Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste
Acties:
  • 475.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Modbreak:Trollen doe je maar elders

[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 04-02-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

sowieso trek ik in twijfel of het allemaal zo 'unwelcoming' is. Als het al zo is dat je je anders en misschien 'minder' voelt, wat voor bedreiging denken ze dan dat je bent?

Lijkt me juist eerder dat mensen het zullen aanmoedigen, ook 'straight white cis males'. Net zoals dat ook in sportscholen gebeurt: dikkere mensen worden juist met respect en bewondering ontvangen, is mijn ervaring.

Onzekerheid zit hem meer bij die persoon zelf, is ook mijn eigen ervaring. Van beide kanten ervaringsdeskundige, zeg maar.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
LuNaTiC schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:59:
sowieso trek ik in twijfel of het allemaal zo 'unwelcoming' is. Als het al zo is dat je je anders en misschien 'minder' voelt, wat voor bedreiging denken ze dan dat je bent?

Lijkt me juist eerder dat mensen het zullen aanmoedigen, ook 'straight white cis males'. Net zoals dat ook in sportscholen gebeurt: dikkere mensen worden juist met respect en bewondering ontvangen, is mijn ervaring.

Onzekerheid zit hem meer bij die persoon zelf, is ook mijn eigen ervaring. Van beide kanten ervaringsdeskundige, zeg maar.
Zie zelf de transitie nu langzaam, maar dat er wat te behalen valt, zeker. Dat mensen dat al als aanstootgevend vinden is hun eigen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Het is grappig dat je uberhaupt over kleur begint, waarom?! We zijn allemaal mens, we zijn allemaal sporter, ik zie geen verschil.

Vanaf hier maar weer gewoon over naar hardlopen? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 04-02-2020 12:21 . Reden: Quote aangepast ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mochten jullie wat posts missen, dat klopt. Die zitten in de trashcan.
Graag het ontopic houden en laat de rassendiscussie maar achterwege

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik zie mijzelf of mijn vrouw niet op de foto staan Maikel. ;)
Qua tijd heb ik je na de finish ook gemist want toen was ik net aan het opfrissen (ik liep dus 15km) om snel weer terug te gaan voor de finish van mijn vrouw.

Ik moet deze nieuwe route ook nog de 42km een keer lopen dus hij staat voor mij volgend jaar al met potlood genoteerd.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Xaverius schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Ik zie mijzelf of mijn vrouw niet op de foto staan Maikel. ;)
Qua tijd heb ik je na de finish ook gemist want toen was ik net aan het opfrissen (ik liep dus 15km) om snel weer terug te gaan voor de finish van mijn vrouw.

Ik moet deze nieuwe route ook nog de 42km een keer lopen dus hij staat voor mij volgend jaar al met potlood genoteerd.
Haha, klinkt als of ik jou ken? Ken ik jou dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Nee, wij kennen elkaar IRL niet. Maar ik kende @Rudedadude ook IRL niet tot de Texeltrail 2018. :+
Edit: ik stond bij de start bij vrouw succes te wensen.
Ik stuur je iets per DM.

[ Voor 18% gewijzigd door Xaverius op 04-02-2020 13:35 ]

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NyceNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Hmm, moet zeggen dat dit wel motiveert! Heb juist besloten om nog niet te beginnen. Heb nu, volgens mijn bmi nog 9 kilo overgewicht. Dus misschien dat ik binnen kort toch maar stiekem ga beginnen :9
9 kilo mag geen belemmering zijn. Ik zat zelf op ca. 10 kilo toen ik begon met hardlopen. Nu nog ca. 5 kilo overgewicht, die ik er wel probeer af te krijgen, maar waar ik me niet heel druk om maak. Ik merk namelijk dat spiermassa aan het toenemen is door het vele sporten, waardoor gewicht afname de laatste weken tegenvalt, maar buikvet zichtbaar aan het verdwijnen is :D.

Rustig opbouwen is het devies, ik ben nu een maandje aan het hardlopen en heb afgelopen weekend (ik loop drie á vier keer per week) mijn vaste rondje van 6km in 32 minuten gelopen. Voor het eerst onder de 6 minuten per kilometer. Twee dagen daarvoor had ik me echter nog zwaar verkeken op hoeveel zwaarder in regen en wind lopen is en was ik na 5 km helemaal bekaf.

Ik werk vandaag thuis en heb nog geen lunch pauze gehad, zo maar even een rondje doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:41:
[...]

9 kilo mag geen belemmering zijn. Ik zat zelf op ca. 10 kilo toen ik begon met hardlopen. Nu nog ca. 5 kilo overgewicht, die ik er wel probeer af te krijgen, maar waar ik me niet heel druk om maak. Ik merk namelijk dat spermassa aan het toenemen is door het vele sporten, waardoor gewicht afname de laatste weken tegenvalt, maar buikvet zichtbaar aan het verdwijnen is :D.

Rustig opbouwen is het devies, ik ben nu een maandje aan het hardlopen en heb afgelopen weekend (ik loop drie á vier keer per week) mijn vaste rondje van 6km in 32 minuten gelopen. Voor het eerst onder de 6 minuten per kilometer. Twee dagen daarvoor had ik me echter nog zwaar verkeken op hoeveel zwaarder in regen en wind lopen is en was ik na 5 km helemaal bekaf.

Ik werk vandaag thuis en heb nog geen lunch pauze gehad, zo maar even een rondje doen :)
Zal je vrouw blij mee zijn >:) :+
Maar iig goed bezig (y)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 15:17
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:41:
[...]

9 kilo mag geen belemmering zijn. Ik zat zelf op ca. 10 kilo toen ik begon met hardlopen. Nu nog ca. 5 kilo overgewicht, die ik er wel probeer af te krijgen, maar waar ik me niet heel druk om maak. Ik merk namelijk dat spermassa aan het toenemen is door het vele sporten, waardoor gewicht afname de laatste weken tegenvalt, maar buikvet zichtbaar aan het verdwijnen is :D.

Oke, nog meer motivatie _/-\o_ Misschien dan toch maar overwegen om rustig aan de met een c25k te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
NyceNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Oke, nog meer motivatie _/-\o_ Misschien dan toch maar overwegen om rustig aan de met een c25k te beginnen
Als ik mijn BMI moet geloven heb ik ook overgewicht :X Nou goed als ik in de spiegel kijk klopt dat ook wel :P. Objectief gezien zou er nog een kilo of 6 af mogen. Maar dat staat niet in de weg om ruim onder de 40 minuten te lopen op 10 kilometer. Dus het kan best hoor, met een paar kilo te veel hardlopen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyceNL
influenza schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Als ik mijn BMI moet geloven heb ik ook overgewicht :X Nou goed als ik in de spiegel kijk klopt dat ook wel :P. Objectief gezien zou er nog een kilo of 6 af mogen. Maar dat staat niet in de weg om ruim onder de 40 minuten te lopen op 10 kilometer. Dus het kan best hoor, met een paar kilo te veel hardlopen ;).
Haha, mijn bmi liegt zeker niet :p Maar de teller staat ondertussen op -10 kg. Nog 9 te gaan voor een 'gezond' gewicht. Tegen die tijd maar is kijken hoe alles er uit ziet om dan een echt idee te krijgen wat er nog af moet :p Maar dan ga ik denk ik binnen kort maar beginnen :)! Rustig opbouwen heb ik hier nog maar een paar keer voorbij zien komen :+ Dus dat nemen we maar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
56.9KG aan de haak. Ik moet officeel opletten niet ondergewicht te krijgen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
NyceNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Haha, mijn bmi liegt zeker niet :p Maar de teller staat ondertussen op -10 kg. Nog 9 te gaan voor een 'gezond' gewicht. Tegen die tijd maar is kijken hoe alles er uit ziet om dan een echt idee te krijgen wat er nog af moet :p Maar dan ga ik denk ik binnen kort maar beginnen :)! Rustig opbouwen heb ik hier nog maar een paar keer voorbij zien komen :+ Dus dat nemen we maar aan!
Mijn stelregel zou zijn: iets doen is beter dan niets doen ;). Maar idd rustig aan, blessures liggen al snel op de loer, zeker als je wat aan de zware kant bent.

Persoonlijk verhaaltje:
Ik heb vroeger heel erg fanatiek gesport en toen ik begon met werken was dat niet meer te combineren. Ik ben nogal van alles of niets, dus op een lager niveau sporten vond ik maar niets en het werd dus niets :X. In een paar jaar 25 kilo aangekomen, want ik bleef wel eten wat ik gewend was....
Op een dag vroeg een collega of ik zin had om mee te doen met de City pier City, toen nog een kwart marathon. Dat leek me wel wat en op zijn vraag hoe lang ik daar over ging doen antwoordde ik heel overmoedig een minuut of 50 (uitgaande van wat ik liep toen ik 25 kilo lichter was + 10 minuten :P). Die CPC was een echte eye opener, want toen ik het bordje van de laatste kilometer zag en mezelf voornam alles te geven werd ik voorbijgelopen door een paar dames die 20 jaar ouder waren en ook niet de allerslanksten....Na precies een uur kwam ik over de finish :X.

Vanaf dat moment voorgenomen om en af te vallen en serieus te gaan trainen bij een AV. Dat ging verre van makkelijk de eerste tijd. ik heb een paar keer letterlijk staan janken langs de kant van de weg omdat ik werkelijk geen stap meer kon zetten van de kramp.... Ik heb de mazzel dat ik echt zelden tot nooit geblesseerd ben, maar dat had toen makkelijk kunnen gebeuren doordat ik gewoon veel te veel en veel te snel wilde... Uiteindelijk is zowel mijn conditie enorm vooruit gegaan en mijn gewicht ook omlaag. Nog steeds wel een kilo of 5 zwaarder dan voor die +25, maar niet zozeer dat het me nog in de weg zit. Heeft denk ik wel een jaar of 3 geduurd voordat ik zelf tevreden was met mijn eigen prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
maikelonline schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:14:
56.9KG aan de haak. Ik moet officeel opletten niet ondergewicht te krijgen :-)
ga maar niet lopen vandaag, straks waai je nog weg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyceNL
influenza schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:25:
[...]

Mijn stelregel zou zijn: iets doen is beter dan niets doen ;). Maar idd rustig aan, blessures liggen al snel op de loer, zeker als je wat aan de zware kant bent.

Persoonlijk verhaaltje:
Ik heb vroeger heel erg fanatiek gesport en toen ik begon met werken was dat niet meer te combineren. Ik ben nogal van alles of niets, dus op een lager niveau sporten vond ik maar niets en het werd dus niets :X. In een paar jaar 25 kilo aangekomen, want ik bleef wel eten wat ik gewend was....
Op een dag vroeg een collega of ik zin had om mee te doen met de City pier City, toen nog een kwart marathon. Dat leek me wel wat en op zijn vraag hoe lang ik daar over ging doen antwoordde ik heel overmoedig een minuut of 50 (uitgaande van wat ik liep toen ik 25 kilo lichter was + 10 minuten :P). Die CPC was een echte eye opener, want toen ik het bordje van de laatste kilometer zag en mezelf voornam alles te geven werd ik voorbijgelopen door een paar dames die 20 jaar ouder waren en ook niet de allerslanksten....Na precies een uur kwam ik over de finish :X.

Vanaf dat moment voorgenomen om en af te vallen en serieus te gaan trainen bij een AV. Dat ging verre van makkelijk de eerste tijd. ik heb een paar keer letterlijk staan janken langs de kant van de weg omdat ik werkelijk geen stap meer kon zetten van de kramp.... Ik heb de mazzel dat ik echt zelden tot nooit geblesseerd ben, maar dat had toen makkelijk kunnen gebeuren doordat ik gewoon veel te veel veel te snel wilde... Uiteindelijk is zowel mijn conditie enorm vooruit gegaan en mijn gewicht ook omlaag. Nog steeds wel een kilo of 5 zwaarder dan voor die +25, maar niet zozeer dat het me nog in de weg zit. Hefet denk ik wel ene jaar of 3 geduurd voordat ik zelf tevreden was met mijn eigen prestaties.
Netjes hoor! Ik heb ook een aantal doelen voormezelf voor ogen (ook al eerder een keer ergens genoemd). Maar daar gaan we gewoon heel rustig naar toe werken ;) Wil wel een keer een medaille krijgen voor iets wat ik zelf gedaan heb :p

Wel super dat iedereen hier gewoon zn persoonlijke verhalen kan en wil doen ;) motiveert anderen enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
influenza schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:25:
[...]

ga maar niet lopen vandaag, straks waai je nog weg :P
Ja, dat was ook met Texeltrail soms een uitdaging, maar met 1.61M is het nog netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
maikelonline schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Ja, dat was ook met Texeltrail soms een uitdaging, maar met 1.61M is het nog netjes.
Jeetje je kunt zo tussen de Kenianen gaan staan als je nog een paar kilo afvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Bartske schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:48:
Goed dat het filmpje reacties losmaakt. Het ging mij vooral om het overgewicht en dat hardlopen dus wel mogelijk is. Waarom ze nog steeds zwaar is met zoveel km weet ik niet, het zou ook iets met een ziekte te maken kunnen hebben maar dat wordt niet duidelijk uit het filmpje.

Over het 'very white and male'. Het male op de lange afstanden (ultras) kan ik nog wel enigzins inkomen, maar als je naar de top kijkt is dat natuurlijk alles behalve white, dus dat is maar een beetje raar argument. Het blijft natuurlijk een Amerikaans filmpje, en daar overdrijven ze graag een beetje en houden ze van emotie, dat moet je in het achterhoofd houden.
Male op ultra's juist niet. Denk bijvoorbeeld aan Lucy Batholomew maar zeker ook aan Courtney Dauwalter die in wedstrijden gewoon topposities halen. Het lijkt erop dat hoe groter de afstand hoe kleiner de invloed m of v is.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:31

Secsytime

Automagisch

"In general, women have a greater distribution of slow twitch muscle fibres, said Dr Nicholas Tiller, a senior lecturer in applied physiology at Sheffield Hallam University. These muscle fibres are more resistant to fatigue and more suited to endurance.

One of the reasons why women tend to be able to compete with men and sometimes outperform them, is that the greater maximal capacities exhibited by men aren't as important in an ultra-endurance event," Dr Tiller, who is also an ultra-marathon runner, said.

He said that in ultra-endurance races, athletes are never working close to their maximum capacity. It is much more about peripheral conditioning, oxygen efficiency and mental toughness.

While women don't outperform men in endurance sport, ultra-endurance sports are much more closely contested, he said. "Ultra-marathons are the great equaliser," Dr Tiller said, "because there are no other sports where men and women can compete side by side in terms of physicality."

Bron: https://www.bbc.com/news/world-49284389

[ Voor 14% gewijzigd door Secsytime op 04-02-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
m-vw schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Male op ultra's juist niet. Denk bijvoorbeeld aan Lucy Batholomew maar zeker ook aan Courtney Dauwalter die in wedstrijden gewoon topposities halen. Het lijkt erop dat hoe groter de afstand hoe kleiner de invloed m of v is.
Born to run gelezen zeker ;). Ja klopt dat de verschillen tussen man/vrouw kleiner worden, maar als vrouw ben je wel in de minderheid op zo'n evenement. Ik denk dat zij ook uit haar beleving bedoelt:

- Ik ben in de minderheid als vrouw
- Ik ben in de minderheid als zwart persoon
- Ik ben in de minderheid als persoon met overgewicht

Die dingen bij elkaar maakt haar een unieke deelneemster waarbij veel mensen op de startlijn de wenkbrouwen optrekken. Nu zal dat waarschijnlijk vooral om het overgewicht zijn, maar ik denk dat alles wel meetelt.

Ik kon man/vrouw op ultra's even zo snel niks vinden, maar dit is voor een ironman qualifier:
In the qualifier races for Ironman Hawaii for that year, 39,518 athletes – 7480 women and 32,038 men – finished
https://www.researchgate....ifying_for_Ironman_Hawaii

ah toch gevonden:

80% man 20% vrouw op ultras

Finishers per distance Women Men Overall
50 miles 18,688 (22.3%) 65,216 (77.7%) 83,904
100 miles 8,108 (18.2%) 36,519 (81.8%) 44,627
200 miles 3 (12.0%) 22 (88.0%) 25
1,000 miles 31 (33.3%) 62 (66.7%) 93
3,100 miles 7 (10.0%) 63 (90.0%) 70
Overall 26,837 (20.8%) 101,882 (79.2%) 128,719

https://www.ncbi.nlm.nih....s/PMC4309798/#!po=22.5000

[ Voor 30% gewijzigd door Bartske op 04-02-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
Bartske schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:09:

- Ik ben in de minderheid als vrouw
- Ik ben in de minderheid als zwart persoon
- Ik ben in de minderheid als persoon met overgewicht

Die dingen bij elkaar maakt haar een unieke deelneemster waarbij veel mensen op de startlijn de wenkbrouwen optrekken. Nu zal dat waarschijnlijk vooral om het overgewicht zijn, maar ik denk dat alles wel meetelt.
[...]
Ja, volledig mee eens en begrijpelijk, maar dat mocht toch niet gezegd worden? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:43
Bartske schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:09:
[...]
Finishers per distance Women Men Overall
50 miles 18,688 (22.3%) 65,216 (77.7%) 83,904
100 miles 8,108 (18.2%) 36,519 (81.8%) 44,627
200 miles 3 (12.0%) 22 (88.0%) 25
1,000 miles 31 (33.3%) 62 (66.7%) 93
3,100 miles 7 (10.0%) 63 (90.0%) 70
Overall 26,837 (20.8%) 101,882 (79.2%) 128,719

https://www.ncbi.nlm.nih....s/PMC4309798/#!po=22.5000
Ik heb de hele discussie rond man/vrouw/wit/zwart maar genegeerd gezien de gemoederen hier, maar wat ik wel erg gaaf vind om te zien in jouw post is dat er een race bestaat van 3.100 mijl (bijna 5000km)! Nu denk je, dan heb je een mooie route van LA naar New York ofzo, maar niets is minder waar:

This multi-day race is hosted by the Sri Chinmoy Marathon Team and takes place in Queens, New York in the United States from June–August every year. The course is 3,100 miles (4,989 km) long. Runners negotiate 5,649 laps of one extended city block in Jamaica, Queens - 164th Place to Abigail Adams (84th) Avenue to 168th Street to Grand Central Parkway Coordinates: 40.715556°N 73.799653°W—a distance of 0.5488 mile (883 m), while the streets are in normal use.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug van mijn rondje weer voortijdig afgebroken, kreeg een plensbui over me heen. 5,2 km in 29 minuten ben is voor nu nog tevreden mee. Hoop wel op binnenkort weer eens wat minder wind en droog weer, zodat ik het hele rondje normaal kan rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:15:
Terug van mijn rondje weer voortijdig afgebroken, kreeg een plensbui over me heen. 5,2 km in 29 minuten ben is voor nu nog tevreden mee. Hoop wel op binnenkort weer eens wat minder wind en droog weer, zodat ik het hele rondje normaal kan rennen.
Je weet dat je ook in de regen kan rennen he? ;)

Nah, ik vind het altijd minder om erin te stappen maar als ik eenmaal bezig ben maakt het me weinig uit (ok, vanmiddag was het wel naar icm koude wind en kort/kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:01
ericplan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12:
Ik heb nu een set JBL UnderArmour Sport Wireless in-Ear Headphones with Heart Rate Monitor
https://www.amazon.com/JB...nes-Monitor/dp/B01N1N908J

Dat is, achteraf gezien, geen succes. De hartslagmonitor is redelijk accuraat, maar vanaf het begin connectieproblemen wanneer de telefoon meer dan 40 cm van de oortjes verwijderd is. Zodra de telefoon in een jaszak zit continu verbinding vinden, inschakelen en weer kwijtraken, dat alles gemeld door een dame met lieve stem. Nu is de batterij zo ver achteruitgegaan dat na 50 minuten de eerste waarschuwingen komen van een low battery, ook weer door die damesstem.

Tijd voor vervanging dus. Ik heb inmiddels een borstband voor de hartmeting, dus gewone oordopjes volstaan. Voorkeur gaat uit naar semi-draadloze oordopjes met microfoon. Op dit moment denk ik sterk aan de Jaybird tarah pro. Zijn hier hardlopers met ervaring met deze oortjes? Het aparte oplaadsnoer, niet standaard micro-usb, is me bekend.
Bijna ondergesneeuwd door een filmpje en de reacties daarop 🙂

Ik heb de X4, dezelfde min of meer maar met minder lange batterijduur. Bij mij zitten ze goed en klinken ze goed genoeg. Voor hardlopen 3 punten:
- ze sluiten zeer goed af. Ik ben vorig jaar langs Tomorrowland gerend in volle gang, en heb er niets van moeten horen zonder dat ik ze bovengemiddeld hard moet zetten. Een pluspunt maar ik hoor dus verder ook niets. Dus niet altijd een pluspunt.
- verbinding valt al eens weg. Vooral op de fiets als ik mijn hoofd draai. Bij het hardlopen nog niet gehad, maar ik geef het maar mee
- die van mij zijn niet waterdicht. Na een uur in een plensbui (wel echt harde regen) zijn ze omgeruild bij Coolblue. Nu houd ik ze uit de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Je weet dat je ook in de regen kan rennen he? ;)

Nah, ik vind het altijd minder om erin te stappen maar als ik eenmaal bezig ben maakt het me weinig uit (ok, vanmiddag was het wel naar icm koude wind en kort/kort).
Ik heb regenkleding die in zekere mate waterdict is (jack) of water afstotend (broek). Maar de regen werd zo hard dat het er dwars doorheen ging en dan wordt het toch wel erg koud ineens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Brr, wat een regen. Maar ik laat mij niet tegenhouden. Hop naar buiten, 6 km op de planning, even een nieuw Strava segment verkennen en daarna lekker onder de warme douche :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 04-02-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Meer lopers hier die zondag de “two rivers” Marathon met windkracht 6 gaan trotseren...
Ik hoop dat de wind toch nog wel wat gaat zakken :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6sLfK63_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06

Rudedadude

Maybe we were born to run

Xaverius schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:34:
Nee, wij kennen elkaar IRL niet. Maar ik kende @Rudedadude ook IRL niet tot de Texeltrail 2018. :+
Edit: ik stond bij de start bij vrouw succes te wensen.
Ik stuur je iets per DM.
I beg to differ :+ . Zie foto 7:

Rudedadude in "[Verzamel] Meeting Hoge Veluwe"

Ik sta ook nog ergens in dat topic in mijn pre-hardloop-postuur :)

En ja, ik *dacht* het me altijd te herinneren, maar ik heb nu even gezocht :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Tinusvolkel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:51:
Meer lopers hier die zondag de “two rivers” Marathon met windkracht 6 gaan trotseren...
Ik hoop dat de wind toch nog wel wat gaat zakken :/
[Afbeelding]
Nope, geen marathon. Wel diezelfde zondag een poging tot PR op de 10km in Schoorl. Ook een fijne omgeving zo door de duinen met windkracht 7 ZW en regen. Temperatuur voorspelling 7 graden met gevoelstemperatuur 2 graden. Dat laatste motiveert wel om het tempo hoog te houden want het wordt alsnog kort/kort qua uitrusting.

Het nadeel van een marathon is natuurlijk (naast al die extra kilometers) dat je al gauw zo'n 15 hartslagen/min minder zal maken en dus jezelf minder warm zal houden door inspanning alleen. Pittig hoor. Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Valorian op 04-02-2020 18:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:41:
Brr, wat een regen. Maar ik laat mij niet tegenhouden. Hop naar buiten, 6 km op de planning, even een nieuw Strava segment verkennen en daarna lekker onder de warme douche :)
Ergens bij de tweede kilometer in een plas water gestapt. Voet nat :( maar toch lekker doorgelopen. Segment voltooid. :) Het is uiteindelijk zelfs 8 km geworden. Link naar Strava

Bij het segment in kwestie sta ik 24e van de 51 op het leaderboard. En zelfs een best 5k effort. Ik ben tevreden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:31

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:40:
[...]

Ik heb regenkleding die in zekere mate waterdict is (jack) of water afstotend (broek). Maar de regen werd zo hard dat het er dwars doorheen ging en dan wordt het toch wel erg koud ineens :P
Als je het in een waterdicht jack te koud hebt.. dan loop je niet hard genoeg :P

Vanochtend nog in de hagel gelopen.. vind het meestal wel lekker verfrissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:10:
[...]

Als je het in een waterdicht jack te koud hebt.. dan loop je niet hard genoeg :P

Vanochtend nog in de hagel gelopen.. vind het meestal wel lekker verfrissend.
Het is een vrij dun jack dat in lichte regen 'waterdicht' is. En dan krijg ik het inderdaad niet koud, hooguit bij het stukje uitlopen terug naar huis dat ik wat afkoel. Vandaag regende het echter te hard voor het jack en werd de binnenkant en mijn shirt eronder nat en dan koel ik heel snel af, hoe hard ik ook loop.

Ik ben net begonnen een maandje met hardlopen en wilde niet meteen kapitalen uitgeven om in alle omstandigheden de perfecte kleding te hebben. Het bevalt me echter tot nu prima, dus waarschijnlijk komt er binnenkort wel een echt regen jack en een waterdichte ipv een water afstotende broek om in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Valorian schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:17:
[...]

Nope, geen marathon. Wel diezelfde zondag een poging tot PR op de 10km in Schoorl. Ook een fijne omgeving zo door de duinen met windkracht 7 ZW en regen. Temperatuur voorspelling 7 graden met gevoelstemperatuur 2 graden. Dat laatste motiveert wel om het tempo hoog te houden want het wordt alsnog kort/kort qua uitrusting.

Het nadeel van een marathon is natuurlijk (naast al die extra kilometers) dat je al gauw zo'n 15 hartslagen/min minder zal maken en dus jezelf minder warm zal houden door inspanning alleen. Pittig hoor. Succes!
Dank je en jij ook succes, welke tijd heb je in gedachten? Ik wil ook kort / kort, maar kijk nog even. Hartslag zal hopelijk grotendeels net onder de 140 liggen (mijn max is 188) dus hopelijk krijg ik het niet te koud. Maar heb vooral in het begin (zie onderstaand) als de hartslag nog laag is wind tegen dus dan stijgt ie ook wel :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d1bTWhS_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Start is bovenin (bij de meeste bolletjes) en dan gaat de route linksom

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 04-02-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tinusvolkel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Dank je en jij ook succes, welke tijd heb je in gedachten? Ik wil ook kort / kort, maar kijk nog even. Hartslag zal hopelijk grotendeels net onder de 140 liggen (mijn max is 188) dus hopelijk krijg ik het niet te koud. Maar heb vooral in het begin (zie onderstaand) als de hartslag nog laag is wind tegen dus dan stijgt ie ook wel :)

[Afbeelding]

Start is bovenin (bij de meeste bolletjes) en dan gaat de route linksom
Nice, mooie route en lekker kleinschalig event denk ik. Ga je daarna doortrainen voor de beroemde grote broer van deze run in Afrika? ;)

Verder denk ik goed om te zorgen dat je zeker die eerste 10km een beetje in een groepje loopt, want windkracht 6 vol tegen (zw) in zo’n open gebied gaat je niet in de koude kleren zitten vrees ik. En dan aan het einde ook nog wat tegenwind zo te zien? Nou ja, geeft cachet aan zo’n winterse marathon 😊

Mijn doel in Schoorl is 39:59 of sneller. Dat is 49 sec van PR af. Die PR is bijna 3 jaar geleden gezet en is nu ongeveer mijn “doorlooptijd op de 10km” tijdens 15km-races en 10EM’s. Dus zou bij optimale omstandigheden moeten kunnen. Wind is verre van optimaal maar weer of geen weer, ik ga ervoor ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ga ook weer ff lekker rennen. Op het schema staat 8x 1000m <4min. Daarvoor 3 km inlopen en achteraf 3 km uitlopen. Benieuwd hoe mijn benen zijn, voel nog een klein beetje de 30km doorloop van zaterdag :D.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Valorian schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:22:
[...]

Nice, mooie route en lekker kleinschalig event denk ik. Ga je daarna doortrainen voor de beroemde grote broer van deze run in Afrika? ;)
Is idd niet zo’n groot evenement, maar mijn voornaamste reden voor deze marathon is dat het iig geen 20+ graden is :)

En misschien ga in hem ooit nog lopen in Afrika maar voorlopig zal dit van de baas thuis niet mogen aangezien we nog 3 jonge kinderen hebben :)
Verder denk ik goed om te zorgen dat je zeker die eerste 10km een beetje in een groepje loopt, want windkracht 6 vol tegen (zw) in zo’n open gebied gaat je niet in de koude kleren zitten vrees ik. En dan aan het einde ook nog wat tegenwind zo te zien? Nou ja, geeft cachet aan zo’n winterse marathon 😊
Dat word iig mijn tactiek om mooi een groepje mee te pakken, en in het begin zitten we allemaal nog wel dicht bij elkaar (denk ik)
Mijn doel in Schoorl is 39:59 of sneller. Dat is 49 sec van PR af. Die PR is bijna 3 jaar geleden gezet en is nu ongeveer mijn “doorlooptijd op de 10km” tijdens 15km-races en 10EM’s. Dus zou bij optimale omstandigheden moeten kunnen. Wind is verre van optimaal maar weer of geen weer, ik ga ervoor ;) ..
Zou moeten lukken dan (y) mijn pr op de 10 staat een half minuutje sneller dus misschien een extra uitdaging;)
Sport_Life schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:29:
Ik ga ook weer ff lekker rennen. Op het schema staat 8x 1000m <4min. Daarvoor 3 km inlopen en achteraf 3 km uitlopen. Benieuwd hoe mijn benen zijn, voel nog een klein beetje de 30km doorloop van zaterdag :D.
Succes (y) onder de 4min valt toch wel mee als je de hele onder de 3 uur wil lopen, is maar 16 seconden langzamer maar moet je dan 42 km volhouden. Maar hoe was die 30km gegaan? (Of is dat hier al voorbij gekomen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:37:
[...]

Is idd niet zo’n groot evenement, maar mijn voornaamste reden voor deze marathon is dat het iig geen 20+ graden is :)

En misschien ga in hem ooit nog lopen in Afrika maar voorlopig zal dit van de baas thuis niet mogen aangezien we nog 3 jonge kinderen hebben :)

[...]

Dat word iig mijn tactiek om mooi een groepje mee te pakken, en in het begin zitten we allemaal nog wel dicht bij elkaar (denk ik)

[...]

Zou moeten lukken dan (y) mijn pr op de 10 staat een half minuutje sneller dus misschien een extra uitdaging;)

[...]

Succes (y) onder de 4min valt toch wel mee als je de hele onder de 3 uur wil lopen, is maar 16 seconden langzamer maar moet je dan 42 km volhouden. Maar hoe was die 30km gegaan? (Of is dat hier al voorbij gekomen?)
In wedstrijden is dat prima mogelijk, maar met trainingen 's avonds na een (hectische) werkdag icm regen en wind vind ik het lastiger. Merk toch wel dat het tempo wat lager ligt.
Overigens is de rust 200m.

30km van zaterdag was echt genieten, heerlijke zon gehad! Daar doe ik het voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:41:
[...]

In wedstrijden is dat prima mogelijk, maar met trainingen 's avonds na een (hectische) werkdag icm regen en wind vind ik het lastiger. Merk toch wel dat het tempo wat lager ligt.
Overigens is de rust 200m.
Ik krijg me in een training meestal nog wel redelijk scherp :) maar loop meestal smorgens, savonds ben ik denk ik ook niet meer met 15kmpu vooruit te branden.
30km van zaterdag was echt genieten, heerlijke zon gehad! Daar doe ik het voor _/-\o_
Maar dit was toch de test voor de sub 3uur? Dus zit die er nog in?

En zaterdag was het prima weer maar ik had zondag nog een (modder) cross wedstrijdje van 10KM door heuvelachtige mountainbike paadjes.

Achja toch nog met een tempo van 4:23 naar de 8ste plek kunnen glibberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:46
Valorian schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:17:
[...]

Niet zo druk maken over het weer (de wind) joh.
Je doet er toch niks aan. En uit ervaring kan ik je wel vertellen dat 7 ZW in de duinen heel anders is dan aan de kust of in de polder. Je zou er zomaar geen eens last van kunnen hebben in Schoorl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Ik krijg me in een training meestal nog wel redelijk scherp :) maar loop meestal smorgens, savonds ben ik denk ik ook niet meer met 15kmpu vooruit te branden.
het gekke is.. meestal ben ik voor het lopen vrij moe, maar eenmaal tijdens de training voel ik die vermoeidheid niet, merk alleen dat de echte energie/kracht ontbreekt.
[...]

Maar dit was toch de test voor de sub 3uur? Dus zit die er nog in?

En zaterdag was het prima weer maar ik had zondag nog een (modder) cross wedstrijdje van 10KM door heuvelachtige mountainbike paadjes.

Achja toch nog met een tempo van 4:23 naar de 8ste plek kunnen glibberen :)
Nee, as zondag is de test , in Schoorl !
Afgelopen zaterdag wel vrij lang op goed tempo kunnen lopen, dankzij wind mee. FIjne daarvan is dat alle spieren aan de constante snelheid kunnen wennen.
Ik was op een gegeven moment zelfs op weg naar een PR op de HM , toen ben ik maar even wat rustiger aan gaan doen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 04-02-2020 21:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Gisteravond eindelijk mijn eerste training met de Tracer360 kunnen doen. Vrouwlief durfde haast niet naast me te lopen toen ik de discoversie aanzette, :+

Mijn vrouw loopt graag links op de weg, ik rechts, maar ik loop dan links met haar mee. Wat me opviel is dat ik met zo duidelijke verlichting blijkbaar scooterrijders irriteer omdat ik aan de verkeerde kant van de weg zou lopen.

Scooter 1 reed half op mij in (anderhalve meter voor me pas op zij gaan) en schreeuwde ons toe dat we aan de andere kant horen te lopen. Scooter 2 vond het een goed idee om groot licht op te zetten met als gevolg dat ik verblind werd. Het was een training met asociale scooterrijders in ieder geval.

De Tracer360 bevalt op zich wel. Alleen de disco-instelling ga ik niet meer gebruiken want daar merkte ik wel het licht van. Standaard rood vond ik prima lopen.
Rudedadude schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:00:
[...]
I beg to differ :+ . Zie foto 7:

Rudedadude in "[Verzamel] Meeting Hoge Veluwe"
Ik sta ook nog ergens in dat topic in mijn pre-hardloop-postuur :)
En ja, ik *dacht* het me altijd te herinneren, maar ik heb nu even gezocht :)
:o
Dat is even geleden! Nog voor mijn eerste marathon.
En gespot hoor. O-)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Xaverius schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:48:
De Tracer360 bevalt op zich wel. Alleen de disco-instelling ga ik niet meer gebruiken want daar merkte ik wel het licht van. Standaard rood vond ik prima lopen.
Ik zet hem altijd op geel. Vind ik toch zichtbaarder in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:52:
[...]

Ik zet hem altijd op geel. Vind ik toch zichtbaarder in het donker.
Hier altijd op groen :) Moet zeggen dat als ik ergens loop waar het echt donker is het schijnsel dan enigszins verblindend kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Xaverius @InZane @artharpe ik ben altijd wel voorstander van zoveel mogelijk richting kleuren van andere verkeersdeelnemers. Dus voor wit/geel en achter rood. Dan weten mensen vamaf een afstand ook al welke kant je op beweegt, of je zicht hebt op hen (of de andere kant op loopt) etc.

En daarnaast: boe minder disco op straat hoe beter 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 15:48
ik loop ook altijd met groen, maar op de echt donkere plaatsen is het erg vervelend tot zelfs verblindend om naar beneden te kijken. Maar goed, dat nadeel nemen we erbij, moet zeggen dat ik me wel een stuk zichtbaarder voel dan met eender welke andere licht oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Xaverius schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:48:
Gisteravond eindelijk mijn eerste training met de Tracer360 kunnen doen. Vrouwlief durfde haast niet naast me te lopen toen ik de discoversie aanzette, :+

Mijn vrouw loopt graag links op de weg, ik rechts, maar ik loop dan links met haar mee. Wat me opviel is dat ik met zo duidelijke verlichting blijkbaar scooterrijders irriteer omdat ik aan de verkeerde kant van de weg zou lopen.

Scooter 1 reed half op mij in (anderhalve meter voor me pas op zij gaan) en schreeuwde ons toe dat we aan de andere kant horen te lopen. Scooter 2 vond het een goed idee om groot licht op te zetten met als gevolg dat ik verblind werd. Het was een training met asociale scooterrijders in ieder geval.

[...]

:o
Dat is even geleden! Nog voor mijn eerste marathon.
En gespot hoor. O-)
Het links/rechts van de weg lopen is altijd een ding. Zelf probeer ik altijd zo defensief mogelijk te lopen, op het moment dat een scooter aankomt ga ik al verder de berm in. De meeste scooterrijders zijn pubers waarbij het verkeersinzicht nog niet volledig op niveau is. Dat die niet anticiperen op hardlopers is niet zo heel vreemd als je 't mij vraagt.

- Binnen de bebouwde kom, rechts van de weg.
- Buiten de bebouwde kom, links van de weg
Met nog eens de onderverdeling snelheidswerk op de fietspaden, langzame duurlopen op de stoep waar mogelijk.

In algemeenheid probeer ik mijn route dusdanig te plannen dat ik zo weinig mogelijk interactie heb met auto's en kruisverkeer. Dat lukt niet altijd en niet iedereen heeft die luxe, begrijp ik.
Nog een paar weken en dan kunnen we ook de avondtrainingen weer bij daglicht afwerken, heerlijk!

Gisteravond overigens de baantraining afgebroken en op de weg voortgezet. Binnen no-time was de baan in de bochten spekglad, terwijl het eigenlijk nog gewoon 5 boven het vriespunt was, maar schijnbaar vroor het net boven de grond waardoor het meer op Thialf begon te lijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Calitomnication op 05-02-2020 09:55 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:58

polthemol

Moderator General Chat
Gisteren op pad gegaan met nieuwe schoenen met een serieuzere afstand: Hoka's omdat mijn Saucony's na een ~600+km ergens langzaam uit elkaar beginnen te vallen. Het liept best wel heel erg lekker: de demping ervaar ik als heel prettig zelfs.

De afstand: z2 50, z3 50 min, met dank aan het crappy weer is het niet mijn beste training geworden: 15km met een pace van 6:05~, waarbij ik een flink stuk in z4 zat en vooral bezig was me koud, nat en miserabel te voelen de laatste 40 minuten :P

Pluspunt: ik heb wel een significant stuk in z4 gerend zonder dat ik er echt fysiek moeite mee had. Mijn tijden/pace is nog niet zo geweldig, maar ik moest toch voorzichtig grijnzen omdat ik een 15km nu redelijk richting het 1:30 doe (zonder z2 segment zou dat prima gelukt zijn zelfs), dus de sprongen die ik zie zijn best wel groot.

Nu zal de grote vraag vooral worden: zijn ze groot genoeg voor april. Marathon kjomt dichterbij en ik zou nu meer en meer de doelpace van 5:40 in z3 moeten hebben, dit schiet er nu nog een stukje bij in helaas, al heb ik ook nogal wat slecht-weer dagen gehad bij de trainingen waar het ging om marathonpace houden: wind vol op je gezicht, bakken regen, enz. Ik ben benieuwd wat het gaat worden zodra het weer ietsie beter is.

Nu ook aan het uitzoeken of er wel pacers zijn bij de maastrichtse marathon: op hun site niets van te vinden, dus dat zou een fikse tegenvaller zijn.

En de strava: https://www.strava.com/activities/3071175207

[ Voor 2% gewijzigd door polthemol op 05-02-2020 09:55 . Reden: strava ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

@polthemol als ik op de Facebookpagina kijk zijn er iig pacers geweest in voorgaande edities :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Pathogen schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:21:
@polthemol als ik op de Facebookpagina kijk zijn er iig pacers geweest in voorgaande edities :Y
ah? waar heb je dat gezien dan? Ik kan er niets van terugvinden en helaas geen antwoord nog via hun fbpage :/ Je hebt wel gekeken bij de Groene Loper Run toch en niet maastrichtst mooiste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Valorian schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:20:
@Xaverius @InZane @artharpe ik ben altijd wel voorstander van zoveel mogelijk richting kleuren van andere verkeersdeelnemers. Dus voor wit/geel en achter rood. Dan weten mensen vamaf een afstand ook al welke kant je op beweegt, of je zicht hebt op hen (of de andere kant op loopt) etc.

En daarnaast: boe minder disco op straat hoe beter 🤪
Voor en achter hebben dezelfde kleur...
https://www.noxgear.com/tracer360

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

polthemol schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:33:
[...]

ah? waar heb je dat gezien dan? Ik kan er niets van terugvinden en helaas geen antwoord nog via hun fbpage :/ Je hebt wel gekeken bij de Groene Loper Run toch en niet maastrichtst mooiste?
Ah nee OK :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
polthemol schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:54:
..... Het liept best wel heel erg lekker: de demping ervaar ik als heel prettig zelfs.....
Welcome to the club

Nadeel is echter dat je andere schoenen als nogal hard gaat ervaren, althans dat vind ik. En mocht ik de smaak van wedstrijdjes alsnog te pakken krijgen, dan wil ik wel wat 'snellere' schoenen erbij.

Knie gaat langzamerhand beter, maar voelt nog niet hardloopfähig, stiekem een beetje bang of de kruisbanden niet een te grote optater gehad hebben. Ik wil de wei weer in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41

Galois

1811 - 1832

Calitomnication schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:46:
[...]

- Binnen de bebouwde kom, rechts van de weg.
- Buiten de bebouwde kom, links van de weg
Met nog eens de onderverdeling snelheidswerk op de fietspaden, langzame duurlopen op de stoep waar mogelijk.
Ik loop als het mogelijk is altijd op de stoep (en dan willekeurig links of rechts). Bij een vrijliggende fietspad rechts en op de weg zonder vrijliggende fietspad links.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Frenz64 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Welcome to the club

Nadeel is echter dat je andere schoenen als nogal hard gaat ervaren, althans dat vind ik. En mocht ik de smaak van wedstrijdjes alsnog te pakken krijgen, dan wil ik wel wat 'snellere' schoenen erbij.

Knie gaat langzamerhand beter, maar voelt nog niet hardloopfähig, stiekem een beetje bang of de kruisbanden niet een te grote optater gehad hebben. Ik wil de wei weer in :|
Gisteren ene stel Hoka Tracers ontvangen. Ben benieuwd hoe die lopen, maar maar eens uitproberen. Ben ze een beetje aan het inwandelen, maar moet zeggen dat ik ze niet bijzonder zacht vind of zo. Redelijk stugge schoen. Vast lekker voor wat snelheidswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Galois schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:43:
[...]

Ik loop als het mogelijk is altijd op de stoep (en dan willekeurig links of rechts). Bij een vrijliggende fietspad rechts en op de weg zonder vrijliggende fietspad links.
Ik loop altijd links, behalve als ik mijn wekelijkse lunchrondje doe waar ik een stukje door Delft loop, in de buurt van de universiteit. Daar ben ik n al zo vaak bijna van voren aangereden omdat men of niet oplet of gewoon niet opzij wil gaan en ik letterlijk in de berm moet springen. Ik zie normaal gesproken het gevaar liever van voren aankomen zodat ik er op kan anticiperen, dan dat ik van achteren wordt aangereden, maar op dat stukje maak ik maar een uitzondering.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Frenz64 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Welcome to the club

Voor wedstrijden pak ik geen snellere schoenen, zo groot is mijn focus niet op een rangschikking, het gros is 'shits and giggles'-niveau voor me en ik heb meer winst te pakken op andere zaken dan wat lichtere schoenen me op kunnen leveren obviously :D

Ben je wel al bezig terug met oefeningen om je knie aan te sterken? Of dat gaat ook nog moeizaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Komende vrijdag laatste bezoek aan de chiropractor, ik wil tot dat moment niks forceren en rust pakken, gister en vandaag kan ik enigszins pijnvrij lopen (alleen als ik ff zit en opsta voel ik nog wat). Focus ligt nog op rug en balans oefeningen. Na vrijdag ga ik rustig beginnen met lopen en kijk hoe de knie zich houdt. De knie is geen loop-gerelateerde blessure gelukkig, voordat ik van de trap viel had ik ook last, maar dat ging binnen twee kilometer lopen weg.

Bij de Ekiden had ik echt 'last' van de demping met al die korte bochten, ook had ik het idee dat ik snelheid verloor daardoor, maar dat kan ook suggestie zijn. Die Hoka Tracers lijken me wel wat @influenza (voor als ik weer beterder ben)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 09:50
Zondag de 25km Asselronde gelopen bij de Midwintermarathon in Apeldoorn. 5:00/km zou makkelijk moeten zijn (2u5min eindtijd) dacht ik vantevoren. Dat tempo ging op zich ook prima, soms wat sneller, soms wat langzamer door het licht stijgen en dalen. Maar ik moest ervoor werken, zelfs al na 6km. Dan hoop je eigenlijk dat het tempo nog vanzelf komt. Maar goed, ook na 20km liep ik nog steeds op schema. Waar ik niet op rekende was dat mijn knie links na 22km ernstig zeer ging doen. De laatste km's gaan naar beneden, met inmiddels vermoeide benen worden de knieen dan nog wat meer belast. Ik vermoed dat ik al tegen overbelasting aanzat en dat het er nu uitkwam. Moest vanwege de pijn 3x wandelen en de laatste 3km gingen daardoor slechts in 6:00/km. 2:08:53 eindtijd. Maandag voelde ik de knieen nog wel bij traplopen en fietsen, dinsdag ging al beter. Ik heb er wel vertrouwen in dat het met rust snel beter gaat. Na een vakantie vorig jaar met veel wandelen (ook bergaf) wat ik zelden doe, had ik vergelijkbare klachten, alleen minder accuut en pijnlijk.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
route99 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:16:
[...]
Dit loopforum overweegt een doorstart lees ik net, er was al sprake van een spoedige sluiting oa wegens sterk dalende bezoeken/deelneming..
http://www.chatnrun.nl/mo...cac28e65cc91b53d63cd1efa7
Zo te zien is de site toch overleden.... jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik was een weekend weg met onze zoon, na vrijdag een begrafenis van mijn laatste tante van ruim 88j, dus het was me ontgaan, reageren was er dus bij ingeschoten maar kan dus niet meer, de stekker hebben ze er meteen uitgetrokken. Men was het in Apeldoorn obv de meet/greetz wrs erg eens met elkaar? Ik had me daar wel voor af gemeld.

Heb op CNR een mooie tijd gehad, maar na een bepaalde tijd is blijkbaar "het frisse" eraf of zoiets?
Bij mijn oude club zaten er ook meer mensen op, die je ook meer persoonlijk sprak. Helaas kwam er geen nieuwe trainer voor onze wedstrijdgroep, dus "alles werd verdeeld" over de andere groepen.
Dat viel net samen met mijn verhuizing van het werk naar Wageningen en onze groep wist het al een tijdje (v/d trainster), en aangezien de files op toen (2006) nog 4 banen A50 me erg veel tijd kostten om op tijd op de training te komen, kwam trainen in WaG in beeld, al helemaal toen we als partner van de uni een sportkaart konden kopen. Meteen na het werk trainen, 19.30-19:45 klaar, ff koffie of zo en dan in ca 23 min naar huis ipv de dubbele nog nog langere tijd... Ben wel (~2016) overgestapt naar Pallas ivm change rules van de uni, maar daar kom ik velen tegen die ik eerder op de uni tegenkwam en ook al via wedstrijden.

Ben nu al ca 13 jaar in WaG aan het trainen, tis maar iets verder dan mijn oude clubje waar ik maar 6 jaar gezeten heb, eerder alleen gehandbald. In WaG hoorde je veel minder over CnR.
De kans dat ik in WaG blijf trainen is groot, ken er inmiddels zoveel & zolang diverse mensen en die 8 minuten extra overleef ik wel... maar zeg nooit/nooit als er iets moois komt te bloeien lokaal.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 05-02-2020 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Laatst online: 17-09 20:34
influenza schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Gisteren ene stel Hoka Tracers ontvangen. Ben benieuwd hoe die lopen, maar maar eens uitproberen. Ben ze een beetje aan het inwandelen, maar moet zeggen dat ik ze niet bijzonder zacht vind of zo. Redelijk stugge schoen. Vast lekker voor wat snelheidswerk.
Sinds enkele weken heb ik de Hoka Tracers 2 en ze vallen me goed mee. Ze zijn atypisch voor de standaard Hoka One One met enorme zolen, die ik op de weg bewust ontwijk (maar ik wil die discussie niet opnieuw starten). Ik gebruik ze naast een serie Altra Escalante’s (met dank aan @Rudedadude 8) ).

Na een jaartje zonder marathons (een belofte aan de wederhelft gezien de impact van 2 marathons in 2018 op het gezin - wel trails gelopen in 2019 tot 41km 😉), ben ik nu aan het trainen voor de marathon van Gent op 29/3. In tegenstelling tot de voorbije jaren is die nu in het voorjaar en ook een stuk door het centrum van Gent (wel in het begin). Zonet een reeks van 8 van de Yasso 800 gedaan aan 3:20 (Strava) en het ging verrassend vlot. Ook al is het geen garantie op de eindtijd, het blijft wel een leuke training (en deze keer op de Hoka Tracer 2). 😁
Stefangrp schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:23:
SiS heeft wat leuke aanbieidingen. Oa 2 voor de prijs van 1 op de 20-box gels
https://www.scienceinspor...2578,640HD,V2I5G8,O0BX8,1
Bedankt! Ik heb me maar direct een marathon pack besteld... 🙃
kenneth schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:49:
Ik wil graag de opmerking plaatsen dat tijdens een evenement te weinig drinken vooral vervelend is maar te veel drinken kan leiden tot hyponatremie, en dat is zeer schadelijk. Daar moet je wel je best voor doen maar ernstig letsel door hyponatremie komt bij recreatieve duursporters vaker voor dan door uitdroging.

Prestatieverlies door vochtverlies wordt ook nog enigszins gecompenseerd door prestatiewinst door gewichtsverlies :)

Voor het volledige verhaal moet je het betreffende hoofdstuk in Endure van Alex Hutchinson lezen (dat boek is geweldig, trouwens) of Waterlogged van Tim Noakes.

De tip van @Valorian om de dagen vooraf meer te drinken ga ik trouwens wel proberen want ik kom er altijd laat achter dat ik dorst heb.
Endure van Alex Hutchinson is idd een super boek, nog bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tazzie79 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:10:
[...]
Ik gebruik ze naast een serie Altra Escalante’s (met dank aan @Rudedadude 8) ).
Ben ik daar hier ook heel enthousiast over geweest? (Ben ik overigens wel, ik heb al een reservepaar 1.5's nog op voorraad)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Laatst online: 17-09 20:34
Rudedadude schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:23:
[...]

Ben ik daar hier ook heel enthousiast over geweest? (Ben ik overigens wel, ik heb al een reservepaar 1.5's nog op voorraad)
Een klein beetje 🤭

Enkele quotes:
Rudedadude schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:12:
En ik heb sinds een week mijn eerste paar Altra's *O* Zero drop schoenen met een brede voorvoet, net zoals de inmiddels in dit topic populaire Topo's. Ik heb de Escalante, die bieden erg veel demping irt hun gewicht. Zoveel dat ik de standaard dikke inlegzool vervangen heb voor een dunnen Topo inlegzool en nu voelen ze aan als ideale marathonschoenen.
Rudedadude schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:05:
[...]
Naast dat teennagelsknippen 1 dag voor de loop in mijn vaste voorbereidingsroutine zit voor alles vanaf 20km is er een reden dat ik Topo, Altra e.d. draag: geen afgeknelde voeten en tenen. Mijn Altra's Escalante Racers waren afgelopen zondag echt fantastisch, nauwelijks last van m'n voeten achteraf.
Rudedadude schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Ik had bedacht om gisteravond er maar een tempoloop van te maken (met in m'n achterhoofd iets van M-tempo). Of het door m'n schoenen kwam (Altra Escalante racers ftw! voor iedereen die van zero drop en brede voorvoet houdt) of door de halve bidon water met maltodextrine (ik had overdag al 30km gefietst en wilde wat snelle energie), maar ik ging als de brandweer. Uiteindelijk 12km gelopen met een gemiddeld tempo van 3:53. Nu zometeen de trailschoenen aan en een rustige duurloop door de bossen.
Ik ben er ook heel tevreden van. Momenteel heb ik 4 paar in roulatie (2 x 1 en 1 x 1.5 en 1 x racer), en ook 1 paar Escalante 1.5 in de kast. O-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Naast primaire hardloopdoelen is het altijd leuk om te kijken op welke andere punten je jezelf kunt uitdagen. Aantal kilometer in een week, maand of jaar; lengte van een training; aantal hoogtemeters in een training; aantal dagen achter elkaar lopen, enzovoort.

Omdat ik mezelf al een tijdje afvroeg of mijn behoefte aan rustdagen echt een behoefte aan rust waren of meer een dood punt waar ik overheen moest, heb ik bedacht om eens twee weken elke dag te lopen. Normaal heb ik elke week wel een ad hoc rustdag, de laatste tijd soms zelfs twee.

Nou, volgens mij is het vaker wel dan niet een dood punt en heb ik probleemloos (maar niet moeiteloos :P) 17 keer getraind in de afgelopen veertien dagen, goed voor 180km. Daar zat een wedstrijddag bij met 's avonds een uitlooptraining en twee dubbels waarbij eentje met een pittige wisselduurloop in de middag.

Geëxtrapoleerd zou dat 4700km in een jaar zijn, dus niet bepaald haalbaar over langere tijd (in 2019 liep ik 3400km). Maar ik denk dat ik het wel vaker ga doen. Het was leuk en voelde goed toen ik eenmaal over het dode punt was. Nu de dagen langer worden zullen er in ieder geval minder temperatuur- en daglichtgerelateerde dode punten zijn :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Gisteren weer een eerste rondje na de Asselronde. Had toch wel wat spierpijn/vermoeide benen de afgelopen dagen. Nu even lekker een tijdje zonder schema trainen en wel wat kortere races doen met vooral hier en daar een cross.

Verder gisteren nieuwe schoenen binnen gekregen (altijd fijn). Het zijn voor het eerst Brooks geworden. De Launch 6 die een stuk goedkoper is nu de 7 uit is. Prima prijs om het ook eens te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
kenneth schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:27:
Naast primaire hardloopdoelen is het altijd leuk om te kijken op welke andere punten je jezelf kunt uitdagen. Aantal kilometer in een week, maand of jaar; lengte van een training; aantal hoogtemeters in een training; aantal dagen achter elkaar lopen, enzovoort.

Omdat ik mezelf al een tijdje afvroeg of mijn behoefte aan rustdagen echt een behoefte aan rust waren of meer een dood punt waar ik overheen moest, heb ik bedacht om eens twee weken elke dag te lopen. Normaal heb ik elke week wel een ad hoc rustdag, de laatste tijd soms zelfs twee.

Nou, volgens mij is het vaker wel dan niet een dood punt en heb ik probleemloos (maar niet moeiteloos :P) 17 keer getraind in de afgelopen veertien dagen, goed voor 180km. Daar zat een wedstrijddag bij met 's avonds een uitlooptraining en twee dubbels waarbij eentje met een pittige wisselduurloop in de middag.

Geëxtrapoleerd zou dat 4700km in een jaar zijn, dus niet bepaald haalbaar over langere tijd (in 2019 liep ik 3400km). Maar ik denk dat ik het wel vaker ga doen. Het was leuk en voelde goed toen ik eenmaal over het dode punt was. Nu de dagen langer worden zullen er in ieder geval minder temperatuur- en daglichtgerelateerde dode punten zijn :)
Ik ben zelf weer fanatieker aan het trainen. En merk dat dode punt gevoel erg goed. De eerste weken stond het me soms tegen om te gaan lopen en verzon ik voor mezelf allerlei smoesjes dat een extra dagje rust geen kwaad kon. Maar nu na ruim een maand doorzetten, merk ik dat het weer zoveel makkelijker gaat en dat ik eigenlijk alleen maar vooruit kijk wanneer ik weer kan trainen. Elke dag is een beetje overdreven, maar minimaal 4x per week lukt me aardig. Kijken of het ook resultaat gaat opleveren in tijden. Over een tijdje maar eens een wedstrijdje prikken voor een tussenstand.

Aankomend weekend heb ik een crossje met mijn hond, maar dat is lastig om als benchmark te nemen. Ligt ook een beetje aan zijn vorm en hoe het parkoers erbij ligt :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik moet mezelf inhouden aangezien zondag de marathon is, maar vind dat taperen toch maar saai :O

Maar deze ochtend nog even een laatste testje op marathontempo gedaan. Hartslag bleef gemiddeld (op een cadance lock na, aangezien de batterij van de hartslagband leeg was...) mooi op 135 (ruim 50 onder mijn max :*) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@kenneth @influenza
En daarom loop ik (wel) elke dag. Soms heel kort (2 - 3km) en soms wat langer. Zeker in het voorjaar en najaar langer. Meestal is het wel echt zo dat je na die eerste 10-15 minuten tóch langer wil (en kán) lopen, soms heb je het dan gewoon even gehad en is het goed zo. Het haalt het 'ga ik vandaag' weg (wat bij mij snel 'naah, morgen' - en het is nooit morgen - werd), het wordt 'wanneer ga ik vandaag'. Nadeel: soms heb je wat planning nodig om werk, lopen en buitenshuis-activiteiten te combineren en niet elke dag lopen zou dan betekenen een dagje overslaan.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Ik heb inmiddels naast mijn New Balance 880v7 (500k) en New Balance 880v8 (100k) ook een paar Nike Pegasus 35 (20k) in de roulatie. Ook die laatste lopen echt prettig. Gekocht voor € 70 om ze gewoon eens te proberen. De 880v8 lijkt me het minst te zitten, wijkt toch wel wat af van de 880v7 (of die is gewoon nog veel beter ingelopen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik had een kleine tegenslag... heb al jaren een klein (goedaardig) knobbeltje onder m'n oksel, natuurlijk toen meteen laten checken door de dokter. Nooit hinder van gehad maar begon vorige week te ontsteken.
spoiler: gore details
Na even aankijken werd 't alleen maar erger en zondagochtend naar 't ziekenhuis. Daar hebben ze 'm opengesneden om de etter er uit te halen, en konden ze meteen het knobbeltje zelf meenemen. De wond moet van "binnenuit" weer dichtgroeien zodat er geen holte ontstaat, dus doen ze er een kompres in en moet 'ie elke dag verschoond.

De operatie was superpijnlijk maar heel kort. Wat zuur was: de dokter zei dat 't herstel een paar weken duurt. Minimaal een week niet rennen. Gelukkig bleek de afgelopen dagen al dat de wond heel snel geneest en mocht ik gisteren al weer (rustig) hardlopen, maar zonder m'n rechterarm te bewegen 🤷‍♂️. Was even wennen en ziet er wat raar uit, maar liever zo lopen dan helemaal niet lopen!

Waarschijnlijk mag vanaf morgen de wond weer dicht groeien en dan volgende week weer echt normaal trainen. Was dubbel schrikken: natuurlijk nooit leuk om naar 't ziekenhuis te moeten, maar ik dacht dat ik de Rotterdam marathon wel kon afzeggen. Lijkt nu toch goed te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Zojuist een eerst rondje gelopen op mijn nieuwe Hoka Tracer 2 schoenen. Eerst een rondje gelopen van 5.5. km om mijn honden uit te laten en toen nog een stukje alleen met 3x 1 km extensief. Eerste indruk is dat het een lekkere lichte schoen is, waar je best aardig tempo op kunt lopen. Komende weken eens kijken of ze op lange termijn ook bevallen. Gaan iig in mijn wegschoen roulatie met de Adidas Adizero Adios Boost en Brooks Ricochet.

https://www.strava.com/activities/3076756765

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
influenza schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:17:
[...]

Aankomend weekend heb ik een crossje met mijn hond, maar dat is lastig om als benchmark te nemen. Ligt ook een beetje aan zijn vorm en hoe het parkoers erbij ligt :P
Heeft hond al zijn eigen garmin , zodat je goede feedback krijgt over zijn HR / lactaat / en of ie “unproductive” is of
klaar voor “Peaking”? 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Valorian schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:08:
[...]

Heeft hond al zijn eigen garmin , zodat je goede feedback krijgt over zijn HR / lactaat / en of ie “unproductive” is of
klaar voor “Peaking”? 😀
Haha, nou zijn VO2MAX wil je niet weten hoor ;). 5 Kilometer onder de 9 minuten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
influenza schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:52:
[...]

Haha, nou zijn VO2MAX wil je niet weten hoor ;). 5 Kilometer onder de 9 minuten ;)
Ik wou net zeggen ja, die border van me loopt me er ook aan alle kanten uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Wil binnenkort tijdens een leuke wedstrijd eens mijn 5K PR aanvallen. Moet in de planning passen met de Zandvoort Circuit Run van 29 maart. Suggesties? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Niku schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:22:
Wil binnenkort tijdens een leuke wedstrijd eens mijn 5K PR aanvallen. Moet in de planning passen met de Zandvoort Circuit Run van 29 maart. Suggesties? :)
Twiskemolenloop zondag 1 maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
InZane schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:12:
[...]

Ik wou net zeggen ja, die border van me loopt me er ook aan alle kanten uit :D
Ja die hebben ook energie zat. Dit is een Engelse Pointer. Die zijn echt ongeevenaard qua energieniveau en werklust. Hij loopt dus echt serieus 5km binnen 9 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
influenza schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:04:
[...]

Ja die hebben ook energie zat. Dit is een Engelse Pointer. Die zijn echt ongeevenaard qua energieniveau en werklust. Hij loopt dus echt serieus 5km binnen 9 minuten.
Wow bizar. Het schijnt wel dat er ergens een omslagpunt zit waardoor mensen qua duur winnen en (hele fitte) mensen op lange afstand honden en zelfs paarden eruit kunnen lopen.

Als is het aantal keren dat de beroemde “men vs horse marathon” in Engeland (typisch weer zo’n race-initiatief voortgekomen uit een discussie in een pub) gewonnen is door mensen nog steeds op een hand te tellen, dus misschien is het ook wel meer hear-say dan waarheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hmm, lopen op zo'n hardloopband is toch anders dan buiten. En dan ook nog eens op 2000+ meter hoogte :+

Ben momenteel in Mexico, eens kijken of ik ergens buiten een veilige route kan vinden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bensimpel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:45:

Ben momenteel in Mexico, eens kijken of ik ergens buiten een veilige route kan vinden.
Zit je in Michoacán of Chihuahua, mijd dan de kiprestaurants :+

Veel plezier daar!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Valorian schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:44:
[...]

Wow bizar. Het schijnt wel dat er ergens een omslagpunt zit waardoor mensen qua duur winnen en (hele fitte) mensen op lange afstand honden en zelfs paarden eruit kunnen lopen.

Als is het aantal keren dat de beroemde “men vs horse marathon” in Engeland (typisch weer zo’n race-initiatief voortgekomen uit een discussie in een pub) gewonnen is door mensen nog steeds op een hand te tellen, dus misschien is het ook wel meer hear-say dan waarheid. ;)
Het verschilt enorm per hond en per ras uiteraard. Ik heb twee honden, de jongste rent continu als een debiel heen en weer. Als ik naar het strand ga en een uurtje ga hardlopen heb ik er ruim 12 opzitten en hij minimaal het dubbele, want hij sprint de hele tijd in volle galop heen en weer tussen de 30 en 40 km/u. Mijn andere hond is bijna 13 en een stukje minder fanatiek daardoor, maar die is ook veel slimmer en gaat veel zuiniger met zijn energie om. Die gaat alleen in galop als hij denkt een haas of konijn te kunnen vangen. Die loopt ook op zijn gemak in een sukkeldrafje rond de 23 km/u. Ik weet ook zeker dat hij Kipchoge er met gemak uit zou hebben gelopen op een marathon toen hij nog een stukje jonger was. Omslagpunt zal er zeker zijn, maar dat ligt ver voorbij de marathon afstand. Daarnaast is het herstelvermogen ook zoveel groter. Een minuut of 5 rust en de batterijen zijn weer flink opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Bensimpel schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:45:
Hmm, lopen op zo'n hardloopband is toch anders dan buiten. En dan ook nog eens op 2000+ meter hoogte :+

Die hoogte speelt ook best wel een rol :P Een aantal jaar geleden was ik in Bogota, Colombia. Dat ligt al op een meter of 2600 en we brachten een bezoekje aan een klooster wat dan weer een stuk hoger lag. Ik rende daar een trap op en halverwege leek het wel alsof ik een tik op mijn hoofd kreeg :X.

edit: 3152 meter kennelijk. https://www.besabine.com/doen-in-bogota-monserrate/ Scheelt nog wel een stukje.

Vorig jaar een week lang trails in de Alpen gelopen en daar moest ik toch ook wel een aantal dagen wennen aan het verschil in hoogte.

[ Voor 16% gewijzigd door influenza op 07-02-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dat wennen duurt idd een aantal dagen tot een weekje. Begreep van toppers altijd dat ze heel rustig begonnen om niet teveel schade aan te richten, immers ... er is te weinig zuurstof om voldoende aan je zuurstof noodzaak te voldoen bij een te zware inspanning, dus moet je de intensiteit geleidelijk opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 20:58

vhal

ಠ_ಠ

route99 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:02:
Dat wennen duurt idd een aantal dagen tot een weekje. Begreep van toppers altijd dat ze heel rustig begonnen om niet teveel schade aan te richten, immers ... er is te weinig zuurstof om voldoende aan je zuurstof noodzaak te voldoen bij een te zware inspanning, dus moet je de intensiteit geleidelijk opbouwen.
Geldt dat ook al voor 1200m ? :+ De camping van onze zomervakantie zit op die hoogte en ik word chagrijnig als ik 2,5 week niet kan lopen

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99

route99

Heb het even opgezocht... om zeker te zijn hoe het exact zit:
een paar links.
De 1e 1500m valt de daling vd VO2max wel mee, maar omdat de individuele verschillen erg groot kunnen zijn, het zgn adaptievermogen, sommigen kunnen dat heel slecht..., zou ik de eerste paar trainingen toch niet te hard van stapel lopen en eerst kijken hoe je op een rustige training gaat reageren.
Als dat OK is voer je geleidelijk de belasting op.
Anders zou het een recipe for a disaster kunnen worden... maw kom er vooral eerst achter hoe het bij jou werkt. Eigenlijk geldt dat voor alle trainingen/wedstrijden, maar nu in het bjizonder.

https://www.prorun.nl/tra...n-hoogte-en-hoogte-stage/

https://www.sportzorg.nl/...en-in-de-bergen-lastig-is
Fietsen in het hooggebergte is niet alleen lastig omwille van de hellingen, door de hoogte neemt ook het prestatievermogen sterk af. Dat heeft te maken met de lagere luchtdruk. Hoe hoger men gaat, hoe meer de luchtdruk daalt. Waar de luchtdruk op zeeniveau 760 mm Hg bedraagt, bedraagt hij op 1.000 meter hoogte nog slechts 680 mm Hg. Door die verminderde luchtdruk kan minder zuurstof opgenomen worden in de longen (door de gedaalde partiële zuurstofdruk). Vanaf 1500 meter daalt de maximale zuurstofopname (VO2max) met 1 % per 100 meter. De zuurstof, nodig om een bepaalde inspanning te leveren, blijft echter constant. Op hoogte moet de renner dus, voor eenzelfde absolute inspanningsintensiteit, aan een hoger percentage van de maximale zuurstofopname presteren, wat natuurlijk een verminderde maximale prestatie met zich meebrengt.
Afbeeldingslocatie: https://www.prorun.nl/upload/Rdeuctie%20vo2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:49
Vorig jaar een tijd in Colorado gezeten voor werk (1500+ m) en ik merkte inderdaad dat het vermoeiender was om te hardlopen. Maar na een tijdje raak je eraan gewend en heb daar een 10 mijl run mee kunnen doen door Denver.

Toen terug in Nederland liep het een stuk makkelijker veel minder snel buiten adem. Helaas is dit effect tijdelijk ;P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Valorian @Poekie Het bespreken van Openbank.nl icm sporthorloge staat hier niet op de juiste plek. Vandaar dat ik je post heb verplaatst naar het openbank topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Volgens mij zijn er hier redelijk wat mensen die zondag mee gaan doen in Schoorl. Zo ook ik en 2 van mijn kinderen. We lopen alle 3 de 10km. Ik ben erg benieuwd wat de organisatie gaat doen in verband met de weersvoorspellingen. In de loop van de ochtend verwachten ze aan de kust al windkracht 7 of 8. Welke richting het eind van de middag en begin van de avond gaat toenemen met windstoten tot 140 km/h.
Oftewel de 10km die start vanaf 14:30 zal er behoorlijk last van hebben.

Zelf maakt het mij niet zoveel uit. Ik woon in Den Helder en voor mijn gevoel is het daar altijd minimaal windkracht 4 of 5. Dus heel groot is het verschil niet (ooit eens aan de zeekant van de dijk gefietst met windkracht 9 tegen, kwam helemaal niet vooruit :P)

Maar kijkend naar het afgelopen jaar. Dan zijn zowel de CPC loop als de texel halve marathon afgelast vanwege het onstuimige weer. Zie deze quote over de texel halve marathon:
Een actieve depressie die over de Noordzee richting Denemarken trekt zorgt voor veel regen en een harde zuidwestenwind met kans op zware windstoten.
Volgens mij zijn de omstandigheden nu nog iets erger dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 07:36

tuinïnen

Eventus stultorum magister

The_Ghost16 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:10:
Volgens mij zijn er hier redelijk wat mensen die zondag mee gaan doen in Schoorl. Zo ook ik en 2 van mijn kinderen. We lopen alle 3 de 10km. Ik ben erg benieuwd wat de organisatie gaat doen in verband met de weersvoorspellingen. In de loop van de ochtend verwachten ze aan de kust al windkracht 7 of 8. Welke richting het eind van de middag en begin van de avond gaat toenemen met windstoten tot 140 km/h.

Zelf maakt het mij niet zoveel uit. Ik woon in Den Helder en voor mijn gevoel is het daar altijd minimaal windkracht 4 of 5. Dus heel groot is het verschil niet (ooit eens aan de zeekant van de dijk gefietst met windkracht 9 tegen, kwam helemaal niet vooruit :P)

Maar kijkend naar het afgelopen jaar. Dan zijn zowel de CPC loop als de texel halve marathon afgelast vanwege het onstuimige weer. Zie deze quote over de texel halve marathon:

[...]

Lijkt me inderdaad niet haalbaar in die omstandigheden. De wind is misschien niet het grootste probleem op zichzelf,maar wel de beperkingen hierdoor aan het parcours of de reis van de deelnemers naar het evenement toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

kenneth schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:54:
[...]

Zit je in Michoacán of Chihuahua, mijd dan de kiprestaurants :+

Veel plezier daar!
Thanks! Ik zit in Aguascalientes :)

Buiten hardlopen hier is nogal lastig omdat ze pas letterlijk 1 jaar geleden zijn begonnen om fietspaden aan te leggen :D maar daar is het overige verkeer nog niet aan gewend. Parken kennen ze hier wel maar die zijn meer vierkante pleintjes.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
The_Ghost16 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:10:

[...]

Uhmm, ik windsurf dus en mijn nogal ervaren surfmaatjes gaan 's ochtends varen(Wijk aan Zee) omdat het na 12:00 amper meer te doen is (en het zijn gasten die normaal gesproken altijd naar buiten gaan). De continu windkracht 7/8 die er komt is niet het probleem, maar de windstoten tot 140 km/h, die zijn echt gevaarlijk. Mocht de voorspelling kloppen, zou ik er niet op rekenen dat het doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Zal me niks verbazen als LeChampion het hele evenement zal annuleren. Je moet er niet aandenken dat je terwijl je aan het rennen bent een afgebroken tak (of erger) op je hoofd krijgt.

Hoop het natuurlijk niet. Denk persoonlijk ook wel dat je de halve en 30 km om 11:00 wel van start kan laten gaan omdat de echte narigheid pas later op de middag plaatsvindt. Maar dat kun je de 10 kilometer lopers ook niet aan doen (alhoewel LeChampion natuurlijk wel ervaring heeft met een evenement halverwege stoppen :Y) )

[ Voor 47% gewijzigd door Roadman op 07-02-2020 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
@Roadman @The_Ghost16
Ik ga ook de 10km lopen. Heb er nog steeds zin in, ondanks het weer. Zou erg jammer zijn als het niet doorgaat, maar die keuze is niet aan mij (en vanuit zij-lijn makkelijk praten altijd, maar ga er maar eens aan staan bij zo'n mega-event, je maakt nooit een keuze waar iedereen het mee eens is ;) ).

Overigens stuurde de organisatie eergisteren nog een update naar alle deelnemers:

Onze eigen meteorloog Jules Geirnaerdt geeft ons dagelijks de weersverwachting voor komende zondag door. Het belooft dit jaar een pittige editie te worden, met veel wind. De ochtend start met enkele millimeters regen. Rond de middag wordt het wel wat droger en minder wind. In de loop van de middag neemt de wind toe en kunnen we windkracht 7 verwachten. De wind komt vanuit het zuid zuidwesten.

De voorspelling voor Schoorl in de middag is nog steeds gewoon windkracht 7 uit zuidwest en zuid. Dus op zich is er niets veranderd sinds woensdag. Wel is de storm die komt iets groter geworden, maar lijkt die op de avond gepland (WK8 pas vanaf 19:00 uur).

Enige voordeel: de 10km schijnt beschutter te liggen dan de 20/30, dus naarmate de windkracht toeneemt (middag) zijn de mensen die daar het meeste last van hebben al binnen (20/30 is ochtend). Al kan je het ook als nadeel zien: meer beschutting is meer bomen e.d. is meer kans op dingen die rondwaaien ;)

Maar goed, blijft koffiedik kijken. Als het gecanceld wordt zal het wel weer 's ochtends vroeg zijn. Gezien mogelijke OV en auto-problematiek zullen ze wellicht dan wel zo slim zijn het te besluiten een uur of 4 vóór de start, zodat er niet alsnog een gestrande groep mensen rond Schoorl hangt. En dus niet zoals het laatste vak Damloop afgelopen jaar een paar min voor start...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik sta er gelukkig zelf redelijk nuchter in en kan me er heel goed bij neerleggen als ze het niet door laten gaan. Maar de compensatie van de texel halve marathon vond ik dan beter geregeld dan de compensatie van de cpc loop bijvoorbeeld.

Ik denk ook dat het grootste probleem zit in de bomen die al dan niet takken kunnen verliezen of om kunnen waaien. Als ook de mensen massa die in het weer terug naar huis moet. Op zich verkleumd en nat kan prima verholpen worden in de sporthal.
Een groot evenementen terrein zoals bij de cpc loop is er niet. Dus dat risico is al veel minder.

Ik ga er vanuit dat het gewoon doorgang gaat vinden maar ik kan het ook begrijpen als dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik moet op de fiets heen, zal ook lachen zijn met die wind.
Ben begin van de week ziek geweest en dus niets meer gelopen, ben al kapot van een trap. Hoop dat ik de komende dagen flink bij trek anders ga ik bijna hopen op afgelasting. -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 07-02-2020 17:21 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gonadan schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:21:
Ik moet op de fiets heen, zal ook lachen zijn met die wind.
Ben begin van de week ziek geweest en dus niets meer gelopen, ben al kapot van een trap. Hoop dat ik de komende dagen flink bij trek anders ga ik bijna hopen op afgelasting. -O-
Als je niet fit ben dan loop je toch gewoon niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Roadman schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:56:
Als je niet fit ben dan loop je toch gewoon niet?
Als ik echt niet fit ben misschien niet, maar als ik niet echt fit ben misschien wel. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2