Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste
Acties:
  • 474.652 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:12
Sport_Life schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:00:
Zo de eerste duurloop van februari is in the pocket! 8-) 30km :)
Wel een groot gedeelte (zee)wind mee.
Ik ben de wind voor volgende week zondag in de gaten aan het houden, en bij de voorspellingen van nu heb ik de 2de helft van de marathon windkracht 4 mee 8) dus de eerste halve wind tegen... :/ maar er kan nog veel veranderen in een week tijd.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:46

vhal

ಠ_ಠ

@nogeeninlog onderstaande is toch de normale? Gek genoeg zie ik de mini ook voor 99€ staan bij deze en andere webhops. :?

https://www.coolblue.nl/p...ce-hypersphere-green.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:06:
[...]

Ik ben de wind voor volgende week zondag in de gaten aan het houden, en bij de voorspellingen van nu heb ik de 2de helft van de marathon windkracht 4 mee 8) dus de eerste halve wind tegen... :/ maar er kan nog veel veranderen in een week tijd.
Ja die wind is echt niet leuk.. Wilde aanvankelijk naar Hoek van Holland lopen, maar ivm de wind ben ik maar richting Wassenaar gegaan (Meijendel).

Wind stil is het prettigst bij een wedstrijd :). Als er dan toch wind is dan liefste de eerste helft.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 01-02-2020 18:23 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-07 19:15
vhal schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:09:
@nogeeninlog onderstaande is toch de normale? Gek genoeg zie ik de mini ook voor 99€ staan bij deze en andere webhops. :?

https://www.coolblue.nl/p...ce-hypersphere-green.html
Je hebt gelijk! De groene is de normale. De zwarte voor 99 Euro is de Mini.
Omdat ik zo'n bal altijd voor het grijpen wil hebben, ligt deze altijd ergens in mijn woonkamer. Daarom wilde ik de groene niet hebben, die kleur misstaat bij mij volledig.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gaargod schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:51:
Save the date: op Zaterdag 4 Juli is de Rotterdam Ekiden 2020!!

Zoals alle lezers hier weten is natuurlijk ons Collectieve Doel om dit jaar met (minimaal) 2 GoT teams mee te doen...

Dus lijkt het je gaaf om eens wat Tweakers in het wild te ontmoeten en ook samen een mooie teamprestatie neer te zetten dan is deze voor jou!

De inschrijving opent eind Maart, wordt vervolgd :)
Ik vind dit gaaf, maar ik denk dat ik jullie alleen maar vertraag :+ :$

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bensimpel schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:39:
[...]

2 teams, dus Team Heel Erg Snel en Team Gewoon Lekker Lopen? :)

[ Voor 61% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2020 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:04
@Bensimpel laat dat je niet tegenhouden, gaat ook om de ervaring :) tevens heb je nog bijna een half jaar om te trainen, zet 'm op dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gaargod schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:12:
@Bensimpel laat dat je niet tegenhouden, gaat ook om de ervaring :) tevens heb je nog bijna een half jaar om te trainen, zet 'm op dus!
Ik ben al sinds okt 2019 aan het trainen om de 5k onder 24 min te lopen :+ Gaat wel lekker hoor, zit nu aan de 17km per week.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

Zoals alle lezers hier weten is natuurlijk ons Collectieve Doel om dit jaar met (minimaal) 2 GoT teams mee te doen...

Dus lijkt het je gaaf om eens wat Tweakers in het wild te ontmoeten en ook samen een mooie teamprestatie neer te zetten dan is deze voor jou!

Lijkt me leuk, ekiden is een mooi evenement, al een aantal keer in zwolle meegedaan.
Maar nu morgen eerst maar de 25km van de midwintermarathon wegtikken. Hopelijk valt de voorspelde regen nog een beetje mee

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:41

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Vandaag heb ik dus de 15km Texeltrail gelopen. Nadat ik mijn vrouw op de 42km heb zien vertrekken en mijn startnummer alvast had opgehaald ben ik in onze B&B even gaan lunchen voordat ik weer terugliep, Wat een mensenmassa daar ineens, al waren het maar ongeveer 350. Nog twee lopens uit Arnhem gesproken en toen was de start.

Gezien mijn probleempjes wilde ik rustig aan beginnen om mijn maag niet direct zwaar te belasten. Jammer genoeg is achter in een groep lopen niet echt mijn ding bij een trail. Het schiet niet op, mensen zijn bang voor een plasje water etcetc. Dus langzaamaan manoeuvreerde ik me al via het gras iets naar voren waar wat meer ruimte was. Ik merkte wel vrij direct als ik te snel ging lopen want dan kwam het zuur wat opzetten, werkt perfect om wat rustiger te gaan lopen.

Heel even jeukte het om toch de 24 te gaan lopen maar mijn verstand won van mijn gevoel dus mocht ik het strand op om weer op de terugweg te gaan. Het strand was overigens vrij genadeloos. Ik had de wind in de rug maar elke keer dat ik wat wilde versnellen zei mijn maag; "dacht het niet hè". Dus liep ik met gemiddeld iets van 6:00 over het soms zware zand. Bij de splitsing van 42/24 (door het op strand) en 15 (de duinen in) heb ik nog even kort met de vrijwilliger daar gekletst. Alle 15 lopers kortte daar de route af door snel richting de duinen te gaan. Ik koos het iets hardere zand aan het water om makkelijker te lopen.

Er was daarna in de duinen duidelijk te merken dat de lopers waarin ik me in bevond geen afdalers zijn want van de duin omlaag zie ik dat ik 3:20 heb gelopen en ik vloog daar echt iedereen voorbij (het was heerlijk breed graspad). Heerlijk stukje was dat, het koste me wel weer een paar honderd meter tot rust komen daarna maar het was de inspanning waard.

Op 12 km zag ik weer een hoge duin aankomen en ik had twee dames vlak voor me. Aangezien we op singletrack liepen heb ik wat versneld om ze nog voor het afdalen in te halen. En daarna had ik op een één of andere manier vleugels en akkoord van mijn maag om door te lopen. Rond de 5:00 begon ik aan de laatste 3km en op het einde zat ik denk ik rond de 4:30 te lopen. En dat ging goed! Ik snap mijn lichaam op dit moment niet helemaal. Gisteren was ik nog moe en heb ik in de middag nog een dutje gedaan. Dat met het rijden naar Texel, daar lunchen en iets wandelen.

Tevreden ben ik wel, 15km was genoeg en tijdens het wachten op mijn vrouw heb ik nog mooi een Skuumkoppe kunnen drinken want die had ik wel verdiend. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 10:04
Hmmm, 67,3 km in feitelijk krap 2 weken, ik moet het km-denken loslaten en focussen op de belasting. Knie gaat al wat beter, maar ik wacht tot de laatste behandeling (vrijdag) en ga dan rustig opbouwen. Positief is dat ik langzaam steeds meer gevoel in m'n klapvoet krijg en de hoop groeit dat daar na 15 jaar herstel mogelijk is.
Ekiden, leuk! ben er graag weer bij en sub 45 is het doel (stiekem pr ambities 43:50)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:38
InZane schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:04:
[...]
Deze week sowieso maar 1 keer gelopen tot nu toe. Gisteren thuis gebleven met keelpijn, gesnotter en wat koorts. Vandaag voelt alweer iets beter gelukkig. Of die sub 2 uur er nog in zit op de 25km van aanstaande zondag.. afwachten maar.
Vanochtend nog wakker geworden met keelpijn, spierpijn en een stem alsof ik jaren zware Van Nelle had gerookt, maar naarmate de dag vorderde trok het gelukkig steeds verder weg.
Voelt nu dus wel weer redelijk oké en ik heb er zowaar weer wat vertrouwen in voor morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:36
Succes voor de lopers morgen! Ik kom misschien nog even kijken naar vrouwlief die de 25km loopt bij de Asselronde, maar met de weersvoorspelling sla ik denk ik over. De kinderen zijn dan niet te genieten :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 14-07 13:29

Wellicht een mooi moment om voor een snelle 5 of 10 te gaan :P. Alleen leent het parkoers zich daar wat minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:08
Interessant, kende die hypersphere's nog niet...

Zijn zowel de mini als de normale grootte geschikt voor dezelfde gebieden in principe? Bij mijn zijn vooral mijn kuiten en hamstrings een doelgroep, voelt alsof de normale sphere daar geschikt(er) voor is maar de mini is misschien wat praktischer (meenemen en grootte).

Normale grootte lijkt me weer comfortabeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kak. Gaat het net lekker hier met trainen (zeker sinds we naar Perth verhuist zijn en de acclimatisering achter de rug is), val ik van de trap af met mijn jongste in mijn armen. Ik had de juiste reflex, maar daardoor nu wel minimaal een gekneusde kleine teen aan de linkervoet- als ie niet al gebroken is.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 11:08
Zwerver schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:42:
Kak. Gaat het net lekker hier met trainen (zeker sinds we naar Perth verhuist zijn en de acclimatisering achter de rug is), val ik van de trap af met mijn jongste in mijn armen. Ik had de juiste reflex, maar daardoor nu wel minimaal een gekneusde kleine teen aan de linkervoet- als ie niet al gebroken is.
Ai, balen! En schrikken, de kleine (en dan niet teen ;) ) ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
m0ridin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:48:
[...]

Ai, balen! En schrikken, de kleine (en dan niet teen ;) ) ok?
Ja gelukkig wel. Moet er niet aan denken als niet mijn voet maar zijn hoofd tegen de muur was gekomen...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ik voel met je mee, laatst ook van de trap gevallen, gelukkig niet met de jongste op m'n arm (die wordt woensdag 18 :+ ) .
Moet je niet een foto laten maken dan @Zwerver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Frenz64 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:12:
Ik voel met je mee, laatst ook van de trap gevallen, gelukkig niet met de jongste op m'n arm (die wordt woensdag 18 :+ ) .
Moet je niet een foto laten maken dan @Zwerver ?
Als hij morgen niet minder dik is wel. Maar functioneel gezien doet ie het gewoon en hij staat niet scheef.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07 15:52

Niku

Alagaesii

Eerste keer ooit eigenlijk dat het buiten behoorlijk regende en dat ik dacht ‘laat ik maar gewoon gaan’. Compleet verregend, maar wel een prima 13k verder :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-07 13:18
Op zich heerlijk trainingsrondje van 10 Engelse mijlen gedaan, tijdens de Twiskemolenloop, verdeeld in blokken van 3 * 5 kilometer. Maar wat was het nat en later ook koud! Bedoeling was 1ste blok rond de 4:50, 2de blok rond de 4:30 en het laatste blok rond de 4:10 min/km. Vind het maar knap lastig om al direct 4:50 min/km te lopen omdat de eerste kilometer te snel ging. Zie dan maar eens je tempo te matigen om richting doel tempo te gaan. Niet helemaal gelukt, maar met mezelf afgesproken o er gewoon drie duidelijke tempo blokken van te maken.

Dus na 5 kilometer een beetje rond de 4:45-:4-40 gehangen te hebben het seintje van het horloge om te versnellen richting de 4:30 min/km. Daar iets onder gelopen en voor het gevoel ging het allemaal erg makkelijk. Na nog eens 5 kilometer het sein richting de 4:10 min/km te gaan. En eigenlijk was er toen de lol wel een beetje vanaf. Ik had het namelijk IJSKOUD! en hoewel ik prima richting de 4:10 ging werd het er maar niet warmer op -O-

Na 15 kilometer waren de tempo blokjes weer gedaan. Laatste 1,1 kilometer nog redelijk vlot uitgelopen richting de kantine om daar alle natte troep uit te trekken. Mooie training voor de halve tijdens de Groet in Schoorl run voor volgende week. Hopelijk is het dan wel wat droger...

Strava bij het praatje

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na een juni marathon in 2018 flink lopen aanklooien met mijn knie tot eind vorig jaar (peesontsteking boven de knie aan binnenkant been, quadricepstendinopathie). In de 10 jaar dat ik loop nog niet eerder tegen zo'n hardnekkige blessure aangelopen, flink frustrerend. De ommekeer zat hem, volgens mij, in het volgen van de kracht- en yoga training die bij mijn indoorfietsprogramma horen. Niet eens heel veel kracht en yoga maar kortdurend een paar keer per week. Nu eindelijk weer plannen kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 06:19

Galois

1811 - 1832

Irritant! Heb een ontzettende zere keel. Voel mij voor de rest wel prima, verder nergens last van. Geen verkoudheid oid.

Hardlopen met een zere keel is wel irritant! Tijdens het lopen nergens last van, maar nu na het lopen lijkt mij keel geïrriteerder dan ervoor... :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:56
Volledig doorgeregend bij de Asselronde vandaag. Mooi parcours en geen moment vlak. Doel was onder de 2uur te lopen en met 1:57 en een beetje dus dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

WouterG

Dit is geen ondertitel

Afgelopen donderdag wat vreemds gehad, ik had een rondje van 15km gelopen, iets bovengemiddelde inspanning maar niet extreem. Laatste paar km wel een beetje versneld maar ook dat niet anders als wat ik vaker doe. Wel compleet verzopen in de regen maar dat is ook niet de eerste keer. Na het douchen dacht ik eerst dat mijn broek op de kachel had gelegen, zo warm voelde het. Er kwam een behoorlijke hitte van mijn bovenbeenspieren af, beide benen. Heel duidelijk voelbaar, zowel de benen zelf als wanneer ik met mijn hand voelde. Uurtje later was het al veel minder en uiteindelijk was alles normaal, ook geen spierpijn aan overgehouden. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, is dit normaal?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Totrail schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:21:
Volledig doorgeregend bij de Asselronde vandaag. Mooi parcours en geen moment vlak. Doel was onder de 2uur te lopen en met 1:57 en een beetje dus dik tevreden.
Buiten het startvak om vond ik de regen nog wel meevallen en zelfs misschien wel een beetje lekker.

Zelf heb ik hem voor het eerst gelopen, wel eens de 8 en 16.1 waardoor delen van het parcour al bekend waren. Uiteindelijk heb ik hem in 2u14m gelopen, iets sneller dan verwacht, ben er zeer tevreden mee. Alleen het begin ging wat langzaam omdat ik niet echt een kant op kon, helemaal het stukje door park berg en bosch(vlak voor de eerste grote heuvel) was toch wel erg hutje mutje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
Totrail schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:21:
Mooi man!

Het is mij met 2.01.51 helaas niet gelukt, maar voor iemand die donderdag nog de hele dag ziek op bed lag, mag ik niet klagen. Er zat gewoon niet meer in.
Het was verder weer prima georganiseerd, alleen wel wat jammer van de regen.

Strava: https://strava.app.link/X4yY6Wb4K3

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 02-02-2020 20:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 20:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

WouterG schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:33:
Afgelopen donderdag wat vreemds gehad, ik had een rondje van 15km gelopen, iets bovengemiddelde inspanning maar niet extreem. Laatste paar km wel een beetje versneld maar ook dat niet anders als wat ik vaker doe. Wel compleet verzopen in de regen maar dat is ook niet de eerste keer. Na het douchen dacht ik eerst dat mijn broek op de kachel had gelegen, zo warm voelde het. Er kwam een behoorlijke hitte van mijn bovenbeenspieren af, beide benen. Heel duidelijk voelbaar, zowel de benen zelf als wanneer ik met mijn hand voelde. Uurtje later was het al veel minder en uiteindelijk was alles normaal, ook geen spierpijn aan overgehouden. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, is dit normaal?
Niet iets met eerst een stukje onderkoeling waarna je huid gaat gloeien?

@Bensimpel bij de Ekiden staat het sociale aspect bovenaan. Ieder loopt op zijn of haar niveau en dat is mooi genoeg. Zelfs als we 2 teams bij elkaar krijgen is het misschien leuker om ze aan elkaar gewaagd samen te stellen, maar laat het eerst maar zo ver komen :)

Deze loopweek vandaag afgesloten met 15km heuveltraining (onverhard). In totaal iets van 500hm, dus aardig de moeite waard. Nu weer een rustig weekje en as zaterdag weer een trailmarathon bij runforestrun in de omgeving van Ommen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 02-02-2020 20:30 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobinE
Hier ook de Asselronde achter de rug. Vorig jaar net iets boven de 1 uur 50 gelopen dus doel was hier net onder te komen. Uiteindelijk over de finish gekomen in 1:47:24 dus zeer tevreden. Ik vond de regen juist nog meevallen, droog was het zeker niet maar de voorspelling gisteren was nog veel natter. Wel een blaar aan de race overgehouden. Daar geef ik mijn erg natte schoenen maar de schuld van, er waren wel veel plassen op het parcours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sinds donderdag ineens last van keelpijn gehad en met alle griep-achtige verschijnselen op werkvloer vreesde ik dat ik er misschien ook eens aan zou moeten geloven. Dus vrijdag en zaterdag geleefd op vers fruit, keelsnoepjes, honingdrop, vitaminepillen en magnesiumpillen. Waarschijnlijk grotendeels voor het placebo-effect want als ik echt iets zou hebben zou zo'n last minute semi-homeopatische interventie mij waarschijnlijk toch niet redden. Maar goed, al met al vanochtend al weer een stuk fitter, dus besloten de week af te sluiten met een duurloopje van 16km met daarin verwerkt 3x 1000m @ 3:45/km. Even een paar korte maar pittige tempoblokjes dus. Ging gelukkig goed en hopelijk gaat mijn energielevel nu ook weer omhoog ipv omlaag, want over 7 daagjes wordt het knallen op de NK (Schoorl), waar ik voor 't eerst een sub-40 wil neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
RobinE schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:55:
Hier ook de Asselronde achter de rug. Vorig jaar net iets boven de 1 uur 50 gelopen dus doel was hier net onder te komen. Uiteindelijk over de finish gekomen in 1:47:24 dus zeer tevreden. Ik vond de regen juist nog meevallen, droog was het zeker niet maar de voorspelling gisteren was nog veel natter. Wel een blaar aan de race overgehouden. Daar geef ik mijn erg natte schoenen maar de schuld van, er waren wel veel plassen op het parcours.
Gisteren werd er inderdaad nog veel meer neerslag aangegeven, dus wat dat betreft viel het mee. Maar het was alsnog wel genoeg om flink nat van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Was heerlijk weer vanavond, had eigenlijk geen zin omdat ik dacht dat het koud was maar viel erg mee. Blijf voorlopig nog wel even wat kortere afstanden doen om niet mijn knieblessure terug te krijgen. Morgen weer naar de fysio.

Die ekiden lijkt mij ook wel leuk maar misschien dat ik dat ga opperen bij een groepje collega's. Mocht dat niks worden dan haak ik wellicht bij jullie aan als dat dan nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 06:19

Galois

1811 - 1832

Vele van jullie hebben de Flipbelt. Ik heb 'm niet vaak nodig, ik loop altijd met allen één sleutel: die past wel in een klein zakje.

Maar als ik op vakantie ben, dan neem ik wel liever mijn telefoon mee, daarom wil ik toch zo'n Flipbelt. Alleen zag ik dat er ook de 'zipper' is. De classic daar lijkt het alsof de telefoon eruit kan 'schuiven'. Is dat zo? Ik vind de classic mooier, maar wil mijn telefoon toch wel veilig vervoeren. Iemand ervaringen?

En mijn taille is 83 cm dus ik pas volgens maattabel in zowel de S als M, advies hierover?
S gaat van 66-91 en M van 71-87 cm.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40

WouterG

Dit is geen ondertitel

Galois schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:02:
Vele van jullie hebben de Flipbelt. Ik heb 'm niet vaak nodig, ik loop altijd met allen één sleutel: die past wel in een klein zakje.

Maar als ik op vakantie ben, dan neem ik wel liever mijn telefoon mee, daarom wil ik toch zo'n Flipbelt. Alleen zag ik dat er ook de 'zipper' is. De classic daar lijkt het alsof de telefoon eruit kan 'schuiven'. Is dat zo? Ik vind de classic mooier, maar wil mijn telefoon toch wel veilig vervoeren. Iemand ervaringen?

En mijn taille is 83 cm dus ik pas volgens maattabel in zowel de S als M, advies hierover?
Ik heb zelf de zipper maar mijn telefoon zit altijd in een vak zonder rits. De rits gebruik ik om de huissleutel in op te bergen, Een telefoon ga je echt niet verliezen uit een zipbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

83 cm zou prima moeten passen in de S. Zelf zit ik dichter tegen de 97 cm van de M dan jij tegen de 91 cm van de S, en de M past mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza

Ik heb wel een flipbelt, maar vind het toch niet zo lekker lopen met iets om mijn middel. Als ik wat spulletjes wil meenemen, zoals bijvoorbeeld mijn telefoon of wat te drinken als het erg warm is neme ik mijn trailrugzakje van Decathlon. Daar merk ik tijdens het lopen niets van en vind ik zelf comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:26
Ik heb sinds een paar maanden andere schoenen: Nike pegasus 36. Merk dat bij slechter weer ik heel snel water in de schoenen staat waardoor bij elke stap een zompig geluid hoort bij je voorvoet.

Anderen zelfde ervaringen met deze schoenen? Had hiervoor ook nikes (Odessy react) en hier nooit last van.

Bij flink door plassen lopen snap ik het natuurlijk maar heb het al bij een beetje natte weg of lichte regen. Ook lijkt het me niet heel goed voor de schoen zelf slijt misschien meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-07 21:40
Crysania schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:16:
Ik heb sinds een paar maanden andere schoenen: Nike pegasus 36. Merk dat bij slechter weer ik heel snel water in de schoenen staat waardoor bij elke stap een zompig geluid hoort bij je voorvoet.

Anderen zelfde ervaringen met deze schoenen? Had hiervoor ook nikes (Odessy react) en hier nooit last van.

Bij flink door plassen lopen snap ik het natuurlijk maar heb het al bij een beetje natte weg of lichte regen. Ook lijkt het me niet heel goed voor de schoen zelf slijt misschien meer?
Heb zelf een poosje de Pegasus 35 gehad maar die vond ik ook niet echt grippy op een natte baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Is er bij mij echt nog nooit uitgeschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De classic daar lijkt het alsof de telefoon eruit kan 'schuiven'. Is dat zo? Ik vind de classic mooier, maar wil mijn telefoon toch wel veilig vervoeren. Iemand ervaringen?
De bedoeling is dat, nadat je alles erin hebt gestopt, je de belt binnenstebuiten ... flipt :) waardoor de openingen tegen je lichaam aan zitten. Maar zelfs als je dat niet doet valt er niet makkelijk iets uit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 11:30
Grappig, nooit bij stilgestaan dat je de flipbelt moet "flippen". :P

Moeten is overigens een wat rekbaar begrip in deze, mijn telefoon (iPhone X) blijf zonder problemen zitten. Ik heb ook de 175ml flipbelt drinkflesjes en ook hier geen problemen. Voor je sleutel zit er een klein haakje in de flipbelt waar je deze aan vast kunt maken.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Crysania schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:16:

Ik heb Nike Vomero 14 en heb met deze schoenen daar ook last van. Gewoon een rondje op nat asfalt is voldoende om thuis te komen met natte kousen. Is dit typisch een Nike probleem? Ondanks dat de schoenen mij goed passen is het een reden om voor mijn volgend paar een ander type te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Pinguu schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:37:
[...]

Ik heb Nike Vomero 14 en heb met deze schoenen daar ook last van. Gewoon een rondje op nat asfalt is voldoende om thuis te komen met natte kousen. Is dit typisch een Nike probleem? Ondanks dat de schoenen mij goed passen is het een reden om voor mijn volgend paar een ander type te kiezen.
Ik denk niet dat het een Nike probleem is mar een probleem wat hoort bij schoenen die steeds lichter worden, met een bovenkant/mesh die nagenoeg niets meer is dan een sokje om de boel bij elkaar te houden. Heb er op mijn Kinvara’s (Saucony) en Peregrine (Saucony trailrun-schoenen) ook last van. Bij die laatste is de bovenkant zo “open” dat ik bij een Drunense Duinen trail vorig jaar op 2/3 mijn schoenen moest legen omdat er zoveel zand in zat dat mijn tenen in de knel kwamen op de downhill stukken 😬

Het blijft een afweging: wil je minder snel water in je schoenen dan moet je voor een meer degelijke uitvoering kiezen, met helemaal aan die kant van het spectrum de GTX varianten (met als keerzijde warmere voeten dus of die echt droog blijven is een tweede). Wil je liever zo licht mogelijk dan ga je voor de minimaal uitgevoerde versies, maar dan loop je idd wel snel natte voeten.

Zelf vind ik het niet zo’n ramp, bij training sopt het wat maar niet storend, bij races loop je zo snel dat je er helemaal niet echt last van hebt...

Verder tip: haal na elke training de binnenzooltjes eruit, dan zijn ze in notime droog en minder kans op schimmel en muffe lucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaargod
Als iedereen die op mijn Ekiden post heeft gereageerd, en / of deze heeft geliked, daadwerkelijk meedoet, zitten we al aan 2,5 teams. Hou dit vast fellow runners! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim_W
Bensimpel schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:39:
[...]

Als ik 1 ding geleerd heb van dit forum dan is het wel dat snelheid relatief is.

We proberen tijdens een wedstrijd maximaal te presteren en voor de 1 is dit bijvoorbeeld 4:00/km en voor de ander 6:00/km. De "langzamere" heeft ongetwijfeld net zo zijn/haar best gedaan. :)

Ik hoor overigens ook bij de de "doe mij maar in het langzamere groepje". Kunnen we ons wellicht samen aan elkaar optrekken i.p.v. andere "vertragen". :+

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Noooooes, dan loop ik heel misschien de Schuttevaerrace :F Mocht dat nou toch niet doorgaan lijkt een keer Ekiden me wel tof.

Gisteren een 5.1km gelopen, ging niet super, veeeeel te snel gestart en daardoor met km 2-5 beetje moeite. Ach, chiptijd van 27:06 is niet slecht. Geen PR, maar ook niet verwacht.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

kenneth schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:42:
[...]

De bedoeling is dat, nadat je alles erin hebt gestopt, je de belt binnenstebuiten ... flipt :) waardoor de openingen tegen je lichaam aan zitten. Maar zelfs als je dat niet doet valt er niet makkelijk iets uit.
Heb het ook nog nooit geflipt, blijft zonder prima zitten :+
Gaargod schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:53:
Als iedereen die op mijn Ekiden post heeft gereageerd, en / of deze heeft geliked, daadwerkelijk meedoet, zitten we al aan 2,5 teams. Hou dit vast fellow runners! :D
Kak, heb ik 'm geliked? Haha.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tim_W schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:16:
Ik hoor overigens ook bij de de "doe mij maar in het langzamere groepje". Kunnen we ons wellicht samen aan elkaar optrekken i.p.v. andere "vertragen". :+
Voor vertragen hebben we @Pathogen en @Calitomnication die elkaar niet kunnen vinden bij de afwissel :P

Verder is die hele Ekiden gewoon een excuus om op een zomermiddag langs een atletiekbaan te kunnen hangen terwijl je over hardlopen praat. Het tempo boeit echt geheel niet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

Ik ben geheel volgens traditie zeer waarschijnlijk weer op vakantie :F :+

Zo niet, dan ben ik van de partij. Het lopen gaat weer goed genoeg :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 13:03

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hij staat in de agenda, dus die stap is gezet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
kenneth schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Voor vertragen hebben we @Pathogen en @Calitomnication die elkaar niet kunnen vinden bij de afwissel :P

Verder is die hele Ekiden gewoon een excuus om op een zomermiddag langs een atletiekbaan te kunnen hangen terwijl je over hardlopen praat. Het tempo boeit echt geheel niet.
I beg to differ, afgelopen jaar boeide het tempo wel degelijk, we deden wel alsof dat niet zo was, maar toen de wedstrijd begon was het ook een wedstrijd.

Maar erg geslaagd, 2 teams moet haalbaar zijn (dit jaar koop ik iig geen auto na afloop 8) )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kenneth schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Mooiste was nog het gezicht van die man in de organisatie:
> "wie zoek je dan, roep ik 'm om"
< "geen idee, weet z'n naam niet meer"
> "hoe ziet ie eruit dan, zoek ik mee"
< "ja, dat weet ik eigenlijk ook niet"
> "welk kleur shirt heeft hij aan"
< "geen idee" :D

Heb zeker 2 tot 3 minuten in het finishvak gestaan en rondgelopen _O- _O-

@Crysania Loop nu 1 jaar op de Pegasus 35 met dik 775km op de teller en bijna alle weersomstandigheden (hoosbuien, sneeuw en temperaturen tot 40+), maar wat jij omschrijft heb ik iig niet meegemaakt.
Overigens gebruik ik de Pegasus ook niet op de baan, maar enkel voor lange duurlopen. Voor baanwerk kies ik liever een schoen die iets meer op snelheid is gericht, de Pegasus is iets te veel op comfort en demping gericht

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ghehe, we hadden zelfs met GoT-shirts en Henk-petten elkaar nog gemist denk ik :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik vind het toch mooi hoe twee GoT-edities Ekiden al een paar goede verhalen hebben opgeleverd! Anyway, ik zal vast weer huiselijke peer pressure krijgen om mee te doen, een mooi excuus om mijn PR op de 7,2km aan te vallen :)

Even gecheckt in de archieven: 29:51 in 2018 en 29:06 in 2019.

[ Voor 12% gewijzigd door Trenchdog op 03-02-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Trenchdog schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:02:
Ik vind het toch mooi hoe twee GoT-edities Ekiden al een paar goede verhalen hebben opgeleverd! Anyway, ik zal vast weer huiselijke peer pressure krijgen om mee te doen, een mooi excuus om mijn PR op de 7,2km aan te vallen :)

Even gecheckt in de archieven: 29:51 in 2018 en 29:06 in 2019.
Lekker. Ik had 28:36 in 2015 zag ik. Toen was ik vast niet in vorm, want dat moet wel 2:30 sneller kunnen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
influenza schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Lekker. Ik had 28:36 in 2015 zag ik. Toen was ik vast niet in vorm, want dat moet wel 2:30 sneller kunnen :X
Op dit moment zou ik rond de 28:30 kunnen halen; daar nog eens 2,5 minuut af, nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Jammer dat het zo ver is en op de verjaardag van mijn vrouw :+ Ik moet nog van boven Meppel komen! Even gespiekt, toch 1 uur en 45 minuten rijden...

Wanneer start de inschrijving? Misschien dat ik vrouwlief nog kan overtuigen, maar dan wil ze vast zelf ook mee :+ Maar ja, iemand moet op de kids passen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Inschrijving opent eind maart. Ter info: in 2018 waren er ook een paar kleine kinderen bij het team aanwezig :) wel met eigen oppas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
influenza schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Nice... Heb nog nooit meegedaan. Een 7,2 op 4:00 zou op 28:48 komen, lukt ie op 3:55 dan wordt het 28:12. Daar tussen ergens zou op een mooie dag met goede omstandigheden voor mij haalbaar moeten zijn. Maar juli.. poeh, vrees dat er dan nog een kleine temperatuurscorrectie overheen mag en ik al blij zou zijn met überhaupt een sub-29’er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Staat in de agenda ovb, wil overigens niet gelijk zeggen dat ik mee loop maar sfeerproeven is altijd leuk :)

Strava

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 21:23

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

In het kader van nog even na keuvelen ( dit mag nog op maandag toch)

Gisteren voor het eerst de midwinter marathon Asselronde. Zoals ik hier het advies kreeg (en ook van m'n trainer) behouden gestart op 'iets boven' marathon tempo. 4:40 dus en rond de 15 /16km het pedaal in getrapt. Dit voelde écht zo goed! Heb het al meerdere mensen horen roepen en zeggen; maar kan het nu ook zelf bevestigen. Heerlijk om met zoveel vertrouwen een tandje erbij te kunnen doen en mensen op te rapen.
Nu moet ik wel zeggen dat het parcours zich hier wel erg goed voor leent. De laatste km's loop je flink naar beneden en kreeg er een beetje 7H thrills bij. Op een gegeven moment liep ik sub 4:00 de heuvel af... toen me wel bedacht en even aan m'n knieën gedacht die dit zeker nog niet zo gewend zijn.

Uiteindelijk echt een goede trainingsloop voor mij met ook wat praktische zaken waar ik voor de marathon rekening mee moet gaan houden:

- natte sokken = zachte voethuid en dus beginnende blaren op 20+km
- telefoon niet meenemen: irritatie plek op m'n rug door het dragen in een flipbelt
- water genoeg uit de lucht gisteren, maar niet bij me; krijg voor de langere afstanden waarschijnlijk te weinig binnen uit bekertjes van de posten. Bij warm weer is dit een groot risico; dus toch maar gaan trainen met 'iets mee'.

Net preventief een behandeling erop zitten bij de sportmasseur; woensdag weer aan de bak!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
dreameater schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:45:
In het kader van nog even na keuvelen ( dit mag nog op maandag toch)

Gisteren voor het eerst de midwinter marathon Asselronde. Zoals ik hier het advies kreeg (en ook van m'n trainer) behouden gestart op 'iets boven' marathon tempo. 4:40 dus en rond de 15 /16km het pedaal in getrapt. Dit voelde écht zo goed! Heb het al meerdere mensen horen roepen en zeggen; maar kan het nu ook zelf bevestigen. Heerlijk om met zoveel vertrouwen een tandje erbij te kunnen doen en mensen op te rapen.
Nu moet ik wel zeggen dat het parcours zich hier wel erg goed voor leent. De laatste km's loop je flink naar beneden en kreeg er een beetje 7H thrills bij. Op een gegeven moment liep ik sub 4:00 de heuvel af... toen me wel bedacht en even aan m'n knieën gedacht die dit zeker nog niet zo gewend zijn.

Uiteindelijk echt een goede trainingsloop voor mij met ook wat praktische zaken waar ik voor de marathon rekening mee moet gaan houden:

- natte sokken = zachte voethuid en dus beginnende blaren op 20+km
- telefoon niet meenemen: irritatie plek op m'n rug door het dragen in een flipbelt
- water genoeg uit de lucht gisteren, maar niet bij me; krijg voor de langere afstanden waarschijnlijk te weinig binnen uit bekertjes van de posten. Bij warm weer is dit een groot risico; dus toch maar gaan trainen met 'iets mee'.

Net preventief een behandeling erop zitten bij de sportmasseur; woensdag weer aan de bak!
Ik heb er ook nog eentje voor het lijstje:
Regen en daardoor dus een erg nat shirt betekent extra wrijving. Ik ontdekte tot mijn schrik na een km of 20 ineens bloed in mijn shirt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

@InZane goeie inderdaad, echter was ik op die al voorbereid gelukkig! Goede tape en vaseline.. sommigen die veel borsthaar hebben zijn zonder deze add on's ook geholpen 🙈

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
Ik heb er ook nog eentje voor het lijstje:
Regen en daardoor dus een erg nat shirt betekent extra wrijving. Ik ontdekte tot mijn schrik na een km of 20 ineens bloed in mijn shirt :X
Daar kwam ik zondag dus ook achter bij het douchen, auwww. Bij mijn oksels aan beide kanten schaafplekken. Heb ik normaal nooit last van.

@dreameater Voor drinken tijdens de marathon, kijk van te voren hoeveel drinkposten er staan. Ik heb vorig jaar Enschede gelopen en daar stonden ze om de 5km. Je had daar zelfs de mogelijkheid van te voren je eigen bidon in te leveren en deze klaar te laten zetten bij drinkpost naar keuze.
Mocht je supporters mee hebben dan kunnen die onderweg ook mooi een flesje aangeven. Zelf meeslepen zou ik niet zo snel doen. (tenzij het echt heel warm gaat worden >20)

[ Voor 0% gewijzigd door RobinE op 03-02-2020 21:41 . Reden: quote gerepareerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
@dreameater Tijdens marathon zou ik telefoon inderdaad lekker achterlaten. Maar tijdens lange trainingen vind ik muziek altijd wel erg prettig, evenals iets meer opties om bij problemen te kunnen bellen. Nooit voorgekomen, maar áls ik een keer na 20km last krijg in de middle of nowhere op een zondag dan wil ik wel graag de optie hebben mij op te laten halen. Je zou kunnen proberen de telefoon voorzijde flipbelt te doen. Het zal persoonlijk zijn, maar daar heb ik hem en eigenlijk nooit last van. Wat ook helpt is hoesje eraf halen, scheelt weer omvang en dus kans op onprettig zitten.

Qua drinken: ga je toevallig Rotterdam doen? Daar hadden (hopelijk hebben...) ze altijd ze hele prettige drinkbekers bij de posten: namelijk met een sponje erin waardoor je zonder verslikken makkelijk gedoseerd kan drinken en daarna het sponje nog ter verkoeling kan gebruiken. Weet niet of ze dat nog steeds doen of dat ze in de duurzaamheids-trend nu wat anders hebben...

Wat ook kan helpen is isotonic gels van bijv sis meenemen. Die zijn wat groter maar zit al best veel vocht in en kan je prima nemen zonder toevoegrn van water. Mocht je dat doen train daar dan wel mee dan weet je ook snel of hetniets voor je is én welke smaken je niet naar binnen krijgt en welke “best ok” zijn. Superlekker gaan ze helaas allemaal niet worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-07 13:18
Valorian schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:39:
@dreameater Tijdens marathon zou ik telefoon inderdaad lekker achterlaten. Maar tijdens lange trainingen vind ik muziek altijd wel erg prettig, evenals iets meer opties om bij problemen te kunnen bellen. Nooit voorgekomen, maar áls ik een keer na 20km last krijg in de middle of nowhere op een zondag dan wil ik wel graag de optie hebben mij op te laten halen. Je zou kunnen proberen de telefoon voorzijde flipbelt te doen. Het zal persoonlijk zijn, maar daar heb ik hem en eigenlijk nooit last van. Wat ook helpt is hoesje eraf halen, scheelt weer omvang en dus kans op onprettig zitten.

Qua drinken: ga je toevallig Rotterdam doen? Daar hadden (hopelijk hebben...) ze altijd ze hele prettige drinkbekers bij de posten: namelijk met een sponje erin waardoor je zonder verslikken makkelijk gedoseerd kan drinken en daarna het sponje nog ter verkoeling kan gebruiken. Weet niet of ze dat nog steeds doen of dat ze in de duurzaamheids-trend nu wat anders hebben...
Vond de bekers in Rotterdam juist een hel. Laat mij maar gewoon een bekertje samenknijpen en drinken. Dat sponsje is het net niet. Heb liever een wat groter sponsje die je een aantal keer kunt gebruiken.
Wat ook kan helpen is isotonic gels van bijv sis meenemen. Die zijn wat groter maar zit al best veel vocht in en kan je prima nemen zonder toevoegrn van water. Mocht je dat doen train daar dan wel mee dan weet je ook snel of hetniets voor je is én welke smaken je niet naar binnen krijgt en welke “best ok” zijn. Superlekker gaan ze helaas allemaal niet worden ;)
SiS heeft op dit moment weer een aanbieding. 12 gelletjes voor alleen de verzendkosten (4,99)
https://www.scienceinspor...-12-gels-pth-feb20-signup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Nice, thanks voor de tip. Gelijk besteld, wil ze wel eens proberen :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 11:03

Meneer iCy

swarma

Na meer dan een halfjaar in de sportschool gesport te hebben kwam ik er achter dat ik meer een buitensporter ben dan een binnensporter. Ben inmiddels van bijna 148 kg naar inmiddels 116,8 gekrompen en nog steeds aan het afvallen, maar niet meer in de sportschool. Sportschool ben ik zelf mee gestopt na mijn nieuwe hobby (MTB), want na aanschaf fiets ben ik er niet meer geweest omdat ik het buiten veel leuker vind. Ik fiets op het moment minimaal 2x per week, maar op het moment is dit 3x per week met uitzondering van de eerste week van het jaar. Het afvallen gaat nog steeds gestaag ondanks de aanpassing qua binnensport naar buitensport.

Eetpatroon (en vooral het frisdrankpatroon) is compleet gewijzigd en is al enkele maanden stabiel op een goed niveau.

Nu zit ik er over na te denken wanneer ik onder de 110kg ernaast te gaan (hard)lopen. Is dit verstandig voor mij ivm nog aardig wat gewicht of is dit een goed streven? Beenkracht zit wel aardig goed en ik geef ook training 2x per week aan de F-jes waar ik zelf steeds actiever mee doe.

Wat is het meest praktisch qua loop bovenshirt? Ik zet zelf aan mijn thermoshirt te denken die ik gebruik tbv MTB-en, want het meeste vet ophoping zit bij mijn buik (zoals mijn vriendin letterlijk zegt dat ik geen kont heb). Merk dat ik met de thermoshirt minder op en neer beweging heb.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@InZane @dreameater strakke ondershirts zijn de bom. Nooit meer plakken of smeren :Y

Ik heb er een paar van deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzI2WDU0Ng==/z/2k0AAOSw4OFeG0P3/$_84.JPG

ooit bij de Lidl gekocht

[ Voor 45% gewijzigd door Pathogen op 04-02-2020 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:18:
Na meer dan een halfjaar in de sportschool gesport te hebben kwam ik er achter dat ik meer een buitensporter ben dan een binnensporter. Ben inmiddels van bijna 148 kg naar inmiddels 116,8 gekrompen en nog steeds aan het afvallen, maar niet meer in de sportschool. Sportschool ben ik zelf mee gestopt na mijn nieuwe hobby (MTB), want na aanschaf fiets ben ik er niet meer geweest omdat ik het buiten veel leuker vind. Ik fiets op het moment minimaal 2x per week, maar op het moment is dit 3x per week met uitzondering van de eerste week van het jaar. Het afvallen gaat nog steeds gestaag ondanks de aanpassing qua binnensport naar buitensport.

Eetpatroon (en vooral het frisdrankpatroon) is compleet gewijzigd en is al enkele maanden stabiel op een goed niveau.

Nu zit ik er over na te denken wanneer ik onder de 110kg ernaast te gaan (hard)lopen. Is dit verstandig voor mij ivm nog aardig wat gewicht of is dit een goed streven? Beenkracht zit wel aardig goed en ik geef ook training 2x per week aan de F-jes waar ik zelf steeds actiever mee doe.

Wat is het meest praktisch qua loop bovenshirt? Ik zet zelf aan mijn thermoshirt te denken die ik gebruik tbv MTB-en, want het meeste vet ophoping zit bij mijn buik (zoals mijn vriendin letterlijk zegt dat ik geen kont heb). Merk dat ik met de thermoshirt minder op en neer beweging heb.
Goed bezig, super knap!

Ik denk dat je heel rustig aan moet beginnen met lopen. Zowel in tempo als in afstand/duur. Lopen heeft veel meer impact op je lichaam dan fietsen, omdat je met lopen in tegenstelling tot fietsen je eigen lichaamsgewicht moet dragen en flinke klappen moet opvangen. dat is met meer gewicht uiteraard belastender dan als je lichter bent dus zou steeds makkelijker moeten gaan. Het zou zonde zijn om ene blessure op te lopen, waardoor je ontwikkeling spaak loopt. Dus zou echt een absoluut beginnersschema nemen en kijken hoe dat gaat. gaat dat prima zonder pijntjes e.d. kun je wellicht wat vlotter opbouwen.

Een strak shirt onder een wat wijder vallend shirt is wel prettig denk ik als je last hebt van een heen en weer schuddende buik. Die houdt dat beter op de plaats, soort van sport BH effect :P. Of je dan een thermo shirt moet nemen moet je zelf even bekijken, maar dat wordt al snel te warm vrees ik. Je hebt ook strakke niet thermoshirts. Bijvoorbeeld de heatgear van UnderArmour. dat is een compressieshirt waar je het niet direct enorm warm in krijgt ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://www.outsideonline.com/2408844/nike-vaporflys-verdict-world-athletics

Interessant stuk over de nieuw aangekondigde reguleringen betreffende legale wedstrijdschoenen. Korte samenvatting:

- Limiet op totale zoolhoogte (40mm)
- Limiet op het aantal plaatachtige elementen in een schoen (1)
- Verbod op het gebruik van prototypes, een schoen moet minimaal 4 maanden te koop zijn in de vrije markt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arjan90 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:37:
Jammer dat het zo ver is en op de verjaardag van mijn vrouw :+ Ik moet nog van boven Meppel komen! Even gespiekt, toch 1 uur en 45 minuten rijden...

Wanneer start de inschrijving? Misschien dat ik vrouwlief nog kan overtuigen, maar dan wil ze vast zelf ook mee :+ Maar ja, iemand moet op de kids passen!
Afstand is geen excuus! :P Venlo - Rotterdam, dik 2 uur. (maar uitgerekend op die ene dag in 't jaar dat ik met de trein reis was de NS aan het spoor aan het werken. Treinen vielen uit, bussen reden niet hard en niet naar Rotterdam centraal, stuk met de metro. Ben al met al dik 4 uur onderweg geweest :X
kenneth schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:52:
Inschrijving opent eind maart. Ter info: in 2018 waren er ook een paar kleine kinderen bij het team aanwezig :) wel met eigen oppas :p
En vlaai :Y)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarmee nogmaals blijkt dat het hardlopen zelf bijzaak is :P

Ik heb er weer zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 07:06

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb nu een set JBL UnderArmour Sport Wireless in-Ear Headphones with Heart Rate Monitor
https://www.amazon.com/JB...nes-Monitor/dp/B01N1N908J

Dat is, achteraf gezien, geen succes. De hartslagmonitor is redelijk accuraat, maar vanaf het begin connectieproblemen wanneer de telefoon meer dan 40 cm van de oortjes verwijderd is. Zodra de telefoon in een jaszak zit continu verbinding vinden, inschakelen en weer kwijtraken, dat alles gemeld door een dame met lieve stem. Nu is de batterij zo ver achteruitgegaan dat na 50 minuten de eerste waarschuwingen komen van een low battery, ook weer door die damesstem.

Tijd voor vervanging dus. Ik heb inmiddels een borstband voor de hartmeting, dus gewone oordopjes volstaan. Voorkeur gaat uit naar semi-draadloze oordopjes met microfoon. Op dit moment denk ik sterk aan de Jaybird tarah pro. Zijn hier hardlopers met ervaring met deze oortjes? Het aparte oplaadsnoer, niet standaard micro-usb, is me bekend.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 11:03

Meneer iCy

swarma

Qua schoenen, verwacht gezien mijn gewicht dat ik niet in een prijsklasse van pak hem beet 50 euro moet gaan zoeken? Wou eerst namelijk in deze prijsklasse kijken en benieuwen of het lopen echt wat voor mij is of dat ik het bij MTB-en (en straks zwemmen) ga houden.
influenza schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:00:
[...]

Goed bezig, super knap!

Ik denk dat je heel rustig aan moet beginnen met lopen. Zowel in tempo als in afstand/duur. Lopen heeft veel meer impact op je lichaam dan fietsen, omdat je met lopen in tegenstelling tot fietsen je eigen lichaamsgewicht moet dragen en flinke klappen moet opvangen. dat is met meer gewicht uiteraard belastender dan als je lichter bent dus zou steeds makkelijker moeten gaan. Het zou zonde zijn om ene blessure op te lopen, waardoor je ontwikkeling spaak loopt. Dus zou echt een absoluut beginnersschema nemen en kijken hoe dat gaat. gaat dat prima zonder pijntjes e.d. kun je wellicht wat vlotter opbouwen.

Een strak shirt onder een wat wijder vallend shirt is wel prettig denk ik als je last hebt van een heen en weer schuddende buik. Die houdt dat beter op de plaats, soort van sport BH effect :P. Of je dan een thermo shirt moet nemen moet je zelf even bekijken, maar dat wordt al snel te warm vrees ik. Je hebt ook strakke niet thermoshirts. Bijvoorbeeld de heatgear van UnderArmour. dat is een compressieshirt waar je het niet direct enorm warm in krijgt ;)

Succes!
Thanks hier kan ik wat mee.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:18:

Goed bezig. De tip die gegeven is over heel rustig aan beginnen is zeker goed, maar hardlopen met overgewicht is wel zeker mogelijk! Nog even een filmpje voor inspiratie:

Inderdaad een goed schema pakken en je daar aan houden, niet sneller, ook als het super lekker gaat. Als je nog energie over hebt na het rondje in het begin spring dan daarna nog even op de fiets ofzo. Voor schoenen: vind ik lastig om te adviseren, ik denk dat je best schoenen van prijsklasse 50 euro kan beginnen (en zodra je merkt dat je het leuk vind en door wil duurdere schoenen kopen), zolang ze maar voldoende demping bieden. Mocht je er aan twijfelen laat je dan schoenen aanmeten in een zaak, maar dan zul je al wel snel in de duurdere prijsklasse terechtkomen.

Veel succes met opbouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:31:
Qua schoenen, verwacht gezien mijn gewicht dat ik niet in een prijsklasse van pak hem beet 50 euro moet gaan zoeken? Wou eerst namelijk in deze prijsklasse kijken en benieuwen of het lopen echt wat voor mij is of dat ik het bij MTB-en (en straks zwemmen) ga houden.

[...]

Veel schoenen zijn qua demping gericht op lopers van zo'n 70-75 kg, maar er zijn ook merken die wel modellen hebben voor zwaardere lopers. De Brooks Beast zo uit mijn hoofd, maar er zullen er wel meer zijn. Hoka heeft ook bovengemiddeld veel demping. Maar je kunt het beste langs een goede hardloopzaak gaan waar ze een loop analyse kunnen doen en je kunnen adviseren. Is uiteraard ook niet zaligmakend, maar beter dan in het wilde weg online wat gaan bestellen.

Als je er niet al te veel geld aan wilt uitgeven hebben ze vaak bij de loopzaken nog wel oudere modellen waar ze graag vanaf willen voor een zacht prijsje. Dus stel die Brooks beast is prima en model 2020 kost 130 euro kun je vaak ook wel model 2019 vinden voor veel minder geld. Ik vraag het meestal gewoon of ze in het magazijn niet nog een oud model hebben in mijn maat. Wel weer passen dan, want per model kan de pasvorm nog weleens veranderen en niet altijd ten goede.

[ Voor 21% gewijzigd door influenza op 04-02-2020 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Pathogen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:56:
@InZane @dreameater strakke ondershirts zijn de bom. Nooit meer plakken of smeren :Y

Ik heb er een paar van deze:
[Afbeelding]

ooit bij de Lidl gekocht
Heb ik ook een paar van, die zijn van de Lidl toch? Vind ze zelf eigenlijk niet strak genoeg. draag dan liever een lekker strak compressieshirt. Kleedt gelijk goed af :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Even een schaamteloos plug over mijn wedstrijd. Een verslagje: https://maikel.tiny-host....rail-2020-42-2km-variant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-06 23:10
Bartske schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Goed bezig. De tip die gegeven is over heel rustig aan beginnen is zeker goed, maar hardlopen met overgewicht is wel zeker mogelijk! Nog even een filmpje voor inspiratie:

[YouTube: Breaking Stereotypes With an Ultramarathoner]

Inderdaad een goed schema pakken en je daar aan houden, niet sneller, ook als het super lekker gaat. Als je nog energie over hebt na het rondje in het begin spring dan daarna nog even op de fiets ofzo. Voor schoenen: vind ik lastig om te adviseren, ik denk dat je best schoenen van prijsklasse 50 euro kan beginnen (en zodra je merkt dat je het leuk vind en door wil duurdere schoenen kopen), zolang ze maar voldoende demping bieden. Mocht je er aan twijfelen laat je dan schoenen aanmeten in een zaak, maar dan zul je al wel snel in de duurdere prijsklasse terechtkomen.

Veel succes met opbouwen!
Hmm, moet zeggen dat dit wel motiveert! Heb juist besloten om nog niet te beginnen. Heb nu, volgens mijn bmi nog 9 kilo overgewicht. Dus misschien dat ik binnen kort toch maar stiekem ga beginnen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 17:04
Pathogen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:32:
https://www.outsideonline.com/2408844/nike-vaporflys-verdict-world-athletics

Interessant stuk over de nieuw aangekondigde reguleringen betreffende legale wedstrijdschoenen. Korte samenvatting:

- Limiet op totale zoolhoogte (40mm)
- Limiet op het aantal plaatachtige elementen in een schoen (1)
- Verbod op het gebruik van prototypes, een schoen moet minimaal 4 maanden te koop zijn in de vrije markt
Wel een logische stap en denk dat Nike al die publiciteit fantastisch vindt!
https://www.ed.nl/binnenl...egt-winkels-uit~ab955c82/ premium artikel maar of in incognito mode lezen of gratis de 1e 3 artikelen ;)
Ik koop wel 2 paar gewone schoenen voor dat geld :P

@ericplan ik heb sinds een week deze https://www.jbl.nl/in-ear...Fcg5l4ohoE5xoCIh8QAvD_BwE zitten prima en BT is ook goed met horloge aan linkerpols of telefoon in de broekzak of jaszak op de fiets.

Schuurplekken zijn niet fijn heb er gelukkig niet snel last van maar een strak (onder) shirt doet wonderen.
Na langere tochten wel eens last in de rechterlies (links is meestal minder....) heeft vaak met zweet/regen te maken maar overkomt me niet altijd dus smeer niet altijd met vaseline totdat het weer een keer is voorgekomen.

En schoenen gewoon vragen of ze een ouder model hebben of kunnen bestellen scheelt vaak een paar tientjes. Moet je het alleen niet erg vinden dat je een oude kleur krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:46

polthemol

Moderator General Chat
influenza schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Veel schoenen zijn qua demping gericht op lopers van zo'n 70-75 kg, maar er zijn ook merken die wel modellen hebben voor zwaardere lopers. De Brooks Beast zo uit mijn hoofd, maar er zullen er wel meer zijn. Hoka heeft ook bovengemiddeld veel demping. Maar je kunt het beste langs een goede hardloopzaak gaan waar ze een loop analyse kunnen doen en je kunnen adviseren. Is uiteraard ook niet zaligmakend, maar beter dan in het wilde weg online wat gaan bestellen.

Als je er niet al te veel geld aan wilt uitgeven hebben ze vaak bij de loopzaken nog wel oudere modellen waar ze graag vanaf willen voor een zacht prijsje. Dus stel die Brooks beast is prima en model 2020 kost 130 euro kun je vaak ook wel model 2019 vinden voor veel minder geld. Ik vraag het meestal gewoon of ze in het magazijn niet nog een oud model hebben in mijn maat. Wel weer passen dan, want per model kan de pasvorm nog weleens veranderen en niet altijd ten goede.
Als ik hem was zou ik net niet de oudere modellen pakken. De demping wordt ooks tugger naarmate de schoen ouder aan het worden is. Als hij met zijn gewicht al te zwaar / aan de zware kant is, gaat alle demping welkom zijn, met name omdat je impact je gewicht *4 (of ergens rond dat getal :) ) is voor elk been, bij elke stap die je maakt, dat maakt nogal wat uit.

Misschien is het vooral wijs om te starten op trails / onverhard. Een stuk vriendelijker voor de gewrichten qua impact (en beduidend leuker ook in mijn optiek :D ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Meneer iCy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:31:

[...]

Je kunt wellicht ook nog overwegen om eens op marktplaats te kijken, je ziet daar regelmatig schoenen voorbij komen waar amper op gelopen is doordat er bijvoorbeeld een verkeerde maat is aangeschaft.

Ik heb er toevallig vanmorgen zelf nog 2 paar opgezet :+

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bartske schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:38:
[...]

[YouTube: Breaking Stereotypes With an Ultramarathoner]
Wtf, dat filmpje!

Zoveel vragen die in me opkomen, weet niet eens waar ik moet beginnen.

Allereerst: inspirerend, zoveel marathons en een 100k? Was dan ook meteen mijn eerste vraag: HOE DAN??!!

Want niet onaardig bedoeld, maar hoe krijg je het volgehouden met zoveel overgewicht nog?

Ook meteen de tweede vraag die dan in me opkomt, hoe houd je in godsnaam zoveel overgewicht als je zoveel beweegt/loopt (ziet ook nog dat ze aan krachttraining doet in het filmpje). Dan kun je wel van tevoren klagen dat de stereotypes zijn dat je ofwel geen reet uitvoert, ofwel jezelf alleen maar volvreet (en in het slechtste geval een combinatie van die twee), maar als je na zoveel trainingen, marathons en ultramarathon dan nog steeds dat gewicht met je meezeult, dan zit er toch ergens qua eetgewoonten niet goed lijkt me?

En ik wil haar verder echt niet fatshamen ofzo, nogmaals, insprirerend wat ze voor elkaar heeft gekregen, groot respect en bewondering, maar het lijkt me zo onnodig en zonde. Het lijkt allemaal bijna to good to be true.

Ben zelf afgelopen 2 jaar van een bmi van bijna 34 naar 22-23, nog wat gegaan, en het verschil met lopen en conditie is echt niet te geloven. Haar bmi moet vast nog wel hoger zijn. Zelfs nu ik weer een klein beetje in bmi geklommen ben (maar nog steeds rond de 24) merk ik het ook alweer - al zij het minimaal - vergeken met 5-7 kg minder.

Bijzonder verhaal, dat wel.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
polthemol schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Als ik hem was zou ik net niet de oudere modellen pakken. De demping wordt ooks tugger naarmate de schoen ouder aan het worden is. Als hij met zijn gewicht al te zwaar / aan de zware kant is, gaat alle demping welkom zijn, met name omdat je impact je gewicht *4 (of ergens rond dat getal :) ) is voor elk been, bij elke stap die je maakt, dat maakt nogal wat uit.

Misschien is het vooral wijs om te starten op trails / onverhard. Een stuk vriendelijker voor de gewrichten qua impact (en beduidend leuker ook in mijn optiek :D ).
Ik schaar dat onder het kopje marketing hoor.... Dat de demping minder wordt naarmate je er aardig wat kilometers op hebt weg gestampt geloof ik wel, maar dat de demping minder wordt van het op de plank liggen geloof ik niet in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:46

polthemol

Moderator General Chat
influenza schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Ik schaar dat onder het kopje marketing hoor.... Dat de demping minder wordt naarmate je er aardig wat kilometers op hebt weg gestampt geloof ik wel, maar dat de demping minder wordt van het op de plank liggen geloof ik niet in....
het is uiteindelijk flexibiliteit en ik vind het vrij plausibel dat flexibel materiaal minder flexibel gaat worden met de tijd.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Demping is niet heilig, ook niet voor overgewicht. Op lange termijn heb je er méér aan om technisch goed te leren lopen dan het maskeren van de klappen die je maakt als je te hard landt met een flinke stapel demping.

Een belangrijk onderdeel hiervan is rustig opbouwen, zodat je lichaam zich kan inzetten om al die spieren, pezen en botten te versterken die je eigenlijk nooit echt gebruikte vóór het hardlopen

Het állerbelangrijkste aan een schoen is dat-ie goed zit, nergens knijpt of schuurt maar wel vast zit zodat er niks gaat glijden.

Om bovenstaande te nuanceren: met weinig tot géén demping lopen is niet voor iedereen (zowel qua kunnen als qua leuk vinden) en vereist nog meer tijd en rustige, verstandige opbouw dan het beginnen met hardlopen an sich al doet.

Hier een leuk documentje van een organisatie waar ik nog niet helemaal achter ben hoe neutraal ze nou daadwerkelijk zijn:
http://www.acsm.org/docs/...library/running-shoes.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Pathogen op 04-02-2020 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tim_W
LuNaTiC schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Wtf, dat filmpje!

Zoveel vragen die in me opkomen, weet niet eens waar ik moet beginnen.

Allereerst: inspirerend, zoveel marathons en een 100k? Was dan ook meteen mijn eerste vraag: HOE DAN??!!

Want niet onaardig bedoeld, maar hoe krijg je het volgehouden met zoveel overgewicht nog?

Ook meteen de tweede vraag die dan in me opkomt, hoe houd je in godsnaam zoveel overgewicht als je zoveel beweegt/loopt (ziet ook nog dat ze aan krachttraining doet in het filmpje). Dan kun je wel van tevoren klagen dat de stereotypes zijn dat je ofwel geen reet uitvoert, ofwel jezelf alleen maar volvreet (en in het slechtste geval een combinatie van die twee), maar als je na zoveel trainingen, marathons en ultramarathon dan nog steeds dat gewicht met je meezeult, dan zit er toch ergens qua eetgewoonten niet goed lijkt me?

En ik wil haar verder echt niet fatshamen ofzo, nogmaals, insprirerend wat ze voor elkaar heeft gekregen, groot respect en bewondering, maar het lijkt me zo onnodig en zonde. Het lijkt allemaal bijna to good to be true.

Ben zelf afgelopen 2 jaar van een bmi van bijna 34 naar 22-23, nog wat gegaan, en het verschil met lopen en conditie is echt niet te geloven. Haar bmi moet vast nog wel hoger zijn. Zelfs nu ik weer een klein beetje in bmi geklommen ben (maar nog steeds rond de 24) merk ik het ook alweer - al zij het minimaal - vergeken met 5-7 kg minder.

Bijzonder verhaal, dat wel.
"I'm black I'm female"

"Running is very white and very male"

Mijn hemel wat een onzin, is dat nu werkelijk de boodschap die ze wil overbrengen..? :r

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Tim_W schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:16:
[...]

"I'm black I'm female"

Mijn hemel wat een onzin, is dat nu werkelijk de boodschap die ze wil overbrengen..? :r
Ja dat vond ik ook nogal een bijzonder zijspoor, vandaar dat ik het ook niet aanhaalde.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelonline
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04 17:09
Tim_W schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:16:
[...]

"I'm black I'm female"

Dat klopt wel. Doet dat pijn aan je witte ego dan? Kijk eens op een atletiekbaan of in triatlon. Het is behoorlijk wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Valorian schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:39:
@dreameater <verhaal telefoon>

Voorin m'n flipbelt doe ik ook wel eens, echter kreeg ik daar vorig jaar ook een bepaald druk punt nét boven de lies. (de huid is daar behoorlijk dun). Wel met hoesje gedragen toen, dus ga zeker eens proberen om hem er 'naakt' in te doen. Liever loop ik echter zonder; echter had ik het idee om speciaal voor m'n supporters die ter plekke zijn 'live tracking' van Garmin te gebruiken. Heb dit al vaker gebruikt en werkt echt perfect. Nu heeft Rotterdam natuurlijk ook zelf een app waar je van de loper op elk 5 km punt de doorkomst tijd te zien krijg. Maarja dan ben je afhankelijk van die app en de bijbehorende infra... ik regel het dan liever zelf dan dat ik later te horen krijg dat het alllemaal ruk was en dat ze zwaar gefrustreerd door Rotterdam aan het struinen waren ;)
Als iemand hier ervaring mee heeft en aangeeft dat het allemaal goed werkt dan ga ik sterk overwegen om zonder m'n telefoon te lopen.

Rotterdam dus inderdaad. Dus qua drinken moet ik nog even a.d.h.v. m'n lange duurlopen kijken hoeveel vocht ik nodig heb. Heb inderdaad al dergelijke Gels waar ook relatief veel vocht bij zit:
https://www.bodyandfit.co...2-aAqdEAQYBSABEgL2LPD_BwE
Dus vermoed dat dat, aangevuld met elke 5 km een snelle slok nemen me een heel eind gaat brengen.
Qua 'aangrijp techniek' van het bekertje ben ik goed getraind, kan in volle snelheid m'n wijs en middelvinger in het bekertje stoppen en vrij handig wat slokken nemen... echter (zoals zondag) heb je altijd risico's van mensen die plotseling stoppen/remmen dat de inhoud van je beker op de grond ligt. Naast de nodige frustratie moet je dit natuurlijk niet 2x overkomen bij 20+ graden...

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
maikelonline schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Dat klopt wel. Doet dat pijn aan je witte ego dan? Kijk eens op een atletiekbaan of in triatlon. Het is behoorlijk wit.
Behoorlijk wit klopt bij mij op de AV zeker. Niet bepaald een afspiegeling van de bevolking. Maar wel heel veel vrouwen hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
[...]

Ik zal hier maar verder niet op reageren, wat een onzinnige reactie. :F

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Pathogen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:14:
Demping is niet heilig, ook niet voor overgewicht. Op lange termijn heb je er méér aan om technisch goed te leren lopen dan het maskeren van de klappen die je maakt als je te hard landt met een flinke stapel demping.

Een belangrijk onderdeel hiervan is rustig opbouwen, zodat je lichaam zich kan inzetten om al die spieren, pezen en botten te versterken die je eigenlijk nooit echt gebruikte vóór het hardlopen

Het állerbelangrijkste aan een schoen is dat-ie goed zit, nergens knijpt of schuurt maar wel vast zit zodat er niks gaat glijden.

Om bovenstaande te nuanceren: met weinig tot géén demping lopen is niet voor iedereen (zowel qua kunnen als qua leuk vinden) en vereist nog meer tijd en rustige, verstandige opbouw dan het beginnen met hardlopen an sich al doet.

Hier een leuk documentje van een organisatie waar ik nog niet helemaal achter ben hoe neutraal ze nou daadwerkelijk zijn:
http://www.acsm.org/docs/...library/running-shoes.pdf
Je merkt daarnaast ook dat diverse schoenmerken de ‘klassieke’ antipronatieschoen met een mediale ondersteuningsblok gaan vervangen door een ‘neutrale’ schoen met een constructie die je voet min of meer forceert om zich correct af te rollen. Ze noemen het J-frame (HOKA), Guiderails (Brooks) of een mix van TPU/EVA-achtige zool.

En technisch goed leren lopen is vrij subjectief per persoon, je ziet ook veelal toplopers die links/rechts op een totaal verschillende manier landen/afrollen. Zelfs een haklanding is niet ongewoon maar overstriding wil je eigenlijk wel vermijden in relatie met efficiënt lopen en blessurerisico’s. De user https://www.instagram.com/jpgloria.dpt/ heeft wel aardige analysevideo’s op Instagram staan .

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Goed dat het filmpje reacties losmaakt. Het ging mij vooral om het overgewicht en dat hardlopen dus wel mogelijk is. Waarom ze nog steeds zwaar is met zoveel km weet ik niet, het zou ook iets met een ziekte te maken kunnen hebben maar dat wordt niet duidelijk uit het filmpje.

Over het 'very white and male'. Het male op de lange afstanden (ultras) kan ik nog wel enigzins inkomen, maar als je naar de top kijkt is dat natuurlijk alles behalve white, dus dat is maar een beetje raar argument. Het blijft natuurlijk een Amerikaans filmpje, en daar overdrijven ze graag een beetje en houden ze van emotie, dat moet je in het achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
polthemol schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:02:
[...]

hmmm toch maar eens mijn Brooks uit 2016 gaan vervangen dan... ben voorzichtig weer met lopen bezig om in mei een 10km te lopen en dan door te gaan naar de Damloop. Al is het maar om de nare nasmaak van 2018 weg te spoelen waar ik strontverkouden hem nauwelijks uitgewandeld heb.
Ik merk dat de demping niet meer is wat het geweest is maar dat dicht ik meestal toe aan de ondergrond icm mijn gewicht :+

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Tijdens het lopen stamp ik heel veel energie de grond in, iets waar ik graag aan wil werken om minder zwaar te lopen. ik ben nu dus bezig om mijn cadans te verhogen en ook mijn voeten anders te laten landen. Ik merk alleen dat ik daarin overcompenseer: ik train nu op de voorvoetlanding maar voel dan ook dat ik bijna op mijn tenen terecht komt. In principe loop ik goed rechtop maar merk dat ik het lastig vind om echt goed terecht te komen. Afgelopen vrijdag had ik het gevoelsmatig heel even beet tijdens een dribbel: het voelde alsof ik als een veertje liep zo "deinde" ik op en neer. Uiteraard bouw ik het qua kilometers voorzichtig op om overbelasting van mijn kuitspieren te voorkomen (die hebben het nu even zwaar), maar ik merk wel dat ik minder last heb van mijn schenen en van mijn knie, dus het is voor mij wel echt nodig om blessurevrij(er) te gaan lopen.

Iemand tips die hier ook tegenaan is gelopen? Ik ken de theorie inmiddels wel redelijk, maar kom er niet helemaal uit om het praktisch toepasbaar te maken. Ik merk dat elke trainer op de baan ook wel wat anders zegt en dat ik door niemand nog het "eureka" moment heb gekregen. Of verwacht ik gewoon teveel van mezelf en hoort het overcompenseren erbij om zo langzaam naar het juiste "punt" toe te werken en meer op de bal van mijn voet te landen?

EDIT: @vhal thanks, misschien kan ik daar nog wat uithalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@vhal eens. Als ik iets heb geleerd van de discussies over de jaren is het dat er niet één heilige vorm van landing voor iedereen bestaat.
Overstriding brengt het gevaar van met gestrekt been landen met zich mee, en dat is meteen hét grootste probleem als je het over impact hebt. Dus inderdaad, niet de haklanding zelf is het probleem!

Technisch goed lopen gaan hand in hand met het opbouwen van de benodigde spiergroepen :Y daarom noemde ik het eigenlijk een beetje verwarrend door elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

[...]

Seems legit :+

100m:
Afbeeldingslocatie: https://statathlon.com/wp-content/uploads/2018/03/gty_826741938_92856413.jpg

Marathon Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/UiPmP00bigo/maxresdefault.jpg

Ga even weg met dit soort onzin. Als er juist een sport is die in alle lagen van de samenleving beoefend wordt... Dat die niet op jouw atletiekbaan lopen is een ander verhaal. :X

Willekeurige plaatjes van google ter illustratie.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 04-02-2020 11:55 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2