
Dat gehele kunststof zwarte is een dop die je eraf kan trekken zo lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:33

fdees

Trust me I'm an Engineer

Heel die kunststof dop moet je er aftrekken. Je wilt niet dat je snelspanner het kunststof samenknijpt dit gaat na een paar km werken en dan komt je voorwiel los.

Dus beste met een griptang eraf trekken of even met een mes kapot snijden

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Kluus schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:06:
@Nox het is een Canyon, dus die komt sowieso half geassembleerd binnen bij je thuis ;)

@daanb14 inderdaad zoals Nox zegt, lekker laten zitten, verdwijnt uiteindelijk vanzelf wel na wat natte ritten en een paar poetsbeurten, waar je er bij kan kan je het wegvegen. Het vet houd het vocht een beetje weg bij je lagers, dus dat is alleen maar goed.
Koop je die niet bij een lbs oid?

Vandaag 2 rondjes lage vuursche gereden, lag er goed bij. Vind hem leuker dan hoge, iets ruiger terrein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Daan_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Net terug van een rondje en zag her en der de bordjes hangen. De 26% zit erin als ik het goed zag. Die is op zich wel goed te doen. Route heeft vrij breden paden en niet al te veel modder poelen op dit moment. [zelf nog aan het puzzelen hoe ik de route beste kan ontwijken zondag ;-) )

Edit 30-10:
Nu met de regen. Verwacht ik dat op sommige stukken behoorlijk blubber rijden gaat worden zondag.
Het was een mooie tocht. Laatste 20 km Reichswald waren erg zwaar. Inderdaad veel blubber, maar prima te doen. Heb wel lekker gereden eigenlijk. Het was wel ontzettend druk. Ook nog effe een stukje met Bart Brentjes meegereden. Naja 3 seconden, toen was het al weer weg. (Met z'n e-bike) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Rudolf schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

Het was een mooie tocht. Laatste 20 km Reichswald waren erg zwaar. Inderdaad veel blubber, maar prima te doen. Heb wel lekker gereden eigenlijk. Het was wel ontzettend druk. Ook nog effe een stukje met Bart Brentjes meegereden. Naja 3 seconden, toen was het al weer weg. (Met z'n e-bike) :O
Yes, ik was er ook, was prima te doen inderdaad de blubber hier en daar zorgde voor wat extra uitdaging maar het meeste was gewoon goed te doen, het was niet alleen maar ploegen in ieder geval. Ook weer lekker gereden! En mooi om het rondje Reichswald eens te zien, Groesbeek en Mook kom ik vaak genoeg dus dat was niets nieuws aangezien de tocht daar grotendeels de vaste routes volgt (moet ook wel), maar Reichswald was ik nog niet geweest.

@Nox Nee, het ding met Canyon is juist dat ze geen tussenhandel hebben, dus je besteld ze altijd op de website en krijgt ze thuis geleverd. Er zijn wel service centra waar je terecht kan met problemen of onderhoud. In Nederland zit die in Eindhoven.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 31-10-2021 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Precies Kluus! Vandaar dat Canyon ook dik €2000 goedkoper was met vergelijkbare specificaties 8) Ik ga dus het vet zoveel ogelijk waar het niet hoeft te zitten afvegen met wat keukenrol en een droge doek. Ik probeer mijn fietsen sowieso altijd zo min mogelijk met water te wassen, omdat water en lagers geen vriendjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Thijskoman schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:03:
Vandaag een rondje Schoorl gereden door de regen, vorige week zaten er nog mulle stukken zand tussen maar dat is nu helemaal over. Niemand tegengekomen, behalve op 1 punt 2 MTB-ers die achter mij reden waarvan de voorste zei dat ik aan de kant moest gaan... wtf? Nog nooit meegemaakt, z'n maat bleef wel achter mij tot het pad breed genoeg was om in te halen. Binnenkort weer een keertje Amerongen _/-\o_
Nou ja.. aan de kant roepen is inderdaad asociaal, maar vragen om te mogen passeren als je weet dat er nog veel singletrack blijft komen is niet zo gek. En dan moet de langzamere rijder inderdaad "aan de kant". Je hoeft dan echt de bosjes in, maar vooral even snelheid terugnemen op een plek waar het -iets- breder is scheelt een hoop.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja ik vraag ook vaak zat of ik erlangs mag of ga aan de kant als ik merk dat er iemand in mn wiel hangt (dat laatste vind ik juist irritant, vraag dan of je ervoorbij mag :P). En soms moet ik dan ff door de bladeren rijden op een recht stuk of even aan de binenn of buitenkant van de bocht een beetje van de track af.

Maar "aan de kant" schreeuwen heb ik nog nooit meegemaakt. Wel met 10km/u verschil erlangs duwen trouwens. Ook nice. Maarja, komt maar weinig voor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het is een beetje geven en nemen.

Op de lokale tracks die ik goed ken, vraag ik vaak of ik bijvoorbeeld bij de oversteek even kan passeren, of als er een kort stukje met wat meer ruimte is, dan meld ik even dat ik er bv links langs kom.

Op een track die ik niet /minder goed ken, dan kan je het beste vragen of je kan passeren als er plek is. Dan is het wel fijn dat diegene die ingehaald wordt een beetje snelheid terugneemt en wat meer ruimte maakt. Dan kan de inhaler ff wat gas geven zodat de inhaal actie kort en veilig kan gebeuren, Hoe langer je naast elkaar moet rijden doordat het snelheids verschil te klein is wordt alleen maar gevaarlijker.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Het is inderdaad geven en nemen zoals @Prulleman terecht zegt. Ik vraag vaak of ik er langs kan als het kan. Sommige mensen schieten dan alsnog in de stress, andere blijven stug doorfietsen alsof ze niets hebben gehoord en anderen doen het netjes. Maar over het algemeen werkt het prima op deze manier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:00
Die stress is herkenbaar. Maak het eens in de zoveel tijd mee, dat mensen hard afremmen om in blinde paniek aan de kant te gaan. Beetje vergelijkbaar met mensen die in de stress schieten als er een ambulance aan komt.

Maar meestal helpt een "rij maar door, ik wacht wel tot er een plekje is" wel

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik ga als beginner even offroad als er mensen achterop komen met meer snelheid. Ik denk wel dat je in het weekend nou eenmaal meer trage mensen op de tracks hebt, zeker met mooi weer, en dat je daar ook een beetje op voorbereid moet zijn als doorgewinterde mtb'er.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
@Prulleman Je hebt helemaal gelijk, ik vind het prettigst als mensen aangeven 'ik passeer links / rechts'. Ik ben geen trage slak ofzo (haal zelf ook genoeg mensen in). Maar je deelt de baan met z'n allen en dan vind ik het raar om te zeggen dat je aan de kant moet. Maar daar is iedereen het wel over eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik vind alle drie de situaties die @wisselwerking benoemd wel herkenbaar ja. Hier gaat het ook bijna altijd gewoon goed en op een breed pad waar je gewoon kan passeren kondig ik altijd nog wel even aan aan welke kant ik kom (wat soms ook juist weer voor verwarring zorgt, maar meestal niet ;)).

Heel soms inderdaad mensen die stug door blijven rijden, dat levert wel wat irritatie op want uiteindelijk ga ik er toch echt wel een keer langs, soms krijg je dan nog vanalles nageschreeuwd, maarja dat komt inderdaad maar sporadisch voor en zo iemand heeft zelf meer last van zijn eigen dwarsheid dan ik denk ik dan maar :).

@DirtyBird ik denk dat de meeste "doorgewinterde mtb'ers" daar ook wel op voorbereid zijn, daarom gaat het meestal ook goed, maar je hebt aan beide kanten uitwassen zitten die voor de irritatie zorgen. Die heb je echter in alle facetten van de samenleving wel en zeker in het verkeer, fietsen is daarop geen uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
DirtyBird schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:51:
Ik ga als beginner even offroad als er mensen achterop komen met meer snelheid. Ik denk wel dat je in het weekend nou eenmaal meer trage mensen op de tracks hebt, zeker met mooi weer, en dat je daar ook een beetje op voorbereid moet zijn als doorgewinterde mtb'er.
Het is de verantwoordelijkheid van de inhaler om een plekje te zoeken waar het kan. Vervolgens is het wel aan jou om daar aan mee te werken en dus een beetje ruimte te geven. Maar daarvoor hoef je echt niet van het pad af.

En "waar het kan" is ook relatief. Voor de één is 20 cm genoeg om in te halen, maar voor de ingehaalde kan een meter al vervelend voelen.

Heb wel een keer mijn ellebogen naar buiten gezet tijdens een toertocht. Was op een plekje aan het wachten om een langzamere deelnemer in te halen. Toen een wannabe Nino Schurter me vlak voor een bocht in wilde halen. Hij schrok daar zo van dat hij zijn voorrem in kneep en zichzelf over het stuur lanceerde. :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
sowieso als je een toertocht hard wil rijden, zorg dan dat je rond de aanvangstijd start en niet pas om 9 uur ofzo. Echt een hekel aan die haantjes die wel uit willen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Rudolf schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:07:
sowieso als je een toertocht hard wil rijden, zorg dan dat je rond de aanvangstijd start en niet pas om 9 uur ofzo. Echt een hekel aan die haantjes die wel uit willen slapen.
Op zich eens, maar de term "haantjes" vind ik wat minder van toepassing in deze context. Het is gewoon ook niet echt leuk om op een stuk singletrack met de helft van de snelheid die je normaal zou hebben te rijden, zeker op die flowtrails die de meeste NL routes aan het worden zijn.

Vroeg vertrekken bij toertochten win je wel wat mee, maar later kom je toch weer samen met de kortere afstanden waar juist weer de langzamere rijders zitten die je dan weer in moet halen (mogelijk voor de tweede keer).

Het is gewoon geven en nemen, zeker bij toertochten maar ook op de drukkere routes in het weekend. Dus je moet accepteren dat je niet overal even hard kan, maar je ook dat je af en toe even plek moet maken voor een snellere rijder. Zo houden we het gezellig met zijn allen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Je kunt natuurlijk ook een flinke bouwlamp op je stuur zetten en om 4 uur gaan fietsen. Ook goed voor je wildlife pokedex :+

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Lage vuursche ondertussen al meerdere malen een bepaalde damen tegengekomen die het tempo er flink in heeft, maar ook een 'opzij' toeter op dr stuur heeft...
Die knalt dat ding meters achter je al aan, vervolgens krijg je opmerkingen/geschreeuw als het in haar ogen niet snel genoeg is (lees direct). Dan hoor je evenverderop hetzelfde riddeltje weer afspelen dat ze andere loopt af te bekken.
Bijzonder figuur wel.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Kluus schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:33:
[...]

Op zich eens, maar de term "haantjes" vind ik wat minder van toepassing in deze context. Het is gewoon ook niet echt leuk om op een stuk singletrack met de helft van de snelheid die je normaal zou hebben te rijden, zeker op die flowtrails die de meeste NL routes aan het worden zijn.

Vroeg vertrekken bij toertochten win je wel wat mee, maar later kom je toch weer samen met de kortere afstanden waar juist weer de langzamere rijders zitten die je dan weer in moet halen (mogelijk voor de tweede keer).

Het is gewoon geven en nemen, zeker bij toertochten maar ook op de drukkere routes in het weekend. Dus je moet accepteren dat je niet overal even hard kan, maar je ook dat je af en toe even plek moet maken voor een snellere rijder. Zo houden we het gezellig met zijn allen.
Haantjes vind ik wel van toepassing. Haantjes willen kost wat kost laten zien wat ze kunnen. Ook als het helemaal niet kan. Haantjes hebben, net als mensen die pertinent weigeren om plek te maken, niets te zoeken bij toertochten. Zij verpesten het voor de rest, die wel rekening met elkaar houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:51:
[...]

Haantjes vind ik wel van toepassing. Haantjes willen kost wat kost laten zien wat ze kunnen. Ook als het helemaal niet kan. Haantjes hebben, net als mensen die pertinent weigeren om plek te maken, niets te zoeken bij toertochten. Zij verpesten het voor de rest, die wel rekening met elkaar houdt.
Meh, geef ze een start vooraan en de ruimte als ze er langs willen en ze hebben ook een plek in de groep. Ja, ik heb ook hekel aan mensen die gaan miepen als het niet snel genoeg gaat of je er niet snel genoeg aan de kant gaat, maar het is een beetje leven en laten leven. Ik ben 9 van de 10 keer achterste rijder dus krijg ze vaak als eerste zodat ik de groep kan waarschuwen en mochten ze gelijk onbeschoft gaan doen even mijn woordenschat gebruiken om ze te temperen. Andersom praat ik graag en zeg ik normaliter 'zoek een mooie plek uit' met een bedankt nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:51:
[...]

Ja klopt, maar jij past het nu toe op de mensen die zich niet aanpassen, de asociale uitwassen, dan ben ik het met de definitie eens. Dan nog klopt mijn opmerking want zoals je zelf al zegt hebben die helemaal niets te zoeken bij een toertocht, dus ook niet als ze om 8:00 bij aanvang starten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

Toertochten, bestaat dat fenomeen nog? :? :+

In ander nieuws; een paar weken terug mijn duim/hand gekneusd. De muis van mijn duim doet nog steeds knap zeer bij bepaalde bewegingen of druk... Dus mountainbiken zit er voorlopig nog niet in.

[ Voor 68% gewijzigd door Roozzz op 01-11-2021 10:00 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Roozzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:58:
Toertochten, bestaat dat fenomeen nog? :? :+

In ander nieuws; een paar weken terug mijn duim/hand gekneusd. De muis van mijn duim doet nog steeds knap zeer bij bepaalde bewegingen of druk... Dus mountainbiken zit er voorlopig nog niet in.
Ik hoop er over 2 weken 1 te doen maar verwacht ivm de persconferentie niet veel van

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Thijskoman schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:03:
@Prulleman Je hebt helemaal gelijk, ik vind het prettigst als mensen aangeven 'ik passeer links / rechts'. Ik ben geen trage slak ofzo (haal zelf ook genoeg mensen in). Maar je deelt de baan met z'n allen en dan vind ik het raar om te zeggen dat je aan de kant moet. Maar daar is iedereen het wel over eens.
Wat ik zelf wel prettig vind is als de inhalende partij aangeeft met hoeveel man ze zijn. Dan weet ik of ik verder kan fietsen of bedacht moet zijn op nog een snelle achteropkomer.

Ondanks dat ik de routes als beginner nog niet ken is er meestal wel vrij makkelijk een plekje te vinden om even in te houden of opzij te gaan.

Voor de rest vind ik het meestal vrij netjes gaan, op het asfalt detecteer ik meer haantjes gedraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Holk schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:05:
[...]

Ik hoop er over 2 weken 1 te doen maar verwacht ivm de persconferentie niet veel van
Is er al iets van bekend dan? Ik moet zeggen dat ik me ook wel weer vermaak met de toertochtjes de laatste weken, tsja het is druk, maar dat is het in het weekend op de routes ook tegenwoordig en ik vind het verder wel gezellig.

Ik hoop ook dat dat morgen niet weer de nek om wordt gedraaid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:02
Kluus schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:57:
[...]

Ja klopt, maar jij past het nu toe op de mensen die zich niet aanpassen, de asociale uitwassen, dan ben ik het met de definitie eens. Dan nog klopt mijn opmerking want zoals je zelf al zegt hebben die helemaal niets te zoeken bij een toertocht, dus ook niet als ze om 8:00 bij aanvang starten. ;)
Precies. Ga dan lekker een wedstrijd rijden als je zo nodig hard wil gaan en jezelf wil bewijzen. Een toertocht ≠ wedstrijd.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Kluus schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:20:
[...]

Is er al iets van bekend dan? Ik moet zeggen dat ik me ook wel weer vermaak met de toertochtjes de laatste weken, tsja het is druk, maar dat is het in het weekend op de routes ook tegenwoordig en ik vind het verder wel gezellig.

Ik hoop ook dat dat morgen niet weer de nek om wordt gedraaid...
Afwachten. Thuiswerken zal wel terug komen zelfde met andere maatregelen, maar of ze de sport weer de das om doen valt te bezien. Ik hoop dat het door kan gaan, laatste georganiseerde tocht was bijna 2 jaar geleden..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
Flix20 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:50:
Lage vuursche ondertussen al meerdere malen een bepaalde damen tegengekomen die het tempo er flink in heeft, maar ook een 'opzij' toeter op dr stuur heeft...
Die knalt dat ding meters achter je al aan, vervolgens krijg je opmerkingen/geschreeuw als het in haar ogen niet snel genoeg is (lees direct). Dan hoor je evenverderop hetzelfde riddeltje weer afspelen dat ze andere loopt af te bekken.
Bijzonder figuur wel.
Is dat op bepaalde tijden/dagen? Als vast trailcrew lid op de Vuursche zou ik daar wel eens een gesprekje mee aan willen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
f4stf0rw4rd schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:39:
[...]

Precies. Ga dan lekker een wedstrijd rijden als je zo nodig hard wil gaan en jezelf wil bewijzen. Een toertocht ≠ wedstrijd.
Helemaal mee eens. Als je hard fietsen wil zijn er wel andere mogelijkheden. Zelfde geldt natuurlijk ook voor de mensen die op zondag (als het vaak erg druk is) zo hard mogelijk willen fietsen. Tja, dat lukt dan niet als er veel andere mensen op de tracks zitten. Als MTB jeugd trainer moet ik nog wel eens andere mensen corrigeren als wij met de jeugd in het bos fietsen. Gelukkig zijn dat wel de uitzonderingen. Het gros gaat echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
ErikG2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:17:
[...]

Is dat op bepaalde tijden/dagen? Als vast trailcrew lid op de Vuursche zou ik daar wel eens een gesprekje mee aan willen gaan.
Persoonlijk 2 maal op een woensdag tegen gekomen.
M'n oom ook op een ander moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Misschien een manier om zich te wapenen tegen al die vrouwonvriendelijke bagger die dames op de fiets naar zich geroepen krijgen tijdens een ritje of toertocht? Echt niet normaal. Bij mij in de club zitten ook een flink aantal van die geilballen. Plaatsvervangende schaamte af en toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rudolf schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:46:
Misschien een manier om zich te wapenen tegen al die vrouwonvriendelijke bagger die dames op de fiets naar zich geroepen krijgen tijdens een ritje of toertocht? Echt niet normaal. Bij mij in de club zitten ook een flink aantal van die geilballen. Plaatsvervangende schaamte af en toe.
Ik zal geen namen noemen, maar in het wielren-topic komt dat gedrag ook regelmatig de kop opsteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Nee, dat is geen manier om je te bewapenen. Ik bewapen mezelf ook niet tegen hufterigheid, door een willekeurige passant voor rotte vis uit te maken.

Maar ik ben het met je eens, dat er teveel mannen niet weten hoe ze zich richting vrouwen moeten gedragen. Inderdaad, plaatsvervangende schaamte is het juiste woord. Vind het dan wel weer heerlijk als die geilballen een lesje fiets-nederigheid krijgen van een dame :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:07:
[...]

Nee, dat is geen manier om je te bewapenen. Ik bewapen mezelf ook niet tegen hufterigheid, door een willekeurige passant voor rotte vis uit te maken.

Maar ik ben het met je eens, dat er teveel mannen niet weten hoe ze zich richting vrouwen moeten gedragen. Inderdaad, plaatsvervangende schaamte is het juiste woord. Vind het dan wel weer heerlijk als die geilballen een lesje fiets-nederigheid krijgen van een dame :+
In het wielren topic kwam de term 'gechickt' voorbij.

Helaas zijn er in alle groepen wel mensen aan te wijzen die het voor de rest van de groep verpesten. Ik moet zeggen dat ik de gemiddelde MTB'er wel beter kan verteren dan de gemiddelde wielrenner. En ik ben beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Eerste keer was wel komisch. Dan denk je wát is dít nou weer?!
Maar de tweede keer was er toch meer irritatie aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

charrel

Cortisol4life..

Dat geldt denk ik niet alleen voor vrouwen, als e-mtb-er word ik knettergek van al die opmerkingen over "vals" spelen: Ze denken allemaal dat ze grappig zijn, maar na elk rondje 10x die opmerkingen te horen wordt het toch echt tijd voor een nieuwe opmerking. Zijn er echt maar 1 op de 25 die leuk/ geïnteresseerd reageert
Laatst ook een nog oudere kerel met zijn vrouw compleet buiten adem boven op de nok in Schoorl vanwege de beklimming. En een opmerkingen, niet te kort, over dat ik elektrisch ondersteund fietste. Nou, uitzondering gemaakt, gestopt en nog even uitgelegd dat ik toch echt niet wens dat hij ook een auto immuun ziekte krijgt waardoor ie geen al te intensieve inspanning meer kan/mag leveren zonder extra medicatie te nemen.
Tevens advies gegeven om zijn vrouw een elektrische fiets te geven om het gezellig te houden thuis :)
Al die vooroordelen, vreselijk irritant. Op Schoorl is het volgens mij voor 75% van de mensen ook een stuk leuker om het elektrisch te fietsen, het lijkt af en toe wel een picnic met al die mensen die langs of op de route stilstaan/ kamperen. Hoop zijn er niet echt gewend aan de interval training met al die klimmetjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
De beste manier om je hier tegen te wapenen is het totaal andersom aan te pakken en zo hoffelijk en vriendelijk mogelijk naar alles en iedereen te reageren, zo bewijs je het ongelijk aan de mensen die een bepaald vooroordeel hebben. Je nooit verlagen naar hun niveau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52
Thijskoman schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:03:
Vandaag een rondje Schoorl gereden door de regen, vorige week zaten er nog mulle stukken zand tussen maar dat is nu helemaal over. Niemand tegengekomen, behalve op 1 punt 2 MTB-ers die achter mij reden waarvan de voorste zei dat ik aan de kant moest gaan... wtf? Nog nooit meegemaakt, z'n maat bleef wel achter mij tot het pad breed genoeg was om in te halen. Binnenkort weer een keertje Amerongen _/-\o_
Top om te lezen dat het er weer goed bij ligt, als het knap weer is vanavond maar weer eens een rondje doen.

Wat betreft het inhalen zie ik hier eigenlijk alle "tips" voorbij komen die wij gebruiken. Netjes vragen of je bij de eerstvolgende mogelijkheid mag inhalen, aan welke zijde en met hoeveel we fietsen. Als ik alleen fiets ook totaal geen moeite mee als iemand niet aan de kant gaat tot er ruimte is. Meerdere malen meegemaakt dat mensen in paniek een plekje zoeken, vol in de remmen knijpen en op die manier henzelf in gevaar brengen. Wat mij betreft moet de achteropkomende partij gewoon rekening houden met degene die voor hen rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
nooberke schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:14:
[...]

Wat ik zelf wel prettig vind is als de inhalende partij aangeeft met hoeveel man ze zijn. Dan weet ik of ik verder kan fietsen of bedacht moet zijn op nog een snelle achteropkomer.

Ondanks dat ik de routes als beginner nog niet ken is er meestal wel vrij makkelijk een plekje te vinden om even in te houden of opzij te gaan.

Voor de rest vind ik het meestal vrij netjes gaan, op het asfalt detecteer ik meer haantjes gedraag :9
Klopt helemaal, ik zeg meestal in het voorbijgaan nog 1 of nog 2. Los van of er plek is, dat moet de 2e inhaler zelf beoordelen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:16:
[...]

Klopt helemaal, ik zeg meestal in het voorbijgaan nog 1 of nog 2. Los van of er plek is, dat moet de 2e inhaler zelf beoordelen.
Ik kondig mezelf als ik tweede of derde inhaler ben en er is nog steeds plek gewoon nog even aan (wel netjes natuurlijk, met een "pardon", of "nog eentje" waarmee ik mezelf dan bedoel ;)). Ik weet uberhaupt niet altijd of er nog iemand in mijn wiel komt en kan vaak inderdaad ook niet beoordelen of die er nog fatsoenlijk langs kan. Als er geen plek meer is gewoon even rustig wachten tot het wel weer kan, mooie interval om dan proberen het gat naar je maar weer te dichten, niets mis mee, iemand hoeft wat mij betreft niet in de remmen omdat er een groep per se bij elkaar wil blijven klitten.

Over groepen gesproken, hoe halen jullie die dan in? Ik probeer meestal gewoon steeds als er plek is er een paar in te halen en als het smal wordt weer netjes in te voegen, maar daar zitten vaak ook gasten tussen die dan bewust niet even de ruimte geven. Erg frustrerend want je probeert het gewoon netjes te doen maar dat wordt dan onmogelijk gemaakt.

Sowieso snap ik nooit zo goed waarom je perse met 10 man achter elkaar moet blijven fietsen als je allemaal dezelfde pijlen naar hetzelfde eindpunt volgt, maar goed, ieder zijn ding alleen geef elkaar dan wel een beetje de ruimte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Kluus schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:24:
[...]

Ik kondig mezelf als ik tweede of derde inhaler ben en er is nog steeds plek gewoon nog even aan (wel netjes natuurlijk ;)). Ik weet uberhaupt niet altijd of er nog iemand in mijn wiel komt en kan vaak inderdaad ook niet beoordelen of die er nog fatsoenlijk langs kan. Als er geen plek meer is gewoon even rustig wachten tot het wel weer kan, mooie interval om dan proberen het gat naar je maar weer te dichten, niets mis mee, iemand hoeft wat mij betreft niet in de remmen omdat er een groep per se bij elkaar wil blijven klitten.

Over groepen gesproken, hoe halen jullie die dan in? Ik probeer meestal gewoon steeds als er plek is er een paar in te halen en als het smal is weer netjes in te voegen, maar daar zitten vaak ook gasten tussen die dan bewust niet even de ruimte geven. Erg frustrerend want je probeert het gewoon netjes te doen maar dat wordt dan onmogelijk gemaakt.

Sowieso snap ik nooit zo goed waarom je perse met 10 man in lijn moet blijven fietsen als je allemaal dezelfde pijlen naar hetzelfde eindpunt volgt, maar goed ieder zijn ding alleen geef elkaar dan wel een beetje de ruimte.
ja.. die groepen zijn het ergste.. daar zie ik persoonlijk de meeste problemen. Vaak toch wel getrainde gasten (of nog vaker oude 60 plussers), die hun racefiets niet vies willen maken in de winter. en gewoon met hetzelfde clubje waar ze mee op de weg rijden de singletracks op gaan. Met een instelling van, als je in wilt halen moet je zelf maar zorgen dat je er voorbij komt.
Die waarderen het meestal ook niet als je gaat invoegen...

Wat mij betreft is het not done om met meer dan 4 man in een treintje te rijden op een single track. rij lekker je eigen tempo of rij met 2-3 man hetzelfde tempo, maar niet met meer.. dat is gewoon erg lastig voor de overige gebruikers en ook voor jezelf..

Zelf rij ik het meeste alleen, soms met 2, maar ook soms met meer (bv een tweakers ride :)). Als je dan in een weekend op een populaire track zit, dan ga ik echt geen treintje rijden, dan is het gewoon in 2 of 3 groepjes, de snelste vooraan en ergens waar plek is wacht je weer even op elkaar

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
charrel schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:02:
Dat geldt denk ik niet alleen voor vrouwen, als e-mtb-er word ik knettergek van al die opmerkingen over "vals" spelen: Ze denken allemaal dat ze grappig zijn, maar na elk rondje 10x die opmerkingen te horen wordt het toch echt tijd voor een nieuwe opmerking. Zijn er echt maar 1 op de 25 die leuk/ geïnteresseerd reageert
Laatst ook een nog oudere kerel met zijn vrouw compleet buiten adem boven op de nok in Schoorl vanwege de beklimming. En een opmerkingen, niet te kort, over dat ik elektrisch ondersteund fietste. Nou, uitzondering gemaakt, gestopt en nog even uitgelegd dat ik toch echt niet wens dat hij ook een auto immuun ziekte krijgt waardoor ie geen al te intensieve inspanning meer kan/mag leveren zonder extra medicatie te nemen.
Tevens advies gegeven om zijn vrouw een elektrische fiets te geven om het gezellig te houden thuis :)
Al die vooroordelen, vreselijk irritant. Op Schoorl is het volgens mij voor 75% van de mensen ook een stuk leuker om het elektrisch te fietsen, het lijkt af en toe wel een picnic met al die mensen die langs of op de route stilstaan/ kamperen. Hoop zijn er niet echt gewend aan de interval training met al die klimmetjes.
Hoewel ik het op zich eens ben met jouw verhaal, ga jij zelf in de laatste regels zelf ook de fout in. Wie zegt dat die 75% het niet leuk vind. Er zijn genoeg mensen die het voor zich zelf leuk houden door tussendoor vaker te stoppen. Het is ook niet mijn manier van fietsen, maar als zij het op die manier leuk vinden, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wisselwerking schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:43:
[...]Wie zegt dat die 75% het niet leuk vind. Er zijn genoeg mensen die het voor zich zelf leuk houden door tussendoor vaker te stoppen. Het is ook niet mijn manier van fietsen, maar als zij het op die manier leuk vinden, prima toch?
Helemaal prima, maar het is een blijft een venijnig parcours waar een hoop mensen zich op verkijken. Zeker als mensen een fiets huren, heb ook genoeg vrienden die dachten oh die 14km fiets ik zo even. Dan hebben ze vervolgens bijna een beroerte na het eerste klimmetje. Dus ik vermoed dat elektrisch fietsen voor een hoop mensen het rondje nog leuker maakt. Zo beter? ;)

Ook wel is 3 rondjes gefietst en 4x hetzelfde stel tegengekomen. Nou, die meid had het echt niet naar haar zin :+

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 01-11-2021 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
charrel schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:59:
[...]

Helemaal prima, maar het is een blijft een venijnig parcours waar een hoop mensen zich op verkijken. Zeker als mensen een fiets huren, heb ook genoeg vrienden die dachten oh die 14km fiets ik zo even. Dan hebben ze vervolgens bijna een beroerte na het eerste klimmetje. Dus ik vermoed dat elektrisch fietsen voor een hoop mensen het rondje nog leuker maakt. Zo beter? ;)

Ook wel is 3 rondjes gefietst en 4x hetzelfde stel tegengekomen. Nou, die meid had het echt niet naar haar zin :+
Maar dan hoeft een e-bike nog steeds niet de oplossing te zijn. Enige wat je dan doet is met extra kracht je eigen tekortkomingen compenseren. Dan denk ik eerder dat leren van basistechnieken voor meer plezier zorgt.

Op lage snelheid in balans klimmen, kost minder kracht en energie. Voeg daar dan nog wat skills aan toe om eenvoudige obstakels te overwinnen en jij geeft alle boswielrenners het nakijken >:)

Maar goed, we blijven Tweakers: compenseren met technologie :+

Edit: al begrijp ik ook dat voor andere mensen een e-MTB wel een goed alternatief is.

[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 01-11-2021 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Blijf de e-mtb een mooie ontwikkeling vinden. Je hoort nu steeds vaker dat mensen die anders hadden moeten stoppen met deze mooie hobby. Nu toch lekker kunnen genieten van rondje mountainbiken. d:)b

En ook al heb je een e-mtb voor niet medische redenen. Prima toch… zolang je maar lekker geniet van de hobby.

[ Voor 75% gewijzigd door Daan_ op 01-11-2021 15:43 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
charrel schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:59:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat die meid ook helemaal niet van fietsen houdt. Dan is de e-bike ook geen oplossing natuurlijk. Je blijft nog steeds hangen in aannames waar je andere mensen van "beschuldigd' ;)

Maar wel fijn dat jij door de e-bike wel kan blijven fietsen. Bij ons in de groep zit ook een man met een e-bike die zonder die fiets niet meer zou kunnen fietsen. Toch mooi dat je dan nog steeds samen kan fietsen. Zelf moet ik er (nog) niet aan denken. Ik daag mijzelf graag fysiek uit (en ja, ik weet dat het ook op een e-bike kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wisselwerking schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:41:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat die meid ook helemaal niet van fietsen houdt. Dan is de e-bike ook geen oplossing natuurlijk. Je blijft nog steeds hangen in aannames waar je andere mensen van "beschuldig' ;)

Maar wel fijn dat jij door de e-bike wel kan blijven fietsen. Bij ons in de groep zit ook een man met een e-bike die zonder die fiets niet meer zou kunnen fietsen. Toch mooi dat je dan nog steeds samen kan fietsen. Zelf moet ik er (nog) niet aan denken. Ik daag mijzelf graag fysiek uit (en ja, ik weet dat het ook op een e-bike kan).
Introspectie blijft lastig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wisselwerking schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:41:
[...]

Zo heb ik ook een paar vrienden, prima als ik mee fiets maar zelf willen ze ook die "uitdaging". Maar dan gaan ze weer is mee fietsen , eerst met de auto naar Schoorl dan alles weer afladen en vervolgens zijn ze na 1,5 rondje helemaal kapot de rest van de dag. Als je het geld dan hebt, verwen jezelf dan lekker ;)
Ik fiets dan 55km in 2,5u en kan in de middag gewoon nog een rondje wandelen met de vrouw en kids. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wisselwerking
charrel schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:55:
[...]

Zo heb ik ook een paar vrienden, prima als ik mee fiets maar zelf willen ze ook die "uitdaging". Maar dan gaan ze weer is mee fietsen , eerst met de auto naar Schoorl dan alles weer afladen en vervolgens zijn ze na 1,5 rondje helemaal kapot de rest van de dag. Als je het geld dan hebt, verwen jezelf dan lekker ;)
Ik fiets dan 55km in 2,5u en kan in de middag gewoon nog een rondje wandelen met de vrouw en kids. O-)
Je snapt het nog steeds niet he?. Er zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden om zich moe maar voldaan te voelen.

Ik fiets 1200km en breng bij thuiskomst direct onze jongste naar cello les om daarna naar huis te fietsen. Dus dat kan ook :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wisselwerking schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:58:
[...]

Je snapt het nog steeds niet he?. Er zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden om zich moe maar voldaan te voelen.

Ik fiets 1200km en breng bij thuiskomst direct onze jongste naar cello les om daarna naar huis te fietsen. Dus dat kan ook :>
Ik snap het wel, maar ik snap die vrienden niet ;) Die zijn niet moe maar voldaan, maar kapot van ik kan alleen nog maar op de bang hangen. Afzien is soms best leuk, maar dat jij nog wat kan doen daarna geldt niet voor iedereen. Dan doe je jezelf in mijn optiek tekort door een e-bike bij voorhand al uit te sluiten.
( die vrienden dus, niet jij ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
respecteer elkaar keuze's :-)
Niet iedereen fiets om dezelfde reden

Ik wil opzich altijd wel het gevoel hebben dat ik wat gedaan heb.
Het is helaas wel zo dat die strava strevers altijd denken dat de baan/het bos van hun is

[ Voor 61% gewijzigd door chimera2 op 01-11-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijskoman
-

[ Voor 113% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
charrel schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:05:
[...]

Ik snap het wel, maar ik snap die vrienden niet ;) Die zijn niet moe maar voldaan, maar kapot van ik kan alleen nog maar op de bang hangen. Afzien is soms best leuk, maar dat jij nog wat kan doen daarna geldt niet voor iedereen. Dan doe je jezelf in mijn optiek tekort door een e-bike bij voorhand al uit te sluiten.
Maar blijkbaar doen ze daarna wel weer, dus is het niet echt een probleem voor jouw vrienden. Misschien is hun reden wel dat ze graag met een excuus bank willen hangen?

Maar belangrijkste is wat @chimera2 ook aanhaalt, respecteer elkaars keuzes.

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 01-11-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wisselwerking schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:11:
[...]

Maar blijkbaar doen ze daarna wel weer, dus is het niet echt een probleem voor jouw vrienden. Misschien is hun reden wel dat ze graag met een excuus bank willen hangen?

Maar belangrijkste is wat @chimera2 ook aanhaalt, respecteer elkaars keuzes.
Nou ja, niet zo vaak dus als ze eigenlijk zeggen te willen fietsen. Omdat de situatie thuis niet altijd toe laat dat ze niks meer doen/ kunnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
charrel schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:05:
[...]

Zij sporten, jij recreëert. Dat is wat anders. Dat is hetzelfde als op je gazelle ebike een rondje van 50km doen en dan de buurman besmuiken omdat die moe is na hetzelfde rondje, maar dan op een racefiets in anderhalf uur

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

418O2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:23:
[...]

Zij sporten, jij recreëert. Dat is wat anders. Dat is hetzelfde als op je gazelle ebike een rondje van 50km doen en dan de buurman besmuiken omdat die moe is na hetzelfde rondje, maar dan op een racefiets in anderhalf uur
Ik besmuik ze niet, eerder andersom dat ik op een ebike fiets wordt ik min of meer "getolereerd"
Probeer alleen maar te zeggen dat net zoals vrouwen onheus bejegend worden dat ik het ook zo ervaar op een e-mtb. Wordt een beetje meesmuilend over gedaan, opmerkingen over gemaakt. Laat iedereen lekker zijn eigen ding doen, vrienden dood op de bank. Ik nog lekker fris "gerecreëerd" > ik vind het nog steeds sporten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik ga hier niet eens op in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Joris748 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:06:
[...]

Maar goed, we blijven Tweakers: compenseren met technologie :+
Dan moet ik toch echt een fantastische en goed getrainde mountainbiker zijn.

Ik moet zeggen, die E-MTB's zijn echt een fantastische toevoeging. Zelden last van ze op beklimmingen, ze geven altijd gewoon lekker gas in plaats van die mensen die naar ze lichts schakelen en dan met 0,5km/h omhoog gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door ZanielGa op 01-11-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Ik rijdt ook met een e-MTB op Schoorl en de reacties vallen mij alleszins mee hoor. Veel leuke reacties (“oh hoe is dat nou?”) en af en toe inderdaad “Valsspeler!”, mijn reactie is dan altijd “Maar het is toch helemaal geen wedstrijd?!”. :+

Iedereen lekker zijn ding laten doen. En ook op een e-MTB kan je trouwens helemaal kapot gaan, dat is een grote misconceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ZanielGa schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:38:
[...]

Dan moet ik toch echt een fantastische en goed getrainde mountainbiker zijn.

Ik moet zeggen, die E-MTB's zijn echt een fantastische toevoeging. Zelden last van ze op beklimmingen, ze geven altijd gewoon lekker gas in plaats van die mensen die naar ze lichts schakelen en dan met 0,5km/h omhoog gaan.
Dan begrijp je me verkeerd. Veel mensen halen beklimmingen alleen op snelheid/kracht, niet op techniek. En dan kan een e-MTB echt wel helpen.

Om op een kortere klim boven te kunnen komen, kun je dus zorgen dat je meer kracht ter beschikking hebt. Maar je kunt klimcapaciteiten ook verbeteren door je techniek te verbeteren. Vaardigheden verbeteren kost je een clinic van hooguit 100 euro. Een e-MTB kost heel wat meer ;)

Het is aan iedereen om zelf te beslissen waar hij/zij in wil investeren. Persoonlijk vind ik het zonde om een gebrek aan vaardigheden te compenseren met een e-MTB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fuwor schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:44:
Ik rijdt ook met een e-MTB op Schoorl en de reacties vallen mij alleszins mee hoor. Veel leuke reacties (“oh hoe is dat nou?”) en af en toe inderdaad “Valsspeler!”, mijn reactie is dan altijd “Maar het is toch helemaal geen wedstrijd?!”. :+

Iedereen lekker zijn ding laten doen. En ook op een e-MTB kan je trouwens helemaal kapot gaan, dat is een grote misconceptie.
Ja precies, en dat "valsspeler" moet je denk ik ook met een flinke korrel zout nemen. Ik zie het voor mezelf ook (nog) niet zitten zo'n e-mtb, maar ik heb er inderdaad ook geen last van. De keren dat ik interactie had met een e-mtber was alleen maar positief.

Een keer op de mulle zandklim op de route van Mook (volgens mij is die er nu uit) zat ik op het smalle aangereden pad en een e-mtb probeerde mij over het mulle stuk in te halen, tot 'ie zijn achterwiel helemaal uitspinde in het mulle zand, konden we beiden wel om lachen, daarna nog een beetje over en weer interactie (in de afdalingen haalde ik hem steeds weer in).

De enige e-mtber waar ik last van heb is Bart Brentjens, die woont hier in de buurt en die American E-agle van hem is niet begrenst waarmee hij steeds met 45km/u gemiddeld van de routes in Nijmegen naar zijn huis fietst en daarbij iedere keer een kommetje steelt die ik met de racefiets heb gehaald. Telkens weer flaggen... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 01-11-2021 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:22
Vandaag ook ingehaald geweest door een e-MTB. Hij reed 33 km/u wind tegen :+.
De persoon in kwestie had wel de nodige techniek. Ik zie echter ook veel e-MTB rijders die idd beter eens een clinic zouden volgen alvorens 250W extra op de as te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Lijkt me doodeng om met een eMTB een lange afdaling met bochten te doen. Dat omhoog en dat mensen met minder conditie (al dan niet door ouderdom of aandoening of gewoon de leuk) snap ik wel, maar met 30 kilo naar beneden rossen met standaard Deore remmen lijkt me een ‘uitdaging’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Holk schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:57:
Lijkt me doodeng om met een eMTB een lange afdaling met bochten te doen. Dat omhoog en dat mensen met minder conditie (al dan niet door ouderdom of aandoening of gewoon de leuk) snap ik wel, maar met 30 kilo naar beneden rossen met standaard Deore remmen lijkt me een ‘uitdaging’
Meeste eMtb hebben wel stevige remmen toch?

En niet lang geleden beukte men met velgremmen naar beneden, dus ja...

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
Holk schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:57:
Meestal wat prettiger hoor. Groter gewicht laag in de fiets dus beetje meer grip dus kan je veel harder hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
DrNizeGuy schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:06:
Dat gehele kunststof zwarte is een dop die je eraf kan trekken zo lijkt mij.
Ja gedaan, hij was zo stevig die je niet zomaar eruit trekt. Met risico heb ik maar uiteindelijk met een tang gedaan. Lijkt me wel netjes als Cube erbij vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Craain schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:05:
[...]

Ja gedaan, hij was zo stevig die je niet zomaar eruit trekt. Met risico heb ik maar uiteindelijk met een tang gedaan. Lijkt me wel netjes als Cube erbij vermeld.
De meeste Cube's worden volgens mij door een fietsenmaker geleverd afgemonteerd en wel.
Dan is zo'n instructie niet nodig schat ik.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 02:18
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe xc mtb en heb m'n oog laten vallen op een trek procaliber 9.7, 2022 model met winkelprijs van 3199 euro.
Even zoeken naar ervaringen over deze fiets, leert mij dat nog geen 2 jaar geleden de fiets 2899 euro kostte.
https://www.vojomag.nl/ni...-de-trek-procaliber-2021/

Is dat prijsverschil met inflatie te verklaren? Schaarste? Of ligt er iets anders aan ten grondslag? Qua onderdelen is de fiets vrijwel gelijk gebleven, volgens mij.
Zou wel een beroerd moment zijn voor een nieuwe fiets als alles 10% duurder wordt door inflatie en schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craain
magic_nl schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:11:
[...]

De meeste Cube's worden volgens mij door een fietsenmaker geleverd afgemonteerd en wel.
Dan is zo'n instructie niet nodig schat ik.
Blijkbaar maar ik heb het besteld bij bikester. Die worden alleen bezorgd. Maar toen ik de dop heb afgehaald met een tang is daarna alles goed gegaan 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

Adam1980 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:17:

Is dat prijsverschil met inflatie te verklaren? Schaarste? Of ligt er iets anders aan ten grondslag? Qua onderdelen is de fiets vrijwel gelijk gebleven, volgens mij.
Zou wel een beroerd moment zijn voor een nieuwe fiets als alles 10% duurder wordt door inflatie en schaarste.
Ja, dat is het inderdaad. Er is al maanden sprake van aanzienlijke schaarste en helaas drijft dat de prijs aardig op. Maar het ligt niet in de verwachting dat dit binnenkort/komend jaar veranderd. Dus als je een fiets wilt heb je weinig keus vrees ik.

Ik heb een upgrade (cq n+1) dit voorjaar hierdoor wel bewust uitgesteld, maar dat moet maar net kunnen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Adam1980 vergelijk je wel 1:1? Kan ook zijn dat er een iets andere afmontage is gebruikt (1 type kan wel eens met verschillende setups worden geleverd)

Sowieso is alles in de fietswereld de afgelopen 2 jaar fors duurder geworden

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 01-11-2021 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:53:
[...]

De enige e-mtber waar ik last van heb is Bart Brentjens, die woont hier in de buurt en die American E-agle van hem is niet begrenst waarmee hij steeds met 45km/u gemiddeld van de routes in Nijmegen naar zijn huis fietst en daarbij iedere keer een kommetje steelt die ik met de racefiets heb gehaald. Telkens weer flaggen... :+
Ik heb ook weinig last van e-mtb's: iedereen moet maar lekker doen wat hij/zij prettig vindt. Als ik word ingehaald door een e-mtb of als een e-mtb snel een klimmetje opgaat, prima allemaal...

Wat ik wil jammer vind is dat sommige (veel?) e-mtb'ers op Strava dan gewoon 'fietsen' selecteren en daarmee de ranglijstjes flink bevuilen. Want een middelmatige sporter op een e-mtb kan zomaar in de top 10 rijden op een segment. Niet dat Strava nou zo belangrijk is, maar om mijzelf te vergelijken met een e-mtb vind ik niet heel eerlijk :)

Daar zou Strava iets op moeten bedenken. Maar goed, in de eerste plaats snap ik niet dat deze e-mtb'ers niet gewoon 'e-bike' selecteren op Strava (doen onze e-mtb'ers dat hier wel of laten jullie het ook op 'fietsen' staan?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:39:
[...]

Ik heb ook weinig last van e-mtb's: iedereen moet maar lekker doen wat hij/zij prettig vindt. Als ik word ingehaald door een e-mtb of als een e-mtb snel een klimmetje opgaat, prima allemaal...

Wat ik wil jammer vind is dat sommige (veel?) e-mtb'ers op Strava dan gewoon 'fietsen' selecteren en daarmee de ranglijstjes flink bevuilen. Want een middelmatige sporter op een e-mtb kan zomaar in de top 10 rijden op een segment. Niet dat Strava nou zo belangrijk is, maar om mijzelf te vergelijken met een e-mtb vind ik niet heel eerlijk :)

Daar zou Strava iets op moeten bedenken. Maar goed, in de eerste plaats snap ik niet dat deze e-mtb'ers niet gewoon 'e-bike' selecteren op Strava (doen onze e-mtb'ers dat hier wel of laten jullie het ook op 'fietsen' staan?).
Ja dat vind ik ook wel, Bart Brentjens die ik noemde pakt tenminste nog allemaal KOMs af onderweg (en ook in het bos) met zijn opgevoerde e-mtb en genoeg mensen weten dat hij, naast dat hij op zich natuurlijk best wel een stukje kan fietsen, tegenwoordig altijd op zijn e-mtb is, dus die wordt altijd wel door iemand geflagged.

Maar de normale e-mtb's met stervelingen er op blijven uiteraard nog wel vaak onder deze "radar". Lijkt mij trouwens ook het leukste dat je inderdaad gewoon e-bike aanvinkt trouwens want zeker in het bos kan je jezelf dan ook vergelijken met gelijkgestemden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:45:
[...]

Ja dat vind ik ook wel, Bart Brentjens die ik noemde pakt tenminste nog allemaal KOMs af onderweg (en ook in het bos) met zijn opgevoerde e-mtb en genoeg mensen weten dat hij, naast dat hij op zich natuurlijk best wel een stukje kan fietsen, tegenwoordig altijd op zijn e-mtb is, dus die wordt altijd wel door iemand geflagged.

Maar de normale e-mtb's met stervelingen er op blijven uiteraard nog wel vaak onder deze "radar". Lijkt mij trouwens ook het leukste dat je inderdaad gewoon e-bike aanvinkt trouwens want zeker in het bos kan je jezelf dan ook vergelijken met gelijkgestemden.
Het is kansloos om jezelf te willen vergelijken met niet-e-mtb'ers natuurlijk. Ik snap het ook niet. Hij heeft vast een 'apparaat' die de keuze 'e-mtb' niet heeft. Misschien dan ook niet ict-vaardig genoeg om dat achteraf in Strava aan te passen (of te lui ;)).

Dat hij dan geflagged wordt, zegt m.i. genoeg dat hij waarschijnlijk niet eens weet hoe het moet (in e-mtb wijzigen). Een ranglijst dat op deze manier bevuild is, is zinloos en haalt de waarde van Strava ook omlaag. Ben benieuwd of Strava er iets op gaat bedenken.

Ik doe ook aan hardlopen en daar komt het ook wel eens voorbij dat een 'hardloper' opeens het wereldrecord op een bepaalde afstand heeft verbroken. Dat vindt Strava gewoon 'goed', Strava laat dat staan. Iemand dus per ongeluk 'hardlopen' aangeklikt ipv fietsen. Volgens mij zou dat eenvoudig door een algoritme in Strava aangemerkt kunnen worden: met een pop-up "Het lijkt alsof je niet... klopt het?" oid.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:55:
[...]

Het is kansloos om jezelf te willen vergelijken met niet-e-mtb'ers natuurlijk. Ik snap het ook niet. Hij heeft vast een 'apparaat' die de keuze 'e-mtb' niet heeft. Misschien dan ook niet ict-vaardig genoeg om dat achteraf in Strava aan te passen (of te lui ;)).

Dat hij dan geflagged wordt, zegt m.i. genoeg dat hij waarschijnlijk niet eens weet hoe het moet (in e-mtb wijzigen). Een ranglijst dat op deze manier bevuild is, is zinloos en haalt de waarde van Strava ook omlaag. Ben benieuwd of Strava er iets op gaat bedenken.

Ik doe ook aan hardlopen en daar komt het ook wel eens voorbij dat een 'hardloper' opeens het wereldrecord op een bepaalde afstand heeft verbroken. Dat vindt Strava gewoon 'goed', Strava laat dat staan. Iemand dus per ongeluk 'hardlopen' aangeklikt ipv fietsen. Volgens mij zou dat eenvoudig door een algoritme in Strava aangemerkt kunnen worden: met een pop-up "Het lijkt alsof je niet... klopt het?" oid.
Volgens mij deed hij dat in het begin wel netjes, maar de laatste tijd niet meer. Hij weet dus wel hoe het moet, maar waarschijnlijk boeit het hem niet echt of inderdaad te lui. Naja prima, zoals ik zei komt dat toch altijd wel goed ;).

Edit: Hij kan zich trouwens ook niet met andere e-mtbs vergelijken want hij rijdt dus met 40+ km/u van de track naar huis, die is dus duidelijk niet begrensd op 25km/u zoals normale e-mtb's dat wel zijn.

Ik vind sowieso dat ze nogal achter liggen met het koppelen van activity types enzo, ook bijvoorbeeld welke fiets je gebruikt hebt. Hoe moeilijk is het om te zeggen dat als ik een MTB rit geselecteerd heb als profiel op mijn Garmin, dat ik dan met de mountainbike was? Volgens mij kan dat nog niet eens in Garmin connect, terwijl die alle data sowieso hebben, maar met Strava zou dit ook simpel moeten zijn.

Of is hier wel iets voor waar ik al die tijd al overheen kijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 02-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:00:
[...]

Volgens mij deed hij dat in het begin wel netjes, maar de laatste tijd niet meer. Hij weet dus wel hoe het moet, maar waarschijnlijk boeit het hem niet echt of inderdaad te lui. Naja prima, zoals ik zei komt dat toch altijd wel goed ;).

Ik vind sowieso dat ze nogal achter liggen met het koppelen van activity types enzo, ook bijvoorbeeld welke fiets je gebruikt hebt. Hoe moeilijk is het om te zeggen dat als ik een MTB rit geselecteerd heb als profiel op mijn Garmin, dat ik dan met de mountainbike was? Volgens mij kan dat nog niet eens in Garmin connect, terwijl die alle data sowieso hebben, maar met Strava zou dit ook simpel moeten zijn.

Of is hier wel iets voor waar ik al die tijd al overheen kijk?
Inderdaad! Daar wacht ik ook al jaren op! Ik heb ook drie profielen op mijn Garmin en bij die drie profielen horen drie verschillende fietsen. Zou niet heel moeilijk moeten zijn om deze in Strava te koppelen aan de activiteit. Ik heb dat ook wel eens gemeld aan Strava en ik kreeg een reactie als 'goed idee, we nemen het mee' oid :)

Nu pas ik na elke rit de fiets aan (heb 'm trouwens standaard staan op een 'niet bestaande fiets' zodat als ik het vergeet, ik duidelijk zie dat ik dat nog had moeten selecteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:05:
[...]

Inderdaad! Daar wacht ik ook al jaren op! Ik heb ook drie profielen op mijn Garmin en bij die drie profielen horen drie verschillende fietsen. Zou niet heel moeilijk moeten zijn om deze in Strava te koppelen aan de activiteit. Ik heb dat ook wel eens gemeld aan Strava en ik kreeg een reactie als 'goed idee, we nemen het mee' oid :)

Nu pas ik na elke rit de fiets aan (heb 'm trouwens standaard staan op een 'niet bestaande fiets' zodat als ik het vergeet, ik duidelijk zie dat ik dat nog had moeten selecteren).
Ik zal het ook eens gaan melden, hoe meer mensen... Goed idee van die niet bestaande fiets, dat ga ik ook doen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry64
Thijskoman schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:07:
[...]

Dan heb je goeie verlichting :o Ik ben er ook blij mee, Geestmerambacht regelmatig gereden als meest voor de hand liggend alternatief. Op zich leuk maar ik vind het echt een stuiterbaan.
Lag er goed bij, en inderdaad heb ik goede verlichting. ;) (Trouwens niemand anders tegen gekomen, das wel eens anders.)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j3D360W/20211102-Schoorl-2048x1536.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door harry64 op 02-11-2021 10:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

harry64 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:02:
[...]

Lag er goed bij, en inderdaad heb ik goede verlichting. ;) (Trouwens niemand anders tegen gekomen, das wel eens anders.)

[Afbeelding]
Mag je bij Schoorl na zonsondergang het bos in? Niet om moreel correct te zitten doen, maar het lijkt me wel een goed idee om, gezien de gemoederen rond verschillende routes het afgelopen jaar, terrein eigenaren een beetje te vriend te houden als gebruikersgroep...

Gebruik je dan ook nog een helmlamp om de bochten door te kijken of vind je een lamp op het stuur voldoende? Op de weg rij ik ook vaak genoeg in het donker en dan lukt het daar wel mee, maar in het bos lijkt het me fijn als je ook nog verlicht waar je kijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 02-11-2021 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:07:
[...]

Mag je bij Schoorl na zonsondergang het bos in? Niet om moreel correct te zitten doen, maar het lijkt me wel een goed idee om, gezien de gemoederen rond verschillende routes het afgelopen jaar, terrein eigenaren een beetje te vriend te houden als gebruikersgroep...
In Schoorl is het inderdaad toegestaan om na zonsondergang het bos in te gaan.

Wat ik begrepen heb is dat er vanwege het Noordzeekanaal eigenlijk geen groot wild loopt. De vegetatie heeft geen last van mensen die 's nachts komen fietsen.

[ Voor 14% gewijzigd door ZanielGa op 02-11-2021 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:04
Roozzz schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:59:
[...]

Ja, dat is het inderdaad. Er is al maanden sprake van aanzienlijke schaarste en helaas drijft dat de prijs aardig op. Maar het ligt niet in de verwachting dat dit binnenkort/komend jaar veranderd. Dus als je een fiets wilt heb je weinig keus vrees ik.

Ik heb een upgrade (cq n+1) dit voorjaar hierdoor wel bewust uitgesteld, maar dat moet maar net kunnen.
Ik hoorde van mijn LFM, dat de prijzen voor onderdelen waarschijnlijk omhoog gaan.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Adam1980 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:17:
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe xc mtb en heb m'n oog laten vallen op een trek procaliber 9.7, 2022 model met winkelprijs van 3199 euro.
Even zoeken naar ervaringen over deze fiets, leert mij dat nog geen 2 jaar geleden de fiets 2899 euro kostte.
https://www.vojomag.nl/ni...-de-trek-procaliber-2021/

Waarschijnlijk wel ja, kunnen hier of daar wat verschilletjes in zitten qua afmontage zoals gemeld.

Overigens is het met A merken nog wat erger. Normaal gesproken kon je op z'n fiets toch wel enkele 100den euros korting krijgen als je hem aan het eind van het model jaar kocht (Eind van de winter/lente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Al die spullen komen van ver (veelal Azië) en containervervoer is momenteel erg duur. Dit inderdaad in combinatie met de populariteit van fietsen, maakt het dat fabrikanten meer kunnen (en zullen) vragen.

Zoals @GoldenSample zegt was het tot niet zo lang geleden zo dat je het model van vorig jaar met (minstens) 25% korting kon kopen. Ze moesten er vanaf. Nu zijn er nergens modellen van vorig jaar, dus logisch dat er geen korting is.

Maar goed... Ik kocht in 2007 een Cube met Reba vork en volledig afgemonteerd met XT voor 1100 euro. Dat is nu 15 jaar later zeker het dubbele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Appie

F1RST Racing

Daan_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:31:
Blijf de e-mtb een mooie ontwikkeling vinden. Je hoort nu steeds vaker dat mensen die anders hadden moeten stoppen met deze mooie hobby. Nu toch lekker kunnen genieten van rondje mountainbiken. d:)b

En ook al heb je een e-mtb voor niet medische redenen. Prima toch… zolang je maar lekker geniet van de hobby.
Dit.

Dat oude gezever over valsspelen etc. Who cares. Ik ken genoeg mensen, in verschillende capiciteiten die eMTB's rijden:
1. (semi-)pro's :enduro kampioen, vormalige pro rider voor Pivot die eMTB doen om veel training cycles te maken.
2. Vrienden die eMTB's hebben omdat ze de optie hebben om met de group mee rijden en niet het gevoel hebben dat ze anderen ophouden terwijl ze een goede workout hebben. Tevens als ze met mij rijden geeft dit een mooie trainingsmogelijkheid om ze bij te houden.
3. Mensen met weinig tijd - in een korte periode meerdere downhill stukken pakken omdat je snel omhoog kan.

Ik ga zelf eerdaags nog een Specialized Turbo (en/of) een Turbo SL huren om te kijken of het een toegevoegde waarde heeft als een B+1.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harry64
Kluus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:07:
[...]

Gebruik je dan ook nog een helmlamp om de bochten door te kijken of vind je een lamp op het stuur voldoende? Op de weg rij ik ook vaak genoeg in het donker en dan lukt het daar wel mee, maar in het bos lijkt het me fijn als je ook nog verlicht waar je kijkt.
Voor zover ik weet is het gewoon toegestaan om na zonsondergang te fietsen. Ongeschreven regel is dat na zonsondergang ook het enige tijdstip is dat de route andersom gereden mag worden. Een helmlamp heb ik niet, maar dat is zeker niet onverstandig, ik heb nu tekort zicht in de bochten.
ZanielGa schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:18:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat er vanwege het Noordzeekanaal eigenlijk geen groot wild loopt. De vegetatie heeft geen last van mensen die 's nachts komen fietsen.
Op een gedeelte van het parcours kun je Schotse Hooglanders tegenkomen en die vind ik toch vrij groot. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
ZanielGa schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:18:
[...]

Klopt. Schoorl mag je inderdaad wel na zonsondergang fietsen. De meeste andere natuurgebieden echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
harry64 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:02:
[...]

[Afbeelding]
Rijd je met aangepaste snelheid in het donker? Ik ken het parcours redelijk uit m'n hoofd maar zou op hoge snelheid toch bedacht zijn dat ik dingen misschien over het hoofd zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harry64
Thijskoman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:40:
[...]

Rijd je met aangepaste snelheid in het donker? Ik ken het parcours redelijk uit m'n hoofd maar zou op hoge snelheid toch bedacht zijn dat ik dingen misschien over het hoofd zie.
Ik rijd inderdaad wat langzamer, zeker het afgelopen jaar zijn er een hoop plekken bij gekomen waar wortels uitsteken en je deze in het donker waarschijnlijk mist.

@Kluus Het parcours van Schoorl ligt net in het gebied van Staatsbosbeheer, hier zijn voor zover ik weet geen beperkingen s'avonds. Gelijk zuidelijk is het PWN gebied, hier mag je voor zonsopgang en na zonsondergang niet in en is het aanvullend na 10:30 niet toegestaan op de onverharde paden te fietsen. Ik hou me inderdaad altijd netjes aan die regels, en heb ook gewoon een duinkaart.
Pagina: 1 ... 165 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic