Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Wildfire

Joy to the world!

PilatuS schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:36:
Na voor de meeste mensen een teleurstellende Discovery serie, nu weer iets nieuws.

[YouTube: STAR TREK: SECTION 31 Trailer (2024)]

Als dit wat harder en meer donker is, dan wie weet kunnen we Discovery achter ons laten en weer een goede Star Trek serie bekijken. Ben benieuwd.
Je zegt het alsof Section 31 een serie is, maar het is een film, geen serie.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:23
A new @StarTrek series is in development from co-creators Justin Simien and @TrondyNewman! In this live action comedy, Federation Outsiders serving a gleaming resort planet find out their day-to-day exploits are being broadcast to the entire quadrant.
https://nl.ign.com/star-t...gd-op-comic-con-sdcc-2024

Ben benieuwd volledig comedy is volgens mij wel vrij uniek binnen Star Trek als serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dagarkin schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Ben benieuwd volledig comedy is volgens mij wel vrij uniek binnen Star Trek als serie.
"serving a gleaming resort planet"
Risa?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/l912fw128ifa1.jpg
_O-

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 07-08-2024 17:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dagarkin schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Als je live action bedoelt dan inderdaad. Animatie meetellend is er natuurlijk Lower Decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 14:39
Centauriprime schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:08:
Zeiden ze bij DS9 ook en wordt nu door velen als de beste gezien. Zal met deze niet gebeuren eens. Zie het als expanded universe.
DS9 had wel nog de ST vibe en space exploration, filosofische debatten, moralistische discussies over wat goed en slecht is. Het was geen standaard actiefilm met een ST logo erop geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Als dit wat harder en meer donker is, dan wie weet kunnen we Discovery achter ons laten en weer een goede Star Trek serie bekijken. Ben benieuwd.
Ik ben niet gecharmeerd van de verdere doorontwikkeling van section 31. In DS9 is section 31 bewust ambigu gelaten hoe groot en georganiseerd deze organisatie was en of deze organisatie met de dood van Sloan nog wel voort heeft bestaan. Met de expliciete morele boodschap dat section 31 incompatibel is met het kerngedachtegoed van de Federatie.

DS9 heeft het gedachtegoed van de utopische post-scarcity opgerekt, maar hier ook grenzen aan gegeven en in de context geplaatst van een existentiële dreiging.

Zou section 31 doorontwikkeld worden dan zou het idee kunnen ontstaan dat de utopische post-scarcity samenleving eigenlijk niet mogelijk is zonder dat er een organisatie die het vuile werk opgeknapt. Dan raak je aan de kern waar de boodschap van waar Star Trek oorspronkelijk voor stond.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wildfire schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Je zegt het alsof Section 31 een serie is, maar het is een film, geen serie.
Zou niet naar de bioscoop gaan maar direct naar streaming, grote kans dat het skyshowtime wordt lees ik hier:

https://www.moviemeter.nl...arde-eerste-trailer-15177

Een releasedatum heeft Star Trek: Section 31 nog niet, maar de kans is in ieder geval groot dat de film hier in Nederland op SkyShowtime verschijnt, aangezien Paramount+ in ons land niet beschikbaar is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Salvatron schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:15:
[...]

Zou niet naar de bioscoop gaan maar direct naar streaming, grote kans dat het skyshowtime wordt lees ik hier:

https://www.moviemeter.nl...arde-eerste-trailer-15177

Een releasedatum heeft Star Trek: Section 31 nog niet, maar de kans is in ieder geval groot dat de film hier in Nederland op SkyShowtime verschijnt, aangezien Paramount+ in ons land niet beschikbaar is.
Misschien dat ik je reactie verkeerd interpreteer, maar ik zeg toch niets over een bioscoop? Ik reageerde op PilatuS wiens post leek te suggeren dat hij dacht dat Section 31 een nieuwe serie zou worden terwijl het een enkele film betreft.

Dat het een film zou worden die niet in de bioscoop zou komen was mij trouwens ook wel duidelijk, het is daar een te specifiek Star Trek onderwerp voor, het is tè niche voor de slechts af-en-toe Star Trek kijker.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 09-08-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wildfire schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 01:01:
[...]

Misschien dat ik je reactie verkeerd interpreteer, maar ik zeg toch niets over een bioscoop? Ik reageerde op PilatuS wiens post leek te suggeren dat hij dacht dat Section 31 een nieuwe serie zou worden terwijl het een enkele film betreft.

Dat het een film zou worden die niet in de bioscoop zou komen was mij trouwens ook wel duidelijk, het is daar een te specifiek Star Trek onderwerp voor, het is tè niche voor de slechts af-en-toe Star Trek kijker.
dat was gewoon een aanvulling op jouw post van die film, niets meer en niets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 10:51

The Zep Man

🏴‍☠️

defiant schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:02:
Zou section 31 doorontwikkeld worden dan zou het idee kunnen ontstaan dat de utopische post-scarcity samenleving eigenlijk niet mogelijk is zonder dat er een organisatie die het vuile werk opgeknapt. Dan raak je aan de kern waar de boodschap van waar Star Trek oorspronkelijk voor stond.
Is Section 31 niet een beetje de CIA van de Federation? Met andere woorden: met name naar buiten gericht?

Dat de Federation een utopische post-scarcity samenleving is houdt niet in dat de buren ook zo zijn. Een utopische samenleving moet mogelijk nog steeds beschermd worden tegen anderen die niet dezelfde waarden omarmen. Denk aan degenen die een ander geen geluk gunnen.

De Federation zijn geen pacifisten. Ze zijn een utopie, niet dom. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
Had het inderdaad ook al voorbij zien komen (via de dcon chamber podcast). Vanavond eventjes een ds9 rerun doen van 'zijn' afleveringen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:52

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jammer van die dvd kwaliteit van DS9. Anders was ik al lang aan een rerun begonnen. Maar daar ga ik mij toch overheen moeten zetten. Er gaat niks anders komen helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 03-09-2024 13:34 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
It's only a paper moon is imho een van de sterkste DS9 episodes, mede ook door het acteerwerk van James Darren en uiteraard Aron Eisenberg. Het heeft ook een impact gehad op oorlogsveteranen:
Aron Eisenberg, who played Nog, described this episode as his personal favorite. He mentioned in several interviews that after the episode aired, wounded combat veterans and veteran service organizations contacted and praised him for his realistic portrayal of the psychological trauma of being severely wounded in battle and the resulting loss of a limb, a trauma which often lasts far longer than the physical injury itself
bron

Vanavond die episode nog maar een keer kijken dan. R.I.P. James Darren.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 20:03
Inderdaad net gelezen over zijn overlijden.
Mooie leeftijd en heeft een mooie rol achtergelaten in Deep Space 9 als Vic Fountaine waar meerdere spelers troost bij zochten.
Met zo'n nalatenschap is hij waardig overleden, RIP James Darren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Nvm, niet goed gekeken :(

[ Voor 89% gewijzigd door Raymond op 19-09-2024 20:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vorige weekend was Comic Con Holland. Onder andere James Marsters (oa Spike uit Buffy the Vampire Slayer) was er te gast.

Tijdens de Q&A op het podium werd hem door een fan in het publiek gevraagd of hij liever een rol in Star Wars of Star Trek zou spelen (Marsters heeft al eens een stemrol in een van de SW-series gespeeld).

Marsters vertelde dat bijna niemand weet dat de rol van Shinzon in ST:Nemesis voor hem geschreven is! Hij heeft echter zijn auditie verknald door helemaal te fanboyen over Patrick Stewart omdat hij eigenlijk een closet Trekker is.

Zo leer je nog eens wat!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het 1e seizoen van Starfleet Academy is nog niet eens te zien, maar het 2e seizoen is al bevestigd. :P

https://www.imdb.com/news/ni64897688

De Section 31 film komt op 24 januari uit op Paramount+

https://www.imdb.com/news/ni64899245

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 21-10-2024 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En LD:
Wildfire schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 01:28:
Het 1e seizoen van Starfleet Academy is nog niet eens te zien, maar het 2e seizoen is al bevestigd. :P

https://www.imdb.com/news/ni64897688
:)

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 22-10-2024 08:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Join OTOY and William Shatner in celebrating the 30th anniversary of 1994's "Star Trek: Generations" a very special experience exploring Star Trek history....
Achtergrond:Deepfake blijft een beetje hit and miss, maar het idee achter de short is dan wel weer mooi. Vraag me niet hoe het zit met tijdlijnen en alt. universes, maar het is leuk gedaan. En blijkbaar met een officiële licentie van Paramount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-06 18:33
De trailer van Section 31 is uit, en ik heb zelden zo'n slechte trailer gezien. Het is één groot random CGI feest wat in de verste verte niet aan Star Trek, of een ook maar enigszins interessante sci-fi setting doet denken.

On a side note; weet iemand of het mogelijk is om de Nederlandstalige versie van Star Trek Prodigy ergens (legaal) te bemachtigen buiten SkyShowTime om? Ik wil 'm met mijn zoontje kijken als hij wat ouder is, maar ik vertrouw er niet op dat deze over een paar jaar nog beschikbaar is. Lower decks is hier ook al niet legaal te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ErikT738 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:14:
De trailer van Section 31 is uit, en ik heb zelden zo'n slechte trailer gezien. Het is één groot random CGI feest wat in de verste verte niet aan Star Trek, of een ook maar enigszins interessante sci-fi setting doet denken.

On a side note; weet iemand of het mogelijk is om de Nederlandstalige versie van Star Trek Prodigy ergens (legaal) te bemachtigen buiten SkyShowTime om? Ik wil 'm met mijn zoontje kijken als hij wat ouder is, maar ik vertrouw er niet op dat deze over een paar jaar nog beschikbaar is. Lower decks is hier ook al niet legaal te bekijken...
Je weet met geen enkele dienst wat er volgend jaar nog op staat. De dvd van Prodigy is beschikbaar via bol.com, maar niet in het Nederlands. Of je kind het over een paar jaar nog leuk vindt, weet je trouwens evenmin.

Prodigy staat nu Nederlands gesproken op SkyShotime en seizoen 1, 2 en 3 van Lower Decks staan gewoon op Amazon Prime Video.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Jorgen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:23:
en seizoen 1, 2 en 3 van Lower Decks staan gewoon op Amazon Prime Video.
De laatste keer dat ik keek stonden alleen 1 en 2 er nog op (3 was er wel maar kon je niet kijken). Ze zijn inmiddels bijna klaar met seizoen 5. Ik zou er graag voor betalen, maar als ik die optie niet krijg bekijk ik het wel op de Orion manier.

Ik heb nog geen flauw idee of mijn zoontje het leuk zou vinden overigens, maar het is nu in ieder geval nog te spannend. Nederlandse dubs van tekenfilms hebben nog wel eens de neiging om lost media te worden, dus vandaar dat ik het liever ergens zou kopen dan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ErikT738 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:32:
[...]

De laatste keer dat ik keek stonden alleen 1 en 2 er nog op (3 was er wel maar kon je niet kijken). Ze zijn inmiddels bijna klaar met seizoen 5. Ik zou er graag voor betalen, maar als ik die optie niet krijg bekijk ik het wel op de Orion manier.

Ik heb nog geen flauw idee of mijn zoontje het leuk zou vinden overigens, maar het is nu in ieder geval nog te spannend. Nederlandse dubs van tekenfilms hebben nog wel eens de neiging om lost media te worden, dus vandaar dat ik het liever ergens zou kopen dan streamen.
Begrijpelijk dat je het graag wilt bewaren dan. S03 heb ik niet gecheckt op afspeelbaarheid overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 07-12-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 00:04

Martinspire

Awesomeness

Hier is de trailer van section 31:

Dat het niet echt Star Trek aanvoelt is ook niet verassend, dat was ook nooit de bedoeling. Maar goed, don't shoot the messenger

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ErikT738 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:32:
[...]

De laatste keer dat ik keek stonden alleen 1 en 2 er nog op (3 was er wel maar kon je niet kijken).
Still the same.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Vandaag is bekend gemaakt dat actrice Jill Jacobson, de actrice die Vanessa in Star Trek The Next Generation 2de seizoen afl. "The Royale" speelde is overleden.
Ze speelde later nog als Chalan Aroya in een Star Trek Deep Space Nine aflevering "Broken Link".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orW53qhxPSjgyIjMHAoO54ww8_g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kEhysWhs8WIRc0wu5lbC1BIO.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 16-12-2024 09:14 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de VS komt Section 31 vanaf morgen (24 januari 2025) op Paramount+. Ik zie hier nog geen aankondiging op SkyShowtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:04
Jorgen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:51:
In de VS komt Section 31 vanaf morgen (24 januari 2025) op Paramount+. Ik zie hier nog geen aankondiging op SkyShowtime.
Ik zie hem overal staan, behalve op SkyShowTime 8)7

Gelukkig weet ik nog hoe je de "seven seas" moet bevaren. Ik heb een abonnement bij SkyShowTime, maar ze kunnen wel iets sneller zijn met dit soort releases.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De recensies van Section 31 zijn nu niet bepaald lovend en naar men schrijft nog slechter dan Discovery.
Mmmm, wat moeten we daar nu van denken.
Eerst maar eens zelf zien alvorens te oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
oh, wat jammer. Volgens mij had iedereen wel goede hoop op een leuke serie. Volgens mij was de cast er wel naar.

een korte google actie leverde me deze info op:
https://www.threads.net/@trekcentral/post/DFOeYOYIeri

Blijkbaar over een maand te zien op skyshowtime.

[ Voor 41% gewijzigd door Raymond op 25-01-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

snah001 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:36:
De recensies van Section 31 zijn nu niet bepaald lovend en naar men schrijft nog slechter dan Discovery.
Is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind Discovery grotendeels heel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
snah001 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:36:
Hoeveel afleveringen? Als er nog maar 1 is. Afwachten. Haters gonna hate

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:13:
[...]

Is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind Discovery grotendeels heel erg leuk.
Ik ook, heb echter section 31 nu gezien en ikvind het geen goede film. Heeft niet zo zeer te maken met welke Star Trek je leuk vind maar met algehele kwaliteit van het verhaal en personages (CGI en acteren is prima). De serie is een film geworden en het lijkt alsof het hele serie verhaal in anderhalf uur hebben proberen te vertellen.

De reviews zijn w.m.b. correct, heel erg jammer (ik had vooraf geen enkele review of trailer bekeken en wist behalve de naam en wie de hoofdrolspeelster is helemaal niets)

edit. eens met hieronder. Trek je niets aan van reviews maar ga zelf kijken en bepaal zelf. Zo heb ik het ook gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 25-01-2025 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Hoeveel afleveringen? Als er nog maar 1 is. Afwachten. Haters gonna hate
Het is een direct voor TV film (long trek), geen serie en dus niet meer afleveringen

edit: wat extra info
De bedoeling was een spin off serie van Discovery te maken met in de hoofdrol Michelle Yeoh die voor section 31 werkt. Echter won zij opeens een Oscar. Daardoor dacht men eerst dat het helemaal gecanceld zou worden (geen idee of dit omdat ze te duur zou worden of ze te druk zou zijn) maar Michelle Yeoh wilde zelf dat het door ging. Toen is besloten om i.p.v. een serie een direct voor TV film te maken.

[ Voor 43% gewijzigd door [Roland] op 25-01-2025 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik trek me van recensies niets aan. Discovery werd ook slecht beoordeeld maar ik heb me daar prima mee vermaakt. Voyager schijnt ook barslecht te zijn als je zo links en rechts leest, maar ook daar heb ik me prima mee vermaakt.

Het enige wat voor mij telt is wat ik vind, niet wat anderen er van vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[Roland] schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Het is een direct voor TV film (long trek), geen serie en dus niet meer afleveringen

De bedoeling was een spin off serie van Discovery te maken met in de hoofdrol Michelle Yeoh die voor section 31 werkt. Echter won zij opeens een Oscar. Daardoor dacht men eerst dat het helemaal gecanceld zou worden (geen idee of dit omdat ze te duur zou worden of ze te druk zou zijn) maar Michelle Yeoh wilde zelf dat het door ging. Toen is besloten om i.p.v. een serie een direct voor TV film te maken.
Ah wist ik niet. Dacht dat het nog een serie zou worden. Ik denk dat je hier ook simpelweg het direct for tv effect moet mee tellen en tel daarbij op dat over het algemeen Star Trek films nou niet bepaald hoogvliegers zijn geweest in het verleden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Discovery was over de seizoenen heen abominabel slecht. Section 31 was slecht geschreven, door sommigen slecht geacteerd. Prima looks gemaakt voor iemand die 12 is. Zesje als wannabe Mission Impossible in Space met slechtgeschreven actie.

Ik denk dat het prima had kunnen werken als serie. Als film te kinderachtig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK, ik ga stoppen met recensies lezen hier op het forum en wachten op de NL release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jorgen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:39:
OK, ik ga stoppen met recensies lezen hier op het forum en wachten op de NL release.
Da's gewoon het beste. Ik zou een hoop leuke/goede films gemist hebben als ik puur op recensies vertrouwd zou hebben.

Ik ga Section 31 morgenavond kijken met een bord friet op de schoot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wildfire schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Da's gewoon het beste. Ik zou een hoop leuke/goede films gemist hebben als ik puur op recensies vertrouwd zou hebben.

Ik ga Section 31 morgenavond kijken met een bord friet op de schoot. :P
Veel plezier en eens ja! Ik wacht wel even op de release op SkyShowtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 19:32
Section 31 ziet er wel erg middelmatig uit, maar ik kijk alles met Michelle Yeoh erin :)

Beetje een random gedachte, ik ben weer helemaal into Voyager dankzij de weekend marathon. Nu ik de serie nogmaals zie besef ik pas hoe sterk de cast was en hoe geweldig Jeri Ryan in haar rol as Seven of Nine was gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[Roland] schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:13:
Wat heeft het winnen van een Oscar te maken met Section 31? Is toch gewoon een of andere filmprijs?
mister_S schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:17:
Beetje een random gedachte, ik ben weer helemaal into Voyager dankzij de weekend marathon. Nu ik de serie nogmaals zie besef ik pas hoe sterk de cast was en hoe geweldig Jeri Ryan in haar rol as Seven of Nine was gegroeid.
Voyager = ijzersterke serie

[ Voor 22% gewijzigd door Salvatron op 26-01-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Gister avond Section 31 gekeken (MKV)

Het enigste wat ik kan zeggen, verwacht geen spannende secret service Star Trek, met complexe plotlines, en intrigerende karakters.

Het is eigenlijk een persiflage van Star Trek, en zo zijn ook alle karakters, als je met deze mindset er in gaat, is het nog te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Salvatron schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Wat heeft het winnen van een Oscar te maken met Section 31? Is toch gewoon een of andere filmprijs?

[...]

Voyager = ijzersterke serie
Door het winnen van de meest prestigieuze filmprijs ter wereld (dus niet gewoon een of andere filmprijs) kreeg ze héél veel aanbiedingen maar omdat ze toen al getekend had voor Section 31 moest er een uitweg worden gevonden want haar langdurig aan een serie koppelen kon toen niet meer dus werd het een film.
Simpel als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet dus. Het compleet tegenovergestelde. Niet donker en serieus, maar kinderachtig en flauw. Erg jammer de keuze om het zo te maken. Die hele crew slaat compleet nergens op voor wat je van Section 31 zou mogen verwachten. Het is allemaal grappig bedoelt, niet serieus en zwaarwegend. Alsof James Bond de hele tijd flauwe grappen zou maken en samen zou werken met een paar idioten die er voor de lol zijn en niets serieus nemen. We zouden het met section 31 moeten hebben over de toekomstige MI6, CIA en KGB, niet een paar tieners na een fles whisky. Normaal gesproken kan ik genoeg matige films hebben en hoeft het allemaal voor mij niet perfect te zijn en helemaal te kloppen. Er zijn zat flims die ik prima vind en die door de meeste mensen worden afgekraakt als troep. Mijn lat ligt alles behalve hoog. Alleen hier een onderdeel van starfleet neerzetten zoals in deze film, wie heeft dit bedacht ? Ik snap niet hoe iemand heeft kunnen denken dat dit een goed idee was. Laten we het meest extreme onderdeel van starfleet pakken voor een flim en er een grote flauwe grap van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

PilatuS schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:04:
Niet dus. Het compleet tegenovergestelde. Niet donker en serieus, maar kinderachtig en flauw.
Dat is jammer. Een show over een ethisch twijfelachtige inlichtingendienst van een utopische maatschappij klinkt als piek sci-fi. Hoe beschermt zo'n utopie zich van bedreigingen buiten de grens waar je geen oorlog tegen kan/wil verklaren? Hoe gaat zo'n utopie om met diens vuile was? Een goede parallel zou gemaakt kunnen worden met vandaag de dag. Hoe ga je om met misinformatie gestuurd door groepen buiten je grens? Wat verspreid je zelf aan misinformatie binnen je populatie? Hoe ga je om met eigen burgers die proberen je utopie af te breken (paradox van tolerantie)? Tot hoe ver ga je om een maatschappij zonder geld in stand te houden?

Een 4 op IMDB? Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@The Zep Man kunnen we dan niet gewoon een willekeurig geschiedenis boek open trekken over de VS in de jaren 50 ~ 60? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Webgnome schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:34:
@The Zep Man kunnen we dan niet gewoon een willekeurig geschiedenis boek open trekken over de VS in de jaren 50 ~ 60? :+
De jaren 50-60 waren geen utopie in de VS. Er werd alleen een utopie gepresenteerd die niet bestond.

In Star Trek wordt duidelijk verteld dat binnen de Federation overleven geen probleem meer is ("post-schaars"). Honger bestaat niet meer. Geld bestaat niet meer. Kapitalisme is totaal verdwenen, behalve bij een aantal oorfetisjisten en wat tuig dat tegen de Federation werkt.

Nu zou je ook een thema kunnen toevoegen dat de Federation helemaal niet zoveel rozengeur en maneschijn betreft. Denk aan het inzetten van hologrammen van hetzelfde model als The Doctor uit Voyager voor het uitvoeren van rottige schoonmaakklusjes, enkel vanwege de persoonlijkheid van de hologram. Dat schurkt toch tegen slavernij aan als een EMH als persoon gezien wordt.

Anyway, alles beter dan Michael Fucking Burnham die het hele universum voor de vijfde keer redt. Als Section 31 slechter is dan Emo Trek Discovery, dan wordt het een hele kluif om erdoorheen te komen.

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 27-01-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Had je de :+ gemist?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
The Zep Man schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:40:
Anyway, alles beter dan Michael Fucking Burnham die al jankend het hele universum voor de vijfde keer redt.
ftfy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik refereerde elders in mijn reactie naar Emo Trek, dus dat vind ik wat redundant. Maar eens. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zeker niet, maar dit is een nerdtopic en je kan nerdresponses verwachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 09:54
Ben toch wel benieuwd naar Section 31. Binnenkort maar eens kijken.
Discovery werd mij op een gegeven moment te Woke. SNW had ik ooit gelezen dat daar nog meer afleveringen van zouden komen? Die is nog wel te pruimen namelijk.
Lower Decks is ook prima te kijken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 16:25
rimave schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:37:
Ben toch wel benieuwd naar Section 31. Binnenkort maar eens kijken.
Discovery werd mij op een gegeven moment te Woke. SNW had ik ooit gelezen dat daar nog meer afleveringen van zouden komen? Die is nog wel te pruimen namelijk.
Lower Decks is ook prima te kijken.
Nou Section 31 is zeker niet 'woke', althans het is mij niet opgevallen (tenzij men hoofdrollen voor niet-witte mensen woke vindt, of vrouwen die een andere rol spelen dan passieve love interest).
Maar het verhaal is gewoon niet goed. Niet alleen niet Star Trek, maar ook met enorme plotholes, deus ex machina's, tenenkrommende dialogen. En waarom draagt iedereen gekleurde contactlenzen? Michelle Yeoh is een geweldig acteur, maar die uncanny lenzen leiden geweldig af en halen alle expressie weg.
Ik heb wel tien keer geroepen "zo, zooitje ongeregeld, en dan is nu is het tijd om Starfleet in te schakelen om de boel professioneel op orde te krijgen". Tot nu toe lukte dat elke keer prima als wederom een baddie met een superwapen het Alpha Quadrant bedreigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 11:34

avotar

P0werd by Black Coffee

mister_S schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:17:
Section 31 ziet er wel erg middelmatig uit, maar ik kijk alles met Michelle Yeoh erin :)

Deels blijft het smaak he.
Voor mij was Michelle Yeoh een van de zaken die Discovery voor mij verpestte.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Section 31 komt 7 februari naar SkyShowtime (https://www.bnnvara.nl/va...eft-datum-bij-skyshowtime)

Ik heb 'm zondag gekeken en eerlijk gezegd, alhoewel ik 'm best vermakelijk vond had ik er niet echt een Star Trek gevoel bij maar erger nog, het voelde helemaal niet als Section 31 aan. Ik denk dat dat pas in een serie goed uitgediept had kunnen worden.

En ik vond zelfs Discovery goed (nou ja, op de opnieuw uitgevonden Klingons na dan) dus qua Star Trek ben ik snel een tevreden mens. Section 31 komt qua 'Star Trek gevoel' niet eens tot de middenmoot wat mij betreft...

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 28-01-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wildfire schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:36:
En ik vond zelfs Discovery goed (nou ja, op de opnieuw uitgevonden Klingons na dan)
Klingons? Je bedoelt de Blingons? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 22-06 09:54
Section 31 inmiddels ook gezien en viel me an sich niet tegen. Het verhaal is niet bijster goed. Ik moest er even inkomen, maar toen het eenmaal op gang was heb ik me best vermaakt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

The Zep Man schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Klingons? Je bedoelt de Blingons? :+
Disclingons!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vanavond Section 31 gekeken.
Zeer dunne niet te volgen verhaallijn.
Heeft niks met Section 31 te maken zoals wij dat uit bijvoorbeeld Enterprise kennen.
Grafisch ziet het er allemaal gelikt uit maar heeft totaal geen binding met Star Trek.
Michelle Yeoh niet jaar beste rol.
Jammer, had een goed onderwerp kunnen zijn voor een film/serie maar door de verkeerde mensen geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 01:05
avotar schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:20:
[...]

Deels blijft het smaak he.
Voor mij was Michelle Yeoh een van de zaken die Discovery voor mij verpestte.
Ik wou bijna zeggen idem. Ik snap ook niet waarom men zo hoog op loopt met haar en in Discovery vond ik haar echt out-of-place. Maar verpesten... Die eer gaat toch naar de schrijvers en de rest van de cast minus de Enterprise crew. Gelukkig zit het beste nu in STSNW, al is het ook nog af wachten wat S3 zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik wilde hem ook gaan zien want zou gisteren op skyshowtime komen.
Niet dus is nu verplaatst naar 27 februari nouja nog maar wat weekjes geduld.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Iets luchtigs, RedLetterMedia heeft de helm console gekocht van de USS Defiant en een poging gedaan tot restauratie:

En ik post dit uiteraard ook vanwege m'n nickname :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingSizeBas
chucky666 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:01:
Ik wilde hem ook gaan zien want zou gisteren op skyshowtime komen.
Niet dus is nu verplaatst naar 27 februari nouja nog maar wat weekjes geduld.
Het is 21 februari geworden ipv de 27ste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/re5JNTu2yyhjOYlAhL44HUN_Ua4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zrwCu4EFKSj8c7l3Up9o65tn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Pfoe, ik snap de 3.8 van IMDB wel. Meteen in het begin zit een scene die overkomt als een kruising tussen charlie's angels en een computergame. Rare personages en onsamenhangend verhaal. Het laat section 31 overkomen als een soort specials-forces clubje, met rare snuiters in dienst. Terwijl ik het juist kende als een geheime dienst die heel erg op de achtergrond opereert. En het staat wel heel erg ver van Star-Trek af, qua verhaal en sfeer.

En ik vond het gewoon geen leuke film om te kijken.

Jammer, ik had er wel zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Hoewel ik in het begin nog erg enthousiast was, denk ik persoonlijk dat het streaming tijdperk de Star Trek franchise juist in de weg heeft gezeten. Het hebben van eigen exclusie nieuwe content werd belangrijker dan de kwaliteit van de content, dit zag je ook wel bij andere series/films. Wat niet wil zeggen dat er geen kwaliteit wordt geproduceerd door streaming diensten, maar zeker omdat Paramount/CBS per se mee wilde op het streaming gold-rush en niet alleen een content-provider zijn met legacy media. Dus die moesten hun achterstand per se inhalen wilden ze überhaupt een kans maken.

Ik heb al eerder aangehaald hoe disfunctioneel paramount/CBS functioneert en daar kwam dit dus nog bij:
defiant in "Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie"

Streaming heeft er ook voor gezorgd dat de kijkcijfer competitie op de achtergrond is verdwenen. Tijdens het TV tijdperk streden zenders om belangrijke tijdslots en waren de Nielsen ratings heilig. Het was altijd afwachten of een serie wel genoeg kijkcijfers trok en als gevolg daarvan van tijdslot moest veranderen of werd gecanceld.

Nu had die kijkcijfer competitie absoluut nadelen, zeker omdat het meedogenloos was voor series die ook nog eens veel kosten. En SF zit bijna altijd bovengemiddeld qua kosten. Menig SF serie is voortijdig gecanceld vanwege die afweging. Maar het zorgde er ook voor dat slechte series het ook niet redde.

We zullen nooit weten hoe het anders zou zijn gelopen, maar ik denk in ieder geval dat er mee competitie zou zijn geweest op kwaliteit dan alleen het produceren van content om de streaming catalogus te vullen, zeker in het geval van Paramount/CBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Lower Decks is prima te doen, en ook Strange New Worlds kijkt goed weg. Picard was ook vermakelijk, hoewel het Star Trek-niveau daar wel op de achtergrond stond en fan/lipservice meer op de voorgrond (met name in S3).

Eigenlijk zijn het vooral Discovery en nu dus deze film die de toon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:17:
Pfoe, ik snap de 3.8 van IMDB wel. Meteen in het begin zit een scene die overkomt als een kruising tussen charlie's angels en een computergame. Rare personages en onsamenhangend verhaal. Het laat section 31 overkomen als een soort specials-forces clubje, met rare snuiters in dienst. Terwijl ik het juist kende als een geheime dienst die heel erg op de achtergrond opereert. En het staat wel heel erg ver van Star-Trek af, qua verhaal en sfeer.

Absoluut dieptepunt in de Star Trek franchise is dit gedrocht.
Trieste tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
Raymond schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:17:

Dit dus. Ik ben een star trek fan. Vind alles (ook discovery) leuk. Maar met section 31 had ik veel moeite om uit te kijken. Verhaal is slecht. Muziek past er niet bij en het acteer werk is ronduit slecht.
Wellicht een opstap naar een nieuwe serie over section 31, maar van de film moeten ze het niet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik begrijp dat Olatunde Osunsanmi achter Discovery en Section 31 zit. Wacht niet totdat die met pensioen gaat (zoals het gerucht gaat voor Kathleen Kennedy voor Star Wars). Haal Star Trek bij hem weg en laat hem lekker zijn eigen films en series maken.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 26-02-2025 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dubbel, never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Jorgen op 18-03-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voorheen kon je Star Trek Short Treks zien op SkyShowtime en werden ze automatisch gestart als een aflevering van Discovery klaar was. Nu zie ik ze niet meer staan en ook op Netflix en Prime kan ik ze niet vinden.

Ik volg deze viewing order https://startrekviewinggu...-print-ready-listing.html en heb net Enterprise afgerond. Wil graag verder kijken, maar dat is toch een beetje lastig als je niet meer weet waar iets te zien is ;)

Iemand een idee waar je Short Treks nog bekijken kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jorgen schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:01:
Voorheen kon je Star Trek Short Treks zien op SkyShowtime en werden ze automatisch gestart als een aflevering van Discovery klaar was. Nu zie ik ze niet meer staan en ook op Netflix en Prime kan ik ze niet vinden.

Ik volg deze viewing order https://startrekviewinggu...-print-ready-listing.html en heb net Enterprise afgerond. Wil graag verder kijken, maar dat is toch een beetje lastig als je niet meer weet waar iets te zien is ;)

Iemand een idee waar je Short Treks nog bekijken kunt?
Niet beschikbaar via streaming. Het is wel te koop op schijf. Anders moet je de zeven zeeën bevaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer dat het er niet meer op staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 18-03-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is weer typisch voor Paramount/beheerder van de Franschische. Star wars daar word je zo ongeveer mee dood gegooid. Star trek is weer eens lekker versplinterd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Wat ik zelf ook al lang vermoede wat gedachtegoed en business plan was van Kurtzman:
“Section 31” Made Because “‘Star Trek’ Is Dying”
“When I got this job I was like… why are they doing a ‘Section 31’ movie? It’s going to going to be hated from the get-go, no one’s going to want to watch a ‘Section 31’ movie, and we’re doing a TV budget movie… this isn’t going to be what people want.

Then I spoke to Alex [Kurtzman, producer] and I spoke to Olatunde [Osunsanmi, director] and they explained to me that ‘Star Trek’ is dying. I don’t know if people know that. I was talking about ‘Star Trek’ at my gym. I’m a boxer and I train with a lot of kids and none of them knew what ‘Star Trek’ was.

Can you imagine that? I mean just conceive of that for a second. I would say ‘Star Trek’ and they were like ‘Star Wars?’ I’m like ‘no Star Trek’ and they were like ‘um I think I’ve heard of it’. Now that was pretty upsetting for me.
Star Trek’s fan base has never been enormous it’s always been small and Incredibly passionate group, it’s never compared to the Harry Potter fan groups or the Star Wars fan groups it’s never had hundreds of millions of fans around the world. Its always been a dedicated group, and that dedicated group is aging and we are really we are going to lose ‘Star Trek’ if we don’t bring in new fans, new eyes and new ways of getting people to love the things that we love.”
“Once I’d heard this I was 100% behind this movie. [It] was you have to make different flavors of ‘Star Trek’ for a different time you have to try and bring in new people as you that’s what ‘Starfleet Academy’ is going to be about. That’s what Section 31’s about. I’m sorry to say it, it wasn’t made for people that love ‘Star Trek’ it was made to make people want to learn more about ‘Star Trek’ that was the idea – it was for it to bring in new eyes, new people and then introduce them to that world.”
Dit laat zien dat ze helemaal niet geïnteresseerd waren in Star Trek als concept en idee, maar eigenlijk op zoek waren naar hoe ze het IP konden inzetten om het marktaandeel te vergroten. Waarschijnlijk met als zakelijke motivatie het vullen van de content bibliotheek van de streamingdiensten van Paramount/CBS.

En je ziet hier ook het totale gebrek aan kritische zelfreflectie en ideeën bij Kurtzman, er is an sich niets mis met het zoeken naar meer kijkers voor je IP, maar je moet de markt en doelgroep wel begrijpen. Slecht geschreven lage kwaliteit generieke content trekt uiteraard ook kijkers, maar dat zijn geen kijkers die een binding op bouwen met de franchise of loyaliteit tonen. Plus de loyale fans die er zijn zullen uiteindelijk ook afhaken, terwijl men er vanuit ging dat die juist zouden blijven kijken.

Zonder echte fans en met generieke content ben je geen sterk merk meer, maar een van de zovele B series/films die vaak snel weer verdwijnen omdat ze geen fans hebben en kijkers er geen binding mee hebben.

Zoals ik al eerder heb betoogd in het topic komen de problemen van Star Trek niet door het gebrek aan kijkers en fans, maar doordat CBS/Paramount chronisch disfunctionerende organisaties zijn. Zulke soort disfunctioneren slaat uiteindelijk over naar de IP. Het inhuren van Kurtzman past dan ook in het beeld.

En het is niet alsof er geen markt is voor content van Star Trek van voor de reboot, zoals Robert Meyer Burnet betoogd laat de populariteit van manga zien dat nieuwe generatie kijkers zulke content met gelijkwaardige eigenschappen actief opzoeken. Juist omdat de (kwalitatieve) content hetzelfde biedt, zoals coherent diepgaande verhalen, reflectie, emotie, filosofische ideeen, etc.

Dat is ook een jong publieke wat Star Trek had kunnen bedienen als nieuwe doelgroep, maar die bereik je niet met huidige generieke content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Inderdaad. Als Star Trek stervende is, moet je vooral Kurtzman aan het roer laten.
Begin al maar de begrafenis te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat zou niet zo heel slecht idee zijn eigenlijk. Franchises komen en gaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Webgnome schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:05:
Dat zou niet zo heel slecht idee zijn eigenlijk. Franchises komen en gaan.
Liever niet. Laat ze maar hun ding doen met Strange New Worlds. Dat is een uitstekende serie die nog wel wat goede seizoenen verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ben ik met je eens. Aan de andere kant is het een ook weer oude wijn in nieuwe zakken. We gaan zien hoe het loopt. Het is jammer als het gebeurt, zou er geen probleem mee hebben als de franchise definitief stopt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:41
Webgnome schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:11:
Ben ik met je eens. Aan de andere kant is het een ook weer oude wijn in nieuwe zakken. We gaan zien hoe het loopt. Het is jammer als het gebeurt, zou er geen probleem mee hebben als de franchise definitief stopt.
Is de franchise niet ook al definief gestopt in 1969 (einde TOS) en 2005 (einde ENT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb inmiddels Prodigy gebinged, en het was best te pruimen! Ik ga deze zeker met mijn zoontje proberen te kijken als hij wat ouder is (ik denk niet dat het bezoekje aan een Borg Cube het goed doet bij een driejarige).

Seizoen 2 was wel iets minder dan het eerste seizoen omdat het minder episodical was. Het "I'm a doctor, not a..." grapje werd ook wat te vaak gebruikt. Wel was het leuk om wat Voyager crew (en een paar andere oude bekenden) terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ErikT738 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:13:
ik denk niet dat het bezoekje aan een Borg Cube het goed doet bij een driejarige
Welke episode was dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het is dan ook voor kinderen vanaf 6 :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ErikT738 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:13:
Ik heb inmiddels Prodigy gebinged, en het was best te pruimen! Ik ga deze zeker met mijn zoontje proberen te kijken als hij wat ouder is (ik denk niet dat het bezoekje aan een Borg Cube het goed doet bij een driejarige).
Je kan je zoontje alvast mentaal voorbereiden. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

defiant schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:46:
Wat ik zelf ook al lang vermoede wat gedachtegoed en business plan was van Kurtzman:
“Section 31” Made Because “‘Star Trek’ Is Dying”
Dit laat zien dat ze helemaal niet geïnteresseerd waren in Star Trek als concept en idee,
Niet alleen dat, maar ook dat ze Star Trek als concept en idee niet begrijpen. Er zou prima een Section 31 film of mini-serie kunnen zijn die niet zuigt, die bestaande fans in de stoelen krijgt en die een nieuw publiek trekt. Het concept van Section 31 is juist iets waarmee je wat meer kan spelen naast het idealistisch klassieke Star Trek, zoals ik al eens eerder heb genoemd. "Wat heb je over voor een postschaarste maatschappij (waar je zelf mogelijk geen onderdeel van bent)?" is een goede vraag die zeker nu relevant is. Een andere vraag is hoe jij (en anderen) daar achteraf op terugkijken. In Firefly beredeneerde ze deze vraag vanuit het perspectief van de bad guy. Doe dat nu eens vanuit de "good guy".

Spec ops, kleinschaliger, het hoeft voor de verandering niet eens het hele universum te redden met een overdaad aan emotie (boeh Discovery). Zat elementen en zat vrijheid om daar iets leuks van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben op zich hartstikke blij met het bestaan van streamingdiensten, maar nu ik in m'n volledige rewatch van de complete franchise in chronologische story order bij de TOS films ben aangekomen, kom ik erachter dat ze er niet meer zijn.

Ik had er veel zin in vanavond, maar helaas. Iemand die ze nog op een VOD ziet staan ergens?

Nu ik voor het eerst TOS en TAS gezien heb, ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Ik heb me er enorm mee vermaakt! 😃🖖🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jorgen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 01:18:
Ik ben op zich hartstikke blij met het bestaan van streamingdiensten, maar nu ik in m'n volledige rewatch van de complete franchise in chronologische story order bij de TOS films ben aangekomen, kom ik erachter dat ze er niet meer zijn.

Ik had er veel zin in vanavond, maar helaas. Iemand die ze nog op een VOD ziet staan ergens?

Nu ik voor het eerst TOS en TAS gezien heb, ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Ik heb me er enorm mee vermaakt! 😃🖖🏻
Wat mis je? Op dit moment is alleen Lower Decks even(?) niet te zien.

De series zijn verdeeld over Netflix, SkyShowtime en (voor Picard) Amazon Prime.

Netflix:
TOS
TAS
TNG
DS9
VOY
ENT

SkyShowtime:
TNG (ook op Netflix dus)
DSC
SNW
PRD (Star Trek Prodigy - animatie gericht op kids - best vermakelijk)
.. en de drie Kelvin-universe films
...en de Section31-film

Amazon PrimeVideo:
Picard

De films (behoudens de Kelvin- en Section31-films op SkyShowtime dus) zijn niet beschikbaar op een streamingdienst (wel te koop en te huur op onder andere Amazon VOD, AppleTV etc.).

[ Voor 3% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-05-2025 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:44
STD is zodanig slecht dat het nergens meer te streamen is blijkbaar haha

Ik ben weer eens Voyager aan het kijken en ik ben weer eens bij de introductie-seizoen van Seven of Nine. Ik was vergeten hoe lelijk (en nogal snel) Kes de serie uitgebonjourd was. Waarom krijgt Harry altijd de kut B-plots van óf een ontvoering óf een mislukte romance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

TrafalgarLaw schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:37:
STD is zodanig slecht dat het nergens meer te streamen is blijkbaar haha

Ik ben weer eens Voyager aan het kijken en ik ben weer eens bij de introductie-seizoen van Seven of Nine. Ik was vergeten hoe lelijk (en nogal snel) Kes de serie uitgebonjourd was. Waarom krijgt Harry altijd de kut B-plots van óf een ontvoering óf een mislukte romance?
STD (DSC) staat op SkyShowtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:57:
[...]

Wat mis je? Op dit moment is alleen Lower Decks even(?) niet te zien.

De series zijn verdeeld over Netflix, SkyShowtime en (voor Picard) Amazon Prime.

Netflix:
TOS
TAS
TNG
DS9
VOY
ENT

SkyShowtime:
TNG (ook op Netflix dus)
DSC
SNW
PRD (Star Trek Prodigy - animatie gericht op kids - best vermakelijk)
.. en de drie Kelvin-universe films
...en de Section31-film

Amazon PrimeVideo:
Picard

De films (behoudens de Kelvin- en Section31-films op SkyShowtime dus) zijn niet beschikbaar op een streamingdienst (wel te koop en te huur op onder andere Amazon VOD, AppleTV etc.).
De films: Star Trek 1 t/m 10. Toen ik begin februari startte met de Star Trek marathon was álles nog ergens te zien binnen de gewone abonnementen. Nu zijn de films ofwel weg van de streamingdienst, ofwel extra betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Voor wat het waard is. Ik heb een tijd geleden alle films via YouTube gekocht. Behalve de kelvin films want dat is Star Wars in en Start Trek setting :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jorgen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:17:
[...]

De films: Star Trek 1 t/m 10. Toen ik begin februari startte met de Star Trek marathon was álles nog ergens te zien binnen de gewone abonnementen. Nu zijn de films ofwel weg van de streamingdienst, ofwel extra betaald.
Ah, ja, sorry - ik lees nu pas het woordje "films" in je eerdere post.

De films zijn inderdaad niet meer te streamen (wel de drie Kelvin-films, maar niet de films met Shatner en Stewart dus).

Op AppleTV heb je nog de boxset voor 45 euro (aanbieding met alle Shatner- en Stewart-films samen):

https://tv.apple.com/nl/m...4mou49aejvy95603evrc3erzx

Dat is volgens mij de goedkoopste optie, behoudens de DVD's voor weinig proberen te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Webgnome schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:53:
Voor wat het waard is. Ik heb een tijd geleden alle films via YouTube gekocht. Behalve de kelvin films want dat is Star Wars in en Start Trek setting :+
Eens qua Kelvin-films. ;)

Op AppleTV heb je voor hetzelfde bedrag per stuk de films in 4K en Dolby Vision overigens (YT is 1080P en geen HDR) en dus de "collection" voor een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:53:
Hear Hear! Ik noem het ook wel de doodsteek door JJ Abrams. Idem dito wat 'ie gedaan heeft voor Starwars overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:57
segil schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:28:
[...]

Hear Hear! Ik noem het ook wel de doodsteek door JJ Abrams. Idem dito wat 'ie gedaan heeft voor Starwars overigens.
Ik vind de JJ Abrams films ook niks, maar ik denk wel dat het financiële succes van die films er voor heeft gezorgd dat de studio zich realiseerde dat er toch nog wat te verdienen viel aan Star Trek en men ook weer series is gaan ontwikkelen. Daarvan is niet alles even succesvol, maar van Lower Decks en Picard heb ik wel heel erg genoten. Dus toch (met tegenzin) bedankt JJ.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Tc99m schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Ik vind de JJ Abrams films ook niks, maar ik denk wel dat het financiële succes van die films er voor heeft gezorgd dat de studio zich realiseerde dat er toch nog wat te verdienen viel aan Star Trek en men ook weer series is gaan ontwikkelen. Daarvan is niet alles even succesvol, maar van Lower Decks en Picard heb ik wel heel erg genoten. Dus toch (met tegenzin) bedankt JJ.
Meh. Lower decks trekt mij niet, want ik kan me niet overgeven aan animated series. En Picard vond ik middelmatig. Te veel actie, te simpele verhaallijn, fragiele, onzekere Picard die totaal niet lijkt op de man die ik me herinner van TNG, etc. Discovery stelt niets voor. Strange new worlds S01 was okay en zowaar had ik hoop op een leuke nieuwe serie, maar S02 is imho echt een achteruitgang.

Dus ja, ik heb weinig hoop voor het Star Trek Franchise in de vorm die ik koester.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste