Vettel geeft bij Sky Verstappen de schuld van de aanrijding.
Haha die had ik aan zien komen. Honestly.Transportman schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:07:
Vettel geeft bij Sky Verstappen de schuld van de aanrijding.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ziggo boys zijn weer eens louter positief over max. 5 sec was gewoon juist imo
Ik las het ook net. Daarnaast ook PA, chauffeur, en wekkerLekker Ventje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:07:
Zover ik weet is Angela Cullen de fysio van Hamilton en dat is dat blonde vrouwtje.
Jouw mening is de waarheid?0xygen500 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:08:
Is wellicht terecht, maar ieder zijn mening
Gezien de uitleg van Doornbos dat Max total lock had op zijn stuur ben ik het niet met je eens. RAI is zo'n ervaren coureur die had hier beter op kunnen anticiperen.0xygen500 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:08:
"When you grow up your heart dies"
Zeg ik dat ergens? Max had gewoon niet zo in moeten sturen en plek aan raikonen geven. Verder denk ik dat vettel gewoon fout zat daarna.Exocet schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:09:
[...]
Jouw mening is de waarheid?
Is wellicht terecht, maar ieder zijn mening
Idd hoe kan je dit nu niet als Max zijn fout zien0xygen500 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:08:

Heb je de beelden van Max zijn stuur gezien. Die stond maximaal naar links de gehele tijd.0xygen500 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:11:
[...]
Zeg ik dat ergens? Max had gewoon niet zo in moeten sturen en plek aan raikonen geven. Verder denk ik dat vettel gewoon fout zat daarna.
Dacht eigenlijk dat het maar een flapje was. Die inkeping is ontworpen, bij het eerste flapje was er een stukje af.DaniëlWW2 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:54:
[...]
Goed gekeken? Zat een flink gat in de vloer en voor RBR doet dat extra pijn. Met een dergelijk gat kan de luchtstroom dusdanig worden verstoord dat de high rake gecomprimeerd raakt. High rake werkt alleen maar als er luchtstromen zijn die de uiteinden van de vloer verzegelen waardoor de luchtstromen onder de vloer versneld worden. Een een gat helpt niet.
Denk ik. Maar net even in een flits gezien
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Total lock dus geen fout? Grossjean zat ook full lock toen hij vol over de baan ging.sjaool schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:09:
[...]
Gezien de uitleg van Doornbos dat Max total lock had op zijn stuur ben ik het niet met je eens. RAI is zo'n ervaren coureur die had hier beter op kunnen anticiperen.
Lees mijn uitleg.Marc3l schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:11:
[...]
Idd hoe kan je dit nu niet als Max zijn fout zien
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zat echt een gat in die vloer.Kenhas schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:12:
[...]
Dacht eigenlijk dat het maar een flapje was. Die inkeping is ontworpen, bij het eerste flapje was er een stukje af.
Denk ik. Maar net even in een flits gezien
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er zijn meer mensen met een full lock zonder straf weg gekomen. Maar goed, zodra VER in het spel is zijn de stewards het voorval minitieus aan het uitpluizen.0xygen500 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:12:
[...]
Total lock dus geen fout? Grossjean zat ook full lock toen hij vol over de baan ging.
Vaak krijgt die onterecht straf. China en dit waren echt zijn schuld imosjaool schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:13:
[...]
Er zijn meer mensen met een full lock zonder straf weg gekomen. Maar goed, zodra VER in het spel is zijn de stewards het voorval minitieus aan het uitpluizen.
VET: "He's not helping himself if he races like that."
Toch heeft hij de twee Ferrari's achter zich gelaten, dus...
VET is redelijk gelaten bij Jack.
Vettel ook: he could give me more room.autje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:15:
Het grappige is dat als je de auto's verwisseld had op dat moment, VET exact hetzelfde had gezegd.autje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:15:
Een stukje projectie van de man die door eigen fouten zijn kampioenschap aan het vergooien is.autje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:15:
- DaniëlWW2
- Niet online
* DaniëlWW2 moet toch wel een beetje grinniken om Ferrari hun nieuwe "mission winnow" sponsoring.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Over de eerste situatie met Max en Raikkonen kun je echt wel discussiëren, maar met Vettel deed Max toch weinig fout. In tegenstelling tot Vettel rijdt Max behoorlijk volwassen de laatste tijd
Flickr PSN ID= cheironnl
Mission winnotDaniëlWW2 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:16:
* DaniëlWW2 moet toch wel een beetje grinniken om Ferrari hun nieuwe "mission winnow" sponsoring.
Vrouwtje? Brrrr. Dame, vrouw, blondine. Zoveel keuzes en dan doe je dit.Lekker Ventje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:07:
Zover ik weet is Angela Cullen de fysio van Hamilton en dat is dat blonde vrouwtje.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hmmm hij haalde de bocht toch?
Als hij full lock had is het toch steeds zijn fout, ook al onbewust maar dan geef je die plek terug.
Punt is, denk ik, dat hij helemaal de baan niet moest opkomen op die plaats. Kon ook gewoon over het kunstgras om dan via de "escape route" weer de baan op te komen. Had hij op een veilige manier terug op de baan gekomen
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Volgens de NOS heeft VAN geen pitstop gemaakt, lijkt me niet correct?
https://nos.nl/artikel/22...erstappen-knap-derde.html
https://nos.nl/artikel/22...erstappen-knap-derde.html
- DaniëlWW2
- Niet online
En nu heeft Lewis 67 punten voorsprong.
Deed mij een beetje denken aan China met max en vettel.cheiron schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:16:
Over de eerste situatie met Max en Raikkonen kun je echt wel discussiëren, maar met Vettel deed Max toch weinig fout. In tegenstelling tot Vettel rijdt Max behoorlijk volwassen de laatste tijd
Over de clash tussen Max en RAI: denk dat als Vet RAI niet had gepakt tijdens dat incident, dat Max gewoon de plaats had moeten teruggeven. Omdat dat nu niet kon bleef eigenlijk alleen de 5sec straf over.
RAI zat er nergens voor. Dus dat was nooit vereist. Hij kwam, volgens de stewards, onveilig de baan weer op. Dat is heel wat anders.Marc3l schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:18:
[...]
Als hij full lock had is het toch steeds zijn fout, ook al onbewust maar dan geef je die plek terug.
Als je zag hoever RAI nog achter VER zat toen hij de bocht instuurde had hij hier eenvoudig op kunnen anticiperen. Plus dit was ronde 2, het begin van de race. Beide coureurs konden door. De FIA heeft gezegd dat ze soepeler zouden zijn aan het begin. Tot nu toe merk ik hier nog niks van. Ze waren vandaag sowieso scheutig met 5s time penalty's.Marc3l schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:18:
[...]
Wat is er mis met vrouwtje? Serieuze vraag? Dat is net zoiets als mannetje, daar is toch ook helemaal niks mis mee? Sommige mensen moeten echt hun overgevoeligheidssensoren even laten fixen ofzo.FirePuma142 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:18:
[...]
Vrouwtje? Brrrr. Dame, vrouw, blondine. Zoveel keuzes en dan doe je dit.
#TRIGGGEREDSnowdog schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Wat is er mis met vrouwtje? Serieuze vraag? Dat is net zoiets als mannetje, daar is toch ook helemaal niks mis mee? Sommige mensen moeten echt hun overgevoeligheidssensoren even laten fixen ofzo.
Het is maar net in wat voor context je het gebruikt. Vrouwtje zoals hier gebruikt komt nogal denigrerend over. Als je zegt daar heb ik een mannetje of vrouwtje voor is dat alweer heel anders.Snowdog schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Wat is er mis met vrouwtje? Serieuze vraag? Dat is net zoiets als mannetje, daar is toch ook helemaal niks mis mee? Sommige mensen moeten echt hun overgevoeligheidssensoren even laten fixen ofzo.
Omdat menig persoon ws. denkt aan een hond (teef) als ze het woord 'vrouwtje' lezen...Snowdog schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Oké dus als je voor iemand zit is het geen (obebewuste) fout?ArthurMorgan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:20:
[...]
RAI zat er nergens voor. Dus dat was nooit vereist. Hij kwam, volgens de stewards, onveilig de baan weer op. Dat is heel wat anders.
Nee, het ging op de opmerking dat VER zijn plek terug moest geven. Dat geldt voor de situatie dat een inhaalmanoeuvre fout gaat en je de track verlaat en daardoor ervoor komt. Dat was hier niet het geval. Dat zegt niet dat VER geen fout gemaakt zou kunnen hebben, die noem ik nota bene de zin erna.Marc3l schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:26:
[...]
Oké dus als je voor iemand zit is het geen (obebewuste) fout?
Jammer dat torro Rosso de mooie qualli niet heeft omgezet in punten. Valt toch tegen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Vanzelfsprekend heb ik weer gebruik gemaakt van een schrijftolk. Die na de race plompverloren even zei dat haar vader Peter de Bruijn is. Degene die o.a. Bottas en Räikkönen in hun kartperiode heeft opgeleid.
De teksten waren zeker van een hoger niveau dit keer!
De teksten waren zeker van een hoger niveau dit keer!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Haas en Force India hebben nog steeds een betere auto en PU dus het was wel te verwachten.ATS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:29:
Jammer dat torro Rosso de mooie qualli niet heeft omgezet in punten. Valt toch tegen.
Max bij Ziggo: "Ik probeerde de bocht nog netjes te halen, maar volgende keer ga ik gewoon vol gas rechtdoor."
Dat is wat Doornbos ook zei: vorig jaar in China (?) gingen de Mercedessen met z'n 2-en rechtdoor en lieten het hele veld op een grote afstand, dat was rondje 1, dus geen straf. Nu probeer je het braafste jongetje van de klas te zijn en loop je tegen een 5s penalty aan. Dan idd beter rechtdoor en het gat terugbrengen naar wat het was voor de bocht en natuurlijk niet iedere ronde zo'n actie.
Dat is wat Doornbos ook zei: vorig jaar in China (?) gingen de Mercedessen met z'n 2-en rechtdoor en lieten het hele veld op een grote afstand, dat was rondje 1, dus geen straf. Nu probeer je het braafste jongetje van de klas te zijn en loop je tegen een 5s penalty aan. Dan idd beter rechtdoor en het gat terugbrengen naar wat het was voor de bocht en natuurlijk niet iedere ronde zo'n actie.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vrouwtje en mannetje zijn allebei even verschrikkelijk. "Even met het vrouwtje overleggen" of "Vindt mijn mannetje vast goed"Snowdog schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Brrrrrr. Krijg er jeuk van.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hmm, ik vind er niks denigrerends aan, maar dit is waarschijnlijk het verkeerde topic om het daarover te hebben. Anyway, aardige race. Er gebeurde iig veel, maar uiteindelijk toch weer een vrij standaard einde (nouja, misschien met uitzondering van Vettels positie, maja dat gebeurt hem wel vaker)sjaool schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:24:
[...]
Het is maar net in wat voor context je het gebruikt. Vrouwtje zoals hier gebruikt komt nogal denigrerend over. Als je zegt daar heb ik een mannetje of vrouwtje voor is dat alweer heel anders.
Lol ALO ging ook even lekker off-road racen na de actie op Stroll. (Ziggo)
Vorige race was mokkel een categorie erger wat mij betreft, maar "vrouwtje" is echt geen term waarin je een professional van het vrouwelijke geslacht aanspreekt. Ik heb hier ook nog nooit iemand Toto Wolff (bijvoorbeeld) mannetje zien noemen.Snowdog schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:31:
[...]
Hmm, ik vind er niks denigrerends aan, maar dit is waarschijnlijk het verkeerde topic om het daarover te hebben. Anyway, aardige race. Er gebeurde iig veel, maar uiteindelijk toch weer een vrij standaard einde (nouja, misschien met uitzondering van Vettels positie, maja dat gebeurt hem wel vaker)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vond hun strategie weer slecht... zie je vaker bij ze. En Hartley had veel te veel plaatsen verloren in het begin.ATS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:29:
Ja maar dan geef je die plek aan RAI. Je maakt (onbewust) een fout waardoor je RAI benadeeld.ArthurMorgan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Nee, het ging op de opmerking dat VER zijn plek terug moest geven. Dat geldt voor de situatie dat een inhaalmanoeuvre fout gaat en je de track verlaat en daardoor ervoor komt. Dat was hier niet het geval. Dat zegt niet dat VER geen fout gemaakt zou kunnen hebben, die noem ik nota bene de zin erna.
Als hij niet zo de baan opschoot was RAI er voorbij.
Verwijderd
Hondenlovers zeggen meestal wijffie.....vhal schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:25:
[...]
Omdat menig persoon ws. denkt aan een hond (teef) als ze het woord 'vrouwtje' lezen...
Gaat het nog over de race hier? 
Waar blijft die persco?
Waar blijft die persco?
Dan had hij nog steeds die 5 seconden straf gekregen omdat hij daar nog een auto achter had, VET geloof ik.Marc3l schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:34:
[...]
Ja maar dan geef je die plek aan RAI. Je maakt (onbewust) een fout waardoor je RAI benadeeld.
Als hij niet zo de baan opschoot was RAI er voorbij.
Bij de genoemde inhaalmanoeuvre krijg je geen straf als je daarna je positie weer inlevert. Zoals anderen hier eerder zeiden had hij gewoon rechtdoor moeten gaan, dan had hij veel meer gewonnen op RAI, maar geen straf gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2018 09:38 ]
Mss in de randstad maar daarbuiten is het toch vooral vrouwtje hoor.......... /s
Ziggo heeft niet door dat gasly pas na de pitstop terug viel. Met Honda motor is niet zoveel mis denk ik.
Die Haiku van Giedo. 
Bij z'n start kwam ie ook niet zo goed weg..0xygen500 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:39:
Ziggo heeft niet door dat gasly pas na de pitstop terug viel. Met Honda motor is niet zoveel mis denk ik.
[ Voor 85% gewijzigd door Ari Gold op 07-10-2018 09:40 ]
Hmmm zo ver ben ik nog niet met de regelsArthurMorgan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:36:
[...]
Dan had hij nog steeds die 5 seconden straf gekregen omdat hij daar nog een auto achter had, VET geloof ik.
Bij de genoemde inhaalmanoeuvre krijg je geen straf als je daarna je positie weer inlevert.
Dacht je benadeeld iemand anders (wel/niet bewust), je geeft die plek een RAI en dan zullen de stewards geen straf geven omdat je de fout zelf hebt opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 07-10-2018 09:41 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Gasly wel, hartley niet als ik het goed gezien heb.Ari Gold schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:40:
Die Haiku van Giedo.
[...]
Bij z'n start kwam ie ook niet zo goed weg..
Nouja, dan kan je niet zoveel meer zeggen. Ik denk dat naar vrij veel coureurs ook wel vaker met andere woorden dan een puur professionele benaming is gerefereerd, dus ik zie het probleem niet zo. Als iemand Grosjean weer eens een prutser noemt oid.Grrrrrene schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:33:
[...]
Vorige race was mokkel een categorie erger wat mij betreft, maar "vrouwtje" is echt geen term waarin je een professional van het vrouwelijke geslacht aanspreekt. Ik heb hier ook nog nooit iemand Toto Wolff (bijvoorbeeld) mannetje zien noemen.
Verder vind ik Toto Wolff maar een schijnheilig en irritant mannetje. Daar is toch niks mis mee? Behalve dat sommige van jullie het misschien een irritant woord vinden. Ik vraag me soms echt af waar het allemaal mis is gegaan in de samenleving. Maar goed, ik hou erover op
Gasly liet ook Vettel ee niet zomaar voorbij in de openingsronde. Vond ik wel mooi om te zien.
Helaas ziggo nabeschouwing weer te veel Max, Max, Max.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Tja, Nederlandse zender he...ATS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:43:
Bij Sky is het natuurlijk weer te veel Leiws, Lewis, Lewis.
-
Nogmaals denigrerend, respect en context. Ik ben zelf verder wars van politieke correctheid en het overgevoelig zijn voor bepaalde benamingen maar soms is respect iets belangrijker. Maar goed klaar. Terug naar de F1.Snowdog schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
Nouja, dan kan je niet zoveel meer zeggen. Ik denk dat naar vrij veel coureurs ook wel vaker met andere woorden dan een puur professionele benaming is gerefereerd, dus ik zie het probleem niet zo. Als iemand Grosjean weer eens een prutser noemt oid.
Verder vind ik Toto Wolff maar een schijnheilig en irritant mannetje. Daar is toch niks mis mee? Behalve dat sommige van jullie het misschien een irritant woord vinden. Ik vraag me soms echt af waar het allemaal mis is gegaan in de samenleving. Maar goed, ik hou erover op
Is toch ook normaal? Ik vind het in ieder geval niet zo vreemd dat de nadruk op Max, de succesvolste Nederlands F1-coureur aller tijden ligt. De andere coureurs komen ook wel aan bod maar iets minder. Bij de buitenlandse zenders zal het niet anders zijn. In Australië zal de nadruk op RIC liggen, in Mexico op PER, Spanje op SAI etc. Niks mis mee in mijn ogen.ATS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:43:
Gasly liet ook Vettel ee niet zomaar voorbij in de openingsronde. Vond ik wel mooi om te zien.
- DaniëlWW2
- Niet online
Max was weer even heerlijk bot bij Sky. 
[YouTube: F1 Japanese GP 2018: Post Race Max Verstappen after crashing with both Ferraris Interview / Reaction]
Vettel bij Sky.
[YouTube: F1 Japanese GP 2018: Post Race Sebastian Vettel Interview / Reaction after verstappen spins him]
[YouTube: F1 Japanese GP 2018: Post Race Max Verstappen after crashing with both Ferraris Interview / Reaction]
Vettel bij Sky.
[YouTube: F1 Japanese GP 2018: Post Race Sebastian Vettel Interview / Reaction after verstappen spins him]
[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-10-2018 09:56 ]
Het is wel een risico voor F1 in nl op de langere termijn. Je ‘leert’ het publiek dat het om hem gaat. Gaat het dan eens minder of stopt hij op termijn, wat blijft er dan over? Ze zouden het publiek ook moeten leren kijken wat er nog meer allemaal voor interessants gebeurt. Tuurlijk: aandacht voor Max is ok, maar niet alleen maar wat mij betreft.
- DaniëlWW2
- Niet online
De berekeningen wanneer Hamilon zijn kampioenschap pakt zijn er ook al. Winnen in Austin en Vettel derde is al voldoende.
https://www.gpfans.com/en...n-the-f1-title-in-austin/
https://www.gpfans.com/en...n-the-f1-title-in-austin/
Je denkt te zwart-wit. De meeste mensen die naar Ziggo kijken, kijken alleen maar om Max naar de F1. Als iemand zich er meer voor interesseert of gaat interesseren kijken ze heus wel verder. Bovendien je kijkt voor jezelf en niet voor een ander toch? De een kijkt elke uitzending, de ander alleen de race en mist allerlei extra informatie. Prima toch? Ik zie het probleem niet zo.ATS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:55:
Het is wel een risico voor F1 in nl op de langere termijn. Je ‘leert’ het publiek dat het om hem gaat. Gaat het dan eens minder of stopt hij op termijn, wat blijft er dan over? Ze zouden het publiek ook moeten leren kijken wat er nog meer allemaal voor interessants gebeurt. Tuurlijk: aandacht voor Max is ok, maar niet alleen maar wat mij betreft.
Vettel ik ben het niet met je eens, iedere keer probeer je toch iemand anders de schuld in de schoenen te schuiven zo jammer.
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 07-10-2018 10:06 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Racing driver excusesPierre schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:05:
En Vettel ik ben het niet met je eens, iedere keer probeer je toch iemand de schuld in de schoenen te schuiven zo jammer.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Top race! Had op P1 graag iemand anders gezien, gewoon om het kampioenschap spannend te houden. Maar al met al veel gave inhaalacties. Zelfs SIR die even leuk verdedigde tegen VET! En natuurlojk BOT die eerst een slok champagne neemt en daarna pas gaat spuiten haha.
Well done, Suzuka!
Well done, Suzuka!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Topic terug lezen gaat sneller dan de race op 1.5x speed kijken.
* nachtnet lag heerlijk tegen mrs nachtnet aan vanmorgen..
VET is wel klaar met wdc aspiraties. (of zou dat moeten zijn.)
* nachtnet lag heerlijk tegen mrs nachtnet aan vanmorgen..
VET is wel klaar met wdc aspiraties. (of zou dat moeten zijn.)
Ik ben door de start heen geslapen. Misschien dat dat geholpen heeft haha
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
helaas werd je iets over 7 wakker en draaide je toen om.... hup 5 seconden straf...Jasphur schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Ik ben door de start heen geslapen. Misschien dat dat geholpen heeft haha

Misschien moet VET maar in deze raceklasse meedoen?

Die Lewis heeft er toch wel weer oog voor he dat ie daar moet gaan zitten. Gewoon een goed plaatje. Ik zag Lewis live al ineens bij die band gaan zitten.nachtnet schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:23:
[Afbeelding]
Misschien moet VET maar in deze raceklasse meedoen?
[Afbeelding]
Always look on the bright side of life.
Ach, dit geldt voor alle sporten. Hoeveel mensen zouden er naar darts (of dat een sport is laat ik in het middenATS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:55:
Hoeveel mensen zouden naar het damesvoetbal kijken als Nederland daar niet wat had gepresteerd de laatste jaren?
Er zijn doorgaans maar weinig 'echt liefhebbers van de sport' in verhouding tot het aantal chauvinisten dat enkel kijjkt omdat er een landgenoot of landgenoten goed presteren. Wat dat betreft snap ik het wel dat Ziggo de boel flink uitmelkt.
Die jongen is ook pas 21. Ik denk niet dat Ziggo zich ergens ook maar zorgen maakt over wat er na zijn carrière gaat gebeuren. Wie weet heeft Ziggo tegen die tijd de F1 rechten niet eens meer.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Misschien was de 5s penalty niet terecht, 1e rondje enzo, maar het was toch wel een foutje van VER.
Normaal bij een lock-up gaat men daar gewoon rechtdoor, zoals BOT dat later ook deed (en iemand zei dat je dat één keer per race mag doen) dus waarom VER toch uit alle macht daar door de chicane heen wilde is een beetje vreemd.
Dan de toch ook weer twijfelachtige poging van VET op VER; dat had ie beter een bochtje later, of zelfs een rondje later kunnen proberen. Maargoed, in de herhaling lijkt het erop dat VER ook minimaal ruimte laat, dus een race incident (geen penalty) is verdedigbaar denk ik.
Verder hoor ik bijna niemand over de lompste actie actie van de dag (al heeft ie goede competitie van de actie van STR die ALO op het gras duwt) de 'verdediging' van MAG op LEC. Sorry maar dat was dom en gevaarlijk maar ook nog compleet nutteloos. MAG liet weer eens zien dat ie geen vrienden wil maken in de F1
Uiteindelijk weinig spannend wat betreft het wk, Mercedes pakt volgende race gewoon weer een 1-2 tje en het is gedaan. Terecht, dat dan weer wel.
BTW, goed om te zien dat RIC toch nog de drive heeft om gas te geven, het zag er de laatste tijd allemaal maar een beetje moedeloos uit. Terecht driver of the day
Normaal bij een lock-up gaat men daar gewoon rechtdoor, zoals BOT dat later ook deed (en iemand zei dat je dat één keer per race mag doen) dus waarom VER toch uit alle macht daar door de chicane heen wilde is een beetje vreemd.
Dan de toch ook weer twijfelachtige poging van VET op VER; dat had ie beter een bochtje later, of zelfs een rondje later kunnen proberen. Maargoed, in de herhaling lijkt het erop dat VER ook minimaal ruimte laat, dus een race incident (geen penalty) is verdedigbaar denk ik.
Verder hoor ik bijna niemand over de lompste actie actie van de dag (al heeft ie goede competitie van de actie van STR die ALO op het gras duwt) de 'verdediging' van MAG op LEC. Sorry maar dat was dom en gevaarlijk maar ook nog compleet nutteloos. MAG liet weer eens zien dat ie geen vrienden wil maken in de F1

Uiteindelijk weinig spannend wat betreft het wk, Mercedes pakt volgende race gewoon weer een 1-2 tje en het is gedaan. Terecht, dat dan weer wel.
BTW, goed om te zien dat RIC toch nog de drive heeft om gas te geven, het zag er de laatste tijd allemaal maar een beetje moedeloos uit. Terecht driver of the day
Toch weer een strafpunt voor Max erbij.
Weet iemand waar je kan zien wanner de eerste punten komen te vervallen.
https://www.gpblog.com/nl...rstappen-na-gp-japan.html
https://www.motorsport.co...iver&class=Penalty+pointsrjn27 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:34:
-
Bij Jack vond ik Vettel nog best realistisch.
Maar bij andere media geeft hij blijkbaar Verstappen toch de schuld.
Deze is dan wel van toepassing denk ik
https://www.dumpert.nl/me...d_middel_voor_vettel.html
[ Voor 17% gewijzigd door kevlar01 op 07-10-2018 10:42 ]
Dat deed hij bij Jack toch ook? "He should've giving me space". Ik heb de andere interviews met VET niet gezien overigens. Miscchien ging hij daar meer van leer..kevlar01 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:40:
Waarschijnlijk heeft hij zijn uitingen dan ook aangepast op het publiek. Hij weet dat Jack Nederlandse TV is en hij daar waarschijnlijk beter niet de schuld bij Verstappen kan leggen. Daarnaast was hij volgens mij helemaal verrast dat Plooij eerst naar VER vs RAI vroeg, waar VET dan eerste rang zat.kevlar01 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:40:
An zich vind ik de vergelijking van VER wel aardig. Om en nabij dezelfde situatie als in China. Vettel wist dat hij veel sneller was en bv op het rechte stuk zo erlangs zou kunnen, en toch komt hij zo laat met de inhaalactie. Daarnaast dan zoals hij ook op Sky zei toen hem gevraagd werd naar of hij vond dat Vettel een straf verdiende: hijzelf kreeg die in China wel.
Dat was weer een typische KMag actie. Ik was verbaasd dat dit onbestraft bleef. Zeker als je ziet dat de FIA voor lichtere vergrijpen wel straffen heeft uitgedeeld. De FIA blonk weer uit in inconsistentie.Hippocampus schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:30:
Is het onbestraft gebleven? Er is wel een onderzoek gestart meen ik, maar volgens mij is er geen melding gedaan over een conclusie. Mogelijk dus dat ze later een 'will be investigated after the race' er van hebben gemaakt.Bee.nl schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:49:
[...]
Dat was weer een typische KMag actie. Ik was verbaasd dat dit onbestraft bleef. Zeker als je ziet dat de FIA voor lichtere vergrijpen wel straffen heeft uitgedeeld. De FIA blonk weer uit in inconsistentie.
Die Magnussen blijf ik de grootste pipo van de grid vinden. Als je ziet wat hij voor gevaarlijke stunts heeft uitgehaald in Baku en Silverstone, dan kan ik Leclerc alleen maar gelijk geven. Die gast spoort gewoon echt niet.Bee.nl schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:49:
[...]
Dat was weer een typische KMag actie. Ik was verbaasd dat dit onbestraft bleef. Zeker als je ziet dat de FIA voor lichtere vergrijpen wel straffen heeft uitgedeeld. De FIA blonk weer uit in inconsistentie.
Als je al 1 strafpunt krijgt voor het afsnijden van een chicane dan mag je Magnussen er wel direct 10 geven voor zijn actie op LEC.rjn27 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:34:
De volgorde waarin de auto's rijden/degene die de inhaalactie doetBasvanS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:51:
Kan iemand even het verschil uitleggen?
[YouTube: Verstappen Runs Into Vettel | 2018 Chinese Grand Prix]
Verstappen heeft geen straf gekregen voor het afsnijden van de chicane. Hij heeft een straf gekregen voor het onveilig terugkeren op het circuit.AlxRoelofs schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:54:
[...]
Als je al 1 strafpunt krijgt voor het afsnijden van een chicane dan mag je Magnussen er wel direct 10 geven voor zijn actie op LEC.
Zoals Verstappen zelf al zei 'had ik maar afgesneden over het gras'. Bottas deed het aan het einde van de race na zijn lockup en dat vond de FIA allemaal goed.
De FIA was het niet met jullie eens. KMag heeft niets fout gedaan en er is naar LeClerc gekeken voor deze actie. Nog steeds geldt dat achterop komend verkeer in dit soort gevallen fout is.
Hij zette zijn inhaalactie gewoonweg te laat in en had de pech dat KMag op zat te letten en snel reageerde.
Hij zette zijn inhaalactie gewoonweg te laat in en had de pech dat KMag op zat te letten en snel reageerde.
-
In deze gaat heb ik het ook niet over de strafpunten voor VER maar het onderstaande;RobertMe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:56:
[...]
Verstappen heeft geen straf gekregen voor het afsnijden van de chicane. Hij heeft een straf gekregen voor het onveilig terugkeren op het circuit.
Naast Max kreeg ook Lance Stroll twee strafpunten en Fernando Alonso een strafpunt vanwege het afsnijden van de chicane.
Ja zie https://www.fia.com/file/73633/download?token=NOalZThfRobertMe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
Is het onbestraft gebleven? Er is wel een onderzoek gestart meen ik, maar volgens mij is er geen melding gedaan over een conclusie. Mogelijk dus dat ze later een 'will be investigated after the race' er van hebben gemaakt.
The Stewards reviewed the video evidence and determined that while there was
contact between the drivers, no driver was wholly or predominantly to blame for the
incident.
Vandaag verloor het 'slachtoffer' geen plaatsen, en de 'dader' heel veel. Zoiets? Ik vind persoonlijk niet dat zoiets mee moet wegen, maar misschien dat ze dat wel hebben laten meespelen.BasvanS schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:51:
Kan iemand even het verschil uitleggen?
[YouTube: Verstappen Runs Into Vettel | 2018 Chinese Grand Prix]
MAG deed niet veel fout imo, misschien iets te laat naar rechts maar dit is absoluut niks meer dan een race-incident.
Smiling as the shit comes down...
Vettel VS Verstappen...
Ver: Je zou kunnen zeggen dat Vettel ruim halverwege langszij was echter is deze regel komen te vervallen en is meer een rule of thumb. Verstappen liet de deur iets open staan en daarmee kun je zeggen 'leave da space okay'. En die ruimte was er net niet. Vettel moest z'n linkerwielen buiten de baan zetten.
Conclusie: Verstappen misschien iets te ver naar binnen voor deze actie.
Vet: je weet dat Verstappen vaak agressief verdedigt en je beter geen half-hearted moves kunt maken bij hem. Deze was geen 100% zekerheidje en Vettel had eerste rang plaatsen bij de aanriding met de andere Ferrari. Max nam de racing line wijd, normaal zit je daar in spoon links aan de lijn. Omdat Vettel een klein gat in dook dat er was, had hij opzich recht op ruimte volgens de ongeschreven regels. Echter had ik het idee dat Vettel net iets te snel ging, onderstuurde en daardoor richting Verstappen ging.
Conclusie: Vettel misschien iets te snel en daardoor onderstuur.
Had Vettel beter moeten weten? Wellicht? Verdedigde Verstappen iets te fel? Wellicht? Ik denk dat de meeste schuld bij Vettel lag; pas voor een gat gaan als dat er 100% is. Zeker bij max. Van p4 naar p18 plus schade aan de aerodynamica is daarin moreel genoeg straf. En echter kijken de stewards daar natuurlijk niet naar.
Ik heb wel vrede met no further action.
Ver: Je zou kunnen zeggen dat Vettel ruim halverwege langszij was echter is deze regel komen te vervallen en is meer een rule of thumb. Verstappen liet de deur iets open staan en daarmee kun je zeggen 'leave da space okay'. En die ruimte was er net niet. Vettel moest z'n linkerwielen buiten de baan zetten.
Vet: je weet dat Verstappen vaak agressief verdedigt en je beter geen half-hearted moves kunt maken bij hem. Deze was geen 100% zekerheidje en Vettel had eerste rang plaatsen bij de aanriding met de andere Ferrari. Max nam de racing line wijd, normaal zit je daar in spoon links aan de lijn. Omdat Vettel een klein gat in dook dat er was, had hij opzich recht op ruimte volgens de ongeschreven regels. Echter had ik het idee dat Vettel net iets te snel ging, onderstuurde en daardoor richting Verstappen ging.
Had Vettel beter moeten weten? Wellicht? Verdedigde Verstappen iets te fel? Wellicht? Ik denk dat de meeste schuld bij Vettel lag; pas voor een gat gaan als dat er 100% is. Zeker bij max. Van p4 naar p18 plus schade aan de aerodynamica is daarin moreel genoeg straf. En echter kijken de stewards daar natuurlijk niet naar.
Dat laatste dus. Bij straffen moet er gekeken worden naar de regels en de fout, niet het gevolg. Want nu zou je dan nog extra regels moeten hebben wanneer het gevolg voldoende is om als straf te dienen.autje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:58:
[...]
Vandaag verloor het 'slachtoffer' geen plaatsen, en de 'dader' heel veel. Zoiets? Ik vind persoonlijk niet dat zoiets mee moet wegen, maar misschien dat ze dat wel hebben laten meespelen.
Wat het dus zou moeten zijn in:
Regels erbij pakken
Kijken of het mag
Indien het niet mag uit de op te leggen straffen eentje kiezen (op basis van presedenten)
Wat nu gebeurd is dat er nog een extra, ongeschreven, beoordeling plaatsvindt of diegene wat de fout maakte niet al genoeg gestraft is door de fout.
Ik lees net dat Verstappen 1 strafpunt erbij krijgt voor het incident met Vettel, kan dit echter niet bevestigen. Iemand anders wel?
Vettel blijft volhouden dat het Max zijn schuld is. Iets met botor op je hoofd..
-Edit:
Incident met Raikonnen excuses.
Vettel blijft volhouden dat het Max zijn schuld is. Iets met botor op je hoofd..
-Edit:
[ Voor 9% gewijzigd door Samsonait op 07-10-2018 11:09 ]
Wie niet wegklikt is gezien!
Ik denk eerder dat Vettel een gat in dook wat er niet geschikt voor was. Vettel geeft zelf aan dat hij zag dat en Verstappen niet de snelheid had, en hij vol voor de boost/overtake button ging. Verstappen zal vermoed ik eerder beoordeeld hebben dat Vettel geen bedreiging was, maar door de combinatie van de clipping bij Max, Vettel in overtake mode, en mogelijk het (te) laat remmen van Vettel lanceert hij zich naast Verstappen. Die hem daar en niet verwachte, en mogelijk dat Vettel niet eens de mogelijkheid had om de bocht zelf te nemen, doordat hij zo laat nog die snelheid hadiichel schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:05:
Vettel VS Verstappen...
1 strafpunt voor het onveilig terugkeren op de baan (incident met Kimi)Samsonait schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:08:
Ik lees net dat Verstappen 1 strafpunt erbij krijgt voor het incident met Vettel, kan dit echter niet bevestigen. Iemand anders wel?
-Edit:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1