Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - Deel 8 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste
Acties:
  • 428.780 views

Onderwerpen

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:18
PS: 10km is natuurlijk formeel ook de NK. Wat is gebruikelijk bij een eventuele afgelasting, dat er dan een jaar geen NK is, dat ie opnieuw wordt ingepland of dat ie onder een ander (reeds bestaand) event wordt ingepland? (Of: geen vast protocol....)

Weet iemand hoe dat destijds “opgelost” is na aflassen Egmond een aantal jaar terug (officiele NK halve marathon)?

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Veel lopers voor Schoorl zo te zien :). Het maakt mij op zich niet uit of het wel of niet doorgaat, maar ik hoop dat het tijdig wordt aangegeven. Dan kan ik mijn duurloop een ander moment lopen.
Zit er wel aan te denken om 21,1 te lopen ipv 30 met dergelijke wind, regen en kou.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Geen Schoorl voor mij, maar wel een 19 km trail run in Wijchen. Naar verwachting droog en 9 graden. Ben benieuwd :)

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

Geen 30 maar 25 seconden op de 10km. Maar toch...
https://www.runnersworld....22745599/lichter-sneller/

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Kan me niet voorstellen dat het een linear verband is, exponentieel zou veel logischer zijn.. lijkt me niet dat 1 kilo teveel evenveel invloed heeft als 9 kilo. Zo wordt het nu wel gebracht.

• influenza
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-04 11:10
Hmmm, das balen, moet ik mijn verwachting ene beetje bijstellen ;)

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07:22
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat dit niet afhankelijk is van het startgewicht. Als ik 9 kilo zou afvallen zou ik denk ik ipv sneller aan de dwangvoeding gezet worden.

• influenza
Secsytime schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 08:42:
[...]

Kan me niet voorstellen dat het een linear verband is, exponentieel zou veel logischer zijn.. lijkt me niet dat 1 kilo teveel evenveel invloed heeft als 9 kilo. Zo wordt het nu wel gebracht.
Dat lijkt mij ook.

• Valorian
PS: Er staat “snelheidswinst in minuten” en vervolgens “0.25”. Ofwel 15 seconden. Maar vrees dat dat eerder onkunde van de auteur is, dus zal gewoon 25 seconden zijn. Hopelijk is het onderzoek nauwkeuriger verzorgd dan het artikel ;)

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-04 12:13
Ben bang van niet aangezien er geen link naar het onderzoek is.... Ach Runnersworld is natuurlijk een leuk blad maar geen onderzoek instituut dus dat kun je ze ook niet kwalijk nemen imo.
Ze schrijven vaak wel de artikelen zo dat het voor een gemiddelde loper makkelijk te lezen en eventueel uit te voeren is.

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:18

Niku

Alagaesii

Niku schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:22:
Wil binnenkort tijdens een leuke wedstrijd eens mijn 5K PR aanvallen. Moet in de planning passen met de Zandvoort Circuit Run van 29 maart. Suggesties? :)
Wilde eigenlijk morgen een kleine 5K wedstrijd lopen, maar door de weersvoorspellingen daar toch maar vanaf gezien. Dus net naar buiten en ik dacht 'laat ik dan maar gewoon tijdens een trainingsrondje mijn 5K PR aanvallen'. Even opgewarmd en toen gas -> 21:59 *O*

Oude PR was 23:04 (2017) en doel voor 2020 was om de grens van 22:00 te slechten (schreef ik hier ook in mijn eindejaarslijstje). Dat is dus al gelukt, nu maar eens kijken wat er verderop in het jaar in een wedstrijd nog meer in zit :)

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Dan hier ook maar een update met de doelen :P
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:46:
Ik ga eerst nog even proberen om mijn 1ste hardloopjaar af te sluiten met een 2000km+,
Maar dan moet wel lukken aangezien er 1890 1908 op de teller staat.
2068 geworden 8)
Verder nog niet echt nagedacht over 2020, maar wil sowieso een marathon uitlopen aangezien dat dit jaar niet gelukt is :|
Morgen poging 2 :/
Verder qua tijden denk ik het volgende:
5k < 0:19
10k < 0:39
15k < 1:00
HM < 1:30
M < 3:30
5k done
HM bijna gelukt...

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:28
Vandaag een heerlijke trail gelopen in Besthemerberg, de 20 km. Fantastisch weer erbij en goed georganiseerd (alle lof voor de vrijwilligers). Normaal loop ik nooit trails, maar deze is me zeer goed bevallen.

Uiteraard geen toptijd, want trail, en de zandbak en steile klimmetjes op het einde waren killing :) Toch de 20 km binnen 2 uur gelopen, zeer tevreden mee.

Overigens kwam ik met een (ongeveer 30 jarige) vrouw aan de praat die 176 marathons had gelopen. En dus vandaag de 43 km ging lopen. Ze loopt ongeveer 20 marathons per jaar, niet te geloven. De reden was dat ze aan het trainen is voor de 24 uurs race in Duitsland. Niets dan hulde voor haar, een prestatie die ik haar nooit na zal doen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Groet uit Schoorl wordt aangepast: 30km vervalt en 21.1 km start om 10u. 10km start ook eerder.
De start van de 21,1 km wordt met een uur vervroegd naar 10:00 uur. De 30 km afstand komt te vervallen. Deelnemers die zich voor deze afstand hebben ingeschreven kunnen met hetzelfde startnummer om 10:00 uur van start gaan op de 21,1 km. Met deze aanpassing kunnen o.a. de medische diensten zich optimaal concentreren op één parcours.

Met het vervallen van de 30 km wordt ook de start van de 10 km met een uur vervroegd. Deze gaat om 13:30 uur van start.

De Kids Run komt wegens bovenstaande maatregelen te vervallen.

[Voor 74% gewijzigd door Sport_Life op 08-02-2020 17:14]

• Valorian
@Sport_Life ls het al. Kogel lijkt daarmee door de kerk, ben er nu wel 99,9% zeker van dat het in deze vorm doorgaat. Fijn nieuws. Meeste 10k lopers zijn nu binnen voor de windkracht naar 8 gaat 😊

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07:22
Lijkt er inderdaad op dat ik morgen gewoon aan de bak moet :D

Voor Egmond had ik er zin in! Maar in m’n eentje op het strand met windkracht 6/7 tegen is alle zin eruit gewaaid.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:59

vhal

ಠ_ಠ

Nou ja, dan loop je gewoon volgende week een 30KM in mijn achtertuin #lansingerlandrun :P

STRAVA

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Toch bijzonder. Overal wordt alles afgelast en wij mogen met code oranje gewoon door het bos. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07-04 21:38
Ben allang blij dat het doorgaat, zit al sinds woensdag in rust modus om morgen te kunnen knallen en loop vandaag al de hele dag door de kamer te stuiteren.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Roadman schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:40:
Ben allang blij dat het doorgaat, zit al sinds woensdag in rust modus om morgen te kunnen knallen en loop vandaag al de hele dag door de kamer te stuiteren.
Ik heb er ook best zin in. Qua training was 30km beter uitgekomen, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om m'n pr aan te vallen op de HM :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Schoorl is toch eigenlijk niet zo PR geschikt? Of is dat meer op de tien?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 23:00
Vraagje: in april ben ik op vakantie in franse ardennen en ik zag dat er in de buurt een leuke trail wedstrijd is op de zondag dat ik er ben. Ik heb nagevraagd naar de eis voor een 'un certificat medical' en die is vereist. Wat kan/zal ik hiervoor aanleveren in pdf?

Conversatie op Facebookpagina:
IK:Je suis hollandais et je suis en vacance en ardennes en avril. Si je veux participer pour le 16km trail, je peux inscrire? Je n'ai pas un Certificat médical / Licence ou un Code fédération...

ORGANISATIE: En effet, vous pourrez participer mais il faudra absolument un certificat medical (a joindre lors de l'inscription ou a donner le Jour J)

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• influenza
vandermark schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:31:
Vraagje: in april ben ik op vakantie in franse ardennen en ik zag dat er in de buurt een leuke trail wedstrijd is op de zondag dat ik er ben. Ik heb nagevraagd naar de eis voor een 'un certificat medical' en die is vereist. Wat kan/zal ik hiervoor aanleveren in pdf?

IK:Je suis hollandais et je suis en vacance en ardennes en avril. Si je veux participer pour le 16km trail, je peux inscrire? Je n'ai pas un Certificat médical / Licence ou un Code fédération...

ORGANISATIE: En effet, vous pourrez participer mais il faudra absolument un certificat medical (a joindre lors de l'inscription ou a donner le Jour J)
Dat is een formuliertje wat je kunt downloaden en laten invullen door bijvoorbeeld je huisarts. Als die daar zin in heeft tenminste. De mijne niet, die zegt geen verklaring te kunnen afgeven of ik fit genoeg ben om te lopen. Dat zegt niets en geeft geen enkele garantie. Ik ben zelf maar een paar keer ‘creatief’ geweest. Vroeger kon je ook je atletiek unie licentie overleggen (In Frankrijk is die gekoppeld aan een medische test) maar dat accepteren ze niet meer.

Deze hebben wij op onze eigen website staan:
https://www.canicrossnede...trijden-in-frankrijk.html

[Voor 4% gewijzigd door influenza op 08-02-2020 18:41]

• laurentbas
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-04 22:31
Kan iemand me wat vertellen over de Groet uit Schoorl 21.1KM als het gaat over de verhouding van verhard vs. onverharde wegen? Ik twijfel nog een beetje over welke schoenen ik moet aantrekken...

[Voor 1% gewijzigd door laurentbas op 08-02-2020 19:04. Reden: Typo]

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

https://www.mudsweattrail...ails-frankrijk-en-italie/ bevat ook meer informatie over dit fenomeen. Check eventueel ook of je reisverzekering deelnemen aan een trailrun voldoende dekt.

• Trenchdog
  • Nu online
laurentbas schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:40:
Kan iemand me wat vertellen over de Groet uit Schoorl 21.1KM als het gaat over de verhouding van verhard van onverharde wegen? Ik twijfel nog een beetje over welke schoenen ik moet aantrekken...
Alleen verhard.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gonadan schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:06:
Schoorl is toch eigenlijk niet zo PR geschikt? Of is dat meer op de tien?
Sowieso m'n pr van vorige keer en ik heb de indruk dat m'n conditie behoorlijk is toegenomen dus ondanks een zwaar parcours en omstandigheden wellicht toch een rappe tijd :). Trouwens als het goed is hebben we ook wind in de rug!

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:54

Roozzz

Plus ultra

Indien jouw huisarts moeilijk doet (sommigen zijn hier heel principieel in, andere super makkelijk), kan je voor 2-3 tientjes dit regelen bij een Franse huisarts. Die checkt dan hartslag en bloeddruk, en dan krijg je een mooie handtekening en stempel.

• Roadman
laurentbas schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:40:
Kan iemand me wat vertellen over de Groet uit Schoorl 21.1KM als het gaat over de verhouding van verhard vs. onverharde wegen? Ik twijfel nog een beetje over welke schoenen ik moet aantrekken...
100% verhard

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:00

Cranzai

IGN: Cranzai

Een poosje radiostilte in dit topic vanuit mijn kant. Na een crossje in december vandaag weer eens een wedstrijdje gelopen.

Natuurlijk voor de lol maar ook om mijn nieuwe crossschoenen (speedcross 4) uit te testen (lang leve marktplaats). Het parcours was uiteindelijk vrij droog maar voerde ons over een mtb parcours met van dat half aangedrukte aarde en later over een klein strandje. De totale afstand bedroeg 5km.

In eerste instantie weggegaan met de hoop rond de 20 minuten te lopen (iets meer dan half jaar geleden 19:35 op de weg gelopen). Het bleek maar weer dat cross en weg niet te vergelijken zijn. Na een solide start toch behoorlijk gesloopt door het mtb parcours en verschillende heuvels. Doordat er geen herstel tussen deze stukken zat kon ik eigenlijk pas na 3.5km weer een beetje versnellen. Uiteindelijk in 21:48 gefinisht maar wel een goed gevoel overgehouden aan de vorm :)

• Roadman
En zo toch nog de gehele Groet uit Schoorl run afgelast. Niet echt verrassend.

• Tinusvolkel
  • Nu online
Roadman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 06:11:
De two rivers marathon (waar ik aan mee zou doen) is ook afgelast.

• Valorian
Roadman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 06:11:
Las het ja. De verandering van windkracht 7 naar 8 is de afgelopen 48 uur ook steeds verder naar voren geschoven , ofwel storm begint eerder dan voorheen verwacht.

Moet zeggen dat mijn enthousiasme toch al getemperd was. Had geen problemen met lopen in wind en regen , maar veel afzeggende loopvrienden, kans op stranden door uitvallende treinen (en iedereen die na loop waarschijnlijk zsm naar huis gaat om dat te voorkomen), en toch in het achterhoofd ook nog de risico’s van rondvliegende takken ed maakte het niet het meest aantrekkelijke idee. Maar goed, nu hoef ik niet meer te kiezen. En er komen nog 1001 10km races aan...

• Valorian
Tinusvolkel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:40:
[...]

De two rivers marathon (waar ik aan mee zou doen) is ook afgelast.
Balen man! Begrijpelijk. maar wel iets waar je lang naartoe getraind hebt. Maar snel een alternatief zoeken!

• influenza
Valorian schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:57:
[...]

Balen man! Begrijpelijk. maar wel iets waar je lang naartoe getraind hebt. Maar snel een alternatief zoeken!
De ballentent strandloop om 10:00 gaat vooralsnog wel door volgens mij ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Jammer maar begrijpelijk. Het waait hier al flink, ik zag al op tegen de fietstocht erheen. :+

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:23
Jammer, maar wel verstandig denk ik.

Ik ga vanochtend intervallen. Wordt vast interessant met die wind.
Vanmiddag even kijken bij de 1500m bij de NK Indoor Masters in Omnisport. Gelukkig is dat vlak om de hoek :)

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Denk dat ik rond 10.00 het nog even waag om een lange loop te starten.. zie wel hoe ver ik kom.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-04 16:55
4 surfmaatjes van me gaan, as we post, het water op bij Wijk (8 bft nu).

Zit er aan te denken om toch even te gaan kijken bij Aloha. Niet echt loopweer vandaag

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:03

Galois

1811 - 1832

Vandaag de laatste dag om in te schrijven voor de CPC en niet automatisch ingedeeld te worden in de laatste wave.

Ik was aan het twijfelen en vandaag maar ingeschreven. Dat gaat in ieder geval een PR worden. Mijn huidig PR staat op 1:27 en die is van een jaar of 8 geleden. Gezien mijn tijd op de 7H van 57 minuten moet dit nog wel 6 km door te trekken zijn en ergens laag in de 1:20-1:22 eindigen.

We gaan het zien! :D

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Frenz64 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:22:
4 surfmaatjes van me gaan, as we post, het water op bij Wijk (8 bft nu).

Zit er aan te denken om toch even te gaan kijken bij Aloha. Niet echt loopweer vandaag
Ik ga ook even een rondje rennen, 45mins/10km. Probeer wel bosomgeving te ontlopen.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Net heb ik een 10KM threshold run gelopen met de laatste 5 kilometer de wind vol in je bakkes. Het blijft grappig dat je tempo dan opeens 30/40 seconden langzamer ligt met dezelfde HR :P Al met al een prettige training.

Overigens begrijp ik de organisatie van GoS wel dat ze de run hebben afgelast. Momenteel waait het daar met windkracht 9 en de storm is niet eens op het hoogtepunt

STRAVA

• influenza
Vanmorgen meegedaan met de Ballententstrandloop in Hoek van Holland met mijn hond. Op het strand lopen is voor de hond moeilijk omdat het zo breed is en er daarom wat minder focus is. Maar wel een fijne training. Lekker overzichtelijk parkoers: 2.5 km wind mee en 2.5 storm tegen :p. Vooral het laatste stuk terug was enorm zwaar met vol wind tegen en een zacht stuk strand. Heel veel opwaaiend zand wat je ook nog lekker vol in je gezicht kreeg. Storm heeft best wat invloed op het tempo :P. Kilometer tijden:
2:58 / 3:09 / 3:37 / 4:25 /4:39 eerste mijl in 4:51.

tempo lag ook wel aanmerkelijk lager dan in voorgaande jaren:

2017. 3:27/km
2018. 3:31/km
2019. 3:31/km
2020. 3:46/km

Of ik word gewoon een dagje ouder ;)

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-04 21:15
Vanmorgen ook maar op tijd begonnen aan de lange duurloop om de wind te ontwijken. Waaide al stevig toen ik om 9 uur de deur uitstapte. Eerst 8km wind vol tegen gehad door de polder, maar gelukkig betekent dat ook dat je 'm ook mee hebt als je teruggaat. Uiteindelijk 23km op 5min/km. Blij dat ik vroeg was gegaan, want op het eind merkte je wel dat de wind echt aanzette en windstoten in je rug wordt je ook niet vrolijk van.

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Valorian schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:57:
[...]

Idd balen en begrijpelijk, maar ben nog op zoek :) suggesties?

Verder vanmorgen de koolhydraten er maar uitgelopen :) ik dacht ik loop wind tegen weg en als het niet gaat hoef ik alleen maar om te draaien. Maar ik merkte dat ik vol energie zat dus na een km of 5 maar besloten om mijn HM pr aan te vallen >:) en deze staat nu onder de 1.5 uur.

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Zijn er hier ook bietensap drinkers? :P

• Niku

Niku

Alagaesii

Secsytime schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:01:
Ik gelukkig niet :+

• FreeShooter
  • Laatst online: 07-04 12:37

Je hebt je nog best aardig gered in het Frans ;)

Ik woon in Frankrijk en dit is inderdaad voor elke 'chronométrée' (getimede?) wedstrijd noodzakelijk en daarnaast maar 1 jaar geldig. Zodra ik naar de dokter ga, vraag ik altijd of ze het formulier even kunnen invullen zodat ik weer een jaar verder kan. Overigens is dat een versie waarop bijna alle sporten op staan, anders moet je bijvoorbeeld voor een klimcursus ook weer een afspraak bij de dokter maken. In Frankrijk heerst een enorme vrees voor aansprakelijkheid.

De kosten zijn 25 euro voor een consultatie bij een dokter. Overigens, heb ik al geregeld gehoord dat mensen zelf gewoon wat krabbelen, zoals @influenza. Maar bij een eventueel ongeval, kunnen de kosten al snel oplopen, zeker in de Ardeche (helikopter bv).

• Roadman
Na 4 dagen (onverwachts rust ivm afgelasten Groet uit Schoorl en vervolgens geen zin om in de wind te rennen) start ik morgen met de voorbereidingen van mijn voorjaarshoofddoel: de marathon in Düsseldorf op 27 april.

Samen met een trainer een schema opgesteld om richting de 3:20 te gaan. Ongeveer 5 minuten sneller dan mijn PR. Schema bestaat uit 4 loopdagen: 1 herstelloop, 1 interval, korte duurloop en lange duurloop), 2 dagen sportschool en 1 rustdag (waarbij ik nog wel wat core stabiliteitsoefeningen ga doen). Globaal gezien lever ik hiermee 1 loopdag in ten opzichte van mijn schema van vorig jaar toen ik trainde voor Amsterdam. Toen liep ik 5 dagen. Ben benieuwd hoe dit bevalt.

Wedstrijden die ik nog tot de marathon op het schema heb staan:
  • Twiskemolenloop 1 maart als onderdeel van een lange duurloop. Misschien heen en/of terug lopen.
  • Halve marathon tijdens de Lente marathon, trainingsloopje
  • Zandvoort Circuit Run 10 EM, voluit
Helaas geen ruimte voor een poging om de HM onder de 1:30 te lopen in een wedstrijd. Had dat graag gedaan vandaag in Schoorl. Dan maar meeliften op de marathon training en wellicht in mei/juni een nieuwe kans.

• Valorian
Secsytime schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:01:
Ik drink het af en toe. Heb nog geen grootschalige en goed onderbouwde onderzoeken gezien die het bewijs van betere prestatie aantonen, maar net genoeg hear-say en artikelen her en der om het te proberen in het kader van 'baat het niet dan schaadt het niet' .. Verder eet ik ook niet heel gezond, dus de gezonde stoffen uit bietensap kan ik altijd wel gebruiken. Drink het wel met mate want niet heel lekker, en soms ook aangelengd met 1/4 appelsap ofzo, dan is het best ok ;) .. En teveel schijnt ook weer niet goed te zijn.
FreeShooter schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:13:
[...]

Je hebt je nog best aardig gered in het Frans ;)

Ik woon in Frankrijk en dit is inderdaad voor elke 'chronométrée' (getimede?) wedstrijd noodzakelijk en daarnaast maar 1 jaar geldig. Zodra ik naar de dokter ga, vraag ik altijd of ze het formulier even kunnen invullen zodat ik weer een jaar verder kan. Overigens is dat een versie waarop bijna alle sporten op staan, anders moet je bijvoorbeeld voor een klimcursus ook weer een afspraak bij de dokter maken. In Frankrijk heerst een enorme vrees voor aansprakelijkheid.

De kosten zijn 25 euro voor een consultatie bij een dokter. Overigens, heb ik al geregeld gehoord dat mensen zelf gewoon wat krabbelen, zoals @influenza. Maar bij een eventueel ongeval, kunnen de kosten al snel oplopen, zeker in de Ardeche (helikopter bv).
Ik heb de laatste keer ook gewoon zelf wat in elkaar gezet, geen zin in gedoe met huisarts. Verder zijn de kosten bij een eventueel ongeval irrelevant op het moment dat je goed verzekerd bent. Doe zelf ook aan rotsklimmen e.d. dus heb een reisverzekering inclusief risico-sporten, off piste skien, heli-redding, etc. En heb je geen verzekering, dan zal dat wel of niet een handtekening van je huisarts niet het verschil gaan maken in welke kosten wel/niet gedekt zijn toch?
Tinusvolkel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Idd balen en begrijpelijk, maar ben nog op zoek :) suggesties?
Niet echt.. Ik neem aan dat je bewust gekozen had voor een kleinschalig event, dus R'dam zal je niet echt aanspreken denk ik? Is ook al lang uitverkocht, maar dat is geen probleem gezien het aantal mensen wat zich enthousiast inschrijft maar toch in de trainingsfase weer uitvalt en van tickets af moet...

[Voor 10% gewijzigd door Valorian op 09-02-2020 20:51]

• Tinusvolkel
  • Nu online
Valorian schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:49:

Niet echt.. Ik neem aan dat je bewust gekozen had voor een kleinschalig event, dus R'dam zal je niet echt aanspreken denk ik? Is ook al lang uitverkocht, maar dat is geen probleem gezien het aantal mensen wat zich enthousiast inschrijft maar toch in de trainingsfase weer uitvalt en van tickets af moet...
Had voor deze gekozen ivm het weer 7(8)7 aangezien ik afgelopen jaar bij Eindhoven ben uitgevallen door de warmte (en een aankomend griepje) “grotere” evenementen zoals je 7h en marathon Eindhoven vielen mij qua drukte niet tegen.

Ben nu aan het zoeken en kwam ook de circuit run van Spa tegen, maar lopers hier ervaring met de run? Ben een beetje bang voor de 150 hoogte meters per rondje die je 6x tegenkomt.

Het weekend van Rotterdam helaas geen tijd
Roadman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:25:
Na 4 dagen (onverwachts rust ivm afgelasten Groet uit Schoorl en vervolgens geen zin om in de wind te rennen) start ik morgen met de voorbereidingen van mijn voorjaarshoofddoel: de marathon in Düsseldorf op 27 april.

Samen met een trainer een schema opgesteld om richting de 3:20 te gaan. Ongeveer 5 minuten sneller dan mijn PR. Schema bestaat uit 4 loopdagen: 1 herstelloop, 1 interval, korte duurloop en lange duurloop), 2 dagen sportschool en 1 rustdag (waarbij ik nog wel wat core stabiliteitsoefeningen ga doen). Globaal gezien lever ik hiermee 1 loopdag in ten opzichte van mijn schema van vorig jaar toen ik trainde voor Amsterdam. Toen liep ik 5 dagen. Ben benieuwd hoe dit bevalt.

Wedstrijden die ik nog tot de marathon op het schema heb staan:
  • Twiskemolenloop 1 maart als onderdeel van een lange duurloop. Misschien heen en/of terug lopen.
  • Halve marathon tijdens de Lente marathon, trainingsloopje
  • Zandvoort Circuit Run 10 EM, voluit
Helaas geen ruimte voor een poging om de HM onder de 1:30 te lopen in een wedstrijd. Had dat graag gedaan vandaag in Schoorl. Dan maar meeliften op de marathon training en wellicht in mei/juni een nieuwe kans.
Deze ziet er ook interessant uit, wat was jouw rede om hier aan mee te doen? Heb nog een beetje overtuiging nodig :P

• Roadman
Tinusvolkel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:02:
[...]

Had voor deze gekozen ivm het weer 7(8)7 aangezien ik afgelopen jaar bij Eindhoven ben uitgevallen door de warmte (en een aankomend griepje) “grotere” evenementen zoals je 7h en marathon Eindhoven vielen mij qua drukte niet tegen.

Ben nu aan het zoeken en kwam ook de circuit run van Spa tegen, maar lopers hier ervaring met de run? Ben een beetje bang voor de 150 hoogte meters per rondje die je 6x tegenkomt.

[...]

Deze ziet er ook interessant uit, wat was jouw rede om hier aan mee te doen? Heb nog een beetje overtuiging nodig :P
Voornaamste reden, Rotterdam wel gezien. Niet mijn favoriete marathon. 2 keer gelopen, 1ste keer redelijk naar de klote, 2 keer DNF op 36 KM. Düsseldorf is niet zo groot qua deelnemers aantal plus maak er gelijk een leuk weekendje uit van met gezin en ik vind het ook leuk om in het buitenland te lopen. Hij is vlak (behalve brug over de Rijn) en je loopt eigenlijk 4 lussen waardoor toeschouwers je eenvoudig 4 keer kunnen zien. Een wat minder drukke marathon lijkt me ook wel eens fijn.

Mocht je nog een grotere buitenlandse marathon willen doen in het voorjaar dan kan ik je die van Hamburg aanraden. Is op de ranking van alle marathons de nummer 1. Wilde hem eigenlijk doen ipv Düsseldorf maar hij kwam agenda technisch net niet lekker uit.

[Voor 6% gewijzigd door Roadman op 09-02-2020 21:19]

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-04 20:36
Tinusvolkel schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:02:
[...]

[...]

Leiden marathon in mei een optie?

• Tinusvolkel
  • Nu online
Roadman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Voornaamste reden, Rotterdam wel gezien. Niet mijn favoriete marathon. 2 keer gelopen, 1ste keer redelijk naar de klote, 2 keer DNF op 36 KM. Düsseldorf is niet zo groot qua deelnemers aantal plus maak er gelijk een leuk weekendje uit van met gezin en ik vind het ook leuk om in het buitenland te lopen. Hij is vlak (behalve brug over de Rijn heen) en je loopt eigenlijk 4 lussen waardoor toeschouwers je eenvoudig 4 keer kunnen zien. Een wat minder drukke marathon lijkt me ook wel eens fijn.

Mocht je nog een grotere buitenlandse marathon willen doen in het voorjaar dan kan ik je die van Hamburg aanraden. Is op de ranking van alle marathons de nummer 1. Wilde hem eigenlijk doen ipv Düsseldorf maar hij kwam agenda technisch net niet lekker uit.
Klinkt goed :) Bij ons gezin zijn de 3 kinders nog net wat te jong om mee te gaan, dus daarom zoek ik de meeste wedstrijden redelijk dicht bij huis. Düsseldorf is nog geen 1.5 uur rijden voor mij, dus goed te doen :)

Laatst een beetje een stelregel bedacht dat de enkele reis niet langer mag duren dan de te lopen tijd
tlpeter schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Leiden marathon in mei een optie?
In mei ben ik alweer bang voor de temperaturen... hoewel april ook gek kan doen.

En in mei zijn er ook al plannen om samen met collega’s op een gemoedelijk tempo de “Great breweries” marathon te gaan lopen. :9B

[Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 09-02-2020 22:10]

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06:46
Mocht je op redelijk korte termijn nog een marathon zoeken, zelf (long time lurker hier) kwam ik vorige week de Drents Friese Woldmarathon tegen die op zaterdag 28 maart plaatsvindt. (https://dieversportief.nl...nts-friese-woldmarathon). Zeer kleinschalig (80 deelnemers op de marathon), maar wel een inspirerende omgeving.
Het wordt mijn eerste marathon, maar voor de resterende 8 weken nog maar even een trainingsschema in elkaar gezet en het boek 'De tien, de halve en de hele' van Rob Veer aan het lezen voor wat adviezen.

• Pinguu
  • Registratie: februari 2019
  • Nu online
Ik weet niet waar je woont in Nederland, maar misschien is marathon van Gent op 29 maart een optie?

• Roadman
Overigens benieuwd waar de Groet uit Schoorl run vandaag mee komt als compensatie. Persoonlijk hoef ik niet gecompenseerd te worden, maar ik mis nu wel een handdoek in de collectie :'(

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:59

SuperPoekie

Super Furry Animal

ArnevdS schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:43:
Mocht je op redelijk korte termijn nog een marathon zoeken, zelf (long time lurker hier) kwam ik vorige week de Drents Friese Woldmarathon tegen die op zaterdag 28 maart plaatsvindt. (https://dieversportief.nl...nts-friese-woldmarathon). Zeer kleinschalig (80 deelnemers op de marathon), maar wel een inspirerende omgeving.
Het wordt mijn eerste marathon, maar voor de resterende 8 weken nog maar even een trainingsschema in elkaar gezet en het boek 'De tien, de halve en de hele' van Rob Veer aan het lezen voor wat adviezen.
Vriend van mij heeft die vorig jaar gelopen, bepijling was niet overal goed te zien (maar dit jaar iets ander parcours ivm natuurgebied ofzo?), heel weinig publiek en er is geen tijdmeting. Nou liep hij deze ook als eerste marathon en is hij er niet door uit het veld geslagen (hij werd eerste) maar je bent gewaarschuwd ;)

[Voor 0% gewijzigd door SuperPoekie op 10-02-2020 10:37. Reden: Zie bericht van BernieW onderstaand]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Niku

Niku

Alagaesii

Roadman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:08:
Overigens benieuwd waar de Groet uit Schoorl run vandaag mee komt als compensatie. Persoonlijk hoef ik niet gecompenseerd te worden, maar ik mis nu wel een handdoek in de collectie :'(
Wat zouden ze überhaupt met die handdoeken doen.

• BernieW
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 07-04 13:22
SuperPoekie schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:58:
[...]

Vriend van mij heeft die vorig jaar gelopen, bepijling was niet overal goed te zien (maar dit jaar iets ander parcours ivm natuurgebied ofzo?), heel weinig publiek en er is geen tijdmeting. Nou liep hij deze ook als eerste marathon en is hij er niet door uit het veld geslagen (hij werd eerste) maar je bent gewaarschuwd ;)
Diever sportief organiseert deze loop samen met SV Friesland, tijden worden handgeklokt. Meeste SV Friesland lopen worden handgeklokt. Heb de halve dit jaar weer op het programma staan, mooie omgeving en (bij de halve) op een een stukje van 100 m na, alles verhard. Je loopt het meest op fietspaden.

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Niku schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:10:
[...]

Uitdelen in overstromingsgebieden :P

@BernieW Ik geloof je hoor, en zie dat er inderdaad tijden op de site staan. Mijn maat was vorig jaar nogal peeved dat ie niet kon terugzien wat zijn officiele tijd nou eigenlijk was, en hoeveel er tussen hem en nummer 2 zat. Ik had m ook gemeld dat ie niet te veel mocht verwachten voor het inschrijfgeld - lokale loopevenementen zijn meestal wat meet houtje-touwtje dan die met tienduizenden deelnemers. En hier uit zich dat in de website die mobiel niet de tijden laat zien omdat de tabel niet meeschaalt. We hadden beiden niet de tegenwoordigheid van geest om het op een computer na te kijken.

• Pnnnkk
  • Laatst online: 07-04 20:53
Heb me bij behoefte aan een trainingsdoel maar eens ingeschreven voor een trailrun in de omgeving binnenkort. Zinin!

Normaal loop ik bijna alleen verharde paden op mijn hardloopschoenen (on cloudstratus). Lijkt me op zich prettig om een paar bos/trailschoenen ernaast te hebben. Is dat aan te bevelen? Hoe vind ik leuke goedkope? Zat al wat te kijken op runrepeat.com, maar er is zoveel keus! En om nou voor een paar voor erbij weer naar runnersworld te gaan en meer dan 100 euro uit te geven vind ik ook wat overdreven... Dan toch maar mijn ene paar schoenen voor alles gebruiken?

• Tinusvolkel
  • Nu online
ArnevdS schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:43:
Das net weer iets te kleinschalig, maar toch bedankt voor de tip (y)
Pinguu schreef op maandag 10 februari 2020 @ 04:50:
Ik weet niet waar je woont in Nederland, maar misschien is marathon van Gent op 29 maart een optie?
Toch nog een uurtje of 2 rijden, maar dan is die van Dusseldorf toch een stukje dichterbij.
Roadman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:08:
Hier ook benieuwd wat de "two rivers" marathon gaat doen...

Stukje uit de algemene voorwaarden van Schoorl:
2.5. De Organisator behoudt zich te allen tijde het recht voor wegens bijzondere omstandigheden, in geval van
overmacht, alsmede indien de organisatie van het Evenement daartoe noopt, de vermelde data en tijden van het
Evenement te wijzigen, dan wel het Evenement geen doorgang te doen vinden. In deze gevallen kan de
Deelnemer geen aanspraak maken op vergoeding van eventuele daardoor gemaakte kosten en/of geleden
schade. Er zal in beginsel geen restitutie van inschrijfgelden en/of andere betalingen aan Deelnemer
plaatsvinden
Bij de two rivers staat pakweg hetzelfde.
Niku schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:10:
[...]

In de ring gooien >:)
* Tinusvolkel maakt hem gewoon :+
Pnnnkk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:37:
Heb me bij behoefte aan een trainingsdoel maar eens ingeschreven voor een trailrun in de omgeving binnenkort. Zinin!

Normaal loop ik bijna alleen verharde paden op mijn hardloopschoenen (on cloudstratus). Lijkt me op zich prettig om een paar bos/trailschoenen ernaast te hebben. Is dat aan te bevelen? Hoe vind ik leuke goedkope? Zat al wat te kijken op runrepeat.com, maar er is zoveel keus! En om nou voor een paar voor erbij weer naar runnersworld te gaan en meer dan 100 euro uit te geven vind ik ook wat overdreven... Dan toch maar mijn ene paar schoenen voor alles gebruiken?
Heb er ook al vaker over getwijfeld aangezien ik wat crossen doe, maar volgens mij heb ik hier ooit is gelezen dat ze vooral nut hebben bij flinke heuvels, bij natte modderige ondergrond kunnen ze zelfs averechts werken aangezien er veel modder tussen het profiel gaat zitten. Dus ik loop de crossen nog gewoon op normale hardloopschoenen.

[Voor 10% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-02-2020 11:42]

• Trenchdog
  • Nu online
@Pnnnkk Zolang we het inderdaad hebben over een gemiddeld Nederlands bospad dat niet steil omhoog of omlaag gaat, kan je prima uit de voeten op gewone schoenen. Het is hoogstens opletten in de bochten als het glad is.

Niet elke (trail)schoen is inderdaad geschikt voor dikke blubber, sommige merken hebben aparte schoenen voor zachte/blubberige ondergrond. Mensen die trailrunnen mooi vinden en op allerlei soorten ondergrond lopen, bouwen al gauw een leuke collectie op ;)

[Voor 6% gewijzigd door Trenchdog op 10-02-2020 10:54]

• BernieW
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 07-04 13:22
@SuperPoekie Stuur je maat deze link. Kan hij alsnog zien dat hij bijna 1 1/2 minuut voorsprong had op nummer 2. Was ik trouwens vergeten te noemen, bij dit soort lopen staan de uitslagen meestal pas een dag later op Internet; of op de site van de organisatie of op de site van SV Friesland :)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pnnnkk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:37:

Zoals @Trenchdog al aangeeft, op reguliere bospaden kan je prima met je gewone schoenen uit de voeten. Indien er veel modder is, of stenen liggen of het steil omhoog of omlaag gaat wil je waarschijnlijk iets anders :P

Dus de vraag is, welke ga je lopen? Mogelijk kunnen wij even meedenken over de haalbaarheid ervan :+

• Pnnnkk
  • Laatst online: 07-04 20:53
Thanks voor jullie reacties!

Ik zou vooral wat meer grip in de modder willen en misschien op hellingen. Ik loop veel in de omgeving ten zuiden van Nijmegen, Groesbeekse bossen etc, maar ook regelmatig Zuid-Limburg (omgeving Valkenburg), dus de hellingen zijn ook wel redelijk serieus. :+

[Voor 5% gewijzigd door Pnnnkk op 10-02-2020 11:02]

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:42
Vanochtend weer redelijk op tijd (5:15) de wekker voor de duurloop (km of 12) die ik gisteren maar had gecanceld. Was een stuk beter te doen, wel nog behoorlijk wat wind af en toe en een goede hagelbui horizontaal in mijn gezicht rond een uur of zes.. Da's lekker wakker worden :)

Wel goed gevoel nu, bevalt me zoveel beter dan 's avonds nog de deur uit moeten.. Nu echt deze week maar eens een halve marathon uitzoeken als trainingsdoel in Q2.

• Trenchdog
  • Nu online
Pnnnkk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:01:

Ik zou vooral wat meer grip in de modder willen en misschien op hellingen. Ik loop veel in de omgeving ten zuiden van Nijmegen, Groesbeekse bossen etc, maar ook regelmatig Zuid-Limburg (omgeving Valkenburg), dus de hellingen zijn ook wel redelijk serieus. :+
Als je dat met enige regelmaat doet, is de investering in een goed paar trailschoenen voor zachte ondergrond toch wel de moeite waard om met vertrouwen (veiliger?) te lopen. Een paar Salomon Speedcross zou misschien een optie zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in dat andere mensen hier ook goedkopere alternatieven hebben :)

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
Gisterenochtend toch ook maar even de wind getrotseerd. Het 1e stuk richting het zuiden gelopen en dus de wind schuin tegen, pittig, maar het viel me eigenlijk nog wel mee.

Halvewege bedacht ik mezelf om verderop op een segmentje te versnellen, eens kijken wat mijn km tijd kan zijn met de wind (schuin) in de rug. Bocht om en gas er op, helaas was de 1e helft van het segment wat in de luwte, maar de 2e helft kreeg ik wel degelijk een behoorlijke duw in de rug.

Resultaat: 3:39 op een 0.97km segment.

Voor mijn doen dik tevreden, leuk om zo gewoon eens zonder echte reden 1 km te knallen en zo toch wel even redelijk diep te gaan. :*)

Strava Garmin 245

• influenza
Trenchdog schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:24:
[...]

Als je dat met enige regelmaat doet, is de investering in een goed paar trailschoenen voor zachte ondergrond toch wel de moeite waard om met vertrouwen (veiliger?) te lopen. Een paar Salomon Speedcross zou misschien een optie zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in dat andere mensen hier ook goedkopere alternatieven hebben :)
Op de meeste paden kun je inderdaad prima uit de voeten op normale schoenen, maaarrrrr onverhard loop ik dan wel het liefst met zo min mogelijk heeldrop. Dat geeft in mijn beleving een veel beter grondgevoel en minder kans op verzwikte enkels.

Er is niet echt een trailschoen waar je overal mee uit de voeten kunt, dus ik heb een paar of 5 in gebruik :X. Voor in de modder gebruik in dan weer andere dan op een trail waar je maar weinig grip nodig hebt etc. Daarnaast sloop ik ze meestal vrij snel, bovenwerk gaat snel kapot bij me, dus ik zoek ook altijd wel koopjes.

Wat dan voor jou het fijnst is kan ik niet bepalen natuurlijk, maar de Salomon Speedcross vind ik echt een verschrikkelijke schoen. Met name de enorm massieve hak is een verschrikking. Net of je met twee dozen aan je voeten rondloopt. Ook loopt de zool niet zo snel leeg als je door de modder stampt, waardoor je met een enorm plakkaat blubber rondloopt, waardoor je geen grip meer hebt en de schoenen nog zwaarder worden....

Mijn 4 favorieten momenteel: Salming Elements 2, Inov-8 X-Talon 212, Salomon Felcross 3 en Salomon Sense 5 Ultra (die zijn ook wel erg lekker op bospaden waar je echte geen grip nodig hebt).

Als je weet wat je wilt zijn er eigenlijk altijd wel leuke aanbiedingen te vinden.

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:16

tuinïnen

Eventus stultorum magister

sebasd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:03:
Vanochtend weer redelijk op tijd (5:15) de wekker voor de duurloop (km of 12) die ik gisteren maar had gecanceld. Was een stuk beter te doen, wel nog behoorlijk wat wind af en toe en een goede hagelbui horizontaal in mijn gezicht rond een uur of zes.. Da's lekker wakker worden :)

Wel goed gevoel nu, bevalt me zoveel beter dan 's avonds nog de deur uit moeten.. Nu echt deze week maar eens een halve marathon uitzoeken als trainingsdoel in Q2.
Hier gooi ik ook mijn loopjes het liefst in de ochtend eruit. Eerdat hier de kinderen savonds erin liggen is het 8 uur, en dan is mijn energiepeil ook inmiddels wel aardig laag (en motivatie daarbij ook)

Daarnaast heb ik ook een natuurlijke coolingdown na een ochtendloop omdat ik gewoon nog de hele dag in beweging blijf.

PV Output

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:27

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gistermorgen toch besloten om de storm te trotseren. Hoewel storm, het waaide hier met vlagen best wel pittig, maar van een echte stom was nog niet te spreken. De route dusdanig proberen te maken dat ik zoveel mogelijk profijt had van de wind. Achteraf perfect gelukt :)
Eerste 7 km langs de Maas eigenlijk alleen wind op de rug, dus lopen ging bijna als vanzelf. De lopers die me tegemoet kwamen keken toch iets minder blij :P. Daarna een stuk terug naar het zuiden, maar door de bebouwde kom, beschut door de huizen. Stuk richting het oosten, beschut door de bomen. Daarna het grootste stuk richting het zuiden door een bosgebied. Bijna tot geen last van de wind. De laatste 3 km wel de wind vol van voren, maar dat was nog wel te doen, aangezien ik de 15km ervoor krachten heb kunnen sparen.

Alleen tijdens het heuvel aflopen zat er een klein putje in de weg, uiteraard wist ik deze precies te raken met mijn rechtervoet waardoor de enkel omzwikte, maar niet erdoor. Heb het wel gewoon kunnen uitlopen, maar de schrik zit er weer even goed in. Ongeluk zit in een klein hoekje en nog maar eens het bewijs dat het herstel nog steeds niet volledig is afgerond.

Strava

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pnnnkk schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:01:

Dan zou ik zeker een setje aanschaffen :)

Mijn go-to schoen voor dit soort terrein is de Salomon Sense soft ground. Voldoende stevigheid voor stenen en genoeg profiel voor modder en hellingen, zonder echte tractorbanden te worden. Zonder modder pak ik de reguliere (salomon slab sense). Voorheen ook groot fan van de Altra Superior, maar de verkrijgbaarheid van die is/was wat matig de afgelopen jaren. De eerder aangehaalde Speedcross vind ik dan weer een gedrocht waar niet op te lopen valt :P hoewel er mede-haters zijn die zweren dat de nieuwste versie heel veel beter is... die heb ik nog niet geprobeerd

Aandachtspuntje is wel dat bovenstaande suggestie vrij weinig drop hebben (4 en 0mm), dus als je dat niet gewend bent niet te hard van stapel lopen.

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
tuinïnen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Hier gooi ik ook mijn loopjes het liefst in de ochtend eruit. Eerdat hier de kinderen savonds erin liggen is het 8 uur, en dan is mijn energiepeil ook inmiddels wel aardig laag (en motivatie daarbij ook)

Daarnaast heb ik ook een natuurlijke coolingdown na een ochtendloop omdat ik gewoon nog de hele dag in beweging blijf.
Precies hetzelfde hier, zowel qua kinderen als natuurlijke cooling down.. Ik heb echt veel minder last van zware benen als ik vroeg in de ochtend loop.. Alleen maar meer reden om dit te doen :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

#teamavond hier :+

Gewoon omdat je er mentaal sterker van wordt als je na een lange dag toch de schoenen aan weet te trekken en een half uur later eindelijk de deur uit gaat om in de donkerte te gaan hardlopen :7

STRAVA

• Tinusvolkel
  • Nu online
#teamochtend hier :+

Gewoon omdat je er mentaal sterker van wordt als je wekker om 5:00 gaat en dan toch de schoenen aan weet te trekken en een half uur later eindelijk de deur uit gaat om in de donkerte te gaan hardlopen :7

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-04 12:13
@Roozzz goede tip. heb hier een paar Brooks cascadia 11in gebruik die eigenlik aan vervanging toe zijn.....Moet zeggen dat dit ook wel redelijke schoenen zijn (dus ik neem aan de opvolgers ook??) voor de niet al te steile en gladde ondergronden in NL. @Pnnnkk Zaterdag nog door een drassig stuk Eindhoven gelopen op mijn oudere wegschoenen maar die hebben toch al veel minder grip dan de trailschoenen. Het kan wel maar door de modder voel ik me toch zekerder op de cascadia's.
Iemand ervaring met de Decathlon schoenen? Voor mij zaten ze niet zo fijn in de winkel dus ik durfde de gok niet aan, maar kan ook een goedkopere optie zijn om te proberen.....

#teamlunch als het uitkomt op het werk. En anders #teamavond als de kinderen naar bed zijn. In de avond sporten ben ik toch al gewend ivm zaalvoetbal.

• Valorian
#teamavond omdat ik buiten woonplaars werk en graag vroeg begin (en ander wel heel vroeg op moet). Maar streef om minimaal 1x per week aan te sluiten bij #teamochtend zodat ik 4x per week kan lopen én 1x pw kan klimmen zonder dat ik in praktijk bijna elke doordeweekse avond blokkeer met sporten 😬

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:34

Pathogen

Shoop Da Whoop

#teamlunch, uur pauze + douchegelegenheid is zo handig :Y

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:45
#teamavond Na het werk en eten sport ik doordeweeks 4x (2x hardlopen en 2x fit2fight). Sta dan al om half 6 om redelijk vroeg te beginnen (en honden uitlaten kost redelijk wat tijd).

In het weekend loop ik eigenlijk wel altijd in de ochtend of middag. Net wat er verder op die dag gepland staat. Op zondag meestal Formule 1 kijken of Ajax kijken :P

• influenza
Ik loop 1x per week tijdens de "pauze" op mijn werk. 1x per week 's avonds bij de atletiek en dan zaterdag en zondagochtend vroeg met mijn honden als iedereen nog ligt te slapen. In de avond liefst alleen als het licht is, of als ik gezelschap heb, anders vind ik er echt niks aan in het donker.

• influenza
The_Ghost16 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:55:
#teamavond Na het werk en eten sport ik doordeweeks 4x (2x hardlopen en 2x fit2fight). Sta dan al om half 6 om redelijk vroeg te beginnen (en honden uitlaten kost redelijk wat tijd).
Honden uitlaten en hardlopen combineert goed ;)

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:45
influenza schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Honden uitlaten en hardlopen combineert goed ;)
Hier helaas niet. Een van de twee heeft al erg lang artrose en spondylose (en ondertussen nog wel meer). Is een labrador van ruim 11 jaar. Dus die kan geen grote stukken lopen. De ander zou wel kunnen maar die heb ik er nooit echt mee getraind. Ooit eens geprobeerd omdat die labrador het erg leuk vond en netjes naast me bleef lopen. Maar die was meer bezig met mij te laten vallen 8)7

Die labrador wordt door alle problemen die hij momenteel heeft waarschijnlijk binnenkort ingeslapen dus misschien dat ik die andere, na wat training, wel mee neem op de kortere rondjes.

• influenza
The_Ghost16 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Hier helaas niet. Een van de twee heeft al erg lang artrose en spondylose (en ondertussen nog wel meer). Is een labrador van ruim 11 jaar. Dus die kan geen grote stukken lopen. De ander zou wel kunnen maar die heb ik er nooit echt mee getraind. Ooit eens geprobeerd omdat die labrador het erg leuk vond en netjes naast me bleef lopen. Maar die was meer bezig met mij te laten vallen 8)7

Die labrador wordt door alle problemen die hij momenteel heeft waarschijnlijk binnenkort ingeslapen dus misschien dat ik die andere, na wat training, wel mee neem op de kortere rondjes.
Ah ok, dat is uiteraard wel onder de voorwaarde dat ze gezond zijn. Ik heb twee honden 1 van 13 en 1 van 6. Die van 13 is nog super fit en loopt rondjes tot 15 km moeiteloos mee. De jongste is helemaal een monster en die blijft maar gaan, moet ik tegen zichzelf in bescherming nemen ;). Ik loop wel alles onverhard met ze en ze lopen dan los mee. Niet netjes naast me, maar in ieder geval niet dat ze anderen lastig vallen (hoewel ik meestal geen anderen tegenkom op mijn vroege weekend rondjes op het strand of door de duinen).

• FreeShooter
  • Laatst online: 07-04 12:37
Ik loop wanneer ik kan.

Dat is voor mij vaak in de lunchpauze (2+ uur) maar ook in de avond en in het weekend als het mijn vrouw ook goed uitkomt. Ik loop het liefst met daglicht, dus in de winter loop ik voornamelijk in mijn lunchpauze terwijl ik in de zomer zowel om 6 uur als om 21u wel eens vertrek.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-04 16:55
xray79 in "Hardlopen - Deel 8"
Iemand ervaring met de Decathlon schoenen? Voor mij zaten ze niet zo fijn in de winkel dus ik durfde de gok niet aan, maar kan ook een goedkopere optie zijn om te proberen.....
Yup, twee keer op getriaind en een trail mee gelopen, prima schoen (Kalenji Kiprun Trail XT7)

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09:53
Loopje in Schoorl word, nadat bij gisteren is afgelast, niet ingehaald en ook je inschrijfgeld ben je kwijt. Staat in de algemene voorwaarden maar het had ze gesierd als je dan voor volgend jaar een korting had gekregen.

• Tinusvolkel
  • Nu online
cverkooyen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:29:
Loopje in Schoorl word, nadat bij gisteren is afgelast, niet ingehaald en ook je inschrijfgeld ben je kwijt. Staat in de algemene voorwaarden maar het had ze gesierd als je dan voor volgend jaar een korting had gekregen.
Ik heb iig nog de mogelijkheid om nog een medaille van de two rivers marathon te bemachtigen.
Je medaille alsnog verdienen?
Goed nieuws. Dat kan! We hebben een list gevonden.

Hoe dan? Log vóór eind maart 2020 een loop op het Two Rivers parcours op je favoriete hardloop-app. Voor marathonlopers het gehele parcours. Duo-lopers mogen zelf 21 kilometer uitkiezen (10,5 km heen en terug telt ook), als het maar over het Two Rivers parcours is.
Dus zou een mooi trainingsrondje kunnen worden :)

[Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-02-2020 18:42]

• Valorian
cverkooyen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:29:
Tsja, korting of gratis deelname volgend jaar was leuk geweest. Maar bij events van dit formaat (10.000 deelnemers) en van dit soort organisaties (Le champion) kan je daar al bijna niet meer op hopen. Een run met een dergelijke omzet is gewoon een keiharde business en daarin wordt nu waarschijnlijk de afweging gemaakt dat ze ook zonder korting volgend jaar wel weer uitverkopen. Als ze iedereen een tientje korting geven en de helft komt opdagen kost ze dat 50K. Komt bij dat er in NL op deze zelfde dag nog tientallen events zijn afgelast en dat ze het netjes op tijd gedaan hebben, waardoor het begrip voor de keuze van de organisatie relatief groot is.

In tegenstelling tot bij bijv Damloop waar enkele duizenden mensen al helemaal naartoe gereisd waren, omgekleed in startvak stonden etc om vervolgens een cancel te krijgen terwijl het niet warmer was dan op veel andere nazomerse dagen. Dat zet meer kwaad bloed en vraagt dan ook om meer compensatie om reputatieschade te beperken. En door een kleinere groep zijn de “buy-out” kosten dan ook lager en kon een gratis startbewijs voor jaar erop kennelijk uit.

Cpc deed geloof ik 25% korting voor volgend jaar. Dat is denk ik minder dan de marge op een ticket dus wellicht ook een door marketing ingestoken afweging en niet zozeer een geste aan de benadeelden. Maar misschien ben ik te cynisch hoor, dat kan natuurlijk ;)

Maar goed, ben geen race organisator, maar denk dat je in 99% van de aflassingen gewoon pech hebt.

PS: als je een mailtje stuurt krijg je nog een handdoek voor het bloeden.

[Voor 10% gewijzigd door Valorian op 10-02-2020 19:00]

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Tussen alle teleurgestelde reacties over loopjes die gecanceld werden, nog een kleine update van mijn wedstrijdje dat wel doorging (op zaterdag :+ )

Bij mij stond namelijk de Februariloop in Bennekom op het programma. Gewoon een doorsnee 10km wedstrijd op een glooiend parcours (ruim 100 hoogtemeters), maar voor mij toch wel een beetje bijzonder. Het was namelijk mijn eerste echte hardloopwedstrijdje sinds mijn ongeluk bijna 2 jaar terug. De afgelopen paar maanden trouw hiernaartoe getraind met een schemaatje van Garmin (Thanks Greg ;) ) en zaterdag mochten we los.

Mijn conditie was volledig weg en heeft de afgelopen maanden wel wat progressie gemaakt, maar ik had eigenlijk geen flauw idee wat haalbaar was. Mijn schema werkte toe naar een 10k in 50min. Dat leek me zelfs op een slechte dag wel goed haalbaar.

Initiële plan werd dus om gewoon te gaan lopen op ongeveer 5min/km en in de 2e helft wat te versnellen om te zien wat er in het vat zat. Dat ging goed tot en met de 1e km (4:57), toen realiseerde ik me dat ik misschien het parcours iets beter had moeten bekijken. Want stiekem zaten er toch best wel wat hoogtemeters in en werd het nu even vlak voordat het weer naar beneden ging. Tja, en om daar nu bewust voor te gaan inhouden... Tot zoverre het plan :P

Dan maar gewoon stevig doorlopen en zorgen dat ik me niet over de kop loop. Makkelijker gezegd dan gedaan als je geen idee hebt wat realistisch is en je van nature best wat snelheid in de benen hebt zitten. Gelukkig liep er een man een paar meter voor me die er een straf maar houdbaar tempo op na hield. Mijn verstandige ik besloot om voorlopig maar gewoon even in zijn rug te kruipen en te volgen. Heuvelop was hij duidelijk een beetje sterker, terwijl ik op vlak en heuvelaf net ietsje vlotter was en de evt gaatjes zo weer dichtliep. Uiteindelijk gezamenlijk over de finish gegaan in 45:13. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem nog even te pakken voor de meet.

Dus tja, kennelijk is het antwoord momenteel dat ik goed genoeg ben voor een ~4:30 op de 10km (met stukjes onverhard en ruim 100 hoogtemeters). Best wel een stukje vlotter dan ik had durven dromen. Kennelijk is die <40min schatting van Garmin op basis van mijn huidige Vo2 max nog niet eens zo heel gek.

Zonder dollen, de tijd interesseert me eigenlijk helemaal niet zo. Ik ben vooral erg blij dat ik na maanden weer ongeveer normaal kan sporten en mijn conditie weer de goede kant op gaat oOo
Dus nu maar weer op zoek naar een nieuw doel om naar toe te trainen :*)

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Gefeliciteerd @Roozzz *O*

• Trenchdog
  • Nu online
In het kader van de eerdere berichten over medische verklaringen voor buitenlandse trailruns kan dit nog interessant zijn voor mensen in de omgeving van Zoetermeer:

https://www.mudsweattrail...rtmedisch_onderzoek_2020/

• influenza
Trenchdog schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:35:
In het kader van de eerdere berichten over medische verklaringen voor buitenlandse trailruns kan dit nog interessant zijn voor mensen in de omgeving van Zoetermeer:

https://www.mudsweattrail...rtmedisch_onderzoek_2020/
ik heb het de laatste keer ook laten invullen bij een SMA wat ik sowieso al wilde laten doen.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Beste hardlopers,

In april ga ik de marathon van Rotterdam lopen. Natuurlijk al druk aan het trainen etc.
Graag wil ik voor de marathon een fitheid check laten doen, hebben jullie hier ervaring mee, tips voor bedrijven? (omgeving Rotterdam/Den Haag)

• influenza
Polycom schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:12:
Beste hardlopers,

In april ga ik de marathon van Rotterdam lopen. Natuurlijk al druk aan het trainen etc.
Graag wil ik voor de marathon een fitheid check laten doen, hebben jullie hier ervaring mee, tips voor bedrijven? (omgeving Rotterdam/Den Haag)
Wat wil je precies doen? Een sport medisch advies?

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

influenza schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Wat wil je precies doen? Een sport medisch advies?
Yes, o.a. longfunctietest (spirometrie) en een rusthartfilmpje (rust-ECG).

• influenza
Polycom schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Yes, o.a. longfunctietest (spirometrie) en een rusthartfilmpje (rust-ECG).
Ik ben zelf in het Ikazia geweest en kan je dat obv mijn eigen ervaring alleen maar afraden. Ondanks mijn uitdrukkelijke wens kon ik alleen op de fiets een test doen (op loopband zou hartfilmpje niet betrouwbaar zijn omdat de plakkers niet blijven zitten....) Mijn bezwaar dat dit niet representatief zou zijn, omdat ik zelden fiets werd weggewuifd (daar wordt rekening mee gehouden meneer). Uiteindelijk een flutrapportje met als uitkomst dat als ik erg goed zou trainen ik wel 10 km in 50 minuten zou moeten kunnen lopen (liep op dat moment iets onder de 38 minuten). Toen ik dat terugkoppelde werd me met frisse tegenzin een nieuwe test aangeboden, maar daar had ik geen zin meer in....

• Rusky
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-04 21:05
totale hardloop noob hier.
Vorig jaar wel proberen te starten met hardlopen, maar toen door me rug gegaan en mocht 2 maand niet doen van de fysio.
Nu is dat achter de rug en ben ik gisteravond voor het eerst gegaan.
Heb wel 2,4km gehaald met een gemiddeld tempo van 9km/h.
Doe dit via runkeeper, maar met schema lopen vind ik niet erg leuk. Loop nu meer op mijn eigen gevoel, wat ook een interval oplevert.
Mijn 2 vragen: moet je echt op schema lopen? of kan ik gewoon doorgaan op me gevoel?
Ik wil minimaal 3x hardlopen per week (je moet toch opbouwen) hoe erg is het als ik 2 dagen achter elkaar dit doe? Als het dan namelijk een beetje mee zit kan ik ook 4x per week gaan...

edit: doel is oktober 10km te kunnen hardlopen

[Voor 3% gewijzigd door Rusky op 11-02-2020 13:38]

mijn pc

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

influenza schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:24:
[...]

Ik ben zelf in het Ikazia geweest en kan je dat obv mijn eigen ervaring alleen maar afraden. Ondanks mijn uitdrukkelijke wens kon ik alleen op de fiets een test doen (op loopband zou hartfilmpje niet betrouwbaar zijn omdat de plakkers niet blijven zitten....) Mijn bezwaar dat dit niet representatief zou zijn, omdat ik zelden fiets werd weggewuifd (daar wordt rekening mee gehouden meneer). Uiteindelijk een flutrapportje met als uitkomst dat als ik erg goed zou trainen ik wel 10 km in 50 minuten zou moeten kunnen lopen (liep op dat moment iets onder de 38 minuten). Toen ik dat terugkoppelde werd me met frisse tegenzin een nieuwe test aangeboden, maar daar had ik geen zin meer in....
Mmm.. vervelende ervaring dus. Voor mij is het belangrijk dat ik voordat ik 42,5KM ga afleggen ik een soort van zekerheid heb dat ik geen gekke afwijkingen in mijn hart/longen heb. Echt zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar er zijn er genoeg die na 30KM in een ambulance belanden met alle gevolgen van dien.

In Gouda heb ik een bedrijf gevonden:

https://www.smamiddenholl...medische-onderzoeken.html
Pagina: 1 ... 95 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True