Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31
Daan_ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:19:
Heb mijn GPX eerst in komoot geladen en bekeken geëxporteerd en screenshot gemaakt.

Stuk bij Frasselt die stippellijn is gewoon en pad wat er ligt. Zelfde geld voor stuk bovenin bij Reichswalde/Materborn. Alleen pad herkend Komoot niet en dan toont die een stippellijn. Laatste keer dat ik deze route met iemand heb gefietst was december. En toen waren allen paden goed begaanbaar. En had Forstamt niks dicht gegooid.

Deze route komt niet over het leuke wortel afdaling bij de brandtoren. Hier binnen kort eens kijken of we pad weer vrij kunnen krijgen.
kan ik het vergelijken met de hollandse banen? singletrack, brede paden, stukkie asfalt heel soms.. etc?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Martinus schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

kan ik het vergelijken met de hollandse banen? singletrack, brede paden, stukkie asfalt heel soms.. etc?
Durf ik niet te zeggen. Reichswald kent geen aangelegde onderhouden routs en wat stiekem is aangelegd is niet ingekleurd op deze routes ;-) Het zijn brede bospaden afgewisseld met kleine paden. En alles is twee richting op en je kunt ruiters en wandelaars tegenkomen.

Asfalt kom je nauwelijks tot niet tegen. Ja weg oversteken.

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 25-08-2021 15:26 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03
joint_me schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Kan heel goed in de winter, moet alleen de natte dagen ontwijken.

[...]

Op Den Treek ligt tegenwoordig een flinke plas, als je daar overheen kan bunny hoppen, dan ben je heel goed in bunny hoppen.
Blauw net nadat je stukje Doornseweg fietspad hebt gehad? Die is toch elke keer verrassend diep idd :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:11

McLambo

MTB Junky

Daan_ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Waarom moet je natte dagen ontwijken. Mountainbike is toch ook gemaakt om te gebruiken met deze weer omstandigheden. :) Als het regent short/broek en regenjas aan die tegen spatje water kan. En gaan met die banaan .... Fiets bij terug komst zo schoon met tuinslang en zelf spring je even onder de douche of warm bad.

Vind het juist lekker om met regen te fietsen :P Dan is het lekker rustig ...

Edit:
Wilden net rondje Reichswald doen in de lunch pauze. Vond achterwiel al zo vreemd aanvoelen. Mis ik schroef van mijn achterbrug. Grr. Nu Canyon gemaild welke ik nodig heb.

[Afbeelding]
Na verschillende verhalen hierover gehoord te hebben hiervan, heb ik na het in ontvangst nemen van mijn Neuron (zelfde kleur frame), deze bouten losgehaald en gecontreerd. Verschillende verbindingen van de horst-link hadden geen locktight

Jij heb zo te zien nog geluk; bij sommigen jottert de losgelopen bout het carbon stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fiets vorig jaar toen ik hem kreeg helemaal los gehad en voorzien van vet en Loctite, waar nodig/gewenst. Bij mij was al bekend dat fietsen niet altijd even secuur in elkaar zijn gezet. ;-)

Nu wachten wat de kosten zijn van reserve onderdeel. Deze staan helaas niet op de website.
Heb zover ik kan zien deze set nodig "GP0202-01". Alleen zie ik hem helaas niet op de website staan bij de spare parts.Dus Canyon gemaild.
https://www.canyon.com/on/demandwar...w ... BOM_ts.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Daan_ op 25-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
@Daan_ inderdaad wat @McLambo zegt, j
Je hebt gelukt dat het bij een verdwenen bout blijft en je niet je hele achterbrug aan gort hebt. Op tijd gestopt!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Prulleman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:44:
@Daan_ inderdaad wat @McLambo zegt, j
Je hebt gelukt dat het bij een verdwenen bout blijft en je niet je hele achterbrug aan gort hebt. Op tijd gestopt!
Zoals ik nu kan zien zeker geluk gehad. Fiets bij thuis komst gelijk wielen eruit en in montage standaard gehangen en kan op dit moment op wat lak schade geen gekke dingen zien/voelen.

Edit:
Net tijdens hond uitlaten een onderdeel gevonden van de fiets. Ziet er niet uit dat het is afgeknapt. Straks nog eens rustig pad aflopen. kleine 4 km. Wie weet

Net onderdelen binnen gekregen om de AXS dropper weer op te bouwen. Hopelijk is deze intern niet beschadig in de bankschroef. Al zijn we wel voorzichtig geweest met klemmen.

Hij schuift wel netjes in en uit. Straks monteren op de HT dan heb ik ieder geval nog fiets om rond te crossen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_PmiFPdPPShHZUvTpmp3MqAHDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWDmYUiCTEdE87ZkErqIhMYU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Daan_ op 25-08-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:16
Nox schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

De Nok schijnt er gevaarlijk bij te liggen, voor degenen die gaan eerdaags. Ik verwacht dat de onderhoudsploeg ergens in september/oktober weer groot onderhoud gaat doen. De lange afdaling na de eerste klimmetjes heeft ook wat diepere drops dan gebruikelijk.
Welk stuk van de Nok zou dat moeten zijn dan? Ik was er afgelopen zaterdag en het was me niet echt opgevallen. Enige wat ik wel had gedaan is de rechterkant van de kuil langs. De laatste keer dat ik er door ging was het niet het meest prettige stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:41

Nox

Noxiuz

ZanielGa schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:51:
[...]

Welk stuk van de Nok zou dat moeten zijn dan? Ik was er afgelopen zaterdag en het was me niet echt opgevallen. Enige wat ik wel had gedaan is de rechterkant van de kuil langs. De laatste keer dat ik er door ging was het niet het meest prettige stuk.
Ze hebben er gisteren een fietser met de gator naar beneden gehaald, afdaling schijnt wat gevaarlijker te zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Nox schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Ze hebben er gisteren een fietser met de gator naar beneden gehaald, afdaling schijnt wat gevaarlijker te zijn.
Ja, de Nok heeft dat bordje "Gevaarlijk(st)e afdaling" met een reden. Er gaan er daar toch best een redelijke hoop onderuit. Meestal is het gelukkig niet nodig dat ze echt naar beneden gehaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:15
Ik persoonlijk heb geen moeite met modder, desnoods kom ik helemaal zwart thuis maar man man man wat zijn sommige er toch bang voor zeg om vies te worden, wat doe je dan op een ATB/MTB pad maar goed...

Zelf probeer ik het te vermijden omdat je extra onderhoud aan de fiets hebt zoals ketting smeren na die tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 25-08-2021 19:30 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

ZanielGa schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Ja, de Nok heeft dat bordje "Gevaarlijk(st)e afdaling" met een reden. Er gaan er daar toch best een redelijke hoop onderuit. Meestal is het gelukkig niet nodig dat ze echt naar beneden gehaald moeten worden.
Jep, hij is standaard al tricky maar de meesten die hem kennen hebben er nu misschien iets meer moeite mee dan normaal. Nogmaals, ik heb het van horen zeggen, hij was afgesloten gisteravond.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

mr_evil08 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:30:
Ik persoonlijk heb geen moeite met modder, desnoods kom ik helemaal zwart thuis maar man man man wat zijn sommige er toch bang voor zeg om vies te worden, wat doe je dan op een ATB/MTB pad maar goed...

Zelf probeer ik het te vermijden omdat je extra onderhoud aan de fiets hebt zoals ketting smeren na die tijd.
Squirt lube gebruiken dan. Afspoelen, laten drogen, lube erop (ik doet altijd hand tegen de derrie en achteruit trappen) en klaar. Standaardritueel en nooit problemen met ketting. Maatje had enorme chainsuck gisteren, partij gunk op z'n voorste blad niet normaal. Afspoelen alleen als ie vies is, maarja, als ik dát al een probleem vindt... Altijd een joggingbroek mee ook :D

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 25-08-2021 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04

Voor de modder heb ik een cyclocrosser, dan haal ik hem na een goeie modderrit ook deels uit elkaar (sram bb is bagger slecht).

De MTB hou ik liever schoon en daarnaast ook een stukje trail respect.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fietsonderhoud, je blijft bezig.... 8)7
Deze week lagers vervangen van het voorwiel, prima te doen. Vond de crank wat zwaar lopen, denk zal wel de jockeys zijn welke stroef lopen. Alles los gehad en gesmeerd, nog geen verschil. Crank dr af en lagers gecheckt. Lopen stroef, tijd om ze te vervangen (sm-bb71-41). Echter durf ik zelf nog niet aan. Morgen maar eens contact opnemen met de lbs. :/

Kan de lbs gelijk mn Fox servicen.... (doet ie overigens zelf)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik ben zo blij dat mijn fiets (weer) threaded BB heeft.
Heb al een passende sleutel gehaald. Kind kan de was doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
Nox schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Jep, hij is standaard al tricky maar de meesten die hem kennen hebben er nu misschien iets meer moeite mee dan normaal. Nogmaals, ik heb het van horen zeggen, hij was afgesloten gisteravond.
Squirt lube is in mijn opzicht wel echt wonderspul _/-\o_

• McLambo

McLambo

MTB Junky

chimera2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Ik gebruik al jaren niets anders meer. Vroeger regelmatig chainsuck en bij wintertochten was de ketting soms niet eens meer terug te vinden onder alle bagger.

Mijn drivetrain is mij hier zeker dankbaar voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ruut88 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Je hebt ook een Neuron toch? Ik heb exact hetzelfde gehad toen ik mijn fiets een week had :|
Had Canyon nog wel gemaild, maar net toch even contact gezocht via de chat. Er is een betere versie van de “Horst link” Link Deze zou niet zo snel meer mogen breken.

Had probleem omschreven en men bood gelijk aan nieuwe kosteloos op te sturen. d:)b Hoop deze volgende week binnen te hebben. Dan gelijk andere kant ook vervangen en de lagers ook even checken…

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 26-08-2021 09:18 ]

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

chimera2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Ik zweer bij chainwax

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Slijtage aan dropper/vering/lagers/aandrijving, een uur bezig zijn om de prut uit alle hoeken en kieren van je fiets te krijgen, een hoop zand in je badkamer en wasmachine als je zelf en je kleding zo smerig zijn.. ik kan redenen genoeg bedenken. Daarbij vind ik het veel lekkerder rijden als de track droog is met zo'n dun laagje stof er op. Gisteren Amerongen gedaan, volle bak door Harry Slinger heen en dan je voorwiel bijna kwijtraken, dan ben je meteen weer wakker :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
McLambo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:17:
[...]

Ik gebruik al jaren niets anders meer. Vroeger regelmatig chainsuck en bij wintertochten was de ketting soms niet eens meer terug te vinden onder alle bagger.

Mijn drivetrain is mij hier zeker dankbaar voor
Squirt is nou ook niet echt een wondermiddel (maar wel prima spul). Het materiaal is door de jaren heen ook sterk verbeterd. Vroegah met de LX/XT triples, man o man, je kreeg al chainsuck als je een beetje aanzette in de modder. De beste oplossing was het middenblad vervangen door een stalen Deore.

Nadat Shimano de XT met middenblad met composietrand introduceerde, werd het langzaam beter :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
2 vragen, ik wil mijn DT Swiss XM1700 wielen tubeless maken maar er zaten geen ventielen bij. Kan ik elk tubeless ventiel gebruiken of moet dat een DT Swiss specifieke unit zijn?

En heeft iemand ervaring met de Rotor Inpower vermogensmeter op de MTB. Past deze in de BB van een Shimano Deore XT groep? Of moet ik dan ook gaan pielen met een nieuwe BB?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je bent niet verplicht om DT ventielen te gebruiken. Gebruik zelf de Muc Off ventielen op de fietsen. Controleer de velgen wel goed of ze voorzien zijn van tubeless tape. Niet alle DT velgen zijn voorzien van tape ;-)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Noxa schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:46:
En heeft iemand ervaring met de Rotor Inpower vermogensmeter op de MTB. Past deze in de BB van een Shimano Deore XT groep? Of moet ik dan ook gaan pielen met een nieuwe BB?
Shimano is 24 mm, Rotor gebruikt zo te zien een 30 mm as. Dat gaat dus niet passen. Als je BB geschroefd zit, is het vervangen niet echt rocket science, met pressfit wordt het wat lastiger.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Noxa
Daan_ schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:53:
Je bent niet verplicht om DT ventielen te gebruiken. Gebruik zelf de Muc Off ventielen op de fietsen. Controleer de velgen wel goed of ze voorzien zijn van tubeless tape. Niet alle DT velgen zijn voorzien van tape ;-)
Tape zit er al op, gisteren even gecheckt.
Demo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:01:
[...]
Shimano is 24 mm, Rotor gebruikt zo te zien een 30 mm as. Dat gaat dus niet passen. Als je BB geschroefd zit, is het vervangen niet echt rocket science, met pressfit wordt het wat lastiger.
Mmh, daar voel ik dan weer niet zo veel voor. Zoek ik nog even verder.

• Nox

Nox

Noxiuz

Mijn flesje squirt is leeg aan het raken, waarom is dit beter (in jouw opzicht) dan squirt lube? Als ik weer nieuw spul moet hebben kan ik weer kiezen wat ik erop smeer :P

• Nox

Nox

Noxiuz

Noxa schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Tape zit er al op, gisteren even gecheckt.
[...]

Mmh, daar voel ik dan weer niet zo veel voor. Zoek ik nog even verder.
Tape =! tubeless tape, vaak zit er een beschermlint op. Kijk even of het echt tubeless tape is voor de zekerheid, anders blijf je een tijdje bezig.

offtopic:
Toffe username wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Nox schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Mijn flesje squirt is leeg aan het raken, waarom is dit beter (in jouw opzicht) dan squirt lube? Als ik weer nieuw spul moet hebben kan ik weer kiezen wat ik erop smeer :P
De redenen voor mij:
- Nederlands bedrijf
- gemaakt met Nederlandse koolzaadolie
- hele jaar door bruikbaar (zomer en winter)
- ketting nog nooit zo schoon gebleven

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

magic_nl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

De redenen voor mij:
- Nederlands bedrijf
- gemaakt met Nederlandse koolzaadolie
- hele jaar door bruikbaar (zomer en winter)
- ketting nog nooit zo schoon gebleven
Maar.... smeert het ook goed? :P

Hmmm, hun verhaal is goed; het starterpack is aantrekkelijk geprijsd om eens kennis te maken met hun producten:
https://www.airolube.nl/s...pack-975?category=3#attr=

[ Voor 21% gewijzigd door McLambo op 26-08-2021 15:18 ]

• magic_nl

magic_nl

McLambo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Maar.... smeert het ook goed? :P
Als het dat niet deed was het al gelijk geen optie geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NZJoXSWZ52GlphHmGfEBUqAB-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uCxpSQyR1RuOLzObIBUjq1pU.jpg?f=user_large
Al mijn onderhoudsproducten komen van Airolube.

[ Voor 37% gewijzigd door magic_nl op 27-08-2021 10:34 ]

Systeemspecificaties

• Noxa
Nox schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Tape =! tubeless tape, vaak zit er een beschermlint op. Kijk even of het echt tubeless tape is voor de zekerheid, anders blijf je een tijdje bezig.

offtopic:
Toffe username wel :P
Op de tape staat tubeless ready. En zo ziet het er ook uit.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
Waarom is alles van Hope zo "hopeloos" lang wachten :-(

Ik zoek dit te bestellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOkZpPVMcWqOIuIEdrYJqbaohlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCsZFQoCQUP6F6nhlb7yX97S.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb bovenstaande gevonden bij www.bikeassist.nl, maar er blijven telkens 3 beschikbaar eender welke optie ik selecteer ...

Iemand een betrouwbare leverancier?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
A1AD schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:39:

[Afbeelding]

Ik heb bovenstaande gevonden bij www.bikeassist.nl, maar er blijven telkens 3 beschikbaar eender welke optie ik selecteer ...

Hope loopt op dit moment heel erg achter door corona en de brexit. Levertijden voor alles van Hope is erg ongewis op dit moment. BikeAssist moet ook alles bij de importeur bestellen en het is onbekend wat wanneer binnen komt.

Het beste wat je kunt doen is alerts, indien die mogelijkheid geboden wordt, aanzetten bij meerdere sites.

www.vanspeykwheels.nl

• A1AD
ElGreco schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Hope loopt op dit moment heel erg achter door corona en de brexit. Levertijden voor alles van Hope is erg ongewis op dit moment. BikeAssist moet ook alles bij de importeur bestellen en het is onbekend wat wanneer binnen komt.

Het beste wat je kunt doen is alerts, indien die mogelijkheid geboden wordt, aanzetten bij meerdere sites.
Waarom dan 3 als beschikbaar zetten? Dat is voor mij voldoende om er nooit iets te kopen. Ik heb ze een mail gestuurd ter verduidelijking.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
A1AD schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:52:
[...]

Waarom dan 3 als beschikbaar zetten? Dat is voor mij voldoende om er nooit iets te kopen. Ik heb ze een mail gestuurd ter verduidelijking.
Bugje op de site wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een week of 10 op een setje Hope remmen moeten wachten (besteld ergens in April). Levertijden zijn nu geloof ik nog langer, vooral voor remmen en wielen meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Sram schiet ook niet echt op. Lang op voorblad, cassette en derailleur moeten wachten. Vorige week moest ik nieuwe remblokken hebben, dus maar iets van een aftermarket merk besteld. Nu loopt de voorrem weer aan. Grote ergernis zo allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
urgh man, dat is niet fijn. Ik kan nog verder met mijn huidige hub, maar er zijn wat tandjes stuk... niet echt betrouwbaar meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XubLmK2awlZ2-_3lYInYtKlU9CY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki8Z7MxEWCq2oficvMMMDDVY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj-GlJuTysku8TxE4wFyzRxbxkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDLofdRCjLkCfYUNyFDgEn4n.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 76% gewijzigd door A1AD op 27-08-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Oei, ziet er niet best uit nee! Begin deze week lagers van mn voorwiel vervangen, de oude waren na 1,5 jaar gaar.... oxidatie in de lager zelf. Fulcrum wiel heeft ook maar 1 metalen/rubberen ring als afdichting. Houd niet over. Denk kwestie van schoonmaken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

A1AD schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:39:
urgh man, dat is niet fijn. Ik kan nog verder met mijn huidige hub, maar er zijn wat tandjes stuk... niet echt betrouwbaar meer.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe krijg je zoiets voor elkaar???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A1AD
McLambo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Hoe krijg je zoiets voor elkaar???
Stalen benen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Meneer iCy

swarma

Domme vragen domme dingen, maar mijn kettingblad voor begint al zichtbare tekening te tonen van een haaienvin dus begint op te raken gok ik. Mijn LBS kon het blad niet op korte termijn leveren (hoopt eind van het jaar).

Ik heb een FSA Alfa Drive 36/22 crank voor. Kan ik gewoon een 36T blad kopen en vervangen of moet ik nog ergens specifiek op letten?

Kan ik dus zoiets kopen of een rode tandwiel via de chineze landen. Heb nog een nieuwe Cassette en ketting liggen :-)

Meer info nodig? Dit is de complete fiets: https://www.merida.nl/mou...ic-reddark-redblack/2019/

https://www.internet-bike...mgomJX3Y-f1AaAh_ZEALw_wcB

https://nl.aliexpress.com...427e-a5b9-a994b979ab9f-10

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

A1AD schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:39:

[Afbeelding]

Probeer het eens bij https://www.dialedin-mtb.nl/. Weet niet of hij iets heeft voor je, maar je kan het altijd proberen bij Roel. Je kan hem ook via facebook een berichtje sturen als je facebook hebt. https://www.facebook.com/dialedinmtb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:53
Meneer iCy schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:29:
Ik heb een FSA Alfa Drive 36/22 crank voor. Kan ik gewoon een 36T blad kopen en vervangen of moet ik nog ergens specifiek op letten?
Belangrijkste aandachtspunten zijn:
- de bevestiging aan de crank (het aantal boutgaten en de steek van de boutgaten)
- het aantal versnellingen (8,9,10,11 of 12 speed)

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik heb een 30T crankblad op mijn Neuron CF zitten, en merk dat ik voornamelijk de kleine kransjes gebruik tijdens fietsen hier in de omgeving. De 2 grootste bladen worden echt nooit gebruikt.

Om iets meer ruimte te hebben, wilde ik wat meer tandjes op het voorblad, en vanavond heb ik een AbsoluteBlack 32T Oval met montage tool voor Shimano directmount crankbladen besteld. (even duur als een XT 32T blad, en was wel nieuwsgierig naar een Oval)

Ik heb verschillende Neurons op advertentiesites gezien waar men tot 34t ovals gemonteerd had, dus die ruimte moet ik hebben.

Moet ik verder nog ergens op letten om niet voor (onaangename) verrassingen te komen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Gezien m'n aanhoudende knieklachten overweeg ik een bikefit te laten doen zodat m'n houding in ieder geval in orde is. Nu is m'n MTB een 26 inch model (in prima staat maar wel jaartje of 10 oud) en ben ik zelf 1m93. Ik twijfel dan ook of een 26 inch model eigenlijk wel een goed vertrekpunt is, met m'n knieklachten in m'n achterhoofd. Nu wil ik best 250 euro aan een goede bikefit uitgeven, maar als de basis niet optimaal, is dat eigenlijk niet al te best besteed geld.

Ik lees over 26 vs 29 veel over comfort, snelheid, acceleratie, etc., weet dat 26 inch tegenwoordig niet meer verkocht wordt, maar natuurlijk ook dat er destijds geen keus was.

Samenvattende vraag: Kan met 1m90+ op een 26 inch model een optimale houding behaald worden? Of kan ik 26 vs 29 inch in dat opzicht als niet relevant beschouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

McLambo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:53:
Ik heb een 30T crankblad op mijn Neuron CF zitten, en merk dat ik voornamelijk de kleine kransjes gebruik tijdens fietsen hier in de omgeving. De 2 grootste bladen worden echt nooit gebruikt.

Om iets meer ruimte te hebben, wilde ik wat meer tandjes op het voorblad, en vanavond heb ik een AbsoluteBlack 32T Oval met montage tool voor Shimano directmount crankbladen besteld. (even duur als een XT 32T blad, en was wel nieuwsgierig naar een Oval)

Ik heb verschillende Neurons op advertentiesites gezien waar men tot 34t ovals gemonteerd had, dus die ruimte moet ik hebben.

Moet ik verder nog ergens op letten om niet voor (onaangename) verrassingen te komen staan?
32T ovaal gaat passen. Wissel zelf tussen AB 30T en 32T ovaal op Neuron 2020. Waarvan mijn eigen voorkeur de 30T heeft.

Op HT (Scott Scale) fiets ik met een AB 32T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
JBS schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:57:
Gezien m'n aanhoudende knieklachten overweeg ik een bikefit te laten doen zodat m'n houding in ieder geval in orde is. Nu is m'n MTB een 26 inch model (in prima staat maar wel jaartje of 10 oud) en ben ik zelf 1m93. Ik twijfel dan ook of een 26 inch model eigenlijk wel een goed vertrekpunt is, met m'n knieklachten in m'n achterhoofd. Nu wil ik best 250 euro aan een goede bikefit uitgeven, maar als de basis niet optimaal, is dat eigenlijk niet al te best besteed geld.

Ik lees over 26 vs 29 veel over comfort, snelheid, acceleratie, etc., weet dat 26 inch tegenwoordig niet meer verkocht wordt, maar natuurlijk ook dat er destijds geen keus was.

Samenvattende vraag: Kan met 1m90+ op een 26 inch model een optimale houding behaald worden? Of kan ik 26 vs 29 inch in dat opzicht als niet relevant beschouwen?
Een wielmaat heeft eigenlijk niets te maken met de fiets setup. Zadelhoogtes kunnen nog steeds aangepast worden en een andere stuurpen kan ook gemonteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
JBS schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:57:

Jouw uitgangspunt is pijnvrij fietsen, dat is heel iets anders dan de optimale houding. De huidige optimale MTB houding is anders dan die van +10 jaar geleden. Jouw 26" fiets is volgens de huidige maatstaven eigenlijk te klein (want dat zijn alle 26" MTBs), maar dat zou geen knieklachten moeten geven. De MTBs nu zijn simpelweg veel groter.

Persoonlijk vind ik een bikefit van 250 euro op een oude fiets weggegooid geld, maar als jij niet van plan bent om iets nieuws te kopen en je simpelweg pijnvrij wilt fietsen, zou ik het wel doen. Maar wel op een fiets die niet te 'klein' is, kun je een foto posten waar je zelf op de fiets zit met een gebogen knie en 1 waarbij de trapper onderaan staat?

Bij een duurdere bikefit gaat er meer gekeken worden naar de stand van je knieën, een goedkope bikefit gaat denk ik in jouw situatie niet veel uithalen. Het kan overigens best zo zijn dat je simpelweg zooltjes in je schoenen nodig hebt, die investering kun je dan altijd meenemen naar een nieuwe fiets.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:59
Al even aan het zoeken. Gisteren natuurlijk WC MTB gezien via de NOS app, vandaag is downhill. Weet iemand een stream? Want dit wordt natuurlijk niet op TV uitgezonden. Heb zelf nog niks gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:56
maartend schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:00:
Al even aan het zoeken. Gisteren natuurlijk WC MTB gezien via de NOS app, vandaag is downhill. Weet iemand een stream? Want dit wordt natuurlijk niet op TV uitgezonden. Heb zelf nog niks gevonden
Vpn met Redbull tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:59
Thnx. Was idd net aan het rommelen. Welk land moet hij staan, heb jij een idee? Is heb nl enkel melding geo-afhankelijk

edit ; gevonden

Wel bijzonder ; et bekijken in oa landen als ivoorkust, afghanistan en meer van dat,. maar geen NL

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 29-08-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:56
Rockgarden afdaling van 67%, bizar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
maartend schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Thnx. Was idd net aan het rommelen. Welk land moet hij staan, heb jij een idee? Is heb nl enkel melding geo-afhankelijk

edit ; gevonden

Wel bijzonder ; et bekijken in oa landen als ivoorkust, afghanistan en meer van dat,. maar geen NL
Volgens mij heeft Eurosport de rechten en via hun Eurosport Player te kijken https://www.eurosportplay...rld-championships-1893212 (weet niet wat ik van de week gezien had maar dat leek net een veredelde veldrit/cyclocross wedtrijd op een grasveldje; op mountainbikes uiteraard)

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 30-08-2021 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
Iemand hier al eens van de game Riders Republic gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ydderf schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Belangrijkste aandachtspunten zijn:
- de bevestiging aan de crank (het aantal boutgaten en de steek van de boutgaten)
- het aantal versnellingen (8,9,10,11 of 12 speed)
4 en iets van 75mm, verwacht dus 74mm en kom ik op 104BCD uit. :-)

Moet ik nog iets opletten mbt narrow wide ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 29-08-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Meneer iCy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

4 en iets van 75mm, verwacht dus 74mm en kom ik op 104BCD uit. :-)

Moet ik nog iets opletten mbt narrow wide ofzo?
Bij 1x mis je de voorderailleur om de ketting op zijn plek te houden, een narrow wide ketting blad zorgt ervoor dat de ketting er (zo goed als) niet vanaf stuitert bij de ruwe stukken. Voor normaal XC in NL is dat voldoende, maar zonder NW zal je regelmatig je ketting terug moeten leggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:40:
[...]

Bij 1x mis je de voorderailleur om de ketting op zijn plek te houden, een narrow wide ketting blad zorgt ervoor dat de ketting er (zo goed als) niet vanaf stuitert bij de ruwe stukken. Voor normaal XC in NL is dat voldoende, maar zonder NW zal je regelmatig je ketting terug moeten leggen.
Ik heb een voor derailleur, dus ik moet hem zonder hebben of maakt het niets uit bij gebruik van een voor derailleur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Meneer iCy schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:55:
[...]

Ik heb een voor derailleur, dus ik moet hem zonder hebben of maakt het niets uit bij gebruik van een voor derailleur
Als je bij 2x blijft moet je inderdaad GEEN narrow wide hebben, dat gaat niet schakelen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:08
McLambo schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:53:

Ik rij zelf met een SRAM Oval 34T op mijn Neuron, met een 32T schuift niet alles een heel kransje op. Zuid-Limburg en UHR is geen probleem met 34T bij mij.

Een 36T moet ook nog passen

Ik wilde juist niet op de zelfde kransjes rijden als met de 30T omdat de cassett veel sneller slijt, 32T heb ik ook gehad maar amper gebruikt omdat dit het slijtage probleem niet oplostte

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 30-08-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:57:
[...]

Als je bij 2x blijft moet je inderdaad GEEN narrow wide hebben, dat gaat niet schakelen
Kan ze in de diverse nederlandse webshops niet zo 1 2 3 vinden, maar volgens mij is dit een 36t zonder narrow wide? Wellicht kan ik nog een andere LBS of meerdere LBS-en bellen.

https://nl.aliexpress.com...4929-befb-de856779a00f-37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Meneer iCy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Kan ze in de diverse nederlandse webshops niet zo 1 2 3 vinden, maar volgens mij is dit een 36t zonder narrow wide? Wellicht kan ik nog een andere LBS of meerdere LBS-en bellen.

https://nl.aliexpress.com...4929-befb-de856779a00f-37
Even een andere vraag. Maar jij hebt je Merida toch nog niet zo heel lang? Kan me bijna niet voorstellen dat je nu al een nieuw voorblad nodig hebt. Weet je heel zeker dat deze versleten is?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Michaelg schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Even een andere vraag. Maar jij hebt je Merida toch nog niet zo heel lang? Kan me bijna niet voorstellen dat je nu al een nieuw voorblad nodig hebt. Weet je heel zeker dat deze versleten is?
Heb hem eind van het jaar alweer 2 jaar en volgens mij iets van 3500km. Heb de laatste tijd niet heel vaak Strava aan gehad.

Zo ziet het grote blad er op dit moment uit:

https://photos.app.goo.gl/wxW7iKVBsBPuDrtc9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dat is toch lang nog niet versleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sja.. de kans is wel aanwezig dat een nieuwe ketting erop gaat overslaan, maar ik zou deze pas vervangen als je ketting (en cassette) aan de beurt zijn. Op een oude ketting slijt een nieuw blad alleen maar extra snel..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:00:
Sja.. de kans is wel aanwezig dat een nieuwe ketting erop gaat overslaan, maar ik zou deze pas vervangen als je ketting (en cassette) aan de beurt zijn. Op een oude ketting slijt een nieuw blad alleen maar extra snel..
Is ook de bedoeling bij de volgende ketting en cassette, alleen gezien de voorraad overal heb ik er liever 1 op voorraad nu. Cassette en ketting ligt wel al op voorraad hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

GrooV schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Ik rij zelf met een SRAM Oval 34T op mijn Neuron, met een 32T schuift niet alles een heel kransje op. Zuid-Limburg en UHR is geen probleem met 34T bij mij.

Een 36T moet ook nog passen

Ik wilde juist niet op de zelfde kransjes rijden als met de 30T omdat de cassett veel sneller slijt, 32T heb ik ook gehad maar amper gebruikt omdat dit het slijtage probleem niet oplostte
Hmmzz, nou dat zet mij wel aan het denken, ware het niet dat ik nergens een AB 34T voor Shimano direct mount kan vinden. Meeste verkopen 30T, 32T en 36T. Laatstgenoemde vind ik dan weer een te grote stap..

ps: waar heb jij hem vandaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Hmmzz, nou dat zet mij wel aan het denken, ware het niet dat ik nergens een AB 34T voor Shimano direct mount kan vinden. Meeste verkopen 30T, 32T en 36T. Laatstgenoemde vind ik dan weer een te grote stap..

Deze heb ik https://www.futurumshop.n...t-kettingblad-zwart.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Op de AB website staan ze op voorraad ;-)
https://absoluteblack.cc/...00-chainring-for-shimano/
Persoonlijk verkies ik de AB versie boven de SRAM. Zijn identiek en AB versie is goedkoper te vinden.

https://www.bikeradar.com...-new-oval-ring-is-a-copy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Voorraad van AB zou ik met een korreltje zout nemen, heb een bestelling staan voor m’n gravel bike en die heeft 7-9 weken levertijd terwijl de website op Stock staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voorraad beheer op de website is niet sterkste punt van AB, maar je kunt ze altijd mailen.

Laatste keer AB ovaal op onderstaande website besteld. Heeft veel en levert ook vrij vlot.
https://www.pure-bike.co....inring-for-shimano-grey-5
https://www.pure-bike.co....ainring-for-shimano-black

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 30-08-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Andere shop waar ik hem nu kan vinden is deze, leuke prijs ook:

https://www.bikeinn.com/f...t-kettingblad/137576571/p

Heb alleen totaal geen ervaring met deze shop.... iemand?

Verder twijfel ik of ik de stap naar 34t moet nemen. Volgens de omschrijving van de AB 32T trapt deze als een 34t round op het moment dat je kracht levert... hmzz.

@GrooV @Daan_ wat lag er standaadr op jullie Neuron? Ik heb er een 30t opliggen, maar zie dat de 2021 modellen standaard een 32T hebben nu.

[ Voor 42% gewijzigd door McLambo op 30-08-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:54:

Verder twijfel ik of ik de stap naar 34t moet nemen. Volgens de omschrijving van de AB 32T trapt deze als een 34t round op het moment dat je kracht levert... hmzz.
Spaanse webshop. Redelijk optimistisch wat voorraden betreft heb ik elders gelezen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Als in: de voorraad indicatie op de shop site is optimistischer dan in werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:02:
Als in: de voorraad indicatie op de shop site is optimistischer dan in werkelijkheid?
Yep. Je zou eerst een mailtje kunnen wagen. Weet je ook direct wat voor klantenservice je tegenover je hebt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Garbaruk maakt ook goed spul, die zitten in Polen dacht ik en frezen alles zelf. Als ze alu op voorraad hebben kunnen ze vrij snel leveren

/Edit op de site zeggen ze dat ze het erg druk hebben en chainrings duren 25-35 dagen

[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 31-08-2021 09:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

McLambo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:54:

@GrooV @Daan_ wat lag er standaadr op jullie Neuron? Ik heb er een 30t opliggen, maar zie dat de 2021 modellen standaard een 32T hebben nu.
Hier lag er een 30T op 2020 Neuron op en nu een 30T ab ovaal. Nog wel een 32 ab ovaal liggen, maar de 30T werkt voor mij net iets beter. Gaat mij niet om snelheid op de fully…
ElGreco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Yep. Je zou eerst een mailtje kunnen wagen. Weet je ook direct wat voor klantenservice je tegenover je hebt.
Die reageren altijd wel netjes en correct. En zijn zeker behulpzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 31-08-2021 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Hier lag ook een 30T op de Neuron van januari 2020. Heb ook geen 34T zodat ik harder kan maar omdat je de kleine kransjes anders kapot rijdt en een nieuwe cassette 150-200 euro is tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ElGreco schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Spaanse webshop. Redelijk optimistisch wat voorraden betreft heb ik elders gelezen.
En terugsturen is voor eigen rekening naar Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

GrooV schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:14:
Hier lag ook een 30T op de Neuron van januari 2020. Heb ook geen 34T zodat ik harder kan maar omdat je de kleine kransjes anders kapot rijdt en een nieuwe cassette 150-200 euro is tegenwoordig
d:)b

Hier zou voor rondje Mook 32 beter zijn, maar rondjes die ik hier in bos doe vind ik persoonlijk 30T net iets fijner. Zitten paar leuke klimmetjes in en ook iets met kracht in mijn bennen. Gebruik cassette wel volledig met 30T

Keuze voor aantal tanden op kettingblad zal ook per persoon/fysiek en omstandigheden verschillen…

Cassette afhankelijk wat je erop zet. Kan paar tientjes zijn of veelvoud ervan. Cassettes en kettingen kunnen dure slijtage onderdelen zijn zelf nog geluk gehad met de xx1 cassette die nog gevonden voor 300,-. Gelijk twee aangeschaft

[ Voor 22% gewijzigd door Daan_ op 31-08-2021 12:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPSBElLjk3eOqiCCGI3XCdhtEdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/E4I0sBRPIlRQJCVXQ3NScKAg.gif?f=user_large

Daan_ en mountainbiken _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 31-08-2021 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Just a hobby
en 2de hands is oude meuk die van de fietsen komt goed te verkopen. Onder de streep koste mij minder dan in één keer de fiets te kopen met juiste afmontage. ;-)

[ Voor 84% gewijzigd door Daan_ op 31-08-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Daan_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

d:)b

Hier zou voor rondje Mook 32 beter zijn, maar rondjes die ik hier in bos doe vind ik persoonlijk 30T net iets fijner. Zitten paar leuke klimmetjes in en ook iets met kracht in mijn bennen. Gebruik cassette wel volledig met 30T
wat heb je achter dan? Met 34 voor en 10-52 achter eigenlijk nog niet te kort gekomen, ook afgelopen vakantie in Italië niet. Vind de 34 voor wel fijn in NL. Dan kun je ook nog eens flink gas geven op de verharde weg als je daar zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fully achter 10-50 / 30T ovaal en wissel zo nu en dan met 32T ovaal. HT 10-51 / 32T ovaal. En dat werkt voor mij persoonlijk prima op mijn lokale rondjes Reichswald. Maak weinig KM-ters op verharde wegen. Van huis t/m bos is +/- 200m asfalt .

[ Voor 53% gewijzigd door Daan_ op 31-08-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Daan_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:24:
Fully achter 10-50 / 30T ovaal en wissel zo nu en dan met 32T ovaal. HT 10-51 / 32T ovaal. En dat werkt voor mij persoonlijk prima op mijn lokale rondjes Reichswald. Maak weinig KM-ters op verharde wegen. Van huis t/m bos is +/- 200m asfalt .
oh ja daar is wel wat meer hoogteverschil. Hier rondom Eindhoven zijn we al blij als we eens een vuilnisbelt op mogen rijden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
Waar is die tijd toch gebleven waar je gewoon 3 voorbladen had. Dan had je keuze zat, ook voor het buitenland. Al die nieuwerwetse fratsen met maar 1 voorblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:01
Rudolf schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

oh ja daar is wel wat meer hoogteverschil. Hier rondom Eindhoven zijn we al blij als we eens een vuilnisbelt op mogen rijden ;)
En toch is het op de Gulbergen best oké fietsen, ik haal er iig genoeg uitdaging uit als recreant. :)

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 22:25
ZanielGa schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:05:
Waar is die tijd toch gebleven waar je gewoon 3 voorbladen had. Dan had je keuze zat, ook voor het buitenland. Al die nieuwerwetse fratsen met maar 1 voorblad.
Toen vorken nog rigide waren, bar ends nog in de mode en een 2.0 een kei brede band was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Sjoewe schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:22:
[...]

Toen vorken nog rigide waren, bar ends nog in de mode en een 2.0 een kei brede band was.
En een 65cm stuur ook idioot breed was. Die kunnen we niet vergeten.

Zijn vorken niet meer rigide dan?

[ Voor 10% gewijzigd door ZanielGa op 31-08-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:06
ZanielGa schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:39:
[...]

En een 65cm stuur ook idioot breed was. Die kunnen we niet vergeten.

Zijn vorken niet meer rigide dan?
Op je gravelbike nog wel ja, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

AntraXxX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:10:
[...]
En toch is het op de Gulbergen best oké fietsen, ik haal er iig genoeg uitdaging uit als recreant. :)
Dan eens naar de andere vuilnisbelt in Netersel gaan. Daar krijg je wel wat extra uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
Sjoewe schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:22:
[...]

En 29er, boost en tubeless nog onbekend waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Torched schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:49:
[...]

Inmiddels ook al met 80mm veerweg te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
AntraXxX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Daar kun je jezelf prima moe maken inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Torched schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:49:
[...]

Zelfs dan niet altijd. Dat wordt de volgende fase. Dan nog een flatbar en dan... Oh, wacht :+

Maar je kunt dus inderdaad al gravelbike met vering, voor en achter, kopen.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Voor mijn zoon (1,47 m) ben ik op zoek naar een nieuwe MTB. Hij heeft nu een Scott Scale Jr. 24 inch.

Helaas is de leverbaarheid om te huilen :'(
...alles is uitverkocht (zoals we het hier ook zo vaak over hebben). Ik heb inmiddels met een stuk of 10 winkels in de buurt contact gehad in de hoop dat ze nog iets hebben staan wat niet online staat, maar helaas.

Mijn shortlist is:

Trek Marlin 4, maat S.
Giant Talon 3, maat XS.
Cube Aim, maat 14 inch.
Grand Canyon Young Hero, maat S.
(maar elke andere vergelijkbare fiets is ook prima!)

Deze laatste daarvan zegt Canyon dat deze 'in de herfst' leverbaar zou zijn. Of bestelbaar, dat weten ze niet. Dus het zou best kunnen dat deze in oktober te bestellen is, met levering in mei 2022 bv.

Iemand een tip?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Prulleman
Galois schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:45:
Voor mijn zoon (1,47 m) ben ik op zoek naar een nieuwe MTB. Hij heeft nu een Scott Scale Jr. 24 inch.

Helaas is de leverbaarheid om te huilen :'(
...alles is uitverkocht (zoals we het hier ook zo vaak over hebben). Ik heb inmiddels met een stuk of 10 winkels in de buurt contact gehad in de hoop dat ze nog iets hebben staan wat niet online staat, maar helaas.

Mijn shortlist is:

Trek Marlin 4, maat S.
Giant Talon 3, maat XS.
Cube Aim, maat 14 inch.
Grand Canyon Young Hero, maat S.
(maar elke andere vergelijkbare fiets is ook prima!)

Deze laatste daarvan zegt Canyon dat deze 'in de herfst' leverbaar zou zijn. Of bestelbaar, dat weten ze niet. Dus het zou best kunnen dat deze in oktober te bestellen is, met levering in mei 2022 bv.

Iemand een tip?
dan kijk je naar 27.5 modellen neem ik aan (of althans modellen waarbij de S/XS in 27.5 is)
ik heb een tijdje terug (voor corona) een 24" orbea voor mijn zoontje gekocht, die bevalt verder prima, ik zie nu op bikester nog wel een paar modellen van een orbea mx50, maar helaas niet in de kleine maten
https://www.bikester.nl/f...2100&prefv1=Geen%20e-bike
maar wellicht is dat model nog een optie

Strava

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Klopt, 27.5 modellen. Die Orbea is zeker een mooie optie, maar helaas te groot voor ‘m.

Ongelooflijk wat een schaarste!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 155 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic