Hardlopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:
  • 472.884 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:59

sebasd

loopt op espresso

Vandaag iets van 15,5 km gelopen. Was nog hard werken, benen waren al wat moe van reizen en training geven de afgelopen dagen, en de wind en hoosbuien hielpen ook al niet echt. Maar uiteindelijk wel dik tevreden dat de kilometers weer bijgeschreven kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Bartske schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Tsja, dit soort dingen hebben nou eenmaal tijd nodig om te verbeteren. Van langzame runs wordt je zeker ook sneller, het heeft bij mij ook een jaar geduurd om daar achter te komen..

Mijn tip is als je je prima voelt je afstanden bij te houden en je weektotaal elke week met max 10% op te hogen (wel langzaam blijven lopen). Van veel kilomters wordt je sneller, en dat maakt niet veel uit op welk tempo je die loopt. En als je langzaam loopt kun je meer kilometers lopen :+. Wel goed naar je lichaam blijven luisteren en als je ergens last van hebt gewoon niet gaan of alternatieve training doen.
Maar het moet wel leuk blijven :) als ik alleen maar langzaam was gaan rennen in het begin dan was ik al lang gillend weggerend :p

Dus met af en toe een test hoeveel je gegroeid bent houdt het leuk, iig bij mij.

En zoek verder langzamere loop maatjes, dat heeft mij iig goed geholpen

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 14:05
Valorian schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:05:
[...]

Als je OHR zo matig is dat je er niets aan hebt én het de nauwkeurigheid van je data eigenlijk vernaggeld dan zou je de OHR ook helemaal uit kunnen zetten. Dan heeft het (neem ik aan) geen slechte invloed op wat garmin vindt dat je vo-max is.
Dan wordt er zonder hartslagmeting niets meer berekend uiteraard.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 11:42
Gisteren met de storm in de ochtend besloten dat het lopen niets ging worden. In de middag leek het wat rustiger en toch maar gegaan. Wind was nog wel stevig aanwezig maar uiteindelijk een prima 19km duurloop afgewerkt. Achteraf toch heerlijk gevoel.

In de avond is het nog gelukt om een startbewijs te bemachtigen voor de Rotterdam Marathon. 💪 lekker dat m’n trainingsdoel nu vast ligt!

Volgende week staat 20 van Alphen op het programma. Hopelijk een weekend zonder storm-met-een-naam..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Als je niet op hartslag wilt trainen is dit ook nog een goede link voor tempo's:

https://tools.runnersworld.com/calculators/trainingstempo

Als ik op deze tempo's loop en mijn hartslag monitoor dan komt dit vaak goed overeen.

Vergeet niet dat hartslag door veel factoren beïnvloed kan worden (temperatuur, luchtvochtigheid, vermoeidheid, stress, cafeïne inname etc).

Gevoel, ademhaling, praattest en tempo zijn goede graadmeters naast hartslag.
Je gevoel kun je koppelen aan een RPE schaal maar dat vergt wat oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-05 17:20

Secsytime

Automagisch

wilrub schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:23:
@m-vw Bedankt voor je reactie. Ik ben net weer begonnen na een lange break van meer dan een half jaar. In totaal heb ik ong 1,5 jaar ervaring (dus eigenlijk beginner). Dat je steeds sneller kan lopen bij dezelfde hartslag heb ik zelf ervaren, maar het is een langzaam proces. Wil kijken of het mogelijk is om sneller progressie te maken (zonder blessures). Voor mijn gevoel zijn de schema's te conservatief, na de meeste trainingen voel ik mijzelf prima en heb ik niet het idee echt mijn lichaam te hebben belast.
Zijn er meer hardlopers die dit ervaren?

@Roozzz Bedankt voor je reactie. Het programma werkt met 3 hartslagzones, en die heb ik bepaald via een formule (heel slecht, I know). Ik weet wel wat mijn maxhr is.

@kenneth Bedankt voor je reactie. Wat jij zegt, is wat ik denk :) Is dit jouw eigen filosofie/ervaring? Of zijn er trainers die dit ook vinden?

@route99 Bedankt voor je reactie. Ik ga kijken of een start-to-run cursus het geld waard is. Of anders een eenmalige sporttest of omslagpunt te bepalen [?]
Zelf train ik met de trainingsplannen van Strava Summit, hier wordt ook verwezen naar hartslagzones.

Om niet de hele tijd met je horloge bezig te moeten zijn tijdens het lopen, werkt het voor mij als volgt:
  • Recovery: je lichaam kan vandaag niet hard lopen en geeft zelf de limiet aan.
  • Duurloop: op een tempo dat ik rustig door mijn neus adem.
  • Tempoloop: kan nog net door mijn neus ademen.
  • Drempelloop: moet door mijn mond ademen.
  • Anaeroob: zware ademhaling door de mond en voel dat mijn benen zwaar worden en op korte termijn gaan verzuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik kan met enige inspanning al niet meer door mijn neus ademen, hoe doen sommigen dat toch. Ik snuif bij enigszins hard inademen m'n eigen neusgaten dicht (of ik moet ze bewust 'open' zetten maar dat vergeet ik dan weer halverwege enz). En ik heb altijd overal slijm zitten (neus en keel). Gisteren tijdens mijn wedstrijd nog 'verslikt' in een slijmprop.
Zelfs een keer zo'n (ietwat zweverige) 'adem door je neus' loopworkshop gedaan maar met m'n mond dichtgetapet had ik al helemaal het idee dat ik ging stikken. En toen liep ik écht niet hard of ver.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58
Poekie schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:52:
Ik kan met enige inspanning al niet meer door mijn neus ademen, hoe doen sommigen dat toch. Ik snuif bij enigszins hard inademen m'n eigen neusgaten dicht (of ik moet ze bewust 'open' zetten maar dat vergeet ik dan weer halverwege enz). En ik heb altijd overal slijm zitten (neus en keel). Gisteren tijdens mijn wedstrijd nog 'verslikt' in een slijmprop.
Zelfs een keer zo'n (ietwat zweverige) 'adem door je neus' loopworkshop gedaan maar met m'n mond dichtgetapet had ik al helemaal het idee dat ik ging stikken. En toen liep ik écht niet hard of ver.
Dat ken ik ook hoor. Als ik door neus moet ademen wordt het echt een hele rustige duurloop. Ik loop mijn 10km races op 4:00-4:10 / km. Maar denk dat ik al vanaf 5:30 a 6:00 / km niet meer door mijn neus kan ademen. Of misschien lukt het wel maar vind ik het gewoon erg onprettig haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 08:12

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik weet niet hoe de 5km loopt op de Wooldereslopen, maar gisteren op de Wooldereslopen (de 15km was ingekort op ~12,9km) waren de omstandigheden niet vergelijkbaar met het gangbare parcours (wel een keer leuk om te ervaren hoe de 10km loopt, daar was ik altijd nieuwsgierig naar :) ). Storm Ellen was wel degelijk aanwezig en kan een vertekend beeld geven.

Ik heb er een jaar overgedaan om comfortabel te lopen ademend door mijn neus (heel af en toe een grote teug bijademen door mijn mond), ik was echt een mouthbreather. En dan nog moet ik het af en toe bewust weer door mijn neus ademen. Kwestie van blijven oefenen denk ik zo. En dan nog, wat hoop je ermee te bereiken? Het moet leuk blijven en/of als ademen door je mond ook leuke/goede resultaten opleveren, why fix, what ain't broken, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

GRDavies75 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:07:
[...]

Ik weet niet hoe de 5km loopt op de Wooldereslopen, maar gisteren op de Wooldereslopen (de 15km was ingekort op ~12,9km) waren de omstandigheden niet vergelijkbaar met het gangbare parcours (wel een keer leuk om te ervaren hoe de 10km loopt, daar was ik altijd nieuwsgierig naar :) ). Storm Ellen was wel degelijk aanwezig en kan een vertekend beeld geven.

Ik heb er een jaar overgedaan om comfortabel te lopen ademend door mijn neus (heel af en toe een grote teug bijademen door mijn mond), ik was echt een mouthbreather. En dan nog moet ik het af en toe bewust weer door mijn neus ademen. Kwestie van blijven oefenen denk ik zo. En dan nog, wat hoop je ermee te bereiken? Het moet leuk blijven en/of als ademen door je mond ook leuke/goede resultaten opleveren, why fix, what ain't broken, toch? :)
Oh ik heb niet specifiek door m'n neus geademd tijdens de race hoor, zo gek ben ik niet. Maar met hijgen (wat ik bij rustige loopjes niet heb) begint het slijm mee te komen, dus zelfs zonder neus al irritant :P (en waarschijnlijk gaat adem sowieso ook wel door de neus). In rust adem ik altijd door mijn neus. Maar bij inspanning meteen mond open.
De 5 gaat rechtsaf waar de 10/15 rechtdoor gaan richting de bauhaus, langs het pad waar je vanaf komt van de start en dan nóg een rondje (zie strava). Maar mijn rondje was lang niet zo windgevoelig als het rondje dat de 15 nu extra moest. Naja, ik snap de organisatie wel, dat zandpad is gewoon onbegaanbaar als er zoveel regen is gevallen en er 300 lui overheen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Soms kun je baat hebben om een tijd neuspleisters te gebruiken die je neus meer open houden.
Ik heb ze ooit een tijd gebruikt om mijn ademhaling te verbeteren, op een bepaald moment waren ze een keer op.. en toen ging het ook een stuk beter... dus het leek geholpen te hebben.

Er zijn wel andere opties om de ademhaling te verbeteren oa yoga. Vaak er persoonlijk of het werkt.
Je zou naar de huisarts/KNO-arts kunnen gaan of er iets aan gedaan kan worden, soms kan een neus wat verruimd worden (poliklinische dag opname).

Mss helpt het wat... als je vooraf je neus met fysiologische zoutoplossing schoon spoelt, dan begin je schoner en kan mogelijk alsnog contante slijm beter "wegkomen" tijdens de training/wedstrijd
Fysiologische zoutoplossing goed gebruiken helpt bij een echt vuile neus bij verkoudheid tig keer beter dan al het andere is mijn ervaring. De troep hoopt zich niet op, het nestelen is tuurlijk een broeikast van zaken die je liever kwijt bent... dus bevordert dat het herstel.
Volgens mijn huisarts zelfs ook beter dan een antibioticum bij een neusholte ontsteking, en ik moet zeggen... de keer dat het gebeurde.. yep, werkte prima, met een paar dagen al een hele verbetering, met een antibioticum gaat het bijna nooit sneller. En dan de nadelen van een antibioticum ....

Echter: Het blijft proberen wat bij je het best helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:49
Het door de neus ademen gaat mij vrij goed af. Ik doe ook regelmatig ademhalingsoefeningen (zitten tegenwoordig ook ingebouwd op mijn Garmin FR245 :))

Wat ik wel merk, als ik echt zware tegenwind heb (zoals de afgelopen tijd regelmatig voorkomt dus), dan slaat de wind m'n neus soort van dicht, of mogelijk de wind de lucht 'uit m'n neus'! Heel apart gevoel. Dan sta ik dus noodgedwongen door de mond naar lucht te happen.

@Thierry2 interessante calculator.

Als ik die zo lees dan mogen mijn harde tempo's wel wat harder. Heb ook wel het gevoel dat ik dat aankan, maar 'durf' (of wil?) mezelf niet echt zo hard te pushen tijdens bijvoorbeeld een interval training. Doe die dan ook meestal (altijd) op souplesse, en dan ga ik niet zo superdiep dus.
Merk sowieso de laatste tijd dat ik wat 'doelloos' aan het trainen ben, ik kom wel aan m'n kilometers, maar ze zouden effectiever kunnen zijn denk ik. Iets om in Maart mee aan de slag te gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
PS: Hoe goed je ook kan worden in ademen door je neus, via je mond krijg je toch echt sneller/meer zuurstof binnen. Dus in een race-situatie zou ik iedereen aanraden altijd door je mond te ademen, durf met 99,9% waarschijnlijkheid te zeggen dat dat bij iedereen betere resultaten zal opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tinusvolkel schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:23:
Daarom koppel ik een bluetooth hartslagband aan de watch :)
Wederom bedankt voor de tip. Gisteravond de H10 besteld, vandaag al binnen :)

Nog niet daadwerkelijk mee gelopen, maar ik merk nu al dat de standaard Heart Rate app van de Apple Watch al veel sneller een hartslag laat zien. En het reageert ook direct op veranderingen. Ik ga er van uit dat het bij echte workouts ook zo goed werkt :)

Collega: "waarom koop je dát nou als je al een smart watch hebt? Kan je het nog terug sturen?" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 22:40
Zr40 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:58:
[...]

Wederom bedankt voor de tip. Gisteravond de H10 besteld, vandaag al binnen :)

Nog niet daadwerkelijk mee gelopen, maar ik merk nu al dat de standaard Heart Rate app van de Apple Watch al veel sneller een hartslag laat zien. En het reageert ook direct op veranderingen. Ik ga er van uit dat het bij echte workouts ook zo goed werkt :)
Hij bevalt mij zeer goed, maar zorg er voor dat je de cel van de band af koppelt indien je hem niet gebruikt. Bij mij probeerde hij toch af en toe connectie te maken (band iets vochtig denk ik) met mijn watch. Beide raakten toen zeer snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:59
Ik kan met enige inspanning al niet meer door mijn neus ademen, hoe doen sommigen dat toch.
Ik adem alleen in de laatste kilometers van een race in door mijn mond. Verder altijd door mijn neus. Ademen door de neus heeft als voordeel dat de lucht warmer en vochtiger in de keel komt. Zeker in de winter komt dat van pas. Maar misschien ga ik bij mijn volgende race wel alles door de mond ademen. Kijken of ik dan harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Valorian schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:53:
PS: Hoe goed je ook kan worden in ademen door je neus, via je mond krijg je toch echt sneller/meer zuurstof binnen. Dus in een race-situatie zou ik iedereen aanraden altijd door je mond te ademen, durf met 99,9% waarschijnlijkheid te zeggen dat dat bij iedereen betere resultaten zal opleveren.
Dat is ook niet wat ik ermee bedoel he (;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:58:
[...]
Ik ga er van uit dat het bij echte workouts ook zo goed werkt :)
Ja dus :D

Zonder, afgelopen vrijdag:
Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/hr-pols.png

Met, zojuist:
Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/hr-borst.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 08:26
Vanavond een duurloopje gedaan van 7km. Begonnen op 6:30 / km maar mijn onderkant van de kuit werd wat stram. Tussendoor even iets gerekt en stukje gewandeld, daarna wat lager tempo aangehouden (7:00-7:30/km). Wel op een zodanig tempo gelopen dat het conditioneel prima vol te houden is. Hartslag zat continu tegen de 170 aan (gemiddelde van 166). Kon gewoon praten tussendoor.

Vorige week een interval gedaan waarvan laatste blok echt volgas gelopen om te checken wat de hartslag doet. Ik heb volgens de meter 196 bpm aangetikt. Ik heb dus het vermoeden dat mijn hartslag bij inspaning relatief hoog is in relatie tot mijn leeftijd (32 jaar). Uiteindelijk is het maar een nummertje en gaat het ook grotendeels om het gevoel :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:24
Gisteravond in de sportschool een 10 kilometer herstelloopje gedaan op de loopband.
Was wel even klaar met alle regen en wind.
Echter.. lopen op de loopband... :X Ik kan er maar niet aan wennen. Gaat voor mijn gevoel allemaal veel moeizamer en is echt geestdodend saai.

Volgende keer dus gewoon weer lekker buiten, ongeacht het weer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Zr40 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:56:
[...]

Ja dus :D

Zonder, afgelopen vrijdag:
[Afbeelding]

Met, zojuist:
[Afbeelding]
Hoe is het comfort van de H10?

Zelf gisteren weer eens met polsmeting gelopen. Duurloopje in Zone 1 en 2.. hartslag werd keurig gemeten. Merk dat als ik het horloge juist draag de meting goed is in lagere zones.
Om altijd betrouwbare metingen te hebben denk ik nog aan een opvolger voor de H7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Komende vrijdag ga ik een dagje naar Haarlem.
Ik zag dat er daar 2 hardloopwinkels zijn: run2day en x run.
Dat komt goed uit wat ik heb nieuwe duurloop schoenen nodig.

Iemand ervaring met deze winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Thierry2 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:54:

X run ken ik niet. Voor Run2day (Haarlem ken ik niet maar Utrecht wel) geldt dat het een prima keten is, maar je wel overgeleverd bent aan wie er toevallig in de winkel staat. Als personeel erg druk is zal het lastiger zijn een uitgebreid advies te krijgen. In Utrecht kun je ook inplannen, dat scheelt. Maar denk dat vrijdag sowieso bescheiden opkomst heeft, vooral in weekends erg druk in dat soort winkels.

Verder hebben volgens mij alle run2days een stukje waar je kan lopen in de winkel en gefilmd wordt. Dat zie je terug in slowmotion en helpt heb inschatten hoe je landt en wat voor schoenen daarbij passen.

Tot slot: vraag ook of je even een blokje om mag op de schoenen. In een winkel op 15m kan je echt niet voelen of een schoen echt fijn loopt. Buiten in 2 minuten ook niet, maar wel iets beter. Bij R2day utrecht mag dat gewoon, zolang je de modderplasssen ontwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman

Je bedoelt denk ik RunX?

Zowel run2day als RunX zijn afgesplitste franchise ondernemers van Runnersworld als ik het goed heb.
Persoonlijk ervaring met een van de twee vestigingen in Haarlem hebben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Thierry2 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:31:
[...]

Hoe is het comfort van de H10?
Heb er nog geen serieuze afstanden mee gelopen, maar het beviel wel tijdens de eerste 7 km. Je merkt wel dat je de band om hebt (of ik heb hem nog te strak zitten, zou natuurlijk ook kunnen :P) maar ik had er geen last van tijdens het lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Roadman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:15:
Gisteravond in de sportschool een 10 kilometer herstelloopje gedaan op de loopband.
..... Gaat voor mijn gevoel allemaal veel moeizamer en is echt geestdodend saai. ....Volgende keer dus gewoon weer lekker buiten, ongeacht het weer. :Y)
Past ook beter bij een echte @Roadman 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roadman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:15:
Was wel even klaar met alle regen en wind.
Echter.. lopen op de loopband... :X Ik kan er maar niet aan wennen. Gaat voor mijn gevoel allemaal veel moeizamer en is echt geestdodend saai.

Volgende keer dus gewoon weer lekker buiten, ongeacht het weer. :Y)
Vanmorgen was het weer heerlijk weer om lekker te lopen :) De wind viel mee (of ik raak eraan gewend) Dus na een rustig "rondje" met een collega nog even volle bak gegaan om een segmentje af te pakken. echter helaas net niet gelukt -O-

Maar meer tweakers die gevoelig zijn voor Strava segmenten? ik combineer ze mooi met duurloopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tinusvolkel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:
[...]
Maar meer tweakers die gevoelig zijn voor Strava segmenten?
Ik verzamel ze allemaal :+

Veloviewer maakt daar leuke statistieken en tabellen van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-05 14:00
[...]

Maar meer tweakers die gevoelig zijn voor Strava segmenten? ik combineer ze mooi met duurloopjes.
Een beetje, helaas niet zo veel segmentjes bij mij in de buurt en die er zijn liggen nog te ver buiten mijn bereik. De andere zijn te snel of ik te langzaam. :+

Alhoewel, ik heb gisterenavond 1 mini segmentje van 270 meter op mijn naam gezet

[ Voor 4% gewijzigd door Tim_W op 25-02-2020 09:11 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06

Allebei prima winkels met vergelijkbare hulpmiddelen als camera voor analyse en ruimte om te lopen. De laatste jaren loop ik meestal naar RunX voor schoenen of iets dergelijks, maar dat is meer persoonlijke voorkeur dan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Zr40 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:02:
[...]

Ik verzamel ze allemaal :+

Veloviewer maakt daar leuke statistieken en tabellen van :)
Die site ziet er goed uit (y) even denken of het die 10 euro waard is om alles te importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Houd op :+ Ik betaal inmiddels voor drie sites: Citystrides, Veloviewer en Smashrun.

En nog steeds is dit alles goedkoper dan wat ik kwijt ben aan hardloopschoenen per jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
[...]

Vanmorgen was het weer heerlijk weer om lekker te lopen :) De wind viel mee (of ik raak eraan gewend) Dus na een rustig "rondje" met een collega nog even volle bak gegaan om een segmentje af te pakken. echter helaas net niet gelukt -O-

Ik staar nu uit het raam, blauwe lucht, zonnetje en nagenoeg geen wind.
Helaas moet er ook gewerkt worden -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roadman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Ik staar nu uit het raam, blauwe lucht, zonnetje en nagenoeg geen wind.
Helaas moet er ook gewerkt worden -O-
Daarom hier vanmorgen om kwart voor 6 al gaan lopen, het werd zelfs al lichter tijdens het lopen :) kan niet wachten totdat ik de zonsopkomst weer zie tijdens de ochtendloopjes. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Gisterochtend zo lekker getraind! Ik had afgesproken met een vriend om 15-20km te lopen en natuurlijk regende het. Voor het eerst met de auto ben ik naar hem toegereden, die 6km heuvelop in Arnhem had ik niet zo veel zin in met die regen. De straat overspoelde gewoon, alsof ik door een rivier reed. :+

Maar goed, meteen dan maar naar Deelerwoud gereden. Regenjas aan, handschoentjes aan en gaan! De eerste kleine plasjes liepen we netjes omheen maar daarna kwamen de grotere plassen en was het er door! Ik heb genoten van al die plassen, soms waren ze wat dieper en schrok je er van. De diepste kwamen tot voorbij de enkel. De modder zat overigens tot op mijn bovenbenen. :)

Wie kan ook zo hard genieten van slecht weer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cKPLzhh3to3kdWs4beWGqja2/full.jpg

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 15:43
Xaverius schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:41:

[Afbeelding]
Ik liep zondagochtend ook ongeveer zo, maar dan gewoon in korte broek en kort t-shirt (met ondershirt).

Het zweet breekt me aan alle kanten uit als ik alleen al denk aan hardlopen met een regenjas aan. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 17:30
Xaverius schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:41:
oOo
Omdat ik na een blessure nu weer langzaam aan het opbouwen ben kon ik niet heel lang naar buiten, maar het was zondag heerlijk een half uur rennen in die hoosbui. De wegen stonden blank en op sommige plekken waren de plassen enkel-diep.
Ook een goede test voor de DexShell sokken die ik voor mijn verjaardag had gekregen.
Dat zijn sokken met een membraan dat ze waterdicht maakt. Natuurlijk op de dag dat ik ze kreeg direct getest met een emmer water en het is een gek gevoel om droge voeten te houden terwijl je in het water staan.
Helaas was de praktijktest zondag iets minder positief, omdat er water van boven naar binnen sijpelde werden m'n tenen alsnog nat. Bij het uittrekken was het dus een waterballet in huis. :9

DexShell bij iRunFar

[ Voor 6% gewijzigd door TheOmen op 25-02-2020 10:21 . Reden: Review toegevoegd ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

@dreamscape Ik heb het snel warm maar de combinatie regen en wind, ik heb het niet heel warm gehad. (ook niet koud) En we liepen ook nog het meeste door het bos. Ik had geen regenbroek aan, mijn loopmaatje wel. Maar mijn broek was tot de knieën doorweekt door al die plassen. :+

@TheOmen Top! Zelf had ik Decathlon sokjes aan. :+ Die bevallen met eigenlijk best goed. Hun broeken een stuk minder maar die heb ik alleen aan als de goede in de was zitten.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 21-05 12:49
De geïrriteerde peesplaat in m'n voet begint langzaam te herstellen, door shockwave therapie (au!) van de fysio en heeeeel veel oefeningen doen en rekken.
Zaterdag meegedaan met de zogeheten snertloop van onze AV. Zou 18km moeten zijn werd 20km. Eerste 10 km vol wind mee... en toen terug, afzien! Ondanks de wind voelde ik me toch sterk.
Gisteren uiteindelijk ook nog 16km gelopen door wind en regen, na een shockwave sessie. Warempel vanochtend bijna helemaal geen pijn meer in de voet. Nu is mijn planning als volgt: komend weekend een lange duurloop van 25km doen, weekend daarop CPC HM. Vervolgens nog een keer 30km en dan moet ik maar klaar zijn voor de marathon in Rotterdam. Ondanks die vervelende blessure lijkt het toch te gaan lukken :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15

Roozzz

Plus ultra

[...]
Vroeger wel, maar het gaat tegenwoordig niet zo hard meer. Dus ik raak vooral langzaam maar zeker segmentjes kwijt... De competitie is hier nogal stevig op de kortere segmenten en ik heb voorlopig niet genoeg inhoud voor de langere blokken :P
Ter illustratie een doorsnee 400m segment moet hier ruim onder de 3:00/km, anders kan je de top5 wel vergeten. Tussen de lokale atletiek vereniging en triatlonclub is een gezonde competitie zullen we maar zeggen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Vroeger wel, maar het gaat tegenwoordig niet zo hard meer. Dus ik raak vooral langzaam maar zeker segmentjes kwijt... De competitie is hier nogal stevig op de kortere segmenten en ik heb voorlopig niet genoeg inhoud voor de langere blokken :P
Ter illustratie een doorsnee 400m segment moet hier ruim onder de 3:00/km, anders kan je de top5 wel vergeten. Tussen de lokale atletiek vereniging en triatlonclub is een gezonde competitie zullen we maar zeggen :+
Ow prima te doen dan >:)
Maar ben zelf meer van de langere segmenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sinds een week heb ik last van mijn IT band, voornamelijk na het lopen. Hopelijk gaat een extra rustweek helpen wat betreft herstel.. Nog 7 weken tot de marathon :+

Ook maar even compressiekousen besteld, ooit van een triatleet begrepen dat zijn knieën dit erg prettig vonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 11:18
Knieën?

De mijne is weer dik en pijnlijker van het fietsen (en mss een beetje overbelast met carnaval :X )

Weer in de rust modus dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Re: neusademen
Die tip van schoonspoelen met fysiologisch zout voor een wedstrijd is wel een goede van @route99. Yoga heb ik heel lang gedaan en dat gaat gewoon prima door m'n neus, maar heeft mijn ademhaling buiten yoga niet verbeterd. Neuspleisters, eh. Door m'n mond gaat vooralsnog prima, ik vroeg me gewoon af hoe de neusademers het deden. Mijn neus is gewoon niet geschikt voor hardlopen, soit.

Stravasegmenten - hier veel mensen die wel wereldrecordsnelheden halen (i.e. fiets of soms zelfs auto!) en ik heb geen zin die allemaal te zitten flaggen de hele tijd dus ik laat t eigenlijk beetje zitten. Voor mezelf is t leuk maar verder... dus PR op een segment, maar ik ga geen moeite doen QOM op een segment te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Poekie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:10:
Stravasegmenten - hier veel mensen die wel wereldrecordsnelheden halen (i.e. fiets of soms zelfs auto!) en ik heb geen zin die allemaal te zitten flaggen de hele tijd dus ik laat t eigenlijk beetje zitten. Voor mezelf is t leuk maar verder... dus PR op een segment, maar ik ga geen moeite doen QOM op een segment te worden.
Bij Strava heb je een leaderboard positie. Hoe meer mensen meedoen hoe lastiger het is om hoog te scoren. En dan heb ik het nog niet eens over fietsers/auto's ;)

Veloviewer doet het anders. Je krijgt daar een relatieve positie op een schaal van 0 tot 100. Daarbij telt ook het aantal mensen mee, je kan alleen dicht bij de 100 (of 0) komen als er veel mensen meedoen. Het leuke van deze rekenmethode is dat de verkeerde records eigenlijk niet belangrijk meer zijn :)

Je kan door op die relatieve positie te sorteren ook makkelijk zien wat je beste en slechtste segmenten tot nu toe zijn.

Mijn Veloviewer profiel staat op openbaar, hier kan je goed zien wat ik bedoel. Op het segment "The Long Trail Home" heb ik de 4e plaats, maar omdat slechts 4 mensen deze ooit hebben gelogd op Strava is de score 20.00. Sorteer ik daarop (de Pos Score kolom) dan is een van mijn betere segmenten "Lopt naor d'n pils" met een score van 84.69. Zou ik bij Strava nooit gezien hebben, daar is mijn positie 530e :P

Kijk ik naar de onderkant, dan staat de "Laatste kilometer Halve van Egmond" onderaan met een score van 7.51. Ook niet vreemd, bijna iedereen die dat loopt is een serieuze hardloper. :P Kijk ik dichter bij huis, dan moet ik duidelijk weer eens langs bij "Viaduct Ringbaan-West" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zr40 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Bij Strava heb je een leaderboard positie. Hoe meer mensen meedoen hoe lastiger het is om hoog te scoren. En dan heb ik het nog niet eens over fietsers/auto's ;)

Veloviewer doet het anders. Je krijgt daar een relatieve positie op een schaal van 0 tot 100. Daarbij telt ook het aantal mensen mee, je kan alleen dicht bij de 100 (of 0) komen als er veel mensen meedoen. Het leuke van deze rekenmethode is dat de verkeerde records eigenlijk niet belangrijk meer zijn :)

Je kan door op die relatieve positie te sorteren ook makkelijk zien wat je beste en slechtste segmenten tot nu toe zijn.

Mijn Veloviewer profiel staat op openbaar, hier kan je goed zien wat ik bedoel. Op het segment "The Long Trail Home" heb ik de 4e plaats, maar omdat slechts 4 mensen deze ooit hebben gelogd op Strava is de score 20.00. Sorteer ik daarop (de Pos Score kolom) dan is een van mijn betere segmenten "Lopt naor d'n pils" met een score van 84.69. Zou ik bij Strava nooit gezien hebben, daar is mijn positie 530e :P

Kijk ik naar de onderkant, dan staat de "Laatste kilometer Halve van Egmond" onderaan met een score van 7.51. Ook niet vreemd, bijna iedereen die dat loopt is een serieuze hardloper. :P Kijk ik dichter bij huis, dan moet ik duidelijk weer eens langs bij "Viaduct Ringbaan-West" :P
Na een activiteit meld Strava mij altijd hoe ik scoorde op eventuele segmenten. Dat is dus voor mij voldoende. Ik hoef me op random stukken straat buiten wedstrijdverband niet te meten met derden, daar is geen beginnen aan, of ik nou een relatieve of absolute positie kan zien. Veloviewer is voor mij daarom minder interessant - ik wedijver met mezelf op segmenten. En bij een gewone wedstrijd is tenminste iedereen aan het lopen op een afgesloten parcours én kan ik die persoon voor me nog lekker inhalen (en ja dat maakt het eigenlijk juist makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Momenteel ben ik aan het kijken om het aantal hardloopmomenten per week uit te breiden.
Met een vrouw en jong kind is het lastig om vaker dan 3 a 4 keer te lopen terwijl ik graag naar een keer of 5 zou willen.

Ik heb op het werk een uur pauze en er is een douche aanwezig dus ik zat er aan te denken dat moment aan te grijpen om 1 of 2 keer per week te hardlopen.
Het lijkt me echter wel een gedoe met omkleden, douchen etc..

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Thierry2 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:30:
Momenteel ben ik aan het kijken om het aantal hardloopmomenten per week uit te breiden.
Met een vrouw en jong kind is het lastig om vaker dan 3 a 4 keer te lopen terwijl ik graag naar een keer of 5 zou willen.

Ik heb op het werk een uur pauze en er is een douche aanwezig dus ik zat er aan te denken dat moment aan te grijpen om 1 of 2 keer per week te hardlopen.

Iemand ervaring mee?
Ja, ik heb het af en toe in de pauze gedaan, maar omdat ik dichtbij genoeg woon om ook af en toe lopend te gaan, doe ik dat eigenlijk wel een keer per week. Zoals vandaag - ik loop vanavond (met een omweg) terug, morgenochtend (korte route) heen. Morgenochtend hier douchen, dan aan t werk. In de pauze doe ik minder vaak - daar vind ik het gedoe van douchen en kleding meenemen enzo dan stiekem weer te veel werk voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 17:30
Zowel lopen (pauze) als fietsen (woon-werk) heb ik gedaan. Werkgever heeft douches ter beschikking, da's wel zo prettig.
Enige probleem met half uurtje rennen in de pauze is dat ik meer dan die tijd er na nodig heb om uit te zweten....niet zo prettig in een kantoortuin-omgeving....
Ga toevallig vandaag direct vanuit m'n werk een eind lopen. Uitzweten in de auto en thuis douchen is net wat fijner.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik douche 4x per week op het werk.
2x voor het werk hardlopen dan 1x voor/op het werk spinnen en krachtraining en nog 1x voor de pauze een rondje hardlopen.

Verder ben ik van plan om een racefiets te kopen en daarmee 2x per weer naar het werk te fietsen. dus dan zou het elke dag douchen op het werk zijn.
TheOmen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Zowel lopen (pauze) als fietsen (woon-werk) heb ik gedaan. Werkgever heeft douches ter beschikking, da's wel zo prettig.
Enige probleem met half uurtje rennen in de pauze is dat ik meer dan die tijd er na nodig heb om uit te zweten....niet zo prettig in een kantoortuin-omgeving....
Ga toevallig vandaag direct vanuit m'n werk een eind lopen. Uitzweten in de auto en thuis douchen is net wat fijner.
Sinds ik ijskoud douche heb ik hier geen last meer van :)

[ Voor 48% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-02-2020 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Koud (af)douchen.

Ik doe dit sinds een maand ongeveer. Afsluiten met minimaal 30s-1min koud zorgt dat je het meeste na-zweten kwijt bent (ik wel althans). Niet een beetje half-koud, maar gewoon 100% koud en ook goed je hoofd er onder. Het is even wennen, maar ik vind het nu wel lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Iemand ervaring mee?
Gewoon doen. Het gedoe went en met elke keer optimaliseer je je routine weer een beetje. Ik loop nu praktisch elke week naar m'n werk en naar huis en op een gegeven moment zit het gewoon in m'n systeem. Alleen even opletten met zweten (zie de tips hierboven).

Als je de hele dag naar een scherm staart is het trouwens dubbel zo fijn. Zo'n lichamelijke opkikker halverwege maakt je de rest van de dag mentaal een stuk scherper.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza

Iemand ervaring mee?
Ik ben net terug van mijn wekelijkse "pauze" rondje. Elke dinsdag probeer ik een kilometer of 12 te lopen tijdens het werk. Enerzijds omdat ik het vervelend vind in mijn eentje in het donker te lopen en anderzijds omdat het er 's avonds vaak bij inschiet met alle verplichtingen thuis. Gaat op zich prima, prima faciliteiten hier qua omkleden en douchen. Ik heb verder geen vaste pauze of werktijden dus ik start dan 's ochtends wat eerder of doe 's avonds nog wat. Gewoon vaste tijd geblokkeerd in mijn agenda en de collega's weten ook dat ik dan even een blokje om ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Zo, mijn eerste post carnaval rondje zit er op. Viel niet tegen. Zondag mijn PR op de 5K aanvallen in Alphen. Op mijn nieuwe Nike Streak 7. Ben benieuwd!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Om de voorjaarsmarathons maar af te trappen: ik heb zondag de marathon in Sevilla gelopen. Origineel doel: 3:05 - is geworden: 3:15.

De hitte (temperatuur liep op naar 25 graden) en maagklachten (2 sanitaire stops) zorgden ervoor dat ik de perfecte halve marathon (1:32:31 halverwege) niet heb kunnen afronden. Teleurgesteld? Ja, er had absoluut veel meer ingezeten. Trots? Ook! 12 minuten sneller dan mijn eerste marathon vorig jaar, dus wat dat betreft een geweldige progressie. Daarnaast de laatste 8 kilometer samen kunnen lopen met een medeloper van mijn hardloopgroepje hier in Madrid. Hij had er bijna de brui aangegeven (en ik ook), maar uiteindelijk hebben we samen de finish bereikt!

De marathon hier is overigens een enorme aanrader. Prachtig parcours langs bijna alle highlights, veel publiek langs de kant en behoorlijk snel. Daarnaast een heel erg leuke stad om een keer een weekend te blijven!

Strava: https://www.strava.com/activities/3124676402/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Zr40 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:28:
Houd op :+ Ik betaal inmiddels voor drie sites: Citystrides, Veloviewer en Smashrun.

En nog steeds is dit alles goedkoper dan wat ik kwijt ben aan hardloopschoenen per jaar :+
Ik heb net een jaartje Veloviewer genomen, eens kijken of ik er gebruik van ga maken. Had al in 2018 ooit de 25 import gedaan dus ik had alleen oude activiteiten er in. CityStrides had ik voor 2 maanden gesponsord, misschien dat ik die later nog eens neem.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:21
Vanavond weer een rondje gedaan. Op een hagelbui na eindelijk weer eens droog gelopen. Rustig kletsrondje van een uur met een vriend. Lopen jullie veel samen of vooral alleen? Ik meestal alleen en vooral m'n interval doe ik het liefst ook alleen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had op mijn rondje (Naja werk-woon-loopje) een ondergelopen weg dus liep wat meer om. Inmiddels schemerdonker (maar heb runlight). Ben aan t intervallen, 1'/1', en hoor een hond blaffen verderop. Soit, gebeurt, boerenerven hebben honden. Maar nu ik dichterbij kom zie ik een vrij grote hond (kwam tot m'n heupen) midden op de weg. Fffff. Braaf níet m'n volgende interval gestart - beest is al keihard aan t blaffen en heb geen zin dat ie me gaat bijten. Hij loopt achter me aan, ik voel z'n neus tegen m'n kont en ik begin toch wel even sneller te gaan maar wel zo dat ie niet plotseling schrikt en gaat bijten. Eenmaal voorbij de boerderij waar hij overduidelijk bij hoorde wel weer wat tempo en toen kon ik wel janken. Ik ben niet gauw bang voor honden maar dit vond ik doodeng. Achterafweggetje, bijna donker, grote hond. Thuis onder de douche even gehuild zelfs. Boos ook op de eigenaar dat ie z'n hond niet op z'n erf houdt. En ik hoef even niet in het schemerdonker daar langs te rennen. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Gatver @Poekie . -O-
Die stress moet er even uit natuurlijk.
Mijn vrouw heeft ooit contact opgenomen met een woning in verband met hun loslopende hond die buiten het terrein op haar afkwam.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Phoe, narrow escape @Poekie

Ik vind dat ik best overwicht heb op honden, nooit last gehad, nooit gebeten, maar met hardlopen is het anders. Als je gewoon doorloopt, denkt zo'n hond wel eens, ha! die rent weg en gaat voor je enkels ofzo. Kan me goed voorstellen dat het een klote ervaring was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Frenz64 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:23:
Phoe, narrow escape @Poekie

Ik vind dat ik best overwicht heb op honden, nooit last gehad, nooit gebeten, maar met hardlopen is het anders. Als je gewoon doorloopt, denkt zo'n hond wel eens, ha! die rent weg en gaat voor je enkels ofzo. Kan me goed voorstellen dat het een klote ervaring was.
Ik heb zelf honden en ben dus ook niet zo snel onder de indruk van een hond die ik tegenkom. Maar heb een keer gehad tijdens een loopje in Spanje dat ik een groepje van een stuk of 5 verwilderde/wilde honden tegenkwam die me nogal dreigend benaderden. Dat was ook niet echt heel erg relaxed. Over het algemeen helpt het wel om een hond streng toe te spreken. Maar je kunt wel beter stoppen dan blijven doorlopen, want dan bestaat wel het risico dat zo'n hond je ziet als speelkameraadje of potentiële prooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Het is zeker beter om te stoppen, maar laat ik daar nou een bloedhekel aan te hebben. Maar laat ik het afkloppen, tot nu toe altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rustig doorwandelen bij honden is meestal geen probleem, rennen wel want prooidieren rennen ook weg en dat oerinstinct hebben de meeste honden nog wel, dus dan komen ze je wel achterna. Ik let bij loslopende honden altijd goed op wat ze doen en meestal vertraag ik of ga ik wandelen tot ik zeker weet hoe of wat.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

influenza schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb zelf honden en ben dus ook niet zo snel onder de indruk van een hond die ik tegenkom. Maar heb een keer gehad tijdens een loopje in Spanje dat ik een groepje van een stuk of 5 verwilderde/wilde honden tegenkwam die me nogal dreigend benaderden. Dat was ook niet echt heel erg relaxed. Over het algemeen helpt het wel om een hond streng toe te spreken. Maar je kunt wel beter stoppen dan blijven doorlopen, want dan bestaat wel het risico dat zo'n hond je ziet als speelkameraadje of potentiële prooi.
Deze hond was duidelijk een waakhond. Omdat ik dan niet weet hoe zo'n beest is opgevoed (alleen blaffen? Juist ook bijten?) inderdaad op een vrij rustig tempo er langs gelopen. Bij nader inzien had ik gewoon rechtsomkeert moeten maken toen ik zag dat ie op de weg stond, maar ik heb ook zo vaak waakhonden gezien die ongeveer een meter buiten hun erf komen en dan blaffen. Deze kwam echt op me af, intimideerde me de berm in en bleef maar blaffen. En hij was groot (groter dan mijn buurhond-rottweiler), het is bijna donker, de eigenaar was duidelijk niet aan het opletten, als ie al thuis was. Als het dier had gebeten en ik niet meer bij m'n telefoon kon komen had ik een probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Alexander6501 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:26:
Om de voorjaarsmarathons maar af te trappen: ik heb zondag de marathon in Sevilla gelopen. Origineel doel: 3:05 - is geworden: 3:15.

De hitte (temperatuur liep op naar 25 graden) en maagklachten (2 sanitaire stops) zorgden ervoor dat ik de perfecte halve marathon (1:32:31 halverwege) niet heb kunnen afronden. Teleurgesteld? Ja, er had absoluut veel meer ingezeten. Trots? Ook! 12 minuten sneller dan mijn eerste marathon vorig jaar, dus wat dat betreft een geweldige progressie. Daarnaast de laatste 8 kilometer samen kunnen lopen met een medeloper van mijn hardloopgroepje hier in Madrid. Hij had er bijna de brui aangegeven (en ik ook), maar uiteindelijk hebben we samen de finish bereikt!

De marathon hier is overigens een enorme aanrader. Prachtig parcours langs bijna alle highlights, veel publiek langs de kant en behoorlijk snel. Daarnaast een heel erg leuke stad om een keer een weekend te blijven!

Strava: https://www.strava.com/activities/3124676402/overview
Gefeliciteerd! Mooie tijd zeg.

Zoals ik paar weken terug al vertelde klachten aan de peesplaat gekregen, uiteindelijk de afgelopen weken nauwelijks meer gelopen (1x 5 a 10km per week) en van die klachten uiteindelijk steeds minder last gekregen.

Dus toch nog met goede moed afgereisd. Mooi de eerste dagen de stad bekeken en daarna rust gepakt. Op de warmte had ik me ook wel ingesteld, maar inderdaad richting de 25 graden werd wel heel extreem. En toen de dag van tevoren ook darmklachten.. Toch maar van start (moest nog wel even haasten om bij de start te komen na een halve ochtend op de wc :/ ), heb zo'n 34km mooi vlak rond de 5:30 tempo volgehouden met als doel in elk geval onder de vier uur te finishen. Helaas erg weinig gegeten door de misselijkheid, en ineens was alle energie er uit. De laatste kilometers half uitgedroogd en futloos afwisselend gewandeld en gelopen. Eindtijd 4:16.

Weet niet in hoeverre ik het wel gehaald had als ik dat virusje niet te pakken had gekregen. Met zo weinig trainingkilometers in de laatste weken was verder dan 34km waarschijnlijk sowieso al een hele uitdaging geworden. Wie weet proberen we het over een tijdje nog eens.

Een aanrader qua marathon kan ik me zeker bij aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27

Galois

1811 - 1832

Tranze schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:09:
De geïrriteerde peesplaat in m'n voet begint langzaam te herstellen, door shockwave therapie (au!) van de fysio en heeeeel veel oefeningen doen en rekken.
Zaterdag meegedaan met de zogeheten snertloop van onze AV. Zou 18km moeten zijn werd 20km. Eerste 10 km vol wind mee... en toen terug, afzien! Ondanks de wind voelde ik me toch sterk.
Gisteren uiteindelijk ook nog 16km gelopen door wind en regen, na een shockwave sessie. Warempel vanochtend bijna helemaal geen pijn meer in de voet. Nu is mijn planning als volgt: komend weekend een lange duurloop van 25km doen, weekend daarop CPC HM. Vervolgens nog een keer 30km en dan moet ik maar klaar zijn voor de marathon in Rotterdam. Ondanks die vervelende blessure lijkt het toch te gaan lukken :*) .
Fijn dat het dan zo goed gaat! Ik heb twee jaar lang last gehad van mijn peesplaat en ook shockwave gehad. Dat hielp bij mij helaas niet. Ik kon toen zeker geen 20 km lopen, zonder een flinke reactie te krijgen na afloop (en de dagen erna). Momenteel gaat het goed, maar zeker niet 100% over. Bij mij heeft wat loopscholing uiteindelijk geholpen de blessure onder controle te krijgen (en minder lopen, loop nu zo'n 2-3x per week en dan is het prima, maar moet ik ook niet doen).

Succes met de marathon!
Bij mij is de blessure ook rond de marathontrainingen begonnen. Was aan het trainen voor een sub 3 (gelukt overigens! :)) en liep 200+ km per maand. De maanden na de marathon was het wel heel erg geworden. Steeds erger. Hopelijk valt het bij jou mee!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

Sport_Life

Solvitur ambulando

Trainingen bij mij gaan ook lekker, merk inmiddels wekelijks vooruitgang. Realistisch doel voor nu is 3u10 min. Hopelijk krijg ik er komende weken nog wat af.
Ben ook stiekem bezig met een plan b mocht de marathon niet doorgaan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Tranze
  • Laatst online: 21-05 12:49
Galois schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Fijn dat het dan zo goed gaat! Ik heb twee jaar lang last gehad van mijn peesplaat en ook shockwave gehad. Dat hielp bij mij helaas niet.

Succes met de marathon!
Bij mij is de blessure ook rond de marathontrainingen begonnen. Was aan het trainen voor een sub 3 (gelukt overigens! :)) en liep 200+ km per maand. De maanden na de marathon was het wel heel erg geworden. Steeds erger. Hopelijk valt het bij jou mee!
Komt het bij jou ook door een verkorte kuitspier?
Thanks, sub 3 is wel erg netjes... dat gaat hem voor mij zeker niet worden. Ik ben al blij met sub 4 :D... of überhaupt finishen.

• route99

route99

Galois schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:02:
[...]Bij mij is de blessure ook rond de marathontrainingen begonnen. Was aan het trainen voor een sub 3 (gelukt overigens! :)) en liep 200+ km per maand. De maanden na de marathon was het wel heel erg geworden. Steeds erger...
Fijn dat het gelukt is < 3 u . _/-\o_
Zou heeeel misschien jouw blessure te maken kunnen hebben met zo veel km's? Een "stukje" overbelasting?
Is dat al op je netvlies geweest?
Beterschap met je blessure.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 14:16
#teamhonden heb zelf een hond die ook vaak meeloopt (ook los) maar ze mag geen overlast geven voor andere lopers/wandelaars en honden. Ze is goed opgevoed dus dat gaat altijd wel goed. Heb ook wel eens meegemaakt dat een erfhond z'n erf af kwam stormen en dan is het extra spannend met een hond aan de lijn erbij. Streng toespreken en klam en rustig doorlopen was toen de oplossing maar leuk is idd anders......

Hier ook een #teampauzeloper ga zo meteen weer na de carnaval kijken of het nog lukt. Dit keer zonder collega's (vakantie) maar als je geluk hebt vind je meerdere lotgenoten en kun je samen lopen. Uitzweten is nu niet zo lastig loop de laatste paar 100 meter rustig uit even rekken buiten en dan is het ergste wel voorbij in de zomer is dat soms wel lastiger maar koud douchen is dan idd een truc. Of ff in een shirtje alleen naar kantoor en pas later de blouse/vest/trui aan.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

route99 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:51:
[...]
Fijn dat het gelukt is < 3 u . _/-\o_
Zou heeeel misschien jouw blessure te maken kunnen hebben met zo veel km's? Een "stukje" overbelasting?
Is dat al op je netvlies geweest?
Beterschap met je blessure.
Nu weet ik dat ik heel erg het kilometervretenevangelie predik maar 46km/week is toch niet bijzonder veel? Vooral niet in aanloop naar een sub-3-poging op de marathon?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:31
kenneth schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:52:
[...]
Nu weet ik dat ik heel erg het kilometervretenevangelie predik maar 46km/week is toch niet bijzonder veel? Vooral niet in aanloop naar een sub-3-poging op de marathon?
In die context niet, maar voor mensen die het niet gewend zijn of minder belastbaar zijn zeker niet te onderschatten.

(Zelf 2x voor een marathon getraind, 2x geblesseerd geraakt... zonder extreme aantallen kms maar wel duidelijk meer dan wat ik standaard deed. Ik ging van 30-35k in de week naar 60k tot 70k bij de 2e poging. Eerste poging de M wel kunnen lopen, 2e keer ging niet door).

Nu ben ik minder belastbaar en een ongedisciplineerde lamzak wanneer het op de oefeningen en zaken rondom het lopen neerkomt (als in oefeningen, rekken/strekken) dus dat speelt ook mee ;)

Maar sommigen kunnen 'makkelijk' de 100k aantikken, anderen gaan bij de helft stuk.

Overigens in mijn geval rustig oggebouwd dus dat was het probleem niet, gewoon too much (icm rest van het leven zeg maar).

• Gaargod
Zondag 8 maart is de 25e en tevens laatste editie van de "Den Helder - Schagen" 25km loop.
Zijn er Tweakers die hieraan meedoen?

Ik heb 'm met potlood in de agenda gezet, lijkt me wel wat!

linkje!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Zo wat mis ik hardlopen zeg. Zit al erg lang met een vervelende knie blessure die niet weg gaat (al 2 specialisten gezien en weinig vooruitgang). Kan geen grote impact verdragen op mijn rechter knie, want dan kan ik een paar dagen daarna zeer slecht lopen. Ben nu aan het overwegen om te gaan snelwandelen als alternatief en om wel die beweging te krijgen. Meer mensen ervaring mee hier?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ja hoor, drie dagen voor mijn 5K PR poging in Alphen ben ik ziek. Zelfde gebeurde voor Egmond. Het zit me niet echt mee :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:54:
Zo wat mis ik hardlopen zeg. Zit al erg lang met een vervelende knie blessure die niet weg gaat (al 2 specialisten gezien en weinig vooruitgang). Kan geen grote impact verdragen op mijn rechter knie, want dan kan ik een paar dagen daarna zeer slecht lopen. Ben nu aan het overwegen om te gaan snelwandelen als alternatief en om wel die beweging te krijgen. Meer mensen ervaring mee hier?
Snelwandelen is volgens mij een sport met een relatief hoge kans op blessures (net als hardlopen), én het ziet er belachelijk uit. Worst of both worlds dus ;) .. En ik denk dat wandelen dichter bij hardlopen zit dan snelwandelen, qua techniek.

Maar alle gekheid even buiten beschouwing: als je de loopbeweging wilt trainen met minimale belasting zou een elyptigo niet iets voor je zijn?

Sterkte iig met knie. Altijd naar als je iets wat je graag doet moet opgeven door zo’n blessure ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 27-02-2020 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

kenneth schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:52:
[...]Nu weet ik dat ik heel erg het kilometervretenevangelie predik maar 46km/week is toch niet bijzonder veel? Vooral niet in aanloop naar een sub-3-poging op de marathon?
Inderdaad., zorry ik zag het als km/week.... dat verklaart een hoop/het misverstand. Dat zijn toevallig net een beetje de km's/week waarbij vroeger er bosjes met atleten geblesseerd raakten.
Succes verder en dan is met zoveel (niet super veel) km's < 3 u heel netjes.... _/-\o_ 8)

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 27-02-2020 19:22 . Reden: verklaard = verklaart.... ]

• Arjan90
  • Laatst online: 18-05 20:18
[...]
Vooral met vrouwlief erg leuk :+ "Zeg schat, weet je nog dat je op dat segment sneller was...?"
Om vervolgens gecounterd te worden dat ik het op lange afstanden afleg, dat weet ik ook wel :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Gaargod schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:44:
Zondag 8 maart is de 25e en tevens laatste editie van de "Den Helder - Schagen" 25km loop.
Zijn er Tweakers die hieraan meedoen?

Ik heb 'm met potlood in de agenda gezet, lijkt me wel wat!

linkje!
Ondanks dat het praktisch voor mijn deur starten is doe ik er niet aan mee. Doe dan mee met de CPC halve marathon. Route schijnt ook niet heel erg inspirerend te zijn. En met die harde zuid/zuidwesten wind van de laatste tijd ook erg zwaar.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Valorian schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:41:
[...]

Snelwandelen is volgens mij een sport met een relatief hoge kans op blessures (net als hardlopen), én het ziet er belachelijk uit. Worst of both worlds dus ;) .. En ik denk dat wandelen dichter bij hardlopen zit dan snelwandelen, qua techniek.

Maar alle gekheid even buiten beschouwing: als je de loopbeweging wilt trainen met minimale belasting zou een elyptigo niet iets voor je zijn?

Sterkte iig met knie. Altijd naar als je iets wat je graag doet moet opgeven door zo’n blessure ;(
Ah, ik dacht juist dat snelwandelen minder impact zou hebben aangezien je geen zweefmoment hebt (en dus minder hard land?). Als dat niet zo is dan wil ik er zeker niet aan beginnen - ziet er inderdaad belachelijk uit :+

Ik had nog niet eerder van een elyptigo gehoord. Zou dat eenzelfde soort beweging zijn als de elliptical? Ik vond dat namelijk toch juist wel impact hebben op mijn knie (heb er sinds een tijdje 1 in huis staan). Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe, maar dan zou ik niet weten wat.
Niku schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:17:
Ja hoor, drie dagen voor mijn 5K PR poging in Alphen ben ik ziek. Zelfde gebeurde voor Egmond. Het zit me niet echt mee :/
Zou dat door de spanning kunnen komen? Ik weet niet of je het spannend vind, maar dat is voor mijn zusje vaak reden voldoende om kort tevoren ziek te worden (op school met examens, op werk met belangrijke dagen/meetings, en ook andere bijzondere evenementen).

[ Voor 18% gewijzigd door LankHoar op 27-02-2020 18:57 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Niku

Niku

Alagaesii

LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:53:

Zou dat door de spanning kunnen komen? Ik weet niet of je het spannend vind, maar dat is voor mijn zusje vaak reden voldoende om kort tevoren ziek te worden (op school met examens, op werk met belangrijke dagen/meetings, en ook andere bijzondere evenementen).
Haha, nee, gewoon pure pech. Van spanning heb ik nog nooit last gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
LankHoar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Ah, ik dacht juist dat snelwandelen minder impact zou hebben aangezien je geen zweefmoment hebt (en dus minder hard land?). Als dat niet zo is dan wil ik er zeker niet aan beginnen - ziet er inderdaad belachelijk uit :+

Ik had nog niet eerder van een elyptigo gehoord. Zou dat eenzelfde soort beweging zijn als de elliptical? Ik vond dat namelijk toch juist wel impact hebben op mijn knie (heb er sinds een tijdje 1 in huis staan). Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe, maar dan zou ik niet weten wat.

[...]

Ah ik bedoelde met snelwandelen dat het - voor zover ik eens gehoord heb - een stuk belastender is dan wandelen. Misschien wel minder dan hardlopen, er zal minder “schok” zijn, maar geloof dat het lopen met gestrekte benen niet zo goed voor heupen enzo is.

Wat betreft elliptigo, bedoelde inderdaad elliptical. Zelf geen ervaring mee overigens.

Kortom, realiseer mij dat mijn post weer lekker hear-sat is, sorry ;)

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Vooral met vrouwlief erg leuk :+ "Zeg schat, weet je nog dat je op dat segment sneller was...?"
Om vervolgens gecounterd te worden dat ik het op lange afstanden afleg, dat weet ik ook wel :D
Haha ik krijg de vrouw niet eens mee :)
Maar vandaag er weer 7 bij *O*
2 net niet op een paar seconden -O-

Maar iemand ervaring met live segmenten? Had nu de avond ervoor de segmentjes nog uit m’n hoofd zitten leren :)
Sport_Life schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 00:04:
Trainingen bij mij gaan ook lekker, merk inmiddels wekelijks vooruitgang. Realistisch doel voor nu is 3u10 min. Hopelijk krijg ik er komende weken nog wat af.
Ben ook stiekem bezig met een plan b mocht de marathon niet doorgaan.
Ben benieuwd hoe je je eindtijd bepaald op je training? Of is dit gewoon op gevoel?
Verder ook wel nieuwsgierig wat plan b is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tinusvolkel op 27-02-2020 20:44 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Tinusvolkel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:35:
[...]

Maar iemand ervaring met live segmenten? Had nu de avond ervoor de segmentjes nog uit m’n hoofd zitten leren :)
Mijn favoriete segment is vervuild door fietsers en automobilisten, heel vervelend.

Anoniem: 11851

Ik mis hardlopen :/

Vroegah woonde ik in Amsterdam noord, waar er alle ruimte was om lekker diverse kilometers in alle rust te kunnen rennen door het groen.

Nu woon ik in de binnenstad van Amsterdam, en het enige waar ik doorheen kan rennen zijn rolkoffers, dronken toeristen, trams en taxi's. lekker in de uitlaatgassen ook. :X

Kan dus voor geen meter m'n runners high krijgen met alle afleiding, dus compleet opgegeven ondertussen.

Toch zie ik in deze buurt diverse mensen wel dagelijks hardlopen, hoe doen ze dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
[...]

[...]

Ben benieuwd hoe je je eindtijd bepaald op je training? Of is dit gewoon op gevoel?
Op mijn Garmin fenix 6 heeeeeeeeel snel de live segmenten uitgezet. Om de haverklap ging dat ding trillen. U nadert een segment. U begint een segment. U loopt zo en zo sneller/langzamer dan die en die.

Pffff. Leid alleen maar af van je eigen doelstellingen. En dat is voor mij lekker lopen en opbouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadman
Anoniem: 11851 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:17:

Toch zie ik in deze buurt diverse mensen wel dagelijks hardlopen, hoe doen ze dat?
Door hun hardloopschoenen aan te trekken en gewoon te gaan. :+ het is toch ook weer niet zo dat je kilometers vanuit het centrum onderweg bent om in een wat rustiger gebied te komen om te kunnen hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Rudedadude

Maybe we were born to run

Vroegah woonde ik in Amsterdam noord, waar er alle ruimte was om lekker diverse kilometers in alle rust te kunnen rennen door het groen.

Nu woon ik in de binnenstad van Amsterdam, en het enige waar ik doorheen kan rennen zijn rolkoffers, dronken toeristen, trams en taxi's. lekker in de uitlaatgassen ook. :X

Kan dus voor geen meter m'n runners high krijgen met alle afleiding, dus compleet opgegeven ondertussen.

Ik vond het afgelopen kerst eigenlijk erg leuk hardlopen in Londen, tussen alle mensen door. Zeker omdat ik nu in de winter meestal over slecht verlichte buitenwegen loop. Als je 's ochtends of 's avonds loopt lijkt het mij prima te doen, waarbij de drukke plekken in de avond in de ochtend vast een stuk rustiger zijn. Iets als citystrides maakt het ook een sport om alle kleine straatjes ook gewoon een keer te lopen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Anoniem: 11851, als je weer aan de gang wilt. Kijk bijv. eens bij Loopwijzer, club uit Amsterdam. Doen bijna elke Zondag mooie duurlopen in de omgeving van, en doordeweeks trainingen binnen Amsterdam. Daar zullen ze vast goeie (relatief rustige) plaatsen voor hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gisteren weer eens wat serieuze kwaliteit gedaan. Had eerst een rustige week (iets minder omvang, geen zware trainingen) ingepland, daarna weer hard aan de bak. Maar door chaos thuis en op het werk, en natuurlijk het waardeloze weer, kwam er niet veel van. Een progressieve lange duurloop met opzettende wind waar alleen de inspanning progressief toenam en niet het tempo (soms kwam de linkervoet neer op de plek waar de rechtervoet de grond verliet :P) was het enige.

Goed, gisteren een wisselduurloop van 12km met elke 500m wisselen tussen 3'50 (beoogd HM-tempo, pure gok) en 4'20 (herstel op tempo waardoor lactaatverwerking aan de bak moet). Ging prima, had achteraf zelfs iets vlotter gekund. Na de CPC schroef ik hem weer op naar 3'45/4'15. Met in- en uitlopen toch 19km in de benen, vandaag met forensen komen daar 22km bij en dan zondag nog 20km (route met wind in de rug). Dat is een beste week, dacht ik zo.

Ik heb eigenlijk weinig zin om gas terug te nemen voor de CPC, voel me eindelijk weer prettig bij weken van boven de tachtig en wil snel verder uitbouwen. Misschien m'n wekelijkse forensdag verplaatsen en alleen kort tempowerk op HM-tempo doen.
Zondag aan de bak en hopen dat er een klein PR in zit. Ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Niku schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:00:
[...]

Mijn favoriete segment is vervuild door fietsers en automobilisten, heel vervelend.
Teveel om eruit te gooien?
__R__ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Op mijn Garmin fenix 6 heeeeeeeeel snel de live segmenten uitgezet. Om de haverklap ging dat ding trillen. U nadert een segment. U begint een segment. U loopt zo en zo sneller/langzamer dan die en die.

Pffff. Leid alleen maar af van je eigen doelstellingen. En dat is voor mij lekker lopen en opbouwen.
Kan je niet instellen dat hij alleen je favoriete segmenten pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

* Calitomnication is weer boven water #carnaval #vastelaovend

Afgelopen zaterdag nog een interval van 4x 1600m op 105% geprobeerd, wat neerkomt op 3.55'/km. De eerste 3 series gingen perfect (met de wind op de rug). Maar had een kleine rekenfout in afstanden gemaakt en moest de laatste serie weer vol tegen de wind in, Ben niet boven 4.25'/km gekomen en was kapot! Zondag & dinsdag een rustdag ingelast. Dit ivm drukte van de dagen, maar ook om m'n enkel -die de afgelopen periode iets meer van zich liet horen- rust te geven.

Gisteren weer voor het eerst gelopen en de rust heeft gewerkt. Merk dat ik meer kracht in de enkel heb, kan op 1 voet staan en mezelf omhoog drukken. Dit was tot 2 weken geleden gewoon nog niet mogelijk.
Tijdens mijn duurloop gisteren (ongeveer 1 uur buiten geweest) kreeg ik gewoon geen GPS fix. Normaal heeft de FR245 deze binnen een paar seconden te pakken, maar nu was het gewoon niks. Ook niet tijdens de activiteit. In eerste instantie had ik het idee dat het dikke wolkendek hier wel eens de oorzaak van kon zijn, maar later klaarde het iets meer op, en nog steeds geen fix.
Wat we nu wel kunnen stellen is dat de ingebouwde stappenteller en bijbehorende afstandsberekening van de FR245 zonder GPS fix voor geen meter werken. Volgens mijn horloge had ik 10km gelopen in 5.30'/km. In realiteit was het 12km in 4/38"/km. Op het programma stond eigenlijk 4.48'/km. Aangezien ik volledig blind en op gevoel heb gelopen ben ik niet zo heel ontevreden over deze afwijking. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:33

polthemol

Moderator General Chat

mijn broertje gaat daar vaker bij een AV trainen op de baan en ik meende dat voor lange lopen de trein gewoon gepakt werd naar ergens buiten Adam en dan teruglopen (dus voor de duurlopen). Rand Amsterdam - naar centrum terug dan gewoon via trein/tram :)

Hier nu mijn trainingen sinds een 2tal weken uitgebreid met roeien. Mazzeltje van de belastingdienst ingezet om een roeitrainer te halen, zodat ik af en toe wat trainingen buiten kan vervangen met roeien (onregelmatig werk, dus soms sneuvelt mijn hardloopschema nogal eens helaas :( ). Na een paar keren roeien merk ik wel dat het beregoed is voor een hele resem spieren, maar bovenal ook een fijne recoverymethode geeft (uurtje rustig roeien en wat netflix, geen impact belasting en soepelere beentjes).

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 28-02-2020 10:39 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
Tinusvolkel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:44:
[...]

Teveel om eruit te gooien?

[...]

Kan je niet instellen dat hij alleen je favoriete segmenten pakt?
Volgens https://support.strava.co...on-Garmin-Devices-Summit- kan dat zeker. Maar de eerste keer dat ik met live segmenten liep leide het zo enorm af dat ik er maar direct mee gestopt ben. Lekker mijn eigen "race" lopen.

Dat en ik kijk altijd achteraf op de desktop versie van Strava zelf. Ik vind het zelf veel interesanter om mijn gevoel en vermoeidheid tijdens het lopen achteraf te vergelijken met de cijfertjes. En ja, misschien is een Fenix 6 dan een beetje overkill. Maar hij hangt 24/7 om mijn pols en deze vond ik mooier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:24

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...mijn linker achillespees lijkt een beetje gevoelig te zijn, uiteraard één week voor de CPC :+

Gisteren zou ik nog een rondje lopen maar na 1 KM heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ben ik maar met een chagrijnige kop naar huis gewandeld. :/

Edit: aan de andere kant, ik acht de kans aannemelijk dat het evenement toch niet door gaat zodra er 1 geval van covid19 is in D-H want het blijft tenslotte D-H :+

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 28-02-2020 13:34 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Na woensdag met windstil en een zonnetje wat intervallen weg gelopen te hebben vanavond weer lekker in het donker, regen en wind (heerlijk, begon dit weer alweer te missen) ruim 16 km weggetikt met 2 loopmaatjes. Morgen lekker droog en warm de sportschool in en dan kijken wat het weer zondag weer voor iets moois in petto heeft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toen ik nog in de binnenstad (niet Amsterdam) woonde liep ik ook gewoon, meestal ff 2 of 3 km via stoplichten en dan in parkje oid.

Cpc wil ik voor een goede tijd gaan, dus komende week rustig aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29
Roadman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:18:
Na woensdag met windstil en een zonnetje wat intervallen weg gelopen te hebben vanavond weer lekker in het donker, regen en wind (heerlijk, begon dit weer alweer te missen) ruim 16 km weggetikt met 2 loopmaatjes. Morgen lekker droog en warm de sportschool in en dan kijken wat het weer zondag weer voor iets moois in petto heeft. :9
Heerlijk? Je spoort niet :D

Aan het eind van de middag na werktijd nog een rondje wezen lopen. Het begon lekker met droog weer.. tot een kilometer of 11. Toen begon het te regenen en stak de wind nog wat meer op. Toen ik na 15km en een beetje thuis kwam was ik toch weer aardig nat :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zie mij dan. Slechte aansluiting met de trein ivm werkzaamheden, dus om tijd te besparen de laatste 7 km van station naar station maar gelopen. In de regen. Met een dikke jas. Normale schoenen. Rugzak. Nee, dat is pas heerlijk...

...toen ik eenmaal thuis was. :D

En toch begrijp ik het niet. Het voelde verschrikkelijk. Halverwege al bijna opgegeven (niet gedaan, opgeven helpt nooit). Snelheid voelde matig. En dan zegt Strava (link) vrolijk dat ik een paar nieuwe PRs heb neergezet op vier verschillende segmenten, en volgens Smashrun is dit mijn snelste 7 km ooit :X

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 28-02-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

[...]

Bij lange duurlopen loop ik makkelijk 4"30, dat kost nauwelijks moeite. Voorheen lag dat relax tempo rond 4"45.
Intervallen gaan niet sneller of makkelijker , tegen mijn verwachting in eigenlijk.

En plan b is een voorjaarsmarathon elders in Nederland of Europa.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2