Ik had stift gebruikt, maar na het schuren is dat ook wel weg he

.
In een bos de band vervangen verwacht ik wel dat er een hoop extra troep in de band bij komt.
Rmg schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:16:
Ik zou eerst lekker die binnenband er in houden en wat meer ervaring op doen met die fiets om eerlijk te zijn...
Geen grip hebben met 40 psi/2.7bar in je band komt niet door dat er een binnenband in zit.
Ik zou eerst eens gaan fietsen en experimenteren met bandendruk en vork afstelling om te voelen wat aanpassingen nou voor effect hebben
Daar heb je wel gelijk in hoor, maar het is ook gewoon de hobby uiteraard.
De achterband is trouwens al wel aan het slijten van buiten, ik ontkom er niet aan stukken op asfalt te rijden. En vaak veel te hard op de heenweg.
En goed, de grip verloor ik omdat ik ben gaan staan op de fiets en voorover gaan leunen, op een volgens Kamoot ~10% helling.
Meer gewicht naar achteren brengen vergt wat oefening, en mijn zadel zit dan volgens mij in de weg.
Als ik blijf zitten is er geloof ik geen probleem. Maar goed, oefenen

.
edit:/
Op mijn band staat min 2 max 4 bar, maar dat is een Schwalbe en zal dus alleen tubeless geleden die 2 bar?
Lager dan 2 bar is toch ook niet verstandig met een binnenband? Dat je last krijgt van snakebites.
Ik zal wel langzaam mijn druk gaan verlagen met 0.2 bar per keer.
Maar verwacht ook comfortwinst van tubeless banden.
2.7 is inderdaad gewoon 'massief' voor mijn gevoel.
Ook keertje met 3.5 gefietst. Maar toen meer als gravelbike gebruikt die dag.
Ik weeg daarbij op het moment 'maar' 70kg, dus er drukt ook lang niet zoveel zwaartekracht op de band

.
[
Voor 15% gewijzigd door
alaintje op 12-08-2021 14:44
]
Absoluut relatief, relatief absoluut.