Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

GoldenSample schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:14:
[...]

Heb je een foto? iets schuin maakt meestal niet uit, hoe strak heb je het handeltje aangedraaid?
Lastig te zien misschien maar rondom is 'ie dus niet gelijkmatig uitgerekt (weet er ff geen ander woord voor). Let niet op de andere beschadigingen, heb een poging gedaan om de pin te behouden maar dat lukte niet dus ga beide weer vervangen.

Viel me overigens wel op dat de pin er erg makkelijk in ging, hoefde er niet op te slaan of zo. Kon 'm er gewoon met m'n vingers in duwen.

Ik denk te strak aangedraaid overigens, maar de olive moet toch veel meer vervormen dan dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32JPRAFZMIGpXwP2FPZ_BR3LTEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRaBmGkl9vZssSGWEyRMY1e2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfJ5N8FTbYTQ127Shis603buTeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wR6ScCXSjzwuu0LPldfiPgqJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 29-05-2021 22:16 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TommyGun schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Lastig te zien misschien maar rondom is 'ie dus niet gelijkmatig uitgerekt (weet er ff geen ander woord voor). Let niet op de andere beschadigingen, heb een poging gedaan om de pin te behouden maar dat lukte niet dus ga beide weer vervangen.

Viel me overigens wel op dat de pin er erg makkelijk in ging, hoefde er niet op te slaan of zo. Kon 'm er gewoon met m'n vingers in duwen.

Ik denk te strak aangedraaid overigens, maar de olive moet toch veel meer vervormen dan dit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
denk dat je niet de olive maar de remslang er niet recht in had bij het aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

GoldenSample schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:15:
[...]

denk dat je niet de olive maar de remslang er niet recht in had bij het aandraaien.
Hmm oké zal daar op letten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 22:41
Demo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:30:
Ik wilde net nog posten, er rijdt bovengemiddeld veel staal rond onder de vaste reageerders hier, naast jou en zonoskar in ieder geval ook nog ikzelf, Klitse (op mijn vorige frame) en ZanielGa.
Geen vaste reageerder, maar een Jamis dragon slayer hier. Geen bewuste keuze overigens. ‘T was gewoon een mooie fiets voor een geschikt prijsje.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:13
D-Ed schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Herkenbaar! Sinds vorige week ook over op een ‘new and improved’ bike 🤘 Welke tool gebruik je voor dit inzicht?
GPX export van de twee activiteiten uit Garmin Connect, daarna bewerkt in R (m.n. moveVis-package). Kan de code wel delen indien interesse? Zijn maar een handvol regels.
Krijg je ervan als je ritduur in seconden behandelt als posix-tijdstempels en het produceren van een nieuw gifje >10 minuten duurt (waardoor je je fout niet wilt fixen 😁).

[ Voor 3% gewijzigd door breew op 29-05-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
breew schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:22:
[...]

GPX export van de twee activiteiten uit Garmin Connect, daarna bewerkt in R (m.n. moveVis-package). Kan de code wel delen indien interesse? Zijn maar een handvol regels.

[...]

Krijg je ervan als je ritduur in seconden behandelt als posix-tijdstempels en het produceren van een nieuw gifje >10 minuten duurt (waardoor je je fout niet wilt fixen 😁).
Top. Ik weet nog niet of ik daar uitkom maar wol zeker even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Gisteren heerlijk twee plaatselijke rondjes gedaan: Ermelo en Harderwijk.
Wel een grote afwisseling tussen flinke blubber en heerlijke droge singletracks. De fiets had wel een schoonspuit beurt nodig daarna :)

Voor het eerst met een grotere groep gereden (in aparte groepjes van 5/6), ik wilde dit eens ‘ervaren’ omdat je het zo vaak ziet momenteel. Maar dit is me niet heel goed bevallen. Wel ontzettend gezellig! Gewoon even kletsen als we op elkaar moesten wachten, beetje ouwehoeren. Maar daardoor ook vooral veel treintje rijden. O.a. bij de steilere stukken stond gewoon bijna een wachtrij. Ik snapte ineens waarom ik het zo fijn vindt om alleen te rijden. Dan haal je zo’n groep in en ben je de drukte weer kwijt. Snap ook dat echte natuurliefhebbers het slecht vinden voor de natuur en de dieren, ik vond het echt druk en dat merk je als je in een grotere groep gemiddeld zachter rijdt en dus veel meer grote groepen tegenkomt. Lawaai en drukte. Omdat ik vaak alleen rij merk ik dit nooit zo.

Al met al wel erg blij weer met het mooie weer. Heerlijk om weer even lekker los te gaan 💪

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:13
D-Ed schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:13:
[...]
Top. Ik weet nog niet of ik daar uitkom maar wol zeker even proberen ;)
Installeer R en Rstudio, en volg een beginner-tutorial.. en dan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
library(plotKML)
library(magrittr)
library(moveVis)
library(move)
library(data.table)
# Inlezen Garmin Activities. Vierde element uit lijst is de track
r1 <- setDT(readGPX( "./data/20210528.gpx")[[4]][[1]][[1]])
r2 <- setDT(readGPX( "./data/20210523.gpx")[[4]][[1]][[1]])
# Instellen ID/naam
r1[, id := "nieuw"]
r2[, id := "oud"]
# Omzetten tijd naar posix
r1[, time.posix := as.POSIXct(time, format = "%Y-%m-%dT%H:%M:%OS")]
r2[, time.posix := as.POSIXct(time, format = "%Y-%m-%dT%H:%M:%OS")]
# Bepaal duur rit
r1[, time.duur := as.POSIXct(as.numeric(time.posix - time.posix[1]), origin = "1970-01-01")][]
r2[, time.duur := as.POSIXct(as.numeric(time.posix - time.posix[1]), origin = "1970-01-01")][]
# Voeg r1 en r2 samen
DT <- rbindlist( list(r1,r2), use.names = TRUE)
# Omzetten naar move-object
m1 <- DT %>% df2move( proj = "+init=epsg:4326 +proj=longlat +datum=WGS84 +no_defs +ellps=WGS84 +towgs84=0,0,0", 
                      x = "lon", y = "lat", time = "time.duur", track_id = "id")
# Stel in op blokken van 15 seconden
m <- align_move(m1, res = 15, unit = "secs")
# Maak frames
frames <- frames_spatial(m, path_colours = c("red", "blue"),
                         map_service = "osm", map_type = "watercolor", alpha = 0.5) %>% 
  add_labels(x = "Longitude", y = "Latitude") %>% # add some customizations, such as axis labels
  add_northarrow() %>% 
  add_scalebar() %>% 
  add_timestamps(m, type = "label") %>% 
  add_progress()
# Maak animated gif
animate_frames(frames, out_file = "moveVis.gif", overwrite = TRUE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
TommyGun schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de juiste versie voor je leiding? Ik meen me te herinneren dan je toch echt wel even krachtig moet gebruiken voor de pin...

Check even de specs:
Prulleman in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
Er zijn 2 verschillende binnen diameter leidingen met hun eigen pin/olive

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Prulleman schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Heb je de juiste versie voor je leiding? Ik meen me te herinneren dan je toch echt wel even krachtig moet gebruiken voor de pin...

Check even de specs:
Prulleman in "Het grote mountainbike topic (deel 14)"
Er zijn 2 verschillende binnen diameter leidingen met hun eigen pin/olive
Ik heb beide liggen maar enkel de BH90 gebruikt, dat zou goed moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
TommyGun schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Ik heb beide liggen maar enkel de BH90 gebruikt, dat zou goed moeten zijn toch?
Bh90 is de kleinste diameter, dus de verschillende pinnen zouden moeilijk en heel moeilijk moeten gaan.. dus ik heb geen idee waarom het makkelijk ging bij jou

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Prulleman schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Bh90 is de kleinste diameter, dus de verschillende pinnen zouden moeilijk en heel moeilijk moeten gaan.. dus ik heb geen idee waarom het makkelijk ging bij jou
Morgen een nieuwe poging wagen, ik laat het je weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:56
Demo schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:36:

Vanochtend wezen onderhouden in Leersum op de Snakerun en van m'n werk gehouden door @ZanielGa met zijn mooie geruisloze Onyx-naven :) Daarna nog een rondje Amerongen en een halfje Leersum gedaan.
Ik moest je wel van je werk houden. Je hebt die Snowdon natuurlijk alleen maar gekocht omdat je de Snakerun te veelt vond hobbelen. Blijkbaar was het niet genoeg en wilde je gewoon als de rest van de 500 man onderhouds crew niet oplette die afdaling gewoon helemaal uitvlakken.

Maar het lag er allemaal goed bij. Had zelf Leersum, Amerongen en Rhenen gedaan. Had er 60km op zitten met een gemiddelde van 17,9. Was daar echt niet ontevreden mee. Nog even de Defensieweg gebruikt voor wat souplesse training. Vraag me af wat die wielrenners gedacht hebben toen ik ze inhaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Eindelijk een geschikte vork voor een mooie prijs kunnen vinden om mijn NS straks met 29" te kunnen rijden. RCZ had een mooie aanbieding voor een DT Swiss F535 vork. Erg interessante vork, ben heel benieuwd. Nu begint het wachten tot hij binnen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:43

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:25:
@Kluus Een licht carbon setje met fijne naven is echt een mooie upgrade, alleen wel gelijk 1 van de duurste (enkel een high end vork kost meer, maar een een high end wielset zit ook daar weer ruim boven, dus naast het frame -kan- je wielset het duurste van je fiets zijn...)

ik vond het zelf uitzoeken van alle onderdelen ook erg leuk om te doen. (naast het zelf spaken...)
Het geeft toch een stukje extra voldoening ofzo als je weet dat het van je naaf, tot spaaknippel en binnenbreedte perfect op maat is :)

Wat dat betreft zou je ook eens bij @ElGreco (https://vanspeykwheels.nl/) kunnen checken, ik zag op zijn site dat ie naast race ook MTB doet. Of Jan de Man van het mtb forum. Beide bestellen alle componenten gewoon naar wens (in tegenstelling tot de meer commerciele wielbouwers die toch hun voorraad kwijt willen).
Ik denk dat je niet eens gek veel meer kwijt zal zijn t.o.v een kant en klare set. (+ je hebt voor een deel lokale garantie, tenzij je chinese velg kapot gaat).
Nou, thanks @Prulleman naar aanleiding hiervan toch even contact op genomen met @ElGreco en van het een van het ander: na een klein weekendje heen en weer mailen gaat het een set van hem worden, met de volgende specs:

ERASE MTB naven met tita Microspline body en 60t ratchet
Nextie velgen (voor NXT29XMA33 27mm intern, 25mm hoog / achter NXT29UMA30 25mm intern, 22mm hoog)
32/32 Sapim D-Light spaken
Sapim DSQ messing nippels

Gewicht: 1420gr

Toch wel heel leuk om zo te doen inderdaad en de onderdelen bij elkaar te zoeken en vooral heel benieuwd naar het resultaat straks. Nog even wachten tot september maar dat is eigenlijk helemaal niet zo erg voorlopig: toch veel op de weg fietsen denk ik en hopelijk nog een vakantie er tussen, dus de wachttijd komen we wel door... oOo

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 30-05-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Kluus en @ElGreco dat wordt een prachtig setje! (En zei toch dat het een leuk proces is om zo alles op maat uit te kiezen ;))
Ben erg benieuwd naar die erase naven, op papier heel mooi spul, en tot dusver in de praktijk ook nog niks slechts over gehoord.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Prulleman schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:18:
@Kluus en @ElGreco dat wordt een prachtig setje! (En zei toch dat het een leuk proces is om zo alles op maat uit te kiezen ;))
Ben erg benieuwd naar die erase naven, op papier heel mooi spul, en tot dusver in de praktijk ook nog niks slechts over gehoord.
Yes, daar ben ik ook benieuwd naar! Ik was eigenlijk gefocussed op DT Swiss 240 naven maar hiermee kwamen de wielen iets boven mijn budget (hoewel dit budget wel een beetje rekbaar was maar toch). Uiteindelijk dus ook nig even naar de erase naven gekeken en dat ziet er zeker goed uit.

Eigenlijk hebben deze naven ook alles wat ik zocht in de DT Swiss naven:
- Ratchet
- Goede lagers (naar het schijnt, dat moet ik uiteraard nog ervaren)
- Makkelijk uit elkaar te trekken voor onderhoud

En daarnaast nog een titanium freehub body.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 31-05-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:19
Vanochtend wezen onderhouden in Leersum op de Snakerun en van m'n werk gehouden door @ZanielGa met zijn mooie geruisloze Onyx-naven :) Daarna nog een rondje Amerongen en een halfje Leersum gedaan.
Ik hoorde het van junior, die gisteren in de ochtend Amerongen + Leersum reed, dat er onderhoud werd bezig was. Bedankt!

Ik reed er 's middag achter twee huurfietsen (flats, blijven zitten te laat remmen en vooral geen ruimte laten).

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:53
@Kluus : leuke upgrade in het vooruitzicht! Heerlijke ratel denk ik 60t, rij zelf met 54t en bellen is niet meer zo vaak nodig ;-)

Afgelopen week bericht van Post NL, nadat ik al enkele dagen aan het wachten was op een pakketje uit de UK (bb pers + puller voor DUB pressfit), of ik nog even import wilde aftikken...

Natuurlijk was ik bekend met de € 22,- regel voor pakjes buiten de EU, maar verder nu niet bij stil gestaan sinds de Brexit (aankoopbedrag € 27)...

En let op, binnenkort (juni of juli?) ook voor pakketjes onder de € 22.... Ik weet niet hoe dit met Wiggle en soortgelijke ondernemingen uit de UK gaat?

Enfin, alles schoon gemaakt, BB vervangen en voorzien van een verse Quarq Sram XX1 crank met PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:27
Iemand een idee welke lagers dit zijn?

MEne lijkt 38mm te zijn en de ander 51-52mm (gemeten op een template van de mantel). Het lijkt geen industrielager, in het frame lijken een soort cups te zitten. Het is een Giant Fathon uit 2017.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLyy1WRmPE2QarDC8t0Uxb7cfZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5u53lttRaCZHKNqGP8JU5tw.jpg?f=fotoalbum_large

Op internet zie ik vooral industrielagers maar geen idee wat dit precies is en wat er wel of niet in past.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:29
RR46 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:08:
@Kluus : leuke upgrade in het vooruitzicht! Heerlijke ratel denk ik 60t, rij zelf met 54t en bellen is niet meer zo vaak nodig ;-)

Afgelopen week bericht van Post NL, nadat ik al enkele dagen aan het wachten was op een pakketje uit de UK (bb pers + puller voor DUB pressfit), of ik nog even import wilde aftikken...

Natuurlijk was ik bekend met de € 22,- regel voor pakjes buiten de EU, maar verder nu niet bij stil gestaan sinds de Brexit (aankoopbedrag € 27)...
Welke pers en puller heb je gekocht? Ik denk dat mijn DUB BB binnenkort ook aan de beurt is. Ik heb een voorkeur voor het eruit persen i.p.v. deze er uit te hameren. Dat is natuurlijk wel de officiële manier (toch?), maar ik denk dat eruit persen toch wat fijner werkt.

Ik zie op wiggle.nl trouwens wel een vermelding "Incl. alle bealstingen en invoerkosten":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inAvq1Hln9TjvfL7Q4_UcIVAWN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WIw9GWcHdUOyS1lnKwn7jkiT.png?f=fotoalbum_large

Misschien toch contact opnemen met Wiggle? Misschien dat PostNL een fout heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:19
NoepZor schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:42:
Iemand een idee welke lagers dit zijn?

MEne lijkt 38mm te zijn en de ander 51-52mm (gemeten op een template van de mantel). Het lijkt geen industrielager, in het frame lijken een soort cups te zitten. Het is een Giant Fathon uit 2017.

[Afbeelding]

Op internet zie ik vooral industrielagers maar geen idee wat dit precies is en wat er wel of niet in past.
Hier zie ik een voorbeeld van een pressfit headset met vergelijkbare lagers: https://eu.sourcebmx.com/products/salt-am-1-1-8-headset

Maar de ringen die ik zie doen me vermoeden dat je wel degelijk cartridge lagers hebt, die uit elkaar zijn gevallen. Als de 'cup' echt in het frame verzonken ligt, dan is dat geen cup, maar de andere helft van het lager.

edit: volgens deze link https://www.giantbikespar...01/product_detail/3-41313 zitten er cartridge lagers in.

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 30-05-2021 22:01 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Het lijkt dat de cups die er in zitten met een flensje op de framebuis liggen. Misschien kijk ik verkeerd hoor :)
Ah dank, het lijkt er op dat die cups die ik nog zie zitten dus bij her balhoofd horen. Ik heb er (nog) niet te hard op gemept, maar ze zouden los moeten kunnen.

Edit 2: foto van frame en cup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNWQPkIRgOCzVJMANkySFddUVCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QrkXUCdpMYiHTG3iFPcABWz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door NoepZor op 30-05-2021 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
LEDfan schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:56:
[...]

Welke pers en puller heb je gekocht? Ik denk dat mijn DUB BB binnenkort ook aan de beurt is. Ik heb een voorkeur voor het eruit persen i.p.v. deze er uit te hameren. Dat is natuurlijk wel de officiële manier (toch?), maar ik denk dat eruit persen toch wat fijner werkt.

Ik zie op wiggle.nl trouwens wel een vermelding "Incl. alle bealstingen en invoerkosten":
[Afbeelding]

Misschien toch contact opnemen met Wiggle? Misschien dat PostNL een fout heeft gemaakt?
https://www.bearingprotools.com/

Eenvoudig klusje met het juiste gereedschap! Wat de ''officiele'' manier is, durf ik niet te zeggen, maar ik vind/vond dit een prettige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde 'probleem'. Ik heb een zadeltasje waar wat tools en biba in zitten, maar vanwege de dropper is dat niet ideaal. Het gaat wel, want hij zit niet vast aan de zadelbuis, maar op de plek waar het tasje de buis raakt zie je wel duidelijk een slijtplek.

Onderweg is nu een short van de Decathlon waar ik hopelijk mijn telefoon in kwijt kan. Mocht dat toch niet naar wens zijn dan ga ik wellicht nog kijken naar een iets kleinere "toptube-bag".

Mijn telefoon gebruik ik overigens alleen als camera, verder is het gewoon zo dat ik tijdens het fietsen niet bereikbaar ben. Maar vaak rij je in een omgeving die zich goed leent voor foto's, en daar maak ik dan graag gebruik van. Of van mensen met wie ik op dat moment toevallig samen rij.
Die short van Decathlon is inmiddels binnen en het was zulk lekker weer dat ik hem meteen getest heb. De zeem niet (die gaat eerst in de was) dus ik heb een normale bibshort onder deze short aangedaan. De telefoon ging in het zakje, wat niet echt aan de zijkant zat, maar meer aan de achterkant. Ik voelde hem totaal niet zitten wat af en toe wel 'eng' was, maar de rits zat netjes dicht en de telefoon bleef dus ook goed zitten. d:)b

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Voor de geinteresseerden, bij bike-components zijn er weer wat 12 speed XT cassettes op voorraad:
https://www.bike-componen...12-speed-Cassette-p71483/

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Net gelijk eentje bestelt alvast voor mijn nieuwe wielset! Nu nog rustig op zoek naar schijven en banden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 31-05-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Met het goede weer, komt de motivatie ook terug. Thuis gestart een een rondje LDD gedaan met een groepje. In totaal 97km. Het was flink aanpoten, want de andere hadden de laatste weken wel veel gereden. Bij 70km kwam de man met de hamer, maar wel uitgereden.

Voor het eerst dat ik op LDD een controle tegenkwam en toen dacht ik ineens. Kak, dit jaar helemaal geen Natuurmonumenten vignet gekocht, alleen die van UHR. Gelukkig werd ik niet staande gehouden omdat er al een hele groep stond. Dus bij thuiskomst ook maar meteen weer besteld. Ben in al die jaren dat ik fiets echt nog nooit ergens gecontroleerd. Hoe hoog bedraagt de boete eigenlijk, weet iemand dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Met de fully had ik nog wel eens last van pedal strokes. Fully is voorzien van 175mm XX1 crank. Van weekend een 170mm crank kunnen lenen om te testen. Had niet verwacht dat die 5mm iets zou uitmaken, maar had minder last van pedal strokes. Zadel gaat iets omhoog en voelde ook iets prettiger.

Nu is het wachten tot de nieuwe SRAM XX1 170mm (34T boost) crank bezorgd wordt. Nu alleen nog bedenken wat ik met de 175mm ga doen verkopen of gebruiken om de HT om te bouwen naar SRAM. Kettingblad gaat op MP.

Van weekend veelal achter het huis gespeeld. Bochten techniek wat verbeterd en obstakels beter te leren nemen. Nog wel kort rondje gedaan hierin het bos, maar rondje achter het huis waren het leukste om te doen. Boomstammetjes gebruikt om overheen te hoppen. Stiekem toch nog nodige KM-ters gemaakt. Alleen achter het huis al zo’n 60km-ter heen en weer gefietst 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 31-05-2021 11:23 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18
Overigens ook weer wat fietsen van Canyon te bestellen waaronder de Grand Canyon 8. Vanochtend nog levering in begin juli, ondertussen eind juli.

Heb zelf een L en XL in bestelling staan maar twijfel enorm welke ik zou moeten hebben. Volgens hun systeem zou ik een L moeten hebben, maar heb erg lange benen en ben gewend dat ik fietsen moet upsizen, 190 met 93 cm binnenbeenlengte. Toevallig iemand in de regio Nijmegen waar ik even een L of XL grand canyon van de afgelopen jaren zou kunnen testen? Of andere mensen ervaring met de maatvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
shimano zal wel een paar doosjes naar europa hebben gestuurd :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:59
Sytheon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:45:
Overigens ook weer wat fietsen van Canyon te bestellen waaronder de Grand Canyon 8. Vanochtend nog levering in begin juli, ondertussen eind juli.

Heb zelf een L en XL in bestelling staan maar twijfel enorm welke ik zou moeten hebben. Volgens hun systeem zou ik een L moeten hebben, maar heb erg lange benen en ben gewend dat ik fietsen moet upsizen, 190 met 93 cm binnenbeenlengte. Toevallig iemand in de regio Nijmegen waar ik even een L of XL grand canyon van de afgelopen jaren zou kunnen testen? Of andere mensen ervaring met de maatvoering?
Ik zag het vanochtend inderdaad, gelijk ook die Grand Canyon 8 in M besteld. Wel al met levertijd eind juni, maar gelukkig zit er geen grote haast achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 19:02
Kluus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:44:
Voor de geinteresseerden, bij bike-components zijn er weer wat 12 speed XT cassettes op voorraad:
https://www.bike-componen...12-speed-Cassette-p71483/

***members only***

Net gelijk eentje bestelt alvast voor mijn nieuwe wielset! Nu nog rustig op zoek naar schijven en banden :)
En 10-51 is al weer out-of-stock :X

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb net de balhoofdlagercups uit het frame getikt en opgemeten met een template van Mantel. Ik heb het gedeelte gemeten wat in het frame valt, niet de flensdiametet. Ik kom dan op 52 buiten, 41 binnen en 8mm hoogte voor het onderste lager en 41,8 buiten, 30 binnen en 8mm hoogte voor het onderste lager. Voor de compleetheid nog een picca:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5PN-o7pGbNn03qNzeqqm0Vw5R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3BVV28GyiosUlFLTMBxNu9j.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die op basis van deze info kan aangeven voor welk type ik moet kijken? Staat geen nummer oid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:50
f4stf0rw4rd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:22:
[...]

heel veel wat "in stock" is zijn retour producten. De laatste tijd redelijk wat, oa bij bike-components, besteld en meeste is daarna direct uitverkocht en komt in reeds geopende doosjes.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:20

Ik heb zelf meestal een L (178cm/84bbl), maar bij Canyon ben ik heel tevreden met een M, weliswaar een Exceed (wel regio Nijmegen, maar ivm framegarantie is die niet beschikbaar).
Ik zou die L wel aandurven als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

f4stf0rw4rd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Ik zie het ja, balen. Prijzen zijn ook alweer aangepast zie ik, 10-45 staat nu op 141 en de uitverkochte 10-51 staat nu op 147. Ik heb net de 10-51 besteld voor 131... 8)7

Na mijn bestelling was er nog steeds op voorraad, kennelijk had ik geluk dat ik net op het juiste moment keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
@NoepZor r: dan kan je toch op basis van deze gegevens het winkelwagentje vullen @ Mantel? Als je eenmaal weet welke nummers, kan je natuurlijk ook elders shoppen :)

Wat vooral belangrijk is, is de hoek...

Zelf heb ik 1 a 2 weken terug ook balhoofdlagers (preventief) vervangen. Even wat uitzoek werk, maar als je dan de nummers hebt, koud kunstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
RR46 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:11:
@NoepZor r: dan kan je toch op basis van deze gegevens het winkelwagentje vullen @ Mantel? Als je eenmaal weet welke nummers, kan je natuurlijk ook elders shoppen :)

Wat vooral belangrijk is, is de hoek...

Zelf heb ik 1 a 2 weken terug ook balhoofdlagers (preventief) vervangen. Even wat uitzoek werk, maar als je dan de nummers hebt, koud kunstje :)
Ik had het nagevraagd via de facebook chat en daar kwamen ze met losse industrielagers aan. Die lagers die ik er uit heb gehaald zijn meer een soort cups met flens, waarin een lagerring. Is de vraag of dan die lagers daar in passen, of dat ik het hele zwikkie moet vervangen als geheel. Ik ga straks na werktijd even een schuifmaat scoren, dan weet ik de maatvoering wat zekerder dan via een A4tje met wat rondjes.

In het verleden wel lagers van m'n Fulcrum racefiets wielset vervangen en een keer de pressfit lagers van m'n bottom bracket van de MTB. Daar was het wel duidelijk(er) welk type lager er in moest :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Prulleman @GoldenSample
Nieuw setje BH90, nieuwe poging. Dit keer ging de pin er wel wat stroever in, kon 'm er desondanks zelf op enkele mm's na wel indrukken. Laatste stukje met rubberen hamer gedaan. De olive niet direct op het uiteinde gezet maar gewoon verderop de remleiding en vervolgens met de schroefdraad mee geduwd als het ware (daarbij opgelet dat de leiding recht in de hendel ging en aangeduwd in het begin).

Zo zeg maar;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xCsqXYToMcNophHyy_V52kGLwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z3Az3ZQtqOapuQto7BkeGo0M.png?f=fotoalbum_large

( source: YouTube: How To Shorten Your Disc Brake Hoses | Mountain Bike Maintenance )

Vervolgens vastgedraaid natuurlijk, en dat voelde een stuk beter dan voorheen (toen leek 'ie ook te slippen) maar het blijft afwachten denk ik. Morgen kijken en voelen tijdens een rit...

Meteen ook maar weer de achterblokjes vervangen (en de remschijven gereinigd) want ik denk dat ik daar olie op had geknoeid de vorige keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
TommyGun schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:29:
@Prulleman @GoldenSample
Nieuw setje BH90, nieuwe poging. Dit keer ging de pin er wel wat stroever in, kon 'm er desondanks zelf op enkele mm's na wel indrukken. Laatste stukje met rubberen hamer gedaan. De olive niet direct op het uiteinde gezet maar gewoon verderop de remleiding en vervolgens met de schroefdraad mee geduwd als het ware (daarbij opgelet dat de leiding recht in de hendel ging en aangeduwd in het begin).

Zo zeg maar;
[Afbeelding]

( source: YouTube: How To Shorten Your Disc Brake Hoses | Mountain Bike Maintenance )

Vervolgens vastgedraaid natuurlijk, en dat voelde een stuk beter dan voorheen (toen leek 'ie ook te slippen) maar het blijft afwachten denk ik. Morgen kijken en voelen tijdens een rit...

Meteen ook maar weer de achterblokjes vervangen (en de remschijven gereinigd) want ik denk dat ik daar olie op had geknoeid de vorige keer.
zal wel goedkomen denk ik. Als je het voor de rit nog wilt checken kan je het beste even het kapje opzij schuiven, goed schoon/droog deppen met keukenrol, en dan gewoon echt hard knijpen in je rem. zonder knijpen staat er natuurlijk geen druk op, maar als je goed hard knijpt dan merk je snel genoeg of alle olie er goed in blijft

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

In ieder geval een leuk vooruitzicht!

Ik ben zelf 1,92 m met bbl van 92 cm en heb een XL Canyon Exceed (2019), bij mij wees de tool ook een L maar ik ben toch voor de XL gegaan en die werkt goed voor mij. Heb wel een iets kortere stuurpen gemonteerd later (ik geloof 110mm -> 100mm).

Als je wil mag je wel komen passen, ik woon in Berghem bij Oss. Al heeft de Exceed wel een andere geometrie dan de Grand Canyon natuurlijk.

Weet je al welke zadelhoogte je wil, want misschien kan je daar naar kijken? Ik zat met mijn 192cm lichaamslengte echt precies op het overgangspunt die Canyon hanteert tussen L en XL, maar als je 190cm bent met relatief lange benen kan het natuurlijk zijn dat bij XL juist de reach voor jou te groot is. Misschien is dit zelfs waarschijnlijk... Als je gewenste zadelhoogte gaat werken met de L zou ik in jouw geval denk ik toch daar voor gaan.

Voor de Grand Canyon is dit:
L: 563 - 843 mm
XL: 623 - 903 mm
Gemeten van bovenkant zadel tot centrum bottom bracket.

Uitgaande van de 109% regel ga je volgens mij wel uitkomen met de zadelhoogte voor de L Jij kan niet zo maar een kortere stuurpen monteren, zoals ik heb gedaan, tenzij je naar extreem korte pennen gaat kijken want de Grand Canyon komt in alle maten al met een 60mm pen.

[ Voor 76% gewijzigd door Kluus op 31-05-2021 17:29 . Reden: Meest ge-editte bericht ooit :-P ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sytheon
Voor de Grand Canyon 8 is het nog iets beperkter vanwege de dropper: 742 - 860 voor L, 802 - 920 voor XL. Zadelhoogte op mijn oude fiets is 82 a 83 cm, dus zou allebei kunnen. Misschien wel goed advies om goed op de reach te letten.

Bedankt voor het aanbod voor passen, maar dan zoek ik nog even verder naar een grand canyon, zeker omdat bij de exceed de reach duidelijk langer is. Eventueel ergens huren, of gewoon beide bestellingen bij canyon laten staan, passen en de minste weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sytheon schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:29:
Voor de Grand Canyon 8 is het nog iets beperkter vanwege de dropper: 742 - 860 voor L, 802 - 920 voor XL. Zadelhoogte op mijn oude fiets is 82 a 83 cm, dus zou allebei kunnen. Misschien wel goed advies om goed op de reach te letten.

Bedankt voor het aanbod voor passen, maar dan zoek ik nog even verder naar een grand canyon, zeker omdat bij de exceed de reach duidelijk langer is. Eventueel ergens huren, of gewoon beide bestellingen bij canyon laten staan, passen en de minste weer terugsturen.
Ja klopt, ik zat nog de maattabellen te vergelijken tussen mijn Exceed en de huidige Grand Canyon 8 en dat komt inderdaad totaal niet overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
RR46 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:47:
[...]

https://www.bearingprotools.com/

Eenvoudig klusje met het juiste gereedschap! Wat de ''officiele'' manier is, durf ik niet te zeggen, maar ik vind/vond dit een prettige manier.
Goede tip, was nog op zoek naar een betaalbare headset press. Ziet er heel netjes uit wat ze hier aanbieden, gelijk eentje besteld. Hopelijk vallen de import kosten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
NoepZor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:29:
Ik heb net de balhoofdlagercups uit het frame getikt en opgemeten met een template van Mantel. Ik heb het gedeelte gemeten wat in het frame valt, niet de flensdiametet. Ik kom dan op 52 buiten, 41 binnen en 8mm hoogte voor het onderste lager en 41,8 buiten, 30 binnen en 8mm hoogte voor het onderste lager. Voor de compleetheid nog een picca:

[Afbeelding]

Iemand die op basis van deze info kan aangeven voor welk type ik moet kijken? Staat geen nummer oid op.
In het kader van meten = weten: meet niet met een A4’tje.

Onderste grote lager is uitwendig 56, inwendig 40. De kleine is 44 om 28,6mm. Dan kom ik op bijv volgend balhoofdstel uit:

https://www.mantel.com/fsa-orbit-15-zs-balhoofdstel

Die lijkt er in ieder geval qua vorm verdacht veel op. Denk dat ik het helder heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Sytheon framemaat is toch vooral van belang voor de lengte van je bovenlijf en daarmee de afstand naar het stuur? Je zegt zelf al dat je in verhouding lange benen hebt en dat zit hem in de zadelhoogte. Dan zou ik bij twijfel eerder voor een kleiner frame gaan dan voor een wat grotere ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
Ik heb ondertussen een XL uit kunnen proberen en die lijkt me goed te passen, ook qua reach. Daarmee wil ik de gok daarop ook gaan wagen. In ieder geval bedankt allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 15-09 19:29
NoepZor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:34:
[...]

In het kader van meten = weten: meet niet met een A4’tje.

Onderste grote lager is uitwendig 56, inwendig 40. De kleine is 44 om 28,6mm. Dan kom ik op bijv volgend balhoofdstel uit:

https://www.mantel.com/fsa-orbit-15-zs-balhoofdstel

Die lijkt er in ieder geval qua vorm verdacht veel op. Denk dat ik het helder heb :)
Je hebt het intussen gevonden, maar je hebt inderdaad een ZS44/28.6 ZS 56/30 nodig.
Een nuttige link vind ikzelf: https://www.parktool.com/...set-identification-system
Iedereen klaagt graag over trapasstandaarden, maar ik vind die kopseries toch nog een stukje ingewikkelder. Zeker ook omdat bij IS echt niet alles zomaar past wat wel zou moeten door verschillen in dikte van lagers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Rudolf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:08:
Met het goede weer, komt de motivatie ook terug. Thuis gestart een een rondje LDD gedaan met een groepje. In totaal 97km. Het was flink aanpoten, want de andere hadden de laatste weken wel veel gereden. Bij 70km kwam de man met de hamer, maar wel uitgereden.

Voor het eerst dat ik op LDD een controle tegenkwam en toen dacht ik ineens. Kak, dit jaar helemaal geen Natuurmonumenten vignet gekocht, alleen die van UHR. Gelukkig werd ik niet staande gehouden omdat er al een hele groep stond. Dus bij thuiskomst ook maar meteen weer besteld. Ben in al die jaren dat ik fiets echt nog nooit ergens gecontroleerd. Hoe hoog bedraagt de boete eigenlijk, weet iemand dat?
0. Zolang je op de route blijft kunnen ze je geen boete geven. Ga je een ander pad nemen dan wordt het duurder (190 meende ik). Dat het socialer is om een vignet te kopen is logisch maar het is niet zo dat je gelijk een hoog bedrag moet betalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bas-r
Daan_ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:19:
Ja dan zou je verwachten toch al aantal keer mensen ontmoet, zo ook dit weekend die de ombouw kosten in rekening gebracht kregen na frame vervanging onder garantie (nog geen half jaar oud) Als je vast houdt krijg je het geld uiteindelijk wel weer terug.. ;-)

Had wat geld kunnen besparen als ik frame only had kunnen kopen, maar die optie was er voor de Neuron helaas niet. Dat was wel jammer. Dus fiets gestript op demper, vork en carbon wielen na. De rest vervangen na wens. Had wel geluk dat ik de onderdelen goed kon verkopen.
Vandaag de bevestiging gekregen dat zowel de onderdelen (frame en zadelpen) als het ombouwen voor rekening van Canyon zijn.
Dus tot zover mag ik niet klagen over hun service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Teun_2 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Je hebt het intussen gevonden, maar je hebt inderdaad een ZS44/28.6 ZS 56/30 nodig.
Een nuttige link vind ikzelf: https://www.parktool.com/...set-identification-system
Iedereen klaagt graag over trapasstandaarden, maar ik vind die kopseries toch nog een stukje ingewikkelder. Zeker ook omdat bij IS echt niet alles zomaar past wat wel zou moeten door verschillen in dikte van lagers etc.
Onder een ZS56/30 lijkt me sterk, tenzij het om een rechte voorvork gaat, maar dan zou er niet zo'n enorme tapered headtube op zitten. Een ZS56/40 lijkt mij aannemelijker.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Demo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:32:
[...]
Onder een ZS56/30 lijkt me sterk, tenzij het om een rechte voorvork gaat, maar dan zou er niet zo'n enorme tapered headtube op zitten. Een ZS56/40 lijkt mij aannemelijker.
Lijkt me om dezelfde reden inderdaad niet logisch.
Heb je hier al gekeken?
https://www.giantbikespar...er.php?type=headset&year=
In 2017 staat er geen Fathom bij, maar wel 2018, 2019. Dan nog even achterhalen of die dezelfde headset heeft.

ZS56/39.8 lijkt de juiste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

Daan_ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:09:
Met de fully had ik nog wel eens last van pedal strokes. Fully is voorzien van 175mm XX1 crank. Van weekend een 170mm crank kunnen lenen om te testen. Had niet verwacht dat die 5mm iets zou uitmaken, maar had minder last van pedal strokes. Zadel gaat iets omhoog en voelde ook iets prettiger.

Nu is het wachten tot de nieuwe SRAM XX1 170mm (34T boost) crank bezorgd wordt. Nu alleen nog bedenken wat ik met de 175mm ga doen verkopen of gebruiken om de HT om te bouwen naar SRAM. Kettingblad gaat op MP.
Rij zelf ook 170mm cranks op mijn full. Mijn BB is redelijk laag en met wortels/stenen heb ik ook nog wel wat pedal strikes, maar zeker niet zoveel als dat ik met 175mm zou hebben. Ikzelf rij met een 32T oval (34T op het ovale gedeelte)

Om pedal strikes to verminderen heb ik ook mijn airshaft verandert; van 150mm to 160mm, dit verhoogt de BB een beetje.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Met de aanpassing van de crank lengte tevreden. Fully was in begin even wenen, maar pedal strike was hoofdzakelijk te wijten aan mijn techniek. Hier eerst aan gewerkt. Omdat ik ook uitdaging had met mijn dropper. Deze zat maximaal in het frame. Nu met kortere (leen) crank iets meer spelling en nauwelijks tot geen pedel strikes meer gehad

Nu alleen wachten tot de 170mm bezorgd wordt. De 175mm al gedemonteerd en op MP gezet...

[ Voor 255% gewijzigd door Daan_ op 02-06-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Zelf ook veel last gehad van pedalstrikes met mijn fully (Kona HeiHei CR) op het begin. Maar druk op de achterdemper was ook veel te laag. Door deze flink te verhogen heb ik ook aanzienlijk minder pedalstrikes.

Enkel af en toe als er bovenop de bult nog wortels/stenen liggen en deze dus echt uitsteken.
In het begin vaak in elke snelle bocht waar je bij moet trappen als je vol gas gaat, zoals deze er in elk Brabants rondje liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:40
Is hier al vaker genoemd, maar nieuwe banden (van Smart Sam naar RR/RR tubeless) maakt echt een wereld van verschil aan grip! Het regende PR's op het lokale avondrondje. Moet wel weer even wennen aan zoveel grip.

Vrees alleen wel dat mijn derailleur toch een flinke tik heeft gehad na mijn schuivertje vorige week. Hanger al vervangen, maar krijg de shifting nog steeds met geen mogelijkheid goed afgesteld. Mooi excuus voor een upgrade van SX naar GX. Laat die nou alleen net nergens leverbaar te zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

SnakeDoc88 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:51:
Is hier al vaker genoemd, maar nieuwe banden (van Smart Sam naar RR/RR tubeless) maakt echt een wereld van verschil aan grip! Het regende PR's op het lokale avondrondje. Moet wel weer even wennen aan zoveel grip.

Vrees alleen wel dat mijn derailleur toch een flinke tik heeft gehad na mijn schuivertje vorige week. Hanger al vervangen, maar krijg de shifting nog steeds met geen mogelijkheid goed afgesteld. Mooi excuus voor een upgrade van SX naar GX. Laat die nou alleen net nergens leverbaar te zijn :-(
Ik vind RR/RR ook de ideale combi voor alle omstandigheden. Net ook al de bandjes binnen gekregen voor de nieuwe wielen die @ElGreco voor mij gaat bouwen. Dat duurt nog wel even maar ik dacht, met de huidige schaarste kan ik alles maar vast hebben liggen. :+

Ik ben deze keer voor de “super race” gegaan waarbij de ray ook addix speed (rood) heeft in plaats van speedgrip (blauw), wat ik gewend ben voor. Iemand enig idee of dat nog een merkbaar verschil in grip geeft?

Edit: hij komt overigens wel om een bredere velg voor dan ik nu heb, dus dat compenseert weer en het gevoel wordt sowieso anders (hopelijk). ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 02-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

SnakeDoc88 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:51:
Mooi excuus voor een upgrade van SX naar GX. Laat die nou alleen net nergens leverbaar te zijn :-(
Dan is dat het excuus om gelijk draadloos te gaan met een GX AXS upgrade kit

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeDoc88
magic_nl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:17:
[...]

Dan is dat het excuus om gelijk draadloos te gaan met een GX AXS upgrade kit
Dat is wel heel nice, maar lastig te verantwoorden als de upgrade net zoveel kost als de hele fiets (cube analog) :X
Hier toch nog een “ouderwetse” gevonden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SnakeDoc88 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Dat is wel heel nice, maar lastig te verantwoorden als de upgrade net zoveel kost als de hele fiets (cube analog) :X
Zo zeg. Die zijn ook al weer 20% in prijs gestegen. Kocht er 2 maand geleden nog een voor net onder de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

SnakeDoc88 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Sssttt... Ik rij zelf ook op een Cube Analog RS* sinds februari dit jaar.
Straks ga je zeggen dat ik volgend jaar iets nieuws moet kopen omdat upgraden zonde zou zijn.

*Modeljaar 2021 zou geleverd worden met Suntour vorken, maar vanwege schaarste heeft Cube een RS (Rockshox) versie uitgebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door magic_nl op 03-06-2021 08:23 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Iemand ervaring met Apple Airpods (de normale) en MTB'en, blijven ze goed zitten?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:42
Strider schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:09:
Iemand ervaring met Apple Airpods (de normale) en MTB'en, blijven ze goed zitten?
nog niet met MTB'e met normaal intensief sporten (HIIT, Fitness) vallen ze er al soms uit dus zou er wel mee oppassen. Let wel je krijgt ze met verschillende type in ear pasvormen van large tot small. Ook zijn er nog aftermarket in ear pasvormen te koop.

Persoonlijk zou ik het er niet op wagen en een setje kopen wat met elkaar verbonden is of een over ear functie heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
of gewoon lekker genieten van de rust ;)

[ Voor 3% gewijzigd door chimera2 op 03-06-2021 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik fiets op de weg ook weleens met muziek, en laatst ook een lange rit gemaakt van breda naar LDD, 013 en weer terug, toen heb ik ze op de weg ingehad, maar in het bos weer uit.

in transparantie modus hoor je verkeer of een belletje best, dus op de weg is het allemaal niet zo'n probleem (vind ik). Maar ga je met geluid door het bos, dan ga je echt wel wat dingen missen. Misschien persoonlijk, maar ik wil horen wat mijn fiets en drivetrain doet. Dit is (wellicht onbewust) belangrijk om problemen te voorkomen, zowel mechanische problemen (drivetrain geluid, schakelissues, .. ) of grip/ondergrond problemen (je banden maken best veel geluid over verschillend terrein en soms hoor je gewoon dat de druk te laagis, voor je het voelt, bij een langzaam lek bv).

(daarnaast moet je op een singletrack een beetje kunnen communiceren met je mede fietsers, anders dan op de weg, dus in die zin vind ik het asociaal
Ook voor de focus lijkt het me niet bevorderlij..)

Maar als de pasvorm goed is bij je, zullen ze niet zomaar uit je oren vallen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Geen ervaring, maar in contact blijven met je omgeving is belangrijk! Kies anders voor bone conduction bijvoorbeeld de Aftershokz. Die gebruik ik zelf voor het hardlopen en bevallen zeer goed, terwijl je toch omgevingsgeluiden blijft horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:40
Ikzelf gebruik Tronsmart oortjes (lijken op airpods). Ik gebruik deze ook tijdens mtben. Gaat prima en vallen nooit uit.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Mee eens met @bvsteyn dat je in contact moet blijven met je omgeving.
Daarom doe ik alleen het rechter oordopje in en zet het volume niet al te hard.
Dan krijg je nog wel alles van buitenaf mee en kan je prima naar muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Voor de duidelijkheid, ik heb het over de Apple Airpods, niet over de Apple Airpods Pro. De Pro's zijn in-ear en sluiten je gehoorgang af.

De normale Apple Airpods laten denk ik nog meer dan genoeg geluid door en worden ook maar in 1 maat geleverd.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
magic_nl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:22:
[...]

Sssttt... Ik rij zelf ook op een Cube Analog RS* sinds februari dit jaar.
Straks ga je zeggen dat ik volgend jaar iets nieuws moet kopen omdat upgraden zonde zou zijn.

*Modeljaar 2021 zou geleverd worden met Suntour vorken, maar vanwege schaarste heeft Cube een RS (Rockshox) versie uitgebracht.
Hehe ok ok, goede upgrade! :Y BB van het weekend vervangen, was al aardig smerig en roestig van binnen na een paar maanden. Hudige DUB BB voelt in ieder een stuk duurzamer.

Die van mij is ook van februari en ook met Rockshox vork. Hoor jij ook gepiep als je voorkant naar beneden duwt? Misschien heb je dat altijd wel coil vering. Denk dat de volgende upgrade een nieuwe fiets wordt :Y) met in ieder geval tapered headtube, boost spacing, geen 27,2mm seattube zodat je wat meer keuze hebt voor een dropper. Voorlopig lekker kijken kijken, niet kopen en meer kilometers in de benen krijgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door SnakeDoc88 op 03-06-2021 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 07:18
Strider schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:12:
Voor de duidelijkheid, ik heb het over de Apple Airpods, niet over de Apple Airpods Pro. De Pro's zijn in-ear en sluiten je gehoorgang af.

De normale Apple Airpods laten denk ik nog meer dan genoeg geluid door en worden ook maar in 1 maat geleverd.
Juist de pro's zijn handig in dit geval omdat ze omgevingsgeluid door laten als je ze op transparancy mode zet. Ik heb ze altijd in als ik de racefiets pak en mis niets van wat er rond mij gebeurt. Wel eens de AirPods 2 van mijn vriendin meegepakt maar die zitten mij te los naast dat ik het idee heb dat ik juist met die modus van de Pro meer hoor.

Noice canceling aanzetten is natuurlijk vragen om problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:45
Ik heb zelf aftershokz aeropex en die werken met botgeleiding, dan is je gehele oor ook vrij. Tevens gemaakt voor sporten, dus die blijven wel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

SnakeDoc88 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Hehe ok ok, goede upgrade! :Y BB van het weekend vervangen, was al aardig smerig en roestig van binnen na een paar maanden. Hudige DUB BB voelt in ieder een stuk duurzamer.

Die van mij is ook van februari en ook met Rockshox vork. Hoor jij ook gepiep als je voorkant naar beneden duwt? Misschien heb je dat altijd wel coil vering. Denk dat de volgende upgrade een nieuwe fiets wordt :Y) met in ieder geval tapered headtube, boost spacing, geen 27,2mm seattube zodat je wat meer keuze hebt voor een dropper. Voorlopig lekker kijken kijken, niet kopen en meer kilometers in de benen krijgen :)
Ik ben wel benieuwd naar jouw BB upgrade. Hoe je dat aanpakt en wat je voor materiaal gebruikt.
Toen ik de fiets kreeg vond ik het nl. direct opvallen dat de BB niet erg gesloten overkomt. En dat zou ik juist bij een MTB die water en modder tegenkomt verwachten. De DUB BB's zien er voor mij robuuster uit, maar moet je dan niet meer vervangen?

Als je stilstaat en de vork naar beneden duwt hoor ik wel iets of wat, maar niet dat ik het storend vind.
Mijn oude maakte dezelfde geluiden dan. Wat ik wel merk is dat onder het rijden de vork soms wat geluidjes maakt, alsof er ergens speling zit. Maar bij onderhoud nog niks kunnen ontdekken.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000

Demo

Probleemschietende Tovenaar

R0y. schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:47:
Ik vind het al griezelig om door huis te lopen met NC aan op mijn koptelefoon :X Zou dat echt never nooit doen op de MTB.
Heb voor op de fiets sinds kort ook een Aftershokz, dat werkt echt geweldig in het verkeer.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Demo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Ik vind het al griezelig om door huis te lopen met NC aan op mijn koptelefoon :X Zou dat echt never nooit doen op de MTB.
Heb voor op de fiets sinds kort ook een Aftershokz, dat werkt echt geweldig in het verkeer.
NC is ideaal met thuiswerken en kinderen :D
Maar ga je ook met die afterschokz het bos in??

Het zal wel persoonlijk zijn (en afhankelijk van hoe je door het bos aan het raggen bent.. ) maar op de weg kan ik prima rijden met "afleiding", zolang het omgevingsgeluid maar niet geblokkeerd wordt.
In het bos daarentegen WIL ik niet afgeleid worden door muziek of wat dan ook, er gebeurd dan al genoeg om je heen, dan wil ik gewoon het geluid van mijn fiets, banden en overige gebruikers kunnen horen, zonder dat ik me moet concentreren op het filteren van alle verschillende geluidsbronnen. Een solotritje op de weg kan je ook niet vergelijken met een groepsrit in een peleton.
De cognitieve load wordt gewoon een stuk hoger als je naast bomen ontwijken etc ook nog verschillende geluiden moet filteren. Maar dat is wellicht anders als je op vogeltjes kijken tempo aan het fietsen bent :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 20:57
Net ook een paar Afterschokz gekocht en ben benieuwd! Kan je er ook goed mee telefoneren uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:45
RolenID schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:33:
Net ook een paar Afterschokz gekocht en ben benieuwd! Kan je er ook goed mee telefoneren uit ervaring?
Ligt er aan welke je hebt, maar daar zijn ze volgens mij minder voor geschikt. Ik heb het nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
magic_nl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:54:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar jouw BB upgrade. Hoe je dat aanpakt en wat je voor materiaal gebruikt.
Mijn crank was krom door een schuivertje, dus die moest ik sowieso vervangen. Wilde af van Powerspline (?) met 2 losse cranks. Dus deze en deze besteld. Kwestie van oude BB eruit, nieuwe erin met juiste spacers en crank erin. Allemaal netjes schoongemaakt en gesmeerd natuurlijk. Fluitje van een cent en ik verwacht dat er op deze manier een stuk minder zand/modder/rotzooi tussen komt. Of het ook echt robuuster is, moet zich nog bewijzen in de praktijk maar het voelt goed in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Het zal wel persoonlijk zijn (en afhankelijk van hoe je door het bos aan het raggen bent.. ) maar op de weg kan ik prima rijden met "afleiding", zolang het omgevingsgeluid maar niet geblokkeerd wordt.
In het bos daarentegen WIL ik niet afgeleid worden door muziek of wat dan ook, er gebeurd dan al genoeg om je heen, dan wil ik gewoon het geluid van mijn fiets, banden en overige gebruikers kunnen horen, zonder dat ik me moet concentreren op het filteren van alle verschillende geluidsbronnen. Een solotritje op de weg kan je ook niet vergelijken met een groepsrit in een peleton.
De cognitieve load wordt gewoon een stuk hoger als je naast bomen ontwijken etc ook nog verschillende geluiden moet filteren. Maar dat is wellicht anders als je op vogeltjes kijken tempo aan het fietsen bent :)
Zo'n gast hadden we een tijdje geleden voor ons fietsen in Stadsbos 013. Oortjes in en na verschillende keren bellen/roepen hoorde hij ons nog niet.. Dat is wel echt frustrerend. Pas richting viaduct na de hockeyvelden konden we passeren en riep hij nog dat de track van iedereen is toen we hem passeerde (hij had bij de laatste bochten wel in de gaten dat we dicht op hem zaten en schrok hiervan :'( ).

Mensen lijken soms echt te denken dat de wereld alleen om hen draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Laatst online: 04-09 16:22
RolenID schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:33:
Ik ben ook van plan om de goedkoopste te kopen. De openmove (https://tweakers.net/pric...move-grijs/specificaties/ ook met als doel racefietsen / mountainbike. Ben heel erg benieuwd naar je ervaring :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
@DirtyBird ik was daar ook gisteren, vanaf kwart over 11. Was inderdaad één grote natte bende. Heb wel de wijze raad van @zonoskar ter harte genomen en aan het eind van de rit een paar foto's gemaakt. Kijk 'm shinen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Routes van Harderwijk en Ermelo vielen me een beetje tegen, wat leuke stukken maar nergens écht spannend en met name op Ermelo veel te veel rechte stukken, waarbij het enige wat het opleverde een fraai uitzicht over de heide was...

Hoe kan je met zo'n laag zadel fietsen zonder enorme last van je knieën te krijgen? Ik zie geen dropper, of is die er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
R0y. schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Juist de pro's zijn handig in dit geval omdat ze omgevingsgeluid door laten als je ze op transparancy mode zet. Ik heb ze altijd in als ik de racefiets pak en mis niets van wat er rond mij gebeurt. Wel eens de AirPods 2 van mijn vriendin meegepakt maar die zitten mij te los naast dat ik het idee heb dat ik juist met die modus van de Pro meer hoor.

Maar bleven ze wel zitten? Ik ben geen fan van in-ears.

Ik zag dat er ook links te koop zijn, dus als ze ooit zouden uitvallen kun je dat hier nog wel mee opvangen:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51ojv6d6MyL._AC_SY450_.jpg
Prulleman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Ieder zijn eigen voorkeur toch. Als ik alleen fiets en het is rustig zet ik liever wat muziek op.

[ Voor 41% gewijzigd door Strider op 03-06-2021 15:23 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stijnislike schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Hoe kan je met zo'n laag zadel fietsen zonder enorme last van je knieën te krijgen? Ik zie geen dropper, of is die er wel?
Dropper is toch vrij duidelijk te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
inderdaad, frame mag dan wel van ouderwets staal zijn, maar zo'n fiets kan niet zonder dropper.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Strider schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:21:

[...]

Ieder zijn eigen voorkeur toch. Als ik alleen fiets en het is rustig zet ik liever wat muziek op.
ja, zolang een ander er maar geen last van heeft :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 07:18
[...]

Maar bleven ze wel zitten? Ik ben geen fan van in-ears.

Ik zag dat er ook links te koop zijn, dus als ze ooit zouden uitvallen kun je dat hier nog wel mee opvangen:
[Afbeelding]

[...]

Ik had continu het gevoel dat ze uit zouden vallen maar dit deden ze niet. Ik zou denk ik ook niet zo snel een MTB route doen met oordopjes, maar zeker niet met die. Ik vond in ears normaal ook niet fijn maar de AirPods Pro hebben mijn verwachtingen toch echt overtroffen. Zit nu soms hele dagen met die dingen in zonder dat ik last krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
R0y. schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Ik had continu het gevoel dat ze uit zouden vallen maar dit deden ze niet. Ik zou denk ik ook niet zo snel een MTB route doen met oordopjes, maar zeker niet met die. Ik vond in ears normaal ook niet fijn maar de AirPods Pro hebben mijn verwachtingen toch echt overtroffen. Zit nu soms hele dagen met die dingen in zonder dat ik last krijg.
ja klopt, ik heb ook simple QCY (van ali) gehad, maar de pro's zijn echt zoveel comfortabeler (iets met druk die toch weg kan ofzo)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:26
[...]

[Afbeelding]

[...]
Met 'ouderwetse' oortjes met een 3,5 mm plug had je deze problemen nooit....

Ik gebruik soms draadloze oortjes op de weg richting de mountainbikeroute. Op de route zelf vind ik het helemaal niks. Maar ik heb in ear dopjes (QCY), die best veel omgevingsgeluid tegenhouden.. Gelukkig is de fietsinfrastructuur hier in de stad best goed, maar soms twijfel ik wel eens om toch andere oortjes te kopen die meer geluid doorlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Smultie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Dropper is toch vrij duidelijk te zien
Prulleman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:30:
inderdaad, frame mag dan wel van ouderwets staal zijn, maar zo'n fiets kan niet zonder dropper.
Ah ok, my bad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag nieuwe 170mm crank binnen gekregen. Tussen de bedrijven door 34T kettingblad van de nieuwe crank verwisseld voor AB 32T ovaal en crank gemonteerd. En gelijk de rechte trapper wat liefde gegeven die draaide wat stroef. Morgen maar eens rondje doen of achter het huis prutsen op de fiets ;-)

De XX1 175mm crank netjes opgeborgen in de doos en op schap gelegd voor volgend project-tje of verkoop…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1VrXnGlIBqfxfzT6LlpwEiaNxY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QE3p7542HAY3Z8WvfE2Ovnax.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 03-06-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Bij mij wel. Ik kan er mee hardlopen, fietsen, fitnessen. Blijven altijd goed zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben ook fan van de aftershokz in het verkeer, maar ik gebruik ze niet veel. Misschien straks weer met woon-werk.

In het bos zou ik het zelf ook niet snel doen, jezelf horen is één ding: horen wat banden doen, of er geen tak in je drivetrain loopt enzo. Maar daarnaast zou ik het missen om de natuur te horen, ik hoor bij ons in het bos continu spechten en andere vogels en dieren, dat is het mooie van in de natuur zijn vind ik zelf eigenlijk.

Verder inderdaad ieder zijn ding ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 03-06-2021 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Kluus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:32:
In het bos zou ik het zelf ook niet snel doen, jezelf horen is één ding: horen wat banden doen, of er geen tak in je drivetrain loopt enzo. Maar daarnaast zou ik het missen om de natuur te horen, ik hoor bij ons in het bos continu spechten en andere vogels en dieren, dat is het mooie van in de natuur zijn vind ik zelf eigenlijk.
Dat zou ook de reden voor mij zijn om onyx hubs op mijn fiets te gooien, als ik geld teveel zou hebben.
Eén met de natuur en alleen het geluid van je banden.. :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
NewbieNeo schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Dat zou ook de reden voor mij zijn om onyx hubs op mijn fiets te gooien, als ik geld teveel zou hebben.
Eén met de natuur en alleen het geluid van je banden.. :9~
Gewoon altijd doortrappen. Veel goedkoper, zelfde effect en je gaat nog harder ook ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik snap beide kanten, want het 'geluid' van de natuur (zolang het stil en rustig is in het bos) vind ik priceless!
Ik rij ook met een variant op de aftershock. Ik houd er erg van om op die rustige momenten een podcast te luisteren (wielrennen of F1). Juist tijdens het fietsen. En door de aftershock hoor ik nog genoeg verkeer om me heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:37
Blijven die Aftershokz ook goed zitten bij wat ruiger terrein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vanmorgen voor het eerst de lussen Mook en Groesbeek gereden, wat een avontuur _/-\o_

Als je niet veel verder komt dan Brabant dan zijn de hoogtemeters hier wel even wat anders! Gelukkig redelijk goed balans gehouden dus hartslag ging hoog maar niet te vaak in het rood, het bleef dus genieten.

Bikepark Mook ter kennisgeving aangenomen en tien minuutjes gekeken naar wat radicalere lui.. Traumapad ook op redelijke snelheid kunnen nemen met mijn hardtail.

Totaal 42 km met gemiddelde van 17.1. Voor een eerste keer ben ik er blij mee d:)b Snel weer terug!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Marty! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:14:
Blijven die Aftershokz ook goed zitten bij wat ruiger terrein?
Ja die dingen rusten met een nekband in je nek en hangen aan je horen. Ik mountainbike er ook weleens mee.

Wat er relaxed aan is, is dat je gehoor dus ook echt helemala vrij is, dus je hoort je fiets en je omgeving ook. Tenzij je het heel hard zet ofzo. Dan overstemt het wel wat geluiden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

D-Ed schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:00:
Vanmorgen voor het eerst de lussen Mook en Groesbeek gereden, wat een avontuur _/-\o_

Als je niet veel verder komt dan Brabant dan zijn de hoogtemeters hier wel even wat anders! Gelukkig redelijk goed balans gehouden dus hartslag ging hoog maar niet te vaak in het rood, het bleef dus genieten.

Bikepark Mook ter kennisgeving aangenomen en tien minuutjes gekeken naar wat radicalere lui.. Traumapad ook op redelijke snelheid kunnen nemen met mijn hardtail.

Totaal 42 km met gemiddelde van 17.1. Voor een eerste keer ben ik er blij mee d:)b Snel weer terug!
Als je wel eens in het rood wil fietsen dan moet je eens naar Netersel gaan.
Vandaag weer eens geweest en na 1km ligt mijn toch al bij mijn tenen. Maar wel echt een ruig rondje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
steel123 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Als je wel eens in het rood wil fietsen dan moet je eens naar Netersel gaan.
Vandaag weer eens geweest en na 1km ligt mijn toch al bij mijn tenen. Maar wel echt een ruig rondje daar.
Wil ik zeker eens checken maar op dit moment trekt het ook wel om wat langer onderweg te zijn en verschillende omgevingen te checken. Bovendien mogen de skills nog wel wat beter worden, ook conditioneel O-)
Pagina: 1 ... 139 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic