Sytheon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:45:
Overigens ook weer wat fietsen van Canyon te bestellen waaronder de Grand Canyon 8. Vanochtend nog levering in begin juli, ondertussen eind juli.
Heb zelf een L en XL in bestelling staan maar twijfel enorm welke ik zou moeten hebben. Volgens hun systeem zou ik een L moeten hebben, maar heb erg lange benen en ben gewend dat ik fietsen moet upsizen, 190 met 93 cm binnenbeenlengte. Toevallig iemand in de regio Nijmegen waar ik even een L of XL grand canyon van de afgelopen jaren zou kunnen testen? Of andere mensen ervaring met de maatvoering?
In ieder geval een leuk vooruitzicht!
Ik ben zelf 1,92 m met bbl van 92 cm en heb een XL Canyon Exceed (2019), bij mij wees de tool ook een L maar ik ben toch voor de XL gegaan en die werkt goed voor mij. Heb wel een iets kortere stuurpen gemonteerd later (ik geloof 110mm -> 100mm).
Als je wil mag je wel komen passen, ik woon in Berghem bij Oss. Al heeft de Exceed wel een andere geometrie dan de Grand Canyon natuurlijk.
Weet je al welke zadelhoogte je wil, want misschien kan je daar naar kijken? Ik zat met mijn 192cm lichaamslengte echt precies op het overgangspunt die Canyon hanteert tussen L en XL, maar als je 190cm bent met relatief lange benen kan het natuurlijk zijn dat bij XL juist de reach voor jou te groot is. Misschien is dit zelfs waarschijnlijk... Als je gewenste zadelhoogte gaat werken met de L zou ik in jouw geval denk ik toch daar voor gaan.
Voor de Grand Canyon is dit:
L: 563 - 843 mm
XL: 623 - 903 mm
Gemeten van bovenkant zadel tot centrum bottom bracket.
Uitgaande van de 109% regel ga je volgens mij wel uitkomen met de zadelhoogte voor de L Jij kan niet zo maar een kortere stuurpen monteren, zoals ik heb gedaan, tenzij je naar extreem korte pennen gaat kijken want de Grand Canyon komt in alle maten al met een 60mm pen.
[
Voor 76% gewijzigd door
Kluus op 31-05-2021 17:29
. Reden: Meest ge-editte bericht ooit :-P ]