Tussen alle teleurgestelde reacties over loopjes die gecanceld werden, nog een kleine update van mijn wedstrijdje dat wel doorging (op zaterdag

)
Bij mij stond namelijk de
Februariloop in Bennekom op het programma. Gewoon een doorsnee 10km wedstrijd op een glooiend parcours (ruim 100 hoogtemeters), maar voor mij toch wel een beetje bijzonder. Het was namelijk mijn eerste echte hardloopwedstrijdje sinds mijn ongeluk bijna 2 jaar terug. De afgelopen paar maanden trouw hiernaartoe getraind met een schemaatje van Garmin (Thanks Greg

) en zaterdag mochten we los.
Mijn conditie was volledig weg en heeft de afgelopen maanden wel wat progressie gemaakt, maar ik had eigenlijk geen flauw idee wat haalbaar was. Mijn schema werkte toe naar een 10k in 50min. Dat leek me zelfs op een slechte dag wel goed haalbaar.
Initiële plan werd dus om gewoon te gaan lopen op ongeveer 5min/km en in de 2e helft wat te versnellen om te zien wat er in het vat zat. Dat ging goed tot en met de 1e km (4:57), toen realiseerde ik me dat ik misschien het parcours iets beter had moeten bekijken. Want stiekem zaten er toch best wel wat hoogtemeters in en werd het nu even vlak voordat het weer naar beneden ging. Tja, en om daar nu bewust voor te gaan inhouden... Tot zoverre het plan
Dan maar gewoon stevig doorlopen en zorgen dat ik me niet over de kop loop. Makkelijker gezegd dan gedaan als je geen idee hebt wat realistisch is en je van nature best wat snelheid in de benen hebt zitten. Gelukkig liep er een man een paar meter voor me die er een straf maar houdbaar tempo op na hield. Mijn verstandige ik besloot om voorlopig maar gewoon even in zijn rug te kruipen en te volgen. Heuvelop was hij duidelijk een beetje sterker, terwijl ik op vlak en heuvelaf net ietsje vlotter was en de evt gaatjes zo weer dichtliep. Uiteindelijk gezamenlijk over de finish gegaan in 45:13.
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem nog even te pakken voor de meet.
Dus tja, kennelijk is het antwoord momenteel dat ik goed genoeg ben voor een ~4:30 op de 10km (met stukjes onverhard en ruim 100 hoogtemeters). Best wel een stukje vlotter dan ik had durven dromen. Kennelijk is die <40min schatting van Garmin op basis van mijn huidige Vo2 max nog niet eens zo heel gek.
Zonder dollen, de tijd interesseert me eigenlijk helemaal niet zo. Ik ben vooral erg blij dat ik na maanden weer ongeveer normaal kan sporten en mijn conditie weer de goede kant op gaat
Dus nu maar weer op zoek naar een nieuw doel om naar toe te trainen
If you can see, look. If you can look, observe