[F1 2018] Race 17 - GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 75.219 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Grrrrrene schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Ik mag toch hopen dat zoiets bij een volgende drivers meeting met Whiting besproken wordt. Als de regels onduidelijk worden, vraag je hem om uitleg.
Ik denk niet dat de regels onduidelijk zijn, maar wel de toepassing ervan. Nu zit de wedstrijdleiding altijd in een lastig parket op dit gebied overigens. Ik zou niet met ze willen ruilen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18
Mugwump schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Die van Grosjean was echt een gestoorde kamikaze-actie. Max zit hier gewoon fout, maar het was niet levensgevaarlijk wat hij deed. Hij komt de baan weer op en drukt eigenlijk Kimi gelijk van de baan af.
Dat bedoel ik ergens ook. Alleen is dat van Grosjean niet intentioneel, maar gewoon compleet gestoord. en dat van Max is gewoon wat over het randje, maar volgens mij wel intentioneel. Was Grosjean daar overigens niet veel harder voor gestraft (volledig terecht trouwens)?
[...]

En ook hier zag je een veel te gretige actie. Je weet dat Verstappen een 5 sec penalty aan z'n broek heeft en je weet dat er genoeg plekken zijn waar je in kunt halen, dan is de 'als er een half gat is moet je erin duiken want anders ben je geen echte coureur' wel een leuk mantra, maar dan moet je ook gewoon verstandig zijn en je hoofd gebruiken.
Ik denk dat Vettel niet met P3 in zijn hoofd zat, maar naar Hamilton wilde rijden. En dan maakt het plots wel wat uit of je nog een ronde wacht of niet. Ik vermoed dat hij daarom te overhaast was. Maar ik geef je wel gelijk over de actie zelf.
[...]

Toch vind ik dit overdreven en haalde ik al eerder aan dat het 'keer op keer'-verhaal een beetje selectief geheugenverlies is. De races van Max sinds Monaco zijn grotendeels clean geweest. We hadden die actie met Bottas nog, maar dat viel wel mee in mijn ogen. Ook geeft hij zoals bijvoorbeeld na China gewoon ruiterlijk toe dat het zijn fout is. Doen als Verstappen een grote brokkenpiloot is die totaal niet in ziet dat hij fouten maakt is veel te kort door de bocht (net als de actie Vettel :P ).
Er zijn omtrent Verstappen eigenlijk twee kampen waar ik me niet in kan vinden. Enerzijds het kamp "Alles wat Verstappen doet is geweldig en crashen hoort gewoon bij racen" en anderzijds "Verstappen is een levensgevaarlijke brokkenpiloot die alle andere coureurs van de baan af tetst en eigenlijk zijn licentie hoort kwijt te raken".
Zeker na Monaco rijdt Max niet meer brokken dan anderen. Sterker nog, ik heb hem heel verstandig zien rijden in de meeste races sindsdien. Veel starts kwam hij door verstandig te rijden en niet maximaal in elk klein gaatje te duiken ongeschonden door met mooie resultaten tot gevolg.
Met keer op keer zat ik zelf met het Monza incident in mijn hoofd. Ik vind dat namelijk niet meevallen, en aangezien hij zijn fout niet lijkt in te zien zal hij er ook niet van leren. Maar naar mijn gevoel klopt het inderdaad dat Max iets voorzichtiger is gaan rijden. Misschien dat daarom die rare acties nog wat meer opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59
enchion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:11:
To finish first you first have to finish.
De echte wijsheden haha

[ Voor 19% gewijzigd door mike0001 op 08-10-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

Ik denk niet dat de regels onduidelijk zijn, maar wel de toepassing ervan. Nu zit de wedstrijdleiding altijd in een lastig parket op dit gebied overigens. Ik zou niet met ze willen ruilen.
Nouja, dit betekent dat als je in een bepaalde situatie belandt door een remfout, je geen juiste beslissing meer kunt maken en dus hoe dan ook bestraft gaat worden voor je fout. Ik vind dat maar raar.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 12:54
Ik weet dat Charlie ooit gezegd heeft dat het niet te doen was om elke race dezelfde stewards in te zetten, maar kan zo snel even niet meer vinden waarom dat was. Iemand?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 12:15
Really?
Wat een discussies weer haha, geniet nou gewoon van acties, maakt het nou echt zoveel uit dat er soms wat inconsistentie in straffen is? Leuke race gezien, veel actie en inhaalacties in de eerste helft, prachtig circuit.

Maar dat er meerdere keren op zo'n troll reactie (die ik niet eens wil quoten) wordt gereageerd vind ik onbegrijpelijk.

@Bansheeben Tuurlijk, dat wil ik ook zeker niet afdoen. Maar discussies als deze worden na verloop van tijd steeds meer gevoerd zonder argumenten, voorbeelden, of wat dan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door yorkick op 08-10-2018 15:29 ]

kimi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

yorkick schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

Really?
Wat een discussies weer haha, geniet nou gewoon van acties, maakt het nou echt zoveel uit dat er soms wat inconsistentie in straffen is? Leuke race gezien, veel actie en inhaalacties in de eerste helft, prachtig circuit.

Maar dat er meerdere keren op zo'n troll reactie (die ik niet eens wil quoten) wordt gereageerd vind ik onbegrijpelijk.
Zonder discussie was het maar een saai forum geweest :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 21:38

pro_6or

amateur_60r

FirePuma142 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Dat snap ik niet. Als BOT niet de kortste lijn pakt, maar zo snel mogelijk terug on track moet na zijn fout (wat VER deed), dan verliest BOT nog meer, tijd niet verloren die je door de meest correcte oplossing wel had verloren is voor mij ook een advantage.
Dat is ook waar, want hij beperkt de schade die het jezelf verremmen voor de chicane oplevert weldegelijk. zonder afsnijden had hij inderdaad nog meer verloren. Maar over het algemeen (als het echt na maximaal remmen mis gaat) krijg je hiervoor 1 x respijt. Bij een tweede keer de chicane missen ben je het bokje.

Alonso werd bijvoorbeeld in eerste instantie zelfs van de baan gedrukt (door Stroll die weer niet door heeft waar de concurrentie zit), maar hij besloot om er daarna maar actief misbruik van te maken en "volle gas" rechtdoor te knallen (Maar Alonso zit volgens mij in de bekijk het allemaal maar afscheidstoer modus). Die kreeg meteen de 1e keer straf.

[ Voor 5% gewijzigd door pro_6or op 08-10-2018 15:25 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:05
Giesber schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:05:
[...]

Dat bedoel ik ergens ook. Alleen is dat van Grosjean niet intentioneel, maar gewoon compleet gestoord. en dat van Max is gewoon wat over het randje, maar volgens mij wel intentioneel. Was Grosjean daar overigens niet veel harder voor gestraft (volledig terecht trouwens)?
Geen idee, maar voor zo'n actie verdien je gewoon gelijk een race schorsing in mijn ogen.
[...]

Ik denk dat Vettel niet met P3 in zijn hoofd zat, maar naar Hamilton wilde rijden. En dan maakt het plots wel wat uit of je nog een ronde wacht of niet. Ik vermoed dat hij daarom te overhaast was. Maar ik geef je wel gelijk over de actie zelf.
Ja, maar met diezelfde gedachte is Verstappen al vaker veel te druistig geweest. Die éne ronde kost je de kop niet en als je gewoon beduidend sneller bent is er al vrij snel een plek waar je wel fatsoenlijk in kunt halen zonder al te veel risico.
[...]

Met keer op keer zat ik zelf met het Monza incident in mijn hoofd. Ik vind dat namelijk niet meevallen, en aangezien hij zijn fout niet lijkt in te zien zal hij er ook niet van leren. Maar naar mijn gevoel klopt het inderdaad dat Max iets voorzichtiger is gaan rijden. Misschien dat daarom die rare acties nog wat meer opvallen.
Mensen leiden ook al snel aan "confirmation bias". Omdat Verstappen de naam heeft veel risico te nemen en te crashen versterkt elk incident waar hij bij betrokken is dat beeld, ook al is hij helemaal niet buitensporig veel bij incidenten betrokken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Vettel. Die heeft bij velen ook nog steeds de naam een enorme klager (over de boordradio) te zijn, terwijl dat pakweg het laatste anderhalf seizoen echt niet meer dan andere coureurs doet.
De marges zijn ook vaak flinterdun in de F1. Er zijn natuurlijk acties die echt niet kunnen, maar heel veel acties zijn op het randje en hebben een redelijke kans om in tranen te eindigen. Ricciardo's divebombs zijn dit seizoen ook maar een paar keer net goed gegaan. Gaat dat mis, dan staat iedereen weer op z'n achterste poten om hierover te klagen. Lukt het dan zijn het geniale acties.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 10:48
VER had gewoon moeten verremmen, afremmen en over het groen nog meer af moeten snijden en rechtdoor moeten schieten. BOT deed dit ook en kreeg niet eens een "under investigation" volgens mij. Dus dat mag gewoon (een enkele keer) met iemand dicht achter je.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-10-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:05

JB

Cédric roelt!

StealthyPeanut schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:35:
VER had gewoon moeten verremmen, afremmen en over het groen nog meer af moeten snijden en rechtdoor moeten schieten. BOT deed dit ook en kreeg niet eens een "under investigation" volgens mij. Dus dat mag gewoon (een enkele keer) met iemand dicht achter je.
Dan was ie alleen geen 3e geworden :P Dit was perfect uitgevoerd (nee natuurlijk kun je dat niet weten vtv...) :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16

sjaool

Every life should have 9 cats

StealthyPeanut schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:35:
BOT mag dat maar VER had dat geheid niet gemogen. Is helaas allemaal speculatie. ;)
De beslissing om de bocht netjes af te rijden wordt in een fractie van een seconde genomen en dat RAI daar dan net wat anders op anticipeert heeft geleid tot dit incident. Helaas maar het is niet anders. Volgende keer gaat VER gewoon rechtdoor als hij zich verremd zoals hij al heeft aangegeven in een interview.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 13:53
Of hoe mensen toch maar proberen bepaalde acties goed te praten :?

Er zijn hier al mensen "beschuldigd" van tegen Verstappen te zijn. Ik kan, zonder die mensen te kennen, met redelijke zekerheid zeggen dat ze niet tegen max zijn maar tegen de manier waarop er hier over wordt gepraat.

Zijn actie was fout. Niets meer, niets minder. Ik ben er 99% zeker van dat Verstappen geen straf had gekregen, had hij gewoon rechtdoor over het gras gegaan en op een veilige manier terug op het circuit was gekomen op voorwaarde natuurlijk dat hij geen 500m voorsprong had (om het beetje overdreven te zeggen).
Dat is ook de reden dat Hamilton in Mexico geen straf heeft gekregen. Hij heeft ingehouden. Verstappen had zeker hetzelfde kunnen doen.

Daarom dat de inbreuk "leaving the track and gaining a lasting advantage. Geef je je voorsprong weer op door beetje te vertragen, dan krijg je geen straf.

Moet wel zeggen dat vergelijken met Grosjean me toch wel veel te ver gaat

De move van Vettel was gewoonweg dom. Wacht dan gewoon tot een recht stuk of zo. Vettel heeft er daar waarschijnlijk 10 ingehaald maar hij had moeten weten dat dit met Verstappen niet kon lukken.
Maar aan de andere kant is hier al honderden keer een quote voorbij gekomen van Senna die je als Vettel-fan zou kunnen aanhalen. Maar ik vermoed dat er van die soort maar weinig aanwezig zijn hier

Voor alle duidelijkheid: ik zit zeker niet bij de Vettel-clan. Ben een neutrale kijker die sedert de jaren 90 een voorkeur (zonder echt fan te zijn) heb voor McLaren (hoewel ik ondertussen wel beetje beschaamd ben dat toe te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07
Jasphur schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:12:
Ik weet dat Charlie ooit gezegd heeft dat het niet te doen was om elke race dezelfde stewards in te zetten, maar kan zo snel even niet meer vinden waarom dat was. Iemand?
Omdat er wel eens gedoe is over straffen ;). Dan is het niet handig dat iedere keer dezelfde stewards deze uitdelen. Dan worden de discussies alleen maar nog groter.

Coureurs krijgen wellicht het gevoel dat er stewards zijn die 'altijd' de pik op ze hebben (VES/Connoly). Dan is het handiger dat die steward niet bij elke race zit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

alexbl69 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

Omdat er wel eens gedoe is over straffen ;). Dan is het niet handig dat iedere keer dezelfde stewards deze uitdelen. Dan worden de discussies alleen maar nog groter.

Coureurs krijgen wellicht het gevoel dat er stewards zijn die 'altijd' de pik op ze hebben (VES/Connoly). Dan is het handiger dat die steward niet bij elke race zit.
[YouTube: Sebastian Vettel blasts Charlie Whiting on team radio!]
Charlie blijft wel, en daar heeft Vettel nog een verleden mee... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
kevlar01 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

[YouTube: Sebastian Vettel blasts Charlie Whiting on team radio!]
Charlie blijft wel, en daar heeft Vettel nog een verleden mee... :P
Tja, dat was niet bepaald Vettel's Finest Moment.

Zeker omdat ze hem (volgens mij) probeerden te vertellen dat Charlie had gezegd dat het na de race bekeken zou worden. En waarom Charlie dan uitschelden? Die gaat niet eens over de straffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

devil-strike schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:08:
Die boardradio van die gasten ik zou helemaal gek worden hou toch je muil lol.
Valt wel mee... Dit is een hele race achter elkaar gezet.
Media die weer een verhaal maakt van een uit zijn context getrokken quoteje volgens mij.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 09:57

Damian

Insane Obtrusion

Giesber schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

bla bla bla

De meesten vinden het hier fantastisch dat Max Vettel voor wat actie zorgt. Ik vind als neutrale kijker dat Max Vettel geweldig kan rijden, maar ik stoor er mij aan dat ie keer op keer anderen hun race verpest door er gewoon bewust op in te rijden, en daarna nog eens het klein kind uit hangt door te klagen dat de anderen niet uit zijn weg gaan. Als je zo'n talent hebt zie ik dat liever gebruikt worden in zuivere inhaalacties, hij is er goed genoeg voor.
FTFY ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vet of Max, Max of Vet, ik vind het persoonlijk gewoon wat 'zielig' voor Vettel, vind hem an sich een aardige kerel, is leuk in de humor, maar de laatste tijd lijkt hij compleet te zijn afgestompt door verlies van kans op WDC, de issues bij Ferrari (intern en auto), dan vind ik het ergens weer beetje jammer dat hij dan zo afgeeft op Max.

Ergens hoort Ferrari ook helemaal niet te moeten vechten met RBR's, die hoort bij de Mercs te zitten, want die zij de happy few die buiten dit hele debacle zijn gebleven. Dat het bijna een frustratie move is geworden omdat die Ferrari simpelweg niet meer sneller is, als dit een Merc had geweest, die had gewoon rechte stuk gepakt en die gast 3x om de oren gereden.

Natuurlijk, door zulke saaie seizoenen (face it, dat zijn ze met Merc nu) krijg je meer focus op de randzaken die dan nog wel gebeuren, of wordt juist het gene achter Mercs nog extra aangedikt, zeker als het gaat om de 'op papier' tragere wagens van RBR versus de Ferrari.

Want nu is het Vet/Max, vorige keer de grote 'butty' Bottas, initieel leuke discussies, maar het wordt toch einde van de rit wel een erg vaak wellus/nietus.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 08-10-2018 16:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111001

Bansheeben schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:23:
[...]

Zonder discussie was het maar een saai forum geweest :+
Alleen wordt het een herhaling van zetten. Dat is een remise dus.

Wordt ook best moe van al die mannetjes die zonodig hun gelijk willen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:44

pinda powerrr

Slow down...

Anoniem: 1111001 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

Wordt ook best moe van al die mannetjes die zonodig hun gelijk willen halen.
Dan kun je maar beter heel GoT skippen :+

:')

#inkoppertje

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Damian Ach het punt is dat alle rijders wel eens dwalen. Dat is ook wat het allemaal een beetje boeiend houdt denk ik dan. Dat de fans dan hun rijder wat meer gunnen is ook niet vreemd, het is van alle tijden.

Zeggen dat als rijder x niet mee had gedaan het dan een stuk saaier was geweest is ook een valkuil, want als je x vervangt door y dan menen ze dat de stelling ineens niet meer opgaat.

Sommige mensen maken zich er uiteindelijk nog drukker over dan de betrokkenen zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1111001

Die fase heb ik al jaren geleden achter mij gelaten....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1111001 op 08-10-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

franssie

Save the albatross

SinergyX schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:57:
Vet of Max, Max of Vet, ik vind het persoonlijk gewoon wat 'zielig' voor Vettel,<>
Vettel hoopt(e) nog op het WDC en Verstappen heeft er geen kans meer op. Vet hoopte erop dat Ver aan de kant ging hierom denk ik maar gokte mis.
Als verstappen in een volgend seizoen in die positie zit heeft Verstappen het nadeel, soms moet je wat gunnen op de langere termijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
franssie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Vettel hoopt(e) nog op het WDC en Verstappen heeft er geen kans meer op. Vet hoopte erop dat Ver aan de kant ging hierom denk ik maar gokte mis.
Als verstappen in een volgend seizoen in die positie zit heeft Verstappen het nadeel, soms moet je wat gunnen op de langere termijn.
Deze aktie van Vettel had bij niemand gewerkt. Je moet er voor de bocht al naast zitten en anders verwacht niemand dat je daar gaat proberen er voorbij te komen. Bij alle andere inhaalakties van Vettel op dit punt zat ie er al duidelijk naast en dan krijg je de ruimte wel. Bij Max zat ie er nog achter en dan is dit simpelweg geen inhaalpunt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als het team van Ferrari nu eens niet van die domme tactische beslissingen neemt, dan staan ze voor Verstappen op de grid bij de start en blijven ze na een pitstop ook voor m.
Dan hoef je Verstappen ook niet in te halen, hij zal altijd zijn positie verdedigen binnen regels van de FIA.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:08
djmuggs schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:51:
Als het team van Ferrari nu eens niet van die domme tactische beslissingen neemt, dan staan ze voor Verstappen op de grid bij de start en blijven ze na een pitstop ook voor m.
Dan hoef je Verstappen ook niet in te halen, hij zal altijd zijn positie verdedigen binnen regels van de FIA.
Toevallig had Ferrari dit weekend geen tactische misser gemaakt, tijdens de kwalificatie. Starten op de intermediates was niet heel handig. Het zorgde juist ervoor dat ze op de baan waren toen die het droogst was (want anderen hadden die droog gereden). Alleen is het dan niet zo handig dat zowel Vettel als Räikkönen in Spoon de (te) natte curbstone aantikken en daardoor lichtelijk de controle verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:31

basvn

Breezand - NHN

https://redbullracing.redbull.com/article/spy-esses-express

Afbeeldingslocatie: https://image1.redbull.com/rbx02014/0010/1/770/434/528/gallery/images/05_gal_spy_jap_2018.jpg
:+

[ Voor 50% gewijzigd door basvn op 08-10-2018 19:04 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:41
Kan iemand nog uitleggen waarom bv toro rosso buiten de punten raakte? Zat het middenveld zo dicht op elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
nachtnet schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:07:
Kan iemand nog uitleggen waarom bv toro rosso buiten de punten raakte? Zat het middenveld zo dicht op elkaar?
Motor is goed, auto zelf echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sir_Lion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:08:
[...]

Motor is goed, auto zelf echter niet.
Met al die engine penalties die ze pakken in het belang van RBR en de Honda-ontwikkeling, kan ik me best voorstellen dat ze al in een heel vroeg stadium begonnen zijn om de auto voor 2019 te ontwikkelen. Ik bedoel: dit seizoen is toch vrij kansloos en eindigen ze hoe dan ook niet waar ze zouden moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 22:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:22
Slechte pitstop uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
Grrrrrene schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Met al die engine penalties die ze pakken in het belang van RBR en de Honda-ontwikkeling, kan ik me best voorstellen dat ze al in een heel vroeg stadium begonnen zijn om de auto voor 2019 te ontwikkelen. Ik bedoel: dit seizoen is toch vrij kansloos en eindigen ze hoe dan ook niet waar ze zouden moeten staan.
Dat zal er deels mee te maken hebben, maar de updates die ze wel hadden uitgeprobeerd werkten totaal niet. Vandaar dat ze terug zijn gegaan naar een zo goed als begin seizoen auto. De ontwikkeling heeft nergens toe geleid. Als de rest dat wel doet, dan loop je al achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ze reden te lang door en toen ze pitte verloren ze veel plaatsen. Verder kan die STR-13 prima het tempo rijden, maar lijkt die niet snel genoeg te zijn om echt in te halen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:17

Edd

Deels hierom? Altijd leuk die FIA :+
https://www.gpfans.com/nl...van-fia-we-waren-verrast/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
zelfde Villeneuve gaf in het race commentaar al aan dat VET het kampioenschap met dergelijke onzinnige acties (inhalen en crashen verstappen) weggooit. Villeneuve vond Vettel een oelewapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 20:00

iichel

Gazoooo

CrazyFool schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

Daar: [Afbeelding]

Het valt mij wel vaker op @iichel dat je een vrij groot Max criticaster bent.
En daar zal ik niks over zeggen, maar dit is wel een beetje trollen wat je doet ;)
Als mijn mening je niet bevalt, prima. Maar dat betekent niet dat het trollen is. Graag die twee dingen even uit elkaar houden.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 22:28

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet

@Henri.

[ Voor 37% gewijzigd door nachtnet op 08-10-2018 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Dat is ook voor het eerst... Maar goed, we weten dat Villeneuve meestal maar wat kletst, dus ook in dit geval zal ik het maar negeren. :O

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16
iichel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Als mijn mening je niet bevalt, prima. Maar dat betekent niet dat het trollen is. Graag die twee dingen even uit elkaar houden.
Mwah, ik heb je nu lang genoeg meegemaakt hier in de F1 topics om weldegelijk het verschil te kunnen zien wanneer je loopt te trollen en wanneer niet. Laten we het hier verder maar bij laten. :>

Zoveel mensen, zoveel wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 20:00

iichel

Gazoooo

CrazyFool schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

Mwah, ik heb je nu lang genoeg meegemaakt hier in de F1 topics om weldegelijk het verschil te kunnen zien wanneer je loopt te trollen en wanneer niet. Laten we het hier verder maar bij laten. :>

Zoveel mensen, zoveel wensen :)
Nogmaals, als mijn mening je niet bevalt hoef je het niet meteen af te schrijven als trollen. Dank je.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mooi het commentaar van Paul di Resta op het VET MAX akkefietje,
Look how far behind he was (vet), this is a quick corner, you can see verstappen leaves him space but he's overdone it, he's comiited to the inside curb and round he goes.
YouTube: Top 5 Moments | 2018 Japanese Grand Prix

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
nachtnet schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:48:
[...]

zelfde Villeneuve gaf in het race commentaar al aan dat VET het kampioenschap met dergelijke onzinnige acties (inhalen en crashen verstappen) weggooit. Villeneuve vond Vettel een oelewapper.
Dit commentaar lijkt vooral te gaan om de aktie met Kimi, en dan moet je hem toch ook wel enigszins gelijk geven. Gezien hoe goed Max altijd weet wat er om hem heen gebeurt zal ie echt wel hebben geweten dat Kimi daar zat. Hij zal misschien gehoopt hebben dat ie van het gas af zou gaan, maar als je van de baan schiet moet je niet proberen op zo'n manier weer terug te komen.

Maar zowel Max als Kimi hebben al aangegeven dat ze het op dat punt beter wat anders hadden kunnen doen, dus daarover valt eigenlijk weinig te praten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien zou Verstappen zelf wel de bocht scherp hebben aangesneden en dan aan de linkerzijde Raikkonen voorbij zijn gegaan indien de rollen waren omgedraaid? En dacht hij dat Raikonnen het ook zo zou gaan doen? Maar alles moet in een split second besloten worden, dus alles eens rustig overdenken is er niet bij?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Als iedereen maar opzij moet gaan die in gevecht is met WDC, zullen we dan maar gewoon Mercedes alleen laten rijden? Of wat doe je met mensen die 1 punt onder de voorganger staan? Of die juist een plek op het WCC lijst gaan lijken te verliezen?

Of nog erger, dat stukje gunnen voor dat tiniepietsie hoop dat Vettel zou hebben op WDC? VER heeft meer kans RAI nu te pakken in WDC, maar dat geld dan niet omdat het niet voor plek 1 zou gaan?

Dit zijn one-time-only momenten, je hebt geen tijd na te denken, geen tijd om te handelen, enige moment wat je hebt is dat moment ervoor. Dan maak ik een simpele optel, onmogelijk bocht, te ver achter, verstappen.. en dan toch gewoon je wagen erin rammen.

En vanuit Max gezien, stukje gunnen? Singapore is alles wat ik dan hoef te zeggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

franssie

Save the albatross

nachtnet schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:48:
[...]

Vettel is ook een oelewapper, maar daar denkt met name Vettel wel even heel anders over, volgens Vettel althans.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 07:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

franssie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

Vettel is ook een oelewapper, maar daar denkt met name Vettel wel even heel anders over, volgens Vettel althans.
Aan de slagzin: "Al is Vettel nog zo snel, de strategie verpest het wel." wil ik daarom graag een tweede slagzin toevoegen: "Al is de Ferrari nog zo goed, wacht maar op het domme wat Vettel doet."

Altijd wel eentje geldig.

(afijn, het is hoog tijd voor de Tweakers Sinterklaas actie..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:13:
[...]

En vanuit Max gezien, stukje gunnen? Singapore is alles wat ik dan hoef te zeggen.
Sowieso: gunnen? Wie gunt er in de F1 een ander dan z'n teamgenoot (en ook dat enkel in het teambelang) überhaupt iets? Niemand. He-le-maal niemand. Als je dat niet snapt hoor je simpelweg niet in de F1 thuis. En zoals je zegt: waarom? Voor een theoretische kans waar alleen de wanhopigste Ferrari-fans nog op hopen?

Ironisch hoe Vettel een Kvyatje doet, maar daar ineens geen enkel probleem mee heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
pjottum schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:29:
[...]
Aan de slagzin: "Al is Vettel nog zo snel, de strategie verpest het wel." wil ik daarom graag een tweede slagzin toevoegen: "Al is de Ferrari nog zo goed, wacht maar op het domme wat Vettel doet."

Vind het wel hartstikke jammer. Had na de Engelse GP (toen Vettel het WDC leidde) de hoop dat we na zoveel jaar eindelijk weer een spannend seizoensslot zouden krijgen.

Maar helaas heeft Ferrari wederom een zwakke tweede seizoenshelft. Dit wordt al het derde jaar op rij dat ze in de tweede seizoenshelft (beduidend) zwakker presteren dan in de eerste helft, waarbij Mercedes elke keer juist sterker is op het eind.

JaarTeam1e helft2e helftTotaal
2018Mercedes267271538
Ferrari287173460
Red Bull199120319
2017Mercedes330338668
Ferrari275247522
Red Bull174194368
2016Mercedes335430765
Ferrari204194398
Red Bull198270468
  • 2018: 50% is na 10 van de 17 reeds verreden races
  • 2016: 50% is na 10 van de in totaal 21 races
Ga je de prestaties van Ferrari tot nu toe extrapoleren, dan zul je dit resultaat aan het eind van het jaar krijgen:

JaarTeam1e helft2e helftTotaal
2018Mercedes267387654
Ferrari287247534
Red Bull199171370

De zomervakanties in Italië zijn waarschijnlijk heel leuk, maar niet goed voor de prestaties ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:05

JB

Cédric roelt!

Iemand zojuist ook Peptalk gezien?

https://www.f1maximaal.nl...st-geen-handje-aan-bottas

Wat Olav hier beweert lijkt me stug :? Heeft Max niet al eerder Bottas gefeliciteerd? Zijn auto stond als eerste stil volgens mij. Lewis kwam als laatste binnen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Zo werkt dat dus niet in de F1 en trouwens ook in veel andere topsporten. Als je wereldkampioen wil worden moet je gewoon een gigantische egoïst zijn op de baan. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:00:

Wat Olav hier beweert lijkt me stug :? Heeft Max niet al eerder Bottas gefeliciteerd? Zijn auto stond als eerste stil volgens mij. Lewis kwam als laatste binnen.
Ze staan met elkaar te praten, klinken de flessen tegen elkaar, dus er is niets aan de hand. Maar in de cool-down room (Verstappen kwam als laatste binnen), gaf Hamilton > Verstappen een handje (in beeld), daar had ie eerder de kans nog niet voor, en meer heeft Mol ook niet gezien, en dan krijg je dit soort "gezever". Ik weet bijna 99.9% zeker dat er buiten (het officiële) beeld handjes zijn uitgewisseld tussen die twee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:44

pinda powerrr

Slow down...

pjottum schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

@DaniëlWW2 @nachtnet kunnen deze "tegeltjeswijsheden" in de volgende startposts? _/-\o_ _O-

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@pinda powerrr volgende race gaat het alleen over Lewis en of hij na dit wdc nu een Rosberg gaat doen… :+
Yee haw Texas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 07:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nachtnet schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:29:
@pinda powerrr volgende race gaat het alleen over Lewis en of hij na dit wdc nu een Rosberg gaat doen… :+
Yee haw Texas.
Hoewel de discussie eigenlijk in het grote topic hoort, denk ik dat ie blijft zitten tot de 8e. Vetrel gaat hem iig nooit meer pakken, Max moet dus nog tot minimaal 2022 wachten. (motorformule blijft voorlopig gelijk, ongeacht hoeveel je airo ook doet, zonder de Duitse Warpdrive maak je geen heel seizoen kans).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

pjottum schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:43:
[...]

Hoewel de discussie eigenlijk in het grote topic hoort, denk ik dat ie blijft zitten tot de 8e. Vetrel gaat hem iig nooit meer pakken, Max moet dus nog tot minimaal 2022 wachten. (motorformule blijft voorlopig gelijk, ongeacht hoeveel je airo ook doet, zonder de Duitse Warpdrive maak je geen heel seizoen kans).
Begrijp ik goed dat je hiermee suggereert dat Max geen kans maakt op wdc, zolang Hamilton er is? Of zolang Max niet in een enigszins gelijkwaardige auto rijd als Hamilton?
Want in het geval van een gelijkwaardige auto (of bijna gelijkwaardig), denk ik dat Max het Hamilton ontzettend moeilijk kan maken, Max maakt in zo'n situatie ook absoluut kans op het kampioenschap imho (mits hij geen Vettel v2 wordt, zeg ik er even bij :+ )

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

JB schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:00:

Tot en met vorig seizoen waren was de cooldown room eigenlijk de eerste plek waar de coureurs elkaars even zagen. Nu ze de interviews van het podium verplaatst hebben naar direct beneden bij de auto's zien ze elkaar daar al even, maar daar zie je minder van (hoewel er ook vroeger al daar natuurlijk gefeliciteerd werd onderling). Ik denk dat Olav hier iets van niets maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
YouTube: Best of Team Radio | 2018 Japanese Grand Prix

En daarmee zit ook Suzuka er weer op. Tot Texas!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.