Vandaag mijn Chinese lampjes voor het eerst getest in een vroege ochtendrit.. 7:30 vertrokken voor ene uurtje bospaadjes rijden (zon op 8:22).
Ik heb deze
:fill(white):strip_exif()/f/image/bUEY3iylMKIyPgwdHFDUcWgZ.png?f=user_large)
(
affiliate link,
normale link)
en deze
:fill(white):strip_exif()/f/image/KstjCgCXZgS9KOtJp6SLQWhE.png?f=user_large)
(
affiliate link,
normale link)
een paar weken geleden gekocht en gisteren ontvangen en op mijn stuur gezet. Ze worden van stroom voorzien door mijn paar jaar oude Mi 20000 powerbank, die ik in een frametasje heb zitten.
Ik moet zeggen dat dit echt 10x fijner rijdt in het donker dan met mijn axa lampjes (
axa compactline 35). Die koplamp geeft ook prima licht, maar de bundel is vrij smal en zeker niet zo sterk als die van zijn Chinese broertjes.
Zeker de combinatie van beide Chinezen werkt super. De 2xT6 spreid mooi breed uit en verlicht een heel pad makkelijk van berm tot berm, terwijl je met de xl07 zonder problemen 20-30 meter vooruit kunt schijnen (en vast ook verder, maar dat was niet nodig).
Volgende rit ga ik proberen om de xl07 op mijn helm te bevestigen, zodat ik kan schijnen waar ik heen kijk. Dat is vooral met bochten onderaan afdalingen handig (heb ik gemerkt ;-) ). Er zit ene hoofdband meegeleverd, dus maar eens kijken hoe ik die aan mijn helm ga knopen. Ook even kijken hoe ik dat ga doen met de powerbank, want ik heb nog geen mooi rugtasje en zo'n batterij achterin mijn shirt steken vind ik toch spannend. Geen idee of ik overdrijf, maar bij een harde val heb ik liever geen beschadigde accupack direct op mijn rug smeulen.
PS: Nog een (klein?) voordeel van deze twee lampjes; doordat ze een externe voeding hebben, zijn ze lekker licht en klein op je stuur. Ze blijven daardoor ook op ontzettend hobbelige paadjes goed op hun plek zitten, waar mijn axa soms wat ging 'hangen'.