Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 472.821 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Thierry2 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:30:
Momenteel ben ik aan het kijken om het aantal hardloopmomenten per week uit te breiden.
Met een vrouw en jong kind is het lastig om vaker dan 3 a 4 keer te lopen terwijl ik graag naar een keer of 5 zou willen.

Ik heb op het werk een uur pauze en er is een douche aanwezig dus ik zat er aan te denken dat moment aan te grijpen om 1 of 2 keer per week te hardlopen.
Het lijkt me echter wel een gedoe met omkleden, douchen etc..

Iemand ervaring mee?
Ja, ik heb het af en toe in de pauze gedaan, maar omdat ik dichtbij genoeg woon om ook af en toe lopend te gaan, doe ik dat eigenlijk wel een keer per week. Zoals vandaag - ik loop vanavond (met een omweg) terug, morgenochtend (korte route) heen. Morgenochtend hier douchen, dan aan t werk. In de pauze doe ik minder vaak - daar vind ik het gedoe van douchen en kleding meenemen enzo dan stiekem weer te veel werk voor.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zowel lopen (pauze) als fietsen (woon-werk) heb ik gedaan. Werkgever heeft douches ter beschikking, da's wel zo prettig.
Enige probleem met half uurtje rennen in de pauze is dat ik meer dan die tijd er na nodig heb om uit te zweten....niet zo prettig in een kantoortuin-omgeving....
Ga toevallig vandaag direct vanuit m'n werk een eind lopen. Uitzweten in de auto en thuis douchen is net wat fijner.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:47
Ik douche 4x per week op het werk.
2x voor het werk hardlopen dan 1x voor/op het werk spinnen en krachtraining en nog 1x voor de pauze een rondje hardlopen.

Verder ben ik van plan om een racefiets te kopen en daarmee 2x per weer naar het werk te fietsen. dus dan zou het elke dag douchen op het werk zijn.
TheOmen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Zowel lopen (pauze) als fietsen (woon-werk) heb ik gedaan. Werkgever heeft douches ter beschikking, da's wel zo prettig.
Enige probleem met half uurtje rennen in de pauze is dat ik meer dan die tijd er na nodig heb om uit te zweten....niet zo prettig in een kantoortuin-omgeving....
Ga toevallig vandaag direct vanuit m'n werk een eind lopen. Uitzweten in de auto en thuis douchen is net wat fijner.
Sinds ik ijskoud douche heb ik hier geen last meer van :)

[ Voor 48% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-02-2020 14:54 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Koud (af)douchen.

Ik doe dit sinds een maand ongeveer. Afsluiten met minimaal 30s-1min koud zorgt dat je het meeste na-zweten kwijt bent (ik wel althans). Niet een beetje half-koud, maar gewoon 100% koud en ook goed je hoofd er onder. Het is even wennen, maar ik vind het nu wel lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb op het werk een uur pauze en er is een douche aanwezig dus ik zat er aan te denken dat moment aan te grijpen om 1 of 2 keer per week te hardlopen.

Iemand ervaring mee?
Gewoon doen. Het gedoe went en met elke keer optimaliseer je je routine weer een beetje. Ik loop nu praktisch elke week naar m'n werk en naar huis en op een gegeven moment zit het gewoon in m'n systeem. Alleen even opletten met zweten (zie de tips hierboven).

Als je de hele dag naar een scherm staart is het trouwens dubbel zo fijn. Zo'n lichamelijke opkikker halverwege maakt je de rest van de dag mentaal een stuk scherper.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 14:05
Momenteel ben ik aan het kijken om het aantal hardloopmomenten per week uit te breiden.
Met een vrouw en jong kind is het lastig om vaker dan 3 a 4 keer te lopen terwijl ik graag naar een keer of 5 zou willen.

Iemand ervaring mee?
Ik ben net terug van mijn wekelijkse "pauze" rondje. Elke dinsdag probeer ik een kilometer of 12 te lopen tijdens het werk. Enerzijds omdat ik het vervelend vind in mijn eentje in het donker te lopen en anderzijds omdat het er 's avonds vaak bij inschiet met alle verplichtingen thuis. Gaat op zich prima, prima faciliteiten hier qua omkleden en douchen. Ik heb verder geen vaste pauze of werktijden dus ik start dan 's ochtends wat eerder of doe 's avonds nog wat. Gewoon vaste tijd geblokkeerd in mijn agenda en de collega's weten ook dat ik dan even een blokje om ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Zo, mijn eerste post carnaval rondje zit er op. Viel niet tegen. Zondag mijn PR op de 5K aanvallen in Alphen. Op mijn nieuwe Nike Streak 7. Ben benieuwd!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Om de voorjaarsmarathons maar af te trappen: ik heb zondag de marathon in Sevilla gelopen. Origineel doel: 3:05 - is geworden: 3:15.

De hitte (temperatuur liep op naar 25 graden) en maagklachten (2 sanitaire stops) zorgden ervoor dat ik de perfecte halve marathon (1:32:31 halverwege) niet heb kunnen afronden. Teleurgesteld? Ja, er had absoluut veel meer ingezeten. Trots? Ook! 12 minuten sneller dan mijn eerste marathon vorig jaar, dus wat dat betreft een geweldige progressie. Daarnaast de laatste 8 kilometer samen kunnen lopen met een medeloper van mijn hardloopgroepje hier in Madrid. Hij had er bijna de brui aangegeven (en ik ook), maar uiteindelijk hebben we samen de finish bereikt!

De marathon hier is overigens een enorme aanrader. Prachtig parcours langs bijna alle highlights, veel publiek langs de kant en behoorlijk snel. Daarnaast een heel erg leuke stad om een keer een weekend te blijven!

Strava: https://www.strava.com/activities/3124676402/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zr40 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:28:
Houd op :+ Ik betaal inmiddels voor drie sites: Citystrides, Veloviewer en Smashrun.

En nog steeds is dit alles goedkoper dan wat ik kwijt ben aan hardloopschoenen per jaar :+
Ik heb net een jaartje Veloviewer genomen, eens kijken of ik er gebruik van ga maken. Had al in 2018 ooit de 25 import gedaan dus ik had alleen oude activiteiten er in. CityStrides had ik voor 2 maanden gesponsord, misschien dat ik die later nog eens neem.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:09
Vanavond weer een rondje gedaan. Op een hagelbui na eindelijk weer eens droog gelopen. Rustig kletsrondje van een uur met een vriend. Lopen jullie veel samen of vooral alleen? Ik meestal alleen en vooral m'n interval doe ik het liefst ook alleen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had op mijn rondje (Naja werk-woon-loopje) een ondergelopen weg dus liep wat meer om. Inmiddels schemerdonker (maar heb runlight). Ben aan t intervallen, 1'/1', en hoor een hond blaffen verderop. Soit, gebeurt, boerenerven hebben honden. Maar nu ik dichterbij kom zie ik een vrij grote hond (kwam tot m'n heupen) midden op de weg. Fffff. Braaf níet m'n volgende interval gestart - beest is al keihard aan t blaffen en heb geen zin dat ie me gaat bijten. Hij loopt achter me aan, ik voel z'n neus tegen m'n kont en ik begin toch wel even sneller te gaan maar wel zo dat ie niet plotseling schrikt en gaat bijten. Eenmaal voorbij de boerderij waar hij overduidelijk bij hoorde wel weer wat tempo en toen kon ik wel janken. Ik ben niet gauw bang voor honden maar dit vond ik doodeng. Achterafweggetje, bijna donker, grote hond. Thuis onder de douche even gehuild zelfs. Boos ook op de eigenaar dat ie z'n hond niet op z'n erf houdt. En ik hoef even niet in het schemerdonker daar langs te rennen. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Gatver @Poekie . -O-
Die stress moet er even uit natuurlijk.
Mijn vrouw heeft ooit contact opgenomen met een woning in verband met hun loslopende hond die buiten het terrein op haar afkwam.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:02
Phoe, narrow escape @Poekie

Ik vind dat ik best overwicht heb op honden, nooit last gehad, nooit gebeten, maar met hardlopen is het anders. Als je gewoon doorloopt, denkt zo'n hond wel eens, ha! die rent weg en gaat voor je enkels ofzo. Kan me goed voorstellen dat het een klote ervaring was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Frenz64 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:23:
Phoe, narrow escape @Poekie

Ik vind dat ik best overwicht heb op honden, nooit last gehad, nooit gebeten, maar met hardlopen is het anders. Als je gewoon doorloopt, denkt zo'n hond wel eens, ha! die rent weg en gaat voor je enkels ofzo. Kan me goed voorstellen dat het een klote ervaring was.
Ik heb zelf honden en ben dus ook niet zo snel onder de indruk van een hond die ik tegenkom. Maar heb een keer gehad tijdens een loopje in Spanje dat ik een groepje van een stuk of 5 verwilderde/wilde honden tegenkwam die me nogal dreigend benaderden. Dat was ook niet echt heel erg relaxed. Over het algemeen helpt het wel om een hond streng toe te spreken. Maar je kunt wel beter stoppen dan blijven doorlopen, want dan bestaat wel het risico dat zo'n hond je ziet als speelkameraadje of potentiële prooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Het is zeker beter om te stoppen, maar laat ik daar nou een bloedhekel aan te hebben. Maar laat ik het afkloppen, tot nu toe altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rustig doorwandelen bij honden is meestal geen probleem, rennen wel want prooidieren rennen ook weg en dat oerinstinct hebben de meeste honden nog wel, dus dan komen ze je wel achterna. Ik let bij loslopende honden altijd goed op wat ze doen en meestal vertraag ik of ga ik wandelen tot ik zeker weet hoe of wat.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

influenza schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb zelf honden en ben dus ook niet zo snel onder de indruk van een hond die ik tegenkom. Maar heb een keer gehad tijdens een loopje in Spanje dat ik een groepje van een stuk of 5 verwilderde/wilde honden tegenkwam die me nogal dreigend benaderden. Dat was ook niet echt heel erg relaxed. Over het algemeen helpt het wel om een hond streng toe te spreken. Maar je kunt wel beter stoppen dan blijven doorlopen, want dan bestaat wel het risico dat zo'n hond je ziet als speelkameraadje of potentiële prooi.
Deze hond was duidelijk een waakhond. Omdat ik dan niet weet hoe zo'n beest is opgevoed (alleen blaffen? Juist ook bijten?) inderdaad op een vrij rustig tempo er langs gelopen. Bij nader inzien had ik gewoon rechtsomkeert moeten maken toen ik zag dat ie op de weg stond, maar ik heb ook zo vaak waakhonden gezien die ongeveer een meter buiten hun erf komen en dan blaffen. Deze kwam echt op me af, intimideerde me de berm in en bleef maar blaffen. En hij was groot (groter dan mijn buurhond-rottweiler), het is bijna donker, de eigenaar was duidelijk niet aan het opletten, als ie al thuis was. Als het dier had gebeten en ik niet meer bij m'n telefoon kon komen had ik een probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Alexander6501 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:26:
Om de voorjaarsmarathons maar af te trappen: ik heb zondag de marathon in Sevilla gelopen. Origineel doel: 3:05 - is geworden: 3:15.

De hitte (temperatuur liep op naar 25 graden) en maagklachten (2 sanitaire stops) zorgden ervoor dat ik de perfecte halve marathon (1:32:31 halverwege) niet heb kunnen afronden. Teleurgesteld? Ja, er had absoluut veel meer ingezeten. Trots? Ook! 12 minuten sneller dan mijn eerste marathon vorig jaar, dus wat dat betreft een geweldige progressie. Daarnaast de laatste 8 kilometer samen kunnen lopen met een medeloper van mijn hardloopgroepje hier in Madrid. Hij had er bijna de brui aangegeven (en ik ook), maar uiteindelijk hebben we samen de finish bereikt!

De marathon hier is overigens een enorme aanrader. Prachtig parcours langs bijna alle highlights, veel publiek langs de kant en behoorlijk snel. Daarnaast een heel erg leuke stad om een keer een weekend te blijven!

Strava: https://www.strava.com/activities/3124676402/overview
Gefeliciteerd! Mooie tijd zeg.

Zoals ik paar weken terug al vertelde klachten aan de peesplaat gekregen, uiteindelijk de afgelopen weken nauwelijks meer gelopen (1x 5 a 10km per week) en van die klachten uiteindelijk steeds minder last gekregen.

Dus toch nog met goede moed afgereisd. Mooi de eerste dagen de stad bekeken en daarna rust gepakt. Op de warmte had ik me ook wel ingesteld, maar inderdaad richting de 25 graden werd wel heel extreem. En toen de dag van tevoren ook darmklachten.. Toch maar van start (moest nog wel even haasten om bij de start te komen na een halve ochtend op de wc :/ ), heb zo'n 34km mooi vlak rond de 5:30 tempo volgehouden met als doel in elk geval onder de vier uur te finishen. Helaas erg weinig gegeten door de misselijkheid, en ineens was alle energie er uit. De laatste kilometers half uitgedroogd en futloos afwisselend gewandeld en gelopen. Eindtijd 4:16.

Weet niet in hoeverre ik het wel gehaald had als ik dat virusje niet te pakken had gekregen. Met zo weinig trainingkilometers in de laatste weken was verder dan 34km waarschijnlijk sowieso al een hele uitdaging geworden. Wie weet proberen we het over een tijdje nog eens.

Een aanrader qua marathon kan ik me zeker bij aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 08:36

Galois

1811 - 1832

Tranze schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:09:
De geïrriteerde peesplaat in m'n voet begint langzaam te herstellen, door shockwave therapie (au!) van de fysio en heeeeel veel oefeningen doen en rekken.
Zaterdag meegedaan met de zogeheten snertloop van onze AV. Zou 18km moeten zijn werd 20km. Eerste 10 km vol wind mee... en toen terug, afzien! Ondanks de wind voelde ik me toch sterk.
Gisteren uiteindelijk ook nog 16km gelopen door wind en regen, na een shockwave sessie. Warempel vanochtend bijna helemaal geen pijn meer in de voet. Nu is mijn planning als volgt: komend weekend een lange duurloop van 25km doen, weekend daarop CPC HM. Vervolgens nog een keer 30km en dan moet ik maar klaar zijn voor de marathon in Rotterdam. Ondanks die vervelende blessure lijkt het toch te gaan lukken :*) .
Fijn dat het dan zo goed gaat! Ik heb twee jaar lang last gehad van mijn peesplaat en ook shockwave gehad. Dat hielp bij mij helaas niet. Ik kon toen zeker geen 20 km lopen, zonder een flinke reactie te krijgen na afloop (en de dagen erna). Momenteel gaat het goed, maar zeker niet 100% over. Bij mij heeft wat loopscholing uiteindelijk geholpen de blessure onder controle te krijgen (en minder lopen, loop nu zo'n 2-3x per week en dan is het prima, maar moet ik ook niet doen).

Succes met de marathon!
Bij mij is de blessure ook rond de marathontrainingen begonnen. Was aan het trainen voor een sub 3 (gelukt overigens! :)) en liep 200+ km per maand. De maanden na de marathon was het wel heel erg geworden. Steeds erger. Hopelijk valt het bij jou mee!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Trainingen bij mij gaan ook lekker, merk inmiddels wekelijks vooruitgang. Realistisch doel voor nu is 3u10 min. Hopelijk krijg ik er komende weken nog wat af.
Ben ook stiekem bezig met een plan b mocht de marathon niet doorgaan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Tranze
  • Laatst online: 19-05 21:20
Galois schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Fijn dat het dan zo goed gaat! Ik heb twee jaar lang last gehad van mijn peesplaat en ook shockwave gehad. Dat hielp bij mij helaas niet.

Succes met de marathon!
Bij mij is de blessure ook rond de marathontrainingen begonnen. Was aan het trainen voor een sub 3 (gelukt overigens! :)) en liep 200+ km per maand. De maanden na de marathon was het wel heel erg geworden. Steeds erger. Hopelijk valt het bij jou mee!
Komt het bij jou ook door een verkorte kuitspier?
Thanks, sub 3 is wel erg netjes... dat gaat hem voor mij zeker niet worden. Ik ben al blij met sub 4 :D... of überhaupt finishen.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Galois schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:02:
[...]Bij mij is de blessure ook rond de marathontrainingen begonnen. Was aan het trainen voor een sub 3 (gelukt overigens! :)) en liep 200+ km per maand. De maanden na de marathon was het wel heel erg geworden. Steeds erger...
Fijn dat het gelukt is < 3 u . _/-\o_
Zou heeeel misschien jouw blessure te maken kunnen hebben met zo veel km's? Een "stukje" overbelasting?
Is dat al op je netvlies geweest?
Beterschap met je blessure.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 14:16
#teamhonden heb zelf een hond die ook vaak meeloopt (ook los) maar ze mag geen overlast geven voor andere lopers/wandelaars en honden. Ze is goed opgevoed dus dat gaat altijd wel goed. Heb ook wel eens meegemaakt dat een erfhond z'n erf af kwam stormen en dan is het extra spannend met een hond aan de lijn erbij. Streng toespreken en klam en rustig doorlopen was toen de oplossing maar leuk is idd anders......

Hier ook een #teampauzeloper ga zo meteen weer na de carnaval kijken of het nog lukt. Dit keer zonder collega's (vakantie) maar als je geluk hebt vind je meerdere lotgenoten en kun je samen lopen. Uitzweten is nu niet zo lastig loop de laatste paar 100 meter rustig uit even rekken buiten en dan is het ergste wel voorbij in de zomer is dat soms wel lastiger maar koud douchen is dan idd een truc. Of ff in een shirtje alleen naar kantoor en pas later de blouse/vest/trui aan.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

route99 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:51:
[...]
Fijn dat het gelukt is < 3 u . _/-\o_
Zou heeeel misschien jouw blessure te maken kunnen hebben met zo veel km's? Een "stukje" overbelasting?
Is dat al op je netvlies geweest?
Beterschap met je blessure.
Nu weet ik dat ik heel erg het kilometervretenevangelie predik maar 46km/week is toch niet bijzonder veel? Vooral niet in aanloop naar een sub-3-poging op de marathon?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
kenneth schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:52:
[...]
Nu weet ik dat ik heel erg het kilometervretenevangelie predik maar 46km/week is toch niet bijzonder veel? Vooral niet in aanloop naar een sub-3-poging op de marathon?
In die context niet, maar voor mensen die het niet gewend zijn of minder belastbaar zijn zeker niet te onderschatten.

(Zelf 2x voor een marathon getraind, 2x geblesseerd geraakt... zonder extreme aantallen kms maar wel duidelijk meer dan wat ik standaard deed. Ik ging van 30-35k in de week naar 60k tot 70k bij de 2e poging. Eerste poging de M wel kunnen lopen, 2e keer ging niet door).

Nu ben ik minder belastbaar en een ongedisciplineerde lamzak wanneer het op de oefeningen en zaken rondom het lopen neerkomt (als in oefeningen, rekken/strekken) dus dat speelt ook mee ;)

Maar sommigen kunnen 'makkelijk' de 100k aantikken, anderen gaan bij de helft stuk.

Overigens in mijn geval rustig oggebouwd dus dat was het probleem niet, gewoon too much (icm rest van het leven zeg maar).

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:44
Zondag 8 maart is de 25e en tevens laatste editie van de "Den Helder - Schagen" 25km loop.
Zijn er Tweakers die hieraan meedoen?

Ik heb 'm met potlood in de agenda gezet, lijkt me wel wat!

linkje!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-05 18:31

LankHoar

Langharig tuig

Zo wat mis ik hardlopen zeg. Zit al erg lang met een vervelende knie blessure die niet weg gaat (al 2 specialisten gezien en weinig vooruitgang). Kan geen grote impact verdragen op mijn rechter knie, want dan kan ik een paar dagen daarna zeer slecht lopen. Ben nu aan het overwegen om te gaan snelwandelen als alternatief en om wel die beweging te krijgen. Meer mensen ervaring mee hier?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ja hoor, drie dagen voor mijn 5K PR poging in Alphen ben ik ziek. Zelfde gebeurde voor Egmond. Het zit me niet echt mee :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:54:
Zo wat mis ik hardlopen zeg. Zit al erg lang met een vervelende knie blessure die niet weg gaat (al 2 specialisten gezien en weinig vooruitgang). Kan geen grote impact verdragen op mijn rechter knie, want dan kan ik een paar dagen daarna zeer slecht lopen. Ben nu aan het overwegen om te gaan snelwandelen als alternatief en om wel die beweging te krijgen. Meer mensen ervaring mee hier?
Snelwandelen is volgens mij een sport met een relatief hoge kans op blessures (net als hardlopen), én het ziet er belachelijk uit. Worst of both worlds dus ;) .. En ik denk dat wandelen dichter bij hardlopen zit dan snelwandelen, qua techniek.

Maar alle gekheid even buiten beschouwing: als je de loopbeweging wilt trainen met minimale belasting zou een elyptigo niet iets voor je zijn?

Sterkte iig met knie. Altijd naar als je iets wat je graag doet moet opgeven door zo’n blessure ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 27-02-2020 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

kenneth schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:52:
[...]Nu weet ik dat ik heel erg het kilometervretenevangelie predik maar 46km/week is toch niet bijzonder veel? Vooral niet in aanloop naar een sub-3-poging op de marathon?
Inderdaad., zorry ik zag het als km/week.... dat verklaart een hoop/het misverstand. Dat zijn toevallig net een beetje de km's/week waarbij vroeger er bosjes met atleten geblesseerd raakten.
Succes verder en dan is met zoveel (niet super veel) km's < 3 u heel netjes.... _/-\o_ 8)

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 27-02-2020 19:22 . Reden: verklaard = verklaart.... ]

• Arjan90
  • Laatst online: 18-05 20:18
Tinusvolkel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:
[...]
Maar meer tweakers die gevoelig zijn voor Strava segmenten? ik combineer ze mooi met duurloopjes.
Vooral met vrouwlief erg leuk :+ "Zeg schat, weet je nog dat je op dat segment sneller was...?"
Om vervolgens gecounterd te worden dat ik het op lange afstanden afleg, dat weet ik ook wel :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Gaargod schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:44:
Zondag 8 maart is de 25e en tevens laatste editie van de "Den Helder - Schagen" 25km loop.
Zijn er Tweakers die hieraan meedoen?

Ik heb 'm met potlood in de agenda gezet, lijkt me wel wat!

linkje!
Ondanks dat het praktisch voor mijn deur starten is doe ik er niet aan mee. Doe dan mee met de CPC halve marathon. Route schijnt ook niet heel erg inspirerend te zijn. En met die harde zuid/zuidwesten wind van de laatste tijd ook erg zwaar.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-05 18:31

LankHoar

Langharig tuig

Valorian schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Snelwandelen is volgens mij een sport met een relatief hoge kans op blessures (net als hardlopen), én het ziet er belachelijk uit. Worst of both worlds dus ;) .. En ik denk dat wandelen dichter bij hardlopen zit dan snelwandelen, qua techniek.

Maar alle gekheid even buiten beschouwing: als je de loopbeweging wilt trainen met minimale belasting zou een elyptigo niet iets voor je zijn?

Sterkte iig met knie. Altijd naar als je iets wat je graag doet moet opgeven door zo’n blessure ;(
Ah, ik dacht juist dat snelwandelen minder impact zou hebben aangezien je geen zweefmoment hebt (en dus minder hard land?). Als dat niet zo is dan wil ik er zeker niet aan beginnen - ziet er inderdaad belachelijk uit :+

Ik had nog niet eerder van een elyptigo gehoord. Zou dat eenzelfde soort beweging zijn als de elliptical? Ik vond dat namelijk toch juist wel impact hebben op mijn knie (heb er sinds een tijdje 1 in huis staan). Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe, maar dan zou ik niet weten wat.
Niku schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:17:
Ja hoor, drie dagen voor mijn 5K PR poging in Alphen ben ik ziek. Zelfde gebeurde voor Egmond. Het zit me niet echt mee :/
Zou dat door de spanning kunnen komen? Ik weet niet of je het spannend vind, maar dat is voor mijn zusje vaak reden voldoende om kort tevoren ziek te worden (op school met examens, op werk met belangrijke dagen/meetings, en ook andere bijzondere evenementen).

[ Voor 18% gewijzigd door LankHoar op 27-02-2020 18:57 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Niku

Niku

Alagaesii

LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:53:

Zou dat door de spanning kunnen komen? Ik weet niet of je het spannend vind, maar dat is voor mijn zusje vaak reden voldoende om kort tevoren ziek te worden (op school met examens, op werk met belangrijke dagen/meetings, en ook andere bijzondere evenementen).
Haha, nee, gewoon pure pech. Van spanning heb ik nog nooit last gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Ah, ik dacht juist dat snelwandelen minder impact zou hebben aangezien je geen zweefmoment hebt (en dus minder hard land?). Als dat niet zo is dan wil ik er zeker niet aan beginnen - ziet er inderdaad belachelijk uit :+

Ik had nog niet eerder van een elyptigo gehoord. Zou dat eenzelfde soort beweging zijn als de elliptical? Ik vond dat namelijk toch juist wel impact hebben op mijn knie (heb er sinds een tijdje 1 in huis staan). Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe, maar dan zou ik niet weten wat.

[...]

Ah ik bedoelde met snelwandelen dat het - voor zover ik eens gehoord heb - een stuk belastender is dan wandelen. Misschien wel minder dan hardlopen, er zal minder “schok” zijn, maar geloof dat het lopen met gestrekte benen niet zo goed voor heupen enzo is.

Wat betreft elliptigo, bedoelde inderdaad elliptical. Zelf geen ervaring mee overigens.

Kortom, realiseer mij dat mijn post weer lekker hear-sat is, sorry ;)

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Vooral met vrouwlief erg leuk :+ "Zeg schat, weet je nog dat je op dat segment sneller was...?"
Om vervolgens gecounterd te worden dat ik het op lange afstanden afleg, dat weet ik ook wel :D
Haha ik krijg de vrouw niet eens mee :)
Maar vandaag er weer 7 bij *O*
2 net niet op een paar seconden -O-

Maar iemand ervaring met live segmenten? Had nu de avond ervoor de segmentjes nog uit m’n hoofd zitten leren :)
Sport_Life schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 00:04:
Trainingen bij mij gaan ook lekker, merk inmiddels wekelijks vooruitgang. Realistisch doel voor nu is 3u10 min. Hopelijk krijg ik er komende weken nog wat af.
Ben ook stiekem bezig met een plan b mocht de marathon niet doorgaan.
Ben benieuwd hoe je je eindtijd bepaald op je training? Of is dit gewoon op gevoel?
Verder ook wel nieuwsgierig wat plan b is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tinusvolkel op 27-02-2020 20:44 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Tinusvolkel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Maar iemand ervaring met live segmenten? Had nu de avond ervoor de segmentjes nog uit m’n hoofd zitten leren :)
Mijn favoriete segment is vervuild door fietsers en automobilisten, heel vervelend.

Anoniem: 11851

Ik mis hardlopen :/

Vroegah woonde ik in Amsterdam noord, waar er alle ruimte was om lekker diverse kilometers in alle rust te kunnen rennen door het groen.

Nu woon ik in de binnenstad van Amsterdam, en het enige waar ik doorheen kan rennen zijn rolkoffers, dronken toeristen, trams en taxi's. lekker in de uitlaatgassen ook. :X

Kan dus voor geen meter m'n runners high krijgen met alle afleiding, dus compleet opgegeven ondertussen.

Toch zie ik in deze buurt diverse mensen wel dagelijks hardlopen, hoe doen ze dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
[...]

[...]

Ben benieuwd hoe je je eindtijd bepaald op je training? Of is dit gewoon op gevoel?
Op mijn Garmin fenix 6 heeeeeeeeel snel de live segmenten uitgezet. Om de haverklap ging dat ding trillen. U nadert een segment. U begint een segment. U loopt zo en zo sneller/langzamer dan die en die.

Pffff. Leid alleen maar af van je eigen doelstellingen. En dat is voor mij lekker lopen en opbouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-05 13:57
Anoniem: 11851 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:17:

Toch zie ik in deze buurt diverse mensen wel dagelijks hardlopen, hoe doen ze dat?
Door hun hardloopschoenen aan te trekken en gewoon te gaan. :+ het is toch ook weer niet zo dat je kilometers vanuit het centrum onderweg bent om in een wat rustiger gebied te komen om te kunnen hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:50

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vroegah woonde ik in Amsterdam noord, waar er alle ruimte was om lekker diverse kilometers in alle rust te kunnen rennen door het groen.

Nu woon ik in de binnenstad van Amsterdam, en het enige waar ik doorheen kan rennen zijn rolkoffers, dronken toeristen, trams en taxi's. lekker in de uitlaatgassen ook. :X

Kan dus voor geen meter m'n runners high krijgen met alle afleiding, dus compleet opgegeven ondertussen.

Ik vond het afgelopen kerst eigenlijk erg leuk hardlopen in Londen, tussen alle mensen door. Zeker omdat ik nu in de winter meestal over slecht verlichte buitenwegen loop. Als je 's ochtends of 's avonds loopt lijkt het mij prima te doen, waarbij de drukke plekken in de avond in de ochtend vast een stuk rustiger zijn. Iets als citystrides maakt het ook een sport om alle kleine straatjes ook gewoon een keer te lopen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:44
@Anoniem: 11851, als je weer aan de gang wilt. Kijk bijv. eens bij Loopwijzer, club uit Amsterdam. Doen bijna elke Zondag mooie duurlopen in de omgeving van, en doordeweeks trainingen binnen Amsterdam. Daar zullen ze vast goeie (relatief rustige) plaatsen voor hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteren weer eens wat serieuze kwaliteit gedaan. Had eerst een rustige week (iets minder omvang, geen zware trainingen) ingepland, daarna weer hard aan de bak. Maar door chaos thuis en op het werk, en natuurlijk het waardeloze weer, kwam er niet veel van. Een progressieve lange duurloop met opzettende wind waar alleen de inspanning progressief toenam en niet het tempo (soms kwam de linkervoet neer op de plek waar de rechtervoet de grond verliet :P) was het enige.

Goed, gisteren een wisselduurloop van 12km met elke 500m wisselen tussen 3'50 (beoogd HM-tempo, pure gok) en 4'20 (herstel op tempo waardoor lactaatverwerking aan de bak moet). Ging prima, had achteraf zelfs iets vlotter gekund. Na de CPC schroef ik hem weer op naar 3'45/4'15. Met in- en uitlopen toch 19km in de benen, vandaag met forensen komen daar 22km bij en dan zondag nog 20km (route met wind in de rug). Dat is een beste week, dacht ik zo.

Ik heb eigenlijk weinig zin om gas terug te nemen voor de CPC, voel me eindelijk weer prettig bij weken van boven de tachtig en wil snel verder uitbouwen. Misschien m'n wekelijkse forensdag verplaatsen en alleen kort tempowerk op HM-tempo doen.
Zondag aan de bak en hopen dat er een klein PR in zit. Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Niku schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:00:
[...]

Mijn favoriete segment is vervuild door fietsers en automobilisten, heel vervelend.
Teveel om eruit te gooien?
__R__ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Op mijn Garmin fenix 6 heeeeeeeeel snel de live segmenten uitgezet. Om de haverklap ging dat ding trillen. U nadert een segment. U begint een segment. U loopt zo en zo sneller/langzamer dan die en die.

Pffff. Leid alleen maar af van je eigen doelstellingen. En dat is voor mij lekker lopen en opbouwen.
Kan je niet instellen dat hij alleen je favoriete segmenten pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

* Calitomnication is weer boven water #carnaval #vastelaovend

Afgelopen zaterdag nog een interval van 4x 1600m op 105% geprobeerd, wat neerkomt op 3.55'/km. De eerste 3 series gingen perfect (met de wind op de rug). Maar had een kleine rekenfout in afstanden gemaakt en moest de laatste serie weer vol tegen de wind in, Ben niet boven 4.25'/km gekomen en was kapot! Zondag & dinsdag een rustdag ingelast. Dit ivm drukte van de dagen, maar ook om m'n enkel -die de afgelopen periode iets meer van zich liet horen- rust te geven.

Gisteren weer voor het eerst gelopen en de rust heeft gewerkt. Merk dat ik meer kracht in de enkel heb, kan op 1 voet staan en mezelf omhoog drukken. Dit was tot 2 weken geleden gewoon nog niet mogelijk.
Tijdens mijn duurloop gisteren (ongeveer 1 uur buiten geweest) kreeg ik gewoon geen GPS fix. Normaal heeft de FR245 deze binnen een paar seconden te pakken, maar nu was het gewoon niks. Ook niet tijdens de activiteit. In eerste instantie had ik het idee dat het dikke wolkendek hier wel eens de oorzaak van kon zijn, maar later klaarde het iets meer op, en nog steeds geen fix.
Wat we nu wel kunnen stellen is dat de ingebouwde stappenteller en bijbehorende afstandsberekening van de FR245 zonder GPS fix voor geen meter werken. Volgens mijn horloge had ik 10km gelopen in 5.30'/km. In realiteit was het 12km in 4/38"/km. Op het programma stond eigenlijk 4.48'/km. Aangezien ik volledig blind en op gevoel heb gelopen ben ik niet zo heel ontevreden over deze afwijking. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:49

polthemol

Moderator General Chat

mijn broertje gaat daar vaker bij een AV trainen op de baan en ik meende dat voor lange lopen de trein gewoon gepakt werd naar ergens buiten Adam en dan teruglopen (dus voor de duurlopen). Rand Amsterdam - naar centrum terug dan gewoon via trein/tram :)

Hier nu mijn trainingen sinds een 2tal weken uitgebreid met roeien. Mazzeltje van de belastingdienst ingezet om een roeitrainer te halen, zodat ik af en toe wat trainingen buiten kan vervangen met roeien (onregelmatig werk, dus soms sneuvelt mijn hardloopschema nogal eens helaas :( ). Na een paar keren roeien merk ik wel dat het beregoed is voor een hele resem spieren, maar bovenal ook een fijne recoverymethode geeft (uurtje rustig roeien en wat netflix, geen impact belasting en soepelere beentjes).

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 28-02-2020 10:39 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Teveel om eruit te gooien?

[...]

Kan je niet instellen dat hij alleen je favoriete segmenten pakt?
Volgens https://support.strava.co...on-Garmin-Devices-Summit- kan dat zeker. Maar de eerste keer dat ik met live segmenten liep leide het zo enorm af dat ik er maar direct mee gestopt ben. Lekker mijn eigen "race" lopen.

Dat en ik kijk altijd achteraf op de desktop versie van Strava zelf. Ik vind het zelf veel interesanter om mijn gevoel en vermoeidheid tijdens het lopen achteraf te vergelijken met de cijfertjes. En ja, misschien is een Fenix 6 dan een beetje overkill. Maar hij hangt 24/7 om mijn pols en deze vond ik mooier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:47

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...mijn linker achillespees lijkt een beetje gevoelig te zijn, uiteraard één week voor de CPC :+

Gisteren zou ik nog een rondje lopen maar na 1 KM heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ben ik maar met een chagrijnige kop naar huis gewandeld. :/

Edit: aan de andere kant, ik acht de kans aannemelijk dat het evenement toch niet door gaat zodra er 1 geval van covid19 is in D-H want het blijft tenslotte D-H :+

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 28-02-2020 13:34 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Na woensdag met windstil en een zonnetje wat intervallen weg gelopen te hebben vanavond weer lekker in het donker, regen en wind (heerlijk, begon dit weer alweer te missen) ruim 16 km weggetikt met 2 loopmaatjes. Morgen lekker droog en warm de sportschool in en dan kijken wat het weer zondag weer voor iets moois in petto heeft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toen ik nog in de binnenstad (niet Amsterdam) woonde liep ik ook gewoon, meestal ff 2 of 3 km via stoplichten en dan in parkje oid.

Cpc wil ik voor een goede tijd gaan, dus komende week rustig aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:46
Roadman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:18:
Na woensdag met windstil en een zonnetje wat intervallen weg gelopen te hebben vanavond weer lekker in het donker, regen en wind (heerlijk, begon dit weer alweer te missen) ruim 16 km weggetikt met 2 loopmaatjes. Morgen lekker droog en warm de sportschool in en dan kijken wat het weer zondag weer voor iets moois in petto heeft. :9
Heerlijk? Je spoort niet :D

Aan het eind van de middag na werktijd nog een rondje wezen lopen. Het begon lekker met droog weer.. tot een kilometer of 11. Toen begon het te regenen en stak de wind nog wat meer op. Toen ik na 15km en een beetje thuis kwam was ik toch weer aardig nat :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zie mij dan. Slechte aansluiting met de trein ivm werkzaamheden, dus om tijd te besparen de laatste 7 km van station naar station maar gelopen. In de regen. Met een dikke jas. Normale schoenen. Rugzak. Nee, dat is pas heerlijk...

...toen ik eenmaal thuis was. :D

En toch begrijp ik het niet. Het voelde verschrikkelijk. Halverwege al bijna opgegeven (niet gedaan, opgeven helpt nooit). Snelheid voelde matig. En dan zegt Strava (link) vrolijk dat ik een paar nieuwe PRs heb neergezet op vier verschillende segmenten, en volgens Smashrun is dit mijn snelste 7 km ooit :X

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 28-02-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

[...]

Bij lange duurlopen loop ik makkelijk 4"30, dat kost nauwelijks moeite. Voorheen lag dat relax tempo rond 4"45.
Intervallen gaan niet sneller of makkelijker , tegen mijn verwachting in eigenlijk.

En plan b is een voorjaarsmarathon elders in Nederland of Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Bij lange duurlopen loop ik makkelijk 4"30, dat kost nauwelijks moeite. Voorheen lag dat relax tempo rond 4"45.
Intervallen gaan niet sneller of makkelijker , tegen mijn verwachting in eigenlijk.

En plan b is een voorjaarsmarathon elders in Nederland of Europa.
Aha, hier morgen ook een duurloopje van plan op een tempo wat relax aanvoelt.
Dan kom ik als het goed is voor de derde week op rij op 70km uit (alleen deze week in 3 loopjes)

Maar vandaag is de vrouw (weer is een keer) jarig dus even afwachten hoeveel nachtrust ik krijg en hoe fit ik morgen ben.

Qua marathon krijg ik niet echt iets gevonden in het voorjaar dus nu de focus liggen op de stevensloop (HM) en heb 1:25 opgegeven... dus kijken of ik dat niveau kan bereiken in een maandje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had gisteren vrij en meteen met m'n vriend opgestaan en naar buiten. Heerlijk in t winterzonnetje gelopen :P en daarna heerlijk met een kop thee en een kat op de bank. Hopelijk heb ik mijn neerwaartse humeurspiraal weer omhoog gekregen.
Kon wel merken dat de wind er niet was, m'n HR was veel lager dan de afgelopen weken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Wat een verhaal @Poekie, kan me goed voorstellen dat dat eng is! Met gewoon fietsen heb ik dat ook wel eens gehad, dan wil je ook alleen maar harder fietsen maar stoppen is vaak het beste. Maar ja, de ene hond is de ander niet, deze was wel heel waakzaam.

Straks nog even het bos in de omgeving verkennen om een rustig bosloopje te doen, ik probeer wat meer een vast trainingschema in te bouwen. Afgelopen donderdag heerlijk getraind! Rustig gehobbeld naar de training en daarna weer naar huis gehobbeld waardoor ik 5km extra heb gelopen en dus in totaal ruim 14km heb gelopen. En ik moet zeggen dat ik verder ook lekker heb getraind. Zin in de Zandvoort run eind maart, 6:30 min/km op 12km is het doel op advies van de trainer, vooral om blessures te voorkomen (gezien mijn best wel langlopende knie blessure die eindelijk weg lijkt). Ik merk dat ik, doordat ik wat rustiger loop, ook meer in Z3 train waar ik voorheen bijna volledig in Z4 zat.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 08:06:
[...]

Aha, hier morgen ook een duurloopje van plan op een tempo wat relax aanvoelt.
Dan kom ik als het goed is voor de derde week op rij op 70km uit (alleen deze week in 3 loopjes)

Maar vandaag is de vrouw (weer is een keer) jarig dus even afwachten hoeveel nachtrust ik krijg en hoe fit ik morgen ben.

Qua marathon krijg ik niet echt iets gevonden in het voorjaar dus nu de focus liggen op de stevensloop (HM) en heb 1:25 opgegeven... dus kijken of ik dat niveau kan bereiken in een maandje.
Volgens mij zitten wij aardig in de buurt van elkaar! Qua training zit ik tussen de 50 en 70km per week (5 loopjes) , doel voor de cpc is ook 1u25!
Liep afgelopen week tijdens een training al bijna een pr op de HM dus er zit wel een goede tijd in denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 29-02-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Over nat weer gesproken, heeft iemand nog een tip voor niet-ademende waterdichte loopschoenen? Heb nu de Nike Shield, die het redelijk doen, maar aanraking met een beetje gras zorgt weer voor nattigheid binnenin. Voor zover ik recenties kan lezen van andere ademende waterproof schoenen, zal dat altijd een zwakte zijn (bij contact water dat binnenkomt omdat de lagen elkaar raken.)
Niet ademende loopschoenen voor ruwer terrein van een beetje kwaliteit lijk ik niet te vinden... of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Idd @Sport_Life toevallig Strava? Dan kunnen we mooi vergelijken net als met @nokie die ook pakweg dezelfde tijden loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Neuzelaar Mijn ervaring is dat een grote zwakke plek ook de overgang sok/schoen is.
Worden je sokken drijfnat en zakt het water snel je schoenen in.... of het wat loopt over de schoenrand heen de schoen in...tja.. toch nog drijfnatte voeten..
Daarom heb ik nooit gekeken en nooit iets uitgegeven aan "niet-ademende waterdichte loopschoenen"... het lek zit ook op een andere plek...
En... tis nu ff vervelend deze natte periode, maar ik heb meer drogere periodes meegemaakt dan natte tijdens het hardlopen... en dan vind ik een te waterdichte/dampdichte schoen te verstikkend werken op mijn voet ...

Heb je het van die kant bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Na de een hoop positieve reviews gelezen te hebben en tevens de optimistische geluiden hier ;) heb ik een Polar OH1+ gekocht. Net gelijk uitgetest op een 5KM wedstrijdje icm met Garmin Fenix 5X. Wat een verademing vergeleken met de optische meting van mijn horloge zeg :). Waar mijn horloge bij dit soort tempo's meestal niet verder komt dan een gemiddelde van 155 kwam ik nu met de Polar uit boven de 180 gemiddeld en een nette HR curve. Van de week eens kijken hoe dat gaat met een intervaltraining, maar voorlopig ben ik erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 13:12
Misschien de verkeerde topic: maar iemand die Polar OH1+ al getest in het zwembad aan je zwembril?
Dit jaar probeer ik het hardlopen wat af te wisselen met zwemmen om zo wat variatie te hebben. Wegens mijn zwemtechniek waar nog aan gewerkt moet worden kan ik mij wel inbeelden dat mijn hartslag hoger ligt dan gemiddeld :D.

Vorig jaar veel kilometers gemaakt met oog op marathon van Parijs, maar doordat ik mijn tijdsdoel oversteeg was ik daarna een beetje uitgeblust met het gevolg dat ik van juli tot eind december volledig ben stilgevallen.

Dit jaar is de bedoeling om consistenter het hele jaar rond te lopen, vandaar nog geen wedstrijdje op de planning. Hoofddoel dit jaar is om iedere maand de strava distance badge te halen (200km / jaar). Lijkt me een mooi, concreet iets om het hele jaar aan de slag te gaan. So far, so good: in februari elke dag aan sport gedaan. Voorlopig ligt de nadruk nog eerder op frequentie i.p.v. afstand/duur (& zwemmen helpt ook gewoon goed om uit te bouwen aangezien je geen belasting hebt).

[ Voor 13% gewijzigd door minimaLL op 29-02-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Vanochtend inderdaad even een lekkere bosloop gedaan, uiteindelijk iets meer tempo gegeven dan ik vooraf had bedacht maar het liep zo lekker dat het goed was. Uiteindelijk een 6:43 min/km tempo over 10 kilometer. Positief: wederom geen last van klachten, deze week drie keer getraind en ik bouw kilometers e.d. op, maar het gaat gewoon goed. Even afkloppen, maar ik ben er blij mee. Ook leuk dat de trainer afgelopen maandag een slowmotion filmpje heeft gemaakt van mijn pas en daarop zie je echt een hele grote verbetering in mijn techniek t.o.v. 2 maanden geleden. Focus ligt nu volledig op de techniek en het is fijn dat het zijn vruchten begint af te werpen, ik merk zelf ook dat ik minder krampachtig loop en minder begin na te denken over voetplaatsing. Het duurt natuurlijk nog even voor het er echt in zit, maar cadans is hoger én constanter en de voetplaatsing meer onder mijn lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Tranze schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:39:
[...]

Komt het bij jou ook door een verkorte kuitspier?
Thanks, sub 3 is wel erg netjes... dat gaat hem voor mij zeker niet worden. Ik ben al blij met sub 4 :D... of überhaupt finishen.
Bij mij is de oorzaak niet gevonden. Ik heb zo'n 5 behandelingen gehad met shockwave bij een (gewone) sportfysio en aangezien dat geen verbetering bracht heb ik nog zo'n 5 behandelingen gehad bij een sportfysio gespecialiseerd in hardloopblessures. Daar is van alles gemeten met druksensoren (stand van voeten, drukpunten, afwikkeling, enz, enz). Maar alles was 'gewoon'.

Dus is de fysio bezig gegaan met loopscholing. Ik was een lichte haklander en de fysio gaf aan dat bij een haklander de peesplaat sterker belast wordt. We zijn bezig geweest met een voorvoetlanding en wat loopscholing. Ik ben dus nu een voorvoetlander :) Heeft zeker wel een jaar geduurd voordat ik deze overgang heb kunnen maken. Last gekregen van mijn kuiten (stijve kuiten) hierdoor, enz.

Momenteel gaat het dus wel goed, als ik maar geen 50 km per week loop. Volgende week CPC op het programma staan en ik denk (hoop) dat ik ergens laag in de 1:20 kan eindigen. Gaat dus wel goed.
(en zoals @kenneth ook zegt is 50 km per week zeker niet uitzonderlijk veel voor een sub-3-poging op de marathon. Veel van deze schema's doen meer km. Maar mij lukt het niet om meer te doen omdat ik niet herstelde. In mijn schema had ik 1x lange duurloop, 1x interval en 1x tempo (naast 2x herstelloop) per week, maar dat lukte mij niet, wat te belastend. Deed dus 1x lange duurloop, 1x interval en 1x tempo in 10 dagen (en daarnaast dus nog 3-4x herstellopen)).

Maar ik ben meer richting de triathlon gegaan, ik merk dat ik daar net zoveel voldoening uit haal en het voordeel is dat ik mijn 'hardloopspieren' wat meer rust geef als ik een zwem- of fietstraining heb.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 19-05 21:20
Galois schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Bij mij is de oorzaak niet gevonden. Ik heb zo'n 5 behandelingen gehad met shockwave bij een (gewone) sportfysio en aangezien dat geen verbetering bracht heb ik nog zo'n 5 behandelingen gehad bij een sportfysio gespecialiseerd in hardloopblessures. Daar is van alles gemeten met druksensoren (stand van voeten, drukpunten, afwikkeling, enz, enz). Maar alles was 'gewoon'.

Dus is de fysio bezig gegaan met loopscholing. Ik was een lichte haklander en de fysio gaf aan dat bij een haklander de peesplaat sterker belast wordt. We zijn bezig geweest met een voorvoetlanding en wat loopscholing. Ik ben dus nu een voorvoetlander :) Heeft zeker wel een jaar geduurd voordat ik deze overgang heb kunnen maken. Last gekregen van mijn kuiten (stijve kuiten) hierdoor, enz.

Maar ik ben meer richting de triathlon gegaan, ik merk dat ik daar net zoveel voldoening uit haal en het voordeel is dat ik mijn 'hardloopspieren' wat meer rust geef als ik een zwem- of fietstraining heb.
Blijkt maar weer dat het per persoon heel erg verschilt! Ik was een voorvoet lander, maar kreeg juist heel erg last van mijn kuiten toen. Op aanraden van de fysio toen juist naar een midden/haklanding gegaan :).
Bij de CPC hoop ik onder mijn PR van 1:41 te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Niku schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:17:
Ja hoor, drie dagen voor mijn 5K PR poging in Alphen ben ik ziek.
Hier gaat definitief een streep doorheen. Koorts is weg sinds vandaag, maar helemaal fit ben ik nog niet en rusthartslag is nog steeds een slag of 15 te hoog. Balen, want voelde me echt sterk de laatste tijd. Volgend doel is de Zandvoort Circuit Run (12k), eens kijken wat ik daar kan.

:/

[ Voor 5% gewijzigd door Niku op 29-02-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Niku schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Hier gaat definitief een streep doorheen. Koorts is weg sinds vandaag, maar helemaal fit ben ik nog niet en rusthartslag is nog steeds een slag of 15 te hoog. Balen, want voelde me echt sterk de laatste tijd. Volgend doel is de Zandvoort Circuit Run (12k), eens kijken wat ik daar kan.

:/
Dat is balen inderdaad! Maar gelukkig zijn er heel veel 5k-loopjes! Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Leuk. Sta je in Parijs, met 44.000 lopers voor de 1/2 marathon morgenvroeg, startnummer al opgehaald. Komt er weer zo’n Franse droeftoeterregering die alle events van 5000+ mensen cancelt wegens corona... 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-05 10:49

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:41:
Leuk. Sta je in Parijs, met 44.000 lopers voor de 1/2 marathon morgenvroeg, startnummer al opgehaald. Komt er weer zo’n Franse droeftoeterregering die alle events van 5000+ mensen cancelt wegens corona... 😭
Dat is zuur! Ik snap dat gedoe rond het corona virus niet, paniekzaaierij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Secsytime schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Dat is zuur! Ik snap dat gedoe rond het corona virus niet, paniekzaaierij..
Paniekzaaierij of niet even daargelaten, ik ben toch benieuwd wat Rotterdam gaat doen als het hier doorzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Niku schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:04:
[...]

Paniekzaaierij of niet even daargelaten, ik ben toch benieuwd wat Rotterdam gaat doen als het hier doorzet.
Ach, als Wenen niet door zou gaan.. dan is het gewoon even een stedentrip. Er zijn ergere dingen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Het is vanuit franse overheid: alles met 5000+ deelnemers per direct afgelast. Maar zure is dat alle deelnemers voor Parijs al in die stad zijn (want pas vanmiddag afgelast, en vandaag enige kans om startbewijs op te halen). Dus in praktijk is de besmettingskans niet lager als die 40000 mensen allemaal naar eiffeltoren en arc de triomf gaan uit verveling bij gebrek aan 1/2 marathon. Ik begrijp ook wel dat overheid niet per event iets kan besluiten maar dat maakt zo’n extreem-last-minute cancel wel extra zuur natuurlijk.

Zou er bij elke marathon in mrt-apr maar rekening mee houden dat het gecanceld wordt...

@Secsytime jammere in mijn geval is dat ik Parijs wel ken inmiddels en het weer ook niet meezit. Maakt de stedentrip wel wat minder exciting. Maar je hebt gelijk hoor, dus ik maak er met leuke mensen alsnog gewoon een mooi weekend van ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Valorian op 29-02-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
Hi @route99 bedankt voor het meedenken maar ben zeker dat het komt met name van vooraan 'bovenop' de schoen waneer het gras wat hoog staat, heb er gisteren nog eens speciaal opgelet.
Ik heb deze schoen:
Afbeeldingslocatie: https://www.prodirectrunning.com/ProductImages/Main/169644.jpg?impolicy=thumb&imwidth=512

Nu heb ik net gezien dat ze de bovenkant veranderd hebben bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.withsneaker.com/wp-content/uploads/2018/10/Nike-Air-ZM-Pegasus-35-Shield-Olive-Flak-Metallic-Silver-6.jpeg

Lijkt wel dat ze begrepen hebben dat dit gedeelte gewoon beter moest.
Dus ik ga maar eens wat reviews hiervan lezen of deze beter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Haha, tja, zo kun je alles wel wegrelativeren :+

Toch zuur voor al die sporters die zich maanden hebben voorbereid, maar daar ben jij het vast ook wel weer mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Valorian schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:15:
Zou er bij elke marathon in mrt-apr maar rekening mee houden dat het gecanceld wordt...
Ik heb zelf komende zaterdag een halve in Nederland, hoop toch echt dat die doorgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Neuzelaar schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:34:
Hi @route99 bedankt voor het meedenken maar ben zeker dat het komt met name van vooraan 'bovenop' de schoen waneer het gras wat hoog staat, heb er gisteren nog eens speciaal opgelet.
Dat zal en kan voor en specifieke (hier : gras) kloppen, maar als je op de weg met plassen, zeker diepere, loopt kan de ervaring heel anders worden. Maar als je altijd op gras loopt is dat jouw ervaring.
Situationeel noemen ze dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Galois 50km p/week voor een sub-3 poging is helemaal niet veel. Wij draaien 50~60km p/week en trainen voor een halve. Dus qua afstand valt het wel mee.

Dat van Parijs ivm het corona virus is ook kl*te idd. Over 1 maand staat voor ons de Venloop op het programma, met ruim 50% uit Duitsland afkomstige deelnemers een vrij international deelnemersveld. Ik zie al gebeuren dat deze eruit gaat worden gegooid :(
Of het paniekzaaierij is, ik weet 't niet. Ergens denk ik van wel, maar ergens denk ik ook dat je geen risico kunt nemen met de volksgezondheid. Lastig

[ Voor 31% gewijzigd door Calitomnication op 29-02-2020 19:29 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:28

sebasd

loopt op espresso

Kijktip voor de snelle lezer: live de US trials voor de marathon op de Olympische Spelen: https://www.olympicchanne...-trials-marathon-atlanta/

Wat een deelnemersveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Niku schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:37:
[...]

Haha, tja, zo kun je alles wel wegrelativeren :+

Toch zuur voor al die sporters die zich maanden hebben voorbereid, maar daar ben jij het vast ook wel weer mee eens :)
Ook een beetje jammer: alles met 5000+ deelnemers in Frankrijk dus gecanceld , incl die 1/2 marathon. Maar voetbalwedstrijd met 49.000 toeschouwers hier gaat wel gewoon door. “Want in een open ruimte”, aldus overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Ook een beetje jammer: alles met 5000+ deelnemers in Frankrijk dus gecanceld , incl die 1/2 marathon. Maar voetbalwedstrijd met 49.000 toeschouwers hier gaat wel gewoon door. “Want in een open ruimte”, aldus overheid.
Bizar.. dat slaat echt helemaal nergens op imo. Maar was je niet aan het trainen voor een marathon, of ben ik nu in de war met iemand anders?

Verder snap ik je frustratie natuurlijk wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Valorian schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Selectieve genocide. Voetbalsupporters (hooligans) worden wat minder gemist dan hardlopers zal de gedachte wel zijn :+

Maar zonder gekheid. Heeeeeel erg zuur als je daar maanden voor traint en naar toeleeft. Toch een mooie tijd gewenst en nu kun je lekker bierelieren!

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:32
power_user schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:07:
[...]

Selectieve genocide. Voetbalsupporters (hooligans) worden wat minder gemist dan hardlopers zal de gedachte wel zijn :+

Maar zonder gekheid. Heeeeeel erg zuur als je daar maanden voor traint en naar toeleeft. Toch een mooie tijd gewenst en nu kun je lekker bierelieren!
Heb jij wel eens een hardloophooligan gezien? Wellicht is er wat verschil in kans op rellen bij de verschillende sporten :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
route99 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:58:
[...]
Dat zal en kan voor en specifieke (hier : gras) kloppen, maar als je op de weg met plassen, zeker diepere, loopt kan de ervaring heel anders worden. Maar als je altijd op gras loopt is dat jouw ervaring.
Situationeel noemen ze dat ;)
Klopt :-) En dat van die plassen herken ik helaas ook wel, maar daar zal wel weinig aan te doen zijn denk ik?
edit: deze schoenen zouden kunnen helpen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1LmtgGx/shoe.png

[ Voor 9% gewijzigd door anon054630 op 01-03-2020 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:18
Calitomnication schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:26:
Over 1 maand staat voor ons de Venloop op het programma, met ruim 50% uit Duitsland afkomstige deelnemers een vrij international deelnemersveld. Ik zie al gebeuren dat deze eruit gaat worden gegooid :(
Of het paniekzaaierij is, ik weet 't niet. Ergens denk ik van wel, maar ergens denk ik ook dat je geen risico kunt nemen met de volksgezondheid. Lastig
En laten we de massa’s publiek niet vergeten die van de Venloop altijd één groot feest maken. Hopelijk gaat ie toch gewoon door! Op dezelfde dag is trouwens ook de circuit run op Zandvoort.

Volgend weekend heb ik de Spa-Francorchamps Run op het programma staan... wel niet zoveel deelnemers als bij de Venloop, maar.. wel nog internationaler. Ben benieuwd ... ligt nu ook nog een pak sneeuw. :P

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Secsytime schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Bizar.. dat slaat echt helemaal nergens op imo. Maar was je niet aan het trainen voor een marathon, of ben ik nu in de war met iemand anders?

Verder snap ik je frustratie natuurlijk wel hoor.
Nee dat was ik niet. Ik was aan het trainen voor 10km < 40 maar toen werd mijn doel Schoorl afgelast. Dit parijs-tripje was vooral voor gezelligheid maar wel natuurlijk ook met doel om even te knallen. Mijn volgende optie wordt nu Spiegelplasloop 10km of Reeuwijkse plassen 10km , respectievelijk 15 en 22 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Hè balen @Valorian ! Ik hoorde het vanmiddag en vond het al dat het erg laat afgelast werd. Ik zou ook allang in Parijs zitten...

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
influenza schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:49:
Na de een hoop positieve reviews gelezen te hebben en tevens de optimistische geluiden hier ;) heb ik een Polar OH1+ gekocht. Net gelijk uitgetest op een 5KM wedstrijdje icm met Garmin Fenix 5X. Wat een verademing vergeleken met de optische meting van mijn horloge zeg :). Waar mijn horloge bij dit soort tempo's meestal niet verder komt dan een gemiddelde van 155 kwam ik nu met de Polar uit boven de 180 gemiddeld en een nette HR curve. Van de week eens kijken hoe dat gaat met een intervaltraining, maar voorlopig ben ik erg enthousiast.
Hoe draag jij hem?
Ik krijg maar geen goede meting, meting valt telkens weg. Pakket ligt dan ook klaar voor retour.

Twijfel tussen een band of wellicht eens kijken naar een stryd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ben benieuwd of de CPC door gaat volgende week. Staat nu op de website een waarschuwing over het Corona virus (zelfde als op de website van de Rotterdam marathon).

De symptomen waar ze naar verwijzen lijken mij sowieso al niet verstandig om mee te gaan hardlopen, maar dat terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Roadman schreef op zondag 1 maart 2020 @ 08:06:
Ben benieuwd of de CPC door gaat volgende week. Staat nu op de website een waarschuwing over het Corona virus (zelfde als op de website van de Rotterdam marathon).

De symptomen waar ze naar verwijzen lijken mij sowieso al niet verstandig om mee te gaan hardlopen, maar dat terzijde...
Ben benieuwd inderdaad. In Parijs hebben ze de halve marathon van vandaag afgelast.

Ik vind de waarschuwing nog wel mild hoor:

"Wij raden deelnemers ten zeerste af deel te nemen aan de NN CPC Loop Den Haag indien je koortsverschijnselen hebt (ten minste 38.0 graden Celsius) voorafgaand* aan het evenement én ten minste één van de volgende verschijnselen: hoesten, kortademigheid."

Dus met alleen koorts mag je wel lopen... maar met koorts én hoesten/kortademigheid niet :)

Ik denk dat ik bij koorts het advies zou geven om niet te lopen :)
(flauw... ik snap heus wel dat ze bedoelen 'als je op 8 maart hersteld bent, maar kort daarvoor koorts hebt gehad')

Maar goed... hopelijk valt het mee allemaal. Hard voor de CPC getraind en zou wel erg balen als deze af wordt gelast.

In april ook 10 dagen Sardinië geregeld... ben benieuwd hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen. Aan de ene kant lijkt het wel een beetje 'overvoorzichtig' allemaal, maar goed, aan de andere kant doen ze het niet voor niets de autoriteiten/experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Thierry2 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 08:00:
[...]

Twijfel tussen een band of wellicht eens kijken naar een stryd.
Ben wel benieuwd hoe je de hartslag gaat meten met die Stryd

@Valorian bummer zeg en da's mild uitgedrukt.

Over Corona vind ik iig dat er weinig relativerends gezegd wordt, krijg het idee dat er een andere agenda speelt [zet alu-hoedje af]. Een iets ergere griep virus toch? Jaarlijks sterven er wereldwijd toch ook bosjes aan gewone griep? Of is dat wat al te cru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Frenz64 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:59:
[...]
Over Corona vind ik iig dat er weinig relativerends gezegd wordt, krijg het idee dat er een andere agenda speelt [zet alu-hoedje af]. Een iets ergere griep virus toch? Jaarlijks sterven er wereldwijd toch ook bosjes aan gewone griep? Of is dat wat al te cru.
Geen arts, maar ik ben er voor mij persoonlijk niet banger voor dan een echte griep. Maar voor de wereldbevolking an sich is het een ander verhaal. Misschien herinner je de uitbraak van SARS begin 2003 nog, en hoe daar destijds op werd gereageerd. Deze nieuwe aandoening schijnt gevaarlijker te zijn dan SARS.

Overigens is 'coronavirus' niet de juiste naam; het is een coronavirus die de aandoening COVID-19 veroorzaakt, net zoals andere coronavirussen griep en verkoudheid veroorzaken. Dit specifieke coronavirus heet SARS-CoV-2. (Ondanks de naam heeft het dan weer weinig te maken met de aandoening SARS. Veel achtergrond: https://www.sciencemag.or...ase-name-create-confusion)

Wat hardlopen betreft - voor zometeen staat een rondje van 20 km op de planning. Hoe plan ik dat? Ik kijk waar ik nog nooit ben geweest, pak Google Maps en teken een looproute in die algemene richting. Even controleren of de wegen daadwerkelijk toegankelijk zijn voor voetgangers (is niet altijd het geval in buitengebieden), en dan met https://mapstogpx.com/ exporteren naar GPX voor op mijn horloge.

Zou goed moeten zijn voor 4 nieuwe explorer tiles op VeloViewer, en een grotere max square :P

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 01-03-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:48
Lekker loopweer. Waait nog wel wat, maar het zonnetje maakt veel goed :). Net 23km gedaan - was zelfs goed te doen in kort - kort. Sowieso veel mensen die aan het lopen waren net, je blijft maar je hand opsteken :P Strava

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Frenz64 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je de hartslag gaat meten met die Stryd

@Valorian bummer zeg en da's mild uitgedrukt.

Had vandaag wel zin om veel km’s te maken, dus net met een van mijn loopgenotes wat tempoblokken door het rustigste deel van wat het parcours zou zijn gelopen: inlopen vanaf de seine naar Bois de Vincennes (enorm park), daar 3x 30min @ 4:30/km (tussendoor 10min @ 5:00/km) + uitlopen. Nu drijfnat maar wel voldaan.

Voor mij was dit flink balen maar gelukkig was het geen hele marathon en niet iets waar ik allles voor opzij gezet had. Wel had ik voor Schoorl (ook gecanceld) en voor deze een tapering-weekje, en in februari ook nog een vakantieweekje. Al met al dit dit qua km’s dus mijn soberste maand sinds de zomer. Maar goed, maart is dus goed begonnen met 32km op dag 1 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nat-Water schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:07: Sowieso veel mensen die aan het lopen waren net, je blijft maar je hand opsteken :P Strava
Gewoon vriendelijk knikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, dat was me wel even een avondloopje hier. Note to self, donker is echt donker hier.

Strava

Voor diegenen met een tracer360, dragen jullie die wel eens met dat bak licht op de voorkant?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Zwerver schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:31:

Voor diegenen met een tracer360, dragen jullie die wel eens met dat bak licht op de voorkant?
Nee. Doe je dat als bijverlichting?
Als ik echt het donker donker inga zet ik ook nog een hoofdlamp op om te zien waar ik loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:46
Nat-Water schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:07:
Lekker loopweer. Waait nog wel wat, maar het zonnetje maakt veel goed :). Net 23km gedaan - was zelfs goed te doen in kort - kort. Sowieso veel mensen die aan het lopen waren net, je blijft maar je hand opsteken :P Strava
Het was inderdaad prima weer vanochtend!
Eerst wezen intervallen met de groep (4 series van 3 x 300m, 24s rust, 600m tussen de series) en toen met 2 anderen nog even een mooi stukje uitgelopen. Met een goeie 24km is de halve marathon challenge van de nieuwe maand weer binnen :)
Ondanks dat ik gisteren met de vrouw uit eten ben geweest en daarbij best een paar drankjes heb genuttigd en iets te laat naar bed ging, ging het best prima.

Strava: https://strava.app.link/qIDOYG8dv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Zwerver schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:31:
Zo, dat was me wel even een avondloopje hier. Note to self, donker is echt donker hier.

Strava

Nee. Doe ik niet. Sterker nog. Bij een beetje verlichting gaat hij bij mij op constant groen om goed op te vallen. In het donker (park zonder straatlantaarn) gaat hij op rood zodat ik nog kan zien.

Groen "verblind" mij dan. Ik kan dan niet verder dan een meter zien omdat ik dan niet gewend ben aan die donkerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag de trainingsweek afgesloten met 22km duurloop. Nadat ik gisteren 20km intervallen heb voltooid :D. Maakt totaal sinds 1 januari 498 km, januari 210, februari 265. Mooie opbouw :).

Qua blessures nergens last van! Zelfs m'n knie doet t prima. Alleen een blaar op m'n voorvoet en zere tenen. Kan niet helemaal vasthouden aan het schema 6X per week , met name door gebrek aan tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 01-03-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jullie mogen verder in Hardlopen - deel 9.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2