Zeker als beginner zou ik een schema aanhouden. Je kan nu nog niet goed inschatten wat voor belasting je lichaam krijgt, en overtrainen is zo gebeurd. Een schema helpt je doseren. 2 dagen achter elkaar kan, maar zou ik in jouw geval nu nog niet doen. Again, overtrainen. 10Km in oktober is makkelijk mogelijk - zeker in dat geval zou ik niet overhaasten en rustig opbouwen.Rusky schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:36:
totale hardloop noob hier.
Vorig jaar wel proberen te starten met hardlopen, maar toen door me rug gegaan en mocht 2 maand niet doen van de fysio.
Nu is dat achter de rug en ben ik gisteravond voor het eerst gegaan.
Heb wel 2,4km gehaald met een gemiddeld tempo van 9km/h.
Doe dit via runkeeper, maar met schema lopen vind ik niet erg leuk. Loop nu meer op mijn eigen gevoel, wat ook een interval oplevert.
Mijn 2 vragen: moet je echt op schema lopen? of kan ik gewoon doorgaan op me gevoel?
Ik wil minimaal 3x hardlopen per week (je moet toch opbouwen) hoe erg is het als ik 2 dagen achter elkaar dit doe? Als het dan namelijk een beetje mee zit kan ik ook 4x per week gaan...
Wat is er mis met een schema trouwens? Ik vind het heerlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 11-02-2020 13:44 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!