Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:08
Rusky schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:36:
totale hardloop noob hier.
Vorig jaar wel proberen te starten met hardlopen, maar toen door me rug gegaan en mocht 2 maand niet doen van de fysio.
Nu is dat achter de rug en ben ik gisteravond voor het eerst gegaan.
Heb wel 2,4km gehaald met een gemiddeld tempo van 9km/h.
Doe dit via runkeeper, maar met schema lopen vind ik niet erg leuk. Loop nu meer op mijn eigen gevoel, wat ook een interval oplevert.
Mijn 2 vragen: moet je echt op schema lopen? of kan ik gewoon doorgaan op me gevoel?
Ik wil minimaal 3x hardlopen per week (je moet toch opbouwen) hoe erg is het als ik 2 dagen achter elkaar dit doe? Als het dan namelijk een beetje mee zit kan ik ook 4x per week gaan...
Zeker als beginner zou ik een schema aanhouden. Je kan nu nog niet goed inschatten wat voor belasting je lichaam krijgt, en overtrainen is zo gebeurd. Een schema helpt je doseren. 2 dagen achter elkaar kan, maar zou ik in jouw geval nu nog niet doen. Again, overtrainen. 10Km in oktober is makkelijk mogelijk - zeker in dat geval zou ik niet overhaasten en rustig opbouwen.

Wat is er mis met een schema trouwens? Ik vind het heerlijk.

Nat-Water wijzigde deze reactie 11-02-2020 13:44 (4%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 05:41

Secsytime

Automagisch

Polycom schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:37:
[...]

Mmm.. vervelende ervaring dus. Voor mij is het belangrijk dat ik voordat ik 42,5KM ga afleggen ik een soort van zekerheid heb dat ik geen gekke afwijkingen in mijn hart/longen heb. Echt zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar er zijn er genoeg die na 30KM in een ambulance belanden met alle gevolgen van dien.

In Gouda heb ik een bedrijf gevonden:

https://www.smamiddenholl...medische-onderzoeken.html
Bedoel je niet 42,2 km? :P :+

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:33

Polycom

Poes van goud

Ik hoop nog 300 meter door te kunnen lopen naar het café :9B

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-02 13:00

Niku

Alagaesii

Rusky schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:36:
totale hardloop noob hier.
Vorig jaar wel proberen te starten met hardlopen, maar toen door me rug gegaan en mocht 2 maand niet doen van de fysio.
Nu is dat achter de rug en ben ik gisteravond voor het eerst gegaan.
Heb wel 2,4km gehaald met een gemiddeld tempo van 9km/h.
Doe dit via runkeeper, maar met schema lopen vind ik niet erg leuk. Loop nu meer op mijn eigen gevoel, wat ook een interval oplevert.
Mijn 2 vragen: moet je echt op schema lopen? of kan ik gewoon doorgaan op me gevoel?
Ik wil minimaal 3x hardlopen per week (je moet toch opbouwen) hoe erg is het als ik 2 dagen achter elkaar dit doe? Als het dan namelijk een beetje mee zit kan ik ook 4x per week gaan...

edit: doel is oktober 10km te kunnen hardlopen
Je gevoel wil je zeker aan het begin nog wel eens bedriegen. Gevaar van overbelasting en blessures ligt op de loer. Drie keer in de week lopen als 'totale noob' vind ik persoonlijk een hoge ambitie, twee dagen achter elkaar zou ik je afraden. Wederom het gevaar van overbelasting en blessures. Schema gebruiken is aan te raden, waarbij de leidraad is: minder doen dan het schema voorschrijft mag, meer niet.

In de opbouwfase (zeker als je van nul komt) is 'rustig aan' het devies. Kijk niet naar de progressie die je in een maand maakt, maar de progressie die je in drie jaar kunt maken. Die laatste wil je bereiken, maar bereik je niet als je in de zesde week geblesseerd raakt.

Door schade en schande wijs geworden de laatste drie jaar :+

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-02 16:14
Niku schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:11:
[...]

Je gevoel wil je zeker aan het begin nog wel eens bedriegen. Gevaar van overbelasting en blessures ligt op de loer. Drie keer in de week lopen als 'totale noob' vind ik persoonlijk een hoge ambitie, twee dagen achter elkaar zou ik je afraden. Wederom het gevaar van overbelasting en blessures. Schema gebruiken is aan te raden, waarbij de leidraad is: minder doen dan het schema voorschrijft mag, meer niet.

In de opbouwfase (zeker als je van nul komt) is 'rustig aan' het devies. Kijk niet naar de progressie die je in een maand maakt, maar de progressie die je in drie jaar kunt maken. Die laatste wil je bereiken, maar bereik je niet als je in de zesde week geblesseerd raakt.

Door schade en schande wijs geworden de laatste drie jaar :+
pfff... nu al 2 tips om toch schema te volgen >:)
Vind het lastig om op schema te lopen, is tegen me gevoel in ... maar blijkbaar moet ik dat toch gewoon gaan doen.
https://www.runnersworld....Trainingsschema_5KM_B.pdf
dit schema goed?

mijn pc

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:10
@Polycom SMA Midden-Nederland zou in ieder geval de mogelijkheid moeten bieden voor een test op de loopband in plaats van op de fiets. Echter, als het je alleen gaat om een check op de belastbaarheid van je longen en hart, en niet per se om zuivere metingen waarop je je trainingen weer kan baseren (hartslagzones etc), dan zou een fietstest ook moeten voldoen? Scheelt weer reizen :)

• Nat-Water
Rusky schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:15:
[...]

pfff... nu al 2 tips om toch schema te volgen >:)
Vind het lastig om op schema te lopen, is tegen me gevoel in ... maar blijkbaar moet ik dat toch gewoon gaan doen.
https://www.runnersworld....Trainingsschema_5KM_B.pdf
dit schema goed?
Elk couch to 5k schema is goed. Kijk, iedereen heeft wel eens een overbelasting gehad en dat is gewoon klote - dan ben je nog langer uit de running (Ha. Ha.).

Persoonlijk gebruik ik Endomondo, en die stelt een schema voor me samen wat ook per week wordt aangepast naar mijn prestaties van afgelopen week. Dat bevalt goed en ik hoor gewoon in mijn oortjes wanneer ik wat moet doen tijdens bijv. een interval. Ik vond met een stopwatch lopen en op de tijd letten wel irritant - dan zit je er de hele tijd naar te kijken. Als je dat bedoelt met dat een schema vervelend is snap ik je wel.

Nat-Water wijzigde deze reactie 11-02-2020 14:35 (3%)

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-02 20:05
Nat-Water schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:34:
[...]

Elk couch to 5k schema is goed. Kijk, iedereen heeft wel eens een overbelasting gehad en dat is gewoon klote - dan ben je nog langer uit de running (Ha. Ha.).

Persoonlijk gebruik ik Endomondo, en die stelt een schema voor me samen wat ook per week wordt aangepast naar mijn prestaties van afgelopen week. Dat bevalt goed en ik hoor gewoon in mijn oortjes wanneer ik wat moet doen tijdens bijv. een interval. Ik vond met een stopwatch lopen en op de tijd letten wel irritant - dan zit je er de hele tijd naar te kijken. Als je dat bedoelt met dat een schema vervelend is snap ik je wel.
Als dit inderdaad het probleem is kun je een audiogeleid schema uitproberen. Vroegâh heb ik daarvoor Evy Gruyaert's Start to Run MP3's gebruikt, waar muziek in wordt afgewisseld met aanwijzingen wat je moet doen.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:40

SuperPoekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Als dit inderdaad het probleem is kun je een audiogeleid schema uitproberen. Vroegâh heb ik daarvoor Evy Gruyaert's Start to Run MP3's gebruikt, waar muziek in wordt afgewisseld met aanwijzingen wat je moet doen.
In Garmin horloges kun je intervallen programmeren, dan meld je horloge dmv piepjes en/of trillingen wanneer het tijd is voor de volgende. Ik neem aan dat Polar en TomTom vergelijkbare opties hebben. Mocht je zonder muziek willen lopen of Evi's muziekkeuze nogal eh.. minder leuk vinden. Al is het natuurlijk fijn te horen dat ze fier is op u! Maar goed, dan hoef je amper op je horloge te kijken.
Wat je zelf nog kan doen is muziek opknippen volgens een schema - stampmuziek voor de snelle stukken en rustige voor de rustige maar dat moet je maar net willen, zoveel tijd er aan besteden. Heb ik in ieder geval wel gedaan toen ik dus Evi's muziek zat was. Maar toen studeerde ik nog en had ik tijd te veel :P

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-02 16:14
SuperPoekie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:02:
[...]

In Garmin horloges kun je intervallen programmeren, dan meld je horloge dmv piepjes en/of trillingen wanneer het tijd is voor de volgende. Ik neem aan dat Polar en TomTom vergelijkbare opties hebben. Mocht je zonder muziek willen lopen of Evi's muziekkeuze nogal eh.. minder leuk vinden. Al is het natuurlijk fijn te horen dat ze fier is op u! Maar goed, dan hoef je amper op je horloge te kijken.
Wat je zelf nog kan doen is muziek opknippen volgens een schema - stampmuziek voor de snelle stukken en rustige voor de rustige maar dat moet je maar net willen, zoveel tijd er aan besteden. Heb ik in ieder geval wel gedaan toen ik dus Evi's muziek zat was. Maar toen studeerde ik nog en had ik tijd te veel :P
Ik heb wel Runkeeper op me telefoon. Hier kan ik zelf een schema inzetten om te volgen.
Ga ik dat schema van Runnersworld inzetten en deze volgen.
Kan ik gewoon me eigen spotify bij aan zetten, en hoor ik via dopjes de instructies.

mijn pc

• Tito129
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:10
Rusky schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb wel Runkeeper op me telefoon. Hier kan ik zelf een schema inzetten om te volgen.
Ga ik dat schema van Runnersworld inzetten en deze volgen.
Kan ik gewoon me eigen spotify bij aan zetten, en hoor ik via dopjes de instructies.
Ik gebruik ook Runkeeper en zet het schema van c2k er zelf in. Ik gebruik http://running.arnehulstein.nl/schema/

zit nu in week 6 en overbelasting is snel aanwezig. Ik merk zelf dat ik vooral de eerste weken veel harder liep. Door de korte interval en toch nog wel een beetje conditie vond ik het nogal kort. Maar ben blij dat ik het gedaan heb want te hard lopen geeft gevoelige kuiten.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:38
SuperPoekie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Bij Spotify vind je als je zoekt op 'hardlopen' of 'running' ook diverse playlists geoptimaliseerd voor een bepaalde BPM, dat werkt ook best ok om een beetje in een ritme te komen. Je kan volgens mij ook via Spotify of Garmin zelf een metronoom aanzetten,maar dat lijk mij dan weer erg saai.

Zelf loop ik inmiddels overigens ook net zo makkelijk een lange langzame duurloop op up-tempo Rammstein, of juist sprint intervalletjes op muziek van Massive Attack of Radiohead. En wedstrijden loop ik geheel zonder muziek of audioondersteuning. Evenals loopjes met anderen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Duurlopen doe ik met een podcast, tempolopen/intervallen met hardstyle :+

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik loop al bijna 10 jaar zonder muziek dus ik geloof jullie allemaal :D Ik vind naar de vogeltjes luisteren (en evt aankomende auto's/fietsen - wat moeilijker wordt met al die elektrische) fijner.

• Nat-Water
Podcasten ging bij mij een tijdje goed, maar ik merkte dat ik gewoon niet aan het luisteren was (en vond 't niet altijd motiverend). Nee, hardlopen is de enige keer dat ik vrijwillig dance op zet :+. Dat loopt altijd wel goed. Suf genoeg is de playlist al bijna 4 jaar hetzelfde, paar kleine veranderingen, maar het werkt.

Eigenlijk nooit last van dat ik het verkeer om me heen niet opmerk. Nu ligt dat ook weer aan de oortjes die je gebruikt, maar goed, da's weer een andere discussie :)

(Ik loop altijd alleen dus praktisch altijd met oortjes in)

Nat-Water wijzigde deze reactie 11-02-2020 15:56 (5%)

• Niku

Niku

Alagaesii

SuperPoekie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:35:
Ik loop al bijna 10 jaar zonder muziek dus ik geloof jullie allemaal :D Ik vind naar de vogeltjes luisteren (en evt aankomende auto's/fietsen - wat moeilijker wordt met al die elektrische) fijner.
Dit kan ik dus echt niet, heb echt die afleiding nodig.

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Misschien is dat wel waarom ik in t donker lopen minder vind, dan zijn de vogels stil. Ik merk nu ook wel dat er echt weer natuur wakker begint te worden na de donkere periode. Fluitende vogeltjes, sneeuwklokjes en krokusjes. Kleur. :)

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05:31
Ik loop eigenlijk altijd zonder muziek. Vind het juist wel leuk om mensen onderweg ook normaal gedag te kunnen zeggen. Daarnaast ben ik heel erg druk bezig in mijn hoofd met van alles en nog wat dat ik geen afleiding nodig heb.

Zodra het weer iets beter weer is dan is het sowieso erg leuk om weer over de dijk te rennen met vogels die fluitend naast je blijven vliegen :D En de Duitse toeristen die altijd super vriendelijk gedag zeggen :P

• Pathogen
+1 hoor, ik loop al heel lang niet meer met muziek (en Evy's muziek was ook niet echt mijn keuze nee)

Ik heb het eigenlijk alleen gebruikt voor de C25K periode, waar het vooral draaide om leren hardlopen. Nu ben ik vooral aan het hardlopen om te ontspannen en dat gaat veel beter als ik de natuur lekker in me op kan nemen :Y

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-02 12:45

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

#teamzondermuziek *O*

Eerder "dacht" ik ook muziek nodig te hebben. Had de telefoon toch aan m'n arm want liep destijds nog met de NIke+ app. Maar sinds de aanschaf van mijn eerste Garmin in 2015 heb ik nooit meer met muziek gelopen.

Mijn persoonlijke redenen; veel meer interactie met de omgeving, je hoort wielrenners/fietsers/scooters van achteren naderen, ademhaling beter onder controle, pasfrequentie goed in de gaten houden, je "hoort" wanneer je moe aan het worden bent (je passen veranderen qua frequentie of landt meer op de middenvoet wat meer geluid geeft).

@Rusky Om even de spuit 11 uit te hangen, gewoon lekker met een schema werken Die schema's zijn dusdanig logisch opgebouwd dat je niet te veel omvang & snelheid met elkaar gaat combineren, Een interval is wel lekker, maas soms heb je ook een langere duurloop nodig. Je lichaam moet ook tijd krijgen om te herstellen. In het begin voelt het allemaal heel fijn, maar overbelasting is iets wat je beter kunt voorkomen (dan genezen).
Volg een schema en hoewel je in het begin waarschijnlijk langzamer zult moeten lopen dan wat natuurlijk aanvoelt. Als je dit voor een langere periode weet aan te houden zul je je veel sneller ontwikkelen, dus heb je er op de lange termijn alleen maar profijt van. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Pathogen schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:22:
[...]

+1 hoor, ik loop al heel lang niet meer met muziek (en Evy's muziek was ook niet echt mijn keuze nee)

Ik heb het eigenlijk alleen gebruikt voor de C25K periode, waar het vooral draaide om leren hardlopen. Nu ben ik vooral aan het hardlopen om te ontspannen en dat gaat veel beter als ik de natuur lekker in me op kan nemen :Y
Precies dat!

Ik ben ook begonnen met Evy. De muziek was ook niet helemaal mijn ding, maar goed..
Nadat ik klaar was met het schema heb ik nooit meer met muziek op m'n hoofd gelopen. Ik vind het gewoon zoveel lekkerder om over van alles na te denken tijdens het lopen. Het werkt gewoon bijna therapeutisch :P

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 04:02
#teamzondermuziek *O*

Maar was laatst wel aan het twijfelen.. aangezien een duurloop van bijna 3.5 uur toch wat saai aan het worden was..

Heb verder trouwens ook nog nooit met muziek op gelopen (omdat apple watch dit een beetje lastig maakt...)

#teamzonderschema >:)

Aangezien ik in verschillende groepjes loop is het lastig combineren...

Tinusvolkel wijzigde deze reactie 11-02-2020 16:49 (16%)

• Niku

Niku

Alagaesii

Niku schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:24:
[...]

Wilde eigenlijk morgen een kleine 5K wedstrijd lopen, maar door de weersvoorspellingen daar toch maar vanaf gezien. Dus net naar buiten en ik dacht 'laat ik dan maar gewoon tijdens een trainingsrondje mijn 5K PR aanvallen'. Even opgewarmd en toen gas -> 21:59 *O*

Oude PR was 23:04 (2017) en doel voor 2020 was om de grens van 22:00 te slechten (schreef ik hier ook in mijn eindejaarslijstje). Dat is dus al gelukt, nu maar eens kijken wat er verderop in het jaar in een wedstrijd nog meer in zit :)
Zojuist besloten om op 1 maart tijdens de 20 van Alphen de 5k te gaan lopen, om 'officieel' mijn PR aan te vallen tijdens een wedstrijd. Zin in :)

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:25:
#teamzondermuziek *O*

[...]
Mijn persoonlijke redenen; veel meer interactie met de omgeving, je hoort wielrenners/fietsers/scooters van achteren naderen, ademhaling beter onder controle, pasfrequentie goed in de gaten houden, je "hoort" wanneer je moe aan het worden bent (je passen veranderen qua frequentie of landt meer op de middenvoet wat meer geluid geeft).
Nu je t zegt, ik merk inderdaad meestal dat ik begin te flapperen (zo voelt/hoort het? dat je opeens heel erg hoort dat je voeten de grond raken, terwijl het normaliter soort van onmerkbare routine is) omdat ik moe word (of gewoon niet mijn pas te pakken krijg, heel soms) en dan weet ik dat ik rustig moet doen en moet oppassen met stoeprandjes/boomwortels :P

• s3n
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Hier ook een loper zonder muziek. Ik probeer geluid te minimaliseren / stampen met mijn voeten te voorkomen. Met muziek op hoor ik mezelf niet.

Een maand geleden riep ik hier dat ik een lopersknie had. Weinig vooruitgang geboekt helaas. Vandaag laten checken door de huisarts en het weekend naar de fysio.

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-02 21:15
#Teamsomsmetsomszondermuziek

Wil ik gewoon niet nadenken en kilometers weglopen is een muziekje best fijn.
Intervallen nooit muziek, kortere duur/tempolopen eigenlijk ook niet.

• influenza
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-02 15:48
Ik loop ook vrijwel altijd muziekloos. Al moet ik zeggen dat ik een paar keer heb gelopen met Collision Course van Linkin Park/Jay-Z op en ik daar best lekker op doorliep 😂

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-02 21:48
#teamtherapeutischlopen, zonder muziek dus.

Eerste helft dingen op een rij zetten, verwerken, verwonderen, steeds meer bewust worden van m'n omgeving, geuren, kleuren, weidsheid, opgaan in het geheel......hoofd leeg, lopen

En vaak krijg ik hele goede ideeën, inspiratie, voornemens (definitief stoppen met roken bijvoorbeeld, zo'n 5 geleden ofzo.

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 07:56
Hier altijd met muziek of podcasts, heerlijk, de tijd gaat voor m'n gevoel sneller, sneller in cadans.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• Tigertje
  • Laatst online: 22:19
Met muziek, voor mij een uitstekend moment om nieuwe muziek te leren kennen.

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Echt lange duurlopen zijn voor mij veel beter te doen met wat muziek.
Met de 175 bpm running drum n bass playlists van Spotify kom je echt lekker in het ritme :)

Voor de tweede keer naar de fysio geweest voor mijn zere voet. Dit keer shockwave therapie gehad op de peesplaat onder m'n voet. Ik voelde daarna meteen verlichting van de pijn, de volgende dag helemaal.
Vorige week al weer een keer 5 en 9km gelopen (de week ervoor 0km). Vandaag ga ik 10k lopen, kijken hoe dat voelt. En proberen deze week 3 keer te lopen.
Ik hou nog steeds hoop op het halen van de Rdam marathon... alhoewel dit natuurlijk verre van ideaal is.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

#teampodcast voor de langere duurlopen. Ik moet zeggen dat zo'n boneconducting headset wel fijn werkt om ook bewust te worden van de omgeving. De intervallen en de trainingen met de loopgroep is het #teamgeenmuziek :P

Alleen de huidige wind mag wat mij betreft wel eens gaan liggen. Gisteren heb ik in de avond nog zo'n 16KM afgetikt maar na afloop zat mijn hoofd wel 'vol' van het continue windgeruis. Aankomend weekend heb ik een 10KM wedstrijd gepland als 'trainingsprikkel' voor de HM CPC maar ik vraag mij af in hoeverre 'Dennis' roet in eten zal gooien.

STRAVA

• Valorian
Na cancel Schoorl had ik zondag ook geen zin meer in rennen. Omdat ik juist vóór Schoorl al rust had genomen in toewerking naar wedstrijd gaf dat voor het eerst in maanden een keer een 4 daagse break van het hardlopen. Maandag dus maar even weer flink aan de bak, waar ik normaal een rustige 10-14km loop nu gekozen voor 21,1km met nog steeds best forse wind. Gaf een leuke optie tot een intervaltraining naar eigen invulling, met lekker knallen op wind-mee-stukken:

De eerste 5+ km was met behoorlijke wind tegen:
5,33 km 5:02 /km -7 m 161 bpm

Daarna met wind mee 4km langs het kanaal geblazen op mijn 10km-wedstrijd-tempo. Een tempo wat ik normaliter nagenoeg nooit loop anders dan in intervallen van max 1000m:
4,02 km 3:57 /km -1 m 181 bpm
Hartslag relatief laag dankzij de wind. Wilde eigenlijk even een 5k onder de 20 wegzetten, maar de route liep dood na 4km dus daar maar bij gehouden. Zag wel dat ik op de eerste km van dit stuk algemeen 2e was op een Strava segment. Met 1 sec te kort. Dus die moet ik binnenkort nog even 'kronen'.

Daarna weer een stukje met wind van alle kanten:
4,41 km 5:15 /km 6 m 160 bpm

Vervolgens Dafne Schippersbrug te Utrecht met wind mee: (34e op strava van de 2500!)
0,58 km 3:26 /km -8 m 182 bpm

Even tot rust komen
2,11 km 5:31 /km 0 m 168 bpm

Nog een segmentje op <4:00
1,00 km 3:54 /km 2 m 182 bpm

En wat rust.
0,85 km 6:19 /km 5 m 169 bpm

En de Gele Brug (bij de DE fabriek) met windmee:
0,57 km 3:22 /km -8 m 181 bpm

Uitlopen:
2,28 km 6:17 /km -5 m 167 bpm

Vooral die <3:30's op de twee grote bruggen met wind vol mee merk je echt dat je vliegt. Er staat dan zoveel wind en zo'n brug ligt zo 'exposed'. Dat zijn snelheden die ik normaliter hooguit trek op een 200m op de baan, met hogere hartslag. Heerlijk _/-\o_

In totaal overigens 6x het kanaal over, dus 6 grote bruggen waarvan ook 3x vol wind tegen. ;)

• Sv3n
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-02 12:27
29 februari starten de eerste parkrun events in Nederland, nog meer mensen die er een gaan lopen? Ik ben in ieder geval bij de Maxima parkrun :) Hier kun je zien waar in Nederland er parkruns zijn: https://www.parkrun.co.nl/events

Last.fm
Films!

• influenza
Sv3n schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:19:
29 februari starten de eerste parkrun events in Nederland, nog meer mensen die er een gaan lopen? Ik ben in ieder geval bij de Maxima parkrun :) Hier kun je zien waar in Nederland er parkruns zijn: https://www.parkrun.co.nl/events
Oh leuk! Engelse vrienden doen dat elke week, als ik zie hoe dat daar is opgezet, is dat echt super.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

https://www.theguardian.c...-miles-in-his-living-room

Ook leuk, een marathon rennen in je woonkamer ivm Covid-19 :+

STRAVA

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik krijg al last van mijn enkels als ik er alleen al naar kijk :)

Punctuality is the politeness of kings

• Pathogen
Oh lachen, Parkruns zijn al jaren een begrip in de US en UK :) en zo te zien ook in ZA en delen van AUS. Al zo vaak artikelen gelezen waar zulke runs in voorkwamen dat i

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:08:
Oh lachen, Parkruns zijn al jaren een begrip in de US en UK :) en zo te zien ook in ZA en delen van AUS. Al zo vaak artikelen gelezen waar zulke runs in voorkwamen dat i
Dat je ...... spontaan op de post knop drukte halverwege je zin >:)

Ik zie inderdaad ook veel parkruns langskomen in UK/US dingen. Ik hoop dat er ook een hier in de buurt komt, want vooralsnog heb ik niet zelf de behoefte te vrijwilligen (want dan kan je niet meelopen).

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pfff, als wij een 5k op de baan draaien ben ik de omgeving en het rondjes lopen al moe. Laat staan dat je een marathon loopt waarbij 1 rondje uit 8 meter omvang bestaat :X
Kudo's voor zijn doorzettingsvermogen, ik doe het hem niet na :)

@SuperPoekie @Pathogen

Ik heb er altijd een hekel aan als mensen hun zinnen niet

Een parkrun lijkt me ook wel interessant en grappig om meer mensen te leren kennen. Wel mooi om te zien dat hardlopen een steeds socialer karakter begint te krijgen. :)

Calitomnication wijzigde deze reactie 12-02-2020 12:47 (50%)

tips voor New York

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-02 16:59
Sv3n schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:19:
En dan heb je dus mensen die de parkrun alfabet challenge doen. Loop een parkrun in steden beginnend met iedere letter van het alfabet.
Dan moet je dus half Europa doorreizen om de laatste letter te doen YouTube: Completing The parkrun Alphabet Challenge | Zielona Góra 8)7

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
TheOmen schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:03:
[...]

En dan heb je dus mensen die de parkrun alfabet challenge doen. Loop een parkrun in steden beginnend met iedere letter van het alfabet.
Dan moet je dus half Europa doorreizen om de laatste letter te doen YouTube: Completing The parkrun Alphabet Challenge | Zielona Góra 8)7
Of even iemand in Zwolle aansporen om aldaar een Parkrun te organiseren, dat is een stuk makkelijker. :)

Tenminste, het moeten wel steden zijn die meedoen aan dat Parkrun-gebeuren, toch? Anders heb ik met Zagreb (waar ik een heel stuk door een park hardgelopen heb) de boel al afgevinkt.

Punctuality is the politeness of kings

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-02 16:59
dreamscape schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:17:
[...]
Tenminste, het moeten wel steden zijn die meedoen aan dat Parkrun-gebeuren, toch?
Ja, dat is volgens mij wel de bedoeling.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Jory
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-02 19:16
Zo'n parkrun klinkt wel interessant, maar hier in de beurt zijn er (nog?) geen - en ik ga er ook geen organiseren. :+

Ik zit absoluut niet in #teamochtend, maar vanochtend toch wat intervallen gedaan. "Lekker" wind tegen weer. De laatste interval had ik ook simpelweg geen zin meer, dus die ging wat te langzaam. Ik ga wel weer m'n best doen als het wat minder waait.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Leuk dat Parkrun internationaal begint aan te slaan. Meer dan een correct gemeten parcours en timing heb je niet nodig. Gelukkig zijn we hier in Haaglanden al gezegend met een berg aan trimlopen, alleen de afstand wil nog wel eens te kort zijn: 200m op een 5k heb ik wel eens meegemaakt 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Tazzios
  • Laatst online: 23-02 18:28
Ik moet meedoen anders heb ik ruzie. Ter generale repetitie afgelopen zaterdag meegedaan. Ze lopen het rondje eigenlijk al 2 maanden en afgelopen zaterdag dan voor het eerst individueel met tijd meting en vrijwilligers in functie.

• Valorian
Leuk initiatief die Park Runs! Ik ben er 't weekend niet maar als dit een blijvertje wordt in het Maximapark dan zal ik zeker een keer aansluiten.

Edit: zie nu reactie @Sv3n , dacht dat ze dit weekend begonnen. 29e kan ik ook niet (weekendje Parijs incl 1/2 marathon) maar wellicht dat ik de week erop even kom buurten!

Valorian wijzigde deze reactie 12-02-2020 16:36 (37%)

• Sv3n
  • Laatst online: 22-02 12:27
Valorian schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:22:
Leuk initiatief die Park Runs! Ik ben er 't weekend niet maar als dit een blijvertje wordt in het Maximapark dan zal ik zeker een keer aansluiten.
Dat is wel de bedoeling, 29 feb. is de eerste officiele :)

Last.fm
Films!

• s3n
  • Laatst online: 22:32
Ik loop zelf op pronatieschoenen (asics kayano), maar kom af en toe artikelen zoals https://chivo.nl/hardloopanalyses-schoenen-zinloos-ritueel/ tegen.

Is er iemand hier die ondanks pronatie naar neutrale schoenen is gewisseld, of af en toe rouleert? Wat zijn de ervaringen?

Ik vind de onderzoeken wel interessant genoeg om het wel eens te willen proberen.

• Nat-Water
* Nat-Water is nu wel weer klaar met de wind.

Verder wel lekker geintervald net. Morgen weer lekker allles lostrapppen in het zwembad. Daar staat tenminste geen wind ;)

• Eric1985
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:17
s3n schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:06:
Ik loop zelf op pronatieschoenen (asics kayano), maar kom af en toe artikelen zoals https://chivo.nl/hardloopanalyses-schoenen-zinloos-ritueel/ tegen.

Is er iemand hier die ondanks pronatie naar neutrale schoenen is gewisseld, of af en toe rouleert? Wat zijn de ervaringen?

Ik vind de onderzoeken wel interessant genoeg om het wel eens te willen proberen.
Het afgelopen jaar heb ik op pronatieschoenen (Brooks Adrenaline GTS18) getraind voor de marathon van Amsterdam. Ongeveer een maand voor de marathon ben ik overgestapt op het nieuwere model (Adrenaline GTS19). Sinds dat moment kreeg ik vreemde klachten. Het was alsof mijn benen in een onnatuurlijke positie werden gedwongen. Onder andere door deze klachten ben ik na de marathon bij een sportarts geweest en aan hem gevraagd of het kwaad zou kunnen om over te stappen naar een neutrale schoen. Hij gaf aan van niet met als argument dat je buiten het hardlopen om altijd op normale schoenen loopt en je spieren en pezen dus gewend zijn hiermee om te gaan. Sindsdien ben ik overgestapt naar neutrale schoenen en zijn alle klachten langzaam weg gegaan. Op basis van mijn n=1 kan ik het je dus aanraden.

• JunkieLimbo
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23-02 16:59
Ik ben in januari overgestapt van Saucony Guide naar Nike Infinity Run en dat gaat ook prima.

• ThatsHollywood
  • Niet online
ik zit met hetzelfde "probleem" als @s3n Goed om te horen dat er een aantal positieve ervaringen zijn om van antipronatie naar neutraal te gaan. Maar hoe hebben jullie dat gedaan? geleidelijk om en om of gewoon in een keer aan de nieuwe schoenen opbouwen?

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:21
@ThatsHollywood ik ben van antipronatie naar een neutrale schoen gegaan en heb daarmee de klachten die ik al had juist verergert. Je kunt er niet zomaar van uit gaan.

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik zou als je echt twijfelt over je schoenen toch gewoon eens naar een podotherapeut gaan. Die kijkt niet alleen naar je voeten, maar ook wat de afwikkeling van je voet voor impact heeft op de rest van je lichaam tot heuphoogte. Misschien heb je wel neutrale schoenen met een inlegzool (op maat gemaakt) nodig. Misschien ook niet. Op een forum zul je er nooit zekerheid over verkrijgen, iedereen is anders en heeft andere ervaringen :)

• InZane
s3n schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:06:

Ik loop zelf op de GT-2000 van Asics, beetje vergelijkbaar met de Kayano.
Heb een hele tijd geleden ook eens de Cumulus geprobeerd. Niet ineens overgegaan van de ene op de andere, maar een beetje afgewisseld. Kreeg op gegeven moment toch weer klachten op de langere afstanden. Heb ook nog (standaard) zooltjes geprobeerd, maar ik had het idee dat die juist teveel corrigeerden, dus dat was het ook niet.
Laat mij maar lekker op die GT's lopen.

Zit er wel aan te denken om eens een paartje DS Trainers te proberen voor de 5 en evt 10km wedstrijdjes.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:21
Niku schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:02:
Ik zou als je echt twijfelt over je schoenen toch gewoon eens naar een podotherapeut gaan. Die kijkt niet alleen naar je voeten, maar ook wat de afwikkeling van je voet voor impact heeft op de rest van je lichaam tot heuphoogte. Misschien heb je wel neutrale schoenen met een inlegzool (op maat gemaakt) nodig. Misschien ook niet. Op een forum zul je er nooit zekerheid over verkrijgen, iedereen is anders en heeft andere ervaringen :)
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb nieuwe steunzolen en ik heb hier letterlijk 3 maanden aan moeten wennen. De oude waren veel te ondersteunend waardoor ik juist meer klachten kreeg op de lange duur.

• Eric1985
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:17
@ThatsHollywood ik ben in een keer over gegaan en loop nu zo'n 40km per week.

Naar een podotherapeut gaan heb ik ook over nagedacht en zou mijn volgende stap zijn, maar is nu dus niet meer nodig.

• Basti84
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 20-02 13:51
Bij mij is het ook vreemd.

Diverse Loopanalyses gehad maar iedereen zegt dat ik niet proneer. Toch heb ik de Vongo V4 van NB (pronatieschoen) waarop ik geen last heb. Ga ik op de Ricochet (Brooks en neutraal) heb ik wel last. Nu zit ik weer te twijfelen wat ik moet doen bij aanschaf van een nieuwe schoen....

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:16
Vanochtend weer lekker vroeg op pad geweest (5:15 de deur uit), duurloop van 15,5km gedaan. Is mijn langste duurloop in jaren, en kon nog wel een tijdje doorlopen, maar besloot me toch maar aan het plan te houden (plus er moesten nog de nodige broodtrommels gevuld worden voor de kinderen naar school gingen).

Nu met een prima gevoel aan het werk.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:53

Bartske

Valar Morghulis

Ik proneer juist wel en loop op neutrale schoenen. Vroeger (als kind) bij de podotherapeut gelopen en inlegzooltjes gehad om het te verhelpen. Dat hielp niet en toen de tip gekregen gewoon de schoenen te kopen die goed zitten en voldoende ondersteuning bieden. Zodra je ergens last van krijgt dan pas je schoenen gaan aanpassen. Zodoende neutrale schoenen gekocht (al wilde de meneer van de winkel mij eerst antipronatieschoenen geven) en nooit last gehad en loop dus nu al een paar jaar op neutrale schoenen.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb altijd al een antipronatieschoen gehad, voorheen liep ik op Brooks maar op een gegeven moment werd de Adrenaline dusdanig lomp qua ondersteuning, dat ik naar Saucony ben overgestapt. Achteraf bleek deze schoen (qua nummer) een 'slechtere' geweest te zijn in de Adrenaline series.

Vervolgens heb ik diverse Saucony Omni's gehad maar tegenwoordig loop ik liever op de Saucony Guide omdat deze toch wat fijner loopt.

Een echte neutrale schoen heb ik nooit gehad maar als ik kijk naar al die Vaporfly's van tegenwoordig, dan zullen dat echt niet allemaal neutrale lopers zijn. Echter durf ik niet zomaar even een neutrale schoen aan te trekken.

Tegenwoordig worden die oude 'correctieblokken' steeds meer vervangen door andere manieren van ondersteuning (verschillende compounds qua rubber/foam over de gehele schoen of een railachtige constructie)

vhal wijzigde deze reactie 13-02-2020 09:11 (13%)

STRAVA

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-02 07:56
Inderdaad, moderne pronatie schoenen werken anders dan de oude met correctieblokken. De Brooks Adrenaline gts corrigeert pas als het nodig is, is het idee. Deze nieuwe technieken laten toe dat je voeten eerst zelf de pronatie corrigeren. Pas als dat onvoldoende gebeurt merk je er iets van. Bij Brooks heet dat de guide-rail.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• sQuare8
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-02 23:32
vhal schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:08:
Ik heb altijd al een antipronatieschoen gehad, voorheen liep ik op Brooks maar op een gegeven moment werd de Adrenaline dusdanig lomp qua ondersteuning, dat ik naar Saucony ben overgestapt. Achteraf bleek deze schoen (qua nummer) een 'slechtere' geweest te zijn in de Adrenaline series.

Vervolgens heb ik diverse Saucony Omni's gehad maar tegenwoordig loop ik liever op de Saucony Guide omdat deze toch wat fijner loopt.

Een echte neutrale schoen heb ik nooit gehad maar als ik kijk naar al die Vaporfly's van tegenwoordig, dan zullen dat echt niet allemaal neutrale lopers zijn. Echter durf ik niet zomaar even een neutrale schoen aan te trekken.

Tegenwoordig worden die oude 'correctieblokken' steeds meer vervangen door andere manieren van ondersteuning (verschillende compounds qua rubber/foam over de gehele schoen of een railachtige constructie)
is de Saucony Guide niet een (zo goed als) neutrale schoen?

• Valorian
sQuare8 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:42:
[...]

is de Saucony Guide niet een (zo goed als) neutrale schoen?
De Guide is eigenlijk de pronatie-versie van de Ride, die wel helemaal neutraal is. Hoeveel ondersteuning de Guide geeft weet ik niet, ken het model niet.

PS: Handig Saucony matrix'je wat @Roadman hier ooit postte (okt 2018), bevat de meeste modellen en geeft weer hoe die tot elkaar in verhouding staan.

Zo ben ik zelf na jaren "Ride" naar de Kinvara gegaan (minder stabiliteit, iets minder demping, maar lichter en meer richting race-schoen) en voor de marathon daarna naar Freedom (zelfde drop/offset maar net wat meer demping, ivm lange afstand die bij Kinvara teveel ging voelen in de voeten). En ik heb nog Peregrine's voor in t bos. Die staan hier helemaal onderaan qua demping (logisch, want trailschoenen het bos geeft de demping dan al die je nodig hebt), maar vond het nog meevallen. Mijn North Face Ultra MT's zijn toch echt een stuk stijver en daar is elke asfalt km echt afzien.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23-02 10:19
Hier ook een platvoet en proneerder.
De guide is een anti pronatie schoen volgens sommige sites. Ik heb die ook gehad werkte prima voor mij. Heb nu de Brooks Ravenna 9, 2 paar omdat de 10 iets breder was en de 9 in de aanbieding was kan ik mooi afwisselen ;) . Deze worden als een lichte anti pronatie schoen omschreven. Merkte weinig tot geen verschil. Denk dat de guide iets stugger is.
Hiervoor op cumulus gelopen en ooit in een grijs verleden toen ik begon een Asics schoen met een echt blok erin gehad, denk de GTS ofzo maar daar kreeg ik blaren van dat blok dus die zijn snel weggedaan.....
Verder is het erg persoonlijk en denk ik niet dat je teveel moet corrigeren, tenminste als je geen klachten hebt. Immers is je lichaam gewend aan deze manier van lopen en bewegen en zal dat dan voor jou het beste zijn. Ga je teveel corrigeren op de verkeerde plek dan is er misschien wel een grotere kans op blessures.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 18:35
Ik vraag me wel af of dit plaatje helemaal klopt. Ik heb de Liberty ISO 2 en dat is t.o.v. mijn oude Mizuno Wave Inspire 12 schoenen een stuk minder qua demping en bulk. De Triumph (ISO) staat in het plaatje net boven de Liberty ISO, maar heeft bij RunRepeat bijvoorbeeld het label 'Maximalist'.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Valorian schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:53:
[...]
De Guide is eigenlijk de pronatie-versie van de Ride, die wel helemaal neutraal is. Hoeveel ondersteuning de Guide geeft weet ik niet, ken het model niet.
Niet zo heel veel, in ieder geval niet hinderlijk. Wel wat minder dan de Omni is mijn ervaring maar daar loopt bij de ISO v2 het hardere segment wat langer door
PS: Handig Saucony matrix'je wat @Roadman hier ooit postte (okt 2018), bevat de meeste modellen en geeft weer hoe die tot elkaar in verhouding staan.

[Afbeelding]

Zo ben ik zelf na jaren "Ride" naar de Kinvara gegaan (minder stabiliteit, iets minder demping, maar lichter en meer richting race-schoen) en voor de marathon daarna naar Freedom (zelfde drop/offset maar net wat meer demping, ivm lange afstand die bij Kinvara teveel ging voelen in de voeten).
Eigenlijk wacht ik nog op de opvolger van de Liberty ISO2, de tegenhanger van jouw Freedom. Ook vanwege de lagere drop maar ook vanwege de demping. Ik heb ook de Hoka Gaviota2 (5mm) maar die is net even te lomp voor het 'snellere' werk.

Anders moet ik toch eens kijken naar de NB Vongo...

STRAVA

• Pathogen
@Valorian dat paar Peregrines dat ik hier (nog stééds ongbruikt) heb liggen voelt juist ontzettend gedempt aan... In mijn beleving was de Kinvara lang niet zo gedempt.

Mocht ik ooit toch weer richting "meer schoen" gaan dan zou ik zeker weer eens een Kinvara gaan passen btw :Y veel goede herinneringen aan die schoen, maar zoals je zegt voelde ik aan het eind van een HM toch wel behoorlijk mijn voeten toendertijd.

Grappig overigens, ik heb toen ook de Ride geprobeerd, maar dat was écht niet mijn schoen. Voelde alsof het niet goed pastte, verkeerd buigpunt of wat dan ook, en vreemd genoeg paste de Kinvara juist perfect :)

• Valorian
@Pathogen De ride was mijn eerste nieuwe schoen toen ik weer enthousiaster ging hardlopen. Daarvoor één ander paar gehad (nike air pegasus). Op de rides heb ik anderhalf gelopen en daarna, terwijl de gaten er al in vielen, mijn eerste marathon (uit vrees dat lopen op net nieuwe schoenen niet fijn zou zijn). Ik heb er dus goede herinneringen aan, maar ben daarna wel meteen overgestapt naar Kinvara’s. En daarna eigenlijk nooit meer echt anders behalve dus het freedom-uitstapje voor de 2e marathon. Overigens vind ik de Kinvara’s super, maar denk ik dat elk merk wel iets soortgelijkks heeft. Ik ben alleen nogal van het blijven bij wat je prettig vindt en minder experimenteren haha. En wat helpt is dat de Kinvara zoveel verkocht worden en zo snel vernieuwd dat er altijd wel een variantje in mijn maat ver onder de 100 euro te vinden is. Loop nu met twee exact dezelfde paren, ivm aanbieding + kunnen wisselen (wordt toch wel fijn bij 4x per week trainen icm winterse omstandigheden).

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:07

Roozzz

Plus ultra

Enige tijd terug poste ik iets over het reflectievestje met lichtjes dat ik naar volle tevreden gebruikte:
Roozzz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:06:
Ik loop sinds enkele weken met een lichtvestje van Bee Seen. De combi van reflectie en ledjes geeft mij ook het gevoel dat ik goed zichtbaar ben. In ieder geval heel veel beter dan die armbandjes oid. Is uitgebreid verstelbaar en zit ook prima, dus wat mij betreft ook een aanrader (y)
Enig nadeeltje dat ik tot nu toe gespot heb is dat er geen indicator is voor resterende batterij. Dus ik kan me voorstellen dat als je lang gaat lopen, je een keer onaangenaam verrast gaat worden als de ledjes het op einde nog maar een beetje doen.
In principe enkele maanden nog steeds enthousiast. Maar gisteren toch even een stevige WTF. Na het lopen dingetje aan de usb lader gelegd om het batterijtje weer op te laden. Uurtje later een soort Psssht en een steekvlam uit de accu :o
Hoop rook en gesmolten plastic, maar gelukkig waren we er snel bij. Meteen de stekker eruit en buiten laten afkoelen... Ik was alleen wel erg blij dat dit gebeurde net nadat ik onder de douche vandaan was en niet toen ik eronder stond. Dan was de schade potentieel een heel stuk groter geworden.

Dus nu maar snel opzoek naar een alternatief. Want deze vertrouw ik natuurlijk voor geen meter meer en gezien de beide exemplaren meerdere malen per week gebruikt worden werden is het toch wel gewenst :P Dus mochten er suggesties zijn, ik hou me aanbevolen. en dan liever niet met maanden levertijd tegen de hoofdprijs ;)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Roozzz runlight van de Decathlon? Die gebruik ik inmiddels al weer 2 jaar naar tevredenheid.

Toch wel schrikken. Het vestje wat je had lijkt mij zo'n generiek iets waar merk A/B/C tot en met Z hun naam aan geven. Hij doet mij erg denken aan zo'n LED-vest van Rogelli waar ze mee lopen van mijn loopclub. Ik zou het wel even melden bij je winkel...

STRAVA

• Tinusvolkel
@Roozzz ik gebruik deze al de hele winter en doet het prima :)

Had hem destijds voor 11 euro en gratis verzending aangezien ik er meerdere kocht, maar nu zou je op 12 ex / 15 inc verzending uitkomen.

• Pathogen
Dat is precies een Decathlon runlight :D

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:53

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Tinusvolkel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:48:
@Roozzz ik gebruik deze al de hele winter en doet het prima :)

Had hem destijds voor 11 euro en gratis verzending aangezien ik er meerdere kocht, maar nu zou je op 12 ex / 15 inc verzending uitkomen.

[Afbeelding]
Bij mij kroop de voorste lamp steeds omhoog waardoor ik het gevoel krijg dat ik de bomen aan het verlichten was ipv de weg. Heb nu ook de Runlight die @vhal noemt. Daarbij kan je de voorste lamp wat meer naar beneden richten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Tinusvolkel
Pathogen schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:49:
Dat is precies een Decathlon runlight :D
Bijna hetzelfde :9 bij deze is de richting van de lamp niet in te stellen, maar daar heb je zelf niet zoveel last van >:) (hoewel ik de hele winter nog geen seinende auto's heb gezien.)

En hij is ruim de helft goedkoper :)

Edit: wat @m-vw zegt dus :)

Tinusvolkel wijzigde deze reactie 13-02-2020 11:53 (4%)

• Pathogen
Tinusvolkel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Bijna hetzelfde :9 bij deze is de richting van de lamp niet in te stellen, maar daar heb je zelf niet zoveel last van >:) (hoewel ik de hele winter nog geen seinende auto's heb gezien.)

En hij is ruim de helft goedkoper :)
Bij de eerste versie kon dat ook niet, die heb ik nog steeds :)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

vhal schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:45:
@Roozzz runlight van de Decathlon? Die gebruik ik inmiddels al weer 2 jaar naar tevredenheid.

Toch wel schrikken. Het vestje wat je had lijkt mij zo'n generiek iets waar merk A/B/C tot en met Z hun naam aan geven. Hij doet mij erg denken aan zo'n LED-vest van Rogelli waar ze mee lopen van mijn loopclub. Ik zou het wel even melden bij je winkel...
Dat heb ik zojuist gedaan ja! Kijken wat voor reactie er terugkomt.

Ik zie deze inderdaad vrij veel rondlopen van verschillende merkjes. Nogal jammer dat de kwaliteit onder de maat is. Want de zichtbaarheid met volle batterij en draagcomfort was dikke prima.

Qua verlichting gaat het mij vooral om gezien te worden, niet zozeer om zaken zelf te verlichten. Indien dat nodig is pak ik mijn hoofdlamp er wel bij :P

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Er komen idd steeds meer van die vestjes op de markt. Zelf loop ik sinds <+:) met een reflectievest van Gato

Prima vest, geeft voldoende licht en zit strak tegen je romp :). Verder niet heel spannend natuurlijk, ledjes kunnen standaard aan of knipperen. Qua levensduur batterij kan ik nog geen oordeel geven, tot nu toe geen verlies qua lichtsterkte.

tips voor New York

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06:24
Roozzz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:39:
Enige tijd terug poste ik iets over het reflectievestje met lichtjes dat ik naar volle tevreden gebruikte:

[...]

In principe enkele maanden nog steeds enthousiast. Maar gisteren toch even een stevige WTF. Na het lopen dingetje aan de usb lader gelegd om het batterijtje weer op te laden. Uurtje later een soort Psssht en een steekvlam uit de accu :o
Hoop rook en gesmolten plastic, maar gelukkig waren we er snel bij. Meteen de stekker eruit en buiten laten afkoelen... Ik was alleen wel erg blij dat dit gebeurde net nadat ik onder de douche vandaan was en niet toen ik eronder stond. Dan was de schade potentieel een heel stuk groter geworden.

Dus nu maar snel opzoek naar een alternatief. Want deze vertrouw ik natuurlijk voor geen meter meer en gezien de beide exemplaren meerdere malen per week gebruikt worden werden is het toch wel gewenst :P Dus mochten er suggesties zijn, ik hou me aanbevolen. en dan liever niet met maanden levertijd tegen de hoofdprijs ;)
Loop zelf met de https://www.noxgear.com/tracer360 en voor de €40 omgerekend en tien werkdagen verzendtijd die ik had.... Werkt top. Verlicht niet het pad voor je, dat wel. Maar voor de rest ben ik zeer tevreden.

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik vind het wel jammer dat die noxgear batterijen eet ipv oplaadbaar is. Ik snap dat ie daardoor goedkoper kan zijn, maar ik vind oplaadbaar fijner dan steeds batterijen moeten vervangen.

• influenza
SuperPoekie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:29:
Ik vind het wel jammer dat die noxgear batterijen eet ipv oplaadbaar is. Ik snap dat ie daardoor goedkoper kan zijn, maar ik vind oplaadbaar fijner dan steeds batterijen moeten vervangen.
Dat is wel jammer ja. De honden variant is wel oplaadbaar. Aan de andere kant, heb mijn batterijen nog niet hoeven vervangen in meer dan een jaar tijd.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb ze begin deze maand al vervangen. Tussen 15 en 20 uur gebruikt met geel als kleur.

Zr40 wijzigde deze reactie 13-02-2020 15:50 (10%)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Valorian
Calitomnication schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:20:
Er komen idd steeds meer van die vestjes op de markt. Zelf loop ik sinds <+:) met een reflectievest van Gato

[Afbeelding]

Prima vest, geeft voldoende licht en zit strak tegen je romp :). Verder niet heel spannend natuurlijk, ledjes kunnen standaard aan of knipperen. Qua levensduur batterij kan ik nog geen oordeel geven, tot nu toe geen verlies qua lichtsterkte.
Ik heb ook zo'n ding, van BEE-seen geloof ik. Prima. Gaat lang mee en is erg goed zichtbaar. Voor langzaam verkeer ruim op tijd met de lampjes. En voor snel verkeer met koplampen door reflectie ook van een veel grotere afstand al.

Ik gebruik hem alleen om gezien te worden. Om zelf de weg te zien heb ik geen lamp nodig, daarvoor is er in Utrecht e.o. genoeg lichtvervuiling ;)

Ik vind alles wat ik extra draag / aan heb vervelend, dus draag ook dit vestje eigenlijk alleen als ik in donker ga lopen op een traject wat echt slecht verlicht is en waar ik mogelijk op auto/fietspaden terecht kom.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb ook zo'n ding, van BEE-seen geloof ik. Prima. Gaat lang mee en is erg goed zichtbaar. Voor langzaam verkeer ruim op tijd met de lampjes. En voor snel verkeer met koplampen door reflectie ook van een veel grotere afstand al.

Ik gebruik hem alleen om gezien te worden. Om zelf de weg te zien heb ik geen lamp nodig, daarvoor is er in Utrecht e.o. genoeg lichtvervuiling ;)

Ik vind alles wat ik extra draag / aan heb vervelend, dus draag ook dit vestje eigenlijk alleen als ik in donker ga lopen op een traject wat echt slecht verlicht is en waar ik mogelijk op auto/fietspaden terecht kom.
Is dat niet exact dezelfde die bij mij is afgefikt? :+

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:48

ericplan

5180 Wp PV

Ben wel blij met jullie. Kom in het Westerpark Amsterdam (belangrijke fietsroute) op de fiets zoveel hardlopers tegen die helemaal niets aan reflectie of verlichting dragen en rustig om 23:00 lekker aan ‘t lopen zijn. Als fietser én loper vind ik daar iets van. Moet eerlijk zeggen dat ook veel fietsers hetzelfde doen en dat maakt het nog enger. Haal je een hardloper in, zit je bijna frontaal op een fietser zonder licht.

ZonPHP PVOutput

• Valorian
Roozzz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:10:
[...]

Is dat niet exact dezelfde die bij mij is afgefikt? :+
Denk toch weer iets anders, deze is niet oplaadbaar, dus werkt met knoopcelletjes. Beetje zoals het vest wat hierboven ergens gepost werd. Deze: https://www.bol.com/nl/p/...ichting/9200000101801324/

offtopic : Ik had trouwens ook een non-hardloop wtf momentje mbt fik: koelkast (ikea) sloot niet goed en had ik niet door. Zit geen verklikker/pieper op. Volgende ochtend was het een warmhoud-kast omdat het lampje dus ook aanbleef en dat bleek een gloeilampje 😡 .. hele plastic omhulsel van lampje weggesmolten in de hitte. Lampje doet het nog maar voelt niet heel veilig als dit zo even kan gebeuren.

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06:24
SuperPoekie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:29:
https://www.123accu.nl/Ba...tterijen/AAA-p787782.html 8)

Maar aan de andere kant. Met de drie mee geleverde penlights heb ik nu 8 uur gelopen en ze doen het nog steeds.

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Oplaadbare batterijen is niet hetzelfde als een oplaadbare accu in het apparaat zelf. Dat is meer werk dan snoertje inprikken, wachten, snoertje loshalen, klaar :P En ik ben lui :D

@ericplan ik merk soms ook dat ik beter verlicht ben dan sommige fietsers. Ik woon vlak bij een school en 's morgens in de winter is het helemaal huilen.

SuperPoekie wijzigde deze reactie 13-02-2020 17:26 (30%)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:17:
[...]

Denk toch weer iets anders, deze is niet oplaadbaar, dus werkt met knoopcelletjes. Beetje zoals het vest wat hierboven ergens gepost werd. Deze: https://www.bol.com/nl/p/...ichting/9200000101801324/

offtopic : Ik had trouwens ook een non-hardloop wtf momentje mbt fik: koelkast (ikea) sloot niet goed en had ik niet door. Zit geen verklikker/pieper op. Volgende ochtend was het een warmhoud-kast omdat het lampje dus ook aanbleef en dat bleek een gloeilampje 😡 .. hele plastic omhulsel van lampje weggesmolten in de hitte. Lampje doet het nog maar voelt niet heel veilig als dit zo even kan gebeuren.
Aha, ik zie een opvolger. Zelfde modelletje maar dan zonder oplaadbare batterij :)

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:59

Rudedadude

Maybe we were born to run

SuperPoekie schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:25:
Oplaadbare batterijen is niet hetzelfde als een oplaadbare accu in het apparaat zelf. Dat is meer werk dan snoertje inprikken, wachten, snoertje loshalen, klaar :P En ik ben lui :D

@ericplan ik merk soms ook dat ik beter verlicht ben dan sommige fietsers. Ik woon vlak bij een school en 's morgens in de winter is het helemaal huilen.
Ik heb een hel sterke voorkeur voor losse oplaadbare batterijen, dus nadat de meegeleverde batterijen op waren (avondloper hier) zitten er fijn oplaadbare in. Anders wordt de kevensduur van zo'n product nogal eens bepaald door de kwaliteit van de accu. Vanavond liep ik dus als een soort portable eneloop-houder: 4 in m'n hoofdlamp, 3 in de noxgear. Het was bovendien fijn windstil (en dus eigenlijk korte broeken weer). Alweer 36km gelopen sinds de RunforestRun 42K van afgelopen zaterdag. En as zaterdag weer 30km bij de Jutbergtrail.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Niku

Niku

Alagaesii

Calitomnication schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:20:

[Afbeelding]

Deze gebruik ik ook sinds dit seizoen, ben er zeer tevreden over!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Qua lampjes zweer ik bij de uitgedeelde lampjes van de Bruggenloop. Heb er inmiddels 2 :). (netjes van 2 edities).
Gisteren een lange duurloop gedaan van 20km savonds laat, ging op zich best prima. Mis wel de lekkere zomeravonden, de loopjes in het donker voelen toch een beetje als verplichting.

Zit nu sinds 1 januari op 328km. Merk vooral dat m'n hartslag enorm afgenomen is, zal binnenkort weer eens een rusthf meten.

Sport_Life wijzigde deze reactie 14-02-2020 00:19 (39%)

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-02 14:09
begonnen met de tempotrainingen nu voor mijn marathon en ik ben intens positief verbaasd. Na trainingen de kleine pijntjes in mijn benen zijn al enkele weken helemaal weg, naar gevoel loop ik ook soepeler dan ooit en de beoogde pace van 5:40 voor mijn marathon gaat me redelijk makkelijk af op afstanden van een 10 tot 15km vooralsnog. Ik vermoed wel dat de Hoka's er ook serieus in meespelen wel, die extra demping helpt prima voor me, vooral nu ik op relatief korte tijd maanden draai van rond de 150km rennen

Van het weekend een Yasso 800 gaan doen om te zien waar ik nu sta en of ik in de laatste maanden nog gewoon door kan hobbelen of gericht zaken moet aanpakken of misschien nog wat scherper onder de 4 uur moet proberen te gaan duiken :D

• InZane
Sport_Life schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 00:11:
Qua lampjes zweer ik bij de uitgedeelde lampjes van de Bruggenloop. Heb er inmiddels 2 :). (netjes van 2 edities).
Gisteren een lange duurloop gedaan van 20km savonds laat, ging op zich best prima. Mis wel de lekkere zomeravonden, de loopjes in het donker voelen toch een beetje als verplichting.

Zit nu sinds 1 januari op 328km. Merk vooral dat m'n hartslag enorm afgenomen is, zal binnenkort weer eens een rusthf meten.
Dan lopen we ongeveer net zoveel. Ik zit nu op 324 :)

Ik ben vooral veel afgevallen de laatste tijd. Zelf zie ik het niet zo, maar mensen in mijn omgeving wel. Het is me van de week al 3 keer gebeurd dat mensen me vroegen of ik zo ben afgevallen of dat ik er tegenwoordig zo afgetraind uitzie. Nou ja, ik zie het maar als complimenten. Doe er eigenlijk niet zoveel voor, behalve dan meer kilometers draaien. Probeer verder wel verantwoord te eten, maar ik schep gerust een tweede keer op en taart oid ga ik ook niet uit de weg :P

Het komt mijn tempo in ieder geval wel ten goede. Merk dat ik met intervallen bijvoorbeeld een stuk makkelijker bepaalde tempo's haal (en volhou!) dan een aantal maanden geleden.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-02 09:04

Mystikal

It never hurts to help

Vanochtend om 06:15 ook weer een lekker ochtendloopje gedaan van 7,5km @5;24. Ik loop alleen mijn huid van mijn tenen snel kapot. Het is niet dat ik er last van heb tijdens het lopen, maar de dagen erna wel eigenlijk. Aftapen zal wel de oplossing zijn, maar ben ik dan weer te lui voor :P.

Draag wel gewoon Falk running socks, zowel de wat dikkere variant als de dunnere variant. Beiden zelfde euvel.

Ik vind het juist heerlijk om in het donker te lopen achteraf, zonder lantaarnpaal of zo. Moet alleen wel wat beter verlicht de weg op gaan. Grootste stuk is autoloos (en eigenlijk ook fietsloos op deze tijd). Maar die 3 auto's die ik tegenkom moeten mij wel beter zien. Zeker gezien het feit dat ik volledig zwart gekleed ben.

Hand een rood knipper bandje om mijn enkel, maar die batterij is leeg. Zal eens kijken voor een alternatief wat bij mij past (bovenstaande suggesties eens doornemen).

Ik merk wel dat ik als ik het heel druk op het werk heb, ik meer moeite heb om te gaan,. Dan kan ik het niet opbrengen om te gaan lopen. Probeer nu sinds deze week weer meer in het ritme te komen van 2 a 3 keer per week.

Basement Bios ---- Exo-S

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-02 22:36
Rudedadude schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:36:
Ik heb een hel sterke voorkeur voor losse oplaadbare batterijen, dus nadat de meegeleverde batterijen op waren (avondloper hier) zitten er fijn oplaadbare in. Anders wordt de kevensduur van zo'n product nogal eens bepaald door de kwaliteit van de accu. Vanavond liep ik dus als een soort portable eneloop-houder: 4 in m'n hoofdlamp, 3 in de noxgear. Het was bovendien fijn windstil (en dus eigenlijk korte broeken weer). Alweer 36km gelopen sinds de RunforestRun 42K van afgelopen zaterdag. En as zaterdag weer 30km bij de Jutbergtrail.
Ah, ook de RFR Besthemerberg gelopen? De vrouwelijke deelneemster die zoveel marathons had gelopen was volgens mij niemand minder dan Arenda Könnecke - Scherpenkate. Onder de ultrarunners wel bekend denk ik :) Ik had al zo'n vermoeden dat ik haar als eens eerder had gezien (tv, interview, krant oid).

Wat vond je overigens van de trail? Ik wil misschien vaker een trail gaan lopen, maar zijn de trails gevoelsmatig altijd op deze manier gemaakt? Ik ben alleen maar trails op het veen gewend, maar in het bos loopt zoveel beter.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@SuperPoekie @Rudedadude De levensduur van een product waar de accu in zit gebakken zal dan inderdaad worden bepaald door de kwaliteit van de accu die erin zit. Daarnaast is het voor mij gewoon geen goed idee, ik ken mezelf veel te goed en weet hoe het gaat. Loop een paar trainingen met zo'n ding, dan is het tijd om het vest op te laden, maar dat vergeet ik dan gewoon.
Of erger nog, hij ligt aan de lader en je moet gaan. Ben al blij dat het me tot nu toe altijd gelukt is om de FR245 met volle batterij mee naar buiten te nemen :P

Overigens nog maar 6 weken en dan kunnen die hesjes weer voor een paar maanden op de onderste plank in de hardloopkast *O* *O*

tips voor New York

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-02 09:04

Mystikal

It never hurts to help

Calitomnication schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:20:
Overigens nog maar 6 weken en dan kunnen die hesjes weer voor een paar maanden op de onderste plank in de hardloopkast *O* *O*
Dat ligt eraan hoe laat je vertrekt :P

Basement Bios ---- Exo-S

• InZane
Calitomnication schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:20:
Zo daar heb ik wel weer zin hoor! Lekker 's avonds nog even een rondje doen terwijl het nog licht is _/-\o_
Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True