Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 284 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 20:06

Sjod

Ik ben goed luisterend

Lensent schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Weet je zeker dat je huidige fiets geen M is? :+
De huidige is een 22 inch, grootste model van die Serie wat ik op site van Ghost zie. Maar deze is wel uit 2014

• blackpants10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-01 09:50
Hi daar, bedankt voor jullie goede feedback, ik denk dat ik voor de 2ehands BULLS Copperhead 3 ga, ik kan vrijdagavond kijken.

Nu zie ik bij mijn lokale dealer ook een Batavus mountainbike staan, ik denk een overjarig type. Afgewerkt met een Deore. Is dit wat?

https://www.vanbeekfietse...+shimano+deore&id=V001019

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als ik het zo snel zie dan gaat het om oudje. 26inch wielen ;-) Deze zou ik persoonlijk laten staan.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor 200 euro is het misschien nog te overwegen, maar 675 + 75 afleverkosten is echt veel te veel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
Volgens mij is dat inderdaad een oude fiets waar de hoofdprijs voor wordt gevraagd. Lekker verder kijken.

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:01
Ik vind het altijd jammer dat die Powermeters zo duur zijn. Vraag het me soms wel eens af hoeveel power je levert, maar omdat ik er met trainen toch niets aan zou hebben zou het gewoon voor de leuk zijn. Net als mijn cadanssensor. Het is gewoon leuk om de waarden te zien.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
Prulleman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:48:
[...]

gewoon op gevoel, net zoals de overige 95-99% :)
HR beetje in de gaten houden, maar op de MTB is dat ook lastig omdat je nooit een steady effort doet.

Maar 2 jaar terug, 4,5 uur marathon gereden, laatste 1,5 uur was de koek wel op. deels door pacing, maar ook gebrek aan duurtraining :). Daarna begonnen met structured training, en het grootste voordeel daarvan is, is dat je je lichaam een stuk beter leert kennen, je ijkt als het ware je interne powermeter. Maar je leert ook hoeveel herstel je nodig hebt na een klim, hoevaak je een bepaalde effort kan herhalen en wanneer het echt de verkeerde kant op gaat.

(helaas vorig jaar geen marathons kunnen rijden.... ik sta nu nog in geschreven voor de cimes de waimes, maar ik denk niet dat deze doorgaat in mei)
En dan is het beter om voor je gevoel te langzaam te beginnen dan te snel. Het is heerlijk om er veel in te kunnen halen....geeft veel voldoening... vorig jaar limburgs mooiste gereden, 90km, mijn eerste lang afstand en richting het einde was het net pacman spelen. Ik denk dat we er wel meer dan honderd hebben ingehaald met een mooi gemiddelde van 21km per uur....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 09:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ZanielGa schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:50:
Ik vind het altijd jammer dat die Powermeters zo duur zijn. Vraag het me soms wel eens af hoeveel power je levert, maar omdat ik er met trainen toch niets aan zou hebben zou het gewoon voor de leuk zijn. Net als mijn cadanssensor. Het is gewoon leuk om de waarden te zien.
Cadans is op een singlespeed toch 1 op 1 te berekenen nav je snelheid? :+

Wegens onderhoud aan de Snowdon vandaag op pad gegaan op de 1x1. Leusden, Woudenberg (maw beide routes van Den Treek) en bij de aansluiting nog even de zuidlus van Austerlitz meegenomen. Op Den Treek een paar mulle klimmetjes niet gehaald, een Race King icm 34/17 verzet zorgde vrijwel direct voor doorslaan :P Los daarvan ontzettend genoten, heerlijk weer, de verwachte regen niet gezien tot ik weer thuis was en vrijwel niemand tegen gekomen op de routes.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ZanielGa
Demo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:15:
[...]
Natuurlijk, maar het is veel leuker om de getallen te zien. En omdat ik er geen snelheids sensor op heb zitten is de cadans waarschijnlijk accurater dan de snelheid van de GPS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfGZNM5phW1WWfxHjbc8yA-cCus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kSX9b2aZBaHBRIuGL5b0jrtn.png?f=fotoalbum_large
En dit soort stuff is toch gewoon leuk om te zien.

[ Voor 34% gewijzigd door ZanielGa op 10-03-2021 20:49 ]

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Die tweedehands markt slaat echt nergens meer op. Een 2021 model van nieuw €429 gaat gebruikt gewoon voor €600+ weg. 8)7

https://www.marktplaats.n...2021.html?previousPage=lr

https://www.12gobiking.nl/cube-aim-2021

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Timoth schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:18:
Die tweedehands markt slaat echt nergens meer op. Een 2021 model van nieuw €429 gaat gebruikt gewoon voor €600+ weg. 8)7

Klopt niet helemaal. Die jij linkt op 12go heeft een tourney derailleur en die op MP een acera. Dus vermoed dat het een AIM race is oid. Die is 100 euro duurder. Of zelf iets aan onderdelen gewisseld. Maar alsnog gekkenwerk dat deze voor meer dan de nieuwprijs weggaat. 8)7

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:29
ZanielGa schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:50:
Een paar jaar terug had je geen powermeter voor <€1.500, dus je zou kunnen stellen dat ze nu erg goedkoop zijn. Als je een beetje rondkijkt zou je vanaf €250 toch al wel een nieuwe 4iiii/Stages left only moeten kunnen scoren. Gezien de techniek, arbeidsintensieve productieproces en garantie (er gaat nog wel eens eentje stuk, met name de achteraf gemonteerde units) denk ik dat het niet veel goedkoper meer wordt.

Als je alleen een getalletje op je Garmin wilt is het duur. Wanneer je er de nodige analyse/winst mee probeert te behalen vind ik ze vrij goedkoop. Bij MTB'en heb je er wel iets minder aan dan bij wielrennen door het onregelmatige karakter van de sport (wielrennen is meer continue belasting).

Mocht je echt o.b.v. vermogen willen trainen dan kan je eerder een indoortrainer aanraden dan een powermeter. De bijbehorende programma's (o.a. TrainerRoad en Zwift) geven je al zoveel meer inzicht en informatie, dat je buiten eigenlijk geen powermeter meer nodig bent, behalve als je gewoon het hele plaatje rondom analyse/voortgang compleet wilt.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Ypuh schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Een paar jaar terug had je geen powermeter voor <€1.500, dus je zou kunnen stellen dat ze nu erg goedkoop zijn. Als je een beetje rondkijkt zou je vanaf €250 toch al wel een nieuwe 4iiii/Stages left only moeten kunnen scoren. Gezien de techniek, arbeidsintensieve productieproces en garantie (er gaat nog wel eens eentje stuk, met name de achteraf gemonteerde units) denk ik dat het niet veel goedkoper meer wordt.

Als je alleen een getalletje op je Garmin wilt is het duur. Wanneer je er de nodige analyse/winst mee probeert te behalen vind ik ze vrij goedkoop. Bij MTB'en heb je er wel iets minder aan dan bij wielrennen door het onregelmatige karakter van de sport (wielrennen is meer continue belasting).

Mocht je echt o.b.v. vermogen willen trainen dan kan je eerder een indoortrainer aanraden dan een powermeter. De bijbehorende programma's (o.a. TrainerRoad en Zwift) geven je al zoveel meer inzicht en informatie, dat je buiten eigenlijk geen powermeter meer nodig bent, behalve als je gewoon het hele plaatje rondom analyse/voortgang compleet wilt.
ja, in die fase zit ik ook, ik wilde kunnen trainen met power, maar ook in de avond uren, ik heb voor een kickr core gekozen (betrouwbare power meting), maar als je verder minder veeleisend bent zou je ook een goedkopere trainer kunnen pakken en een losse powermeter, dan heb je nog steeds betrouwbare power voor een zelfde totaalprijs en de mogelijkheid om buiten met power te rijden. (maar bv wel een lawaaierige wheel on trainer ipv een stille direct drive).

*nerd-alert
maar wat betreft power op MTB ritten.. noodzakelijk kan je het niet noemen, maar leuk en interessant zeker wel. Daarom komt er op de volgende fiets bij mijn vrij zeker ook een power meter. belangrijkste redenen:
- inzicht in hoe zwaar een rit echt was (zodat het duidelijker in het trainingsschema meegenomen kan worden.
- af en toe een gestructureerde outdoor workout (met trainerroad) kunnen doen, zal dan geen mtb track zijn, maar eerder een gravel route ofzo.
- als er ooit weer wat wedstrijden gereden mogen worden, pacing met klimmen.
- en verder gewoon leuk om achteraf naar te kijken. Zo zou het ritje van zondag met @Michaelg erg interessant zijn om te vergelijken, zijn FTP is iets hoger, maar mijn techniek is iets beter, hierdoor ga je uiteindelijk ongeveer gelijk op, maar we vermoeden dat hij toch wat meer power moet trappen om "bij te blijven" na een bocht. Als je dan de power data van 2 ritten naast elkaar kan leggen geeft dat best interessante inzichten :). Hoe hoog zijn zijn power spikes t.o.v. die van mij, heb je nog draft voordeel op de rechte stukken, ...

Strava

• Ypuh
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:38:
Zo zou het ritje van zondag met @Michaelg erg interessant zijn om te vergelijken, zijn FTP is iets hoger, maar mijn techniek is iets beter, hierdoor ga je uiteindelijk ongeveer gelijk op, maar we vermoeden dat hij toch wat meer power moet trappen om "bij te blijven" na een bocht.
Haha, dat weet ik nog wel van de GoT rit (precies een jaar geleden trouwens). Nu was dat geen volle bak, maar bij de wat snellere stukken kon ik je alleen bijhouden door bij wijze van 2x zoveel vermogen te trappen na de bochten om het gebrek aan techniek goed te maken.

Laatst ook een keer naar de Veluwe geweest en daar een klein stukje met 2 MTB'ers (met gigantisch dikke kuiten, baggy shorts en een rugtas om) gereden. Naar beneden reden ze zonder te trappen bij mij weg en de weg naar boven kon ik ze op vermogen weer bij halen. Het verschil in techniek was echt groot, wat ik juist wel leuk vond om te zien.

Voor op de weg koersen geldt hetzelfde overigens. Hard trappen is één, maar als je vervolgens niet vol gas door een bocht durft te gaan of strak in het wiel rijden, dan kom je op het einde ook te kort.

• Prulleman
Ypuh schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Haha, dat weet ik nog wel van de GoT rit (precies een jaar geleden trouwens). Nu was dat geen volle bak, maar bij de wat snellere stukken kon ik je alleen bijhouden door bij wijze van 2x zoveel vermogen te trappen na de bochten om het gebrek aan techniek goed te maken.

Laatst ook een keer naar de Veluwe geweest en daar een klein stukje met 2 MTB'ers (met gigantisch dikke kuiten, baggy shorts en een rugtas om) gereden. Naar beneden reden ze zonder te trappen bij mij weg en de weg naar boven kon ik ze op vermogen weer bij halen. Het verschil in techniek was echt groot, wat ik juist wel leuk vond om te zien.

Voor op de weg koersen geldt hetzelfde overigens. Hard trappen is één, maar als je vervolgens niet vol gas door een bocht durft te gaan of strak in het wiel rijden, dan kom je op het einde ook te kort.
ja, verschillen kunnen best groot zijn :) maar ik heb ook nog steeds hetzelfde hoor, laatst met een clinic achter een ex pro aangereden, dat gaat zo soepel en ogenschijnlijk zonder moeite, terwijl je dan aan alle kanten tegen je max probeert te volgen.. (of een rondje achter een top 10 strava local... ;w )

Verder is het ook nog wel een kunst (los van bochten techniek) om je vermogen goed op ruw terrein te krijgen. dat vergt ook gewoon ervaring, dat is ook een reden waarom vdP goed is in een Strade of een klassieker met kasseien, als je dat niet gewend bent, dan val je gewoon stil

Strava

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:15
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:16:
[...]

ja, verschillen kunnen best groot zijn :) maar ik heb ook nog steeds hetzelfde hoor, laatst met een clinic achter een ex pro aangereden, dat gaat zo soepel en ogenschijnlijk zonder moeite, terwijl je dan aan alle kanten tegen je max probeert te volgen.. (of een rondje achter een top 10 strava local... ;w )

Verder is het ook nog wel een kunst (los van bochten techniek) om je vermogen goed op ruw terrein te krijgen. dat vergt ook gewoon ervaring, dat is ook een reden waarom vdP goed is in een Strade of een klassieker met kasseien, als je dat niet gewend bent, dan val je gewoon stil
Als ex-marathonrijder merk ik dat ik wel efficïent kan rijden. Snelheid maken voor een heuveltje. Niet hard aanzetten na een bocht, maar juist wat gelijkmatiger naar kruissnelheid toe. Kan ook nog steeds heel constant rijden.

Maar voor mijn gevoel rijd ik nu met het melkzuur uit mijn oren, op snelheden waarbij ik vroeger niet eens het zweet op mijn rug had. En dat is echt een mentale drempel waar ik nog niet overheen ben.

Kijk wel met heel veel plezier en voldoening terug op 1x Cape Epic, 1x Transalp en 1x Cape Pioneer Trek :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Prulleman
Joris748 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Als ex-marathonrijder merk ik dat ik wel efficïent kan rijden. Snelheid maken voor een heuveltje. Niet hard aanzetten na een bocht, maar juist wat gelijkmatiger naar kruissnelheid toe. Kan ook nog steeds heel constant rijden.

Maar voor mijn gevoel rijd ik nu met het melkzuur uit mijn oren, op snelheden waarbij ik vroeger niet eens het zweet op mijn rug had. En dat is echt een mentale drempel waar ik nog niet overheen ben.

Kijk wel met heel veel plezier en voldoening terug op 1x Cape Epic, 1x Transalp en 1x Cape Pioneer Trek :)
ja, je FTP blijft niet magisch hangen, geen idee hoe oud je bent, maar bij pro's houd het vaak ook wel ergens in de 30 op, dus daarboven zal het gewoon meer moeite kosten

Cape epic zou ik graag een keer willen doen, maar de kosten :X :X .

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 11-03-2021 09:31 ]

Strava

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:15
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:30:
[...]

ja, je FTP blijft niet magisch hangen, geen idee hoe oud je bent, maar bij pro's houd het vaak ook wel ergens in de 30 op, dus daarboven zal het gewoon meer moeite kosten.
Ik had mijn hoogtepunten tussen mijn 30ste en 35ste levensjaar. Inmiddels ben ik 43 O-)

De Cape Epic heb ik in 2009 (uit)gereden. Toen was het nog betaalbaar. Inschrijving, vliegtickets, verblijf voor ca 2500 pp. Inschrijving was toen slechts 650 EUR/pp. Zijn meteen de eerste keer ingeloot. Was wel een gelukje.

[ Voor 22% gewijzigd door Joris748 op 11-03-2021 09:33 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Prulleman
Joris748 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Ik had mijn hoogtepunten tussen mijn 30ste en 35ste levensjaar. Inmiddels ben ik 43 O-)
ik ben een laatbloeier, ben nu 42 en nu ruim een jaar serieus aan het trainen en nog niet eerder zo fit geweest (misschien toen ik 18 was of zo... maar daarna ging het snel bergafwaarts met studeren, werken, kinderen... :D)

Strava

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Timoth schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:18:

Inderdaad, lijkt ook rap gekker te worden, zag zelfs mij 2006 trek 6500 (koste ooit iets van 600 euro oid) voor 250 piek aan biedingen krijgt...

Krankjorem

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Demo schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:15:
[...]
Niet als je bergaf gaat natuurlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13
GWBoes schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:50:
Inmiddels al weer bijna 3 weken MTB loos. 18 februari de Bianchi naar de FM gebracht voor een eerste controle beurt na 500km. Had zelf al wat dingetjes waar hij naar moest kijken maar dat was niet zo spannend. Na een week maar eens gebeld of ik hem al weer op kon halen maar dat zat er helaas niet in. Zat speling tussen de achtervork en de rocker. 's middags nog even langs geweest om wat anders op te halen en zelf even bekeken maar zat idd een goede 5-10mm speling op de bussen.
Iemand zoiets al eens gehad toevallig? Zal wel niet binnen 500km maar gewoon in het algemeen? Ben niet bang dat het niet opgelost gaat worden hoop alleen dat ik straks niet elke 500km de boel weer kapot heb.

In positief nieuws kan ik ook beginnen met de eerste upgrade. Light Bicycle XC925 carbon velgen, DT Swiss 240 naven en Sapim D-Light spaken. Voorwiel is al bijna klaar alleen brak bij de laatste keer richten de zelfgemaakte steekasadapters :9 .
[Afbeelding]
Even mezelf quoten.
Gisteren kon ik de fiets weer ophalen. Zitten nieuwe bussen in alleen kreeg het idee dat dit niet van betere kwaliteit was dan er uit kwam. De FM ging er nog mee bezig iig en ik zal het zelf ook nog wel in de gaten houden.

De wielen zijn inmiddels ook klaar. Dus gisteren vol goede moed de banden en schijven omzetten. Alleen het tape dat bij de velgen zat was echt troep dus kreeg de boel niet luchtdicht en m'n trapas dop past niet op de centrelock moer. Dus eerst maar weer een bestelling geplaatst.
Gelijk wel nog wat extra bling voor de wielen mee besteld maar dat laat ik wel zien als alles compleet is O-)

Flickr - Strava

• Demo

Demo

zonoskar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Nee, maar dan is de cadans automagisch 0 :P Heb zelf ook wel een cadanssensor op de singlespeed gehad, want stats zijn altijd leuk en ergens het is ook wel leuk om te zien hoe idioot hoog die trapfrequentie af en toe komt :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:38

Rmg

zonoskar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Tijd voor een single speed fixie mtb. Dan heb je echt alleen maar cadans nodig :+ scheelt ook weer een halve kilo aan remmerij die er niet op hoeft

YouTube: Can You Ride A Fixed Gear Mountain Bike? | Freaky Fixed Gear Riding

[ Voor 17% gewijzigd door Rmg op 11-03-2021 16:44 ]

• Demo

Demo

Rmg schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Tijd voor een single speed fixie mtb. Dan heb je echt alleen maar cadans nodig :+ scheelt ook weer een halve kilo aan remmerij die er niet op hoeft

YouTube: Can You Ride A Fixed Gear Mountain Bike? | Freaky Fixed Gear Riding
Ik ken iemand die op zo'n ding rijdt, heb wel eens een toertochtje met hem opgereden, maar dat zou mij teveel in de weg zitten om plezier van m'n hobby te hebben. Een terugtraprem daarentegen.. >:)

• ZanielGa
Demo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:47:
[...]
Ik ken iemand die op zo'n ding rijdt, heb wel eens een toertochtje met hem opgereden, maar dat zou mij teveel in de weg zitten om plezier van m'n hobby te hebben. Een terugtraprem daarentegen.. >:)
Die Klunkers klinken inderdaad erg verleidelijk, en net niet zo suicidaal als een fixi.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:33
Hmmm als ik al deze berichten zo lees is dit wel het ideale moment om m'n huidige MTB te verkopen. Ben voorzichtig al een beetje aan het kijken voor de opvolger.
Heb nu een KTM en neig ook om wederom een KTM te kopen omdat ik er afgelopen 5 jaar zonder enkel probleem op heb gefietst (alleen slijtdelen vervangen) en vanwege de relaxte dealer hier in de buurt.
Hieronder een paar modellen welke ik tot nu toe heb bekeken.

Hebben jullie nog tips met merken waar ik evt rekening mee moet houden rond deze prijsklasse?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSaDQV2aiQjEqCHAs2bi3-Wkwbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ31MglBuzEPKH9SLiyfdMTf.jpg?f=fotoalbum_large

/edit
De Aera Prof (links) heb ik op dit moment, gewicht is inclusief trappers en beetje modder ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Arend_Akelig op 11-03-2021 19:26 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Arend_Akelig schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:25:
Hmmm als ik al deze berichten zo lees is dit wel het ideale moment om m'n huidige MTB te verkopen. Ben voorzichtig al een beetje aan het kijken voor de opvolger.
Heb nu een KTM en neig ook om wederom een KTM te kopen omdat ik er afgelopen 5 jaar zonder enkel probleem op heb gefietst (alleen slijtdelen vervangen) en vanwege de relaxte dealer hier in de buurt.

Hebben jullie nog tips met merken waar ik evt rekening mee moet houden rond deze prijsklasse?

[Afbeelding]

/edit
De Aera Prof (links) heb ik op dit moment, gewicht is inclusief trappers en beetje modder ;)
De ene Eagle is de andere niet, nogal een verschil of je XX of SX Eagle met 11-50 cassette op een HG naaf rijd. Verder de vraag is wat wil je qua Geometrie, een XC bak hoe lichter hoe beter of een iets meer Trail fiets met een wat vlakkere balhoofdhoek. Aan de Fox 32 Stepcast te zien zit dit allemaal richting de XC fietsen. Vraag jezelf ook af met hoe brede bandjes je wilt rijden (breder is zeker niet altijd langzamer) en navenant de veegbreedte. De remmen zit ook flink verschil in, de MT500 is een flink stukje onder XT remmen, ook is het maar de vraag of je überhaupt metallic blokjes kan krijgen er voor (en of je schijven die kunnen hebben), iets wat wel fijn is als je ook door de nattigheid fietst.

Verder nog het standaard rijdje; Trough Axle in het frame en wil je wel of niet een dropper (en heeft het frame daar de gaten voor, neem aan van wel in deze prijsklasse maar toch).

Nog mensen die wat aan het 'customizen' zijn? Wilde het al langer, van full black naar zwart met wat oranje accenten (sowieso is de combi zwart oranje qua kleuren wel een favoriet van me).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/yTpZC95YRL1MxyHEaQsshui4.jpg
2020 Trek Fuel EX 8 met OneUp Comp pedalen, Jagwire dropper & versnellingskabel (raar woord lijkt dat nu, lees enkel duits en engels), WolfTooth zadelklem en nog een hand vol aluminium boutjes waar het kan (bottle cage, remhendels, dropper remote & shifter). Laatst ook de 150mm dropper gewisseld voor een 210mm OneUp V2, ook wel fijn in de alpen van het voorjaar en/of de zomer. Door de enorm lage inbouwdiepte en geringe collar & zadelrailsbevestiging zou ik nu zelfs nog een 30 a 40mm langere er in kwijt kunnen . :+

• wezep
  • Laatst online: 11-11 20:15

[Afbeelding]

/edit
Kijk ook welke wielen gemonteerd zijn bij de verschillende fietsen. Giant levert bijv. carbon wielen mee.

• wisselwerking
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:32:
[...]

ik ben een laatbloeier, ben nu 42 en nu ruim een jaar serieus aan het trainen en nog niet eerder zo fit geweest (misschien toen ik 18 was of zo... maar daarna ging het snel bergafwaarts met studeren, werken, kinderen... :D)
Herkenbaar. Ik ben 44 en heb nog steeds een stijgende lijn qua fitheid. Nooit echt serieus (gericht) getraind, maar laatste jaren fiets ik gewoon wat meer.
Ik denk dat ik nu ook fitter ben dan in mijn jeugd als voetballer.

• Prulleman
Haha, je moet iets in je midlife crisis :+

Strava

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:46

[Afbeelding]

/edit
Ik heb die Canyon Exceed CF7 in je rijtje. Prettige xc racer met carbon wielen. Dm maar Laat maar weten als je specifieke vragen hebt

@sjorsjuhmaniac Je hebt helemaal gelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 12-03-2021 11:16 ]

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
bas-r schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:04:
[...]

Ik heb die Canyon Exceed CF7 in je rijtje. Prettige xc racer met carbon wielen. Dm maar als je specifieke vragen hebt
pssstt... Het grote mountainbike topic (deel 14) ... ik lees graag mee :Y

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 15:52

Hegeman

Weet van alles wat

GoldenSample schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:58:
[...]

De ene Eagle is de andere niet, nogal een verschil of je XX of SX Eagle met 11-50 cassette op een HG naaf rijd. Verder de vraag is wat wil je qua Geometrie, een XC bak hoe lichter hoe beter of een iets meer Trail fiets met een wat vlakkere balhoofdhoek. Aan de Fox 32 Stepcast te zien zit dit allemaal richting de XC fietsen. Vraag jezelf ook af met hoe brede bandjes je wilt rijden (breder is zeker niet altijd langzamer) en navenant de veegbreedte. De remmen zit ook flink verschil in, de MT500 is een flink stukje onder XT remmen, ook is het maar de vraag of je überhaupt metallic blokjes kan krijgen er voor (en of je schijven die kunnen hebben), iets wat wel fijn is als je ook door de nattigheid fietst.

Verder nog het standaard rijdje; Trough Axle in het frame en wil je wel of niet een dropper (en heeft het frame daar de gaten voor, neem aan van wel in deze prijsklasse maar toch).

Nog mensen die wat aan het 'customizen' zijn? Wilde het al langer, van full black naar zwart met wat oranje accenten (sowieso is de combi zwart oranje qua kleuren wel een favoriet van me).
[Afbeelding]
2020 Trek Fuel EX 8 met OneUp Comp pedalen, Jagwire dropper & versnellingskabel (raar woord lijkt dat nu, lees enkel duits en engels), WolfTooth zadelklem en nog een hand vol aluminium boutjes waar het kan (bottle cage, remhendels, dropper remote & shifter). Laatst ook de 150mm dropper gewisseld voor een 210mm OneUp V2, ook wel fijn in de alpen van het voorjaar en/of de zomer. Door de enorm lage inbouwdiepte en geringe collar & zadelrailsbevestiging zou ik nu zelfs nog een 30 a 40mm langere er in kwijt kunnen . :+
Dan had je beter een KTM kunnen kopen! Die heeft standaard al die kleuren. Moet wel zeggen dat ik soms het oranje daar iets teveel vindt overheersen.

• wisselwerking
Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:53:
Haha, je moet iets in je midlife crisis :+
Zeker. Vroeger ging je in de midlife crisis motorrijden, maar tegenwoordig ga je fietsen. Dan heb ik toch een voorkeur om mijn midlife crisis in te vullen met fietsen _/-\o_

• Ypuh
Ze zeggen wel eens 'wielrennen is het nieuwe golfen'. Idem voor motorrijden en ook vissen.

Wel grappig dat het aantal wielrenners de afgelopen 5 jaar verdrievoudigd is, maar je het aantal wielrenners onder de 20 bij wijze van op één hand kunt tellen. De groep van wielrenners is niet heel divers zeg maar (blanke mannen tussen de 30-60 met een net iets bovengemiddeld inkomen). Daar komen nu wat meer dames bij, maar dat is vrijwel uitsluitend aanhang/familie van een wielergek. Geen kritiek hoor, maar in de huidige maatschappij waar alles en iedereen gelijk en gemixt moet zijn valt het wel op :+.

Een andere hype is momenteel kitesurfen. Voor al deze hobby's geldt eigenlijk dat je maar 2 ingrediënten nodig hebt; tijd en geld. Het zijn allemaal activiteiten waar materiaal geen rol hoeft te spelen, maar dat wel doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 12-03-2021 10:38 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:42
Ypuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:38:
Ze zeggen wel eens 'wielrennen is het nieuwe golfen'. Idem voor motorrijden en ook vissen.

Wel grappig dat het aantal wielrenners de afgelopen 5 jaar verdrievoudigd is, maar je het aantal wielrenners onder de 20 bij wijze van op één hand kunt tellen. De groep van wielrenners is niet heel divers zeg maar (blanke mannen tussen de 30-60 met een net iets bovengemiddeld inkomen). Daar komen nu wat meer dames bij, maar dat is vrijwel uitsluitend aanhang/familie van een wielergek. Geen kritiek hoor, maar in de huidige maatschappij waar alles en iedereen gelijk en gemixt moet zijn valt het wel op :+.

Een andere hype is momenteel kitesurfen. Voor al deze hobby's geldt eigenlijk dat je maar 2 ingrediënten nodig hebt; tijd en geld. Het zijn allemaal activiteiten waar materiaal geen rol hoeft te spelen, maar dat wel doet.
Fietsen is duur om te beginnen. Qua blessures minder gevoelig. Tijd individueel in te vullen.
Argumenten die op latere leeftijd de goede kant op wegen (behalve duur, maar het is op je 20ste een grotere drempel dan op je 35ste)..

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Prulleman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:32:
[...]

Is goed, kwartiertje klaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Prulleman
JvS schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Is goed, kwartiertje klaar.
ok ok... correctie, in een studentenwoning films kijken, pizza's eten, bier drinken en gamen met @JvS

(haha, lege pizza dozen tot aan het plafond :X )

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 12-03-2021 11:52 ]

Strava

• massapeal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11 20:51
Eerste post in dit topic.

Na wat ritjes op trails met vrienden besloten te kijken naar een eigen fiets. Helaas niet de beste tijd gezien de leveringsproblemen, maar ik heb nu toch de mogelijkheid een Trek Roscoe 7 uit 2021 aan te schaffen. In de 1e instantie was ik aan het kijken naar de Trek X-Caliber 7 of Cube Attension SL.

Situatie is als volgt:
- Beginner in mountainbiken en dit wordt de 1e eigen fiets.
- Wil voornamelijk trails rijden en ben niet gericht op tijd
- Zal voornamelijk parcours zijn in Zuid-Holland/Brabant
- Gewicht +/- 73 kg

Ik vind het lastig te bepalen of de Roscoe iets voor mij zou zijn, wat denken jullie? Als ik zo kijk naar de reviews etc. lijkt het wel aan te sluiten bij mijn wensen.

• Klitse
  • Niet online
massapeal schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:05:

- Wil voornamelijk trails rijden en ben niet gericht op tijd
Past perfect. Indien leverbaar op korte termijn, niet te lang twijfelen. Er is weinig beschikbaar en een Roscoe is een fiets waarmee je alles in NL uitstekend kunt fietsen. Een X-Caliber zal (marginaal) sneller zijn maar aangezien je daar niet op gericht bent maakt dat niet uit.
Een Roscoe heeft wel iets meer reserve dan een X-Caliber. Dus mocht je er mee naar het buitenland gaan staat hij daar ook zijn mannetje. De Roscoe zal ook iets meer vertrouwen geven in een afdaling dan een X-Caliber, al is ook daar het verschil natuurlijk niet enorm.

Ik zeg doen!

Oh en mocht je ooit toch 29" willen, dan past dat ook in dit frame tot 2.4 breed.

[ Voor 13% gewijzigd door Klitse op 12-03-2021 15:17 ]

• massapeal
Klitse schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Past perfect. Indien leverbaar op korte termijn, niet te lang twijfelen. Er is weinig beschikbaar en een Roscoe is een fiets waarmee je alles in NL uitstekend kunt fietsen. Een X-Caliber zal (marginaal) sneller zijn maar aangezien je daar niet op gericht bent maakt dat niet uit.
Een Roscoe heeft wel iets meer reserve dan een X-Caliber. Dus mocht je er mee naar het buitenland gaan staat hij daar ook zijn mannetje. De Roscoe zal ook iets meer vertrouwen geven in een afdaling dan een X-Caliber, al is ook daar het verschil natuurlijk niet enorm.

Ik zeg doen!
Thanks voor het advies! Er was er nog 1 op voorraad die ik gelijk mee zou kunnen nemen, daar heb ik gewoon geluk mee gehad als ik het zo hoor :D .

• Klitse
  • Niet online
Ja, als er ergens iets op voorraad is, zal dat niet lang zo zijn. Dus grijp je kans.

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-09 18:35
Hoera, na mijn vorige ritje afgelopen zondag blijkt dat zowel mijn stuur als mijn dropperpost terug mogen voor garantie. En mogelijk mijn frame ook.

Stuur: Mijn carbon OneUp stuur vertoond scheurtjes aan de uiteinde, waarschijnlijk door het gebruik van Ergon GP-1 handvatten. Vervangen onder garantie was binnen een half uur geregeld via OneUp zelf. Op een zondag avond nog wel! Super service, nu alleen nog voorraad...

Wanneer ik een nieuw stuur heb moet ik eens goed gaan kijken wat ik ga doen qua handvatten, met mijn ESI grips kreeg ik tintelende handen :/

Dropperpost: Mijn RS reverb dropperpost vertoonde krasjes zoals ik eerder hier over heb gepost. Ik had de top cap los gedraaid om de seals goed te inspecteren op vuil, daar viel niets van te vinden, die waren gewoon schoon. Wat echter opviel is dat de dropperpost in het onderste gedeelte van de travel wat stroever leek te gaan, zowel omhoog als omlaag. Dat merk je tijdens het fietsen zelf niet, althans zoo gevoelig is mijn achterwerk ook weer niet. :+
Dat komt eigenlijk ook overeen met de locatie van de krassen, die zitten op het onderste gedeelte van de schuivende steel. Als het krassen waren door vuil bij de afdichtingen dan zou ik ze over de volle lengte verwachten.

De dropperpost gaat dus ook retour, naar R2bike, helaas pas net na 4 dagen bericht terug over ontvangen.

Frame: Maar dan nu het frame. Ik vermoed eigenlijk dat het frame, een Banshee Paradox v3, de schade aan de dropperpost heeft veroorzaakt. De seattube is an fabriek gewoon super slecht afgewerkt van binnen. Tijdens de montage ging de dropperpost er niet echt soepel in. Lasnaden lijken licht uit te steken aan de binnenkant en ik betwijfel of de seattube wel 100% recht is over de eerste 248mm (maximale insteek diepte). De dropperpost kwam er ook alleen uit door deze in de werkstand te klemmen en met bijna mijn hele gewicht de fiets omlaag te duwen. Daarnaast lijkt buitenkant van de dropperpost inderdaad een beetje klem te hebben gezeten precies op de plek waar de krassen zitten als de dropperpost volledig is ingeduwt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK9igvfUg19oAgrAnVw8FVBtb80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LIb6cf63UyMvplVFtKXQk01.jpg?f=fotoalbum_large

Nouja, we gaan het zien hoe dit zich afwikkeld qua garantie. Misschien dat ik nog heel even wacht met het opsturen van de dropperpost nu ik dit verhaal óók naar Banshee bikes moet sturen. Maar ik vrees dat ik in ieder geval voorlopig alleen mijn oude MTB ter beschikking heb. Dat zal tegenvallen, maar het is beter dan niets!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aapenootjes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:17:
Hoera, na mijn vorige ritje afgelopen zondag blijkt dat zowel mijn stuur als mijn dropperpost terug mogen voor garantie. En mogelijk mijn frame ook.

Stuur: Mijn carbon OneUp stuur vertoond scheurtjes aan de uiteinde, waarschijnlijk door het gebruik van Ergon GP-1 handvatten. Vervangen onder garantie was binnen een half uur geregeld via OneUp zelf. Op een zondag avond nog wel! Super service, nu alleen nog voorraad...

Wanneer ik een nieuw stuur heb moet ik eens goed gaan kijken wat ik ga doen qua handvatten, met mijn ESI grips kreeg ik tintelende handen :/

Dropperpost: Mijn RS reverb dropperpost vertoonde krasjes zoals ik eerder hier over heb gepost. Ik had de top cap los gedraaid om de seals goed te inspecteren op vuil, daar viel niets van te vinden, die waren gewoon schoon. Wat echter opviel is dat de dropperpost in het onderste gedeelte van de travel wat stroever leek te gaan, zowel omhoog als omlaag. Dat merk je tijdens het fietsen zelf niet, althans zoo gevoelig is mijn achterwerk ook weer niet. :+
Dat komt eigenlijk ook overeen met de locatie van de krassen, die zitten op het onderste gedeelte van de schuivende steel. Als het krassen waren door vuil bij de afdichtingen dan zou ik ze over de volle lengte verwachten.

De dropperpost gaat dus ook retour, naar R2bike, helaas pas net na 4 dagen bericht terug over ontvangen.

Frame: Maar dan nu het frame. Ik vermoed eigenlijk dat het frame, een Banshee Paradox v3, de schade aan de dropperpost heeft veroorzaakt. De seattube is an fabriek gewoon super slecht afgewerkt van binnen. Tijdens de montage ging de dropperpost er niet echt soepel in. Lasnaden lijken licht uit te steken aan de binnenkant en ik betwijfel of de seattube wel 100% recht is over de eerste 248mm (maximale insteek diepte). De dropperpost kwam er ook alleen uit door deze in de werkstand te klemmen en met bijna mijn hele gewicht de fiets omlaag te duwen. Daarnaast lijkt buitenkant van de dropperpost inderdaad een beetje klem te hebben gezeten precies op de plek waar de krassen zitten als de dropperpost volledig is ingeduwt.

[Afbeelding]

Nouja, we gaan het zien hoe dit zich afwikkeld qua garantie. Misschien dat ik nog heel even wacht met het opsturen van de dropperpost nu ik dit verhaal óók naar Banshee bikes moet sturen. Maar ik vrees dat ik in ieder geval voorlopig alleen mijn oude MTB ter beschikking heb. Dat zal tegenvallen, maar het is beter dan niets!
Zuur.. ;( Heb je een oude seatpost (non dropper) in de juiste maat bij je toevallig? ben wel benieuwd of die soepeler er in en er uit gaat als je hem er een paar keer in en uit gehad hebt..

Overigens goed voorbeeld waarom ik wel fan van OneUp ben. Prijs prestatie verhouding is bijna altijd wel goed maar niet het beste (zie bijvoorbeeld Comp. pedalen vs. de Crankbrothers Stamp1, hoewel daar de as best ver omhoog komt) maar de service is gewoon erg goed. Het 'Voor en door mountainbikers' cliché maken ze wel echt waar.
massapeal schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:19:
[...]

Thanks voor het advies! Er was er nog 1 op voorraad die ik gelijk mee zou kunnen nemen, daar heb ik gewoon geluk mee gehad als ik het zo hoor :D .
Precies, zou zeggen haal dat ding op voor hij weg is :) Voordeel van die 27.5+ is dat je lekker zachte bandjes kunt rijden waardoor het wat meer comfortabel & grippy wordt tov. een normale hardtail maar als het sturen je echt te vaag wordt kan je er altijd nog 'normale' banden onder gooien of iets kleinere (2.6 oid) banden met een stugge casting. Dat ding komt zeker met XR4 Team Issue in 3.0 breedte? Denk dat het vaag sturen dan wel mee valt gezien de sidewalls van de XR4's redelijk stug zijn.

• Aapenootjes
GoldenSample schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Zuur.. ;( Heb je een oude seatpost (non dropper) in de juiste maat bij je toevallig? ben wel benieuwd of die soepeler er in en er uit gaat als je hem er een paar keer in en uit gehad hebt..
Ik heb nog een oude seatpost ja, die pak ik er straks even bij. Heb ook nog een dropper (brand-x) in mijn oude MTB met externe Kabel. Er staat mij wel bij dat de reverb wat nauwer past qua diameter dan mijn oude gewone seatpost. Die oude seatpost is overigens echt te kort voor mijn frame. En die Brand-x dropper misschien ook wel net.
Overigens goed voorbeeld waarom ik wel fan van OneUp ben. Prijs prestatie verhouding is bijna altijd wel goed maar niet het beste (zie bijvoorbeeld Comp. pedalen vs. de Crankbrothers Stamp1, hoewel daar de as best ver omhoog komt) maar de service is gewoon erg goed. Het 'Voor en door mountainbikers' cliché maken ze wel echt waar.

[...]
Ik heb ook de stem, EDC Tool, oval chainring en chainguide met bash guard van OneUp. Daar ben ik tot nu toe allemaal wel tevreden mee. Nu ik met hun service te maken heb gehad al helemaal. Alleen zouden ze wel instructies en handleidingen wat overzichtelijker mogen presenteren op hun website.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Zit al een week naar m'n nieuwe fiets te kijken. Te druk met werk van mijzelf en vrouw, kind, en rukweer. Daarnaast andere verplichtingen dit weekend. Dus ritje morgenochtend wordt hem niet zucht.

Overweeg een ochtend vrij te nemen want ik wil dat ding de sporen gaan geven...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aapenootjes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Ik heb nog een oude seatpost ja, die pak ik er straks even bij. Heb ook nog een dropper (brand-x) in mijn oude MTB met externe Kabel. Er staat mij wel bij dat de reverb wat nauwer past qua diameter dan mijn oude gewone seatpost. Die oude seatpost is overigens echt te kort voor mijn frame. En die Brand-x dropper misschien ook wel net.

[...]

Ik heb ook de stem, EDC Tool, oval chainring en chainguide met bash guard van OneUp. Daar ben ik tot nu toe allemaal wel tevreden mee. Nu ik met hun service te maken heb gehad al helemaal. Alleen zouden ze wel instructies en handleidingen wat overzichtelijker mogen presenteren op hun website.
Dat laatste vind ik sowieso wat vaag bij veel fiets onderdelen/fietsen. Probeer eens uit te vinden wat voor hardware je nodig hebt voor je shock bijvoorbeeld. Bij trek moet je dan gewoon de dealer vragen of op een forum waar een medewerker actief is. Gelukkig is trek dus danig groot dat je vaak wel ergens een workshop manual vind maar het blijft jammer voor de DIY klusser.

Qua handleidingen heb je zeker gelijk, hoe ze dat nu doen is op termijn, als ze meer discontinued producten hebben sowieso niet schaalbaar. Ze moeten dus even een service part maken. Download zelf dit soort dingen gelijk ook om te voorkomen dat het offline gehaald wordt en ik het nooit meer vinden kan.

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 14:55
Zo de eerste paar MTB ritjes zitten erop. Zou best eens een leuke hobby kunnen worden :)

Vandaag wat spulletjes besteld (Crankbrothers stamp 1, Garmin edge 130+ en setje five ten sleuth dlx).
Daar komt ook snel een mudguard bij ben ik vandaag achter gekomen hehe :+

Nu paar keer parcours bij de Uithof gereden, sommige delen lagen er vandaag heel modderig bij, maakt het nog leuker! Binnenkort maar eens wat andere parcours in de buurt ban Den Haag verkennen.

Analog bevalt super als eerste fiets, al heb ik wel snel last van een aanlopende rem bij een beetje modder, zijn er nog tips om dit te verhelpen/verminderen? Of moet ik hier gewoon aan wennen?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

@SnakeDoc88 Schuurt ie een beetje of loopt de rem echt aan?

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 14:55
Firestorm schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:37:
@SnakeDoc88 Schuurt ie een beetje of loopt de rem echt aan?
Het is meer schuren denk ik, het is ook wel evenredig over de hele schijf zeg maar. Na een paar minuten rijden wordt het wel weer flink minder.

• Aapenootjes
@GoldenSample scheelt dan weer dat ik een hardtail rijd, geen gedoe met shocks :+
Mijn oude statische seatpost heb ik er even bij gepakt. Die gaat er wel heel veel makkelijker in ja. Al voel ik ook daarmee wel wat weerstand rond de diepte waar mijn reverb beschadigd is. De andere dropper die ik heb probeer ik morgen waarschijnlijk wel even.

En wat je zegt over handleidingen, ik zou ze eigenlijk ook eens goed moeten ordenen. Misschien een Google drive mapje aanmaken want op mijn vrijwilligers werk zoek ik ze er ook regelmatig bij met mijn telefoon. (Ik help wat mee met het onderhouden van MTB's bij een stichting met een bikepark)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Toch maar de stoute schoenen aangetrokken. En zojuist een nieuwe bike besteld. Ik wou voor de Giant Stance 2 gaan, maar dat gaat lastig worden voor modeljaar 2021.

Het is nu een Polygon D7 geworden

Afbeeldingslocatie: https://crossmountain.cl/images/banners/f44e247808c92258a4ea45640c8790b3.jpg

Niet zo bekend in Nederland, maar in de reviews van de andere fiets kwam deze vaak voorbij als positief

Ben benieuwd, en heb er zin in 🥳

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sjod schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:07:
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken. En zojuist een nieuwe bike besteld. Ik wou voor de Giant Stance 2 gaan, maar dat gaat lastig worden voor modeljaar 2021.

Het is nu een Polygon D7 geworden

[Afbeelding]

Niet zo bekend in Nederland, maar in de reviews van de andere fiets kwam deze vaak voorbij als positief

Ben benieuwd, en heb er zin in 🥳
Mooi mooi! Polygon is ook hier in oost Duitsland nogsteeds een mini brand. Door dat het internet vooral heel erg Engels is is de calibre bossnut bekend. Drie keer raden waar dat frame vandaan komt ;)

Waar heb je hem gekocht?
SnakeDoc88 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:24:
Zo de eerste paar MTB ritjes zitten erop. Zou best eens een leuke hobby kunnen worden :)

Vandaag wat spulletjes besteld (Crankbrothers stamp 1, Garmin edge 130+ en setje five ten sleuth dlx).
Daar komt ook snel een mudguard bij ben ik vandaag achter gekomen hehe :+

Nu paar keer parcours bij de Uithof gereden, sommige delen lagen er vandaag heel modderig bij, maakt het nog leuker! Binnenkort maar eens wat andere parcours in de buurt ban Den Haag verkennen.

Analog bevalt super als eerste fiets, al heb ik wel snel last van een aanlopende rem bij een beetje modder, zijn er nog tips om dit te verhelpen/verminderen? Of moet ik hier gewoon aan wennen?
Hoe lang blijft het? Het is normaal dat je even dat blijft horen. Knijp zelf heeeel iets de rem in om de meuk op te schonen als het veel lawaai maakt.

[ Voor 38% gewijzigd door GoldenSample op 13-03-2021 00:28 ]

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

GoldenSample schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 00:25:
[...]

Mooi mooi! Polygon is ook hier in oost Duitsland nogsteeds een mini brand. Door dat het internet vooral heel erg Engels is is de calibre bossnut bekend. Drie keer raden waar dat frame vandaan komt ;)

Waar heb je hem gekocht?
Dat wist ik niet 😀. Weet wel dat het in Azië wel een groot merk is.

Ik heb hem bij bikester besteld. Ik heb helaas geen NL zaak gevonden die hem kon leveren.

• Arend_Akelig
bas-r schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:04:
[...]

Ik heb die Canyon Exceed CF7 in je rijtje. Prettige xc racer met carbon wielen. Dm maar Laat maar weten als je specifieke vragen hebt

@sjorsjuhmaniac Je hebt helemaal gelijk!
Ha Bas,
Dank voor het aanbod! Op dit moment zit ik nog echt in de verkenningsfase hoor.. Het enige nadeel wat ik nu zie bij Canyon is de kleurstelling van dit model (rood of zilver) en dat ze niet op voorraad zijn. Heb wel even bij Canyon aangegeven om mij te informeren mocht er weer wat zijn. V.w.b. de fiets ansich lijkt het mij een prima XC model voor mij.

Volgens mij wordt eind vh jaar het nieuwe model aangekondigd toch (ivm kleurstelling)?

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Om mijn nieuwe zwart/grijze Cube wat op te leuken net even gele tiewraps en gele ventieldopjes gescoord voor net wat toffe kleuraccenten.
Het geel komt in detail ook terug in m'n fietskleding.

Is het net iets minder stealth 😬

• cbr600f4i
  • Laatst online: 09-11 18:44
Ypuh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:38:
Ze zeggen wel eens 'wielrennen is het nieuwe golfen'.
Daarom heb ik mijn racefiets die al jaren stof stond te happen verkocht. Mountainbiking FTW.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Arend_Akelig
cbr600f4i schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:54:
[...]

Daarom heb ik mijn racefiets die al jaren stof stond te happen verkocht. Mountainbiking FTW.
Grappig om te lezen, ik zit er juist aan te denken om er een racer bij te kopen. Ik fiets -als het weer het toelaat- 2x per week. Doordeweeks 1 van de 3 routes in de buurt en in het weekend iets verder op pad; Veluwe, of Holterberg eo. Met deze tochten ben ik wel minimaal 70km verder (25 enkel reis met bike). Met de racer heb je toch de mogelijkheid om vanaf huis sneller in een nieuwe omgeving te komen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wielrennen gaat toch alleen maar om hoe het eruit ziet? Dat idee krijg ik in ieder geval als ik bijv. het wielrentopic lees. Dan liever de natuur in en van top tot teen onder blubber. O+

• cbr600f4i
Arend_Akelig schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Grappig om te lezen, ik zit er juist aan te denken om er een racer bij te kopen. Ik fiets -als het weer het toelaat- 2x per week. Doordeweeks 1 van de 3 routes in de buurt en in het weekend iets verder op pad; Veluwe, of Holterberg eo. Met deze tochten ben ik wel minimaal 70km verder (25 enkel reis met bike). Met de racer heb je toch de mogelijkheid om vanaf huis sneller in een nieuwe omgeving te komen.
Als je 'm vaak gebruikt is er niks mis met een racefiets, je kan idd verder maar ik zie dan schelpenpaadjes en bospaadjes voorbij komen en dan denk ik meteen aan de mountainbike en hoe het zou zijn op die paadjes.

De racefiets had ik ook meer om wat extra conditie op te doen voor de mtb maar ik heb nu een andere mindset met het mountainbiken dan bijv 20 jaar geleden en dat is dat ik nu meer wil genieten. Als ik verder wil dan zou ik zelf nog eerder een e-mtb erbij overwegen om een mountainbikeroute te kunnen doen 40km verderop.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Ypuh
bas-r schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:22:
Cane Creek heeft ergens zo’n headset lager tabel staan.
Dit lijken mij IS52/40 (de onderste) en IS42/28.6 (bovenste).
Balhoofd is binnen en gemonteerd. Had er al een tijdje tegenop gekeken (kon maar niet vinden welk lager er bij paste en het stond ook niet op de oude lagers), maar met het juiste balhoofd viel het reuze mee. Werd compleet geleverd met compressie ring en crown race en moest even puzzelen hoe ik de oude los en nieuwe gemonteerd kon krijgen, maar het is gelukt. Speling is weg en geen gekraak meer :).

• massapeal
[b]GoldenSample schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:14:
Precies, zou zeggen haal dat ding op voor hij weg is :) Voordeel van die 27.5+ is dat je lekker zachte bandjes kunt rijden waardoor het wat meer comfortabel & grippy wordt tov. een normale hardtail maar als het sturen je echt te vaag wordt kan je er altijd nog 'normale' banden onder gooien of iets kleinere (2.6 oid) banden met een stugge casting. Dat ding komt zeker met XR4 Team Issue in 3.0 breedte? Denk dat het vaag sturen dan wel mee valt gezien de sidewalls van de XR4's redelijk stug zijn.
Nou, na een proefrit vandaag met showmodel gelijk de fiets aangeschaft :+ .

Heb even gekeken, zijn X3 in 2.8 breedte

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-11 22:58
pjlgt schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:30:
Wielrennen gaat toch alleen maar om hoe het eruit ziet? Dat idee krijg ik in ieder geval als ik bijv. het wielrentopic lees. Dan liever de natuur in en van top tot teen onder blubber. O+
Mountainbiken is een beetje de tegenpool van wielrennen. Bij de laatste groep moet je gesoigneerd op de fiets zitten, zitten de logo’s van de bandjes bij de ventielen, zijn beentjes geschoren en glimmen de te grote brillen.

Op de MTB is het saggy, baggy en dirty

(En ik doe mee met beide categorieën dus mag ik dat zeggen. En scheer m’n benen niet)

• Ypuh
Bij mountainbiken heb ik het gevoel dat ik meer aan het poetsen ben dan dat ik daadwerkelijk fiets. Ligt er ook aan dat ik vooral in de winter en door de blubber rij op de MTB, maar het is wel iets dat me tegen begint te staan.

Heb nu wel zo'n ding, dat maakt het leven een stuk aangenamer:
Afbeeldingslocatie: https://www.worx-europe.com/wp-content/uploads/2017/10/worx-wg629e-hochdruckreiniger-hydro-shot-app-3.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 13-03-2021 20:55 ]

• sjorsjuhmaniac
Ypuh schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:52:
Bij mountainbiken heb ik het gevoel dat ik meer aan het poetsen ben dan dat ik daadwerkelijk fiets. Ligt er ook aan dat ik vooral in de winter en door de blubber rij op de MTB, maar het is wel iets dat me tegen begint te staan.

Heb nu wel zo'n ding, dat maakt het leven een stuk aangenamer:
[Afbeelding]
Als ze ook nog lief is ben je helemaal gezegend :+

Vergeet niet:
- lagers en seals te ontzien
- alles te drogen
- frame leeg te laten lopen via de weep holes

[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 13-03-2021 21:04 ]

• Ypuh
@sjorsjuhmaniac Yes. Naast de accu is het voordeel van dit apparaat dat de druk precies goed is. Voldoende om het modder van je frame te spuiten, maar niet zo sterk dat je zorgen moet maken om de lak of lagers (uiteraard niet met opzet proberen). Het komt vooral door een slim design van de kop denk ik, want super krachtig is het niet.

Nu een maand of 2 in gebruik en erg blij mee (Worx Hydroshot, o.a. te koop bij Praxis) en handig als je geen buitenkraan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 13-03-2021 21:57 ]

• sjorsjuhmaniac
Ypuh schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:14:

Nu een maand of 2 in gebruik en erg blij mee (Worx Hydroshot, o.a. te koop bij Praxis) en handig als je geen buitenkraan hebt.
Een stuk interessanter dan het plaatje deed vermoeden. het is dus een draadloze "hoge druk" spuit op 20V. Hij is ook nog eens zelf aanzuigend en kan dus water uit een emmer opzuigen als je geen kraan/tuinslang beschikbaar hebt.

https://www.worx.com/20v-...-power-cleaner-wg620.html

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:50
Ziet er handig uit, en dan kun je dus ook warm water gebruiken.
Ik heb wel een tuinslang, maar na een koude en natte tocht is dat schoonmaken toch altijd een dingetje...

• Ypuh
Klopt, ik heb hem aangeschaft n.a.v. deze review (jaja, normaal gesproken trap ik niet in zulke promo, maar als het minder leuke activiteit makkelijker maakt...).

Lang verhaal kort, ben er zeer content mee. Vooral voor de MTB.

• sjorsjuhmaniac
Paul! schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:24:
Ziet er handig uit, en dan kun je dus ook warm water gebruiken.
Ik heb wel een tuinslang, maar na een koude en natte tocht is dat schoonmaken toch altijd een dingetje...
Volgens de specs TOT 40 C

• wisselwerking
pjlgt schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:30:
Gemiddeld genomen heb je misschien niet eens ongelijk. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen op de regel ;)

• bas-r
Ypuh schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Balhoofd is binnen en gemonteerd. Had er al een tijdje tegenop gekeken (kon maar niet vinden welk lager er bij paste en het stond ook niet op de oude lagers), maar met het juiste balhoofd viel het reuze mee. Werd compleet geleverd met compressie ring en crown race en moest even puzzelen hoe ik de oude los en nieuwe gemonteerd kon krijgen, maar het is gelukt. Speling is weg en geen gekraak meer :).
Ik wissel zelf eigenlijk alleen de lagers, crown race en compressie ring laat ik bijna altijd zitten.

• sjorsjuhmaniac
bas-r schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Ik wissel zelf eigenlijk alleen de lagers, crown race en compressie ring laat ik bijna altijd zitten.
Ik vermoed dat @Ypuh aanzienlijke schade heeft gehad want er zat wel 10mm speling op. Had die kogels/kooi/raceway's wel een willen zien. Ik zou zelfs niet verbaasd zijn als er schade aan de boring is ontstaan door dit soort spelingen.

• Ypuh
bas-r schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Ben van een Ritchey balhoofd nu over gestapt naar de Cane Creek. Die verschillen nog wel wat van elkaar, waar de Ritchey meer traditioneel is en de CC een vorkkroon heeft met een vaste plastic seal. Zowel de boven als onderkant waren in ieder geval niet 1 op 1 uitwisselbaar met de Ritchey.
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:01:
[...]
De Cane Creek steekt wel wat anders (degelijker) in elkaar.

Ik vermoed dat @Ypuh aanzienlijke schade heeft gehad want er zat wel 10mm speling op. Had die kogels/kooi/raceway's wel een willen zien. Ik zou zelfs niet verbaasd zijn als er schade aan de boring is ontstaan door dit soort spelingen.
Hoeveel mm precies is een beetje lastig te bepalen (via een forum). Als je de voorrem inknijpt en wat heen en weer wiebelt merk ik dat je in de band/schijfrem/voorvork/balhoofd overal wel een paar mm 'speling' hebt. Het is niet zo stijf als bij mijn racefietsen in ieder geval.

De speling bleek vooral in de lagers te zitten. Seal was geknapt waardoor de binnenring vrij rond kon bewegen in het onderste lager (deze viel er samen met de retainer ook gewoon uit). In het bovenste lager zat nog een compressiering die de ruimte van 31 > 28.6mm opvult en daarmee ook de nodige ruimte voor speling gaf naarmate de headset wat losser zat.

De lagers zijn toast, maar met het frame valt het wel mee hoop ik (buitenste lager ringen zaten wel gewoon goed in het frame). Heb er ook niet heel lang mee door gereden en eerst een paar keer speling eruit gehaald voor ik nu het lager vervangen heb.

Blijft merkwaardig. Ben benieuwd of het in het frame zit, onderhoud of gewoon een goedkoop lager van de fabriek af. Laatste 2 zijn prima op te lossen namelijk.

• sjorsjuhmaniac
Ypuh schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:31:
Hoeveel mm precies is een beetje lastig te bepalen (via een forum). Als je de voorrem inknijpt en wat heen en weer wiebelt merk ik dat je in de band/schijfrem/voorvork/balhoofd overal wel een paar mm 'speling' hebt. Het is niet zo stijf als bij mijn racefietsen in ieder geval.
ik had de 10mm overgenomen van je eerdere post:
Ypuh schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:07:
Affin, het blijkt dus dat ik de nodige speling heb in mijn fiets:
- Balhoofd kan ik bijna 1cm naar voren achteren bewegen in stilstand > versleten (wist ik)
De speling bleek vooral in de lagers te zitten. Seal was geknapt waardoor de binnenring vrij rond kon bewegen in het onderste lager (deze viel er samen met de retainer ook gewoon uit). In het bovenste lager zat nog een compressiering die de ruimte van 31 > 28.6mm opvult en daarmee ook de nodige ruimte voor speling gaf naarmate de headset wat losser zat.

Blijft merkwaardig. Ben benieuwd of het in het frame zit, onderhoud of gewoon een goedkoop lager van de fabriek af. Laatste 2 zijn prima op te lossen namelijk.
Een aantal problemen kun je aan de hand van het schade/slijtage patroon uitsluiten.
Wat voor onderhoud is er gepleegd in die 1500km? Komt toch regelmatig voor dat er na de eerste kms de speling van de headset even afgesteld moet worden.

• bas-r
Arend_Akelig schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:57:
[...]

Ha Bas,
Dank voor het aanbod! Op dit moment zit ik nog echt in de verkenningsfase hoor.. Het enige nadeel wat ik nu zie bij Canyon is de kleurstelling van dit model (rood of zilver) en dat ze niet op voorraad zijn. Heb wel even bij Canyon aangegeven om mij te informeren mocht er weer wat zijn. V.w.b. de fiets ansich lijkt het mij een prima XC model voor mij.

Volgens mij wordt eind vh jaar het nieuwe model aangekondigd toch (ivm kleurstelling)?
Ongetwijfeld zal er een andere kleurstelling worden aangekondigd later dit jaar.
Ik heb de grijze maar had liever de rode gehad, maar daar fietst ie niet minder door.

Mocht je specifieke vragen hebben over de fiets, dan kun je ze stellen.

Ik ben er over het algemeen tevreden over. Lichte en snelle fiets met een goede prijs/kwaliteitverhouding als je kijkt naar de afmontage (gx eagle groep, SID nogwat vork, Carbon wielen).

Minder tevreden over de kwaliteit van de montage door Canyon (missende onderdelen, slechte afstelling), maar ik heb voldoende gereedschap om dat op te lossen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

bas-r schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:13:
[...]
…….

Minder tevreden over de kwaliteit van de montage door Canyon (missende onderdelen, slechte afstelling), maar ik heb voldoende gereedschap om dat op te lossen.
Dit kan je overkomen bij andere bedrijven. Herken het wel met mijn eigen Canyon. Fiets werd met nodige gebreken geleverd. Niet alles goed aangedraaid en miste wat vet. Remmen waren niet goed gebleed en remhendel defect. Cassette zat er los in en niet afgesteld, maar groepset werd toch vervangen.
Alles zelf kunnen oplossen en remhendel is na wat gedoe onder garantie vervangen. En compensatie gehad.

Maar dit kan je ook gebeuren bij een winkel. HT moest BB vervangen worden en ik zat krap in de tijd. Fiets bij Mantel neergezet (daar was die ook gekocht). Dacht scheelt weer tijd. Achteraf heel veel spijt van. Men wilde de fiets met beschadiging meegeven, zonder er iets over te zeggen. Gelukkig zag ik het optijd, maar Ik moest bewijzen dat beschadiging er nog niet zat. Gelukkig hangt er thuis een camera in de schuur. Dus screenshot gestuurd. Uiteindelijk gaf men toe dat ze deze beschadigd hadden tijdens het vervangen. Dus dat werd fiets opsturen voor carbon reparatie.

Na drie weken werd de fiets opnieuw opgebouwd. De ene fout naar de andere gemaakt. Spacers van BB zaten niet goed. Remmen niet goed gebleed en mineraal olie op de blokken en schijven. Balhoofd loopt droog. Miste nodige vet. Service etc was niet al te best. En dat was niet eerste keer. Dus zelf fiets maar uit elkaar gehaald en goed opgebouwd. Dan heeft Canyon het uiteindelijk stuk beter opgelost ;-)

Of je nu bij online winkel/fabrikant koopt of lokale fietsenmaker. Je doet er altijd goed aan om fiets op je gemak na te lopen. Overal worden wel eens fouten gemaakt. Belangrijkste hoe lossen ze het op.

[ Voor 25% gewijzigd door Daan_ op 14-03-2021 11:27 ]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Gewoon je eigen frames opbouwen :+

• cbr600f4i
Daan_ schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Dit kan je overkomen bij andere bedrijven. Herken het wel...

Maar dit kan je ook gebeuren bij een winkel.
Dan zou dat voor mij de eerste en laatste keer zijn dat ik daar zaken mee zou doen. Een fiets lever je goed en gebruiksklaar af, dat je dan nog eens je spd of zadel moet afstellen ok, maar daar houdt het echt op.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Overal kan iets misgaan. Het is hoe ze het oplossen. Canyon heeft het uiteindelijk netjes opgelost. Door compensatie van onderdelen en garantie afhandeling, maar belangrijkste verontschuldiging van misverstand etc..

Mantel daarin tegen was niet zo’n positieve ervaring. Helaas was dit niet de eerste keer dat service ver te zoeken was. Zo ook al eens met garantie afhandeling etc. gedoe gehad. Mantel is een winkel waar ik zelf als laatste kijk als ik iets nodig heb. (En er zijn genoeg klanten met super goede ervaringen met deze winkel) Tja… soms heb je pech, maar mijn vertrouwen is weg ;-)

• sjorsjuhmaniac
Daan_ schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:41:

Men wilde de fiets met beschadiging meegeven, zonder er iets over te zeggen. Gelukkig zag ik het optijd, maar Ik moest bewijzen dat beschadiging er nog niet zat. Gelukkig hangt er thuis een camera in de schuur. Dus screenshot gestuurd. Uiteindelijk gaf men toe dat ze deze beschadigd hadden tijdens het vervangen.
Holy sh*t.... dit is in mijn boekje net zo erg als oplichting. Foutjes maken kan: zeg het gewoon en lost het op.

*note to self: maak foto's als je m ooit afgeeft (ala huurauto).

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De gene die het frame beschadigde was het meer schaamte dat hem dit overkomen was. En hoe gaat de klant reageren. Dan kun je wel boos worden, maar dat heb ik ook niks aan. Er kan altijd iets misgaan. We zijn immers allemaal mensen.

Hoofdkantoor was helaas wat minder prettig in de communicatie. Die wilde bewijzen etc. Uiteindelijk is frame gerepareerd. Helaas was het frame niet zo netjes opgebouwd. Dit samen met eerdere ervaringen met hoofdkantoor (garantie afhandeling etc) Zal ik niet zo snel meer iets kopen bij Mantel. ;-)

Dit had ook kunnen gebeuren bij willekeurige fietsenmaker. Betekend dus niet dat Mantel slechte winkel is, maar heb wel iets te veel pech met ze gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 14-03-2021 14:54 ]

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 09:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJLUst9G1DZAbAvjFalM-DGasmg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvUOjL8ZzSlFnG4hrwf1VD7C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2PuFvmDA1wfebWle2SsvIoViUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XP22hAGoPkCT1wOYlMGU3iMA.jpg?f=fotoalbum_tile

Oh jee.. modder op m’n fiets. Maar dat is waar een MTB voor bedoeld is. Het was minder nat in het bos dan ik verwacht had. #playoutside #ridesolo

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• ZanielGa
magic_nl schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:06:

Oh jee.. modder op m’n fiets.
Sorry, maar nu moet die echt weg. Modder op je fiets kan gewoon niet. Hij moet gewoon helemaal schoon blijven.

• sjorsjuhmaniac
[Afbeelding][Afbeelding]

Oh jee.. modder op m’n fiets. Maar dat is waar een MTB voor bedoeld is. Het was minder nat in het bos dan ik verwacht had. #playoutside #ridesolo
Als je zonnebril maar goed zat 8) Maten van mij waren ook afgehaakt voor vandaag... 'wind & modder' ... bijna geen modder gezien hier en de wind viel ook alles mee. Was een lekker dagje om te fietsen.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 20:26
wat denken jullie van deze fiets?

Cannondale Trail 5 2021

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
chimera2 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:52:

Cannondale Trail 5 2021
Wat wil je ermee doen? Ik zou in die prijsklasse zoeken naar iets met een 1x11 of 1x12 groep en een luchtgeveerde vork. Dat moet lukken voor die prijs.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Oh jee.. modder op m’n fiets. Maar dat is waar een MTB voor bedoeld is.
Dat is de Nederlandse misvatting. Een cyclocrosser is voor de modder (en de winter), de MTB is voor de zomer.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 06:52
Nou, op de Veluwe genoeg modder. Ben in 40k nog nooit zo smerig geworden als vandaag.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Marty! schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:27:
Nou, op de Veluwe genoeg modder. Ben in 40k nog nooit zo smerig geworden als vandaag.
Ben je met klok mee over de plaggenroute gegaan ?.

Jezus wat was dat zwaar, snap niet dat die weer open was 😂

• Marty!
Sjod schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:35:
[...]

Ben je met klok mee over de plaggenroute gegaan ?.

Jezus wat was dat zwaar, snap niet dat die weer open was 😂
Nee, was meer in de buurt van Hoenderloo vandaag. Ook deels zelf wat singel tracks gezocht. Aardig wat mooie stukjes gevonden!

Plaggenroute is meer ten noorden van Arnhem denk ik? Dat is de enige route die je beide kanten op kan rijden toch?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:42
chimera2 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:52:

Cannondale Trail 5 2021
Tja. Het is een dale, rij er zelf ook op (op een dale dan). Maar voor dit geld heb je beter spul. Of je moet een geweldig frame voor de updates van later willen hebben, maar dan zou ik voor een betere Trail gaan. Of 2nd hand kopen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Als je zonnebril maar goed zat 8) Maten van mij waren ook afgehaakt voor vandaag... 'wind & modder' ... bijna geen modder gezien hier en de wind viel ook alles mee. Was een lekker dagje om te fietsen.
Precies de 2 zaken waar er tijdens mijn rit genoeg van was. Wel lekker zonnetje erbij, dus alsnog prima vermaakt.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Marty! schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Nee, was meer in de buurt van Hoenderloo vandaag. Ook deels zelf wat singel tracks gezocht. Aardig wat mooie stukjes gevonden!

Plaggenroute is meer ten noorden van Arnhem denk ik? Dat is de enige route die je beide kanten op kan rijden toch?
Mijn fout ik denk altijd als iemand “de Veluwe” zegt dat ze de Posbank bedoelen, maar de Veluwe is natuurlijk veel groter.

De plaggenroute ligt bij Laag Soeren inderdaad en juist dat deel is 1 richtings verkeerd. Veel andere stukken zijn 2 richtings verkeer inderdaad.

• Marty!
Sjod schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:37:
[...]

Mijn fout ik denk altijd als iemand “de Veluwe” zegt dat ze de Posbank bedoelen, maar de Veluwe is natuurlijk veel groter.

De plaggenroute ligt bij Laag Soeren inderdaad en juist dat deel is 1 richtings verkeerd. Veel andere stukken zijn 2 richtings verkeer inderdaad.
De logica achter twee richtingen rijden snap ik nog steeds niet 😅. Wil binnenkort eens een keer Rhenen aan de een ronde Hoenderloo aanplakken. Nog tips voor welke lussen het mooist zijn daar?

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Marty! schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:59:
[...]

De logica achter twee richtingen rijden snap ik nog steeds niet 😅. Wil binnenkort eens een keer Rhenen aan de een ronde Hoenderloo aanplakken. Nog tips voor welke lussen het mooist zijn daar?
Ik neem aan dat je dan Rheden bedoelt 😀.
De zuidkant met de rode lussen zijn het leukst. Hier zitten de meeste Singeltracks en op de rode lussen de meest technische stukken.

Ik zou vanuit Hoenderloo. Rechts af tegen de klok in rijden. Dan bij de brandtoren, de rode lus naar Velp pakken. Onderaan na de drop en de switchbacks omdraaien en dezelfde route weer omhoog rijden tot de brandtoren. Daar weer rechts af de groene route volgen naar Rheden/De steeg en de route tegen de klok in verder rijden.

De rode lus bij Loenen zou ik alleen doen als je je nog topfit voelt anders overslaan omdat het te lang wordt

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:27
Bestaan er dan ook singletracks met tweerichtingsverkeer? Of zijn dat dan meer "toer"-routes?

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Cranzai schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:12:
Bestaan er dan ook singletracks met tweerichtingsverkeer? Of zijn dat dan meer "toer"-routes?
Een groot deel zijn brede paden, maar er zijn ook stukken singeltrack 2 richtings verkeer. Het zijn over het algemeen niet de stukken, maar je echt hard gaat, maar je moet er wel rekening mee houden.
Staat ook steeds op de paaltjes aangegeven.

• Goofyduck384
  • Laatst online: 21:34
Marty! schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:27:
Vandaag inderdaad de kleine lus van Ermelo gedaan met m'n zoontje. Daar lag inderdaad aardig wat modder ja.. naar verder lekker gefietst/geploeterd ja 😎
Pagina: 1 ... 119 ... 284 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic