Wtf, dat filmpje!
Zoveel vragen die in me opkomen, weet niet eens waar ik moet beginnen.
Allereerst: inspirerend, zoveel marathons en een 100k? Was dan ook meteen mijn eerste vraag: HOE DAN??!!
Want niet onaardig bedoeld, maar hoe krijg je het volgehouden met zoveel overgewicht nog?
Ook meteen de tweede vraag die dan in me opkomt, hoe houd je in godsnaam zoveel overgewicht als je zoveel beweegt/loopt (ziet ook nog dat ze aan krachttraining doet in het filmpje). Dan kun je wel van tevoren klagen dat de stereotypes zijn dat je ofwel geen reet uitvoert, ofwel jezelf alleen maar volvreet (en in het slechtste geval een combinatie van die twee), maar als je na zoveel trainingen, marathons en ultramarathon dan nog steeds dat gewicht met je meezeult, dan zit er toch ergens qua eetgewoonten niet goed lijkt me?
En ik wil haar verder echt niet fatshamen ofzo, nogmaals, insprirerend wat ze voor elkaar heeft gekregen, groot respect en bewondering, maar het lijkt me zo onnodig en zonde. Het lijkt allemaal bijna to good to be true.
Ben zelf afgelopen 2 jaar van een bmi van bijna 34 naar 22-23, nog wat gegaan, en het verschil met lopen en conditie is echt niet te geloven. Haar bmi moet vast nog wel hoger zijn. Zelfs nu ik weer een klein beetje in bmi geklommen ben (maar nog steeds rond de 24) merk ik het ook alweer - al zij het minimaal - vergeken met 5-7 kg minder.
Bijzonder verhaal, dat wel.